abonnement Unibet Coolblue
pi_145725206
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Misschien zelf gaan samenstellen? Ik heb een ook kritische eter. Ze eet bijv. geen rund, lam, geit, rauwe orgaan, vis met graatjes ( :') ), allerlei soorten wild (haas, hert, wilde eend of konijn, fazant) of kwartel met veren en ingewanden.
Wel, parelhoen, kip, konijn, eend, kalkoen, paard, kangeroe ( :') ) en gebakken orgaan en kwartel zonder veren en ingewanden.

Ik stel voor de katten, net als voor de hond, zelf samen. Dat gaat prima, genoeg variatie. En mijn moeilijke eter eet met liefde. :Y
Hoe doe je dat? Ik heb ooit een kwartel geprobeerd, dat beest bleef liggen. En ook een opengesneden muis werd niet gegeten. En dat was al een beetje buiten mijn comfortzone omdat :

- de muis werd niet gegeten
- ik hem vervolgens heb opengesneden - niet gegeten
- Ik vervolgens dat beest heb ingesmeerd met Gourmet Mousse - niet gegeten
- overgoten met warm water- niet gegeten.
- muis van het ene bordje op het andere gesmeten voor jachtinstinct - niet gegeten

Gister had ik bosduif laten ontdooien, kvv dan, en alleen Mevrouw Jansen vond het lekker, en Azrael niet. Dus Mevrouw Jansen kwam op een gegeven moment likkebaardend de keuken uit en had een dubbele portie op :P
pi_146393365
Misschien een leuk filmpje voor dit topic :)
http://keuringsdienstvanw(...)everingen/23-10-2014
quote:
Je hond of kat eet er dagelijks van: 'dierlijk bijproduct'. Te vinden in iedere verpakking brok- of blikvoer. Een soort vlees dat geen vlees mag heten. We stellen een vraag die uw hond of uw kat zelf niet stellen kan. Wat bedoelt u met 'dierlijke bijproducten?' Ze raken in paniek van een simpele vraag, de brokkenmakers. Allemaal. De Keuringsdienst van Waarde en het geheim van de dierlijke bijproducten.
Wat die bijproducten zijn was me al wel duidelijk, maar dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt... Die aflevering is goede reclame voor vers als je 't mij vraagt.
pi_146400560
Ik heb ook nog een interessant wetenswaardigheidje voor dit topic!

Afgelopen woensdag heb ik (als onderdeel van een cursus kynologische kennis 2) les gehad over hormonen. De dierenarts die de les gaf vertelde o.a. over de schildklier en schildklierhormonen, en dat een teveel aan schildklierhormoon (=hyperthyreoïdie) bij honden eigenlijk zelden voorkomt (i.t.t. bij katten, die er wel vaker last van hebben).

Zij had echter een casus op de praktijk binnen gekregen, waarbij een hond alle symptomen vertoonde. Na onderzoek bleek er in principe lichamelijk verder niets mis te zijn met de hond (geen tumor in de schildklier), en werd er doorgevraagd over de voeding. Toen bleek dat de hond regelmatig (rauwe) kippennekjes te eten kreeg. En daar zit de schildklier van de kip nog in, waardoor de hond dus een teveel aan schildklierhormoon binnen had gekregen en er ziek van werd!

Ik had daar nog nooit zo bij stilgestaan, maar vond het wel heel interessant dat dat zo kan werken. Ik heb nog gevraagd hoeveel kippennekken je een hond dan wel niet moet voeren om zulke klachten te veroorzaken, maar dat wist ze helaas niet. Ik vraag me nu af of het ook zo bij katten werkt; logischerwijs zou ik denken dat katten die rauwe nekjes of prooidieren eten dan ook de schildklier met schildklierhormoon van hun prooi binnen krijgen. Dus als je al een kat met schildklierproblemen hebt is het misschien iets om rekening mee te houden?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 19 november 2014 @ 04:10:33 #129
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_146798321
Mijn minimeis heeft 3 kittens groot gebracht; de katertjes hebben zonder problemen harde brokjes omarmt... maar het poesje kijkt er niet eens naar om. Zelfs de kattensnoepjes laat ze links liggen.
Ik heb lang geprobeerd om haar toch aan de harde brokjes te doen gaan... maar ze werd alsmaar lichter qua gewicht. Ik heb vele soorten brokjes geprobeerd, al dan niet met melk, of met warm water... maar mevrouw ging nog liever bijna dood van de honger, dan deze droge brokken te eten.

Twee maanden geleden was ze zo uitgemergeld, als dat ze qua gewicht 40 dagen ervoor was... dus ik kon er niet omheen om haar toch minstens een kuipje verser voedsel te geven.
Daar maakt ze gretig gebruik van... en ze kampt inmiddels met een overgewicht...

En nee, met haar tanden is niets mis... haar tanden/ kaken zijn sterker dan die van de wat oudere poezen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 19 november 2014 @ 12:39:34 #130
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146804977
Is dat je eigen conclusie of heeft de da dat gezegd

Maar natvoer is geen versvoer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 16:04:37 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_146844014
We hebben hier vanwege eliminatiedieet van één van de katten een periode helemaal geen vers meer gegeven maar wil er toch langzaam weer wat mee beginnen, vooral Hummer is er dol op en ik zie nu dat ze meer brokken krijgen toch ook weer meer vieze randjes op de tanden.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 04:10 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn minimeis heeft 3 kittens groot gebracht; de katertjes hebben zonder problemen harde brokjes omarmt... maar het poesje kijkt er niet eens naar om. Zelfs de kattensnoepjes laat ze links liggen.
Ik heb lang geprobeerd om haar toch aan de harde brokjes te doen gaan... maar ze werd alsmaar lichter qua gewicht. Ik heb vele soorten brokjes geprobeerd, al dan niet met melk, of met warm water... maar mevrouw ging nog liever bijna dood van de honger, dan deze droge brokken te eten.

Twee maanden geleden was ze zo uitgemergeld, als dat ze qua gewicht 40 dagen ervoor was... dus ik kon er niet omheen om haar toch minstens een kuipje verser voedsel te geven.
Daar maakt ze gretig gebruik van... en ze kampt inmiddels met een overgewicht...

En nee, met haar tanden is niets mis... haar tanden/ kaken zijn sterker dan die van de wat oudere poezen.
Overwicht is net zo min erg gezond natuurlijk. En wat Valerie. zegt, vers en natvoer is niet helemaal hetzelfde. Heb je ze wel eens echt vers proberen te geven?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 21 november 2014 @ 03:10:52 #132
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_146860575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef senesta het volgende:
We hebben hier vanwege eliminatiedieet van één van de katten een periode helemaal geen vers meer gegeven maar wil er toch langzaam weer wat mee beginnen, vooral Hummer is er dol op en ik zie nu dat ze meer brokken krijgen toch ook weer meer vieze randjes op de tanden.

[..]

Overwicht is net zo min erg gezond natuurlijk. En wat Valerie. zegt, vers en natvoer is niet helemaal hetzelfde. Heb je ze wel eens echt vers proberen te geven?
Ik had eigenlijk moeten zeggen... een licht overgewicht.
Je bedoelt echt vers voer als in gehakt, kipfilet, of karbonade? Zelden eigenlijk, af en toe een stukje rauw kipfilet... maar nooit echt als vervanging van de brokken.
Probleem is vooral ook dat ze haar eten zo snel mogelijk opschrokt en dan probeert nog eten van mijn andere poezen ook nog eens te kapen.
Haar moeder heb ik al in een andere kamer gezet voor het eten (mijn katertje kan haar meestal nog wel aan, zolang hij zijn eten krijgt op grotere hoogte waar zij maar moeilijk bij kan).

Maar echt zorgen maak ik me nog niet over haar licht overgewicht, aangezien de winter ook nadert en ze als jonge poes wel wat extra vet kan gebruiken. Maar ik blijf er op letten. Ik heb haar hoeveelheid melk al met de helft teruggeschroefd.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_146860881
Natvoer is zeker niet hetzelfde als het versvoer waarover in dit topic gepraat wordt. Misschien moet je de OP even lezen, dan wordt het je denk ik wel duidelijker.

Met melk bedoel je kattenmelk, toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 november 2014 @ 07:18:06 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146860927
Ik doe tegenwoordig semi half barfen :D Link krijgt tamro waarbij ikzelf groente voer.. En meneer krijgt 1x per week een kalkoennek/kalkoen karkas/konijn karkas/zalmkop/kalkoen of eenden vleugels/ ree rug. Eens kijken of we volgend jaar helemaal over kunnen.

We vinden het beide leuk :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_146864879
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als je maar zorgt dat je een complete KVV voert (met vlees, bot, orgaan) en zorgt voor genoeg afwisseling.
Dat is erg belangrijk idd. Het dient ook compleet te zijn qua vitaminen en mineralen heb ik begrepen. Vrienden van mij hebben een dierenzaak waar ze mega veel hondenvoer verkopen, vnl. Carnibest loopt daar als een trein. Al heel wat jaren. Wel eens wat anders geprobeerd maar dat bleken incomplete voedingen te zijn waardoor het klachten regende. Later kwamen ze er achter dat op het etiket stond dat het aanvullend voer was. Lekker als je hond opgroeit en allerlei problemen krijgt. Ben je als dierenwinkel ook nog aansprakelijk naar het schijnt, omdat je kennis dient te hebben van wat je aanraadt. Voor zover ik weet. Het is wel hot, rauwe voeding voor huisdieren.
pi_146864918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:19 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat is erg belangrijk idd. Het dient ook compleet te zijn qua vitaminen en mineralen heb ik begrepen. Vrienden van mij hebben een dierenzaak waar ze mega veel hondenvoer verkopen, vnl. Carnibest loopt daar als een trein. Al heel wat jaren. Wel eens wat anders geprobeerd maar dat bleken incomplete voedingen te zijn waardoor het klachten regende. Later kwamen ze er achter dat op het etiket stond dat het aanvullend voer was. Lekker als je hond opgroeit en allerlei problemen krijgt. Ben je als dierenwinkel ook nog aansprakelijk naar het schijnt, omdat je kennis dient te hebben van wat je aanraadt. Voor zover ik weet. Het is wel hot, rauwe voeding voor huisdieren.
Ja, ik zie het ook steeds meer opkomen. :Y Maar ik zie ook, helaas, steeds meer mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en dat vind ik dan wel weer een kwalijke zaak. Nu ik dit typ realiseer ik me ineens dat ik al 6 jaar vers voer. :o
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 12:01:50 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146865905
Mijn kat (of ja, poes want het is een wijffie) eet zo lang als we haar hebben gewoon brokjes.

We hebben in het begin -hebben haar nu een jaar, overgenomen van gezin die haar wegdeed vanwege baby die allergisch was- geprobeerd nat voer te geven maar dat lustte ze simpelweg niet.

Dus eigenlijk eet ze gewoon brokjes nu, die ze errrrrrrg lekker vindt.
Echter is ze aan de stevige kant en geven we haar alleen ochtends te eten (zodra we wakker worden, meestal tussen half 8 en 8).
We wegen het af en ze krijgt rond de 35 gram aan brokjes en dan krijgt ze avonds nog wat snoepjes of soms een vlees-stickie.

Maar sochtends is het echt een schreeuwerd aan het worden! Ze begint soms wel al om 07:00 te mauwen en dan ook echt hard, het type klagend diep mauwen.
Zodra ik dan opsta om haar te voeren loopt ze echt schreeuwend, met een dikke staart met me mee (beest krijgt sowieso altijd een dikke staart als je haar voert haha, heel typisch).

Wij weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Want zoals ik zei ze is best stevig, echt verre van mager... en als we haar meer gaan laten vreten dan wordt ze alleen maar dikker vrezen we.

Heeft iemand hier tips of iets dergelijks? :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:02:20 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146865916
De meningen verschillen nogal over o.a groente bijvoeren. De 1 zegt ja en de andere zegt nee. Idem dito met KH's
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:17:59 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_146866273
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik zie het ook steeds meer opkomen. :Y Maar ik zie ook, helaas, steeds meer mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en dat vind ik dan wel weer een kwalijke zaak. Nu ik dit typ realiseer ik me ineens dat ik al 6 jaar vers voer. :o
:D Ik zat laatst ook te denken, hier al dik 9 jaar kvv/vers!
Twee honden die nooit anders gehad hebben van bijna 8 en net 5 jaar ^O^
De oudste is 8.5 maar die heb ik pas 5 jaar, dus die heeft de eerste drie jaar brok gehad.
En die heeft de slechtste tandjes :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_146866445
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn kat (of ja, poes want het is een wijffie) eet zo lang als we haar hebben gewoon brokjes.

We hebben in het begin -hebben haar nu een jaar, overgenomen van gezin die haar wegdeed vanwege baby die allergisch was- geprobeerd nat voer te geven maar dat lustte ze simpelweg niet.

Dus eigenlijk eet ze gewoon brokjes nu, die ze errrrrrrg lekker vindt.
Echter is ze aan de stevige kant en geven we haar alleen ochtends te eten (zodra we wakker worden, meestal tussen half 8 en 8).
We wegen het af en ze krijgt rond de 35 gram aan brokjes en dan krijgt ze avonds nog wat snoepjes of soms een vlees-stickie.

Maar sochtends is het echt een schreeuwerd aan het worden! Ze begint soms wel al om 07:00 te mauwen en dan ook echt hard, het type klagend diep mauwen.
Zodra ik dan opsta om haar te voeren loopt ze echt schreeuwend, met een dikke staart met me mee (beest krijgt sowieso altijd een dikke staart als je haar voert haha, heel typisch).

Wij weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Want zoals ik zei ze is best stevig, echt verre van mager... en als we haar meer gaan laten vreten dan wordt ze alleen maar dikker vrezen we.

Heeft iemand hier tips of iets dergelijks? :)
dat klinkt als heel weinig.. Als ik kijk naar de brokken die ik voer(sanabelle no grain) mag een kat van 3kg 55 gram brokken op een dag.
Als je een kat wil laten afvallen moet je niet ineens de helft gaan voeren als daarvoor. Een kat snapt dat niet en zal dus klagen omdat hij honger heeft
pi_146866477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ik zat laatst ook te denken, hier al dik 9 jaar kvv/vers!
Twee honden die nooit anders gehad hebben van bijna 8 en net 5 jaar ^O^
De oudste is 8.5 maar die heb ik pas 5 jaar, dus die heeft de eerste drie jaar brok gehad.
En die heeft de slechtste tandjes :P
Hier hebben ze allemaal ooit anders gegeten want allemaal herplaatsers. Mijn ex heeft nog 1 van de katten die alleen maar opgegroeid is met vers.
Hond heb ik inmiddels 4 jaar en de katten 5. Vanaf begin eten ze vers. De tanden van de hond zijn heel mooi schoon, haar vacht zijdezacht en ze is fit voor 1000 slome golden retrievers.

Ik krijg denk ik bijna dagelijks de vraag: 'Oh is vast nog een jonge hond, of niet?' (in verschillende stellingen). 'Nee, ze is 7.'
Stiekem is dat enorm goed voor mn ego. O+

De katten hebben ook een prachtig gebit, en gewicht.

Wat ik trouwens wel gedaan heb, is dat ik een zak Orijen gekocht heb, om te voeren als koekjes. Eerder droogde ik m'n eigen koekjes, maar dat is teringveel werk. :') Gedroogd vlees kopen is teringduur, dus dit leek me een goede optie. Ik gebruik ze nu als trainingskoekjes tijdens het wandelen (want het is leuk als je hond zich als jonge hond gedraagt, maar soms wil ik gewoon dat ze normaal doet en gelukkig is ze erg voergericht. :Y ) Ze doet er een moord voor. Net als de katten trouwens! Helemaal wild. Maar die worden ook wild van rauwe kwartel of Sheeba zeevruchtenbanket. Geen peil op te trekken dus. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:55:23 #142
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146867112
Haha, ze denken ook altijd dat Charlie nog vet jong is :D O+ en een teef }:| :'(

Wij voeren hem nu 5/5.5 jaar vers denk ik? Begonnen met RC, maar door darmproblemen en een dierenarts die wilde dat we elke maand terugkwamen voor een spuit ipv de problemen op te lossen zijn we bij Carnibest terechtgekomen. Hij heeft diezelfde problemen nooit meer gehad.

Hier nooit meer anders >:O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_146868043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:55 schreef Valerie. het volgende:
Haha, ze denken ook altijd dat Charlie nog vet jong is :D O+ en een teef }:| :'(

Wij voeren hem nu 5/5.5 jaar vers denk ik? Begonnen met RC, maar door darmproblemen en een dierenarts die wilde dat we elke maand terugkwamen voor een spuit ipv de problemen op te lossen zijn we bij Carnibest terechtgekomen. Hij heeft diezelfde problemen nooit meer gehad.

Hier nooit meer anders >:O
Wat gaaf *O* dat is dus wat de ervaringen zijn die ik ook om me heen hoor. Heb zelf geen huisdieren maar het intrigeert wel, ben inmiddels veel aan het lezen en 'horen' hierover. Omdat het me bij mensen al veel langer boeit (voeding), maar blijkbaar werkt het bij dieren ook op deze manier. Eten wat de natuur bedoelt heeft.

Bij mensen zie je vrijwel dezelfde problemen ontstaan door verkeerde voeding, eigenlijk best grappig en ook weer heel simpel... alleen gek dat iedereen zich zo laat indoctrineren met bijv. zulke meuk als gedroogde brokken en blikvoer. Maar wat ik dus begrijp is dat er onder dat verse vlees voer voor honden en katten ook enorm veel kaf onder het koren zit. Eigenlijk gaat dat dezelfde kant op, mensen denken 'kassaaaaa' en gaan het produceren. Dat hoor ik van m'n vrienden ook, dat die bedrijfjes als paddenstoelen uit de grond schieten en dat er eigenlijk maar 1 leverancier is die constant perfecte kwaliteit levert, al jaar en dag. Zij verkopen het al meer dan 10 jaar geloof ik. Dat is dan ook wel weer opmerkelijk, dat je ook daar verschillen ziet tussen kwaliteit en verdiensten.
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 13:58:45 #144
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146868558
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:27 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

dat klinkt als heel weinig.. Als ik kijk naar de brokken die ik voer(sanabelle no grain) mag een kat van 3kg 55 gram brokken op een dag.
Als je een kat wil laten afvallen moet je niet ineens de helft gaan voeren als daarvoor. Een kat snapt dat niet en zal dus klagen omdat hij honger heeft
Ze krijgt al maanden deze hoeveelheid, dus het is niet "ineens"
En zoals ik zei, 35 gram in de ochtend, en avonds vaak nog een aantal snoepjes en zo'n stickie... dan kom je dus ongeveer wel uit op de 55gr
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:04:19 #145
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_146871560
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:34 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat hoor ik van m'n vrienden ook, dat die bedrijfjes als paddenstoelen uit de grond schieten en dat er eigenlijk maar 1 leverancier is die constant perfecte kwaliteit levert, al jaar en dag. Zij verkopen het al meer dan 10 jaar geloof ik. Dat is dan ook wel weer opmerkelijk, dat je ook daar verschillen ziet tussen kwaliteit en verdiensten.
Dat zal denk ik Carnibest zijn, die bestaan inderdaad al heel lang. Het is inderdaad best een goed merk en heel vast van kwaliteit, maar ze stoppen rijst en zonnebloemolie in het voer en dat voeren sommige mensen liever niet. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn katten vinden het niets. Verder zijn er wel meer meer merken die goed zijn hoor. Carnivoer is ontwikkeld door een dierenarts en zit prima in elkaar, verder heb je de biologische merken Darf en Bandit, Tinlo Barfmenu, en Alaska voor honden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:07:52 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146871637
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat zal denk ik Carnibest zijn, die bestaan inderdaad al heel lang. Het is inderdaad best een goed merk en heel vast van kwaliteit, maar ze stoppen rijst en zonnebloemolie in het voer en dat voeren sommige mensen liever niet. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn katten vinden het niets. Verder zijn er wel meer meer merken die goed zijn hoor. Carnivoer is ontwikkeld door een dierenarts en zit prima in elkaar, verder heb je de biologische merken Darf en Bandit, Tinlo Barfmenu, en Alaska voor honden.
Ik snap ook niet waarom CB en trouwens ook nog wat andere merken, kippenvlees overal in trappen. Als ik CB lam geef, wil ik lam geven. En geen lam met kip! :(

Vandaar ook de overstap hier op tamro. Die heeft afgezien van de compleet en rund/zalm enkelvoudig vlees. Had hiervoor tammega, ook goed vlees alleen iets duurder.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:08:29 #147
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871658
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat zal denk ik Carnibest zijn, die bestaan inderdaad al heel lang. Het is inderdaad best een goed merk en heel vast van kwaliteit, maar ze stoppen rijst en zonnebloemolie in het voer en dat voeren sommige mensen liever niet. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn katten vinden het niets. Verder zijn er wel meer meer merken die goed zijn hoor. Carnivoer is ontwikkeld door een dierenarts en zit prima in elkaar, verder heb je de biologische merken Darf en Bandit, Tinlo Barfmenu, en Alaska voor honden.
Dat zijn vaak ook mensen die denken dat rijst onder de gluten valt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_146871724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ze krijgt al maanden deze hoeveelheid, dus het is niet "ineens"
En zoals ik zei, 35 gram in de ochtend, en avonds vaak nog een aantal snoepjes en zo'n stickie... dan kom je dus ongeveer wel uit op de 55gr
Snoepjes zijn aanvullend naast het voer, geen vervanging van voer. En grammen zeggen natuurlijk ook niet alles, even overdreven maar een kilo broccoli bevat ook niet hetzelfde als een kilo chocola. Kijk 'ns naar haar gewicht, en naar het voer wat je geeft, op de zak staat hoeveel ze dan moet hebben. Dat zomaar gaan minderen betekent dus ook een mogelijk tekort aan voedingsstoffen.
Als de kat echt af moet vallen, dan is dieetvoer een betere optie (er is zelfs dieetvoer wat ze langer een vol gevoel geeft) én de kat laten werken voor haar eten, dmv puzzels, activity boards, e.d. (dat wel rustig aanleren, zodat het leuk is voor de kat en niet frustrerend omdat ze het niet snapt).
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:11:02 #149
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871728
BARF-menu vond ik ook wel ok, maar is duidelijk vetter dan CB. Mijn tante had de lamversie, lam deluxe of zo? Anyway, daar haalde ze best veel scherpe stukjes bot uit, dat vonden we dan weer niet zo ok.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:11:48 #150
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:10 schreef Holyme het volgende:

[..]

Snoepjes zijn aanvullend naast het voer, geen vervanging van voer. En grammen zeggen natuurlijk ook niet alles, even overdreven maar een kilo broccoli bevat ook niet hetzelfde als een kilo chocola. Kijk 'ns naar haar gewicht, en naar het voer wat je geeft, op de zak staat hoeveel ze dan moet hebben. Dat zomaar gaan minderen betekent dus ook een mogelijk tekort aan voedingsstoffen.
Als de kat echt af moet vallen, dan is dieetvoer een betere optie (er is zelfs dieetvoer wat ze langer een vol gevoel geeft) én de kat laten werken voor haar eten, dmv puzzels, activity boards, e.d. (dat wel rustig aanleren, zodat het leuk is voor de kat en niet frustrerend omdat ze het niet snapt).
Voerbal, laserlamp, uitlaten :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')