abonnement Unibet Coolblue
pi_137121139
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Klokov het volgende:
Zou er nog iemand een uitbreiding van de behandelde thema's in de OP zien of een nieuw thema als toevoeging willen zien?
Wanneer organiseer je een trainings-/instructiesessie?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_137121314
Dit is de nederlandse guru:

A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:07:55 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137121319
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef Klokov het volgende:
Ik zal nog even de OP updaten m.b.t. handverzorging.

[..]

Kan je zelf prima opzoeken via Google maar ik heb van oa. fitnessmerken en fitness24 ( http://www.fitnessmerken.nl/krachttraining/kettlebell.html & http://www.fitnessmerken.nl/krachttraining/kettlebell.html )

fitnessmerken.nl is erg duur zie ik. Zie de kunstof 8 kilo bell, bij hun 40 euro, bij gorillasport 18 euro. Even goed rondkijken kan dus veel geld besparen. Maar:

Athletesport.nl voor gietijzeren bells, volgens mij zo'n beetje de goedkoopste.

http://www.athleteshop.nl(...)6P57wCFTCWtAodyXUASg

En gorillasports.nl hebben kunstof, gietijzer met een plastic jasje en gietijzeren bells voor een redelijke prijs.

http://www.athleteshop.nl(...)6P57wCFTCWtAodyXUASg

Wat een goede bell is is moeilijk te zeggen, in de zin dat je met alle bells alle oefeningen kan doen. Ik denk dat het grootste verschil in de handvaten zit. Als je bij Gorillasport kijkt naar de kunstof bells zit daar een behoorlijk groot handvat aan. De een zal daar bij zweren en de ander zal er niet eens naar omkijken...
pi_137121340
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Klokov het volgende:
Zou er nog iemand een uitbreiding van de behandelde thema's in de OP zien of een nieuw thema als toevoeging willen zien?
Kettlebell voor fitness

Kettlebell voor sport
-long cycle
-biathlon

Veel voorkomende vragen:
Waar te koop:
KB Deventer
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_137121390
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

fitnessmerken.nl is erg duur zie ik. Zie de kunstof 8 kilo bell, bij hun 40 euro, bij gorillasport 18 euro. Even goed rondkijken kan dus veel geld besparen. Maar:

Athletesport.nl voor gietijzeren bells, volgens mij zo'n beetje de goedkoopste.

http://www.athleteshop.nl(...)6P57wCFTCWtAodyXUASg

En gorillasports.nl hebben kunstof, gietijzer met een plastic jasje en gietijzeren bells voor een redelijke prijs.

http://www.athleteshop.nl(...)6P57wCFTCWtAodyXUASg

Wat een goede bell is is moeilijk te zeggen, in de zin dat je met alle bells alle oefeningen kan doen. Ik denk dat het grootste verschil in de handvaten zit. Als je bij Gorillasport kijkt naar de kunstof bells zit daar een behoorlijk groot handvat aan. De een zal daar bij zweren en de ander zal er niet eens naar omkijken...
50 euro zonder verzendkosten is niet duur voor een gietijzeren kettlebell van 20kg
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-20-kg.html
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_137121470
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef 1517 het volgende:

[..]

Kettlebell voor fitness

Kettlebell voor sport
-long cycle
-biathlon

Veel voorkomende vragen:
Waar te koop:
KB Deventer
Gaat erin komen, ik zal een spoiler opnemen met veelgestelde vragen wanneer deze langskomen in het topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Wanneer organiseer je een trainings-/instructiesessie?
Moet iedereen wel zijn eigen kettlebell meenemen :P
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_137121485
Ga voor de goede kwaliteit kettlebell. Een goede kettlebell gaat een misschien wel honderden jaren mee.

Een goede kettlebell is uit een stuk ijzer gegoten. De goedkopere hebben vaak het handvat er op gelast.

Een goede kettlebell heeft de juiste diameter en geen lasnaden.

Persoonlijk heb ik gekozen voor de ECHT competitie kettlebells uit Rusland. Elke keer als ik een kettlebell ergens tegenkom ben ik blij dat ik net even wat meer heb uitgegeven en geen pijnlijke handen heb na een lange set
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:16:40 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137121513
Ow ja, je moet trouwens ook niet van die merk bells kopen. Een Adidas bell van 16 kilo bv kost 105 euro!! :D

Idioten. :')

Als je zeker bent dat de KB in je schema blijft, en je met verschillende gewichten uit de voeten kan, kan je ook eens kijken naar de setjes die gorillasport verkoopt.

http://www.athleteshop.nl/kettlebells-set-licht-4-8-12-16-20-kilo setje kost 149,95 euro. Als je de bells los koopt betaal je 179,95 euro.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:18:29 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137121565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef 1517 het volgende:
Ga voor de goede kwaliteit kettlebell. Een goede kettlebell gaat een misschien wel honderden jaren mee.

Een goede kettlebell is uit een stuk ijzer gegoten. De goedkopere hebben vaak het handvat er op gelast.

Een goede kettlebell heeft de juiste diameter en geen lasnaden.

Persoonlijk heb ik gekozen voor de ECHT competitie kettlebells uit Rusland. Elke keer als ik een kettlebell ergens tegenkom ben ik blij dat ik net even wat meer heb uitgegeven en geen pijnlijke handen heb na een lange set
Waar heb je die gekocht?
pi_137122138
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:40:38 #61
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137122244
quote:
Kettlebell beest is dat, Steve Cotter.

Ik heb naar competitiebells gekeken, maar ik krijg amper m'n handen in die handvaten. Ik heb daarmee moeite om m'n pink en ringvinger er in te krijgen. Ik ben dus voor de gemiddelde bell gegaan. Inderdaad gelast, maar ik denk niet dat ze snel uit elkaar zullen vallen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:35:20 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137123708
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Godver Snake, ik dacht, ik google even in de rondte en toen kwam ik hier terecht [ afbeelding ].
Jezus. :')

Misschien wel een leuk idee voor een competitiemeet?? :+
pi_137126920
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jezus. :')

Misschien wel een leuk idee voor een competitiemeet?? :+
Is het equivalent voor de mannen wat ik denk dat het is? :X
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_137128131
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jezus. :')

Misschien wel een leuk idee voor een competitiemeet?? :+
Ik pass, m'n eierstokyoga vereist al te veel tijd.
pi_137130132
OP geupdate met linkjes naar relatief goede (web)shops die kettlebells verkopen. Weet er iemand een centrale website waarop alle oefeningen + instructie te vinden zijn? Ik wil niet allerlei verschillende filmpjes in de OP gaan planten omdat het dan zo'n wirwar wordt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_137130215
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:02 schreef Klokov het volgende:
OP geupdate met linkjes naar relatief goede (web)shops die kettlebells verkopen. Weet er iemand een centrale website waarop alle oefeningen + instructie te vinden zijn? Ik wil niet allerlei verschillende filmpjes in de OP gaan planten omdat het dan zo'n wirwar wordt.
Ik had gisteren een site gevonden waar iets van 10 tot 12 oefeningen dmv filmpjes werd uitgelegd, ben alleen niet online vanavond. :@
pi_137130288
Ik zet deze voorlopig wel even in de OP, geen vids maar in ieder geval plaatjes.
http://www.bodybuilding.c(...)quipment/kettlebells
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_137130698
Wel handig als je de oefening correct uitvoert :)

Ben ik de enige die denkt aan koeienbellen bij het woord kettlebell? :@
pi_137130891
Needs more cowbell

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:38:29 #70
401497 Solivagus
Mighty pirate!
pi_137131218
Bij de Action heb je wel goedkope (lichte) kettlebells liggen. Zes kilogram voor zeven euro en of iets dergelijks. Leuk om mee te beginnen.

Zelf gebruik ik fitness handschoenen om mijn handen te beschermen, want blaartjes wil wel met die (plastic) gevallen!

Op YouTube staan wel leuke routines om te volgen.
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
pi_137131581
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:38 schreef Solivagus het volgende:
Bij de Action heb je wel goedkope (lichte) kettlebells liggen. Zes kilogram voor zeven euro en of iets dergelijks. Leuk om mee te beginnen.

Zelf gebruik ik fitness handschoenen om mijn handen te beschermen, want blaartjes wil wel met die (plastic) gevallen!

Op YouTube staan wel leuke routines om te volgen.
Zou zelf nooit plastic kettlebells kopen maar de randjes kan je er ongetwijfeld afschuren met een strip schuurpapier. Als het voor gietijzeren kettlebells werkt werkt het ook voor plastic, de verf gaat er misschien af of wordt wat minder maar daarvoor zijn de kettlebells ook niet :P
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:26:12 #72
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_137132696
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:51 schreef Klokov het volgende:

[..]

Zou zelf nooit plastic kettlebells kopen maar de randjes kan je er ongetwijfeld afschuren met een strip schuurpapier. Als het voor gietijzeren kettlebells werkt werkt het ook voor plastic, de verf gaat er misschien af of wordt wat minder maar daarvoor zijn de kettlebells ook niet :P
die dingen zijn net zo groot als een echte van drie keer dat gewicht :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_137169944
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:26 schreef stinkie het volgende:

[..]

die dingen zijn net zo groot als een echte van drie keer dat gewicht :')
Vandaag een 20kg kettlebell gespot van plastic, wat een bakbeest. Snap niet waarom je zo'n ding zou kopen. Om het nog rampzaliger te maken hadden ze stukken rubber op het handvat om de grip te verbeteren o.i.d. :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:17:54 #74
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137179754
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:56 schreef Noek het volgende:
Als je eerst zorgt dat je techniek maar goed is.
Over het algemeen zijn mensen eerst geneigd om te swingen vanuit hun rug of schouders terwijl je heupen het werk moeten doen. Eerst techniek, dan pas gewicht.
Voor een one arm snatch of een turkish get up is 8 kg wel voldoende als startende vrouw.
Klopt helemaal. Ik heb het in het verleden ook gedaan, maar meer als krachttraining dan conditietraining. Maar het is lang geleden, dus misschien sowieso een goed idee om eerst goed in te komen voordat ik verder kijk. :')

Maar puur als KT, heb je dan niet voor de grotere spiergroepen een zwaarder gewicht nodig?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:56:57 #75
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_137193881
Vanmiddag ff wat swings doen. Hoeveel swings na een push-dag, jongens?
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')