abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:25:01 #151
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_137764066
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Interessant voor de Stargate-fans: de franchise wordt nieuw leven ingeblazen met drie nieuwe films. Geen SG1, geen Atlantis, maar een complete herstart vanaf het begin.
Wat een drama zeg :r

Hoe kun je 15 jaar stargate over boord gooien.
Tijd geleden al eens gelezen wat die mongol wilt. Inderdaad doen alsof de serie nooit bestaan heeft.

Mag hopen dat 90% van de trouwe fans het boycot. Maar ja het zal wel zo'n blockbuster movie worden die heel veel geld gaat opleveren....
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:36:13 #152
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137766073
Wat vinden jullie eigenlijk van de Star Trek reboot? Vind ik ergens ook best jammer..
When all else fails, you always have delusion.
pi_137766078
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh wacht maar. De serie komt wat langzaam op gang maar het is een van de meest slimme series van de afgelopen jaren. Let maar goed op want als je iets mist leggen ze het niet nog een keer uit.
Orphan Black nu helemaal gezien (eerste seizoen) en blijf bij mijn mening: "lekkere snack, geen haute cuisine".
Wat je laatste zin betreft... de serie zit echt prima en ja, ook best slim in elkaar hoor, maar vond ik juist heel simpel te volgen :?
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:37:11 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137766099
Dan moet je wel belachelijk hoge standaarden hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137766106
Op naar de volgende SciFi-serie, maar ben er nog niet uit welke dat gaat worden!
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:37:39 #156
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137766116
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
Dan moet je wel belachelijk hoge standaarden hebben.
Wat is er dan per se zo slim aan Orphan Black?
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:43:38 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137766243
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:37 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat is er dan per se zo slim aan Orphan Black?
Pff, alles. Continuïteit, spanningsopbouw, relaties tussen de karakters, alle nuances die Tatiana Maslaney tot uiting brengt in alle clones etc. De karakters zelf zijn ook niet onnodig dom of slim alleen maar om het plot voort te brengen. En misschien het belangrijkste: de serie onderschat haar publiek niet. Waar vind je dat verder nog?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137766302
Nou ja, laat ik het er maar op houden, dat ik het in ieder geval wel een vermakelijke serie vond en het volgende seizoen ervan (waarschijnlijk) ook nog wel wil zien. :)
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:47:02 #159
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137766305
Dat zijn dingen die een serie technisch gezien goed maken. Een goede sitcom kan dat ook hebben maar dan hoeft het nog niet intelligent te zijn :P
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:53:31 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137766435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:47 schreef Mirel het volgende:
Dat zijn dingen die een serie technisch gezien goed maken.
Nee, dat heeft alles met het verhaal te maken. Het plot is eigenlijk vrij simpel (kloons die elkaar vinden en gaan uitzoeken waar ze vandaan komen), maar het zit hem in de uitwerking. Alles wordt tot op de centimeter gebruikt voor het verhaal. Cliché's worden zoveel mogelijk geschuwd en de gehele serie blijft een enorm tempo houden zonder te verzanden in belachelijke en onnavolgbare plotwendingen. Of volledig onlogische verhaallijnen.

Het is eigenlijk meer wat de serie niet doet wat het zo goed maakt. Dat valt natuurlijk wel minder op als je gewoon kijkt. Maar vergelijk het maar eens met andere series.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:07:19 #161
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137766812
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heeft alles met het verhaal te maken. Het plot is eigenlijk vrij simpel (kloons die elkaar vinden en gaan uitzoeken waar ze vandaan komen), maar het zit hem in de uitwerking. Alles wordt tot op de centimeter gebruikt voor het verhaal. Cliché's worden zoveel mogelijk geschuwd en de gehele serie blijft een enorm tempo houden zonder te verzanden in belachelijke en onnavolgbare plotwendingen. Of volledig onlogische verhaallijnen.

Het is eigenlijk meer wat de serie niet doet wat het zo goed maakt. Dat valt natuurlijk wel minder op als je gewoon kijkt. Maar vergelijk het maar eens met andere series.
Ik vind het in dat opzicht gewoon goed, niet per se intelligent. Ik zou het juist tof vinden als ze meer deden, want ik vind eigenlijk dat er vrij weinig gebeurt per aflevering. Ik vind het ook niet dom, zeker niet, maar het is niet een serie waarin dingen gebeuren die me aan het denken zetten. Ik noem even Sopranos, Star Trek (TNG en DS9) en Battlestar Galactica :P
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:09:50 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137766894
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:07 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik vind het in dat opzicht gewoon goed, niet per se intelligent. Ik zou het juist tof vinden als ze meer deden, want ik vind eigenlijk dat er vrij weinig gebeurt per aflevering.
Serieus? Dat snap ik echt niet :'). Er gebeurt juist belachelijk veel per aflevering, het tempo is moordend!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137767105
Er gebeurde wel heel veel, maar alles is vrij simpeltjes verder. Niks mis mee, maar niet "intelligent" imo.

@Mirel

Met jou had ik die discussie over BSG, toch? Daar valt OB echt niet mee te vergelijken in mijn ogen en ja, dan is BSG toch absoluut méér wat ik zoek :)
Tails tell tales
pi_137767299
Ik verbaas(de) mij vooral over de zin "let maar goed op want als je iets mist leggen ze het niet nog een keer uit". Dat gevoel heb ik echt nergens gehad.... eerder het tegenovergestelde eigenlijk... Dat is ook voor een (groot) deel wat ik met "lekkere snack" bedoel(de) ;)
Tails tell tales
pi_137767501
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:46 schreef Forbry het volgende:
Stargate
Babylon 5
Firefly
Fringe
en misschien nog steeds Doctor Who (grootste twijfelgeval)

hebben (mede) op basis van jullie reacties tot nu toe vooral mijn interesse. :)
Eén van deze gaat de volgende worden denk ik, of ik geef Caprica nog een kans. :) Alleen voor nu nog wel weer even zoet met wat non-SciFi ;)
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:51:48 #166
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137767996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:18 schreef Forbry het volgende:
Er gebeurde wel heel veel, maar alles is vrij simpeltjes verder. Niks mis mee, maar niet "intelligent" imo.

@Mirel

Met jou had ik die discussie over BSG, toch? Daar valt OB echt niet mee te vergelijken in mijn ogen en ja, dan is BSG toch absoluut méér wat ik zoek :)
Ja dat was ik!

- Stargate SG-1, zo lekker avontuurlijk <3 Mooi ook hoe de mensheid klein begint en langzamerhand steeds meer tech verzamelt en uiteindelijk een grote speler wordt in het sterrenstelsel :)
- Babylon 5 ken ik toen ik baby was, kan er niks over vertellen :P
- Firefly is kort, maar wel erg leuk en het sluit gelukkig enigszins af met de film Serenity.
- Fringe ken ik niet, maar lijkt me heel degelijk!

Ik denk dat je een paar weekjes zoet bent met Firefly, daarna gewoon Stargate kijken :P

quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Serieus? Dat snap ik echt niet :'). Er gebeurt juist belachelijk veel per aflevering, het tempo is moordend!
Moet je eens Arrested Development kijken, vooral seizoen 4 :d
When all else fails, you always have delusion.
pi_137769557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:51 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja dat was ik!

- Stargate SG-1, zo lekker avontuurlijk <3 Mooi ook hoe de mensheid klein begint en langzamerhand steeds meer tech verzamelt en uiteindelijk een grote speler wordt in het sterrenstelsel :)
- Babylon 5 ken ik toen ik baby was, kan er niks over vertellen :P
- Firefly is kort, maar wel erg leuk en het sluit gelukkig enigszins af met de film Serenity.
- Fringe ken ik niet, maar lijkt me heel degelijk!

Ik denk dat je een paar weekjes zoet bent met Firefly, daarna gewoon Stargate kijken :P

[..]

Moet je eens Arrested Development kijken, vooral seizoen 4 :d
Welke serie lijkt nog het meest(e) op BSG volgens jou eigenlijk (en dan heb ik het over de dingen, die ik er wél (heel) goed aan vond, welke punten dat zijn weet jij volgens mij wel ;))? :)
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:55:38 #168
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137769938
Geen idee. Geeneen. Ik ben zelf ook nog altijd op zoek naar een vervanger :P Vaak worden wel Babylon 5 en Star Trek Deep Space Nine genoemd. Bij die laatste had Ron Moore ook veel invloed. Kan wel wat films noemen als je wil.

Ik ben zelf nu begonnen aan Resurrection en Almost Human. Resurrection zal waarschijnlijk best goed worden :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_137770950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:55 schreef Mirel het volgende:
Geen idee. Geeneen. Ik ben zelf ook nog altijd op zoek naar een vervanger :P Vaak worden wel Babylon 5 en Star Trek Deep Space Nine genoemd. Bij die laatste had Ron Moore ook veel invloed. Kan wel wat films noemen als je wil.

Ik ben zelf nu begonnen aan Resurrection en Almost Human. Resurrection zal waarschijnlijk best goed worden :)
Duidelijk antwoord, thnx. :)
Wel jammer... aan de andere kant, er is op zich al zó veel wat ik nog graag wil zien/proberen (ook buiten SciFi om) :')

Je mag die films wel opnoemen, als je dat (nog) wilt. Als het om films/series/games gaat, ben ik altijd heel erg van de "periodes", richt mij dan vooral op maar één "medium" (andere "hobby's" komen en gaan ook, maar lopen toch meer een beetje tussen deze 3 dingen door ;) ).

Op dit moment ligt mijn interesse vooral bij series dus, maar kan altijd wat tips gebruiken voor als ik weer wat meer "film-minded" ben! ^O^ Heb wel al (veel) meer SciFi-films dan SciFi-series gezien :Y
Tails tell tales
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:41:01 #170
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137771208
Mijn periodes gaan meer over genres. Bijv. nu sci-fi in games/films/series/boeken. En ik ben de laatste tijd op zoek naar toffe films uit Azië. :)

Wat betreft die films:

Blade Runner heb je vast al gezien :P Maar is erg tof. Adama heeft er ook een kleine rol in :) Over een gast die ontsnapte androids moet opsporen en vernietigen. Hun leider is erg 'menselijk', met een moraal kompas etc, en is misschien terecht ontsnapt aan zijn hachelijke situatie (werken als slaaf voor de mensheid)

Solyaris, over een gast die op een ruimtestation boven een planeet met een oceaan die wellicht een levensvorm is zijn overleden vrouw tegenkomt als projectie. Is ze echt of niet? Zo niet, maakt dat de ervaringen met haar minder echt? Of probeert de levensvorm op de planeet met hem te communiceren?

Stalker (niet per se sci-fi, wel van dezelfde maker als Solyaris), over 3 mensen die een afgesloten plek genaamd de Zone ingaan op zoek naar een plek waar ze hun wensen kunnen vervullen. Er zit heel veel in maar de thema's die ik eruit haalde: waar komt motivatie vandaan om iets goeds te doen, zijn mensen zelfzuchtig en egoistisch, of niet? Waarom helpt een van de hoofdpersonen de andere twee door ze naar de Zone te leiden? Wil hij ze helpen omdat dat goed is, of omdat hij dan een technisch gezien een 'goed mens' is, of geeft hij op die manier zin aan zijn bestaan? Is hij op die manier dan niet egoistisch, zo ja, maakt dat eigenlijk wat uit want zijn we dan niet allemaal tot een bepaalde hoogte? Hij helpt die mensen tenslotte wel, ongeacht de motivatie.

Moon, over een gast die in z'n eentje op de maan is zichzelf tegenkomt tegen de tijd dat hij weer terug naar Aarde mag. Wie van de twee is de kloon en wie heeft het recht om naar huis te gaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirel op 16-03-2014 00:22:43 ]
When all else fails, you always have delusion.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 22:56:57 #171
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137783807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:25 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Wat een drama zeg :r

Hoe kun je 15 jaar stargate over boord gooien.
Tijd geleden al eens gelezen wat die mongol wilt. Inderdaad doen alsof de serie nooit bestaan heeft.

Mag hopen dat 90% van de trouwe fans het boycot. Maar ja het zal wel zo'n blockbuster movie worden die heel veel geld gaat opleveren....
Het kan nog interessant gaan uitpakken, zo'n complete herstart. Een nieuwe frisse kijk op alle mogelijkheden.
Een complete trilogie was ook de oorspronkelijke bedoeling van Stargate. Maar Roland Emmerich ging aan de slag met Independence Day en de rechten van Stargate kwamen bij MGM terecht, die er de series van maakte. In SG-1 en Atlantis is het verhaal ontzettend ver uitgebreid, maar totaal niet op de manier die de oorspronkelijke bedenkers voor ogen hadden. Zelf ben ik best benieuwd naar wat ze er nu alsnog van gaan maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 16-03-2014 00:07:56 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 maart 2014 @ 00:02:07 #172
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_137786604
Ja ik ook wel, maar het verhaal komt in filmvorm. Vind een serie dan toch fijner :P Daarnaast is Roland Emmerich netzoals Michael Bay :P
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:15:56 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137787084
Edit

[ Bericht 92% gewijzigd door Pietverdriet op 16-03-2014 11:14:09 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 maart 2014 @ 11:12:34 #174
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_137793395
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het kan nog interessant gaan uitpakken, zo'n complete herstart. Een nieuwe frisse kijk op alle mogelijkheden.
Een complete trilogie was ook de oorspronkelijke bedoeling van Stargate. Maar Roland Emmerich ging aan de slag met Independence Day en de rechten van Stargate kwamen bij MGM terecht, die er de series van maakte. In SG-1 en Atlantis is het verhaal ontzettend ver uitgebreid, maar totaal niet op de manier die de oorspronkelijke bedenkers voor ogen hadden. Zelf ben ik best benieuwd naar wat ze er nu alsnog van gaan maken.
wat ik me kon herinneren is dat emmerich meer aandacht wilde besteden aan het onstaan van Ra volgens mij. (dat zouden na 94 zijn vervolg films worden)

Ik ben wel benieuwd, maar toch hoop ik niet dat hij echt ALLES omver gooit.

Bedoel straks komt hij aan dat de stargate maar naar 1 plek gaat ofzo...
Hij zal wel niet met de furlings komen _O-
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_137813474
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:41 schreef Mirel het volgende:
Mijn periodes gaan meer over genres. Bijv. nu sci-fi in games/films/series/boeken. En ik ben de laatste tijd op zoek naar toffe films uit Azië. :)

Wat betreft die films:

Blade Runner heb je vast al gezien :P Maar is erg tof. Adama heeft er ook een kleine rol in :) Over een gast die ontsnapte androids moet opsporen en vernietigen. Hun leider is erg 'menselijk', met een moraal kompas etc, en is misschien terecht ontsnapt aan zijn hachelijke situatie (werken als slaaf voor de mensheid)

Solyaris, over een gast die op een ruimtestation boven een planeet met een oceaan die wellicht een levensvorm is zijn overleden vrouw tegenkomt als projectie. Is ze echt of niet? Zo niet, maakt dat de ervaringen met haar minder echt? Of probeert de levensvorm op de planeet met hem te communiceren?

Stalker (niet per se sci-fi, wel van dezelfde maker als Solyaris), over 3 mensen die een afgesloten plek genaamd de Zone ingaan op zoek naar een plek waar ze hun wensen kunnen vervullen. Er zit heel veel in maar de thema's die ik eruit haalde: waar komt motivatie vandaan om iets goeds te doen, zijn mensen zelfzuchtig en egoistisch, of niet? Waarom helpt een van de hoofdpersonen de andere twee door ze naar de Zone te leiden? Wil hij ze helpen omdat dat goed is, of omdat hij dan een technisch gezien een 'goed mens' is, of geeft hij op die manier zin aan zijn bestaan? Is hij op die manier dan niet egoistisch, zo ja, maakt dat eigenlijk wat uit want zijn we dan niet allemaal tot een bepaalde hoogte? Hij helpt die mensen tenslotte wel, ongeacht de motivatie.

Moon, over een gast die in z'n eentje op de maan is zichzelf tegenkomt tegen de tijd dat hij weer terug naar Aarde mag. Wie van de twee is de kloon en wie heeft het recht om naar huis te gaan?
Bij mij lopen de genres meestal een beetje door elkaar, al kreeg ik door/na BSG echt even zin in nog meer SciFi (zie dit topic ;) ). Blade Runner al ooit gezien idd (had ook de game daarvan, toevallig nét vorige week weggegeven). De rest ken ik nog niet zover ik weet. Merci. ^O^
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')