abonnement Unibet Coolblue
pi_137502943
Wat een mooie verrassing was dat, klumsy!

Wat leuk, dobbey!

Ik ben ook altijd erg open over onze kinderwens en problemen daarbij.

Wat jij zegt dv, heb ik ook wel eens gezegd. Hoe kun je er dan niet mee bezig zijn idd. Ik moet er elke dag iets voor doen, of laten. De keren bv dat ik later naar mijn werk moest, vergaderingen miste etc omdat mijn cyclus nou eenmaal niet te sturen valt. Het neemt al gauw een grote plaats in allemaal.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:04:39 #77
335643 faptist
Maakt fouten
pi_137569236
Hai allemaal,

Mag ik hier even mijn verdriet kwijt? Ik weet dat jullie er ook niets aan kunnen veranderen, maar ik voel me zo rot en machteloos. Ik wil eigenlijk met iemand praten, maar heb niet het gevoel dat iemand me begrijpt. Zelfs m'n eigen man niet.

Ik ben faptist, 28. Getrouwd en erg gelukkig met ons stabiele leven. Alles klopt eigenlijk wel. we zijn samen gelukkig en zijn financieel gezond. Beide een leuke baan. Ons huis is klein, maar gezellig. Nouja. Je snapt het plaatje. De wens voor een kind werd voor ons beiden echt. Voor mij een brandende wens, voor mijn man ' als hij komt is het meer dan welkom'.

Sinds dec 2012 gestopt met de pil. In jan 2013 een ontrekkingsbloeding gehad en daarna nog een in mei. Ik wist dat het lang zou kunnen duren voordat alles weer normaal zou werken, maar toen ik in oktober nog niet ongesteld werd ben ik langs de huisarts gegaan die me doorverwees naar de gynaecoloog.
Daar kreeg ik na een aantal gesprekken de diagnose pcos.
Zwanger worden zou erg moeilijk worden. De gyno wilde dat ik zou afvallen omdat ik overgewicht heb. Logisch. Met mijn 100 kg heb ik inderdaad heftig overgewicht. Echter; het lukt me gewoon niet. De gyno vertelde me dat mij overgewicht zorgde voor een onveilig huis voor de baby -die er niet is-. Dat ik hoogstwaarschijnlijk een miskraam zou krijgen op 9 weken omdat mijn lichaam dat niet aan zou kunnen.

Ik voel me voor het eerst lelijk en dik. Hiervoor ben ik 15 kg afgevallen, omdat ik het zelf wilde. Ik wilde gezonder leven, maar door die opmerking van de gyno staat mijn leven gewoon op zijn kop.
En dan het feit dat ik hulp nodig heb om zwanger te worden. BAM! Wat een klap in m'n gezicht. Ik ben nooit ziek, nergens last van. Een goede conditie. Ik snap het gewoon niet en accepteer het ook niet. Ben er verdrietig om en boos.
Maar vooral: jaloers. Jaloers op al doe vrouwen die wél ongezond leven, hun leven niet op orde hebben of gewoon per ongeluk zwanger raken en het dus lukt.
De gyno heeft duidelijk aangegeven dat ze me niet aan medicijnen als clomid wil hebben, omdat ze me wil behoeden voor een mogelijke miskraam. Maar ik raak met de dag gefrustreerder.
Het is zo moeilijk om hier vrede mee te krijgen, omdat ik er totaal geen controle over heb.

Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
  maandag 10 maart 2014 @ 08:50:37 #78
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_137572572
Hoi faptist, wat rot zon diagnose en ook dat de gynaecoloog je nu niet wil behandelen. Je zegt dat je er zelf geen controle over hebt, maar deels is dat wel zo. Als je een gezond gewicht hebt wil de gynaecoloog je immers wel behandelen? Ik zou contact zoeken met een diëtist om begeleid af te vallen, dan kun je in ieder geval het traject in. Succes!
  maandag 10 maart 2014 @ 09:33:11 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137573223
Onze fysiotherapeut zei dat sporten met een niet te hoge hartslag het beste is om vet te verbranden. Dus wandelen/(rustig)fietsen bijvoorbeeld, of (rustig) steppen o.i.d. En dat dan gewoon lang volhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 10-03-2014 11:10:48 ]
censuur :O
  maandag 10 maart 2014 @ 10:00:35 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137573675
Hoi faptist, uit ervaring weet ik dat ze hameren op een gezond BMI <-30 het liefst. Is lees dat je diagnose pcos is, afvallen is dan niet zo'n heel raar advies, afvallen kan zorgen dat je alsnog zelf een eisprong hebt. Over en ondergewicht kunnen namelijk een oorzaak zijn van het feit dat het geen eisprong is. Daarbij heeft een vrouw met overgewicht een grotere kans op complicaties tijdens haar zwangerschap maar ook tijdens de bevalling. Ik vind dat je gyn dat wel wat beter had kunnen aanpakken. Beter vertellen waarom het belangrijk is dat je afvalt..
Ik snap je frustratie wel hoor, iedereen om je heen kan zwanger worden en mag dat en jij moet er dan zoveel voor doen of laten. Schakel een diëtiste in hopelijk kan zij je al een eind op weg helpen. En vraag even goed uit wat je BMI moet zijn. Er zijn verschillende ziekenhuizen die namelijk een BMI hanteren voordat je verder mag, in Maastricht is dat een BMI van 30 of lager, er zijn ziekenhuizen die een hogere BMI grens hebben dus die 32 of 35 als BMI hebben. Dan weet je ook voor jezelf beter waar je aan toe bent. Je zou helaas toch zelf de stappen moeten ondernemen tot afvallen, hoe moeilijk ook, het is niet onmogelijk maar dat je het even niet zit zitten kan ik me voorstellen

Heel veel succes :*

[ Bericht 8% gewijzigd door droomvrouwtje op 10-03-2014 10:05:56 ]
Be happy with the little things in life
pi_137573679
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef faptist het volgende:.

Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Beste Faptist,

Wat een vervelend verhaal. Natuurlijk mag je hier je verdriet en je verhaal kwijt. Afvallen met PCOS is lastiger, maar wel mogelijk. Omgaan met niet natuurlijk zwanger worden is pittig en velen gingen je voor om meer ondersteuning te krijgen van maatschappelijk werk, ondersteuners via het ziekenhuis, coaches of psychologen.

Het lijkt mij dat het allemaal eigenlijk net even te zwaar voor je is op het moment, dus ik zou zeker een professional inschakelen.
pi_137574967
Fatist, wat vervelend!
Ik heb zelf ook PCOS en weet hoe lastig afvallen is. Hoe lang ben je eigenlijk? Weet niet wat je BMI is maar ik zit net onder de 100 en mag gewoon de medische molen in
Slik je ook extra vitamines? dat is wel een aanrader met PCOS :)
Geen idee hoe goed je engels is, maar anders kan ik je het boek The Ultimate PCOS Handbook adviseren. Wat voor mij erg helpt om af te vallen is koolhydraat arm eten, niet dat de kilo's er dan afvliegen, maar ze gaan er wel beetje bij beetje af :)
En sporten is natuurlijk altijd goed om te doen! Al vind ik dat advies vaak ook frustrerend, want door m'n PCOS heb ik ook gewrichtsklachten, die er voor zorgen dat sporten nou niet het fijnste is om te doen ( waardoor ik na sporten soms een halve nacht wakker li van de pijn :X )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137575146
Lijnloos hoe gaat het bij jou?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137575202
Wat naar Faptist... :( Lekker horkerig ook van die Gyn (Wel herkenbaar trouwens)... Dat het zo moeizaam gaat is al een klap in je gezicht, maar dan ook nog es niet geholpen worden is ook wel waardeloos. Maar is het nu dan niet ook een extra motivator? Voor mijzelf wel, ondanks dat afvallen niet eens ons probleem oplost maar wellicht een klein beetje kan helpen.

Anywho, sterkte en kom gerust hier je hart luchten! :*
pi_137575229
Haha, synchroon typen met Klums :D

Hier gaat het zijn gangetje weer... vol aan de spuit, eind van de week eerste echo. Hopelijk nu met groeiende eieren *O*
pi_137575321
Droomvrouwtje, lekker genoten van Carnaval? en durf je stiekem al weer de medische molen in te gaan?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137575365
spannend *O*

ik zit op de helft van de Provera... Hoop zo dat ik snel ga bloeden :9
en dan eindelijk beginnen met prikken! heb er gewoon zin in :')
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 10 maart 2014 @ 11:09:13 #88
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137575438
Oeh spannend meiden...

Ja ik ben er helemaal klaar voor. Heb er echt zin in en durf weer te dromen en te zwijmelen over de toekomst O+
Be happy with the little things in life
pi_137575446
Ook spannend dus Klums! *O* Lijkt me echt briljant samen te kunnen zwangeren!
pi_137575610
Wat fijn DV *O*

Ja dat zou tof zijn Lijnloos, samen walrussen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 10 maart 2014 @ 11:40:17 #91
335643 faptist
Maakt fouten
pi_137576376
Dank jullie wel voor jullie eerlijke posts.
Misschien zoek ik ook wel excuses om maar niet (weer) te hoeven lijnen. Het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon door te gaan zoals ik afgelopen jaar al heb gedaan.
Ik vind het alleen zo moeilijk allemaal.
Dan ben je al 15 kg kwijt en krijg je eigenlijk te horen ' joh… het is niet genoeg. ik wil dat je dit nogmaals doet'. Ik ben het vertrouwen kwijt dat het hieraan ligt en kan mezelf niet motiveren om eraan te beginnen.

Ik ga het sowieso bespreken met de gynaecoloog. Heb eind maart weer een afspraak staan.
Bedankt voor het aanhoren van mn probleem in ieder geval :)
  maandag 10 maart 2014 @ 12:39:19 #92
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137578061
Hoi Faptist,

Hier geen ervaring met PCOS maar in ieder geval succes en sterkte.


Mag ik hier even uitgebreid *O* *O* *O* *O* *O* Mijn bms is verhoogd naar 7.5 en nog steeds triple *O* *O* *O*

Nu nog 1 week Progynova doorgebruiken en daarnaast de Provera. Volgende week donderdag telefonisch consult met de gyn en dan krijgen we onze vervolgafspraak EN dus te horen wanneer we gaan starten :o
pi_137578084
*O* Dobbey *O* Wat goed!!!
  maandag 10 maart 2014 @ 12:52:34 #94
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137578506
*O* jaaaa dobbey *O* wat goed
Be happy with the little things in life
  maandag 10 maart 2014 @ 12:58:27 #95
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137578700
:D Ik ben helemaal dol :@
  maandag 10 maart 2014 @ 15:20:08 #96
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137582931
Wat goed dobbey!!
  maandag 10 maart 2014 @ 15:24:42 #97
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137583075
Faptist. Ik kan je helaas niet veel advies geven maar wil je wel veel sterkte wensen. En ik hoop dat het lukt met afvallen

Spannend lijnloos en klumsy!

Dv fijn dat het goed met je gaat :*
pi_137603977
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?

Faptist, wat een achtbaan, he. Ik herken je gevoelens en je verlangen. Maar ik heb hier op fok meerdere vrouwen met pcos langs zien komen, die gewoon moeder zijn geworden. Dus er is nog veel mogelijk!

Je gewicht, dat lijkt me juist wel iets waar je zelf meer controle over kunt krijgen. Geen dieet, maar een gezonde levensstijl. Je mag best veel eten als je de juiste keuzes maakt. En voldoende beweging hebt.

Bij mij is er geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van mijn cyclus. Ik heb geen over- of ondergewicht.
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:49:52 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137608321
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?

Een vereiste om een innesteling te kunnen krijgen is dat het bms triple is. In de binnenste laag gebeurt, dacht ik, de innesteling. Daarnaast is de dikte het best als die minimaal tussen de 7.5 en 8 mm is. Dikker is nog beter maar ook met een bms van 4.8 die ook triple zijn zijn baby's uit geboren :)

Hoe nu verder weten we eigenlijk niet :') Volgende week donderdag heb ik een telefonisch consult met de gyn en dan horen we meer. Ik zelf denk dat er dan een afspraak in word gepland incl. de donor (stiekem heb ik die al op 1 april staan O-) ) en dat de donor dan spuit instructies gaat krijgen en dan moet je het eigenlijk als een ivf behandeling zien. (oh en ze gaan proberen mijn cyclus gelijk te laten lopen met die van de donor)

Alles tot en met de punctie gebeurd bij de donor en het "makkelijke", de tp, gebeurt bij mij *O*
pi_137608714
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
--
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
Hier ook net zo... ik heb wel overgewicht, maar daar ben ik ook mee bezig (door gezondere keuzes te maken en met WeightWatchers punten bij te houden zodat ik gestaag afval en niet crash-knallen) en ik ben aan het hardlopen. Ook stoppen met roken heb ik gedaan en al met al geeft me dat niet de garantie dat ik straks zwanger wordt, (het is me eerder al wel gelukt toen ik nog rookte en 10 kilo zwaarder was maar nu dus niet) maar het helpt me wel in de gedachte dat wat ik er aan kan doen, dat ik dat ook doe!

[dienstmededeling] Opvliegers zijn kut! :( [/dienstmededeling]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')