abonnement Unibet Coolblue
pi_136975123
Weer verder!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_136975211
Mijn Mirena zou vandaag dus vervangen worden, maar hij kreeg geen grip op de touwtjes. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor op de behandeltafel, maar dan wordt ik waarschijnlijk wel verdoofd. Helaas duurt het nog dik een maand.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_136975917
Was je bij de huisarts of de gyn? En zijn je touwtjes in je baarmoederhals verdwenen dan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136977170
Ik heb ook gehad dat mijn draadjes niet te vinden waren door de huisarts. Kwam ook doordat ze bij mij superkort waren afgeknipt (omdat mijn vriend er last van had).

De huisarts had geen klein genoege tang dus moest ik naar de gyneacoloog. Die hebben toen met een camera op een stok gekeken en toen met een dunne tang de spiraal eruit getrokken.

Maar dat hoefde allemaal echt niet onder narcose!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:45:56 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136977322
Wanneer moet de mirena eigenlijk vervangen worden?
Na ongeveer 5 jaar, toch?
Maar hoe merk je dat hij vervangen moet worden?
De mijne zit er nu 4 jaar in, dus het kan nog wel even, maar ben toch wel nieuwsgierig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136977471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Wanneer moet de mirena eigenlijk vervangen worden?
Na ongeveer 5 jaar, toch?
Maar hoe merk je dat hij vervangen moet worden?
De mijne zit er nu 4 jaar in, dus het kan nog wel even, maar ben toch wel nieuwsgierig.
Dat merk je niet, moet je gewoon in de gaten houden :P 5 jaar inderdaad
Die van mij moet er over een paar maanden uit maar dat komt niet op de dag aan neem ik aan.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136977538
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:57 schreef DevilsWhore het volgende:
Mijn Mirena zou vandaag dus vervangen worden, maar hij kreeg geen grip op de touwtjes. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor op de behandeltafel, maar dan wordt ik waarschijnlijk wel verdoofd. Helaas duurt het nog dik een maand.
waarom weer een maand wachten?
pi_136977714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom weer een maand wachten?
ik denk vanwege ongesteldheid?
pi_136977814
owja, daar hou ik nooit rekening mee want daar is bij mij amper iets van over. ook niet regelmatig dus daar valt ook niet op te plannen.
mijn spiraaltje is ook niet geplaatst tijdens menstruatie omdat dat beter uit kwam.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:55:07 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136979833
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:50 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat merk je niet, moet je gewoon in de gaten houden :P 5 jaar inderdaad
Die van mij moet er over een paar maanden uit maar dat komt niet op de dag aan neem ik aan.
Oke. thx
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_137420121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Was je bij de huisarts of de gyn? En zijn je touwtjes in je baarmoederhals verdwenen dan?
Gyn. Geen idee wat er was, maar hij kreeg ze niet goed te pakken, het zou namelijk ook kunnen dat ze los zitten. Aangezien ik daar bijna lag te janken van de pijn (het was serieus erger dan het zetten), heeft hij besloten ermee te stoppen en het op de behandeltafel te doen. De apparatuur die hij nodig heeft, had hij niet in behandelkamer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom weer een maand wachten?
Wachtlijst, het valt onder de dagopname.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_137420153
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Wanneer moet de mirena eigenlijk vervangen worden?
Na ongeveer 5 jaar, toch?
Maar hoe merk je dat hij vervangen moet worden?
De mijne zit er nu 4 jaar in, dus het kan nog wel even, maar ben toch wel nieuwsgierig.
5 jaar ja, de mijne zit nu iets meer dan 4 jaar maar is iets verzakt, waardoor die vervangen moet worden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_137425762
dagopname is dan wel beter ja.
hopelijk ook minder pijnlijk of een goede pijnstilling.

je laat dus direct een nieuwe plaatsen?

edit: hoe merk je eigenlijk dat je spiraaltje verzakt is?
pi_137426456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:33 schreef loecje het volgende:
edit: hoe merk je eigenlijk dat je spiraaltje verzakt is?
Dat vroeg ik me ook af :P

Klinkt wel naar, DW, hoop dat het de volgende keer vlot zal verlopen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_137428917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:33 schreef loecje het volgende:
dagopname is dan wel beter ja.
hopelijk ook minder pijnlijk of een goede pijnstilling.

je laat dus direct een nieuwe plaatsen?

edit: hoe merk je eigenlijk dat je spiraaltje verzakt is?
Yup, ik zit midden in mijn opleiding dus ik heb geen zin in kindjes.

Ik was opeens twee weken lang ongesteld, terwijl ik normaal hoogstens een dag ongesteld was. Dus maar even naar de huisarts gegaan, die had me doorverwezen naar de gyn, echo gemaakt en toen er dus achter gekomen. Hij beschermt nog wel, maar het is wel vervelend, aangezien mijn vriend de touwtjes nu voelt terwijl hij daar eerst dus geen last van had.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_139355651
Nou, de nieuwe zit erin. Wat een drama zeg. :') eerst met een camera erin om de oude eruit te halen (en te kijken of alles er goed uitzag), vervolgens een nieuwe erin. Die camera was echt niet normaal pijnlijk, maar daardoor ging de mirena wel minder pijnlijk erin. Heb er nu ook geen last meer van.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:11:21 #17
92409 Twinky
Little star.
pi_139361604
quote:
17s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef DevilsWhore het volgende:
Nou, de nieuwe zit erin. Wat een drama zeg. :') eerst met een camera erin om de oude eruit te halen (en te kijken of alles er goed uitzag), vervolgens een nieuwe erin. Die camera was echt niet normaal pijnlijk, maar daardoor ging de mirena wel minder pijnlijk erin. Heb er nu ook geen last meer van.
kon je meekijken? Ik vond dat zo gaaf met die camera.
Maar wel heel pijnlijk inderdaad :P
pi_139362223
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:11 schreef Twinky het volgende:

[..]

kon je meekijken? Ik vond dat zo gaaf met die camera.
Maar wel heel pijnlijk inderdaad :P
Ja, mijn baarmoeder ziet er wollig uit van binnen. O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 6 mei 2014 @ 18:23:32 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139626325
Ik heb weer een vraagje:
Ik heb vanaf het begin gedonder gehad met de mirena. Eerst heel lang spotting en nu sinds (ik denk) meer dan een jaar een regelmatige cyclus met menstruatie.
Nu begon afgelopen dinsdag de spotting weer, goed volgens cyclus. Echter, het blijft bij spotting...
Herkent iemand dit? Dat je na zo'n lange tijd ineens wel stopt met menstrueren?
(de zwangerschapstest van vanochtend was negatief. Maar dat was ook zo bij de zwangerschap van mijn dochter...)

De mirena is trouwens nu 4 jaar. (En twee maanden, iets minder.)

(ik heb de draadjes nog nooit gevoeld, dus die check kan ik niet doen.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139626632
dat kan ja.
als je het niet vertrouwd even bij de huisarts langs? al is het maar voor je eigen gemoedsrust om te weten dat de mirena nog goed zit.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:38:39 #21
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139629427
Wanneer heb je voor het laatst een echo gehad?
Kan best dat het soms minder bloedt, bij mij wisselt dat elke maand eigenlijk.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:08:31 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139631000
Ik heb nooit een echo gehad voor mijn mirena. De huisarts keek met een eendenbek of hij de draadjes kon zien.
Ik ga iig morgen bellen voor een afspraak voor vrijdag. En dan morgen of donderdag weer ren zwangerschapstest...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:11:40 #23
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139631175
Hm, dan zou ik denk ik toch een doorverwijzing vragen voor een echo.. Hoewel de mirena niet per se in de fundus moet zitten (in tegenstelling tot de koperspiraal), maar aan de hand van de draadjes kun je niet zeggen of hij goed zit.
Was de spotting wel begonnen op de dag waarop je menstruatie zou beginnen normaal gezien?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:22:38 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139631742
Ja, toen de spotting begon leek me dat wel een logisch moment in de maand. Ik hou het niet precies bij.
Maar het breekt dus niet door en heb al een week het gevoel ongesteld te moeten worden, wat niet gebeurt...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:26:56 #25
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139631977
En kun je niet narekenen wanneer je vorige maand ongesteld was?
De hoeveelheid bloed kan wel per maand wisselen, of dat het een of twee dagen langer duurt ofzo. Hoeveel dagen ben je normaal ongesteld? En is het normaal hevig of juist weinig?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:21:35 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139636332
Ik ben altijd qua heftigheid vergelijkbaar.
Twee of drie dagen spotting en dan vier dagen redelijk veel vloed en dan weer wat eindprut zeg maar.
Met een cyclus van vier weken of iets langer.
Vandaar dat ik nu het niet relaxed vind dat het niet heeft doorgezet.

Als de draadjes zichtbaar zijn, kan het dus zijn dat hij nket goed zit? En als dat het geval is, beschermt hij dan ook minder effectief?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:24:59 #27
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139636638
Dat de draadjes te zien zijn wil niet zeggen dat hij goed zit, je moet een echo doen om dat te weten. En als hij niet goed zit kan het zijn dat hij minder goed beschermt, al is dat effect veel minder dan bij een koperspiraal (die moet echt precies goed zitten). Maar normaal gezien blijft de mirena wel op zijn plek als hij goed geplaatst is.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, je zwangerschapstest was immers ook negatief. Maar voor de zekerheid langs de huisarts zou ik wel doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139650251
Echo heb ik ook nooit gehad. Niet nodig als het plaatsen en de controle goed is. Al voel ik de touwtjes wel gewoon.
Bij de gynaecoloog wordt er vaak wel een echo gedaan, dan ben je toch al in het ziekenhuis. Een huisarts kan dat vaak niet zelf, moet je alsnog voor naar het ziekenhuis waarvoor jedan ook nog je eigen risico mag betalen en soms meer.
  woensdag 7 mei 2014 @ 05:54:23 #29
419500 Mee-eter
Erg hardnekkig
pi_139651192
Ik heb vorige week een spiraaltje laten zetten. Deed wel erg veel pijn. Maar verder gaat het eigenlijk prima!
Seks hebben gaat goed en heb naderhand ook nauwelijks nog pijn gehad.

Alleen is hij bij mij ook meteen met een echo gecheckt, toch zou ik over een aantal weken nog graag een keer willen laten checken of het allemaal nog goed zit.
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:59:35 #30
202348 Susi
Temple of Love
pi_141577675
Kick. Ik ga morgen de HA bellen om mijn spiraaltje na 2 jaar te laten verwijderen. Ik ben er wel klaar mee: sinds 2 jaar heb ik flinke gewichtstoename, totaal geen libido, angsten, oedeem in mijn voeten en op de meest idiote plekken haargroei.
Het is wel jammer, want het is wel erg gemakkelijk qua anticonceptie, maar mijn lijf geeft aan dat het niet meer hoeft.
pi_143847485
Nog een kick! Ik kom even uit lurkstand, om te vertellen dat ik nu ook Mirenabezitster ben! Hij is gisteren geplaatst, en het viel me 100% mee! Ik vond het eerlijk gezegd dood- en doodeng, vooral na alle horrorverhalen die ik heb gelezen en in mijn omgeving rondgingen. Had me serieus op het allerergste voorbereid. Huilen, flauwvallen etc. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Ik vond het een ongemakkelijke bedoening,-had nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad- met de arts en de assistente die naar binnen aan het koekeloeren waren. Maar ze waren heel lief voor me, en de arts vertelde rustig wat hij aan het doen was, en vroeg meerdere malen of het allemaal oké ging. Zulke ervaringen zijn er dus ook tussen alle horrorflauwvalverhalen. Trouwens ik ben 23 en zat vanaf mijn vijftiende aan de pil. Geen kinderen, wel een vaste relatie.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen en wennen aan de mirena. Gisteravond flink heftige buikpijn gehad. Niet echt menstruatiepijn, maar ik voelde gewoon goed dat ze in mijn baarmoeder hadden zitten poeren. Nu, volgende dag, nergens meer last van :) Dus iedereen die heel erg bang is, of het al maanden uitstelt, het hoeft niet allemaal eng en pijnlijk te zijn! Just give it a shot, anders weet je het nooit.
pi_145344760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef Lottoss het volgende:
Nog een kick! Ik kom even uit lurkstand, om te vertellen dat ik nu ook Mirenabezitster ben! Hij is gisteren geplaatst, en het viel me 100% mee! Ik vond het eerlijk gezegd dood- en doodeng, vooral na alle horrorverhalen die ik heb gelezen en in mijn omgeving rondgingen. Had me serieus op het allerergste voorbereid. Huilen, flauwvallen etc. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Ik vond het een ongemakkelijke bedoening,-had nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad- met de arts en de assistente die naar binnen aan het koekeloeren waren. Maar ze waren heel lief voor me, en de arts vertelde rustig wat hij aan het doen was, en vroeg meerdere malen of het allemaal oké ging. Zulke ervaringen zijn er dus ook tussen alle horrorflauwvalverhalen. Trouwens ik ben 23 en zat vanaf mijn vijftiende aan de pil. Geen kinderen, wel een vaste relatie.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen en wennen aan de mirena. Gisteravond flink heftige buikpijn gehad. Niet echt menstruatiepijn, maar ik voelde gewoon goed dat ze in mijn baarmoeder hadden zitten poeren. Nu, volgende dag, nergens meer last van :) Dus iedereen die heel erg bang is, of het al maanden uitstelt, het hoeft niet allemaal eng en pijnlijk te zijn! Just give it a shot, anders weet je het nooit.
En, hoe bevalt het?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145344866
Vandaag een afspraak gemaakt om die van mij te laten verwijderen, want heb hem nu 5 jaar. Ik wil nu de nuvaring gaan proberen.
Van wat ik hier gelezen heb valt het verwijderen erg mee, maar ben toch benieuwd waar ik me aan kan verwachten. Het plaatsen vond ik namelijk erg pijnlijk, niet zozeer op het moment zelf maar vooral daarna, als de krampen beginnen. Is dat bij het verwijderen ook zo?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:13:56 #34
92409 Twinky
Little star.
pi_145347928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:18 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag een afspraak gemaakt om die van mij te laten verwijderen, want heb hem nu 5 jaar. Ik wil nu de nuvaring gaan proberen.
Van wat ik hier gelezen heb valt het verwijderen erg mee, maar ben toch benieuwd waar ik me aan kan verwachten. Het plaatsen vond ik namelijk erg pijnlijk, niet zozeer op het moment zelf maar vooral daarna, als de krampen beginnen. Is dat bij het verwijderen ook zo?
gewoon, een beetje. Wel minder! Maar het is toch bij iedereen anders :P
pi_145348142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef Lottoss het volgende:
Nog een kick! Ik kom even uit lurkstand, om te vertellen dat ik nu ook Mirenabezitster ben! Hij is gisteren geplaatst, en het viel me 100% mee! Ik vond het eerlijk gezegd dood- en doodeng, vooral na alle horrorverhalen die ik heb gelezen en in mijn omgeving rondgingen. Had me serieus op het allerergste voorbereid. Huilen, flauwvallen etc. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Ik vond het een ongemakkelijke bedoening,-had nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad- met de arts en de assistente die naar binnen aan het koekeloeren waren. Maar ze waren heel lief voor me, en de arts vertelde rustig wat hij aan het doen was, en vroeg meerdere malen of het allemaal oké ging. Zulke ervaringen zijn er dus ook tussen alle horrorflauwvalverhalen. Trouwens ik ben 23 en zat vanaf mijn vijftiende aan de pil. Geen kinderen, wel een vaste relatie.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen en wennen aan de mirena. Gisteravond flink heftige buikpijn gehad. Niet echt menstruatiepijn, maar ik voelde gewoon goed dat ze in mijn baarmoeder hadden zitten poeren. Nu, volgende dag, nergens meer last van :) Dus iedereen die heel erg bang is, of het al maanden uitstelt, het hoeft niet allemaal eng en pijnlijk te zijn! Just give it a shot, anders weet je het nooit.
Grappig, hier ongeveer soortgelijke ervaring :P (zelfde leeftijd, ook al sinds jong aan de pil). Wát een verademing. Niet meer hoeven denken aan een pil, geen gedoe met verminderde veiligheid als je een keer goed flink ziek bent (geweest) en ben in de afgelopen maanden slechts 1x lafjes ongesteld geworden. Ik gooi er wel elke maand een testje tegenaan, voor de zekerheid :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:21:29 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145348335
Gisteren van de huisarts de Mirena voorgesteld gekregen.
Ik heb al zo'n 20 jaar (minus 1,5 jaar ivm zwangerschap) een koperspiraaltje juist omdat ik gestoord werd van de hormonen in de pil, maar nu in de overgang aan het raken en momenteel al zo lang en heftig ongesteld dat m'n bloedwaarden tegen bloedarmoede aanzitten, met alle gevolgen van dien.

Aan de ene kant staat het idee van de hormonen me nog steeds tegen, aan de andere kant ben ik inmiddels al 5 jaar een hormonster, dus veel erger kan het niet worden.

Hoe snel "werkte" de Mirena bij de meesten qua verminderen menstruatie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145348408
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:13 schreef Twinky het volgende:

[..]

gewoon, een beetje. Wel minder! Maar het is toch bij iedereen anders :P
Maar minder dan het plaatsen dus? Misschien toch voor de zekerheid mijn vriend meevragen (bij het plaatsen was ik alleen, en de weg naar huis met OV viel echt niet mee toen :+ ).
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145348484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
Gisteren van de huisarts de Mirena voorgesteld gekregen.
Ik heb al zo'n 20 jaar (minus 1,5 jaar ivm zwangerschap) een koperspiraaltje juist omdat ik gestoord werd van de hormonen in de pil, maar nu in de overgang aan het raken en momenteel al zo lang en heftig ongesteld dat m'n bloedwaarden tegen bloedarmoede aanzitten, met alle gevolgen van dien.

Aan de ene kant staat het idee van de hormonen me nog steeds tegen, aan de andere kant ben ik inmiddels al 5 jaar een hormonster, dus veel erger kan het niet worden.

Hoe snel "werkte" de Mirena bij de meesten qua verminderen menstruatie?
De eerste weken verlies je meestal wel wat bloed, maar dat is eerder spotting. Echte menstruatie was bij mij vanaf het begin weg, pas na 2-3 jaar werd ik weer ongesteld en dan heel licht.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145352705
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
Gisteren van de huisarts de Mirena voorgesteld gekregen.
Ik heb al zo'n 20 jaar (minus 1,5 jaar ivm zwangerschap) een koperspiraaltje juist omdat ik gestoord werd van de hormonen in de pil, maar nu in de overgang aan het raken en momenteel al zo lang en heftig ongesteld dat m'n bloedwaarden tegen bloedarmoede aanzitten, met alle gevolgen van dien.

Aan de ene kant staat het idee van de hormonen me nog steeds tegen, aan de andere kant ben ik inmiddels al 5 jaar een hormonster, dus veel erger kan het niet worden.

Hoe snel "werkte" de Mirena bij de meesten qua verminderen menstruatie?
bij mij werd het na 2maand minder.
Ik werd ook gek van de hormonen in de pil (meerdere soorten geprobeerd) maar van de hormonen van de mirena heb ik geen last. Voelt veel stabieler, ik vermoed doordat de hormonen laag maar constant zijn.

Mijn moeder heeft de mirena ook ivm overgang en haar bevalt het ook goed. Bij haar werden de bloedingen direct minder tot uiteindelijk niets meer.
pi_145352792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:22 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar minder dan het plaatsen dus? Misschien toch voor de zekerheid mijn vriend meevragen (bij het plaatsen was ik alleen, en de weg naar huis met OV viel echt niet mee toen :+ ).
Nog geen ervaring mee maar ik verwacht ook minder last. Bij het plaatsen zit er opeens iets vreemds in het lichaam, daar heb je na het plaatsen last van maar bij het verwijderen niet.

Iemand mee nemen is bij zoiets sowieso geen verkeerd idee. Of iemand die snel naar je toe kan komen wanneer dat nodig is.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:50:57 #41
202348 Susi
Temple of Love
pi_145373776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar minder dan het plaatsen dus? Misschien toch voor de zekerheid mijn vriend meevragen (bij het plaatsen was ik alleen, en de weg naar huis met OV viel echt niet mee toen :+ ).
Bij het plaatsen mocht ik inderdaad niet eens alleen naar huis, er moest iemand bij zijn.
Maar ik denk dat alleen al voor je idee het prettig is iemand mee te hebben die je naar huis brengt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:14:11 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145415663
Onlangs hem moeten vervangen. Deed iets meer pijn en iets meer bloed, 1 dag flinke krampen gehad en verder totaal geen problemen O+
Ben er weer blij mee.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:19:58 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145415869
Is het plaatsen van een Mirena anders dan een ander spiraaltje of is het gewoon de ppijn die bij het plaatsen van een spiraaltje hoort?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:06:52 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145417626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
Is het plaatsen van een Mirena anders dan een ander spiraaltje of is het gewoon de ppijn die bij het plaatsen van een spiraaltje hoort?
Ik ging van mirena naar mirena, dus geen idee hoe andere spiraaltjes zijn.
Was gewoon de pijn van het plaatsen, er zit toch even iemand in je baarmoeder te graaien. Vooral een heel apart gevoel en soms wat pijnlijk.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:08:18 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145417673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
Hoe snel "werkte" de Mirena bij de meesten qua verminderen menstruatie?
Ik was de eerste x drie weken volop ongesteld en daarna eigenlijk niet meer. Af en toe een dagje doorbraak, maar dat was ook met ruim 2/3 maanden ertussen. En nu 1x per half jaar ofzo nog maar.

Na het vervangen ook niet meer gebloed.
pi_145418265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
Is het plaatsen van een Mirena anders dan een ander spiraaltje of is het gewoon de ppijn die bij het plaatsen van een spiraaltje hoort?
vorm en manier van plaatsen is volgens mij hetzelfde.
Huisarts kan daar vast antwoord op geven.

Maar het lijkt me dat een beetje hormonen bij de mirena geen verschil zal maken voor de hoeveelheid pijn.
pi_145418333
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:14 schreef Cue_ het volgende:
Onlangs hem moeten vervangen. Deed iets meer pijn en iets meer bloed, 1 dag flinke krampen gehad en verder totaal geen problemen O+
Ben er weer blij mee.
Was het verwijderen zelf ook pijnlijk?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:51:33 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145418874
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:28 schreef Elleska het volgende:
[..]
Was het verwijderen zelf ook pijnlijk?
Niet echt, enkel een wat prikknd gevoel. Stelde weinig voor :)
pi_145419199
Goed om te weten
( na de huidige komt er eerst geen nieuwe :) )
pi_145493355
Ik heb mijn Mirena nu drie maanden geleden laten zetten. Het deed erg veel zeer en heb de eerste maand krampen gehad. Na mijn eerste menstruatie heb ik drie weken nergens last van gehad. Toen werd ik enorm ongesteld voor 1,5 week en enorm kramp. Ik heb altijd redelijk lichte en pijnloze menstruatie gehad, dus ik was niet helemaal zeker. Gynaecoloog heeft via een echo gekeken en alles zat prima. Nu zit ik echter in mijn derde menstruatie en ik heb al een week kramp, maar geen bloed. Sinds gisteren heel licht wat bruine spotting. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook wel kramp, maar geen bloed? Het voelt zo raar. Alsof er wel wat gebeurt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_145493550
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb mijn Mirena nu drie maanden geleden laten zetten. Het deed erg veel zeer en heb de eerste maand krampen gehad. Na mijn eerste menstruatie heb ik drie weken nergens last van gehad. Toen werd ik enorm ongesteld voor 1,5 week en enorm kramp. Ik heb altijd redelijk lichte en pijnloze menstruatie gehad, dus ik was niet helemaal zeker. Gynaecoloog heeft via een echo gekeken en alles zat prima. Nu zit ik echter in mijn derde menstruatie en ik heb al een week kramp, maar geen bloed. Sinds gisteren heel licht wat bruine spotting. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook wel kramp, maar geen bloed? Het voelt zo raar. Alsof er wel wat gebeurt.
Ik heb de eerste 1-2 jaar heel regelmatig krampen gehad zonder ongesteld te zijn. Komt wel vaker voor volgens mij..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145514622
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb mijn Mirena nu drie maanden geleden laten zetten. Het deed erg veel zeer en heb de eerste maand krampen gehad. Na mijn eerste menstruatie heb ik drie weken nergens last van gehad. Toen werd ik enorm ongesteld voor 1,5 week en enorm kramp. Ik heb altijd redelijk lichte en pijnloze menstruatie gehad, dus ik was niet helemaal zeker. Gynaecoloog heeft via een echo gekeken en alles zat prima. Nu zit ik echter in mijn derde menstruatie en ik heb al een week kramp, maar geen bloed. Sinds gisteren heel licht wat bruine spotting. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook wel kramp, maar geen bloed? Het voelt zo raar. Alsof er wel wat gebeurt.
wel herkenbaar.. ik heb mijn mirena nu 3 jaar. Zetten was piece of cake, geen pijn niets gehad alleen wat krampjes 's avonds.. toen ook een jaar lang niet ongesteld geweest. Mijn menstruaties waren altijd wel heftig en veel, dus daar was ik bekend mee. Na een jaar kwam mijn menstruatie terug en het is nu wel heftiger. Veel buikpijn, rugpijn, misselijk alles elke maand. Heb ook sneller kramp, bijvoorbeeld als ik een volle blaas heb. Hier ook voor naar de dokter geweest en zelfs de mirena hulplijn gebeld ( :') ) en het is allemaal gewoon normaal.. spiraal zit ook gewoon keurig op zijn plek..
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:11:20 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145515424
De krampen herken ik wel. Zijn iets erger dan toen ik de pil slikte, en als ik ze nu krijg moet ik echt even denken van "owja je bent een vrouw, dus die heb je soms, is niets ergs" :+ Omdat ik het gewoon niet meer koppel aan ongesteld zijn aangezien ik dat zelden tot nooit meer ben. Tis ook niet maandelijks ofzo.
pi_145515932
Krampen zijn bij mij ook anders geworden. Niet zozeer heftiger of pijnlijker. Maar meer stekende, korte pijnscheuten ipv een zware zeurende pijn die ik voorheen had.
pi_145522857
Ja dat herken ik. Voorheen dan had ik de middag en avond voor ik 's ochtends ongesteld werd altijd een constante zeurderige pijn en de eerste dag hetzelfde gecombineerd met echte vlaagkrampen (zo noem ik ze maar even :P). Na die dag was het leed geschied en was er enkel bloed en geen pijn. Nu is het eigenlijk enkel vlaagkramp, maar wel heftiger en een volle week lang.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:29:37 #56
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_145563300
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:21 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 1-2 jaar heel regelmatig krampen gehad zonder ongesteld te zijn. Komt wel vaker voor volgens mij..
Heb ik ook, maar heb hem niet zo heel lang geleden laten plaatsen (maart). Bevalt wel heel erg goed verder. Plaatsen viel me wel wat tegen, maar heb er daarna weinig last van gehad ^O^.
pi_146197549
Ik heb de mirena nu 8 maanden. Inbrengen was erg onprettig, en eerste menstruatie duurde een paar weken. Daarna geen menstruatie meer gehad. Nu afgelopen week af en toe licht bloedverlies gehad. Nu had Ik ineens een raar pijnlijk gevoel in mijn buik..En ik voel de draadjes bijna meteen bij de ingang, dit lijkt me niet de bedoeling of komt het Door de menstruatie? :X
pi_146198243
Ik denk dat je toch even naar de huisarts moet, die kan het beste zien of je spiraaltje nog goed zit. Zeker als je voorheen de draadjes niet zo dichtbij voelde lijkt het me dat hij wat verzakt kan zijn o.i.d.

Ik heb de mijne nu bijna een jaar. Heb elke maand, soms om de 2 wkn, nog wel wat bloedverlies en wat lichte krampen maar kan het redden met inlegkruisjes. Helaas voor mij houdt dat dan wel weer vaak een week aan :{
pi_146227064
Ja dat ga ik ook even doen. Heb de touwtjes nooit gevoeld maar lijkt me niet dat ze zo laag horen te zitten.
pi_146228418
ik voel de touwtjes bij de baarmoedermond. met ingang bedoel jij denk ik lager?

wel handig trouwens om af en toe ff te voelen naar de touwtjes. dat is een indicatie of het spiraaltje nog goed zit.
pi_146396174
Zo, heb sinds een uurtje ook een Mirena.

Het plaatsen is me erg mee gevallen, het was wel af en toe een gemene pijn, maar dat had ik wel verwacht. Had gisteravond en een uur van tevoren een Naproxen genomen (voorgeschreven door HA).
Voor de zekerheid over 4 weken een echo om te kijken of het spiraaltje goed zit.

Al mel al dus meegevallen :)
Live the life you love, love the life you live.
pi_146396473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:34 schreef Poekie1993 het volgende:
Zo, heb sinds een uurtje ook een Mirena.

Het plaatsen is me erg mee gevallen, het was wel af en toe een gemene pijn, maar dat had ik wel verwacht. Had gisteravond en een uur van tevoren een Naproxen genomen (voorgeschreven door HA).
Voor de zekerheid over 4 weken een echo om te kijken of het spiraaltje goed zit.

Al mel al dus meegevallen :)
Ook gisteravond? Had de huisarts dat aanbevolen? Fijn dat het meeviel in ieder geval!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_146396564
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:45 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ook gisteravond? Had de huisarts dat aanbevolen? Fijn dat het meeviel in ieder geval!
Had de huisarts aanbevolen inderdaad, voor het naar bed gaan en een uur voor het plaatsen ;)
Was toch best zenuwachtig voor het plaatsen..
Live the life you love, love the life you live.
pi_146396606
Wat houdt TVT in?

Mirena, een spiraal(tje), weer wat geleerd. Waarom geen pics van users met de Mirena (uiteraard ingebracht en wel) in de OP!? :?
pi_146400027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:51 schreef Nober het volgende:
(...)
Waarom geen pics van users met de Mirena (uiteraard ingebracht en wel) in de OP!? :?
Hoe zie je dat voor je :')
pi_146608551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:16 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

En, hoe bevalt het?
Zo, ff een late update! Ik had dit helemaal gemist. Ik heb de mirena nu bijna drie maanden, dus hoog tijd voor een update. De eerste weken (3/4) verloor ik om de haverklap wat bloed, of prut zoals hier wel eens geschreven wordt. Dit was opzich niet heel erg vervelend, ware het niet dat ik me constant 'vies' voelde, en mijn seksleven dus ook op een wat lager pitje stond. Hier had ik het gelukkig van te voren ook met mijn vriend overgehad, dus hij kon er wel mee leven:) Na twee weken kreeg ik ineens gigantische onderhuidse puisten, midden op mijn voorhoofd. Nu heb ik in mijn puberjaren best was acne gehad, dus ik raakte al volledig in paniek! Eruit, eruit is het enige wat door mijn hoofd ging:p Ik had hier al redelijk wat gelezen over sommige vrouwen die last van acne kregen. Daar zat ik niet echt op te wachten. Met mijn domme hoofd heb ik eraan zitten peuteren en wat nog meer....waardoor het alleen maar erger werd. 'Muggenbulten', zei ik tegen iedereen..Gelukkig verdwenen ze na anderhalve week! Sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad.
Spotting werd steeds minder ook. Op het moment ben ik nog niet regelmatig en verlies ik af en toe nog wat. Maar dat duurt max. een halve dag, en ik kan het prima af met zo'n mini tampon.Ik heb geen last van buikpijn, hoogstens een licht krampje. Ook geen rugpijn of andere aanverwante zaken. Helemaal toppie dus. Tijdens die spottingdagen, heb ik wel een beetje last van puistjes, maar echt verwaarloosbaar. Sterker nog, mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! Bijna helemaal glad, zonder oneffenheden. :)
Tijdens seks heb ik of mijn vriend geen last van het draadje. Alleen de eerste dagen waren wat gevoelig. Wel merk ik dat ik soms lichte buikpijn heb na de seks. Ik heb geen verandering in libido gemerkt. Wel in mijn energielevel! Echt bizar. Ik ben veel minder moe, heb zin om dingen te ondernemen. Terwijl ik eerst couche potato-style alleen op de bank lag op mijn vrije dagen, heb ik nu echt zin om dingen te doen. Ik voel me veel meer 'mij' dan toen ik aan de pil zat.
Voor mij is de mirena tot nu toe echt een super uitkomst. Geen gedoe met de pil nemen, bijna niet ongesteld, geen moodswings, geen acne. Wel ben ik wat afgevallen, een kilo of vier. Maar of dit specifiek door de mirena komt weet ik niet.
Zo, een heel verhaal, en ik hoop dat jullie er wat aan hebben:)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:19:43 #67
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150113107
Over een maand gaat bij mij nummer 3 er alweer in! Nog steeds tevreden, maar zie nou al op tegen het verwisselen...
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:21:12 #68
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150113155
Doet het verwijderen van de Mirena zeer?
pi_150113770
Hier nu 6 maanden de Minerva. Het zetten was echt vreselijk en ik neem hem hierna niet meer. In het begin ca. twee maanden lichte spotting gehad. Wat net als Lottoss een verminderd seksleven opleverde. Ondertussen is dat over. Wat ik wel heb, is dat ik om de zes weken een lichte menstruatie krijg die twee weken duurt. Licht bloedverlies gepaard met behoorlijke krampen. Hier baal ik dus enorm van. Zonder spiraal was ik max. vijf dagen ongesteld met één dag licht kramp. Ik overweeg dan ook serieus om hem te laten verwijderen. Maar ja, wat moet ik dan? Eierstokken verwijderen is ook zo rigoureus. Pil reageer ik slecht op, wat ook maakt dat ik huiverig ben voor andere vormen van anticonceptie waar veel hormonen bij komen kijken. Dus ploeter ik nog maar even hiermee door en hoop nog op een wonder. Het enige voordeel eraan vind ik dus het niet vruchtbaar zijn zonder erover na te hoeven denken. Ik zou de Minerva twee van de vijf sterren geven.

Ohja, met sqautten krijg ik standaard kramp. En ik train drie keer per week, dus dat is ook mooi kut.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:47:40 #70
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150113988
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:21 schreef Helsinki het volgende:
Doet het verwijderen van de Mirena zeer?
Prettig is anders, maar je overleeft het wel. Ik kan me herinneren dat ik het pijnlijker vond dat het zetten, maar het ging wel sneller. En ach, ik zet het af tegen 5 jaar geen gezeik. Dan is het eigenlijk peanuts... ;)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:50:13 #71
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150114079
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:40 schreef Rebubbled het volgende:
Hier nu 6 maanden de Minerva. Het zetten was echt vreselijk en ik neem hem hierna niet meer. In het begin ca. twee maanden lichte spotting gehad. Wat net als Lottoss een verminderd seksleven opleverde. Ondertussen is dat over. Wat ik wel heb, is dat ik om de zes weken een lichte menstruatie krijg die twee weken duurt. Licht bloedverlies gepaard met behoorlijke krampen. Hier baal ik dus enorm van. Zonder spiraal was ik max. vijf dagen ongesteld met één dag licht kramp. Ik overweeg dan ook serieus om hem te laten verwijderen. Maar ja, wat moet ik dan? Eierstokken verwijderen is ook zo rigoureus. Pil reageer ik slecht op, wat ook maakt dat ik huiverig ben voor andere vormen van anticonceptie waar veel hormonen bij komen kijken. Dus ploeter ik nog maar even hiermee door en hoop nog op een wonder. Het enige voordeel eraan vind ik dus het niet vruchtbaar zijn zonder erover na te hoeven denken. Ik zou de Minerva twee van de vijf sterren geven.

Ohja, met sqautten krijg ik standaard kramp. En ik train drie keer per week, dus dat is ook mooi kut.
Ik had bij m'n eerste Mirena ook een paar maanden nodig voor alle bijwerkingen over waren. Bloedverlies, kramp, stemmingswisselingen (niet extreem hoor), enz. Worden de klachten wel minder?
pi_150115947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik had bij m'n eerste Mirena ook een paar maanden nodig voor alle bijwerkingen over waren. Bloedverlies, kramp, stemmingswisselingen (niet extreem hoor), enz. Worden de klachten wel minder?
Afgelopen keer leek het wel iets minder, een week en iets minder bloedverlies. Ik heb besloten het een jaar te geven. Als het dan niet is bijgetrokken, ga ik kijken naar andere opties.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:08:41 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150116382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:53 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Afgelopen keer leek het wel iets minder, een week en iets minder bloedverlies. Ik heb besloten het een jaar te geven. Als het dan niet is bijgetrokken, ga ik kijken naar andere opties.
Ik hoop dat de klachten snel afnemen. Bij mij was dat in ieder geval wel zo.
pi_150117057
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:40 schreef Rebubbled het volgende:
Hier nu 6 maanden de Minerva. Het zetten was echt vreselijk en ik neem hem hierna niet meer. In het begin ca. twee maanden lichte spotting gehad. Wat net als Lottoss een verminderd seksleven opleverde. Ondertussen is dat over. Wat ik wel heb, is dat ik om de zes weken een lichte menstruatie krijg die twee weken duurt. Licht bloedverlies gepaard met behoorlijke krampen. Hier baal ik dus enorm van. Zonder spiraal was ik max. vijf dagen ongesteld met één dag licht kramp. Ik overweeg dan ook serieus om hem te laten verwijderen. Maar ja, wat moet ik dan? Eierstokken verwijderen is ook zo rigoureus. Pil reageer ik slecht op, wat ook maakt dat ik huiverig ben voor andere vormen van anticonceptie waar veel hormonen bij komen kijken. Dus ploeter ik nog maar even hiermee door en hoop nog op een wonder. Het enige voordeel eraan vind ik dus het niet vruchtbaar zijn zonder erover na te hoeven denken. Ik zou de Minerva twee van de vijf sterren geven.

Ohja, met sqautten krijg ik standaard kramp. En ik train drie keer per week, dus dat is ook mooi kut.
Geen plannen meer voor zwangerschap in de toekomst?

sterilisatie methoden voor de vrouw kunnen tegenwoordig ook zonder grote operatie maar gewoon poliklinisch (essure methode als ik het goed heb).
Eierstokken verwijderen doen ze sowieso niet zomaar, dan kom je direct in de overgang.
pi_150117656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Geen plannen meer voor zwangerschap in de toekomst?

sterilisatie methoden voor de vrouw kunnen tegenwoordig ook zonder grote operatie maar gewoon poliklinisch (essure methode als ik het goed heb).
Eierstokken verwijderen doen ze sowieso niet zomaar, dan kom je direct in de overgang.
Nee I know. Sorry het was een luguber grapje. :P Ik denk dat ik tussen nu en 5 jaar wellicht zwanger aan het worden ben (oh god ik ben hier zo nog niet aan toe :') ). Daarna zie ik wel weer. Maar voor nu is dit nog niet alles waar ik op hoopte.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_150117762
ah, dan beter de optie voor een zwangerschap nog openhouden ookal ben je er nu nog niet aan toe ;)
hier is het ook nog geen optie, maar ik hou het wel in gedachten voor 'ooit'. ipv een nieuw spiraaltje dan gewoon 2 dingetjes in de eileiders en klaar.

maarja, dan zit er weinig anders op dan een jaartje afwachten. bevalt het dan echt nog steeds niet maar weer op zoek naar iets anders.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:37:51 #77
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150118705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Prettig is anders, maar je overleeft het wel. Ik kan me herinneren dat ik het pijnlijker vond dat het zetten, maar het ging wel sneller. En ach, ik zet het af tegen 5 jaar geen gezeik. Dan is het eigenlijk peanuts... ;)
Oef. Ik vond het plaatsen echt niet tof, maar dan kan ik me er wel een beetje op voorbereiden. Hij blijft nu nog even zitten maar wil hem eind dit jaar laten verwijderen denk ik :).
pi_150120254
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:37 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Oef. Ik vond het plaatsen echt niet tof, maar dan kan ik me er wel een beetje op voorbereiden. Hij blijft nu nog even zitten maar wil hem eind dit jaar laten verwijderen denk ik :).
Ik vond het verwijderen een eitje, zeker in vergelijking met het zetten. twee keer zuchten en t was gelukt. Een beetje krampjes gehad kort erna, maar niet noemenswaardig.. Niet te druk om maken dus!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:46:44 #79
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150126578
Het was inderdaad zo gepiept, duurde nog geen minuut. Ik kan weinig zeggen over de naweeën aangezien ik direct een nieuwe heb laten plaatsen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 12:48:20 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150141617
Ik overleef het vast wel :Y.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:48:39 #81
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_150266659
Vorige week donderdag heb ik de pil verruild voor een mirena. Sinds m'n 10e ongesteld en ik was al vrij snel aan de pil omdat ik heftig en onregelmatig ongesteld was. Inmiddels ben ik halverwege de 20 en wil ik wel eens wat anders. Omdat ik al zo lang de pil slik ben ik heel benieuwd hoe ik 'ben' zonder zoveel hormonen. Ik heb met regelmaat stemmingswisselingen en het zou me niks verbazen als de hormonen daar op van invloed zijn.

Het zetten viel me zo ontzettend tegen. Ik was wel voorbereid op pijn maar het was veel erger dan ik verwacht had. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad en ik heb flink gegild en gehuild tijdens het zetten. Nu bijna een week verder en vandaag pas gestopt met pijnstillers. De pijn neemt nu iets af maar ik heb sinds het zetten last van steken en krampen. De eerste dagen was het zelfs zo gevoelig dat rechtop zitten geen optie was.

Ben heel benieuwd hoe jullie het zetten ervaren hebben:
1. huisarts of gynaecoloog/ziekenhuis?
2. Kinderen (schijnt dan minder pijnlijk te zijn)?
3. Leeftijd?

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar een gynaecoloog omdat ik nog jong ben en geen kids heb. Ben wel blij, moet er niet aan denken dat een huisarts met minder ervaring mij had moeten behandelen.. Sowieso respect voor de gyn dat ze doorging en niet afgeschrikt was door mijn reactie op de pijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu al opzie tegen het verwijderen/vervangen over 5 jaar :@ Alleen het idee al dat er weer een arts in de buurt komt... auw :(
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_150267974
qua pijn is het echt voor iedereen verschillend. er zijn vrouwen die liever bevallen dan een mirena plaatsen, terwijl anderen geen centje pijn hebben.

ik ben daarvoor geen goede maatstaaf ;)
pi_150273428
Huisarts, kinderloos en midden 20. Zetten was 'vervelend' met wat pijngolven, maar daar kan ik wel mee omgaan. Ik heb ook meerdere piercings, die doen meer pijn :+. Zo nu en dan wat last van kramp, maar dat is met een paar dagen ook wel weer weg.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:01:43 #84
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150274701
1. Gynaecoloog
2. Nee
3. 23 jaar toen

Was geen pretje, maar zou het nog een keer doen. Spiraal bevalt verder wel goed namelijk :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Helsinki op 04-03-2015 15:12:02 ]
pi_150278559
1) huisarts zelf.
2) nee
3) toen 23.

Het is inderdaad per persoon verschillend. Ik vond het zetten ook heel pijnlijk (viel zelfs flauw) maar het verwijderen stelde echt niks voor.
Krampen heb ik ook lang gehad; een week erg en een maand ofzo waarin t wat afnam. Geef je lichaam even wat tijd om te wennen!
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:20:23 #86
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_150282211
Wauw, wat een verschil in ervaringen. Thanks voor het antwoorden. Grappig ook dat er veel vrouwen op jonge leeftijd al overgaan op een spiraal.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:26:00 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150284430
1. Eerste keer gyno, vervanging door huisarts
2. Geen kinderen
3. Begonnen op 23 , met 28 vervangen

Vervanging deed meer pijn / meer bloed dan de eerste zetting. Of dit kwam door de huisarts, mijn positie of wat dan ook geen idee.
Opzich niet echt te klagen gehad :)
pi_150297438
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wauw, wat een verschil in ervaringen. Thanks voor het antwoorden. Grappig ook dat er veel vrouwen op jonge leeftijd al overgaan op een spiraal.
juist ideaal voor jonge vrouwen vind ik. je hoeft er 5jaar lang niet naar om te kijken. geen risico op het vergeten van de pil.

voor het idee ook nog ff het lijstje
1) huisarts met veel ervaring
2) nee
3) begin 20
pijnstiller: diclofenac vooraf, achteraf niets.

aanhaken was korte pijnscheut, verder oncomfortabel/ongemakkelijk maar niet pijnlijk. na het plaatsen krampen zoals bij ongesteldheid, maar niet erger dus prima te doen.
maar daar komt dan de kanttekening bij dat ik een bindweefselaandoening heb waardoor alles wat rekbaarder is. dus ook de baarmoeder/baarmoedermond en waarschijnlijk daardoor minder pijnlijk dan gewoonlijk.
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:30:58 #89
92409 Twinky
Little star.
pi_150302248
1. Gehad bij huisarts (2x) en gyn (1x).
2. Geen kindertjes
3. Nu 25.

Ik heb dus al mijn derde spiraal in mij, toen ik 19 was de eerste. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn hoe vreselijk het was, is mijn tip.
Over een paar maanden ben je de pijn vergeten, dus als je dan ook niet meer de woorden die je erbij had gemaakt onthoudt, kun je het helemaal vergeten ;)

Alle drie keer was naar, eerste twee keer bijna flauw gevallen. Tweede keer was het ergste want toen zat hij niet goed en duurde het het langste. Het vervelendste vond ik het openhouden van baarmoedermond (denk ik) met een tang?

Desondanks dus 2x terug voor een nieuwe, want ik vind het wel echt heel fijn. Nergens aan hoeven denken, veel minder ongesteld of zelfs helemaal niet, geen baby's die ik nog niet wil.

Krampen had ik elke keer een dag of 3/4. Na een week nergens meer last van.

Eruit halen is trouwens piece of cake: flinke snok, beetje kramp, klaar.
pi_150302954
ja die die tang (kogeltang?) is het vervelendste, dat aanhaken/vastpakken.
huisarts zei ook dat veel artsen later teveel met die tang rommelen wat pijnlijk is terwijl dat meestal niet nodig is.

ik vind het nog steeds jammer dat het een tijdelijke arts was, ik zou een eventuele volgende zo weer bij hem laten plaatsen.
pi_150303855
1. Huisarts
2. Geen kids
3. Toen ik 18 was

Zetten viel me alles mee, was op een hel voorbereid maar het was even een akelig tikje aan de binnenkant en dat was het. Net een oorbel schieten maar dan anders.

Wel een half jaar lang continu bloedingen gehad met onwijze pijnkrampen. Menstruatie is niet minder geworden kwa bloeding of pijn en nog netjes elke maand weer. 3 jaar later inmiddels trouwens
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150534185
1. huisarts of gynaecoloog/ziekenhuis? Gynaecoloog.
2. Kinderen (schijnt dan minder pijnlijk te zijn)? Nee. Het was wel pijnlijk, meteen extreme krampen, waarna ik ben flauwgevallen en daarna een uur in de wachtkamer heb gezeten totdat ik de kracht had om de bus te nemen _O-
3. Leeftijd? Toen 19.

Vandaag na 5,5 jaar mijn spiraaltje laten verwijderen, viel 100% mee. Eventjes pijn maar niks vergeleken met het plaatsen.
Ben er heel tevreden mee geweest al die jaren en ik beveel het iedereen van harte aan.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_150535050
1. Eerst huisarts, die zag een plekje op mijn baarmoedermond die ze niet vertrouwde. Toen dus naar de gyn en het bleek niets te zijn, daar spiraal gezet.
2. Geen kinderen
3. toen 19, nu 24

Het zetten deed pijn, heel erg pijn, maar dat was na een minuutje weer weg. Wel lang bloedingen gehad daarna, denk wel een week of 8 achter elkaar incl krampen.
Nu nog wel elke maand 'bloedingen'. Maar dat is een paar druppels een paar dagen zonder pijn. Voorheen bloedde ik leeg met heeeeeel veel buik- en rugpijn.

Ik zou het zo weer doen.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:32:28 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_150576529
1. Huisarts
2. Na eerste kind en na tweede kind
3. 25 en 27 jaar

Zetten is nooit een probleem geweest, prima. Maar dan ook vlak na de bevalling gedaan, waardoor de baarmoeder nog wat beter meewerkt.

Ik heb nu implanon, omdat ik helemaal naar werd van de bloedingen. Onregelmatig, dus als het een keer wat langer duurde, zat ik alweer bijna bij de huisarts om te laten controleren of het ding er nog wel zat...
Kon zelf de draadjes niet voelen.
Dus nu implanon. Die kan ik voelen, minder menstruatie, prima.
Zetten van de implanon was wel hel. Maar dat is voor een ander topic ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 23 maart 2015 @ 11:37:33 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150942991
1. Gyno
2. Geen kinderen
3. 20 en 25

De eerste keer was minder pijnlijk dan de tweede keer, maar mijn baarmoeder ligt dan ook vervelend gekanteld, waardoor ik nogal een lastig geval ben...blijkbaar. Ik vind het de ultieme anticonceptie. Ik ben nooit ongesteld, heb geen stemmingswisselingen, kan altijd gewoon lekker zwemmen enzo en hoef me niet druk te maken als ik (door andere lichamelijke issues) moet overgeven of buikkrampen krijg.

Ik kan de draadjes volgens mij niet voelen, maar heb direct na het zetten én zes weken later een echo gehad en zo lang ik niet ga spotten ofzo (en dat is dus al zes jaar niet gebeurd inmiddels) maak ik me nergens druk om. Het hangt er een beetje vanaf hoe het met m'n vriend gaat, maar vermoed dat deze niet de volle vijf jaar blijft zitten. Nu een half jaar, sowieso nog wel een jaar of twee in ieder geval.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_150943592
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf hoe het met m'n vriend gaat, maar vermoed dat deze niet de volle vijf jaar blijft zitten. Nu een half jaar, sowieso nog wel een jaar of twee in ieder geval.
Vond je het dan wel de moeite en het geld waard om voor een redelijk korte periode een nieuwe te zetten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 23 maart 2015 @ 12:05:30 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150943721
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:59 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Vond je het dan wel de moeite en het geld waard om voor een redelijk korte periode een nieuwe te zetten?
Korte periode? Dat ding zit er minimaal 2,5 jaar. De kosten vind ik voor die periode te overzien. Bovendien gaat m'n eigen risico toch wel op. De moeite van elke dag een pil slikken, me druk maken als ik een keer ziek ben, stemmingswisselingen en alles wat er verder komt kijken bij de pil slikken, vind ik vele malen groter dan twee keer een kwartier bij de gyno.
en nee, condooms zijn geen optie
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_150943809
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Korte periode? Dat ding zit er minimaal 2,5 jaar. De kosten vind ik voor die periode te overzien. Bovendien gaat m'n eigen risico toch wel op. De moeite van elke dag een pil slikken, me druk maken als ik een keer ziek ben, stemmingswisselingen en alles wat er verder komt kijken bij de pil slikken, vind ik vele malen groter dan twee keer een kwartier bij de gyno.
en nee, condooms zijn geen optie
Oh, ik las het als '1 jaar of 2'. En 1,5 jaar vind ik persoonlijk wel kort.
Zit namelijk in een beetje hetzelfde schuitje als jij, en heb ervoor gekozen om geen nieuwe te zetten. Maar wel een lastige keuze, pil was voor mij ook geen optie.
Wordt de mirena vergoed als je eigen risico opgaat? Ben niet bekend met dat systeem, in Belgie wordt het sowieso niet vergoed als je >21 jaar bent.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 23 maart 2015 @ 12:10:02 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150943830
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh, ik las het als '1 jaar of 2'. En 1,5 jaar vind ik persoonlijk wel kort.
Zit namelijk in een beetje hetzelfde schuitje als jij, en heb ervoor gekozen om geen nieuwe te zetten. Maar wel een lastige keuze, pil was voor mij ook geen optie.
Wordt de mirena vergoed als je eigen risico opgaat? Ben niet bekend met dat systeem, in Belgie wordt het sowieso niet vergoed als je >21 jaar bent.
Ik heb geen idee hoe het dit jaar in NL zit, maar vorig jaar heb ik alleen m'n eigen risico betaalt voor het plaatsen bij de gyno. En ik bedoelde 'un jaar of twee' inderdaad, geen 'één jaar of twee' :Y
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_150944952
in nederland onder de 21 in het basispakket(maar wel eerst eigen risico aftikken).
verder eventueel via aanvullende verzekering.

wel jammer dat de aanvullende vergoedingen vooral gericht lijken te zijn op pilgebruik. met een mirena is het 1x wat meer geld maar daarna 4jaar geen kosten (meestal dan).

al zou het voor een jaar zijn, dan zou ik alsnog weer een spiraaltje laten plaatsen alleen al voor het gemak. zo extreem zijn de kosten nu ook weer niet. al ligt er ook beetje aan met welk alternatief je het vergelijkt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:09:28 #101
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_151099772
Nummer 3 zit er sinds vanmiddag in. Het verwisselen was geen pretje, maar de aftermath valt me tot nu toe 200% mee. Beetje kramp, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd tot nu toe.
pi_151432253
Mijn eerste is er vorige week uit gegaan na een jaar. Na 2 dagen kreeg ik zeer hevig bloedverlies en dat houdt nu al 5 dagen aan...incl flinke stolsels :o word er niet echt vrolijk van...voel me soms ook erg slap -O- het vreemde is dat ik niet echt krampen heb.
  maandag 6 april 2015 @ 21:41:46 #103
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151432403
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 21:38 schreef angelatje het volgende:
Mijn eerste is er vorige week uit gegaan na een jaar. Na 2 dagen kreeg ik zeer hevig bloedverlies en dat houdt nu al 5 dagen aan...incl flinke stolsels :o word er niet echt vrolijk van...voel me soms ook erg slap -O- het vreemde is dat ik niet echt krampen heb.
Wat naar, daar zou ik toch even de huisarts over bellen. Lijkt me niet normaal dat je zo lang zulk hevig bloedverlies hebt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 april 2015 @ 21:43:36 #104
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151432496
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:53 schreef Elleska het volgende:
al zou het voor een jaar zijn, dan zou ik alsnog weer een spiraaltje laten plaatsen alleen al voor het gemak. zo extreem zijn de kosten nu ook weer niet. al ligt er ook beetje aan met welk alternatief je het vergelijkt.
Condooms zijn wel een stuk goedkoper, als het maar voor een jaar is, of twee. Al hangt het er vanaf hoe vaak je van bil gaat :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151433043
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat naar, daar zou ik toch even de huisarts over bellen. Lijkt me niet normaal dat je zo lang zulk hevig bloedverlies hebt.
Ja dat ga ik ook doen idd. Ik draag nu snachts een luier van mijn zoon in mijn ondergoed :') en een tampon.
Maar hoor verschillende verhalen, de een zegt dat het normaal is en dat het tien dagen kan duren en de ander zegt van niet :?
  maandag 6 april 2015 @ 21:57:48 #106
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151433144
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef angelatje het volgende:

[..]

Ja dat ga ik ook doen idd. Ik draag nu snachts een luier van mijn zoon in mijn ondergoed :') en een tampon.
Maar hoor verschillende verhalen, de een zegt dat het normaal is en dat het tien dagen kan duren en de ander zegt van niet :?
Mij werd door de gynaecoloog gezegd dat ik wel een paar dagen bloed kon verliezen, maar zoveel bloed als jij omschrijft lijkt me wel erg veel. Bij mij was het een paar dagen als een soort lichte menstruatie.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 april 2015 @ 21:58:07 #107
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151433163
Hoe verliep het verwijderen eigenlijk? Is er daarna een controle echo gedaan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151433633
Nee het was bij de huisarts. Ze was wel flink aan het klooien om hem eruit te krijgen :X
pi_151433643
waarvoor een echo na het verwijderen??
bloeden klinkt trouwens wel extreem.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 21:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Condooms zijn wel een stuk goedkoper, als het maar voor een jaar is, of twee. Al hangt het er vanaf hoe vaak je van bil gaat :P
ik had het over gemak, daar vallen condooms wat mij betreft niet onder. enkel condooms zijn naar mijn idee ook niet veilig genoeg.

de pil werkt met mijn zeefhoofd ook niet. dan zal het dus ook voor 1jaar iets worden van de prikpil/implanon/spiraaltje. daarbij vergeleken is het spiraaltje niet extreem duur.
  maandag 6 april 2015 @ 22:13:07 #110
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151433874
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:07 schreef angelatje het volgende:
Nee het was bij de huisarts. Ze was wel flink aan het klooien om hem eruit te krijgen :X
Misschien toch een bloedvatje beschadigd ofzo, maar even na laten kijken dan. Hopelijk niks aan de hand.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 april 2015 @ 22:14:30 #111
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151433930
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:07 schreef Elleska het volgende:
waarvoor een echo na het verwijderen??
bloeden klinkt trouwens wel extreem.
Als het zo erg bloedt zou ik wel een echo doen ter controle. Gynaecoloog doet dat standaard maar een huisarts heeft die apparatuur natuurlijk meestal niet.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151434096
het bloeden kwam pas na 2 dagen, niet direct bij het verwijderen.
  maandag 6 april 2015 @ 22:19:55 #113
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_151434206
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:17 schreef Elleska het volgende:
het bloeden kwam pas na 2 dagen, niet direct bij het verwijderen.
Oja, ik zie het. Vreemd.. hevige menstruatie lijkt me ook onwaarschijnlijk gezien de mirena.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151434423
toch maar ff bij de arts infomeren angelatje.
en misschien kraamverband halen? dat zit denk ik beter dan een luier.
pi_151440133
Kraamverband is idd wel een goed idee, bloed nu bijna net zoveel als na mijn bevalling...

En verder ga ik straks de huisarts maar even bellen. Bedankt voor het mee denken en advies geven ^O^
pi_151742612
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 05:36 schreef angelatje het volgende:
Kraamverband is idd wel een goed idee, bloed nu bijna net zoveel als na mijn bevalling...

En verder ga ik straks de huisarts maar even bellen. Bedankt voor het mee denken en advies geven ^O^
En, hoe is het afgelopen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151742643
Na al die jaren was ik bijna vergeten hoe het is om ongesteld te zijn. It all comes back now.. ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151749960
Ha gebeld en moest het afwachten. Volgende dag werd het al minder gelukkig. Maar nu nog steeds wel wat bloedverlies. En idd dat ongesteld zijn heb ik niet gemist :X
pi_151750034
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:11 schreef angelatje het volgende:
Ha gebeld en moest het afwachten. Volgende dag werd het al minder gelukkig. Maar nu nog steeds wel wat bloedverlies. En idd dat ongesteld zijn heb ik niet gemist :X
Oh gelukkig dat het al minder is. Is het nu zoals een 'gewone' menstruatie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151750162
Nee ik denk dat het een soort doorbraakbloeding is. Het is meestal alleen bij het afvegen wat bruinig slijm :Y)
pi_152019439
Donderdag een afspraak bij de gyn (ik neem aan een intake) omdat ik een mirena wil. Nog dingen waar ik op moet letten, die ik moet vragen? :)
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 25 april 2015 @ 21:44:19 #122
92409 Twinky
Little star.
pi_152024993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 18:25 schreef Sarasi het volgende:
Donderdag een afspraak bij de gyn (ik neem aan een intake) omdat ik een mirena wil. Nog dingen waar ik op moet letten, die ik moet vragen? :)
Je zou kunnen kijken of je de mirena al voorgeschreven kunt krijgen (bijv huisarts) en van de apotheek zelf mee kunt nemen (is gebruikelijk). Want volgens mij hoeft een intake helemaal niet, kunnen ze hem over het algemeen zo plaatsen.
pi_152025076
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 21:44 schreef Twinky het volgende:

[..]

Je zou kunnen kijken of je de mirena al voorgeschreven kunt krijgen (bijv huisarts) en van de apotheek zelf mee kunt nemen (is gebruikelijk). Want volgens mij hoeft een intake helemaal niet, kunnen ze hem over het algemeen zo plaatsen.
Ik wil heel graag een intake. :') Ik ben echt stikzenuwachtig namelijk, wil dit al een jaar en durf het nu pas. Geschiedenis van een overactieve bekkenbodemspier ook, dus ik ben echt heel erg gespannen. Daarom ga ik ook naar het ziekenhuis en niet naar de huisarts. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_152038041
Ja ik heb het besloten, ik ga hem eruit laten halen!

Ik merk dat mijn libido gedaald is. Niet alleen dat, seks voelt niet half zo intens als zonder het spiraaltje of de pil. Ik ben er geestelijk minder bij, heb minder zin en ervaar het allemaal minder. Waar de aanblik van mijn vriend al voldoende kon zijn, moeten we nu hemel en aarde bewegen om bij mij ook maar een beetje lust op te wekken. Dat overweldigende lustgevoel wat ik voor het spiraaltje kon hebben, is compleet verdwenen en ik mis het. Ook merk ik dat ik sinds de plaatsing last heb gekregen van pukkeltjes op mijn borst en dat ik vaker schimmelinfecties heb.

Ik wil hem graag onder een roesje eruit laten halen, omdat erin zetten enorm veel pijn deed en ik al begin met stressen als ik eraan denk. Wordt dit gedekt door de basisverzekering denken jullie?

Tja en wat dan? Met de pil was het een verademing toen ik eraf was. Hormonen werken schijnbaar niet voor mij. Dus een koperspiraaltje? Erger ongesteld zijn lijkt me ook verre van ideaal. Sterilisatie? Ik ben 28 en wil begin 30 echt wel aan kinderen beginnen. Voor vrouwen is het ingrijpender dan voor mannen, maar om nou een 24 jarige jongen te vragen zich te laten steriliseren is niet oké. Condooms dan maar? Pff.. Ik weet het echt niet. En voor hetzelfde geld blijk ik later steriel te zijn en was alle bullshit voor niets.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 26 april 2015 @ 14:33:41 #125
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_152039476
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Ja ik heb het besloten, ik ga hem eruit laten halen!

Ik merk dat mijn libido gedaald is. Niet alleen dat, seks voelt niet half zo intens als zonder het spiraaltje of de pil. Ik ben er geestelijk minder bij, heb minder zin en ervaar het allemaal minder. Waar de aanblik van mijn vriend al voldoende kon zijn, moeten we nu hemel en aarde bewegen om bij mij ook maar een beetje lust op te wekken. Dat overweldigende lustgevoel wat ik voor het spiraaltje kon hebben, is compleet verdwenen en ik mis het. Ook merk ik dat ik sinds de plaatsing last heb gekregen van pukkeltjes op mijn borst en dat ik vaker schimmelinfecties heb.

Ik wil hem graag onder een roesje eruit laten halen, omdat erin zetten enorm veel pijn deed en ik al begin met stressen als ik eraan denk. Wordt dit gedekt door de basisverzekering denken jullie?

Tja en wat dan? Met de pil was het een verademing toen ik eraf was. Hormonen werken schijnbaar niet voor mij. Dus een koperspiraaltje? Erger ongesteld zijn lijkt me ook verre van ideaal. Sterilisatie? Ik ben 28 en wil begin 30 echt wel aan kinderen beginnen. Voor vrouwen is het ingrijpender dan voor mannen, maar om nou een 24 jarige jongen te vragen zich te laten steriliseren is niet oké. Condooms dan maar? Pff.. Ik weet het echt niet. En voor hetzelfde geld blijk ik later steriel te zijn en was alle bullshit voor niets.
Jammer dat het zo slecht is bevallen. Verwijderen onder een roes zou ik echt niet doen. Stelt echt niks voor vergeleken met het plaatsen hoor. Ik was er ook zenuwachtig voor omdat het plaatsen zo naar was maar het viel erg mee.

En ja, als hormonale anticonceptie geen optie is kun je natuurlijk altijd condooms gebruiken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 29 april 2015 @ 15:44:13 #126
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152126456
Ik ben er heel erg blij mee. :)

Laten plaatsen tijdens menstruatie, drie weken ongeveer beetje licht bloedverlies en nu nergens meer last van. Het vooruitzicht misschien wel vijf jaar niet ongesteld te worden: heerlijk!

Libido is hetzelfde als altijd, niet minder, prima dus. Van de pil ging m'n libido helemaal weg, mirena spiraal heeft er duidelijk geen invloed op. Gelukkig! :P
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152145949
Vandaag de eerste afspraak gehad in het ziekenhuis. Veel uitleg gekregen, vragen of ik hier goed over had nagedacht en de alternatieven had overwogen, etc. Vriendelijke vrouw. :Y Nadat ik uitlegde wat huiverig te zijn voor de eendenbek ivm mijn voorgeschiedenis, stelde ze voor om de verplichte soa test vooraf dan heel rustig te doen, met eendenbek en alles, als een soort van 'test run'. Dan hoefde ik me daar tijdens het daadwerkelijke plaatsen niet meer zo druk om te maken. Direct daarna zei ze dat ze daar ook nu wel tijd voor had, maar ik was alleen en stiekem heb ik dan toch liever iemand mee. :@ Wel bedankt voor de mogelijkheid, maar gezegd dat ik dat liever een keer inplan met morele steun erbij. Dat vond ze helemaal prima. Dus volgende week donderdag mag ik terugkomen voor mijn trial run. Mocht dat nou heel erg slecht gaan en/of echt niet willen, gaan we kijken naar implanon. Het nadeel daarvan is dat het goed kan dat ik dan vrij veel bloedverlies ga krijgen, wat voor mij geen acceptabele bijwerking is. Dus dan zou ik gewoon bij de pil blijven.

Maar ik ga er gewoon vanuit dat het volgende week allemaal meevalt en prima gaat en dan ga ik over zo'n zes weken of meer het spiraaltje ook echt laten zetten (ivm stopweek inplannen en de agenda van mijn morele steun :+ ).
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 april 2015 @ 14:19:19 #128
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_152151901
Ik overweeg ook sterk de Mirena. Even dit draadje volgen :Y). Ik ben wel, na het horen van ervaringen, ontzettend bang voor het zetten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_152151960
quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik overweeg ook sterk de Mirena. Even dit draadje volgen :Y). Ik ben wel, na het horen van ervaringen, ontzettend bang voor het zetten.
Lotgenoot! _O-

Maar ik hoor ook goede verhalen over het zetten. Mensen die nergens last van hebben (ga er maar eens specifiek naar op zoek, staat zelfs nog een recente blog op het viva forum). En de mensen die er wel heel veel last van hadden, hebben er achteraf geen spijt van en zouden het wel weer doen. Dus ik sta er nu een beetje in van 'diep ademhalen, niet nadenken en gewoon doen' en er dan achteraf blij mee zijn.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:51:46 #130
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152155667
Ik vond het laten zetten niks voorstellen. De eendenbek deed wel even pijn, maar het plaatsen zelf geen last van gehad. Dag erna wat lichte krampen maar stelde ook niet veel voor.

Heb wel twee kids.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152155771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef Sarasi het volgende:
Dus ik sta er nu een beetje in van 'diep ademhalen, niet nadenken en gewoon doen' en er dan achteraf blij mee zijn.
Zo moet je er ook gewoon naar kijken, inderdaad. Van tevoren druk maken is nergens voor nodig, dat maakt het alleen maar erger :P
Wat ik wel iedereen kan aanbevelen is om een half uur-uur van tevoren naproxen of een andere pijnstiller in te nemen. Het plaatsen vond ik vervelend maar de krampen daarna waren het ergst, en met een pijnstiller had ik die waarschijnlijk grotendeels kunnen voorkomen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152157826
hier in het topic zijn ook heel veel mensen die het mee vonden vallen.

ik vond het wel prettig dat ik na het plaatsen werd opgehaald (was beetje duizelig van de spanning) maar ik vond het heeel erg meevallen na alle horrorverhalen. amper last, niet meer dan een zware menstruatie.
lekker warme kruik achteraf vond ik ook een aanrader (moest nog een stuk in de auto dus fijn met kruik in de auto :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 30-04-2015 19:31:13 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 18:45:18 #133
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_152157898
Ik vond de klem het vervelendst eigenlijk. :+

Naderhand wel wat last gehad, maar vooral vergelijkbaar met een zware menstruatie.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_152159316
ja die klem is even auw. maar dat was 1 pijnscheut en daarna was het ook gelijk weer over.
pi_152749861
Donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts om mijn eerste spiraaltje te laten verwijderen en de tweede te laten plaatsen. Ik weet van de vorige keer nog wel dat het handig is om een pijnstiller van te voren te nemen. En ik zal nog even maandverband kopen voor erna. Maar hebben jullie nog meer tips?

En sinds ik mijn eerste spiraaltje heb ben ik niet meer ongesteld geweest. Is de kans groot dat dit ook bij het tweede spiraaltje is of ga ik dan opeens wel weer ongesteld worden? Wat is jullie ervaring?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:47:03 #136
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_152753134
Mijn ervaring was dat t vervangen pijnlijker was en ik op t moment zelf veeeeel meer bloedde (kan natuurlijk ook aan de arts gelegen hebben)

Ik bloedde bij de eerste ook nooit en nu met de tweede ook niet O+
pi_153566793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:47 schreef Cue_ het volgende:
Mijn ervaring was dat t vervangen pijnlijker was en ik op t moment zelf veeeeel meer bloedde (kan natuurlijk ook aan de arts gelegen hebben)

Ik bloedde bij de eerste ook nooit en nu met de tweede ook niet O+
Dankjewel nog. Het zetten was met 2 weken uitgesteld, maar inmiddels zit hij er sinds afgelopen donderdag in ^O^
Ik vond het eruithalen helemaal niet pijnlijk. Ik moest diep zuchten en toen was hij eruit voor ik er erg in had :D

Bij het inbrengen van de nieuwe was het openzetten van de baarmoeder met de tang wel erg pijnlijk. En er was een klein bloedinkje dat eerst gedept moest worden. Maar uiteindelijk is hij er dus wel ingezet.

De rest van de dag heb ik een heel klein beetje last gehad van lichte buikpijn, maar ik ben er niet door beperkt, kon verder wel gewoon alles doen wat ik wilde. Had echt gedacht dat ik heel erg last van krampen zou hebben en met een kruik op de bank/in bed zou belanden, maar het viel reuze mee dus :D Nog een paar dagen wat gevloeid, maar dat is nu ook over ^O^
pi_153567319
je lichaam is blijkbaar nog gewend aan een gek ding.

fijn dat het verwijderen niet pijnlijk was. dat soort ervaringen zijn ook goed om te weten :)
( voor over een 2 jaar omg tijd vlieg)
pi_154143369
Hier ook net besloten om een mirena te laten plaatsen, omdat ik niet meer terug aan de pil wil. Mijn huisarts doet het niet zelf, dus krijg een afspraak bij de gyn. Nu had ik eigenlijk bedacht om dat 'effe gauw' te doen, maar ik lees regelmatig dat vrouwen iemand meenemen bij de afspraak en er ook echt niet aan moesten denken om zelf nog naar huis te rijden/fietsen.

Sta ik er dan zo naïef in? :@ vind het al irritant dat ik dan evt. oppas moet regelen voor m'n dochter, laat staan dat er dan nog iemand mee moet ook...

8 weken geleden bevallen trouwens, dus dat scheelt hopelijk al wel iets ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154143607
misschien wel fijn als er iemand bereikbaar is mocht het tegenvallen en je toch opgehaald wil worden?

ik ben alleen heen gegaan maar moest me wel laten ophalen omdat ik te duizelig was (warmte, lage bloeddruk, spanning, geen hap eten=flauwvallen).
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:39:42 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_154143688
Zelf nergens last van gehad

Dusja, lastig in te schatten hoe je eruit komt. Iemand kunnen bellen is misschien wel handig. Zelf niet eens aan gedacht :+
pi_154143693
Ja, vind het zo lastig inschatten omdat de ervaringen zo sterk uiteen lopen (van flauwvallen tot mensen die het bij wijze van spreken even in hun lunchpauze doen..).

Het liefste zou ik gewoon te voet gaan en dochterlief meenemen in de kinderwagen (die slaapt waarschijnlijk toch overal doorheen ;) ), maar dan moet ik dus nog wel een kwartiertje naar huis wandelen. Dat lijkt nu wel weer erg naïef :{

Hmm, misschien kijken of ze de afspraak aan het einde van de middag kunnen plannen, dan kan m'n man (met dochter) gewoon mee.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:49:36 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_154143932
kwartiertje wandelen lijkt me enorm mee te vallen. En mocht je iets minder lekker zijn, kan je toch even in het ziekenhuis blijven wachten?
Neem aan dat het kind in de kinderwagen ofzo best even kwartiertje kan blijven wachten terwijl jij een slok water neemt.

Mocht het dan nog niet gaan, heb je nog altijd een taxi of je man die je alvast heb ingelicht :+
pi_154145160
taxi is misschien lastig met autostoeltje enzo?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:40:41 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_154145361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:36 schreef Elleska het volgende:
taxi is misschien lastig met autostoeltje enzo?
Heb geen kinderen, dus geeeen idee wat daarin verantwoord is :P
pi_154146428
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 15:49 schreef Cue_ het volgende:
kwartiertje wandelen lijkt me enorm mee te vallen. En mocht je iets minder lekker zijn, kan je toch even in het ziekenhuis blijven wachten?
Neem aan dat het kind in de kinderwagen ofzo best even kwartiertje kan blijven wachten terwijl jij een slok water neemt.

Mocht het dan nog niet gaan, heb je nog altijd een taxi of je man die je alvast heb ingelicht :+
Ja, dat leek mij dus ook inderdaad :Y maar dan kom je weer van die horrorverhalen tegen online ;)

Als het echt nodig is, kan ik inderdaad sowieso wel iemand bellen, dus dat komt wel goed denk. Als het goed is krijg ik deze week nog een brief van het ziekenhuis, met de afspraak. Dus naar aanleiding daarvan kijk ik wel even wat handig is, en misschien kan ik de afspraak wel naar het einde van de middag verzetten, dan wordt het sowieso allemaal wat makkelijker :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154147273
er zijn echt meer goede verhalen dan horror verhalen. zeker na een zwangerschap zou het allemaal makkelijker moeten gaan. ff wat drinken en eten meenemen (mocht je na afloop wat slapjes zijn) en misschien wat pijnstillers.

mocht het wel allemaal tegenvallen dan laten ze je in het ziekenhuis ook echt niet zomaar aan je lot over. dan kan je beter daar zitten dan alleen thuis denk ik dan maar.
pi_154167494
Je hebt helemaal gelijk! ^O^
Eerst maar even afwachten wanneer de afspraak precies is, maar ik schat ook dat het wel goed komt! ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154433982
Nog een vraagje voor de meer ervaren gebruiksters:

Wordt je menstruatie direct na het plaatsen al minder heftig, of is dat bij iedereen verschillend?

Ben voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld en 't is nu een stuk heftiger dan voor m'n zwangerschap :{ en ik had er altijd al zo'n hekel aan... }:|

Dat het niet direct helemaal uitblijft maakt me niet zoveel uit, als het maar minder wordt ;) over een week heb ik een afspraak bij de gyn
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154434463
zou nu de eerste keer niet heftiger kunnen zijn doordat je lichaam weer op gang moet komen?

ik had eerst in het begin wel af en toe spottingen, natuurlijk op de stomste momenten. daarna werd het bloedverlies langzaam minder en korter (zonder anticonceptie 7 dagen, inmiddels 4 dagen wat amper een tampon waardig is) .

verschilt ook weer per persoon, maar bij de meesten wordt het wel minder en als je geluk hebt is het helemaal weg.
pi_154434577
Ja, dat denk ik ook hoor, dat het daarom nu heftiger is :Y maar hoop dus dat dat niet zo blijft als ik straks die Mirena heb (lees hier en daar dat het soms wel enkele maanden aan kan houden :{ )

Ach, verder weinig aan te doen, dus we wachten het maar af ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 18 juli 2015 @ 10:56:39 #152
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_154434647
Is ook niet te voorspellen. Ik had toen geloof ik nog wel wat bloedingen zo nu en dan en inderdaad vrij onverwachts :'). Maar sindsdien niet meer ongesteld geweest.

Ik had zelf wel iemand meegenomen maar moet zeggen dat ik best wel zelf had kunnen rijden hoor :).
pi_154679591
Als tegenwicht voor de vervelende ervaringen:

Net laten zetten en dus serieus geen pijn gehad! Klein beetje druk/ongemak, maar dat was serieus alles... (had wel braaf vooraf een pijnstiller ingenomen, zoals aangeraden)

Klein beetje duizelig nu, dus was op zich wel fijn dat m'n man mee was en dat we met de auto waren, maar dat kwartiertje wandelen was ook echt wel gelukt.

Oh, en het was zelfs nog een gyn-in-opleiding ook! ^O^

Disclaimer: ik ben dus wel 10 weken geleden bevallen en dit is uiteraard voor niemand een garantie ;) maar wilde toch even laten weten dat het zo dus ook kan :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154679933
Fijn dat het zo meeviel!

Die van mij zit er nu 6 weken in en ik heb er verder ook helemaal geen last meer van gehad ^O^
En ik ben ook niet ongesteld geworden, dus hopelijk blijft dat net als bij de vorige gewoon weer altijd weg ^O^
pi_154844267
As maandag ga ik deze bestellen. Lang tegenop gezeten, maar is nu echt tijd. Hopelijk kan mijn arts hem dan ook nog deze week zetten.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_154845292
quote:
9s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:05 schreef Tamashii het volgende:
As maandag ga ik deze bestellen. Lang tegenop gezeten, maar is nu echt tijd. Hopelijk kan mijn arts hem dan ook nog deze week zetten.
Succes :*
pi_154845550
Haha lees van iedereen hier dat het zo meeviel.
Hier was zetten erg pijnlijk maar ook wel verwacht. Drama begon daarna pas. Nonstop bloeden voor een maand, buikpijn, kramp, lag soms echt op de grond. Is nu ruim anderhalve maand later en begint nu pas wat beter te worden. Bloedingen nemen iets af of slaan een dag over buikpijn is nu wel te doen. Maar had het erg onderschat.
pi_154846529
balen dat het zo tegenviel.
krijg je nog een echocontrole of het spiraaltje goed is geplaatst? sommige artsen doen dat wel, anderen niet. maar als je er zo last van hebt is het misschien wel fijn om ff zeker te weten dat alles goed zit.
pi_154846650
Heb al controle gehad, ik belde dat ik dacht dat dat ding zich een weg naar buiten aan het eten was. Maar hij zat helemaal prima. Eind sept nog een afspraak. Dus ben benieuwd. Gelukkig wel redelijk pijnvrije dagen gehad. Maar als ik dit van te voren geweten had had ik het écht niet gedaan.
pi_154849147
dat is wel fijn om te weten. idd die verhalen dat het spiraaltje zich in of zelfs door de baarmoederwand wurmt... brr.

hopelijk ben je snel helemaal pijnvrij, dan ben je voor 5jaar klaar ;)
pi_154850588
Dat had m'n beste vriendin. Maar dat is echt zeldzaam volgens mij.

Moet wel zeggen dat ik blij verrast ben, heb verder geen bijwerkingen. Naja, beetje vette huid maar normaal van de pil was ik een libido loze trol en snel aangevallen. Verdwenen als sneeuw voor de zon.
pi_155070927
Kent iemand pijn in de lies na het plaatsen? Ik wist niet dat je daar kramp kon hebben maar helaas. Trekt door naar m'n been.
pi_155071159
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:48 schreef Koettie het volgende:
Kent iemand pijn in de lies na het plaatsen? Ik wist niet dat je daar kramp kon hebben maar helaas. Trekt door naar m'n been.
Ik heb dat weleens tijdens de seks, als hij te diep stoot. Hele lies en bovenbeen verkrampen dan.

Ik heb de afspraak gemaakt voor donderdag. Ik had graag een vriendin mee willen hebben, maar die heeft het steeds zo druk... Dus nu maar gewoon een random iemand mee. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_155099792
Van de week een afspraak maken om hem eruit te laten vissen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:40:13 #165
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100006
Goedenavond dames, ik had even een vraagje.. hebben jullie ook wel eens dat je tijdens of na het vrijen bloed verliest? Ik had laatst best wel veel :@ voelde mij behoorlijk opgelaten. Normaal heb ik er nooit last van, vond het zo raar.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:42:37 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155100093
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:40 schreef Carooltje79 het volgende:
Goedenavond dames, ik had even een vraagje.. hebben jullie ook wel eens dat je tijdens of na het vrijen bloed verliest? Ik had laatst best wel veel :@ voelde mij behoorlijk opgelaten. Normaal heb ik er nooit last van, vond het zo raar.
:o ja dat heb ik ook wel regelmatig
Geen idee hoe en waarom eigenlijk
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:44:04 #167
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100156
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:o ja dat heb ik ook wel regelmatig
Geen idee hoe en waarom eigenlijk
Ow gelukkig... ik was al bang dat er iets niet goed zat.. en de huisarts was zo droog in zijn antwoord dat ik er niet helemaal op vertrouwde.
Heb jij hem pas of ook al even?
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:45:08 #168
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155100190
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:44 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Ow gelukkig... ik was al bang dat er iets niet goed zat.. en de huisarts was zo droog in zijn antwoord dat ik er niet helemaal op vertrouwde.
Heb jij hem pas of ook al even?
Zit even te denken of ik t alleen heb gehad na de vervanging, maar durf ik niet te zeggen.
Heb hem nu weer een jaar en volgens mij gebeurd t nog wel. Al heb ik niet veel seks, dus weet t niet zeker :')
pi_155100200
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:40 schreef Carooltje79 het volgende:
Goedenavond dames, ik had even een vraagje.. hebben jullie ook wel eens dat je tijdens of na het vrijen bloed verliest? Ik had laatst best wel veel :@ voelde mij behoorlijk opgelaten. Normaal heb ik er nooit last van, vond het zo raar.
Serieus? Daar zou ik echt not amused van zijn, dan ga ik wel weer terug naar de pil. Van mijn arts moet ik het drie maanden aankijken als hij erin zit, omdat we daarna pas iets kunnen zeggen over de toekomstige frequentie en hevigheid van menstruaties enzo, maar dit valt toch ook wel onder no go take it out. :')
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:46:37 #170
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100266
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zit even te denken of ik t alleen heb gehad na de vervanging, maar durf ik niet te zeggen.
Heb hem nu weer een jaar en volgens mij gebeurd t nog wel. Al heb ik niet veel seks, dus weet t niet zeker :')
Ja het was voor mij ook best een tijd geleden hoor :@ dus misschien lag het daaraan... geen idee
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:47:35 #171
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100308
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:45 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Serieus? Daar zou ik echt not amused van zijn, dan ga ik wel weer terug naar de pil. Van mijn arts moet ik het drie maanden aankijken als hij erin zit, omdat we daarna pas iets kunnen zeggen over de toekomstige frequentie en hevigheid van menstruaties enzo, maar dit valt toch ook wel onder no go take it out. :')
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien eens in de 3 maanden een dagje wat afscheiding heb maar verder helemaal niks. En dit was ook de eerste keer dat ik meemaakte tijdens/na seks.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_155100380
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:44 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Ow gelukkig... ik was al bang dat er iets niet goed zat.. en de huisarts was zo droog in zijn antwoord dat ik er niet helemaal op vertrouwde.
Heb jij hem pas of ook al even?
Huisarts heeft niet zoiets van, we doen voor de zekerheid even een uitstrijkje?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:49:57 #173
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100416
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:49 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Huisarts heeft niet zoiets van, we doen voor de zekerheid even een uitstrijkje?
Nee hij zei dat hij het veel hoorde en dat het er soms bij hoort.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_155100525
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:49 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Nee hij zei dat hij het veel hoorde en dat het er soms bij hoort.
Ik heb het nog nooit gehad, maar bloeden na de seks is meestal niet een erg gezond teken lijkt mij. Maar de HA heeft er natuurlijk voor gestudeerd, dus die zal het wel weten.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155100537
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:47 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien eens in de 3 maanden een dagje wat afscheiding heb maar verder helemaal niks. En dit was ook de eerste keer dat ik meemaakte tijdens/na seks.
Kijk, op zoiets hoop ik.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:53:39 #176
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100612
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:52 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehad, maar bloeden na de seks is meestal niet een erg gezond teken lijkt mij. Maar de HA heeft er natuurlijk voor gestudeerd, dus die zal het wel weten.
Ja dat zou je denken maar zit mij toch niet lekker...als het nog eens gebeurd eis ik gewoon dat hij er even naar kijkt.

En het was niet zo dat het eruit stroomde ofzo hoor :P
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_155100681
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:53 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Ja dat zou je denken maar zit mij toch niet lekker...als het nog eens gebeurd eis ik gewoon dat hij er even naar kijkt.

En het was niet zo dat het eruit stroomde ofzo hoor :P
Maar ik heb even bijgelezen, het is maar één keer gebeurd?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:56:21 #178
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100736
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:55 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Maar ik heb even bijgelezen, het is maar één keer gebeurd?
Ja en na een hele lange tijd geen seks gehad te hebben, dus ik ga er vanuit dat het daardoor komt denk ik... weet het ook niet
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_155100789
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:56 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Ja en na een hele lange tijd geen seks gehad te hebben, dus ik ga er vanuit dat het daardoor komt denk ik... weet het ook niet
Opnieuw ontmaagd. :P
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:58:38 #180
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100816
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Opnieuw ontmaagd. :P
_O-
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:03:42 #181
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_155100992
Ik geloof dat ik mij dus geen zorgen hoef te maken :D Zal er goed op letten of het de volgende keer weer zo is en dan contact opnemen met de HA.

Thx! dames O+
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:10:25 #182
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155101233
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Opnieuw ontmaagd. :P
Dan ben ik wel vaak ontmaagd :o :')
pi_155101340
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan ben ik wel vaak ontmaagd :o :')
Naar :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155182774
Nou, hij zit erin. Godsallememaggies wat was dat afschuwelijk pijnlijk. :') Oprecht nog nooit zoiets vreselijks gevoeld, en sinds jaren al niet meer zo dicht tegen hyperventileren aan gezeten, maar hij zit erin! *O* Ik had gelukkig een hele professionele en snelle gyn, dat was wel heel prettig. Nu heb ik wat rugpijn en wat kramp, maar verder eigenlijk nergens last van. Ben benieuwd. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_155188201
Voel me toch niet echt jofel. En ik heb de bijsluiter gelezen en nu ben ik in de war. Mijn arts heeft direct een inwendige echo gemaakt en oordeelde dat het ding goed op z'n plek zat, en volgens hem hoefde ik niet meer terug te komen voor een controle. Maar in de bijsluiter staat dat dat wel moet en mijn vriendin moest ook terugkomen voor een echo, zo'n drie weken na plaatsing. Hoe zat dat bij jullie?

En er staat dat ik de draadjes zou moeten kunnen voelen, maar dat vind ik eigenlijk maar een eng idee. :@ Is het erg als ik dat niet af en toe controleer, kan ik er vanuit gaan dat het goed zit als ik geen last heb van overmatig bloedverlies?

Ik maak me nu gewoon oprecht zorgen of het allemaal wel goed zit en gaat. En dan staat er ook nog dat ontstekingen van de vagina of schaamlippen bij meer dan één op de tien vrouwen voorkomt, dat was me toch ook echt niet verteld. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_155189980
controle gebeurd soms na 3 of 6 weken maar lang niet bij iedereen. ik heb geen extra controle gehad, was volgens de huisarts niet nodig. ik controleer wel de draden af en toe.

wat vind je eng aan het voelen van de draden? onprettig, bang dat je iets fout doet of iets anders?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:03:50 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155190342
Volgens mij heb ik bij de herplaatsing geen controle gehad. Weet t niet eens meer :')

Hij heeft gelijk een echo gemaakt, dus zal wel goed zijn . voelt t niet goed, dan even bellen .

De draadjes zou je kunnen voelen, vaak zijn ze dan te lang afgeknipt.
Zelf heb ik t nooit geprobeerd en hebben de mannen t ook nooit geveoeld. daar heb ik wel eens naar gevraagd.

Niets engs aan, zijn maar draadjes. Voelt je bedpartner m dan evt vragen of ze korter gemaakt kunnen worden.
pi_155190494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:55 schreef Elleska het volgende:
controle gebeurd soms na 3 of 6 weken maar lang niet bij iedereen. ik heb geen extra controle gehad, was volgens de huisarts niet nodig. ik controleer wel de draden af en toe.

wat vind je eng aan het voelen van de draden? onprettig, bang dat je iets fout doet of iets anders?
Er staat vetgedrukt in de bijsluiter dat de mirena doorgaans verwijderd kan worden door zachtjes aan de draadjes te trekken maar dat je dit NOOIT zelf mag doen. Ik ben bang dat ik er per ongeluk aan trek of ze niet kan vinden en dan ga ik me alleen maar meer zorgen maken denk ik.

Ik weet dat ze inderdaad eventueel bijgeknipt kunnen worden, zal ook sowieso later eens vragen of m'n vriend wat voelt.

Hopelijk zijn die steken morgen over, doet nog best verdomd veel zeer nu de pijnstiller is uitgewerkt. :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_155191368
mag je voor vannacht nog een extra pijnstiller? ik mocht de hele week nog pijnstillers nemen maar dat was niet nodig. voor jou misschien wel prettig.

met voorzichtig voelen trek je niet direct aan de draden. zo voorzichtig hoef je ook niet te doen, ze kunnen wel tegen een stootje (seks kan immers ook gewoon ;) ). probeer het over een tijdje eens met 1 vinger, dan kan je onmogelijk trekken. als je eenmaal weet hoe het aanvoelt kan je de draden sowieso makkelijker terugvinden.

niet iedereen voelt de draden trouwens, ligt eraan hoe kort ze zijn geknipt. ik voel zelf maar 1 touwtje, de ander is kortgeknipt omdat deze niet wilde omkrullen wat vervelend is voor de bedpartner. het voelbare draadje voel ik overigens ook niet altijd omdat de baarmoedermond dan te hoog zit waardoor ik er niet bij kan. dus geen paniek wanneer je niet direct iets kan vinden.
vlak nadat ik ongesteld ben geweest kan ik het draadje het beste voelen. makkelijkste is gehurkt, bijvoorbeeld met het douchen. vind het zelf wel prettig om te controleren, bang om dat ding te verliezen.

vertrouw je het niet kan je altijd even langs de huisarts voor controle.
pi_155191728
Fijn dat hij er in zit Sarasi en hopelijk zijn die steken morgen over!
Ik heb de eerste keer wel na 6 weken een controle gehad, maar de tweede keer (pas dus) niet. Omdat ik het bij de huisarts deed is er ook geen echo gemaakt ofzo.
In het begin voelde ik de draadjes de eerste keer heel erg, toen zijn ze bij die controle na 6 weken nog wat korter geknipt.
Deze tweede keer heeft hij ze meteen kortgeknipt en voel ik ze alleen af en toe, niet altijd.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het blijft zitten, zo snel zal het er niet gewoon uitvallen als je ziet hoe het vastgeklemd zit. Maar je kunt het altijd ff bij de huisarts laten controleren als dat je geruststelt!
pi_155192226
Ik heb helemaal niks meer aan informatie gekregen van de arts eigenlijk. Hij wilde me na het zetten nog een extra pijnstiller geven, maar toen kwam hij met een zetpil aanzetten en ik weigerde ook maar iemand nog iets ergens in mijn lijf in te brengen, dus onder luid gegniffel na die enigszins verontwaardigde opmerking heb ik zelf nog 800mg ibuprofen genomen. Die had ik 's ochtends ook al gehad, dus dat zit al boven het normale maximum. En buiten de steken om heb ik eigenlijk nergens meer last van gelukkig. :)

Misschien dat ik dan over een paar dagen toch even ga proberen of ik het kan voelen zitten, maar dan weet ik in ieder geval dat het niet erg is als ik niks voel. Één vinger is wel een goede tip. ^O^

Ik denk dat ik gewoon even moet aankijken hoe het straks voelt, over een paar dagen. Dan kan ik altijd nog beslissen of ik nog een nacontrole wil of niet en tegen die tijd ben ik vast ook wat minder gestressed. :@ :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_155192498
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:48 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb helemaal niks meer aan informatie gekregen van de arts eigenlijk. Hij wilde me na het zetten nog een extra pijnstiller geven, maar toen kwam hij met een zetpil aanzetten en ik weigerde ook maar iemand nog iets ergens in mijn lijf in te brengen, dus onder luid gegniffel na die enigszins verontwaardigde opmerking heb ik zelf nog 800mg ibuprofen genomen. Die had ik 's ochtends ook al gehad, dus dat zit al boven het normale maximum. En buiten de steken om heb ik eigenlijk nergens meer last van gelukkig. :)

Misschien dat ik dan over een paar dagen toch even ga proberen of ik het kan voelen zitten, maar dan weet ik in ieder geval dat het niet erg is als ik niks voel. Één vinger is wel een goede tip. ^O^

Ik denk dat ik gewoon even moet aankijken hoe het straks voelt, over een paar dagen. Dan kan ik altijd nog beslissen of ik nog een nacontrole wil of niet en tegen die tijd ben ik vast ook wat minder gestressed. :@ :P
En niet in de stress schieten als je niks voelt. Ik voelde ze in het begin wel, maar als je draadjes wat langer zijn, krullen ze soms wat rond je baarmoedermond. Dat was bij mij zo. Kan geen
kwaad verder. Niet voelen is dus niet perse meteen foute boel ;).
pi_155193432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En niet in de stress schieten als je niks voelt. Ik voelde ze in het begin wel, maar als je draadjes wat langer zijn, krullen ze soms wat rond je baarmoedermond. Dat was bij mij zo. Kan geen
kwaad verder. Niet voelen is dus niet perse meteen foute boel ;).
bij mij krult het draadje ook rond, daarom moet de baarmoedermond ook niet te hoog zitten want dan voel ik niets. baarmoedermond opzoeken en vanuit het midden is een soort kuiltje voelbaar, komt het draadje naar buiten. geen idee of je iets met die info kan
pi_155212943
En toen ging het gisteravond toch niet zo goed. :') Heel veel kramp, heel pijnlijk. De hele nacht liggen woelen en draaien, ondanks nogmaals 800mg ibuprofen. Om acht uur huilend en bekaf opgestaan, nog 400mg genomen en maar weer in bed gaan liggen. Gelukkig eindelijk in slaap gevallen en direct doorgeslapen tot half drie. :@

Nu gaat het wel weer. Nog wel steeds kramp, net weer een ibu gehad en ik kom ook maar niet van die hoofdpijn en druk op m'n oren af, maar het is wel weer een stuk draaglijker. Het is dat ik vandaag dus voorlopig leef op de helft van de pijnstillers van gisteren, maar ik zou eigenlijk het hele ding er wel weer uit willen trekken. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_155213010
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:00 schreef Sarasi het volgende:
En toen ging het gisteravond toch niet zo goed. :') Heel veel kramp, heel pijnlijk. De hele nacht liggen woelen en draaien, ondanks nogmaals 800mg ibuprofen. Om acht uur huilend en bekaf opgestaan, nog 400mg genomen en maar weer in bed gaan liggen. Gelukkig eindelijk in slaap gevallen en direct doorgeslapen tot half drie. :@

Nu gaat het wel weer. Nog wel steeds kramp, net weer een ibu gehad en ik kom ook maar niet van die hoofdpijn en druk op m'n oren af, maar het is wel weer een stuk draaglijker. Het is dat ik vandaag dus voorlopig leef op de helft van de pijnstillers van gisteren, maar ik zou eigenlijk het hele ding er wel weer uit willen trekken. ;(
Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt! Heb je naproxen al geprobeerd? Is bij baarmoederpijn soms effectiever. En afwisselen tussen NSAIDs en paracetamol.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155213274
Hij is eruit, heel gesprek gehad met de HA of ik het wel zeker wist.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155213489
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:02 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt! Heb je naproxen al geprobeerd? Is bij baarmoederpijn soms effectiever. En afwisselen tussen NSAIDs en paracetamol.
Nee, ik houd me braaf aan wat mijn vader (verpleger) me gisteren heeft aangeraden. Eventueel kan ik over op diclophenac, maar dat doe ik liever niet. Het is nu ook niet meer zozeer een heel pijnlijke pijn, maar gewoon een heel doordringende en vermoeiende. Gisteren lag ik wel met het zweet op de kop op de bank van de kramp; als dat vanavond ook weer zo is, bel ik de huisarts. Maar er zit nu nog wel een lijn van verbetering in, dus fingers crossed. :)

Pluspuntje: sinds gisteravond helemaal geen bloedverlies meer. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_155213829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, ik houd me braaf aan wat mijn vader (verpleger) me gisteren heeft aangeraden. Eventueel kan ik over op diclophenac, maar dat doe ik liever niet. Het is nu ook niet meer zozeer een heel pijnlijke pijn, maar gewoon een heel doordringende en vermoeiende. Gisteren lag ik wel met het zweet op de kop op de bank van de kramp; als dat vanavond ook weer zo is, bel ik de huisarts. Maar er zit nu nog wel een lijn van verbetering in, dus fingers crossed. :)

Pluspuntje: sinds gisteravond helemaal geen bloedverlies meer. :D
Klinkt toch niet alsof het met ibuprofen onder controle was. In dat geval zou ik in de eerste instantie een andere nsaid, zoals naproxen, proberen en alterneren met paracetamol. Gelukkig is het nu onder controle, hopelijk heb je ze niet meer nodig!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155213910
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:23 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Klinkt toch niet alsof het met ibuprofen onder controle was. In dat geval zou ik in de eerste instantie een andere nsaid, zoals naproxen, proberen en alterneren met paracetamol. Gelukkig is het nu onder controle, hopelijk heb je ze niet meer nodig!
Ik ben een beetje tolerant voor ibuprofen en al helemaal voor paracetamol ja. Voor die laatste kies ik overigens expres niet vanwege de bloedverdunnende werking, werd me door de gyn ook afgeraden. Naproxen hebben mijn ouders volgens mij niet in huis, maar als het weer verslechterd vandaag zal ik mijn vader even bellen om ernaar te vragen. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_155213960
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik ben een beetje tolerant voor ibuprofen en al helemaal voor paracetamol ja. Voor die laatste kies ik overigens expres niet vanwege de bloedverdunnende werking, werd me door de gyn ook afgeraden. Naproxen hebben mijn ouders volgens mij niet in huis, maar als het weer verslechterd vandaag zal ik mijn vader even bellen om ernaar te vragen. :)
Aleve feminax al geprobeerd?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155214004
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:28 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Aleve feminax al geprobeerd?
Dat doet tijdens de menstruatie ook al niks, dus heb ik nu niet eens geprobeerd. Ik doe nu aan zelfmedicatie middels chocolade. :+

Waarom heb jij 'm eruit laten halen eigenlijk?
Your opinion of me is none of my business.
pi_155214080
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik ben een beetje tolerant voor ibuprofen en al helemaal voor paracetamol ja. Voor die laatste kies ik overigens expres niet vanwege de bloedverdunnende werking, werd me door de gyn ook afgeraden. Naproxen hebben mijn ouders volgens mij niet in huis, maar als het weer verslechterd vandaag zal ik mijn vader even bellen om ernaar te vragen. :)
Nsaids zoals ibuprofen werken juist in op de bloedstolling, paracetamol niet. De gynaecoloog heeft het misschien eerder afgeraden omdat het op baarmoederkrampen niet zo effectief is?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155214090
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:28 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Aleve feminax al geprobeerd?
Dat is naproxen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155214113
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:30 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat doet tijdens de menstruatie ook al niks, dus heb ik nu niet eens geprobeerd. Ik doe nu aan zelfmedicatie middels chocolade. :+

Waarom heb jij 'm eruit laten halen eigenlijk?
In welke dosis probeerde je het toen?
Diclofenac is inderdaad wel weer een grote stap, zou ik ook niet zo snel doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155214373
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:33 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Nsaids zoals ibuprofen werken juist in op de bloedstolling, paracetamol niet. De gynaecoloog heeft het misschien eerder afgeraden omdat het op baarmoederkrampen niet zo effectief is?
Ik kreeg echt te horen dat paracetamol werd afgeraden omdat dat bloedverdunnend zou werken (misschien mix up met aspirine) en vanwege mijn verleden met pijnstilling. Ibuprofen eigenlijk ook, maar dan zou ze diclofenac aanraden en daar wilde ik zelf niet aan, vandaar uiteindelijk toch de ibuprofen.

Maar de laatste ibuprofen (400mg) is nu aan het werken en dat neemt toch echt het scherpe randje er wel weer goed af. Anders heb ik ook nog een pittenzak en mocht het weer heel erg worden, ga ik eens snuffelen in de medicijnenkist. :')

Alive Feminax een keer geprobeerd volgens aangeraden dosis die op het doosje staat en een keer ggeprobeerd op bijna 2x die ddosis, geloof ik.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155214637
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:08 schreef DevilsWhore het volgende:
Hij is eruit, heel gesprek gehad met de HA of ik het wel zeker wist.
een arts die probeert om je over te halen het spiraaltje te houden?
pi_155214908
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:30 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat doet tijdens de menstruatie ook al niks, dus heb ik nu niet eens geprobeerd. Ik doe nu aan zelfmedicatie middels chocolade. :+

Waarom heb jij 'm eruit laten halen eigenlijk?
Omdat ik onderhand al 10 jaar aan de hormonen zit en er een break van wil. Daarnaast een stukje zelfbescherming, omdat ik geen vaste relatie meer heb en nu moet ik wel elke keer een condoom gebruiken, wil ik een keer seks hebben:-) :+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155214928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:49 schreef Elleska het volgende:

[..]

een arts die probeert om je over te halen het spiraaltje te houden?
Dat niet, maar omdat je hem er niet zomaar weer insteekt. Dat ik wel de goede doordachte keuze maak enzo.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_155214992
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:59 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Omdat ik onderhand al 10 jaar aan de hormonen zit en er een break van wil. Daarnaast een stukje zelfbescherming, omdat ik geen vaste relatie meer heb en nu moet ik wel elke keer een condoom gebruiken, wil ik een keer seks hebben:-) :+
Ahja, zonder vaste relatie zou ik er ook mee stoppen denk ik. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_155222318
Pff. Word zo moe van al die buikpijn, rug en beenpijn ;( Zit wel een stijgende lijn is maar laatste week weer vlaggen met zweet op m'n voorhoofd een houding aan het zoeken voor m'n rug.
pi_155248141
Vandaag nog maar een heel klein beetje kramp. *O*

Hebben jullie nog een verschil in libido gemerkt na de overstap van de pil naar de Mirena? Gisteren en eergisteren moest ik nog helemaal niet denken aan iets ook maar daar in de buurt, maar vandaag is helemaal omgeslagen naar het andere uiterste. Ik voel me net een hormoonbom. :')

Edit: Ik had moeten afkloppen. ;( Rugpijn is echt killing.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sarasi op 15-08-2015 22:14:41 ]
Your opinion of me is none of my business.
pi_155255616
Ja. Ging van amper een keer per week naar 6x per week. :p
pi_155440123
Uhl. Weer steken in m'n onderbuik en lies. Ook rug en been kramp dus ik lig weer op de bank. Heb dat ding al bijna drie maanden... Beter doet ie normaal want moet straks weer gewoon aan de bak en nu lukt dat niet zonder pijnstillers
pi_155440157
Ik heb al bijna een week nergens meer last van gelukkig. :) Alleen nog een klein beetje bloedverlies, maar geen steken, kramp of pijntjes. Voorzichtig enthousiast hier dus. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_155440278
Jaloers ;( Zit echt met tranen in m'n ogen van de steken in m'n onderbuik/lies :')
pi_155440314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:42 schreef Koettie het volgende:
Jaloers ;( Zit echt met tranen in m'n ogen van de steken in m'n onderbuik/lies :')
Ik weet nog wel hoeveel pijn dat deed ja. :') Kruipend naar de ibuprofen. _O-

Wel vervelend dat je er nog steeds last van hebt. 'Hoort' dat zo of zit er dan toch iets niet goed? Misschien een echo laten maken?
Your opinion of me is none of my business.
pi_155440393
Heb al een echo laten maken, alles was prima. Terwijl ik kwam met het idee dat ie zich eruit aan het werken was. Zelfs m'n baarmoedermond krampt, ik wordt geeeek. Eind september weer afspraak met m'n eigen gyn, eens kijken wat zij zegt.

Maarja, anderzijds nul last van de hormonen dus dat is een soort van vooruitgang.
pi_155440652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:38 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag nog maar een heel klein beetje kramp. *O*

Hebben jullie nog een verschil in libido gemerkt na de overstap van de pil naar de Mirena? Gisteren en eergisteren moest ik nog helemaal niet denken aan iets ook maar daar in de buurt, maar vandaag is helemaal omgeslagen naar het andere uiterste. Ik voel me net een hormoonbom. :')

Edit: Ik had moeten afkloppen. ;( Rugpijn is echt killing.
Hier zeker een verschil in libido vergeleken met de pil. In positieve zin :P

Fijn dat je er inmiddels geen last meer van hebt! Bij mij waren de eersten dagen/weken ook echt doorbijten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155456619
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:48 schreef Koettie het volgende:
Heb al een echo laten maken, alles was prima. Terwijl ik kwam met het idee dat ie zich eruit aan het werken was. Zelfs m'n baarmoedermond krampt, ik wordt geeeek. Eind september weer afspraak met m'n eigen gyn, eens kijken wat zij zegt.

Maarja, anderzijds nul last van de hormonen dus dat is een soort van vooruitgang.
Dat duurt nog best lang.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155459162
Ja. ;( Maar specialist he, meestal drie maanden voor je terecht kan. :P
pi_155563867
Oké seks deed ZEER. :') Nou was ik daar best zenuwachtig voor dus echt ontspannen was ik al niet, but still. Is dat gewoon een kwestie van wennen? :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_155564055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:26 schreef Sarasi het volgende:
Oké seks deed ZEER. :') Nou was ik daar best zenuwachtig voor dus echt ontspannen was ik al niet, but still. Is dat gewoon een kwestie van wennen? :@
Hmm vervelend! Ik heb daar helemaal geen last bij gehad, dus ik kan je niet verder helpen.
pi_155564430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:26 schreef Sarasi het volgende:
Oké seks deed ZEER. :') Nou was ik daar best zenuwachtig voor dus echt ontspannen was ik al niet, but still. Is dat gewoon een kwestie van wennen? :@
Het heeft bij mij wel even geduurd voor dat geen pijn meer deed, maar na een maandje of twee wat rustiger aan qua diepte nergens last meer van. Maar valt niet onder wennen wat mij betreft, dus als het pijnlijk blijft zeker teruggaan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_155565056
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het heeft bij mij wel even geduurd voor dat geen pijn meer deed, maar na een maandje of twee wat rustiger aan qua diepte nergens last meer van. Maar valt niet onder wennen wat mij betreft, dus als het pijnlijk blijft zeker teruggaan.
Als het pijnlijk blijft ga ik sowieso terug ja, maar dan kijk ik het nog even aan. En als mijn vriend de draadjes kan voelen zitten, kunnen die nog korter afgeknipt worden toch? De gynaecoloog raadde wel aan de eerste vlaggetjesweek even af te wachten, omdat daarna de draadjes vaak om de baarmoedermond krullen en mensen er daarna vaak geen last meer van hadden.

Hij gaf al die uitleg ook direct na het zetten, dus het is allemaal niet denderend goed blijven hangen toen. :')
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 19:10:26 #225
92409 Twinky
Little star.
pi_155567125
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als het pijnlijk blijft ga ik sowieso terug ja, maar dan kijk ik het nog even aan. En als mijn vriend de draadjes kan voelen zitten, kunnen die nog korter afgeknipt worden toch? De gynaecoloog raadde wel aan de eerste vlaggetjesweek even af te wachten, omdat daarna de draadjes vaak om de baarmoedermond krullen en mensen er daarna vaak geen last meer van hadden.

Hij gaf al die uitleg ook direct na het zetten, dus het is allemaal niet denderend goed blijven hangen toen. :')
Mm ik zou even wachten met die draadjes, zeker als hij ze alleen 'voelt zitten'. Bij mijn eerste Mirena hebben ze ze meerdere keren moeten afknippen (bleven prikken - wondjes op eikel enzo), laatste keer tot in de baarmoedermond. Tweede waren ook afgeknipt, en als ze dus korter zijn dan is er meer kans op prikken, toen prikte het regelmatig. Nu helemaal niet afgeknipt en na een maand of 2 uiteindelijk minder last. Eigenlijk alleen als het snel moet en ik er nog niet helemaal klaar voor ben :P
pi_155567590
Vriend voelt hier alleen de draadjes nog als 'ie er zijn best voor doet, zeg maar. :+ Maar normaliter merkt 'ie er niks meer van nu, zonder dat ze korter zijn geknipt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 26 augustus 2015 @ 23:48:47 #227
202348 Susi
Temple of Love
pi_155578456
Ben al jaren niet meer ongesteld geworden, maar de laatste tijd verlies ik toch regelmatig bloed. Nu al sinds vorige week donderdag. Mocht dit nog een week aanhouden, is het dan gek om naar de huisarts te gaan?
pi_155578540
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:10 schreef Twinky het volgende:

[..]

Mm ik zou even wachten met die draadjes, zeker als hij ze alleen 'voelt zitten'. Bij mijn eerste Mirena hebben ze ze meerdere keren moeten afknippen (bleven prikken - wondjes op eikel enzo), laatste keer tot in de baarmoedermond. Tweede waren ook afgeknipt, en als ze dus korter zijn dan is er meer kans op prikken, toen prikte het regelmatig. Nu helemaal niet afgeknipt en na een maand of 2 uiteindelijk minder last. Eigenlijk alleen als het snel moet en ik er nog niet helemaal klaar voor ben :P
Wot, wondjes ook echt? :{ Ik zal het dan in ieder geval nog even een maandje aankijken en ook even wat meer de tijd ervoor nemen vooralsnog, echt goed ontspannen. Misschien valt het dan uiteindelijk wel weer mee. Volgens mij heb ik er nog het meeste moeite mee, vond het echt heul vervelend dat ik in een opgekruld balletje eindigde halverwege. :@
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 23:57:29 #229
92409 Twinky
Little star.
pi_155578647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wot, wondjes ook echt? :{ Ik zal het dan in ieder geval nog even een maandje aankijken en ook even wat meer de tijd ervoor nemen vooralsnog, echt goed ontspannen. Misschien valt het dan uiteindelijk wel weer mee. Volgens mij heb ik er nog het meeste moeite mee, vond het echt heul vervelend dat ik in een opgekruld balletje eindigde halverwege. :@
ja maar ze hebben ook nogal wat uitgevoerd met je baarmoedermond! en als hij er dan even tegenaan komt beuken is dat natuurlijk nog gevoelig. Gaat vanzelf over :)
pi_155578689
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:57 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja maar ze hebben ook nogal wat uitgevoerd met je baarmoedermond! en als hij er dan even tegenaan komt beuken is dat natuurlijk nog gevoelig. Gaat vanzelf over :)
_O- Daar had ik oprecht nog niet eens over nagedacht, weet je dat? :') Je hebt me zojuist echt superimmensmega gerustgesteld. Thaaaanks! *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_155583216
quote:
8s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:48 schreef Susi het volgende:
Ben al jaren niet meer ongesteld geworden, maar de laatste tijd verlies ik toch regelmatig bloed. Nu al sinds vorige week donderdag. Mocht dit nog een week aanhouden, is het dan gek om naar de huisarts te gaan?
Nope, niet gek. Dingen die plots veranderen zijn imo een reden om even te laten controleren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_155937466
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als het pijnlijk blijft ga ik sowieso terug ja, maar dan kijk ik het nog even aan. En als mijn vriend de draadjes kan voelen zitten, kunnen die nog korter afgeknipt worden toch? De gynaecoloog raadde wel aan de eerste vlaggetjesweek even af te wachten, omdat daarna de draadjes vaak om de baarmoedermond krullen en mensen er daarna vaak geen last meer van hadden.

Hij gaf al die uitleg ook direct na het zetten, dus het is allemaal niet denderend goed blijven hangen toen. :')
Hoe is het nu?

Iemand ervaring met bekkenpijn na mirena? Had normaal tijdens menstruatie rug/been/bil klachten maar nu al weken achter elkaar. Kan in de avond amper op m'n benen staan en volgende week ga ik weer werken na school dus paniek. Morgen sowieso fysio bellen maar benieuwd of mensen de klachten herkenen.

Vooral rechterdeel van mn onderrug, rechterlies, bil en eigenlijk m'n hele been tot m'n enkel is echt k met peren
pi_155938059
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:33 schreef Koettie het volgende:

[..]

Hoe is het nu?

Iemand ervaring met bekkenpijn na mirena? Had normaal tijdens menstruatie rug/been/bil klachten maar nu al weken achter elkaar. Kan in de avond amper op m'n benen staan en volgende week ga ik weer werken na school dus paniek. Morgen sowieso fysio bellen maar benieuwd of mensen de klachten herkenen.

Vooral rechterdeel van mn onderrug, rechterlies, bil en eigenlijk m'n hele been tot m'n enkel is echt k met peren
Ik laat ze morgenochtend bijknippen, zodra we het hebben uitgeprobeerd laat ik het weten. :Y

Ik heb af en toe nog een 'aanval'. Dan krampt het even samen en voel ik ook direct m'n onderrug. Maar als ik dan even bewust m'n bekkenspieren ontspan gaat het vaak wel vlot over gelukkig. :) Vervelend dat je er zoveel last van hebt!

Edit: overigens best zenuwachtig nog voor dat bijknippen, terwijl dat volgens mij nergens voor nodig is. :') Ik wil gewoon heel graag dat dat geen zeer doet en dat ik er niet van ga bloeden en dat het daarna opgelost is. :X
Your opinion of me is none of my business.
pi_155953346
Van dat knippen voel je niks, bij mij hadden ze dat gewoon meteen gedaan bij het plaatsen. Moet je nu alleen daarvoor terug?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155953459
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 18:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Van dat knippen voel je niks, bij mij hadden ze dat gewoon meteen gedaan bij het plaatsen. Moet je nu alleen daarvoor terug?
Ben daarvoor naar de huisarts gegaan. :) Het bleek dat de gynaecoloog de draadjes te kort had geknipt waardoor ze niet om konden krullen. Dus ik heb ze helemaal tot in de baarmoeder laten afknippen, dan heb ik er sowieso geen last meer van. Betekent wel dat de huisarts het spiraaltje er niet meer uit kan halen over vijf jaar, maar ik was toch al van plan daarvoor weer naar het ziekenhuis te gaan.

Viel inderdaad best mee, bijknippen. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_156722753
Kleine update nog... Nergens meer last van! :) Nog steeds niet ongesteld geworden, wel af en toe nog een klein beetje 'bloed'verlies, maar niet echt noemenswaardig. Ook al een aantal weken geen steken van kramp meer gehad dus hopelijk blijft dat helemaal weg nu en verder hartstikke tevreden. :Y
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:05:04 #237
202348 Susi
Temple of Love
pi_156723540
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nope, niet gek. Dingen die plots veranderen zijn imo een reden om even te laten controleren.
Is weer gestopt, dus blijkbaar eenmalig.

Krijg je trouwens na 5 jaar een brief met dat de huidige er ui moet of moet je dit zelf in de gaten houden?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:52:38 #238
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_156724463
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:05 schreef Susi het volgende:

[..]

Is weer gestopt, dus blijkbaar eenmalig.

Krijg je trouwens na 5 jaar een brief met dat de huidige er ui moet of moet je dit zelf in de gaten houden?
Geen idee. :@ Ik heb een alert in mijn google agenda gezet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_156725611
Nee hier moet je zelf aan denken. Het is ook niet zo dat je na 5 jaar niet meer beschermd bent zei de huisarts. Alleen na 5 jaar kun je weer meer klachten als krampen krijgen. Maar het komt dus niet heel precies (daar was ik bang voor toen het bij mij dus pas uitgesteld werd)

Fijn dat je nergens last meer van hebt Sarasi! ^O^
pi_156730428
als je nog bij dezelfde huisarts blijf kan je daar soms een alert afspreken.
ik heb het ook in de google agenda gezet en daarnaast nog een mail melding die wordt verstuurd. maar weet het inmiddels ook wel uit mijn hoofd :P (*rammel*)

die 5 jaar is meer een "tenminste houdbaar tot". dat betekend niet dat het na 5jaar opeens niet goed meer is, maar zo lang kan/durft de fabrikant de betrouwbaarheid garanderen. schijnt dat de betrouwbaarheid na 7jaar voor de meeste vrouwen nog steeds voldoende is.

de hormonen raken langzaam uitgewerkt maar de vorm voorkomt ook innesteling, net zoals de vorm van een koperspiraaltje. dan heb je alleen niet meer het hormoongedeelte waardoor de menstruatie wordt verminderd. ik zou denken dat je dat wel merkt aan je menstruatie, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
pi_157982936
7 dagen geleden het spiraaltje mogen laten plaatsen. Dit gedaan op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden, dus nog niet was. Ivm werk en dagen vrij kon het helaas niet anders.

Het zetten zelf was even erg pijnlijk. Na een minuut of 10 nergens last meer van. Totaal geen bloed bij het zetten. Daar was de HA ook wel blij verrast door.

Thuis begonnen de krampen die vergelijkbaar zijn met menstruatie. Na een dag een klein beetje spotting en de 2e dag na het zetten ongesteld. Nu op de 7e dag na het zetten en nog steeds ongesteld. De HA assistent zegt: dat kan wel weken cq maanden aanhouden. Gezien ik geen weken cq maanden zonder seks wil en mijn vriend niet wil als ik ongesteld ben... is dat dus geen optie.

Mijn vraag aan jullie: Hoe lang waren jullie ongesteld na het plaatsen?
pi_157982975
Twee maanden. Maar sindsdien ook nooit meer geweest dus yeah
pi_157983487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:39 schreef _charlie het volgende:
7 dagen geleden het spiraaltje mogen laten plaatsen. Dit gedaan op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden, dus nog niet was. Ivm werk en dagen vrij kon het helaas niet anders.

Het zetten zelf was even erg pijnlijk. Na een minuut of 10 nergens last meer van. Totaal geen bloed bij het zetten. Daar was de HA ook wel blij verrast door.

Thuis begonnen de krampen die vergelijkbaar zijn met menstruatie. Na een dag een klein beetje spotting en de 2e dag na het zetten ongesteld. Nu op de 7e dag na het zetten en nog steeds ongesteld. De HA assistent zegt: dat kan wel weken cq maanden aanhouden. Gezien ik geen weken cq maanden zonder seks wil en mijn vriend niet wil als ik ongesteld ben... is dat dus geen optie.

Mijn vraag aan jullie: Hoe lang waren jullie ongesteld na het plaatsen?
Eerste week normale menstruatie, daarna toch wel een maand of 4 dagelijks bloed. Niet heel veel, bij wijze van 1 inlegkruisje per dag genoeg, Daarna 2 jaar geen bloed.. en nu weer elke maand héél licht een dag of 4. Hij moet er over 10 maanden uit.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_157983732
Ik geloof dat ik na het zetten maar een week of 2 gevloeid heb. En is er geen compromis met je vriend te maken dan? Dat jullie het onder de douche doen als hij het anders vies vindt? Of tijdelijk met condoom zodat het niet op zijn penis komt?

Na die 2 weken bij de eerste heb ik trouwens nooit meer gevloeid of gemenstrueerd. Ook niet na het zetten van de tweede.
pi_157984012
Totaal geen problemen gehad met het spiraal en het zetten ervan. Ik heb hem laten zetten op de laatste dag van mijn menstruatie en ben daarna een jaar lang niet meer ongesteld geweest *O* na dat jaar kwam mijn menstruatie helaas weer in alle hevigheid terug ;(
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157984305
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:32 schreef Sylvana het volgende:
Ik geloof dat ik na het zetten maar een week of 2 gevloeid heb. En is er geen compromis met je vriend te maken dan? Dat jullie het onder de douche doen als hij het anders vies vindt? Of tijdelijk met condoom zodat het niet op zijn penis komt?

Na die 2 weken bij de eerste heb ik trouwens nooit meer gevloeid of gemenstrueerd. Ook niet na het zetten van de tweede.
Helaas niet. Hij is er heel stellig in. Ik zou het zelf ook niet tof vinden als het langer als een maand blijft vloeien. Het is toch erg beperkend.

Plus: het gebruik van condooms is juist de reden van het spiraal. Ik ben allergisch voor de meeste en het is toch een mood-killer.
  donderdag 3 december 2015 @ 12:07:50 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157984342
Denk dat ik 2 weken echt gevloeid heb, met wat nadruppen tot een maand. Daarna nooit meer ongesteld geweest O+ Ook niet n het plaatsen van de vervangende spiraal na 5 jaar *O*

Mbt seks, je hebt toch ook van die sponsjes die je in kan brengen, zodat het hele bloed verhaal geen issue meer is.
En tja, anders idd de douche of andere zaken bedenken.

Doe een tampon in en ga over op handwerk of niet helemaal erin. Of weet ik veel wat. Genoeg andere mogelijkheden lijkt me zo om je een paar weken/maanden te vermaken :)
pi_159742187
Meh, vorige week op controle bij de gyn. Heb een cyste van 4.5 cm. Had al een tijdje 'nieuwe' buikpijn. Iemand ervaring mee?
  zondag 7 februari 2016 @ 23:13:03 #249
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_159742539
Inmiddels alweer een jaar verder en nog steeds heel tevreden! Had veel eerder een spiraal moeten laten zetten. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat jaren van moodswings, huilbuien en emotionele instabiliteit grotendeels te wijden zijn geweest aan de pil. Sinds de Mirena nergens meer last van en voel me emotioneel zoveel meer in balans.
Bizar eigenlijk dat zo'n klein pilletje zoveel ellende bezorgd heeft en dat mijn huisarts altijd zo fel was 'dat het echt niet aan de pil kon liggen en dat het geen reden was om een spiraal te zetten'.

Overigens een enkele keer licht bloedverlies gehad gedurende afgelopen jaar maar dat was echt op één hand te tellen en lang niet zo erg als de vreselijke hel/stopweek.
Ook al was het zetten(en de 2 weken erna) buitengewoon pijnlijk, ik zou het zo weer doen!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_159743116
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:05 schreef Koettie het volgende:
Meh, vorige week op controle bij de gyn. Heb een cyste van 4.5 cm. Had al een tijdje 'nieuwe' buikpijn. Iemand ervaring mee?
zelf geen ervaring mee. maar de meerderheid van de vrouwen heeft wel eens een cyste zonder het te merken. dat hoeft niets te betekenen en gaat vaak vanzelf weer weg. of dat bij jou ook het geval is valt vanaf hier natuurlijk niet te zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:13 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Bizar eigenlijk dat zo'n klein pilletje zoveel ellende bezorgd heeft en dat mijn huisarts altijd zo fel was 'dat het echt niet aan de pil kon liggen en dat het geen reden was om een spiraal te zetten'.
moet er dan een rede zijn om een spiraaltje te plaatsen? rede anticonceptie net zoals bij de pil was niet voldoende?
pi_159747324
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:27 schreef Elleska het volgende:

[..]

zelf geen ervaring mee. maar de meerderheid van de vrouwen heeft wel eens een cyste zonder het te merken. dat hoeft niets te betekenen en gaat vaak vanzelf weer weg. of dat bij jou ook het geval is valt vanaf hier natuurlijk niet te zeggen.

[..]

moet er dan een rede zijn om een spiraaltje te plaatsen? rede anticonceptie net zoals bij de pil was niet voldoende?
Ja, ik merk het dus wel. Na een dag heb ik echt last ervan. Hoop dat het snel weg is iig.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:53:42 #252
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_159756275
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:27 schreef Elleska het volgende:

[..]

zelf geen ervaring mee. maar de meerderheid van de vrouwen heeft wel eens een cyste zonder het te merken. dat hoeft niets te betekenen en gaat vaak vanzelf weer weg. of dat bij jou ook het geval is valt vanaf hier natuurlijk niet te zeggen.

[..]

moet er dan een rede zijn om een spiraaltje te plaatsen? rede anticonceptie net zoals bij de pil was niet voldoende?
Ik had te maken met een hele conservatieve huisarts. De pil is standaard dus die kreeg ik. Toen ik de prikpil vroeg was dat echt uit den boze en een spiraal wilde hij zeker niet zetten zolang ik nog geen kinderen heb. Zelfs na aandringen bleef de deur dicht. Nu ben ik wat brutaler dan een paar jaar terug en mijn nieuwe (vrouwelijke) huisarts stond helemaal achter mijn plan.
Als ik erop terug kijk blijft het een idioot verhaal. Verdorrie mijn lijf, ik had zelf moeten bepalen wat ermee gebeurde.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_160092949
Ik heb nu al twee keer (twee weken na elkaar) opeens super random één dag bloedverlies. Vrij weinig, helder rood. Ik ben wel vrij gestresst de laatste tijd, maar ik weet niet of het daaraan kan liggen?
Your opinion of me is none of my business.
pi_160093146
ben je ook nog gewoon ongesteld? of verder helemaal geen bloedverlies meer met de mirena?
pi_160093239
Nog steeds buikpijn. Drukkend irritant gevoel rechts, beetje tussen iets onder m'n navel en heup in.
pi_160093331
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:26 schreef Elleska het volgende:
ben je ook nog gewoon ongesteld? of verder helemaal geen bloedverlies meer met de mirena?
Verder helemaal geen bloedverlies nee. Wel een paar dagen oud bloed verloren nadat ik een verkeersongeluk had gehad, maar dat leek me nog wel logisch omdat alles een opdonder had gehad.
Your opinion of me is none of my business.
pi_160093655
misschien zijn die willekeurige momenten dan toch nog een soort opruimactie van je lichaam? de baarmoeder blijft een goed doorbloed orgaan, een klein bloedvaatje zou ook al voor bloedverlies kunnen zorgen.

heb er geen ervaring mee, ik heb namelijk nog wel cyclus met de mirena en ben ook netjes elke maand ongesteld (veel minder dan voorheen en ik reageer hier veel beter op dan de pil dus ik ben er blij mee).

als je het niet vertrouwd even met een arts overleggen.
  PR en moderator zondag 21 februari 2016 @ 16:53:35 #258
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160095417
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:19 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb nu al twee keer (twee weken na elkaar) opeens super random één dag bloedverlies. Vrij weinig, helder rood. Ik ben wel vrij gestresst de laatste tijd, maar ik weet niet of het daaraan kan liggen?
Ik heb dat ook wel eens heel random ineens 1 dag, soms ook maar 1 'kwakje'.
Ik heb hem nu ruim 3 jaar en het laatste jaar lijkt dat wat regelmatiger te zijn (1x in de zoveel maanden, soms wat vaker achter elkaar), en heb ook weer wat vaker buikpijn. Eerste jaar had ik dat nooit (geen buikpijn én geen bloed).
Volgens mij is dat gewoon normaal als je baarmoeder eenmaal gewend is aan de Mirena, om langzaam weer wat tekenen van ongesteldheid te vertonen ofzo :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_160095495
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens heel random ineens 1 dag, soms ook maar 1 'kwakje'.
Ik heb hem nu ruim 3 jaar en het laatste jaar lijkt dat wat regelmatiger te zijn (1x in de zoveel maanden, soms wat vaker achter elkaar), en heb ook weer wat vaker buikpijn. Eerste jaar had ik dat nooit (geen buikpijn én geen bloed).
Volgens mij is dat gewoon normaal als je baarmoeder eenmaal gewend is aan de Mirena, om langzaam weer wat tekenen van ongesteldheid te vertonen ofzo :P
Ik heb m pas een halfjaar ofzo. :@ Maar het is soms inderdaad ook echt maar één 'lading' ofzo inderdaad. Niks in het ondergoed, wel een hartverzakking op de wc. :') En dan daarna niks meer.
Your opinion of me is none of my business.
pi_160095821
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens heel random ineens 1 dag, soms ook maar 1 'kwakje'.
Ik heb hem nu ruim 3 jaar en het laatste jaar lijkt dat wat regelmatiger te zijn (1x in de zoveel maanden, soms wat vaker achter elkaar), en heb ook weer wat vaker buikpijn. Eerste jaar had ik dat nooit (geen buikpijn én geen bloed).
Volgens mij is dat gewoon normaal als je baarmoeder eenmaal gewend is aan de Mirena, om langzaam weer wat tekenen van ongesteldheid te vertonen ofzo :P
Misschien ook omdat de hormonen afnemen? Ik moet mijne om de drie/vier jaar laten vervangen ipv om de 5 jaar. Juist omdat kans op metruatie dan weer groter wordt.
  PR en moderator zondag 21 februari 2016 @ 19:56:57 #261
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160100332
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb m pas een halfjaar ofzo. :@ Maar het is soms inderdaad ook echt maar één 'lading' ofzo inderdaad. Niks in het ondergoed, wel een hartverzakking op de wc. :') En dan daarna niks meer.
Ja dat idd :D
Maar na een half jaar zou ook goed kunnen hoor, zoals je hier ook wel leest hebben sommige vrouwen het in die hele 5 jaar nooit, anderen na 1 jaar, en sommigen blijven gewoon nog ongesteld.
Ik denk niet dat het iets is om je druk om te maken, en dat het gewoon normaal is, maar je kunt idd altijd voor de zekerheid ff bij de huisarts laten checken.
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef Koettie het volgende:

[..]

Misschien ook omdat de hormonen afnemen? Ik moet mijne om de drie/vier jaar laten vervangen ipv om de 5 jaar. Juist omdat kans op metruatie dan weer groter wordt.
Dat zou ook kunnen ja. Ik zit inmiddels op 3,5 en ben bang dat ik alsnog zwanger word als hij minder goed gaat werken ofzo, dus misschien ook maar een keer langs om te checken of ik 'm al moet laten vervangen of nog wel anderhalf jaar kan wachten :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_160100493
waarom dan al vervangen? het hebben van een menstruatie zegt niets over de bescherming. gelukkig niet, dan zou ik vanaf het begin af aan al niet beschermd zijn.
dat mijn menstruatie gewoon door gaat was bij mij te verwachten. met de pil moest ik ook een hogere dosis om mijn cyclus onder controle te houden. met alle bijwerkingen van dien. vandaar ook dat ik zo blij ben met de mirena. de mirena beschermd op verschillende manieren, de vorm van het spiraaltje is daar bijvoorbeeld een van.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb m pas een halfjaar ofzo. :@ Maar het is soms inderdaad ook echt maar één 'lading' ofzo inderdaad. Niks in het ondergoed, wel een hartverzakking op de wc. :') En dan daarna niks meer.
zo weinig is dan denk ik eerder een bloedvaatje en vermengd met slijm/afscheiding?
daardoor lijkt het ook altijd meer dan het werkelijk is.
pi_160101148
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:03 schreef Elleska het volgende:
waarom dan al vervangen? het hebben van een menstruatie zegt niets over de bescherming. gelukkig niet, dan zou ik vanaf het begin af aan al niet beschermd zijn.
dat mijn menstruatie gewoon door gaat was bij mij te verwachten. met de pil moest ik ook een hogere dosis om mijn cyclus onder controle te houden. met alle bijwerkingen van dien. vandaar ook dat ik zo blij ben met de mirena. de mirena beschermd op verschillende manieren, de vorm van het spiraaltje is daar bijvoorbeeld een van.

[..]

zo weinig is dan denk ik eerder een bloedvaatje en vermengd met slijm/afscheiding?
daardoor lijkt het ook altijd meer dan het werkelijk is.
Ik heb hem tegen m'n endo. Zodra ik weer (regelmatig) ongesteld wordt moet ik oppassen en hem vervangen. Maar true, zwanger word je er echt niet van, hij werkt sowieso 5 jaar tegen zwangerschap.

Edit: Tegen endometriose dus.
pi_160101802
ah, bij endometriose is het een ander verhaal.

in geval van Moira, hoeft ze er iig geen zorgen om te maken. mirena heeft betrouwbare werking van 5 jaar (99%). in veel gevallen nog veel langer, volgens sommige onderzoeken zelfs betrouwbaar tot 7jaar.
bij mij werd wel sterk afgeraden om het spiraaltje langer dan 5jaar als anticonceptie te gebruiken gezien mijn eerdere ervaringen met de pil. sowieso wordt het bij jonge vrouwen niet aangeraden de spiraal langer dan 5jaar te gebruiken.
zoals de planning nu is mag het spiraaltje er na 4,5 jaar uit. maar dat is meer voor een ander forumdeel ;)
pi_160102209
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:47 schreef Elleska het volgende:
ah, bij endometriose is het een ander verhaal.

in geval van Moira, hoeft ze er iig geen zorgen om te maken. mirena heeft betrouwbare werking van 5 jaar (99%). in veel gevallen nog veel langer, volgens sommige onderzoeken zelfs betrouwbaar tot 7jaar.
bij mij werd wel sterk afgeraden om het spiraaltje langer dan 5jaar als anticonceptie te gebruiken gezien mijn eerdere ervaringen met de pil. sowieso wordt het bij jonge vrouwen niet aangeraden de spiraal langer dan 5jaar te gebruiken.
zoals de planning nu is mag het spiraaltje er na 4,5 jaar uit. maar dat is meer voor een ander forumdeel ;)
Waarom bij jonge vrouwen specifiek? :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_160103021
mirena wordt ook gebruikt rond de overgang, dan is zijn de hormonen en daarmee de 5jaar termijn minder belangrijk.

het advies specifiek bij jonge vrouwen had te maken met de theoretische hogere vruchtbaarheid. kwam volgens mijn voormalig huisarts ook doordat een spiraaltje vooral werd geplaatst bij oudere vrouwen die al eens zijn bevallen. tegenwoordig ook steeds meer bij jonge vrouwen die nog nooit bevallen zijn.
maar er bestaat nu ook een kleiner zusje van de mirena, de jaydess. dus ik vermoed dat er inmiddels wel meer onderzoek is gedaan bij jonge vrouwen.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 16:44:19 #267
240917 Mula
pi_160317618
Mijn draadjes zijn verdwenen en nou moet de gyn het ding gaan verwijderen dmv een echo. Ik zag al enorm op tegen de vervanging (en vooral het verwijderen), maar nu nog veel meer na het lezen van de eerste pagina van dit topic. :'(
  maandag 29 februari 2016 @ 17:23:02 #268
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_160318423
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:44 schreef Mula het volgende:
Mijn draadjes zijn verdwenen en nou moet de gyn het ding gaan verwijderen dmv een echo. Ik zag al enorm op tegen de vervanging (en vooral het verwijderen), maar nu nog veel meer na het lezen van de eerste pagina van dit topic. :'(
Ik heb de mijne al twee keer verwisseld, het verwijderen valt wel mee hoor. Vooraf een goede pijnstiller nemen en proberen te ontspannen, dan is het zo gebeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 17:24:49 #269
240917 Mula
pi_160318461
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb de mijne al twee keer verwisseld, het verwijderen valt wel mee hoor. Vooraf een goede pijnstiller nemen en proberen te ontspannen, dan is het zo gebeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb momenteel mijn tweede mirena, dus ik heb ook al eerder een laten verwijderen. Maar die eerste ging er echt zonder problemen uit bij de huisarts(en dus ook zonder "vastgeplakte" draadjes waar ik zo bang voor was). Van deze zijn de draadjes foetsie...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:08:21 #270
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_160347284
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:24 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik heb momenteel mijn tweede mirena, dus ik heb ook al eerder een laten verwijderen. Maar die eerste ging er echt zonder problemen uit bij de huisarts(en dus ook zonder "vastgeplakte" draadjes waar ik zo bang voor was). Van deze zijn de draadjes foetsie...

Zijn ze omgekruld ofzo?
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2016 @ 19:57:04 #271
240917 Mula
pi_160348859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Zijn ze omgekruld ofzo?
Dat is niet duidelijk. Ze kunnen te kort afgeknipt zijn, maar ook naar binnen gekruld zijn of de mirena kan een beetje gedraaid zijn. En hij kan natuurlijk ook gewoon nog verdwenen zijn! :o
pi_160349278
hopen dat het spiraaltje nog gewoon op zijn plek zit en de draadjes gewoon een beetje naar binnen gekruld zijn, dan kan de gyn er alsnog makkelijk bij.

heeft de huisarts al een poging gedaan of mag je direct naar de gyn omdat je de draadjes zelf niet meer voelt?
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2016 @ 20:31:54 #273
240917 Mula
pi_160349948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:10 schreef Elleska het volgende:
hopen dat het spiraaltje nog gewoon op zijn plek zit en de draadjes gewoon een beetje naar binnen gekruld zijn, dan kan de gyn er alsnog makkelijk bij.

heeft de huisarts al een poging gedaan of mag je direct naar de gyn omdat je de draadjes zelf niet meer voelt?
Huisarts kon de draadjes niet zien en kon het ding met een haakje ook niet te pakken krijgen.

Ik heb de mirena al 5.5 jaar dus ik gebruikte het laatste half jaar uberhaupt al condooms. Op een of andere manier klinkt een compleet verdwenen mirena op dit moment een stuk fijner dan gewroet in mn baarmoeder om het ding eruit te krijgen. :P
pi_160353834
Mijne gaat er donderdag uit. Na 4.5 jaar ben ik nu al 2 maanden om de week ongesteld :') mooi weg met dat ding :D
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:27:08 #275
240917 Mula
pi_160371065
De gyn had de mirena bijna meteen te pakken. Verwijderen was pijnloos!
pi_160372430
fijn! Toch niet verdwenen dus en ook geen naar horrorverhaal.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 18:50:31 #277
240917 Mula
pi_160372861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:30 schreef Elleska het volgende:
fijn! Toch niet verdwenen dus en ook geen naar horrorverhaal.
Stiekem wel een horrorverhaal. De nieuwe kon echt met geen mogelijkheid geplaatst worden. Schijnbaar kan je baarmoedermond wat krimpen als je heel lang niet ongesteld bent en daardoor enorm strak worden. :o Het lukte gewoon echt niet, terwijl de voorgaande twee geen probleem waren. Hij moet nu onder narcose gezet worden (maar eerst hier van bijkomen, traumatisch!).
pi_160373104
jeetje :(
helpt het dan niet als je weer 1 ronde ongesteld wordt? gelukkig dan maar dat de oude er nog wel goed uit wilde. zou toch denken als er eentje uit kan kan er qua ruimte ook weer eentje in maar zo werkt dat dus niet.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 19:15:34 #279
240917 Mula
pi_160373417
Ik ben al weer een aantal maanden ongesteld. En dan ook echt ongesteld, niet een beetje gekleurde afscheiding. Dat is dus geen oplossing.
pi_160387339
Hij is er uit :D ging makkelijk :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_161700532
Twee weken geleden laten verwijderen. Ging echt super snel en pijnloos, ondanks mijn enorme paniek. Echter bloed ik sinds het verwijderen. De eerste paar dagen een beetje, daarna werd het meer en meer. 's Ochtends lijkt het bijna over, maar na een uur gaat het weer vrolijk helderrood verder. De afgelopen twee dagen ook stolsels erbij.

Ik heb net de huisarts gebeld en van hem moet ik mijn cyclus afwachten, dus ca. 30 dagen. :/ Ik heb momenteel helemaal geen goede hoop dat het dan stopt. Ik had namelijk helemaal geen cyclus meer.

Mijn seksleven is tot een nulpunt gedaald. Ik betaal me suf aan pakjes tampons. Wtf.

Iemand anders dit ook gehad?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  † In Memoriam † maandag 25 april 2016 @ 14:55:09 #282
240917 Mula
pi_161701875
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twee weken geleden laten verwijderen. Ging echt super snel en pijnloos, ondanks mijn enorme paniek. Echter bloed ik sinds het verwijderen. De eerste paar dagen een beetje, daarna werd het meer en meer. 's Ochtends lijkt het bijna over, maar na een uur gaat het weer vrolijk helderrood verder. De afgelopen twee dagen ook stolsels erbij.

Ik heb net de huisarts gebeld en van hem moet ik mijn cyclus afwachten, dus ca. 30 dagen. :/ Ik heb momenteel helemaal geen goede hoop dat het dan stopt. Ik had namelijk helemaal geen cyclus meer.

Mijn seksleven is tot een nulpunt gedaald. Ik betaal me suf aan pakjes tampons. Wtf.

Iemand anders dit ook gehad?
Niet met verwijderen, wel met het plaatsen van de nieuwe. Dat lukte niet en werd een enorm bloedbad. In het eerste uur veel bloed en hele grote stolsels en daarna bleef ik maar vloeien (nou ja, bloeden als een rund was het meer). Het ziekenhuis was niet onder de indruk; het is een gevoelig gebied en als het maar niet veel meer ineens werd, moest ik maar gewoon afwachten. Na een week of 3 stopte het. En vervolgens werd ik na 24uur doodleuk ongesteld en begon de hele ellende van voren af aan. }:| Na een dag of 5 begon ik ineens veel meer bloed te verliezen en ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Daar bleek dat ik een groot bloedstolsel in mijn baarmoeder had zitten. Ik mocht afwachten totdat ik het vanzelf verloor, maar heb gekozen voor pillen die ervoor zorgen dat je baarmoeder samenkrampt. Dat was een dag behoorlijk vervelend, maar het erge bloeden stopte wel. Nog een paar dagen spotting gehad en sindsdien een normale cyclus.
  maandag 25 april 2016 @ 20:21:04 #283
92409 Twinky
Little star.
pi_161710754
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twee weken geleden laten verwijderen. Ging echt super snel en pijnloos, ondanks mijn enorme paniek. Echter bloed ik sinds het verwijderen. De eerste paar dagen een beetje, daarna werd het meer en meer. 's Ochtends lijkt het bijna over, maar na een uur gaat het weer vrolijk helderrood verder. De afgelopen twee dagen ook stolsels erbij.

Ik heb net de huisarts gebeld en van hem moet ik mijn cyclus afwachten, dus ca. 30 dagen. :/ Ik heb momenteel helemaal geen goede hoop dat het dan stopt. Ik had namelijk helemaal geen cyclus meer.

Mijn seksleven is tot een nulpunt gedaald. Ik betaal me suf aan pakjes tampons. Wtf.

Iemand anders dit ook gehad?
even serieus, je weet zelf ook wel dat het stopt. Je baarmoeder is ongelukkig en een beetje stuk na het verwijderen. Dat blijft niet zo, het gaat gewoon genezen. Cyclus komt vanzelf, want de hormonen zijn gestopt. Dat betekent ook een grote opruimactie van jarenlang niet ongesteld zijn. De stolsels zijn gewoon baarmoederslijm omdat je baarmoeder erachter komt dat er geen baby is.

Maak je geen zorgen, dit houdt vanzelf op. Kan nog even duren, maar dan is je baarmoeder helemaal schoon en klaar voor een mirenaloos leven.

Ipv tampons kun je een cup proberen, dat is 1x geld en dan gratis!
pi_161748545
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 20:21 schreef Twinky het volgende:

[..]

even serieus, je weet zelf ook wel dat het stopt. Je baarmoeder is ongelukkig en een beetje stuk na het verwijderen. Dat blijft niet zo, het gaat gewoon genezen. Cyclus komt vanzelf, want de hormonen zijn gestopt. Dat betekent ook een grote opruimactie van jarenlang niet ongesteld zijn. De stolsels zijn gewoon baarmoederslijm omdat je baarmoeder erachter komt dat er geen baby is.

Maak je geen zorgen, dit houdt vanzelf op. Kan nog even duren, maar dan is je baarmoeder helemaal schoon en klaar voor een mirenaloos leven.

Ipv tampons kun je een cup proberen, dat is 1x geld en dan gratis!
Je hebt helemaal gelijk. En gisteren is het dan ook gestopt. :') Gelijk een bangathon gehouden voor het geval het vandaag weer zou beginnen, maar so far so good. En de cup staat inderdaad al in bestelling.

Ik ben echt veel gelukkiger zonder mijn spiraal. Het is alsof er een soort muur is verwijderd die me weghield van intensere gevoelens, zowel lichamelijk als emotioneel. Ik ben energieker, blijer en seks voelt weer prettig in plaats van irritant. Ik ben mijn zwanger-lijkende buik kwijt en ben nu 3kg afgevallen zonder iets te veranderen in mijn eet-/bewegingspatroon.

Jammer dat ik beroerd reageer op hormonen. Wist ik al van de pil, maar had verwacht/gehoopt dat het met de kleinere hoeveelheid van het spiraal wel zou meevallen. Het is echt een ideaal anticonceptiemiddel als je lichaam niet idioot reageert op hormonen. Wellicht stap ik nog over op een koperspiraal.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:17:40 #285
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_164857073
Over een half jaar de mijne laten verwisselen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
  PR en moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 03:08:22 #286
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164859112
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:17 schreef Jinkx het volgende:
Over een half jaar de mijne laten verwisselen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Oeh goeie, ik moet ook voor het eerst wisselen over een half jaartje.

Weet jij toevallig hoe het zit met vergoeding? Ik dacht dat het t/m je 23e nog volledig vergoed werd en daarna niet meer. Want in dat geval ga ik even navragen of ik hem niet 'alvast' komende maand kan vervangen, aangezien ik over 6 weken 24 wordt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:18:31 #287
92409 Twinky
Little star.
pi_164862117
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:17 schreef Jinkx het volgende:
Over een half jaar de mijne laten verwisselen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik heb nu twee keer gewisseld. Het is gewoon kut ;) maar minder erg dan de eerste keer. Het eruit halen doet bijna geen pijn, het nieuwe zetten natuurlijk wel.
pi_164862215
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. En gisteren is het dan ook gestopt. :') Gelijk een bangathon gehouden voor het geval het vandaag weer zou beginnen, maar so far so good. En de cup staat inderdaad al in bestelling.

Ik ben echt veel gelukkiger zonder mijn spiraal. Het is alsof er een soort muur is verwijderd die me weghield van intensere gevoelens, zowel lichamelijk als emotioneel. Ik ben energieker, blijer en seks voelt weer prettig in plaats van irritant. Ik ben mijn zwanger-lijkende buik kwijt en ben nu 3kg afgevallen zonder iets te veranderen in mijn eet-/bewegingspatroon.

Jammer dat ik beroerd reageer op hormonen. Wist ik al van de pil, maar had verwacht/gehoopt dat het met de kleinere hoeveelheid van het spiraal wel zou meevallen. Het is echt een ideaal anticonceptiemiddel als je lichaam niet idioot reageert op hormonen. Wellicht stap ik nog over op een koperspiraal.

Koper hoor ik echt alleen maar dramaverhalen over...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164868793
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 03:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oeh goeie, ik moet ook voor het eerst wisselen over een half jaartje.

Weet jij toevallig hoe het zit met vergoeding? Ik dacht dat het t/m je 23e nog volledig vergoed werd en daarna niet meer. Want in dat geval ga ik even navragen of ik hem niet 'alvast' komende maand kan vervangen, aangezien ik over 6 weken 24 wordt.
Ik dacht dat anticonceptie tot je 21e vergoed werd, even de voorwaarden van je verzekeraar checken.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:59 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164869051
Het eruit halen bij mij was wel wat ellende, lekker bloeden.
Het erin zetten was minder ellende.
  PR en moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:13:52 #291
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164871162
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 15:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik dacht dat anticonceptie tot je 21e vergoed werd, even de voorwaarden van je verzekeraar checken.
Ah 21 jaar ja.
Maar vanaf 21 jaar ook volledig vergoed vanuit de basisverzekering mits medische reden, en die kreeg ik toen ik hem liet zetten iig wel van de huisarts mee. Dus misschien dat ik 't in overleg weer daarop kan gooien.
Anders zou ik alleen eigen risico moeten betalen. Maar zo'n Mirena is ¤160 ofzo toch? En mijn eigen risico ¤385, dus dan zou ik dat als nog allemaal moeten dokken. Mja wederom, voor 5 jaar 'veiligheid' nog steeds goedkoper dan veel andere anticonceptie :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_164871518
Ik heb 'm nu ruim 1,5 jaar. Voor Endometriose. Werkt niet echt heel prima, ik heb toch regelmatig een eisprong en dat voel ik. Maar dat kan gebeuren en die gok heb ik genomen. Had bij vorige controle cyste van 5x5 die wel steeds wegtrekken en vervangen worden door nieuwe. :+ Buikpijn dus, en soms nare bloedingen. Maar over 't algemeen niet meer ongesteld. Dinsdag weer voor controle. Ben benieuwd
pi_164964894
Nieuwe cyste, weinig aan te doen behalve mirena verwijderen. Die laten we maar zitten.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:02:47 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166320829
De mijne gaat er over 1,5 uur uit. Na ruim 12 jaar geloof ik.
Resistance is futile.
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:43:41 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166323255
Ik was heel zenuwachtig omdat het zetten echt afgrijselijk was. Maar laten verwijderen was eigenlijk prima. Bijna niks gevoeld!
Resistance is futile.
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:44:06 #296
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166323265
Maar de mirena moet toch elke 5 jaar verwisseld worden?
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:29:50 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166324192
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Maar de mirena moet toch elke 5 jaar verwisseld worden?
Yes. Hij deed zijn werk nog goed gezien het gebrek aan kinderen maar ik moet wel zeggen dat ik al een paar jaar condooms gebruikte.
Resistance is futile.
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:11:08 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166335051
Hoe lang wachten na het verwijderen?
Met condoom uiteraard.
Resistance is futile.
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:21:47 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166335362
Geen idee. Volgens mij mag t gelijk, maar had je de arts even moeten vragen :P
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:30:26 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166335650
Ik zal maar gewoon voorzichtig aan moeten doen :)
Resistance is futile.
pi_167531585
Er was een productiefout bij de Mirena, dus ze worden teruggeroepen.

https://www.google.nl/amp(...)s-teruggeroepen.html
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')