abonnement Unibet Coolblue
pi_144107197
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
Goeien kick wel. Ik moet eens een verslagje plaatsen hier :o Zat ik gisteren nog aan te denken!

En wij wonen in het Verenigd Koninkrijk, schaafie! Dus we hoefden hem niet te importeren... Bongo's zijn gemaakt voor de Japanse markt, overigens, waar ze ook aan de linkerkant van de weg rijden. Er zijn dus geen Bongo's met het stuur aan de 'Europese' linker kant...! Let daar op!

Verder staat er veel informatie op http://www.bongofury.co.uk/

Daar staan wat dealers, en er is ook een soort van te koop-sectie. Wij hebben de onze uiteindelijk via Gumtree gevonden!
Super bedankt voor je snelle reactie.
Mijn schoonbroer komt uit Engeland en hij raadde ons aan om voor campers in the vk te kijken. We waren eerst van plan voor een Volkswagen t2 te kijken. Prijzen zouden een stuk lager zijn in de vk. Maar toen zagen we de bongo! Nieuwer en betrouwbaar. We zijn zelf niet super handig, dus lijkt het ons verstandige r.
Stuur aan de andere kant maakt ons persoonlijk niets uit. We hebben op Bonaire gewoond, daar rijden auto's rond met het stuur rechts maar ook met links. We hebben ook een jaar in Australië gewoond, Aussie doorkruist met een holden barina.40.000 km. Daarna met een Toyota hiace nieuw- Zeeland verkent.
Helaas zijn de Toyota hiace in Europa amper te verkrijgen. die was echt geweldig!

Afgelopen zomer dus maar weer braaf met de tent en auto Frankrijk en Spanje doorgereden. 5000 km in 17 dagen! Maar al die campers op de weg , kriebels kwamen weer naar boven.

Dus nu opzoek naar een camper voor een leuke prijs!
pi_144107323
Kijk trouwens ook naar Ford Freda's. Dat zijn dezelfde auto's ;)
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2014 @ 19:48:24 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144110942
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

Slapen in onze kampeerbus is hetzelfde als slapen buiten; we slapen dan ook eigenlijk in een tent die op 't dak staat! :P In het busje zelf slapen, wat ook kan, op de neergeklapte banken, vind ik niets :N
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Waar lig je dan op? Heb je daar foto's van? Ik heb geen idee hoe dat werkt :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144111077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Waar lig je dan op? Heb je daar foto's van? Ik heb geen idee hoe dat werkt :D
Op het dak!
De tent gaat omhoog samen met het buitenste dakgedeelte:



Maar het binnenste dak blijft 'zitten', dat dak is op twee manieren verstelbaar.

1. Helemaal omhoog voor staruimte
2. Een klein luikje waardoor je naar binnen kunt hoppen, luikje dicht, en slapen. Genoeg ruimte voor twee volwassenen met een normaal postuur.

Even gegoogled:



op dit plaatje staat het binnendak in standje 1.
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2014 @ 19:52:48 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144111138
Ik snap wel dat ie omhoog kan :+ maar waar slaap je dan op :? En hoe slaap je dan "in" die tent?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144111231
Nou, gewoon, op het binnendak. Op een matras wat daar op het dak ligt? Dat matras bestaat uit meerdere delen zodat het binnendak ook gewoon omhoog kan en het luik ook open kan om erin/uit te gaan als je hem als slaapplek gebruikt!

Die tent zit vast aan het buitendak en aan de rand van het onderdak. Dus zodra je het dak lift dan is de binnenruimte X keer zo groot.
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2014 @ 19:58:02 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144111375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, gewoon, op het binnendak. Op een matras wat daar op het dak ligt? Dat matras bestaat uit meerdere delen zodat het binnendak ook gewoon omhoog kan en het luik ook open kan om erin/uit te gaan als je hem als slaapplek gebruikt!

Die tent zit vast aan het buitendak en aan de rand van het onderdak. Dus zodra je het dak lift dan is de binnenruimte X keer zo groot.
Ah okee, duidelijk :D Er is dus een "vloer" in de tent, dat maakt het logischer :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144116573
Wat een leuke busjes allemaal *O*

Ik heb wel eens verlekkerd bij een T3 staan kijken maar het feit dat ik nu nog een leaseauto heb maakt het wat onaantrekkelijk. Zodra die eruit gaat komt er eentje :)

Hoe staat het ondertussen met het twinkybusje en de laswerkzaamheden?
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:43:40 #109
92409 Twinky
Little star.
pi_144119609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:51 schreef CafeRoker het volgende:

Hoe staat het ondertussen met het twinkybusje en de laswerkzaamheden?









en we kregen de ruit er niet in dus hebben carglass om hulp gevraagd. Topgozer O+ (en toen was het helemaal perfect!)


*O*

Maar... ondertussen...


We zijn er inmiddels ook weer twee weken mee weggeweest. Na deze lasactie en een zeer stevig groot onderhoud bij de garage hebben we geen pech gehad en ook geen lekkage! Het was echt een supervakantie :D

Maar toen heeft hij bij ons voor het huis gestaan in de regen en is er toch een lekkage aan de achterkant ook.

Overigens hebben wij ook een boven-tent-slaap-systeem aka hefdak(ik vermoed zowaar dat het mooie systeem van moblo een kleinkind is van het onze ;) )


Bij ons doe je het dak omhoog en klap je een stuk wat dubbel onder het hefdak zit uit, en dan heb je het bed.
pi_144159916
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:43 schreef Twinky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en we kregen de ruit er niet in dus hebben carglass om hulp gevraagd. Topgozer O+ (en toen was het helemaal perfect!)
[ afbeelding ]

*O*

Maar... ondertussen...
[ afbeelding ]

We zijn er inmiddels ook weer twee weken mee weggeweest. Na deze lasactie en een zeer stevig groot onderhoud bij de garage hebben we geen pech gehad en ook geen lekkage! Het was echt een supervakantie :D

Maar toen heeft hij bij ons voor het huis gestaan in de regen en is er toch een lekkage aan de achterkant ook.

Overigens hebben wij ook een boven-tent-slaap-systeem aka hefdak(ik vermoed zowaar dat het mooie systeem van moblo een kleinkind is van het onze ;) )
[ afbeelding ]

Bij ons doe je het dak omhoog en klap je een stuk wat dubbel onder het hefdak zit uit, en dan heb je het bed.
Ah, flink bezig :D

Die dakrand is wel erg nasty trouwens. Maar gelet op dat raam zal de rest ook wel lukken.
pi_144160767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:56 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Slecht liggende bedden, in een emmer schijten en in een colafles pissen, koude nachten en nog meer van dat soort ongemakken :N
:')

Op vakantie met je eigen bus, is echt kekke. Je kan gaan en staan waar je wil, altijd je weels bij je. Je weet echt niet waar je over praat.

Ik heb nog nooit in een emmer gekakt en pissen doe je tegen een boom. Slecht liggende bedden is ook bullshit.

On topique

Ik neem altijd een tent mee waar ik in slaap. Heb ook nog geen keukentje in mn bus is dus ook nog geen camper. Maar de vrijheid is zoooooo lekker. Je gooit alles in je bus en rijdt weer een paar 100 km.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:44 schreef Leipo666 het volgende:
yup :7

[ afbeelding ]

4x4 baby })
Jouw bus _O_
Aparte kleur, over laten spuiten of is deze origineel ? Aan je spiegels te zien heb je ook een aanhanger of niet ?
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_144161127
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:11 schreef Pavement het volgende:
Jouw bus _O_
Aparte kleur, over laten spuiten of is deze origineel ? Aan je spiegels te zien heb je ook een aanhanger of niet ?
zeker aparte kleur :P

zelf met een rollertje
dat was de grondverf

nu zit hij in de definitieve verf:

ook weer zelf gedaan met een roller

geen aanhanger: gewoon lekker grote spiegels voor goed zicht :)
Bullbar moest het veld ruimen omdat die de aanloophoek verslechterde: die ramden we steeds de grond in offroad
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144161177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zeker aparte kleur :P

zelf met een rollertje
dat was de grondverf

nu zit hij in de definitieve verf:
[ afbeelding ]
ook weer zelf gedaan met een roller

geen aanhanger: gewoon lekker grote spiegels voor goed zicht :)
Bullbar moest het veld ruimen omdat die de aanloophoek verslechterde: die ramden we steeds de grond in offroad
Wat een bak echt te gek, hoeveel is hij verhoogt voor de offroad ?
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_144161224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:35 schreef Pavement het volgende:

[..]

Wat een bak echt te gek, hoeveel is hij verhoogt voor de offroad ?
dit is nog standaard hoogte (eigenlijk zelfs iets lager vanwege ingezakte veren :P ), alleen iets grotere banden (225/75-16 ipv 205/80-16)
heb wel wat hogere veren en langere schokbrekers liggen om hem 5cm omhoog te brengen: die gaan er deze winter onder om klaar te zijn voor IJsland 2015 :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 09:38:16 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144161241
Zo'n klein tweedehands busje is ook zoveel toffer dan die grote witte vrachtwagens die je ziet rondrijden. Laatst zag ik zo'n enorme camper rondrijden met daarachter een aanhanger met een Smart erop 8)7 Huur dan gewoon een huisje ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 09:40:56 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144161287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:37 schreef Leipo666 het volgende:
die gaan er deze winter onder om klaar te zijn voor IJsland 2015 :)
Wordt dat niet erg duur om dat ding heen en weer naar IJsland te varen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144161301
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wordt dat niet erg duur om dat ding heen en weer naar IJsland te varen?
Leipo is rijk, want hij heeft geen bodemloze miniputten waar geld heen moet 8-)
Ja doei.
pi_144161302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dit is nog standaard hoogte (voor dit type), alleen iets grotere banden (225/75-16 ipv 205/80-16)
heb wel wat hogere veren en langere schokbrekers liggen om hem 5cm omhoog te brengen: die gaan er deze winter onder om klaar te zijn voor IJsland 2015 :)
Heerlijk man als je het zelf grotendeels kan.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_144161323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:38 schreef SeLang het volgende:
Zo'n klein tweedehands busje is ook zoveel toffer dan die grote witte vrachtwagens die je ziet rondrijden. Laatst zag ik zo'n enorme camper rondrijden met daarachter een aanhanger met een Smart erop 8)7 Huur dan gewoon een huisje ofzo.
In amerika heb je van die dingen met indoorgarage voor je auto :')

pi_144161332
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wordt dat niet erg duur om dat ding heen en weer naar IJsland te varen?
yup: zo'n 2600euro voor een retourtje

maar hier inderdaad geen mini-me's ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144161340
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wordt dat niet erg duur om dat ding heen en weer naar IJsland te varen?
Ik denk dat een vliegreis met hotel veel duurder is.

Volgens mij heb je ferry's naar IJsland vanaf bepaalde landen
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_144161350
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

yup: zo'n 2600euro voor een retourtje

maar hier inderdaad geen mini-me's ;)
ow dat is duurder dan ik zou verwachten
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_144161356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef Pavement het volgende:

[..]

Ik denk dat een vliegreis met hotel veel duurder is.

Volgens mij heb je ferry's naar IJsland vanaf bepaalde landen
omslagpunt voor vliegen+huren versus boot+eigen camper is 2 weken
wij gaan 4 weken dus de boot is goedkoper :)

gaat alleen een ferry vanaf Denemarken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144161381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

yup: zo'n 2600euro voor een retourtje

maar hier inderdaad geen mini-me's ;)
IJsland staat hier ook nog steeds op de lijst. Nou ja, samen met de rest van de wereld. Dus eigenlijk moet ik maar niet meer zeggen dat iets ' op de lijst staat ' :')

Over mini's gesproken: Ik zie op de FB-groep van ' ons merk auto' hele gezinnen in zo'n ding. Met 3 kinderen en alles. Echt. Met z'n tweeën is het soms al claustrofobisch (op een gezellige manier) :') :D Poeh.

Hij staat nu bij de garage, overigens, onbekend overhittingsprobleem ;( *kras*

Duim ajb mee dat 't meevalt qua prijs? :')
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 09:51:49 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144161536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

yup: zo'n 2600euro voor een retourtje
Pff, duur.
Maar goed, als je met z'n tweeën bent en je bespaart veel omdat je zelf kunt koken. Wel een mooi avontuur :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144161588
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

IJsland staat hier ook nog steeds op de lijst. Nou ja, samen met de rest van de wereld. Dus eigenlijk moet ik maar niet meer zeggen dat iets ' op de lijst staat ' :')
wij hebben laatst zo'n wereld-kraskaart gekregen: kun je de landen openkrassen waar je al geweest bent... dat was wel even confronterend :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144161708
Wij hebben dit jaar een 'test-spaarjaar' (voor iets wat moest gebeuren aan het huis, lang leve een koophuis!), máár na dit jaar zullen we dan, en zeker als ik over 2 jaar fulltime kan gaan werken, ruim in de 5 cijfers per jaar kunnen gaan sparen. De reizen in het verschiet, met motor en bus! O+
Ja doei.
pi_144161767
tja, sparen :{

teveel hobbies die geld opslurpen (zoals de camper)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144161845
Wij hebben eigenlijk vooral de hobby 'reizen' icm hardlopen. En reizen dan ook graag een eindje om deel te nemen aan een evenement. Zo gaan we eind deze maand naar Noord-Ierland om 'n halve marathon te rennen daar. Met de bus. 8-) O+
Ja doei.
pi_144161978
succes! (ik ben niet zo van het hardlopen :P )

on-topic: nog wat foto's van onze vakantie in mei/juni op Corsica :P

ranzig water


overvolle stranden met alle parkeerperikelen die daar bij horen


alleen maar in de file gestaan


paar tracks gereden die ik van wikiloc afgehaald had, vooral in de Desert de Agriates.
Bus zit nu onder de krassen :7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144162655
Kort verslagje van onze zomervakantie:

Idee was Kroatië en Slovenië. Een week of 2.5. Het beloofde lekker weer te worden! O+
In onze bus hebben we niet ál te veel ruimte, maar dat zijn we van onze motorvakanties wel gewend. Dus we hadden afgesproken dat we per persoon één sporttas hadden voor onze kleding. Dat was 't. Nou, dat was nog teveel :P de kleding die ik niet gebruikt heb _O- Halverwege een keer een was gedraaid, en tsja, ach, vakantie hè?!
Dit was onze eerste grote vakantie met de bus, dus alles was nog een beetje aftasten, maar ons bedachte systeem bleek zeer goed te werken. Al snel had alles een eigen plekje, hadden we een ritueel voor stoppen, voortent opzetten (als we meer dan 1 nacht ergens bleven..), naar bed gaan, weer opstaan en wegrijden. Alles z'n plek, en dat is ook echt te danken aan het tassensysteem (elke tas ook met zijvakken voor onze eigen vieze was etc. ideaal!).

Uiteindelijk hebben we in deze volgorde de volgende landen bezocht:

UK - land van vertrek!

1 nacht in Dover omdat we 's ochtends vroeg de ferry hadden naar Duinkerken.


Uitzicht vanaf de kliffen op onze 'wildkampeerovernachtingsplek' bij Dover.

Frankrijk - Doorreis
België - Doorreis
Luxemburg - File File File (groot ongeluk rondom Luxembourg stad heeft ons 4 uur gekost, gelukkig stonden we vast (ja, vast!) op een tankstation/services....)


Duitsland
1 nacht, net over de grens na Luxemburg


Snelle campingovernachting. Wel goede ondergrond voor de bus!

Oostenrijk
1 nacht
Ook weer een snelle stop in een fijn rustig dorpje met prachtig uitzicht. Net onderaan de GrossGlöckner Hochalpenstrasse!

Op de camping..


Op de pas.

Kroatie
7 nachten (2 bij Umago, 2 bij Premantura, 2 op Cres, 1 bij Rijeka als doorreiscamping na verwoede pogingen om een camping te vinden in/bij Risnjak National Park. Die bestaan állemaal niet meer. We hebben ze alle 7 geprobeerd te vinden... en onze navigatieskills en kaartleeskunsten zijn in orde :') wát een dag was dat....


Eerste camping, zeezicht, bier.


Via wat onverharde wegen naar dit haventje gereden voor lunch op weg naar Premantura. Wát een heerlijkheid!


Wandelen op Losinj

Slovenië
3 nachten in Bled. Wat een toeristenoord :') Nederlandse tokkiecamping, maar gelukkig waren we wel buiten het seizoen, dus was het alsnog vrij rustig.


Met voortent in Bled. M'n man vermaakte zich ook wel...


Verplichte Bled-foto


Wandelen in Triglav National Park

Italië
2 nachten - Het weer in Slovenië ging achteruit, dus gezocht waar het wel lekker weer was ergens langs de lijn van de terugreis en in Italië uitgekomen!


Dit soort weggetjes...


Maken mij blij!

Frankrijk
1 nacht op een afgrijselijke doorreiscamping voor campers.....


That don't impress me much.....
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 11:13:08 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144163360
quote:
17s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

<verslag>

^O^

Alleen denk ik dan (als niet kampeerbusjes bezitter): wat is het voordeel van een busje als je toch op campings gaat staan? Een klein autootje + tentje lijkt me dan beter. Een kleinere auto is leuker rijden op smalle weggetjes en mijn ervaring is dat (kleine!) tentjes meestal de beste plekken hebben op campings, in elk geval in de UK is dat zo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144163425
voor ons:
- makkelijker wild kamperen (vooral in Scandinavie waar je een tentje niet kwijt kan vanwege rotsen en/of moerassen)
- parkeren = kamperen (lekker tijdens regenachtige dagen)
- iedere dag tentje op/afbreken is niet heel veel werk, maar wel lekker als je het NIET meer hoeft te doen :P
- ik durf niet met mijn lease-auto offroad :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144163452
quote:
17s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Kort verslagje van onze zomervakantie:

I
Maken mij blij!

Ik dacht altijd dat jij enorm dik was :o

Ziet er uit als een leuke vakantie ^O^
pi_144163485
Hoe vaak hebben jullie busjepech gemiddeld per vakantie? Graag wat meer duistere verhalen.
pi_144163488
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

^O^

Alleen denk ik dan (als niet kampeerbusjes bezitter): wat is het voordeel van een busje als je toch op campings gaat staan? Een klein autootje + tentje lijkt me dan beter. Een kleinere auto is leuker rijden op smalle weggetjes en mijn ervaring is dat (kleine!) tentjes meestal de beste plekken hebben op campings, in elk geval in de UK is dat zo.
• Omdat het leuk is.
• Omdat je lekker chill binnen kunt zitten aan je tafeltje met je 2pits gasstelletje als het regent.
• Dit autootje is nauwelijks groter qua oppervlak dan een gewone auto en doet het zéér prima op kleine bergweggetjes en offroad (4x4!).
• Omdat je makkelijker kunt wildkamperen/-parkeren.
• Auto's met een klein tentje? Wat een armoede is dat zeg. Naast ons kwamen er een paar keer van die lui staan. Zit je dan, in de zeikregen in je auto. Zelfs op de motor hadden we een grote tent bij ons.

En buiten het seizoen heb je álle ruimte op élke camping, is onze ervaring. Alleen maar topplekken gehad.
Ja doei.
pi_144163571
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef Joezi het volgende:
Hoe vaak hebben jullie busjepech gemiddeld per vakantie? Graag wat meer duistere verhalen.
Bij ons 1 keer, in Italië op de terugweg. Althans, dat probleem hield wel aan, maar konden we tussentijds oplossen. Scheur in radiatoraansluiting van koelvloeistof-slang. Dus die liep leeg --> oververhitten. Regelmatig controleren en bijvullen en we zijn thuisgekomen ;)
Oud busje! Hij staat nu dus weer bij de garage met 'n gerelateerd probleem, wrsch. Zitten te wachten op een diagnose...!
Ja doei.
pi_144163597
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef Joezi het volgende:
Hoe vaak hebben jullie busjepech gemiddeld per vakantie? Graag wat meer duistere verhalen.
gemiddeld gaat er elke vakantie wel iets kleins stuk, maar niets wat meteen gerepareerd hoeft te worden

- 1 keer een klein gaatje in het kvs reservoir. hoefde ik alleen af en toe bij te vullen en kon ik thuis vervangen
- afgelopen vakantie al op pad gegaan met een lekkende remcilinder, ook hier: remolie op peil houden was voldoende. ondertussen wel vervangen
- 1 keer ruitensproeiers verstopt geraakt door modderwater in reservoir (afsluitrubber was slecht geworden). niet iets wat meteen gerepareerd hoeft te worden: thuis afsluitrubber vernieuwt)

de rest is met goed (preventief) onderhoud te ondervangen zodat het niet je vakantie hoeft te verpesten

dus geen horror-verhalen hier
* Leipo666 klopt af :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144163649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat jij enorm dik was :o

Ziet er uit als een leuke vakantie ^O^
Ben ik ook 8-) Althans, ben niet echt de slankste op deze aardkloot ofzo.

En het was echt heerlijk. Hadden zo nog 3 weken in Kroatië rond kunnen rijden. Gaan wrsch volgend jaar terug om de rest te verkennen. En om er bijvoorbeeld een halve of hele marathon te rennen :9
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 11:36:51 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144163844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:

• Auto's met een klein tentje? Wat een armoede is dat zeg. Naast ons kwamen er een paar keer van die lui staan. Zit je dan, in de zeikregen in je auto. Zelfs op de motor hadden we een grote tent bij ons.

Met "klein" bedoelde ik in deze context ook niet piepklein, alleen dat het niet zo'n mega bungalowtent is. Zoiets als dit bijvoorbeeld:



Kun je prima met z'n tweeën in, zelfs met tafeltje en stoeltjes.

Het punt over wildkamperen en op parkeerplaatsen staan daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dat is in mijn perceptie dan ook HET voordeel van zo'n busje. Mijn commentaar was over het op campings staan, waar ik niet zoveel voordelen zie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144163885
Ik zie prima voordelen. Vooral als je ergens maar één nacht bent. Dak omhoog, slapen.
Maargoed, dit is natuurlijk een kampeerbusjestopic, geen algemeen kampeertopic, dus je kunt vragen en betwijfelen tot je 'n ons weegt. :P

En wij hebben voor kamperen een vergelijkbare tent.
Ja doei.
pi_144163936
onze reisplannen betreffen meerendeel de koudere / meer regenachtige landen en dan is het leven in een busje aangenamer en lekkerder (je kan naar buiten kijken :P ) als het buiten koud is / zeikt van de regen. Ook op een camping :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 4 september 2014 @ 11:42:25 #143
92409 Twinky
Little star.
pi_144163985
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef Joezi het volgende:
Hoe vaak hebben jullie busjepech gemiddeld per vakantie? Graag wat meer duistere verhalen.
uhm. afgelopen zomer is het heel goed gegaan. Alleen maar de ruitenwissers die kapot waren.

Vorig jaar 1 groot ding, de koppelingskabel was geknapt.

en een aantal keer startproblemen, onder andere doordat de luchtafvoerslang was losgeschoten.

Twee jaar geleden hadden we elke 100 kilometer pech, zijn we 3x gesleept en ik denk wel een keer of 15 aangeduwd en 8 keer met startkabels. Maar daar word je op een speciale manier ook heel relaxed van :D

Naast pech onderweg hebben we ook dingen die we meoten aanpakken om de pech te voorkomen, onderhoudsklussen. Zoals het lassen afgelopen jaar, maar het jaar daarvoor was het het motorrubber dat verteerd was.




en nu ga ik over een paar weken het achterkleprubber vervangen en hoop ik dat daarmee de lekkage achterin (op het onderbed) ophoudt.

En met die dakrand, het ziet er allemaal nog simpel uit, maar in het echt is ook een stuk dak verrot, zijn er gaten ingekomen en water naar binnen. Daar zit een holle ruimte die ook aangepakt moet, dus dat stuk is een enorme klus met veel geld. Dan viel de raamrand nog mee :P
We weten ook nog niet hoe we dat gaan doen en van welk geld...
pi_144163987
Waarom knopen jullie geen motortrailer achter dat ding?
pi_144164018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:42 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom knopen jullie geen motortrailer achter dat ding?
Dat is een van de dingen die we in de toekomst zien :Y
Ja doei.
pi_144164099
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen die we in de toekomst zien :Y
^O^
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 11:48:47 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144164134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zie prima voordelen. Vooral als je ergens maar één nacht bent. Dak omhoog, slapen.
Maargoed, dit is natuurlijk een kampeerbusjestopic, geen algemeen kampeertopic, dus je kunt vragen en betwijfelen tot je 'n ons weegt. :P

Ik wil hier ook niet de zure zeikerd uithangen, just asking :P. Ik heb zelf namelijk ook vaak aan zo'n busje gedacht als vervanging voor mijn gewone auto (wordt toch alleen maar voor vakantie / plezier ritjes gebruikt en woon-werk verkeer daar doe ik niet meer aan).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 september 2014 @ 11:52:43 #148
92409 Twinky
Little star.
pi_144164235
De praktische voordelen van zo'n busje zijn voor ons ook het 'dak omhoog en slapen', maar vooral ook dat je je eigen huis bij je hebt. Wij hebben in het busje alles wat we nodig hebben, zouden er bijna kunnen wonen. Je eigen keukentje, eigen spulletjes, alles zit netjes in kastjes, en je bent binnen een kwartier ingepakt en weg.

En dat je in de regen lekker binnen of onder de luifel kan zitten, in de herfst nog comfortabel kunt kamperen (zonder dak omhoog, met kachel aan).

Daarnaast beleven wij gewoon veel pret aan het ouderwetse ervan, het is een feestje om in het busje te rijden en kamperen, en ook zo leuk hoe vrolijk andere mensen ervan worden. En ook het kneuterige van alles is ook zo fijn O+
pi_144164247
Je probeert dus eigenlijk maar zoveel mogelijk dingen te vinden die misschien niet leuk zijn om jezelf ervan te overtuigen dat je het niet wilt terwijl je het éigenlijk wél heel graag wilt? :P Je hebt geen excuses nodig om er wél een te kopen hoor!

ONE OF US! ONE OF US!

Maar nee, zonder gekheid. Kamperen vind ik ook leuk, met de motor en de tent. Paar weken geleden nog gedaan in de Yorkshire Dales bij een trailrace! Lachen! Sliep bijna nog comfortabeler op onze matjes op 't gras dan op onze matrasjes in de Bongo _O-
Maar de bus heeft ook zóveel leuke dingen! Ook lekker onderweg op allerlei passen even stoppen, chillen als 't koud is maar wel lekker naar buiten kunnen kijken terwijl je aan je tafeltje wat lunch naar binnenwerkt of een ad hoc warme maaltijd in elkaar draait! O+ Of een pot thee O+

Het is gewoon allemaal leuk, en heeft allemaal z'n voordelen. En tot op heden hebben we eigenlijk nog geen nadelen meegemaakt op campings met onze bus ten opzichte van kamperen met onze tent. En op de weg ook niet. Daarom hebben we bewust voor zo'n klein busje als deze gekozen. Met 4x4.
Ja doei.
  donderdag 4 september 2014 @ 11:57:37 #150
92409 Twinky
Little star.
pi_144164359
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Het is gewoon allemaal leuk, en heeft allemaal z'n voordelen. En tot op heden hebben we eigenlijk nog geen nadelen meegemaakt op campings met onze bus ten opzichte van kamperen met onze tent. En op de weg ook niet. Daarom hebben we bewust voor zo'n klein busje als deze gekozen. Met 4x4.
ik heb wel een nadeel gevonden, en dat zijn de 'autovrije campings'. Op sommige doen ze niet moeilijk, maar er zijn ook campings waar we met het busje niet opkochten, en ze echt een parkeerplaats hebben voor de auto's en dat mensen dan met een bolderkar hun tent op hun plekje kunnen brengen.

En wij houden erg van bossige campings, dus dit hebben we nu 3 keer gehad. Op eentje was de parkeerplaats ook wel knus dus zijn we daar gaan kamperen :D

daartegenover staat dat je op camperplaatsen kunt staan die heel heel heel goedkoop zijn. En lelijk :P
  donderdag 4 september 2014 @ 11:59:44 #151
92409 Twinky
Little star.
pi_144164408
O trouwens moblo: wij hebben ook een heel dun matrasje boven (5 cm, ik heb een topdekmatras op maat geknipt). Daarop leggen wij dan de hoes van die topmatras (op maat laten maken door kleermaker), en vorig jaar hebben we twee spreien gekocht die we er ook nog opleggen (tenzij het koud is, dan doen we een sprei over ons dekbed heen.

Dus matrasje + drie zachte dingen en dan slapen we wel lekker :D

Maar die spreien enzo moeten we dan ook elke keer weer opbergen, want het dak gaat niet dicht met alles ertussen :P
pi_144164418
Camperplaatsen zijn echt de aids onder het 'kamperen'.

Die in Frankrijk de laatste nacht. Gátverdegátverdegádver ;(
Ja doei.
pi_144164437
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:59 schreef Twinky het volgende:
O trouwens moblo: wij hebben ook een heel dun matrasje boven (5 cm, ik heb een topdekmatras op maat geknipt). Daarop leggen wij dan de hoes van die topmatras (op maat laten maken door kleermaker), en vorig jaar hebben we twee spreien gekocht die we er ook nog opleggen (tenzij het koud is, dan doen we een sprei over ons dekbed heen.

Dus matrasje + drie zachte dingen en dan slapen we wel lekker :D

Maar die spreien enzo moeten we dan ook elke keer weer opbergen, want het dak gaat niet dicht met alles ertussen :P
We kregen laatst de tip dat IKEA kinderbedjesmemoryfoammatrasjes (3 stuks dan) precies in het slaapcompartiment van de Bongo passen én zo passen dat je precies het luikje nog open krijgt.. Dus als we weer wat geld hebben gaan we daar even naar kijken :) :Y
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 12:03:37 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144164495
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Je probeert dus eigenlijk maar zoveel mogelijk dingen te vinden die misschien niet leuk zijn om jezelf ervan te overtuigen dat je het niet wilt terwijl je het éigenlijk wél heel graag wilt? :P
Ik was wel gecharmeerd van die omgebouwde invalidenauto van die mensen uit Wales die ik noemde. Ik hou van minimalistisch en klein. Maar de reden waarom het me toen vooral interesseerde was als mobiele vogelkijk hut. Beestjes zijn namelijk niet bang voor je zolang je in je auto blijft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144164521
Droomreis voor over wellicht een jaar of 2 (even sparen dus) is een paar weken wildkamperen/rennen/hiken in Scandinavië O+ Maar daarvoor moeten we ook nog wat hike-gear bij elkaar harken voor wellicht meerdaagse trektochten. gelukkig is dáár ook een FOK! topic voor! O+ :D!
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 12:09:52 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144164614
Ik heb nog een paar vragen:

1) Hebben jullie een chemisch toilet oid aan boord of ga je nog steeds met een pleerol de struiken in? En zo ja, hoelang gaat zoiets mee, hoe vaak moet je het legen? En waar leeg je het? Stinkt het niet?

2) Ventileert het goed? Krijg je last van condens en ramen die beslaan?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144164658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:09 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog een paar vragen:

1) Hebben jullie een chemisch toilet oid aan boord of ga je nog steeds met een pleerol de struiken in? En zo ja, hoelang gaat zoiets mee, hoe vaak moet je het legen? En waar leeg je het? Stinkt het niet?

2) Ventileert het goed? Krijg je last van condens en ramen die beslaan?
Je lijkt het ineens heel serieus te overwegen :P
pi_144164693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:09 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog een paar vragen:

1) Hebben jullie een chemisch toilet oid aan boord of ga je nog steeds met een pleerol de struiken in? En zo ja, hoelang gaat zoiets mee, hoe vaak moet je het legen? En waar leeg je het? Stinkt het niet?
Nee. Bij wildkamperen zo kort mogelijk van te voren de grote boodschap elders doen (tankstations/restaurant/whatever), en in geval van nood inderdaad gewoon pleerol mee. Kleine boodschap kan nagenoeg overal wel ergens :') zeker in geval van wildkamperen in de bossen.

quote:
2) Ventileert het goed? Krijg je last van condens en ramen die beslaan?
Ja! Meerdere ramen hebben een klapstand, en de daktent heeft een rits waarmee je nagenoeg het gehele bovengedeelte van het tentdeel (de helft) open kunt ritsen en dan blijft er enkel gaas over.
Dit kun je ook 's nachts doen zonder dat je 's ochtends dus op display ligt, omdat je zo hoog ligt ziet niemand je liggen.
Ja doei.
pi_144164734
Wat betreft dat invalidenautootje: Ik kan er geen foto's over vinden, maar ik heb eens bij een eendensloop gestaan en daar stond een eend omgebouwd tot camper. Die was van een oude man geweest die er fulltime in woonde, echt wasbakje van de gamma er in, en dat soort toestanden. Echt prachtig om te zien.

edit:

zoiets:

en dit is vreselijk off topic maar dit bizarre ding wilde toch even laten zien:



nu weer terug naar de busjes :@
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 12:26:37 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144164997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:12 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je lijkt het ineens heel serieus te overwegen :P
Ik zit er al heel lang zijdelings een beetje naar te kijken maar tot nu toe is de balans steeds omgeslagen naar auto + tentje. Alleen in dit topic wordt elke kritische vraag blijkbaar meteen uitgelegd als een soort cognitieve dissonantie dingetje terwijl ik juist naar argumenten zoek om wel zo'n busje te kopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 september 2014 @ 12:29:15 #161
92409 Twinky
Little star.
pi_144165065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:09 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog een paar vragen:

1) Hebben jullie een chemisch toilet oid aan boord of ga je nog steeds met een pleerol de struiken in? En zo ja, hoelang gaat zoiets mee, hoe vaak moet je het legen? En waar leeg je het? Stinkt het niet?

2) Ventileert het goed? Krijg je last van condens en ramen die beslaan?
1) wij hebben geen chemisch toilet nu, maar de familie van mijn vriend had dat wel.

ik heb er inmiddels ervaring mee van een boot en het ruikt wel een beetje, je leegt het op een camping een speciale plek enzovoort. Het werkt gewoon.

Wij doen hetzelfde als moblo, poepen in een wc en plassen kan in bosjes (wc papier in de prullenbak dan), maar we gaan ook vaak naar campings gewoon.

2) ons busje ventileert wat dat betreft niet zo goed. Als het buiten kouder is dan binnen zijn alle ruiten helemaal nat :P maar in de zomer is dat minder, dan beslaat het alleen een beetje. Kan ook komen overigens door de gordijntjes die voor de ramen hangen, want als ik die opendoe/weghaal trek de condens snel weg.

Verder ventileert het gewoon een beetje, het is dun glas en dunne wandjes, maar het is niet speciaal gebouwd op goede ventilatie. Ach, er kan makkelijk een raampje open :P
pi_144165084
Als VK-inwonende moet je gewoon bij de Bongo-club komen, SeLang! >:)
Ja doei.
pi_144165112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zit er al heel lang zijdelings een beetje naar te kijken maar tot nu toe is de balans steeds omgeslagen naar auto + tentje. Alleen in dit topic wordt elke kritische vraag blijkbaar meteen uitgelegd als een soort cognitieve dissonantie dingetje terwijl ik juist naar argumenten zoek om wel zo'n busje te kopen.
En zoiets dan?

pi_144165152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:03 schreef SeLang het volgende:
Beestjes zijn namelijk niet bang voor je zolang je in je auto blijft.
klopt

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 12:39:21 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144165278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:15 schreef CafeRoker het volgende:
Wat betreft dat invalidenautootje: Ik kan er geen foto's over vinden
Ik bedoelde deze:



EDIT: of was het nu deze? Maar zoiets in elk geval...



Die mensen die ik tegenkwam hadden er eentje tweedehands gekocht voor weinig en dan laten ombouwen tot kampeerwagen. Niet groter dan een personenauto en toch verrassend ruim van binnen (ik heb binnen thee zitten drinken met de twee eigenaren). Toch zat er een kookstel, wastafeltje en slaapbankje in. Alles bij elkaar hadden ze voor £8000 ofzo dus een kampeerautootje in goede staat.

Nadeel is natuurlijk dat het niet 4x4 is en lage wielbasis dus niet geschikt voor slechte wegen en je hebt geen tentdak dus je slaapt echt "binnen". Maar niets houdt je tegen om evengoed een tentje mee te nemen voor als je buiten wilt slapen en toch de optie hebben om binnen te zitten/ slapen als dat beter uitkomt. Wel lekker lage footprint (klein, zuinig) en niet direct herkenbaar als kampeerbusje.

[ Bericht 6% gewijzigd door SeLang op 04-09-2014 13:00:40 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144165282
wij hebben een noodtoilet aan boord :P
een kanoton:

nog nooit gebruikt, maar handig voor een eventueel noodgeval waarbij het niet ergens anders kan. anders inderdaad onderweg/tankstation/restaurant/camping.

plassen doen we in lege frisdrankflessen. als man zonder hulpmiddellen geen probleem, mijn vrouw gebruikt een silicone plastuit:
-

werkt perfect en hoef je ook je warme bus niet uit midden in de nacht na een avond zuipen ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 02-05-2017 22:50:33 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 september 2014 @ 12:54:56 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144165613
Pissen in een flesje dat is natuurlijk geen probleem. Dat doe ik sowieso al als ik kampeer (en zelfs in sommige hostels).

Maar als je om te poepen niet self sufficient bent dan verdwijnt voor mij toch een deel van de aantrekkelijkheid van een busje. Want je kunt weliswaar op elke parkeerplaats slapen maar niet poepen. En ik hou juist zo van poepen!
-O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144165895
Als jij een Bongo koopt krijg je van mij gratis een portapotti! :P
Ja doei.
pi_144167463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:54 schreef SeLang het volgende:
Pissen in een flesje dat is natuurlijk geen probleem. Dat doe ik sowieso al als ik kampeer (en zelfs in sommige hostels).

Maar als je om te poepen niet self sufficient bent dan verdwijnt voor mij toch een deel van de aantrekkelijkheid van een busje. Want je kunt weliswaar op elke parkeerplaats slapen maar niet poepen. En ik hou juist zo van poepen!
-O-
daarom dus het 'noodtoilet' voor ons.

veel mensen gebruiken een porta-potti, maar mijn vrouw vind die dingen stinken en wil hem dus niet in de bus hebben. maar als je daar zelf geen problemen mee hebt kun je toch wel zo'n ding in je busje meenemen? :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_144167979
Ja doei.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 september 2014 @ 16:25:56 #171
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_144171756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:11 schreef Pavement het volgende:

[..]

:')

Op vakantie met je eigen bus, is echt kekke. Je kan gaan en staan waar je wil, altijd je weels bij je. Je weet echt niet waar je over praat.

Ik heb nog nooit in een emmer gekakt en pissen doe je tegen een boom. Slecht liggende bedden is ook bullshit.

On topique

Ik neem altijd een tent mee waar ik in slaap. Heb ook nog geen keukentje in mn bus is dus ook nog geen camper. Maar de vrijheid is zoooooo lekker. Je gooit alles in je bus en rijdt weer een paar 100 km.

[..]

Jouw bus _O_
Aparte kleur, over laten spuiten of is deze origineel ? Aan je spiegels te zien heb je ook een aanhanger of niet ?
Zonder bus kan ik ook gaan en staan waar ik wil, maar dan met de comfort van een 5-sterren hotel :)
Je maintiendrai -XOXO-
pi_144174454
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:25 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zonder bus kan ik ook gaan en staan waar ik wil, maar dan met de comfort van een 5-sterren hotel :)
Als je dat leuker vindt dan moet je dat doen ^O^

Dit is geen overtuigings-topic :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 september 2014 @ 18:55:36 #173
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_144176730
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Als je dat leuker vindt dan moet je dat doen ^O^

Dit is geen overtuigings-topic :)
^O^
Je maintiendrai -XOXO-
pi_144177963
Leuk topic! Mooie foto's ook :Y

Het lijkt mij geweldig om ooit met zo ééntje op pad te gaan O+ :

freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 4 september 2014 @ 19:32:28 #175
92409 Twinky
Little star.
pi_144178102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:28 schreef Lot_1 het volgende:
Leuk topic! Mooie foto's ook :Y

Het lijkt mij geweldig om ooit met zo ééntje op pad te gaan O+ :

[ afbeelding ]
o ik wil zo graag eens in zo eentje kijken! of in zo'n mercedesbusje!
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:53:07 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144356877
Suzuki Samurai met scooter en tent. :)




[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 09-09-2014 19:31:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144357980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:28 schreef Lot_1 het volgende:
Leuk topic! Mooie foto's ook :Y

Het lijkt mij geweldig om ooit met zo ééntje op pad te gaan O+ :

[ afbeelding ]
Leuk!! Heel lang geleden zo'n HY een meter langer gemaakt met, gedeeltelijk, golfplaat. Was vrij makkelijk te doen.
pi_144411759
Wij zijn ook lid van de kampeerbusjes club met onze 1997 Toyota Estima. Die hebben we zelf omgebouwd van een 7 zitter naar een 2 persoons campervan. Ondanks dat we beide eigenlijk weinig ervaring met klussen hebben, viel dat erg mee. Het zit misschien niet perfect in elkaar en is niet geweldig afgewerkt maar wij zijn we er erg blij mee. Juist omdat we het zelf hebben gemaakt. Overigens heeft het ons ook bijna niets gekost, omdat we alles van pallethout hebben gemaakt.


Onze campervan


Alle stoelen eruit gesloopt.


Covers voor windows


Pallethout


Bedframe



Bed


Tafel en kastjes voor opbergruimte


Opbergruimte voor eten en borden


Incl


Ingepakt
Pain is temporary, pride is forever
  One tough cookie dinsdag 5 juli 2016 @ 00:46:06 #179
169210 liesje1979
pi_163526577
Kick.
Omdat ik dit zo een leuk topic vind en benieuwd ben of jullie er nog mee op pad gaan.
pi_163608228
Wij zijn net terug van 3 weken Noorwegen met ons busje: weer een topvakantie geweest ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 8 juli 2016 @ 20:17:42 #181
45833 crew  Fogel
pi_163608751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:52 schreef Leipo666 het volgende:
Wij zijn net terug van 3 weken Noorwegen met ons busje: weer een topvakantie geweest ^O^
Top! Waar ben je overal geweest?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163611910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Top! Waar ben je overal geweest?
Globale route:



Heen via de brug, terug met de boot van Kristiansand naar Hirtshals

Op Runde puffins gezien:


Heel dichtbij gekomen




(alles even snel ongecrpped en onbewerkt van de camera gehaald, ben net terug :P)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_163614105
Ben je ook nog naar Aars geweest? Wij zijn er twee jaar geleden speciaal een stuk voor omgereden :')

pi_163614576
Wel op de borden gezien en even om gegniffeld :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_163698516
Zo, ook maar eens aan het huiswerk geslagen. We willen begin volgend jaar een camper kopen, voor vakanties ergens tussen Lissabon en Riga en af en toe eens een festival. Eisen:

• Moet ook als dagelijkse auto gebruikt worden
• Moet dus ook gewoon in Utrecht in de straat geparkeerd worden, en liefst ook indien nodig een keer een parkeer garage.
• Moet er met 2 personen lekker in kunnen slapen, ook leefbaar mocht het slecht weer zijn
• Hefdak, al is het maar voor de belasting
• Koelkast
• Oh, stuur aan de goede kant :)

Er hoeft geen toilet, douche etc in. Budget is rond de 20k, maar daar kan nog wat bij, onze huidige auto gaat dan de deur uit. Ik kom zelf eigenlijk alleen op een VW California, Ford Nugget of een Vito uit. Iemand nog ervaring met deze campers, goede suggesties, tips, of een betrouwbare camper dealer in midden Nederland?
pi_163861107
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Globale route:

[ afbeelding ]

Heen via de brug, terug met de boot van Kristiansand naar Hirtshals

Op Runde puffins gezien:
[ afbeelding ]

Heel dichtbij gekomen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(alles even snel ongecrpped en onbewerkt van de camera gehaald, ben net terug :P)
Nice! 🖒
Voor wat foto's, kijk hier
pi_163861162
Leuk dat deze week gekicked is! We zijn dit jaar en vorig jaar niet op grote trips geweest dooor andere prioriteiten, maar gaan volgend voorjaar weer op pad met onze Bongo! O+ Waarschijnlijk naar Spanje :Y
Ja doei.
pi_170635939
Schop! We gaan inderdaad naar Spanje, vertrekken komende week, en gaan voor 3 weken *O* Via Frankrijk naar Barcelona vor een week, ook voor de Formule 1 Grand Prix, en daarna nog 2 weken rondreizen O+ *O*
Ja doei.
pi_170648805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
Schop! We gaan inderdaad naar Spanje, vertrekken komende week, en gaan voor 3 weken *O* Via Frankrijk naar Barcelona vor een week, ook voor de Formule 1 Grand Prix, en daarna nog 2 weken rondreizen O+ *O*
Welke kant op?
  woensdag 3 mei 2017 @ 08:19:34 #190
369251 Geralt
of Rivia
pi_170648894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
Schop! We gaan inderdaad naar Spanje, vertrekken komende week, en gaan voor 3 weken
Zo lang kan jij helemaal niet zonder internet man :') :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170649329
ons busje heeft deze winter een complete technische overhaul gehad: motor volledig gereviseerd, vele componenten in de aandrijflijn/vering vervangen of gerepareerd en nog heel veel kleine dingen zodat hij weer soepel schakelt/rijdt/veert ^O^

deze zomer 4,5 week Noorwegen voor de boeg: kan niet wachten :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_170649922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 08:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Welke kant op?
Zuiden, Granada iig want daar wonen vrienden :+ En verder zien we wel!
quote:
11s.gif Op woensdag 3 mei 2017 08:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zo lang kan jij helemaal niet zonder internet man :') :D
Makkelijk! Althans, af en toe even kijken en 'melden', maar op vakantie zijn we de hele dag bezig met wandelen, rennen, fietsen of bier/wijn drinken 8-) dus dan is daar heul geen tijd voor, voor dat internet!
Ja doei.
pi_170649956
ik heb speciaal het T-mobile unlimited abbo genomen O-)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_170649997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:46 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb speciaal het T-mobile unlimited abbo genomen O-)
Wij hebben een pauper pre-paid abo hier, en die doen niet aan buitenlandbundels :') Is wel wat kut, vooral als je even snel wat op wilt zoeken, maar ach... Zowat elke camping heeft tegenwoordig wel interwebs mochten we een wandelroute ofzo op willen zoeken. :Y

Nieuw zijn dit jaar de fietsen. Die gaan achterop me op 'n rek. En ben al een week bezig met langzaamaan dingen pakken en op z'n plek leggen in de bus O+
Ja doei.
pi_170650053
de fietsen blijven dit jaar thuis: vorig jaar 1 keer gebruikt, Noorwegen is niet echt een land om te fietsen (voor ons althans :P )

we staan zo goed als nooit op campings dus we pakten altijd wifi bij de supermarkten of restaurants of scholen. Nu wil ik het dit jaar ook gebruiken voor muziek onderweg: kijken hoe dat gaat met spotify en het bereik in Noorwegen :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_170650075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
de fietsen blijven dit jaar thuis: vorig jaar 1 keer gebruikt, Noorwegen is niet echt een land om te fietsen (voor ons althans :P )

we staan zo goed als nooit op campings dus we pakten altijd wifi bij de supermarkten of restaurants of scholen. Nu wil ik het dit jaar ook gebruiken voor muziek onderweg: kijken hoe dat gaat met spotify en het bereik in Noorwegen :D
Nou, wij gaan naar de GP van Spanje, en staan op een camping 10km verderop, dus gaan lekker naar het circuit fietsen 8-) Dus gebruiken we 'm sowieso al 4 dagen. En wel makkelijk als we ergens op een verlatener stuk staan en een eindje terug een restaurant of wat dan ook zien als we eens uit eten willen voor de verandering. Al heb ik ook m'n eet-krat uitgebreid met wat nieuwe dingen en *ril* zakjes.

Nog maar 3 dagen :o
Ja doei.
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 10:02:31 #197
45833 crew  Fogel
pi_170650204
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
de fietsen blijven dit jaar thuis: vorig jaar 1 keer gebruikt, Noorwegen is niet echt een land om te fietsen (voor ons althans :P )

we staan zo goed als nooit op campings dus we pakten altijd wifi bij de supermarkten of restaurants of scholen. Nu wil ik het dit jaar ook gebruiken voor muziek onderweg: kijken hoe dat gaat met spotify en het bereik in Noorwegen :D
Bijna overal 4g/lte bereik. En je kan ook gewoon een offline playlist regelen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170650213
Wij hebben een 32G USB stick met muziek, maar de radio laadt maar 250 mapjes (CDs)... #firstworldproblems ;(
Ja doei.
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 10:08:38 #199
45833 crew  Fogel
pi_170650306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hebben een 32G USB stick met muziek, maar de radio laadt maar 250 mapjes (CDs)... #firstworldproblems ;(
Alles in de root gooien en op random afspelen ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170650490
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alles in de root gooien en op random afspelen ^O^
Ja, maar soms wil je ook gewoon een CD opzetten.... :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')