gezien het feit er maar 1 persoon mee bezig is geweest vallen mij de graphics ook zeer mee hoor.. maar echt mooi is het niet (maar zoals gezegd, boeit dat niet heel veel)quote:Op zondag 2 maart 2014 00:41 schreef Rezania het volgende:
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
Ik ben er dan niet, dus helaas.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. .
Hm, niet echt hoor. Ik zal zo wel een screenshot maken. Vreten motten ze nie.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:24 schreef JCPepino het volgende:
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:quote:Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef jogy het volgende:
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn .quote:Op zondag 2 maart 2014 18:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:
Warm Coats
Ale
Logs
Firewood
Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
Er zijn dus ook criminelen ja?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn.quote:
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn.
Ah. Ik heb ook al een jager gehad die giftige bessen had gegeten. Was zeker een stagiairquote:Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
quote:Vendors get killed by being stabbed (uncommon)
Woodcutters get accidentaly killed by an axe (uncommon)
Brewers get killed by drinking bad brew (made me laugh, yet seen only once)
Herbalists get killed by eating poisonous mushrooms (very uncommon)
Physicians get killed by taking the wrong medicine (very rare)
Stonecutters get killed by being crushed from rocks (very common, increasing with amount of assigned workers above 10)
Miners get killed by cave ins (quite common, increasing with assigned workers above 10)
Forresters get killed by falling trees (common)
Builders get killed by falling rocks (uncommon)
Fishermen get killed by drowning (uncommon)
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
Still missing Traders, Teachers, Clerics, Gatherers, Hunters, Farmers and all other i forgot
Dit gebeurt niet alleen bij vrouwen in mijn dorp, of ze hebben ook mannennamen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef Chef_M het volgende:
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijvenquote:Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef jogy het volgende:
[..]
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn .
Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
[ afbeelding ]
Moet ik wel eerst genoeg steen hebben. Maar ik heb er net een paar langs gekregen die stenen aanvoerde en twee weilanden vol met koeien voor de leer, nu kan ik wol, leer, warme jassen aanslepen voor de handel en die kruidenpakketjes erbij maar niemand wil die.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven
Huizen bouwen, meer privacy voor de families en ze fokken weer als konijntjes. Ik heb ook gehoord dat strenge winters en alcohol werkt maar dat zou ik niet weten .quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners .
Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
in beforequote:Op maandag 3 maart 2014 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan .
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:40 schreef mschol het volgende:
[..]
in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:41 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? .
quote:
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-yearquote:Using the Town Hall statistics, you can see how much food your population is consuming (and producing) each year. As far as how much EACH person needs a year, you can divide Used over the last year by total population to get an estimate. It's not exact, because people are born / die during the year so the population number fluctuates, but I get just over 100 food per citizen using this method.
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:27 schreef JCPepino het volgende:
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Om ale op te slaan en al het eten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef prefix1 het volgende:
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Heb je wel laborers vrij om te blussen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:03 schreef ElizabethR het volgende:
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |