abonnement Unibet Coolblue
pi_137404893
Als je telkens een plaatje liet genereren door gewoon elke pixel een random kleur te geven, zou er toch ooit een foto uit moeten komen? Alle mogelijkheden bestaan, dus in principe zou je ook ooit een keer een "foto" van je tegenkomen waarbij je met een groene t-shirt op een walvis staat, samen met tweelingzussen en twee zonnen aan de hemel?

De mogelijkheden lijken wel eindeloos, maar de kans is denk ik klein dat er een "foto" uit komt. Als op een gegeven moment pc's snel genoeg zijn, kunnen we dan realistische beelden uit de massa plaatjes filteren? Bijvoorbeeld in combinatie met gezichts-herkennings algoritmes, waarbij elk random plaatje waar "iemand" op staat eruit wordt gefilterd?

Ik ben zeer benieuwd wat ons te wachten staat!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137404894
Bedankt voor de positieve feedback! :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:18:25 #3
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_137404994
Ik denk dat dit idee wel om hele snelle computers zou vragen, de kans dat je random zo'n plaatje genereert in een mensenleven lijkt mij op dit moment onwaarschijnlijk klein.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:21:23 #4
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_137405024
Stel, je legt een puzzle die qua maat exact in de doos past, in losse delen in die doos.
Hoe lang je ook schud, het gaat nooit een compleet in elkaar gelegde puzzel worden.
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:56:41 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137405463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef DrDarwin het volgende:
Stel, je legt een puzzle die qua maat exact in de doos past, in losse delen in die doos.
Hoe lang je ook schud, het gaat nooit een compleet in elkaar gelegde puzzel worden.
Dat is niet waar. Als je lang genoeg schudt, valt de puzzel uiteindelijk compleet in elkaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:57:54 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137405486
Als ik waterstof, koolstof, stikstof, zuurstof, ijzer, etc, etc, etc, alle elementen waaruit een mens bestaat, in een doos stop, en ik schud lang genoeg, dan komt er een moment waarop er een complete drDarwin uit de doos stap.

Als ik maar lang genoeg schud.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:04:22 #7
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_137405593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als je lang genoeg schudt, valt de puzzel uiteindelijk compleet in elkaar.
Nee, die puzzel krijg je op die manier nooit compleet in elkaar.
Door het schudden vervalt de puzzel echter tot gruis.
pi_137406246
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
  Forum Admin woensdag 5 maart 2014 @ 09:44:00 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_137406364
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:



Een soort disco eend.
pi_137406432
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:
Welk script, is volgens mij niet gegeven in dit topic?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit plaatje volledig random is samengesteld, precies die lichtovergangen zijn bijzonder onwaarschijnlijk.
  Forum Admin woensdag 5 maart 2014 @ 09:50:33 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_137406509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:47 schreef Alfje het volgende:

[..]

Welk script, is volgens mij niet gegeven in dit topic?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit plaatje volledig random is samengesteld, precies die lichtovergangen zijn bijzonder onwaarschijnlijk.
Toch is het echt zo. Het script is gegeven in het vorige topic: W&T / Random plaatjes generen totdat je fotos krijgt
Ik zie nu dat er meerdere versies zijn maar de versie waar ik naar link heb ik gebruikt.
pi_137406614
Oh dit is een vervolg topic, sorry, niet gezien.
Maar dit plaatje is dus niet volledig random elke pixel een kleur geven, maar een aantal voorwaarden die randomized worden. Dat is wel wat anders.
pi_137407785
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:

[ afbeelding ]

Een soort disco eend.
:D
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_137423040
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:

[ afbeelding ]

Een soort disco eend.
Gaaf!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137423296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:56 schreef Alfje het volgende:
Oh dit is een vervolg topic, sorry, niet gezien.
Maar dit plaatje is dus niet volledig random elke pixel een kleur geven, maar een aantal voorwaarden die randomized worden. Dat is wel wat anders.
Ik genereer in principe lichtgolven die een andere richting op gaan en een andere vorm/frequentie hebben. Beetje zoals licht uit de natuur de camera in valt. Als je dat niet doet heb je één en al gruis. Om iets uit het niets te maken heb je toch de basis nodig: energie golven. Je beeldscherm is het oog waar het licht in valt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137426966


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:50:11 #18
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_137433485
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:

[ afbeelding ]

Een soort disco eend.

:o
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_137598416





Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137601214
Ik zie een neger dat gemolesteerd wordt door een 'alien', een grey (of gray?) om exact te zijn. Klopt dat?
pi_137606686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Alfje het volgende:
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
^DIT

Om te benadrukken hoe klein deze kansen zijn:

Er zitten ongeveer 10^80 atomen in ons hele universum.

Er zijn misschien eindeloos veel kansen maar je bent ook bijna een eindeloze periode bezig om dit te genereren, maakt niet uit hoe snel je computers zijn.
pi_137606725
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Alfje het volgende:
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 02:41:44 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137606990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.
Het herkennen van beelden ligt vast in de schaduwzone van de hersenen. Pak maar een papier en een pen en ga gewoon lijnen trekken. Op den duur zul je er ''iets'' in zien. Maar valt een lijn niet binnen de marges van de schaduw zal de mens het niet erkennen.
Met pixels tot de macht onnozel is de kans extreem klein dat er daadwerkelijk iets zichtbaar wordt dat iedereen als hetzelfde iets zal herkennen.

Staat tegenover dat extreem klein niet gelijk is aan onmogelijk.
pi_137607060
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 02:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het herkennen van beelden ligt vast in de schaduwzone van de hersenen. Pak maar een papier en een pen en ga gewoon lijnen trekken. Op den duur zul je er ''iets'' in zien. Maar valt een lijn niet binnen de marges van de schaduw zal de mens het niet erkennen.
Met pixels tot de macht onnozel is de kans extreem klein dat er daadwerkelijk iets zichtbaar wordt dat iedereen als hetzelfde iets zal herkennen.
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Je redeneert weer naar één oplossing toe (namelijk een losse lijn die blijkbaar een herkenbare tekening moet maken) in plaats van alles te beschouwen. Om er maar eens wat bij te pakken:





Toegegeven, het is geen Staatsieportret van onze nieuwe Koning, maar het is opmerkelijk hoe snel een afbeelding redelijk herkenbaar wordt. Er hoeft geen perfecte replica van Van Gogh's Zonnebloemen uit te rollen voor dit topic een succes wordt. En volgens mij zitten we al relatief dicht bij iets wat de meeste mensen wel als een beest zouden herkennen.

Ik zeg trouwens doodleuk 'we', maar ik heb verder geen plaatjes gemaakt. TS is de grote baas.
quote:
Staat tegenover dat extreem klein niet gelijk is aan onmogelijk.
Ook dat ;)
pi_137609267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.
De berekening is inderdaad gebaseerd op het precies verkrijgen van één plaatje dat je wilt. Ik bedoelde het ook meer als indicatie van de ongeloofelijke hoeveelheid mogelijkheden die al bestaan bij een heel klein plaatje met maar 16 kleuren. Er zullen ongetwijfeld een heleboel van die mogelijkheden zijn die iets herkenbaars opleveren, maar zeker niet zoveel dat dat een impact heeft op het aantal mogelijkheden. Met grotere plaatjes wordt het aantal mogelijkheden ook nog in rap tempo groter.
pi_137613950
Terwijl jullie hier bezig waren met discussiëren ben ik een enorme stap dichterbij gekomen bij fotorealisme :D Ik heb energie golven die meer dan 100% waren terug geduwd naar 100% en de sub golven kleiner gemaakt. Het gevolg is dat verkeerde overbelichting verwijderd is en veel meer detail. Het is bijna eng. Vanavond de screenshots!!!!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137614064
Sommige stukken vandaag zijn al niet van echt te onderscheiden...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137614871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:57 schreef firefly3 het volgende:
Sommige stukken vandaag zijn al niet van echt te onderscheiden...
Ja zien dan :D
pi_137623568
Leuk! Blijft erg interessant. Mogen wij vanavond ook spelen met die nieuwe code of hou je dat liever voor jezelf?
pi_137623612
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja zien dan :D
Kan het straks posten! Alles om ons heen is denk ik ook gewoon een expressie van een energie golf. Beetje snaar theorie achtig maar dan op alle schalen bij elkaar. Eigenlijk wel logisch. Zo krijg je complexiteit uit niets op alle niveaus. Het heelal zijn de golven/snaren van het niveau erboven. Jij bent niet alleen de bomen om je heen, jij bent ook de bacterie dat aan de andere kant van de aarde zit want het zijn dezelfde golven :P wie weet ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137623623
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Kan het straks posten! Alles om ons heen is denk ik ook gewoon een expressie van een energie golf. Beetje snaar theorie achtig maar dan op alle schalen bij elkaar. Eigenlijk wel logisch. Zo krijg je complexiteit uit niets op alle niveaus. Het heelal zijn de golven/snaren van het niveau erboven. Jij bent niet alleen de bomen om je heen, jij bent ook de bacterie dat aan de andere kant van de aarde zit want het zijn dezelfde golven :P wie weet ;)
Niet te hard van stapel lopen jij.
pi_137623971
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet te hard van stapel lopen jij.
Naja ik ben ook al een aantal jaren bezig geweest met knutselen met cellular automatons enz, complexiteit dat ontstaat uit simpele basis regels. Het probleem ermee was altijd schaal, hoe je de gevormde complexiteit kunt gebruiken als input voor een hoger niveau van complexiteit. Energie golven overbruggen het probleem van schaal, het is geen aparte laag maar het zit overal.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137625802


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137626858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Leuk! Blijft erg interessant. Mogen wij vanavond ook spelen met die nieuwe code of hou je dat liever voor jezelf?
Ik hou het momenteel liever voor mezelf :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137626922
quote:
Sorry als ik je teleurstel, maar deze zijn niet wezenlijk anders dan wat er in het vorige topic al stond. :@
pi_137626976
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sorry als ik je teleurstel, maar deze zijn niet wezenlijk anders dan wat er in het vorige topic al stond. :@
Er is veel meer detail en het is veel scherper :o

Dit soort patronen vind je nergens terug hoor:



Of deze scherpte



Er wordt denk ik teveel naar het totaal plaatje gekeken of het herkenbaar is in plaats van de specifieke gebieden die eruit springen met iets herkenbaars. Scherpte etc schept mogelijkheden.

[ Bericht 9% gewijzigd door firefly3 op 11-03-2014 19:33:24 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137628704
Typisch een voorbeeld van Infinite Monkey Theorem
pi_137705207
Een nieuwe fout ontdekt sinds gisteren, we zien slechts 1/200ste van wat er eigenlijk is. Ik hoop het nu verder uit te kunnen werken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137717703
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:57 schreef firefly3 het volgende:
Een nieuwe fout ontdekt sinds gisteren, we zien slechts 1/200ste van wat er eigenlijk is. Ik hoop het nu verder uit te kunnen werken.
We zien nu 1/200ste van wat er daadwerkelijk gegenereerd wordt? :o
Sommige plaatjes worden al aardig creapy trouwens, die laatste lijkt op een soort van gemuteerde baby oid.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_137725641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:38 schreef esv7 het volgende:

[..]

We zien nu 1/200ste van wat er daadwerkelijk gegenereerd wordt? :o
Sommige plaatjes worden al aardig creapy trouwens, die laatste lijkt op een soort van gemuteerde baby oid.
Ja, ik probeer de rest ook zichtbaar te maken. :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137725669
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137728265
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138236039

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138256111
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:56:56 #45
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_138256656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:38 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Boze demonenbaby :'(
pi_138394859
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:56 schreef -0mega- het volgende:

[..]

Boze demonenbaby :'(
:D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138394880


[ Bericht 34% gewijzigd door firefly3 op 01-04-2014 12:45:41 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138404313
Ik heb ideeen om alles om te zetten naar een echt licht spectrum. Het gaat super veel werk worden maar het gaat spannend worden wat we te zien zullen krijgen. Ik zit nu met drie banden te spelen, vergelijkbaar met drie spotlights van rood, groen en blauw die af en toe overlappen. Hoe zou het zijn als ik niet drie golflengtes heb, maar honderden die allemaal hun eigen tint hebben? Hoe hoog zal de detail dan niet zijn?!! :D


Natuurlijk belichten werkt al, nu nog de detail omhoog schroeven enz:

[ Bericht 7% gewijzigd door firefly3 op 02-04-2014 14:20:13 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138445432
Ik zal later proberen om hogere resolutie plaatjes te generen, hier alvast nog meer plaatjes met "ware kleuren":




Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138472703


[ Bericht 27% gewijzigd door firefly3 op 04-04-2014 12:32:49 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138606730
Nog een wolken plaatje.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 13:09:05 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138607514
:) blijft een leuk topic dit :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 13:27:01 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138608189
Heb je eigenlijk al eens geprobeerd om uit een groep foto's deze waarden te halen, dus zeg maar je algorithme omkeren. Je maakt nu een aantal componenten en maakt daaruit een foto, deze componenten kun je natuurlijk ook gewoon uit een foto uitlezen. Als je de marges van de waarden die je daaruit krijgt invoert in je originele algoritme zit je denk ik op een hele goede weg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 april 2014 @ 18:20:02 #54
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_138619510
Ik had trouwend ook een (lastig) ideetje: is het niet een optie om met SIFT features uit bestaande fotos te halen en je gegenereerde fotos daarop te proberen te matchen? Probleem is natuurlijk foto-tekenende featuregroeperingen te vinden, maar op die manier kun je volgens mij wel veel sneller een random plaatje vinden dat op bijv. Een landschapsfoto moet lijken, of een portretfoto, etc.

Of Ipv sift iets anders dat features uit een plaatje trekt.
pi_138639516
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je eigenlijk al eens geprobeerd om uit een groep foto's deze waarden te halen, dus zeg maar je algorithme omkeren. Je maakt nu een aantal componenten en maakt daaruit een foto, deze componenten kun je natuurlijk ook gewoon uit een foto uitlezen. Als je de marges van de waarden die je daaruit krijgt invoert in je originele algoritme zit je denk ik op een hele goede weg.
Ipv de rgb waardes, heb ik helaas minstens het lichtspectrum waardes nodig, hoeveel lichtgolven met welke frequentie zijn binnengevallen. Van die rgb uitkomst kan ik helaas de formule niet achterhalen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138639557
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 18:20 schreef -0mega- het volgende:
Ik had trouwend ook een (lastig) ideetje: is het niet een optie om met SIFT features uit bestaande fotos te halen en je gegenereerde fotos daarop te proberen te matchen? Probleem is natuurlijk foto-tekenende featuregroeperingen te vinden, maar op die manier kun je volgens mij wel veel sneller een random plaatje vinden dat op bijv. Een landschapsfoto moet lijken, of een portretfoto, etc.

Of Ipv sift iets anders dat features uit een plaatje trekt.
Bij het zoeken naar features, "train" ik het naar een plaatje dat ik wil hebben. Dat wil ik voorkomen. Verder heeft een vlak of raster structuur een hoger score terwijl het plaatje zelf er nep uit kan zien met wat zwarte strepen op een wit achtergrond. Tot nu toe ben ik het verst gekomen door gewoon de natuurwetten te volgen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 09:01:14 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138640112
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:12 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ipv de rgb waardes, heb ik helaas minstens het lichtspectrum waardes nodig, hoeveel lichtgolven met welke frequentie zijn binnengevallen. Van die rgb uitkomst kan ik helaas de formule niet achterhalen.
Jammer, kun je ook niet een schatting herleiden, dat zou je interessante marges moeten opleveren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138730813
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jammer, kun je ook niet een schatting herleiden, dat zou je interessante marges moeten opleveren.
Het origineel aantal zandkorrels in de bakstenen van een huis berekenen is nog makkelijker helaas.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138730832
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138730994
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het origineel aantal zandkorrels in de bakstenen van een huis berekenen is nog makkelijker helaas.
Een van de meest gebruikte bakstenen is het Waalformaat van 210 x 100 x 50mm, pak daar de inhoud, dichtheid en grootte van een gemiddeld deeltje (zo'n 2 micrometer) bij en je bent er. Nu jij.
pi_138732664
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een van de meest gebruikte bakstenen is het Waalformaat van 210 x 100 x 50mm, pak daar de inhoud, dichtheid en grootte van een gemiddeld deeltje (zo'n 2 micrometer) bij en je bent er. Nu jij.
Dat is waar ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138732890
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 10 april 2014 @ 18:03:49 #63
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_138734262
Ik constateer nog steeds dat alle plaatjes uit dit algoritme op een bepaalde manier op elkaar lijken, dat het beeld erg onscherp blijft en veel minder hoogfrequente content bevat dan de meeste foto's, en dat er nog steeds geen echte features in te herkennen zijn (behalve door pareidolia). Het algoritme houdt ook geen rekening met zaken die in de meeste foto's aanwezig zijn, zoals belichting, schaduwen, perspectief, e.d. Het resultaat is dat er wel plaatjes uitkomen, maar zeker geen foto's.

Dus nog fiks werk aan de winkel, wil je dat wel voor elkaar krijgen. Ik denk zelf dat een betere approach is om (quasi-)random inhoud te voeren aan een realistische, fysisch correcte 3D renderer. Dan voldoen de plaatjes in elk geval aan de beperkingen die een foto ook heeft.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_138734318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:03 schreef ludicrous_monk het volgende:
(behalve door pareidolia)
Maar het is natuurlijk wel interessant - wanneer stopt iets met pareidolia zijn, en wordt het een echt gezicht? Volgens mij is die grens maar vaag. Auto's en dieren lijken ook gelaatsuitdrukkingen te hebben die je enkel toe kunt schrijven aan dit soort menselijke herkenningsprocessen, maar dat maakt niet per se dat er niets in kan zitten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tchock op 10-04-2014 19:29:17 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 18:12:33 #65
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_138734461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk wel interessant - wanneer stopt iets met pareidolia zijn, en wordt het een echt gezicht? Volgens mij is die grens maar vaag. Auto's en dieren lijken voor ook gelaatsuitdrukkingen te hebben die je enkel toe kunt schrijven aan dit soort menselijke herkenningsprocessen, maar dat maakt niet per dat er niets in kan zitten. :)
De grens is vaag maar ook heel breed. Neem bijvoorbeeld striptekeningen van mensen. Dat noem je ook geen pareidolia meer. Maar striptekeningen zijn ook zeker geen foto's.

Mijn punt is: als je striptekeningen wilt, dan zal je een programma moeten maken dat de beperkingen van een striptekening kent. Als je foto's wilt, zal je de beperkingen van een foto moeten hebben (oftewel: het plaatje moet een resultaat kunnen zijn van rondkaatsend licht dat uiteindelijk in een camera valt, binnen realistische grenzen en in een realistische omgeving. Vandaar dat ik zat te denken aan 3D renderers, die dat proces uiterst goed kunnen simuleren.).
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_138736821
Dan kan je net zo goed terragen downloaden en dan random terrain klikken en je bent er. Random terrein genereren deed ik al toen ik 16 was. Het is nu tijd om de lat hoger te zetten. De wereld van tevoren op delen in drie dimensies is valsspelen. De uitdaging is om 1 formule te houden voor alles.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:09:07 #67
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_138738584
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:24 schreef firefly3 het volgende:
De uitdaging is om 1 formule te houden voor alles.
Wat bedoel je daarmee dan?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_138740326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:09 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee dan?
1 formule dat een 2d wereld kan genereren, 3d, of wat dan ook.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138745691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

1 formule dat een 2d wereld kan genereren, 3d, of wat dan ook.
Een formule die vanuit het niets leven kan genereren. ^O^
Wie dit leest is gek
pi_138747494
quote:
99s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een formule die vanuit het niets leven kan genereren. ^O^
^^

Langzaam maar zeker aan de weg timmeren en kijken waar we uit komen :)












[ Bericht 3% gewijzigd door firefly3 op 10-04-2014 23:38:02 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138752113
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

^^

Langzaam maar zeker aan de weg timmeren en kijken waar we uit komen :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat er is veranderd maar dit lijkt nergens meer op. Praktisch alle kleur, diepte en scherpte is verdwenen.
pi_138753412
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er is veranderd maar dit lijkt nergens meer op. Praktisch alle kleur, diepte en scherpte is verdwenen.
+ Meer kleur
+ Meer detail

- Scherpte
- Realisme (tekening achtig)

De reden is gek genoeg een hogere frequentie. Er gebeurd teveel en er is niet 1 focus punt.

Even snel om het een beetje goed te maken ;)



[ Bericht 18% gewijzigd door firefly3 op 11-04-2014 07:31:52 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:14:57 #73
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_138909566
Ik had vandaag even zin om Octave (open-source variant van Matlab) te proberen.

Het leek mij wel interessant om te kijken wat er gebeurde als ik nu een plaatje genereer, waarbij elke gegenereerde pixel (van links boven tot aan rechts beneden) kijkt naar zijn buren. Het idee komt een beetje van Wolfram's Rule 30

Alleen wordt bij mij óf het gemiddelde gebruikt van de omringende pixels óf dat een pixel gewoon een random kleur krijgt. Voor dit laatste bestaat een kans van 1 op p.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
n = 100;            
m = 100;
w = ones(n, m);          # define a 2D n x m matrix 
p = 4;                   # propability (1 out of p) to choose a random color

for i=[2:n-1],
    for j=[2:m],
        if randi(p) == int8(p/2)
            w(i,j) = rand;                     
         else
             w(i,j) = mean( [w(i-1, j-1), 
                             w(i  , j-1),
                             w(i+1, j-1),
                             w(i-1, j  )]);
        end
    end
end
imshow(w)

maar het resultaat is niet zo heel spannend nog:


en na dit plaatje weer 10x als input te hebben gebruikt:


Binnenkort even kijken wat er gebeurt als ik RGB-plaatjes probeer ipv deze simpele monochroom versies
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 16:34:01 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138910325
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:14 schreef Gehenna het volgende:
Ik had vandaag even zin om Octave (open-source variant van Matlab) te proberen.

Het leek mij wel interessant om te kijken wat er gebeurde als ik nu een plaatje genereer, waarbij elke gegenereerde pixel (van links boven tot aan rechts beneden) kijkt naar zijn buren. Het idee komt een beetje van Wolfram's Rule 30

Alleen wordt bij mij óf het gemiddelde gebruikt van de omringende pixels óf dat een pixel gewoon een random kleur krijgt. Voor dit laatste bestaat een kans van 1 op p.

code:
[ code verwijderd ]

maar het resultaat is niet zo heel spannend nog:
[ afbeelding ]

en na dit plaatje weer 10x als input te hebben gebruikt:
[ afbeelding ]

Binnenkort even kijken wat er gebeurt als ik RGB-plaatjes probeer ipv deze simpele monochroom versies
Hij is wel grappig, wat gebeurt er als je dit loslaat op een bekend plaatje (het lijkt erop alsof je een soort smoothing filter met random pixels hebt gemaakt)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138920043
Wat voor script/programma wordt er gebruikt om die wolkenplaatjes te maken?
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:00:42 #76
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_138920953
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hij is wel grappig, wat gebeurt er als je dit loslaat op een bekend plaatje (het lijkt erop alsof je een soort smoothing filter met random pixels hebt gemaakt)
Dat ga ik binnenkort even uitchecken :) dat is een logische stap op die RGB plaatjes :)
nee, jij dan!
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:37:05 #77
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_138923058
Heb niets toe te voegen, maar tof topic! Blijft leuk om te zien hoe mensen overal graag gezichten in herkennen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_138932833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:14 schreef Gehenna het volgende:
Ik had vandaag even zin om Octave (open-source variant van Matlab) te proberen.

Het leek mij wel interessant om te kijken wat er gebeurde als ik nu een plaatje genereer, waarbij elke gegenereerde pixel (van links boven tot aan rechts beneden) kijkt naar zijn buren. Het idee komt een beetje van Wolfram's Rule 30

Alleen wordt bij mij óf het gemiddelde gebruikt van de omringende pixels óf dat een pixel gewoon een random kleur krijgt. Voor dit laatste bestaat een kans van 1 op p.

code:
[ code verwijderd ]

maar het resultaat is niet zo heel spannend nog:
[ afbeelding ]

en na dit plaatje weer 10x als input te hebben gebruikt:
[ afbeelding ]

Binnenkort even kijken wat er gebeurt als ik RGB-plaatjes probeer ipv deze simpele monochroom versies
Gaaf om te zien dat er meer mensen bezig zijn met dit onderwerp!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138932858
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:40 schreef Renderclippur het volgende:
Wat voor script/programma wordt er gebruikt om die wolkenplaatjes te maken?
Een wat vernieuwde versie van de code die ik openbaar had gemaakt (eventueel te vinden in de vorige reeks).
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 15:34:10 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138944466


Dit zijn 100 iteraties van gehenna's algoritme alleen dan gemaakt in fiji/imagej daar kan ik wat makkelijker echte beelden in gooien. (vooralsnog mean'd hij alleen met zijn links en rechts liggen de pixels maar dat moet niet te moeilijk zijn om er een boven en onder bij te pakken :P)

warning: lelijke code is lelijk ik moest eerst een 2d array functie maken :P een leuke vingeroefening voor mijn werk

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
function make2DArray(m,n){
    matrix = newArray((m*n)+1);
    matrix[0] = m;
    return matrix;    
}

function fill2DArray(matrix,m,n,i){
    matrix[((m%matrix[0])+(matrix[0]*n))+1] = i;
    return matrix;    
}

function read2DArray(matrix,m,n){
    i = matrix[((m%matrix[0])+(matrix[0]*n))+1];
    return i;
}

function makeImagefromArray(matrix){
    m=matrix[0];
    n=(lengthOf(matrix)-1)/matrix[0];
    
    newImage("Untitled", "8-bit black",m, n, 1);
    for(i=0; i<m; i++){
        for(j=0;j<n;j++){
            pixel = read2DArray(matrix,i,j);
            setPixel(i,j,pixel);
        }
    }
}

x = 100;
y = 100;

test = make2DArray(x,y);
test2 = make2DArray(x,y);

test = fill2DArray(test,8,8,255);

for(j=1;j<100;j++){
for(i=2;i<lengthOf(test)-1;i++){
    r=random();
    rpix=random()*255;
    
    if(r < (1.2/10)){ test2[i]=rpix;
    }
    else{
    test2[i]=(test[i-1]+test[i]+test[i+1])/3;
    }
    test = test2;
}
}


makeImagefromArray(test2);
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 15:42:08 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138944712
hier de goede:



[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 16-04-2014 15:50:40 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 april 2014 @ 16:12:30 #82
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_138945638
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zijn 100 iteraties van gehenna's algoritme alleen dan gemaakt in fiji/imagej daar kan ik wat makkelijker echte beelden in gooien. (vooralsnog mean'd hij alleen met zijn links en rechts liggen de pixels maar dat moet niet te moeilijk zijn om er een boven en onder bij te pakken :P)

warning: lelijke code is lelijk ik moest eerst een 2d array functie maken :P een leuke vingeroefening voor mijn werk
[ code verwijderd ]

Haha tof :)

Bij mij pakt hij ook alleen het gemiddelde van de pixel z'n linkerbuur en z'n 3 bovenburen (omdat ik linksboven begin met vullen is de rest sowieso nog wit).
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 16:23:59 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138946035
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Haha tof :)

Bij mij pakt hij ook alleen het gemiddelde van de pixel z'n linkerbuur en z'n 3 bovenburen (omdat ik linksboven begin met vullen is de rest sowieso nog wit).
Ja ik heb een voor en na plaatje :) iteratie 1 gaat hij random noise toevoegen en vanaf 2 pakt hij nu gewoon een blokje van 9 pixels om hem heen.

Maar het is eigenlijk gewoon een simpel filter met wat randomness :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:02:10 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138947286


+10 keer het gehenna algoritme



+100 keer het gehenna algoritme

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 april 2014 @ 17:03:32 #85
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_138947320
Even een klein beetje aangepast, het scriptje leest nu een plaatje in:


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# n = 100;            
# m = 100;
# w = ones(n, m);          # define a 2D n x m matrix 
p = 4;                   # propability (1 out of p) to choose a random color

[img, map, alpha] = imread('rb.jpg');

[n, m] = size(img);

for i=[2:n-1],
    for j=[2:m-1],
        if randi(p) == int8(p/2)
            img(i,j) = randi(256);                     
         else
            img(i,j) = mean( [img(i-1, j-1), 
                              img(i  , j-1),
                              img(i+1, j-1),
                              img(i-1, j  ),
                              img(i  , j  ), 
                              img(i+1, j  ),
                              img(i-1, j+1),
                              img(i  , j+1),
                              img(i+1, j+1)] );
        end
    end
end
imshow(img, map)

zonder het random gedeelte, maakt hij er dit van (aanpassing in grootte zijn dankzij mijn gnuplot instellingen):


en met het random gedeelte:


:')
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:04:22 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138947352
dit is 100 keer de bovenste

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 april 2014 @ 17:05:28 #87
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_138947391
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

+10 keer het gehenna algoritme

[ afbeelding ]
wow, het is al heel duidelijk een man met een saxofoon :o
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:06:05 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138947405
quote:
12s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:05 schreef Gehenna het volgende:

[..]

wow, het is al heel duidelijk een man met een saxofoon :o
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138947517
Ik snap er geen fuck meer van maar leuk om te lezen en zien dit. :D
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:20:23 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138947845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:10 schreef Tchock het volgende:
Ik snap er geen fuck meer van maar leuk om te lezen en zien dit. :D
Ik heb nu wel voor het eerst in mijn leven een blur filter gemaakt :D ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138948380
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138948536
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:25:02 #93
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_138954525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwpop, inc. wortelneus.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_138975038
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:25 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Sneeuwpop, inc. wortelneus.
:)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138975122
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138975474
quote:
Fuuuuuck.
  Moderator donderdag 17 april 2014 @ 12:45:01 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138975512
Dat oog is wel creepy ja :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138980005
Foto vanuit een vliegtuigraampje genomen ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator donderdag 17 april 2014 @ 16:37:31 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138982461
Grapige rule110 variatie [01101110] maar dan op even lijnen van links naar rechts gelezen en op oneven lijnen van rechts naar links :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_138983238
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 17 april 2014 @ 17:37:12 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138984310
quote:
Het blijft toch een beetje de categorie: kikkervisjes in troebel water.
Wie dit leest is gek
pi_139145841
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:58:45 #103
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_139146735
quote:
Verander je je code en/of instellingen ook steeds, of zijn dit gewoon wat willekeurige try-outs?
nee, jij dan!
pi_139151046
Het is een aanpassing van de huidige versie
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_139775936






[ Bericht 10% gewijzigd door firefly3 op 10-05-2014 14:35:05 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:43:13 #106
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_139776732
Gaaf!
pi_139867928
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:43 schreef Manke het volgende:
Gaaf!
Bedankt!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_139905758
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:39:27 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_139906320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:26 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
:o
nee, jij dan!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:28:13 #110
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_139907908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:26 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Nice!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 16:18:51 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139909702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:26 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ deze is wel erg nice!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_139909916
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:26 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
Ziet er echt gaaf uit
En leuk dat je door te experimenteren een eigen blur-filter hebt gemaakt, Bosbeetle. :D
pi_139935521
Bedankt allemaal! De sinussen voldeden niet om een scherper beeld te krijgen, dus moest ik ze ombuigen enz. Scherpere buigingen betekent hardere grenzen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:47:48 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_139940474
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En leuk dat je door te experimenteren een eigen blur-filter hebt gemaakt, Bosbeetle. :D
wel met mijn code O~) haha
nee, jij dan!
pi_140269111
Ik ben nu weer bezig met kleur. Alweer wat verbeteringen. Het begint steeds echter te worden. Ooit kunnen we oneindig veel films bekijken die uit 1 algoritme zijn gegenereerd :D Met een beetje denkwerk kan er ook geluid bij, deels met hetzelfde algoritme en denkwijze. Virtual reality bril op en je zit in een andere wereld.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_140275582
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_140276411
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 25 mei 2014 @ 13:34:48 #118
332966 firefly3
firefly3
pi_140342408


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_141283334


[ Bericht 100% gewijzigd door firefly3 op 19-06-2014 13:18:37 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_141538500
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_141542032
Random muziek zou wel helemaal raar zijn ja. :o
pi_141550604
TVP

ik zal komend weekend eens een pythonscriptje trachten te schrijven en zien of ik iets kan bewerkstelligen
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 08:55:47 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141565421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:52 schreef Waterdrinker het volgende:
Random muziek zou wel helemaal raar zijn ja. :o
hehe dat heb ik wel eens geprobeerd te evolueren :D was niet echt een succes. Maar als ik ooit wat meer tijd heb ga ik het wel weer eens maken, heb veel geleerd tijdens het maken van dat algoritme :D

MUZ / Muzikale evolutie: een experiment
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141567111
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe dat heb ik wel eens geprobeerd te evolueren :D was niet echt een succes. Maar als ik ooit wat meer tijd heb ga ik het wel weer eens maken, heb veel geleerd tijdens het maken van dat algoritme :D

MUZ / Muzikale evolutie: een experiment
Da's wel cool ja. :)

Al is echte random muziek totaal niet muziek die wij mooi vinden; we houden juist van gestructureerde muziek, met bijvoorbeeld een vierkwartsmaat, in groepjes van 4 maten, met thema's en herhalingen, enzovoorts.

Maar okay, da's offtopic. :+
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 10:41:01 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141567444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:27 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Da's wel cool ja. :)

Al is echte random muziek totaal niet muziek die wij mooi vinden; we houden juist van gestructureerde muziek, met bijvoorbeeld een vierkwartsmaat, in groepjes van 4 maten, met thema's en herhalingen, enzovoorts.

Maar okay, da's offtopic. :+
Als je gewoon in een toonladder gaat zitten maakt de maatvoering nog niet eens zo heel veel uit... en klinkt het altijd best wel okay. Ik wil ooit nog een keer een projectje in die richting doen, bij dit soort evolutie projecten is de selectie altijd het grootste probleem, het 2de probleem is een goed fenotype/genotype systeem te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147519994
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_147520631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef DrDarwin het volgende:
Stel, je legt een puzzle die qua maat exact in de doos past, in losse delen in die doos.
Hoe lang je ook schud, het gaat nooit een compleet in elkaar gelegde puzzel worden.
Dat komt omdat de gebeurtenissen onafhankelijk van elkaar moeten zijn. Het ene puzzelstukje dat op de goede plek ligt zorgt er, vanwege simpele fisieke redenen, voor dat de andere puzzelstukjes niet de juiste positie kunnen innemen. Daarom lijkt het mij sterk dat een aap een verhaal kan typen aangezien zijn hersens zo ontwikkeld zijn dat het nooit helemaal willekeurig is wat hij typt.

Echter, stel dat ik een grote doos met letters heb en 1 voor 1 een letter eruit pak, dan heb ik kans dat ik de bijbel schrijf met op de laatste bladzijde Newtons calculus
We're slowly approaching inevitable death.
pi_147520823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:44 schreef Hermen6 het volgende:

[..]

^DIT

Om te benadrukken hoe klein deze kansen zijn:

Er zitten ongeveer 10^80 atomen in ons hele universum.

Er zijn misschien eindeloos veel kansen maar je bent ook bijna een eindeloze periode bezig om dit te genereren, maakt niet uit hoe snel je computers zijn.
Kwantumcomputers
We're slowly approaching inevitable death.
pi_147520827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:49 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Dat komt omdat de gebeurtenissen onafhankelijk van elkaar moeten zijn. Het ene puzzelstukje dat op de goede plek ligt zorgt er, vanwege simpele fisieke redenen, voor dat de andere puzzelstukjes niet de juiste positie kunnen innemen. Daarom lijkt het mij sterk dat een aap een verhaal kan typen aangezien zijn hersens zo ontwikkeld zijn dat het nooit helemaal willekeurig is wat hij typt.

Echter, stel dat ik een grote doos met letters heb en 1 voor 1 een letter eruit pak, dan heb ik kans dat ik de bijbel schrijf met op de laatste bladzijde Newtons calculus
Die laatste gaat ook fout. Aangezien het aantal letters in de doos beperkt is (per definitie), is het aantal letters A ook beperkt (als het goed is 1/26e van het totaal). Als je een A pakt is de kans dat je daarna nóg een A pakt niet meer perfect willekeurig, omdat het aantal A's in de doos één lager is dan het aantal van alle andere letters.

Daarom is het bekende beeld van de aap achter de typemachine zo aantrekkelijk: een typemachine kan een oneindige reeks karakters produceren waarbij de kans op elk karakter (in theorie) altijd even groot blijft. Maar je hebt over de intelligentie van de aap wel gelijk.
pi_147520956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die laatste gaat ook fout. Aangezien het aantal letters in de doos beperkt is (per definitie), is het aantal letters A ook beperkt (als het goed is 1/26e van het totaal). Als je een A pakt is de kans dat je daarna nóg een A pakt niet meer perfect willekeurig, omdat het aantal A's in de doos één lager is dan het aantal van alle andere letters.

Waarom ga je er vanuit dat de letters niet op williekeuriuge wijze in de doos liggen? Zolang de letters op willekeurige wijze in de doos liggen maakt het niet uit hoe ze eruit gepakt worden.

Beperkheid maakt ook niet uit. De bijbel is beperkt
We're slowly approaching inevitable death.
pi_153646666
*ROTSCHOP*
(omdat ik dit wel relevant vind voor dit topic)

http://tweakers.net/geek/(...)innige-plaatjes.html
quote:
Google legt training neurale netwerken uit met kunstzinnige plaatjes

Door Krijn Soeteman, donderdag 18 juni 2015 12:28

Google Research publiceert informatie over zijn onderzoek naar neurale netwerken. Dat doen ze aan de hand van verschillende soorten plaatjes, zowel door het netwerk te voeden met beeltenissen als andersom: een netwerk leren vormen te maken uit willekeurige ruis en al wat daartussen zit.

De achterliggende technieken voor neurale netwerken zorgen voor interessante beeltenissen. Het laat zien dat kunstliefhebbers zich in de nabije toekomst misschien moeten gaan afvragen of ze naar een door een mens vervaardigd werk kijken of naar een werk bedacht door een paar sets kunstmatige neuronen.

Een naam voor de nieuwe kunststroming is er in ieder geval al: inceptionism. De stroming bestaat uit neurale netwerken die getraind worden door miljoenen plaatjes te analyseren, waarna elke laag van het netwerk gaat bepalen wat voor eigenschappen op het plaatje te zien is om uiteindelijk bij de laatste laag te bepalen wat er te zien is. Een eerste laag kijkt bijvoorbeeld naar hoeken en randen, daaropvolgende lagen interpreteren de basisvormen, zoals een deur of een dier. De laatste lagen worden actief bij nog complexere vormen, zoals hele gebouwen. Als die procedure omgedraaid wordt door bijvoorbeeld te vragen aan het netwerk om zich een plaatje voor te stellen van een banaan vanuit willekeurige ruis, dan wordt het echt interessant.

noise to banana ruis banaan Het blijkt dat netwerken die getraind zijn om verschillende plaatjes te interpreteren heel wat informatie in zich hebben om zelf onderwerpen weer te geven, al klopt het niet altijd, zoals bij het woord 'dumbbell' waar structureel een deel van een mensen-arm bij tevoorschijn komt:

Het team heeft ook testen gehouden met interpretaties waarbij niet van te voren ingegeven wordt wat er uitgelicht moet worden, maar het netwerk zelf mag beslissen wat er te zien is. Dan wordt een willekeurig plaatje ingeladen en wordt aan een laag van het neurale netwerk gevraagd om uit te lichten wat het netwerk dan detecteert. Omdat elke laag van het neurale netwerk op een andere manier omgaat met abstractie, komen er van alleen simpele streken tot figuren en hele beelden uit. Door een feedback-loop te maken, komen er steeds beter herkenbare plaatjes uit.

Uiteindelijk doet Google dit werk natuurlijk niet voor de lol. Het is om te begrijpen en visualiseren hoe neurale netwerken leren moeilijke classificatie-taken uit te voeren, hoe netwerkarchitectuur te verbeteren is en wat het netwerk leerde tijdens de training.
Bron van het artikel: http://googleresearch.blo(...)per-into-neural.html met gallery https://goo.gl/photos/fFcivHZ2CDhqCkZdA
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 20:01:34 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153647925
haha toen ik dat op tweakers las dacht ik ook aan dit topic :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:55:29 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153660776
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:
haha toen ik dat op tweakers las dacht ik ook aan dit topic :)
Ik moest laatst ook al denken aan dit topique, vanwege deze uitleg over een belangrijk aspect van JPEG compressie:
(er wordt dus blijkbaar gewerkt met het feit dat de waardes in een plaatje uit te drukken zijn in cosinussen en daarmee gecomprimeerd kunnen worden)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:58:57 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153660838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moest laatst ook al denken aan dit topique, vanwege deze uitleg over een belangrijk aspect van JPEG compressie:
(er wordt dus blijkbaar gewerkt met het feit dat de waardes in een plaatje uit te drukken zijn in cosinussen en daarmee gecomprimeerd kunnen worden)
Fourier transformatie een vrij oud principe maar computers waren daar vroegah niet snel genoeg voor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:02:33 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153660904
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Fourier transformatie een vrij oud principe maar computers waren daar vroegah niet snel genoeg voor.
zelfs niet met lookup tables?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 10:04:29 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153660943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zelfs niet met lookup tables?
Nouja ze hebben op een gegeven moment het fast fourier algoritme ontwikkeld en computers zijn nu snel genoeg.... maar veel meer weet ik er ook niet van, behalve dat ik het gebruik :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Fourier_transform
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:13:14 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153661117
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ze hebben op een gegeven moment het fast fourier algoritme ontwikkeld en computers zijn nu snel genoeg.... maar veel meer weet ik er ook niet van, behalve dat ik het gebruik :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Fourier_transform
Maar je zou dus eigenlijk bijv. (excuses als het bullshit blijkt te zijn, zo erg zit ik er niet in) een plaatje van een boom kunnen pakken en daarvan de transformaties kunnen analyseren, en vervolgens daar een soort van 'gerandomizede' versie van kunnen maken, en op basis daarvan weer een plaatje kunnen samen stellen. En dan kijken of je iets gemaakt hebt wat op een boom lijkt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 10:33:54 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153661576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar je zou dus eigenlijk bijv. (excuses als het bullshit blijkt te zijn, zo erg zit ik er niet in) een plaatje van een boom kunnen pakken en daarvan de transformaties kunnen analyseren, en vervolgens daar een soort van 'gerandomizede' versie van kunnen maken, en op basis daarvan weer een plaatje kunnen samen stellen. En dan kijken of je iets gemaakt hebt wat op een boom lijkt :).
dat is een stuk moeilijker dan je denkt. Je moet dan namelijk ook definieren waarin "boom" anders is dan niet "boom" en daar zijn ze in dat stuk over google hierboven dus druk mee bezig.

Hier bijvoorbeeld 2 bomen




en hier de FFT (zonder de fase plot) van de twee plaatjes




Zoals je ziet kun je er niet veel van maken, zo'n boom heeft vrij veel hoge frequenties (takken, kleine blaadjes) die zitten meer aan de buitenkant. En 1 grote frequentie de boom zelf. En dat kruis komt omdat het een vierkant plaatje is die zitten er altijd in.

Maar als ik nu een plaatje van een mens zou nemen zou de FFT er ongeveer hetzelfde uitzien.

m.a.w. je kunt er wel wat mee maar plaatjes worden er niet ineens makkelijker mee te analyseren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:01:12 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155677596
Toch even voor de grap weer eens gericht een plaatje geëvolueerd

doel:


10000 iteraties evolutie


100000 iteraties evolutie


(laat mijn werkcomputer morgen er wel een avondje op doorrekenen om te kijken waar ik uitkom :P )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155697011
Volgens mij kom je op een gegeven moment juist uit op een effen vlak.

Als je random laat generenen, en dan neem ik aan dat je herhalingen uitsluit, dan zal je uiteindelijk als je lang genoeg doorgaat alle combinaties hebben gehad, en tot stilstand komen op een effen vlak.

Taylorreeks geloof ik,....toch ?
f(x) = \sum_{n=0}^{+ \infty} \frac{f^{(n)}(a)}{n!} (x-a)^{n}

(Damn dat ziet er indrukwekkend uit)
bivd kijkt met u mee.
pi_155698485
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch even voor de grap weer eens gericht een plaatje geëvolueerd

doel:
[ afbeelding ]

10000 iteraties evolutie
[ afbeelding ]

100000 iteraties evolutie
[ afbeelding ]

(laat mijn werkcomputer morgen er wel een avondje op doorrekenen om te kijken waar ik uitkom :P )
Kun je hier iets meer over vertellen?
Waarom evolueert het beeld richting de foto? Met welk beeld ben je begonnen?

Ik snap er gewoon echt weinig van. :T
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 09:19:32 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155699572
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Volgens mij kom je op een gegeven moment juist uit op een effen vlak.

Als je random laat generenen, en dan neem ik aan dat je herhalingen uitsluit, dan zal je uiteindelijk als je lang genoeg doorgaat alle combinaties hebben gehad, en tot stilstand komen op een effen vlak.

Taylorreeks geloof ik,....toch ?
f(x) = \sum_{n=0}^{+ \infty} \frac{f^{(n)}(a)}{n!} (x-a)^{n}

(Damn dat ziet er indrukwekkend uit)
Ik denk in mijn geval niet omdat ik selecteer, het is dus geen complete random.

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 06:32 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Kun je hier iets meer over vertellen?
Waarom evolueert het beeld richting de foto? Met welk beeld ben je begonnen?

Ik snap er gewoon echt weinig van. :T
Het is heel eenvoudig. Ik heb dat bovenste plaatje van jim morrison dat is mijn doel. Vervolgens maak ik tien plaatjes met 100 noise pixels bovenop mijn beginplaatje (eerst is dat gewoon een zwart vlak), random gegenereerd. Daarvan kies ik de 2 die het meest op dat plaatje van jim morrison lijken (met een eenvoudige least squares) dan neem ik het gemiddelde van die 2 plaatjes. En dat 10000 keer. :) Uiteindelijk krijg iets dat steeds meer op Jim lijkt....

Opzich is dit geen goed model voor evolutie omdat het doel al duidelijk is en selectie plaatsvind op gelijkenis op dit doel. Wat dus betekend als je dit maar lang genoeg doet je uiteindelijk exact het Jim plaatje terug krijgt. (maar de tussenstappen kunnen er wel tof uitzien)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155717150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Alfje het volgende:
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
En wat is dan "precies het plaatje"? Je kan hetzelfde plaatje in talloze verschillende tinten en combinaties hebben: Negatief, gespiegeld, veller dan het orgineel, donkerder dan het orgineel, de kleuren gehusseld. Of bijna indentiek op een paar pixels na.

Die som is dus wat moeilijker dan dat.
pi_155726942
Zodra het plaatje ook maar enige grootte heeft (zeg meer dan 50x50) is het aantal mogelijkheden dat iets voorstelt, of een enigszins herkenbare foto afbeeldt, echt zó onvoorstelbaar astronomisch veel kleiner dan het aantal mogelijkheden met enkel ruis, onherkenbare smurrie, en random betekenisloze pixels. Zelfs met alle computerkracht ter wereld zou je statistisch gezien vele triljarden keren langer dan de leeftijd van het universum moeten blijven proberen tot je er ooit iets zinnigs uit krijgt.
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 09:38:27 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155727600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:47 schreef lnloggen het volgende:
Zodra het plaatje ook maar enige grootte heeft (zeg meer dan 50x50) is het aantal mogelijkheden dat iets voorstelt, of een enigszins herkenbare foto afbeeldt, echt zó onvoorstelbaar astronomisch veel kleiner dan het aantal mogelijkheden met enkel ruis, onherkenbare smurrie, en random betekenisloze pixels. Zelfs met alle computerkracht ter wereld zou je statistisch gezien vele triljarden keren langer dan de leeftijd van het universum moeten blijven proberen tot je er ooit iets zinnigs uit krijgt.
Daarom moet je ook eigenlijk geen ruis genereren maar iets anders... zoals de TS ook aan het doen. Verder als je evolutie toepast op goede critereria hoef je niet zo lang te rekenen (er zijn al vele voorbeelden van)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155730005
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:02 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

En wat is dan "precies het plaatje"? Je kan hetzelfde plaatje in talloze verschillende tinten en combinaties hebben: Negatief, gespiegeld, veller dan het orgineel, donkerder dan het orgineel, de kleuren gehusseld. Of bijna indentiek op een paar pixels na.

Die som is dus wat moeilijker dan dat.
Er zijn inderdaad wel varianten die je ook goed zou kunnen keuren, maar we hebben het hier over 10 bij 10 pixels dan is vrijwel elke pixel die afwijkt ook wel echt opvallend. Ook zijn er maar 16 kleuren, er zijn dus niet veel kleuren die dusdanig op elkaar lijken dat een kleurverschil niet erg opvalt.

Het sommetje was vooral bedoeld om aan te geven hoe gigantisch snel het aantal mogelijkheden stijgt. En ook al stijgt het aantal mogelijkheden die iets voorstellen ook snel en zijn afwijkingen minder storend, dat haalt het nooit bij het geweldig aantal mogelijkheden die niets voorstellen.
pi_155730777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:57 schreef Alfje het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad wel varianten die je ook goed zou kunnen keuren, maar we hebben het hier over 10 bij 10 pixels dan is vrijwel elke pixel die afwijkt ook wel echt opvallend. Ook zijn er maar 16 kleuren, er zijn dus niet veel kleuren die dusdanig op elkaar lijken dat een kleurverschil niet erg opvalt.

Het sommetje was vooral bedoeld om aan te geven hoe gigantisch snel het aantal mogelijkheden stijgt. En ook al stijgt het aantal mogelijkheden die iets voorstellen ook snel en zijn afwijkingen minder storend, dat haalt het nooit bij het geweldig aantal mogelijkheden die niets voorstellen.
Dat valt reuze mee. Mensen zijn zo goed in dingen herkennen. Voorbeeld:

frown.gif

Dit plaatje is ook weinig anders dan ruis met drie donkere vlakken er in. Bovendien heb je het over "het" plaatje. Terwijl in dit topic elke herkenbare vorm acceptabel is. We* werken niet naar één doel toe.

*niet dat ik daar ook iets aan heb bijgedragen op visueel vlak
pi_155751556
Van klein naar groot:

Ik denk dat we pixels moeten blijven groeperen.

Hiernaast bestaat de wereld uit een combinatie van chaos en orde.

Ten derde perspectief.

Meer hebben we denk ik niet nodig. Stap 2 zijn formules in formules en zal al echt gaaf zijn.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 09:45:48 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155752802
Wat dat betreft doet google het beter dan wij :D

https://photos.google.com(...)VFBBZEN1d205bUdEMnhB

Dit zijn onder andere plaatjes van hun algoritmes maar ook wat de neural networks van google maken als je ze vraagt een van de onderstaande dingen te tekenen:



http://www.gizmag.com/goo(...)eptionism-art/38113/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155753025
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat dat betreft doet google het beter dan wij :D

https://photos.google.com(...)VFBBZEN1d205bUdEMnhB

Dit zijn onder andere plaatjes van hun algoritmes maar ook wat de neural networks van google maken als je ze vraagt een van de onderstaande dingen te tekenen:

[ afbeelding ]

http://www.gizmag.com/goo(...)eptionism-art/38113/
Nice!

Wel een groot verschil overigens: ze trainen naar een doel (dmv een plaatjes database) en combineren het.

In theorie zou je 1 formule kunnen hebben voor alles. Ook wat wij nog niet kennen en zonder plaatjes database.

Ze creeëren niet "iets uit het niets", maar "een combinatie uit heel veel"
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 10:09:41 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155753199
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nice!

Wel een groot verschil overigens: ze trainen naar een doel (dmv een plaatjes database) en combineren het.

In theorie zou je 1 formule kunnen hebben voor alles. Ook wat wij nog niet kennen en zonder plaatjes database.

Ze creeëren niet "iets uit het niets", maar "een combinatie uit heel veel"
Ik vind het wel een leuk gebied van de wetenschap we kunnen neurale netwerken dingen leren, en vervolgens als dat gelukt is moeten we weer terug gaan en onderzoeken hoe (en wat) die neurale netwerken nou weer geleerd hebben. We maken dus een systeem met allemaal kleine stapjes maar kunnen zelf de combinatie van die stapjes bij elkaar niet meer begrijpen.

Gaat niet lang duren of we zijn computer algoritmes net zo aan het bestuderen als de natuur. (google is het eigenlijk al aan het doen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155755562
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het wel een leuk gebied van de wetenschap we kunnen neurale netwerken dingen leren, en vervolgens als dat gelukt is moeten we weer terug gaan en onderzoeken hoe (en wat) die neurale netwerken nou weer geleerd hebben. We maken dus een systeem met allemaal kleine stapjes maar kunnen zelf de combinatie van die stapjes bij elkaar niet meer begrijpen.

Gaat niet lang duren of we zijn computer algoritmes net zo aan het bestuderen als de natuur. (google is het eigenlijk al aan het doen)
Het algoritme is denk ik een patroon herkenning. M.a.w. hij mixt het resultaat van de input. Hiernaast plakt hij een aantal variaties naast elkaar als eindbewerking.

Het gaafste is om iets te hebben zonder bepaalde data input en zonder bepaalde data output.

Zo random mogelijk met alleen basis natuurwetten als regel, in plaats van een mengeling van input data. Maarja, hoe doe je dat, echt iets uit het niets krijgen?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_155755992
Ik bied hieronder de versie aan tot hoe ver ik was gekomen.

Kopieer de code naar een tekst bestandje en maak er een .html file van. (Hernoem het naar bestandsnaam.html).

Zo werkt het:

1) Declaratie variabelen
2) Initialisatie golven en kleuren
3) Ophalen golf sterktes voor desbetreffende pixels en licht sterkte bewaren.
4) Golven belichten aan de hand van frequentie (kleur) en voorgaande golven.
5) Render

Veel plezier :). Dit forceerd mij om in de toekomst er harder aan te werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_165182586
Wat kleine aanpassingen.





Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_165414403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:49 schreef firefly3 het volgende:
Wat kleine aanpassingen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volg dit topic al vanaf het begin, maar had hem op dit account nog niet in MyAt.

Die bovenste: groen oog met zwarte iris/pupil, links daarvan een oortje, rechtsonder een neus en een mond.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2016 20:59:35 ]
pi_166119385
:)
Heeft er nog iemand nieuwe ideeen? Kort samengevat: ik simuleer willekeurige lichtgolven die in een lens worden geprojecteerd en dan terug op de "javascript canvas". Het probleem zit in het willekeurige, het blijven vage objecten maar geen steden bijvoorbeeld. Opnieuw kom je dan op hetzelfde vraagstuk terecht: iets uit het niets creëren. Complexiteit zijn algoritmes die als samenhang meer kunnen creëren (cellular automata etc). Is er een mogelijkheid om complexiteit te combineren met chaos zoals in de realiteit? Een perfect evenwicht?

Waar ik achter ben gekomen is dat complexiteit een reeks van simpele regels zijn rondom een eenvoudig object. Deze regels zijn door de bedenker ingevoerd en hebben dan al een vaststaand eindresultaat (zie wanneer een cellular automaton vastloopt: formule = afgelopen). Veel wetenschappers zeggen dat het universum ook doodvriest tot een eindstadium van totale "equilibrium" of hoe je het ook schrijft.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_166119399
M.a.w, we zijn weer terugbeland bij hetzelfde vraagstuk. A.k.a. we zijn nog bij stap 0 met ons javascriptje..

Moeten we een wereld in die wereld schapen? Een automaton bouwen die zijn eigen algoritme maakt? Buiten onze wiskunde denken waarbij 1+1=3? Ik weet niet eens wat voor input we nodig hebben in welk vorm dan ook..

Er is maar 1 manier om de loop oneindig te laten doorlopen, door een niveau van complexiteit hierover uit te laten voeren zodat de "natuurwetten veranderen".

[ Bericht 20% gewijzigd door firefly3 op 22-10-2016 00:51:02 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:26:10 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_166121491
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:35 schreef firefly3 het volgende:
M.a.w, we zijn weer terugbeland bij hetzelfde vraagstuk. A.k.a. we zijn nog bij stap 0 met ons javascriptje..

Moeten we een wereld in die wereld schapen? Een automaton bouwen die zijn eigen algoritme maakt? Buiten onze wiskunde denken waarbij 1+1=3? Ik weet niet eens wat voor input we nodig hebben in welk vorm dan ook..

Ergens 1 of 2 random scherpe randen maken gaat je ook al hele andere plaatjes opleveren.

Er is maar 1 manier om de loop oneindig te laten doorlopen, door een niveau van complexiteit hierover uit te laten voeren zodat de "natuurwetten veranderen".
Ik denk dat je moet gaan kijken wat er ontbreekt in jouw plaatjes. Er zitten bijvoorbeeld zelfden scherpe randen in... ze zien er allemaal vrij golvend uit. Heb al eens geprobeerd om iets meer met ruis te doen.. je gebruikt nu allemaal perfecte lichtstralen die hooguit door andere perfecte lichtstralen geintefereerd worden. Maar in het echt worden lichtstralen door allerhande dingen vervormd verstrooid etc. Dus probeer eens te werken met niet perfecte golven en iets meer ruis.

Ik denk dat daar ook het grote verschil zit jij maakt random lichtstralen maar de lichtstralen die een foto maken zijn alles behalve random, je kunt namelijk prima zes keer van hetzelfde object de zelfde foto maken... en daar zitten dan wel kleine verschillen in maar geen werelden van verschil.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_166127332
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet gaan kijken wat er ontbreekt in jouw plaatjes. Er zitten bijvoorbeeld zelfden scherpe randen in... ze zien er allemaal vrij golvend uit. Heb al eens geprobeerd om iets meer met ruis te doen.. je gebruikt nu allemaal perfecte lichtstralen die hooguit door andere perfecte lichtstralen geintefereerd worden. Maar in het echt worden lichtstralen door allerhande dingen vervormd verstrooid etc. Dus probeer eens te werken met niet perfecte golven en iets meer ruis.

Ik denk dat daar ook het grote verschil zit jij maakt random lichtstralen maar de lichtstralen die een foto maken zijn alles behalve random, je kunt namelijk prima zes keer van hetzelfde object de zelfde foto maken... en daar zitten dan wel kleine verschillen in maar geen werelden van verschil.
Bedankt voor je input. Momenteel weet ik nog niet hoe ik scherpe randen maak zonder dat het een cartoonachtig plaatje wordt waar je niets aan hebt. Dus dat is wel jammer.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_166275665
Wow TS, je bent wel heel fanatiek!

Misschien vind je dit praatje ook wel leuk. Het is niet precies hetzelfde als jij doet, maar gaat wel over computers die herkenbare plaatjes produceren.

gr gr
pi_166470371
Leuk topic :)
pi_168993684
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Wow TS, je bent wel heel fanatiek!

Misschien vind je dit praatje ook wel leuk. Het is niet precies hetzelfde als jij doet, maar gaat wel over computers die herkenbare plaatjes produceren.

Bedankt. Gaaf!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192419276
Het algoritme een beetje bijgeschaafd!!









Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192419629








Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192420142
:')



Vliegende blauwe donut


[ Bericht 14% gewijzigd door firefly3 op 02-04-2020 22:32:25 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')