abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 maart 2014 @ 20:38:36 #201
74056 crew  ToT
pi_137459817
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja ik kan als ik wat tijd heb misschien eens langskomen. Maar ja ik moet ook werken enzo. :P
^O^ Oh je bent welkom hoor, altijd leuk om een Fok!ker te ontmoeten, maar ik hoop morgen al het één en ander te kunnen regelen. Ik word als het goed is dan teruggebeld door de hypotheekverstrekker, en dan gaan we kijken hoe alles geregeld moet worden, en wat voor omslachtige dingen ik allemaal moet regelen. Ik wil het allemaal zo SNEL mogelijk er doorheen jassen. Ik kan niet tegen onzekere situaties! :X
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:40:46 #202
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137459962
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:38 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Oh je bent welkom hoor, altijd leuk om een Fok!ker te ontmoeten, maar ik hoop morgen al het één en ander te kunnen regelen. Ik word als het goed is dan teruggebeld door de hypotheekverstrekker, en dan gaan we kijken hoe alles geregeld moet worden, en wat voor omslachtige dingen ik allemaal moet regelen. Ik wil het allemaal zo SNEL mogelijk er doorheen jassen. Ik kan niet tegen onzekere situaties! :X
Tsja en morgen moet ik dus iig werken dus dat wordt 'm niet. Ik ben langzamerhand gewend geraakt aan onzekere situaties. :P

Trouwens nog 'n tip: post je hele verhaal eens in WGR, meestal zitten daar wel mensen die je snel kunnen helpen met dat soort dingen. :)
Hallon!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 maart 2014 @ 20:43:28 #203
74056 crew  ToT
pi_137460112
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja en morgen moet ik dus iig werken dus dat wordt 'm niet. Ik ben langzamerhand gewend geraakt aan onzekere situaties. :P

Trouwens nog 'n tip: post je hele verhaal eens in WGR, meestal zitten daar wel mensen die je snel kunnen helpen met dat soort dingen. :)
Heh da's mooi. :)
Ja het is niet alleen het onzekere, maar ook dat ik met al dat papierwerk, uitzoekwerk en geregel opgescheept zit. Ik wil er gewoon zo snel mogelijk van af. -O-

Pfff een Pammetje en 2 biertjes verder ben ik wat gekalmeerd, gelukkig.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:37:17 #204
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137489705
Heb je al iets meer kunnen regelen ToT?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_137497961
En dan hoor je een andere moeder met ASS dingen vertellen en heb je het idee dat het over jezelf gaat. Zo herkenbaar en "zo fijn" om te horen dat er anderen zijn die dat ook zo hebben. :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 22:09:02 #206
74056 crew  ToT
pi_137499546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:37 schreef Maria2.0 het volgende:
Heb je al iets meer kunnen regelen ToT?
Ik ben inmiddels gebeld door iemand van de hypotheekverstrekker. Ik heb mijn verhaal uitgelegd en die kerel schrok zich de tering dat er nog niks geregeld was, en heeft het meteen doorgegeven aan een collega die gaat kijken of ik alsnog dat achterstallige geld kan krijgen, en wat er allemaal moet gebeuren zodat ik vanaf nu WEL een deel van mijn hypotheek vergoed ga krijgen per maand.

Dat is een KLEINE geruststelling, maar voor mij is het nog steeds een te onzekere situatie. :X Het gaat als het goed is om meer dan 1000 euro die ik misgelopen ben. :X
Het gevoel dat ik overal alleen voor sta en alles moet regelen maakt me gewoon echt kapot. Gelukkig dat die ene kerel nu dingen gaat uitzoeken, maar ik moet er niet aan denken als er zo weer een zooi papierwerk en geregel met banken e.d. bij aan te pas zou komen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 22:09:48 #207
74056 crew  ToT
pi_137499570
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:28 schreef Nijna het volgende:
En dan hoor je een andere moeder met ASS dingen vertellen en heb je het idee dat het over jezelf gaat. Zo herkenbaar en "zo fijn" om te horen dat er anderen zijn die dat ook zo hebben. :)
_O_ Echt he!
Zo'n cursus voor mensen met ASS vind ik ook een absolute aanrader! ^O^ Aan deze cursus heb ik tot nu toe het meeste gehad van alle therapieën en cursussen die ik heb gehad! ^O^
pi_137507213
Wij doen een cursus voor ouders van kinderen met een ASS/ADHD. Erg fijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 18:28:04 #209
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137519119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:28 schreef Nijna het volgende:
En dan hoor je een andere moeder met ASS dingen vertellen en heb je het idee dat het over jezelf gaat. Zo herkenbaar en "zo fijn" om te horen dat er anderen zijn die dat ook zo hebben. :)
En aluhoedjes maar roepen dat het aan de vaccinaties ligt :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 maart 2014 @ 19:09:43 #210
74056 crew  ToT
pi_137520402
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En aluhoedjes maar roepen dat het aan de vaccinaties ligt :')
"Ja want autisme kwam pas op toen men met vaccinaties begon!"
Ja, omdat in die tijd de psychologie en psychiatrie wat op gang kwam, en men bepaalde kenmerken "autisme" is gaan noemen. :')

En verder klok/klepel verhaal met kwik en apenhersenen in de vaccinaties.
VROEGER zat er een kwikverbinding als conserveringsmiddel in. De kwikverbinding was niet schadelijk voor de mens, maar in Nederland (en volgens mij in de hele EU) is het inmiddels verboden voor zover ik weet.
De apenhersenen zijn een voedingsbodem om de virussen op te kweken waarvoor het vaccin bedoeld is.
Er zou ook nog antivries in zitten. Volgens mij zit dat er nog wel steeds in omdat die vaccins bij zeer lage temperaturen bewaard moeten worden, maar dan praat je over een paar milligram, waar geen hond ooit wat van zou kunnen merken.
pi_137522919
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:09 schreef ToT het volgende:

[..]

"Ja want autisme kwam pas op toen men met vaccinaties begon!"
Ja, omdat in die tijd de psychologie en psychiatrie wat op gang kwam, en men bepaalde kenmerken "autisme" is gaan noemen. :')

Ik denk dat de kenmerken vaak duidelijker worden op de leeftijd dat ze toevallig ook die vaccinatie krijgen. Maar ja, is het dan de vaccinatie of is het dan gewoon de leeftijd waarop... Maar daar is de alu-hoedjes brigade niet ontvankelijk voor.
Wat me dan eigenlijk wel nieuwsgierig maakt of er onder niet gevaccineerde kinderen net zo vaak autisme voorkomt... ;). Is daar geen onderzoek naar gedaan (neem de bible belt ofzo).


En idd wat jij zegt over de tijd dat men een naam heeft bedacht voor autisme...

Nog even wat ge-edit...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 maart 2014 @ 20:13:05 #212
74056 crew  ToT
pi_137522975
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik denk dat de kenmerken vaak duidelijker worden op de leeftijd dat ze toevallig ook die vaccinatie krijgen. Maar ja, is het dan de vaccinatie of is het dan gewoon de leeftijd waarop... Maar daar is de alu-hoedjes brigade niet ontvankelijk voor.

En idd wat jij zegt over de tijd dat men een naam heeft bedacht voor autisme...
Ik ben jarenlang modje geweest van BNW, dus breek me de bek niet open! _O-
pi_137541040
Hoe gaan jullie auties en aspies om met deze vervelende sociale warmte op deze zondag, je kan de deur niet uit of een blij hoofd wil een gesprek met je aan gaan over het weer, donder op !
  zondag 9 maart 2014 @ 13:00:02 #214
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_137541506
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:43 schreef Duveldrinker het volgende:
Hoe gaan jullie auties en aspies om met deze vervelende sociale warmte op deze zondag, je kan de deur niet uit of een blij hoofd wil een gesprek met je aan gaan over het weer, donder op !
Ik heb echt NOOIT dat ik daar spontaan over aangesproken wordt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137541557
Ik woon in een "sociale" buurt w/
pi_137541644
Mensen spreken mij niet aan, ik zie er te eng uit of zo. Wel heb ik veel spelende kinderen naast mijn huis dus vlucht ik straks naar mijn ouders.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:26:26 #217
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137542233
Mijn grafhoofd opzetten. Dat schrikt wel af :P
Enige jammere is wel dat iedereen in de tuin bezig is en lawaai en gedoe. Dat slik ik vandaag maar eventjes (moet toch zo weg) maar ik ga zsm even oorplugjes scoren zodat ik deze zomer óók eens kan genieten van rustig in de zon zitten.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 9 maart 2014 @ 18:08:04 #218
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137550764
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik woon in een "sociale" buurt w/
Jottem, maar ook als NT'er vind ik dat niet je van het. Het verplichte karakter is minimaal aanwezig iig van huis uit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_137553751
Aan de ene kant dwingt het mij enigszins sociaal te zijn en soms wanneer ik een super dag heb lukt dat ook best aardig. Maar de meeste tijd dan is het zwaar irritant. Ik sta ook elke dag bij de basisschool om de kleine man te brengen en halen, ook vreselijk! Dat gewauwel (en geroddel) van die wijven dat gaat door merg en been bij mij. :|W
pi_137558041
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:43 schreef Duveldrinker het volgende:
Hoe gaan jullie auties en aspies om met deze vervelende sociale warmte op deze zondag, je kan de deur niet uit of een blij hoofd wil een gesprek met je aan gaan over het weer, donder op !
Geen zin in contact, dan zorg ik dat ik in de achtertuin blijf ;). Maar ik vind een praatje over het weer vaak niet zo heel dramatisch. Dan heb ik het idee dat ik "sociaal" ben geweest en het weer is in elk geval niet zo ingewikkeld meestal ;).
Ik heb er ook wel eens behoefte aan, gewoon een praatje over niks, soms wel eens een voordeel als je kleinere kinderen hebt, dan ga je wat makkelijker nog even mee naar de speeltuin en raak je vanzelf wel aan de praat.

Op het schoolplein ga ik vaak wel bij dezelfde ouders staan, beetje contact vind ik juist wel handig. Ik hoef echt niet met iedereen dikke vrienden te zijn, maar ik voel me toch meer op mn gemak als ik niet helemaal alleen sta.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 21:11:20 #221
74056 crew  ToT
pi_137559068
Ik heb juist wel behoefte aan menselijk contact. ;(
Aan de andere kant ook weer niet te veel, omdat dan op een gegeven moment de ergernissen weer komen. :')
pi_137559162
Maar dat vind ik dan weer het voordeel van een praatje op straat, dat je makkelijker weg kan lopen dan wanneer je ergens op de koffie zit ofzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 21:35:12 #223
74056 crew  ToT
pi_137560674
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef Nijna het volgende:
Maar dat vind ik dan weer het voordeel van een praatje op straat, dat je makkelijker weg kan lopen dan wanneer je ergens op de koffie zit ofzo.
Sowieso! :Y En je komt wel eens interessante mensen tegen.

Same shit met openbaar vervoer.
OV is echt moord voor mij; veel te veel prikkels van al die mensen om me heen, en ik zit me sowieso altijd al op te fokken over dat je helemaal naar een station moet gaan voor de trein, daar moet wachten, instappen, klote tijd wachten voor een overstap en dan weer van het station naar de plaats van bestemming moet reizen. Ongelooflijk veel tijdverlies.

Buiten die prikkels, irritaties en tijdverlies om vind ik het WEL leuk om soms met mensen in gesprek te raken in de trein. (Niet dat het een zo zwaar wegende factor is dat ik mijn auto weg zou doen of zo! _O- )
pi_137583982
Ik post hem hier ook even, interview met de vader van Adam Lanza
Herkende veel van de dingen die de vader vertelde over Adam die Asperger's had.

http://www.newyorker.com/(...)olomon?currentPage=1
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137586095
Ik ga er mee kappen, ik zeg mijn huur op. Ik word knettergek schijtziek van die pokkekoters.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:27:06 #226
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137590618
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:08 schreef YokiKater het volgende:
Ik ga er mee kappen, ik zeg mijn huur op. Ik word knettergek schijtziek van die pokkekoters.
Heb je een alternatief dan?

Update van hier: Ik ga weer proberen t volleyballen. Heb daar een geschiedenis in, in die zin dat ik nooit bepaald de beste was... We gaan zien waar het eindigt!

Daarnaast, wie van jullie heeft wel eens het idee dat hij of zij niet verliefd kan worden, net zoals niet-autisten?
... and I hope it's not bothering you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 maart 2014 @ 20:04:24 #227
74056 crew  ToT
pi_137592540
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Heb je een alternatief dan?

Update van hier: Ik ga weer proberen t volleyballen. Heb daar een geschiedenis in, in die zin dat ik nooit bepaald de beste was... We gaan zien waar het eindigt!

Daarnaast, wie van jullie heeft wel eens het idee dat hij of zij niet verliefd kan worden, net zoals niet-autisten?
Ik kan makkelijker verliefd worden, maar dan op dames van midden 20. Op dames van boven de 30 kan ik onmogelijk verliefd raken. Aangezien ik zelf 39 ben, denk ik dat het hopeloos is voor mij om nog aan een partner te komen. -O-
pi_137592667
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Heb je een alternatief dan?

Update van hier: Ik ga weer proberen t volleyballen. Heb daar een geschiedenis in, in die zin dat ik nooit bepaald de beste was... We gaan zien waar het eindigt!

Daarnaast, wie van jullie heeft wel eens het idee dat hij of zij niet verliefd kan worden, net zoals niet-autisten?
Als ik weet wat verliefdheid nu is? En hoe andere dat ervaren. Dus hier kan ik geen antwoord op geven
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_137595023
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik kan makkelijker verliefd worden, maar dan op dames van midden 20. Op dames van boven de 30 kan ik onmogelijk verliefd raken. Aangezien ik zelf 39 ben, denk ik dat het hopeloos is voor mij om nog aan een partner te komen. -O-
Oh, jij gaat voor de groene blaadjes! :+ Hoezo niet eigenlijk, zijn de wat oudere dames minder aantrekkelijk?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 maart 2014 @ 20:55:18 #230
74056 crew  ToT
pi_137595099
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Oh, jij gaat voor de groene blaadjes! :+ Hoezo niet eigenlijk, zijn de wat oudere dames minder aantrekkelijk?
Ja lichamelijk kan ik me er absoluut niet toe aangetrokken voelen, en ikzelf ben gewoon nog erg maf en speels. Als ik een vrouw van tegen de 40 zou hebben, zou ik me heel erg moeten inhouden en niet mezelf kunnen zijn.
pi_137602960
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Heb je een alternatief dan?

Nee, er is geen alternatief. Volgens het woningbedrijf is dit de meest ideale woning voor mij. Alsof je op een bankje op een schoolplein zit.. je komt er echt heerlijk tot rust :{
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 maart 2014 @ 23:39:13 #232
74056 crew  ToT
pi_137603925
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:15 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Nee, er is geen alternatief. Volgens het woningbedrijf is dit de meest ideale woning voor mij. Alsof je op een bankje op een schoolplein zit.. je komt er echt heerlijk tot rust :{
Aiiii erg rumoerig dus?
Maar er is geen alternatief en toch zeg je de huur op? Waar ga je dan naar toe?
pi_137604067
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:15 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Nee, er is geen alternatief. Volgens het woningbedrijf is dit de meest ideale woning voor mij. Alsof je op een bankje op een schoolplein zit.. je komt er echt heerlijk tot rust :{
Waardeloos dus, ze maken je gewoon blij met een dode mus.

Maar laat ik maar geen ellenlange rant gaan schrijven over hoe verdorven ik het woonbeleid in NL vind.
pi_137608263
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Aiiii erg rumoerig dus?
Maar er is geen alternatief en toch zeg je de huur op? Waar ga je dan naar toe?
Dat is erg zacht uitgedrukt..
Ik heb geen idee waar ik terecht ga komen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waardeloos dus, ze maken je gewoon blij met een dode mus.

Maar laat ik maar geen ellenlange rant gaan schrijven over hoe verdorven ik het woonbeleid in NL vind.
Ik ben gewoon weer keihard genaaid. Tegen het RIBW hebben ze gezegd dat de overlast bekend is en dat er vorige zomer al heel veel klachten zijn binnen gekomen, ook zijn er al een aantal mensen om die reden verhuisd.

En dan toch plaatsen ze mij in die woning en durfen ze tegen mij te zeggen dat ze heel lang en goed hebben gezocht naar de perfecte woning en dat er niets beters is. Woedend ben ik.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 09:53:18 #235
74056 crew  ToT
pi_137609438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:45 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Dat is erg zacht uitgedrukt..
Ik heb geen idee waar ik terecht ga komen.

[..]

Ik ben gewoon weer keihard genaaid. Tegen het RIBW hebben ze gezegd dat de overlast bekend is en dat er vorige zomer al heel veel klachten zijn binnen gekomen, ook zijn er al een aantal mensen om die reden verhuisd.

En dan toch plaatsen ze mij in die woning en durfen ze tegen mij te zeggen dat ze heel lang en goed hebben gezocht naar de perfecte woning en dat er niets beters is. Woedend ben ik.
Maar als je de huur opzegt, moeten zij dan een nieuwe woning voor je zoeken, of moet je echt last minute zelf wat gaan zoeken?

Lijkt trouwens wel op mijn doemscenario: als mijn huis verkocht wordt, heb ik nog een maand of 2 om wat anders te vinden. Heb ik niks, dan zou ik theoretisch gezien in een STUDENTENKAMER terecht komen.
Ik als kerel van 39 die arbeidsongeschikt is wegens psychische klachten op een studentenkamertje! :X Ik kan niet tegen geluidsoverlast of drukte om me heen, en me dan ook nog eens moeten aanpassen aan een stel studenten, volgens schema's van het huis om beurten koken of schoonmaken enz. :X :X :X

Nee, dat gaat gewoon echt niet gebeuren!
pi_137609498
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar als je de huur opzegt, moeten zij dan een nieuwe woning voor je zoeken, of moet je echt last minute zelf wat gaan zoeken?
...
Probleem is vooral dat je in beide gevallen op korte termijn (hoogstwaarschijnlijk) niets gaat vinden wat geschikt is. Wij zouden het liefste ook een vrijstaand boerderijtje in the middle of nowhere hebben ipv ons gehorige stadsappartement, maar dat zit er gewoon niet in :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 09:59:34 #237
74056 crew  ToT
pi_137609565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat je in beide gevallen op korte termijn (hoogstwaarschijnlijk) niets gaat vinden wat geschikt is. Wij zouden het liefste ook een vrijstaand boerderijtje in the middle of nowhere hebben ipv ons gehorige stadsappartement, maar dat zit er gewoon niet in :'(
Ja snap ik, maar huur opzeggen voordat er überhaupt een alternatief gevonden is, is wel écht een gok, hoewel het zo te lezen vrijwel onmogelijk slechter kan zijn dan de huidige situatie.

Ik ben me trouwens ook al aan het oriënteren op de huizenmarkt. In kleine rotgehuchtjes zie ik soms nog oude vrijstaande huizen zien met een lap grond er bij voor een betaalbare prijs, maar van die verspringende seniorenwoningen zouden mij ook wel handig lijken, hoewel ik daarmee wel te weinig bergruimte zal hebben voor mijn gereedschappen e.d..
pi_137609715
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar huur opzeggen voordat er überhaupt een alternatief gevonden is, is wel écht een gok, hoewel het zo te lezen vrijwel onmogelijk slechter kan zijn dan de huidige situatie.

Ik ben me trouwens ook al aan het oriënteren op de huizenmarkt. In kleine rotgehuchtjes zie ik soms nog oude vrijstaande huizen zien met een lap grond er bij voor een betaalbare prijs, maar van die verspringende seniorenwoningen zouden mij ook wel handig lijken, hoewel ik daarmee wel te weinig bergruimte zal hebben voor mijn gereedschappen e.d..
Dat eerste klopt zeker, het ging dan ook redelijk tot er kinderen naar buiten gingen begreep ik. Maar een woning blijft toch altijd een gok.

Qua woning blijf ik voorlopig lekker zitten waar ik zit, hypotheek aflossen en dan over een paar jaar eens kijken naar wat definitiefs. Vrijstaand met huis en tuin en plek voor wat kippen en een garage voor de motor(s) zou fijn zijn maar dan zit je al snel in noord-oost groningen als je dat betaalbaar wil hebben :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137609741
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar als je de huur opzegt, moeten zij dan een nieuwe woning voor je zoeken, of moet je echt last minute zelf wat gaan zoeken?

Lijkt trouwens wel op mijn doemscenario: als mijn huis verkocht wordt, heb ik nog een maand of 2 om wat anders te vinden. Heb ik niks, dan zou ik theoretisch gezien in een STUDENTENKAMER terecht komen.
Ik als kerel van 39 die arbeidsongeschikt is wegens psychische klachten op een studentenkamertje! :X Ik kan niet tegen geluidsoverlast of drukte om me heen, en me dan ook nog eens moeten aanpassen aan een stel studenten, volgens schema's van het huis om beurten koken of schoonmaken enz. :X :X :X

Nee, dat gaat gewoon echt niet gebeuren!
Ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten of wat er gaat gebeuren. De enige optie om daar te kunnen blijven wonen is dat er een speelverbod komt. Ik heb al contact met hulpverleners en er komt er vanmiddag ook 1 langs geloof ik en morgen volgt er nog meer actie en dat is allemaal maar afwachten. Het klokje van mijn tijdbom is iig uitgetikt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:39:17 #240
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137610393
Ik ben benieuwd of dit triggert tot actie ondernemen YK. Ik duim in elk geval voor je dat er een goede oplossing komt.
ToT, Duitsland geen optie? Net over de grens heb je goed betaalbare vrijstaande huizen.

Verliefd zijn? Ja hoor, ik kan heel snel verliefd worden. Verliefd blijven is het probleem.
En itt ToT val ik juist alleen op mannen die minstens 5 jaar ouder zijn :P Al van jongs af aan trouwens. Resulteerde erin dat ik als meisje van 16 rommelde met een vent van 36 :')
Nu ben ik 29 dus dan is het allemaal wat minder erg. Ik heb wel hetzelfde trouwens dat ik juist NIET op volwassen mannen val. Ik ben zelf nogal onserieus en bij tijd aardig kinds dus dat moet wel passen :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_137610849
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben benieuwd of dit triggert tot actie ondernemen YK. Ik duim in elk geval voor je dat er een goede oplossing komt.
ToT, Duitsland geen optie? Net over de grens heb je goed betaalbare vrijstaande huizen.

Verliefd zijn? Ja hoor, ik kan heel snel verliefd worden. Verliefd blijven is het probleem.
En itt ToT val ik juist alleen op mannen die minstens 5 jaar ouder zijn :P Al van jongs af aan trouwens. Resulteerde erin dat ik als meisje van 16 rommelde met een vent van 36 :')
Nu ben ik 29 dus dan is het allemaal wat minder erg. Ik heb wel hetzelfde trouwens dat ik juist NIET op volwassen mannen val. Ik ben zelf nogal onserieus en bij tijd aardig kinds dus dat moet wel passen :D
kinds? of kinderlijk? :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:09:46 #242
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137611111
Haha nou, onvolwassen dus. Speels :P
L'Enfer, c'est les autres.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 11:12:41 #243
74056 crew  ToT
pi_137611188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben benieuwd of dit triggert tot actie ondernemen YK. Ik duim in elk geval voor je dat er een goede oplossing komt.
ToT, Duitsland geen optie? Net over de grens heb je goed betaalbare vrijstaande huizen.

Verliefd zijn? Ja hoor, ik kan heel snel verliefd worden. Verliefd blijven is het probleem.
En itt ToT val ik juist alleen op mannen die minstens 5 jaar ouder zijn :P Al van jongs af aan trouwens. Resulteerde erin dat ik als meisje van 16 rommelde met een vent van 36 :')
Nu ben ik 29 dus dan is het allemaal wat minder erg. Ik heb wel hetzelfde trouwens dat ik juist NIET op volwassen mannen val. Ik ben zelf nogal onserieus en bij tijd aardig kinds dus dat moet wel passen :D
Ik woon nu tegen de Duitse grens, dus theoretisch is dat wel een optie, maar als je dan officieel in Duitsland zou wonen, zou dat wel allerlei gevolgen kunnen hebben voor allerlei regelingen, of niet?
Arbeidsongeschiktheid, thuishulp, begeleiding enz.?

Enne....daten? O+ ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:16:38 #244
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137611296
Hm, dat is een goeie ja. Ik weet niet hoe dat zit als je wel een Nederlandse uitkering behoudt.

Enne...ik ben bijna 30 dus tja :P

Ik zit wel echt af te tellen naar 3 april, die afspraak. Ik zou zo graag willen weten waar ik aan toe ben.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_137611538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef Maria2.0 het volgende:
Hm, dat is een goeie ja. Ik weet niet hoe dat zit als je wel een Nederlandse uitkering behoudt.

Enne...ik ben bijna 30 dus tja :P

Ik zit wel echt af te tellen naar 3 april, die afspraak. Ik zou zo graag willen weten waar ik aan toe ben.
ik dacht ook dat een stempel hebben een opluchting is maar dat is het eigenlijk ook niet.
dus of je nu een stempel hebt je gaat je niet anders voelen dan nu in ieder geval.
pi_137611631
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik dacht ook dat een stempel hebben een opluchting is maar dat is het eigenlijk ook niet.
dus of je nu een stempel hebt je gaat je niet anders voelen dan nu in ieder geval.
Enerzijds vond ik het vooral fijn om eindelijk te weten wat er 'mis' was met me... na 32 jaar. Hoop dingen vielen op z'n plek in ieder geval.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137611687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Haha nou, onvolwassen dus. Speels :P
Speels? Als een puppy of kitten? O+
pi_137611709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Enerzijds vond ik het vooral fijn om eindelijk te weten wat er 'mis' was met me... na 32 jaar. Hoop dingen vielen op z'n plek in ieder geval.
mja het mijne riep meer vragen op dan antwoorden. zelfs de psycholoog zegt altijd je moet niet naar die stempel kijk dat zegt eigenlijk niks.

kans is gewoon veel groter dat als iemand zegt je bent autist dat je je dan nog meer gaat gedragen als een autist. want die doet dat ook.
pi_137611821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:31 schreef redboyke het volgende:

[..]

mja het mijne riep meer vragen op dan antwoorden. zelfs de psycholoog zegt altijd je moet niet naar die stempel kijk dat zegt eigenlijk niks.

kans is gewoon veel groter dat als iemand zegt je bent autist dat je je dan nog meer gaat gedragen als een autist. want die doet dat ook.
Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137611860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
Dat lijkt mij ook vreselijk, dat gejank van andere aanhoren.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:36:48 #251
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137611870
Mijn man heeft ook van die praatgroepen. Die heeft ADD. Hij heeft er wel iets aan maar ik denk dat het inderdaad erg verschillend is per individu.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_137611961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
haha ja groepsgesprek en dan nog sommige mensen die niet snappen dat het over een bepaald thema gaat en dan over zichzelf en over hun eigen problemen beginnen te lullen. ik heb een paar keer meegedaan maar heb dan ook gezegd van ik ga nietmeer. nu krijg ik individuele therapie en vind ik veel leuker voel ik ook niet de stress van en redboyke vertel jij nu eens iets en dan met een mond vol tanden staan verplicht te worden om ook iets te moeten zeggen in groep waar ik helemaal niet durf. helft van de tijd durf ik toch meestal niet te zeggen wat ik echt wou zeggen. dat is namelijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
fuck it had iets getyped en het was opeens allemaal verdwenen. heb geen zin om het opnieuw te typen maar samengevat was het fuck groepstherapie. individuele is veel beter daar verplicht ook niemand je te praten.
pi_137612090
Het is wel handig dat je ook praat tijdens je individuele therapie :Y
pi_137612113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:39 schreef redboyke het volgende:

[..]

haha ja groepsgesprek en dan nog sommige mensen die niet snappen dat het over een bepaald thema gaat en dan over zichzelf en over hun eigen problemen beginnen te lullen. ik heb een paar keer meegedaan maar heb dan ook gezegd van ik ga nietmeer. nu krijg ik individuele therapie en vind ik veel leuker voel ik ook niet de stress van en redboyke vertel jij nu eens iets en dan met een mond vol tanden staan verplicht te worden om ook iets te moeten zeggen in groep waar ik helemaal niet durf. helft van de tijd durf ik toch meestal niet te zeggen wat ik echt wou zeggen. dat is namelijk

[..]

fuck it had iets getyped en het was opeens allemaal verdwenen. heb geen zin om het opnieuw te typen maar samengevat was het fuck groepstherapie. individuele is veel beter daar verplicht ook niemand je te praten.
Was ook een gozer van een jaar of 60 die een hele tirade ging houden over het feit dat hij niet snapte dat 'zwarte' voetballers zich gediscrimineerd voelden als er apen-geluiden door het publiek werden gemaakt. Die ging echt bijna met de tafels gooien toen de rest van de groep aangaf dat het toch echt aan hem lag dat hij dat niet snapte :')

Keer erop ging het over werk, werd me al haast aangepraat dat het voor mij toch echt niet goed was om in een kantoortuin te zitten en dat ik er bij mijn baas op aan moest dringen om een eigen hokje te krijgen. Nee... ik ga me lekker afzonderen van de rest van mijn collegae, DAAR wordt het allemaal beter van :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137612171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Was ook een gozer van een jaar of 60 die een hele tirade ging houden over het feit dat hij niet snapte dat 'zwarte' voetballers zich gediscrimineerd voelden als er apen-geluiden door het publiek werden gemaakt. Die ging echt bijna met de tafels gooien toen de rest van de groep aangaf dat het toch echt aan hem lag dat hij dat niet snapte :')

Keer erop ging het over werk, werd me al haast aangepraat dat het voor mij toch echt niet goed was om in een kantoortuin te zitten en dat ik er bij mijn baas op aan moest dringen om een eigen hokje te krijgen. Nee... ik ga me lekker afzonderen van de rest van mijn collegae, DAAR wordt het allemaal beter van :')
Kantoortuin, dan denk ik aan een terras waar laptops staan waarop je kunt werken :)
pi_137612190
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Kantoortuin, dan denk ik aan een terras waar laptops staan waarop je kunt werken :)
Was het maar waar :')

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137612292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Was ook een gozer van een jaar of 60 die een hele tirade ging houden over het feit dat hij niet snapte dat 'zwarte' voetballers zich gediscrimineerd voelden als er apen-geluiden door het publiek werden gemaakt. Die ging echt bijna met de tafels gooien toen de rest van de groep aangaf dat het toch echt aan hem lag dat hij dat niet snapte :')

Keer erop ging het over werk, werd me al haast aangepraat dat het voor mij toch echt niet goed was om in een kantoortuin te zitten en dat ik er bij mijn baas op aan moest dringen om een eigen hokje te krijgen. Nee... ik ga me lekker afzonderen van de rest van mijn collegae, DAAR wordt het allemaal beter van :')
ja iemand van 60 die zijn nietmeer te veranderen. discriminatie word je aangeleerd door je ouders en je omgeving

echt ik erger me deraan dat andere pantienten dan ineens gaan doen alsof ze zelf expert zijn terwijl ze in het zelfde bootje zitten. ergste van al is eigenlijk dat ik hier de enige ben met MCDD dus dan beoordelen die mij hoe zij het bij hunzelf zien dat het voor hun makkelijk is voor buiten te komen dat ik me aanstel ofzo en dat die niet willen snappen dat ik het daar moeilijk mee heb.

ben trouwens aan het wachten tot mijn andere gameboy micro aankomt dan maak ik er een foto van heb hem dan toch gekocht. verder nog geen nieuws gehad over sociale woning weet niet hoe lang het gaat duren. en ik baal ervan dat ik geen game boy micro faceplate kan vinden laat staan eentje die grijs is zonder krassen. heb nintendo gemailed maar die maken er geen meer

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 11:56:18 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 11:58:02 #258
74056 crew  ToT
pi_137612471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik dacht ook dat een stempel hebben een opluchting is maar dat is het eigenlijk ook niet.
dus of je nu een stempel hebt je gaat je niet anders voelen dan nu in ieder geval.
Ik ben in ieder geval donders blij met de stempel.
Gevolgen hierdoor:
- Eindelijk goede therapie!
- Arbeidsongeschikt verklaard waardoor een ENORME spanningsbron die mijn leven gewoon stelselmatig SLOOPTE is komen te vervallen.
- Hulp in de huishouding gekregen; dat was gewoon HARD nodig! :@
- Begeleiding gekregen die me o.a. met de administratie helpt, waardoor er inzicht in mijn financiële situatie is gekomen, waar weer zeer belangrijke stappen voor zijn gemaakt (verkoop van mijn huis enzo).
- Mensen hebben nu veel meer begrip voor me als dingen ff niet helemaal lekker gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Enerzijds vond ik het vooral fijn om eindelijk te weten wat er 'mis' was met me... na 32 jaar. Hoop dingen vielen op z'n plek in ieder geval.
En dit ook, absoluut! :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:31 schreef redboyke het volgende:

[..]

mja het mijne riep meer vragen op dan antwoorden. zelfs de psycholoog zegt altijd je moet niet naar die stempel kijk dat zegt eigenlijk niks.

kans is gewoon veel groter dat als iemand zegt je bent autist dat je je dan nog meer gaat gedragen als een autist. want die doet dat ook.
Ja dat kreeg ik bij mijn vorige therapeuten ook te horen; ze hebben me geen officiële diagnose gegeven omdat ze bang waren dat ik me er helemaal naar zou gaan gedragen. (Was een stagiair die dat tegen me zei en daarmee volgens mij haar mond voorbij praatte.)
Gevolg van het weigeren van het stellen van de juiste diagnose: alle bovenstaande punten had ik toen dus niet. Als ik daar gebleven was, was ik uiteindelijk in de schuldsanering terechtgekomen.
pi_137612564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
Als ik eerlijk ben... ik lees hier al een tijdje mee en reageer heel zelden, omdat heel veel posts hier ook over zelfmedelijden gaan. Terwijl ik denk dat een heleboel van die problemen te voorkomen waren geweest.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 12:04:24 #260
74056 crew  ToT
pi_137612647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het vooral even irritant dat er meteen vanuit gegaan werd dat ik in 'de molen' wilde. Dus na de diagnose nog gesprekken met de psycholoog en zo'n praatgroep met mede-ASS-ers. Had ze al gewaarschuwd dat dat 2e waarschijnlijk geen goed idee was en ben er na 4 sessies ook mee gestopt, ik kon die gasten echt NIET uitstaan. (mijn mede-ASS-ers dan, de behandelaars waren tof) 2 uur lang zelfmedelijden aanhoren van anderen ben ik echt heel snel klaar mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:36 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook vreselijk, dat gejank van andere aanhoren.
Ik heb absoluut het tegenovergestelde als ervaring: mijn groep is echt geweldig! _O_ Leuke mensen, veel humor, veel herkenning bij elkaar waar weer met humor op ingegaan wordt enz. Het is veel lachen met elkaar, maar er vallen wel veel dingen op hun plaats door die gesprekken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:36 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn man heeft ook van die praatgroepen. Die heeft ADD. Hij heeft er wel iets aan maar ik denk dat het inderdaad erg verschillend is per individu.
Ik ben ook naar een AD(H)D praatgroep gegaan. Was ook leerzaam voor mij, maar aangezien ASS een zwaarwegendere factor is bij mij, heb ik er verhoudingsgewijs minder aan gehad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 12:09:43 #261
74056 crew  ToT
pi_137612801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:01 schreef rolklem het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben... ik lees hier al een tijdje mee en reageer heel zelden, omdat heel veel posts hier ook over zelfmedelijden gaan. Terwijl ik denk dat een heleboel van die problemen te voorkomen waren geweest.
Het rottige is dat veel problemen idd wel te voorkomen zijn, maar als je bepaalde beperkingen hebt, is dat gewoon verrot moeilijk. Je maakt niet altijd even verstandige keuzes omdat je gevoel je gewoon in de weg zit en met sommige dingen kun je helemaal niet omgaan.
Ik weet niet of je zelf een aandoening op dit gebied hebt of niet, maar voor buitenstaanders is het vaak makkelijk om te zeggen dat je bepaalde dingen op een bepaalde manier moet aanpakken, of dat iedereen dat soort zaken wel eens heeft en dat je gewoon even de schouders er onder moet zetten enz. :) Was het allemaal maar zo makkelijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 12:16:49 #262
74056 crew  ToT
pi_137613004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:44 schreef Ceased2Be het volgende:

Keer erop ging het over werk, werd me al haast aangepraat dat het voor mij toch echt niet goed was om in een kantoortuin te zitten en dat ik er bij mijn baas op aan moest dringen om een eigen hokje te krijgen. Nee... ik ga me lekker afzonderen van de rest van mijn collegae, DAAR wordt het allemaal beter van :')
Ja herkenbaar probleem: een drukke omgeving levert mij VEEL te veel prikkels op, terwijl een te rustige omgeving juist weer depressie en eenzaamheid oplevert, ÉN waardoor mijn gedachtes allerlei (altijd negatieve) kanten opschieten. Ik heb sociaal contact nodig.

Misschien is in jouw geval een eigen hokje iets te extreem, maar misschien een kleiner kantoor met een stuk of 2 collega's?
pi_137613167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:01 schreef rolklem het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben... ik lees hier al een tijdje mee en reageer heel zelden, omdat heel veel posts hier ook over zelfmedelijden gaan. Terwijl ik denk dat een heleboel van die problemen te voorkomen waren geweest.
Tja, sommige wel sommige niet. Hangt ook een beetje van de mate van ASS-erigheid af :) Ik ben opgevoed vanuit het 'stel je niet aan en doorbijten'-principe, maar dat brengt je maar zover tot het een keer stuk loopt. Ben absoluut niet dom, maar kan niet leren uit een boekje. Dat maakt school nogal een hel. Toen ik ben gaan werken ging het al een heel stuk beter en heb een baan, een eigen huis en ben gelukkig getrouwd. Dus ogenschijnlijk gaat alles goed nu :)

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja herkenbaar probleem: een drukke omgeving levert mij VEEL te veel prikkels op, terwijl een te rustige omgeving juist weer depressie en eenzaamheid oplevert, ÉN waardoor mijn gedachtes allerlei (altijd negatieve) kanten opschieten. Ik heb sociaal contact nodig.

Misschien is in jouw geval een eigen hokje iets te extreem, maar misschien een kleiner kantoor met een stuk of 2 collega's?
Nou ja, het is niet zo heel druk bij ons omdat iedereen vooral voor zichzelf bezig is. Geen muziek, weinig gepraat en weinig telefoons die overgaan. Ik zit in een hoek met 5 collegae en vind het wel best eigenlijk. De therapeut besloot echter direct al dat dat toch geen omgeving was voor mij en dat ik mijn leidinggevende en collegae moest vertellen van mijn diagnose. Mijn leidinggevende weet het, maar mijn collegae niet. Ook helemaal geen behoefte aan mijn familie en 3 vrienden weten het, waarom zou ik het mijn collegae vertellen?
Het viel mij vooral op dat er in de sessies (wat ook uit de verhalen van degene die al LANG in het traject zaten) vooral gefocussed werd op wat allemaal wel niet een probleem voor je moest zijn en hoeveel anders het wel niet is voor je itt 'normale' mensen. Als je al niet in een slachtofferrol zat had ik wel het idee dat ze je er wel in gingen praten.
Heb sterk het vermoeden dat als ze daar bij mij 25 jaar geleden mee begonnen waren ik nu ook in een speciaal afgezonderd huisje had gezeten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 12:34:08 #264
74056 crew  ToT
pi_137613474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
...
Ja het moeten doorbijten en je niet aanstellen is ook heel sterk een deel van mijn opvoeding geweest. Het niet goed uit een boekje kunnen leren was ook een probleem bij mij, en dat heeft me thuis ontzettend veel ellenlange preken opgeleverd waarbij ik bewust met een enorm schuldgevoel opgezadeld werd. Ja ik zou een gezond stel hersenen hebben en pienter genoeg zijn, maar er met de pet naar gooien.
Ik begrijp achteraf gezien die houding wel, omdat ik een IQ van 140 heb. Toch lukt leren me gewoon niet, en dat werd vroeger nooit begrepen.
Zaken die inzicht vergden kon ik beter dan wie dan ook, maar dingetjes in mijn hoofd stampen? Regeltjes leren die je moest toepassen zonder te begrijpen waarom? Forget it!

@ je werkomgeving: ja ze moeten geen problemen maken van dingen die voor jou feitelijk geen probleem zijn. Aan de andere kant KAN het natuurlijk zo zijn dat er daadwerkelijk wel problemen zijn, maar die jij niet als zodanig ervaart, maar waar je wel gevolgen van ondervindt die je er niet direct aan koppelt.
Zoals ik het hier lees is dat bij jou niet het geval, dus moeten ze niet hun standaard visie op jou projecteren. Met andere therapieën ben ik ook finaal stukgelopen op dat standaardvisies op mij geprojecteerd werden waar ik absoluut niets mee kon. Ik stond een keer echt op het punt te ontploffen en iedereen verrot te schelden toen de therapeute EINDELIJK precies op DAT moment ingreep en zei: "Laten we hier maar over ophouden, want volgens mij zit het probleem bij hem dieper dan dit."
No shit, Sherlock!
pi_137613600
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja het moeten doorbijten en je niet aanstellen is ook heel sterk een deel van mijn opvoeding geweest. Het niet goed uit een boekje kunnen leren was ook een probleem bij mij, en dat heeft me thuis ontzettend veel ellenlange preken opgeleverd waarbij ik bewust met een enorm schuldgevoel opgezadeld werd. Ja ik zou een gezond stel hersenen hebben en pienter genoeg zijn, maar er met de pet naar gooien.
Ik begrijp achteraf gezien die houding wel, omdat ik een IQ van 140 heb. Toch lukt leren me gewoon niet, en dat werd vroeger nooit begrepen.
Zaken die inzicht vergden kon ik beter dan wie dan ook, maar dingetjes in mijn hoofd stampen? Regeltjes leren die je moest toepassen zonder te begrijpen waarom? Forget it!
Herkenbaar ja, was ontzettend goed in hoofdrekenen alleen slecht met alle dingen die met motoriek te maken hadden (incl schrijven). Moeilijke schoolopdrachten deed ik goed, makkelijke gingen steeds mis. Leraren liepen daar ook op stuk, ik zou het allemaal op m'n sloffen moeten kunnen maar deed het niet enzo. Dat heeft heel veel frustratie opgeleverd.
En eigenlijk nog steeds als ik moet leren, moet voor m'n werk nu mijn certificaten gaan halen en het is zo'n gevecht om door de stof heen te komen. Collega van me heeft er al 3 van de 5 en ik moet de eerste nog halen... des te frustrerender omdat ik in de praktijk op hetzelfde niveau zit als hem.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 12:54:14 #266
74056 crew  ToT
pi_137613988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:39 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Herkenbaar ja, was ontzettend goed in hoofdrekenen alleen slecht met alle dingen die met motoriek te maken hadden (incl schrijven). Moeilijke schoolopdrachten deed ik goed, makkelijke gingen steeds mis. Leraren liepen daar ook op stuk, ik zou het allemaal op m'n sloffen moeten kunnen maar deed het niet enzo. Dat heeft heel veel frustratie opgeleverd.
En eigenlijk nog steeds als ik moet leren, moet voor m'n werk nu mijn certificaten gaan halen en het is zo'n gevecht om door de stof heen te komen. Collega van me heeft er al 3 van de 5 en ik moet de eerste nog halen... des te frustrerender omdat ik in de praktijk op hetzelfde niveau zit als hem.
Hehehe ja met psychologische tests waren therapeuten altijd stomverbaasd dat ik zo goed kon hoofdrekenen en getallenreeksen kon onthouden. Voor die getallenreeksen gebruikte ik allerlei verschillende tactieken om het te onthouden, zoals rekensommetjes tussen de verschillende getallen, nummers visualiseren of andere logica er tussen zien te verzinnen.
Motoriek is bij mij ook altijd een ramp geweest: hoe vaak ik op de basisschool publiekelijk door de leraren gekleineerd ben vanwege mijn handschrift.... :X En met gym ging het ook altijd bagger.
Simpele dingen gingen bij mij ook vaak mis. Met topografie kon ik bijvoorbeeld helemaal niks! Aardrijkskunde vond ik in het algemeen heel simpel, maar zodra topografie er bij aan te pas kwam haalde ik alleen maar onvoldoendes omdat daar gewoon geen logica in te vinden is. Ik plaatste doodleuk steden van Groningen in Noord-Brabant enzo! :')

Certificaten halen op het werk heb ik ook altijd moeilijk mee gehad: MCSE, cursus didactiek waarbij je veel saaie boeken moest lezen enz.
pi_137614690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik dacht ook dat een stempel hebben een opluchting is maar dat is het eigenlijk ook niet.
dus of je nu een stempel hebt je gaat je niet anders voelen dan nu in ieder geval.
Voor mij was het absoluut een opluchting! ...al moet ik wel eerlijk zeggen dat het zeker wel een half jaar duurde voordat ik het "geaccepteerd" had.
Nu heb ik er wel vrede mee (al is dat naar mijn mening soms meer een wapenstilstand, want opgeven is aan mij niet besteed! :P ).
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja herkenbaar probleem: een drukke omgeving levert mij VEEL te veel prikkels op, terwijl een te rustige omgeving juist weer depressie en eenzaamheid oplevert, ÉN waardoor mijn gedachtes allerlei (altijd negatieve) kanten opschieten. Ik heb sociaal contact nodig.
Het gaat er ook om om een juiste balans te vinden.
Zeker als het over sociaal contact gaat :)
Ik heb daarvoor eigenlijk wel een prima oplossing gevonden en dat is skype. Zo heb ik wel contact met mn vrienden en tegelijkertijd minder overprikkeling door hun aanwezigheid :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 13:19:09 #268
74056 crew  ToT
pi_137614747
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij was het absoluut een opluchting! ...al moet ik wel eerlijk zeggen dat het zeker wel een half jaar duurde voordat ik het "geaccepteerd" had.
Nu heb ik er wel vrede mee (al is dat naar mijn mening soms meer een wapenstilstand, want opgeven is aan mij niet besteed! :P ).

[..]

Het gaat er ook om om een juiste balans te vinden.
Zeker als het over sociaal contact gaat :)
Ik heb daarvoor eigenlijk wel een prima oplossing gevonden en dat is skype. Zo heb ik wel contact met mn vrienden en tegelijkertijd minder overprikkeling door hun aanwezigheid :)
Ja mijn meeste sociale contacten lopen ook via internet, met name hier op Fok, waar ik in de loop der jaren een real life vriendenkring heb opgebouwd. :) Heel af en toe komen we bij elkaar over de vloer, maar verder hebben we hier echt super fijn contact! ^O^
Skype gebruik ik veel minder. MSN gebruikte ik vroeger heel vaak, maar toen dat over ging in Skype, heb ik het maandenlang niet meer gebruikt. :@ Ben zo wel heel wat vrienden uit het oog verloren.
pi_137614893
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja mijn meeste sociale contacten lopen ook via internet, met name hier op Fok, waar ik in de loop der jaren een real life vriendenkring heb opgebouwd. :) Heel af en toe komen we bij elkaar over de vloer, maar verder hebben we hier echt super fijn contact! ^O^
Skype gebruik ik veel minder. MSN gebruikte ik vroeger heel vaak, maar toen dat over ging in Skype, heb ik het maandenlang niet meer gebruikt. :@ Ben zo wel heel wat vrienden uit het oog verloren.
Als het -echte- vrienden zijn (tegenwoordig noemt "iedereen" een vage kennis van 2 dagen geleden al een "vriend", magoed :') ), dan zal het niks uitmaken.

Ik heb ook vrienden met wie het contact een paar jaar zo goed als helemaal stil heeft gelegen, maar als we elkaar dan eindelijk weer eens spraken, dan was alles gewoon weer koek en ei ;)
pi_137615510
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja mijn meeste sociale contacten lopen ook via internet, met name hier op Fok, waar ik in de loop der jaren een real life vriendenkring heb opgebouwd. :) Heel af en toe komen we bij elkaar over de vloer, maar verder hebben we hier echt super fijn contact! ^O^
Skype gebruik ik veel minder. MSN gebruikte ik vroeger heel vaak, maar toen dat over ging in Skype, heb ik het maandenlang niet meer gebruikt. :@ Ben zo wel heel wat vrienden uit het oog verloren.
Ik merk dat ik het heel snel afbouw, ik heb wat mensen die ik op een wekelijkse basis zie voor een spellenavond waarvan ik er 1 als echte vriend wil bestempelen. Voor de rest komen er eigenlijk nog 2 man voor in aanmerking. Merkte van mezelf dat bij de oudere vrienden de 'verplichting' contact te houden eigenlijk al zoveel frustratie met zich meebracht dat ik niet eens zin had om contact te maken. Kwam er vorig jaar 1 tegen in de Efteling met zijn dochtertje die ik ook nog steeds niet had gezien :') Een ander deed zo hard z'n best contact me mij te houden dat ik er echt *geen* trek meer in had. Paar maanden terug uit pure frustratie met iedereen mijn facebook verwijderd en nu heb ik ook met de laatste paar geen contact meer :') (voor zover je FB als contact kunt beschouwen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 13:47:42 #271
74056 crew  ToT
pi_137615541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als het -echte- vrienden zijn (tegenwoordig noemt "iedereen" een vage kennis van 2 dagen geleden al een "vriend", magoed :') ), dan zal het niks uitmaken.

Ik heb ook vrienden met wie het contact een paar jaar zo goed als helemaal stil heeft gelegen, maar als we elkaar dan eindelijk weer eens spraken, dan was alles gewoon weer koek en ei ;)
Heh ja dat wisselt heel sterk van persoon tot persoon. Ik heb vrienden die ik eens per maand zie, sommigen nog veel minder dan dat, maar de vriendschap is er niet minder om.
En ik ben wel secuur met wie ik een vriend of een kennis noem! :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 13:52:44 #272
74056 crew  ToT
pi_137615700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik merk dat ik het heel snel afbouw, ik heb wat mensen die ik op een wekelijkse basis zie voor een spellenavond waarvan ik er 1 als echte vriend wil bestempelen. Voor de rest komen er eigenlijk nog 2 man voor in aanmerking. Merkte van mezelf dat bij de oudere vrienden de 'verplichting' contact te houden eigenlijk al zoveel frustratie met zich meebracht dat ik niet eens zin had om contact te maken. Kwam er vorig jaar 1 tegen in de Efteling met zijn dochtertje die ik ook nog steeds niet had gezien :') Een ander deed zo hard z'n best contact me mij te houden dat ik er echt *geen* trek meer in had. Paar maanden terug uit pure frustratie met iedereen mijn facebook verwijderd en nu heb ik ook met de laatste paar geen contact meer :') (voor zover je FB als contact kunt beschouwen).
Okee dan. :) Ja ikzelf heb ook actief met een aantal gebroken, maar de meeste vriendschappen zijn gewoon verwaterd.
1 vriend heb ik het hier wel eens over gehad: 16 jaar of zo mee bevriend geweest, maar hij was er fel op tegen dat ik psychologische hulp zocht; ik moest gewoon weer gaan werken en niet zeuren!
Verder was hij er fel op tegen dat ik "van zijn belastingcenten" hulp in de huishouding en begeleiding kreeg, terwijl hijzelf zijn dagelijkse 3 - 4 gram wiet altijd betaald krijgt door zijn vriendin. Met hem heb ik het dus bewust definitief afgekapt; aan bekrompen mensen die alleen maar kritiek kunnen leveren heb ik gewoon niks.
pi_137615765
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee dan. :) Ja ikzelf heb ook actief met een aantal gebroken, maar de meeste vriendschappen zijn gewoon verwaterd.
1 vriend heb ik het hier wel eens over gehad: 16 jaar of zo mee bevriend geweest, maar hij was er fel op tegen dat ik psychologische hulp zocht; ik moest gewoon weer gaan werken en niet zeuren!
Verder was hij er fel op tegen dat ik "van zijn belastingcenten" hulp in de huishouding en begeleiding kreeg, terwijl hijzelf zijn dagelijkse 3 - 4 gram wiet altijd betaald krijgt door zijn vriendin. Met hem heb ik het dus bewust definitief afgekapt; aan bekrompen mensen die alleen maar kritiek kunnen leveren heb ik gewoon niks.
Actief verbroken heb ik er maar 1, maar de rest vewaterd gewoon. Ik vergeet contact op te nemen of het boeit me eigenlijk gewoon niet meer wat er met hem/haar gebeurd :')
Oude vriend van me snapte het ook niet dat mijn behoefte aan menselijk contact ook echt helemaal klaar was aan het eind van een werkweek.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137615789
Dat komt wij geen energie halen uit sociaal contact, het kost ons energie. Het terugtrekken moet je zien als het opladen van de batterij om weer sociaal te kunnen zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 14:01:25 #275
74056 crew  ToT
pi_137615987
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat komt wij geen energie halen uit sociaal contact, het kost ons energie. Het terugtrekken moet je zien als het opladen van de batterij om weer sociaal te kunnen zijn.
Dit inderdaad, absoluut!
Ik krijg te veel prikkels binnen bij sociaal contact en ben de hele tijd aan het bedenken van wat sociaal wenselijk is en wat niet. Hierdoor kom ik vaak weer erg onzeker en druk over (zoals laatst toen ik hier 3 vrienden tegelijk over de vloer had en als een bezetene met koffie, thee en hapjes heen en weer aan het rennen was), maar gelukkig kennen mijn vrienden me onderhand wel en accepteren dat gewoon. :)
Wel zorgt het er voor dat ik naderhand zowel zit te stuiteren als ook volkomen uitgeput ben! :X

En laten we het over werk maar HELEMAAL niet hebben, waarbij je vaak continu op de vingers wordt gekeken en steeds naar behoren moet presteren, targets moet halen, vaardig moet zijn in communicatie met klanten enz. :X
pi_137616202
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit inderdaad, absoluut!
Ik krijg te veel prikkels binnen bij sociaal contact en ben de hele tijd aan het bedenken van wat sociaal wenselijk is en wat niet. Hierdoor kom ik vaak weer erg onzeker en druk over (zoals laatst toen ik hier 3 vrienden tegelijk over de vloer had en als een bezetene met koffie, thee en hapjes heen en weer aan het rennen was), maar gelukkig kennen mijn vrienden me onderhand wel en accepteren dat gewoon. :)
Wel zorgt het er voor dat ik naderhand zowel zit te stuiteren als ook volkomen uitgeput ben! :X

En laten we het over werk maar HELEMAAL niet hebben, waarbij je vaak continu op de vingers wordt gekeken en steeds naar behoren moet presteren, targets moet halen, vaardig moet zijn in communicatie met klanten enz. :X
De grap is vooral dat ik op mijn werk steevast wordt gekenmerkt als communicatief zeer vaardig. Mensen vinden het fijn om met mij te spreken en fijn dat ze eindelijk eens een IT-er hebben waar wel mee te praten valt :')
Zolang het over werk gaat ook helemaal geen moeite mee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 14:14:06 #277
74056 crew  ToT
pi_137616383
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De grap is vooral dat ik op mijn werk steevast wordt gekenmerkt als communicatief zeer vaardig. Mensen vinden het fijn om met mij te spreken en fijn dat ze eindelijk eens een IT-er hebben waar wel mee te praten valt :')
Zolang het over werk gaat ook helemaal geen moeite mee.
Hahaha! Toen ik nog in de IT zat, werd ik vaak ook naar lastige (interne) klanten gestuurd omdat ik een olifanthuid en een engelengeduld had. Ik mocht bepaalde mensen ook tutoyeren die van iedereen het diepste respect eisten enzo.
De pest was wel dat ik thuis vaak de tol er van betaalde. Als mensen mij slecht behandelden op het werk, kwam het helaas ook ter plekke wel naar buiten; ik heb meerdere keren staan janken als ik bepaalde keuzes helemaal tot op de kleinste details zat uit te leggen en mensen dan nog vanuit domme koppigheid aan hun standpunt vasthielden en mij persoonlijk aanvielen. :X
pi_137616594
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Hahaha! Toen ik nog in de IT zat, werd ik vaak ook naar lastige (interne) klanten gestuurd omdat ik een olifanthuid en een engelengeduld had. Ik mocht bepaalde mensen ook tutoyeren die van iedereen het diepste respect eisten enzo.
De pest was wel dat ik thuis vaak de tol er van betaalde. Als mensen mij slecht behandelden op het werk, kwam het helaas ook ter plekke wel naar buiten; ik heb meerdere keren staan janken als ik bepaalde keuzes helemaal tot op de kleinste details zat uit te leggen en mensen dan nog vanuit domme koppigheid aan hun standpunt vasthielden en mij persoonlijk aanvielen. :X
Nee (gelukkig) nooit last van gehad, ben zelf jaren Service manager geweest maar merkte wel dat al dat verplichte sociale contact zijn tol eistte; was aan het eind van de dag gewoon op. Na m'n burn-out ook gekozen voor een techniek richting waar minder klantcontact was en daar zit ik nu nog steeds. Beter planbaar, minder verplicht sociaal doen. En als specialist mag je gewoon awkward zijn. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:29:04 #279
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137621007
Ik werk met dementerende ouderen, daar ben ik erg goed in maar ben wel kapot na een dag. Ik sta geloof ik wel bekend als open en communicatief sterk maar daar stop ik dan ook al mijn energie in.
Sociale contacten verlopen voor een heel groot deel online, dat vind ik fijn, het scheelt veel energie en je kan elkaar toch regelmatig spreken. Eens per maand heb ik wel een avondje wijntjes drinken met een vriendin en af en toe na college een borrel. Ik vind het prima zo :)
L'Enfer, c'est les autres.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 17:16:44 #280
74056 crew  ToT
pi_137622690
Mja ikzelf ben wel aardig eenzaam. Online contacten zijn wel fijn, maar real life is toch wel fijner.
Aan de ander kant voel ik me meestal erg opgelaten als ik bij iemand op bezoek ben. Als iemand bij mij op bezoek gaat het beter, hoewel het wel per persoon en per situatie verschilt; als iemand al wat vaker op bezoek is geweest en hij/zij is relaxed, dan gaat het wel goed. :)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:31:52 #281
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137623094
Ik lees heel veel, misschien klinkt het gek maar ik ben daardoor wel minder eenzaam. Heerlijk om me terug te trekken in een andere wereld.
L'Enfer, c'est les autres.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 17:47:40 #282
74056 crew  ToT
pi_137623570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:31 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik lees heel veel, misschien klinkt het gek maar ik ben daardoor wel minder eenzaam. Heerlijk om me terug te trekken in een andere wereld.
Ik lees niet vaak, maar tot mijn burnout kon ik wel compleet in een boek opgaan als ik zat te lezen.
Ik ben nu Game of thrones aan het lezen, maar dat gaat steeds met een paar pagina's en dan moet ik het boek weer ff wegleggen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 17:49:13 #283
74056 crew  ToT
pi_137623611
Grappig trouwens, de schoonmaakster die hier wekelijks komt, kent meerdere mensen met Asperger. Er zijn zo veel dingen zo herkenbaar voor elkaar als we over het onderwerp praten! :D Dat doet me gewoon echt goed, dat ik toch bepaalde erkenning krijg.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:51:07 #284
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137623678
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik lees niet vaak, maar tot mijn burnout kon ik wel compleet in een boek opgaan als ik zat te lezen.
Ik ben nu Game of thrones aan het lezen, maar dat gaat steeds met een paar pagina's en dan moet ik het boek weer ff wegleggen.
Omdat je je niet kunt concentreren?

Met GoT snap ik het trouwens wel. Daar begreep ik na een paar bladzijden al niks meer van :')
Ik ben niet zo goed in fantasy.
L'Enfer, c'est les autres.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 17:54:26 #285
74056 crew  ToT
pi_137623796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:51 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Omdat je je niet kunt concentreren?

Met GoT snap ik het trouwens wel. Daar begreep ik na een paar bladzijden al niks meer van :')
Ik ben niet zo goed in fantasy.
idd @ concentratie. :)
Ja ik heb eerst de serie gekeken en lees nu de boeken (ben nog met deel 1 bezig), en het is me nu allemaal wel een stuk duidelijker. Ik kan het verhaal wel volgen, maar mijn aandacht verslapt gewoon redelijk snel. Misschien komt het ook wel deels doordat ik het verhaal al ken door die serie.
Toch merk ik in het algemeen dat lezen een stuk moeilijker is geworden. Officiële papieren over financiële zaken zijn voor mij gewoon vellen met abstracte symbolen waar ik met de grootste moeite in mijn hoofd iets leesbaars van kan maken.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:56:26 #286
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_137623865
Herkenbaar wat theoretische teksten betreft. Ik studeer Literatuurwetenschap en moet dus veel lezen. Theoretische teksten zijn echter een ramp. Gehoorbescherming op en proberen is wat ik nu doe.
Het maakt wel dat normale boeken, dus die ik echt voor de lol lees, heerlijk weglezen. Die kan ik bij tijd en wijlen echt verslinden.
L'Enfer, c'est les autres.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 17:58:57 #287
74056 crew  ToT
pi_137623929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Herkenbaar wat theoretische teksten betreft. Ik studeer Literatuurwetenschap en moet dus veel lezen. Theoretische teksten zijn echter een ramp. Gehoorbescherming op en proberen is wat ik nu doe.
Het maakt wel dat normale boeken, dus die ik echt voor de lol lees, heerlijk weglezen. Die kan ik bij tijd en wijlen echt verslinden.
Ahhh DAT kan ik wel goed begrijpen dan ja! :Y
Ja nu ik er over nadenk heb ik altijd wel erg veel moeite gehad met theoretische zooi (ook met school enzo), maar het is dus verergerd.
Vroeger kon ik ook compleet opgaan in een verhaal! :) Tegenwoordig visualiseer ik dingen die ik lees heel sterk en blijf daar dan erg in hangen waardoor ik moeilijk verder kan lezen.
pi_137625368
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhh DAT kan ik wel goed begrijpen dan ja! :Y
Ja nu ik er over nadenk heb ik altijd wel erg veel moeite gehad met theoretische zooi (ook met school enzo), maar het is dus verergerd.
Vroeger kon ik ook compleet opgaan in een verhaal! :) Tegenwoordig visualiseer ik dingen die ik lees heel sterk en blijf daar dan erg in hangen waardoor ik moeilijk verder kan lezen.
Ik heb altijd veel gelezen, maar ik kan echt niets visualiseren. Krijg geen beeld door of niets, maar kan een verhaal wel boeiend/spannend vinden.
Had Lord of the Rings 12 keer gelezen voordat de films uitkwamen, maar pas daarna had ik een voorstelling van de personages toen ik het weer las :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 18:50:04 #289
74056 crew  ToT
pi_137625418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb altijd veel gelezen, maar ik kan echt niets visualiseren. Krijg geen beeld door of niets, maar kan een verhaal wel boeiend/spannend vinden.
Had Lord of the Rings 12 keer gelezen voordat de films uitkwamen, maar pas daarna had ik een voorstelling van de personages toen ik het weer las :')
12 keer? :o Holy shit!
Ik kan een boek zelfs geen 2x lezen, hoewel ik wel van plan ben om Deathgate ooit weer eens te gaan lezen, maar dan de Engelse versie. :)
pi_137625673
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:50 schreef ToT het volgende:

[..]

12 keer? :o Holy shit!
Ik kan een boek zelfs geen 2x lezen, hoewel ik wel van plan ben om Deathgate ooit weer eens te gaan lezen, maar dan de Engelse versie. :)
Ik las dat vrijwel continue door gedurende 3 t/m 5 havo :) naast al het andere wat ik last. grofweg 500/600 pagina's aan scifi / fantasy per week.

Deathgate ook gelezen, een van de weinige dingen van Weiss/Hickman die te pruimen is, maar ben bang dat ik het tegenwoordig niet meer zou trekken :)

Tegenwoordig ben ik blij als ik 1 boek per half jaar lees :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58:27 #291
74056 crew  ToT
pi_137625731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik las dat vrijwel continue door gedurende 3 t/m 5 havo :) naast al het andere wat ik last. grofweg 500/600 pagina's aan scifi / fantasy per week.

Deathgate ook gelezen, een van de weinige dingen van Weiss/Hickman die te pruimen is, maar ben bang dat ik het tegenwoordig niet meer zou trekken :)

Tegenwoordig ben ik blij als ik 1 boek per half jaar lees :'(
Hehehe dat dat het enige van hen zou zijn dat te pruimen is, hoor ik wel vaker!

Hoezo lees je tegenwoordig zo weinig dan? :)
pi_137625971
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehehe dat dat het enige van hen zou zijn dat te pruimen is, hoor ik wel vaker!

Hoezo lees je tegenwoordig zo weinig dan? :)
kan me er niet meer toe zetten eigenlijk, 10 minuten voor het slapen gaan haal ik nog en af en toe in de trein dat ik een uurtje kan pakken. geen idee hoe het komt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137689693
iemand zei tegen me dat gamers slappe zakken zijn
dus als resultaat heb ik iedereen verwijderd van facebook en van skype

en ga ik nu maar verder door het leven zonder vrienden. IRL had ik al geen vrienden en nu heb ik al mijn online vrienden ook verwijderd.

dus nu ga ik maar gamen als een slappe zak.
dit is aangekomen vandaag:
pi_137689758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:22 schreef redboyke het volgende:
iemand zei tegen me dat gamers slappe zakken zijn
dus als resultaat heb ik iedereen verwijderd van facebook en van skype

en ga ik nu maar verder door het leven zonder vrienden. IRL had ik al geen vrienden en nu heb ik al mijn online vrienden ook verwijderd.

dus nu ga ik maar gamen als een slappe zak.
dit is aangekomen vandaag:
[ afbeelding ]
Mooi laten lullen, maar bekijk het ook eens rustig of het iedereen afstraffen om de opmerking van 1 persoon de moeite is?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137690297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mooi laten lullen, maar bekijk het ook eens rustig of het iedereen afstraffen om de opmerking van 1 persoon de moeite is?
als ik iedereen ban uit mijn leven dan gaat zoiets ook nietmeer voorvallen ga ik me ook nietmeer afhankelijk opstellen van iemand. heb ik ook geen mensen nietmeer die op me neerpraten.

je moet me zien als een puzzel heel lang geleden was ik compleet
maar elke keer als iemand iets verkeerd tegen me zei dan ging er een stukje weg
en nu ben ik op het punt gekomen dat ik zeg dit is het laatste stukjes ik heb geen andere stukjes nodig
ik ga proberen alleen gelukkig te zijn. ik snapte de laatste aflevering niet van dexter maar nu wel omdat ik het zelf meemaak. ik straf mezelf omdat ik vind dat ik niet voldoe aan de standaard van vrienden hebben.
als ik daar toch niet aan kan voldoen en wil ik liever geen vrienden meer.
ga ik er gelukkiger door worden nee, maar ga ik er slechter door worden?ook niet alleen maar beter want ik heb geen mensen meer die me nauw aan het hart lagen die me kunnen teleurstellen.
een ander mens zou zich nu slecht voelen maar sinds gisteren voel ik me eigenlijk beter.
pi_137690470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:44 schreef redboyke het volgende:

[..]

als ik iedereen ban uit mijn leven dan gaat zoiets ook nietmeer voorvallen ga ik me ook nietmeer afhankelijk opstellen van iemand. heb ik ook geen mensen nietmeer die op me neerpraten.

je moet me zien als een puzzel heel lang geleden was ik compleet
maar elke keer als iemand iets verkeerd tegen me zei dan ging er een stukje weg
en nu ben ik op het punt gekomen dat ik zeg dit is het laatste stukjes ik heb geen andere stukjes nodig
ik ga proberen alleen gelukkig te zijn. ik snapte de laatste aflevering niet van dexter maar nu wel omdat ik het zelf meemaak. ik straf mezelf omdat ik vind dat ik niet voldoe aan de standaard van vrienden hebben.
als ik daar toch niet aan kan voldoen en wil ik liever geen vrienden meer.
ga ik er gelukkiger door worden nee, maar ga ik er slechter door worden?ook niet alleen maar beter want ik heb geen mensen meer die me nauw aan het hart lagen die me kunnen teleurstellen.
een ander mens zou zich nu slecht voelen maar sinds gisteren voel ik me eigenlijk beter.
Ja, kan je uit ervaring vertellen dat het (bij mij althans) niet zo werkt. Het voelt wellicht als de juiste weloverwogen beslissing. Op de lange termijn wordt niemand vrolijker van gebrek aan sociaal contact.

Daar komt mijn nickname ook vandaan; immers als ik doe alsof ik er niet ben is alles wat mij overkomt minder erg. Nog 3 maanden en ik kan mijn gymleraar uitlachen; die zei openlijk dat ik de 35 niet ging halen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137690783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja, kan je uit ervaring vertellen dat het (bij mij althans) niet zo werkt. Het voelt wellicht als de juiste weloverwogen beslissing. Op de lange termijn wordt niemand vrolijker van gebrek aan sociaal contact.

Daar komt mijn nickname ook vandaan; immers als ik doe alsof ik er niet ben is alles wat mij overkomt minder erg. Nog 3 maanden en ik kan mijn gymleraar uitlachen; die zei openlijk dat ik de 35 niet ging halen.
ik weet niet of ik ongevoelig ben of altijd gedaan heb alsof ik gevoelens had maar ik voelde me steeds meer en meer gevoellozer worden. vanaf dat ik iemand verwijder is die persoon verdwenen voor altijd ik kan ook niet zeggen fuck die ga ik terug toevoegen nee zo ben ik niet.ik krabbel nietmeer terug.

heb ook geen emails gehad van mensen die zeggen dat ik hun niet moet verwijderen. waarom zou ik om andere mensen geven als die andere mensen faken dat ze geintereseerd zijn in dingen dat ik vertel. ik merk het elke dag aan de verpleging. vertel hun niks over games of series want het kan hun niks boeien.
vandaag komt de psycholoog en ga ik hem ook vertellen dat dit het laatste gesprek is dat we gaan hebben dat ik al bijna 4 jaar aan het praten ben en ik het beu ben dat ze dingen minder erg laten lijken of dat ze alles wat ik zeg in twijfel trekken. ze zeggen niet dat is niet waar maar gebruiken zou het kunnen dat blablabla zo en zo is.

ik ben praten moe en heb nooit waarde gehecht aan vriendschap omdat ik altijd op zoek was naar liefde voor altijd. maar paar jaar geleden ben ik er ook achter gekomen dat dat ook niet bestaat dus heb ik toen besloten om forever alone te zijn. mss verhuis ik naar japan dan vinden de mensen me daar mss wat normaal.
pi_137690866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef redboyke het volgende:

ik ben praten moe en heb nooit waarde gehecht aan vriendschap omdat ik altijd op zoek was naar liefde voor altijd. maar paar jaar geleden ben ik er ook achter gekomen dat dat ook niet bestaat dus heb ik toen besloten om forever alone te zijn. mss verhuis ik naar japan dan vinden de mensen me daar mss wat normaal.
Dat is wel herkenbaar. Maar Japan is wel erg druk, voor mij persoonlijk dan iig. Ik zelf vertrek over een ruime maand uit de maatschappij om in de natuur te gaan wonen.
pi_137690947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:06 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Dat is wel herkenbaar. Maar Japan is wel erg druk, voor mij persoonlijk dan iig. Ik zelf vertrek over een ruime maand uit de maatschappij om in de natuur te gaan wonen.
ik zou zeggen kijk eerst de film Into the wild. en denk na of je het dan nog wilt. ik heb die film gezien en dacht van wow wel erg.
pi_137690998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik weet niet of ik ongevoelig ben of altijd gedaan heb alsof ik gevoelens had maar ik voelde me steeds meer en meer gevoellozer worden. vanaf dat ik iemand verwijder is die persoon verdwenen voor altijd ik kan ook niet zeggen fuck die ga ik terug toevoegen nee zo ben ik niet.ik krabbel nietmeer terug.

heb ook geen emails gehad van mensen die zeggen dat ik hun niet moet verwijderen. waarom zou ik om andere mensen geven als die andere mensen faken dat ze geintereseerd zijn in dingen dat ik vertel. ik merk het elke dag aan de verpleging. vertel hun niks over games of series want het kan hun niks boeien.
vandaag komt de psycholoog en ga ik hem ook vertellen dat dit het laatste gesprek is dat we gaan hebben dat ik al bijna 4 jaar aan het praten ben en ik het beu ben dat ze dingen minder erg laten lijken of dat ze alles wat ik zeg in twijfel trekken. ze zeggen niet dat is niet waar maar gebruiken zou het kunnen dat blablabla zo en zo is.

ik ben praten moe en heb nooit waarde gehecht aan vriendschap omdat ik altijd op zoek was naar liefde voor altijd. maar paar jaar geleden ben ik er ook achter gekomen dat dat ook niet bestaat dus heb ik toen besloten om forever alone te zijn. mss verhuis ik naar japan dan vinden de mensen me daar mss wat normaal.
Alsof ik mezelf hoor praten 20 jaar geleden. Onthoud ook dat de verpleging niet meer is dan dat; het zijn je vrienden niet dus dat zij niet geïnteresseerd zijn in jouw specifieke niche maakt nog niet dat je er niets aan hebt. De kunst is om mensen te vinden die jouw niche delen. En dat hoeven er niet veel te zijn, mensen die pretenderen veel vrienden te hebben hebben vooral veel kennissen als ze 1 of 2 goede vrienden hebben zal het veel zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')