abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:42:08 #276
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_142616777
ttg O+ alive and well, en ook nog eens FOK! mod :*
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:47:05 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_142627446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Emirates kan ik niet over oordelen, Finnair is inderdaad dramatisch qua eten. (Zowel shorthaul als longhaul).
Nu is het bij KLM niet bijzonder slecht, sommige maaltijden zijn prima, zeker door de inzet van de nieuwe layout en nieuwe gerechten maar de laatste pasta maaltijd voor landing op Amsterdam is toch ook wel dramatisch te noemen.
Het gaat ook om het totaalplaatje, en hoewel ik KLM op zich prima vindt, ik vlieg er nog genoeg mee dit jaar, minimaal 2 of 3x longhaul en nog wat Europees, maar dit is vooral op basis van prijs of bestemming en nooit om de kwaliteit welke KLM biedt.
Zolang je dat in het achterhoofd houdt is KLM geen verkeerde keus, en rechtstreekse vluchten hebben voor veel mensen natuurlijk zeker een voorkeur.
Ik denk dat het wel zou helpen als het personeel wat anders over komt, want ondanks dat er meestal wel een goed exemplaar aan boord aanwezig is kom ik toch regelmatig wat sacherijnige exemplaren tegen, wat toch wel jammer te noemen is.
Maar misschien ben ook ik wel te kritisch omdat dit Neerlands trots zou zijn en op alle slakken zout worden gelegd.
Misschien is het omdat ik de laatste keren met een kind aan het reizen was. Maar over het algemeen was het personeel bij mij gewoon prima en vrolijk en mega-vriendelijk. Snacks en drinken zijn inderdaad ruim voorradig in de pantry. De pasta van KLM ben ik ook geen fan van, de broodjes daarentegen wel.

Emirates was qua eten overigens gewoon OK, Finnair laat ik het eten standaard gewoon liggen en eet ik wat vooraf (is altijd korte vlucht naar Finland)
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:47:28 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_142627454
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:43 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zal de laatste zijn die normaliter vindt dat er teveel over luchtvaart wordt gesproken B-) Maar laten we iig proberen het zoveel mogelijk over Thailand te laten gaan in deze reeks. Voor vliegticket specifieke vragen e.d. zijn deze twee topics wellicht beter geschikt TRV / Vragen over vliegen #34 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.) en TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #29
Vooruit, laten we dat doen ;)
pi_142886295
Ik zit momenteel in phnom penh en graag wat reisadvies.....
Ik kan bij siem reap (nog 8-10 dagen reistijd, eindpunt bangkok) vliegen op luang prabang of chiang mai. Of iets anders..... Haha. Maare luang prabang met eindpunt bangkok lijkt me iets te veel/ver.
Dus chiang mai? Heeft iemand goede tips wat daar in de buurt te doen? En kan ik vanuit daar nog goedkoop naar een vliegveld in zuidthailand voor wat stranddagen?
pi_142948216
Ik hoorde dat je nu ten alle tijden een paspoort bij je moet hebben in Thailand. Nieuwe regels ofzo. Dat is dus ook voor toeristen het geval neem ik aan?

*kan me voorstellen dat de meeste toeristen niet 24/7 het Thaise nieuws lezen op thaivisa en ze dit dus niet weten.

Heeft iemand heer meer informatie over?
pi_142948355
Ik zag er hier iets over:


vanaf 3:13 ongeveer

2000 baht boete riskeer je, kopie van je paspoort wordt gedoogd, maar je moet wel iemand hebben die alsnog snel je paspoort kunt geven als ze daar toch om vragen.

Niet echt actieve controle, zeker niet random en zonder enige reden. Alleen bij ruzie, een onenigheid met je hotel, zulke zaken.

Dus: chill, niet al teveel aan de hand.

als we hem mogen geloven ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_142950709
Ik neem gewoon liever niet mijn paspoort mee naar het strand om het daar achter te laten als ik even de zee in spring.. op die manier zeg maar :P

Het leek me al sterk dat ze als een razzia mensen gaan lastig vallen voor paspoorten etc :P
pi_142950777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:57 schreef Flammie het volgende:
Ik neem gewoon liever niet mijn paspoort mee naar het strand om het daar achter te laten als ik even de zee in spring.. op die manier zeg maar :P

Het leek me al sterk dat ze als een razzia mensen gaan lastig vallen voor paspoorten etc :P
pi_142956397
Goed idee :D
pi_142957127
Even een paar vragen. Ik wil in 2015 rond mei 2/3 maanden gaan backpacken. Eerst was de bedoeling om Australië + Nieuw-Zeeland te doen, maar dit gaat qua kosten erg lastig worden. Nu lijkt me Thailand + Indonesië ook ontzettend interessant. Ik heb echter wel een paar vragen.

1: Met welke kosten moet ik rekening houden waar je op voorhand misschien niet direct aan denkt?
2: Ik heb een budget van ongeveer 4000/4500 euro, is dit genoeg voor 2/3 maanden? Het hoeven niet de meest luxe slaapplekken te zijn.
3: Wat zijn dé plekken die ik zeker niet mag overslaan? Zijn er nog andere plekken waar ik wellicht heen kan vliegen in de buurt die ook de moeite waard zijn?

Dit is de eerste keer dat ik ga backpacken, dus mochten er nog tips zijn dan hoor ik die graag!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:28:38 #286
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142964381
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:57 schreef runaway het volgende:
Ik zit momenteel in phnom penh en graag wat reisadvies.....
Ik kan bij siem reap (nog 8-10 dagen reistijd, eindpunt bangkok) vliegen op luang prabang of chiang mai. Of iets anders..... Haha. Maare luang prabang met eindpunt bangkok lijkt me iets te veel/ver.
Dus chiang mai? Heeft iemand goede tips wat daar in de buurt te doen? En kan ik vanuit daar nog goedkoop naar een vliegveld in zuidthailand voor wat stranddagen?
In/rond Chiang Mai is van alles te doen, van jungletochten tot kooklessen, zeg maar. Een dag of vier, vijf vermaak vind je er zo!

De prijzen van vluchten verschillen, hangt van de maatschappij, moment van boeken, etc af. Gewoon even de tijd nemen om zowel air asia als bangkok airways te checken (verschillende data, bestemmingen, etc, vergelijken enzo). Wat voor jou goedkoop kan zijn is voor een ander misschien duur, of andersom, dus zelf op onderzoek uit is wat dat betreft toch vaak het makkelijkst.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:37:27 #287
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142964615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef Ralluff het volgende:
Even een paar vragen. Ik wil in 2015 rond mei 2/3 maanden gaan backpacken. Eerst was de bedoeling om Australië + Nieuw-Zeeland te doen, maar dit gaat qua kosten erg lastig worden. Nu lijkt me Thailand + Indonesië ook ontzettend interessant. Ik heb echter wel een paar vragen.

1: Met welke kosten moet ik rekening houden waar je op voorhand misschien niet direct aan denkt?
2: Ik heb een budget van ongeveer 4000/4500 euro, is dit genoeg voor 2/3 maanden? Het hoeven niet de meest luxe slaapplekken te zijn.
Ik weet (nog) niets van Indonesië, maar wat Thailand betreft moet je er ivm nieuwe wetgeving iig rekening mee houden dat je - als je langer dan 30 dagen wilt blijven - een visum nodig hebt. Maar dat zal gezien je budget geen probleem zijn. Lijkt mij in ieder geval een prima bedrag voor deze periode/bestemmingen (mits je extravagante dingen wilt gaan doen).

quote:
3: Wat zijn dé plekken die ik zeker niet mag overslaan?
Ligt er volledig aan wat je wilt gaan doen, waar je blij van wordt. In de OP van dit topic staan de nodige tips, loop die door en kijk van daaruit wat je aanspreekt. Dé highlights staan in elke willekeurige reisgids, die zul je heus niet mislopen.

quote:
Zijn er nog andere plekken waar ik wellicht heen kan vliegen in de buurt die ook de moeite waard zijn?

Dit is de eerste keer dat ik ga backpacken, dus mochten er nog tips zijn dan hoor ik die graag!
Vooral niet teveel willen! 2 á 3 maanden lijkt lang, maar voor deze twee landen, die zoveel te bieden hebben, zou het ook zomaar te kort kunnen zijn...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:18:56 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142965862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:30 schreef Flammie het volgende:
Ik hoorde dat je nu ten alle tijden een paspoort bij je moet hebben in Thailand. Nieuwe regels ofzo. Dat is dus ook voor toeristen het geval neem ik aan?

*kan me voorstellen dat de meeste toeristen niet 24/7 het Thaise nieuws lezen op thaivisa en ze dit dus niet weten.

Heeft iemand heer meer informatie over?
Ik heb altijd mijn gratis :) ID kaart in mijn portemonnee en dat is voldoende bij een eventuele check van politie, ik kom er zelfs mee aan boord van vliegtuigen van Air Asia op binnenlandse vluchten.

De ID kaart is natuurlijk gemakkelijker bij je te dragen dan een paspoort, deze heb ik dan nooit bij mij als ik ergens in een hotel verblijf. Daarnaast wordt je zeker niet random aangehouden, net zoals dat in Nederland niet gebeurd.
In al die jaren slechts één keer gevraagd bij een overtreding met een brommer (Het negeren van 3 stoplichten was wel sneller maar toch niet de bedoeling kennelijk) en toen was de ID kaart voldoende.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_142991177
Vraagje over geld meenemen naar Thailand, ik zoek de voordeligste methode. Ik heb gelezen dat je extra geld moet betalen bij bepaalde ATM's, ene AEON bank op verschillende plaatsen in Bangkok heeft deze kosten niet. Maar dan moet ik wel eerst in Bangkok zijn, geld heb ik al nodig vanaf het moment dat ik aankomen op BKK airport.

Hoe doen jullie het?
- Flink pak geld voor enkele dagen gewoon pinnen op het vliegveld en de rest pinnen in Bangkok zonder extra kosten bij banken zoals AEON.
- Pinnen voor 1 dagje op vliegveld, verder meegenomen geld wisselen bij goedkope wisselkantoren in Bangkok.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:30:40 #290
6941 APK
Factual, I think.
pi_142991902
Als je gaat pinnen op het vliegveld kun je dat het beste hier doen:



Zelf neem ik ook altijd wat cash mee, is goedkoper om te wisselen en je weet precies wat je krijgt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:58:08 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142995428
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:57 schreef Scarface150993 het volgende:
Vraagje over geld meenemen naar Thailand, ik zoek de voordeligste methode. Ik heb gelezen dat je extra geld moet betalen bij bepaalde ATM's, ene AEON bank op verschillende plaatsen in Bangkok heeft deze kosten niet. Maar dan moet ik wel eerst in Bangkok zijn, geld heb ik al nodig vanaf het moment dat ik aankomen op BKK airport.

Hoe doen jullie het?
- Flink pak geld voor enkele dagen gewoon pinnen op het vliegveld en de rest pinnen in Bangkok zonder extra kosten bij banken zoals AEON.
- Pinnen voor 1 dagje op vliegveld, verder meegenomen geld wisselen bij goedkope wisselkantoren in Bangkok.
De AEON Bank biedt geen gratis geld meer opnemen aan. De HSBC Bank heeft al een tijdje geen geldautomaat meer voor particulieren in Thailand, blijft over de CITI Bank waar je gratis kunt pinnen, de CITI Bank heeft voor zover ik weer maar 2 locaties, allebei in Bangkok, eentje naast Terminal 21, de ander in de buurt van de Patpong, bij beide locaties maar in het bijzonder die bij Terminal 21 heb je een heleboel ATM machines.

Maar het is nu niet echt praktisch om steeds daar heen te moeten, daarnaast is contant wisselen, qua wisselkoers beter dan geld opnemen uit de geldautomaat, en dan betaal ik niet eens opnamekosten.

De bovenstaande tip op het vliegveld is een goede, gebruik ik ook altijd, een stuk gemakkelijker dan met de aiport bus naar het busstation van de luchthaven te gaan en te wisselen binnen in de banken aldaar. Reden dat de Kasikorn bank een betere koers kan aanbieden op deze plek is dat deze exchange booth op het gebied van de State Railway of Thailand staat, die de Airport Rail link exploiteert, om deze reden vallen ze buiten de luchthaven monopolie.

De beste tip is contant geld meenemen en weten dat je in Bangkok eventueel gratis kunt pinnen, al is een enkele keer de pin fee van 150 of 180 THB, (Hoorde dat deze verhoogd is, maar ik weet dat niet zeker want ik heb deze 'f*ck de farang* fee nog nooit betaald), geen probleem zodat je niet al te veel geld bij je draagt aan het begin van de trip.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:21:49 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143018487
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:30 schreef APK het volgende:
Als je gaat pinnen op het vliegveld kun je dat het beste hier doen:

[ afbeelding ]

Zelf neem ik ook altijd wat cash mee, is goedkoper om te wisselen en je weet precies wat je krijgt.
Deze snap ik niet. Wanneer ik pin, dan pin ik Thai Baht en heb niets met de wisselkoersen in Thailand te maken maar met die waar je card is uitgegeven. En pinnen met een Visa Gold card is dan heel gunstig indien je zorgt dat je na opname nog een positief saldo hebt. Dit is echt het goedkoopste buiten cash meenemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:33:37 #293
6941 APK
Factual, I think.
pi_143018778
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef buzz1291 het volgende:

Deze snap ik niet. Wanneer ik pin, dan pin ik Thai Baht en heb niets met de wisselkoersen in Thailand te maken maar met die waar je card is uitgegeven.
Dan weet je toch niet precies welke wisselkoers je krijgt?
Ik denk altijd dat ik tegen de koers pin die bij de betreffende bank vermeld staat, dan maakt het toch uit of je bv 21¤ voor 1000 Baht betaalt of 23¤?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:43:04 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143018956
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:33 schreef APK het volgende:

[..]

Dan weet je toch niet precies welke wisselkoers je krijgt?
Ik denk altijd dat ik tegen de koers pin die bij de betreffende bank vermeld staat, dan maakt het toch uit of je bv 21¤ voor 1000 Baht betaalt of 23¤?
Nope, de wisselkoers wordt bepaald door je lokale bank. B.v. Kasikorn en ABNAMRO verrekenen tegen een interbancaire koers, en de opslag daarop die jij moet betalen is afhankelijk van je status bij, in dit vb ABNAMRO. Pinnen heeft niets te maken met de aldaar gepubliceerde wisselkoersen. Daarom betaal je ook 150-180 Bt per pin transactie. Ook daarom maakt het niets uit bij welke ATM je op Survarnabhumi of bij de lokale 7/11 je pint.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:05:38 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_143019465
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:43 schreef buzz1291 het volgende:

Nope, de wisselkoers wordt bepaald door je lokale bank. B.v. Kasikorn en ABNAMRO verrekenen tegen een interbancaire koers, en de opslag daarop die jij moet betalen is afhankelijk van je status bij, in dit vb ABNAMRO. Pinnen heeft niets te maken met de aldaar gepubliceerde wisselkoersen. Daarom betaal je ook 150-180 Bt per pin transactie. Ook daarom maakt het niets uit bij welke ATM je op Survarnabhumi of bij de lokale 7/11 je pint.
Ah, dank voor de info ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:05:43 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143026024
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nope, de wisselkoers wordt bepaald door je lokale bank. B.v. Kasikorn en ABNAMRO verrekenen tegen een interbancaire koers, en de opslag daarop die jij moet betalen is afhankelijk van je status bij, in dit vb ABNAMRO. Pinnen heeft niets te maken met de aldaar gepubliceerde wisselkoersen. Daarom betaal je ook 150-180 Bt per pin transactie. Ook daarom maakt het niets uit bij welke ATM je op Survarnabhumi of bij de lokale 7/11 je pint.
Bovenstaand verhaal klopt bijna helemaal, al kan het wel uitmaken bij welke bank je geld opneemt, en dus welke ATM je gebruikt, (Het maakt inderdaad weer niet uit waar die geldautomaat staat). De wisselkoersen die verrekend worden zijn niet altijd gelijk, de bancaire wisselkoers welke wordt gebruikt bij de Kasikorn en de UOB bank zijn beter dan bij de SIAM Commercial of TMB Bank, in het verleden meermalen getest (toen er nog geen 'f*ck de farang' opslag gold) en pintransacties direct na elkaar gaven niet dezelfde wissekoersen, dit is trouwens niet alleen in Thailand zo, de HSBC bank geeft in Maleisie veel betere wisselkoersen bij het geld opnemen uit de ATM dan de RHB bank.

Wat je ook nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook echt nooit moet doen is accepteren dat ze jouw geldopname vast omrekenen in Euro's, want die wisselkoers is minimaal 2% slechter dan de bancaire wisselkoers die zou worden berekend, men wijst op de gevaren van onzekerheid, maar in GEEN geval is de aangeboden wisselkoers beter dan de bancaire koers, in geen enkel land ter wereld overigens.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143060424
Ik vind het een beetje lastig om al deze informatie te combineren. Ik wil niet teveel geld meenemen, ik kan dit kwijt raken en dan ben ik de lul. Waar ik aan dacht is een combinatie van cashgeld en geld pinnen. Aangezien ik wel geld zou moeten pinnen op het vliegveld om in Bangkok te komen (bij de wisselkantoren).

Heb ik het pinnen nou goed begrepen?

Euro omgerekend in Bath + eigen bank kosten * + kosten Thaise bank waar je pint **

* ING is bij mij 2,25 vaste kosten en 1% koeropslag
** bij de meeste banken is dit 150bath ongeveer

Dus dan wordt het: 10000Bath + (2,25EU + 1% van 10000Bath) + 150bath

correct me if i'm wrong
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:57:37 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143065171
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:51 schreef Scarface150993 het volgende:
Ik vind het een beetje lastig om al deze informatie te combineren. Ik wil niet teveel geld meenemen, ik kan dit kwijt raken en dan ben ik de lul. Waar ik aan dacht is een combinatie van cashgeld en geld pinnen. Aangezien ik wel geld zou moeten pinnen op het vliegveld om in Bangkok te komen (bij de wisselkantoren).

Heb ik het pinnen nou goed begrepen?

Euro omgerekend in Bath + eigen bank kosten * + kosten Thaise bank waar je pint **

* ING is bij mij 2,25 vaste kosten en 1% koeropslag
** bij de meeste banken is dit 150bath ongeveer

Dus dan wordt het: 10000Bath + (2,25EU + 1% van 10000Bath) + 150bath

correct me if i'm wrong
Bijna goed, als je 10.000 THB wilt pinnen dan is de totaalafrekening 10.000 THB + 150 THB = 10.150 THB gedeeld door de op dit moment de officiële wisselkoers 43,14 THB, (bron xe.com) minus de 1% koersopslag waardoor je uitkomt op een wisselkoes van 42.7086 waardoor het bedrag in euro's uitkomt op ¤ 237.66 + 2,25 = ¤ 239,91.

Moet worden gezegd dat die koersopslag eigenlijk weer afgaat op de biedkoers waardoor in de realiteit de wisselkoers nog iets lager zou liggen.

Op de luchthaven hoef je natuurlijk niet te pinnen, je kunt overal geld wisselen, bij het genoemde wisselkantoortje van de Kasikornbank bij de ingang van de Air Rail link zijn de koersen het beste, maar als je een klein bedrag wisselt bij één van de andere wisselkantoren vergaat de wereld natuurlijk ook niet. (Want hoeveel geld heb je nu nodig om van de luchthaven naar de stad te geraken, ervan uitgaande dat je accomodatie al betaald is?)

Persoonlijk zou ik juist op de luchthaven een klein bedrag wisselen, in de stad op een later moment nog wat meer geld en juist pas in een later stadium beginnen met pinnen zodat je niet met al teveel cash geld rondloopt, want het heeft geen nut om 500 euro mee te nemen en dan te gaan pinnen waardoor je alsnog een groot risico loopt om je geld te verliezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143065566
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bijna goed, als je 10.000 THB wilt pinnen dan is de totaalafrekening 10.000 THB + 150 THB = 10.150 THB gedeeld door de op dit moment de officiële wisselkoers 43,14 THB, (bron xe.com) minus de 1% koersopslag waardoor je uitkomt op een wisselkoes van 42.7086 waardoor het bedrag in euro's uitkomt op ¤ 237.66 + 2,25 = ¤ 239,91.

Moet worden gezegd dat die koersopslag eigenlijk weer afgaat op de biedkoers waardoor in de realiteit de wisselkoers nog iets lager zou liggen.

Op de luchthaven hoef je natuurlijk niet te pinnen, je kunt overal geld wisselen, bij het genoemde wisselkantoortje van de Kasikornbank bij de ingang van de Air Rail link zijn de koersen het beste, maar als je een klein bedrag wisselt bij één van de andere wisselkantoren vergaat de wereld natuurlijk ook niet. (Want hoeveel geld heb je nu nodig om van de luchthaven naar de stad te geraken, ervan uitgaande dat je accomodatie al betaald is?)

Persoonlijk zou ik juist op de luchthaven een klein bedrag wisselen, in de stad op een later moment nog wat meer geld en juist pas in een later stadium beginnen met pinnen zodat je niet met al teveel cash geld rondloopt, want het heeft geen nut om 500 euro mee te nemen en dan te gaan pinnen waardoor je alsnog een groot risico loopt om je geld te verliezen.
Oke, dankjewel voor je zeer uitgebreide uitleg. Wij reizen met zijn 2en, we hebben ongeveer 600 euro cash en de rest op mijn ING rekening. Wij hebben niks van te voren geboekt, dit wordt allemaal daar geregeld.

Ik ga inderdaad een klein bedrag wisselen op het vliegveld en de rest bij een goedkope wisselkantoor.
Is die Kasikornbank bij de Air rail op BKK Airport of zijn er nog betere koersen bij wisselkantoren in Bangkok zelf?

Als die kasikornbank het beste is dan wissel ik daar gewoon alles om, anders een klein beetje voor vervoer naar Bangkok en de rest daar wisselen. Heb ik het nu goed :P
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:07:41 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143068224
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:07 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Oke, dankjewel voor je zeer uitgebreide uitleg. Wij reizen met zijn 2en, we hebben ongeveer 600 euro cash en de rest op mijn ING rekening. Wij hebben niks van te voren geboekt, dit wordt allemaal daar geregeld.

Ik ga inderdaad een klein bedrag wisselen op het vliegveld en de rest bij een goedkope wisselkantoor.
Is die Kasikornbank bij de Air rail op BKK Airport of zijn er nog betere koersen bij wisselkantoren in Bangkok zelf?

Als die kasikornbank het beste is dan wissel ik daar gewoon alles om, anders een klein beetje voor vervoer naar Bangkok en de rest daar wisselen. Heb ik het nu goed :P
De Kasikornbank bij de Airport Rail link heeft wel de beste koers op de airport, maar niet de beste koers van de stad.
Afhankelijk van de bestemming moeten er wel betere wisselkantoortjes te vinden zijn die wellicht tot 0,5 THB per euro meer geven, maar ik zou juist niet alles wisselen op de luchthaven omdat het grootste Thaise biljet de 1000 THB is, ongeveer 23 a 24 euro, dan is het wellicht handiger om de wat grotere euro biljetten achter de hand te houden zodat je niet met een pak geld rondloopt.
100 Euro moet wel even genoeg zijn, afhankelijk wat voor accomodatie je wilt, maar als je niets vooraf boekt dan val je vast onder de Backpackerscatogorie en kan je prima ter plaatse een hostel of hotel regelen. Op zich nog wel een tip om de eerste nacht vooraf toch vast te regelen, heb je in ieder geval een bestemming om heen te reizen zodat je na de reis daar heen kunt en eenmaal ter plaatse beter kunt bekijken waar je heen wilt, ook ik heb vroeger (nu klink ik out) met backpack gereisd en alle keren dat ik vooraf de eerste nacht geregeld had beviel beter dan ter plekke met zware rugzak rondsjouwen en uiteindelijk genoegen nemen met accomodatie die het net niet was maar ik geen puf meer had om nog langer te zoeken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')