abonnement Unibet Coolblue
pi_173040386
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
Liam heeft een nieuwe single uit; For What It's Worth. Te luisteren op Spotify. Ik vind het een prima nummertje :) Zin in het album hoor!
ik krijg er een beetje een robbie williams vibe van
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:13:44 #152
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173322583
Huh waarom volg ik de topic van Oasis nog niet!!!??? Hier een grote fan hoor *O*

Natuurlijk kende ik de nummers Wonderwall en Don't look back in anger al. En in 2011 ontdekte ik zomaar het eerste album van Noel Gallagher's High Flying Birds. Na een paar luisterbeurten was ik helemaal om van Noël, en ben concerten van hem gaan bezoeken.

Vorig jaar zelfs helemaal voor Noël naar Pukkelpop in België gegaan. Daar leerde ik mensen kennen die zeer verbaasd waren dat ik groot fan van Noël was, maar weinig van Oasis kende. Sinds dat weekend veel Oasis geluisterd en ben nu paar maanden erg groot fan van Oasis en zeg het voort tegen al m'n vrienden ('meer Oasis luisteren mensen, geweldige muziek').

Wanneer Liam weer komt optreden in Nederland, ben ik erbij O+

Dit concert vind ik zoooooo tof:

Is dit op DVD te krijgen? (maar dan met goed kwaliteit)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:38:26 #153
139330 TNA
For the stars that shine
pi_173381518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:13 schreef satecl het volgende:
Huh waarom volg ik de topic van Oasis nog niet!!!??? Hier een grote fan hoor *O*

Natuurlijk kende ik de nummers Wonderwall en Don't look back in anger al. En in 2011 ontdekte ik zomaar het eerste album van Noel Gallagher's High Flying Birds. Na een paar luisterbeurten was ik helemaal om van Noël, en ben concerten van hem gaan bezoeken.

Vorig jaar zelfs helemaal voor Noël naar Pukkelpop in België gegaan. Daar leerde ik mensen kennen die zeer verbaasd waren dat ik groot fan van Noël was, maar weinig van Oasis kende. Sinds dat weekend veel Oasis geluisterd en ben nu paar maanden erg groot fan van Oasis en zeg het voort tegen al m'n vrienden ('meer Oasis luisteren mensen, geweldige muziek').

Wanneer Liam weer komt optreden in Nederland, ben ik erbij O+

Dit concert vind ik zoooooo tof:

Is dit op DVD te krijgen? (maar dan met goed kwaliteit)
Welkom in het topic! Altijd goed om te lezen dat Oasis er nog steeds nieuwe fans bij krijgt. Inmiddels alle albums geluisterd?

Een aantal nieuwe nummers van Liam vind ik ook de moeite (album volgt in oktober), zoek eens op YouTube naar Greedy Soul en You'd Better Run, nieuwe platen met de oude vibe.
pi_173382043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:13 schreef satecl het volgende:

Dit concert vind ik zoooooo tof:

Is dit op DVD te krijgen? (maar dan met goed kwaliteit)
Volgens mij heet de dvd ‘There and then’

Oasis... There and Then (Video 1996) - IMDb
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:18:50 #155
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173497662
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:38 schreef TNA het volgende:

[..]

Welkom in het topic! Altijd goed om te lezen dat Oasis er nog steeds nieuwe fans bij krijgt. Inmiddels alle albums geluisterd?

Een aantal nieuwe nummers van Liam vind ik ook de moeite (album volgt in oktober), zoek eens op YouTube naar Greedy Soul en You'd Better Run, nieuwe platen met de oude vibe.
:)

Ik kende het album (What's the Story) Morning Glory? al, vond het altijd wel een tof album maar zette me nooit aan om verder te luisteren naar Oasis. De stem van Liam raakte mij toen nog niet.

Na het optreden op Pukkelpop begon het eigenlijk met de nummers van Noël: The Masterplan, Sad Song, Half The World Away, Supersonic* en The Importance Of Being Idle. Door het kijken van de concerten op Maine Road ben ik Liam steeds meer waarderen en ik vind het nu ook een koning _O_

(What's the Story) Morning Glory? dus nu nog meer gewaardeerd en via spotify ook verliefd geworden op Definitely Maybe. Gisteren is die plaat binnen gekomen op vinyl. Ook omdat ik de cover mooi vind, die heeft een mooi plekje gekregen in mijn woonkamer.

De verdere albums nog niet geluisterd. Dat zal nog wel komen. Al ben ik wel bang dat dat alleen maar zal tegenvallen. Het is volgens mij algemeen bekend dat het na (What's the Story) Morning Glory? alleen maar minder werd...

*
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:19:54 #156
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173497687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:03 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Volgens mij heet de dvd ‘There and then’

Oasis... There and Then (Video 1996) - IMDb
Bedankt. Heb ik weer wat te vragen voor mijn verjaardag :Y
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 12:21:42 #157
139330 TNA
For the stars that shine
pi_173523527
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:18 schreef satecl het volgende:

[..]

:)

Ik kende het album (What's the Story) Morning Glory? al, vond het altijd wel een tof album maar zette me nooit aan om verder te luisteren naar Oasis. De stem van Liam raakte mij toen nog niet.

Na het optreden op Pukkelpop begon het eigenlijk met de nummers van Noël: The Masterplan, Sad Song, Half The World Away, Supersonic* en The Importance Of Being Idle. Door het kijken van de concerten op Maine Road ben ik Liam steeds meer waarderen en ik vind het nu ook een koning _O_

(What's the Story) Morning Glory? dus nu nog meer gewaardeerd en via spotify ook verliefd geworden op Definitely Maybe. Gisteren is die plaat binnen gekomen op vinyl. Ook omdat ik de cover mooi vind, die heeft een mooi plekje gekregen in mijn woonkamer.

De verdere albums nog niet geluisterd. Dat zal nog wel komen. Al ben ik wel bang dat dat alleen maar zal tegenvallen. Het is volgens mij algemeen bekend dat het na (What's the Story) Morning Glory? alleen maar minder werd...

*
Weergaloze versie van Supersonic _O_ Het blijft bijzonder hoe Noel altijd en overal de nonchalante, bijdehante kerel is - tot hij achter de microfoon staat. En over Liam als koning gesproken...

Luister vooral ook naar de volgende albums! Toegegeven, als geheel zijn ze niet zo goed als de eerste twee platen, maar ik luister de nummers minstens net zo vaak als die van de eerdere albums. The Masterplan is een verzameling b-kantjes, grotendeels uit '94/'95, Be Here Now de doorgesnoven, megalome plaat, maar evengoed met een aantal heerlijke tracks. En zo gaat de lijst nog wel even voort 8-) Enjoy!
pi_173564195
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Weergaloze versie van Supersonic _O_ Het blijft bijzonder hoe Noel altijd en overal de nonchalante, bijdehante kerel is - tot hij achter de microfoon staat. En over Liam als koning gesproken...

Luister vooral ook naar de volgende albums! Toegegeven, als geheel zijn ze niet zo goed als de eerste twee platen, maar ik luister de nummers minstens net zo vaak als die van de eerdere albums. The Masterplan is een verzameling b-kantjes, grotendeels uit '94/'95, Be Here Now de doorgesnoven, megalome plaat, maar evengoed met een aantal heerlijke tracks. En zo gaat de lijst nog wel even voort 8-) Enjoy!
Don't Believe The Truth en Dig Out Your Soul zijn wat mij betreft ook zeer de moeite waard. Geen grote meezing hits maar als albums vind ik ze constanter dan de eerste twee. Maar daar ben ik een uitzondering in geloof ik ;)
pi_173690298
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:18 schreef satecl het volgende:
Noël
Wie?
pi_173690311
Ik ben toch aardig verrast, Liam die in 1 klap een arena tour uitverkoopt. Gaat iemand hier?
pi_174021163
Even een kickje: Liam is nu live bij Later, with Jools Holland! Moeite waard om terug te kijken wellicht.

Tevens, hier een liveshow van een aantal dagen geleden:

Zin in het album!!
pi_174021446
Als Noel z'n eigen topic heeft met elke ronde hetzelfde liedje, verdient Liam er met z'n wederopstanding ook wel zeker eentje.

Straks 'Greedy Soul' als laatste "single". Kennen we al 4 maanden in de versie van zijn zoutloze band. En van de teaser 3 maanden geleden, in de studio-versie:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:06 schreef Aisumasen het volgende:
https://www.facebook.com/(...)eos/321434008287874/

'Greedy Soul' komt ineens tot leven, hele andere track die helemaal niet meer zo generiek klinkt. Des te meer redenen waarom z'n live-band gewoon niet goed is. [..]
En dat blijft zo in de volledige versie. De productie is alles hier, gewoon een toffe rock-track op zich, maar klinkt vooral als een heel slick geproduceerde Beady Eye-song, wat geen belediging is.

https://open.spotify.com/track/0cWKmpopb9Qm9mbJimBarQ

[ Bericht 8% gewijzigd door Aisumasen op 27-09-2017 00:00:17 ]
pi_174036075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
Als Noel z'n eigen topic heeft met elke ronde hetzelfde liedje, verdient Liam er met z'n wederopstanding ook wel zeker eentje.

Straks 'Greedy Soul' als laatste "single". Kennen we al 4 maanden in de versie van zijn zoutloze band. En van de teaser 3 maanden geleden, in de studio-versie:

[..]

En dat blijft zo in de volledige versie. De productie is alles hier, gewoon een toffe rock-track op zich, maar klinkt vooral als een heel slick geproduceerde Beady Eye-song, wat geen belediging is.

https://open.spotify.com/track/0cWKmpopb9Qm9mbJimBarQ
aan de ene kant ben ik blij dat het niet een 'simpele' muur van gitaren is geworden voor Greedy Soul maar iets dikker aangezet had wel gemogen van mij. Vooral bij het refrein klinkt het wat lafjes
pi_174070703
Geinige reactie van Noel.

Liam deze maand: "he's changed, hanging around Bono too much".

Noel doodleuk, champagne-pakketten voor z'n shows ter waarde van 250 euro: https://NGHFB.lnk.to/EE

Cue video hierboven.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:29:35 #167
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_174080623
Die yeah van Liam in de live versie van Greedy Soul, heerlijk. _O- Lekkere nummers wel tot nu toe hoor. _O_
pi_174192227
Van de liedjes die we nog niet kenden springen alleen 'Come Back To Me' en natuurlijk precies weer de 3 bonus-tracks er gelijk uit.

‘Universal Gleam’ was best wel kut de keren dat ik het hem deze zomer live hoorde spelen, maar komt tot leven op plaat. Een kleine verrassing, vooral de variatie in het refrein die hij live niet aandurft. De instant classic 'Paper Crown' sleept een beetje voort in vergelijking met de voor 4 maanden gekoesterde live-versies, maar de vocaal maakt alles goed op de album-productie. Zelfs dat doodsaaie laagvoetige one-note ‘I've All I Need’ wordt aardig verbloemd door de zeer commerciële productie, en is niet zo’n terging als in de live-set.

Voor de rest blijven 'When I'm In Need', 'You Better Run', 'I Get By' (track 6-8) en afsluiter 'I've All I Need' zwakke broeders. Niets mis mee, goede vocalen, lekkere gitaren, maar vreselijk op de oppervlakte. Was dit door Beady Eye uitgebracht had men weer een stok om mee te slaan gehad.

De bonus-tracks zijn hier de grote verrassing. Of dus juist niet, omdat op zulke albums (en zeker bij Liam) de selectie vaak niet de beste is.

‘Doesn’t Have To Be That Way’, intro wat doet teruggrijpen naar z’n Prodigy-samenwerking, snoeiharde track. Compositorisch een throwaway, maar zo heeft hij zelfs nog niet met Beady Eye geklonken. Snap hier dat het een bonus-track is, past er totaal niet tussen. Tame Impala (ritme, flangers, falsetto) in overdrive.

'All My People / All Mankind' had in die deuk in het midden van het album gemoeten, aardig goed liedje wat in de overpeinzende ballad-stijl van het album past.

En ‘I Never Wanna Be Like You’ dan, da’s 100% een Liam Gallagher-compositie, dat kan niet missen. Eentje in de goede categorie (‘Start Anew’, ’For Anyone’, ‘Songbird’), akoestisch, repetitief, maar eerlijk en bijna liefelijk. Zo niet, heb ik nog meer bewondering voor z’n songwriters, die hebben zich dan perfect aangepast en een stijl aangemeten. Dit had op het album gepast en gemoeten. Lee Mavers-pastische/ode ’Eh La’, een waarschijnlijke 100% Liam Gallagher-compositie in die andere categorie, heeft de bonus tracks dus niet gehaald, misschien maar beter ook. B-kant binnenkort?

Wist het gelijk toen ik de singles hoorde en de hele promo zag voltrekken, en die uitverkochte arena-tour kwam dan ook niet als een verrassing. Maar met het complete album is het zeker, Engeland gaat hier van smullen, op #1 binnen volgende week. De liedjes en de productie is één ding, maar hij mag z'n vriendin hartelijk bedanken voor de perfect uitgedokterde randzaken.

edit:

"Voor de rest blijven 'When I'm In Need', 'You Better Run', 'I Get By' (track 6-8) ..." maak dat track 6-9, met 'Chinatown', die ik al uit m'n iTunes had gegooid en overkeek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 05-10-2017 01:30:38 ]
pi_174192489
Europa toer aub
pi_174200306
Toch maar kaarten gekocht voor Noel, in Düsseldorf. Waarom ook niet he :)
pi_174202399
Liam heeft het gewoon geflikt, een modern klinkende sixties plaat vol goeie liedjes. Alleen When I'm In Need vind ik erg matig maar daar tegenover staat zoveel moois. Hij blijkt ook nog eens veel meer met zn stem te kunnen als ik ooit voor mogelijk hield, petje af
pi_174202904
Effe terugkomen op één ding, die live-uithalen in het refrein van 'Paper Crown' zijn wel een stuk vetter dan de falsetto op de plaat.


1:27.
pi_174205283
Ben sowieso heel erg aangenaam verrast door zijn terugkomst.

Zelf vond ik BE ook wel tof, hoop ook dat hij daar live wat nummers van doet.

En het is hopen dat zijn stem deze intensieve belasting houdt.
pi_174206799
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:15 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ben sowieso heel erg aangenaam verrast door zijn terugkomst.

Zelf vond ik BE ook wel tof, hoop ook dat hij daar live wat nummers van doet. [..]
Ja, hij kan nu alle kanten op. Ik miste het Beady Eye-repertoire ook in z’n set, en vreesde dat hij zou doen alsof het niet bestaat. Maar 2 maanden terug heeft hij voor Seoul ‘Soul Love’ - pun intended - uit de kast getrokken en daarna meegenomen naar Europa, dus met de volwaardige gigs in november/december verwacht ik een carrière-spannende setlist.

pi_174207121
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, hij kan nu alle kanten op. Ik miste het Beady Eye-repertoire ook in z’n set, en vreesde dat hij zou doen alsof het niet bestaat. Maar 2 maanden terug heeft hij voor Seoul ‘Soul Love’ - pun intended - uit de kast getrokken en daarna meegenomen naar Europa, dus met de volwaardige gigs in november/december verwacht ik een carrière-spannende setlist.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, hij kan nu alle kanten op. Ik miste het Beady Eye-repertoire ook in z’n set, en vreesde dat hij zou doen alsof het niet bestaat. Maar 2 maanden terug heeft hij voor Seoul ‘Soul Love’ - pun intended - uit de kast getrokken en daarna meegenomen naar Europa, dus met de volwaardige gigs in november/december verwacht ik een carrière-spannende setlist.

van mij mag hij wel stoppen met rock n roll star, zn band doet het nummer geweld aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')