abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 maart 2014 @ 03:33:39 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137263302
Sherlock is een Britse negendelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia

Vorige topics
TV / [UK] Sherlock (BBC)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 03:36:04 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137263308
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:27 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Op kwaliteit ben ik bereid te wachten.
Mwah, ik vind 2 jaar wel ERG lang voor 3 mini-films.

Daarnaast hebben we laatst ook 2 jaar moeten wachten, en ik vond seizoen 3 toch minder goed dan seizoen 1 en 2, dus het is ook zeker geen garantie dat zo'n jaar extra ook meer kwaliteit oplevert...

Qua acteerwerk van de 2 hoofdrolspelers vond ik seizoen 3 trouwens WEL het beste, maar dat kwam dus omdat de afleveringen wat 'persoonlijker' waren...
pi_137263324
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 03:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mwah, ik vind 2 jaar wel ERG lang voor 3 mini-films.

Daarnaast hebben we laatst ook 2 jaar moeten wachten, en ik vond seizoen 3 toch minder goed dan seizoen 1 en 2, dus het is ook zeker geen garantie dat zo'n jaar extra ook meer kwaliteit oplevert...

Qua acteerwerk van de 2 hoofdrolspelers vond ik seizoen 3 trouwens WEL het beste, maar dat kwam dus omdat de afleveringen wat 'persoonlijker' waren...
Ik zal het aan de BBC doorgeven.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 05:15:04 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137263576
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 03:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mwah, ik vind 2 jaar wel ERG lang voor 3 mini-films.

Daarnaast hebben we laatst ook 2 jaar moeten wachten, en ik vond seizoen 3 toch minder goed dan seizoen 1 en 2, dus het is ook zeker geen garantie dat zo'n jaar extra ook meer kwaliteit oplevert...

Qua acteerwerk van de 2 hoofdrolspelers vond ik seizoen 3 trouwens WEL het beste, maar dat kwam dus omdat de afleveringen wat 'persoonlijker' waren...
Tja, het heeft met agenda's te maken.
Beide hoofdrolspelers zijn in de afgelopen jaren erg populair geworden en hebben dus veel aanbod waar ze ook heel veel geld mee kunnen verdienen.
Dan is zo'n projectje van de BBC leuk maar wat salaris betreft vrijwilligerswerk.
Het is dat ze beiden enorm veel lol hebben gehad tijdens het maken ervan en dat ze daarom door willen gaan maar dan moet de BBC de agenda aanpassen, niet zij.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:52:58 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137269986
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 05:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Tja, het heeft met agenda's te maken.
Beide hoofdrolspelers zijn in de afgelopen jaren erg populair geworden en hebben dus veel aanbod waar ze ook heel veel geld mee kunnen verdienen.
Dan is zo'n projectje van de BBC leuk maar wat salaris betreft vrijwilligerswerk.
Het is dat ze beiden enorm veel lol hebben gehad tijdens het maken ervan en dat ze daarom door willen gaan maar dan moet de BBC de agenda aanpassen, niet zij.
Uiteraard, dat snap ik ook heel goed. Het ging me meer om de opmerking dat Rolf zei best te willen wachten voor kwaliteit, maar dat dat extra jaar natuurlijk geen enkele garantie is dat het dan geweldig is ofzo...
  zondag 2 maart 2014 @ 19:42:53 #6
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_137319760
2 jaar :o
Da's wel heel lang...
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_137320569
Misschien is het maar beter om even te wachten zo.
pi_139149848
BREKEND Actrice Amanda Abbington zit net op live BBC te vertellen dat ze waarschijnlijk in de herfst weer gaan opnemen.
Dat is goed nieuws toch?
  Redactie Sport dinsdag 22 april 2014 @ 16:46:26 #9
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_139149870
*O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:38:41 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_139151685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:46 schreef zeeuws_meisje het volgende:
BREKEND Actrice Amanda Abbington zit net op live BBC te vertellen dat ze waarschijnlijk in de herfst weer gaan opnemen.
Dat is goed nieuws toch?
Ieder nieuws dat ze nieuwe episodes aan het maken zijn, is goed nieuws :)

Aan de ene kant is het wel jammer dat beide hoofdrolspelers nu naast Sherlock zo ongelooflijk succesvol zijn :'( Aan de andere kant is het natuurlijk een genot om ze in andere projecten te zien. Zo zag ik dat Martin Freeman nu ook in de zeer goed ontvangen TV-serie Fargo speelt. Leuk :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:51:00 #11
302853 themole
graaft totaal door.
pi_139152017
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:46 schreef zeeuws_meisje het volgende:
BREKEND Actrice Amanda Abbington zit net op live BBC te vertellen dat ze waarschijnlijk in de herfst weer gaan opnemen.
Dat is goed nieuws toch?
Dat klinkt als vrij goed nieuws. :)
Niet altijd serieus
pi_139152086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:46 schreef zeeuws_meisje het volgende:
BREKEND Actrice Amanda Abbington zit net op live BBC te vertellen dat ze waarschijnlijk in de herfst weer gaan opnemen.
Dat is goed nieuws toch?
fapfapfapfAp
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_139152123
Pff duurt lang.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:59:12 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139152234
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:53 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

fapfapfapfAp
Nu ben ik in de heren, maar van de sherlock vrouwen is imho lara pulver meer fapwaardig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:32:09 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_139152902
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu ben ik in de heren, maar van de sherlock vrouwen is imho lara pulver meer fapwaardig
Lara Pulver was zeker niet verkeerd, nee.
pi_139153839
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu ben ik in de heren, maar van de sherlock vrouwen is imho lara pulver meer fapwaardig
Ik fapte omdat ze in de herfst zouden gaan tapen :@
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_139274505
Mensen die de uitspraak van Amanda terug willen zien, de bewuste uitzending van Spring Kitchen wordt zodadelijk om 13:00 herhaald op BBC2.
pi_139275054
Freeman zat er ook al naar te hinten bij Alan Carr


Ik hoop stiekem op een kerst-special dit jaar.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_139381709
Gisteren hebben wij de laatste aflevering gekeken. Gelukkig wist ik nog niet eerder van het bestaan en konden we alles in een week kijken. O+

Wat was dat goed! Ik vond seizoen 3 iets minder, maar ik kijk met smart uit naar seizoen 4. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:49:37 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_139934060
Suck it! xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:03:04 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140450025
Een leuk feitje
Het adres Baker Street 221B city of Westminster, London, waar Sherlock Holmes woont bestond tijdens het schrijven van de boeken helemaal niet, de nummers gingen niet zo hoog.
Echter, in de jaren 20 werd Baker Street verlengt en in 1932 kwam Abbey National Building Society in de nummers 219-229 en hadden een full time secretaresse in dienst die alle post die aan Sherlock Holmes gericht was beantwoorde.
Dit ging zo door tot 1990 toen het Sherlock Holmes museum, een stukje verderop aan bakerstreet de Blue plaque kreeg (een cultureel zegel aan de muur voor een plaats van historische of culturele interesse) voor het adres Baker Street 221B.
Vervolgens was er een strijd van 15 jaar tussen het museum en Abbey National over wie het recht had de post te ontvangen die gericht was aan Baker Street 221B . Dit eindigde in 2005 toen Abbey National haar Hoofdkantoor aan Baker Street sloot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 juni 2014 @ 00:10:01 #23
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140586543
quote:
'Sherlock': Season 3 episodes and bonus content to stream exclusively on Netflix

There’s only one place to stream season 3 of Sherlock when it’s released on Monday, and that’s Netflix.

The streaming service has exclusive rights to the Benedict Cumberbatch-Martin Freeman drama, but that’s not all — three making-of specials, collectively titled Sherlock Uncovered, follow each of the episodes. And because Sherlock Holmies and Cumberbitches just can’t get enough of the BBC series, fans can also check out Unlocking Sherlock, a one-hour behind-the-scenes feature that examines the process of making the entire series.
Creators Steven Moffat and Mark Gatiss, as well as the cast, share their insights in the bonus material. Vulture first reported the news.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zondag 1 juni 2014 @ 02:40:07 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140589460
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:10 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Slechte zaak eigenlijk want eerst waren die making-off dingen gewoon gratis via de BBC te zien.
Niet dat het heel speciaal is overigens, je kan zonder.
pi_140660579
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 02:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Slechte zaak eigenlijk want eerst waren die making-off dingen gewoon gratis via de BBC te zien.
Niet dat het heel speciaal is overigens, je kan zonder.
Ze bedoelen exclusief voor de VS. Dus misschien zijn deze allang uitgezonden via de BBC.
pi_141221003
Nu op NL 2: The Empty Hearse. (Sherlock is net terug van dood geweest)
Somebody that I used to know
pi_141222251
Tegen de tijd dat er een nieuw seizoen komt hoop ik dat Ziggo BBC 1 in HD gaat doorgeven :(
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:21:47 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141223912
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:55 schreef wolfrolf het volgende:
Tegen de tijd dat er een nieuw seizoen komt hoop ik dat Ziggo BBC 1 in HD gaat doorgeven :(
Neem een schotel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141227977
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een schotel
Nee, ik hoef niet zo'n lelijk ding.

Als puntje bij paaltje komt, download ik de ep desnoods wel in HD tegen die tijd. Ik vind de videokwaliteit van BBC1 bij Ziggo er dramatisch uitzien. Veelteveel compressie.

Maargoed, dat is nogal offtopic verder.

Meer Sherlock, dat is wat wolfrolf wil O+
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 1 juli 2014 @ 19:12:00 #30
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_141776097
quote:
Martin Freeman says 'Sherlock' is 'likely' to return in 2015

Finding a large enough gap in the respective calendars of Benedict Cumberbatch and Martin Freeman so they can film more episodes of Sherlock has been no elementary task for the show’s producers over the past couple of years, given the pair’s increasingly full schedules. But Fargo and Hobbit star Freeman has told the U.K. newspaper The Telegraph it “looks pretty likely” the pair will reunite early next year to shoot a special Christmas episode of the beloved Conan Doyle adaptation. “I’m speaking off-message here [but] I think that might be for next Christmas,” said the actor, who plays Holmes’ detective partner and verbal punching bag, Dr. Watson, on the show. “That’s what I understand.”

The last season of Sherlock, which PBS broadcast earlier in the year, ended on a cliff-hanger as TV screens were filled with face of Holmes’ arch-foe, the late—or maybe not—Moriarty (Andrew Scott).

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_141817798
quote:
Sherlock returns for Christmas special AND Series 4

Sherlock, the hit BBC One drama produced by Hartswood Films, will return to screens for a Special, followed by a series of three new episodes.

The last series saw Sherlock’s life change a lot – he returned from the dead, his best friend John Watson married Mary Morstan and he met his match in Charles Augustus Magnussen. After the briefest of exiles, Sherlock came back only to face one of his biggest mysteries yet. Why is Moriarty’s face being broadcast on every television in the land?

Speaking about the return of the series, co-creator, writer and executive producer Steven Moffat said: “A special, plus a new series of three episodes - it’s a record-breaking run!! Of course, it’s far too early to say what’s coming, but we’re reasonably confident that the very next thing to happen to Sherlock and John, is the very last thing you’d expect ….”

Co-creator, writer and executive producer Mark Gatiss adds: “Series Four! At last ! It’s always special to return to ‘Sherlock’ but this time it’s even more special as we’re doing…a Special! Not only THAT, we’ll then be shooting three more episodes which will take Sherlock and John Watson into deeper and darker water than ever before…The whole ‘Sherlock’ team are terrifically excited to return for four new adventures. The Game is on - again!”

Sue Vertue, Executive Producer, Hartswood Films says: “It’s taken a little while to get the dates sorted as none of the boys are exactly sitting back twiddling their thumbs but there was unanimous goodwill to make this work so we’re thrilled that 221b is going to be inhabited again.”

Charlotte Moore, Controller of BBC One says: “It’s a very good day in the life of a BBC One Controller when you can announce Sherlock will return for a special plus a new three part series . Massive thanks to Sue Vertue and Hartswood Films for pulling this off, it’s no mean feat pinning down some of this country’s most brilliant and in demand actors and writers.”

Ben Stephenson, Controller BBC Drama says: “Steven and Mark are ready to unleash the most shocking and surprising series of Sherlock yet. The only thing to expect is the unexpected…”

Sherlock is written and created by Steven Moffat and Mark Gatiss, and inspired by the works of Sir Arthur Conan Doyle. Sherlock is produced by Sue Vertue and the executive producers are Beryl Vertue, Mark Gatiss and Steven Moffat for Hartswood Films, Bethan Jones for BBC Cymru Wales and Rebecca Eaton for Masterpiece. Shooting on the special will begin in January 2015, with the series shooting later next year.

Commissioned by Charlotte Moore, Controller of BBC One and Ben Stephenson Controller, BBC Drama Commissioning.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_141817950
quote:
17s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:25 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Goed nieuws, sneller dan verwacht. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_141818014
_O_ O+
pi_141819541
Kerstspecial dus pas december 2015? ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_141820106
Ah, ik dacht even dat het dit jaar al feest was. -O-
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_141820705
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:43 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik dacht even dat het dit jaar al feest was. -O-
nou ho

Er staat dat de special januari 2015 gaat filmen

Dan kan die ep sowieso niet kerst 2014 er zijn :P

Maar wel in februari of maart ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:22:08 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141821420
Did you miss us?

We can confirm that ‪#‎Sherlock‬ will be back with a special followed by a series of three new episodes!

Shooting on the special will begin in January 2015, with the series shooting later next year. The game is on! ‪#‎221back
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_141845171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:43 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik dacht even dat het dit jaar al feest was. -O-
idd we worden blij gemaakt met een dode mus. Dan zitten er dus alsnog 2 jaar tussen seizoen 3 en de eerstvolgende special :(
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:20:23 #39
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_141847649
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:01 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

nou ho

Er staat dat de special januari 2015 gaat filmen

Dan kan die ep sowieso niet kerst 2014 er zijn :P

Maar wel in februari of maart ofzo?
Pas met kerst 2015 dus.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_141848001
Dat duurt nog wel even... Gelukkig wel 4 afleveringen in plaats van 3.
pi_142584123
Gewoon weer januari dus... 2016

Heb afgelopen week seizoen 1-3 voor het eerst gekeken, apart wel om 4 jaar in 1 week te kijken en dan 2 jaar te moeten wachten op seizoen 4.

Topserie.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:23:12 #42
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142586488
How utterly bland.
Dat was het 4de seizoen Louie ook, omdat er gewoon niet meer in zat.
Beter genoeg geduld te hebben voor kwaliteit.

Heb het laatste jaar nog op de te kijken schijf staan, eerste aflevering halverwege afgekapt om wat anders te kijken, was te onzinnig en vreemd denk ik, niet meer van gekomen.
pi_142586803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:23 schreef Florentius het volgende:
How utterly bland.
Dat was het 4de seizoen Louie ook, omdat er gewoon niet meer in zat.
Beter genoeg geduld te hebben voor kwaliteit.

Heb het laatste jaar nog op de te kijken schijf staan, eerste aflevering halverwege afgekapt om wat anders te kijken, was te onzinnig en vreemd denk ik, niet meer van gekomen.
?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 22 juli 2014 @ 15:51:59 #44
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_142598926
Is het al januari 2016?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_142604815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:23 schreef Florentius het volgende:
How utterly bland.
Dat was het 4de seizoen Louie ook, omdat er gewoon niet meer in zat.
Beter genoeg geduld te hebben voor kwaliteit.

Heb het laatste jaar nog op de te kijken schijf staan, eerste aflevering halverwege afgekapt om wat anders te kijken, was te onzinnig en vreemd denk ik, niet meer van gekomen.
Haten op Louis CK :')______
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_142604827
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:51 schreef Yesse het volgende:
Is het al januari 2016?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah nu dan??
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:44:10 #47
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142605291
Louie rocks !!!!

Maar niet zijn 4de seizoen, enorm teleurstellend na eerdere werk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:49:41 #48
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142605514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:23 schreef Florentius het volgende:
How utterly bland.
Dat was het 4de seizoen Louie ook, omdat er gewoon niet meer in zat.
Beter genoeg geduld te hebben voor kwaliteit.

Heb het laatste jaar nog op de te kijken schijf staan, eerste aflevering halverwege afgekapt om wat anders te kijken, was te onzinnig en vreemd denk ik, niet meer van gekomen.
In het geval van Sherlock is het omdat zowel Cumberbatch als Freeman tegenwoordig enorm drukke agenda's hebben en ze de aanbiedingen zo'n beetje voor het oprapen hebben.
Dat ze überhaupt nog mee willen werken aan een "goedkope" korte serie is al best bijzonder, de BBC kan immers niet de salarissen betalen die ze tegenwoordig kunnen vragen voor zo'n klus.

Cumberbatch en Freeman hebben aangegeven dat ze het verhaal enorm goed vinden en dat ze ook met de opnames erg veel lol hebben en dat ze daarom ook tijd vrijmaken voor de opnames van Sherlock.
Je kan het een gunst van ze noemen, ze hoeven het niet te doen...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:01:09 #49
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142605991
Dat is wel cool van ze idd.

Ik reageerde alleen op de titel van het topic.
Louie CK moest enorme tijdsdruk gevoeld hebben om materiaal te overleggen, en daarom dat hij settlede met seizoen 4. Want dit seizoen wijkt wel erg af van zijn inmiddels gezette standaard.

De 2 seizoenen van Sherlock waren leuk en goed, de start van de derde vond ik echter zo vreemd dat ik het uit gezet heb en niet weer gekeken heb. Komt er wel weer eens van, maar goed de topic title lezend vreesde ik gelijk voor kwaliteits verlies als datums voorrang krijgen over kwaliteit.
  woensdag 23 juli 2014 @ 00:00:05 #50
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142620547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:01 schreef Florentius het volgende:
Dat is wel cool van ze idd.

Ik reageerde alleen op de titel van het topic.
Louie CK moest enorme tijdsdruk gevoeld hebben om materiaal te overleggen, en daarom dat hij settlede met seizoen 4. Want dit seizoen wijkt wel erg af van zijn inmiddels gezette standaard.

De 2 seizoenen van Sherlock waren leuk en goed, de start van de derde vond ik echter zo vreemd dat ik het uit gezet heb en niet weer gekeken heb. Komt er wel weer eens van, maar goed de topic title lezend vreesde ik gelijk voor kwaliteits verlies als datums voorrang krijgen over kwaliteit.
Bij Sherlock is het juist andersom, ze wachten liever 2 jaar dan dat ze het overhaast moeten doen, willen juist de kwaliteit hoog houden.

Moffat en Gatis zijn ook erge Sherlock Holmes fans en beiden zijn ook erg goede scriptschrijvers (zie o.a. Doctor Who), die maken er sowieso een mooi verhaal van.
En wat dat betreft, ze zijn ook erg goed in plotgeheimen bewaren.. en als het fout gaat dan zijn de fans weer erg trouw en spoileren niet.

Hoe Sherlock van het gebouw afgesprongen is en overleefd heeft is nog altijd een raadsel en dat terwijl Sherlock het zelf heeft uitgelegd! :D (is het wel de manier waarop het gebeurd is en houdt Sherlock niet iets achter?)

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 23-07-2014 00:09:24 ]
pi_142625851
Serie 3 was juist supergaaf!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142638920
nog anderhalf jaar :N
Gek? kan je dat eten?
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:30:04 #53
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142907400
s03e02

Bride: John (Watson) says he's the most unsociable man he's ever met.
S.H. : He is? He's the most unsociable? Hmmmm.
Bride: Huhm.
S. H. : Ahhh that's why he's bouncing around him like a little puppy.

Epic!

Britain needs you.
Very nice.

Was leuk, 1.5 jaar ach.
Memorable stuf is always worth the wait :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Florentius op 31-07-2014 04:43:36 ]
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:37:36 #54
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_142919615
Waarom duurt het eigenlijk zo'n eeuw voordat het nieuwe seizoen weer komt?
1,5 jaar is niet echt gebruikelijk, toch? En dan ook voor maar 3 of 4 afleveringen... ;(
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 13:41:54 #55
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_142919764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:37 schreef VeerEli het volgende:
Waarom duurt het eigenlijk zo'n eeuw voordat het nieuwe seizoen weer komt?
1,5 jaar is niet echt gebruikelijk, toch? En dan ook voor maar 3 of 4 afleveringen... ;(
Elke aflevering is een soort speelfilm en daarnaast moeten ook de schema's van de acteurs vrijgemaakt worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:44:19 #56
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_142919839
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:41 schreef Mike het volgende:

[..]

Elke aflevering is een soort speelfilm en daarnaast moeten ook de schema's van de acteurs vrijgemaakt worden.
Een soort speelfilm? Door de tijdsduur bedoel je? Want eigenlijk zou je kunnen zeggen dat 1 episode eigenlijk 2 episodes zijn.. Qua tijdsduur. En dan zou je dus 6 episodes per seizoen hebben. Is alsnog een stuk minder dan de gemiddelde serie. Die er normaliter 1 per jaar uitbrengen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 13:49:35 #57
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_142919995
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:44 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Een soort speelfilm? Door de tijdsduur bedoel je? Want eigenlijk zou je kunnen zeggen dat 1 episode eigenlijk 2 episodes zijn.. Qua tijdsduur. En dan zou je dus 6 episodes per seizoen hebben. Is alsnog een stuk minder dan de gemiddelde serie. Die er normaliter 1 per jaar uitbrengen.
Ook qua opzet. Qua script, qua vormgeving...dit is een dure serie en wordt aangepakt als een film. Niet te vergelijken met de meeste andere series op tv.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_142920534
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:37 schreef VeerEli het volgende:
Waarom duurt het eigenlijk zo'n eeuw voordat het nieuwe seizoen weer komt?
1,5 jaar is niet echt gebruikelijk, toch? En dan ook voor maar 3 of 4 afleveringen... ;(
Die onregelmatigheid is voor Britse series opzich wel gebruikelijk. Die houden niet zo'n strak schema aan als Amerikaanse series. Het is af als het af is. En dat is dan ook wel weer af te zien aan de kwaliteit.
Amen.
pi_142920694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:37 schreef VeerEli het volgende:
Waarom duurt het eigenlijk zo'n eeuw voordat het nieuwe seizoen weer komt?
1,5 jaar is niet echt gebruikelijk, toch? En dan ook voor maar 3 of 4 afleveringen... ;(
Kwali-tijd

Snap je :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:40:54 #60
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_142921531
Helder ;)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:50:35 #61
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142925723
Script en plot schrijven van zo'n serie moet een nachtmerrie zijn.
Het is een fijne lijn tussen te belachelijk en leuk en orgineel..
Zou mij niets verbazen als dit proces 4/5de van de 2 jaar tijd opslokt.
pi_142945982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:50 schreef Florentius het volgende:
Script en plot schrijven van zo'n serie moet een nachtmerrie zijn.
Het is een fijne lijn tussen te belachelijk en leuk en orgineel..
Zou mij niets verbazen als dit proces 4/5de van de 2 jaar tijd opslokt.
Dat valt geloof ik wel mee, ik las ergens dat het script al lang klaar ligt. Het zijn eerder Benedict Cumberbatch en Martin Freeman die een plekje in hun agenda moeten vinden, vernoed ik ;).
Amen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:01:54 #63
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_142946014
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:56 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat valt geloof ik wel mee, ik las ergens dat het script al lang klaar ligt. Het zijn eerder Benedict Cumberbatch en Martin Freeman die een plekje in hun agenda moeten vinden, vernoed ik ;).
Ja verdomme, waarom konden die 2 nou niet gewoon niet zo populaire film acteurs zijn. Eindelijk een toffe serie, moeten ze meteen allerlei grote rollen spelen :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:38:23 #64
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142950120
Lol , ik zie net dat de bruid van watson, in real life de partner van freeman is.

Ik vond haar wel leuk :) , saucy en dat vond hij duidelijk ook ^^
pi_143124583
Is dit nou fanmade? Lijkt me wel toch?

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:26:26 #66
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_143125446
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:02 schreef Barbusse het volgende:
Is dit nou fanmade? Lijkt me wel toch?

[ afbeelding ]
Zoeken op de afbeelding levert alleen maar pintrest en twitter links op. Geen enkele BBC of tv nieuws site die de afbeelding gebruikt dus mijn gok is ook dat dit door een fan in elkaar gezet is.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_143128159
Je gaat ook niet nu al een poster uitbrengen voor januari 2016. Te ver in de toekomst. Promotie begint hoogstens een paar maand van te voren.
pi_143131439
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:39 schreef Young_David het volgende:
Je gaat ook niet nu al een poster uitbrengen voor januari 2016. Te ver in de toekomst. Promotie begint hoogstens een paar maand van te voren.
Dat! Plus, Gatiss gaf al meermaals aan dat deze evil meneer niet terug komt (of dat waar is, is natuurlijk een tweede :+ )
Gek? kan je dat eten?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:05:29 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143163365
Ja hoor hij is er: de Sherlock App. :')
http://www.sherlockthenetwork.com/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:52:20 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143167057
quote:
11s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef golfer het volgende:
Ja hoor hij is er: de Sherlock App. :')
http://www.sherlockthenetwork.com/
voordat ik dat ding insatlaleer,.wat is het en wat doet het?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:00:21 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143167313
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voordat ik dat ding insatlaleer,.wat is het en wat doet het?
Geen idee. Ik doe niet aan Apps.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:07:35 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143167547
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:02 schreef Barbusse het volgende:
Is dit nou fanmade? Lijkt me wel toch?

[ afbeelding ]
Ja, Watson heeft geen snor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143173309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, Watson heeft geen snor
Watson had toch ook geen snor meer?
Gek? kan je dat eten?
pi_143177585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:19 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Dat! Plus, Gatiss gaf al meermaals aan dat deze evil meneer niet terug komt (of dat waar is, is natuurlijk een tweede :+ )
Het zou me niets verbazen als moriarty een tweeling broer heeft. In de boeken zijn er ook twee moriarty's (conan doyle was slecht in het bedenken van namen)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:40:18 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_143179135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:06 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als moriarty een tweeling broer heeft. In de boeken zijn er ook twee moriarty's (conan doyle was slecht in het bedenken van namen)
En Moriarity schijnt ook weer een broer te zijn van de Holmes broertjes.
pi_143189234
Volgens mij is die theorie ontstaan nadat Mycroft het volgende zei: "I'm not accustomed to outbursts of brotherly compassion. You know what happened to the other one."

In de canon van Conan Doyle zijn Sherlock en Moriarty geen familie. Wel zou er een derde Holmes kunnen zijn genaamd Sherrinford. Sherrinford (slimmer dan Mycroft) mocht het ouderlijk huis niet verlaten omdat hij de eerst geboren zoon was. Waarschijnlijk is Sherrinford degene waar Mycroft naar refereert.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 07:49:38 #77
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143190029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:14 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Watson had toch ook geen snor meer?
Heel eventjes ;) toen sherlock weg was.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143205709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 07:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Heel eventjes ;) toen sherlock weg was.
vandaar het niet meer.... omdat ze zeiden dat de poster nep was omdat Watson geen snor had. Hij is nep, maar niet vanwege het ontbreken van de snor! :+
Gek? kan je dat eten?
pi_143345434
quote:
11s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef golfer het volgende:
Ja hoor hij is er: de Sherlock App. :')
http://www.sherlockthenetwork.com/
Het is een beetje een lame detective spelletje, waar je door het zoeken in ruimtes naar aanwijzingen en het leggen van verbanden een zaak oplost. Met de echte acteurs in audio en video. Voor de echte fans wel geinig, want 'nieuw' beeldmateriaal van Ben en Martin (verwacht er niet teveel van dan Watson die in het kantoor van Sherlock staat, en aan jou vraagt om eens goed rond te kijken naar aanwijzingen - etc. Verder krijg je regelmatig zogenaamd 'telefoon' van Sherlock of Watson met een update of een vraag), verder niet heel spectaculair.
pi_143734403
quote:
_O_ _O_ En daarom hou ik van deze acteur. Als hij iets doet, dan ook goed!
Gek? kan je dat eten?
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:32:05 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143734442
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143837158
Primetime Emmy Awards: 2014

Outstanding Lead Actor in a Miniseries or Movie
Winner: Benedict Cumberbatch for "Sherlock: His Last Vow (#3.3)" (2014)

Outstanding Supporting Actor in a Miniseries or Movie
Winner: Martin Freeman for "Sherlock: His Last Vow (#3.3)" (2014)

Outstanding Writing for a Miniseries, Movie or a Dramatic Special
Winner: "Sherlock: His Last Vow (#3.3)" (2014) - Steven Moffat
pi_143837324
yup, en totaal 7 beeldjes! mooi man :D
Gek? kan je dat eten?
pi_143837335
Wel beetje suf dat zowel Martin als Benedict er niet waren om de prijzen in ontvangst te nemen. Moffat was er wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_144427578
Ter promotie van de DVD-box die in november uit komt, hebben ze een blooper naar buiten gebracht:

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_144428675
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:04 schreef ChatGirl het volgende:
Ter promotie van de DVD-box die in november uit komt, hebben ze een blooper naar buiten gebracht:

Matige blooper

Voorderest koop ik het pas als box als seizoen 4 en de special ook erbij zitten :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_144470899
ik snap het niet. waarom speelt de hobbit en waarom is hij dan ineens lang enzo?
Miley is my idol i love her very many.
pi_146187090
Nog meer bloopers *O*

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146208440
jaaaa, ook de langverwachte lakenblooper *O*
Gek? kan je dat eten?
pi_148396515
Het filmen voor de Sherlock special is begonnen *O*

  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:16:21 #92
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_148396904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:04 schreef lord_bono het volgende:
Het filmen voor de Sherlock special is begonnen *O*

[ afbeelding ]
*O* Ik wil daar zijn!!!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:33:52 #93
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148416364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:04 schreef lord_bono het volgende:
Het filmen voor de Sherlock special is begonnen *O*

[ afbeelding ]
is dat voor kerst dit jaar? :) of is het een easterspecial?

Edit: laat maar het is voor kerst, en daarna komen begin volgendjaar 3 nieuwe van seizoen 4.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frag_adder op 07-01-2015 08:51:34 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148416574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:04 schreef lord_bono het volgende:
Het filmen voor de Sherlock special is begonnen *O*

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_150031124
Nog n keertje de Reichenbachfall ep gezien, geweldig!

Een ding snap ik niet tho:

Die sniper die John in het vizier had, had ook duidelijk beeld op Sherlock op de straat..... dus hoezo heeft die sniper niet gezien dat die jump fake was ???!
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:18:06 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150031256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:14 schreef MrSweets het volgende:
Nog n keertje de Reichenbachfall ep gezien, geweldig!

Een ding snap ik niet tho:
Waar staat de afkorting 't.h.o.' voor?
quote:
Die sniper die John in het vizier had, had ook duidelijk beeld op Sherlock op de straat..... dus hoezo heeft die sniper niet gezien dat die jump fake was ???!
Da's een plot hole dan :D. Geen idee meer, zo lang geleden dat ik hem zag!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_150031406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar staat de afkorting 't.h.o.' voor?

[..]

Da's een plot hole dan :D. Geen idee meer, zo lang geleden dat ik hem zag!
afkorting voor though, sorry engels en nederlands door elkaar ;P

Hmm ja wel een grote plot hole dan, kan zijn dat het verklaard werd in S3, maar dat ben ik ook kwijt..
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:26:35 #99
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_150031536
Nou is het voor mij ook al een aardige tijd geleden dat ik de aflevering gezien heb, maar was de opdracht van die sniper niet om John in het vizier te houden? Als hij via zijn lens steeds naar John kijkt ziet hij buiten dat nauwe zichtsveld niks meer. Al is het vanuit Sherlock's oogpunt natuurlijk een groot risico dat hij het wel ziet gebeuren.

Ik weet, het klinkt meer als het achteraf wegpraten van een plot hole :P maar het zou kunnen. O-)
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_150031923
Die sniper moest John in de gaten houden.
Totdat Sherlock spingt....

Duss op het moment dat die spring kijk je wel even, of 1 seconde daarna (als je de impact niet wilt zien ;P) Dan zou die het matras etcetc gezien hebben want dat was niet van zijn gezichtsveld geblokkeerd.

Maar oke laten we het erop houden dat deze huurmoordenaar niet zo heel snugger is en gewoon de heletijd zn scope op john hield ;P dan kan het!
pi_150032007
Het is niet eens zeker of Sherlock dat hele verhaal niet uit zijn duim gezogen heeft.
pi_150032058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:37 schreef Anoonumos het volgende:
Het is niet eens zeker of Sherlock dat hele verhaal niet uit zijn duim gezogen heeft.
Dat verhaal van die matras enzo ?
pi_150036399
Voor mij is het inmiddels wel duidelijk dat Moriarity nog leeft.

Op het moment dat hij zichzelf "neerschiet" is een duidelijke tshhhhhhj geluid te horen, hetzelfde geluid toen die die bewaker van de kroonjuwelen in zn mond sprayde.
Die bewaker viel toen direct neer.
Moriarty heeft simpelweg dat systeem in zn gun gestopt, losse flodder en een zakje bloed in zn nek doen de rest.
pi_150038695
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:30:54 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150039778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:53 schreef MrSweets het volgende:
Voor mij is het inmiddels wel duidelijk dat Moriarity nog leeft.

Op het moment dat hij zichzelf "neerschiet" is een duidelijke tshhhhhhj geluid te horen, hetzelfde geluid toen die die bewaker van de kroonjuwelen in zn mond sprayde.
Die bewaker viel toen direct neer.
Moriarty heeft simpelweg dat systeem in zn gun gestopt, losse flodder en een zakje bloed in zn nek doen de rest.
Zou Sherlock dat niet controleren? Of opmerken? Daarbij is een losse flodder op die manier nog steeds dodelijk.

Ik geloof best dat het zou kunnen, dat ze het zo geschreven hebben, maar ik zou het niet geloofwaardig vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:28:43 #106
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_150747208
SPOILER: Info over de aankomende special
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_152514862
quote:
Sherlock series 4: Steven Moffat reveals filming will begin spring 2016

Benedict Cumberbatch fans may have to wait a little longer than expected for next dose of the detective

Benedict Cumberbatch fans hoping to see their idol back as Sherlock sooner rather than later will be left disappointed by co-creator Steven Moffat's latest announcement.

Speaking alongside producer Sue Vertue at the Bafta winner’s press conference, Moffat revealed that filming of the much-loved BBC drama would not begin until spring 2016, as reported by Digital Spy.

Moffat previously said of the upcoming series that fans should “expect tragedy as well as adventure” and that it would have a much darker tone.

In another interview the director added: “I do think our plan is devastating. We’ve practically reduced our cast to tears telling them the plan… we’re probably more excited than we’ve ever been about Sherlock.”

If you don’t think you can wait that long to see Sherlock and Watson reunited then worry not as a one-off Victorian special is set to air later this year.

Benedict Cumberbatch and Martin Freeman in the first look picture from next year's Sherlock special Benedict Cumberbatch and Martin Freeman will travel back to the Victorian Age in the next Sherlock special Also at the Bafta awards, Cumberbatch failed to break his losing spree, missing out on winning an award for the fifth time in a row.

However, Sherlock went on to win the Radio Times audience award, the only prize voted for by the public.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:24:23 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_152515193
Ik geloof dat Moffat de bereidwilligheid van fans om te wachten een beetje overschat. Ik vraag me echt af of uiteindelijk de kijkcijfers hoog genoeg zijn voor nog een seizoen.

Ik ben het een beetje zat namelijk, en zo goed was dat laatste "seizoen" nou ook weer niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 10:12:01 #109
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_152516182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof dat Moffat de bereidwilligheid van fans om te wachten een beetje overschat. Ik vraag me echt af of uiteindelijk de kijkcijfers hoog genoeg zijn voor nog een seizoen.

Ik ben het een beetje zat namelijk, en zo goed was dat laatste "seizoen" nou ook weer niet.
Ik denk eerder dat jij de bereidwilligheid onderschat. De kijkcijfers worden alleen maar hoger, omdat Sherlock oa. dankzij diensten als Netflix er alleen maar meer fans bij krijgt elk jaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_152516377
En de macht van Moffat om het filmschema te bepalen overschat. Waarschijnlijk was hij ook liever vorige week al begonnen met filmen, maar Cumberbatch en Freeman hebben het gewoon bizar druk.

Wel eens dat de kwaliteit van het vorige seizoen minder was dan gehoopt.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:30:52 #111
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_152516587
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:04 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Hmm dus in plaats van seizoen 4 volgt direct op de kerstspecial is het nu, het beginnen met filmen van seizoen 4 volgt op de kerstspecial.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_152516704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:30 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hmm dus in plaats van seizoen 4 volgt direct op de kerstspecial is het nu, het beginnen met filmen van seizoen 4 volgt op de kerstspecial.
Dat was toch al bekend? In ieder geval werd vorig al gemeld dat seizoen 4 niet direct volgt op de kerstspecial.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:49:38 #113
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_152517013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend? In ieder geval werd vorig al gemeld dat seizoen 4 niet direct volgt op de kerstspecial.
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, ik was in de veronderstelling dat de kerstspecial laatste week 2015 zou zijn en dan begin 2016 seizoen 4. Ach ja ik zie wel wanneer het komt :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_154099176
Wat een leuke serie _O_

Benedict Cumberbatch en Martin Freeman vullen elkaar prima aan ^O^

Ben nu bij seizoen 2, aflevering 3

Ik had trouwens liever John Cleese als Mycroft gezien. Volgens mij was deze rol echt op zijn lijf geschreven. Gemiste kans(je).
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 5 juli 2015 @ 21:54:16 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_154099470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:46 schreef FireFox1 het volgende:
Wat een leuke serie _O_

Benedict Cumberbatch en Martin Freeman vullen elkaar prima aan ^O^

Ben nu bij seizoen 2, aflevering 3

Ik had trouwens liever John Cleese als Mycroft gezien. Volgens mij was deze rol echt op zijn lijf geschreven. Gemiste kans(je).
Wel een leuke gedachte! :D

Maar misschien iets te geprofileerd voor de rol.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_154099530
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:46 schreef FireFox1 het volgende:
Wat een leuke serie _O_

Benedict Cumberbatch en Martin Freeman vullen elkaar prima aan ^O^

Ben nu bij seizoen 2, aflevering 3

Ik had trouwens liever John Cleese als Mycroft gezien. Volgens mij was deze rol echt op zijn lijf geschreven. Gemiste kans(je).
In seizoen 3 is er echt toffe chemie tussen Cumberbatch en Gatiss (Mycroft).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154100148
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In seizoen 3 is er echt toffe chemie tussen Cumberbatch en Gatiss (Mycroft).
Niks mis met Gatiss hoor! Juist door zijn rol moest ik aan Cleese denken. En dat is een compliment.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:12:07 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154199896
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154203154
Nice :D

Ze hebben trouwens ook echt mooie kostuums elke keer
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:12:33 #120
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154203470
Ze komen ook bij Comic Con volgens mij. Ben benieuwd wat ze daar gaan onthullen allemaal :)
吴 曼 迪
pi_154203630
Sherlock terug voor kerstspecial in Victoriaanse tijd http://nu.nl/film/4084831(...)ctoriaanse-tijd.html (via @NUnl)

*O*
Somebody that I used to know
pi_154207354
Seizoen 3, aflevering 2 nu.

Dit seizoen is toch wat minder dan de eerste 2 seizoenen. :{

Sherlock begint nu ook een beetje irritant en onbeschoft te worden. Jammer -O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_154208031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:21 schreef Postbus100 het volgende:
Sherlock terug voor kerstspecial in Victoriaanse tijd http://nu.nl/film/4084831(...)ctoriaanse-tijd.html (via @NUnl)

*O*
Ik wil Moriarty
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_154215933

quote:
Sherlock Victorian special to air at Christmas and will be screened in cinemas across the world

Steven Moffat drops some major Sherlock news at San Diego Comic Con, including the cryptic clue of "ghosts"...

As deduced by many fans, Sherlock will return this Christmas for a one-off Victorian special.

Appearing at San Diego Comic Con, Steven Moffat, alongside producer Sue Vertue and actor Rupert Graves, confirmed the news, adding that the episode will also be screened in selected cinemas worldwide. Specific details are yet to be announced.

The Christmas episode will set Sherlock and Watson in the Victorian era of their source material, the books of Arthur Conan Doyle. A change, of course, from the modern day London antics that fans are used to.

Speaking of the shift, Moffat joked: “The first question when we were filming the Victorian special was 'How can Sherlock get on without his iPhone?”

A bit more seriously, he went on to say: "We're taking the characters you know and putting them in that original setting. It's still the same sense of humour, it's very much the show you know - but in the correct era.

He then introduced a clip from the special, which is full of meta nods to the original books.

Teasing the story, Moffat said the clue is "Ghosts," before quipping, "Surely you can deconstruct the whole thing from that?"

Another detail to emerge is that the special will definitely include fan-favourite Molly.

"How we break our female characters into that era became quite central to the story," says Moffat.

Meanwhile, in the most sensational news of all, Rupert Graves revealed that his copper character, Lestrade, will also be getting a Victorian makeover.

"It's a fantastic script, gushed Graves. "I was absolutely thrilled when I read it. I've put two hedges on my cheeks. Two Victorian chops!"

He means sideburns - we think.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:37:57 #125
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154216547
Dat wordt na de bios met Kerst. Hebben we een date CG?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154216649
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat wordt na de bios met Kerst. Hebben we een date CG?
^O^
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_154217294
Kleine kans dat het hier in de bios komt hoor.

Lekker BBC1 HD kijken *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_154217999
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:10 schreef wolfrolf het volgende:
Kleine kans dat het hier in de bios komt hoor.

Lekker BBC1 HD kijken *O*
*O*

Je mag ook wel met Muis en mij mee hoor O+
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:44:04 #129
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154218094
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154218383
quote:
Tof!

En ik verheug me als een malle op de special. :)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:00:37 #131
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_154218506
grappig trouwens dat seizoen 3 eindigt met 'did you miss me' en ze ons daarna 3 jaar laten wachten op iets nieuws. Hoezo did you miss me :D
pi_154218551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:00 schreef planethugo het volgende:
grappig trouwens dat seizoen 3 eindigt met 'did you miss me' en ze ons daarna 3 jaar laten wachten op iets nieuws. Hoezo did you miss me :D
stomme benedict en martin

waarom meoten ze zulke grote sterren zijn :(
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:16:36 #133
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154220503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:02 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

stomme benedict en martin

waarom meoten ze zulke grote sterren zijn :(
Gewoon vervangen door Alan Davies en Martin Clunes, dan hebben we zo'n 20 films per jaar... :P
pi_154225293
ik kreeg kippenvel van de "miss me?" aan het einde van het filmpje :P hoop zo dat hij toch terugkomt!
Gek? kan je dat eten?
pi_154228743
Klinkt goed :)

Ik vind lestrade echt leuk. "fan favourite" molly dan weer helemaal niet eigenlijk...
pi_154231311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik vind lestrade echt leuk. "fan favourite" molly dan weer helemaal niet eigenlijk...
pi_156678496
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_156678644
quote:
Zin in! Met kerst I suppose?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156678723
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zin in! Met kerst I suppose?
Yep.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_156679724
quote:
Sweet _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
  Eindredactie Film & TV / PR woensdag 7 oktober 2015 @ 23:26:31 #141
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_156680444
Eerste trailer voor Sherlock-special

Beetje laat, maar toch :@
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2015 @ 23:35:22 #142
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156680655
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 00:24:52 #143
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156681682
quote:
"You're Sherlock Holmes, wear the damn hat." _O_
pi_156685039
Ik ben er klaar voor.
pi_157062801
Geen Kerstspecial dus. Maar op 1 januari!

Sherlock221B twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 15:23:41 Get ready to meet The Abominable Bride – airing on 1st January 2016 #221Back #Sherlock #shspesh https://t.co/y1ltJAbfFd reageer retweet
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_157065712
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:27 schreef ChatGirl het volgende:
Geen Kerstspecial dus. Maar op 1 januari!

Sherlock221B twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 15:23:41 Get ready to meet The Abominable Bride – airing on 1st January 2016 #221Back #Sherlock #shspesh https://t.co/y1ltJAbfFd reageer retweet
[ afbeelding ]
En daarna weer minimaal een jaar wachten voor een echt seizoen -O-
Waarom moesten ze nou ook zo nodig doorbreken na dat eerste seizoen...
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:33:07 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157066226




There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157067588
Heel erg veel zin in! *O*
Tails tell tales
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 01:02:22 #149
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157152367
Ik ben zojuist ook aan deze serie begonnen, erg leuk :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:48:40 #150
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157213068
Zo, alles gezien, tof :P _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klinkt goed :)

Ik vind lestrade echt leuk. "fan favourite" molly dan weer helemaal niet eigenlijk...
Molly O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_157215345
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:27 schreef ChatGirl het volgende:
Geen Kerstspecial dus. Maar op 1 januari!

Sherlock221B twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 15:23:41 Get ready to meet The Abominable Bride – airing on 1st January 2016 #221Back #Sherlock #shspesh https://t.co/y1ltJAbfFd reageer retweet
[ afbeelding ]
*O*
Feyenoord Rotterdam
pi_157216101
1 januari is mooi, dan kan ik voor die tijd alle oude terugkijken *O*
Kwak
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:46:59 #153
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157217525


O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 02:37:22 #154
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157217999
quote:
Zo bijzonder is ze toch niet? Qua character is het niet echt speciaal, en ook qua looks is het gewoon normaaltjes.

Dan vond ik die chick waar Sherlock even iets mee had leuker.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 04:43:08 #155
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157218145
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 02:37 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zo bijzonder is ze toch niet? Qua character is het niet echt speciaal, en ook qua looks is het gewoon normaaltjes.

Dan vond ik die chick waar Sherlock even iets mee had leuker.
Ik vind haar veel aantrekkelijker dan die chick waar Sherlock zogenaamd iets mee had :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158525433
Nog maar een paar dagen tot de special :s) :s) :s)
Gek? kan je dat eten?
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 20:21:39 #157
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158525457
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 20:20 schreef quickstepster het volgende:
Nog maar een paar dagen tot de special :s) :s) :s)
*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158525584
Engeland snapt het

Feestdagen zijn voor TV en sport
pi_158732090
Vanavond! Eindelijk!
Let me see you stripped down to the bone
pi_158732326
:D
pi_158732637
*O*
pi_158733048
Woei! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 13:14:39 #163
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_158733317
22:00 bbc1 toch?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 1 januari 2016 @ 14:12:25 #164
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158734417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 13:14 schreef Frag_adder het volgende:
22:00 bbc1 toch?
Yep. :) Ik zit er al klaar voor.
pi_158734489
Is het ook te zien via iPlayer?
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:23:24 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158743492
Klopt het dat het anderhalf uur duurt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:25:26 #167
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158743539
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:23 schreef Molo het volgende:
Klopt het dat het anderhalf uur duurt?
22:00-23:35 volgens de gids.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:27:24 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158743595
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:25 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

22:00-23:35 volgens de gids.
Ja precies, ik ging er vanuit dat het een half uur duurde.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158743752
Sherlock is altijd anderhalf uur.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:34:10 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158743802
Ja maar ik ging uit van nieuwsjaarsspecial en die is in mijn hoofd veel korter.

Maar top, we gaan lekker en dus lang kijken straks *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158744291
Ik ga niet live kunnen kijken ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_158744435
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:49 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ga niet live kunnen kijken ;(
Idem. Baal!!
Met een meidenkwartet
  ESF Reporter vrijdag 1 januari 2016 @ 22:02:49 #173
87554 Cee
Welluk?
pi_158747021
Ze zijn al twee minuten te laat }:|
pi_158747022
Ik zit klaar!
pi_158747491
Ik kom er nog niet lekker in.
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 22:14:49 #176
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_158747609
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:12 schreef potjecreme het volgende:
Ik kom er nog niet lekker in.
Ik moet ook nog wat aan de setting wennen
pi_158748458
Het lijkt wat matiger geacteerd ofzo..
pi_158749183
Well holy shit
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:23:23 #179
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_158749759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:04 schreef Basekid_NZ het volgende:
Well holy shit
Did not see that coming did we...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_158749762
Watson: I'm taking Mary home.
Mary: You what?
Watson: You're taking me home.
Mary: Better!

_O_
mag het weten
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 23:24:34 #181
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_158749804
8)7
pi_158749857
Ik vind dat hele "it's all in his head" een beetje een zwaktebod eigenlijk...

En Ricoletti had van d'r lang zal ze leven niet op een gewone begraafplaats gelegen, als zelfmoordenares.
  † In Memoriam † vrijdag 1 januari 2016 @ 23:32:11 #183
187254 Giertje
lets all make believe
pi_158750038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:23 schreef Joosie200 het volgende:
Watson: I'm taking Mary home.
Mary: You what?
Watson: You're taking me home.
Mary: Better!

_O_
daar moest ik ook wel om lachen :P
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_158750100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:26 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind dat hele "it's all in his head" een beetje een zwaktebod eigenlijk...

En Ricoletti had van d'r lang zal ze leven niet op een gewone begraafplaats gelegen, als zelfmoordenares.
Ik eigenlijk niet, zo past de special nog in de serie. Anders was het een standalone geweest. :P
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:34:29 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158750102
Ik voel me gemindfucked ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:34:31 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_158750103
Ik vond het superleuk! *O* O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_158750127
Ik had op meerdere punten flashbacks naar Goblet of Fire. Tijdens de doolhofscene, tijdens de watervalscene. En het was ook best wel Sherlock-meets-Inception like. Dat einde.. hmm just weird :')
mag het weten
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:38:52 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158750197
Ik ben vorig jaar bij de Reichenbach waterval geweest, wel tof dat die er zo mooi in voor kwam :)

Stukje waar we hier trouwens hard om moesten lachen:
'I was afraid we were neglecting each other'
'You're the one who moved out'
'I was talking to Mary'
'Oh...'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158750251
Njah, ik vond het niet zo geslaagd. Allemaal iets té clever en meta. En te weinig echt plot. De Victoriaanse setting werd krampachtig in het reguliere verhaal geplaatst, maar bracht dat amper verder.
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 23:43:27 #190
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_158750313
Ik vond de brug tussen de Victoriaanse setting en de hedendaagse wel leuk! Ik heb me prima vermaakt met deze aflevering, wel echt een mindfuck :)
pi_158750370
Van mij mogen ze wel meer afleveringen in Victoriaanse setting releasen van het nieuwe seizoen. Of als bonus, vind die setting veul beter passen bij de serie stiekem O+
mag het weten
pi_158750572
Het telkens switchen van periodes zorgden ervoor dat ik een beetje uit het verhaal raakten. Ben ik de enige die dat had?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 januari 2016 @ 23:53:36 #193
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_158750597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:52 schreef Michie_ het volgende:
Het telkens switchen van periodes zorgden ervoor dat ik een beetje uit het verhaal raakten. Ben ik de enige die dat had?
Het maakte het inderdaad wel moeilijker, maar volgens mij was deze aflevering ook vooral bedoeld om te ontregelen, dus het switchen van periodes draagt daar aan bij.
pi_158750602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:41 schreef lunapuella het volgende:
Het kan mij toevallig bij Sherlock niet clever of meta genoeg zijn. :) Ik vond het echt verrukkelijk allemaal! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:45 schreef Joosie200 het volgende:
Van mij mogen ze wel meer afleveringen in Victoriaanse setting releasen van het nieuwe seizoen. Of als bonus, vind die setting veul beter passen bij de serie stiekem O+
Nah, dat dan weer niet. Als min of meer losstaande special was het een gaaf uitstapje, maar de de setting van een hedendaags Londen is wat mij betreft juist één van de tofste elementen die de serie zo uniek en leuk maakt.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:55:11 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158750634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:52 schreef Michie_ het volgende:
Het telkens switchen van periodes zorgden ervoor dat ik een beetje uit het verhaal raakten. Ben ik de enige die dat had?
Nee hoor, snapte er geen kut van zo. Vind de serie leuker dan deze special :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:56:22 #196
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158750660
W T F
pi_158750666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:53 schreef minilot het volgende:

Nah, dat dan weer niet. Als min of meer losstaande special was het een gaaf uitstapje, maar de de setting van een hedendaags Londen is wat mij betreft juist één van de tofste elementen die de serie zo uniek en leuk maakt.
Voor mij part dan als spin-off van het origineel. Best of both worlds :7 Ik ga gewoon het nieuwe seizoen kijken, daar niet van. Maar de setting van deze special is the icing on the cake. Cake zonder icing is net zo verrukkelukk maar ik ben dan ook een sucker for geschiedenisperiodes en alles eromheen.
mag het weten
pi_158750672
Dat scheelde dan misschien, had geen enkele moeite om het te volgen, afgezien van de initiële WTF!?!?
Let me see you stripped down to the bone
pi_158750729
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Voor mij part dan als spin-off van het origineel. Best of both worlds :7 Ik ga gewoon het nieuwe seizoen kijken, daar niet van. Maar de setting van deze special is the icing on the cake. Cake zonder icing is net zo verrukkelukk maar ik ben dan ook een sucker for geschiedenisperiodes en alles eromheen.
Ja, maar er zijn al ongeveer een miljard Sherlock Holmes-adaptaties die zich netjes aan het einde van de negentiende eeuw afspelen. Zou het echt een beetje suf vinden als 'onze' Sherlock daar afgezien van deze special verder nog iets mee zou doen. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_158750780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn al ongeveer een miljard Sherlock Holmes-adaptaties die zich netjes aan het einde van de negentiende eeuw afspelen. Zou het echt een beetje suf vinden als 'onze' Sherlock daar afgezien van deze special verder nog iets mee zou doen. :Y
Nadeel aan al die andere Sherlock-wannabe's: de casting. Daarom is de serie zo gaaf _O_ Daarom wil ik graag deze cast in de setting zoals je in al die films toch al ziet. Maakt het alleen maar mooier (al was Molly in the morgue hilarisch lachwekkend en Moriarty in een bruidsjapon wait whut.... :'))
mag het weten
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:07:00 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158750942
Benedict moet gewoon in een porno spin off van Sherlock, niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158751044
Ik vond het tof O+ Maar bwuh, wat kan ik toch weinig met Andrew Scott :{ Ik zie alleen maar een acteur met maniertjes en vind er niets engs, scherps of geks aan. Zo zonde want het bederft echt het 'bad guy gevoel' voor mij. Maar ik ben geloof ik de enige Sherlock-kijker die hem niet geniaal en reuze sexy vind, dus ik denk dat ik ergens compleet het punt mis :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158751077
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:07 schreef Molo het volgende:
Benedict moet gewoon in een porno spin off van Sherlock, niet?
Het internet is je vriend! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:14:58 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158751107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Het internet is je vriend! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ieuwwwww, slechte twilight-achtige gayporn is niet echt waar ik een nat kruis van krijg hoor :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158751117
Vies veel vrouwen kijken naar Sherlock
pi_158751129
Bleh, ik zit te f5en op downloadsites.
pi_158751141
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Ieuwwwww, slechte twilight-achtige gayporn is niet echt waar ik een nat kruis van krijg hoor :D
Dat dacht ik al. :+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:17:48 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158751158
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. :+
You know me so well O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158751178
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Het internet is je vriend! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huuuh! :{w Dat zie ik dus ook niet, die chemie :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:23:40 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_158751265
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:38 schreef Molo het volgende:
Ik ben vorig jaar bij de Reichenbach waterval geweest, wel tof dat die er zo mooi in voor kwam :)

Stukje waar we hier trouwens hard om moesten lachen:
'I was afraid we were neglecting each other'
'You're the one who moved out'
'I was talking to Mary'
'Oh...'
ja! :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:26:04 #211
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158751301
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Bleh, ik zit te f5en op downloadsites.
VPN-etje en bam: http://www.bbc.co.uk/ipla(...)the-abominable-bride .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158751313
Oh, en..
"I'm glad you liked my potato." :')
Heh.

Maar vooral het duimpje aan het einde van de scène! _O-
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:31:47 #213
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_158751378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:56 schreef minilot het volgende:
Dat scheelde dan misschien, had geen enkele moeite om het te volgen, afgezien van de initiële WTF!?!?
ik had er ook geen moeite mee. Heerlijk, witty, slim en prachtig allemaal. Ik heb er van genoten. Erg leuk uitstapje.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:32:48 #214
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158751396
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het tof O+ Maar bwuh, wat kan ik toch weinig met Andrew Scott :{ Ik zie alleen maar een acteur met maniertjes en vind er niets engs, scherps of geks aan. Zo zonde want het bederft echt het 'bad guy gevoel' voor mij. Maar ik ben geloof ik de enige Sherlock-kijker die hem niet geniaal en reuze sexy vind, dus ik denk dat ik ergens compleet het punt mis :+
Ik ben een tikkeltje minder hetero geworden sinds ik Andrew Scott als Moriarty heb gezien.
pi_158751411
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:41 schreef lunapuella het volgende:
Te weinig echt plot. De Victoriaanse setting werd krampachtig in het reguliere verhaal geplaatst, maar bracht dat amper verder.
Hier wel een beetje mee eens. Nou vind ik de plots an sich bij Sherlock uberhaupt niet bepaald het sterkste punt, althans de manier waarop ze uitgewerkt worden.
Wat ik met name tof aan de serie vind zijn de personages, sfeer, setting, dialogen, cinematografie.. Het verhalende element bungelt daar meestal nogal een eind onder.
Let me see you stripped down to the bone
pi_158751415
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:32 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Ik ben een tikkeltje minder hetero geworden sinds ik Andrew Scott als Moriarty heb gezien.
Mijn lief ook. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_158751417
quote:
Ik verhuis over 24 minuten naar een huis zonder internet, dus hoopte hem voor die tijd binnen te hebben. Gezien de traagheid van het internet wordt het krap.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:38:09 #218
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_158751470
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Huuuh! :{w Dat zie ik dus ook niet, die chemie :P
Ik wel, terwijl ik er niet speciaal op let.
In deze aflevering ook wel weer hints, vond ik. Het gedoe over het feit dat hij in zijn bed sliep etc.

Om ons te plagen uiteraard. Voor de goede verstaander die weet dat er over wordt gespeculeerd door fans.

Ik vind de min of meer directe communicatie met en over de kijkers echt enig aan de serie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 02-01-2016 00:45:45 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_158751492
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In deze aflevering ook wel weer hints, vond ik. Het gedoe over het feit dat hij in zin bed sliep etc.

Om ons te plagen uiteraard. Voor de goede verstaander die weet dat er over wordt gespeculeerd door fans.
Dat noemen we, met dank aan vieze Japanse animatie, tegenwoordig 'fanservice'. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_158751567
Knusse en thematisch kloppende kleine verwijzing naar Terry Pratchett in deze aflevering: "..monstrous regiment.." O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:46:27 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_158751591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat noemen we, met dank aan vieze Japanse animatie, tegenwoordig 'fanservice'. ;)
Lekkah hoor. :9
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_158751628
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:39 schreef minilot het volgende:
Dat noemen we, met dank aan vieze Japanse animatie, tegenwoordig 'fanservice'. ;)
Maar je hebt 'fanservice' en 'laten we de mensen op tumblr zoveel mogelijk dingen geven om in plaatjes te stoppen'-service.

Wat mij betreft werd het een beetje een parodie op zichzelf.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 01:16:13 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158752013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:43 schreef noodgang het volgende:
Ik vond de brug tussen de Victoriaanse setting en de hedendaagse wel leuk! Ik heb me prima vermaakt met deze aflevering, wel echt een mindfuck :)
Dat dus. Echt leuk.
En soms geweldige dialogen en teksten.
"You don't die from falling, you die from landing" _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 januari 2016 @ 02:35:35 #224
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_158752707
Ik had al vrij snel door dat de Victoriaanse setting een soort tussenbrug was op een of andere manier. Vond het aan de ene kant wel cool gedaan, aan de andere kant ook vrij flauw, het continue heen en weer springen was op een gegeven moment wel uitgewerkt.

Maar goed, Moffat wil zichzelf graag slim vinden, net als bij Dr. Who :D

Op zich leuk gedaan, maar dan als special naar de nieuwe serie toe. En niet eentje die dan pas over een jaar begint...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 03:01:34 #225
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158752886
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het tof O+ Maar bwuh, wat kan ik toch weinig met Andrew Scott :{ Ik zie alleen maar een acteur met maniertjes en vind er niets engs, scherps of geks aan. Zo zonde want het bederft echt het 'bad guy gevoel' voor mij. Maar ik ben geloof ik de enige Sherlock-kijker die hem niet geniaal en reuze sexy vind, dus ik denk dat ik ergens compleet het punt mis :+
Neuh, ik vind het ook een ongelooflijke kneus...
  zaterdag 2 januari 2016 @ 09:21:58 #226
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_158754357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:07 schreef Molo het volgende:
Benedict moet gewoon in een porno spin off van Sherlock, niet?
Zekers.
Dit is de meest nuttige post uit deze reeks.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_158755149
Loved it :) heerlijk als special, om de wachtpijn op het daadwerkelijke volgende seizoen te verzachten.

En voor de mensen met BBC First, morgenavond kan je de special nog eens kijken <3
Gek? kan je dat eten?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 11:48:23 #228
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158756071
Ik vond het juist jammer dat ze niet gewoon 90 minuten lang puur in die setting bleven. Ik had liever gewoon een echte klassieke Sherlock-film gehad, ipv deze hybrid tussen nieuw & oud, wat wellicht onverwachts was, maar voor mij eerder afbreuk deed aan het geheel, ipv een meerwaarde was....

Ook jammer dat ze Moriarty er weer in gooiden. Sowieso geen fan van die acteur, maar hou hem lekker dood, ipv als spook in Sherlock's Mind-Palace...
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:19:08 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158756673
De opzet was een goed idee, maar op een bepaald moment ontspoorde het nogal. Heb ook wel het idee dat de schrijvers niet zo slim zijn als ze zelf denken, maar whatever, leuk tussendoortje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator zaterdag 2 januari 2016 @ 13:34:51 #230
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_158758417
Dead... is the new sexy.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_158759851
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het tof O+ Maar bwuh, wat kan ik toch weinig met Andrew Scott :{ Ik zie alleen maar een acteur met maniertjes en vind er niets engs, scherps of geks aan. Zo zonde want het bederft echt het 'bad guy gevoel' voor mij. Maar ik ben geloof ik de enige Sherlock-kijker die hem niet geniaal en reuze sexy vind, dus ik denk dat ik ergens compleet het punt mis :+
Nee hoor, je bent niet alleen. Ik vind hem ook niks. Ik snap de hype ook niet. Vond Lars Mikkelsen een goede 'bad guy'.
pi_158759960
Erg goeie aflevering met toffe wendingen. Leuk dat ze in seizoen 3 en nu in deze special wat andere dingen doen dan alleen zaken oplossen. Erg leuk gevonden dit met veel knipogen. Een normale aflevering is ook wel weer welkom maar oké. De laatste 10 minuten hadden overigens iets minder 'slim' gemogen, werd een beetje overdreven. Het daadwerkelijk oplossen van de zaak werd een beetje weggedrukt hierdoor en dat was jammer. Verder prima aflevering met geweldige dialogen, humor en one-liners.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nadeel aan al die andere Sherlock-wannabe's: de casting. Daarom is de serie zo gaaf _O_ Daarom wil ik graag deze cast in de setting zoals je in al die films toch al ziet. Maakt het alleen maar mooier (al was Molly in the morgue hilarisch lachwekkend en Moriarty in een bruidsjapon wait whut.... :'))
Mwao. De films met Robert Downey Jr. zijn ook erg goed en trouw aan de originele setting. Laat de BBC lekker in Londen anno nu blijven.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:51:53 #233
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158760310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:38 schreef Aardappeltaart het volgende:
Erg goeie aflevering met toffe wendingen. Leuk dat ze in seizoen 3 en nu in deze special wat andere dingen doen dan alleen zaken oplossen. Erg leuk gevonden dit met veel knipogen. Een normale aflevering is ook wel weer welkom maar oké. De laatste 10 minuten hadden overigens iets minder 'slim' gemogen, werd een beetje overdreven. Het daadwerkelijk oplossen van de zaak werd een beetje weggedrukt hierdoor en dat was jammer. Verder prima aflevering met geweldige dialogen, humor en one-liners.

[..]

Mwao. De films met Robert Downey Jr. zijn ook erg goed en trouw aan de originele setting. Laat de BBC lekker in Londen anno nu blijven.
Downey's Sherlock komt trouwens vanavond op TV Iron Man 3 trouwens ook.

Ik weet niet goed hoe ik over de Downey Sherlock films denk. Vermakelijk, maar tegelijkertijd misschien ook net weer iets TE polished en cartoony en nep, wat betreft hoe het er allemaal uitziet.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:17:24 #234
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_158763913
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:44 schreef quickstepster het volgende:
En voor de mensen met BBC First, morgenavond kan je de special nog eens kijken <3
Vanavond ook op de Belg. Eén om 21:05.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:25:34 #235
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158764129
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Downey's Sherlock komt trouwens vanavond op TV Iron Man 3 trouwens ook.

Ik weet niet goed hoe ik over de Downey Sherlock films denk. Vermakelijk, maar tegelijkertijd misschien ook net weer iets TE polished en cartoony en nep, wat betreft hoe het er allemaal uitziet.
Jack Holmes of Sherlock Sparrow was een betere naam geweest.

Cumberbatch Holmes > Downey Jr. Holmes

En dan ben ik nog best een Robert Downey Jr. fan.
pi_158764347
Oh zeker. BBC Holmes > WB Holmes. Maar ik vind dat je wel kan stellen dat we met Downey Jr. een fatsoenlijke 19e eeuwse Holmes hebben gezien en Cumberbatch dus maar beter in Londen anno nu kan blijven.
pi_158765641
Ha, medestanders! O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik wel, terwijl ik er niet speciaal op let.
In deze aflevering ook wel weer hints, vond ik. Het gedoe over het feit dat hij in zijn bed sliep etc.

Om ons te plagen uiteraard. Voor de goede verstaander die weet dat er over wordt gespeculeerd door fans.

Ik vind de min of meer directe communicatie met en over de kijkers echt enig aan de serie.
Ja nee, ik zie wel dat ze het zo over willen brengen maar ik geloof het gewoon niet. Kijk, Moriarty is geobsedeerd door Sherlock en dat daarbij ook een tikje morbide seksuele fascinatie komt kijken, dat snap ik. Maar dat Sherlock ook maar remotely geïnteresseerd in dat giebelende sukkeltje :? ik zie het gewoon niet.

Ik wil graag de aflevering van gisteren terug kijken, dat hele switchen steeds maakte het wat moeilijk te volgen. Maar de enscenering vond ik wel heel gaaf gedaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158765805
heeft iemand misschien een linkje voor mij om 'm te kijken/downloaden? bbc kan je online alleen kijken vanuit engeland en ben een beetje digibeet dus weet zelf niet zo goed welke downloadsites wel en niet veilig zijn :@
pi_158766289
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:28 schreef bamibij het volgende:
heeft iemand misschien een linkje voor mij om 'm te kijken/downloaden? bbc kan je online alleen kijken vanuit engeland en ben een beetje digibeet dus weet zelf niet zo goed welke downloadsites wel en niet veilig zijn :@
Welke browser heb je? Er zijn zoveel plugins die je helpen hem toch op de officiële site terug te kunnen zien :)
mag het weten
pi_158766621
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Welke browser heb je? Er zijn zoveel plugins die je helpen hem toch op de officiële site terug te kunnen zien :)
Chrome!
pi_158766774
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 19:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Chrome!
Zoek dan maar eens in de plugin sectie. Zoek en gij zult vinden ;)
mag het weten
pi_158767058
_O_
  zaterdag 2 januari 2016 @ 19:19:23 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158767121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:28 schreef bamibij het volgende:
heeft iemand misschien een linkje voor mij om 'm te kijken/downloaden? bbc kan je online alleen kijken vanuit engeland en ben een beetje digibeet dus weet zelf niet zo goed welke downloadsites wel en niet veilig zijn :@
Vanavond 22:10 op BBC 3
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158777773
Op reddit een heel topic over de betekenis van de naam, code en formule in het boekje van Mycroft...

Totdat iemand opmerkte dat er onder stond: scarlet rollmops
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 00:18:33 #245
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158778462
Net gekeken, erg tof weer _O_

Toen Sherlock en Watson in de koets onderweg waren naar die kathedraal had ik ineens zoiets van "huh, waar zijn z'n hoed en snor naartoe?" :D Moest ook erg lachen toen Watson die oude man complimenteerde met zijn lelijke hoofd en aan het einde heel droog "what?" zei _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 3 januari 2016 @ 01:28:15 #246
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_158780153
Overigens wel degelijk fan van Andrew Scott. Zet een hele onconventionele, maar daarom niet mindere Moriarty neer. Echt heel tof gedaan _O_
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 02:00:19 #247
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158780639
Ik vind die Moriarty ook echt gaaf gedaan :Y En geen wonder dat ik hem ergens van ken, hij zat ook in Saving Private Ryan :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 3 januari 2016 @ 02:55:15 #248
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_158781075
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:01 schreef Nielsch het volgende:
Op reddit een heel topic over de betekenis van de naam, code en formule in het boekje van Mycroft...

Totdat iemand opmerkte dat er onder stond: scarlet rollmops
ok leuk dat je even uitlegt wat dat betekent
2000 light years from home
pi_158781196
Ik heb weer genoten, fijne televisie.
pi_158781468
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 02:55 schreef Merkie het volgende:

[..]

ok leuk dat je even uitlegt wat dat betekent
Scarlet is red
Rollmops is herring
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 3 januari 2016 @ 14:08:55 #251
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158786467
Oh goed gezien, die red herring, ik had wel redbeard gezien maar verder niet goed gekeken (net gekeken, lukte niet eerder).

Ik vond het leuk! Leuke overbrugging. En dat het aan het einde zo ontspoorde was juist goed gedaan vond ik, beetje druggy allemaal, daardoor steeds onduidelijker. Vond ik wel mooi gedaan.

Ook het originele verhaal kreeg genoeg aandacht naar mijn idee, al vond ik het wel doorzichtig dat die vrouw het zelf gedaan had, en ook datvde suffragettes een rol speelden had ik zien aankomen. En de 'het is een droom/high' twist... Dus niet heel verrassend maar wel heel vermakelijk.
Kwak
  zondag 3 januari 2016 @ 14:19:23 #252
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_158786713
Leuke special. Ik vond Moriarty in het begin geniaal, maar lijkt wel met de aflevering wat minder te worden. Nogsteeds wel leuk hoor, maar niet hype-waardig.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 3 januari 2016 @ 15:21:20 #253
2651 svann
night-hawk
pi_158788330
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 04:48 schreef Nielsch het volgende:

Scarlet is red
Rollmops is herring
red herring
Aha.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_158815673
Verrukkelukke aflevering.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 4 januari 2016 @ 15:59:24 #255
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_158819853
Moest zo lachen om het gesprek tussen Watson en zijn maid _O-
pi_158822327
Hij was gaaf :D mooie onverwachte twist weer in het verhaal.
pi_158823409
Volgende week weer de volgende?
pi_158823611
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:32 schreef outcast_within het volgende:
Volgende week weer de volgende?
Haha grapjas, eerder volgend jaar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158826181
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha grapjas, eerder volgend jaar...
geen 3 per seizoen?
pi_158826304
Dit was een special, geen seizoen.
pi_158829284
quote:
9s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:56 schreef outcast_within het volgende:

[..]

geen 3 per seizoen?
Dit was een special, als we geluk hebben, hebben Freeman en Cumberbatch dit jaar de tijd voor opnames van seizoen 4.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_158832698
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:12 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dit was een special, als we geluk hebben, hebben Freeman en Cumberbatch dit jaar de tijd voor opnames van seizoen 4.
Van Wikipedia
quote:
Series 4
Moffat confirmed in January 2014 that Sherlock would return for a fourth series. The three-episode fourth series is expected to begin filming in April 2016 for a release in 2017. Benedict Cumberbatch, who is signed for the fourth series, will begin filming immediately after completing Doctor Strange. The first episode of the series will be written by Gatiss; the other two will be written by Moffat and both Gatiss and Moffat, marking the first series without the involvement of Stephen Thompson.

Future
Moffat confirmed in January 2014 that Sherlock would return for a fifth series, and Cumberbatch confirmed he signed for a fifth series.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_158865064
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:38 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Van Wikipedia

[..]

Goed nieuws. Hoe zit het met Martin Freeman dan?

En zal seizoen 5 dan het laatste seizoen worden?
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 6 januari 2016 @ 07:35:22 #264
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158865079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:30 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Goed nieuws. Hoe zit het met Martin Freeman dan?

En zal seizoen 5 dan het laatste seizoen worden?
Ik heb het idee dat ze veel te veel plezier hebben in die serie om ermee te stoppen. Zolang ze nog ruimte vinden rond hun andere projecten zie ik het nog wel even doorgaan. Al zul je zien dat er straks mss zelfs nog meer dan twee jaar tussen seizoenen zit.
pi_158892154
zo vet!

Maar is Moriarty nu dood of niet ?
Sherlock had het over body never been found of zoiets ? klopt dat weten we daar meer van ?
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:21:22 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_158894281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 03:01 schreef eddehaas het volgende:
zo vet!

Maar is Moriarty nu dood of niet ?
Sherlock had het over body never been found of zoiets ? klopt dat weten we daar meer van ?
Ja, Sherlock zegt op een gegeven moment dat niemand een kogel in het brein overleeft, en dat hij ontegenzeglijk dood is. Maar hij leeft (of leefde, na Watson's actie bij de waterval) nog wel in Sherlocks hoofd, als symbool voor zijn eigen faalangst en zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_158918416
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nadeel aan al die andere Sherlock-wannabe's: de casting. Daarom is de serie zo gaaf _O_ Daarom wil ik graag deze cast in de setting zoals je in al die films toch al ziet. Maakt het alleen maar mooier (al was Molly in the morgue hilarisch lachwekkend en Moriarty in een bruidsjapon wait whut.... :'))
Het punt was toch juist dat Molly uiteindelijk niet in het mortuarium rondliep? Of vergis ik me nu?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:42:38 #268
2651 svann
night-hawk
pi_158919177
Net weer een stuk op BBC First gezien.

Mary met haar smartphone.... _O-
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 8 januari 2016 @ 07:07:37 #269
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_158921062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:09 schreef Operc het volgende:

[..]

Het punt was toch juist dat Molly uiteindelijk niet in het mortuarium rondliep? Of vergis ik me nu?
Dan vergis je je.


Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_158924060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 07:07 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dan vergis je je.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, Ik dacht dat de grap juist was dat het zijn bediende was uiteindelijk. Ik zal me vergist hebben. :)
pi_158934755
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 07:07 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dan vergis je je.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank voor de gifs :D Moest tijdens de uitzending even langer nadenken tot het mij begon te dagen. Blijft hilarisch hoe Molly hierin voorkomt _O-
mag het weten
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:00:59 #272
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158948729
Moriarty IS dood, Sherlock is daar zeker van. Maar hij heeft nog iets achtergelaten voor Sherlock.

In zijn Victoriaanse mind palace had hij met die terminale bruid te maken die een mythe creëerde waar na haar dood andere vrouwen mee konden blijven terroriseren. Ik denk dat Moriarty iets soortgelijks bedacht heeft.

Het publiek weet niet meer wat ze moeten geloven. Moriarty is de nieuwe mythe.

Vraag is dan alleen wie z'n opvolger is. Wie terroriseert verder in Moriarty's naam?
pi_158984310
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:00 schreef FritzWepper het volgende:
Moriarty IS dood, Sherlock is daar zeker van. Maar hij heeft nog iets achtergelaten voor Sherlock.

In zijn Victoriaanse mind palace had hij met die terminale bruid te maken die een mythe creëerde waar na haar dood andere vrouwen mee konden blijven terroriseren. Ik denk dat Moriarty iets soortgelijks bedacht heeft.

Het publiek weet niet meer wat ze moeten geloven. Moriarty is de nieuwe mythe.

Vraag is dan alleen wie z'n opvolger is. Wie terroriseert verder in Moriarty's naam?
Irene Adler? Dat is naar mijn idee de enige andere waardige tegenspeler van Sherlock.
Somebody that I used to know
  zondag 10 januari 2016 @ 15:03:50 #274
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_158984643
Ja, of Mycroft, maar dat zou nergens op slaan...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_158985682
vermakelijke special, maar al met al had ik er iets meer van verwacht
pi_158986080
Mycroft uit de special was precies zoals in de boeken. Mooi om te zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 10 januari 2016 @ 17:22:06 #277
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158988806
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:03 schreef Tanin het volgende:
Ja, of Mycroft, maar dat zou nergens op slaan...
Of Mary? (Liar, liar, liar, etc, etc) Al zou ik dat jammer vinden.
pi_159066500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, Sherlock zegt op een gegeven moment dat niemand een kogel in het brein overleeft, en dat hij ontegenzeglijk dood is. Maar hij leeft (of leefde, na Watson's actie bij de waterval) nog wel in Sherlocks hoofd, als symbool voor zijn eigen faalangst en zo.
Moriarity leeft nog, dat zag je aan het eind van s3, deze special is er puur om een theorie te laten zien, HOE Moriarity zijn dood heeft gefaked. Je moet het oplossen van de zaak zien als theorie in Sherlocks hoofd... Al vraag ik me af HOE Sherlock het gemist zou hebben dat Moriarity zichzelf niet echt schoot in de Reichenbachval...

PS je moet die duw van Watson los zien van het hoofdplot. Hoofdplot is in de serie dat Moriarity terug is, Sherlock terug moet komen van verbanning. In de 5 minuten dat Sherlock weg was speelt het eerste deel van de aflevering zich. En dat is dan in het Mind palace natuurlijk. Sherlock is met behulp van die 100 jaar oude zaak aan het kijken hoe Moriarity zijn dood gefaked heeft, "Because it already happened" daarom veranderde de bruid ook opeens in Moriarity
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:10:56 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159066683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:02 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Moriarity leeft nog, dat zag je aan het eind van s3, deze special is er puur om een theorie te laten zien, HOE Moriarity zijn dood heeft gefaked. Je moet het oplossen van de zaak zien als theorie in Sherlocks hoofd... Al vraag ik me af HOE Sherlock het gemist zou hebben dat Moriarity zichzelf niet echt schoot in de Reichenbachval...
De uitkomst van die theorie was nu net dat Emilia Ricoletti wèl dood is, maar op zo'n manier dat haar naam door anderen gebruikt kan worden om voor de 'goede zaak' verder te strijden. Daarom is Sherlock er op het eind van overtuigd dat Moriarty echt dood is en iemand anders zijn naam gebruikt om angst te zaaien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_159067175
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De uitkomst van die theorie was nu net dat Emilia Ricoletti wèl dood is, maar op zo'n manier dat haar naam door anderen gebruikt kan worden om voor de 'goede zaak' verder te strijden. Daarom is Sherlock er op het eind van overtuigd dat Moriarty echt dood is en iemand anders zijn naam gebruikt om angst te zaaien.
Ik ga de aflevering zo weer kijken, aangezien ik die afgelopen vrijdag vlak voor een crematie pas heb kunnen kijken, maar was het niet zo dat Ricoletti niet op het balkon was gestorven toen ze zich door het hoofd schoot? Maar pas na de moord op haar man? En dat dan evt door TBC kwam?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:37:38 #281
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159067455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Ik ga de aflevering zo weer kijken, aangezien ik die afgelopen vrijdag vlak voor een crematie pas heb kunnen kijken, maar was het niet zo dat Ricoletti niet op het balkon was gestorven toen ze zich door het hoofd schoot? Maar pas na de moord op haar man? En dat dan evt door TBC kwam?
Wil je het antwoord, of wil je het zien? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_159092761
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Irene Adler? Dat is naar mijn idee de enige andere waardige tegenspeler van Sherlock.
Ik lees ook wel theoriën dat het Jeanine is, dat zou dan de tweelingzus van Moriarty zijn want it's never twins. Eventueel samen met Mary.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 01:18:04 #283
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_159140978
Één ding though, die scene na de credits van de season three finale... ik heb dat altijd gedacht dat dat een bevestiging was dat Moriarty er écht nog was.

pi_159143554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:24 schreef Andersoortmeerkat het volgende:

[..]

Ik lees ook wel theoriën dat het Jeanine is, dat zou dan de tweelingzus van Moriarty zijn want it's never twins. Eventueel samen met Mary.
Help me even: wie is Jeanine? Hebben weer haar al gezien?
Somebody that I used to know
  zaterdag 16 januari 2016 @ 09:37:34 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159143703
Sherlock zei gewoon dat hij dood was maar nog niet klaar en waar hij zal toeslaan... lijkt me gewoon vrij duidelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159144244
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Help me even: wie is Jeanine? Hebben weer haar al gezien?
Vrouw die hij ontmoette op de bruiloft van Watson :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_159144780
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Help me even: wie is Jeanine? Hebben weer haar al gezien?
In S3E3 deed Sherlock net alsof hij met haar wilde trouwen, maar dat was alleen zodat hij dicht bij Charles Augustus Magnussen kon komen, omdat zij zijn assistente was.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159145987
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Help me even: wie is Jeanine? Hebben weer haar al gezien?
Zij is Sherlock's date bij John's huwelijk (tevens bruidsmeisje). Zij en Moriarity zijn alletwee Iers.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
pi_159159418
Was dat dan een vriendin van Mary of waarom via welke relatie was ze anders op de bruiloft?

Bedankt trouwens voor de opfriscursus :)
Somebody that I used to know
pi_159162442
Zojuist eindelijk de special bekeken. Ik heb er een beetje een gemengd gevoel bij (wat overigens niet de eerste keer is bij een aflevering van Sherlock, ik vind dat deze serie echt zo zijn 'highs' en 'lows' heeft).

Ik vond de 'case' en het plot erg matig en qua hele verhaal vond ik de eerste helft zelfs saai. Echter, de tweede helft vond ik het qua verhaal om de 'case' heen wel weer leuk en vooral qua sfeer en (veelal grappige) dialogen heb ik toen wel weer genoten. Sherlock-Watson, Sherlock-Mycroft, Sherlock-Moriarty, dat was allemaal wel weer top!

Hoewel ik het wat zwak (en voorspelbaar) vond dat het allemaal in zijn hoofd zat, sloot de special op deze manier wel goed aan bij de rest van de serie.

Als uitstapje vond ik het best leuk om de cast eens in de authentieke Sherlock-setting te zien, maar uiteindelijk bevalt de hedendaagse setting voor deze serie mij beter, dat is iets wat deze aflevering voor mij wel vrij duidelijk maakte :Y
Tails tell tales
  zondag 17 januari 2016 @ 02:00:05 #291
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_159165792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:24 schreef Andersoortmeerkat het volgende:

[..]

Ik lees ook wel theoriën dat het Jeanine is, dat zou dan de tweelingzus van Moriarty zijn want it's never twins. Eventueel samen met Mary.
Wie weet, in de boeken van Sir Arthur heeft Moriarty een jongere broer, ook genaamd James :P James is ook nog weleens een meisjesnaam.
pi_159170106
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 02:00 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Wie weet, in de boeken van Sir Arthur heeft Moriarty een jongere broer, ook genaamd James :P James is ook nog weleens een meisjesnaam.
Ik zie het nog wel gebeuren eigenlijk, Moffat is wel van de op het ongeloofwaardige af plottwists. Zie Dr. Who :P


quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:04 schreef Postbus100 het volgende:
Was dat dan een vriendin van Mary of waarom via welke relatie was ze anders op de bruiloft?

Bedankt trouwens voor de opfriscursus :)
Ja, ik geloof dat ze bevriend is met Mary en dat ze op die manier ook het bruismeisje was.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
pi_159173344
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:44 schreef minilot het volgende:
Knusse en thematisch kloppende kleine verwijzing naar Terry Pratchett in deze aflevering: "..monstrous regiment.." O+
Ja, viel mij ook al op! "You don't die from falling, you die from landing" is ook een quote van Rincewind namelijk. O+
  zondag 17 januari 2016 @ 14:28:01 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159173604
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja, viel mij ook al op! "You don't die from falling, you die from landing" is ook een quote van Rincewind namelijk. O+
Oh, leuk, die had ik gemist :). Die andere quote kan nog een verwijzing naar dezelfde bron zijn (https://en.wikipedia.org/(...)s_Regiment_of_Women) maar dit is wel echt in de geest van Rincewind ja :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161797902
quote:
Nieuwe reeks afleveringen Sherlock verschijnt rond de kerst

De opnames zijn inmiddels begonnen, vertelt acteur Martin Freeman in gesprek bij The Graham Norton Show.

Sherlock keerde afgelopen nieuwjaarsdag tijdelijk terug op televisie met een speciale versie van de serie. De meest recente aflevering van Sherlock speelde zich af in de negentiende eeuw. De reguliere afleveringen van de reeks spelen zich af in het heden.

Veel is er nog niet bekend over het vierde seizoen. Benedict Cumberbatch en Freeman spelen wederom respectievelijk de rollen van Sherlock Holmes en John Watson. Het is nog niet zeker of Andrew Scott als Moriarty terugkeert.
Bron
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:42 #296
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_163029068
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 13:40:30 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163031572
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:29 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

21 out of 42 ;(
16 hier, incl 4 luckies :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_163036957
22 van de 42, man man man..... te lang geleden dat ik ze gezien heb voor die details, tijd voor een rewatch! :Y

en ienieminimuis, hoeveel had jij er? #nieuwsgierig
Gek? kan je dat eten?
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:39:16 #300
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_163037158
28. En ik heb de laatste vier afleveringen alleen gezien toen ze uitkwamen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:58:50 #301
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163037609
Het ging heel goed, tot op de helft. ;(
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')