abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:46:16 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138795680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:44 schreef Summers het volgende:

[..]

Mijn wereldbeeld veranderd met nieuwe informatie al moet mijn oude wereldbeeld instorten tot de laatste steen of compleet op zijn kop komen te staan , ik ben daar niet bang voor , ik neem het leven zoals het is ongeacht de uitkomst .
Welke nieuwe informatie moet ik uit het filmpje halen?
Want dit slaat als een plank op een varken, je plaatst een filmpje waarbij je geen antwoord kan stellen op een paar simpele vragen.
en dan maar gelijk, je eigen filmpje onderuitschopt, van ja het filmpje is dan dus maar nep.

ja zo kan ik het ook.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:00:53 #102
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_138795900
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

Welke nieuwe informatie moet ik uit het filmpje halen?
Want dit slaat als een plank op een varken, je plaatst een filmpje waarbij je geen antwoord kan stellen op een paar simpele vragen.
en dan maar gelijk, je eigen filmpje onderuitschopt, van ja het filmpje is dan dus maar nep.

ja zo kan ik het ook.
jij hebt niet eens gekeken dus in jouw geval kom je ook niet verder dan dat mensen neutraal kijken maar dat is het met de maatschappij van tegenwoordig , vroeger was je slim als je doorlas en je in iets verdiepte met een open houding maar tegenwoordig word het als slim gezien om te zeggen " daar stopte ik met lezen ," daar stopte ik met kijken " bij alles wat afwijkt van wat men al wist .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:04:11 #103
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138795969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:00 schreef Summers het volgende:

[..]

jij hebt niet eens gekeken dus in jouw geval kom je ook niet verder dan dat mensen neutraal kijken maar dat is het met de maatschappij van tegenwoordig , vroeger was je slim als je doorlas en je in iets verdiepte met een open houding maar tegenwoordig word het als slim gezien om te zeggen " daar stopte ik met lezen ," daar stopte ik met kijken " bij alles wat afwijkt van wat men al wist .
Ik zal hem wel verder kijken als jij gewoon antwoord geeft op de 2 vragen die ik gaf.
Ik ben alleen bang dat ik nog meer vragen voor je heb als ik klaar ben.
Maar als je al een simpele vraag niet kan beantwoorden hoe een rookbom een schockgolf kan veroorzaken ben ik er bang voor dat je wel meer simpele vragen gewoon gaat negeren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:23:57 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138796304
Filmpje even verder gekeken.
en mevrouw in rode jack heeft heel ander jack aan op de foto! van roze naaar rood en oorbellen in.
en 10 a 20 jaar ouder worden.



deze foto komt uit de dooor paar topics eerder geposte reeks 7 seconden na de rook optrekt, dus, als deze ergens anders nog liep ff oorbellen in doet nog ff zwarte jas aantrekt ff zichzelf onder bloed dompelt en er bij gaat liggen.. dat kon?


dus hoe kunnen 2 personen op 2 verschillende lokaties zijn?
Juist het zijn gewoon 2 verschillende personen.

en dan kom ik weer op mijn vraag terug, hoe kan het dat allee beelden zowel amateur beelden als opnames een schockgolf laten zien van een rookbom?

ow enne.


[ Bericht 25% gewijzigd door theguyver op 12-04-2014 16:00:40 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 13:00:22 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_138822397
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:23 schreef theguyver het volgende:
Filmpje even verder gekeken.
en mevrouw in rode jack heeft heel ander jack aan op de foto! van roze naaar rood en oorbellen in.
en 10 a 20 jaar ouder worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

deze foto komt uit de dooor paar topics eerder geposte reeks 7 seconden na de rook optrekt, dus, als deze ergens anders nog liep ff oorbellen in doet nog ff zwarte jas aantrekt ff zichzelf onder bloed dompelt en er bij gaat liggen.. dat kon?
[ afbeelding ]

dus hoe kunnen 2 personen op 2 verschillende lokaties zijn?
Juist het zijn gewoon 2 verschillende personen.


en dan kom ik weer op mijn vraag terug, hoe kan het dat allee beelden zowel amateur beelden als opnames een schockgolf laten zien van een rookbom?

ow enne.
Dankjewel. Is idd duidelijk dat het om twee verschillende personen gaat

Best heftig om dat filmpje van de explosies weer te zien. Wat een paniek. Onvoorstelbaar.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:46:52 #106
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_138906457
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik zal hem wel verder kijken als jij gewoon antwoord geeft op de 2 vragen die ik gaf.
Ik ben alleen bang dat ik nog meer vragen voor je heb als ik klaar ben.
Maar als je al een simpele vraag niet kan beantwoorden hoe een rookbom een schockgolf kan veroorzaken ben ik er bang voor dat je wel meer simpele vragen gewoon gaat negeren.
Dat kleurverschil lijkt mij verschil in kwaliteit van opnames en in hollywood films zitten ze ook niet met hun handen in het haar hoe ze een schokgolf , gebroken ramen en een bomaanslag moeten simuleren zonder echt mensen op te blazen . Misschien moet je alle opnames opnieuw eens kritisch bekijken en daar vragen bij gaan stellen want het is echt grappig dat je denkt via mij bij de waarheid te komen terwijl er urenlang beeldmateriaal en foto's zijn die je zelf kan bekijken en beoordelen . De ware toedracht , de waarheid en de keuze wat je steunt op deze wereld is uitsluitend jouw eigen verantwoordelijkheid .

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:14:04 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138907348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat kleurverschil lijkt mij verschil in kwaliteit van opnames en in hollywood films zitten ze ook niet met hun handen in het haar hoe ze een schokgolf , gebroken ramen en een bomaanslag moeten simuleren zonder echt mensen op te blazen . Misschien moet je alle opnames opnieuw eens kritisch bekijken en daar vragen bij gaan stellen want het is echt grappig dat je denkt via mij bij de waarheid te komen terwijl er urenlang beeldmateriaal en foto's zijn die je zelf kan bekijken en beoordelen . De ware toedracht , de waarheid en de keuze wat je steunt op deze wereld is uitsluitend jouw eigen verantwoordelijkheid .

de telefoon beelden zijn van hoge kwaliteit ik zie duidelijk kleur verschil leeftijdsverschil oorbellen plus extra jas, en hoe kan een persoon op 2 verschillende lokatie zijn?

volgende punt op elke beelden zowel amateur en van lokale nieuws geven duidelijk een grote vuurbal veel rook en een schokgolf, graag zou ik willen weten hoe je dat verklaard.

Dan het volgende, het is een openbare gelegenheid, OPENBAAR iedereen kan daar lopen iedereen!
leg eens uit hoe je iets in scene kan zetten zonder dat mensen die niks van deze SET UP door die lokatie kan lopen.

volgende iets in scene zetten bij een OPENBAAR evenement mensen zijn aanwezig die proberen te helpen gewoon mensen zie als voorbeeld drama in apeldoorn de gewonen mens met bijvoorbeeld een EHBO diploma kan dus hulp verlenen dus, zou het dan niet opvallen dat het geen echt bloed geen echt been off open wond is of dat iemand echt dood is.

stage actors, ik heb kleine rolletjes gespeeld in films en series in Nederland, zelfs voor een hele simpele scene moet het vaak 20x opgenomen worden, ik heb nog nooit ervaren dat iets in 1 x goed gaat, nog nooit, en al helemaaaal geen actie scene's
hoe verklaar je dat?

Er zitten zoals ik zelf al zeg 2 kanten aan een verhaal, Helaas staan sommige verhalen op dusdanig losse schroeven
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 18:07:32 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_138913607
Slachtoffers aanslag marathon Boston herdacht

Inwoners van Boston hebben dinsdag de slachtoffers van de bomaanslagen vorig jaar bij de marathon in de Amerikaanse stad herdacht.

De herdenking vond plaats in Boylston Street, vlak voor de finish waar de explosieven afgingen. Drie mensen kwamen om en 264 personen raakten gewond.

De korte ceremonie werd bijgewoond door gouverneur Deval Patrick van de staat Massachusetts, waarvan Boston de hoofdstad is, en burgemeester Martin J. Walsh.

De aartsbisschop van Boston, kardinaal Sean O'Malley, las een kort gebed voor, waarna een doedelzakblazer Amazing Grace speelde. Bij de plaatsen waar de bommen afgingen, werd een krans gelegd.

Ook president Barack Obama herdacht de aanslagen. Hij prees in Washington ''de ongelooflijke moed'' en ''het leiderschap van veel inwoners van Boston'', die bij het reddingswerk hielpen.

''Wij weten dat de beelden die het meest zijn blijven leven, niet die van de rook en chaos waren, maar die van het medeleven, de goedheid en de kracht'', zei de president.

De explosies leidden tot een klopjacht op twee broers die van de aanslag werden verdacht. Tamerlan Tsarnajev kwam om het leven in een vuurgevecht met de politie in Watertown in de buurt van Boston. Ook de agent Sean Collier kwam om. Tamerlans broer Dzjochar werd aangehouden en zit vast. Hij kan tot de doodstraf worden veroordeeld.

Maandag wordt de marathon opnieuw gelopen. In verband met de aanslagen vorig jaar heeft de politie strenge veiligheidsmaatregelen genomen. De stad verwacht een recordaantal van 36.000 lopers en honderdduizenden bezoekers.

bron http://www.nu.nl/buitenla(...)boston-herdacht.html
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 09:28:05 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_138933695
.

Ophef om vondst rugzakken bij marathon Boston

In Boston is een man opgepakt na de vondst van twee onbeheerde rugzakken. De tassen werden aangetroffen bij de finish van de Boston Marathon, waar een jaar eerder drie doden vielen bij een bomaanslag.

Dat melden Amerikaanse media woensdag.

De bloedige aanslag werd dinsdag herdacht. De vondst van de rugzakken zorgde dan ook voor veel commotie. De politie ontruimde de omgeving en de Explosieven Opruimingsdienst rukte uit om de tassen te onderzoeken.

Van een terreuraanslag was dit jaar geen sprake. In een van de rugzakken zat volgens CBS een rijstkoker, gevuld met confetti. Beide tassen zijn uit voorzorg opgeblazen door de Explosieven Opruimingsdienst.

Een man gekleed in een donkere cape plaatste de rugtassen terwijl hij "Boston Strong" riep, de beelden hiervan zijn te zien op Instagram.

http://www.zie.nl/video/a(...)arathon/b8jzqj3f4ec3

Voor twee overlevenden van de aanslag is de stunt vermoedelijk bijzonder pijnlijk. De broers verloren vorig jaar allebei een been en liepen het traject opnieuw om geld op te halen voor hun herstel. Kort nadat ze de finish bereikten, werden de rugzakken gevonden.

Maandag wordt de marathon opnieuw gelopen. In verband met de aanslagen vorig jaar heeft de politie strenge veiligheidsmaatregelen genomen. De stad verwacht een recordaantal van 36.000 lopers en honderdduizenden bezoekers

http://www.nu.nl/buitenla(...)marathon-boston.html

Idioten hou je altijd :r

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 16-04-2014 15:34:35 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 16:28:31 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_138982222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

de telefoon beelden zijn van hoge kwaliteit ik zie duidelijk kleur verschil leeftijdsverschil oorbellen plus extra jas, en hoe kan een persoon op 2 verschillende lokatie zijn?
Bij dit soort eventen schijnt het niet uit te maken of het beeldmateriaal klopt en kan het zo zijn dat je dezelfde mensen ziet met en zonder oorbellen in verschillend beeldmateriaal , zie Sandy Hook
quote:
volgende punt op elke beelden zowel amateur en van lokale nieuws geven duidelijk een grote vuurbal veel rook en een schokgolf, graag zou ik willen weten hoe je dat verklaard.
Lol ik ben geen bomexpert , ik kan wel uit het beeldmateriaal opmaken dat het is opgezet .
quote:
Dan het volgende, het is een openbare gelegenheid, OPENBAAR iedereen kan daar lopen iedereen!
leg eens uit hoe je iets in scene kan zetten zonder dat mensen die niks van deze SET UP door die lokatie kan lopen.
Iedereen kan bedenken dat de eerste reactie vluchten is en paniek en niemand eerst op zijn gemak de omgeving gaat scannen om te zien of het wel klopt .
quote:
volgende iets in scene zetten bij een OPENBAAR evenement mensen zijn aanwezig die proberen te helpen gewoon mensen zie als voorbeeld drama in apeldoorn de gewonen mens met bijvoorbeeld een EHBO diploma kan dus hulp verlenen dus, zou het dan niet opvallen dat het geen echt bloed geen echt been off open wond is of dat iemand echt dood is.

stage actors, ik heb kleine rolletjes gespeeld in films en series in Nederland, zelfs voor een hele simpele scene moet het vaak 20x opgenomen worden, ik heb nog nooit ervaren dat iets in 1 x goed gaat, nog nooit, en al helemaaaal geen actie scene's
hoe verklaar je dat?
Het gaat toch ook nooit goed en perfect ?? Zo kom je op beeldmateriaal die nooitt klopt met getuigenverklaringen en tegenstrijdigheden en de MSM spuugt elke dag verschillende verklaringen rond om mensen in de war te maken .
quote:
Er zitten zoals ik zelf al zeg 2 kanten aan een verhaal, Helaas staan sommige verhalen op dusdanig losse schroeven
Wat mij betreft staat de MSM versie iig op losse schroeven en is de verslaggeving zo slecht dat het wel oorlog lijkt . Ik denk dat als we later terugkijken op deze tijd dat we nog nooit zo diep zijn gezonken als mensheid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 17 april 2014 @ 18:08:53 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138985040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Bij dit soort eventen schijnt het niet uit te maken of het beeldmateriaal klopt en kan het zo zijn dat je dezelfde mensen ziet met en zonder oorbellen in verschillend beeldmateriaal , zie Sandy Hook
Het is niet de zelfde persoon, de een is duidelijk ouder, heeft andere kleur vest + zwarte jas en oorbellen in
[..]

Lol ik ben geen bomexpert , ik kan wel uit het beeldmateriaal opmaken dat het is opgezet .
hoef je ook echt niet te zijn, een explosief verplaatst lucht dat heet een schokgolf die duidelijk op alle beelden amateur en professionele camera's te zien zijn of merkbaar doordat de camera beweegt
[..]

Iedereen kan bedenken dat de eerste reactie vluchten is en paniek en niemand eerst op zijn gemak de omgeving gaat scannen om te zien of het wel klopt .
er is enorm veel paniek iedereen rent heen en weer en nogmaals, het is een openbaar event iedereen kan op dat tijdstip op die lokatie zijn!

[..]

Het gaat toch ook nooit goed en perfect ?? Zo kom je op beeldmateriaal die nooitt klopt met getuigenverklaringen en tegenstrijdigheden en de MSM spuugt elke dag verschillende verklaringen rond om mensen in de war te maken .
In welgeteld 7 seconden van het moment van explosie en verdwijnen rookwolk liggen er een aantal doden en tientalle gewonden heel veel bloed gescheurde klere kapotte ruiten troep op de grond en ledematen, dat is onmogelijk, en al helemaal LIVE onmogelijk, de media heeft vanaf het begin een duidelijk beeld gevormd van de informatie die op dat moment beschikbaar was!

[..]

Wat mij betreft staat de MSM versie iig op losse schroeven en is de verslaggeving zo slecht dat het wel oorlog lijkt . Ik denk dat als we later terugkijken op deze tijd dat we nog nooit zo diep zijn gezonken als mensheid .
vind je dat heel gek na zo'n ravage, zie Enschede vuurwerkramp, schietpartijen noorwegen londen etc etc , een duidelijke plaatje van een gebeurtenis is altijd hectisch er word veel nieuws de wereld in gegooid, zie Utoya daar werd eerst gesproken over 2 daders, dit kwam omdat breivik de politie belde en de jongeren dacht dat hij tegen iemand anders praate.



Inderdaad, waar mensen toe in staat zijn! voor geloof of om hun mening in de media te krijgen, of puur voor hun lol, zie bericht van lavenderr hierboven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 17 april 2014 @ 20:13:01 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_138988835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Bij dit soort eventen schijnt het niet uit te maken of het beeldmateriaal klopt en kan het zo zijn dat je dezelfde mensen ziet met en zonder oorbellen in verschillend beeldmateriaal , zie Sandy Hook

[..]

Lol ik ben geen bomexpert , ik kan wel uit het beeldmateriaal opmaken dat het is opgezet .

[..]

Iedereen kan bedenken dat de eerste reactie vluchten is en paniek en niemand eerst op zijn gemak de omgeving gaat scannen om te zien of het wel klopt .

[..]

Het gaat toch ook nooit goed en perfect ?? Zo kom je op beeldmateriaal die nooitt klopt met getuigenverklaringen en tegenstrijdigheden en de MSM spuugt elke dag verschillende verklaringen rond om mensen in de war te maken .

[..]

Wat mij betreft staat de MSM versie iig op losse schroeven en is de verslaggeving zo slecht dat het wel oorlog lijkt . Ik denk dat als we later terugkijken op deze tijd dat we nog nooit zo diep zijn gezonken als mensheid .
Wat vind je hiervan?

Van een terreuraanslag was dit jaar geen sprake. In een van de rugzakken zat volgens CBS een rijstkoker, gevuld met confetti. Beide tassen zijn uit voorzorg opgeblazen door de Explosieven Opruimingsdienst.

Een man gekleed in een donkere cape plaatste de rugtassen terwijl hij "Boston Strong" riep, de beelden hiervan zijn te zien op Instagram.

http://www.zie.nl/video/a(...)arathon/b8jzqj3f4ec3

Over diep gezonken gesproken .
  vrijdag 18 april 2014 @ 04:13:03 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139002540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat vind je hiervan?

Van een terreuraanslag was dit jaar geen sprake. In een van de rugzakken zat volgens CBS een rijstkoker, gevuld met confetti. Beide tassen zijn uit voorzorg opgeblazen door de Explosieven Opruimingsdienst.

Een man gekleed in een donkere cape plaatste de rugtassen terwijl hij "Boston Strong" riep, de beelden hiervan zijn te zien op Instagram.

http://www.zie.nl/video/a(...)arathon/b8jzqj3f4ec3

Over diep gezonken gesproken .
je linkje is niet compleet meid ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:14 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_139005112
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 04:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

je linkje is niet compleet meid ;)
Het was een quote uit een eerdere post BNW / Bom Boston deel 21 het draait niet om een cowboyhoed!. Dacht dat Summers er misschien overheen had gelezen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:40:31 #115
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_139005560
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

vind je dat heel gek na zo'n ravage, zie Enschede vuurwerkramp, schietpartijen noorwegen londen etc etc , een duidelijke plaatje van een gebeurtenis is altijd hectisch er word veel nieuws de wereld in gegooid, zie Utoya daar werd eerst gesproken over 2 daders, dit kwam omdat breivik de politie belde en de jongeren dacht dat hij tegen iemand anders praate.



Inderdaad, waar mensen toe in staat zijn! voor geloof of om hun mening in de media te krijgen, of puur voor hun lol, zie bericht van lavenderr hierboven.
Niet gewond terwijl de rook al een tijd aan het optrekken is , als het echt was zou ze op deze foto ook al moeten bloeden en niet pas later op tv in een rolstoel .


THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:48:20 #116
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_139005766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het was een quote uit een eerdere post BNW / Bom Boston deel 21 het draait niet om een cowboyhoed!. Dacht dat Summers er misschien overheen had gelezen.
eh dus niks gebeurd , ik denk niet dat dat later aangewezen gaat worden als de ondergang of evil van deze tijd . Weer zo'n verhaaltje die je echt moet maken met behulp van fantasie . " oh god hij wilde iedereen opblazen met een etenspan in zijn zwarte cape en gekleurde confetti " DENK AAN BOSTON , WAT had ER KUNNEN GEBEUREN .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 15:49:36 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_139013991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:48 schreef Summers het volgende:

[..]

eh dus niks gebeurd , ik denk niet dat dat later aangewezen gaat worden als de ondergang of evil van deze tijd . Weer zo'n verhaaltje die je echt moet maken met behulp van fantasie . " oh god hij wilde iedereen opblazen met een etenspan in zijn zwarte cape en gekleurde confetti " DENK AAN BOSTON , WAT had ER KUNNEN GEBEUREN .
Niks gebeurd?
Vind jij dit normaal gedrag?
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:16:48 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139033289
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:48 schreef Summers het volgende:

[..]

eh dus niks gebeurd , ik denk niet dat dat later aangewezen gaat worden als de ondergang of evil van deze tijd . Weer zo'n verhaaltje die je echt moet maken met behulp van fantasie . " oh god hij wilde iedereen opblazen met een etenspan in zijn zwarte cape en gekleurde confetti " DENK AAN BOSTON , WAT had ER KUNNEN GEBEUREN .
:N
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 21 april 2014 @ 18:10:30 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_139116105
Marathon Boston onder zware beveiliging van start

Iets meer dan een jaar na de dubbele bomaanslag in het finishgebied van de marathon van Boston gaat de hardloopwedstrijd maandag weer van start.

De beveiliging is zwaarder dan ooit in de geschiedenis van het evenement, dat al 117 keer is gehouden. De opvallendste verandering is het grote aantal agenten dat op de been is.

"Er zijn fors meer agenten aanwezig", zei de gouverneur van de staat Massachussetts Deval Patrick zondag al. "Maar we willen ook niet dat er een soort van wedstrijd door een gemilitariseerd gebied wordt gehouden. Het gaat er dus om de balans te vinden en ik denk dat we die hebben gevonden."

Hardlopers die dit jaar deelnemen moeten hun spullen in doorzichtige tasjes opbergen en fans die bij de finishlijn de lopers willen toejuichen mogen geen tassen of kinderwagens meenemen.

In de ochtend, om 07.30 uur lokale tijd, liep de spanning al even op. Politie-eenheden rukten uit voor een verdachte oranje rugzak die "zonder toezicht'' in Public Garden lag. En dat zal bepaald niet de laatste keer zijn, voorspelde de krant Boston Globe maandagochtend.

Langs de route zijn meer dan honderd camera's geïnstalleerd en er zijn zo'n vijftig 'observatieposten' opgezet rond de finish zodat 'het publiek in de gaten kan worden gehouden', aldus de Boston Athletic Association, de organisatie die de marathon organiseert.

Volgens gouverneur Patrick zijn er vooralsnog geen specifieke dreigingen geuit. "We zien dat echter niet als een teken om achterover te leunen. We zijn voorbereid en we verzekeren mensen dat het zowel een gezellige als een veilige dag wordt."

Ongeveer 36 duizend lopers hebben zich ingeschreven voor de wedstrijd, onder wie 56 Nederlanders.

Tijdens de marathon van vorig jaar vielen drie doden en 264 gewonden toen bommen tot ontploffing werden gebracht. Deze waren in rugzakken achtergelaten in prullenbakken in Boylston Street.

http://www.nu.nl/buitenla(...)iging-van-start.html
pi_139120207
Heb niet alles doorgelezen maar is er ooit een verklaring gegeven voor t feit dat het glas van de winkels naar buiten was geblazen, de straat op?
  Moderator maandag 21 april 2014 @ 20:30:25 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_139121877
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Take2 het volgende:
Heb niet alles doorgelezen maar is er ooit een verklaring gegeven voor t feit dat het glas van de winkels naar buiten was geblazen, de straat op?
Ja heeft een verklaring voor gestaan. Maar weet het nummer van het topic niet meer zo uit mijn hoofd..
  woensdag 23 april 2014 @ 10:38:15 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139174108
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Take2 het volgende:
Heb niet alles doorgelezen maar is er ooit een verklaring gegeven voor t feit dat het glas van de winkels naar buiten was geblazen, de straat op?
simpel drukgolf sloeg naar binnen ook veel van het glas sloeg naar buiten. ( de randen over het algemeen)
kijk maar naar dit filmpje over speciaal veiligheidsglas.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139174335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

simpel drukgolf sloeg naar binnen ook veel van het glas sloeg naar buiten. ( de randen over het algemeen)
kijk maar naar dit filmpje over speciaal veiligheidsglas.
thx ^O^ duidelijk filmpje, op het eerste gezicht komt het heel onlogisch over dat glas naar de explosie toe word geblazen maar zo word het ineens wat minder raar :+
  woensdag 23 april 2014 @ 10:55:12 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139174492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:48 schreef Take2 het volgende:

[..]

thx ^O^ duidelijk filmpje, op het eerste gezicht komt het heel onlogisch over dat glas naar de explosie toe word geblazen maar zo word het ineens wat minder raar :+
Er is best wel wat kracht voor nodig om dat te doen met een ruit.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139181217
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Take2 het volgende:
Heb niet alles doorgelezen maar is er ooit een verklaring gegeven voor t feit dat het glas van de winkels naar buiten was geblazen, de straat op?
Een idee:

(negeer de rode grafiek)
Je krijgt eerst overdruk (t1 tot t2), daarna onderdruk (t2 tot t4). Het glas kon waarschijnlijk de drukgolf weerstaan, maar niet de projectielen die iets later kwamen, waardoor het gebroken glas vooral de onderdruk onderging.

Alternatieve theorie:

Het lijkt dubbel glas te zijn, links heeft de tweede glasplaat het nog gehouden. Kleinste, snelste projectielen breken de buitenste glasplaat, die valt naar buiten omdat ze niet anders kan door de tweede glasplaat. Die breekt later door de tragere grotere projectielen, valt in beide richtingen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')