abonnement Unibet Coolblue
pi_136908344
In wat verloren uurtjes heb ik voor de gein een alternative CSS layout voor Fok! gemaakt (en geschreven), vooral omdat ik het leuk vind, maar ook omdat ik me een beetje stoor aan bepaalde dingen van de huidige layout.

Mochten er anderen geinteresseerd zijn om deze layout te gebruiken kan ik de CSS ergens uploaden en kun je als je Chrome of Firefox gebruikt mbv. een browser-plugin, of premium account, deze layout gebruiken :)

Screenshots (klik voor vergroting):





Speerpunten:
consistentie in de verschillende secties van Fok: nu hebben de frontpage, forum, etc. allemaal een andere layout, deze heeft meer uniformiteit.
grotere tekst, de huidige layout stamt nog uit een tijd van de 1024x768 resoluties, en ik moest constant de site zoomen naar 150% om het een beetje leesbaar te maken en mijn schermgrootte volledig te benutten.
minimalistischer, de huidige layout wil naar mijn mening teveel informatie op te weinig ruimte kwijt waardoor het een beetje chaotisch wordt. Daarnaast probeer ik ook het aantal 'gimmicks' te verminderen, zoals de carousel op de frontpage, dropdown en popup menus overal, de 'sneeuwanimatie' op het forum, die mijn insziens te gimmicky zijn en weinig toevoegen.

Advertenties zijn nog wel intact tbv. inkomsten.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_136908639
Ziet er goed uit. ^O^
pi_136908735
erg mooi gedaan. Ik wil hem wel proberen in stylish als dat kan.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:03:35 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_136910008
Ziet er nice uit, doet me een beetje denken aan TW.net.
pi_136912242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:39 schreef Plantagehouder het volgende:
erg mooi gedaan. Ik wil hem wel proberen in stylish als dat kan.
Ik moet nog even een site vinden die css files hosts. En zo te zien werkt ie voorlopig alleen in de Stylish voor Chrome :P Voor Firefox heeft ie nog wat fixes nodig.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 23:31:14 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136914794
Nice! ik wil dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136919840
Nice, do CSS eens pmen?
pi_136941942
Ok voor degenen die het willen proberen:

het werkt alleen nog in Chrome, installeer de plugin Stylish

Maak een nieuwe style (stylish > manage > write new), en voeg dan de volgende code toe:
1@import url(http://misc.blicky.net/fok/live.css?v=1);
Zet "applies to" op "URLs from domain" en dan "fok.nl" invullen (of wat het ook in het Nederlands is)

Disclaimer: Sommige dingen staan nog een beetje schots en scheef, met name buiten de frontpage en het forum.
Disclaimer: Als je net als ik de zoom van Fok hebt verhoogd, zul je waarschijnlijk moeten resetten (Ctrl+0) anders is alles veel te groot.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:07:57 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136949666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Convergence het volgende:
Ok voor degenen die het willen proberen:

het werkt alleen nog in Chrome, installeer de plugin Stylish

Maak een nieuwe style (stylish > manage > write new), en voeg dan de volgende code toe:
[ code verwijderd ]

Zet "applies to" op "URLs from domain" en dan "fok.nl" invullen (of wat het ook in het Nederlands is)

Disclaimer: Sommige dingen staan nog een beetje schots en scheef, met name buiten de frontpage en het forum.
Disclaimer: Als je net als ik de zoom van Fok hebt verhoogd, zul je waarschijnlijk moeten resetten (Ctrl+0) anders is alles veel te groot.

Ik heb juist alles heel klein staan, maar met jouw layout is alles inderdaad erg groot. Ik krijg dat alleen niet aangepast?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:10:24 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136949869
oh, uiteraard, CTRL + scrollwheel op muis. Nu is 't goed denk ik. Lettertype is misschien nog steeds 1 stapje te groot, maar de layout op zich ziet er goed uit.

Alleen een gequote reactie is wat onduidelijk dat het een quote is. Het kader zou ik iets donkerder maken, en ik zou de tekst "Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Convergence het volgende:" wat natuurlijk voor elke quote anders is dikgedrukt doen, want nu is het echt een beetje onduidelijk.

Maar overall wel veel prettiger dan de standaard skin moet ik zeggen.

2. Het quote schermpje is te klein, want er zit in het quote schermpje een horizontale scrollbalk. Dat moet wel aangepast worden.

3. De rechtse 2 knoppen boven een post (quote, edit, report post, etc) zijn veel groter dan de overige knoppen die verschijnen als je daar met de muis in de buurt komt.

4. De links naar actieve topics, mijn actieve topics, etc, staan nu eigenlijk naar links in de skin, terwijl ze in het origineel rechts stonden. Ik merk dat ik snel rechts ga terwijl ze daar niet meer staan. Zou je dit kunnen veranderen of is dat lastig?

[ Bericht 18% gewijzigd door CoolGuy op 20-02-2014 22:17:10 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136950049
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
oh, uiteraard, CTRL + scrollwheel op muis. Nu is 't goed denk ik. Lettertype is misschien nog steeds 1 stapje te groot, maar de layout op zich ziet er goed uit.

Alleen een gequote reactie is wat onduidelijk dat het een quote is. Het kader zou ik iets donkerder maken, en ik zou de tekst "Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Convergence het volgende:" wat natuurlijk voor elke quote anders is dikgedrukt doen, want nu is het echt een beetje onduidelijk.

Maar overall wel veel prettiger dan de standaard skin moet ik zeggen.
Alles is prettiger dan **gkanker de standaard skin.
pi_136951825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
oh, uiteraard, CTRL + scrollwheel op muis. Nu is 't goed denk ik. Lettertype is misschien nog steeds 1 stapje te groot, maar de layout op zich ziet er goed uit.

Alleen een gequote reactie is wat onduidelijk dat het een quote is. Het kader zou ik iets donkerder maken, en ik zou de tekst "Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Convergence het volgende:" wat natuurlijk voor elke quote anders is dikgedrukt doen, want nu is het echt een beetje onduidelijk.

Maar overall wel veel prettiger dan de standaard skin moet ik zeggen.

2. Het quote schermpje is te klein, want er zit in het quote schermpje een horizontale scrollbalk. Dat moet wel aangepast worden.

3. De rechtse 2 knoppen boven een post (quote, edit, report post, etc) zijn veel groter dan de overige knoppen die verschijnen als je daar met de muis in de buurt komt.

4. De links naar actieve topics, mijn actieve topics, etc, staan nu eigenlijk naar links in de skin, terwijl ze in het origineel rechts stonden. Ik merk dat ik snel rechts ga terwijl ze daar niet meer staan. Zou je dit kunnen veranderen of is dat lastig?
Thanks voor de feedback :)
2. ja ik merk het nu ook, ik post zelf erg weinig dus kom er nu pas achter :P
3. In eerste instantie een opzettelijke keuze, quote knop wordt veel gebruikt dus vind ik het logisch dat ie meer opvalt dan de rest. Maar hij is idd erg groot nu, misschien iets kleiner maken.
4. Hmm, misschien een kwestie van wennen. Als eht echt niet went na een poos, post nog een keer, naar rechts is weinig werk. Je kunt het ook aanpssen voor jezelf door deze code toe te voegen in stylish (onder de @import regel):

1.topbar_bottom a { float: right; }
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:35:53 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136952011
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:33 schreef Convergence het volgende:

[..]

Thanks voor de feedback :)
2. ja ik merk het nu ook, ik post zelf erg weinig dus kom er nu pas achter :P
3. In eerste instantie een opzettelijke keuze, quote knop wordt veel gebruikt dus vind ik het logisch dat ie meer opvalt dan de rest. Maar hij is idd erg groot nu, misschien iets kleiner maken.
4. Hmm, misschien een kwestie van wennen. Als eht echt niet went na een poos, post nog een keer, naar rechts is weinig werk. Je kunt het ook aanpssen voor jezelf door deze code toe te voegen in stylish (onder de @import regel):
[ code verwijderd ]

2. Is opgelost als ik nog 1 stap kleiner zoom. toch niet dus.
3. Hmm, maar het ziet er niet uit, dus ik zou het mooier vinden als alle knoppen even groot zijn. Overigens, dat rijtje knoppen heeft allemaal per knop een wit vakje als achtergrond, terwijl het in een blauwe of grijze balk staat. VOlgens mij is het mooier als je dat wit vakje achter elke knop weg haalt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136952450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

2. Is opgelost als ik nog 1 stap kleiner zoom. toch niet dus.
3. Hmm, maar het ziet er niet uit, dus ik zou het mooier vinden als alle knoppen even groot zijn. Overigens, dat rijtje knoppen heeft allemaal per knop een wit vakje als achtergrond, terwijl het in een blauwe of grijze balk staat. VOlgens mij is het mooier als je dat wit vakje achter elke knop weg haalt?
Ik ga er morgen weer mee aan de gang, ik zal kijken wat ik ervan kan maken ;) De originele knopjes vond ik wel te klein eigenlijk, maar zal eens kijken wat mogelijk is.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:43:18 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136952639
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:40 schreef Convergence het volgende:

[..]

Ik ga er morgen weer mee aan de gang, ik zal kijken wat ik ervan kan maken ;) De originele knopjes vond ik wel te klein eigenlijk, maar zal eens kijken wat mogelijk is.
Nice.

Oh, en de frontpage is een grote rotzooi als je een bericht opent ;)

Overigens valt me nu op dat in dit quote venstertje, de :) op een onlogische plek staat. Als ik daar op klik krijg ik de rest van de smilies te zien. Die :) moet echt weg daar, want hij staat nu ter hoogte van de regel waarop je aan t typen bent, en dat is niet handig. Daarnaast is het handiger als alle smilies altijd te zien zijn zodat je gewoon altijd kunt selecteren.

De meest logische plek zou dan zijn naast "invoeren" in dit schermpje :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136952864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nice.

Oh, en de frontpage is een grote rotzooi als je een bericht opent ;)

Overigens valt me nu op dat in dit quote venstertje, de :) op een onlogische plek staat. Als ik daar op klik krijg ik de rest van de smilies te zien. Die :) moet echt weg daar, want hij staat nu ter hoogte van de regel waarop je aan t typen bent, en dat is niet handig. Daarnaast is het handiger als alle smilies altijd te zien zijn zodat je gewoon altijd kunt selecteren.

De meest logische plek zou dan zijn naast "invoeren" in dit schermpje :)
:o Welk bericht open je? Zelf kan ik niks vinden :P

Het hele quote venster moet ik nog onder handen nemen inderdaad, dat ziet er nog niet uit ;)
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:49:38 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136953126
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:45 schreef Convergence het volgende:

[..]

:o Welk bericht open je? Zelf kan ik niks vinden :P

Het hele quote venster moet ik nog onder handen nemen inderdaad, dat ziet er nog niet uit ;)
Willekeurig. Volgens mij heeft t te maken met of ik zoom of niet. Als ik

1. frontpage open.
2. bericht open.

dan is ineens alles HEEL erg klein en staat alles een beetje scheef.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136953385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Willekeurig. Volgens mij heeft t te maken met of ik zoom of niet. Als ik

1. frontpage open.
2. bericht open.

dan is ineens alles HEEL erg klein en staat alles een beetje scheef.
Apart zeg, ik heb er geen last van, ook als ik alles erg klein maak, wordt alles wel kleiner, maar blijft wel 'op schaal'. Heb je misschien bepaalde instellingen op Fok veranderd?
En als je Ctrl+0 op de Frontpage doet, is het dan normaal (zoals in het eerste screenshot in dit topic)?
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:56:27 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136953608
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:53 schreef Convergence het volgende:

[..]

Apart zeg, ik heb er geen last van, ook als ik alles erg klein maak, wordt alles wel kleiner, maar blijft wel 'op schaal'. Heb je misschien bepaalde instellingen op Fok veranderd?
En als je Ctrl+0 op de Frontpage doet, is het dan normaal (zoals in het eerste screenshot in dit topic)?
Ik heb voor zover ik weet niets verandert (ik kom vrijwel nooit op de frontpage).

Ctrl+0 doet bij mij niets.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136954103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb voor zover ik weet niets verandert (ik kom vrijwel nooit op de frontpage).

Ctrl+0 doet bij mij niets.
Damn, dan weet ik het ook niet zo een twee drie :P Misschien dat ik adhv. een screenshot kan zien wat er mis is. Maar goed als je er bijna nooit komt maakt het voor jou niet uit.

Ben benieuwd of andere mensen hetzelfde probleem hebben..
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 23:03:26 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136954189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:02 schreef Convergence het volgende:

[..]

Damn, dan weet ik het ook niet zo een twee drie :P Misschien dat ik adhv. een screenshot kan zien wat er mis is. Maar goed als je er bijna nooit komt maakt het voor jou niet uit.

Ben benieuwd of andere mensen hetzelfde probleem hebben..
Ik heb al een screenshot gemaakt maar photobucket is down :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136954224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb al een screenshot gemaakt maar photobucket is down :P
imgur.com? :P
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 23:06:21 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136954419
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:03 schreef Convergence het volgende:

[..]

imgur.com? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136954702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er niet uit inderdaad :D
Zo te zien krijg je ook een andere header dan ik kreeg (ik krijg er een van Liam Neeson), misschien dat het daar aan ligt.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 23:17:19 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136955330
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:10 schreef Convergence het volgende:

[..]

Dat ziet er niet uit inderdaad :D
Zo te zien krijg je ook een andere header dan ik kreeg (ik krijg er een van Liam Neeson), misschien dat het daar aan ligt.
nee inderdaad :D
En wat ook is, is dat als ik gewoon naar de frontpage ga, het er uit ziet als op jouw screenshot. Maar zodra ik een bericht open zie ik dus bovenstaande, en dan zie je ook dat die donkergrijze balk links, waar alle berichten in staan, veel korter is geworden en dat de bericht titels ineens zijn afgekapt.

Edit:
Tweakers heeft ook last van deze skin zie ik, want ook dat heeft ineens vele grotere letters etc. Is nie goed nie. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door CoolGuy op 21-02-2014 07:11:28 ]
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')