Dat is niet waar. Als je lang genoeg schudt, valt de puzzel uiteindelijk compleet in elkaar.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef DrDarwin het volgende:
Stel, je legt een puzzle die qua maat exact in de doos past, in losse delen in die doos.
Hoe lang je ook schud, het gaat nooit een compleet in elkaar gelegde puzzel worden.
Nee, die puzzel krijg je op die manier nooit compleet in elkaar.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Als je lang genoeg schudt, valt de puzzel uiteindelijk compleet in elkaar.
Welk script, is volgens mij niet gegeven in dit topic?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:
Toch is het echt zo. Het script is gegeven in het vorige topic: W&T / Random plaatjes generen totdat je fotos krijgtquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:47 schreef Alfje het volgende:
[..]
Welk script, is volgens mij niet gegeven in dit topic?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit plaatje volledig random is samengesteld, precies die lichtovergangen zijn bijzonder onwaarschijnlijk.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:
[ afbeelding ]
Een soort disco eend.
Gaaf!quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:
[ afbeelding ]
Een soort disco eend.
Ik genereer in principe lichtgolven die een andere richting op gaan en een andere vorm/frequentie hebben. Beetje zoals licht uit de natuur de camera in valt. Als je dat niet doet heb je één en al gruis. Om iets uit het niets te maken heb je toch de basis nodig: energie golven. Je beeldscherm is het oog waar het licht in valt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:56 schreef Alfje het volgende:
Oh dit is een vervolg topic, sorry, niet gezien.
Maar dit plaatje is dus niet volledig random elke pixel een kleur geven, maar een aantal voorwaarden die randomized worden. Dat is wel wat anders.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Leuk script en leuk topic dit. Na een paar keer proberen kreeg ik al dit:
[ afbeelding ]
Een soort disco eend.
^DITquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Alfje het volgende:
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Alfje het volgende:
Als je een plaatje zou genereren van 10 bij 10 pixels met slechts 16 mogelijke kleuren is de kans dat je precies het plaatje genereert dat je wilt 1/16 tot de macht 100 (10x10 pixels)
Dat is een kans van 1 op 2,85 * 10^120. Kan je nagaan als je een fatsoenlijk formaat en meer kleuren mogelijkheden hebt. Dus nee, er zal praktisch nooit een foto uitkomen.
Het herkennen van beelden ligt vast in de schaduwzone van de hersenen. Pak maar een papier en een pen en ga gewoon lijnen trekken. Op den duur zul je er ''iets'' in zien. Maar valt een lijn niet binnen de marges van de schaduw zal de mens het niet erkennen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Je redeneert weer naar één oplossing toe (namelijk een losse lijn die blijkbaar een herkenbare tekening moet maken) in plaats van alles te beschouwen. Om er maar eens wat bij te pakken:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het herkennen van beelden ligt vast in de schaduwzone van de hersenen. Pak maar een papier en een pen en ga gewoon lijnen trekken. Op den duur zul je er ''iets'' in zien. Maar valt een lijn niet binnen de marges van de schaduw zal de mens het niet erkennen.
Met pixels tot de macht onnozel is de kans extreem klein dat er daadwerkelijk iets zichtbaar wordt dat iedereen als hetzelfde iets zal herkennen.
Ook datquote:Staat tegenover dat extreem klein niet gelijk is aan onmogelijk.
De berekening is inderdaad gebaseerd op het precies verkrijgen van één plaatje dat je wilt. Ik bedoelde het ook meer als indicatie van de ongeloofelijke hoeveelheid mogelijkheden die al bestaan bij een heel klein plaatje met maar 16 kleuren. Er zullen ongetwijfeld een heleboel van die mogelijkheden zijn die iets herkenbaars opleveren, maar zeker niet zoveel dat dat een impact heeft op het aantal mogelijkheden. Met grotere plaatjes wordt het aantal mogelijkheden ook nog in rap tempo groter.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het doel niet het genereren van het logo van Ajax, of de eerste foto vanaf de maan of zo. Het doel is een afbeelding met genoeg herkenbare elementen. Daar zijn er an sich al miljoenen en miljoenen van. Komt nog bij dat er ook duizenden varianten van elke afbeelding zijn die we niet of nauwelijks van elkaar kunnen onderscheiden met het blote oog. Je doet in je berekening net alsof er maar één foto bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |