abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:39:39 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_136884321
Met een IQ van 118 is Remzi Cavdar bovengemiddeld slim. Toch woonde de 20-jarige student de helft van zijn leven in instellingen voor geestelijk gehandicapten. Deskundigen dachten dat de jongen zwakzinnig was. Remzi wil nu excuses én een schadevergoeding.



Het heeft de vrouw haar baan gekost, maar zij heeft wel voor elkaar gekregen dat Remzi op zijn 16de uit de instelling kwam
Advocaat KorverRemzi heeft vrienden, houdt van voetbal, doorloopt met het grootste gemak het laatste jaar van het mbo en heeft een ict-bedrijfje. Op het eerste gezicht een doodnormale jongen.

Maar zijn jeugd was allesbehalve normaal. De jongen, kind van Turkse ouders, wordt op zijn 4de uit huis geplaatst. Volgens hulpverleners is de kleuter zwaar verwaarloosd en heeft hij een grote ontwikkelingsachterstand opgelopen.

Remzi heeft het niveau van een 6 maanden oude baby: hij loopt niet, stoot enkel geluiden uit en weet niet wat speelgoed is. Remzi, die als zwakbegaafd wordt bestempeld, heeft vermoedelijk 2 jaar in totale afzondering met zijn moeder in Amsterdam geleefd. De buren weten niet van zijn bestaan. Remzi's moeder is psychisch ernstig in de war en wordt opgenomen in een kliniek. Zijn vader zit in de gevangenis in Portugal.

Sindsdien gaat de kleuter tehuis in, tehuis uit met steeds opnieuw een andere diagnose. 'Hij werd vanaf zijn 4de tussen de zwakbegaafden gezet, terwijl er constant signalen waren dat hij daar niet thuishoorde. Het was een levende nachtmerrie,' beschrijft advocaat Richard Korver, die op verzoek van Remzi het woord voert.

Intelligent ventje
Op school komt de jongen in een klas met autisten terecht, later zit hij tussen de kinderen met gedragsproblemen. Er is volgens advocaat Korver maar één iemand die doorheeft dat Remzi een normaal intelligent ventje is. En dat is Bep, de vrouw die Remzi begeleidt als hij op zijn 9de even thuis bij zijn ouders woont.

Ondanks haar bemoeienis woont de jongen tot zijn 16de tussen zwakbegaafden en kinderen met gedragsproblemen. Een besluit van de William Schrikker Groep, de instelling waar Remzi van 1998 tot 2010 onder toezicht staat. 'Het heeft de vrouw haar baan gekost, maar zij heeft wel voor elkaar gekregen dat Remzi op zijn 16de uit de instelling kwam,' zegt advocaat Korver. Bep wil volgens de raadsman in de luwte blijven.

Ook Remzi's ouders betwijfelen geregeld of hun kind wel op de goede plek zit. Vader Israf: 'Remzi heeft in een instelling gezeten waar kinderen alleen maar in bed lagen. Daar hoorde mijn zoon niet tussen.' Voor zijn neus ligt een dikke stapel papier. Het zijn tientallen rapportages van deskundigen, die volgens de vader steeds iets anders constateerden. 'De uitslagen van de IQ-testen waren ook steeds anders. We wisten niet wie we moesten geloven.' Ook kopieerde zijn zoon soms negatief gedrag van huisgenoten, vertelt hij.

Israf bladert in een vergeeld fotoboekje. De kleine Remzi kijkt met heldere ogen in de camera. 'Er zijn veel fouten gemaakt. Dit mag nóóit meer gebeuren,' zegt de vader bars.

Fluitend
Een IQ test in 2005 wijst een score van 108 uit, wat gelijk staat aan een gemiddeld intelligentieniveau. Maar het duurt nog 1,5 jaar voor Remzi de instelling voor geestelijk gehandicapten verlaat.

Hij verhuist naar een instelling voor kinderen met ernstige gedragsproblemen. Als enige van zijn klas mag hij naar het vmbo-t.

In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118. Pas 2 jaar later, als Remzi 17 is, kan hij terug naar zijn ouders. Nu woont hij op kamers in Zaandam. Dit jaar wil hij beginnen aan de hbo-opleiding informatica. 'Naar omstandigheden gaat het heel goed. Hij doorloopt het mbo fluitend, zal het hbo ook fluitend doorlopen en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.

Samen hebben ze vorig jaar rond de tafel gezeten met de directie van de William Schrikker Groep. Tegenover Remzi zaten de mensen die hem een normale jeugd hadden ontnomen.

Excuses
Het enige wat hij wilde waren excuses, maar die kwamen er niet. Korver: 'Hij werd nog altijd behandeld of hij niet goed bij zijn hoofd was. Ze spraken uitermate belerend tegen hem. We zijn opgestapt. Nu wordt het een rechtszaak.'

Behalve erkenning wil Remzi ook een schadevergoeding voor de foute diagnoses en de carrière die hem is ontnomen. De schadeclaim zal waarschijnlijk in de tonnen lopen.

Volgens de William Schrikker Groep is er echter 'zorgvuldig gehandeld'. 'Er zijn altijd externe deskundigen geweest die ons adviseerden. We hebben nooit alleen beslist,' zegt woordervoerder Ab Veen. Volgens de raadsman heeft de rechter zich blindgestaard op de rapportages van de voogdij-instelling. 'De ouders waren er niet, en Remzi kon niet voor zichzelf opkomen. Helaas komen dit soort horrorverhalen in de jeugdzorg vaker voor.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)als-zwakzinnig.dhtml

Het zoveelste geval. Het zal je maar gebeuren. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136884341
Wereldschokkend.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:32 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_136884376
Tardis had er geen problemen mee gehad om de helft van zijn leven tussen zwakzinnigen te leven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:49 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_136884383
Jeugdzorg :') Triester kan je het niet bedenken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:42:57 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136884408
Zie hier wat voor schade de "hulpverleners" kunnen aanrichten. En geheel in de lijn der verwachtingen, zijn er ook weer tientallen lui bij het getouwtrek om zo'n persoon betrokken.
pi_136884444
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136884528
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Als je die wetenschappers zo enorm wantrouwt, dan kan je natuurlijk 'de IQ test' als graadmeter of iemand dan toch niet gehandicapt is ook wel wantrouwen natuurlijk. Een geestelijke handicap hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je de puzzeltjes van een IQ test niet behoorlijk kan maken.

Je zou ook kunnen zeggen dat de hulpverleners een geweldige vooruitgang hebben geboekt door een kind met enorme achterstanden toch ook een maatschappelijk meer dan acceptabel niveau te krijgen. Je weet het niet. De vader dan Remzi moet natuurlijk sowieso zijn muil houden. Hij zorgde er immers zelf voor dat dit kind bij een labiele moeder moest opgroeien omdat hij zichzelf in een Portugese gevangenis had gewerkt.
pi_136884547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:39 schreef tong80 het volgende:
Ook Remzi's ouders betwijfelen geregeld of hun kind wel op de goede plek zit. Vader Israf: 'Remzi heeft in een instelling gezeten waar kinderen alleen maar in bed lagen. Daar hoorde mijn zoon niet tussen.' Voor zijn neus ligt een dikke stapel papier. Het zijn tientallen rapportages van deskundigen, die volgens de vader steeds iets anders constateerden. 'De uitslagen van de IQ-testen waren ook steeds anders. We wisten niet wie we moesten geloven.' Ook kopieerde zijn zoon soms negatief gedrag van huisgenoten, vertelt hij.

Israf bladert in een vergeeld fotoboekje. De kleine Remzi kijkt met heldere ogen in de camera. 'Er zijn veel fouten gemaakt. Dit mag nóóit meer gebeuren,' zegt de vader bars.
Die komen rijkelijk laat met hun inbreng.
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:49:52 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136884566
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136884623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef Fides het volgende:

[..]

Als je die wetenschappers zo enorm wantrouwt, dan kan je natuurlijk 'de IQ test' als graadmeter of iemand dan toch niet gehandicapt is ook wel wantrouwen natuurlijk. Een geestelijke handicap hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je de puzzeltjes van een IQ test niet behoorlijk kan maken.
Nou ja, een IQ-test is dan ook geen hele nauwkeurige meetmethode. Er zit wel iets in in de zin dat als je de opgaven met succes oplost je waarschijnlijk ook slimmer bent dan iemand die dat niet kan. En er zijn natuurlijk een boel geestelijke handicaps die geen invloed hebben op je vermogen hoog te scoren op zo'n test. Daar zijn andere tests voor, de één nog onbetrouwbaarder dan de ander.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136884624
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:49 schreef fathank het volgende:
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
IQ is zeker een momentopname, maar daarom nog niet minder betrouwbaar.

Dat deze figuren zich hebben blind gestaard op een uitkomst, wil niet zeggen dat wij de officiële IQ testen over boort kunnen gooien.

Deze jonge had gewoon op het begin al bij de jongeren met gedragsproblemen moeten zitten. Het is namelijk nogal een evidentie dat hij laag scoorde op de IQ test aangezien hij zich nooit heeft kunnen ontwikkelen.
pi_136884648
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Bij jeugdzorg ja. Dat zijn geen WO psychologen als ik het goed heb. Misschien zou daar eens verandering in moeten komen.
pi_136884651
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
:')
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:53:45 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136884660
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

IQ is zeker een momentopname, maar daarom nog niet minder betrouwbaar.

Dat deze figuren zich hebben blind gestaard op een uitkomst, wil niet zeggen dat wij de officiële IQ testen over boort kunnen gooien.

Deze jonge had gewoon op het begin al bij de jongeren met gedragsproblemen moeten zitten. Het is namelijk nogal een evidentie dat hij laag scoorde op de IQ test aangezien hij zich nooit heeft kunnen ontwikkelen.
Hoezo laag? In het artikel staat 118, das 18 punten bovengemiddeld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136884682
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:49 schreef fathank het volgende:
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
Met gelukstreffers kom je echt niet ineens meer dan 20 punten hoger uit dan normaal op IQ.
pi_136884687
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoezo laag? In het artikel staat 118, das 18 punten bovengemiddeld.
Ahja, maar ik bedoel toen hij klein was he.

Zijn eerste IQ test deed hij op 4 jarige leeftijd, en de uitkomst was dat hij het IQ had van iemand van 2,5.
pi_136884707
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met gelukstreffers kom je echt niet ineens meer dan 20 punten hoger uit dan normaal op IQ.
Als ik ziek ben kan ik wel degelijk 20 punten lager scoren op een IQ test dan wanneer ik helemaal fit ben.

Dat is voornamelijk het kritiek op IQ testen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:56:31 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136884736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met gelukstreffers kom je echt niet ineens meer dan 20 punten hoger uit dan normaal op IQ.
Geen idee, nooit zo'n test gemaakt dus geen idee hoe dat in elkaar steekt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136884740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef Fok-it het volgende:
Jeugdzorg :') Triester kan je het niet bedenken.
Jawel, ouders die een kind op de wereld zetten terwijl ze er niet voor kunnen zorgen.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Ja precies, gewoon op basis van een uitzondering alles over één kam scheren. :')
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:57:21 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_136884753
Bij mij fluctueerde de IQ testen met 6 punten. Zat ook jaren tussen. 6 punten is niet extreem veel. Geeft gewoon een goede indicatie van een bepaald niveau.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136884772
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:56 schreef Smack10 het volgende:
Ja precies, gewoon op basis van een uitzondering alles over één kam scheren. :')
Standaard als Jeugdzorg of een vorm van hulpverlening op deze wijze in het nieuws komt.
pi_136884781
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als ik ziek ben kan ik wel degelijk 20 punten lager scoren op een IQ test dan wanneer ik helemaal fit ben.

Dat is voornamelijk het kritiek op IQ testen.
Natuurlijk. Daarom zegt een lagere score op tests als IQ of de Cito niet zoveel als een hoge score op dezelfde testen. Lager scoren door omstandigheden is mogelijk. Als zwakzinnig persoon ineens een bovengemiddeld IQ behalen is vrijwel onmogelijk, tenzij die persoon niet zwakzinnig is.
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:59:20 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_136884817
Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting. Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten. Hij zal ook niet onterecht naar een zmok school gegaan zijn, dat heeft met IQ weinig te maken. Kan die Hansturk wel leuk gaan zitten brommen dat het nooit meer mag gebeuren, maar waar was hij bij de opvoeding van z'n kind? Lekker overlaten aan de instanties en na afloop gaan lopen zeiken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136884840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Natuurlijk. Daarom zegt een lagere score op tests als IQ of de Cito niet zoveel als een hoge score op dezelfde testen. Lager scoren door omstandigheden is mogelijk. Als zwakzinnig persoon ineens een bovengemiddeld IQ behalen is vrijwel onmogelijk, tenzij die persoon niet zwakzinnig is.
Uiteraard.
pi_136884869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:59 schreef speknek het volgende:
Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting. Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten. Hij zal ook niet onterecht naar een zmok school gegaan zijn, dat heeft met IQ weinig te maken. Kan die Hansturk wel leuk gaan zitten brommen dat het nooit meer mag gebeuren, maar waar was hij bij de opvoeding van z'n kind? Lekker overlaten aan de instanties en na afloop gaan lopen zeiken.
:')

Dus iedereen die door verwaarlozing zich niet op intellectueel gebied heeft kunnen ontwikkelen, en dus logischerwijs laag scoort op een IQ test moet bij de zwakbegaafden en mentaal gehandicapten zitten?
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:01:47 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_136884892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Dus iedereen die door verwaarlozing zich niet op intellectueel gebied heeft kunnen ontwikkelen, en dus logischerwijs laag scoort op een IQ test moet bij de zwakbegaafden en mentaal gehandicapten zitten?
Ja, denk je dat een PABO juf goed voor een verknipt kind met ernstige leerachterstand kan zorgen? Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde universitair geschoolde orthopedagood zijn/haar handen hier vanaf trekt. Dit is werk voor psychiatrische hulpverlening.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136884926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, denk je dat een PABO juf goed voor een verknipt kind met ernstige leerachterstand kan zorgen?
Hij moest gewoon op het begin al bij de kinderen met ernstige gedragsproblemen.
pi_136884965
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Standaard als Jeugdzorg of een vorm van hulpverlening op deze wijze in het nieuws komt.
Het zijn ook altijd de tokkies die klagen over jeugdzorg.

Zijn verslaafd, hebben 3 kinderen, vaak sprake van huiselijk geweld maar ze denken het zelf wel allemaal beter te weten. :')
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:04:07 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_136884972
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij moest gewoon op het begin al bij de kinderen met ernstige gedragsproblemen.
Denk je dat een kind dat tot zijn vierde zwaar verwaarloosd is en de ontwikkeling van een dreumes heeft geen ernstige gedragsproblemen heeft tot aan de middelbare school?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136885010
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Denk je dat een kind dat tot zijn vierde zwaar verwaarloosd is en de ontwikkeling van een dreumes heeft geen ernstige gedragsproblemen heeft tot aan de middelbare school?
Het is vrij simpel: die jonge was/is niet mentaal gehandicapt, dus dan hoort hij daar ook niet tussen te zitten.
pi_136885029
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:56 schreef Smack10 het volgende:

Ja precies, gewoon op basis van een uitzondering alles over één kam scheren. :')
Punt één, dit soort gevallen zijn geen uitzonderingen en twee, als je je een beetje inleest in de psychologie kun je niet anders dan concluderen dat de bewijsvoering en meetmethoden heel zwak zijn ten opzichte van andere wetenschappen. Kan ook niet anders want het materiaal waar ze mee te maken hebben is heel lastig.

Zo'n beetje het enige dat ze behoorlijk onderzocht hebben is conditionering.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136885051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd de tokkies die klagen over jeugdzorg.

Zijn verslaafd, hebben 3 kinderen, vaak sprake van huiselijk geweld maar ze denken het zelf wel allemaal beter te weten. :')
Nou ja, ik snap ook wel dat het soms fucking frustrerend is om tegen 10.000 procedures en lagen aan te hikken maar het is juist zo dichtgetimmerd om fouten te voorkomen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:07:20 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_136885075
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is vrij simpel: die jonge was/is niet mentaal gehandicapt, dus dan hoort hij daar ook niet tussen te zitten.
quote:
Volgens hulpverleners is de kleuter zwaar verwaarloosd en heeft hij een grote ontwikkelingsachterstand opgelopen.

Remzi heeft het niveau van een 6 maanden oude baby: hij loopt niet, stoot enkel geluiden uit en weet niet wat speelgoed is. Remzi, die als zwakbegaafd wordt bestempeld, heeft vermoedelijk 2 jaar in totale afzondering met zijn moeder in Amsterdam geleefd. De buren weten niet van zijn bestaan. Remzi's moeder is psychisch ernstig in de war en wordt opgenomen in een kliniek. Zijn vader zit in de gevangenis in Portugal.
Hoe is dit niet mentaal gehandicapt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136885077
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
Punt één, dit soort gevallen zijn geen uitzonderingen
Juist wel. De uitzonderingen bereiken het nieuws. De gevallen waar het goed gaat hoor je nooit iets van.
pi_136885123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Hoe is dit niet mentaal gehandicapt?
Dat komt omdat hij verwaarloost is en zich dus nooit goed heeft kunnen ontwikkelen. Dat is alleen niet hetzelfde als mentaal gehandicapt zijn.

Dat begrijp jij toch ook wel?
pi_136885183
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Geen idee, nooit zo'n test gemaakt dus geen idee hoe dat in elkaar steekt.
Hoe dat precies zit met standaardafwijkingen en dergelijke weet ik niet precies, maar de kans dat je werkelijke intelligentie zo'n 40 punten lager uitvalt dan je score op de IQ test is echt zo goed als 0. Gelukstreffers of niet. Er wordt gecorrigeerd voor gokkans als het goed is (doen ze bij multiple choice toetsen meestal). Je kan natuurlijk meer goed gegokt hebben dan verwacht (bij 4 keuzemogelijkheden gok je in 25% van de gevallen juist), maar dat zal geen verschil van 20 punten zijn in je score. Tenzij de IQ test uit erg weinig vragen bestaat. Dan heb je sowieso niet met een betrouwbare test te maken.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:13:24 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_136885240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij verwaarloost is en zich dus nooit goed heeft kunnen ontwikkelen. Dat is alleen niet hetzelfde als mentaal gehandicapt zijn.

Dat begrijp jij toch ook wel?
Dat is wel hetzelfde, een mentale handicap is een geestelijke ontwikkelingsstoornis. Je lijkt een beetje een rigide nature-kijk op intelligentie te hebben. Maar zelfs dan zul je moeten inzien dat het effect hetzelfde is: een kind met ernstige gedrags en ontwikkelingsproblemen, ongeacht van wat er latent aanwezig is, kan niet meekomen op een normale school.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136885247
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist wel. De uitzonderingen bereiken het nieuws. De gevallen waar het goed gaat hoor je nooit iets van.
Als je het zo gaat bekijken dan is al het nieuws een uitzonderingsgeval. Wat ik bedoel is dat deze week aleen al er twee gevallen in het nieuws zijn geweest waarin de psychiatrische hulpverlening hopeloos faalt en dat zullen niet de laatste of enige gevallen zijn dit jaar.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136885288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:59 schreef speknek het volgende:
Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting. Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten. Hij zal ook niet onterecht naar een zmok school gegaan zijn, dat heeft met IQ weinig te maken. Kan die Hansturk wel leuk gaan zitten brommen dat het nooit meer mag gebeuren, maar waar was hij bij de opvoeding van z'n kind? Lekker overlaten aan de instanties en na afloop gaan lopen zeiken.
Gezien de beschrijvingen in de OP vind ik het inderdaad niet zo gek dat ze hem in zijn vroege jeugd hebben aangezien voor zwakzinnig. Misschien had eerder moeten worden opgemerkt dat het niet zo was, maar de initiele diagnose is niet 'falen van instanties'. Van die verwaarloosde kinderen blijven meestal een grote achterstand op gemiddelde mensen houden. Net als met wolfskinderen. Dit is helaas een uitzondering. De hulpverlening gaat inderdaad niet uit van uitzonderingen. Zou daar misschien meer rekening mee moeten houden.
pi_136885293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is wel hetzelfde, een mentale handicap is een geestelijke ontwikkelingsstoornis. Je lijkt een beetje een rigide nature-kijk op intelligentie te hebben. Maar zelfs dan zul je moeten inzien dat het effect hetzelfde is: een kind met ernstige gedrags en ontwikkelingsproblemen, ongeacht van wat er latent aanwezig is, kan niet meekomen op een normale school.
Nee, dat is niet hetzelfde.

In die zin kun je ook zeggen dat mensen uit derde wereld landen die nooit naar school gaan, tussen de mentaal gehandicapten gestopt kunnen worden....
pi_136885352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd de tokkies die klagen over jeugdzorg.

Zijn verslaafd, hebben 3 kinderen, vaak sprake van huiselijk geweld maar ze denken het zelf wel allemaal beter te weten. :')
Zo dacht ik er ook over tot ik het in mijn nabije omgeving heb meegemaakt. Het is wel degelijk een organisatie waar een heleboel aan mankeert mijns inziens.
pi_136885368
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Als je het zo gaat bekijken dan is al het nieuws een uitzonderingsgeval. Wat ik bedoel is dat deze week aleen al er twee gevallen in het nieuws zijn geweest waarin de psychiatrische hulpverlening hopeloos faalt en dat zullen niet de laatste of enige gevallen zijn dit jaar.
Ten opzichte van de tienduizenden kinderen die nog in de hulpverlening zitten zijn het nog steeds uitzonderingen. Anders zou dit ook niet het nieuws bereiken.
pi_136885389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar zelfs dan zul je moeten inzien dat het effect hetzelfde is: een kind met ernstige gedrags en ontwikkelingsproblemen, ongeacht van wat er latent aanwezig is, kan niet meekomen op een normale school.
Inmiddels blijkbaar wel. Dus kun je je afvragen of hij te lang in het verkeerde traject heeft gezeten. Misschien, ik gok maar wat, had hij eerder naar een normale middelbare school kunnen gaan en in één keer de HAVO kunnen halen. Sorry voor het koffiedik kijken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136885414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:57 schreef tong80 het volgende:
Bij mij fluctueerde de IQ testen met 6 punten. Zat ook jaren tussen. 6 punten is niet extreem veel. Geeft gewoon een goede indicatie van een bepaald niveau.

:P
Aan de onderkant van de schaal zijn die testen inderdaad behoorlijk betrouwbaar.
pi_136885429
Tja dat de psychologie en psychiatrie in Nederland van een abominabel niveau is, dat lijkt mij geen nieuws te zijn.
Vreemder, de "deskundigen" die hebben talloze rapporten gemaakt, en telkens iets anders gediagnosticeerd, en elke keer werden ze weer geloofd :?
Als het over een mens gaat, en telkens word er wat anders gezegd, dan zou ik er helemaal geen reet meer van geloven.

Het lijkt wel alsof we in Nederland veels te weinig vertrouwen op ons eigen gezonde verstand, en veels te veel in de wanen der psychologen en psychiaters. Waarbij het voor de zogenaamde hulpverleners ook loont om diagnoses te overdrijven en zwaar aan te zetten. Want immers hoe zwaarder de diagnose, hoe duurder de "behandeling" en des te meer geld verdient de psycholoog/psychiater.

En alle Nederlanders, inclusief de zorgverleners, justitie, rechtelijke macht, allemaal geloven we eendrachtig dat hetgeen de psycholoog/psychiater zegt als waarheid 8)7
Terwijl de waarheid van elke psycholoog/psychiater niets anders kan zijn dan slechts een mening.

Want noch psychologie, noch psychiatrie is een exacte wetenschap. En wat mij betreft staat de psychologie/psychiatrie dichter bij een carnavaleske waarzeggerij, dan wetenschap.
De overwaardering van een kwakzalver, de samenleving zou hier eens nuchter mee om moeten gaan, en er niet altijd als een blind schaap achteraan lopen.

Wederom is er een mensenleven verwoest, omdat we als domme schapen achter de bedrieglijke onwaarheden van psychologen en psychiaters aanlopen, waar het slechts meningen betreft maar veels te feitelijk worden bezien en gewaardeerd.
Aan mijn lijf geen polonaise meer, heb er helaas zelf ook mee te maken gehad. En mijn leven is met de inmenging van de "zorgverleners" eerder verwoest dan geholpen.

Dus wil je het beste voor jezelf, zorg dan voor jezelf, en laat het niet over aan een nitwit die zijn eigen portemonnee ermee vult. Want de zakkenvullers, zijn altijd weer de grootste bedriegers om hun eigen diepe zakken gevuld te krijgen.
Dat word nu weer eens pijnlijk duidelijk, en de zorgfraude bevestigt dat het allemaal dure nonsens zijn. Maar in Nederland worden praatjes eenmaal goed verkocht. Nederlanders laten zich graag praatjes, de grootste leugens, verkopen als waarheid, vooral als het hunzelf goed uitkomt.

Waren we allemaal maar nuchter genoeg om soms rationeel eens zelf na te denken of het wel klopt, ook als je eigenbelang er niet mee gebaat is.
:W
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle
pi_136885468
Het ergste is natuurlijk dat die lui wiegeren hun fout toe te geven en netjes excuses aan te bieden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_136885477
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:17 schreef Xa1pt het volgende:

Anders zou dit ook niet het nieuws bereiken.
Dit bereikt het nieuw omdat het een spannend feelgood verhaal is met een underdog die na tegenslagen toch slaagt. Spannend Hollywood sentiment. Zeldzaamheid heeft er weinig mee te maken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136885481
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:18 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Inmiddels blijkbaar wel. Dus kun je je afvragen of hij te lang in het verkeerde traject heeft gezeten. Misschien, ik gok maar wat, had hij eerder naar een normale middelbare school kunnen gaan en in één keer de HAVO kunnen halen. Sorry voor het koffiedik kijken.
En misschien was het daar dan wel ongelofelijk uit de hand gelopen. Krijg je ook een topic op FOK! over de knullige hulpverlening die die jongen zomaar hebben laten gaan terwijl iedereen op z'n klompen had kunnen aanvoelen dat het mis zou gaan.
pi_136885500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef tong80 het volgende:
Tardis had er geen problemen mee gehad om de helft van zijn leven tussen zwakzinnigen te leven.

:P
Jij tog ook niet je leeft bijna op FOK!

:P
pi_136885546
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:21 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dit bereikt het nieuw omdat het een spannend feelgood verhaal is met een underdog die na tegenslagen toch slaagt. Spannend Hollywood sentiment. Zeldzaamheid heeft er weinig mee te maken.
Een zeldzaamheid dus. Net als de verhalen van straatschoffies die het schoppen tot CEO.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:25 #51
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136885561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo dacht ik er ook over tot ik het in mijn nabije omgeving heb meegemaakt. Het is wel degelijk een organisatie waar een heleboel aan mankeert mijns inziens.
Met welke foute diagnose hebben ze jou weggestopt dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_136885596
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Punt één, dit soort gevallen zijn geen uitzonderingen en twee, als je je een beetje inleest in de psychologie kun je niet anders dan concluderen dat de bewijsvoering en meetmethoden heel zwak zijn ten opzichte van andere wetenschappen. Kan ook niet anders want het materiaal waar ze mee te maken hebben is heel lastig.

Zo'n beetje het enige dat ze behoorlijk onderzocht hebben is conditionering.
Wel toevallig dat het dan altijd hetzelfde groepje mensen is die ermee te maken heeft. :')
pi_136885603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Het ergste is natuurlijk dat die lui weigeren hun fout toe te geven en netjes excuses aan te bieden.
De arrogantie ten top inderdaad. Doen net alsof het niet zo is, weigeren de werkelijkheid te accepteren. Een psychiater/psycholoog zijn vaak arrogantste narcistische uilskuikens.
Zelfs zo norm-afwijkend narcistisch en arrogant als je ziet bij machtswellustige, zoals Ministers, Rechters, Politie, Psychologen, Psychiaters.
Allemaal erg belangrijke functies, en allemaal stuk voor stuk arrogante narcisten die bij mij standaard een misselijkheid opwekken. Maar goed, na persoonlijke ervaring zal ik er wel allergisch voor zijn geworden :P
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle
pi_136885710
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:20 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Tja dat de psychologie en psychiatrie in Nederland van een abominabel niveau is, dat lijkt mij geen nieuws te zijn.
Jeugdzorg zijn allemaal lui die van het HBO afkomen. Studies als Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Pedagogiek en Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Of een MBO Pedagogisch medewerker jeugdzorg.

Dat heeft niks met de algehele psychologie of psychiatrie in Nederland te maken.
pi_136885746
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Met welke foute diagnose hebben ze jou weggestopt dan?
Hihihaha. Nee dat had met reclassering te maken en niet met mij persoonlijk.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:51:25 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_136886323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde.

In die zin kun je ook zeggen dat mensen uit derde wereld landen die nooit naar school gaan, tussen de mentaal gehandicapten gestopt kunnen worden....
Abjecte nonsens, in de derde wereld kunnen kinderen van vier best lopen en praten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:56:06 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_136886445
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:18 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Inmiddels blijkbaar wel. Dus kun je je afvragen of hij te lang in het verkeerde traject heeft gezeten. Misschien, ik gok maar wat, had hij eerder naar een normale middelbare school kunnen gaan en in één keer de HAVO kunnen halen. Sorry voor het koffiedik kijken.
Misschien; maar zitten we nou de bruine ogen van een bajesklant die zijn kind liet verwaarlozen te geloven? Als hij op zijn vierde mentaal geretardeerd was, dan is onhandelbaarheid vlak daarna zeer aannemelijk. Uiteindelijk is hij echter naar een normale middelbare school (vmbo-t) gegaan; misschien is hij achteraf te laag ingeschaald, dat zou goed kunnen; dat is volgens mij een beetje het traject voor kinderen die van een voorheen zmok school afkwamen. Maar misschien is het juist wel goed voor zijn ontwikkeling geweest om met kleine stapjes op te bouwen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:58:22 #58
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136886491
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hihihaha. Nee dat had met reclassering te maken en niet met mij persoonlijk.
Bij deze is het vooroordeel dat vrouwen op badboys vallen dus weer bevestigd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:46 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_136886610
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Punt één, dit soort gevallen zijn geen uitzonderingen en twee, als je je een beetje inleest in de psychologie kun je niet anders dan concluderen dat de bewijsvoering en meetmethoden heel zwak zijn ten opzichte van andere wetenschappen. Kan ook niet anders want het materiaal waar ze mee te maken hebben is heel lastig.

Zo'n beetje het enige dat ze behoorlijk onderzocht hebben is conditionering.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je je niet een beetje ingelezen hebt in de psychologie, want waarom je klinische psychologie (waar RCTs inderdaad wat onethisch zijn) op een hoop gooit met de psychometrie, psychonomie, cognitieve psychologie en sociale psychologie is me een raadsel. In mijn ervaring met publiceren in drie a vier compleet verschillende vakgebieden (informatica, gedragswetenschappen, cognitieve psychologie, en design/media studies), wisten de wetenschappers in de psychologie het beste wat ze aan het doen waren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:10:34 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136886802
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Het ergste is natuurlijk dat die lui wiegeren hun fout toe te geven en netjes excuses aan te bieden.
Dat kan natuurlijk ook zijn omdat wij hier slechts een kant van het verhaal zien.

Het is ook erg vreemd dat het uit een inrichting geplaatst krijgen van een persoon die daar bij nader inzien niet thuishoorde, iemand de baan kan kosten. Dat vind ik persoonlijk een vreemde gang van zaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_136886944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:26 schreef P.S._Eudoniem het volgende:

[..]

De arrogantie ten top inderdaad. Doen net alsof het niet zo is, weigeren de werkelijkheid te accepteren. Een psychiater/psycholoog zijn vaak arrogantste narcistische uilskuikens.
Zelfs zo norm-afwijkend narcistisch en arrogant als je ziet bij machtswellustige, zoals Ministers, Rechters, Politie, Psychologen, Psychiaters.
Allemaal erg belangrijke functies, en allemaal stuk voor stuk arrogante narcisten die bij mij standaard een misselijkheid opwekken. Maar goed, na persoonlijke ervaring zal ik er wel allergisch voor zijn geworden :P
Arrogant, de pot verwijt de ketel. :')
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:25:44 #62
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_136887189
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_136888435
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Uiteindelijk is hij echter naar een normale middelbare school (vmbo-t) gegaan;
Ah, dat had ik niet gezien. Ik dacht dat hij vmbo in het speciaal onderwijs heeft gehaald.

Nu moest ik verdomme weer opzoeken of het nu bijzonder of speciaal onderwijs was! Dammit.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136888712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jeugdzorg zijn allemaal lui die van het HBO afkomen. Studies als Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Pedagogiek en Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Of een MBO Pedagogisch medewerker jeugdzorg.

Dat heeft niks met de algehele psychologie of psychiatrie in Nederland te maken.
Ben ik geheel met je eens. Daarom had ik het over de geestelijke gezondheidszorg in zijn algemeen, en eigenlijk niet specifiek onderscheid naar jeugd of volwassenen.
Trouwens ongeacht de leeftijd van de patiënt, het is overal dezelfde ellende met die geiten wollen sokken.
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:24:30 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_136889023
Ik ken mensen die hoogbegaafd zijn maar toch echt niet normaal kunnen communiceren.
pi_136889058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Abjecte nonsens, in de derde wereld kunnen kinderen van vier best lopen en praten.
Ah, kunnen lopen en praten is de maatstaf?

Deze jonge kon toen hij in die instellingen zat anders goed formuleren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:27:07 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_136889107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, kunnen lopen en praten is de maatstaf?

Deze jonge kon toen hij in die instellingen zat anders goed formuleren.
Uh ja op die leeftijd wel. En jij kent meer van dit geval dan wij?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136889209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Uh ja op die leeftijd wel. En jij kent meer van dit geval dan wij?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)als-zwakzinnig.dhtml

1: Nee, dat slaat nergens op.

2: Zelfs toen die een IQ had van 108, bleef hij tussen de mentaal gehandicapten zitten. En ik heb een stuk hiervan in de krant gelezen dat er duidelijk op wijst dat hij daar niet tussen hoorde.
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:24:52 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136891245
Vorig jaar zat hij in Brandpunt. De verloren jeugd van Remzi Cavdar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136891376
quote:
en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.
Wat meer zegt over de staat van het academisch onderwijs in Nederland dan de begaafdheid van de persoon in kwestie.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_136891437
Zelfde verhaar hier, heb het inmiddels opgegeven, die strijd :)
pi_136891579
Bizar dat Erdoğan niet heeft ingegrepen. :{.
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:36:13 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136891641
Vervelend dat als jongeren in een circuit terecht komen dat hun lot bepaald wordt door 1 persoon.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:41:23 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136891795
quote:
15s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:36 schreef SpecialK het volgende:
Vervelend dat als jongeren in een circuit terecht komen dat hun lot bepaald wordt door 1 persoon.
Dat waren er vast meer. Er was er maar een die zag dat het niet klopte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136891833
12 jaar onder jeugdzorg en ook nog eens rechters om de tuin leiden is helemaal krankzinnig. :')

"Deskundigen" en "hulverleners". :')

Helaas heb ik dit gedoe ook meegemaakt. ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:59 schreef speknek het volgende:
Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting. Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten. Hij zal ook niet onterecht naar een zmok school gegaan zijn, dat heeft met IQ weinig te maken. Kan die Hansturk wel leuk gaan zitten brommen dat het nooit meer mag gebeuren, maar waar was hij bij de opvoeding van z'n kind? Lekker overlaten aan de instanties en na afloop gaan lopen zeiken.
Je hebt wel makkelijk praten _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 19-02-2014 14:53:41 ]
pi_136891841
Tegenwoordig lijkt elk kind wel hoogbegaafd , heel speciaal , heel bijzonder , een engel en wat nog meer als ik de meeste ouders om me heen hoor kakelen over hun kroost.

Zelfs de grootste minkukels , mongolen en debielen zijn in hun ogen de altijd al gewenste en vooral de hele speciale mensjes binnen het gezin.

Ik ben vooral heel erg blij dat ik ze niet heb.
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:43:36 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136891878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:42 schreef DrMabuse het volgende:
Tegenwoordig lijkt elk kind wel hoogbegaafd , heel speciaal , heel bijzonder , een engel en wat nog meer als ik de meeste ouders om me heen hoor kakelen over hun kroost.

Zelfs de grootste minkukels , mongolen en debielen zijn in hun ogen de altijd al gewenste en vooral de hele speciale mensjes binnen het gezin.

Ik ben vooral heel erg blij dat ik ze niet heb.
Het gaat helemaal niet om hoogbegaafdheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136891930
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij jeugdzorg ja. Dat zijn geen WO psychologen als ik het goed heb. Misschien zou daar eens verandering in moeten komen.
En dat word dan overgedaan naar de gemeentes, kunnen vrijwilligers in een sportzaaltje om de hoek, een beetje bijbeunen.
pi_136892075
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om hoogbegaafdheid.
Je hebt in dit geval helemaal gelijk :

quote:
Met een IQ van 118 is Remzi Cavdar bovengemiddeld slim
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:51:16 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136892141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :

[..]

Ja, een IQ van 118 is bovengemiddeld.

En het gaat er niet om dat dat bijzonder is. Het gaat erom dat hij tot zijn zestiende is beschouwd en behandeld als iemand met een IQ van 75.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136892333
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:45 schreef hoas het volgende:

[..]

En dat word dan overgedaan naar de gemeentes, kunnen vrijwilligers in een sportzaaltje om de hoek, een beetje bijbeunen.
Daar gaat het wel op neerkomen :Y
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:58:02 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136892378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:56 schreef aijumu het volgende:

[..]

Daar gaat het wel op neerkomen :Y
Het is te hopen dat gemeenten wijzer zijn en inzien dat dit geen terrein is voor vrijwilligers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136892459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is te hopen dat gemeenten wijzer zijn en inzien dat dit geen terrein is voor vrijwilligers.
Echt mee eens, enkel gemeentes zullen iets moeten. Of je krijgt te maken met een hoop stagiaires, en volk wat net van de opleiding afkomen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:03:24 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136892585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef aijumu het volgende:

[..]

Echt mee eens, enkel gemeentes zullen iets moeten. Of je krijgt te maken met een hoop stagiaires, en volk wat net van de opleiding afkomen.
Dat zijn niet de scenario's die ik ken. Ik verwacht dat het bepaald niet vlekkeloos zal gaan, straks. Maar uiteindelijk moet de gemeente ook verantwoordelijkheid gaan afleggen als ze er straks deze taken bij krijgen. En geklungel met vrijwilligers of stagiaires gaat ze dan opbreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136892789
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zijn niet de scenario's die ik ken. Ik verwacht dat het bepaald niet vlekkeloos zal gaan, straks. Maar uiteindelijk moet de gemeente ook verantwoordelijkheid gaan afleggen als ze er straks deze taken bij krijgen. En geklungel met vrijwilligers of stagiaires gaat ze dan opbreken.
Ze zullen uiteindelijk wel ergens in de kosten moeten snijden, en personeelskosten is een van de grootste en makkelijkste om te doen, zoals we allemaal weten.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:16:05 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136893041
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:09 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ze zullen uiteindelijk wel ergens in de kosten moeten snijden, en personeelskosten is een van de grootste en makkelijkste om te doen, zoals we allemaal weten.
Minder mensen moeten het werk goedkoper gaan doen. Dat betekent niet per se alleen onervaren of vrijwillige medewerkers.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:34:29 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136893823
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:49 schreef fathank het volgende:
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
pi_136894447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde.

In die zin kun je ook zeggen dat mensen uit derde wereld landen die nooit naar school gaan, tussen de mentaal gehandicapten gestopt kunnen worden....
Mentale ontwikkeling hangt mede af van de omgeving. Mensen die een poverty of stimulus hebben kunnen nauwelijks een taal leren en zich mentaal ontwikkelen aangezien de aanleg voor taal wel hebben maar nooit deze aanleg hebben kunnen gebruiken. Mensen kunnen de potentie hebben om slim te zijn maar ze kunnen door de omgeving nooit floreren.
pi_136898116
Dit soort verhalen + de onderbuikgevoelens die erbij horen zijn best vaak aanwezig bij allochtonen. Vooral na dat gezeur met jeugdzorg hoorde ik vaker dat men direct vertrok naar Turkije, nadat ze alleen maar werden uitgenodigd voor een gesprek. Uit angst dat ze met dit soort problemen zouden komen te zitten.
pi_136899118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:26 schreef expans het volgende:
Dit soort verhalen + de onderbuikgevoelens die erbij horen zijn best vaak aanwezig bij allochtonen. Vooral na dat gezeur met jeugdzorg hoorde ik vaker dat men direct vertrok naar Turkije, nadat ze alleen maar werden uitgenodigd voor een gesprek. Uit angst dat ze met dit soort problemen zouden komen te zitten.
Dit soort verhalen heb je trouwens niet alleen bij allochtonen. Wat dacht je bijvoorbeeld van dit geval: Ouders ontvoeren eigen kinderen ?

Maar het is natuurlijk wel lastig. Als Jeugdzorg teveel twijfelt en een slecht verzorgd kind gaat dood voordat ze een beslissing durfden te nemen, dan heb je ook de poppen aan het dansen.
pi_136900273
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef Fides het volgende:

[..]

Als je die wetenschappers zo enorm wantrouwt, dan kan je natuurlijk 'de IQ test' als graadmeter of iemand dan toch niet gehandicapt is ook wel wantrouwen natuurlijk. Een geestelijke handicap hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je de puzzeltjes van een IQ test niet behoorlijk kan maken.

Je zou ook kunnen zeggen dat de hulpverleners een geweldige vooruitgang hebben geboekt door een kind met enorme achterstanden toch ook een maatschappelijk meer dan acceptabel niveau te krijgen. Je weet het niet. De vader dan Remzi moet natuurlijk sowieso zijn muil houden. Hij zorgde er immers zelf voor dat dit kind bij een labiele moeder moest opgroeien omdat hij zichzelf in een Portugese gevangenis had gewerkt.
Ach ja, een toevalstreffer.Het zou wel kunnen zijn dat hij autistisch is. Maar in dat geval is beschuldiging van verwaarlozing weer niet juist.
pi_136900347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is wel hetzelfde, een mentale handicap is een geestelijke ontwikkelingsstoornis. Je lijkt een beetje een rigide nature-kijk op intelligentie te hebben. Maar zelfs dan zul je moeten inzien dat het effect hetzelfde is: een kind met ernstige gedrags en ontwikkelingsproblemen, ongeacht van wat er latent aanwezig is, kan niet meekomen op een normale school.
Het effect is in eerste instantie inderdaad hetzelfde, klopt .. je bent achter in je ontwikkeling en kan niet meekomen op een normale kleuterschool. Maar het is dus absoluut niet hetzelfde, het normale maar verwaarloosde kind kan je helpen met een speciaal programma om de achterstand asap in te halen, de capaciteiten zijn er namelijk wel, in tegenstelling tot het kind dat wel een mentale handicap heeft.

Ik moet er toch niet aan denken, als psychisch gezonde volwassene voor gek verklaard en opgesloten worden in een instelling is al een nachtmerrie van de bovenste plank, hoe verschrikkelijk moet dat zijn voor een kind?
pleased to meet you
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:00:05 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_136903241
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef tong80 het volgende:
Tardis had er geen problemen mee gehad om de helft van zijn leven tussen zwakzinnigen te leven.

Hij zal zich prima thuis voelen op Fok!
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:02:01 #94
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136903320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:39 schreef tong80 het volgende:
Advocaat KorverRemzi
Wie....? Gordon Ramsay?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136933823
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hij zal zich prima thuis voelen op Fok!
Ach ik kom er al even.
  Trouwste user 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 16:43:56 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_136933906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:41 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ach ik kom er al even.
Te lang.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:24:27 #97
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_136935415
Die jongen komt ernstig verwaarloosd binnen bij jeugdzorg en er bovengemiddeld slim uit.

Lijkt mij een succesverhaal en compliment voor jeugdzorg.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:46:17 #98
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136936300
Hoe meer kinderen ze zo wegdouwen hoe meer baantjes ze veiligstellen voor zichzelf.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_144432811
Gisteren was de rechtzaak. (Vandaar dit schopje, er bestond al een topic over, dus open ik geen nieuw).

Even wat quootjes uit de Volkskrant: Van zijn vierde tot zijn veertiende zat hij opgesloten in instellingen voor verstandelijk gehandicapten. Tien jaar lang tussen kinderen die nauwelijks konden praten, kinderen die kwijlend rondliepen, kinderen die de hele dag met hund geslachtsdelen speelden, zwijgend voor zich uitkeken, schreeuwden of poep op de muren smeerden.

In de rechtszaal probeert de William Schrikker Groep (WSG) uit te leggen hoe dat komt. "We wilden zorg op maat bieden," zegt advocaat Tanja Visser van WSG. "Telkens hebben we met grote zorg gekeken: wat zit er in deze jongen, wat heeft hij nodig? Wat kan hij aan?"
Niet elke instelling was ideaal. "Maar hij moest zich wel veilig voelen. Hij moest leren om met mensenom te gaan. Natuurlijk was een pleeggezin wenselijk geweest, maar helaas liggen de pleeggezinnen niet voor het oprapen. We hebben meneer Cavdar als een soort porseleinen beeldje behandeld en hem met handschoenen aangepakt. We hebben hem blokje voor blokje opgebouwd.

Telkens hebben we goede plekken gevonden voor Remzi. Hij is nu toch goed terechtgekomen in de maatschappij? Nergens blijkt dat het fout is gegaan."

Dan wordt er even gesuggereerd dat WSG zijn excuses zou hebben aangeboden. Maar daar peinzen ze niet over. "Er is geen sprake van excuses," zegt de manager van WSG. "Nee hoor, wij betreuren het zeer dat hij dit zo heeft ervaren. Voor hem persoonlijk is dat verschrikkelijk. Maar dat betekent niet dat wij vinden dat we nalatig zijn geweest. Wij zijn voor Remzi tot het gaatje gegaan."

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:39 schreef tong80 het volgende:
Met een IQ van 118 is Remzi Cavdar bovengemiddeld slim. Toch woonde de 20-jarige student de helft van zijn leven in instellingen voor geestelijk gehandicapten. Deskundigen dachten dat de jongen zwakzinnig was. Remzi wil nu excuses én een schadevergoeding.

[ afbeelding ]

Het heeft de vrouw haar baan gekost, maar zij heeft wel voor elkaar gekregen dat Remzi op zijn 16de uit de instelling kwam
Advocaat KorverRemzi heeft vrienden, houdt van voetbal, doorloopt met het grootste gemak het laatste jaar van het mbo en heeft een ict-bedrijfje. Op het eerste gezicht een doodnormale jongen.

Maar zijn jeugd was allesbehalve normaal. De jongen, kind van Turkse ouders, wordt op zijn 4de uit huis geplaatst. Volgens hulpverleners is de kleuter zwaar verwaarloosd en heeft hij een grote ontwikkelingsachterstand opgelopen.

Remzi heeft het niveau van een 6 maanden oude baby: hij loopt niet, stoot enkel geluiden uit en weet niet wat speelgoed is. Remzi, die als zwakbegaafd wordt bestempeld, heeft vermoedelijk 2 jaar in totale afzondering met zijn moeder in Amsterdam geleefd. De buren weten niet van zijn bestaan. Remzi's moeder is psychisch ernstig in de war en wordt opgenomen in een kliniek. Zijn vader zit in de gevangenis in Portugal.

Sindsdien gaat de kleuter tehuis in, tehuis uit met steeds opnieuw een andere diagnose. 'Hij werd vanaf zijn 4de tussen de zwakbegaafden gezet, terwijl er constant signalen waren dat hij daar niet thuishoorde. Het was een levende nachtmerrie,' beschrijft advocaat Richard Korver, die op verzoek van Remzi het woord voert.

Intelligent ventje
Op school komt de jongen in een klas met autisten terecht, later zit hij tussen de kinderen met gedragsproblemen. Er is volgens advocaat Korver maar één iemand die doorheeft dat Remzi een normaal intelligent ventje is. En dat is Bep, de vrouw die Remzi begeleidt als hij op zijn 9de even thuis bij zijn ouders woont.

Ondanks haar bemoeienis woont de jongen tot zijn 16de tussen zwakbegaafden en kinderen met gedragsproblemen. Een besluit van de William Schrikker Groep, de instelling waar Remzi van 1998 tot 2010 onder toezicht staat. 'Het heeft de vrouw haar baan gekost, maar zij heeft wel voor elkaar gekregen dat Remzi op zijn 16de uit de instelling kwam,' zegt advocaat Korver. Bep wil volgens de raadsman in de luwte blijven.

Ook Remzi's ouders betwijfelen geregeld of hun kind wel op de goede plek zit. Vader Israf: 'Remzi heeft in een instelling gezeten waar kinderen alleen maar in bed lagen. Daar hoorde mijn zoon niet tussen.' Voor zijn neus ligt een dikke stapel papier. Het zijn tientallen rapportages van deskundigen, die volgens de vader steeds iets anders constateerden. 'De uitslagen van de IQ-testen waren ook steeds anders. We wisten niet wie we moesten geloven.' Ook kopieerde zijn zoon soms negatief gedrag van huisgenoten, vertelt hij.

Israf bladert in een vergeeld fotoboekje. De kleine Remzi kijkt met heldere ogen in de camera. 'Er zijn veel fouten gemaakt. Dit mag nóóit meer gebeuren,' zegt de vader bars.

Fluitend
Een IQ test in 2005 wijst een score van 108 uit, wat gelijk staat aan een gemiddeld intelligentieniveau. Maar het duurt nog 1,5 jaar voor Remzi de instelling voor geestelijk gehandicapten verlaat.

Hij verhuist naar een instelling voor kinderen met ernstige gedragsproblemen. Als enige van zijn klas mag hij naar het vmbo-t.

In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118. Pas 2 jaar later, als Remzi 17 is, kan hij terug naar zijn ouders. Nu woont hij op kamers in Zaandam. Dit jaar wil hij beginnen aan de hbo-opleiding informatica. 'Naar omstandigheden gaat het heel goed. Hij doorloopt het mbo fluitend, zal het hbo ook fluitend doorlopen en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.

Samen hebben ze vorig jaar rond de tafel gezeten met de directie van de William Schrikker Groep. Tegenover Remzi zaten de mensen die hem een normale jeugd hadden ontnomen.

Excuses
Het enige wat hij wilde waren excuses, maar die kwamen er niet. Korver: 'Hij werd nog altijd behandeld of hij niet goed bij zijn hoofd was. Ze spraken uitermate belerend tegen hem. We zijn opgestapt. Nu wordt het een rechtszaak.'

Behalve erkenning wil Remzi ook een schadevergoeding voor de foute diagnoses en de carrière die hem is ontnomen. De schadeclaim zal waarschijnlijk in de tonnen lopen.

Volgens de William Schrikker Groep is er echter 'zorgvuldig gehandeld'. 'Er zijn altijd externe deskundigen geweest die ons adviseerden. We hebben nooit alleen beslist,' zegt woordervoerder Ab Veen. Volgens de raadsman heeft de rechter zich blindgestaard op de rapportages van de voogdij-instelling. 'De ouders waren er niet, en Remzi kon niet voor zichzelf opkomen. Helaas komen dit soort horrorverhalen in de jeugdzorg vaker voor.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)als-zwakzinnig.dhtml

Het zoveelste geval. Het zal je maar gebeuren. :{

:P
  donderdag 11 september 2014 @ 20:36:34 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144433468
Hij doorloopt het mbo fluitend, zal het hbo ook fluitend doorlopen en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.

Ik vind dit nogal een aanname van die advocaat, maar goed.
pi_144433971
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:36 schreef Twiitch het volgende:
Hij doorloopt het mbo fluitend, zal het hbo ook fluitend doorlopen en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.

Ik vind dit nogal een aanname van die advocaat, maar goed.
Hij zit nu op het hbo en studeert informatica. Of hij het fluitend doorloopt weet ik niet, maar hij bouwt websites, ontwikkelt applicaties en heeft een eigen bedrijfje. Naast die hbo-opleiding dus.

Waar het om gaat is dat hij door die stichting 10 jaar lang bij debielen met het verstand van een paddestoel is opgesloten en dat die William Schrikker Groep bij hoog en laag volhoudt zorgvuldig te hebben gehandeld.
Ik zou voorstellen met spoed al hun cliënten/patiënten door specialisten van andere instellingen te laten onderzoeken, want hun deskundigheid is beneden elke maat.

Het zal je -vloek vloek- maar overkomen, en wie garandeert dat er niet nog meer jongeren zoals Remzi onterecht tussen luierdragers en poepsmeerder zitten.
pi_144434374
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Nu ben je wel heel erg zwart/wit. Genoeg mensen hebben veel baat bij psychische zorg. Pedagogen en jeugdzorg, daar heb ik ook niet zo'n hoge pet van op.
pi_144434384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef Fok-it het volgende:
Jeugdzorg :') Triester kan je het niet bedenken.
Zorg op maat? Of nachtmerrie?

http://www.volkskrant.nl/(...)Of-nachtmerrie.dhtml

VAN ONZE VERSLAGGEEFSTER MAUD EFFTING − 11/09/14, 00:00

Hij doet informatica en is bovengemiddeld intelligent. Toch zat Remzi Cavdar (21) tien jaar opgesloten in instellingen voor verstandelijk gehandicapten. 'Natuurlijk was een pleeggezin wenselijk geweest.' .

Het is een bijna ongelooflijke rechtszaak die hij vandaag zal voeren. Zenuwachtig, maar vastberaden kijkt Remzi Cavdar om zich heen. Samen met zijn neef, zijn vader en een paar vrienden staat hij in de rechtbank van Amsterdam. 'Ik kon niet slapen vannacht', zegt hij zacht.

Remzi is een 21-jarige hbo-student informatica. Een slimme jongen die zelf websites bouwt, applicaties ontwikkelt en een eigen bedrijfje heeft. Hij heeft een iq van 118, en is bovengemiddeld intelligent.

Toen hij klein was zag zijn leven er totaal anders uit: van zijn vierde tot zijn veertiende zat hij opgesloten in instellingen voor verstandelijk gehandicapten. Tien jaar lang tussen kinderen die nauwelijks konden praten, kinderen die kwijlend rondliepen, kinderen die de hele dag met hun geslachtsdelen speelden, zwijgend voor zich uitkeken, schreeuwden, of poep tegen de muren smeerden.

En daarom is hij vandaag hier in de rechtbank.

Om de William Schrikker Groep aan te klagen, de jeugdbeschermingsinstantie die hem steeds weer tussen de verstandelijk gehandicapten plaatste en volgens hem nauwelijks iets deed met signalen dat hij daar niet thuishoorde. Hij wil schadevergoeding én excuses voor alles wat hem is overkomen.

'Het is een verloren jeugd', zegt zijn advocaat Richard Korver.

Het begint als hij vier jaar oud is. Omdat zijn vader in de gevangenis zit, leeft hij alleen met zijn moeder. Het gaat niet goed met haar: ze is psychotisch, laat hem niet naar buiten gaan, praat niet tegen hem en geeft hem op het laatst alleen nog suikerwater te eten. Ze wonen tussen het ongedierte. Remzi wordt ernstig verwaarloosd.

Als hij uit huis wordt geplaatst, belandt hij in een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Hij is vier en praat niet. Wanneer ze hem bij het AMC laten testen, komt daar uit dat hij een iq van 50 zou hebben: hij presteert 'op zwakzinnig niveau'. Het AMC beschrijft hem als een getraumatiseerd, angstig kind.

De volgende dag maakt hij opnieuw een puzzeltestje en scoort ineens op het niveau van een 5-jarige. Het AMC adviseert om Remzi te stimuleren en na te gaan in hoeverre hij zich zal ontwikkelen.

Maar een paar maanden later wordt hij simpelweg verplaatst naar een nieuwe instelling voor verstandelijk gehandicapten.

De gang van zaken lijkt tekenend voor de rest van zijn jeugd. Steeds komen er aanwijzingen dat hij daar misschien niet hoort. 'Maar de adviezen om hem te stimuleren zijn structureel niet opgevolgd', zegt advocaat Korver. 'De William Schrikker Groep hield steeds vol dat hij verstandelijk gehandicapt was. Tijdens zijn hele ondertoezichtstelling heeft hij nimmer op een passende plek gezeten.'

Remzi wordt van instelling naar instelling gesleept; in totaal doorloopt hij er twaalf. Toch zijn er wel mensen die iets in hem zien. Zo leert hij rond zijn achtste hulpverleenster Bep kennen die hem eens goed in zijn ogen kijkt en denkt: deze jongen is normaal.

'Op zijn negende kon hij nog niet tellen', vertelt Bep. 'Maar toen ik even met hem ging zitten, snapte hij het. Binnen één uur telde hij. Meteen daarna begon hij klokken te tekenen.' Bep leert hem lezen, rekenen, praten. Maar dat wordt haar volgens Korver niet in dank afgenomen. 'Ze gaf hem privélessen, in het geheim. Door deze toestand is ze zelfs haar baan kwijtgeraakt.'

Het zal dan nog jaren duren voordat Remzi eruit komt. 'De William Schrikker Groep heeft mijn jeugd verpest', zegt Remzi tegen de rechter. 'Ik kon met niemand communiceren.' Pas op zijn zeventiende mag hij eindelijk naar huis. Met hulp van Bep heeft hij zich aan alles ontworsteld. 'Als zij er niet was geweest, had hij mogelijk nog in een instelling gezeten', zegt Korver.

In de rechtszaal probeert de William Schrikker Groep (WSG) uit te leggen hoe dat komt. Hoe zij het hebben gezien. Ze beschrijven hoe ze een 4-jarig jongetje binnenkregen met wie ze zich geen raad wisten. Een jongetje met ernstige gedragsproblematiek dat niet praatte en dat moeilijk te duiden was.

'We wilden zorg op maat bieden', zegt advocaat Tanja Visser van WSG. 'Telkens hebben we met grote zorg gekeken: wat zit er in deze jongen, wat heeft hij nodig? Wat kan hij aan?'

Niet elke instelling was ideaal. 'Maar hij moest zich wel veilig voelen. Hij moest leren om met mensen om te gaan. Natuurlijk was een pleeggezin wenselijk geweest, maar helaas liggen de pleeggezinnen niet voor het oprapen. We hebben meneer Cavdar als een soort porseleinen beeldje behandeld en hem met handschoenen aangepakt. Elke keer toonde hij vooruitgang. Wij hebben hem blokje voor blokje opgebouwd.'

Maar dat gaat advocaat Korver te ver. Boos slaat hij op zijn dossier. BAM, klinkt het. 'Ik vind het stuitend om te horen dat hij volgens u dankzij de William Schrikker Groep zou zijn waar hij nu is. Echt schandalig.'

De advocaat van WSG blijft koel. 'Wij hebben onze taak goed volbracht. Telkens hebben we goede plekken gevonden voor Remzi. Hij is nu toch goed terechtgekomen in de maatschappij? Hij heeft een huis, een baan. Nergens blijkt dat het fout is gegaan.'

In de zaal klinkt hoongelach.

Dan wordt er even gesuggereerd dat WSG zijn excuses zou hebben aangeboden. Maar daar peinzen ze niet over. 'Er is geen sprake van excuses', zegt de manager van WSG. 'Nee hoor, wij betreuren het zeer dat hij dit zo heeft ervaren. Voor hem persoonlijk is dat verschrikkelijk. Maar dat betekent niet dat wij vinden dat we nalatig zijn geweest. Wij zijn voor Remzi tot het gaatje gegaan
pi_144434457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:46 schreef la_perle_rouge het volgende:

Ik zou voorstellen met spoed al hun cliënten/patiënten door specialisten van andere instellingen te laten onderzoeken, want hun deskundigheid is beneden elke maat.

Alsof het daarom dus bij álle cliënten zo is. De verantwoordelijkheid ligt bij de jeugdvoogd. Die heeft niet alle cliënten onder zijn of haar hoede.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_144434837
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Alsof het daarom dus bij álle cliënten zo is. De verantwoordelijkheid ligt bij de jeugdvoogd. Die heeft niet alle cliënten onder zijn of haar hoede.
Nee, niet alsof het bij álle cliënten zo is, maar omdat er nog één of twee kunnen zijn waarbij het ook zo is. Omdat je na zo'n blunder hun screening niet meer kan vertrouwen.

Stel bijvoorbeeld dat een onderzoek bij een groep mensen uitwijst dat er met spoed een deel van de darmen bij het merendeel moet worden verwijderd. En stel dat bij één van de 20 uitgevoerde operaties blijkt dat er niets aan de hand is, en er bij het onderzoek fouten zijn gemaakt, laat jij je dan opensnijden of vraag je een andere instelling dat onderzoek over te doen?
pi_144434918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Nee, niet alsof het bij álle cliënten zo is, maar omdat er nog één of twee kunnen zijn waarbij het ook zo is. Omdat je na zo'n blunder hun screening niet meer kan vertrouwen.

Stel bijvoorbeeld dat een onderzoek bij een groep mensen uitwijst dat er met spoed een deel van de darmen bij het merendeel moet worden verwijderd. En stel dat bij één van de 20 uitgevoerde operaties blijkt dat er niets aan de hand is, en er bij het onderzoek fouten zijn gemaakt, laat jij je dan opensnijden of vraag je een andere instelling dat onderzoek over te doen?

En waarom ligt dit aan hun screening? (even afgezien van het feit dat ik nog geen uitspraak van een rechter heb gezien dat er fouten gemaakt zijn) Het kan toch simpelweg zo zijn dat de voogd heeft zitten snurken? Waarom je dan alles overhoop zou moeten halen, weet ik niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_144435130
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En waarom ligt dit aan hun screening? (even afgezien van het feit dat ik nog geen uitspraak van een rechter heb gezien dat er fouten gemaakt zijn) Het kan toch simpelweg zo zijn dat de voogd heeft zitten snurken? Waarom je dan alles overhoop zou moeten halen, weet ik niet.
Niet alleen de voogd heeft zitten snurken, doornroosje met het hele kasteel was er niets bij, er was maar één persoon wakker, en die werd ontslagen:

"Remzi wordt van instelling naar instelling gesleept; in totaal doorloopt hij er twaalf. Toch zijn er wel mensen die iets in hem zien. Zo leert hij rond zijn achtste hulpverleenster Bep kennen die hem eens goed in zijn ogen kijkt en denkt: deze jongen is normaal.

'Op zijn negende kon hij nog niet tellen', vertelt Bep. 'Maar toen ik even met hem ging zitten, snapte hij het. Binnen één uur telde hij. Meteen daarna begon hij klokken te tekenen.' Bep leert hem lezen, rekenen, praten. Maar dat wordt haar volgens Korver niet in dank afgenomen. 'Ze gaf hem privélessen, in het geheim. Door deze toestand is ze zelfs haar baan kwijtgeraakt.'"
pi_144435174
Oke :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_144436254
Kunnen die iq-test eigenlijk ook niet sterk beïnvloed worden door je humeur? Ik heb in m'n jeugd bij verschillende test gedacht " :') " en een mooie patroontje neergezet op het multiple choice invulblad.

Ik heb dan ook zwaar tegenstrijdige resultaten behaald ):O
pi_144439362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:33 schreef Speculant. het volgende:
Kunnen die iq-test eigenlijk ook niet sterk beïnvloed worden door je humeur? Ik heb in m'n jeugd bij verschillende test gedacht " :') " en een mooie patroontje neergezet op het multiple choice invulblad.

Ik heb dan ook zwaar tegenstrijdige resultaten behaald ):O
Nee, ook dan geeft het een betrouwbaar beeld.
pi_144439437
Stichting zoals deze zitten vol met graaiers en zakkenvullers. Het enige wat voor hun telt is zo veel mogelijk "patienten" en zoveel mogelijk subsidies en uitkeringen uit zorgbudgetten.

Daarvoor zijn ze bereid om even zoveel mogelijk patienten in te nemen en te houden en deze zoveel mogelijk behandelingen geven waarvoor ze een vergoeding krijgen.
.
pi_144439634
Allemaal leuk en aardig dat hoge IQ, maar dat is nu eenmaal niet zaligmakend.

Ook mensen met een hoog IQ kunnen zich als volslagen losgeslagen idioten gedragen. Die gasten zijn dan misschien niet zwakbegaafd, maar hebben iets anders.

De neurowetenschap komt steeds meer uit zijn kinderschoenen, maar het zit er nog steeds in (zeker enkele jaren geleden). We kunnen het dus lastig mensen kwalijk nemen dat ze deze jonge als zwakbegaafd zagen.
pi_144441187
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ook dan geeft het een betrouwbaar beeld.
Hoezo? Je vult naar willekeur wat in omdat je er geen zin in hebt. Hoe kan dat betrouwbaar zijn?
  donderdag 11 september 2014 @ 23:47:22 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144442007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat hoge IQ, maar dat is nu eenmaal niet zaligmakend.

Ook mensen met een hoog IQ kunnen zich als volslagen losgeslagen idioten gedragen. Die gasten zijn dan misschien niet zwakbegaafd, maar hebben iets anders.

De neurowetenschap komt steeds meer uit zijn kinderschoenen, maar het zit er nog steeds in (zeker enkele jaren geleden). We kunnen het dus lastig mensen kwalijk nemen dat ze deze jonge als zwakbegaafd zagen.
Ze konden heus tien of twintig jaar geleden wel goed onderzoeken of iemand zwakbegaafd was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144442239
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze konden heus tien of twintig jaar geleden wel goed onderzoeken of iemand zwakbegaafd was.
Door zijn milieu had hij een erg laag IQ, hij kon niet eens fatsoenlijk praten.

Wat moet er dan onderzocht worden?
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:01:58 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144442453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Door zijn milieu had hij een erg laag IQ, hij kon niet eens fatsoenlijk praten.

Wat moet er dan onderzocht worden?
Hij had geen laag IQ. En ten minste een medewerker had duidelijk aanwijzingen dat hij een veel hoger niveau had dan de rest van de groep waarin hij geplaatst werd. Maar daar werd niks mee gedaan.

Heb je de stukken überhaupt wel gelezen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_144442469
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij had geen laag IQ. En ten minste een medewerker had duidelijk aanwijzingen dat hij een veel hoger niveau had dan de rest van de groep waarin hij geplaatst werd. Maar daar werd niks mee gedaan.

Heb je de stukken überhaupt wel gelezen?
Ja.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:03:57 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144442487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja.
Vervelende troll.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144442502
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vervelende troll.
Ik geef antwoord op je vraag.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:05:42 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144442533
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik geef antwoord op je vraag.
Nou, klaar!
The love you take is equal to the love you make.
pi_144442586
Maar goed, dat deze jonge als zwakzinnig werd gezien is volkomen logisch. Zou niet weten hoe je anders een 4 jarige die niet loopt, vage geluiden maakt en niet eens weet wat speelgoed is moet bestempelen.
pi_144442749
die ouders zijn ook niet helemaal onschuldig in dit verhaal
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:52:54 #124
434103 Tanneemarja
HerrVekrus na HerrLikrus
pi_144447141
Wat een held die Bep...en wat een walgelijk volk. En geloof maar niet dat het allemaal onkunde is; veel van die gasten zijn slim zat.
Ik neuk een roze My Little Pony. Vero est.
pi_144447386
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:52 schreef Tanneemarja het volgende:
Wat een held die Bep...en wat een walgelijk volk. En geloof maar niet dat het allemaal onkunde is; veel van die gasten zijn slim zat.
Met onkunde heeft dit niets te maken; dit is puur machtsmisbruik. We houden iemand vast, gewoon omdat we in een machtspositie zitten om dat te doen. En mensen als Bep die daar wat tegen proberen te doen, maken we gewoon kapot.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:01:25 #126
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_144450362
Beste mensen,

Ik ben dit draadje tegengekomen in de zoekresultaten van Google, graag zou ik meer duidelijkheid willen bieden over het een en ander.

Ten eerste lees ik van mensen dat men mij gevonden heeft toen ik vier was en dat ik toen niet kon praten en alleen geluiden kon uitstoten.

Dit klopt, aangezien mijn moeder een psychose heeft opgelopen, door allerlei problemen, zoals haar man in de gevangenis, Nederlandse taal niet machtig, geen familie of bekenden en voor haar in een vreemd land, heeft zij mij pedagogisch verwaarloost.

Door die pedagogische verwaarlozing, als je logisch/rationalistisch kan nadenken, heb ik een enorme achterstand in mijn ontwikkeling gekend, want als je eigen moeder zichzelf opsluit en niet meer met de buitenwereld communiceert, leer je ook niks en gaat je ontwikkeling zelfs achteruit.

Toen het nog goed ging met mijn moeder, tot mijn 2e, had ik volgens het consultatiebureau een vlotte ontwikkeling. Dit druist tegen de aanname dat ik ooit verstandelijk gehandicapt kon zijn, want ik had immers een normale en zelfs een vlotte ontwikkeling.

Dan zou ik nog even terug willen kijken naar de opmerking van "theunderdog" van dat een test een momentopname is, dat is geheel juist.

Wat zou jij doen als je een deskundige was en je treft een kind aan die pedagogisch is verwaarloost en ondervoed is? Dit is aan traumatisch ervaring voor zowel het kind als de moeder, denk je dat er iets te testen valt?

Gaat er dan niet een lampje branden van, misschien moeten we er eerst voor zorgen dat het kind een stabiele milieu heeft, misschien moeten we zijn achtergrond verifiëren, kijken wat er aan de hand is?

Wat doet men, ze scheiden mij van mijn moeder, voeren mij af naar een andere locatie en testen mij, denk je dat een kind niet helemaal panisch wordt? Denk je dt een kind zin heeft om doodleuk een paar testen te maken?

Het kind heeft een lange periode alleen met zijn moeder doorbracht en niet wordt het zomaar gescheiden van zijn moeder? Dit is dus ook een traumatische ervaring en inderdaad hierdoor begon mijn gedrag dus te verslechteren, als ik er zo op terug kijkt lijkt mij dit logisch.

"theunderdog" zegt ook het volgende: "Deze jonge had gewoon op het begin al bij de jongeren met gedragsproblemen moeten zitten. Het is namelijk nogal een evidentie dat hij laag scoorde op de IQ test aangezien hij zich nooit heeft kunnen ontwikkelen."

Uw zin klopt deels, maar "gedragsproblemen" zoals u dat omschrijft is volkomen te verklaren, doordat men mij verkeerd behandelt en mij ook scheid van mijn moeder, dit is voor een kind een traumatische ervaring.

Ik stel voor dat ze niet goed mijn achtergrond hebben geverifieerd en dat ze hierdoor mij niet moesten testen, maar anders hadden moeten handelen.

"speknek" ik moest van jouw commentaar kosten, het is gewoon uitermate labiel dat je zo'n commentaar durft op te schrijven zonder je in het verhaal te verdiepen, echter ik zal jou commentaar met feiten bestrijden.

Commentaar "speknek" "Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting. Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten. Hij zal ook niet onterecht naar een zmok school gegaan zijn, dat heeft met IQ weinig te maken. Kan die Hansturk wel leuk gaan zitten brommen dat het nooit meer mag gebeuren, "

Allereerst wat ik hierboven aan "theunderdog" geldt ook voor jouw brabbel, als pedagogisch verwaarloost bent heb je je niet kunnen ontwikkelen, dit is gewoonweg niet mogelijk, ik zat binnen opgesloten met mijn moeder toen zij een psychose kreeg.

Nogmaals, ga niet brallen over dingen waarin je je niet in hebt verdiept.

Commentaar van "Smack10" "Het zijn ook altijd de tokkies die klagen over jeugdzorg.

Zijn verslaafd, hebben 3 kinderen, vaak sprake van huiselijk geweld maar ze denken het zelf wel allemaal beter te weten."

Beste "Smack10" Volgens mij is mevrouw Weeteling geen "tokkie" maar een hoogopgeleide deskundige in haar vakgebied, eveneens met een aantal collega's die ook zagen dat ik absoluut niet verstandelijk gehandicapt kon zijn. Ik snap niet precies wat u bedoelt met "tokkie" en wie daar onder vallen, maar ik kan u verzekeren dat uw commentaar gewoonweg onjuist en kortzichtig is.

"speknek" "Denk je dat een kind dat tot zijn vierde zwaar verwaarloosd is en de ontwikkeling van een dreumes heeft geen ernstige gedragsproblemen heeft tot aan de middelbare school?"

Ja, want ik hoefde mijn capaciteiten nooit te gebruiken, ik heb tot mijn 18e nauwelijks een boek opengeslagen, het was zelfs zo erg dat ik moest leren leren, omdat ik dat nog nooit had gedaan.

Daardoor verveelde ik mij heel erg, en ik werd ook niet behandeld voor mij traumatische verleden, ik werd vroeger gepest doordat ik overgewicht had en doordat ik altijd anders was dan de andere door mijn geheime verleden die ik altijd meedroeg.

En nogmaals, aangezien je commentaar uit de lucht is gegrepen, verzoek ik u uw hersencellen wel te gebruiken, of moeten wij u ook opsluiten in een inrichting? Dat is uw mening toch?

Voor de mensen die nog wel logisch kunnen nadenken en zich op een redelijkerwijs verdiepen in het proces, adviseer ik u de onderstaande links te bekijken:

Documentaire Brandpunt: youtube.com/watch?v=YCblPEtksko
Facebookpagina voor het proces: facebook.com/CavdarWSG

Mijn twitter: twitter.com/remzicavdar
Op mijn website kunt u alle social media kanalen bekijken: remzi.info

Groet,

Remzi Cavdar
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:21:40 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_144450916
Excuses voor het scheldwoord dat ik heb gebruikt. Ik blijf erbij dat je (gegeven het verhaal zoals wij dat kennen) op dat moment terecht uit huis geplaatst bent, dat ze je vervolgens niet adequaat geholpen lijken te hebben is iets anders en zeer spijtig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144451341
Ah...Remzi post zelf mee nu? Interessant.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_144452458
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:49 schreef fathank het volgende:
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
het verteld iets over je ruimtelijk inzicht , dit is een maatstaaf voor moeilijke technische beroepen en wetenschap , per moment kan je een paar punten hoger of lager scoren , maar over het algemeen is het wel vrij nauwkeurig.
pi_144454651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:21 schreef speknek het volgende:
Excuses voor het scheldwoord dat ik heb gebruikt. Ik blijf erbij dat je (gegeven het verhaal zoals wij dat kennen) op dat moment terecht uit huis geplaatst bent, dat ze je vervolgens niet adequaat geholpen lijken te hebben is iets anders en zeer spijtig.
ik denk dat er, net als in dat eerdere verhaal over Hansje, meer mogelijkheden zouden moeten zijn om moeder en kind samen op te nemen en te behandelen (helpen).
Triest dat het nu zo gelopen is. Succes met je rechtszaak.
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:44:49 #131
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_144457086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:21 schreef speknek het volgende:
Excuses voor het scheldwoord dat ik heb gebruikt. Ik blijf erbij dat je (gegeven het verhaal zoals wij dat kennen) op dat moment terecht uit huis geplaatst bent, dat ze je vervolgens niet adequaat geholpen lijken te hebben is iets anders en zeer spijtig.
Wat jij er van vind is volkomen irrelevant. Net zoals de mening van anderen die denken internet deskundige op dit gebied te zijn. Jullie zitten allemaal een beetje als een stel klapjosti's op jullie toetsenborden te rammen en denken dat jullie de waarheid in pacht hebben. Stelletje randdebielen dat jullie zijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:48:01 #132
434103 Tanneemarja
HerrVekrus na HerrLikrus
pi_144457193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ah...Remzi post zelf mee nu? Interessant.
Haha nee...en ik weet wie het wel is, ik herken 'm :D die gast heeft wel 20 klonen hier :D
Ik neuk een roze My Little Pony. Vero est.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 september 2014 @ 15:53:55 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_144457355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:01 schreef remzicavdar het volgende:
Beste mensen,

Toen stopte ik met lezen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:13:53 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_144459752
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:44 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Wat jij er van vind is volkomen irrelevant. Net zoals de mening van anderen die denken internet deskundige op dit gebied te zijn. Jullie zitten allemaal een beetje als een stel klapjosti's op jullie toetsenborden te rammen en denken dat jullie de waarheid in pacht hebben. Stelletje randdebielen dat jullie zijn.
Dat is wel een beetje het idee van een discussieforum hmm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144460023
Ja, mijn zusje had ook last van de William Schrikker Groep omdat ze tijdens een gesprek met een docent had gezegd dat ze geesten hoorde. Gelijk Jeugdzorg en al die ellende erop af, maar ze hebben haar misschien een week vastgehouden in een instelling voordat ze werd losgelaten. Tegenwoordig studeert ze geneeskunde aan de Radboud. Ik ben daarom ook al heel lang wantrouwend jegens deze organisaties. Ik heb als oudste vaak het woord moeten doen voor mijn ouders, omdat ze de Nederlandse taal bar slecht beheersen. Ze lopen zo over je heen dat soort organisaties. Vooral Marokkanen, zoals wij, en Turken daar geilen ze op. Vooral omdat de ouderen zwak staan omdat ze het Nederlands niet spreken en de rechter gaat veelal mee met dat soort organisaties. Ze hoeven alleen een vordering voor uithuisplaatsing in te dienen, een beetje motiveren wat ze is opgevallen aan het kind, ontwikkeling zus en dit, rechter geeft akkoord, en zonder dat ze de ouders hebben gehoord. Hopsakee staan ze voor de deur met de hele politiekorps omdat een kind zegt dat ze geesten hoorde. Kankerlijers.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vergo_Kaido op 12-09-2014 17:40:06 ]
pi_144461013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:22 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Hoezo? Je vult naar willekeur wat in omdat je er geen zin in hebt. Hoe kan dat betrouwbaar zijn?
:')
pi_144469405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:08 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, dat deze jonge als zwakzinnig werd gezien is volkomen logisch. Zou niet weten hoe je anders een 4 jarige die niet loopt, vage geluiden maakt en niet eens weet wat speelgoed is moet bestempelen.
Volkomen logisch? Hoe kom je daar nou bij? Voor een leek die de voorgeschiedenis niet kent, ja, maar als je weet dat het kind jarenlang verwaarloosd is, zonder enige stimulans van buitenaf, is het enige wat volkomen logisch zou zijn geweest om eerst te onderzoeken of en hoe het kind reageert als het wel gestimuleerd wordt. Als ik het goed heb gelezen is dat zelfs gebeurt, maar is het advies om het kind te stimuleren en te kijken wat er gebeurt binnen de kortste keren doodleuk genegeerd.

Maar tja, dat kan je tot bepaalde hoogte misschien nog begrijpen, het is redelijk onbekend terrein, zelfs voor de professionelen. Wat absoluut onbegrijpelijk is, is dat er jaren later niet adequaat gereageerd is op het gegeven dat hij binnen no time leert rekenen, in tegendeel, diegene die het hem geleerd heeft raakte daarom haar baan kwijt. Dat is moedwillig negeren dat je verkeerd zit met je diagnose, vakidioten die tot en met vandaag niet toe kunnen geven dat ze het volkomen verkeerd hebben aangepakt.
pleased to meet you
  zaterdag 13 september 2014 @ 06:48:23 #138
434103 Tanneemarja
HerrVekrus na HerrLikrus
pi_144478129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Volkomen logisch? Hoe kom je daar nou bij? Voor een leek die de voorgeschiedenis niet kent, ja, maar als je weet dat het kind jarenlang verwaarloosd is, zonder enige stimulans van buitenaf, is het enige wat volkomen logisch zou zijn geweest om eerst te onderzoeken of en hoe het kind reageert als het wel gestimuleerd wordt. Als ik het goed heb gelezen is dat zelfs gebeurt, maar is het advies om het kind te stimuleren en te kijken wat er gebeurt binnen de kortste keren doodleuk genegeerd.

Maar tja, dat kan je tot bepaalde hoogte misschien nog begrijpen, het is redelijk onbekend terrein, zelfs voor de professionelen. Wat absoluut onbegrijpelijk is, is dat er jaren later niet adequaat gereageerd is op het gegeven dat hij binnen no time leert rekenen, in tegendeel, diegene die het hem geleerd heeft raakte daarom haar baan kwijt. Dat is moedwillig negeren dat je verkeerd zit met je diagnose, vakidioten die tot en met vandaag niet toe kunnen geven dat ze het volkomen verkeerd hebben aangepakt.
Haha nee hoor, dat zijn malicieuze figuren die daar onderling nog over opscheppen ook :D
Ik neuk een roze My Little Pony. Vero est.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 11:44:33 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_144480692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:25 schreef Vergo_Kaido het volgende:
Ja, mijn zusje had ook last van de William Schrikker Groep omdat ze tijdens een gesprek met een docent had gezegd dat ze geesten hoorde. Gelijk Jeugdzorg en al die ellende erop af, maar ze hebben haar misschien een week vastgehouden in een instelling voordat ze werd losgelaten. Tegenwoordig studeert ze geneeskunde aan de Radboud. Ik ben daarom ook al heel lang wantrouwend jegens deze organisaties. Ik heb als oudste vaak het woord moeten doen voor mijn ouders, omdat ze de Nederlandse taal bar slecht beheersen. Ze lopen zo over je heen dat soort organisaties. Vooral Marokkanen, zoals wij, en Turken daar geilen ze op. Vooral omdat de ouderen zwak staan omdat ze het Nederlands niet spreken en de rechter gaat veelal mee met dat soort organisaties. Ze hoeven alleen een vordering voor uithuisplaatsing in te dienen, een beetje motiveren wat ze is opgevallen aan het kind, ontwikkeling zus en dit, rechter geeft akkoord, en zonder dat ze de ouders hebben gehoord. Hopsakee staan ze voor de deur met de hele politiekorps omdat een kind zegt dat ze geesten hoorde. Kankerlijers.
:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144485877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Volkomen logisch? Hoe kom je daar nou bij? Voor een leek die de voorgeschiedenis niet kent, ja, maar als je weet dat het kind jarenlang verwaarloosd is, zonder enige stimulans van buitenaf, is het enige wat volkomen logisch zou zijn geweest om eerst te onderzoeken of en hoe het kind reageert als het wel gestimuleerd wordt. Als ik het goed heb gelezen is dat zelfs gebeurt, maar is het advies om het kind te stimuleren en te kijken wat er gebeurt binnen de kortste keren doodleuk genegeerd.

Maar tja, dat kan je tot bepaalde hoogte misschien nog begrijpen, het is redelijk onbekend terrein, zelfs voor de professionelen. Wat absoluut onbegrijpelijk is, is dat er jaren later niet adequaat gereageerd is op het gegeven dat hij binnen no time leert rekenen, in tegendeel, diegene die het hem geleerd heeft raakte daarom haar baan kwijt. Dat is moedwillig negeren dat je verkeerd zit met je diagnose, vakidioten die tot en met vandaag niet toe kunnen geven dat ze het volkomen verkeerd hebben aangepakt.
Dit wilde ik ook schrijven. Scheelt mij weer wat typen. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 15:32:33 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_144486151
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook schrijven. Scheelt mij weer wat typen. :)
Schrijven of typen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144486188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Schrijven of typen ?

:P
Schrijven doe je met een ganzenveer, kladderen met een balpen en typen met een typemachine alsook mede maar niet exclusief een computer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 15:36:15 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_144486263
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Schrijven doe je met een ganzenveer, kladderen met een balpen en typen met een typemachine alsook mede maar niet exclusief een computer.
Begrijp deze zin niet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144486308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Begrijp deze zin niet.

:P
Ik niet schrijf, ik is type jwtzlf.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 15:40:16 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_144486365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik niet schrijf, ik is type jwtzlf.
Succes met je klinkers.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144486500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Succes met je klinkers.

:T
Bdnkt.

:P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:56:16 #147
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144486725
herkenbaar.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144487054
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Serieus? :')

Tering wat een kutkick, zie ik net :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 16:33:31 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_144487786
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bdnkt.

:P
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144488485
Ach sommige mensen bloeien later op, zo zie je maar welke invloed een omgeving op iemand kan hebben. Als je iemand met een IQ van 180 niks leert dan zal diegene ook een achterstand hebben. En de wil moet er natuurlijk ook zijn.

Fijn voor hem dat die toch beter begaafd is dan dat men dacht.
  zondag 14 september 2014 @ 16:19:23 #151
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_144517368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:48 schreef Tanneemarja het volgende:

[..]

Haha nee...en ik weet wie het wel is, ik herken 'm :D die gast heeft wel 20 klonen hier :D
Dit is mijn echte account, check maar mijn profiel :)
Zie: forum.fok.nl/user/profile/434193

Zie hier van mijn officiële Twitter account een tweet: twitter.com/remzicavdar/status/511197066996240386

Zie hier facebook account statusupdate: facebook.com/remzicavdar1993/posts/10205075458150717

Jullie kunnen vragen aan mij stellen, ik zal af en toe checken of er iemand iets nieuws heeft geplaatst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toen stopte ik met lezen.

:T
Dit vind ik niet alleen uitermate respectloos, echter het is ook compleet getypt zonder erbij na te denken en te realiseren wat men allemaal heeft meegemaakt.

Als dit een gemiddelde volwassenen is die leeft in de maatschappij van tegenwoordig dan klopt de bewering dat ik misschien een intelligentie hebt die de gemiddelde persoon niet zou kunnen snappen.


quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Volkomen logisch? Hoe kom je daar nou bij? Voor een leek die de voorgeschiedenis niet kent, ja, maar als je weet dat het kind jarenlang verwaarloosd is, zonder enige stimulans van buitenaf, is het enige wat volkomen logisch zou zijn geweest om eerst te onderzoeken of en hoe het kind reageert als het wel gestimuleerd wordt. Als ik het goed heb gelezen is dat zelfs gebeurt, maar is het advies om het kind te stimuleren en te kijken wat er gebeurt binnen de kortste keren doodleuk genegeerd.

Maar tja, dat kan je tot bepaalde hoogte misschien nog begrijpen, het is redelijk onbekend terrein, zelfs voor de professionelen. Wat absoluut onbegrijpelijk is, is dat er jaren later niet adequaat gereageerd is op het gegeven dat hij binnen no time leert rekenen, in tegendeel, diegene die het hem geleerd heeft raakte daarom haar baan kwijt. Dat is moedwillig negeren dat je verkeerd zit met je diagnose, vakidioten die tot en met vandaag niet toe kunnen geven dat ze het volkomen verkeerd hebben aangepakt.
Het is zelfs zo vreemd dat de "deskundige" mij destijds op een latere periode nog een keer heeft getest en daar scoorde ik zelfs op het niveau van een vijf jarige jongetje, en ik was toen vier jaar, dus volgens hen zou ik dus destijds al bovengemiddeld intelligent moeten zijn.

Echter heeft men die score niet serieus genomen, want men zei dat ik die test al eens eerder heb gemaakt. En volgens hun redenering zou een verstandelijk gehandicapte het dan beter kunnen doen. Desalniettemin staat dit haaks op de hieronder genoemde feiten.

1. Ten eerste een verstandelijk gehandicapte leert niet van zijn fouten.

2. Ten tweede een verstandelijk gehandicapte zou bepaalde dingen niet kunnen onthouden of zelfs helemaal niks kunnen onthouden.

3. Ten derde een verstandelijk gehandicapte heeft geen fijn motoriek en/of heeft ander symptomen, (daar gaat de deskundige over in deze zaak)

Als ik langzamerhand logisch/rationeel de feiten bekijk heeft men onzorgvuldig en onrechtmatig gehandeld.

Daar gaat het hele proces over, dit is de kern. Ik klaag ze aan omdat ze onzorgvuldig, onrechtmatig hebben gehandeld.

Doordat ze zo hebben gehandeld heeft de Nederlandse staat indirect gefaald haar zorgplicht uit te oefenen, want de William Schrikker Stichting heeft het mandaat van de Nederlandse staat om haar zorgplicht uit te voeren.

De WSG is een semi-overheidsinstantie, weliswaar een stichting, desalniettemin een stichting met een mandaat van de overheid om haar zorgplicht uit te voeren.


Ik hoop dat ik dit proces mensen zou kunnen wakker schudden, dat het ook hier in Nederland niet perfect is. Men kan hier ook pedagogische verwaarlozing aantreffen, onjuist handelen van instellingen, dit komt niet alleen in minder ontwikkelde landen voor, maar ook hier!


Steun ons met een "like" op de facebookpagina van het proces, zie facebook.com/CavdarWSG

[ Bericht 9% gewijzigd door remzicavdar op 14-09-2014 19:01:44 ]
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_144529348
Echt wel dat dit de echte Remzi is en echt wel dat er heel veel fouten gemaakt worden bij jeugdzorg en zijn ketenpartners.

En echt niet dat dit allemaal tokkies zijn.

Wat Remzi is overkomen is een schande, stel je eens voor 12 jaar van je leven onschuldig opgesloten zitten!
pi_144529641
jeugdzorg :')

godverdomme wat een debielen daar
  zondag 14 september 2014 @ 21:16:21 #154
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_144529718
Ja, laten we een online sessie houden!
Ik zou graag ieder zijn of haar vraag willen beantwoorden.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_144546913
Toen werd het stil Remzi!

Slecht handelen door instanties als jeugdzorg en ketenpartners word tot op dit moment niet gezien als kindermishandeling met als gevolg dat de daders beloond worden en de ouders en hun kinderen het nakijken hebben!
  woensdag 17 september 2014 @ 11:57:31 #156
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_144618580
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:51 schreef ViaVon het volgende:
Toen werd het stil Remzi!

Slecht handelen door instanties als jeugdzorg en ketenpartners word tot op dit moment niet gezien als kindermishandeling met als gevolg dat de daders beloond worden en de ouders en hun kinderen het nakijken hebben!
Ja, dat is vreemd, misschien zijn de heren geschrikt dat ik reageer of is men schuw.
Jammer, ik had graag op een volwassen manier gediscussieerd over de feiten.

Wellicht voor de mensen die geïnteresseerd zijn naar de rechtszaak er iets aan hebben.
Want dit draadje staat hoog in de zoekresultaten van Google, dus men komt dit vanzelf wel tegen.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 14:47:07 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_145734161
Remzi Cavdar, een 21-jarige student die tot zijn 14de in instellingen voor verstandelijk gehandicapten zat, bezocht in die tijd ruim een half jaar lang het vmbo. Overdag zat hij op school, 's avonds moest hij terug naar de instelling met ernstig verstandelijk gehandicapten, van wie een deel niet kon praten of ontlasting tegen de muren smeerde.

Dat blijkt uit een interview met Cavdar, die vandaag zijn verhaal vertelt in de Volkskrant, en uit documenten in zijn dossier.

De nu 21-jarige Cavdar bleek later een bovengemiddeld IQ van 118 te hebben. Hij voert nu een rechtszaak tegen de William Schrikker Groep, de jeugdbeschermingsinstantie voor kinderen met een beperking. Die zag lange tijd niet dat hij een normaal kind was en plaatste hem keer op keer in de instellingen. De uitspraak wordt woensdag verwacht.

De nu 21-jarige Cavdar bleek later een bovengemiddeld IQ van 118 te hebben
Op het vmbo durfde Cavdar niet te vertellen waar hij woonde. 'Ik draaide eromheen. Echte vrienden had ik niet. Ik kon geen afspraken maken. Ik werd extreem veel gepest, ook omdat ik in die tijd heel dik was. Ik heb nachten liggen huilen in mijn bed. Ik kon niks, ik mocht niks.' Hij vertelt hoe hij erover dacht te ontsnappen uit de instelling, waar de begeleiders volgens hem vrijwel niets met hem deden. 'De groepsleiding zat de hele dag in het hok koffie te drinken of verslagen te maken.' Een hulpverleenster die wel aan de bel trok, werd uiteindelijk ontslagen vanwege 'een arbeidsconflict'.

In diezelfde tijd was al bijna een jaar bekend dat hij een IQ had van - toen nog - 108. De rechter had geoordeeld dat hij zo snel mogelijk weg moest uit de instelling, maar pas op zijn 14de werd hij overgeplaatst naar een andere instelling. Het vmbo dat hij bezocht bestaat inmiddels niet meer.

De William Schrikker Groep (WSG) zegt het spijtig te vinden dat dit is gebeurd. Volgens bestuurder Erik Heijdelberg is het uitermate moeilijk om kinderen met een zulke problemen op een goede plek geplaatst te krijgen, zoals een pleeggezin. 'Wij hebben ons uiterste best gedaan. In onze betrokkenheid en alertheid is niets misgegaan. Wij hebben ons suf gezocht naar plaatsen, maar we kregen afwijzing na afwijzing. Er waren gewoon geen pleeggezinnen voor hem.'

Specialisten moeten langer wachten voordat ze kinderen het etiket 'verstandelijk gehandicapt' opplakken
Op zijn 4de werd Cavdar thuis totaal verwaarloosd aangetroffen in een berg vuilnis. Hij praatte niet, kon niet lopen en was ernstig ondervoed. Deskundigen noemden hem 'een wolvenkind' en concludeerden dat hij zwakzinnig was. Aan de diagnose werd jarenlang nauwelijks getwijfeld.

Volgens Heijdelberg moet er een expertisecentrum komen om kinderen te onderzoeken die ernstig zijn verwaarloosd. Specialisten moeten volgens hem langer wachten voordat ze kinderen het etiket 'verstandelijk gehandicapt' opplakken.

'Jaarlijks worden enkele tientallen kinderen extreem verwaarloosd aangetroffen', zegt hij. 'Deskundigen moeten bij hen misschien langer zeggen: we weten het nog niet. Het onderzoek naar hen gebeurt nu versplinterd: een arts hier, een psycholoog daar, een psychiater daar. Daardoor verdwijnt het overzicht. Wij vinden dat deze kinderen moeten worden onderzocht door specialistische teams, die hetzelfde kind jarenlang blijven volgen. Dat is de les die wij trekken.'

'Als eenmaal een diagnose is gesteld, blijft die vaak jarenlang hangen aan het kind', zegt hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie Robert Vermeiren. 'Daarom is het belangrijk deze kinderen systematisch te heronderzoeken. Dat geldt ook voor kinderen die een trauma hebben meegemaakt.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145738833
Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit artikel: hij heeft autisme. Op late leeftijd gaan praten, ogenschijnlijk een lagere intelligentie hebben, 'intelligenter' worden bij het ouder worden (ontwikkelingsachterstand die die schijn doet ontstaan doordat je onterecht wordt vergeleken met leeftijdsgenoten), sociale problemen, allemaal kenmerken van een hoogintelligente autist.
Lekker geblunderd in ieder geval. Niet dat het mij verrast, de hulpverlening in Nederland is niet al te professioneel en dat heeft ironisch genoeg waarschijnlijk mede te maken met over-organisatie (tig organisaties waardoor het allemaal versnipperd geraakt en ze teveel bezig zijn met bureaucratie en er te weinig vaste lijnen zijn tussen de klant en een hulpverlener).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145738913
http://www.volkskrant.nl/(...)or-rechter~a3772027/
Hier geven ze het zelf ook aan:

Het onderzoek naar hen gebeurt nu versplinterd: een arts hier, een psycholoog daar, een psychiater daar. Daardoor verdwijnt het overzicht. Wij vinden dat deze kinderen moeten worden onderzocht door specialistische teams, die hetzelfde kind jarenlang blijven volgen. Dat is de les die wij trekken.'

'Als eenmaal een diagnose is gesteld, blijft die vaak jarenlang hangen aan het kind', zegt hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie Robert Vermeiren. 'Daarom is het belangrijk deze kinderen systematisch te heronderzoeken. Dat geldt ook voor kinderen die een trauma hebben meegemaakt.'


Ze weten het en nog verandert het niet. Dat ligt niet alleen aan hen, eigenlijk zou de overheid eens de regie moeten nemen en het onder moeten brengen bij zo weinig mogelijk organisaties.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:46:07 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145738915
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit artikel: hij heeft autisme. Op late leeftijd gaan praten, ogenschijnlijk een lagere intelligentie hebben, 'intelligenter' worden bij het ouder worden (ontwikkelingsachterstand die die schijn doet ontstaan doordat je onterecht wordt vergeleken met leeftijdsgenoten), sociale problemen, allemaal kenmerken van een hoogintelligente autist.
Lekker geblunderd in ieder geval. Niet dat het mij verrast, de hulpverlening in Nederland is niet al te professioneel en dat heeft ironisch genoeg waarschijnlijk mede te maken met over-organisatie (tig organisaties waardoor het allemaal versnipperd geraakt en ze teveel bezig zijn met bureaucratie en er te weinig vaste lijnen zijn tussen de klant en een hulpverlener).
Volgens mij wordt autisme nergens genoemd. Dat hij laat ging praten, heeft waarschijnlijk puur te maken met de vroege jeugd met zijn moeder die dus twee jaar niet tegen hem heeft gepraat. De ontwikkelingsachterstanden hoef je niet in autisme te zoeken, die kwamen duidelijk door de 'bijzondere' omstandigheden.
The love you take is equal to the love you make.
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 16:49:55 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_145739065
quote:
4s.gif Op zondag 14 september 2014 16:19 schreef remzicavdar het volgende:

[..]

Dit is mijn echte account, check maar mijn profiel :)
Zie: forum.fok.nl/user/profile/434193

Zie hier van mijn officiële Twitter account een tweet: twitter.com/remzicavdar/status/511197066996240386

Zie hier facebook account statusupdate: facebook.com/remzicavdar1993/posts/10205075458150717

Jullie kunnen vragen aan mij stellen, ik zal af en toe checken of er iemand iets nieuws heeft geplaatst.

[..]

Dit vind ik niet alleen uitermate respectloos, echter het is ook compleet getypt zonder erbij na te denken en te realiseren wat men allemaal heeft meegemaakt.

Als dit een gemiddelde volwassenen is die leeft in de maatschappij van tegenwoordig dan klopt de bewering dat ik misschien een intelligentie hebt die de gemiddelde persoon niet zou kunnen snappen.

[..]

Het is zelfs zo vreemd dat de "deskundige" mij destijds op een latere periode nog een keer heeft getest en daar scoorde ik zelfs op het niveau van een vijf jarige jongetje, en ik was toen vier jaar, dus volgens hen zou ik dus destijds al bovengemiddeld intelligent moeten zijn.

Echter heeft men die score niet serieus genomen, want men zei dat ik die test al eens eerder heb gemaakt. En volgens hun redenering zou een verstandelijk gehandicapte het dan beter kunnen doen. Desalniettemin staat dit haaks op de hieronder genoemde feiten.

1. Ten eerste een verstandelijk gehandicapte leert niet van zijn fouten.

2. Ten tweede een verstandelijk gehandicapte zou bepaalde dingen niet kunnen onthouden of zelfs helemaal niks kunnen onthouden.

3. Ten derde een verstandelijk gehandicapte heeft geen fijn motoriek en/of heeft ander symptomen, (daar gaat de deskundige over in deze zaak)

Als ik langzamerhand logisch/rationeel de feiten bekijk heeft men onzorgvuldig en onrechtmatig gehandeld.

Daar gaat het hele proces over, dit is de kern. Ik klaag ze aan omdat ze onzorgvuldig, onrechtmatig hebben gehandeld.

Doordat ze zo hebben gehandeld heeft de Nederlandse staat indirect gefaald haar zorgplicht uit te oefenen, want de William Schrikker Stichting heeft het mandaat van de Nederlandse staat om haar zorgplicht uit te voeren.

De WSG is een semi-overheidsinstantie, weliswaar een stichting, desalniettemin een stichting met een mandaat van de overheid om haar zorgplicht uit te voeren.

Ik hoop dat ik dit proces mensen zou kunnen wakker schudden, dat het ook hier in Nederland niet perfect is. Men kan hier ook pedagogische verwaarlozing aantreffen, onjuist handelen van instellingen, dit komt niet alleen in minder ontwikkelde landen voor, maar ook hier!

_O_ :D _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145739134
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij wordt autisme nergens genoemd. Dat hij laat ging praten, heeft waarschijnlijk puur te maken met de vroege jeugd met zijn moeder die dus twee jaar niet tegen hem heeft gepraat. De ontwikkelingsachterstanden hoef je niet in autisme te zoeken, die kwamen duidelijk door de 'bijzondere' omstandigheden.
In het artikel van de Volkskrant niet (bij het lezen van dat artikel kreeg ik echter dit vermoeden), in het artikel van de AD wordt gemeld dat hij in een klas met autistische kinderen terecht kwam.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat hij autisme heeft maar de combinatie van hoge intelligentie, het als extreem dom ingeschat worden op jonge leeftijd ("zwakzinnig"), het laat gaan praten, de schijnbare spectaculaire groei van intelligentie en sociaalemotionele problemen wijzen op een forse ontwikkelingsachterstand. Daar zijn wij het over eens. De meest waarschijnlijke oorzaak van die forse ontwikkelingsachterstand is m.i. autisme. Noem maar eens wat anders wat dit in die mate veroorzaakt. Let wel, we hebben het over een zeer intelligent iemand. Indien er inderdaad sprake zou zijn van autisme dan zou het ook nog eens best kunnen dat hij begaafd is op de schoolse gebieden (rekenen, taal, logica, ...) indien de Wechslertest is gebruikt die in die setting het meest wordt gebruikt. Deze mensen presteren immers in het algemeen fors lager op de niet-schoolse (niet-klassieke) onderdelen van die test, dat gat tussen de beide componenten is een belangrijke indicator.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:53:16 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145739213
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het artikel van de Volkskrant niet (bij het lezen van dat artikel kreeg ik echter dit vermoeden), in het artikel van de AD wordt gemeld dat hij in een klas met autistische kinderen terecht kwam.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat hij autisme heeft maar de combinatie van hoge intelligentie, het als extreem dom ingeschat worden op jonge leeftijd ("zwakzinnig"), het laat gaan praten, de schijnbare spectaculaire groei van intelligentie en sociaalemotionele problemen wijzen op een forse ontwikkelingsachterstand. Daar zijn wij het over eens. De meest waarschijnlijke oorzaak van die forse ontwikkelingsachterstand is m.i. autisme. Noem maar eens wat anders wat dit in die mate veroorzaakt. Let wel, we hebben het over een zeer intelligent iemand.
Dat zeg ik net. Het gegeven dat hij van zijn tweede tot zijn vierde met alleen zijn moeder te maken heeft gehad en dat zij die twee jaar niets meer tegen hem zei.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145739296
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Het gegeven dat hij van zijn tweede tot zijn vierde met alleen zijn moeder te maken heeft gehad en dat zij die twee jaar niets meer tegen hem zei.
Het zou kunnen maar dan moeten we meer weten over die situatie, dat staat nu helaas nog te vaag omschreven. Het is trouwens vrij gewoon dat een autistisch kind een autistische ouder heeft dus misschien speelt beide wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145739348
Hoe dan ook heeft de hulpverlening flink gefaald. Het begint natuurlijk al met dat je in Nederland niet verplicht naar de peuterschool moet en dat er niet wat meer monitoring is bij kinderen, zeker bij het eerste kind. Dat ze vervolgens hem zo slecht hebben opgevangen is om het schaamrood van op je kaken te krijgen, dat hoort niet te kunnen gebeuren in een welvarend land. En toch zal het blijven gebeuren aangezien die overorganisatie en versnippering niet worden aangepakt. Honderd koninkrijkjes binnen de hulpverlening die langs elkaar heen werken. Tragisch.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:59:15 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145739500
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou kunnen maar dan moeten we meer weten over die situatie, dat staat nu helaas nog te vaag omschreven. Het is trouwens vrij gewoon dat een autistisch kind een autistische ouder heeft dus misschien speelt beide wel.
Zijn moeder had ernstige psychische problemen. Een kind dat in die leeftijd geen normale stimulans uit zijn omgeving krijgt, loopt altijd een ontwikkelingsachterstand op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145739612
Die ontwikkelingsachterstand classificeerde ze toen gewoon als "zwakbegaafd"..
pi_145739695
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zijn moeder had ernstige psychische problemen. Een kind dat in die leeftijd geen normale stimulans uit zijn omgeving krijgt, loopt altijd een ontwikkelingsachterstand op.
Natuurlijk maar we kunnen verder niets hierover zeggen aangezien dat knipseltje veel te weinig informatie geeft. Of kan jij wel uit dat knipseltje halen hoeveel hij als baby, peuter en kleuter buiten kwam? Ging hij naar een opvang toe als baby en peuter? Ging hij naar een peuterschool toe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan ook heeft de hulpverlening flink gefaald. Het begint natuurlijk al met dat je in Nederland niet verplicht naar de peuterschool moet en dat er niet wat meer monitoring is bij kinderen, zeker bij het eerste kind. Dat ze vervolgens hem zo slecht hebben opgevangen is om het schaamrood van op je kaken te krijgen, dat hoort niet te kunnen gebeuren in een welvarend land. En toch zal het blijven gebeuren aangezien die overorganisatie en versnippering niet worden aangepakt. Honderd koninkrijkjes binnen de hulpverlening die langs elkaar heen werken. Tragisch.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:04:50 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145739763
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk maar we kunnen verder niets hierover zeggen aangezien dat knipseltje veel te weinig informatie geeft. Of kan jij wel uit dat knipseltje halen hoeveel hij als baby, peuter en kleuter buiten kwam? Ging hij naar een opvang toe als baby en peuter? Ging hij naar een peuterschool toe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan ook heeft de hulpverlening flink gefaald. Het begint natuurlijk al met dat je in Nederland niet verplicht naar de peuterschool moet en dat er niet wat meer monitoring is bij kinderen, zeker bij het eerste kind. Dat ze vervolgens hem zo slecht hebben opgevangen is om het schaamrood van op je kaken te krijgen, dat hoort niet te kunnen gebeuren in een welvarend land. En toch zal het blijven gebeuren aangezien die overorganisatie en versnippering niet worden aangepakt. Honderd koninkrijkjes binnen de hulpverlening die langs elkaar heen werken. Tragisch.
Ik heb het artikel in de Volkskrant vanochtend gelezen. Hij kwam niet buiten. Zijn moeder ook amper.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145739930
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
Die ontwikkelingsachterstand classificeerde ze toen gewoon als "zwakbegaafd"..
Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.

Maar goed, het incident vind ik niet zo relevant, waar het om gaat is dat dit voor de zoveelste keer aantoont dat de organisatie in Nederland heel erg slecht is. Dit maakt heel erg veel slachtoffers. Het probleem als je van incident naar incident hopt is dat dat je niet de kern van het probleem aanpakt. Een paar jaar geleden hadden we Brandon die dan weliswaar wel verstandelijk gehandicapt is, nu is het hij. We blijven maar bezig met de waan van de dag. De politici dus ook want die reageren op wat het volk bezig houdt (stemmen en zo). We moeten niet te veel met de waan van de dag bezig zijn maar dit eens aangrijpen om heel die hulpverlening aan te pakken. Breng het eens onder bij een kleiner aantal organisaties, zorg er eens voor dat een vaste groep mensen iemand blijft volgen van jongs af aan, dat soort zaken. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het gebeurt niet omdat niemand de cojones heeft om die koninkrijkjes aan te pakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145739985
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb het artikel in de Volkskrant vanochtend gelezen. Hij kwam niet buiten. Zijn moeder ook amper.
En dat op zichzelf zal inderdaad al sowieso een forse achterstand opleveren. Daar verschillen wij niet over van mening. Genoeg over deze zaak, we moeten het hebben over het falen van de hulpverlening in plaats van met de waan van de dag bezig te zijn. Dat die hulpverlening flink heeft gefaald is duidelijk. Pas zo laat er achter komen dat deze jongen zo'n forse achterstand had, een totaal verkeerde diagnose stellen (zwakzinnig met een IQ van 118 :')), het niet hebben gevolgd van hem door 1 team, ...
Niets van dit alles is verrassend in Nederland aangezien de hulpverlening hier al vele decennia een zooitje is met 100 koninkrijkjes die langs elkaar heen werken. Daar moeten we het over hebben! Ik word er oprecht kwaad van dat zoveel mensen in Nederland niet eens een kans krijgen op een goed leven, alleen maar omdat we zo amateuristisch handelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145739988
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.

Maar goed, het incident vind ik niet zo relevant, waar het om gaat is dat dit voor de zoveelste keer aantoont dat de organisatie in Nederland heel erg slecht is. Dit maakt heel erg veel slachtoffers. Het probleem als je van incident naar incident hopt is dat dat je niet de kern van het probleem aanpakt. Een paar jaar geleden hadden we Brandon die dan weliswaar wel verstandelijk gehandicapt is, nu is het hij. We blijven maar bezig met de waan van de dag. De politici dus ook want die reageren op wat het volk bezig houdt (stemmen en zo). We moeten niet te veel met de waan van de dag bezig zijn maar dit eens aangrijpen om heel die hulpverlening aan te pakken. Breng het eens onder bij een kleiner aantal organisaties, zorg er eens voor dat een vaste groep mensen iemand blijft volgen van jongs af aan, dat soort zaken. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het gebeurt niet omdat niemand de cojones heeft om die koninkrijkjes aan te pakken.
Helemaal mee eens.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:43:59 #173
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_145769737
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.

Maar goed, het incident vind ik niet zo relevant, waar het om gaat is dat dit voor de zoveelste keer aantoont dat de organisatie in Nederland heel erg slecht is. Dit maakt heel erg veel slachtoffers. Het probleem als je van incident naar incident hopt is dat dat je niet de kern van het probleem aanpakt. Een paar jaar geleden hadden we Brandon die dan weliswaar wel verstandelijk gehandicapt is, nu is het hij. We blijven maar bezig met de waan van de dag. De politici dus ook want die reageren op wat het volk bezig houdt (stemmen en zo). We moeten niet te veel met de waan van de dag bezig zijn maar dit eens aangrijpen om heel die hulpverlening aan te pakken. Breng het eens onder bij een kleiner aantal organisaties, zorg er eens voor dat een vaste groep mensen iemand blijft volgen van jongs af aan, dat soort zaken. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het gebeurt niet omdat niemand de cojones heeft om die koninkrijkjes aan te pakken.
Blijkbaar hebt je het artikel niet goed gelezen. Het artikel verteld gedetailleerd mijn levensverhaal. Er wordt dus in het artikel zelf uitgelegd hoe het kwam waarom ik een ontwikkelingsachterstand opliep en waardoor mijn moeder "gek" werd.

Als je kan nagaan dat ik nu een zegmaar "normaal" leven hebt is het onmogelijk dat ik of verstandelijk gehandicapt/beperkt of autisme heb.

Dit heet gewoon logisch redeneren, kom op het is niet zo moeilijk 1+1=2
Als je verwaarloost bent kan je je niet ontwikkelen hoe geniaal je ook bent, als je moeder doorgedraaid is en niet tegen je praat en niks doet, en ze ging langzamerhand dus ook niet naar buiten, niks, nada.

Lees het artikel maar nog eens een keer, zie: http://www.volkskrant.nl/(...)en-stempel~a3771964/

Of op Blendle: https://blendle.nl/i/de-v(...)vkn-20141020-3628283


Voor wie geen abonnement heeft op de Volksrant zie ingescande artikelen: https://www.dropbox.com/s(...)kZkh8-IWk3lkzDa?dl=0

[ Bericht 3% gewijzigd door remzicavdar op 21-10-2014 11:57:48 ]
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_145770078
quote:
Dit heet gewoon logisch redeneren, kom op het is niet zo moeilijk 1+1=2
Als je verwaarloost bent kan je je niet ontwikkelen hoe geniaal je ook bent, als je moeder doorgedraaid is en niet tegen je praat en niks doet, en ze ging langzamerhand dus ook niet naar buiten, niks, nada.
Zo is het maar net. Ik wens je veel succes met je verdere leven en mogelijkheden die je nu ten volle kunt gaan benutten.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  maandag 8 februari 2016 @ 16:23:13 #175
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_159757159
Kern van de zaak: Ik was en ik ben nooit verstandelijk gehandicapt geweest. Ik had alleen een ontwikkelingsachterstand door verwaarlozing.

WSG bleef zich vasthouden aan hun eerste aanname.

Ze gingen mij testen toen ik vijf was zonder rekening te houden met mijn achtergrond en de gegevens van het consultatiebureau. Volgens het consultatiebureau had ik bij 13 maanden een vlotte ontwikkeling. Dan kan je later nooit verstandelijk gehandicapt zijn, zoals ze dat van mij beweerden.

Ik heb het nagevraagd bij een paar artsen van het consultatiebureau: Als een kind bij 13 maanden een vlotte ontwikkeling heeft, kan je nooit verstandelijk gehandicapt worden. Dit kan alleen door een ziekte, medisch ingrijpen of een ongeval, nooit door verwaarlozing.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
  maandag 8 februari 2016 @ 16:27:52 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159757298
Hoe staat het ervoor met je proces, Remzi?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159757330
Tja, de Tweede Kamer zit ook vol met zwakzinnigen, ik zie het verband wel.
pi_159757555
IQ is toch meer algemeen inzicht en logisch redeneren. Snap nooit dat daar veel waarde aangehecht wordt. Je kan er toch niets mee.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 8 februari 2016 @ 16:37:31 #179
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_159757622
Na de zitting had ik een positief gevoel, er werd goed naar mij geluisterd en er werd goed naar mijn zaak gekeken. Het Hof stelde kritische vragen aan beide partijen.

Het Hof heeft tijd nodig om grondig onderzoek te doen om zo een goed oordeel te kunnen vellen. Daarom duurt het langer dan de gebruikelijke termijn.

De uitspraak zal waarschijnlijk op 19 april 2016 zijn, het is schriftelijk en zal even later op de website gepubliceerd worden.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
  maandag 8 februari 2016 @ 16:40:35 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159757701
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:37 schreef remzicavdar het volgende:
Na de zitting had ik een positief gevoel, er werd goed naar mij geluisterd en er werd goed naar mijn zaak gekeken. Het Hof stelde kritische vragen aan beide partijen.

Het Hof heeft tijd nodig om grondig onderzoek te doen om zo een goed oordeel te kunnen vellen. Daarom duurt het langer dan de gebruikelijke termijn.

De uitspraak zal waarschijnlijk op 19 april 2016 zijn, het is schriftelijk en zal even later op de website gepubliceerd worden.
Oh, maar dat is nu al snel.
Succes! Ik duim voor een uitspraak die voor jou bevredigend is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159757878
zal eerst eens de artikelen lezen :')

[ Bericht 93% gewijzigd door Joezi op 08-02-2016 16:51:42 (delete) ]
pi_159757975
OMG deze kerel verdiend een zware eenmalige schadevergoeding.

Als de hulpverleners die dit hebben aangericht nog leven dan moeten die zwaar gestraft worden vind ik. Een schokkend verhaal gewoon.

Ik hoop dat hij de resterende tijd die hij op deze aarde woont nog een beetje positief kan beleven.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_159758028
quote:
Maar zijn jeugd was allesbehalve normaal. De jongen, kind van Turkse ouders, wordt op zijn 4de uit huis geplaatst. Volgens hulpverleners is de kleuter zwaar verwaarloosd en heeft hij een grote ontwikkelingsachterstand opgelopen.

Remzi heeft het niveau van een 6 maanden oude baby: hij loopt niet, stoot enkel geluiden uit en weet niet wat speelgoed is.

(...)

Remzi's moeder is psychisch ernstig in de war en wordt opgenomen in een kliniek. Zijn vader zit in de gevangenis in Portugal.
Wel makkelijk dat ze een schadevergoeding, die in de tonnen kan lopen, willen hebben. Ik zou als ouder ook eens naar mijn eigen verantwoordelijkheid kijken.

Moederlief kon de opvoeding niet aan, terwijl vaderlief in de gevangenis in Portugal zat. Jeugdzorg heeft deze jongen tenminste nog enigszins een stabiele omgeving gegeven.

quote:
'Naar omstandigheden gaat het heel goed. Hij doorloopt het mbo fluitend, zal het hbo ook fluitend doorlopen en zal waarschijnlijk academisch niveau met gemak halen,' verwacht zijn advocaat.
Nou advocaat, we zullen het zien, het mbo fluitend doorlopen is nog wel anders dan met gemak het academische niveau halen.
pi_159758185
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel makkelijk dat ze een schadevergoeding, die in de tonnen kan lopen, willen hebben. Ik zou als ouder ook eens naar mijn eigen verantwoordelijkheid kijken.

Moederlief kon de opvoeding niet aan, terwijl vaderlief in de gevangenis in Portugal zat. Jeugdzorg heeft deze jongen tenminste nog enigszins een stabiele omgeving gegeven.

[..]

Nou advocaat, we zullen het zien, het mbo fluitend doorlopen is nog wel anders dan met gemak het academische niveau halen.
Ik zou tussen zwakbegaafden en autisten gedropt worden onder toezicht van een instelling die je statistische kans om verkracht te worden enorm doet toenemen nou niet omschrijven als een stabiele omgeving.
pi_159758250
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zou tussen zwakbegaafden en autisten gedropt worden onder toezicht van een instelling die je statistische kans om verkracht te worden enorm doet toenemen nou niet omschrijven als een stabiele omgeving.
Stel je niet aan, de jeugdzorg plaatst geen kinderen in katholieke kloosters.

Denk je trouwens dat de zorg in Turkije beter geregeld is?
pi_159759925
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:03 schreef luxerobots het volgende:

Denk je trouwens dat de zorg in Turkije beter geregeld is?
Wat een schitterend argument :')

maar niet heus. Wat een onvoorstelbaar kulargument zeg.

Het is HIER gebeurd, niet daar. Wat boeit het dan dat die kerel een Turkse achtergrond heeft?
pi_159759978
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wat een schitterend argument :')

maar niet heus. Wat een onvoorstelbaar kulargument zeg.

Het is HIER gebeurd, niet daar. Wat boeit het dan dat die kerel een Turkse achtergrond heeft?
Het was een argument in dezelfde stijl als dat de statistische kans toeneemt om verkracht te worden bij jeugdzorg.

Dat doet er ook niet toe, omdat dat niet gebeurd is.
pi_159760111
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:26 schreef luxerobots het volgende:

Dat doet er ook niet toe, omdat dat niet gebeurd is.
Dat neemt de statistische kans nog niet weg, eppo.
pi_159760138
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:32 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat neemt de statistische kans nog niet weg, eppo.
Het is makkelijk om een schadevergoeding van tonnen te eisen, maar kijk als ouders ook eens naar je eigen onvermogen.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:38:06 #190
3542 Gia
User under construction
pi_159760211
Op 20 jaar MBO 4 examen doen, met uitzicht op een HBO opleiding. En dat met een IQ van 118. Wat is het probleem? Waarom wil hij schadevergoeding? Hij loopt niet achter op zijn leeftijdsgenoten.

Kutjeugd gehad. Tja. Ligt dat niet in eerste instantie aan zijn ouders?
pi_159760310
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is makkelijk om een schadevergoeding van tonnen te eisen, maar kijk als ouders ook eens naar je eigen onvermogen.
Ik reageer alleen op dat van die stabiele omgeving man. Ken de hele zaak verder niet.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:47:56 #192
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159760406
Sorry hoor, maar z'n moeder was ernstig psychisch ziek waardoor ze hem heeft verwaarloosd en z'n vader zat in de gevangenis in Portugal.
De schuld ligt bij de ouders dat hij vervolgens in een jeugdzorg traject is opgenomen.
En nu hebben die ouders dan nog het lef om hun onvrede te uiten. Wellicht moet je gvd goed voor je kind zorgen.

Het heeft de staat al genoeg gekost dat je ouders een kind krijgen wat ze niet in staat zijn op te voeden.

Daar kan hij als kind uiteraard niets aan doen, maar om een schadevergoeding te gaan eisen lijkt me volstrekt onredelijk.
pi_159760656
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Sorry hoor, maar z'n moeder was ernstig psychisch ziek waardoor ze hem heeft verwaarloosd en z'n vader zat in de gevangenis in Portugal.
De schuld ligt bij de ouders dat hij vervolgens in een jeugdzorg traject is opgenomen.
En nu hebben die ouders dan nog het lef om hun onvrede te uiten. Wellicht moet je gvd goed voor je kind zorgen.

Het heeft de staat al genoeg gekost dat je ouders een kind krijgen wat ze niet in staat zijn op te voeden.

Daar kan hij als kind uiteraard niets aan doen, maar om een schadevergoeding te gaan eisen lijkt me volstrekt onredelijk.
Daarnaast lijkt deze jongen nu prima op zijn pootjes terecht te komen, zo slecht was dat jeugdzorgtraject dan blijkbaar ook niet.

Ik hoor ook weinig concrete fouten, hij zat in een klas met autistische kinderen en in een klas met kinderen met gedragsproblemen.

Lijkt me gezien de ontwikkeling van deze jongen helemaal niet zo vreemd, hij had een grote leerachterstand. Dat soort klassen zijn er juist voor om kinderen meer aandacht te geven.

Overigens vind ik ook dat we ons verkijken op IQ-scores, de jongen heeft meerdere tests gemaakt en bij eentje kwam er een hoge IQ-score uit. De beste jongen is niet dom. Maar intelligentie bevat natuurlijk veel meer aspecten dan simpelweg het hebben van een hoge IQ-score.
pi_159760720
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Sorry hoor, maar z'n moeder was ernstig psychisch ziek waardoor ze hem heeft verwaarloosd en z'n vader zat in de gevangenis in Portugal.
De schuld ligt bij de ouders dat hij vervolgens in een jeugdzorg traject is opgenomen.
En nu hebben die ouders dan nog het lef om hun onvrede te uiten. Wellicht moet je gvd goed voor je kind zorgen.

Het heeft de staat al genoeg gekost dat je ouders een kind krijgen wat ze niet in staat zijn op te voeden.

Daar kan hij als kind uiteraard niets aan doen, maar om een schadevergoeding te gaan eisen lijkt me volstrekt onredelijk.
Als de overheid niet in staat is om op een goede manier aan de zorgplicht te voldoen wordt dat een ander verhaal natuurlijk. Dat de ouders zelf niet in staat waren om hem op dat moment goed op te voeden staat daar volledig buiten.
pi_159760800
Ik snap de verontwaardiging omtrent dit hele gebeuren niet zo. Deze jonge vertoonde toch daadwerkelijk 'abnormaal' gedrag?
pi_159761017
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel makkelijk dat ze een schadevergoeding, die in de tonnen kan lopen, willen hebben. Ik zou als ouder ook eens naar mijn eigen verantwoordelijkheid kijken.

Moederlief kon de opvoeding niet aan, terwijl vaderlief in de gevangenis in Portugal zat.
Totaal niet relevant. Als ouders de verantwoordelijkheid om de zorg van een kind op zich te nemen (tijdelijk) niet aan kunnen betekent dat niet dat de overheid daar ook niet zo nauwkeurig mee om hoeft te gaan.
pi_159761190
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Totaal niet relevant. Als ouders de verantwoordelijkheid om de zorg van een kind op zich te nemen (tijdelijk) niet aan kunnen betekent dat niet dat de overheid daar ook niet zo nauwkeurig mee om hoeft te gaan.
Kan je aantonen dat jeugdzorg en instanties daar niet nauwkeurig mee omgegaan zijn?
pi_159761232
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kan je aantonen dat jeugdzorg en instanties daar niet nauwkeurig mee omgegaan zijn?
Nee, dat wordt nu onderzocht natuurlijk.
pi_159762674
Herkenbaar gedrag van dergelijke instellingen. Hoe meer behandelingen, hoe meer de instelling ontvangt uit de AWBZ. Hoe groter de instelling, hoe hoger het directeurs salaris.

Het gaat niet om de kinderen.
.
pi_159762941
"In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118."

Spectaculair ? 118 ? Serieus ?
  maandag 8 februari 2016 @ 20:06:03 #201
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159762950
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als de overheid niet in staat is om op een goede manier aan de zorgplicht te voldoen wordt dat een ander verhaal natuurlijk. Dat de ouders zelf niet in staat waren om hem op dat moment goed op te voeden staat daar volledig buiten.
Het is niet de taak van de overheid iemands kind op te voeden en er voor te zorgen. Het is de taak van de ouders dit te doen.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:06:47 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159762974
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:05 schreef Kassamiep het volgende:
"In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118."

Spectaculair ? 118 ? Serieus ?
Ja, wel als je al jaren als zwakzinnig bent gekwalificeerd. Duh.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:08:18 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159763022
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Het is niet de taak van de overheid iemands kind op te voeden en er voor te zorgen. Het is de taak van de ouders dit te doen.
Heb je nou gewoon slecht gelezen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159763239
Ik ken iemand met een IQ van 148. Als je naar hem luistert gaat je eigen IQ omhoog.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:23:22 #205
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159763398
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je nou gewoon slecht gelezen?
Ik heb het prima gelezen. Ik denk dat jij degene bent die het slecht heeft gelezen en vervolgens ook nog zo stom bent om mij er van te beschuldigen.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:25:05 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159763458
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik heb het prima gelezen. Ik denk dat jij degene bent die het slecht heeft gelezen en vervolgens ook nog zo stom bent om mij er van te beschuldigen.
Vertel mij dan maar eens hoe zijn ouders hem konden opvoeden toen zijn vader in de gevangenis zat en zijn moeder in een psychiatrische instelling was opgenomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159763511
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vertel mij dan maar eens hoe zijn ouders hem konden opvoeden toen zijn vader in de gevangenis zat en zijn moeder in een psychiatrische instelling was opgenomen.
Deze jongen kwam op zijn vierde met een gigantische achterstand binnen, wat heeft jeugdzorg fout gedaan dat ze nu tonnen zouden moeten betalen?
  maandag 8 februari 2016 @ 20:27:53 #208
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159763555
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vertel mij dan maar eens hoe zijn ouders hem konden opvoeden toen zijn vader in de gevangenis zat en zijn moeder in een psychiatrische instelling was opgenomen.
Dat is het hele punt juist. Dat konden ze niet en daarom hadden ze überhaupt geen kind moet krijgen waar ze vervolgens de belastingbetaler mee opzadelen. Dat deze jongen dan vervolgens nog denkt een schadevergoeding te kunnen krijgen is natuurlijk van de zotte. Die ouders zouden eerder een schadevergoeding moeten betalen aan de staat als je het over die boeg wil gooien.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:28:54 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159763588
Ik ben in NWS, hè? :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_159763614
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dat is het hele punt juist. Dat konden ze niet en daarom hadden ze überhaupt geen kind moet krijgen waar ze vervolgens de belastingbetaler mee opzadelen. Dat deze jongen dan vervolgens nog denkt een schadevergoeding te kunnen krijgen is natuurlijk van de zotte. Die ouders zouden eerder een schadevergoeding moeten betalen aan de staat als je het over die boeg wil gooien.
Je bent erg slecht in het omdraaien van de schuld vraag :O
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  maandag 8 februari 2016 @ 20:30:41 #211
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159763655
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:29 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Je bent erg slecht in het omdraaien van de schuld vraag :O
Jij bent er schijnbaar erg slecht in om in te zien wie de werkelijke schuldigen zijn in dit verhaal.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:40:37 #212
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_159764043
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:05 schreef Kassamiep het volgende:
"In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118."

Spectaculair ? 118 ? Serieus ?
Je moet jezelf niet als referentiekader gebruiken. Hier op FOK! zitten we natuurlijk op 200+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 8 februari 2016 @ 21:10:30 #213
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159765236
En weer een kind die een normale jeugd is ontnomen door bureaucratie en kortzichtigheid.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 8 februari 2016 @ 21:11:35 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_159765293
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
En weer een kind die een normale jeugd is ontnomen door bureaucratie en kortzichtigheid.
Ik mis alleen nog Bureau Jeugdzorg in dit verhaal die de situatie alleen nog maar erger maakt :')
  maandag 8 februari 2016 @ 21:14:44 #215
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159765433
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik mis alleen nog Bureau Jeugdzorg in dit verhaal die de situatie alleen nog maar erger maakt :')
Ja inderdaad, maar die komen pas als het al te laat is en verschuilen zich dan achter de woorden, dat de situatie niet ernstig genoeg was om in te grijpen. o|O
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_159767487
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Het is niet de taak van de overheid iemands kind op te voeden en er voor te zorgen. Het is de taak van de ouders dit te doen.
Primair inderdaad. Maar als de ouders daartoe niet in staat zijn is het wel degelijk de taak van de overheid om dit op te vangen en heeft de overheid een zorgplicht. Logisch ook, want de overheid kan vergaande maatregelen opleggen en het ouderlijk gezag ontheffen. Vanaf dat moment wordt de overheid verantwoordelijk.

Jouw redenering is dat als de ouders hierin verzaken de overheid ook niet moeilijk hoeft te doen en dat slaat nergens op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Xa1pt op 08-02-2016 22:28:31 ]
pi_159768122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:57 schreef tong80 het volgende:
Bij mij fluctueerde de IQ testen met 6 punten. Zat ook jaren tussen. 6 punten is niet extreem veel. Geeft gewoon een goede indicatie van een bepaald niveau.

:P
Ik heb eens een keer een ouderwetsch boek met IQ testen gekocht. De eerste paar keer scoor je steeds wat beter omdat je de opgaven en de truukjes door begint te krijgen, maar dat werkt maar door tot een bepaald niveau. Op een gegeven moment scoor je inderdaad telkens ong. hetzelfde niveau. Om sommige vragen goed te beantwoorden heb je immers een bepaald IQ nodig ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 8 februari 2016 @ 22:59:18 #218
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769134
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Primair inderdaad. Maar als de ouders daartoe niet in staat zijn is het wel degelijk de taak van de overheid om dit op te vangen en heeft de overheid een zorgplicht. Logisch ook, want de overheid kan vergaande maatregelen opleggen en het ouderlijk gezag ontheffen. Vanaf dat moment wordt de overheid verantwoordelijk.

Jouw redenering is dat als de ouders hierin verzaken de overheid ook niet moeilijk hoeft te doen en dat slaat nergens op.
Nee, mijn redenering is dat als ouders hun kind niet kunnen opvoeden, daar de eigenlijke fout ligt.

Ik zeg nergens dat de overheid dit niet naar behoren hoeft over te nemen of dat de overheid hier geen fouten heeft gemaakt.

Ik vind het alleen volslagen belachelijk dat ouders die zelf de boel verzaken, vervolgens kritiek durven te uiten op diezelfde overheid of dat het 'slachtoffer' recht op een schadevergoeding zou hebben.

Vergeet niet dat de belastingbetaler al heeft betaald voor de hulp die deze persoon heeft gekregen, als er nu ook nogmaals zou moeten worden betaald in de zin van een schadevergoeding omdat die, voor hem, gratis hulp niet goed genoeg zou zijn, is dat natuurlijk absurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 08-02-2016 23:04:30 ]
pi_159769309
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik vind het alleen volslagen belachelijk dat ouders die zelf de boel verzaken, vervolgens kritiek durven te uiten op diezelfde overheid of dat het 'slachtoffer' recht op een schadevergoeding zou hebben.
Dat is het niet, want als de overheid die zorgplicht niet naar behoren uitvoelt is de overheid wel degelijk nalatig en dus verwijtbaar. Bovendien is er nogal weinig informatie bekend over de situatie van die ouders om te kunnen beoordelen of dit nu echt zo hypocriet is.
pi_159769375
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Vergeet niet dat de belastingbetaler al heeft betaald voor de hulp die deze persoon heeft gekregen, als er nu ook nogmaals zou moeten worden betaald in de zin van een schadevergoeding omdat die, voor hem, gratis hulp niet goed genoeg zou zijn, is dat natuurlijk absurd.
Het gaat niet om gratis hulp, ook als ze ervoor zouden hebben betaald dient de overheid haar zorgplicht gewoon naar behoren uit te voeren. Als blijkt dat dat het geval is en de jongen in kwestie achterstanden in ontwikkeling heeft opgelopen door nalatig optreden dan is het eisen van een schadevergoeding niet zo heel gek.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:08:08 #221
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769391
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het niet, want als de overheid die zorgplicht niet naar behoren uitvoelt is de overheid wel degelijk nalatig en dus verwijtbaar. Bovendien is er nogal weinig informatie bekend over de situatie van die ouders om te kunnen beoordelen of dit nu echt zo hypocriet is.
Ah ik ben blij dat jij mij gaat vertellen dat 'dat het niet is',

Er is genoeg bekend over de situatie van de ouders om deze conclusie te trekken.

Als je goed voor je kind kan zorgen wordt het sowieso niet uit huis geplaatst.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:09:33 #222
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_159769441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef tong80 het volgende:
Tardis had er geen problemen mee gehad om de helft van zijn leven tussen zwakzinnigen te leven.

:P
Ik woon in Den Haag _O-
  maandag 8 februari 2016 @ 23:09:39 #223
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769444
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om gratis hulp, ook als ze ervoor zouden hebben betaald dient de overheid haar zorgplicht gewoon naar behoren uit te voeren. Als blijkt dat dat het geval is en de jongen in kwestie achterstanden in ontwikkeling heeft opgelopen door nalatig optreden dan is het eisen van een schadevergoeding niet zo heel gek.
Hou eens op met je gemekker over die zorgplicht. Ik zeg toch nergens dat de overheid dat niet heeft.
pi_159769469
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:08 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ah ik ben blij dat jij mij gaat vertellen dat 'dat het niet is',

Er is genoeg bekend over de situatie van de ouders om deze conclusie te trekken.

Als je goed voor je kind kan zorgen wordt het sowieso niet uit huis geplaatst.
Als moeder kampt met een psychische aandoening hoeft dat niet aan haar te wijten te zijn lijkt me.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:11:05 #225
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769501
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als moeder kampt met een psychische aandoening hoeft dat niet aan haar te wijten te zijn lijkt me.
Nee, op de manier hoe jij redeneert is dat waarschijnlijk ook de schuld van de overheid.
pi_159769519
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze jongen kwam op zijn vierde met een gigantische achterstand binnen, wat heeft jeugdzorg fout gedaan dat ze nu tonnen zouden moeten betalen?
Ik quote mezelf nog maar eens, want ik zou wel eens willen weten wat de fouten zijn waardoor jeugdzorg tonnen moet gaan betalen.
pi_159769521
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:09 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Hou eens op met je gemekker over die zorgplicht. Ik zeg toch nergens dat de overheid dat niet heeft.
Als je vindt dat er geen schadevergoeding uitgekeerd moet worden als blijkt dat de overheid nalatig heeft opgetreden is die zorgplicht niet zo heel veel waard. Dat is namelijk een vrijbrief voor misstanden.
pi_159769546
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:11 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Nee, op de manier hoe jij redeneert is dat waarschijnlijk ook de schuld van de overheid.
Goeie stropop wel.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:15:45 #229
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769631
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je vindt dat er geen schadevergoeding uitgekeerd moet worden als blijkt dat de overheid nalatig heeft opgetreden is die zorgplicht niet zo heel veel waard. Dat is namelijk een vrijbrief voor misstanden.
Niet zo generaliserend aub.

Ik vind dat er in dit geval geen schadevergoeding uitgekeerd zou moeten worden.
pi_159769689
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Niet zo generaliserend aub.

Ik vind dat er in dit geval geen schadevergoeding uitgekeerd zou moeten worden.
Want?
pi_159769708
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Niet zo generaliserend aub.

Ik vind dat er in dit geval geen schadevergoeding uitgekeerd zou moeten worden.
Het lijkt alsof je zijn post niet snapt.

Als er volgens onderzoek sprake is van nalatigheid en jij bent van mening dat een schadevergoeding niet nodig is. Wat is die gehele zorgplicht dan nog waard?
  maandag 8 februari 2016 @ 23:23:04 #232
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769843
Wellicht heeft de jongen in al die jaren dat hij in instellingen zat wel degelijk gedragsproblemen gehad, heeft hij geen woord gesproken, autistische trekken gehad of weet ik veel.

Schijnbaar was slechts 1 persoon van mening dat hij een normale intelligente jongen was en een hoop anderen dachten daar schijnbaar anders over.
Het feit dat iemand een IQ van 118 heeft, zegt verder niet zoveel over eventuele problematiek.

Het zal denk ik niet te bewijzen zijn dat deze jongen schijnbaar volledig 'normaal' was toen hij in die instellingen zat. Op de grond daarvan lijkt mij een schadevergoeding niet terecht is.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:25:12 #233
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159769900
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:18 schreef Conso_3 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je zijn post niet snapt.

Als er volgens onderzoek sprake is van nalatigheid en jij bent van mening dat een schadevergoeding niet nodig is. Wat is die gehele zorgplicht dan nog waard?
Ik ben benieuwd over welk onderzoek jij het hebt dan? Ik lees nergens iets over een onderzoek.
pi_159769925
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:25 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd over welk onderzoek jij het hebt dan? Ik lees nergens iets over een onderzoek.
'als'
  maandag 8 februari 2016 @ 23:31:40 #235
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159770066
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:26 schreef Conso_3 het volgende:

[..]

'als'
Er zijn vermoedelijk al een hele hoop onderzoeken naar deze jongen geweest van zijn 4e tot zijn 16e die allemaal een ander beeld van hem schetsen. Ik denk niet dat een nieuw onderzoek daar verandering in gaat brengen zoals ik in post 232 uitleg.
pi_159770136
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Op de grond daarvan lijkt mij een schadevergoeding niet terecht is.
Nog zonder dossierinhoudelijke kennis, vind je dat een schadevergoeding terecht is. Bijzonder, ik wil ook zo'n glazen bol.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:36:42 #237
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159770198
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog zonder dossierinhoudelijke kennis, vind je dat een schadevergoeding terecht is. Bijzonder, ik wil ook zo'n glazen bol.
Lijkt. Niet vind.

Jij vindt overigens wel dat de overheid haar zorgplicht niet goed heeft uitgevoerd terwijl je maar 1 kant van het verhaal hebt gehoord. Bijzonder, ik wil ook zo'n glazen bol.
pi_159770237
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Jij vindt overigens wel dat de overheid haar zorgplicht niet goed heeft uitgevoerd terwijl je maar 1 kant van het verhaal hebt gehoord.
Dat heb ik nergens beweerd.

quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:11 schreef Xa1pt het volgende:
als blijkt
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
Als blijkt
  maandag 8 februari 2016 @ 23:41:14 #239
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159770308
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens beweerd.

[..]

[..]

Klopt. Net zoals ik 'lijkt' heb gezegd en niet 'vind' maar jij er wel vindt van maakte.
pi_159770349
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Klopt. Net zoals ik 'lijkt' heb gezegd en niet 'vind' maar jij er wel vindt van maakte.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik vind dat er in dit geval geen schadevergoeding uitgekeerd zou moeten worden.
  maandag 8 februari 2016 @ 23:43:30 #241
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159770372
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Ok nou bravo hoor. je hebt me te pakken.
pi_159772164
Weooooww dit is alweer 2jaar geleden :')
pi_159773323
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:09 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik woon in Den Haag _O-
? :')
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:33:39 #244
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_159774631
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:49 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

? :')
Het was een grap.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:43:57 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159775782
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:37 schreef remzicavdar het volgende:
Na de zitting had ik een positief gevoel, er werd goed naar mij geluisterd en er werd goed naar mijn zaak gekeken. Het Hof stelde kritische vragen aan beide partijen.

Het Hof heeft tijd nodig om grondig onderzoek te doen om zo een goed oordeel te kunnen vellen. Daarom duurt het langer dan de gebruikelijke termijn.

De uitspraak zal waarschijnlijk op 19 april 2016 zijn, het is schriftelijk en zal even later op de website gepubliceerd worden.
Succes, ik hoop op een goede uitslag!! ^O^
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:08:44 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159776236
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dat is het hele punt juist. Dat konden ze niet en daarom hadden ze überhaupt geen kind moet krijgen waar ze vervolgens de belastingbetaler mee opzadelen. Dat deze jongen dan vervolgens nog denkt een schadevergoeding te kunnen krijgen is natuurlijk van de zotte. Die ouders zouden eerder een schadevergoeding moeten betalen aan de staat als je het over die boeg wil gooien.
Dat de ouders niet in staat waren om voor hem te zorgen betekend toch niet dat jeugdzorg er ook maar met de pet naar moet gooien en hem niet goed op hoeven te vangen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:27:09 #247
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159777970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat de ouders niet in staat waren om voor hem te zorgen betekend toch niet dat jeugdzorg er ook maar met de pet naar moet gooien en hem niet goed op hoeven te vangen?
Inderdaad. Dat zeg ik ook nergens toch?
pi_159778072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat zeg ik ook nergens toch?
Jawel, omdat de ouders destijds niet voor hem konden zorgen zouden ze wat jou betreft geen schadevergoeding mogen eisen. Want gratis hulp, de belastingbetaler die hiervoor opdraait en nog meer van dat soort onzinnige redeneringen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:33:14 #249
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159778143
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, omdat de ouders destijds niet voor hem konden zorgen zouden ze wat jou betreft geen schadevergoeding mogen eisen. Want gratis hulp, de belastingbetaler die hiervoor opdraait en nog meer van dat soort onzinnige redeneringen.
Ik reageer niet op jou, dus waarom je vervolgens op mij reageert is me een raadsel.

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat jeugdzorg er dan maar met de pet naar moet gooien. Waar je dat vandaan haalt snap ik niet.

Ik reageer verder niet meer op je trouwens, je denkt er anders over dan ik en dat is me inmiddels duidelijk.
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:47:48 #250
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_160001350
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel makkelijk dat ze een schadevergoeding, die in de tonnen kan lopen, willen hebben. Ik zou als ouder ook eens naar mijn eigen verantwoordelijkheid kijken.

Moederlief kon de opvoeding niet aan, terwijl vaderlief in de gevangenis in Portugal zat. Jeugdzorg heeft deze jongen tenminste nog enigszins een stabiele omgeving gegeven.

[..]

Nou advocaat, we zullen het zien, het mbo fluitend doorlopen is nog wel anders dan met gemak het academische niveau halen.
Nogmaals ik klaag de voogdijinstelling aan! Ik ben het er mee eens dat ik uit huis geplaatst diende te worden, uiteraard waren de omstandigheden dermate slecht dat dat logisch was.

Alleen dat ik bij verstandelijk gehandicpaten werd geplaatst is een verkeerde plaatsing geweest en daar gaat de rechtszaak om. Het gaat niet om mijn ouders of dat het terecht was dat ik uit huis geplaatst werd.

Nee, het gaat erom dat ze mij verkeerd hebben geplaatst, want ik ben duidelijk niet verstandelijk gehandicapt en dat dachten ze een lange tijd, door oa. starheid en tunelvisie.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_160002197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:47 schreef remzicavdar het volgende:

[..]

Nogmaals ik klaag de voogdijinstelling aan! Ik ben het er mee eens dat ik uit huis geplaatst diende te worden, uiteraard waren de omstandigheden dermate slecht dat dat logisch was.

Alleen dat ik bij verstandelijk gehandicpaten werd geplaatst is een verkeerde plaatsing geweest en daar gaat de rechtszaak om. Het gaat niet om mijn ouders of dat het tercht was dat ik uit huis erd geplaatst. Nee, het gaat erom dat ze mij verkeerd hebben geplaatst, want ik ben duidelijk niet verstandelijk gehandicapt en dat dachten ze een lange tijd, door oa. starheid en tunelvisie.
Je had een gigantische achterstand (op je vierde nog niet kunnen lopen, praten en speelgoed niet herkennen), dat was sowieso geen normaal onderwijs geworden.

Maar goed om te zien dat je op je pootjes terechtgekomen bent.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 01:00:13 #252
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_160060305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je had een gigantische achterstand (op je vierde nog niet kunnen lopen, praten en speelgoed niet herkennen), dat was sowieso geen normaal onderwijs geworden.

Maar goed om te zien dat je op je pootjes terechtgekomen bent.
Volgens mij kan jij niet logisch nadenken? Ik was ongeveer twee jaar lang verwaarloosd, doordat mijn moeder destijds psychotisch werd en lange tijd niet meer sprak.

Het is logisch dat je dan een ontwikkelingsachterstand oploopt. Deskundige weten dit ook.

Jij zegt eigenlijk, dat het allemaal maar niet zo erg is, ik heb geluk gehad dat Bep Weeteling wel zag (rond mijn 8e) dat ik een normaal verstand had, anders zat ik daar nog steeds als zogenaamde zwakbegaafde.

Je kan wel alles blijven bagatelliseren maar dat neemt niet weg dat ik nooit en te nimmer verstandelijk gehandicapt ben geweest en dat zij mij dus verkeerd geplaatst hebben. Dit konden ze nagaan als ze mijn situatie hadden bekeken.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_160060740
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 01:00 schreef remzicavdar het volgende:

[..]

Volgens mij kan jij niet logisch nadenken? Ik was ongeveer twee jaar lang verwaarloosd, doordat mijn moeder destijds psychotisch werd en lange tijd niet meer sprak.

Het is logisch dat je dan een ontwikkelingsachterstand oploopt. Deskundige weten dit ook.

Jij zegt eigenlijk, dat het allemaal maar niet zo erg is, ik heb geluk gehad dat Bep Weeteling wel zag (rond mijn 8e) dat ik een normaal verstand had, anders zat ik daar nog steeds als zogenaamde zwakbegaafde.

Je kan wel alles blijven bagatelliseren maar dat neemt niet weg dat ik nooit en te nimmer verstandelijk gehandicapt ben geweest en dat zij mij dus verkeerd geplaatst hebben. Dit konden ze nagaan als ze mijn situatie hadden bekeken.
Zoals ik eerder zei, ik ben blij dat je op je pootjes terechtgekomen bent.

Je moeder werd psychotisch en je vader zat in de gevangenis. Daarom ben je bij jeugdzorg terechtgekomen. Ik vind het jammer dat ze niet de ideale omgeving hebben kunnen scheppen. Aan de andere kant snap ik het ergens ook wel. Je kwam met een enorme achterstand binnen. Kinderen ontwikkelen zich ook niet altijd volgens het boekje. Deskundigen kunnen elkaar tegenspreken en IQ-tests gaven een wisselend beeld.

Ik geloof er niets van dat je nu dan nog tussen de zwakbegaafden zou zitten, je hebt je later toch goed ontwikkeld.

Waar ik wel moe van word is dit:

quote:
Behalve erkenning wil Remzi ook een schadevergoeding voor de foute diagnoses en de carrière die hem is ontnomen. De schadeclaim zal waarschijnlijk in de tonnen lopen.
Welke carrière is je dan ontnomen? Waarom zou je recht hebben op tonnen? Je timmert nu toch aan de weg?

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 20-02-2016 02:20:22 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 02:30:14 #254
3542 Gia
User under construction
pi_160061693
Remzi, je bent als een laagontwikkeld hoopje ellende bij Jeugdzorg terecht gekomen. Dit is de schuld van je ouders!
Jeugdzorg moest op dat moment een traject voor je kiezen, afgaand op wat ze zien en wat dokters, psychologen enz, waarnemen. Dat er een kind met een normaal IQ in dat, uiterlijk, zwakbegaafde kind zat, konden zij, op dat moment, met geen mogelijkheid weten.

Heel naar dat je een rotjeugd hebt gehad, maar het heeft je geen achterstand opgeleverd. Je zit gewoon op de normale leeftijd op een normale opleiding, waarmee je prima perspectieven hebt.

Ik ken een kind dat in groep 1 tot groep 4 op citoscore AB zat. Door ruzie onder leerkrachten, leerkrachten die op hun pensioen wachtten en een jaarlang les krijgen van een tweedejaars pabostudente, is dit kind gezakt naar niveau DE. En hij niet alleen; zijn hele klas is minimaal een niveau lager geplaatst op het voortgezet onderwijs dan wat er aan leervermogen in die kinderen zat. Er zijn in die vier jaar ook heel veel kinderen van die school gehaald.
Deze kinderen zitten nu nog steeds niet op het niveau wat ze normaal gesproken zouden hebben bereikt, maar ze missen heel veel basisvaardigheden, die je op de basisschool moet leren.
Moeten deze kinderen dan ook maar tonnen gaan eisen?

Shit happens. Maar jouw rotjeugd heb je aan je ouders te danken.

Ja, als de hulpverleners eraan gedacht hadden dat je misschien meer in je mars had, zouden ze je wellicht eerder op het goede spoor gezet kunnen hebben. Dat je baalt dat dit niet is gebeurd, is logisch. Dat je dit aan de kaak wil stellen, zodat dit niet meer gebeurt, is zeker goed. Maar dit uit willen melken, slaat m.i. nergens op.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 02:38:21 #255
3542 Gia
User under construction
pi_160061767
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, omdat de ouders destijds niet voor hem konden zorgen zouden ze wat jou betreft geen schadevergoeding mogen eisen. Want gratis hulp, de belastingbetaler die hiervoor opdraait en nog meer van dat soort onzinnige redeneringen.
Tonnen schadevergoeding? This is not America!

Zelfs voor medische missers die leiden tot arbeidsongeschiktheid krijg je nauwelijks smartegeld. Hooguit een kleine vergoeding voor inkomstenderving.

In dit geval is er geen sprake van financiële schade. Er is geen leerachterstand. Hij kan een baan krijgen die past bij zijn niveau.
Er is zeker sprake van emotionele schade. Dan kom je op smartegeld en dat is niet bijster hoog in Nederland.

Denk ook niet dat de rechter een precedent wil scheppen, want dan komen er nog veel meer claims op allerlei vlakken.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 02:59:16 #256
427108 flufffy
totò schillaci
pi_160061940
Hoogste compensatie wat die gaat halen is een tegoedbon van slachtofferhulp :')
pi_160107558
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:39 schreef tong80 het volgende:
Het zoveelste geval.
Inderdaad, het zoveelste geval van falende (jeugd)hulpverlening in Nederland.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160107613
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, het zoveelste geval van falende (jeugd)hulpverlening in Nederland.
Want?
pi_160107619
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wederom een bewijs dat psychologen, gedragsdeskundigen en pedagogen niets weten. Al die "wetenschappen" zijn gebaseerd op maar wat doen.
Het zijn geen exacte wetenschappen. Dat is op zich niet erg zolang je ernaar handelt, wellicht zit daar het probleem?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160107783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef Fides het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat de hulpverleners een geweldige vooruitgang hebben geboekt door een kind met enorme achterstanden toch ook een maatschappelijk meer dan acceptabel niveau te krijgen.
quote:
Ook Remzi's ouders betwijfelen geregeld of hun kind wel op de goede plek zit. Vader Israf: 'Remzi heeft in een instelling gezeten waar kinderen alleen maar in bed lagen. Daar hoorde mijn zoon niet tussen.
Ik garandeer je dat het eerder nadelig dan voordelig is voor je cognitieve ontwikkeling als je tussen kindjes zit die zwakbegaafd zijn, gedraggestoord zijn, autistisch zijn en die heel de dag in bed liggen. Dat valt onmogelijk goed te praten bij een jongen die een normale/hoge intelligentie heeft. Dit is een duidelijk geval van falend jeugdzorg. Helaas is dit het zoveelste incident, regelmatig passeren zulke incidenten de revue, ik heb het in mijn nabije omgeving ook gezien. Ik heb geen pasklare oplossing maar het lijkt me alvast een hele verstandige zet als heel die jeugdzorg (en andere hulpverlening) met kortere lijntjes en minder bureacratisch zou weren.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:49 schreef fathank het volgende:
IQ is maar een momentopname. Voor hetzelfde geld waren het gewoon toevalstreffers.
Statistisch gezien is het niet onmogelijk indien er voldoende meerkeuzevragen werden gebruikt maar 2 keer deze scores op basis van toeval is zeer onwaarschijnlijk. Tel daarbij op dat het VMBO-TL en het MBO-4 hem gemakkelijk afgaat voor een op dat niveau betere opleiding en je mag rustig ervan uitgaan dat hij in ieder geval zeker niet verstandelijk gehandicapt is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160107906
De titel van deze draad is trouwens misleidend. Deze jongen is geen student, hij is een MBO-leerling.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160107984
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ik garandeer je dat het eerder nadelig dan voordelig is voor je cognitieve ontwikkeling als je tussen kindjes zit die zwakbegaafd zijn, gedraggestoord zijn, autistisch zijn en die heel de dag in bed liggen.
Allereerst veeg jij nu een hoop dingen op één hoop.

Er zijn genoeg autistische kinderen die intelligent zijn en tal van toekomstmogelijkheden hebben. Geen schande om daar als kind met een achterstand tussen gezet te worden. En wie weet had Remzi ook wel kenmerken van autisme. Gezien de punten die ik lees, de jongen heeft een ICT-bedrijfje, haalde hoge IQ-scores, lijkt me dat helemaal niet vreemd.

Vergeet niet dat je nu reageert op één kant van het verhaal. Het verhaal van Remzi en zijn vader, niet op alle informatie, alle rapporten, alle deskundigen, die aanwezig zijn.

We weten simpelweg niet welk gedrag Remzi vertoonde. We weten ook niet of het klopt dat hij in een instelling verbleef waar de kinderen alleen maar op bed lagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door luxerobots op 22-02-2016 00:00:40 ]
pi_160108065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:41 schreef Fok-it het volgende:
Jeugdzorg :') Triester kan je het niet bedenken.
Jeugdzorg in Nederland is inderdaad helemaal kapot.
Whatever...
pi_160108099
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:59 schreef speknek het volgende:
Als je op je vierde nog niet kan lopen en alleen geluiden uitstoot dan zit je terecht in een inrichting.
Nee! Dan word je terecht uit huis geplaatst. Het is idioot om te veronderstellen dat je dan maar automatisch naar een inrichting zou moeten, het is veel beter voor het kind om het onder te brengen bij een adoptiegezin voor de lange termijn. Dat dit niet gebeurt in Nederland is een zeer grote schande, het is een welvarend land onwaardig.
In bepaalde gevallen kan het goed gaan als je opgroeit in een instelling - als je heel erg veel geluk hebt en je bij fatsoenlijke instellingen terecht komt (er zijn ook gruwelijke instellingen in dit land, je kan bij de actuatliteitenprogramma's reportages hierover vinden) - maar het is vrijwel altijd beter om gewoon in een normaal gezin op te groeien, het opgroeien in instellingen geeft vaak problemen voor het latere leven, professionele begeleiders zijn geen goed substituut voor capabele liefhebbende ouders en liefhebbende sibs.

quote:
Dat hij er nu bovenop lijkt te komen mag een klein wonder heten.
Niet noodzakelijk. Het komt vaker voor. Mijn eerste gedachte: het zou best wel eens kunnen dat die jongen autisme heeft. We hebben natuurlijk veel te weinig gegevens om een diagnose te kunnen stellen, zelfs als wij daartoe bevoegd zouden zijn, maar die paar gegevens die wij hebben passen hier wel perfect bij. Bij autisme is het niet ongebruikelijk dat een kind jaren later begint met spreken, het is zelfs niet ongebruikelijk in deze gevallen (los van de schaal, het komt zeker regelmatig voor in enkel dit landje) dat kinderen die later een normale tot zeer hoge intelligentie blijken te hebben die autisme hebben jaren later beginnen te spreken. Je ziet vaker bij deze kinderen dat ze op zeer jonge leeftijd een forse ontwikkelingsachterstand oplopen en dat ze die later geleidelijk aan inhalen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160108227
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jeugdzorg in Nederland is inderdaad helemaal kapot.
Het is niet alleen de jeugdzorg die kapot is, in het algemeen gaat het slecht met de geestelijke gezondheidszorg. Het is allemaal veel te veel versnipperd en veel te bureaucratisch en de menselijk maat ontbreekt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160108275
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jeugdzorg in Nederland is inderdaad helemaal kapot.
Kijk maar eens buiten Europa, dan zie je in dat onze jeugdzorg vrij goed functioneert.

Ja, er is veel bureaucratie, maar beslissingen worden overwogen, er wordt gebruik gemaakt van onafhankelijke deskundigen, en er worden maar weinig grote fouten gemaakt.
pi_160108431
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kijk maar eens buiten Europa, dan zie je in dat onze jeugdzorg vrij goed functioneert.

Ja, er is veel bureaucratie, maar beslissingen worden overwogen, er wordt gebruik gemaakt van onafhankelijke deskundigen, en er worden maar weinig grote fouten gemaakt.
Aantoonbaat niet waar. En helaas zijn de voorbeelden alleen extreme gevallen.

Het gaat dagelijks enorm vaak mis. Met jonge kinderen die er niets aan kunnen doen. Er worden enorme fouten gemaakt. Incompetente mensen, bureaucratie, technocratie en gebrek aan het belang van het kind.

Het is dramatisch slecht. Maar geloof vooral dat het prima gaat. Mijn advies... Blijf zo ver mogelijk weg van jeugdzorg.
Whatever...
pi_160108556
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aantoonbaat niet waar. En helaas zijn de voorbeelden alleen extreme gevallen.

Het gaat dagelijks enorm vaak mis. Met jonge kinderen die er niets aan kunnen doen. Er worden enorme fouten gemaakt. Incompetente mensen, bureaucratie, technocratie en gebrek aan het belang van het kind.

Het is dramatisch slecht. Maar geloof vooral dat het prima gaat. Mijn advies... Blijf zo ver mogelijk weg van jeugdzorg.
Natuurlijk is een normaal gezin het beste, of een pleeggezin, waar een groot tekort aan is.

Maar al jouw beweringen, over dat het dagelijks enorm vaak misgaat, incompetente mensen, bureaucratie, technocratie en gebrek aan het belang van het kind. Dat mag je aantonen.
  maandag 22 februari 2016 @ 00:04:06 #269
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_160108674
"Spectaculair" is misschien het verkeerde woord voor een IQ van 118, maar het is toch zeker best wel slim. Je moet er zeker een goede opleiding mee kunnen volgen en een leuke carrière van kunnen maken.

Tunnelvisie moet de oorzaak zijn.
"Deze jongen kan dit niet op leeftijd x, dus de diagnose is dat hij gek is."
"Alle signalen die deze diagnose tegenspreken negeren we, alle signalen die het bevestigen worden gerapporteerd."

Zo ontstaat een heel krom beeld.

Ik denk ook dat je het op een gegeven moment zelf gaat geloven als iedereen van kinds af aan zegt dat je zwak begaafd bent. Je krijgt de ruimte niet om je als een normaal kind te ontwikkelen, omdat je niet naar "hun" school mag, waardoor je pas echt anders wordt dan "normale" kinderen.
pi_160108677
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:35 schreef luxerobots het volgende:
Allereerst veeg jij nu een hoop dingen op één hoop.

Er zijn genoeg autistische kinderen die intelligent zijn en tal van toekomstmogelijkheden hebben.
Het enige waar ik nu op reageer. Ik heb nergens het tegendeel beweerd, ik heb hier zelfs expliciet aangegeven dat er kinderen met autisme (er bestaat niet zoiets als een autistisch kind :|W) zijn die een zeer hoge intelligentie hebben en die met een forse ontwikkelingsachterstand starten. Ik ben blij dat jij jouw laatste zin uit jezelf hebt weggehaald want die sloeg als een tang op een varken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160108755
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:04 schreef Ixnay het volgende:
"Spectaculair" is misschien het verkeerde woord voor een IQ van 118, maar het is toch zeker best wel slim.
Technisch gezien ben jet dan zeer intelligent maar het verschil tussen zeer intelligent en begaafd is een nogal lastig vraagstuk, ook omdat zo'n test slechts bepaalde deelgebieden van intelligentie test en je bij een zeer hoge intelligentie juist vaak ziet dat het meer dysharmonisch is waarbij het dus zeer belangrijk is of dat je voor die activiteiten kiest die bij jouw specifieke kwaliteiten aansluiten. Dat is dan ook een van de weinig nuttige toepassingen van een intelligentietest: het inschatten of dat bepaalde opleidingen en banen kansrijk zijn voor je. Naar mijn stellige overtuiging mag het slechts een advies geven en slechts aan de persoon zelf, nooit aan derden.

quote:
Ik denk ook dat je het op een gegeven moment zelf gaat geloven als iedereen van kinds af aan zegt dat je zwak begaafd bent. Je krijgt de ruimte niet om je als een normaal kind te ontwikkelen, omdat je niet naar "hun" school mag, waardoor je pas echt anders wordt dan "normale" kinderen.
Dat zou best kunnen. Zou in dat geval niet hetzelfde gelden voor zo'n kind wat zich iets later ontwikkeld (maar wel zeer intelligent blijkt te zijn, op latere leeftijd) en wat op een VMBO-school moet starten in plaats van dat het de kans krijgt op een gymnasium?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160108946
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:04 schreef Ixnay het volgende:
"Spectaculair" is misschien het verkeerde woord voor een IQ van 118, maar het is toch zeker best wel slim. Je moet er zeker een goede opleiding mee kunnen volgen en een leuke carrière van kunnen maken.
Nog even over die IQ-tests.

'De uitslagen van de IQ-testen waren ook steeds anders. We wisten niet wie we moesten geloven.'

'Een IQ test in 2005 wijst een score van 108 uit, wat gelijk staat aan een gemiddeld intelligentieniveau.'

'In 2008 volgt een nieuwe IQ-test, met een spectaculaire score van 118.'

Het zijn dus wisselende resultaten. Een IQ-test meet vooral of je goed bent in logisch wiskundig redeneren en je kan er ook voor trainen. Er bestaan ook mensen met een hoog IQ en gedragsproblemen, in die zin hoeft het niet veel te betekenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 22-02-2016 02:25:48 ]
pi_160110889
Overigens kan iemand met een hoog IQ desondanks nog wel problemen hebben met andere aspect van dagelijks functioneren.

Ik denk verder dat de crux van het hele verhaal in de schadevergoeding zit. Van mij mag er best gekeken worden naar de manier waarop men omgaat met speciale gevallen in jeugdzorg maar om de schuld voor de al dan niet bestaande huidige problemen in z'n geheel door te schuiven naar jeugdzorg is ook weer zoiets. Het is in eerste instantie natuurlijk nog steeds het probleem van de ouders. Normaliter zou je op straat opgegroeid zijn en lag je nu ergens onder een brug met een lepeltje heroine op te warmen. Ietwat gechargeerd, maar toch.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160110909
Die lul moet niet zeiken.
pi_160121358
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 07:54 schreef hpeopjes het volgende:
Die lul moet niet zeiken.
Goh, hier hebben we wat aan.
Een lul omdat...?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160121450
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens kan iemand met een hoog IQ desondanks nog wel problemen hebben met andere aspect van dagelijks functioneren.
Dat klopt. Dat kunnen zelfs hele grote problemen zijn en dit komt best veel voor. Deze groep mensen wordt relatief veel aan hun lot overgelaten aangezien er de schijn is dat ze zichzelf beter kunnen redden dan dat het geval is en aangezien het erg moeilijk is om hen te helpen.

quote:
Ik denk verder dat de crux van het hele verhaal in de schadevergoeding zit. Van mij mag er best gekeken worden naar de manier waarop men omgaat met speciale gevallen in jeugdzorg maar om de schuld voor de al dan niet bestaande huidige problemen in z'n geheel door te schuiven naar jeugdzorg is ook weer zoiets.
Dat ben ik niet met je eens! Jeugdzorg werd verantwoordelijk voor hem, voor de volle 100%, op het moment dat de Jeugdzorg (bij mijn weten een eigennaam) hem uit huis plaatste. Als ze hem in de verkeerde omgeving hebben laten opgroeien terwijl er duidelijk signalen waren dat hij daar niet thuis hoorde dan hebben ze zeer ernstige en zeer verwijtbare fouten gemaakt. Dat moet consequenties hebben: zowel individueel (de bazen) als bedrijfsmatig. Het slachtoffer heeft recht op een schadeloosstelling.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-02-2016 17:49:20 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160122423
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt.

[..]

Dat ben ik niet met je eens! Jeugdzorg werd verantwoordelijk voor hem, voor de volle 100%, op het moment dat de Jeugdzorg (bij mijn weten een eigennaam) hem uit huis plaatste. Als ze hem in de verkeerde omgeving hebben laten opgroeien terwijl er duidelijk signalen waren dat hij daar niet thuis hoorde dan hebben ze zeer ernstige en zeer verwijtbare fouten gemaakt. Dat moet consequenties hebben: zowel individueel (de bazen) als bedrijfsmatig. Het slachtoffer heeft recht op een schadeloosstelling.
Niet alleen jeugdzorg. Net als in het onderwijs worden de zorginstelling gefinancieerd per client en en per behandeling. Hun enige drijfveer is zoveel mogelijk clienten,,zoveel mogelijk behandelingen geven. Op enkele personen met het hard op de goede plek na, wordt er helemaal niet meer aan de persoon gedacht.

En doorgaans zijn de ouders gewoon niet in staat hier iets van te begrijpen.
.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:27:45 #278
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160122612
Waarom is de vrouw ontslagen? Liep de bureaucratische machine niet meer soepel door haar?
pi_160123118
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet alleen jeugdzorg. Net als in het onderwijs worden de zorginstelling gefinancieerd per client en en per behandeling. Hun enige drijfveer is zoveel mogelijk clienten,,zoveel mogelijk behandelingen geven. Op enkele personen met het hart op de goede plek na, wordt er helemaal niet meer aan de persoon gedacht.
Ik vrees dat dat waar is. Het valt en staat met de mensen die het uitvoeren en het is niet voldoende dat er voldoende mensen zijn dit met ziel en zaligheid dit werk doen, deze mensen moeten ook de ruimte krijgen om het werk te doen zoals zij geloven dat het moet gebeuren in het belang van de kinderen/leerlingen/studenten/...
Daarom is het belangrijk dat je voldoende kleinschalig werkt, dat de uitvoerders goed zijn opgeleid en dat ze voldoende vaardig (waaronder intelligentie) zijn en dat die uitvoerders voldoende te zeggen hebben in die organisatie. Waarmee we een verklaring hebben waarom het Finse en het Zuid-Koreaanse onderwijs zo goed presteren. Voor de zorg geldt mijns inziens hetzelfde principe.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160123437
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens kan iemand met een hoog IQ desondanks nog wel problemen hebben met andere aspect van dagelijks functioneren.
Helemaal juist, we reageren met zijn allen op één kant van het verhaal. Zoals ik al heb aangetoond gaven de IQ-testen wisselende scores. Daarnaast is een IQ-test een redelijk beperkte manier van meten. Er zijn genoeg mensen met een hoge IQ-score en problematisch gedrag.

quote:
Ik denk verder dat de crux van het hele verhaal in de schadevergoeding zit. Van mij mag er best gekeken worden naar de manier waarop men omgaat met speciale gevallen in jeugdzorg maar om de schuld voor de al dan niet bestaande huidige problemen in z'n geheel door te schuiven naar jeugdzorg is ook weer zoiets. Het is in eerste instantie natuurlijk nog steeds het probleem van de ouders. Normaliter zou je op straat opgegroeid zijn en lag je nu ergens onder een brug met een lepeltje heroine op te warmen. Ietwat gechargeerd, maar toch.
Hier ben ik het mee eens. Het is goed om te naar of en waar er fouten gemaakt zijn.

Daarnaast ben ik het met je eens dat het probleem gecreëerd is door de ouders. Natuurlijk moet jeugdzorg een goed kader bieden, de jongen moet een zo normaal mogelijke jeugd krijgen met kans op ontwikkeling en onderwijs. Dat zijn minimumvereisten, maar het is natuurlijk niet zo dat je tonnen kan eisen omdat je carrière verpest is.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 22-02-2016 18:16:00 ]
pi_160123853
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:58 schreef luxerobots het volgende:
maar het is natuurlijk niet zo dat je tonnen kan eisen omdat je carrière verpest is.
:|W
Hij kan dat wel degelijk eisen, de vraag is of dat het wordt toegekend.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160123933
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:|W
Hij kan dat wel degelijk eisen, de vraag is of dat het wordt toegekend.
En ik eis een miljoen.
:|W
  maandag 22 februari 2016 @ 18:52:26 #283
3542 Gia
User under construction
  maandag 22 februari 2016 @ 18:54:18 #284
3542 Gia
User under construction
pi_160125071
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:|W
Hij kan dat wel degelijk eisen, de vraag is of dat het wordt toegekend.
Nee, en zijn carriere is niet verpest. Hij loopt niet eens achter op leeftijdgenoten.
pi_160133395
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:54 schreef Gia het volgende:en zijn carriere is niet verpest. Hij loopt niet eens achter op leeftijdgenoten.
Dat is natuurlijk niet waar. Als hij gewoon het VWO had kunnen volgen waar hij met zijn intelligentie op thuishoort (zeer gemakkelijk statistisch te staven, buiten discussie verheven) dan zou hij nu verder zijn geweest. Sterker nog als zijn IQ minstens 115 bedraagt dan had hij op het gymnasium thuis gehoord, ook al richt het gymnasium zich op mensen die een lagere intelligentie hebben op de klassieke vakken na.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 00:51:44 #286
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_164236082
Beslissing van het Hof

Het Hof komt tot de eindconclusie dat zij vindt dat er maar liefst drie onafhankelijke deskundigen benoemd moeten worden die na het dossier kijken. Een psycholoog, een psychiater en een orthopedagoog.

Tevens vindt het Hof dat wij eerst onderling moeten onderhandelen over welke deskundigen benoemd moeten worden en daarover gezamenlijk tot een voorstel te komen.

Wij hebben een aantal deskundige voorgedragen en de WSG heeft een aantal deskundige voorgedragen. Wij zijn samen met de WSG eens geworden over twee onafhankelijke deskundigen. Wij zijn het niet eens geworden over de aanstelling van een derde deskundige, daar zal het Hof nader over moeten beslissen.

Wat betreft social media aanpak en media aandacht

Mijn advocaat mr. Richard Korver heeft mij geadviseerd om geen media aandacht op te zoeken. Ik ben het met zijn stelling eens. Tevens ben ik niet meer zo actief op social media, het lijkt mij het beste om nu niets te doen. Als er later weer wat nieuws is hou ik jullie op de hoogte. (Waarschijnlijk rond oktober of eind 2016)

Zie Tussenarrest Cavdar vs. WSG: https://www.scribd.com/document/320203243/Tussenarrest-Cavdar-vs-WSG
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_164236635
^O^ succes
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 01:52:24 #288
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:19:10 #289
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_164240692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 01:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
^O^ succes
Ja, ik hoop dat het Hof rond oktober een derde deskundige gaat aanstellen en dat daarna schot in de zaak gaat komen :)
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
  woensdag 11 september 2019 @ 21:10:30 #290
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_188902053
Hoi allemaal,

Het einde van mijn hoger beroep nadert en er is eindelijk schot in de zaak. Het lijkt erop dat we de impasse hebben doorbroken. Ik kan jullie nog niks zeggen, maar het gaat echt weer media aandacht krijgen. Ik verwacht dat ik in januari 2020 een persbericht kan houden.

Ik vind het echt geweldig dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en dat er gediscussieerd kon worden.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_188902086
Duurt allemaal enorm lang. Succes ^O^
  woensdag 11 september 2019 @ 21:29:03 #292
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_188902255
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Duurt allemaal enorm lang. Succes ^O^
Bedankt :) , vond ik ook. Ik ben ongeveer 7 jaar bezig geweest met de rechtszaak. Sterker nog ik heb tijden gekend dat ik hierdoor enorm depressief van was maar dat had ook te maken met het verwerken van al die narigheid.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
pi_188902435
Korver is wel heel goed en betrokken advocaat, heb je mazzel mee.
Moet je hem zelf betalen?
pi_188902469
Hij had het slimmer gespeeld als dit in de VS was. Schadevergoedingen stellen hier niets voor.
  donderdag 12 september 2019 @ 02:16:29 #295
434193 remzicavdar
Rechtszaak tegen jeugdzorg
pi_188905053
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Korver is wel heel goed en betrokken advocaat, heb je mazzel mee.
Moet je hem zelf betalen?
Gelukkig pro deo, anders zou ik hem niet kunnen betalen. En als dit zich in de VS had afgespeeld was het en sneller gegaan en had ik die stichting kapot kunnen procederen.
Volg de rechtszaak tegen de William Schrikker Stichting op facebook.com/CavdarWSS
Volg het proces op twitter.com/cavdarwss
Volg mij persoonlijk op twitter.com/remzicavdar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')