abonnement Unibet Coolblue
pi_137337563
Ik heb vroeger altijd een Blackberry gehad en sinds enkele jaren overgestapt naar de iPhone. Eigenlijk zou ik toch wel weer terug willen naar de Blackberry vanwege een net iets handzamer formaat (voor mij in ieder geval) en het toetsenbord wat ik zelf het meest prettig vond. Met touchscreens maak ik regelmatig tikfouten wat me nu wel een beetje begint te irriteren.

Even snel op internet gezocht en bijna het gehele telefoonassortiment bestaat uit touchscreens. Ik zou daarom eventueel kiezen voor de Blackberry 9790, maar heb ook enige twijfel.

> Hoe is het met de snelheid van deze telefoon?
> De vorige versies hadden nog wel eens last van vastlopen. Hoe zit dat met dit toestel?

En waar ik het meest mee zit. Hoe zit het tegenwoordig met de Blackberry app world? Is de volledigheid hiervan nog vergelijkbaar met die van Android en de app store?
  maandag 3 maart 2014 @ 13:52:38 #2
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_137344464
De appworld van Blackberry is een echoput.

is dit wellicht wat?

http://typokeyboards.com/
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_137344742
Ik zie steeds minder mensen met een BlackBerry, ik GELOOF dat dit nu echt een zakentoestel is geworden zoals die vroeger was..

Het bedrijf naderde al bijna faillissement en is overgekocht door inversteerders.... (http://tweakers.net/nieuw(...)n-investeerders.html)

Ik zou gewoon wat anders kiezen :p

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2014 14:03:13 ]
pi_137346581
Dat keyboard ziet er goed uit, maar daar wordt de telefoon alleen maar groter door wat ik zelf alleen maar onhandig vind.

Zijn er nog alternatieven qua smartphones die wel zo'n toetsenbord hebben?
pi_137346964
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:08 schreef sanneyentl het volgende:
Dat keyboard ziet er goed uit, maar daar wordt de telefoon alleen maar groter door wat ik zelf alleen maar onhandig vind.

Zijn er nog alternatieven qua smartphones die wel zo'n toetsenbord hebben?
Die zijn er niet. Heb er zelf ook lang naar gezocht. Sommige schimmige Android toetsellen hebben wel een toetsenbord, maar die vind ik niet denderend.
pi_137347050
Mm balen..

Ik heb wel ergens gelezen dat het vrij eenvoudig is om android apps werkend op een Blackberry te krijgen door op de pc het bestandstype van een app alleen even aan te passen en daardoor zou je ,weliswaar met omweg, maar wel net zo'n volledige app world hebben als in android en de app store.

Weet iemand hier meer van?
pi_137352549
Blackberry Q10 of Q5, heeft een toetsenbord en een klein 3.1 inch touch screen. De Q10 is wat meer premium dan de Q5.

http://tweakers.net/revie(...)ne-maar-te-duur.html
pi_137354263
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:23 schreef sanneyentl het volgende:
Mm balen..

Ik heb wel ergens gelezen dat het vrij eenvoudig is om android apps werkend op een Blackberry te krijgen door op de pc het bestandstype van een app alleen even aan te passen en daardoor zou je ,weliswaar met omweg, maar wel net zo'n volledige app world hebben als in android en de app store.

Weet iemand hier meer van?
Blackberry heeft een loader, waarin je Android apps kunt laden.
pi_137419448
Top, dus dat is via een omweg geen probleem. Geldt dat voor elk Blackberry model, dus ook de oudere versies?

Ik heb vroeger naar alle tevredenheid de bold versies gehad. Even naar de q5 en q10 gekeken, maar beide vind ik niet zo. De q5 vind ik niet zo mooi en de q10 te duur voor wat ie kan.

Uiteindelijk gestuit op de Bold 9790. Draait weliswaar op OS 7, maar lijkt mij verder een prima toestel en qua design en knopjes helemaal mijn ding. Iemand ervaring met dit toestel en die mij meer kan vertellen over:

> Verschil tussen OS 7 en OS 10, veel verschillen?
> De batterijduur (ik lees tegenstrijdige reviews)
> Snelheid browser (ik lees tegenstrijdige reviews)
> Is er nog een blackberry bundel nodig om te pingen? Op android en IOS kan het sinds kort ook gewoon.
> Hoe zit het met vastlopen en kapotte knopjes? Bij de versies van vroeger was dit nog wel eens een probleem.
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:53:40 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_137420161
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:32 schreef sanneyentl het volgende:
Top, dus dat is via een omweg geen probleem. Geldt dat voor elk Blackberry model, dus ook de oudere versies?
Nee, uiteraard werkt dat niet op BlackBerry's die nog het oude OS draaien.
quote:
> Verschil tussen OS 7 en OS 10, veel verschillen?
Heel veel. Compleet ander OS en totaal niet compatible, OS 7 is zo dood als een pier, niet meer aan beginnen. Was ook een ontzettend brak OS, waarschijnlijk geschreven door Satan zelf.
quote:
> Is er nog een blackberry bundel nodig om te pingen? Op android en IOS kan het sinds kort ook gewoon.
Bij een BB7 toestel heb je een speciaal Blackberry abonnement nodig (duur), niet alleen voor pingen maar voor bijna alles wat gebruik maakt van internet, zonder is het toestel vrijwel onbruikbaar. Bij BB10 is niet niet meer nodig (of ook maar mogelijk).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_137422952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:32 schreef sanneyentl het volgende:
Top, dus dat is via een omweg geen probleem. Geldt dat voor elk Blackberry model, dus ook de oudere versies?

Ik heb vroeger naar alle tevredenheid de bold versies gehad. Even naar de q5 en q10 gekeken, maar beide vind ik niet zo. De q5 vind ik niet zo mooi en de q10 te duur voor wat ie kan.

Uiteindelijk gestuit op de Bold 9790. Draait weliswaar op OS 7, maar lijkt mij verder een prima toestel en qua design en knopjes helemaal mijn ding. Iemand ervaring met dit toestel en die mij meer kan vertellen over:

> Verschil tussen OS 7 en OS 10, veel verschillen?
> De batterijduur (ik lees tegenstrijdige reviews)
> Snelheid browser (ik lees tegenstrijdige reviews)
> Is er nog een blackberry bundel nodig om te pingen? Op android en IOS kan het sinds kort ook gewoon.
> Hoe zit het met vastlopen en kapotte knopjes? Bij de versies van vroeger was dit nog wel eens een probleem.
http://blackberrypromotions.nl/14-0042/

Nu nog steeds? 250 euro voor een Q10 en 140 euro voor een Z10. Zou er bijna aan denken om er zelf 1 aan te schaffen. Maar ik heb helaas nog een fatsoenlijke Android...
pi_137425942
Q10 duur? Die heb je al voor 250 euro. Tweedehands voor 150 euro.

En OS7 is echt brak. Niet te vergelijken met BB10 OS, aangezien het op een heel ander soort kernel draait. En draait geen android apps. Niet aan beginnen!

Wees alsjeblieft een keer verstandig, en neem BB10. Q10 is nog vele malen zuiniger dan 9790 ook.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:51:32 #13
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_137607707
Ik heb een BlackBerry Q10. Gekocht via CoolBlue met nu tijdelijk 100 euro cashback.

Via Chrome op de computer doe je het programma Snap downloaden. Vervolgens kun je die via je telefoon op je telefoon zetten en ligt de hele Android market voor je open. Uit ervaring kan ik zeggen dat de apps allemaal prima werken.

BlackBerry OS10 draait soepeler, beter, sterker dan OS7 en is gewoon een compleet nieuw besturingssysteem. Telefoons die draaien op OS7 zou ik lekker links laten liggen.
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')