abonnement Unibet Coolblue
pi_137056013
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_137056118
Inspirerende TT.
pi_137079699
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:41 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan uit je bericht niet lezen of je eens was of dat je sarcastisch bedoelde...
Hij was sarcastisch, aangezien:
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:45 schreef Yondaime het volgende:
Namelijk bij light trainen, spieren worden lang,
en bij heavy weight trainen, spieren worden klein, bolliger en harder?
onzin is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:52 schreef z80 het volgende:

[..]

gezien de vraag van Grunge ga ik er vanuit dat ze niet "diep" gaat met trainen. dan is 24 uur wel genoeg.
Vreemde aanname.

quote:
anders laat je het wel uit je hoofd om alcohol te gaan drinken. de man met de hamer moker staat dan al lachend klaar.
Met mate alcohol drinken staat je herstel niet in de weg.
pi_137094176
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')

Jij snapt het.
Ik ben zelf sportinstructeur bij een grote sportschool, losse gewichten en balansoefeningen zijn juist een must. Machines is goed om mee te beginnen en de pezen te laten wennen maar voor verdere training is het goed om dit te combineren met losse oefeningen.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:21:35 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137094203
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:20 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Ik ben zelf sportinstructeur bij een grote sportschool, losse gewichten en balansoefeningen zijn juist een must. Machines is goed om mee te beginnen en de pezen te laten wennen maar voor verdere training is het goed om dit te combineren met losse oefeningen.
Je bent zelf sportinstructeur bij een grote sportschool! Maar natuurlijk! Geen wonder dat je zo enthousiast de post van 16meter zat te beamen. :D
pi_137094285
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bent zelf sportinstructeur bij een grote sportschool! Maar natuurlijk! Geen wonder dat je zo enthousiast de post van 16meter zat te beamen. :D
Geen reden om hierover te liegen. Verder is de enige reden dat de meeste instructeurs bij apparaten blijven is omdat de meeste sportscholen werken met standaard schemas vanwege budget. En ik ken gewoon de types die niet willen afzien van hun routine. Vaak polen die het beter weten en zich volvreten met eiwitten. Eindigen met redelijke kracht maar een dikke buik en bij 5 herhalingen zijn ze blij.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:27:44 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137094385
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:24 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Geen reden om hierover te liegen. Verder is de enige reden dat de meeste instructeurs bij apparaten blijven is omdat de meeste sportscholen werken met standaard schemas vanwege budget. En ik ken gewoon de types die niet willen afzien van hun routine. Vaak polen die het beter weten en zich volvreten met eiwitten. Eindigen met redelijke kracht maar een dikke buik en bij 5 herhalingen zijn ze blij.
Hoewel trollen hier niet welkom is hoop ik toch dat je nu, als zijnde sportinstructeur, aan het trollen bent.

Wat een nonsens. :')
pi_137094428
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoewel trollen hier niet welkom is hoop ik toch dat je nu, als zijnde sportinstructeur, aan het trollen bent.

Wat een nonsens. :')
Wat is nonsens volgens jou?
  maandag 24 februari 2014 @ 16:33:40 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137094577
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:29 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Wat is nonsens volgens jou?
Ten eerste, wat heeft op machines trainen precies met budget te maken?

Ten tweede, er is niemand die dik wordt van eiwitten omdat ze eiwitten eten. Dik wordt je van teveel kcal eten. En wat is er mis met 5 reps?
pi_137094675
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ten eerste, wat heeft op machines trainen precies met budget te maken?

Ten tweede, er is niemand die dik wordt van eiwitten omdat ze eiwitten eten. Dik wordt je van teveel kcal eten. En wat is er mis met 5 reps?
Misschien niet erg goed verwoord van mijn kant dan. Ik doelde meer op dat bij de meeste sportscholen (waar ik ben geweest tenminste) zoals basic fit enzo vaak word gewerkt met schemas waarin vooral machines zitten, dit omdat je weinig fout kan doen op een machine in tegenstelling tot dumbells en de instructeurs daar vaak niet de tijd hebben om rustig aan een schema stap voor stap met mensen door te nemen. Een machine is tegenwoordig ook vaak met een tellertje en zelfs een stap voor stap computertje die je door je instellingen leidt. Verder bedoel ik dat je mensen hebt die het trainen verkeerd opvatten en niet naar een strak lichaam trainen maar het gaat bij hun meer om hoe veel ze kunnen optillen en dan vaak net aan 5 matige herhalingen kunnen uitvoeren. Nam nu even een voorbeeld met die eiwitten van een man die bij ons traint.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:37:24 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137094682
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Uhh ik wil niet vervelend zijn maar afaik heb jij geen sportinstructeurs-diploma, Snake ;)
Moet je voor de simpele basics ook al een diploma hebben tegenwoordig? :@
pi_137094730
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef MeneerLogica het volgende:
en dan vaak net aan 5 matige herhalingen kunnen uitvoeren
Ik walg van mensen die zo laag in de herhalingen zitten. Vind gewoon dat je dan de kantjes eraf loopt.
BEASTMODE
pi_137094757
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:38 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik walg van mensen die zo laag in de herhalingen zitten. Vind gewoon dat je dan de kantjes eraf loopt.
Naja je hebt wel schemas 5x5 bijvoorbeeld waar je een tijdje puur in je maximale kracht traint maar vind inderdaad wel dat uitvoering hierbij een grote rol speelt.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:41:15 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137094806
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Misschien niet erg goed verwoord van mijn kant dan. Ik doelde meer op dat bij de meeste sportscholen (waar ik ben geweest tenminste) zoals basic fit enzo vaak word gewerkt met schemas waarin vooral machines zitten, dit omdat je weinig fout kan doen op een machine in tegenstelling tot dumbells en de instructeurs daar vaak niet de tijd hebben om rustig aan een schema stap voor stap met mensen door te nemen. Een machine is tegenwoordig ook vaak met een tellertje en zelfs een stap voor stap computertje die je door je instellingen leidt. Verder bedoel ik dat je mensen hebt die het trainen verkeerd opvatten en niet naar een strak lichaam trainen maar het gaat bij hun meer om hoe veel ze kunnen optillen en dan vaak net aan 5 matige herhalingen kunnen uitvoeren. Nam nu even een voorbeeld met die eiwitten van een man die bij ons traint.
Okee. Ik denk dat de tijdsinvestering van iemand leren met de barbel en dummbells te werken niet enorm verschilt van iemand op machines leren te trainen. Daarbij, ik zie vaak trainers rondlopen waarvan de binnenkant van hun neus ondertussen pijnlijk moet zijn van het schrapen, want ze doen niks. Als je dan toch werkt kan je beter wat tijd in je klanten steken. (Wat ik niet naar jou bedoel, ik heb uiteraard geen idee wat jij wel en niet doet).

Het is maar wat je doel is. Ik train periodiek ook op 5 herhalingen, en zo zwaar mogelijk. En nogmaals, van eiwitten eten op zich wordt je niet dik.
pi_137094980
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Okee. Ik denk dat de tijdsinvestering van iemand leren met de barbel en dummbells te werken niet enorm verschilt van iemand op machines leren te trainen. Daarbij, ik zie vaak trainers rondlopen waarvan de binnenkant van hun neus ondertussen pijnlijk moet zijn van het schrapen, want ze doen niks. Als je dan toch werkt kan je beter wat tijd in je klanten steken. (Wat ik niet naar jou bedoel, ik heb uiteraard geen idee wat jij wel en niet doet).

Het is maar wat je doel is. Ik train periodiek ook op 5 herhalingen, en zo zwaar mogelijk. En nogmaals, van eiwitten eten op zich wordt je niet dik.
Nee ik doel ook niet op iedereen die met 5 herhalingen traint. Ik doel op mensen die echt weinig weten en puur op een paar herhalingen trainen maar ook geen advies willen omdat ze alles toch wel beter weten. En ik snap dat eiwitten op zich niet dik maakt maar je moet wel een gevarieerd eetpatroon hebben. De man waar ik het over heb eet eieren tussen de middag en 1 kilo kip per dag. Hij denkt dat dat werkt en is hier heilig van overtuigt. En iemand die al heel lang met machines traint kan er erg van profiteren om een schema een uitstapje naar losse gewichten te maken. Nieuwe prikkel etc. Ook andersom raad ik het vaak aan om weer is terug te gaan naar machines. Wij krijgen hier gelukkig genoeg ruimte voor maar ik zeg alleen dat dit niet overal zo is.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:06:28 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137095615
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:03 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Fitland.
Daar kom ik wel eens, een kennis van me werkt daar ook. Het is wel een enorme faalketen voor iedereen die serieus wil liften. Maar voor oude mannetjes en dikke huisvrouwen is het vast heel gezellig.
pi_137096227
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar kom ik wel eens, een kennis van me werkt daar ook. Het is wel een enorme faalketen voor iedereen die serieus wil liften. Maar voor oude mannetjes en dikke huisvrouwen is het vast heel gezellig.
Oké, rare vestiging. Je kan alleen moeilijk een keten op 1 recensie van een maatje van je baseren.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:26:40 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137096270
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:25 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Oké, rare vestiging. Je kan alleen moeilijk een keten op 1 recensie van een maatje van je baseren.
Ik kom er zelf ook wel ooit, in meerdere vestigingen zelfs.
pi_137096427
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kom er zelf ook wel ooit, in meerdere vestigingen zelfs.
Oké, naja waar ik werk lopen genoeg powerlifters. Zal wel aan je omgeving liggen.
pi_137096592
Maar dat sommige hier zeggen dat met losse gewichten trainen slecht is is natuurlijk gelul van de bovenste plank.

Dat wil namelijk zeggen dat powerlifters ook slecht bezig zijn. Een deadlift uitoefenen doe je namelijk ook met losse gewichten.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:39:17 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137096678
Als je nou zelf eerst eens stopt met kwats posten voordat je met je vingertje naar een ander wijst
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137100732
Ja hoi, ff een vraagje omdat ik de instructeurs op mijn sportschool een beetje dom over vind komen en op internet door de bomen het bos niet meer zie.

Ik moet ff een grote ronde reet kweken, iets strakker dan nu. Alleen maar squatten is saai, dus wat kan ik nog meer doen + instructiefilmpje zodat ik niet naar de luchthoofden hoef te stappen die bij ons rondlopen.

Momenteel dit:

Gewicht 57

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus komtumaar met tips en truuks.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 19:32:45 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 19:34:09 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137100902
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Myrr het volgende:
Ja hoi, ff een vraagje omdat ik de instructeurs op mijn sportschool een beetje dom over vind komen en op internet door de bomen het bos niet meer zie.

Ik moet ff een grote ronde reet kweken, iets strakker dan nu. Alleen maar squatten is saai, dus wat kan ik nog meer doen + instructiefilmpje zodat ik niet naar de luchthoofden hoef te stappen die bij ons rondlopen.

Momenteel dit:

Gewicht 57

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus komtumaar met tips en truuks.
Squats en lunges
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137100954
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Squats en lunges
Echt alleen dat ja? ;(
Vind die twee echt heel saai om alleen maar te doen.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:40:20 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137101216
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Myrr het volgende:
Ja hoi, ff een vraagje omdat ik de instructeurs op mijn sportschool een beetje dom over vind komen en op internet door de bomen het bos niet meer zie.

Ik moet ff een grote ronde reet kweken, iets strakker dan nu. Alleen maar squatten is saai, dus wat kan ik nog meer doen + instructiefilmpje zodat ik niet naar de luchthoofden hoef te stappen die bij ons rondlopen.

Momenteel dit:

Gewicht 57

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus komtumaar met tips en truuks.
Als je een grote ronde kont wilt zonder veel squats of lunges te doen, moet je implantaten nemen.
pi_137101263
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je een grote ronde kont wilt zonder veel squats of lunges te doen, moet je implantaten nemen.
Uiteraard zal ik die doen, vroeg me alleen af of er nog andere oefeningen voor waren. Als je iedere keer alleen maar gaat squatten en lungen raakt je reet daar ook gewoon gewend aan. Ik zoek een beetje afwisseling enzo.
pi_137101308
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik die doen, vroeg me alleen af of er nog andere oefeningen voor waren. Als je iedere keer alleen maar gaat squatten en lungen raakt je reet daar ook gewoon gewend aan. Ik zoek een beetje afwisseling enzo.
Hoeveel squat je?
BEASTMODE
  maandag 24 februari 2014 @ 19:43:30 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137101391
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik die doen, vroeg me alleen af of er nog andere oefeningen voor waren. Als je iedere keer alleen maar gaat squatten en lungen raakt je reet daar ook gewoon gewend aan. Ik zoek een beetje afwisseling enzo.
Hier kun je een enorme lijst met afwisseling vinden: http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor169231 Allemaal oefeningen voor je gluteus maximus, oftewel de grote kontspier.

Maar het beste blijft squatten als een gek.
pi_137101399
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:42 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hoeveel squat je?
Verschillend. Sport soms twee weken niet maar over het algemeen twee keer in de week en dan gewoon door tot ik niet meer kan, hou reps niet echt bij, denk drie keer 20 ongeveer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 19:46:07 ]
pi_137101476
Wat is voor een vrouw een beetje een goed begingewicht om mee te squatten?
pi_137101501
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hier kun je een enorme lijst met afwisseling vinden: http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor169231 Allemaal oefeningen voor je gluteus maximus, oftewel de grote kontspier.

Maar het beste blijft squatten als een gek.
Thanks. Ja squatten als rode draad maar moet echt even afwisseling hebben.
pi_137101561
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Myrr het volgende:

[..]

Verschillend. Sport soms twee weken niet maar over het algemeen twee keer in de week en dan gewoon door tot ik niet meer kan, hou reps niet echt bij.
Daar zit het em dus in. Je klooit maar wat aan en hanteert geen progressive overload.
BEASTMODE
pi_137101577
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:45 schreef Myrr het volgende:
Wat is voor een vrouw een beetje een goed begingewicht om mee te squatten?
Lege barbell.
BEASTMODE
pi_137101662
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:46 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Daar zit het em dus in. Je klooit maar wat aan en hanteert geen progressive overload.
Heb een onregelmatig leven dus soms schiet het er even bij in. Ga wel zoveel als mogelijk maar als ik tien dagen lang pas om elf uur thuis ben dan kan ik niet meer gaan natuurlijk.
pi_137101766
Squats, barbell, wide stance leg press, glute raises, stiff-legged deadlifts, narrow stance squat / front squat / atg squat, decific reverse lunges, hip thrusts.

Tadaa.
En gewoon op 8/15 reps trainen, 3/5 setjes. Doet wonderen.
pi_137101808
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Myrr het volgende:
Ja hoi, ff een vraagje omdat ik de instructeurs op mijn sportschool een beetje dom over vind komen en op internet door de bomen het bos niet meer zie.

Ik moet ff een grote ronde reet kweken, iets strakker dan nu. Alleen maar squatten is saai, dus wat kan ik nog meer doen + instructiefilmpje zodat ik niet naar de luchthoofden hoef te stappen die bij ons rondlopen.

Momenteel dit:

Gewicht 57

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus komtumaar met tips en truuks.
Een echt grote ronde reet is vooral genetisch (of implantaten), maar wat wel helpt zijn specifieke glute oefeningen zoals:



Verder inderdaad lunges zoals gezegd in het topic.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:51:24 #37
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_137101816
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Heb een onregelmatig leven dus soms schiet het er even bij in. Ga wel zoveel als mogelijk maar als ik tien dagen lang pas om elf uur thuis ben dan kan ik niet meer gaan natuurlijk.
en dat staat los van overload. Elke keer dat je traint gooi je er extra gewicht op. En dan groeit die reet van zelf.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_137101962
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Heb een onregelmatig leven dus soms schiet het er even bij in. Ga wel zoveel als mogelijk maar als ik tien dagen lang pas om elf uur thuis ben dan kan ik niet meer gaan natuurlijk.
Tsja. Zolang je niet structureel zwaarder gaat en keertje of 3 per week gaat zal er ook niet veel veranderen. Als je nu precies op dezelfde voet verder gaat voor de komende 5 jaar blijf je nagenoeg 5jaar dezelfde ass houden.


Diepe teksten en zo.
BEASTMODE
pi_137102023
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:54 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Tsja. Zolang je niet structureel zwaarder gaat en keertje of 3 per week gaat zal er ook niet veel veranderen. Als je nu precies op dezelfde voet verder gaat voor de komende 5 jaar blijf je nagenoeg 5jaar dezelfde ass houden.
[ afbeelding ]

Diepe teksten en zo.
Keertje of 3 per week zal geen verandering brengen? Waar baseer je dat op?
pi_137102069
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef danneh het volgende:

[..]

Keertje of 3 per week zal geen verandering brengen? Waar baseer je dat op?
Hij bedoelt denk ik "zolang je niet een keertje of 3 per week gaat".
pi_137102074
Ik ga trouwens de ene week drie keer, dan twee, soms een, dan weer vier en dan een week niet. Samengevat: heel onregelmatig. :')

Het zit er gewoon niet in om een vast schema aan te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 19:57:36 ]
pi_137102127
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef danneh het volgende:

[..]

Keertje of 3 per week zal geen verandering brengen? Waar baseer je dat op?
Ongelukkig geformuleerd zie ik. 3x per week is prima. Maar dat haalde ze niet elke keer las ik.
BEASTMODE
pi_137102157
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hij bedoelt denk ik "zolang je niet een keertje of 3 per week gaat".
Dit ja.
BEASTMODE
pi_137102186
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:57 schreef Myrr het volgende:
Ik ga trouwens de ene week drie keer, dan twee, soms een, dan weer vier en dan een week niet. Samengevat: heel onregelmatig. :')

Het zit er gewoon niet in om een vast schema aan te houden.
Lees wat ik zei: Doe oefeningen regelmatig (dus als jij minstens 2-maal per week traint, doe je het minstens 2 maal per week); houd je aan specifieke oefeningen voor de gluteus / hams / onderrug. Zal wonderen doen. Grootste tip is: houd jezelf niet voor de gek.
pi_137102200
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:58 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dit ja.
Ahh, oké!
pi_137102265
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:57 schreef Myrr het volgende:
Ik ga trouwens de ene week drie keer, dan twee, soms een, dan weer vier en dan een week niet. Samengevat: heel onregelmatig. :')

Het zit er gewoon niet in om een vast schema aan te houden.
Dan moet je echt grote veranderingen uit je hoofd zetten of het een prioriteit maken in je leven. Het is geen kwestie van bf% bij jou, dus daar valt ook weinig winst te behalen.
BEASTMODE
pi_137102338
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:00 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dan moet je echt grote veranderingen uit je hoofd zetten of het een prioriteit maken in je leven. Het is geen kwestie van bf% bij jou, dus daar valt ook weinig winst te behalen.
Nou ja ik ga natuurlijk niet mijn baan opzeggen voor een gelifte bil, dat zou gekkenwerk zijn en dan kan ik straks te gym niet meer betalen.

Kan verder thuis wel wat aankloten natuurlijk als de sportschool dicht is.

Ben ook verre van ontevreden over m'n reet :P Ziet er prima uit, maar kan beter.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 20:03:42 ]
pi_137102398
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou ja ik ga natuurlijk niet mijn baan opzeggen voor een gelifte bil, dat zou gekkenwerk zijn en dan kan ik straks te gym niet meer betalen.

Kan verder thuis wel wat aankloten natuurlijk als de sportschool dicht is.
Nogmaals. Lees mijn posts ... Een goede bil kost niet meer of minder dan 15/30 minuten per dag. (en dat mag zelfs 2/3x per week zijn) :D
pi_137102468
Vind net een 30 day squat challenge :')
Dat dan maar doen aankomende maand naast het trainen in de sportschool. Deze week om vier uur klaar dus tijd zat. *O*
pi_137102545
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou ja ik ga natuurlijk niet mijn baan opzeggen voor een gelifte bil, dat zou gekkenwerk zijn en dan kan ik straks te gym niet meer betalen.

Kan verder thuis wel wat aankloten natuurlijk als de sportschool dicht is.

Ben ook verre van ontevreden over m'n reet :P Ziet er prima uit, maar kan beter.
Daarom, prioriteiten. :P Ik kan niet oordelen over jouw dagindeling maar kan wel iets zeggen over hypertrofie ansich. Dat is namelijk best zwart-wit. Die randvoorwaarden haal jij niet allemaal, dus dan moet je compromissen sluiten.
BEASTMODE
pi_137102740
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef Myrr het volgende:
Vind net een 30 day squat challenge :')
Dat dan maar doen aankomende maand naast het trainen in de sportschool. Deze week om vier uur klaar dus tijd zat. *O*
Een 30 day squat challenge. C'mon.
pi_137102780
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:06 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Daarom, prioriteiten. :P Ik kan niet oordelen over jouw dagindeling maar kan wel iets zeggen over hypertrofie ansich. Dat is namelijk best zwart-wit. Die randvoorwaarden haal jij niet allemaal, dus dan moet je compromissen sluiten.
Okay, twee dagen trainen kan sowieso, zaterdag en zondag. Alhoewel, zondag ligt aan de zaterdag, soms is de schade van zaterdagnacht herstellen van grotere prioriteit. Met halve doppen in de sportschool staan is ook niets.

Maargoed, dat schiet natuurlijk ook niet op als ik de rest van de week niets doe. Ga m'n dumbbells maar even terugkapen van m'n zwager dan kan ik thuis ook nog wat doen.
pi_137102855
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:10 schreef danneh het volgende:

[..]

Een 30 day squat challenge. C'mon.
Ja moet toch iets doen. :')
Aan de andere kant, er 30 dagen voor nodig hebben om 250 squats te halen is ook een beetje lame.
  maandag 24 februari 2014 @ 20:13:13 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137102862
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:11 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay, twee dagen trainen kan sowieso, zaterdag en zondag. Alhoewel, zondag ligt aan de zaterdag, soms is de schade van zaterdagnacht herstellen van grotere prioriteit. Met halve doppen in de sportschool staan is ook niets.

Maargoed, dat schiet natuurlijk ook niet op als ik de rest van de week niets doe. Ga m'n dumbbells maar even terugkapen van m'n zwager dan kan ik thuis ook nog wat doen.
Gewoon op zaterdag niet zuipen. Je moet er iets voor overhebben hé.
pi_137102895
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gewoon op zaterdag niet zuipen. Je moet er iets voor overhebben hé.
Doe ik ook niet iedere zaterdag.
pi_137103060
Het is simpel, je stelde het zelf al.
Wil je verandering dan zal je prioriteiten moeten stellen. Jezelf eerst klemzuipen en de volgende dag resultaten verwachten klinkt alleen al alsof het niet werkt

Ja, je kan prima om de dag wat oefeningen doen met gewicht zodat je toch nog tegen failure aan zit. Jouw lichaam reageert niet op precies 30 squats, of 50, of 100, zoals de squat-challenge doet suggereren.

Kortom: ga meermaal per week trainen, desnoods 15 minuten na je werk. Hoe korter de trainingstijd: hoe harder je zal moeten trainen. Knallen wat er te knallen valt. Amen
pi_137104482
Back squats, front squats, box squats, goblet squats, jump squats, leg curls, romanian deadlifts, lunges, step ups, cable pullthroughs, leg press enz enz

Niet alleen aan glutes denken, maar alle onderdelen van je benen zwaar trainen, minstens 2x per week. En consistent zijn.

Goed ontwikkelde gluteus met ielige beentjes is lelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snakey op 22-03-2014 23:59:49 ]
pi_137104555
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:47 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Lege barbell.
Nou, er kan natuurlijk wel wat op. Ik heb sterke benen. :P

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 20:47:33 ]
pi_137104666
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef 16meter het volgende:
Back squats, front squats, box squats, goblet squats, jump squats, leg curls, romanian deadlifts, lunges, step ups, cable pullthroughs, leg press enz enz

Niet alleen aan glutes denken, maar alle onderdelen van je benen zwaar trainen, minstens 2x per week. En consistent zijn.

Goed ontwikkelde gluteus met ielige beentjes is lelijk.
Nimmer zal ik ielige beentjes hebben. Die zijn al prima zo. Wil alleen m'n kont iets meer liften, moet iets meer uitsteken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 20:47:57 ]
pi_137104761
Benen ziet er prima uit inderdaad. Zou zelf proberen om wat specifike gluteus isolatie toe te voegen, kijken of dat helpt. Met squats train je natuurlijk ook wel je billen, maar denk dat direct aanpakken toch iets beter werkt.
pi_137104850
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Sapstengel het volgende:
Benen ziet er prima uit inderdaad. Zou zelf proberen om wat specifike gluteus isolatie toe te voegen, kijken of dat helpt. Met squats train je natuurlijk ook wel je billen, maar denk dat direct aanpakken toch iets beter werkt.
Precies, en dat zoek ik dus. Heb alleen echt geen zin om met die leeghoofden van m'n sportschool te praten, allemaal popi jopi's die het denken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 20:51:12 ]
pi_137104917
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:49 schreef Myrr het volgende:

[..]

Precies, en dat zoek ik dus.
Jup. Heb je eerder al 10 oefeningen voorgeschoteld met uitleg. No problem
pi_137104941
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:51 schreef danneh het volgende:

[..]

Jup. Heb je eerder al 10 oefeningen voorgeschoteld met uitleg. No problem
Haha excuus.
pi_137104976
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gewoon op zaterdag niet zuipen. Je moet er iets voor overhebben hé.
Je hoeft echt niet de drank compleet op te geven hoor.
pi_137105029
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:46 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nimmer zal ik ielige beentjes hebben. Die zijn al prima zo. Wil alleen m'n kont iets meer liften, moet iets meer uitsteken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt toch al best een kont?
pi_137105059
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt toch al best een kont?
Kijk andere post. Ass is niet echt gelift.
pi_137105081
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt toch al best een kont?
Klopt. Is ook niet om een bil te kweken, maar om hem mooier te krijgen.


quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef danneh het volgende:

[..]

Kijk andere post. Ass is niet echt gelift.
Dat dus. Is ook niet echt een fortuinlijke foto, maar had ff geen zin om te kutten met licht.

Ben een tijdje bijna tien kilo zwaarder geweest en dat heeft zijn tol geëist. ;( Vind het er alsnog prima uitzien zonder kleding, maar niet meer als twee jaar terug.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 21:02:08 ]
pi_137105993
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo iets?
Ja, ook mannen kunnen een squat ass hebben :')
pi_137106121
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef danneh het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo iets?
Ja, ook mannen kunnen een squat ass hebben :')
Haha, dat ja. Goeie bil hoor.
pi_137106185
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef danneh het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo iets?
Ja, ook mannen kunnen een squat ass hebben :')
:9~

Jenifer lopez, ben jij dat?
  maandag 24 februari 2014 @ 21:13:11 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137106197
Squats 3x12 op een gewicht wat je net haalt, volgende keer 2,5/5 kg zwaarder. Jezelf uit blijven dagen. Iedere keer 3x20 met 25 kg gaat je geen progressie opleveren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137106296
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:9~

Jenifer lopez, ben jij dat?
Ja joh
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:23:55 #73
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_137157930
Wat een ge-troll in het begin :').

Hoeveel wordt er hier aan Tabata gedaan? Het lijkt mij wel interessant om dit eens een 8 weken te introduceren in mijn sport schema. Kijken wat voor een effect dit heeft op mijn lichaam.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:28:02 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137158056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:23 schreef davako het volgende:
Wat een ge-troll in het begin :').

Hoeveel wordt er hier aan Tabata gedaan? Het lijkt mij wel interessant om dit eens een 8 weken te introduceren in mijn sport schema. Kijken wat voor een effect dit heeft op mijn lichaam.
M'n pa zegt dat hij daarmee goede resultaten heeft gehaald. Hij is echter al 50+ en hij heeft nooit gemeten, dus goed bewijs dat het werkt is het niet. :P
pi_137164720
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:13 schreef fathank het volgende:
Squats 3x12 op een gewicht wat je net haalt, volgende keer 2,5/5 kg zwaarder. Jezelf uit blijven dagen. Iedere keer 3x20 met 25 kg gaat je geen progressie opleveren.
Het zal best maar direct verzwaren als je het net haalt lijkt me wel heel erg snel. :? Ik ben het met je eens dat je vaak beter wat extra gewicht kan nemen dan hetzelfde aantal repetities of zelfs meer repetities met het gewicht wat je al beheerst. Zo gauw ik voldoende repetities haal met een volledige bewegingsuitslag en de correcte beweging maak ik het zwaarder.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:45:42 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137164959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zal best maar direct verzwaren als je het net haalt lijkt me wel heel erg snel. :? Ik ben het met je eens dat je vaak beter wat extra gewicht kan nemen dan hetzelfde aantal repetities of zelfs meer repetities met het gewicht wat je al beheerst. Zo gauw ik voldoende repetities haal met een volledige bewegingsuitslag en de correcte beweging maak ik het zwaarder.
Je moet eerst zorgen dat je de juiste form en ROM hebt, dan pas kun je gaan voor voldoende repetities. Anders is het vragen om blessures.

Lukt het je niet om de juiste form en ROM vol te houden, dan heb je er teveel gewicht aanhangen. Stapje terug dus.
pi_137165037
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet eerst zorgen dat je de juiste form en ROM hebt, dan pas kun je gaan voor voldoende repetities. Anders is het vragen om blessures.

Lukt het je niet om de juiste form en ROM vol te houden, dan heb je er teveel gewicht aanhangen. Stapje terug dus.
ROM?
De juiste vorm is gemakkelijker gezegd dan gedaan voor een beginner aangezien de spiercoördinatie dan nog niet goed genoeg is. Ik denk dat een beginner tot op zekere hoogte een niet perfecte vorm voor lief moet nemen (gebrek aan symmetrie, enigszins trillen van spieren).

Ik heb wel eens gevraagd aan wat mensen wat beter is: een iets te zwaar gewicht en ongeveer (bijna) de juiste beweging of een te licht gewicht een een perfecte uitvoering. De meningen lijken nogal verdeeld te zijn, ik durf hier dan ook geen uitspraak over te doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:51:01 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_137165139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

ROM?
De juiste vorm is gemakkelijker gezegd dan gedaan voor een beginner aangezien de spiercoördinatie dan nog niet goed genoeg is. Ik denk dat een beginner tot op zekere hoogte een niet perfecte vorm voor lief moet nemen (gebrek aan symmetrie, enigszins trillen van spieren).

Ik heb wel eens gevraagd aan wat mensen wat beter is: een iets te zwaar gewicht en ongeveer (bijna) de juiste beweging of een te licht gewicht een een perfecte uitvoering. De meningen lijken nogal verdeeld te zijn, ik durf hier dan ook geen uitspraak over te doen.
ROM = range of movement. Als je squat met een perfecte vorm, maar je gaat niet ver genoeg, is de oefening nog steeds niet volledig effectief.

En zoals ik al zei: een goede form is een van de belangrijkste, zo niet dé belangrijkste factor in het vermijden van blessures. Iets te zwaar met 'ongeveer de juiste beweging' is vragen om kwetsuren.

Kijk, je mag dat van mij zelf best proberen. Ik zal je niet tegenhouden (de instructeur hopelijk wel, als hij enigszins verstand heeft van zijn beroep). Je leert vanzelf het belang van goede form als je tegen de gevolgen van een slechte form aanloopt. Hopelijk is dat voordat je zodanig geblesseerd raakt dat je er langere tijd uitligt.
pi_137165375
Ik heb geen vorm- of bereikproblemen. :)
Ik kies er - zoals ik twee reacties eerder aangaf - altijd voor om pas het gewicht te verhogen als ik een minimum aantal repetities haal met een correct uitgevoerde beweging. Mijn hoogste prioriteit bij de oefeningen is om ze zo netjes mogelijk uit te voeren. Ik geef slechts aan dat het voor beginners niet zo zeer van het gewicht of hun spierkracht afhangt of dat de vorm perfect is omdat hun coördinatie nog te slecht is. Pas als die coördinatie voldoende is ontwikkeld geldt dat bij een lager gewicht de beweging soepel verloopt en bij een hoger gewicht ineens de vorm slecht wordt. Hoeveel beginners zie je niet asymmetrisch en met trillende spieren bankdrukken? Een beginnersprobleem. Het kan dat je dan te veel gewicht hebt maar dat hoeft niet, dat is mijn punt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:28:23 #80
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_137168093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb geen vorm- of bereikproblemen. :)
Ik kies er - zoals ik twee reacties eerder aangaf - altijd voor om pas het gewicht te verhogen als ik een minimum aantal repetities haal met een correct uitgevoerde beweging. Mijn hoogste prioriteit bij de oefeningen is om ze zo netjes mogelijk uit te voeren. Ik geef slechts aan dat het voor beginners niet zo zeer van het gewicht of hun spierkracht afhangt of dat de vorm perfect is omdat hun coördinatie nog te slecht is. Pas als die coördinatie voldoende is ontwikkeld geldt dat bij een lager gewicht de beweging soepel verloopt en bij een hoger gewicht ineens de vorm slecht wordt. Hoeveel beginners zie je niet asymmetrisch en met trillende spieren bankdrukken? Een beginnersprobleem. Het kan dat je dan te veel gewicht hebt maar dat hoeft niet, dat is mijn punt.
Geen bereikproblemen? Welke provider gebruik je dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen enkele dagen/weken hoort iemand al fatsoenlijk te kunnen bank drukken/squatten etc. Is nogal een non-argument om een totale beginner erbij te halen aangezien die fase zo kort duurt dat het a-symmetrisch en trillend wordt uitgevoerd. Dat er mensen tussen zitten die zich er niet enigszins in verdiepen en oefeningen fout uitvoeren is hun probleem. Niet het probleem van een te snelle gewichtstoename.

Het gewicht wanneer iemand een goede form heeft, omdat het anders verkeerd wordt aangeleerd. Wanneer de form dus binnen enkele trainingen/weken er in is geprint kan je gerust 2,5kg-5kg per sessie, week of cycle toevoegen. Ligt er wel aan hoe ver gevorderd de persoon vanwege de verminderde meeropbrengst. Een beginner kan je na het aanleren van de goede vorm dus heel snel in gewicht laten toenemen door de grote ruimte voor verbetering in het begin(verminderde meeropbrengst). Waar een ervaren powerlifter gaat voor een 2,5 á 5kg toename over 4 weken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:48:42 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137168651
Dank Verbo.

Wat ik bedoel met 'net halen' is je sets af kunnen maken met de juiste form. Lukt dat, volgende training zwaarder gaan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137176426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:28 schreef Verbosity het volgende:
[quote]Binnen enkele dagen/weken hoort iemand al fatsoenlijk te kunnen bank drukken/squatten etc. Is nogal een non-argument om een totale beginner erbij te halen aangezien die fase zo kort duurt dat het a-symmetrisch en trillend wordt uitgevoerd.
Bij de meeste oefeningen ging dat inderdaad redelijk snel bij mij, bij 1 spiergroep blijkt het wat trager te gaan. :?
Misschien een teken dat ik die heel erg lang veel te weinig heb gebruikt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137176501
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Als ze maar niet deadliften, daar ga je dood van. De naam zegt het al.
Je hoeft niet te weten wat het is om te kunnen raden waar de naam vandaan komt. :N
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137184639
Ik moet echt is een voedingschema gaan volgen.

Ik haal bij lange na niet mijn eiwitten en alle benodigheden op een dag. Maar het ergste is dat ik geen progressie meer zie in mezelf.

Train zelf 3 a 4 keer per week. Maar heb vaak geen kracht meer of moe door medicijnen.

Afvallen hoeft van mij niet meer, weeg 89 kilo en ben 2 meter. Dus dat zit wel goed. Je zou bijna zeggen dat ik dun ben. :')

Maar ik wil mijn 'buik" weg hebben.
pi_137184892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:05 schreef Lamabal het volgende:
Ik moet echt is een voedingschema gaan volgen.

Ik haal bij lange na niet mijn eiwitten en alle benodigheden op een dag. Maar het ergste is dat ik geen progressie meer zie in mezelf.

Train zelf 3 a 4 keer per week. Maar heb vaak geen kracht meer of moe door medicijnen.

Afvallen hoeft van mij niet meer, weeg 89 kilo en ben 2 meter. Dus dat zit wel goed. Je zou bijna zeggen dat ik dun ben. :')

Maar ik wil mijn 'buik" weg hebben.
Drank maybe?
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 27 februari 2014 @ 01:01:50 #86
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_137186410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij de meeste oefeningen ging dat inderdaad redelijk snel bij mij, bij 1 spiergroep blijkt het wat trager te gaan. :?
Misschien een teken dat ik die heel erg lang veel te weinig heb gebruikt?
Welke spiergroep was dat? Kan inderdaad komen door een disbalans.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 27 februari 2014 @ 01:03:15 #87
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_137186448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:11 schreef Manono het volgende:

[..]

Drank maybe?
_O- to infinity and beyond _O-
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_137187689
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 01:01 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Welke spiergroep was dat? Kan inderdaad komen door een disbalans.
Ik durf het bijna niet te zeggen als man zijnde: de spieren die je met de bench press het meest belast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137188265
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen als man zijnde: de spieren die je met de bench press het meest belast.
Kwa kracht achterlopen van bepaalde spieren is normaal. Als je nog steeds een slechte form hebt is er iets fout.
  donderdag 27 februari 2014 @ 06:42:13 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137188302
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:05 schreef Lamabal het volgende:
Ik moet echt is een voedingschema gaan volgen.

Ik haal bij lange na niet mijn eiwitten en alle benodigheden op een dag. Maar het ergste is dat ik geen progressie meer zie in mezelf.

Train zelf 3 a 4 keer per week. Maar heb vaak geen kracht meer of moe door medicijnen.

Afvallen hoeft van mij niet meer, weeg 89 kilo en ben 2 meter. Dus dat zit wel goed. Je zou bijna zeggen dat ik dun ben. :')

Maar ik wil mijn 'buik" weg hebben.
Zorgen dat je omliggende spieren groter worden dan word je buik in verhouding kleiner. Maar dan moet je wel een kcal surplus creëren anders wordt het nogal lastig om spiergroei te stimuleren.

En een sixpack op een magere Hein is hetzelfde als dikke tieten op een vette zeug. Het telt allebei niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137188527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:05 schreef Lamabal het volgende:
Ik moet echt is een voedingschema gaan volgen.

Ik haal bij lange na niet mijn eiwitten en alle benodigheden op een dag. Maar het ergste is dat ik geen progressie meer zie in mezelf.
Bijhouden wat je eet en ervoor zorgen dat het genoeg is kost weinig tijd en moeite.
pi_137191965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:23 schreef davako het volgende:
Wat een ge-troll in het begin :').

Hoeveel wordt er hier aan Tabata gedaan? Het lijkt mij wel interessant om dit eens een 8 weken te introduceren in mijn sport schema. Kijken wat voor een effect dit heeft op mijn lichaam.
Ja, doe het af en toe met crossfit, prima te doen.
pi_137192313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:11 schreef Manono het volgende:

[..]

Drank maybe?
Drink vanaf december al niet meer
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:54:05 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_137199727
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:51 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ja, doe het af en toe met crossfit, prima te doen.
Hoe voer je dat uit dan?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_137200199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hoe voer je dat uit dan?
http://tabataexercise.com/crossfit-tabata-this-wod/

Dit bijvoorbeeld en wel meer van zulke oefeningen.

Laatst 3 rondes van 4 oefeningen die je 1 minuut max uitvoerden met 2 minuut rust na de ronde, aardig killing wel effectief.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:06:13 #96
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_137202844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

http://tabataexercise.com/crossfit-tabata-this-wod/

Dit bijvoorbeeld en wel meer van zulke oefeningen.

Laatst 3 rondes van 4 oefeningen die je 1 minuut max uitvoerden met 2 minuut rust na de ronde, aardig killing wel effectief.
Dat is afgeleid van tabata, maar niet tabata zelf.

Tabata houdt in: maximale inspanning voor 20 seconden en 10 seconden rust voor 8 rondes. Als je oefeningen als sit ups en bodyweight squats uitvoert kan je geen maximale inspanning leveren. Oefeningen die je bijvoorbeeld wel kan gebruiken zijn (one legged) burpees,sprints of roeien.

De 1 minuut max en 2 minuten rust is een interval training en geen Tabata.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_137203143
Duidelijk, doe het wel is met minuten, dus 4 minuten max 1 minuut rust maar dat is dan blijkbaar interval ipv Tabata, ligt dus aardig dichtbij elkaar.
pi_137204697
Fitness topic! :D Ik ben nieuw in dit topic. :) En oud/nieuw qua fitness. 10 jaar geleden veel en serieus aan fitness gedaan, maar helaas werd ik ziek. En helaas ben ik dat nu nog, want het is chronisch. Maar ik heb hard geknokt en zodra het kon, ging ik bij de fysio trainen. Dat heb ik zo'n anderhalf jaar gedaan en nu dan klaar voor de sportschool!

Ik heb proeflessen gedaan bij de 2 sportscholen hier in de buurt en er daarvan een uitgekozen waar ik voorlopig 1x per week aan de slag ga. Ik hoop dit in de toekomst op te bouwen naar 2x per week.

Ik ben een van de weinige mensen die de sportschool echt leuk vind, dus ben erg blij dat het weer kan! Meeste mensen met mijn ziekte halen uberhaupt de sportschool niet, ik doe al meer dan verwacht werd (ook qua werk en alles), dus ik moet maar gaan zien hoe ver ik kom!

Ik zit nu qua niveau denk ik nog onder dat van een gezonde beginner, maar ik ben erg gemotiveerd en het voordeel van de sportschool is dat je op je eigen niveau en tempo kunt trainen, zonder dat iemand daar last van heeft. Mijn doelen zijn: betere conditie en meer spierkracht.

Sorry voor lang verhaal maar dan weten jullie vast hoe het zit met mij als ik hier nog eens wat post. :)
pi_137243757
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:55 schreef Mieshka het volgende:
Fitness topic! :D Ik ben nieuw in dit topic. :) En oud/nieuw qua fitness. 10 jaar geleden veel en serieus aan fitness gedaan, maar helaas werd ik ziek. En helaas ben ik dat nu nog, want het is chronisch. Maar ik heb hard geknokt en zodra het kon, ging ik bij de fysio trainen. Dat heb ik zo'n anderhalf jaar gedaan en nu dan klaar voor de sportschool!

Ik heb proeflessen gedaan bij de 2 sportscholen hier in de buurt en er daarvan een uitgekozen waar ik voorlopig 1x per week aan de slag ga. Ik hoop dit in de toekomst op te bouwen naar 2x per week.

Ik ben een van de weinige mensen die de sportschool echt leuk vind, dus ben erg blij dat het weer kan! Meeste mensen met mijn ziekte halen uberhaupt de sportschool niet, ik doe al meer dan verwacht werd (ook qua werk en alles), dus ik moet maar gaan zien hoe ver ik kom!

Ik zit nu qua niveau denk ik nog onder dat van een gezonde beginner, maar ik ben erg gemotiveerd en het voordeel van de sportschool is dat je op je eigen niveau en tempo kunt trainen, zonder dat iemand daar last van heeft. Mijn doelen zijn: betere conditie en meer spierkracht.

Sorry voor lang verhaal maar dan weten jullie vast hoe het zit met mij als ik hier nog eens wat post. :)
Ik ben al blij voor je dat je kan sporten, zeker omdat blijkt dat je het ook echt leuk vind om te doen. Dat je er dan ook nog gezonder van wordt is meegenomen. Zou zuur zijn als je zo graag wil maar je kan niet. Sommigen hier (en BB topic) vinden het al lastig zat als ze 2 weken niet kunnen door een lichte blessure of koorts bijv.
pi_137297145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:17 schreef xFriendx het volgende:
Zou zuur zijn als je zo graag wil maar je kan niet.
Ja, dat is echt heel rot! Zeker als je niet weet of en wanneer het moment ooit gaat komen dat het wel kan! Intussen hoor je dan je collega's klagen dat ze geen zin hebben om naar de sportschool te gaan. Terwijl jij dus supergraag zou willen, maar niet kunt.
pi_137310509
quote:
11s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Moet je voor de simpele basics ook al een diploma hebben tegenwoordig? :@
Dat idee heb ik ook om in staat te kunnen zijn om zelf een goede workout te kunnen doen.
pi_137378005
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:55 schreef Mieshka het volgende:
Fitness topic! :D Ik ben nieuw in dit topic. :) En oud/nieuw qua fitness. 10 jaar geleden veel en serieus aan fitness gedaan, maar helaas werd ik ziek. En helaas ben ik dat nu nog, want het is chronisch. Maar ik heb hard geknokt en zodra het kon, ging ik bij de fysio trainen. Dat heb ik zo'n anderhalf jaar gedaan en nu dan klaar voor de sportschool!

Ik heb proeflessen gedaan bij de 2 sportscholen hier in de buurt en er daarvan een uitgekozen waar ik voorlopig 1x per week aan de slag ga. Ik hoop dit in de toekomst op te bouwen naar 2x per week.

Ik ben een van de weinige mensen die de sportschool echt leuk vind, dus ben erg blij dat het weer kan! Meeste mensen met mijn ziekte halen uberhaupt de sportschool niet, ik doe al meer dan verwacht werd (ook qua werk en alles), dus ik moet maar gaan zien hoe ver ik kom!

Ik zit nu qua niveau denk ik nog onder dat van een gezonde beginner, maar ik ben erg gemotiveerd en het voordeel van de sportschool is dat je op je eigen niveau en tempo kunt trainen, zonder dat iemand daar last van heeft. Mijn doelen zijn: betere conditie en meer spierkracht.

Sorry voor lang verhaal maar dan weten jullie vast hoe het zit met mij als ik hier nog eens wat post. :)
Succes met sporten! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:45:41 #103
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_137379161
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:49 schreef Diabox het volgende:
Hoi jongens, ik wil graag wat breder worden, maar niet zoals Arnold. Wat voor curls kan ik het beste doen? En kan ik beter m'n banaan voor of na m'n workout eten? En ik heb na 8'en vaak honger, maar ik begrijp dat je dan niks meer mag eten, hoe doen jullie dit? Ik drink momenteel veel water.
Je moet elke X als je honger heb je tanden poetsen! Verder zou ik van de shakies afblijven, anders word je echt zo'n vieze opgeblazen ballon van en dat wil je niet. Verder lekker veel herhalingen. Krijg je mooie lange spieren van.
Deathlift or Die.
pi_137680593
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
hihi
pi_137681372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef Neejman het volgende:
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
Regelmatig ja. Maar bedenk wel dat spierpijn niet gelijk staat aan spiergroei. Zonder spierpijn zullen je biceps zich ook gewoon ontwikkelen.

Wat ik altijd doe wanneer ik spierpijn krijg is 4 setjes van 10 herhalingen EZ Bar curls. Daarna nog een paar setjes hammer curl, waarbij ik begin op bijv 12kg en daarmee zoveel mogelijk reps doe, vervolgens naar 10 totdat ik niet meer kan, dan naar 8 etc. Uiteindelijk doe je dan een stuk of 40 herhalingen per arm. Als je dat 3x doet zijn je armen echt kapot.
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:31:01 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137684812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef Neejman het volgende:
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
Toen ik een jaar of 15 was na een 3daagse fapmarathon
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137685341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef Neejman het volgende:
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
Ook nooit spierpijn terwijl het goed wordt getraind.
pi_137685402
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Toen ik een jaar of 15 was na een 3daagse fapmarathon
Goede oude tijd :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:00:09 #109
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137685450
Zo fucking ergerlijk al die jonge magere kutknaapjes in de gym die geluiden maken alsof ze een ton opliften maar uiteindelijk 10kg opliften en dan vervolgens met hels kabaal de barbells / dumbells / gewichten keihard laten pleuren op de grond.
pi_137685805
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef Neejman het volgende:
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
Een tip: drag curls. Beste isolatieoefening en hij voorkomt dat je rug meehelpt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:40:23 #111
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137686591
quote:
4s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:00 schreef RickoKun het volgende:
Zo fucking ergerlijk al die jonge magere kutknaapjes in de gym die geluiden maken alsof ze een ton opliften maar uiteindelijk 10kg opliften en dan vervolgens met hels kabaal de barbells / dumbells / gewichten keihard laten pleuren op de grond.
oordoppen.

Of gewoon op je eigen training focussen. Kan mij het nou verrotten hoeveel iemand optilt met hoeveel kabaal. Daar laat je je toch niet door beïnvloeden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:43:33 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137686701
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef fathank het volgende:

[..]

oordoppen.

Of gewoon op je eigen training focussen. Kan mij het nou verrotten hoeveel iemand optilt met hoeveel kabaal. Daar laat je je toch niet door beïnvloeden.
:') Toevallig dat je het zegt. Mijn vriendin had gisteren mijn oordoppen gejat en meegenomen naar d'r stage. Ik weet nog dat ik tijdens het buffelen haar nog stuurde dat het echt tergend was om naar Kane te moeten luisteren. Echt wat een grafmuziek. Ik werd er wel lekker agressief van, maar ik denk dat het cortisol ook lekker rondpompte.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:36:38 #113
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_137697256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef Neejman het volgende:
Heeft 1 van jullie ooit echt spierpijn in de biceps? Zo ja wat voor een oefeningen doen jullie dan? Ik heb daar namelijk nooit spierpijn.
Ik heb ook zelden spierpijn in me biceps. Soms wel maar zoals Sapstengel al zegt: spierpijn staat niet gelijk aan spiergroei. In me schouders heb ik ook (bijna) nooit spierpijn terwijl ik ze keihard aanpak en ze wel degelijk groeien!

Ik heb vooral spierpijn in me chest, legs lats, onderrug en af en toe tri's.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_137713134
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken morgen of ik ze goed hard aan kan pakken. Voor de rest wel altijd spierpijn in andere delen dus vond het wel raar! :)
hihi
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:16:59 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137713314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef Neejman het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken morgen of ik ze goed hard aan kan pakken. Voor de rest wel altijd spierpijn in andere delen dus vond het wel raar! :)
Vaak krijgen mensen geen spierpijn in biceps omdat ze veel te veel gewicht pakken waardoor ze allerlei andere spieren aan moeten spreken om die dumbbell omhoog te krijgen.
pi_137713519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Vaak krijgen mensen geen spierpijn in biceps omdat ze veel te veel gewicht pakken waardoor ze allerlei andere spieren aan moeten spreken om die dumbbell omhoog te krijgen.
12 voelt te licht en 14 voelt te zwaar, welke pak je dan?
hihi
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:22:53 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137713670
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef Neejman het volgende:

[..]

12 voelt te licht en 14 voelt te zwaar, welke pak je dan?
Dan 12 kilo op, zeg, 12 reps. Als je die 12 reps makkelijk haalt overgaan op 8 x 14 kilo en die weer opwerken naar 12 reps. Enz.
pi_137715879
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan 12 kilo op, zeg, 12 reps. Als je die 12 reps makkelijk haalt overgaan op 8 x 14 kilo en die weer opwerken naar 12 reps. Enz.
Oke bedankt! ^O^
hihi
pi_137717382
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef Neejman het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken morgen of ik ze goed hard aan kan pakken. Voor de rest wel altijd spierpijn in andere delen dus vond het wel raar! :)
Ik heb alleen spierpijn als ik een compleet nieuwe oefening doe, nieuw schema, etc en dan alleen de eerste keer. Spierpijn zegt niets over je training.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:45:01 #120
352806 Neejman
Jawelman!
pi_137732062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik heb alleen spierpijn als ik een compleet nieuwe oefening doe, nieuw schema, etc en dan alleen de eerste keer. Spierpijn zegt niets over je training.
ik heb ook niet elke keer dat ik train spierpijn, maar vond het raar dat ik nog nooit spierpijn in mijn biceps heb gehad en wel in andere delen die ik train.
hihi
pi_137846763
Hier even opnieuw
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:32 schreef FreezePop het volgende:
Goedemiddag allemaal [ afbeelding ]

Ik ben sinds een weekje begonnen met fitness en gaat allemaal lekker enzo. Heb wel een paar vraagjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik doe dit voornamelijk omdat ik gewoon een wat strakker lichaam wil krijgen. Ben tot een jaar terug wel slank geweest maar het is het laatste jaar best fout gegaan. Momenteel beetje skinnyfat en wil dat graag oplossen.

Nu wil ik ook wel wat breder worden maar hoor ik toch veel dat cardio slecht is. Ik wil dus een gebalanceerd schema van afvallen en breder worden. Aangezien /r/fitness op reddit één grote circlejerk van anti-cardio is heb ik daar nog geen antwoorden kunnen vinden.

Veel zweren bij HIIT, zodat je vetverbranding + spierbehoud hebt. Is dit waar? Doen jullie aan cardio? Hopelijk kunnen jullie mij als amateur helpen. Dieëten doe ik al! Alcohol is al twee weken een no-go en frisdrank is vervangen met water. Voel me momenteel al zoveel beter.

Thanks!
pi_137850897
goede cardio:
tire flips
farmers walks
barbell complexes
kettlebell swings al dan niet gecombineerd met burpees/pushups enz
prowler/sled werk
medicine ball werk
sprints
battle rope werk

of uit bovenstaande opties een circuitje samenstellen

binnen 10-15 min kun je hiermee helemaal stuk gaan

leuker en uitdagender dan een hometrainer of loopband

en als je skinnyfat bent zou ik juist keihard liften, cardio/conditioning is bijzaak als je geen spiermassa hebt
  maandag 17 maart 2014 @ 23:19:48 #123
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_137868444
Hoi ik ga vanaf nu ook mee posten.
Vandaag was het chestday

Eerst gewoon bankdrukken met 10-10 kg en toen 15-15 en toen 3 x met 20-20.
Daarna een 3 supersetjes dumbell fly's en dat bankdrukken maar dan met dumbells.
Als laatst dat apparaat dat beetje op fly's lijkt maar dan zittend en na elk setje 15 keer opdrukken

Heb ik het goed gedaan vandaag?
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:21:21 #124
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_137892630
Ik ben nu een maand bezig bij Basic Fit. Boek erg goede resultaten. Ga zo 4 keer in de week en voel me thuis. Nadeel is wel dat personeel niets uitlegt en je leken op hun foute uitvoering moet wijzen.

Vooral mijn schouders en bovenlichaam ontwikkelen zich goed. Sinds kort ook met sit-ups etc begonnen, dit sloeg ik eerst over. Heb altijd het gevoel dat je hier enorm van afvalt.

Ik wil nu iets met poeders of sportvoeding gaan doen en hier niet te veel aan kwijt zijn. Eerder, praten we over jaren terug, zo'n bus poeder van de Perry Sport gehad maar ik heb eigenlijk nooit melk in huis. Alternatieven?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:29:04 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_137892878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Planga het volgende:
Ik ben nu een maand bezig bij Basic Fit. Boek erg goede resultaten. Ga zo 4 keer in de week en voel me thuis. Nadeel is wel dat personeel niets uitlegt en je leken op hun foute uitvoering moet wijzen.

Vooral mijn schouders en bovenlichaam ontwikkelen zich goed. Sinds kort ook met sit-ups etc begonnen, dit sloeg ik eerst over. Heb altijd het gevoel dat je hier enorm van afvalt.

Ik wil nu iets met poeders of sportvoeding gaan doen en hier niet te veel aan kwijt zijn. Eerder, praten we over jaren terug, zo'n bus poeder van de Perry Sport gehad maar ik heb eigenlijk nooit melk in huis. Alternatieven?
Je kan beter eerst eens nadenken waarom je 'een poeder' zou willen nemen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:11:18 #126
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_137897257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan beter eerst eens nadenken waarom je 'een poeder' zou willen nemen.
Ter aanvulling op mijn training. Extra resultaat in creeren spiermassa dus.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_137906992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:11 schreef Planga het volgende:

[..]

Ter aanvulling op mijn training. Extra resultaat in creeren spiermassa dus.
Heb je het over eiwit "poeder"?

En, afvallen van situps? :?
pi_137910173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Planga het volgende:
Ik ben nu een maand bezig bij Basic Fit. Boek erg goede resultaten. Ga zo 4 keer in de week en voel me thuis. Nadeel is wel dat personeel niets uitlegt en je leken op hun foute uitvoering moet wijzen.

Vooral mijn schouders en bovenlichaam ontwikkelen zich goed. Sinds kort ook met sit-ups etc begonnen, dit sloeg ik eerst over. Heb altijd het gevoel dat je hier enorm van afvalt.

Ik wil nu iets met poeders of sportvoeding gaan doen en hier niet te veel aan kwijt zijn. Eerder, praten we over jaren terug, zo'n bus poeder van de Perry Sport gehad maar ik heb eigenlijk nooit melk in huis. Alternatieven?
Ik ben een leek op het gebied van poeders, maar het alternatief lijkt me extra eiwitten eten, dat is sowieso lekkerder en waarschijnlijk ook effectiever.

(Laatst bij de Etos, of all places, verkochten ze grote trommels met sportpoeders, en op de een of andere manier krijg ik daar een beetje het 'dieetrepen'-gevoel bij: korte stappen, snel thuis, maar uiteindelijk zit je met de gebakken peren omdat het én vies is én niet werkt. Tel uit je winst -O- ).
pi_137910424
Even iets heel anders: hebben jullie vanavond toevallig dat programma met Humberto Tan gezien, waarin een jongen zat die zijn borst(en) en billen had laten vergroten met siliconen? :D

Te grappig. Waarom doet iemand dat?

In Het Parool van afgelopen weekend stonden ook foto's van deze jongen, en het viel me op dat hij er echt heel eigenaardig uitzag: grote opgepompte borsten (als in: mannenborsten, hoe noem je dat...) met afhangende schoudertjes en volkomen ongetrainde spaghetti-armen. Wat heb je dan in godsnaam aan een 'gespierde' borstkas? -O-

Zijn nieuwe billen waren me helemaal een raadsel - die zagen er vrij normaal uit, op de foto, maar waarom wil een man in godsnaam méér bil? Is het een trend? O-)
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:53:10 #130
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_137927047
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Hoe kan ik het anders aanpassen?
Ik wil wel gewoon 1 spiergroep per dag
waarom?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:44:23 #131
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_137928814
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:53 schreef stinkie het volgende:

[..]

waarom?
Zodat 1 training sessie niet heel lang hoeft te duren en ik die spiergroep beter pak.
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:59:59 #132
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137929332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Planga het volgende:
Ik ben nu een maand bezig bij Basic Fit. Boek erg goede resultaten. Ga zo 4 keer in de week en voel me thuis. Nadeel is wel dat personeel niets uitlegt en je leken op hun foute uitvoering moet wijzen.

Vooral mijn schouders en bovenlichaam ontwikkelen zich goed. Sinds kort ook met sit-ups etc begonnen, dit sloeg ik eerst over. Heb altijd het gevoel dat je hier enorm van afvalt.

Ik wil nu iets met poeders of sportvoeding gaan doen en hier niet te veel aan kwijt zijn. Eerder, praten we over jaren terug, zo'n bus poeder van de Perry Sport gehad maar ik heb eigenlijk nooit melk in huis. Alternatieven?
Wat is je dagelijkse kcal behoefte? Hoeveel kcal krijg je binnen per dag? Wat is je voedingsschema?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:24:33 #133
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_137930165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:18 schreef BeamofLight het volgende:
Volgens mij zijn jullie hier allemaal superbreed, echt tof man. Ik wil dat ook! Dus eiwitpotjes bestellen en die poeiers?
Eerst gaan cutten en goed afvallen voor je aan shakes gaat beginnen want dan word je dik en gespierd tegelijk. Dat is lelijk
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:27:11 #134
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_137930248
Ik ben 1.83 en 61 kilo. Tot hoever moet ik afvallen dan? 55 kilo ofsow?
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:27:51 #135
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_137930271
Ja nee als je al gewoon dun bent dan is het geen probleem. Als je dik was dan wel eerst cutten
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_137950072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Hoe kan ik het anders aanpassen?
Ik wil wel gewoon 1 spiergroep per dag
Dat is te weinig voor een beginner. De spiergroepen moet je eigenlijk zo'n 2x per week trainen en in jou geval is 3x een FB waarschijnlijk het beste.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nic1 op 20-03-2014 01:16:58 ]
pi_137954674
Iemand ervaring met de combi van fitness en intensieve cardio (intensief zwemmen/hardlopen/fietsen, niet slechts als warming upje)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137955856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Iemand ervaring met de combi van fitness en intensieve cardio (intensief zwemmen/hardlopen/fietsen, niet slechts als warming upje)?
Ja, hoezo?
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:23:18 #139
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_137965954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is te weinig voor een beginner. De spiergroepen moet je eigenlijk zo'n 2x per week trainen en in jou geval is 3x een FB waarschijnlijk het beste.
Ik ben nu iets van 7 maanden bezig. Ik doe sinds een maandje 1 spiergroep per dag en tot nu toe verloopt het prima naar mijn doen
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_137967384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, hoezo?
Het kan lastig zijn om het te combineren. Stel dat je bijv. hardloopt, zwemt en aan krachttraining voor het bovenlichaam doet. Dan moet je de krachttraining en het zwemmen op dezelfde dag doen aangezien die spieren anders nooit rust krijgen. Eerst krachttraining en dan cardio? Ik spreek hier over krachttraining voor enkel het bovenlichaam. Dit voor het gemak aangezien er anders teveel een woordenbrij nodig is om wat uit te leggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137989833
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:23 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Ik ben nu iets van 7 maanden bezig. Ik doe sinds een maandje 1 spiergroep per dag en tot nu toe verloopt het prima naar mijn doen
Dat dacht ik ook in het begin. :)
Na 7 maanden ben je nog steeds een beginner, en dan "moet" je je spieren vaker dan 1x in de week trainen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan lastig zijn om het te combineren. Stel dat je bijv. hardloopt, zwemt en aan krachttraining voor het bovenlichaam doet. Dan moet je de krachttraining en het zwemmen op dezelfde dag doen aangezien die spieren anders nooit rust krijgen. Eerst krachttraining en dan cardio? Ik spreek hier over krachttraining voor enkel het bovenlichaam. Dit voor het gemak aangezien er anders teveel een woordenbrij nodig is om wat uit te leggen.
Als je cardio en krachttraining op dezelfde dag doet dan moet je inderdaad de cardio na de krachttraining doen. Afhankelijk van de intensiteit kun je overwegen de cardio op een rustdag te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 21-03-2014 07:05:51 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:08:09 #142
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137990158
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:59 schreef Nic1 het volgende:
Als je cardio en krachttraining op dezelfde dag doet dan moet je inderdaad de cardio na de krachttraining doen. Afhankelijk van de intensiteit kun je overwegen de cardio op een rustdag te doen.
Die intensiteit is bij mij normaal gesproken hoog. Ik heb gehoord dat je beter eerst de krachttraining kan doen en daarna de cardio, ik weet uit ervaring dat je ik ongeveer 10% minder kracht heb na de cardio. Alleen wordt de cardiotraining dan niet minder effectief doordat je al krachttraining hebt gedaan of maakt dat niet uit?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137990547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die intensiteit is bij mij normaal gesproken hoog. Ik heb gehoord dat je beter eerst de krachttraining kan doen en daarna de cardio, ik weet uit ervaring dat je ik ongeveer 10% minder kracht heb na de cardio. Alleen wordt de cardiotraining dan niet minder effectief doordat je al krachttraining hebt gedaan of maakt dat niet uit?
Gewoon door je MENTAL barriers heen gaan.

Nee serieus, kan makkelijk. Ik deed 3x per week kracht + 3x voetbal training + wedstrijd. Gewoon zorgen dat je spiergroepen rust krijgen waar kan. Het is niet zo dat als je je armen en rug traint ze geen rust krijgen als je de volgende dag gaat wielrennen of wat dan ook. In ieder geval genoeg om te herstellen.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:20:53 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137990625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Gewoon door je MENTAL barriers heen gaan.

Nee serieus, kan makkelijk. Ik deed 3x per week kracht + 3x voetbal training + wedstrijd. Gewoon zorgen dat je spiergroepen rust krijgen waar kan. Het is niet zo dat als je je armen en rug traint ze geen rust krijgen als je de volgende dag gaat wielrennen of wat dan ook. In ieder geval genoeg om te herstellen.
Ja, maar het probleem is dat ik bij de meeste cardiotrainingen volle bak moet geven, ofwel met een lange afstand ofwel met een zeer hoge intensiteit. Ik heb weinig rustige cardiotraiingen aangezien ik meerdere sporten combineer. Ik sport 1 keer per week de volgende dag na krachttraining, dan train ik andere spieren (benen vs. bovenlijf). De andere keer is een rustdag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137990686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem is dat ik bij de meeste cardiotrainingen volle bak moet geven, ofwel met een lange afstand ofwel met een zeer hoge intensiteit. Ik heb weinig rustige cardiotraiingen aangezien ik meerdere sporten combineer.
Ja, goh. Denk je dat ik een beetje op halve kracht door de hei draafde? :') Kom nou. Je moet gewoon verstandig plannen wanneer je wat traint. Kijken waar je je rust kan pakken voor je benen, maar ze wel blijven trainen. Verder veel slapen en veel eten. Zonder dat is het sowieso gedoemd om te mislukken. Heb hier zat ervaring mee. Maar blijf vooral denken dat dit een speciaal geval is.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:23:41 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137990729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Ja, goh. Denk je dat ik een beetje op halve kracht door de hei draafde? :')
Nee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137991113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen wordt de cardiotraining dan niet minder effectief doordat je al krachttraining hebt gedaan of maakt dat niet uit?
Ligt eraan wat je doel is met de cardio. Als je een prestatie moet neerzetten dan gaat dat minder goed, als het je om je conditie of afvallen gaat dan boeit het minder hoe goed je cardio gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem is dat ik bij de meeste cardiotrainingen volle bak moet geven, ofwel met een lange afstand ofwel met een zeer hoge intensiteit. Ik heb weinig rustige cardiotraiingen aangezien ik meerdere sporten combineer. Ik sport 1 keer per week de volgende dag na krachttraining, dan train ik andere spieren (benen vs. bovenlijf). De andere keer is een rustdag.
Zorg ervoor dat je goed slaapt en eet. Op dit moment doe ik 6-8 uur per week Krav Maga en daarnaast 5 dagen krachttraining (PHAT), waardoor ik elke dag wel iets doe en dat gaat prima. Ik heb niet het idee dat cardio/sport echt een zware belasting voor je spieren is, zoals KT dat is, en je er snel van hersteld.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:42:54 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137991323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:36 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je doel is met de cardio. Als je een prestatie moet neerzetten dan gaat dat minder goed, als het je om je conditie of afvallen gaat dan boeit het minder hoe goed je cardio gaat.
Ik doe prestatiegerichte cardio, de krachttraining moet in functie staan van die cardio (zwemmen + hardlopen/fietsen).

quote:
Zorg ervoor dat je goed slaapt en eet. Op dit moment doe ik 6-8 uur per week Krav Maga en daarnaast 5 dagen krachttraining (PHAT), waardoor ik elke dag wel iets doe en dat gaat prima. Ik heb niet het idee dat cardio/sport echt een zware belasting voor je spieren is, zoals KT dat is, en je er snel van hersteld.
Van de cardio ben ik normaal gesproken binnen een paar uur grotendeels hersteld, de volgende dag volledig, voor zo ver ik het kan merken althans. Mijn dilemma is meer dat ik graag heb dat de krachttraning effectief is, dat er dus voldoende supercompensatie optreedt. Ik heb geen idee of dat een goede cardiotraining een dag later roet in het eten kan gooien.

Krav Maga lijkt me ook wel een leuke sport. Ik heb het nog nooit gedaan maar ik weet wat het is en ik heb mensen er wel eens over horen vertellen. Ik heb begrepen dat het ook nog een aardige conditionele training is? Wat leuke crosstraining als alternatief voor een gewone duursportsessie/krachttraining lijkt me geen slechte zaak om het allemaal een beetje fris te houden en ook eens wat andere impulsen te geven aan het lichaam, zolang je het niet ovedrijft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137992064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik doe prestatiegerichte cardio, de krachttraining moet in functie staan van die cardio (zwemmen + hardlopen/fietsen).
Als je wekelijks een wedstrijd hebt zul je daar waarschijnlijk rekening mee moeten houden met je krachttraining. Ik heb bijvoorbeeld volgende maand een grading op zaterdag, waardoor ik de hele week geen krachttraining ga doen om volledig fit te kunnen zijn. Maar voor gewone trainingsdagen hou ik er geen rekening mee, soms doe ik 's middags KT en 's avonds (of de dag erna) mijn KM training. Ik heb ook een tijdje spinning gedaan, meteen na de KT.

quote:
[..]

Ik heb geen idee of dat een goede cardiotraining een dag later roet in het eten kan gooien.
Dat valt mee zolang je genoeg slaapt en eet.

quote:
Ik heb begrepen dat het ook nog een aardige conditionele training is?
Conditie en explosiviteit zijn belangrijk ja, vergelijkbaar met HIIT cardio, en dat 2.5-3 uur lang.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:47:46 #150
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138015437
Ik doe zelf elke ochtend insanity en in de avond kracht om geen spieren te verliezen. Zal dat werken denk je ?
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_138034614
Na gesprekken met klasgenoten vandaag afspraak maken voor nieuw trainingsschema ipv sommige apparaten. Lekker HIIT doen vanmiddag. Wat voelt dat toch heerlijk
pi_138049012
Hoe belangrijk vinden jullie variatie in oefeningen voor een spiergroep? Ik train nu fullbody en per spiergroep een paar oefeningen. Bijvoorbeeld voor rug: bent over row, deadlift en pullup. En volgens een vriend zou ik moeten afwisselen met andere oefeningen voor mijn rug omdat je lichaam gewend raakt aan de oefeningen. Alleen wat is bijvoorbeeld een goede vervanger voor een squat of deadlift?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:42:22 #153
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138049565
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:27 schreef blauwetafel het volgende:
Hoe belangrijk vinden jullie variatie in oefeningen voor een spiergroep? Ik train nu fullbody en per spiergroep een paar oefeningen. Bijvoorbeeld voor rug: bent over row, deadlift en pullup. En volgens een vriend zou ik moeten afwisselen met andere oefeningen voor mijn rug omdat je lichaam gewend raakt aan de oefeningen. Alleen wat is bijvoorbeeld een goede vervanger voor een squat of deadlift?
Zijn er niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138051365
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:27 schreef blauwetafel het volgende:
volgens een vriend zou ik moeten afwisselen
is onzin

stopt een pro BBer met deadliften, bench pressen, squatten?

zit ook niet echt logica achter, of wel?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 19:33:13 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138051396
Even de bezem erdoor gegooid. Het is nog steeds geen ONZ hier jongelui.
pi_138067286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:32 schreef 16meter het volgende:

[..]

is onzin

stopt een pro BBer met deadliften, bench pressen, squatten?

zit ook niet echt logica achter, of wel?
Moet je dan wel om de paar maanden van trainingsschema veranderen? Of is dat ook onzin?

Ik train nu zo:
Squats
Pullups
Deadlifts
Bent over row
Benchpress
Dips
Shoulder press
pi_138067379
Wisselen is ook onzin, zolang je maar gewicht verhoogd op de oefeningen die je doet.

Denk zelf dat het wisselen komt omdat mensen denken dat spierpijn gelijk staat aan groei (wat niet zo is). Op een gegeven moment krijg je minder spierpijn met schema A, stappen mensen over op schema B net andere oefeningen waardoor ze weer spierpijn krijgen. Hierdoor hebben ze dan het idee dat ze ineens weer harder groeien.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:23:45 #158
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138069076
De basics blijven altijd dezelfde in training. Je kan de volgorde veranderen, maar bench, squats, DL, OHP blijven. Het is wel goed om andere compound en isolatie oefeningen af te wisselen omdat je dan net even andere spieren meepakt. Een BOR en een dumbbell row heeft de focus op de rug, maar is toch een andere belasting.

Dat soort oefeningen afwisselen in een schema is dus goed om te doen.

Verder is afwisselen van schema vooral een manier voor veel mensen om gemotiveerd te blijven. Volgens coaches zoals Dan John is 6 weken zo´n beetje de limit, daarna gaan mensen de kantjes er af lopen.
pi_138074959
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:23 schreef Snakey het volgende:
De basics blijven altijd dezelfde in training. Je kan de volgorde veranderen, maar bench, squats, DL, OHP blijven. Het is wel goed om andere compound en isolatie oefeningen af te wisselen omdat je dan net even andere spieren meepakt. Een BOR en een dumbbell row heeft de focus op de rug, maar is toch een andere belasting.

Dat soort oefeningen afwisselen in een schema is dus goed om te doen.

Verder is afwisselen van schema vooral een manier voor veel mensen om gemotiveerd te blijven. Volgens coaches zoals Dan John is 6 weken zo´n beetje de limit, daarna gaan mensen de kantjes er af lopen.
Ik wil me voornamelijk richten op kracht, 5x5 is dan toch the way to go? Bijvoorbeeld bij starting strength valt me op dat het zo weinig oefeningen zijn.

Thanks voor je info, mooi dat iedereen ook eenduidig het zelfde antwoord geeft.
  zondag 23 maart 2014 @ 16:14:57 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_138076613
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:23 schreef Snakey het volgende:
De basics blijven altijd dezelfde in training. Je kan de volgorde veranderen, maar bench, squats, DL, OHP blijven. Het is wel goed om andere compound en isolatie oefeningen af te wisselen omdat je dan net even andere spieren meepakt. Een BOR en een dumbbell row heeft de focus op de rug, maar is toch een andere belasting.

Dat soort oefeningen afwisselen in een schema is dus goed om te doen.

Verder is afwisselen van schema vooral een manier voor veel mensen om gemotiveerd te blijven. Volgens coaches zoals Dan John is 6 weken zo´n beetje de limit, daarna gaan mensen de kantjes er af lopen.
die 6 weken heeft ook nog een andere rede. het lichaam is namelijk lui. na ongeveer 6 weken zijn de spieren zo aangepast dat de oefening zo efficiënt mogelijk door het lichaam wordt uitgevoerd. door nu te veranderen moet het lichaam weer aan het werk om de veranderingen ook weer in de spieren door te voeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:30:03 #161
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138079537
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:14 schreef z80 het volgende:

[..]

die 6 weken heeft ook nog een andere rede. het lichaam is namelijk lui. na ongeveer 6 weken zijn de spieren zo aangepast dat de oefening zo efficiënt mogelijk door het lichaam wordt uitgevoerd. door nu te veranderen moet het lichaam weer aan het werk om de veranderingen ook weer in de spieren door te voeren.
Dat is mij inderdaad ook verteld
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  zondag 23 maart 2014 @ 17:40:23 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138079853
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:14 schreef z80 het volgende:

[..]

die 6 weken heeft ook nog een andere rede. het lichaam is namelijk lui. na ongeveer 6 weken zijn de spieren zo aangepast dat de oefening zo efficiënt mogelijk door het lichaam wordt uitgevoerd. door nu te veranderen moet het lichaam weer aan het werk om de veranderingen ook weer in de spieren door te voeren.
Een bench die je elke week verzwaart gaat je lichaam niet aan wennen. Daarom altijd progressief trainen. Als je sterk wil zijn op de grote 4 moet je die oefenen. Een zwemmer gaat niet fietsen om een betere zwemmer te worden.
pi_138143175
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:23 schreef Snakey het volgende:
De basics blijven altijd dezelfde in training. Je kan de volgorde veranderen, maar bench, squats, DL, OHP blijven. Het is wel goed om andere compound en isolatie oefeningen af te wisselen omdat je dan net even andere spieren meepakt. Een BOR en een dumbbell row heeft de focus op de rug, maar is toch een andere belasting.

Dat soort oefeningen afwisselen in een schema is dus goed om te doen.

Verder is afwisselen van schema vooral een manier voor veel mensen om gemotiveerd te blijven. Volgens coaches zoals Dan John is 6 weken zo´n beetje de limit, daarna gaan mensen de kantjes er af lopen.
Ik varieer ook veel, vooral door gewicht, tempo, volgorde en aantal reps te veranderen, maar ik vroeg me laatst af, toen ik rondliep in de sportschool, of het misschien een goed idee is om tóch af en toe een fitnesstoestel te doen? Ik train normaal alleen met losse gewichten, het verveelt me eigenlijk nooit en door de afwisseling heb ik nog steeds regelmatig spierpijn, dus echt noodzakelijk lijkt het me niet. Maar als je 3x per week traint... wat toch best veel is... is het wel leuk om eens iets compleet anders te doen. Maar dan moet het wel zinvol zijn.

De vraag is dus: welke toestellen zou je ter aanvulling op de losse gewichten aanraden? Of is het beter om de toestellen gewoon links te laten liggen en (dat doe ik nu ook wel eens) oefeningen te doen met je eigen lichaamsgewicht?

(Ik vind die toestellen er altijd zo dom uitzien :) Mensen zitten er vaak zo apathisch op, alsof het toestel al het werk doet en zij even rustig kunnen uitblazen :+)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:04:32 #164
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138146497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik varieer ook veel, vooral door gewicht, tempo, volgorde en aantal reps te veranderen, maar ik vroeg me laatst af, toen ik rondliep in de sportschool, of het misschien een goed idee is om tóch af en toe een fitnesstoestel te doen? Ik train normaal alleen met losse gewichten, het verveelt me eigenlijk nooit en door de afwisseling heb ik nog steeds regelmatig spierpijn, dus echt noodzakelijk lijkt het me niet. Maar als je 3x per week traint... wat toch best veel is... is het wel leuk om eens iets compleet anders te doen. Maar dan moet het wel zinvol zijn.

De vraag is dus: welke toestellen zou je ter aanvulling op de losse gewichten aanraden? Of is het beter om de toestellen gewoon links te laten liggen en (dat doe ik nu ook wel eens) oefeningen te doen met je eigen lichaamsgewicht?

(Ik vind die toestellen er altijd zo dom uitzien :) Mensen zitten er vaak zo apathisch op, alsof het toestel al het werk doet en zij even rustig kunnen uitblazen :+)
Ik kan niet echt een machine aanraden. Ik pak soms de shoulder press machine om m´n schouders eens iets anders aan te pakken. En heel soms een bench press machine. Het is niet nodig, maar ik doe het meer om een kleine afwisseling, en soms gewoon voor de lol.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:10:12 #165
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138146614
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:14 schreef z80 het volgende:

[..]

die 6 weken heeft ook nog een andere rede. het lichaam is namelijk lui. na ongeveer 6 weken zijn de spieren zo aangepast dat de oefening zo efficiënt mogelijk door het lichaam wordt uitgevoerd. door nu te veranderen moet het lichaam weer aan het werk om de veranderingen ook weer in de spieren door te voeren.
:')_!
Deathlift or Die.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:04:49 #166
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138149472
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:14 schreef z80 het volgende:

[..]

die 6 weken heeft ook nog een andere rede. het lichaam is namelijk lui. na ongeveer 6 weken zijn de spieren zo aangepast dat de oefening zo efficiënt mogelijk door het lichaam wordt uitgevoerd. door nu te veranderen moet het lichaam weer aan het werk om de veranderingen ook weer in de spieren door te voeren.
Ja, daarom train ik überhaupt niet. Anders worden er meer spieren en energievoorraden aangemaakt waardoor mijn lichaam efficiënter wordt. Dan heb ik het nog geen eens over de neurale adaptaties.

Mensen die trainen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_138149660
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kan niet echt een machine aanraden. Ik pak soms de shoulder press machine om m´n schouders eens iets anders aan te pakken. En heel soms een bench press machine. Het is niet nodig, maar ik doe het meer om een kleine afwisseling, en soms gewoon voor de lol.
Ok, thanks :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:15:35 #168
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138149778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ok, thanks :)
Ik doe het soms ook om een machine te 'verslaan'. :P

Als de weight stack bv tot 100 kilo gaat dan train ik net zo lang tot ik 5 - 8 reps op die machine kan met het maximale gewicht. Zodra ik dat gedaan heb raak ik die machine niet meer aan.
pi_138151583
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe het soms ook om een machine te 'verslaan'. :P

Als de weight stack bv tot 100 kilo gaat dan train ik net zo lang tot ik 5 - 8 reps op die machine kan met het maximale gewicht. Zodra ik dat gedaan heb raak ik die machine niet meer aan.
Dat ga ik ook doen :D Grapje.

Maar ik denk dat het voor de afwisseling wel leuk is inderdaad - niet te vaak, maar ik zie toch wel een aantal 'serieuze' krachttrainers die af en toe zo'n machine doen. Nooit benen/billen, maar wel de armen en (vooral) schouders.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:50:26 #170
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138154199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat ga ik ook doen :D Grapje.

Maar ik denk dat het voor de afwisseling wel leuk is inderdaad - niet te vaak, maar ik zie toch wel een aantal 'serieuze' krachttrainers die af en toe zo'n machine doen. Nooit benen/billen, maar wel de armen en (vooral) schouders.
Ik doe eigenlijk ook vooral schouders. Beetje afhankelijk van waar ik ben. Ik ben nu in Spanje, hier zijn alle machines plate loaded, dan wil ik nog wel eens de BP machine of de incline BP machine pakken.
En het ligt ook aan de machine zelf. Het bankje van de shoulder press in de gym in NL staat onder een hoek waardoor je eigenlijk vooral de front delts traint. Die worden wel genoeg getraint met andere oefeningen. Enige waar ik hem voor gebruik is om hem te verslaan, maar die gaat tot 150 kilo, ik ben nog niet boven de 120 uitgekomen op die machine. :P

Voor benen/glutes pak ik deze machine af en toe. http://www.exrx.net/Weigh(...)tOverRearKickPL.html

Kan je je glutes en hammies goed mee afraggen. :P
pi_138161544
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk ook vooral schouders. Beetje afhankelijk van waar ik ben. Ik ben nu in Spanje, hier zijn alle machines plate loaded, dan wil ik nog wel eens de BP machine of de incline BP machine pakken.
En het ligt ook aan de machine zelf. Het bankje van de shoulder press in de gym in NL staat onder een hoek waardoor je eigenlijk vooral de front delts traint. Die worden wel genoeg getraint met andere oefeningen. Enige waar ik hem voor gebruik is om hem te verslaan, maar die gaat tot 150 kilo, ik ben nog niet boven de 120 uitgekomen op die machine. :P

Voor benen/glutes pak ik deze machine af en toe. http://www.exrx.net/Weigh(...)tOverRearKickPL.html

Kan je je glutes en hammies goed mee afraggen. :P
De persoon op het instructiefilmpje (man of vrouw?) heeft zo te zien aardige bilspieren gekweekt met deze machine >:) _O_

Ik ga eens kijken of er zoiets te vinden is bij mij op de sportschool. Ze hebben behoorlijk veel machines, maar de laatste tijd komen er in de fitnessruimte steeds meer TRX-touwen bij en die nemen veel plaats in... (terwijl maar weinig mensen er gebruik van maken, en terecht, want zonder goede instructie is het kansloos en loop je er alleen maar blessures mee op).
pi_138239481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:27 schreef blauwetafel het volgende:
Hoe belangrijk vinden jullie variatie in oefeningen voor een spiergroep? Ik train nu fullbody en per spiergroep een paar oefeningen. Bijvoorbeeld voor rug: bent over row, deadlift en pullup. En volgens een vriend zou ik moeten afwisselen met andere oefeningen voor mijn rug omdat je lichaam gewend raakt aan de oefeningen. Alleen wat is bijvoorbeeld een goede vervanger voor een squat of deadlift?
Bestaan niet.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:36:08 #173
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_138242221
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk ook vooral schouders. Beetje afhankelijk van waar ik ben. Ik ben nu in Spanje, hier zijn alle machines plate loaded, dan wil ik nog wel eens de BP machine of de incline BP machine pakken.
En het ligt ook aan de machine zelf. Het bankje van de shoulder press in de gym in NL staat onder een hoek waardoor je eigenlijk vooral de front delts traint. Die worden wel genoeg getraint met andere oefeningen. Enige waar ik hem voor gebruik is om hem te verslaan, maar die gaat tot 150 kilo, ik ben nog niet boven de 120 uitgekomen op die machine. :P

Voor benen/glutes pak ik deze machine af en toe. http://www.exrx.net/Weigh(...)tOverRearKickPL.html

Kan je je glutes en hammies goed mee afraggen. :P
leg press en dat kuiten apparaat heb ik inmiddels verslagen, de rest loopt nog behoorlijk op me voor.

Ik gebruik trouwens wel eens een tijdje alleen machines, tot aan vorige maand nog een periode gehad toen mijn knie en onderdrukt weer wat rust nodig hadden. Afwisseling is dan ook mooi meegenomen.

Daarnaast eindig ik training er regelmatig mee ok een spiergroep nog eens te isoleren en goed moe te krijgen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 2 april 2014 @ 01:43:28 #174
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138424283
Hebben jullie ook dat je gewichten niet progressief omhoog gaan?

Bij mij kan het random ineens 20kg zwaarder. :@
  woensdag 2 april 2014 @ 01:43:43 #175
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138424290
Al voelt dat wel erg goed. Heel motiverend *O*
  woensdag 2 april 2014 @ 08:56:58 #176
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138426229
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:43 schreef NieuweNier het volgende:
Hebben jullie ook dat je gewichten niet progressief omhoog gaan?

Bij mij kan het random ineens 20kg zwaarder. :@
Dan deed je het ervoor niet goed, of je zat op 30kg bp.
Deathlift or Die.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:53:35 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138441931
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:43 schreef NieuweNier het volgende:
Hebben jullie ook dat je gewichten niet progressief omhoog gaan?

Bij mij kan het random ineens 20kg zwaarder. :@
Je kan beter lineair opbouwen als je een beginner bent, des te langer zul je progressie maken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 2 april 2014 @ 17:54:52 #178
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138441962
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kan beter lineair opbouwen als je een beginner bent, des te langer zul je progressie maken
Dat werkt alleen niet zo. Ik heb gewoon een tijdje een plauteu, en dat wordt vervolgens ineens verbroken. Het is niet iets vrijwilligs. Ik lift gewoon zo zwaar als ik, met normale vorm en veel reps, kan...
pi_138459795
Iemand die me kan helpen bij een voedingsschema voor het cutten? Ik zit nu op een ruime 12% als vetpercentage en wil deze eigenlijk proberen te verlagen tot 10%. Een lastige klus. Ik doe niet structureel aan fitness en spieropbouw doe ik niet, ik probeer echter wel spieren te behouden. Nu heb ik dus een voedingsschema opgesteld, maar blijkbaar eet ik structureel te weinig eiwitten en te veel koolhydraten. Link naar voedingsschema: https://www.dropbox.com/s/tv6vvj2dio5fosf/voedingsschema1.xls?m=

Vind het vrij lastig om een goede verdeling te maken met juiste producten. Elke dag tonijn of zalm eten bijvoorbeeld wordt vrij duur. Iemand tips?
  donderdag 3 april 2014 @ 01:09:15 #180
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138460068
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:51 schreef LUFC het volgende:
Iemand die me kan helpen bij een voedingsschema voor het cutten? Ik zit nu op een ruime 12% als vetpercentage en wil deze eigenlijk proberen te verlagen tot 10%. Een lastige klus. Ik doe niet structureel aan fitness en spieropbouw doe ik niet, ik probeer echter wel spieren te behouden. Nu heb ik dus een voedingsschema opgesteld, maar blijkbaar eet ik structureel te weinig eiwitten en te veel koolhydraten. Link naar voedingsschema: https://www.dropbox.com/s/tv6vvj2dio5fosf/voedingsschema1.xls?m=

Vind het vrij lastig om een goede verdeling te maken met juiste producten. Elke dag tonijn of zalm eten bijvoorbeeld wordt vrij duur. Iemand tips?
Qua eiwitten zit je al redelijk goed. De richtlijn die meesral wordt aangehouden is 2gr/kg lichaamsgewicht. Daar zit je ongeveer 20 gram vanaf. En tonijn uit blik is geen eens zo duur. Verder zijn er genoeg eiwit rijke producten beschikbaar die goedkoop zijn. Denk aan melk, kwark, (griekse) yoghurt, eieren en vleeswaren (kip, gehakt etc.).

Dat kost je nog geen euro per dag om 50-80gr eiwit extra binnen te krijgen. Pak melk is namelijk 65 cent en bevat 35 gram eiwitten, kwark ook 65 cent voor 50gr eiwitten. Kip (per kilo ingekocht) is 80 cent per 40 gram eiwitten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:16:23 #181
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138463717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:54 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat werkt alleen niet zo. Ik heb gewoon een tijdje een plauteu, en dat wordt vervolgens ineens verbroken. Het is niet iets vrijwilligs. Ik lift gewoon zo zwaar als ik, met normale vorm en veel reps, kan...
Als je een plauteau doorbreekt met een stap van 20 kg heb je daarvoor gewoon heel matig getraind. Dan ben je in mijn ogen gewoon nog een beginner. No way dat je na pak em beet een half jaar serieus liften een plateau met 20 kg doorbreekt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138464048
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:09 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Qua eiwitten zit je al redelijk goed. De richtlijn die meesral wordt aangehouden is 2gr/kg lichaamsgewicht. Daar zit je ongeveer 20 gram vanaf. En tonijn uit blik is geen eens zo duur. Verder zijn er genoeg eiwit rijke producten beschikbaar die goedkoop zijn. Denk aan melk, kwark, (griekse) yoghurt, eieren en vleeswaren (kip, gehakt etc.).

Dat kost je nog geen euro per dag om 50-80gr eiwit extra binnen te krijgen. Pak melk is namelijk 65 cent en bevat 35 gram eiwitten, kwark ook 65 cent voor 50gr eiwitten. Kip (per kilo ingekocht) is 80 cent per 40 gram eiwitten.
Bedankt voor je hulp. Ik moet zeggen dat ik ook niet van plan was om 200 gram eiwitten te gaan eten per dag, max. 170 inderdaad ongeveer. Maar ik zoek eigenlijk ook iets om die koolhydraten te verminderen. En dat is vrij lastig moet ik zeggen. Brood eet ik namelijk overdag omdat dat makkelijk is op werk om mee te nemen dus kom ik er al snel aan. Zou zelf niet weten hoe ik die 30 gram te veel kan verminderen. Brinta heb ik ook nodig eigenlijk omdat ik dan eenmaal een paar uur "vol" zit zeg maar om de dag goed te beginnen.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:34:39 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138464142
Boterhammetje of 2 minder, bakje kwark mee naar je werk. Ik mag graag groninger metworst eten. Vol vetten en eiwitten en amper koolhydraten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138464425
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:34 schreef fathank het volgende:
Boterhammetje of 2 minder, bakje kwark mee naar je werk. Ik mag graag groninger metworst eten. Vol vetten en eiwitten en amper koolhydraten.
Dat van die metworst klinkt goed inderdaad. Maar hoort kwark niet gekoeld te blijven? ;)
pi_138464949
Kwark kan wel een dagje ongekoeld.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:11:32 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138465147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:45 schreef LUFC het volgende:

[..]

Dat van die metworst klinkt goed inderdaad. Maar hoort kwark niet gekoeld te blijven? ;)
Ach, kan best een paar uurtjes buiten de koelkast. En anders een klein koelboxje bouwvakkerstylo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138465484
Oke top. Heb net ook ff die banaan vervangen door een kiwi, scheelt me 24 gram koolhydraten. Bedankt voor de tips :) Hopen dat die laatste paar kilo's vet nu weg gaan.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:53:37 #188
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138469530
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je een plauteau doorbreekt met een stap van 20 kg heb je daarvoor gewoon heel matig getraind. Dan ben je in mijn ogen gewoon nog een beginner. No way dat je na pak em beet een half jaar serieus liften een plateau met 20 kg doorbreekt.
Haha klopt ik ben een beginner... 3 maanden ofzo serieus getraind.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:28:02 #189
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_138797481
Voor de paar mensen die nog niet op de hoogte zijn van kettlebells: SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_138925431
Ik doe altijd 's avond krachttraining tot 11 uur. Kan ik na mijn training volstaan met een appel en magere kwark als ik de rest van de dag genoeg gegeten heb, of heb je meer nodig na een training?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:29:47 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138926145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:17 schreef mrbombastic het volgende:
Ik doe altijd 's avond krachttraining tot 11 uur. Kan ik na mijn training volstaan met een appel en magere kwark als ik de rest van de dag genoeg gegeten heb, of heb je meer nodig na een training?
Als je er voor goed hebt gegeten is het genoeg, tenzij je genoeg kwark eet. Het is goed om de eiwitten binnen te krijgen na je training, en voor het slapen gaan.
pi_138930459
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je er voor goed hebt gegeten is het genoeg, tenzij je genoeg kwark eet. Het is goed om de eiwitten binnen te krijgen na je training, en voor het slapen gaan.
Na de training is voor het slapen gaan bij mij nu. Na mijn laatste oefening duurt het ongeveer 25 min voordat ik thuis ben en aan mijn kwark begin. Daarna ga ik gelijk slapen. Is het beter om meteen na de training een eiwitshake te nemen en half uur later kwark te eten?
pi_138931392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:10 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Na de training is voor het slapen gaan bij mij nu. Na mijn laatste oefening duurt het ongeveer 25 min voordat ik thuis ben en aan mijn kwark begin. Daarna ga ik gelijk slapen. Is het beter om meteen na de training een eiwitshake te nemen en half uur later kwark te eten?
Doe wat handig voor je is.
pi_138934377
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:04 schreef 16meter het volgende:
Kwark kan wel een dagje ongekoeld.
Klopt het trouwens dat je maar zo'n 20 gram eiwitten per twee uur kunt opnemen of is dit een fabeltje?
  woensdag 16 april 2014 @ 10:01:55 #195
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138934408
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:00 schreef Jochie1900 het volgende:

[..]

Klopt het trouwens dat je maar zo'n 20 gram eiwitten per twee uur kunt opnemen of is dit een fabeltje?
Ik hoorde dat het daarna direct naar je buikvet gaat. Oppassen dus.
Deathlift or Die.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:03:37 #196
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_138934441
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:01 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik hoorde dat het daarna direct naar je buikvet gaat. Oppassen dus.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit dan zit? Ben ik nu voor niks altijd een pot kwark aan het eten?
  woensdag 16 april 2014 @ 10:19:27 #197
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138934776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:03 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen hoe dit dan zit? Ben ik nu voor niks altijd een pot kwark aan het eten?
Kwark zit vol casseine eiwitten dus wordt langzaam opgenomen!! Lange afgifte van eiwitten zorgt voor een ANABOLISCHE NACHT.
Deathlift or Die.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:21:04 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139080906
Hoi! Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan: http://30dayfitnesschallenges.com/30-day-squat-challenge/ en hoop dat iemand wat dingetjes voor me kan verduidelijken. Ik doe nu per dag het aantal dat voor die dag staat in één keer, maar dat wordt met de dag moeilijker: moet je ze wel in één keer achter elkaar doen? En wat doe je na die 30 dagen, hoe moet je vervolgens verder?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_139080984
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:51 schreef Megara het volgende:
Hoi! Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan: http://30dayfitnesschallenges.com/30-day-squat-challenge/ en hoop dat iemand wat dingetjes voor me kan verduidelijken. Ik doe nu per dag het aantal dat voor die dag staat in één keer, maar dat wordt met de dag moeilijker: moet je ze wel in één keer achter elkaar doen? En wat doe je na die 30 dagen, hoe moet je vervolgens verder?
Nee, om het uur :')
  zondag 20 april 2014 @ 19:24:04 #201
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139082539
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:51 schreef Megara het volgende:
Hoi! Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan: http://30dayfitnesschallenges.com/30-day-squat-challenge/ en hoop dat iemand wat dingetjes voor me kan verduidelijken. Ik doe nu per dag het aantal dat voor die dag staat in één keer, maar dat wordt met de dag moeilijker: moet je ze wel in één keer achter elkaar doen? En wat doe je na die 30 dagen, hoe moet je vervolgens verder?
Je kan beter naar de gym gaan en een gebalanceerd schema volgen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 20 april 2014 @ 19:57:01 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139084835
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:51 schreef Megara het volgende:
Hoi! Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan: http://30dayfitnesschallenges.com/30-day-squat-challenge/ en hoop dat iemand wat dingetjes voor me kan verduidelijken. Ik doe nu per dag het aantal dat voor die dag staat in één keer, maar dat wordt met de dag moeilijker: moet je ze wel in één keer achter elkaar doen? En wat doe je na die 30 dagen, hoe moet je vervolgens verder?
Als je dat wil doen, ja, alles achter elkaar. Dat is de challenge he.
pi_139108111
Ook ik meld me weer eens in dit topic. Ik ben bezig om de laatste paar kilo's weg te werken, maar moet vooral iets in m'n voeding aanpassen. Ik ben al veel afgevallen door simpelweg veel te sporten (kickboksen) en gezond te eten. Gezond in de zin van geen fastfood en alcohol. Vervolgens stond ik stil en ben ik een voedingsschema gaan maken, en heb ik al bananen vervangen door kiwi's etc en ging het weer de goede kant op.
Dat heeft tot dit resultaat geleid:
http://i61.tinypic.com/2niqzhi.jpg

Op zich netjes, gezien van waar ik kwam. Echter, nu loop ik weer vast. Momenteel volg ik het volgende voedingsschema: http://www.speedyshare.com/8apWJ/voedingsschema1.xls

Ik eet dus sowieso teveel koolhydraten en te weinig eiwitten. Ik denk dat ik hier nog wel wat winst uit kan halen om mijn vetpercentage nog iets te verlagen. Maar de grote vraag is, hoe? Brinta pap heb ik eigenlijk wel nodig om de dag goed te beginnen (ook eiwitrijk) en boterhammen eigenlijk ook wel. Ik vind het erg lastig om de laatste kilo's vet kwijt te raken, vandaar de roep om hulp.
  maandag 21 april 2014 @ 13:49:02 #204
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139108215
Vervang je boterhammen door kwark (evt met muesli, honing, kaneel, rozijnen, e.d.)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139108619
Ik heb sowieso al kwark erin zitten, 500 gram ;) Wel over 2 momenten verspreid, dus 2 x 250 gram.
  maandag 21 april 2014 @ 14:21:39 #206
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139109060
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef LUFC het volgende:
Ik heb sowieso al kwark erin zitten, 500 gram ;) Wel over 2 momenten verspreid, dus 2 x 250 gram.
Hoe ziet je dag er normaliter uit qua voeding?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139109287
Heb het in een Excel bestand staan, zie vorige link. Maar heb ff 2 screenshots gemaakt van alleen de voeding:

http://i59.tinypic.com/takiex.jpg

http://i58.tinypic.com/214tdnl.jpg

Mocht een en ander nog onduidelijk zijn, hoor ik het graag.
pi_139134971
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:31 schreef LUFC het volgende:
Heb het in een Excel bestand staan, zie vorige link. Maar heb ff 2 screenshots gemaakt van alleen de voeding:

http://i59.tinypic.com/takiex.jpg

http://i58.tinypic.com/214tdnl.jpg

Mocht een en ander nog onduidelijk zijn, hoor ik het graag.
Ik zal me nergens mee bemoeien (en ik heb ook geen verstand van eetschema's) maar wat eet jij weinig op een dag :o En daar sport je dan ook nog bij? Ik zou eerder proberen een tijdje wat méér te eten, zodat je ook méér (fanatieker, zwaarder) kunt sporten, dan komt het vast allemaal goed met die laatste kilo's ^O^
pi_139135317
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, om het uur :')
quote:
2s.gif Op zondag 20 april 2014 19:24 schreef Klokov het volgende:

[..]

Je kan beter naar de gym gaan en een gebalanceerd schema volgen.
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 19:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je dat wil doen, ja, alles achter elkaar. Dat is de challenge he.
Oke, dank. :) Ja 't is nogal eenzijdig, maar ik sport verder al best wel wat in de week en heb niet zo'n plezier in trainingsschema's.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_139138633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 00:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik zal me nergens mee bemoeien (en ik heb ook geen verstand van eetschema's) maar wat eet jij weinig op een dag :o En daar sport je dan ook nog bij? Ik zou eerder proberen een tijdje wat méér te eten, zodat je ook méér (fanatieker, zwaarder) kunt sporten, dan komt het vast allemaal goed met die laatste kilo's ^O^
Volgens de voedingsbehoefte eet ik genoeg. Echter, op dagen dat ik train (2/3x per week) eet ik nog noodles ervoor.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:34:41 #211
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139139354
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:31 schreef LUFC het volgende:
Heb het in een Excel bestand staan, zie vorige link. Maar heb ff 2 screenshots gemaakt van alleen de voeding:

http://i59.tinypic.com/takiex.jpg

http://i58.tinypic.com/214tdnl.jpg

Mocht een en ander nog onduidelijk zijn, hoor ik het graag.
Ga eens eten man.
Aan je foto te zien ben je wel klaar voor een cleanbulk.
Deathlift or Die.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:35:58 #212
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139139376
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:34 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ga eens eten man.
Hij wil toch afvallen? Ik denk juist dat ie minder moet eten.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:36:40 #213
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139139394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:35 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Hij wil toch afvallen? Ik denk juist dat ie minder moet eten.
Dat had ik nog niet gelezen :')
In dat geval brood en aardappelen eruit gooien en pasta/rijst eten.
Deathlift or Die.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:06:28 #214
426566 Flaav_
F.L.A.V.I.A.
pi_139141714
Ik ben net een paar weken begonnen met krachttraining (losse gewichten) en wil eigenlijk meer spiermassa krijgen zodat mijn lichaam er wat strakker/ goed gebouwd uitziet (let wel: wil niet afvallen, alleen strakker worden. 53kg, 1.67)..

Heb alleen moeite om mn voedingspatroon in de gaten te houden en aan te passen (zoals met het drinken van shakes, niet te veel vet binnenkrijgen e.d.). Soms ga ik ook maar 1 keer per week sporten. Het is niet dat ik veel snoep eet, maar meer dat ik niet alles bij wil houden wat ik eet en wat erin zit. Ik weet ook niet hoeveel ik moet eten om niet in vet, maar in spier aan te komen.

Iemand tips voor aanpassen van het eetpatroon voor beginners?
pi_139142330
Ik heb deze gebruikt:

http://forum.bodynet.nl/d(...)hema-excelsheet.html

Als je verdere hulp erbij nodig hebt, kan je het altijd vragen. Ik snapte er in het begin ook geen bal van.

Ps. als je spiermassa wilt aankomen, zul je sowieso met gewichten moeten gaan trainen. Ik doe geen fitness, dus spiermassa is voor mij persoonlijk ook geen doelstelling.
  maandag 28 april 2014 @ 15:12:01 #216
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_139342000
Ik ben sinds vorige week bezig om goed in shape te raken.
Ik ben me terdege bewust dat er heel erg veel belang zit in het eten, en dat het trainen heel erg belangrijk is.

Ik heb de motivatie niet om me op hoge regelmaat naar de sportschool toe te slepen. Maar ben wel (al een hele week.... :+) iedere dag bezig met own-body weight workouts. ( Deze gebruik ik nu ).

Ik heb aardig wat veranderingen doorgevoerd in mijn eetpatroon. Ben begonnen met ontbijten, hou me tussen de middag braaf aan het concept "stoppen met eten voordat je vol zit" en ook het avondeten is van de gezonde variant.

Op het wereldwijde internet ben ik braaf aan het lezen, maar zie al heel snel door de bomen het bos niet meer. Ik wil me in mijn oefeningen met name richten op mijn manboobs, en mijn flubberbuik.

Ik doe braaf de oefeningen zoals hierboven in het linkje, speel niet vals met de pushups en probeer me aan de 'regels' te houden. Wat ik me vooral afvraag, is of één van jullie me tips kan geven over welke oefeningen ik kan doen om op die spieren te focussen.

Let wel, sportschool trek ik gewoon niet, het is een motivatie issue waar ik me in pogingen tot fitheid in het verleden iedere keer weer in laat verdwalen. Ik wil nu daadwerkelijk ergens komen, en waar ik als leek best een eind kom, weten jullie er meer van.

Eventueel kan ik best wat gewichten aanschaffen, als bodyweight en sich niet genoeg is. Maar ook daar zou ik dan graag wat tips over krijgen.
  maandag 28 april 2014 @ 15:36:54 #217
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139342870
quote:
3s.gif Op maandag 28 april 2014 15:12 schreef GI het volgende:
Ik ben sinds vorige week bezig om goed in shape te raken.
Ik ben me terdege bewust dat er heel erg veel belang zit in het eten, en dat het trainen heel erg belangrijk is.

Ik heb de motivatie niet om me op hoge regelmaat naar de sportschool toe te slepen. Maar ben wel (al een hele week.... :+) iedere dag bezig met own-body weight workouts. ( Deze gebruik ik nu ).

Ik heb aardig wat veranderingen doorgevoerd in mijn eetpatroon. Ben begonnen met ontbijten, hou me tussen de middag braaf aan het concept "stoppen met eten voordat je vol zit" en ook het avondeten is van de gezonde variant.

Op het wereldwijde internet ben ik braaf aan het lezen, maar zie al heel snel door de bomen het bos niet meer. Ik wil me in mijn oefeningen met name richten op mijn manboobs, en mijn flubberbuik.

Ik doe braaf de oefeningen zoals hierboven in het linkje, speel niet vals met de pushups en probeer me aan de 'regels' te houden. Wat ik me vooral afvraag, is of één van jullie me tips kan geven over welke oefeningen ik kan doen om op die spieren te focussen.

Let wel, sportschool trek ik gewoon niet, het is een motivatie issue waar ik me in pogingen tot fitheid in het verleden iedere keer weer in laat verdwalen. Ik wil nu daadwerkelijk ergens komen, en waar ik als leek best een eind kom, weten jullie er meer van.

Eventueel kan ik best wat gewichten aanschaffen, als bodyweight en sich niet genoeg is. Maar ook daar zou ik dan graag wat tips over krijgen.
Je zou eigenlijk wel naar een sportschool moeten :P, maar met bodyweight oefeningen, zolang je ze ook daadwerkelijk doet, kan je een aardig eindje komen.

Je kan helaas niet vet verliezen op 1 of 2 plekken op je lichaam. Vetverlies gaat over je hele lichaam tegelijkertijd. En uiteraard zijn de plekken die jij noemt de laatse waar het verdwijnt. Het is eigenlijk het beste je dagelijkse calorie behoefte per dag te berekenen, en daar zo'n 500 kcal onder te gaan eten. Maar je kan ook gewoon minder gaan eten en zien wat er gebeurt. Val je niet af dan nog wat minder eten. En ik zou bij je BW oefeningen proberen wat cardio te doen, fietsen of hardlopen bv.
  maandag 28 april 2014 @ 15:48:04 #218
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_139343243
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 15:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk wel naar een sportschool moeten :P, maar met bodyweight oefeningen, zolang je ze ook daadwerkelijk doet, kan je een aardig eindje komen.

Je kan helaas niet vet verliezen op 1 of 2 plekken op je lichaam. Vetverlies gaat over je hele lichaam tegelijkertijd. En uiteraard zijn de plekken die jij noemt de laatse waar het verdwijnt. Het is eigenlijk het beste je dagelijkse calorie behoefte per dag te berekenen, en daar zo'n 500 kcal onder te gaan eten. Maar je kan ook gewoon minder gaan eten en zien wat er gebeurt. Val je niet af dan nog wat minder eten. En ik zou bij je BW oefeningen proberen wat cardio te doen, fietsen of hardlopen bv.
Calorieinname beperken is een goed punt inderdaad. Ik heb alleen geeen idee waar ik uit kan rekenen wat ik ongeveer nodig heb. Ik begreep dat 2000 voor een gemiddelde man een beetje de norm zou moeten zijn voor kcal per dag. Ik ben alleen bang dat als ik op 1500 per dag ga zitten dat ik mezelf dan veel te weinig geef. Ik ben naast te zwaar, ook gewoon een groot persoon. Ik ben 2.04 meter en heb van nature al een forse bouw. (Cosplay foto, maar wel recent om aan te geven dat ik niet alleen maar dik ben ;))

Cardio is een goede, ik zal eens moeten kijken hoe ik dat het beste op kan pakken. Wat ik wel al doe is op mijn werk de trap pakken. Ik werk op driehoog, en ga ongeveer vijf keer per dag met de rokersgroep mee naar buiten. Hiervoor pak ik de trap, zowel omlaag (wat weinig energie kost) als omhoog. Ik slenter dan niet op mijn gemakje maar ga met een goed tempo omhoog. Ik ben in ieder geval sneller dan de lift!
  maandag 28 april 2014 @ 16:06:06 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139343931
quote:
3s.gif Op maandag 28 april 2014 15:48 schreef GI het volgende:

[..]

Calorieinname beperken is een goed punt inderdaad. Ik heb alleen geeen idee waar ik uit kan rekenen wat ik ongeveer nodig heb. Ik begreep dat 2000 voor een gemiddelde man een beetje de norm zou moeten zijn voor kcal per dag. Ik ben alleen bang dat als ik op 1500 per dag ga zitten dat ik mezelf dan veel te weinig geef. Ik ben naast te zwaar, ook gewoon een groot persoon. Ik ben 2.04 meter en heb van nature al een forse bouw. (Cosplay foto, maar wel recent om aan te geven dat ik niet alleen maar dik ben ;))

Cardio is een goede, ik zal eens moeten kijken hoe ik dat het beste op kan pakken. Wat ik wel al doe is op mijn werk de trap pakken. Ik werk op driehoog, en ga ongeveer vijf keer per dag met de rokersgroep mee naar buiten. Hiervoor pak ik de trap, zowel omlaag (wat weinig energie kost) als omhoog. Ik slenter dan niet op mijn gemakje maar ga met een goed tempo omhoog. Ik ben in ieder geval sneller dan de lift!
Energie behoefte kan je bv hier berekenen. http://fitnessjunk.nl/vet(...)en/energie-behoefte/

Voor een man is het trouwens ~ 2500 kcal, 2000 is voor vrouwen, dus zal je op ~2000 kcal per dag komen. Bijhouden is in het begin wel even een beetje gedoe. Ik gebruik dit programma https://cronometer.com/ als je er even doorheen gaat begrijp je al snel hoe het werkt. Er zijn er meer te vinden, ik heb ze nooit gebruikt maar misschien zijn die wat makkelijker.

En inderdaad de trap pakken enzo maakt ook verschilletjes. Alle beetjes helpen uiteraard. De basis is en blijft calorieen in, calorieen uit. Als je een goed tekort creeert met je voeding kan je niet anders dan afvallen.
  maandag 28 april 2014 @ 16:10:14 #220
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139344113
Als je thuis gaat trainen kan ik je aanraden een set kettlebells aan te schaffen. Bijbehorend topic is hier te vinden: SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 28 april 2014 @ 17:13:08 #221
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139345974
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 16:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Energie behoefte kan je bv hier berekenen. http://fitnessjunk.nl/vet(...)en/energie-behoefte/

Voor een man is het trouwens ~ 2500 kcal, 2000 is voor vrouwen, dus zal je op ~2000 kcal per dag komen. Bijhouden is in het begin wel even een beetje gedoe. Ik gebruik dit programma https://cronometer.com/ als je er even doorheen gaat begrijp je al snel hoe het werkt. Er zijn er meer te vinden, ik heb ze nooit gebruikt maar misschien zijn die wat makkelijker.

En inderdaad de trap pakken enzo maakt ook verschilletjes. Alle beetjes helpen uiteraard. De basis is en blijft calorieen in, calorieen uit. Als je een goed tekort creeert met je voeding kan je niet anders dan afvallen.
Jemig. Die site gunt me heel wat kcal.
Behoeften om op huidige gewicht te blijven : 3979.32
1 kilo per week afvallen : 2879.32
1.5 kilo per week afvallen : 2329.32

Die laatste lijkt me wel iets waar ik aan zou moeten kunnen komen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:14:01 #222
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139345996
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 16:10 schreef Klokov het volgende:
Als je thuis gaat trainen kan ik je aanraden een set kettlebells aan te schaffen. Bijbehorend topic is hier te vinden: SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Ik had het topic al langs zien komen. Het ziet er uit als prettige dingen die vrij makkelijk toe te voegen zouden zijn in de workout die ik al doe. De prijs vind ik alleen aan de hoge kant, ga eerst wat meer onderzoek doen. Een collega heeft misschien wat gewone dumbells die ik kan lenen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:16:54 #223
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139346055
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:13 schreef Knut het volgende:

[..]

Jemig. Die site gunt me heel wat kcal.
Behoeften om op huidige gewicht te blijven : 3979.32
1 kilo per week afvallen : 2879.32
1.5 kilo per week afvallen : 2329.32

Die laatste lijkt me wel iets waar ik aan zou moeten kunnen komen.
Nou weet ik toevallig dat je vrij lang bent, dus dat zal meespelen. En ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar dat onderhoud zo hoog wil je in ieder geval niet. :P

Ik zou inderdaad proberen rond de 2500 uit te komen.
  maandag 28 april 2014 @ 17:18:33 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139346088
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Knut het volgende:

[..]

Ik had het topic al langs zien komen. Het ziet er uit als prettige dingen die vrij makkelijk toe te voegen zouden zijn in de workout die ik al doe. De prijs vind ik alleen aan de hoge kant, ga eerst wat meer onderzoek doen. Een collega heeft misschien wat gewone dumbells die ik kan lenen.
Als je deze doet gaat het lekker rap. :P https://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout
  maandag 28 april 2014 @ 17:26:58 #225
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139346280
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 17:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nou weet ik toevallig dat je vrij lang bent, dus dat zal meespelen. En ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar dat onderhoud zo hoog wil je in ieder geval niet. :P

Ik zou inderdaad proberen rond de 2500 uit te komen.
Weeg nu 125 kilo. Mijn BMI tikt net de 30 aan. Dus redelijk wat overgewicht. 2350kcal is op dit moment denk ik een goed doel.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:32:30 #226
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139346446
quote:
12s.gif Op maandag 28 april 2014 17:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je deze doet gaat het lekker rap. :P https://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout
Dat lijkt me toch een heeeel klein beetje overdreven. Die Kettlebells, het lijkt me wel wat als ik er zo over lees. Maar, ik gok toch dat ik niet met 24kg begin maar dat ik een 8kg zal kopen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:46:49 #227
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139346809
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:26 schreef Knut het volgende:

[..]

Weeg nu 125 kilo. Mijn BMI tikt net de 30 aan. Dus redelijk wat overgewicht. 2350kcal is op dit moment denk ik een goed doel.
Dat lijkt mij ook. Te snel afvallen is ook weer niet goed, dat zit er meestal zo weer aan. Dus de weegschaal goed in de gaten houden is wel belangrijk. Meer dan een kilo per week is te snel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:47:24 #228
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139346830
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:32 schreef Knut het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een heeeel klein beetje overdreven. Die Kettlebells, het lijkt me wel wat als ik er zo over lees. Maar, ik gok toch dat ik niet met 24kg begin maar dat ik een 8kg zal kopen.
8 kilo is echt niks hoor. Ik ben begonnen met een 18 kilo, daar ben je zo aangewend.
  maandag 28 april 2014 @ 17:51:24 #229
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139346935
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:32 schreef Knut het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een heeeel klein beetje overdreven. Die Kettlebells, het lijkt me wel wat als ik er zo over lees. Maar, ik gok toch dat ik niet met 24kg begin maar dat ik een 8kg zal kopen.
ik heb een 16 en een 6. Die 6 is niks, dis 8 zal ook niet veel zijn. Met 16 zwaar genoeg om een flinke uitdaging te zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 28 april 2014 @ 17:52:38 #230
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139346980
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-16-kg.html Dus dat zou een betere optie zijn ?

Of moet ik me echt druk maken over de pasvorm en de lasnaad ? Als dat zo is dan zal ik toch eerst eens bij een echte winkel moeten binnen lopen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 17:55:07 #231
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139347059
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Knut het volgende:
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-16-kg.html Dus dat zou een betere optie zijn ?

Of moet ik me echt druk maken over de pasvorm en de lasnaad ? Als dat zo is dan zal ik toch eerst eens bij een echte winkel moeten binnen lopen.
ik zou wel naar het formaat kijken. Mijn goedkope 6 is net zo groot als mijn goede 16. En het ding moet wel tussen je benen door passen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 28 april 2014 @ 17:56:42 #232
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139347108
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Knut het volgende:
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-16-kg.html Dus dat zou een betere optie zijn ?

Of moet ik me echt druk maken over de pasvorm en de lasnaad ? Als dat zo is dan zal ik toch eerst eens bij een echte winkel moeten binnen lopen.
Die bells zijn prima. Heppik ook.
  maandag 28 april 2014 @ 19:38:44 #233
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139350168
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Knut het volgende:
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-16-kg.html Dus dat zou een betere optie zijn ?

Of moet ik me echt druk maken over de pasvorm en de lasnaad ? Als dat zo is dan zal ik toch eerst eens bij een echte winkel moeten binnen lopen.
Fitnessmerken is prima. 8 kg is zoals eerder aangegeven te licht. 16 kilo is een goed gewicht om mee te beginnen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 28 april 2014 @ 20:29:03 #234
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139352060
16kg besteld :) We zullen zien, ik ben benieuwd!
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 20:37:31 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139352452
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:29 schreef Knut het volgende:
16kg besteld :) We zullen zien, ik ben benieuwd!
Rustig aan beginnen. Ik weet niet hoe je conditie is, maar het is zwaarder dan je denkt. Begin met swings met setjes van 8 - 10. Na 4 setjes voel je het al flink. :D

En lees even eea over de techniek, en zoek wat filmpjes op. Een foute techniek kan je een verdomd zere rug opleveren.

http://www.kettlebellworks.com/swings.html
  maandag 28 april 2014 @ 21:02:10 #236
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139353479
Op dit kanaal staan goede video's trouwens m.b.t. kettlebelloefeningen. Het is misschien wat langdradig maar hij is altijd spot on: https://www.youtube.com/channel/UCqA8H15DWjlSHgYzm44DerA
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 28 april 2014 @ 21:31:53 #237
2738 Knut
Loyal Dog
pi_139354774
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 20:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Rustig aan beginnen. Ik weet niet hoe je conditie is, maar het is zwaarder dan je denkt. Begin met swings met setjes van 8 - 10. Na 4 setjes voel je het al flink. :D

En lees even eea over de techniek, en zoek wat filmpjes op. Een foute techniek kan je een verdomd zere rug opleveren.

http://www.kettlebellworks.com/swings.html
Conditie is bagger, maar ik merk wel al dat ik er met alleen bodyweight niet zoveel mee win als zou willen. Ik ga zeker de filmpjes bekijken. Ik zag er vandaag eentje met 69 verschillende standjes (whehe). Die ga ik in detail volgen. En inderdaad heel rustig beginnen, ik wil niks kapot maken in mijn lijf.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 28 april 2014 @ 22:14:20 #238
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139356788
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:31 schreef Knut het volgende:

[..]

Conditie is bagger, maar ik merk wel al dat ik er met alleen bodyweight niet zoveel mee win als zou willen. Ik ga zeker de filmpjes bekijken. Ik zag er vandaag eentje met 69 verschillende standjes (whehe). Die ga ik in detail volgen. En inderdaad heel rustig beginnen, ik wil niks kapot maken in mijn lijf.
Hier toevallig gevonden? :P
SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 28 april 2014 @ 22:21:30 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139357151
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hier toevallig gevonden? :P
SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Ouwe spamhoer :*
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 28 april 2014 @ 22:22:07 #240
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139357185
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 22:21 schreef fathank het volgende:

[..]

Ouwe spamhoer :*
Hij verdwijnt bijna uit MYAT :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139409213
Ik wil graag fitnessen en vraag me af welke sportschool geschikt voor me is.
Ik ben al lid van het studentensportcentrum, waar ik af en toe wat groepslessen volg. Ze hebben ook een fitnessgedeelte. Voordeel daarvan is dat het vrijwel niks kost, nadeel is dat het er altijd druk is.

Zou ik voor het fitnessen beter naar een andere sportschool kunnen gaan, waar er veel meer ruimte is en er modernere apparatuur etc. is, of is dat het extra geld niet waard?
  woensdag 30 april 2014 @ 13:11:23 #242
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139409482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:04 schreef Petrichor het volgende:
Ik wil graag fitnessen en vraag me af welke sportschool geschikt voor me is.
Ik ben al lid van het studentensportcentrum, waar ik af en toe wat groepslessen volg. Ze hebben ook een fitnessgedeelte. Voordeel daarvan is dat het vrijwel niks kost, nadeel is dat het er altijd druk is.

Zou ik voor het fitnessen beter naar een andere sportschool kunnen gaan, waar er veel meer ruimte is en er modernere apparatuur etc. is, of is dat het extra geld niet waard?
Wat wil je bereiken?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139409899
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:11 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat wil je bereiken?
Gespierder worden. Ik ben al jaren ontzettend dun. Het zou bijvoorbeeld fijn zijn als je mijn ribben niet ziet als ik in zwemkleding rondloop.
  woensdag 30 april 2014 @ 13:29:01 #244
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139410132
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:22 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Gespierder worden. Ik ben al jaren ontzettend dun. Het zou bijvoorbeeld fijn zijn als je mijn ribben niet ziet als ik in zwemkleding rondloop.
Het kan op beide manieren maar ik denk dat als je echt gespierder wil worden beter de OP van het Bodybuildingtopic kan doorlezen. Ik zou als ik jou was een sportschool met veel vrije gewichten opzoeken zodat je ook nog wat functionele kracht krijgt. Alternatief kan je ook een set kettlebells kopen en gewoon meer eten (dat moet sowieso trouwens).
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 30 april 2014 @ 13:42:40 #245
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139410640
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:04 schreef Petrichor het volgende:
Ik wil graag fitnessen en vraag me af welke sportschool geschikt voor me is.
Ik ben al lid van het studentensportcentrum, waar ik af en toe wat groepslessen volg. Ze hebben ook een fitnessgedeelte. Voordeel daarvan is dat het vrijwel niks kost, nadeel is dat het er altijd druk is.

Zou ik voor het fitnessen beter naar een andere sportschool kunnen gaan, waar er veel meer ruimte is en er modernere apparatuur etc. is, of is dat het extra geld niet waard?
Moderne apparatuur is overrated. Barbell, schijven, dumbells, squatrack,bench. Veel meer heb je in Den beginne niet nodig.

Wel studentensportcentrum zit je?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139411129
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Moderne apparatuur is overrated. Barbell, schijven, dumbells, squatrack,bench. Veel meer heb je in Den beginne niet nodig.

Wel studentensportcentrum zit je?
Is niet slim om als beginner gelijk naar de losse oefeningen te gaan.
  woensdag 30 april 2014 @ 13:58:19 #247
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139411187
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:57 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Is niet slim om als beginner gelijk naar de losse oefeningen te gaan.
En waarom dan wel niet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139411348
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:58 schreef fathank het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet?
Ben zelf van mening dat je (vooral als je met weinig kracht begint) eerst je spieren wat kan trainen met oefeningen waar niks (weinig) fout kan gaan. Dan kan je eerst wat kracht opbouwen voordat je loopt te kloten met de balans van een losse dumbell press. Chest press heeft dezelfde soort oefening en zo leer je alvast wat voor beweging je moet maken. Dan bij je 2e schema langzaam overstappen richting los.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:04:03 #249
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139411420
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:02 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Ben zelf van mening dat je (vooral als je met weinig kracht begint) eerst je spieren wat kan trainen met oefeningen waar niks (weinig) fout kan gaan. Dan kan je eerst wat kracht opbouwen voordat je loopt te kloten met de balans van een losse dumbell press. Chest press heeft dezelfde soort oefening en zo leer je alvast wat voor beweging je moet maken. Dan bij je 2e schema langzaam overstappen richting los.
Je kan beter eerst de techniek leren op een laag gewicht en vervolgens stapje voor stapje verzwaren.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139411445
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:04 schreef Klokov het volgende:

[..]

Je kan beter eerst de techniek leren op een laag gewicht en vervolgens stapje voor stapje verzwaren.
Kan ook, of het beter is is jouw mening.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:06:43 #251
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139411521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:04 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Kan ook, of het beter is is jouw mening.
Ja, en die van praktisch iedereen met verstand van krachttraining.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139411525
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:06 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ja, en die van praktisch iedereen met verstand van krachttraining.
^O^
  woensdag 30 april 2014 @ 14:10:35 #253
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139411650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:02 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Ben zelf van mening dat je (vooral als je met weinig kracht begint) eerst je spieren wat kan trainen met oefeningen waar niks (weinig) fout kan gaan. Dan kan je eerst wat kracht opbouwen voordat je loopt te kloten met de balans van een losse dumbell press. Chest press heeft dezelfde soort oefening en zo leer je alvast wat voor beweging je moet maken. Dan bij je 2e schema langzaam overstappen richting los.
Iedere knul krijgt wel een barbell van 20 kg omhoog. Hell, veel gyms hebben zelfs alleen maar 10 kg barbells.

En de oefening leren heeft vooral met neurale adaptatie te maken. Leuk dat je 100 kg chest press kunt, dat betekent niet dat je gelijk fatsoenlijk kunt benchen. Juist je assistance spieren gebruik je niet in een chest press en die zijn net zo belangrijk als je borstspieren.

Zit mobiel dus ga er geen langer verhaal van maken. Verbosity heeft hierover een Wat uitgebreider stuk geschreven in deze reeks. Moeite waard om ff terug te zoeken imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139411914
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:29 schreef Klokov het volgende:

[..]

Het kan op beide manieren maar ik denk dat als je echt gespierder wil worden beter de OP van het Bodybuildingtopic kan doorlezen. Ik zou als ik jou was een sportschool met veel vrije gewichten opzoeken zodat je ook nog wat functionele kracht krijgt. Alternatief kan je ook een set kettlebells kopen en gewoon meer eten (dat moet sowieso trouwens).
Over het eten: ik kan alles eten wat ik wil, maar kom niet aan. Ik eet meer dan mijn vrienden, en waar zij het meteen merken als ze bier en chips hebben gehad, blijf ik gewoon altijd op hetzelfde gewicht. Aan de andere kant fiets en loop ik waarschijnlijk meer.
pi_139411937
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Moderne apparatuur is overrated. Barbell, schijven, dumbells, squatrack,bench. Veel meer heb je in Den beginne niet nodig.

Wel studentensportcentrum zit je?
De ACLO (Groningen). Het is daar vechten om de vierkante meter.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:22:21 #256
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139412014
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:18 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Over het eten: ik kan alles eten wat ik wil, maar kom niet aan. Ik eet meer dan mijn vrienden, en waar zij het meteen merken als ze bier en chips hebben gehad, blijf ik gewoon altijd op hetzelfde gewicht. Aan de andere kant fiets en loop ik waarschijnlijk meer.
Dan eet je nog niet genoeg. Hou een week lang alles bij watje eet en drinkt en tel hoeveel kcal het is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139412052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:18 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Over het eten: ik kan alles eten wat ik wil, maar kom niet aan. Ik eet meer dan mijn vrienden, en waar zij het meteen merken als ze bier en chips hebben gehad, blijf ik gewoon altijd op hetzelfde gewicht. Aan de andere kant fiets en loop ik waarschijnlijk meer.
OMG ik ben zo jalours op jou he!
  woensdag 30 april 2014 @ 14:26:49 #258
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139412154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:19 schreef Petrichor het volgende:

[..]

De ACLO (Groningen). Het is daar vechten om de vierkante meter.
Ga naar Kelderwerk, Go4Fitness of Hercules. Kelderwerk is het goedkoopst, Hercules het duurst. Kelderwerk zou de beste sportschool zijn mits ze douches hadden gehad :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 30 april 2014 @ 15:26:06 #259
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139413992
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:26 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ga naar Kelderwerk, Go4Fitness of Hercules. Kelderwerk is het goedkoopst, Hercules het duurst. Kelderwerk zou de beste sportschool zijn mits ze douches hadden gehad :')
Wat ze niet hebben hoef je ook niet voor te betalen *)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 30 april 2014 @ 19:01:40 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139421685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:02 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Ben zelf van mening dat je (vooral als je met weinig kracht begint) eerst je spieren wat kan trainen met oefeningen waar niks (weinig) fout kan gaan. Dan kan je eerst wat kracht opbouwen voordat je loopt te kloten met de balans van een losse dumbell press. Chest press heeft dezelfde soort oefening en zo leer je alvast wat voor beweging je moet maken. Dan bij je 2e schema langzaam overstappen richting los.
Zie post 166.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 30 april 2014 @ 19:15:05 #261
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139422342
douchen in de sportschool, zeker met alle marokkanen en turken in hun boxers :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 30 april 2014 @ 19:22:02 #262
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139422623
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:15 schreef Drinky het volgende:
douchen in de sportschool, zeker met alle marokkanen en turken in hun boxers :')
die lopen toch alleen herrie te maken in de sauna. Kan ik mooi rustig douchen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 30 april 2014 @ 19:24:23 #263
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139422723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:02 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Ben zelf van mening dat je (vooral als je met weinig kracht begint) eerst je spieren wat kan trainen met oefeningen waar niks (weinig) fout kan gaan. Dan kan je eerst wat kracht opbouwen voordat je loopt te kloten met de balans van een losse dumbell press. Chest press heeft dezelfde soort oefening en zo leer je alvast wat voor beweging je moet maken. Dan bij je 2e schema langzaam overstappen richting los.
wat een onzin.

Als je een licht los gewicht pakt worden je spieren vanzelf ook sterker. En maak je je meteen een goede vorm eigen. Itt een machine te gebruiken om een vorm aan te leren die met een los gewicht niet zal gebruiken.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 30 april 2014 @ 19:42:59 #264
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139423644
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:57 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Is niet slim om als beginner gelijk naar de losse oefeningen te gaan.
Jawel hoor. Gewoon licht beginnen met losse gewichten voor je balans, en dan ga je vanuit daar met meer gewicht werken. Machines houden je juist weg van dat eerste leerstukje balans waar je lichaam aan moet wennen. Uiteraard bouw je wat kracht op op een machine, maar de machine maakt je balans uit, terwijl dat nou een belangrijk stuk van met gewichten werken is.

Het is het gemiddelde sportschooltrainersadvies wat je hier geeft.

Eigenlijk zou 70% van de machines weg moeten uit sportscholen en aan bejaardentehuizen ofo gegeven moeten worden.

Of verkopen als oud ijzer
  woensdag 30 april 2014 @ 20:32:31 #265
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139426089
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jawel hoor. Gewoon licht beginnen met losse gewichten voor je balans, en dan ga je vanuit daar met meer gewicht werken. Machines houden je juist weg van dat eerste leerstukje balans waar je lichaam aan moet wennen. Uiteraard bouw je wat kracht op op een machine, maar de machine maakt je balans uit, terwijl dat nou een belangrijk stuk van met gewichten werken is.

Het is het gemiddelde sportschooltrainersadvies wat je hier geeft.

Eigenlijk zou 70% van de machines weg moeten uit sportscholen en aan bejaardentehuizen ofo gegeven moeten worden.

Of verkopen als oud ijzer
Omsmelten tot plates en barbells
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139426590
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan eet je nog niet genoeg. Hou een week lang alles bij watje eet en drinkt en tel hoeveel kcal het is.
Dit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 30 april 2014 @ 20:47:21 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139426787
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Omsmelten tot plates en barbells
En kettlebells. Voor we klokov op ons dak krijgen..
pi_139427713
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:22 schreef stinkie het volgende:

[..]

die lopen toch alleen herrie te maken in de sauna. Kan ik mooi rustig douchen
Dit ja: wat een kleuters zijn het ook he? Met een onderbroek aan en een handdoek om hopen wat vrouwelijk naakt te spotten :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 30 april 2014 @ 21:02:29 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_139427823
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:00 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit ja: wat een kleuters zijn het ook he? Met een onderbroek aan en een handdoek om hopen wat vrouwelijk naakt te spotten :')
En dan 2 liter water erop gooien, 5 minuten blijven zitten en dan weer snel naar buiten :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 30 april 2014 @ 21:25:06 #270
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139429238
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:00 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit ja: wat een kleuters zijn het ook he? Met een onderbroek aan en een handdoek om hopen wat vrouwelijk naakt te spotten :')
we hebben juist hiervoor een gescheiden sauna. Het geeft te denken _O-
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_139441626
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:26 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ga naar Kelderwerk, Go4Fitness of Hercules. Kelderwerk is het goedkoopst, Hercules het duurst. Kelderwerk zou de beste sportschool zijn mits ze douches hadden gehad :')
Ik wil absoluut wel kunnen douchen. Maar Go4Fitness is ook al 30 euro. 2 keer zo duur als bij Basic Fit oid. Heeft dit voor mijn doelstellingen echt een meerwaarde?
pi_139441654
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan eet je nog niet genoeg. Hou een week lang alles bij watje eet en drinkt en tel hoeveel kcal het is.
Heb ik wel eens gedaan, ik kwam op 3200 en dat was exclusief drank. Moet ik dan nóg meer dan dat gaan eten?
pi_139442844
Edit: Laat maar ;)

[ Bericht 92% gewijzigd door Jochie1900 op 01-05-2014 08:36:34 ]
pi_139444087
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 03:05 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Moet ik dan nóg meer dan dat gaan eten?
Ja, net zo lang tot je aankomt.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:28:11 #275
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_139444865
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef stinkie het volgende:

[..]

we hebben juist hiervoor een gescheiden sauna.
Diep triest als om deze reden de sauna gescheiden zou worden. Gewoon gedrag aanpassen of ophoepelen.
quote:
Het geeft te denken _O-
Inderdaad!!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:47:08 #276
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139445362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 03:00 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Ik wil absoluut wel kunnen douchen. Maar Go4Fitness is ook al 30 euro. 2 keer zo duur als bij Basic Fit oid. Heeft dit voor mijn doelstellingen echt een meerwaarde?
Betaal gewoon voor een jaar, dan zit je op 22,50 per maand of 20 euro per maand indien je bij Menzis bent verzekerd.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:59:07 #277
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_139445689
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:47 schreef Klokov het volgende:

[..]

Betaal gewoon voor een jaar, dan zit je op 22,50 per maand of 20 euro per maand indien je bij Menzis bent verzekerd.
Dit. En dan is het zeker wel de moeite waard: meer apparatuur/dumbbells/barbells, minder paupervolk, meer gemotiveerde mensen om je heen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139528512
Ik wil graag beginnen met fitnessen en ga vrijdag een kijkje nemen bij de sportschool in de buurt.
Nou heb ik een paar puntjes en misschien hebben jullie nog wat tips, advies en/of waarschuwingen ;)

Ik heb een BMI van 16.7 en ben dus veel te licht, ik moet dus echt voorkomen dat ik per ongeluk ga afvallen. Nou schat ik zelf dat ik nog 2 kilo 'vet' kan verliezen en daarna ga ik spieren verbranden dus ik moet echt goed uitkijken. Hoe kan ik het het beste aanpakken met eten en drinken? En is een beetje oplossap/limonade met water goed voor tijdens het sporten?

Verder ben ik ook nog eens hypermobiel (met name gewrichten). Vooral mijn schouders raken enorm snel overbelast en ik heb daar last van zeer lichte luxatie. Ik wil graag de hechtingsspieren van mijn schouders versterken om dat te verbeteren maar het nadeel is dus dat ik ze snel overbelast. Kan ik dan het beste beginnen op een roeimachine o.i.d. met bijna geen gewicht of toch met losse gewichten aan de slag? Verder kan ik denk ik sowieso lekker op de crosstrainer :)

Nou doe ik totaal niet aan sport, mijn conditie is nog niet echt rampzalig maar ik kan nu nog niet veel hebben. Verder ben ik ook nog chronisch ziek waardoor ik snel extreem uitput van sporten dus dat beperkt mijn kunnen vaak wel. Ik heb dus op het rooster gekeken van de groepslessen en dan kan ik een het volgende doen:

Donderdag: BodyCombat 20:00 - 21:00
Zaterdag: BodyBalance 09:00 - 10:00 + Nog een uurtje gewoon fitnessen
Of
Woensdag: BodyBalance 20:00 - 21:00
Donderdag: BodyCombat 20:00 - 21:00
Zaterdag: Een uurtje gewoon fitnessen.

Wat is dan slim om te doen? Nou moet ik zelf uiteraard grenzen stellen, maar dat is soms lastig in te schatten. Doordeweeks de groepslessen is wel lekker omdat je dan echt even uit je rompslomp kan komen, maar misschien is drie keer in de week totaal wel erg veel op het begin. Zaterdag is dan weer praktisch als lange dag omdat ik dan niet in de knoop kom met school als het toch te vermoeiend is.
Of is het misschien slimmer om woensdag BodyBalance te doen en zaterdag een uurtje los om op te starten? En dan later wat meer erbij?

Nou een hele berg vragen dus! :P Hopelijk kunnen jullie me een beetje de goede richting ophelpen :)
Alvast heel erg bedankt!
  zaterdag 3 mei 2014 @ 20:16:29 #279
63722 z80
I fink you freaky
pi_139530062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 19:42 schreef JoelBaka het volgende:
Ik wil graag beginnen met fitnessen en ga vrijdag een kijkje nemen bij de sportschool in de buurt.
Nou heb ik een paar puntjes en misschien hebben jullie nog wat tips, advies en/of waarschuwingen ;)

Ik heb een BMI van 16.7 en ben dus veel te licht, ik moet dus echt voorkomen dat ik per ongeluk ga afvallen. Nou schat ik zelf dat ik nog 2 kilo 'vet' kan verliezen en daarna ga ik spieren verbranden dus ik moet echt goed uitkijken. Hoe kan ik het het beste aanpakken met eten en drinken? En is een beetje oplossap/limonade met water goed voor tijdens het sporten?

om te beginnen stoppen naar je bmi te kijken. dit getal klinkt leuk maar je hebt er niet veel aan.
omdat je begint met sporten en de achtergrond die je zelf hier neer zet zou ik beginnen met BodyBalance. begeleid core oefeningen doen. door de core eerst wat te versterken kun je de rest van de oefeningen ook makkelijker en beter uitvoeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 22:23:00 #280
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139535910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 19:42 schreef JoelBaka het volgende:
Ik wil graag beginnen met fitnessen en ga vrijdag een kijkje nemen bij de sportschool in de buurt.
Nou heb ik een paar puntjes en misschien hebben jullie nog wat tips, advies en/of waarschuwingen ;)

Ik heb een BMI van 16.7 en ben dus veel te licht, ik moet dus echt voorkomen dat ik per ongeluk ga afvallen. Nou schat ik zelf dat ik nog 2 kilo 'vet' kan verliezen en daarna ga ik spieren verbranden dus ik moet echt goed uitkijken. Hoe kan ik het het beste aanpakken met eten en drinken? En is een beetje oplossap/limonade met water goed voor tijdens het sporten?

Verder ben ik ook nog eens hypermobiel (met name gewrichten). Vooral mijn schouders raken enorm snel overbelast en ik heb daar last van zeer lichte luxatie. Ik wil graag de hechtingsspieren van mijn schouders versterken om dat te verbeteren maar het nadeel is dus dat ik ze snel overbelast. Kan ik dan het beste beginnen op een roeimachine o.i.d. met bijna geen gewicht of toch met losse gewichten aan de slag? Verder kan ik denk ik sowieso lekker op de crosstrainer :)

Nou doe ik totaal niet aan sport, mijn conditie is nog niet echt rampzalig maar ik kan nu nog niet veel hebben. Verder ben ik ook nog chronisch ziek waardoor ik snel extreem uitput van sporten dus dat beperkt mijn kunnen vaak wel. Ik heb dus op het rooster gekeken van de groepslessen en dan kan ik een het volgende doen:

Donderdag: BodyCombat 20:00 - 21:00
Zaterdag: BodyBalance 09:00 - 10:00 + Nog een uurtje gewoon fitnessen
Of
Woensdag: BodyBalance 20:00 - 21:00
Donderdag: BodyCombat 20:00 - 21:00
Zaterdag: Een uurtje gewoon fitnessen.

Wat is dan slim om te doen? Nou moet ik zelf uiteraard grenzen stellen, maar dat is soms lastig in te schatten. Doordeweeks de groepslessen is wel lekker omdat je dan echt even uit je rompslomp kan komen, maar misschien is drie keer in de week totaal wel erg veel op het begin. Zaterdag is dan weer praktisch als lange dag omdat ik dan niet in de knoop kom met school als het toch te vermoeiend is.
Of is het misschien slimmer om woensdag BodyBalance te doen en zaterdag een uurtje los om op te starten? En dan later wat meer erbij?

Nou een hele berg vragen dus! :P Hopelijk kunnen jullie me een beetje de goede richting ophelpen :)
Alvast heel erg bedankt!
Als je vooral je aanhechtingsspieren wil verbeteren moet je oefeningen opzoeken die je stabliteit verbeteren. Ik zou geen fitnessschema gaan volgen als ik jou was, hierbij zijn de oefeningen vaak al voorgeprogrammeerd waardoor je niet alle spieren gebruikt die je normaliter zou gebruiken. Je hebt dus baat bij vrije gewichten of oefeningen met je eigen lichaamsgewicht.Heb je al eens overwogen om een set kettlebells aan te schaffen? Deze zijn bijzonder goed voor je schouder stabiliteit en bovendien goedkoper dan de sportschool ;)

Bijbehorend topic is hier te vinden: SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139547450
Moet je nou echt extra eiwitten gaan eten als je spiermassa wil aanzetten? Het voedingscentrum zegt dit:
quote:
Eiwitten

Extra eiwitten zorgen niet voor een snellere spiergroei. Mensen krijgen dagelijks al ruim voldoende eiwitten binnen met hun voeding. Als je meer neemt, kan het gebeuren dat je aankomt. Extra eiwitten leveren namelijk ook extra calorieën.

Eiwit-supplementen zorgen wel voor sneller spierherstel na krachtinspanning. Let wel: dit geldt voor fanatieke krachtsporters die meer dan 3 keer per week trainen.

Als je direct na het sporten een gewone maaltijd eet, dan is een eiwitsupplement overbodig. Neem het niet beide in verband met de calorieën. Duurt het nog een paar uur voordat je gaat eten, dan kan een eiwitsupplement helpen.

Neem niet meer dan 40 gram per keer. Meer eiwit kunnen je spieren niet verwerken en de rest van het eiwit wordt afgebroken.
Neem het direct na de inspanning.
Kies je een supplement, neem er dan eentje met caseïne-eiwit of wei-eiwit.
Toch zijn er zoveel mensen die veel kwark eten en eiwitshakes nemen. Of zijn het marketingtrucjes waarvoor ze gevallen zijn?
pi_139547904
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 20:16 schreef z80 het volgende:

[..]

om te beginnen stoppen naar je bmi te kijken. dit getal klinkt leuk maar je hebt er niet veel aan.
omdat je begint met sporten en de achtergrond die je zelf hier neer zet zou ik beginnen met BodyBalance. begeleid core oefeningen doen. door de core eerst wat te versterken kun je de rest van de oefeningen ook makkelijker en beter uitvoeren.
Normaal kijk ik daar inderdaad niet naar, was gewoon om even een idee te geven :) Ik denk dat ik inderdaad begin met BodyBalance op woensdag en dan zaterdag een uurtje 'gewoon'. Ik zag dat er best veel core oefeningen zijn, nog aanraders?

quote:
2s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 22:23 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als je vooral je aanhechtingsspieren wil verbeteren moet je oefeningen opzoeken die je stabliteit verbeteren. Ik zou geen fitnessschema gaan volgen als ik jou was, hierbij zijn de oefeningen vaak al voorgeprogrammeerd waardoor je niet alle spieren gebruikt die je normaliter zou gebruiken. Je hebt dus baat bij vrije gewichten of oefeningen met je eigen lichaamsgewicht.Heb je al eens overwogen om een set kettlebells aan te schaffen? Deze zijn bijzonder goed voor je schouder stabiliteit en bovendien goedkoper dan de sportschool ;)

Bijbehorend topic is hier te vinden: SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Weet je toevallig wat goede instapoefeningen met vrije gewichten? En optrekken zou dan bijvoorbeeld ook nuttig zijn? Ik heb inderdaad naar kettlebells gekeken :) Ik denk dat ik eerst mijn algehele conditie/kracht wat verbeter en dan inderdaad kijk of ik daar een setje van aanschaf. Omdat ik nu ook graag wat meer wil bewegen zonder invloed van het weer vind ik de sportschool nu wel een prettig idee, ook om de motivatie te behouden :@

---

Allebei heel erg bedankt voor de reacties! ^^
  zondag 4 mei 2014 @ 14:00:01 #283
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139548145
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:50 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Normaal kijk ik daar inderdaad niet naar, was gewoon om even een idee te geven :) Ik denk dat ik inderdaad begin met BodyBalance op woensdag en dan zaterdag een uurtje 'gewoon'. Ik zag dat er best veel core oefeningen zijn, nog aanraders?

[..]

Weet je toevallig wat goede instapoefeningen met vrije gewichten? En optrekken zou dan bijvoorbeeld ook nuttig zijn? Ik heb inderdaad naar kettlebells gekeken :) Ik denk dat ik eerst mijn algehele conditie/kracht wat verbeter en dan inderdaad kijk of ik daar een setje van aanschaf. Omdat ik nu ook graag wat meer wil bewegen zonder invloed van het weer vind ik de sportschool nu wel een prettig idee, ook om de motivatie te behouden :@

---

Allebei heel erg bedankt voor de reacties! ^^
Ik train zelf gewoon binnen met kettlebells. Indien je plafond het toelaat is het goed te doen. Verder denk ik vooralsnog dat je meer gebaat bent bij kettlebells dan andersoortige vrije gewichten maar het gaat erom dat je bezig bent.

Ik denk dat je met het volgende schema al aardig ver komt:
• Squat
• Deadlift
• Lunge (optioneel)
• Pushups (of benchpress indien pushups niet lukken)
• Dumbel getup of dumbel windmill
• Planks

Je geeft aan dat je vrij snel overbelast bent in het normale leven. Daarom zou ik niet te laag in je herhalingen gaan zitten. Kijk eens hoe het gaat met 3*10, indien het te zwaar is gewicht verminderen, indien het te licht is gewicht toevoegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klokov op 04-05-2014 14:14:26 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139549575
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:30 schreef Petrichor het volgende:
Het voedingscentrum zegt dit:
Het voedingscentrum :') |:( :r

quote:
Moet je nou echt extra eiwitten gaan eten als je spiermassa wil aanzetten?
Niets moet, maar als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt uit je gewone eten is een eiwit supplement aan te raden.
quote:
Extra eiwitten zorgen niet voor een snellere spiergroei. Mensen krijgen dagelijks al ruim voldoende eiwitten binnen met hun voeding. Als je meer neemt, kan het gebeuren dat je aankomt. Extra eiwitten leveren namelijk ook extra calorieën.
Eiwitten zijn nodig om je spieren te herstellen na de training. Ik geloof er niets van dat de meeste mensen ruim voldoende eiwitten binnen krijgen, maar dit verschilt per persoon. Teveel aan calorieen ligt meestal aan teveel kh/vetten.
quote:
Eiwit-supplementen zorgen wel voor sneller spierherstel na krachtinspanning. Let wel: dit geldt voor fanatieke krachtsporters die meer dan 3 keer per week trainen.
Na een training moet je voldoende eitwitten nuttigen, heeft weinig te maken met trainingsfrequentie.
quote:
Als je direct na het sporten een gewone maaltijd eet, dan is een eiwitsupplement overbodig.
Onzin, dat ligt er helemaal aan hoeveel eiwitten er in die maaltijd zitten en hoeveel je er al heb genuttigd die dag.
quote:
Neem het niet beide in verband met de calorieën.
Onzin
quote:
Neem het direct na de inspanning.
Onzin, dat kan uren na de inspanning.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nic1 op 04-05-2014 15:21:40 ]
pi_139703402
Ik ga ook alweer een tijdje naar de sportschool, heel af en toe heb ik gewoon dat wat ik normaal bijv 3x12 kan doen, ineens het niet meer lukt en niet verder kom dan 12, 10, 8 ofzo. Gewoon geen kracht in de armen voel bijvoorbeeld. Komt dat door te weinig rust, te weinig eiwitten, te weinig <iets anders>?
pi_139725355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:45 schreef xaban06 het volgende:
Ik ga ook alweer een tijdje naar de sportschool, heel af en toe heb ik gewoon dat wat ik normaal bijv 3x12 kan doen, ineens het niet meer lukt en niet verder kom dan 12, 10, 8 ofzo. Gewoon geen kracht in de armen voel bijvoorbeeld. Komt dat door te weinig rust, te weinig eiwitten, te weinig <iets anders>?
Volgens mij is elke dag anders; de ene dag ben je sterker en fitter dan de andere dag, maar dat houdt het ook leuk. Als het al specifiek aan iets ligt, denk ik aan te weinig rust. Maar ach, soms heb je na een goede nacht nog steeds een matige training, zoals het ook wel eens kan gebeuren dat je na een slechte nacht ineens over superkrachten lijkt te beschikken.

Als het heel vaak gebeurt dat je een oefening niet normaal kan afmaken, is het natuurlijk iets anders. In dat geval train je waarschijnlijk gewoon te zwaar.
pi_139727916
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een mager, ongetraind persoon zoals ik enige zichtbare spieren kan ontwikkelen? (Er vanuit gaande dat ik voldoende eet natuurlijk)
pi_139728553
Half jaar ofzo als je goed eet en hard traint. Dan maak je in het begin best snelle gains. Volgens mij kan het ook wel in minder.
pi_139773384
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:00 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik train zelf gewoon binnen met kettlebells. Indien je plafond het toelaat is het goed te doen. Verder denk ik vooralsnog dat je meer gebaat bent bij kettlebells dan andersoortige vrije gewichten maar het gaat erom dat je bezig bent.

Ik denk dat je met het volgende schema al aardig ver komt:
• Squat
• Deadlift
• Lunge (optioneel)
• Pushups (of benchpress indien pushups niet lukken)
• Dumbel getup of dumbel windmill
• Planks

Je geeft aan dat je vrij snel overbelast bent in het normale leven. Daarom zou ik niet te laag in je herhalingen gaan zitten. Kijk eens hoe het gaat met 3*10, indien het te zwaar is gewicht verminderen, indien het te licht is gewicht toevoegen.
Heel erg bedankt! Ik heb de afgelopen week veel zitten googlen en dit schema geeft al een fijne houvast :) Ik ben gisteravond bij de sportschool gaan kijken en die ziet er goed uit, ik ga me dit weekend inschrijven. Ik heb even op de crosstrainer gezeten en op de roeimachine en verder het een en ander qua krachttraining machine's uitgeprobeerd. (Ik was nu samen met mijn zus om even een indruk te krijgen, de losse gewichten ga ik op mijn gemakje uitproberen.) En ik heb nu wel spierpijn maar tot mijn verbazing is het gewoon gezonde spierpijn en heb ik niks overbelast. En dat terwijl ik toch een aantal schouder machine's heb gedaan!

Het was wel heel confronterend om te zien hoe slecht mijn conditie is, ondanks dat ik elke dag een klein uurtje wandel heeft het 6,5 jaar ziek zijn wel zijn sporen achter gelaten. Maar het geeft me veel motivatie, ik denk dat een betere conditie me echt veel kan helpen. :)

Nogmaals bedankt! ;)
  Moderator maandag 12 mei 2014 @ 23:10:57 #290
236264 crew  capricia
pi_139888765
Momenteel doe ik drie hardlooptrainingen in de week en een maal Pilates (bij de fysio). Maar ik wil ook graag wat meer mijn spieren gebruiken / opbouwen. Zit dus te denken om lid te worden van een sportschool.
Pilates-les daar als groepsles te nemen en daarnaast krachtsoefeningen te doen.

Maar ja, ik wil geen 5 avonden in de week trainen. Heb ook nog een gezin wat de nodige aandacht hoort te krijgen.

Nu dacht ik om hardlopend naar de sportschool te gaan. Zodat ik die training ook gehad heb. Dit kan ik wel 1 a 2 keer in de week doen.

Mijn vraag aan jullie: als je krachttraining gaat doen, hoe vaak in de week doen jullie dat dan? En hoeveel tijd ben je er mee bezig, per keer?
Definitely not CIA
  maandag 12 mei 2014 @ 23:56:57 #291
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139891048
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef capricia het volgende:
Momenteel doe ik drie hardlooptrainingen in de week en een maal Pilates (bij de fysio). Maar ik wil ook graag wat meer mijn spieren gebruiken / opbouwen. Zit dus te denken om lid te worden van een sportschool.
Pilates-les daar als groepsles te nemen en daarnaast krachtsoefeningen te doen.

Maar ja, ik wil geen 5 avonden in de week trainen. Heb ook nog een gezin wat de nodige aandacht hoort te krijgen.

Nu dacht ik om hardlopend naar de sportschool te gaan. Zodat ik die training ook gehad heb. Dit kan ik wel 1 a 2 keer in de week doen.

Mijn vraag aan jullie: als je krachttraining gaat doen, hoe vaak in de week doen jullie dat dan? En hoeveel tijd ben je er mee bezig, per keer?
Het aantal keer dat je kan gaan hangt volledig af van wat je in de sportschool doet. Als je alle spiergroepen zwaar pakt kan je 3 keer per week heen. Als je een split volgt die op verschillende dagen verschillende spiergroepen pakt kan je praktisch elke dag heen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139894809
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef capricia het volgende:
Momenteel doe ik drie hardlooptrainingen in de week en een maal Pilates (bij de fysio). Maar ik wil ook graag wat meer mijn spieren gebruiken / opbouwen. Zit dus te denken om lid te worden van een sportschool.
Pilates-les daar als groepsles te nemen en daarnaast krachtsoefeningen te doen.

Maar ja, ik wil geen 5 avonden in de week trainen. Heb ook nog een gezin wat de nodige aandacht hoort te krijgen.

Nu dacht ik om hardlopend naar de sportschool te gaan. Zodat ik die training ook gehad heb. Dit kan ik wel 1 a 2 keer in de week doen.

Mijn vraag aan jullie: als je krachttraining gaat doen, hoe vaak in de week doen jullie dat dan? En hoeveel tijd ben je er mee bezig, per keer?
Ik ga drie keer (heel soms vier keer) in de week naar de sportschool. Maandag, woensdag en vrijdag. Dan train ik mijn hele lichaam. Ene keer pak ik mijn benen wat meer, andere keer mijn rug en de derde keer mijn borst. Meestal train ik zo'n uurtje tot een uur en een kwartier. Dat is dan wel alleen krachttraining. Dus exclusief warming up en cooling down :)

Ik voel me hier goed bij en ik boek hier ook resultaat mee. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook zo is. Dat zou je toch echt zelf uit moeten vinden. En het hangt natuurlijk ook af welke doelen je jezelf stelt.
pi_139894897
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef capricia het volgende:

Mijn vraag aan jullie: als je krachttraining gaat doen, hoe vaak in de week doen jullie dat dan? En hoeveel tijd ben je er mee bezig, per keer?
Drie tot vier keer per week. Gemiddeld een uur bezig met krachttraining. Ik ga vaak vanuit mn werk gelijk door dus het kwartiertje doorfietsen van het station naar huis (3min lopen naar de sportschool) is mn warming up.

Soms pak ik ook een les funxtion mee in de sportschool en ben ik er 1,5u. Maar dat is niet erg vaak.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 13:28:12 #294
236264 crew  capricia
pi_139903602
Thanx!
Wie heeft er ervaring met zo'n bodypump les? Zet dat zoden aan de dijk?
Definitely not CIA
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:08:59 #295
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139905119
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:28 schreef capricia het volgende:
Thanx!
Wie heeft er ervaring met zo'n bodypump les? Zet dat zoden aan de dijk?
Best leuk om (af en toe) te doen. Of het zoden aan de dijk zet ligt aan je eigen inzet.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:08:55 #296
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_139936506
Als je goed wilt gainen en massa aankomen moet je 2.5 keer je lichaamsgewicht in gram aan eiwitten binnen nemen had ik gelezen.

Dus als men 65kg weegt

65x2.5=162.5 gram eiwitten per dag.

1 pak kwark a 500 gram bevat al tussen de 45-50 gram eiwit.

Naarmate je gewicht zwaarder wordt zal je in verhouding wel meer eiwittenmoeten nnuttigen om datzelfde massa te kunnen laten herstellen en groeien. Dit geld iig voor bodybuilding.

Zo, genoeg broscience voor nu.
*Hosselcopter*
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:18:41 #297
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139936623
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:08 schreef Dibble het volgende:
Als je goed wilt gainen en massa aankomen moet je 2.5 keer je lichaamsgewicht in gram aan eiwitten binnen nemen had ik gelezen.

Dus als men 65kg weegt

65x2.5=162.5 gram eiwitten per dag.

1 pak kwark a 500 gram bevat al tussen de 45-50 gram eiwit.

Naarmate je gewicht zwaarder wordt zal je in verhouding wel meer eiwittenmoeten nnuttigen om datzelfde massa te kunnen laten herstellen en groeien. Dit geld iig voor bodybuilding.

Zo, genoeg broscience voor nu.
Je post in het fitnesstopic ;)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:47:49 #298
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139937114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:08 schreef Dibble het volgende:
Als je goed wilt gainen en massa aankomen moet je 2.5 keer je lichaamsgewicht in gram aan eiwitten binnen nemen had ik gelezen.

Dus als men 65kg weegt

65x2.5=162.5 gram eiwitten per dag.

1 pak kwark a 500 gram bevat al tussen de 45-50 gram eiwit.

Naarmate je gewicht zwaarder wordt zal je in verhouding wel meer eiwittenmoeten nnuttigen om datzelfde massa te kunnen laten herstellen en groeien. Dit geld iig voor bodybuilding.

Zo, genoeg broscience voor nu.
2.5 keer je lichaamsgewicht in grammen is wel heul veul
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:07:37 #299
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139937548
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:08 schreef Dibble het volgende:
Als je goed wilt gainen en massa aankomen moet je 2.5 keer je lichaamsgewicht in gram aan eiwitten binnen nemen had ik gelezen.

Dus als men 65kg weegt

65x2.5=162.5 gram eiwitten per dag.

1 pak kwark a 500 gram bevat al tussen de 45-50 gram eiwit.

Naarmate je gewicht zwaarder wordt zal je in verhouding wel meer eiwittenmoeten nnuttigen om datzelfde massa te kunnen laten herstellen en groeien. Dit geld iig voor bodybuilding.

Zo, genoeg broscience voor nu.
1,6 tot 1,8 gram per kg lichaamsgewicht voldoet al. Daarboven is er door de verminderde meeropbrengst weinig meer te winnen qua eiwitsynthese. Meestal wordt er 2 gram per kg lichaamsgewicht aangehouden om aan de veilige kant te zitten. 2,5 gram is wel aardig veel.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139937627
Volgens mij is het iets van 1.5 gram per kg vet vrije massa, dus over het algemeen kom je dan op zo'n 120-130 gram eiwit tenzij je al een beest bent, maar dan zou je die vraag niet stellen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_139937645
Dicht
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')