abonnement Unibet Coolblue
pi_138817465
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 08:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben vrijdag op pad geweest en daar kwam uit dat ik op een Cannondal Caad 10 zou passen met een framehoogte van 63 (er was een man in de winkel die langere benen had dan ik en ik heb op zijn fiets gezeten). En wellicht op een Cube Peloton (pro/race) aangezien die haast dezelfde maten heeft als de cannondale).
pi_138818765
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:54 schreef alpeko het volgende:
Heeft iemand goede ervaringen met een kundige fietsenzaak / racefietsdealer in de omgeving Drechtsteden? De zaak waar ik mijn huidige fiets heb gekocht staat nu haast alleen maar vol met van die batterijfietsen voor luie babyboomers. :N

Of is er iemand bekend met Van Oosterhout in Teteringen? Da's dicht bij mijn werk.
Moeten zat grote fietszaken in Rotterdam zijn toch?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 13 april 2014 @ 11:07:02 #78
545 dop
:copyright: dop
pi_138819444
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:46 schreef tweemeter het volgende:
Ik ben op zoek naar een geschikte racefiets voor mijn lengte, ik ben namelijk (hoe zou je dat toch raden) twee meter. Nu heb ik het liefst een tweedehands racefiets want meer dan 800 heb ik helaas niet te besteden. Iemand die mij kan helpen?
de cube is wel een stuk meer een dertien in een dozijn budget fiets als de cannondale
63 cm zou aardig in de buurt moeten zijn ik ben 197 en rij zelf op een 61 cm , maar dat zal voor de meeste fietsen met toerders geometrie te klein zijn

http://link.marktplaats.nl/m791103493

ook de moeite waard denk ik ook al vind ik de kleuren niet zo mooi, in die maat kun je niet te kieskeurig zijn gezien het aanbod
klienste voorblad is 44 staat er bij dat is berg op wel een beetje voor grote zware stoempers, maar nieuw kleiner (39) voorblad hoeft niet veel te kosten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138821270
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:07 schreef dop het volgende:

[..]

de cube is wel een stuk meer een dertien in een dozijn budget fiets als de cannondale
63 cm zou aardig in de buurt moeten zijn ik ben 197 en rij zelf op een 61 cm , maar dat zal voor de meeste fietsen met toerders geometrie te klein zijn

http://link.marktplaats.nl/m791103493

ook de moeite waard denk ik ook al vind ik de kleuren niet zo mooi, in die maat kun je niet te kieskeurig zijn gezien het aanbod
klienste voorblad is 44 staat er bij dat is berg op wel een beetje voor grote zware stoempers, maar nieuw kleiner (39) voorblad hoeft niet veel te kosten
Oeeeh dat is zeker interessant. Is dat overigens ook een goede deal verder? En zijn die versnellingen goed etc.? (Ik heb er zelf namelijk niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd)

[ Bericht 6% gewijzigd door tweemeter op 13-04-2014 12:45:51 ]
  maandag 14 april 2014 @ 04:38:36 #80
545 dop
:copyright: dop
pi_138856559
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:15 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Oeeeh dat is zeker interessant. Is dat overigens ook een goede deal verder? En zijn die versnellingen goed etc.? (Ik heb er zelf namelijk niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd)
prima fiets met prima groep en redelijke wielen
over de staat van onderhoud kan ik vanaf een foto verder niet zoveel zeggen
maar als hij in orde is koop je bij de fietsen maker voor die prijs zeker geen beter

enige opmerking op de foto is afstelling van zadel en stuur is niet helemaal goed ( moeten beide vlakker) maar dat zegt verder niets over de fiets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138919944
De fiets die ik uitgezocht had is niet meer te krijgen... (Was modelletje uit 2013) Maar al mijn oog laten vallen op 2 andere fietsen. en dit zijn de kenmerken:

Beone Leontien Diamond VVS
Afmontage:Sram Apex
Wielen:Shimano R500
Zadel: San Marco Spid
Stuur en stuurnok: FSA
Van 1299- Nu 850-

GARNELLI LUCIANO
SHIMANO TIAGRA TRIPLE
Van 1199- Nu 799-
Wielen:Shimano R500
Zadel: San Marco Spid
Stuur en stuurnok: Supra

Het grootste verschil is dus shimano tiagra of sram apex... Iemand tips om de keuze te maken?
pi_138921846
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 04:38 schreef dop het volgende:

[..]

prima fiets met prima groep en redelijke wielen
over de staat van onderhoud kan ik vanaf een foto verder niet zoveel zeggen
maar als hij in orde is koop je bij de fietsen maker voor die prijs zeker geen beter

enige opmerking op de foto is afstelling van zadel en stuur is niet helemaal goed ( moeten beide vlakker) maar dat zegt verder niets over de fiets
Ik ga deze zaterdag kijken samen met mijn vader. Als het bevalt plaats ik wel foto's. Bedankt in ieder geval ;)
pi_138940791
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:54 schreef alpeko het volgende:
Heeft iemand goede ervaringen met een kundige fietsenzaak / racefietsdealer in de omgeving Drechtsteden? De zaak waar ik mijn huidige fiets heb gekocht staat nu haast alleen maar vol met van die batterijfietsen voor luie babyboomers. :N

Of is er iemand bekend met Van Oosterhout in Teteringen? Da's dicht bij mijn werk.
http://www.klijnhoutfietsen.nl/ pas verhuist naar een groter pand. Deze meneer heeft de zaak paar jaar geleden overgenomen van Cees Boelaart waar ik mijn fiets heb gekocht. Naar horen zeggen is Klijnhout een goede fietsenmaker met goede service, is zelf ook een wedstrijd renner dacht ik.
pi_138942027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:42 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

http://www.klijnhoutfietsen.nl/ pas verhuist naar een groter pand. Deze meneer heeft de zaak paar jaar geleden overgenomen van Cees Boelaart waar ik mijn fiets heb gekocht. Naar horen zeggen is Klijnhout een goede fietsenmaker met goede service, is zelf ook een wedstrijd renner dacht ik.
Dank je. Daar ga ik eens een kijkje nemen. Verkoopt Ridley zie ik.
pi_138949575
Ben van plan deze te gaan kopen...
http://www.cannondale.com(...)-5-105/category/916/

of zijn er voor ongeveer hetzelfde budget circa 1200 euro veel fraaiere alternatieven?
it's better to burn out than to fade away...
pi_139037045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:17 schreef lammegiraf het volgende:
Ben van plan deze te gaan kopen...
http://www.cannondale.com(...)-5-105/category/916/

of zijn er voor ongeveer hetzelfde budget circa 1200 euro veel fraaiere alternatieven?
Ik denk dat je voor dat geld een ruime keuze hebt aan fietsen met Shimano 105 of vergelijkbaar. Ik zou gewoon een aantal verschillende modellen proberen, kijken welke geometrie het beste bij jou past en wat je het mooiste vind.
Cannondale Caad is een prima frame overigens, hoor.
pi_139046222
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 04:38 schreef dop het volgende:

[..]

prima fiets met prima groep en redelijke wielen
over de staat van onderhoud kan ik vanaf een foto verder niet zoveel zeggen
maar als hij in orde is koop je bij de fietsen maker voor die prijs zeker geen beter

enige opmerking op de foto is afstelling van zadel en stuur is niet helemaal goed ( moeten beide vlakker) maar dat zegt verder niets over de fiets
Ik heb hem gekocht :) Heel goed onderhouden fiets, en hoog genoeg. Heel erg bedankt :)
  zondag 20 april 2014 @ 07:38:42 #88
545 dop
:copyright: dop
pi_139064534
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:22 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Ik heb hem gekocht :) Heel goed onderhouden fiets, en hoog genoeg. Heel erg bedankt :)
fijn te horen dat je een mooie fiets hebt gevonden.
ik ben zelf 197 en snuffel dus zelf ook wel eens op marktplaats in de grote maten , ik had hem toevallig net gezien, maar was er zelf niet naar opzoek. je had dus mazzel dat ik hem eigenlijk gelijk wist te vinden :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_139065113
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 07:38 schreef dop het volgende:

[..]

fijn te horen dat je een mooie fiets hebt gevonden.
ik ben zelf 197 en snuffel dus zelf ook wel eens op marktplaats in de grote maten , ik had hem toevallig net gezien, maar was er zelf niet naar opzoek. je had dus mazzel dat ik hem eigenlijk gelijk wist te vinden :)
Ja inderdaad. Ik kan helaas nog niet gebruiken want ik heb nog niet de kleding, maar dat komt nog wel :D
pi_139109391
Ik ben niet de eerste die hier om advies komt vragen, dus hopelijk vinden jullie het niet erg dat ook ik gebruik wil maken van jullie expertise. Ik ben al weken op zoek naar een racefiets via marktplaats, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik een goede deal maak en of de fiets waar ik op bied een geschikte keuze is voor de beginnende wielrenner.

Ik kan deze fiets voor 325 euro overnemen op marktplaats en hoor graag of hij dat waard is:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Tevens ben ik 1,93m lang en ik weet niet zeker of een frame van 61cm groot genoeg is. Graag jullie input : )
pi_139132307
Ik ben niet echt een expert maar heb me inmiddels aardig ingelezen: Hangt van veel factoren af in mijn ervaring. Sowieso is een 61cm frame van één merk niet per sé gelijk aan een 61cm frame van een ander merk.

Ik ben nog een paar cm langer en heb me uitstekend vermaakt met een 61cm Specialized Roubaix vorig jaar. Ik krijg het idee dat de frames bij Trek kleiner uitvallen voor een gegeven maat (veel modellen gaan daar iig tot 64cm).

Wat je kunt doen is jezelf opmeten en daar dan goeie frame-dimensies voor berekenen. Ik heb daar een website voor gevonden een tijdje geleden. Fietsfabrikanten publiceren precieze dimensies/hoeken/etc voor al hun framematen, dus die cijfers kun je dan mooi bij elkaar leggen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 22 april 2014 @ 06:32:31 #92
545 dop
:copyright: dop
pi_139136578
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:35 schreef Hessel1990 het volgende:
Ik ben niet de eerste die hier om advies komt vragen, dus hopelijk vinden jullie het niet erg dat ook ik gebruik wil maken van jullie expertise. Ik ben al weken op zoek naar een racefiets via marktplaats, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik een goede deal maak en of de fiets waar ik op bied een geschikte keuze is voor de beginnende wielrenner.

Ik kan deze fiets voor 325 euro overnemen op marktplaats en hoor graag of hij dat waard is:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Tevens ben ik 1,93m lang en ik weet niet zeker of een frame van 61cm groot genoeg is. Graag jullie input : )
wat de vorige poster zegt over verschil in geometrie klopt , maar trek heeft juist wel een sportieve geometrie , ik verwacht juist wel dat je goed op een 61 cm fiets past met jou lengte
voor ¤350 kom je in een segment waar dit volgens mij best een redelijk tot goed fietsje is.
dit is wel de prijsklasse waar mensen als ze de smaak te pakken hebben uiteindelijk vrij snel weer voor een duurdere fiets zullen kiezen.

als ik naar de foto's kijkt ziet het er verder prima uit, zeker proefrit waardig
wel rekening mee houden dat dit een fiets is waar ketting en tandwielen waarschijnlijk vrij snel aan een beurt toe zijn (vernieuwen)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_139393675
Ik heb geen vraag over het kopen van en fiets maar meer over het kopen van een fietscomputer/gps.
Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn ideale fietscomputer/gps. Ik zoek een fietscomputer/gps die correct de route/snelheid/hoogte enz meet. Maar die ook een 'beperkte' navigatie heeft.
Hier in mijn omgeving ken ik de routes wel maar wanneer ik bijvoorbeeld in limburg ga fietsen of mogelijk in het buitenland is een navigatie toch wel een handige tool. Maar dat hoeft niet super uitgebreid aangezien ik dat niet heel veel zal gebruiken. Nu kwam ik in eerste instantie uit bij de garmin edge 500. Maar nu zag ik ook de bryton rider 40E. Die wat meer trainingsfunctionaliteiten heeft zoals intervaltraining en als ik het zo lees wat meer navigatiemogelijkheden. Mijn budget is zo ongeveer 150-175 euro.

http://www.fietscomputerstore.nl/vergel ... 67/197579/

Nu heb ik zelf al even wat voor en nadelen van beide apparaten naast elkaar gezet maar ben toch benieuwd naar jullie mening:

Garmin:
+ garmin connect lees ik alleen maar goede dingen over
+ goede prijs kwaliteit verhouding
- de edge 500 vind ik qua look iets minder mooi dan de bryton rider 40E

Bryton:
+ iets uitgebreider zoals mogelijkheden tot interval training, stopwacht en thermometer
+ wat ik lees is dat de bryton betere navigatie heeft.
+ de look van de bryton vind ik wat mooier dan de garmin
- slechte ervaring die ik op internet lees over de bryton 40E

Wat is jullie ervaring met deze 2 fietscomputers of is er nog een betere voor dit budget die ik over het hoofd ze die nog beter aan mijn wensen voldoet?
pi_139429541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb geen vraag over het kopen van en fiets maar meer over het kopen van een fietscomputer/gps.
Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn ideale fietscomputer/gps. Ik zoek een fietscomputer/gps die correct de route/snelheid/hoogte enz meet. Maar die ook een 'beperkte' navigatie heeft.
Hier in mijn omgeving ken ik de routes wel maar wanneer ik bijvoorbeeld in limburg ga fietsen of mogelijk in het buitenland is een navigatie toch wel een handige tool. Maar dat hoeft niet super uitgebreid aangezien ik dat niet heel veel zal gebruiken. Nu kwam ik in eerste instantie uit bij de garmin edge 500. Maar nu zag ik ook de bryton rider 40E. Die wat meer trainingsfunctionaliteiten heeft zoals intervaltraining en als ik het zo lees wat meer navigatiemogelijkheden. Mijn budget is zo ongeveer 150-175 euro.

http://www.fietscomputerstore.nl/vergel ... 67/197579/

Nu heb ik zelf al even wat voor en nadelen van beide apparaten naast elkaar gezet maar ben toch benieuwd naar jullie mening:

Garmin:
+ garmin connect lees ik alleen maar goede dingen over
+ goede prijs kwaliteit verhouding
- de edge 500 vind ik qua look iets minder mooi dan de bryton rider 40E

Bryton:
+ iets uitgebreider zoals mogelijkheden tot interval training, stopwacht en thermometer
+ wat ik lees is dat de bryton betere navigatie heeft.
+ de look van de bryton vind ik wat mooier dan de garmin
- slechte ervaring die ik op internet lees over de bryton 40E

Wat is jullie ervaring met deze 2 fietscomputers of is er nog een betere voor dit budget die ik over het hoofd ze die nog beter aan mijn wensen voldoet?
Ik zou je vraag stellen in dit topic: SPT / Recreatief Wielrennen #370 koffie bier en fietsen dat is puur genieten
pi_140669760
:W

Vanwege medische redenen moet ik stoppen met hardlopen, wel mocht ik van mijn orthopeed gaan fietsen omdat dat minder belastend is. Ik fiets graag lange stukken maar om dat nou op mijn stadfietsje te doen is ook weer zo iets :')

Nu wil ik gaan kijken voor een racefiets alleen is er 1 probleem. Ik ben heel erg klein, mijn huidige fiets is ook al een kinderfiets omdat mijn voeten anders niet op de grond komen. Moet ik voor een racefiets ook gaan kijken voor een junior model? Wat is hierin wijsheid? Zijn hier kleine dames die gewoon op een dames racefiets rijden?
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_140670534
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:25 schreef UnicornFarts het volgende:
:W

Vanwege medische redenen moet ik stoppen met hardlopen, wel mocht ik van mijn orthopeed gaan fietsen omdat dat minder belastend is. Ik fiets graag lange stukken maar om dat nou op mijn stadfietsje te doen is ook weer zo iets :')

Nu wil ik gaan kijken voor een racefiets alleen is er 1 probleem. Ik ben heel erg klein, mijn huidige fiets is ook al een kinderfiets omdat mijn voeten anders niet op de grond komen. Moet ik voor een racefiets ook gaan kijken voor een junior model? Wat is hierin wijsheid? Zijn hier kleine dames die gewoon op een dames racefiets rijden?
Wat is "heel erg klein"?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_140670796
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is "heel erg klein"?
1.49
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_140671186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:52 schreef UnicornFarts het volgende:

[..]

1.49
Dan zou je t inderdaad wel in de junior maten moeten zoeken ben ik bang van.

Weet alleen niet of hier dezelfde regels voor gelden als voor "volwassen" modellen aangezien ik als kind nooit zo'n fiets heb gekocht.
Misschien dat er hier wel mensen zijn die kinderen hebben die ook fietsen, en er iets meer kijk op hebben.
Ben ik hier, of ben ik daar?
pi_140671931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:52 schreef UnicornFarts het volgende:

[..]

1.49
Dan kan je hier terecht:

http://www.vosfietsen.nl/(...)cle&id=73&Itemid=103

Volkse figuren werken er, maar met verstand van het product dat ze verkopen. Ze kunnen je daar wel goed helpen en er is genoeg keus. Maten opmeten is daar ook mogelijk. Mocht fiets niet aanwezig zijn, dan bestellen ze hem voor je :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_140672031
Vooral ook op internet even andere ervaringen met die winkel opzoeken. In mijn optiek niks meer dan een dozenschuiver. Prima plek als je weet wat je hebben moet, afrekenen en wegwezen. Maar ik zou er niet om advies gaan vragen. Mijn eigen ervaring met die mensen was ook geen voldoende.

Mijn keus zou zijn om naar een echte speciaalzaak te gaan. Zeker met zo'n kort lijf en dus blijkbaar medisch belast lijkt het me geen overbodige luxe om wat meer uit te geven aan goed advies om juist op een racer gepast te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')