abonnement Unibet Coolblue
pi_136916984
Haakt hier iemand met plastic (ge-recyclede plastic tasjes)?
In het Engels heet het plarn (plastic yarn) en ik ben nu een week bezig met het haken van een grote boodschappentas. Steviger dan de plastic tasjes van de supermarkt en ik verminder de berg afval enigszins :)
Mon 'en!
pi_136918163
Ugh, samengevoegde woorden, het is nooit een goed idee. Tregging, greige, plarn :N

Mijn oma deed dat vroeger. Die had nog die hele tweede wereldoorlog vibe van alles opnieuw gebruiken. Ze maakte vaak strandtassen ervan. Dat was wel handig, want het kon tegen vocht en je gooide er je schelpjes en andere vondsten in en als we dan weggingen schudde je met de tas en ging het zand er doorheen. Dus niet dat je thuiskwam en je tas op de keukentafel omkiepte en je moeder een hartverzakking kreeg.

Kleedjes deed ze ook, voor de badkamer. Maar ik vond dat niet fijn voelen aan je voeten.
pi_136918169
En ja ik was om tien over drie nog aan het haken. Maar nu ga ik echt slapen O-)
pi_136918341
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:11 schreef Dipkip het volgende:
En ja ik was om tien over drie nog aan het haken. Maar nu ga ik echt slapen O-)
Haha, ik ben ook pas een uurtje geleden opgehouden. :)

En toen in een bizar FaceBook gesprek beland. Tijd voor bed, me thinks :)
Mon 'en!
pi_136919164
Mijn haaknaalden zaten nog in een plastic zakje. Tijd voor wat nieuws:


Untitled by estherqueens, on Flickr


Untitled by estherqueens, on Flickr
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:00:12 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136919184
Mooi, koningin!
in de haak.
pi_136923919
Misschien een stomme vraag.. mijn vriendin wil leren haken. Ikaga het haar uitleggen. Zij is echter linkshandig en ik rechtshandig... haken linkshandigen de andere kant op? :@ :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:02:33 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136924016
ja, precies in spiegelbeeld. het kan dus helpen als jij 't voor de spiegel doet (nou ja, haken dan he ;) ) en zij in de spiegel kijkt om 't na te doen.
in de haak.
pi_136924134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:54 schreef bloempjuh het volgende:
Haakt hier iemand met plastic (ge-recyclede plastic tasjes)?
In het Engels heet het plarn (plastic yarn) en ik ben nu een week bezig met het haken van een grote boodschappentas. Steviger dan de plastic tasjes van de supermarkt en ik verminder de berg afval enigszins :)
Het plarn zelf maken is een heel gedoe maar het ermee haken is wel prettig. Nu nog steeds een deurgordijn op de pen maar ik gebruik wel dun materiaal anders is het te stug.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136924146
Ik als superlinkshandige blijf zeggen: leer iemand die nog niet kan haken om het rechtshandig te doen. Is zoveel makkelijker, vooral voor de haakster zelf. Mijn argument: je eet ook met bestek in twee handen, dan kan je ook haken met twee handen (want je gebruiikt ook je andere hand vind ik altijd)
pi_136924156
Ok.. dan ga ik kijken of ik een spiegel kan vinden. Thnx!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_136924318
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:57 schreef Koningin het volgende:
Mijn haaknaalden zaten nog in een plastic zakje. Tijd voor wat nieuws:

[ link | afbeelding ]
Untitled by estherqueens, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Untitled by estherqueens, on Flickr
Leuke kleurtjes, hou wel van vrolijke naaldhouders, heb zelf een tijdje geleden een poppetje gemaakt die mijn belangrijkste haaknaalden mag bewaren, ik heb er teveel voor die ene opberger maar ik raak altijd naalden kwijt dus heb gewoon een hele winkelverzameling aan naalden. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Goede OP SQ ;)

Erg leuke knopen Spring. Ben idd benieuwd hoe dat er op een knuffel gaat uitzien. Enne linkje? ;)

Ik heb toch een projectje gevonden.
twee mutsjes gemaakt, deze keer in blauw :D
[ afbeelding ]
Leuke mutsjes. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:12:42 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136924344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:06 schreef HannaHaak het volgende:
Ik als superlinkshandige blijf zeggen: leer iemand die nog niet kan haken om het rechtshandig te doen. Is zoveel makkelijker, vooral voor de haakster zelf. Mijn argument: je eet ook met bestek in twee handen, dan kan je ook haken met twee handen (want je gebruiikt ook je andere hand vind ik altijd)
maar snijden linkshandigen met rechts? (if so: nooit geweten! :o )

het lijkt me echt heel lastig om linkshandig te moeten leren haken als rechtshandige, het vergt toch echt een boel coördinatie van de hand die je het best onder controle hebt. ik zou dus juist zeggen: doe wat je het beste ligt. wat is er zo erg aan als iemand linkshandig haakt?
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 februari 2014 @ 12:13:08 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136924357
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:59 schreef Vicky het volgende:
Misschien een stomme vraag.. mijn vriendin wil leren haken. Ikaga het haar uitleggen. Zij is echter linkshandig en ik rechtshandig... haken linkshandigen de andere kant op? :@ :@
Ik ken iemand die links schrijft maar wel rechts haakt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:15:46 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136924438
je zou het haar zelf kunnen voorleggen, sommige linkshandigen zijn in sommige dingen inderdaad een beetje tweehandig geworden, anderen kunnen echt 'niks' met rechts. maar ik vond zelf die tip met spiegel reuzeslim, toen ik 'm las. en er zijn op youtube ook zat linkshandige instructietutorials.
in de haak.
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:27:04 #116
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_136924773
Ik ben ook linkshandig, maar haak (en knip, snijd en vang) met rechts. Mn moeder heeft me het haken geleerd, maar zij is rechtshandig en dit was voor ons het handigst (no pun intended ;) ).
Heeft een paar avonden gekost, maar nu is het voor mij net als fietsen. Ik verleer het niet meer. :)
pi_136924800
Gister mijn yarnwinder binnen gekregen (ebay chinees). Wat een leuk speledingetje. Al mijn restanten knotjes netjes tot yarncakes gemaakt.
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:28:30 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_136924832
dat ziet er vet retro uit :D O+
disclaimer
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:33:39 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136925001
ik wil er ook een!! :D maar hoe doe je dat nou met de aanvoer van het garen? ik bedoel, dat vind ik altijd het lastigst, als je zo'n streng hebt, om dat netjes af te laten wikkelen tijdens het opwinden van het bolletje. heb je daar ook nog een hulpmiddel voor gebruikt? of waren het al bolletjes die je had, dus raakte het niet zo snel in de knoop.
in de haak.
pi_136925103
Ik had al gewone knotjes.
Voor strengen schijn je ook nog een soort paraplu te hebben, in het Engels een Swift. Hier legt Mikey het uit:
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:26 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136925472
ja! zo'n swift ding zou ik er dan inderdaad ook bij willen. :D
in de haak.
pi_136926087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:48 schreef trui het volgende:
ja! zo'n swift ding zou ik er dan inderdaad ook bij willen. :D
Dat ding heb ik op de beurs gezien afgelopen zaterdag, zelfde kraam als waar ik mijn stokhakennaald en bolhouder heb gekocht.

Hier staat het op de site. :P

http://www.tientalenten.nl/node/1109

Hier staat trouwens de wolwinder.
http://www.tientalenten.nl/node/1178

Misschien dat ik die nog een keer koop, tot dan gebruik ik wel het karton van een wc-rol. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136926102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:27 schreef HannaHaak het volgende:
Gister mijn yarnwinder binnen gekregen (ebay chinees). Wat een leuk speledingetje. Al mijn restanten knotjes netjes tot yarncakes gemaakt.
[ afbeelding ]
Die kreeg ik vorige week ook binnen O+
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:15:28 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136926278
beetje duur wel!
in de haak.
pi_136926837
Wat een leuk oprolding. O+

Hier nog een linkshandige die rechts haakt. Als kind haakte ik wel linkshandig, maar het nu toch maar rechts geleerd. Er zijn linkshandige voorbeelden, maar die zijn lastiger te vinden. Plaatjes zijn ook altijd voor rechts gemaakt ed, ik haak wel op de 'brei-manier', mijn motoriek rechts is gewoon minder goed. Daardoor gaat het wat langzamer, maar verder is het prima te doen. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')