abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:00:00 #153
74056 crew  ToT
pi_136997467
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik kon het wel betalen, maar voor hetzelfde geld had het op m'n spaarrekening gestaan. Maar ik heb geen spijt van de aankoop gelukkig ;)

Ik ben nu een lijstje aan het maken met vaste inkomsten en uitgaven. Zodra ik alle vaste lasten in beeld heb bereken ik hoeveel ik over hou per maand. Ik heb nu al automatische spaaropdrachten ingesteld, maar daar kan straks wel meer bij.
Ik heb samen met mijn begeleidster zo'n lijstje gemaakt, en toen kwamen we er achter dat alleen aan vaste lasten al ik maandelijks ¤200 meer uitgaf dan ik binnen kreeg! _O- (Zonder medicijnen of boodschappen meegerekend!)
pi_136997521
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb samen met mijn begeleidster zo'n lijstje gemaakt, en toen kwamen we er achter dat alleen aan vaste lasten al ik maandelijks ¤200 meer uitgaf dan ik binnen kreeg! _O- (Zonder medicijnen of boodschappen meegerekend!)
Hoe doe je dat? :o Hypotheek zeker..

Ik krijg nu als bijstandsmoeder meer geld dan wat mijn ex en ik samen kregen. Terwijl hij gewoon fulltime werkt :@ Absurd eigenlijk..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:04:14 #155
74056 crew  ToT
pi_136997647
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :o Hypotheek zeker..

Ik krijg nu als bijstandsmoeder meer geld dan wat mijn ex en ik samen kregen. Terwijl hij gewoon fulltime werkt :@ Absurd eigenlijk..
:Y ¤760,- per maand aan hypotheek. :')
Kon ik vroeger wel betalen.
Nu niet meer, naast gas, water, electriciteit, kabel, internet, telefoon enz.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:05:28 #156
74056 crew  ToT
pi_136997706
Ik heb echt overal op bezuinigd, maar op een gegeven moment kregen we een heftige meningsverschil over of ik nou een mobiele abonnement van 9 of van 10 euro per maand moest nemen. :X
pi_136997725
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:04 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y ¤760,- per maand aan hypotheek. :')
Kon ik vroeger wel betalen.
Nu niet meer, naast gas, water, electriciteit, kabel, internet, telefoon enz.
Geen hypotheekrente aftrek? :o Hier was het zo'n 800 bruto en 600 netto.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:06:56 #158
74056 crew  ToT
pi_136997785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Geen hypotheekrente aftrek? :o Hier was het zo'n 800 bruto en 600 netto.
Ja die aftrek liet ik eerst jaarlijks betalen, maar ook als ik het maandelijks liet uitbetalen kon ik nog onmogelijk rond komen.
pi_136997829
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die aftrek liet ik eerst jaarlijks betalen, maar ook als ik het maandelijks liet uitbetalen kon ik nog onmogelijk rond komen.
Pffrttt absurd niet..
Maar eeh, twee gesprekken tegelijk? ;)

Ik wil nu wel eens van andere auti's horen hoe die met geld omgaan :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:08:13 #160
74056 crew  ToT
pi_136997856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Pffrttt absurd niet..
Maar eeh, twee gesprekken tegelijk? ;)

Ik wil nu wel eens van andere auti's horen hoe die met geld omgaan :o
_O- ;)
pi_136998549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Pffrttt absurd niet..
Maar eeh, twee gesprekken tegelijk? ;)

Ik wil nu wel eens van andere auti's horen hoe die met geld omgaan :o
Met iets wat je niet hebt hoef je ook niet om kunnen gaan :P

Ik heb altijd wel geld uitgeven aan luxe (tenminste als ik geld had) maar ik probeer nu wel te sparen. Bijvoorbeeld 50 euro per maand. Waar ik geld aan uitgeef verschilt cd's

Of spelletjes, lego. Maar ik ga wel verstandig met mijn geld om. Ik koop geen dingen die ik niet nodig heb
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 23:23:33 #162
74056 crew  ToT
pi_136998683
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Met iets wat je niet hebt hoef je ook niet om kunnen gaan :P

Ik heb altijd wel geld uitgeven aan luxe (tenminste als ik geld had) maar ik probeer nu wel te sparen. Bijvoorbeeld 50 euro per maand. Waar ik geld aan uitgeef verschilt cd's [ afbeelding ]

Of spelletjes, lego. Maar ik ga wel verstandig met mijn geld om. Ik koop geen dingen die ik niet nodig heb
Netjes! :D

:@ Ik heb laatst AL mijn cd's naar de kringloop gebracht; die lagen toch al jaren op zolder en ik luister toch alleen maar naar mp3's.
pi_137001074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Pffrttt absurd niet..
Maar eeh, twee gesprekken tegelijk? ;)

Ik wil nu wel eens van andere auti's horen hoe die met geld omgaan :o
ik koop vaak dingen die ik niet nodig heb eigenlijk.
ik zit niet in de schulden ofzo maar als je over iets leest dan denk ik van wow lijkt me wel cool om te hebben
en nadien word die drang precies groter en groter
nu wil ik graag een gameboy micro famicom (ja het moet de famicon editie zijn met ez flash4 :P)
geen idee waarom ik het wil aangezien de gameboy SP beter is maar ik wil hem gewoon ook al weet ik dat ik er niet veel op zal spelen net als op mijn DSi

maar eigenlijk de helft van mijn budget op dit moment gaat op naar mobiel internet aangezien opname redelijk goedkoop is vergeleken met alleen wonen heb ik nu wat meer geld dat ik eigenlijk zou moeten gebruiken om nog meer te sparen voor als ik alleen ga wonen maar dan denk ik . fuck it als ik alleen woon ga ik me er toch geen kunnen betalen dus best nu eentje kopen :P

ik merk zelf ook dat ik eigenlijk ook aan mensen vertel over die micro en eigenlijk bevesteging zoek van ja koop dat ding. terwijl andere mensen zeggen spaar spaar spaar.

het kleine ik in mij zal het toch kopen. ok als ik ervoor in schulden moet gaan ga ik iets niet kopen maar toch als ik er een maand minder voor moet sparen en direct kan kopen doe ik het gewoon.

voorbeeld ook nog is mijn tablet ik was mijn smartphone beu om manga op te lezen. dus ik zei aan mijn budgetbeheerster toen van kijk met deze tablet spaar ik geld uit en toen heel verhaal opgezet dat ik graag strips lees maar dat strips 7euro kosten enzo en dat ik met een tablet die manga gratis kan lezen en gaat me gewoon op lange termijn goedkoper uitkomen dan strips kopen. en ik kan er ook nog mee surfen en series mee kijken in bed. en die zei dat het goed was. en het eerste wat in mij opkwam was fucking domme koe je laat je wel gemakkelijk ompraten he. als ik jou was had ik nee gezegd!!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2014 00:28:19 ]
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:25:17 #164
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137006189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:23 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer goed op mijn bek gegaan en heb meerdere keren kritisch naar mijzelf gekeken en zelfonderzoek gedaan en toen kreeg ik al een vermoeden van ASS. Maar ik deed er verder niets mee totdat ik echt volledig instorte en toen alle tests en hulpverlening heb geaccepteerd en doorgezet en toen kwam alles eruit en viel alles op zijn plek. Nu ben ik al ruim 4 jaar bezig met verdere zelfonderzoek/analyse en aan mijzelf aan het werken.

Dus tegenwoordig, met de diagnoses in mijn achterhoofd, kijk ik zeker wel eens kritisch naar mijzelf en probeer ik mijn knelpunten en problemen tegenover mijn huidige hulpverleners te verwoorden en zijn we samen bezig met het sleutelen aan mijzelf om zo min mogelijk last te hebben van mijn problemen en wegen te vinden die begaanbaar zijn voor een beter bestaan.
Lekkah! Goed bezig jonge! Het zelfonderzoek bij mij speelde zich overigens rond de zelfde rijd af als bij jou: Vlak voor de tijd dat ik mijn diagnose kreeg. Naderhand heb ik het nog een poosje gehouden, nu is het er niet meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:39 schreef PS1Vet het volgende:

[..]

Nee sluit me aan bij wat feestkabouter zegt. Als ik het wel herkend had, zou ik waarschijnlijk wel snappen.
Maar los daarvan kan ik me genoeg vervelende / (sociaal) blunderende momenten tijdens school of werk herinneren.
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef ToT het volgende:

[..]

:X Same here. :X
PS1Vet en ToT, Yokikater heeft me even geholpen het wat korter te formuleren: hebben jullie weleens gedaan aan zelfonderzoek(waarom gedraag je je zoals je je gedraagd, waarom kun je bepaalde dingen niet die niet-autisten wel kunnen, enzovoort)? Ik heb dit bij mezelf als noodzakelijk ervaren, en het derhalve ene poos toe moeten passen. Dat ging toen echter niet altijd even lief, ik heb mezelf vaak zat tot op de honden af behandeld.
... and I hope it's not bothering you.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:29:46 #165
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137006242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Kunnen jullie ook zo slecht met geld omgaan? :@

Ik ben eentje die altijd alles overal het goedkoopst weet te krijgen. Prijsbewust dus, afdingen etc.

Maar tóch kan ik mezelf niet in de hand houden als het om impuls uitgaven gaat. Sommige dingen MOET ik gewoon hebben, of ik het nou nodig heb of niet. Heel vermoeiend en zonde van m'n geld.

Juist nu ik alleen ben moet ik zorgen voor een goeie buffer, spaargeld voor m'n zoon, voor de toekomst, voor onverwachtse uitgaven..
Maar ik blijf maar geloven dat geld wat overblijft maar uitgegeven mag worden :')

(Ik heb geen schulden of zo hoor, ik geef geen geld uit wat ik niet heb.)
Niet meer. Tenzij je (extra) eten op de zaak/over het algemeen meereken. Ik heb het voorheen wel een aantal keer gehad. Dan had ik een CD gekocht, en daar was ik blij mee tot ik hem thuis voor het eerst geluisterd had. Toen had ik eerder zoiets van waar heb ik hem nou om gekocht
En voor de rest, wat geldzaken betreft loopt het wel hier. Fulltime baan, redelijk maandloon om van te sparen, maar dan moet ik geen gekke uitgaven doen. In de afgelopen tijd 3 auto's gekocht, dat heb ik nog steeds niet bijgewerkt helaas. Verder geen echt grote uitgaven gedaan/hoeven doen. Ik moet dan wel weer uitkijken van mezelf, dat ik niet te veel brandstof wegrijd met de auto. Rijden is leuk, maar het mag wat kosten haha.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dactylus op 22-02-2014 09:37:16 ]
... and I hope it's not bothering you.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:33:33 #166
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137006278
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Netjes! :D

:@ Ik heb laatst AL mijn cd's naar de kringloop gebracht; die lagen toch al jaren op zolder en ik luister toch alleen maar naar mp3's.
Welke kringloop? Misschien zit er wat leuks bij :P
... and I hope it's not bothering you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 10:45:03 #167
74056 crew  ToT
pi_137007576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:25 schreef Dactylus het volgende:

PS1Vet en ToT, Yokikater heeft me even geholpen het wat korter te formuleren: hebben jullie weleens gedaan aan zelfonderzoek(waarom gedraag je je zoals je je gedraagd, waarom kun je bepaalde dingen niet die niet-autisten wel kunnen, enzovoort)? Ik heb dit bij mezelf als noodzakelijk ervaren, en het derhalve ene poos toe moeten passen. Dat ging toen echter niet altijd even lief, ik heb mezelf vaak zat tot op de honden af behandeld.
Ik heb echt heel veel jaren aan zelfevaluatie gedaan en idd mezelf ook veel te vaak en veel te veel afgestraft. Ik HAATTE mezelf. Dat was zelfs een soort mantra die ik steeds in mijn hoofd herhaalde als ik weer eens iets "doms" gedaan had.
Ik snapte gewoon niet waarom ik niet als anderen konden zijn.
Gewoon spontaan gedrag ging anderen zo natuurlijk af, waarom mij niet? Het ging altijd zo geforceerd, of juist ongecontroleerd.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 10:48:24 #168
74056 crew  ToT
pi_137007662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:33 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Welke kringloop? Misschien zit er wat leuks bij :P
Whehehe in Doetinchem.
Een heel groot deel was rock en metal (Gothic, death enz.)
Verder muziek van Pink Floyd, Phil Collins, Björk, wat verzamelalbums van de '80s en '90s, War of the worlds (een soort hoorspel dubbel-CD) enz. :)
pi_137007744
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehehe in Doetinchem.
Een heel groot deel was rock en metal (Gothic, death enz.)
Verder muziek van Pink Floyd, Phil Collins, Björk, wat verzamelalbums van de '80s en '90s, War of the worlds (een soort hoorspel dubbel-CD) enz. :)
Jammer, alhoewel de kans groot is dat ik ze al heb.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 10:55:24 #170
74056 crew  ToT
pi_137007813
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jammer, alhoewel de kans groot is dat ik ze al heb.
Heh okee dan! :P

Ja qua gothic en metal had ik o.a.
Nightwish (hoewel ik daar nog wel een speciaal verzamelalbum van heb)
Theatre of Tragedy (zie mijn nickname en UI :P )
Tristania
Within Temptation
Danzig
Sepultura
Van Halen
Alice Cooper
Ministry

Ach schijt, geen idee wat allemaal nog meer! _O-
pi_137007888
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Heh okee dan! :P

Ja qua gothic en metal had ik o.a.
Nightwish (hoewel ik daar nog wel een speciaal verzamelalbum van heb)
Theatre of Tragedy (zie mijn nickname en UI :P )
Tristania
Within Temptation
Danzig
Sepultura
Van Halen
Alice Cooper
Ministry

Ach schijt, geen idee wat allemaal nog meer! _O-
Aantal dingen heb ik sowieso al :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 10:59:45 #172
74056 crew  ToT
pi_137007926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Aantal dingen heb ik sowieso al :)
^O^ U heeft smaak! :P
pi_137008732
Poesopstokje, ik kan denk ik wel redelijk met geld omgaan...
Echt impulsaankopen valt wel mee, al koop ik ook wel eens iets wat niet direct nodig is... Daar zou nog wel wat op te besparen zijn ;).
Ik heb wel dat ik iets in mn hoofd heb, zo wil ik al tijden een rugzak voor mezelf en daar kan ik echt eeuwen naar op zoek gaan, omdat het het allemaal net niet is. Maar het blijft dan wel in mn hoofd rondspoken tot ik "de juiste" heb gevonden...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:35:01 #174
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137010218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:17 schreef redboyke het volgende:

[..]
en het eerste wat in mij opkwam was fucking domme koe je laat je wel gemakkelijk ompraten he. als ik jou was had ik nee gezegd!!
_O-
MV NS FR DS MD
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:48:56 #175
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137012124
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:04 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y ¤760,- per maand aan hypotheek. :')
Kon ik vroeger wel betalen.
Nu niet meer, naast gas, water, electriciteit, kabel, internet, telefoon enz.
Het enige voordeel is dat het bedrag in reële termen steeds minder wordt. Heb je een nationale hypotheekgarantie?

Hier 396 ¤ per maand aan huur, wat wel snel zal stijgen naar de maximale huur... al zullen de buren die het niet zo op mij hebben daar meer last van hebben! Mensen die er al heel lang wonen betalen nu namelijk minder...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 13:54:22 #176
74056 crew  ToT
pi_137012299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:48 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Het enige voordeel is dat het bedrag in reële termen steeds minder wordt. Heb je een nationale hypotheekgarantie?

Hier 396 ¤ per maand aan huur, wat wel snel zal stijgen naar de maximale huur... al zullen de buren die het niet zo op mij hebben daar meer last van hebben!
Bedoel je de maandelijkse kosten? Dat blijft continu gelijk aangezien het een beleggingshypotheek is. Hypotheken waarvan het maandbedrag steeds kleiner wordt, worden vrij weinig meer afgesloten.

Ik heb inderdaad NHG. Ik ben al vele maanden bezig om mijn huis verkocht te krijgen via hen. De toestemming is inmiddels gegeven en er is ook een makelaar ingeschakeld, maar er gaat steeds zo ongelooflijk veel tijd overheen voor je bij de volgende stap bent: papieren opsturen, wachten tot ze er naar gekeken hebben, bericht krijgen dat ze nog extra gegevens nodig hebben, die opsturen, de uitslag krijgen, huis laten taxeren, andere makelaar de boel laten bekijken en foto's laten maken, kijken of er nog verbeterpunten zijn die de verkoop van het huis kunnen bespoedigen en het eventueel iets in waarde kunnen laten toenemen, wachten tot de bank toestemming geeft die verbeteringen toe te laten passen door een klusbedrijf enz.

Tussen elk van deze stappen zitten vaak meerdere weken, soms zelfs een maand of anderhalve maand.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:07:07 #177
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137012647
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Bedoel je de maandelijkse kosten? Dat blijft continu gelijk aangezien het een beleggingshypotheek is. Hypotheken waarvan het maandbedrag steeds kleiner wordt, worden vrij weinig meer afgesloten.

Ik heb inderdaad NHG. Ik ben al vele maanden bezig om mijn huis verkocht te krijgen via hen. De toestemming is inmiddels gegeven en er is ook een makelaar ingeschakeld, maar er gaat steeds zo ongelooflijk veel tijd overheen voor je bij de volgende stap bent: papieren opsturen, wachten tot ze er naar gekeken hebben, bericht krijgen dat ze nog extra gegevens nodig hebben, die opsturen, de uitslag krijgen, huis laten taxeren, andere makelaar de boel laten bekijken en foto's laten maken, kijken of er nog verbeterpunten zijn die de verkoop van het huis kunnen bespoedigen en het eventueel iets in waarde kunnen laten toenemen, wachten tot de bank toestemming geeft die verbeteringen toe te laten passen door een klusbedrijf enz.

Tussen elk van deze stappen zitten vaak meerdere weken, soms zelfs een maand of anderhalve maand.
Het maandbedrag zal inderdaad niet kleiner worden. Maar... door de inflatie is 760 ¤ over 10 jaar minder waard dan op dit moment. De inflatie werkt dus in je voordeel. Aan het einde van de looptijd heb je vermogen opgebouwd. Dat is een voordeel van kopen ten opzichte van huren. Sta je al ingeschreven bij een woningcorporatie? Om uiteindelijk relatief betaalbaar een huis te kunnen huren?

Het slechtste ben je af als je in de vrije sector huurt (Nederlandse woonlasten zijn als percentage van het inkomen vrijwel het hoogste van heel Europa!).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:09:40 #178
74056 crew  ToT
pi_137012725
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:07 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Het maandbedrag zal inderdaad niet kleiner worden. Maar... door de inflatie is 760 ¤ over 10 jaar minder waard dan op dit moment. De inflatie werkt dus in je voordeel. Aan het einde van de looptijd heb je vermogen opgebouwd. Dat is een voordeel van kopen ten opzichte van huren.

Het slechtste ben je af als je in de vrije sector huurt.
Daar heb je ook weer helemaal gelijk in idd! :Y
Mja mijn huis wordt binnenkort sowieso verkocht, daar valt niets tegen te beginnen.
Waarschijnlijk voor zo'n ¤85.000,- minder dan wat ik er voor betaald heb (inclusief kosten de koper). Daarna moet ik snel een huurwoning zien te krijgen; standaard krijg je vanuit NHG 2 maand de tijd om iets anders te vinden en te verhuizen, maar misschien valt daar nog wat over te onderhandelen.

En ik heb me idd bij meerdere woningcorporaties ingeschreven. :Y
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:14:21 #179
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137012845
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Daar heb je ook weer helemaal gelijk in idd! :Y
Mja mijn huis wordt binnenkort sowieso verkocht, daar valt niets tegen te beginnen.
Waarschijnlijk voor zo'n ¤85.000,- minder dan wat ik er voor betaald heb (inclusief kosten de koper). Daarna moet ik snel een huurwoning zien te krijgen; standaard krijg je vanuit NHG 2 maand de tijd om iets anders te vinden en te verhuizen, maar misschien valt daar nog wat over te onderhandelen.

En ik heb me idd bij meerdere woningcorporaties ingeschreven. :Y
Oei... dat is heel veel geld, een verlies van 85.000 ¤. Sociale huurwoningen gaan tot een huur van 699 ¤. Daarboven begint de vrije sector (geliberaliseerde huurcontracten).

Verstandig dat je je hebt ingeschreven! Hopelijk blijft de wachttijd beperkt. Opmerklijk genoeg verschilt de kwaliteit zeer sterk van woning tot woning. Mijn buren hebben allemaal mooie deuren, bij mij zit nog de bagger uit 1963 in (toen de appartementen gebouwd werden) :N

De deurkrukken zitten los, timmerman (van de woningstichting) zegt dat daar niets aan gedaan kan worden omdat het deurslot al zo oud is :')
Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:16:57 #180
74056 crew  ToT
pi_137012902
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Oei... dat is heel veel geld, een verlies van 85.000 ¤. Sociale huurwoningen gaan tot een huur van 699 ¤. Daarboven begint de vrije sector (geliberaliseerde huurcontracten).

Verstandig dat je je hebt ingeschreven! Hopelijk blijft de wachttijd beperkt. Opmerklijk genoeg verschilt de kwaliteit zeer sterk van woning tot woning. Mijn buren hebben allemaal mooie deuren, bij mij zit nog de bagger uit 1963 in (toen de appartementen gebouwd werden) :N
Klopt @ die grens, ik had me er al wat in verdiept. Onder die grens krijg je nog huurtoeslag. :)
Wat huurwoningen betreft: het is echt klote: in de ene woonplaats heb je voor ¤698 een lullig klein hokje en zijn er 40 - 110 reacties op, en in een andere gemeente heb je voor onder de 500 euro een huis dat bijna net zo groot is als wat ik nu heb, en er reageert geen hond op. Maar ja; dan zit je ook in een gehucht in the middle of nowhere.

quote:
De deurkrukken zitten los, timmerman (van de woningstichting) zegt dat daar niets aan gedaan kan worden omdat het deurslot al zo oud is :')
Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken!
Pfff en het slot vervangen is zeker te duur? :X

Anyway, de verhuizing gaat me ook klauwen met geld kosten: bus huren (sowieso vrienden zien te vinden die me er mee gaan helpen zal ook een probleempje kunnen worden), ik moet een nieuw fornuis en koel/vriescombi zien te kopen aangezien het hier allemaal inbouwapparatuur is, verder moet er waarschijnlijk straks wel behangen en geschilderd worden enzo. Het laminaat van hier probeer ik mee te nemen, dus hopelijk heb ik daar geen kosten aan. Ja misschien nieuwe plinten, en misschien is het niet genoeg voor de slaapkamers enzo.
Uiteraard ook nog een maand huur vooraf betalen enz.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:21:57 #181
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137013046
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt @ die grens, ik had me er al wat in verdiept. Onder die grens krijg je nog huurtoeslag. :)
Wat huurwoningen betreft: het is echt klote: in de ene woonplaats heb je voor ¤698 een lullig klein hokje en zijn er 40 - 110 reacties op, en in een andere gemeente heb je voor onder de 500 euro een huis dat bijna net zo groot is als wat ik nu heb, en er reageert geen hond op. Maar ja; dan zit je ook in een gehucht in the middle of nowhere.
Ik houd wel van een lief hokje :)
Hier heb je voor ongeveer 440 euro zo’n appartement (48 / 59 m² afhankelijk van de meetmethode). Dat valt alleszins mee. Maar ik kan helaas niet minder gaan werken (er geldt een inkomensgrens). Kun je nog in aanmerking komen voor huurtoeslag?

698 euro is heel veel, zal vast in de Rampstad zijn. In de vrije sector heb je in de laagste prijsklasse de ouwelullenwoningen en vanaf een kleine 800 euro worden de gewone appartementen verhuurd.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:29:18 #182
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137013268
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt @ die grens, ik had me er al wat in verdiept. Onder die grens krijg je nog huurtoeslag. :)
Wat huurwoningen betreft: het is echt klote: in de ene woonplaats heb je voor ¤698 een lullig klein hokje en zijn er 40 - 110 reacties op, en in een andere gemeente heb je voor onder de 500 euro een huis dat bijna net zo groot is als wat ik nu heb, en er reageert geen hond op. Maar ja; dan zit je ook in een gehucht in the middle of nowhere.

[..]

Pfff en het slot vervangen is zeker te duur? :X

Anyway, de verhuizing gaat me ook klauwen met geld kosten: bus huren (sowieso vrienden zien te vinden die me er mee gaan helpen zal ook een probleempje kunnen worden), ik moet een nieuw fornuis en koel/vriescombi zien te kopen aangezien het hier allemaal inbouwapparatuur is, verder moet er waarschijnlijk straks wel behangen en geschilderd worden enzo. Het laminaat van hier probeer ik mee te nemen, dus hopelijk heb ik daar geen kosten aan. Ja misschien nieuwe plinten, en misschien is het niet genoeg voor de slaapkamers enzo.
Uiteraard ook nog een maand huur vooraf betalen enz.
Ik heb een donkerbruin vermoeden van wel, maar die zaak moet nog starten. Ze denken vast: die rijke scheefwoner kan dat vast wel zelf betalen. Al zit er nu wel een nieuwe douche in :)
De vorige bewoners moeten echt een smerig huis hebben gehad, en zij hadden twee jonge kinderen!

Voordeel van een sociale huurwoning is dat er bij eventuele werkloosheid meestal niet zoveel aan de hand is. Een nieuwe inrichting is best duur: wil je het goed doen, dan ben je zo 5000 euro kwijt (in een appartement). Tref je het, dan 4000. Bij laminaat: denk je ook aan een goede ondervloer?

Hoezo nieuwe plinten? Die zullen bij mij ook wel ouder zijn dan bij de andere woningen...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:29:59 #183
74056 crew  ToT
pi_137013286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:21 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Ik houd wel van een lief hokje :)
Hier heb je voor ongeveer 440 euro zo’n appartement (48 / 59 m² afhankelijk van de meetmethode). Dat valt alleszins mee. Maar ik kan helaas niet minder gaan werken (er geldt een inkomensgrens). Kun je nog in aanmerking komen voor huurtoeslag?

698 euro is heel veel, zal vast in de Rampstad zijn. In de vrije sector heb je in de laagste prijsklasse de ouwelullenwoningen en vanaf een kleine 800 euro worden de gewone appartementen verhuurd.
Mijn huis is 143m2 (inclusief zolder en schuurtje), maar zo veel ruimte heb ik echt niet nodig.
Ik kan idd in aanmerking komen voor huurtoeslag als het goed is. Ik wil het liefst iets onder de ¤500 per maand hebben.
Die huizen van tegen de 700 euro staan gewoon in steden als Deventer, Doetinchem, Apeldoorn enz. Ik ben me heel breed aan het oriënteren; het maakt me vrij weinig uit waar ik kom te wonen, maar heb wel redelijk wat wensen voor de woning zelf:

- Geen appartement: ik heb daar gewoon geen thuisgevoel bij, en het is me vaak te rumoerig.
- Liever geen tussenwoning, ook vanwege rumoerigheid, maar als het huis vrij nieuw is, zal de geluidsisolatie wel redelijk goed zijn.
- Liefst in een rustige omgeving
- Niet te ver van een snelweg af
- Liefst in het oosten des lands
- Liever geen seniorenwoning. Qua ruimte zal ik me wel kunnen aanpassen, maar ik wil graag wat mensen in de buurt hebben waarmee ik wat leuk contact kan krijgen. Nu kun je ook wel bij bejaarde buren over de vloer gaan, maar da's toch wel wat anders.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:32:22 #184
74056 crew  ToT
pi_137013346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:29 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Ik heb een donkerbruin vermoeden van wel, maar die zaak moet nog starten. Ze denken vast: die rijke scheefwoner kan dat vast wel zelf betalen. Al zit er nu wel een nieuwe douche in :)
De vorige bewoners moeten echt een smerig huis hebben gehad, en zij hadden twee jonge kinderen!

Voordeel van een sociale huurwoning is dat er bij eventuele werkloosheid meestal niet zoveel aan de hand is. Een nieuwe inrichting is best duur: wil je het goed doen, dan ben je zo 5000 euro kwijt (in een appartement). Tref je het, dan 4000. Bij laminaat: denk je ook aan een goede ondervloer?

Hoezo nieuwe plinten? Die zullen bij mij ook wel ouder zijn dan bij de andere woningen...
Ja als ik het laminaat meeneem van hier, neem ik de ondervloer ook wel meteen mee. ;)
De plakplinten die op het laminaat zitten zijn op sterk aanraden/opdringen van een vriend van me met secondelijm vastgeplakt, dus weet ik niet of ze straks nog bruikbaar zullen zijn als ik het allemaal los ga halen. Daarbij krijg je ook heel andere maten straks.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:37:03 #185
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137013524
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn huis is 143m2 (inclusief zolder en schuurtje), maar zo veel ruimte heb ik echt niet nodig.
Ik kan idd in aanmerking komen voor huurtoeslag als het goed is. Ik wil het liefst iets onder de ¤500 per maand hebben.
Die huizen van tegen de 700 euro staan gewoon in steden als Deventer, Doetinchem, Apeldoorn enz. Ik ben me heel breed aan het oriënteren; het maakt me vrij weinig uit waar ik kom te wonen, maar heb wel redelijk wat wensen voor de woning zelf:

- Geen appartement: ik heb daar gewoon geen thuisgevoel bij, en het is me vaak te rumoerig.
- Liever geen tussenwoning, ook vanwege rumoerigheid, maar als het huis vrij nieuw is, zal de geluidsisolatie wel redelijk goed zijn.
- Liefst in een rustige omgeving
- Niet te ver van een snelweg af
- Liefst in het oosten des lands
- Liever geen seniorenwoning. Qua ruimte zal ik me wel kunnen aanpassen, maar ik wil graag wat mensen in de buurt hebben waarmee ik wat leuk contact kan krijgen. Nu kun je ook wel bij bejaarde buren over de vloer gaan, maar da's toch wel wat anders.
Grens voor huurtoeslag is 21.600 euro bruto (voor een alleenstaande, peiljaar 2014). Bedenk dat je de laat waarschijnlijk niet al te hoog kan leggen. Maar er zijn ook heel mooie huurwoningen waar je voor minder dan 500 euro per maand op de eerste rang zit! Met ook nog een mooier uitzicht en minder lawaai (oké, appartement 4e verdieping). Dat je niet in de Randstad woont, werkt in je voordeel.

Heb je al mogelijkheden gezien je inschrijvingsduur?
Om toch een beetje op het thema (ASS) te blijven... reden dat ik voorlopig blijf zitten waar ik zit, is dus ook de zekerheid dat ik het kan blijven betalen. Wat er ook gebeurt met mijn werk en inkomen. Die behoefte aan zekerheid, in combinatie met een leuke buurvrouw, wegen voor mij op dit moment zwaarder dan de voordelen van een koopwoning.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:50:26 #186
74056 crew  ToT
pi_137013979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:37 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Grens voor huurtoeslag is 21.600 euro bruto (voor een alleenstaande, peiljaar 2014). Bedenk dat je de laat waarschijnlijk niet al te hoog kan leggen. Maar er zijn ook heel mooie huurwoningen! Dat je niet in de Randstad woont, werkt in je voordeel.

Heb je al mogelijkheden gezien je inschrijvingsduur?
Om toch een beetje op het thema (ASS) te blijven... reden dat ik voorlopig blijf zitten waar ik zit, is dus ook de zekerheid dat ik het kan blijven betalen. Wat er ook gebeurt met mijn werk en inkomen. Die behoefte aan zekerheid, in combinatie met een leuke buurvrouw, wegen voor mij op dit moment zwaarder dan de voordelen van een koopwoning.
Ja ik zit wel onder die inkomensgrens.
Ik weet dat ik de lat niet te hoog moet leggen, maar (idd terugkomend op het psychologische aspect van dit topic) : ik heb erg veel spanningsklachten en schrik wel eens van geluiden. Daarbij slaap ik ontzettend slecht, en als ik 's nachts wakker ben, kunnen buren daar wel eens last van hebben en krijg je van die leuke treiterijen als je een keertje eindelijk WEL kunt slapen.
Ik heb meerdere keren behoorlijk ruzie met mijn ouders gehad als ik aangaf dat ik gewoon een huis nodig heb dat me wat rust geeft qua geluid. "GA DAN MAAR IN EEN HUTJE OP DE HEI ZITTEN!!!" kreeg ik dan toegesnauwd. Shit, ik heb in mijn huidig huis al flink wat geluidsisolatie aangebracht, en nog heb ik last van omgevingsgeluid! Dit is geen aanstellerij, dit is gewoon echt een probleem van me! Ik moet er ook echt niet aan denken om op kamers te moeten gaan wonen of zo als ik echt in de shit terecht kom!

Ook kreeg ik zwaar gezeik van mijn ouders toen ik een keer een huis met een woonkamer van 10m2 of zo niet wilde nemen: ik woonde in m'n eentje, dus waar heb je een grotere woonkamer voor nodig?
Nou, ik heb mijn computer altijd naast de tv, dus dan heb je een bureau met 2 monitoren er op, een tv, 2 erg grote staande frontspeakers, een kist als salontafel, een bank met 2 staande rear speakers, een fauteuil, een grote eettafel met 4 stoelen en een staande kast, plus hier en daar wat accessoires.
Die staande kast kan eventueel wel naar een slaapkamer of zo, maar ik vind het toch wel handig een kast in de kamer te hebben staan. De fauteuil zou op zich wel weg kunnen.
Van de eettafel maak ik geen gebruik als ik alleen ben, en ik ben vrijwel altijd alleen, maar ik doe hem niet weg, voor het geval dat ik toch ooit een gezin zou krijgen. Hij zou eventueel tijdelijk naar een zolder kunnen gaan tot ik het misschien kwijt zou kunnen in een nieuwe woning, maar het liefst ga ik meteen ergens wonen waar ik mijn spulletjes wel kwijt zou kunnen.
Ik denk toch dat ik al gauw een woonkamer van 20 - 25m2 nodig heb.
Als ik mijn pc boven neer zou zetten, heb ik bijna geen woonkamer meer nodig; dan heb ik boven een kamer nodig waar ik mijn bureau, tv, boxen en bank e.d. neer kan zetten. :')

Okee tegenwoordig kijk ik amper tv meer, maar mijn pc moet wel op de versterker aangesloten zijn, omdat ik gewoon goed geluid wil hebben.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 14:57:05 #187
74056 crew  ToT
pi_137014160
:X Ook meerdere keren gehad dat mensen ongevraagd in mijn huis allerlei "adviezen" gaan geven over de inrichting. Als ik dan rustig uitleg waarom de dingen zijn zoals ze zijn, krijg je vervolgens een oprecht boze snauw dat ik het zelf dan maar moet weten / dat ze anders ook niks kunnen bedenken / wat dan ook.
Godverdomme, adviezen zijn welkom, maar ga NIET denken dat ik mijn huis ga inrichten zoals een ander het wil en mijn leven ga leiden zoals een ander het wil!
Ik heb gewoon bepaalde problemen waar ik rekening mee moet houden, en ik heb gewoon bepaalde wensen van hoe ik in mijn huis wil leven: muziek is heel belangrijk voor me en audio-apparatuur van goede kwaliteit hoort daar gewoon echt bij. Het heeft me fucking duizenden euro's gekocht allemaal. Als mensen van me gaan eisen dat ik in mijn eigen huis me een beetje in een slaapkamertje ga opsluiten met mijn computertje en een setje computerspeakers ga aanschaffen waar ik hele dagen door naar ga luisteren terwijl ik in de woonkamer voor duizenden euro's aan apparatuur heb staan, hebben ze het mis!
"Er is niks mis met computerspeakers! Er zijn zo veel mensen die daar naar luisteren! Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?", krijg je dan met een zuur gezicht te horen.

Lief als mensen willen meedenken, maar ga niet boos worden als ik een beetje wil kunnen genieten in mijn leven, in mijn eigen huis!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:58:52 #188
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_137014221
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik zit wel onder die inkomensgrens.
Ik weet dat ik de lat niet te hoog moet leggen, maar (idd terugkomend op het psychologische aspect van dit topic) : ik heb erg veel spanningsklachten en schrik wel eens van geluiden. Daarbij slaap ik ontzettend slecht, en als ik 's nachts wakker ben, kunnen buren daar wel eens last van hebben en krijg je van die leuke treiterijen als je een keertje eindelijk WEL kunt slapen.
Ik heb meerdere keren behoorlijk ruzie met mijn ouders gehad als ik aangaf dat ik gewoon een huis nodig heb dat me wat rust geeft qua geluid. "GA DAN MAAR IN EEN HUTJE OP DE HEI ZITTEN!!!" kreeg ik dan toegesnauwd. Shit, ik heb in mijn huidig huis al flink wat geluidsisolatie aangebracht, en nog heb ik last van omgevingsgeluid! Dit is geen aanstellerij, dit is gewoon echt een probleem van me! Ik moet er ook echt niet aan denken om op kamers te moeten gaan wonen of zo als ik echt in de shit terecht kom!

Ook kreeg ik zwaar gezeik van mijn ouders toen ik een keer een huis met een woonkamer van 10m2 of zo niet wilde nemen: ik woonde in m'n eentje, dus waar heb je een grotere woonkamer voor nodig?
Nou, ik heb mijn computer altijd naast de tv, dus dan heb je een bureau met 2 monitoren er op, een tv, 2 erg grote staande frontspeakers, een kist als salontafel, een bank met 2 staande rear speakers, een fauteuil, een grote eettafel met 4 stoelen en een staande kast, plus hier en daar wat accessoires.
Die staande kast kan eventueel wel naar een slaapkamer of zo, maar ik vind het toch wel handig een kast in de kamer te hebben staan. De fauteuil zou op zich wel weg kunnen.
Van de eettafel maak ik geen gebruik als ik alleen ben, en ik ben vrijwel altijd alleen, maar ik doe hem niet weg, voor het geval dat ik toch ooit een gezin zou krijgen. Hij zou eventueel tijdelijk naar een zolder kunnen gaan tot ik het misschien kwijt zou kunnen in een nieuwe woning, maar het liefst ga ik meteen ergens wonen waar ik mijn spulletjes wel kwijt zou kunnen.
Ik denk toch dat ik al gauw een woonkamer van 20 - 25m2 nodig heb.
Als ik mijn pc boven neer zou zetten, heb ik bijna geen woonkamer meer nodig; dan heb ik boven een kamer nodig waar ik mijn bureau, tv, boxen en bank e.d. neer kan zetten. :')

Okee tegenwoordig kijk ik amper tv meer, maar mijn pc moet wel op de versterker aangesloten zijn, omdat ik gewoon goed geluid wil hebben.
Maak je weleens gebruik van oordopjes? Geluiden is inderdaad een ASS-kenmerkend probleem. Je huidige woning is wel ruim hoor. Had je daar destijds bewust voor gekozen? Lijkt me ook minder overzichtelijk, en het vergt veel onderhoud. Wel fijn natuurlijk dat het in het oosten van het land minder prijzig is. Een woonkamer van 20 m² is eerder noodzaak dan luxe. Ik heb 18 m² en dat vind ik krap (muurtje is nooit verplaatst). Dat muurtje... uit 1963 natuurlijk. ga ik laten vervangen en verplaatsen voor veel geld. het is dat ik belastingkorting krijg omdat ik nog niet ben herbeoordeeld voor de Wajong-regeling.

Sja, geluiden... mijn buurvrouw n*ukt er soms 1,5 uur op los, dat onder- en bovenburen er van kunnen meegenieten (is nu wel minder geworden). Plotseling het wilde leven ontdekt. Heb weleens iets aangekaart over voetstappen, maar daar deed ze niks mee (denken wie het er het langst woont, heeft de macht).
Maar ik zou niet willen ruilen. Niet op vakantie kunnen. Vrijwillig om 6 uur beginnen. Dat kan hier bij het ministerie niet eens, uit zelfbescherming. 7.30 uur (zoals mijn lieve buurvrouw doet) met een half uur marge is de grens. En terecht!

Ik hoop echt dat je goed terecht komt en iets moois vindt. Het kan!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 15:06:03 #189
74056 crew  ToT
pi_137014445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:58 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Maak je weleens gebruik van oordopjes? Geluiden is inderdaad een ASS-kenmerkend probleem. Je huidige woning is wel ruim hoor. Had je daar destijds bewust voor gekozen? Lijkt me ook minder overzichtelijk, en het vergt veel onderhoud. Wel fijn natuurlijk dat het in het oosten van het land minder prijzig is.

Sja, geluiden... mijn buurvrouw n*ukt er soms 1,5 uur op los, dat onder- en bovenburen er van kunnen meegenieten (is nu wel minder geworden). Plotseling het wilde leven ontdekt. Heb weleens iets aangekaart over voetstappen, maar daar deed ze niks mee (denken wie het er het langst woont, heeft de macht).
Maar ik zou niet willen ruilen. Vrijwillig om 6 uur beginnen. Dat kan hier bij het ministerie niet eens, uit zelfbescherming. 7.30 uur (zoals mijn lieve buurvrouw doet) met een half uur marge is de grens. En terecht!
Ja ik heb meerdere oordopjes geprobeerd, maar ik kan er gewoon niet aan wennen als ik met name 's nachts zoiets in mijn oren heb zitten: dan lig ik nog veel meer wakker.
Wat ik WEL heb, is een ventilator naast me; het monotone gezoem ervan overstemt achtergrondgeluiden en werkt rustgevend.
Mijn woning is idd veel te ruim voor mij in m'n eentje. Ik heb er toen bewust voor gekozen omdat ik een behoorlijke verzamelwoede had en al mijn spullen kwijt wilde kunnen. Daarbij was een grote woonkamer ook een must, omdat ik dus mijn computer en alle andere spullen in de woonkamer kwijt wilde kunnen.
Ik heb nog 2 vitrinekasten met (half)edelstenen die ik het liefst ook in de woonkamer wil neerzetten, maar dan wordt het echt te vol.
Ik ben steeds bewuster geworden van wat ik wel kan bewaren en wat niet, en hoe vol een woonkamer kan staan voor het echt te vol en te rommelig wordt.
Het vergt inderdaad veel onderhoud. Gelukkig heb ik nu een schoonmaakster die me daar wekelijks mee helpt, maar zelfs in een kleiner huis zou ik er eentje nodig hebben; ik heb een sterke aversie tegen het huishouden, TENZIJ iemand me meehelpt; dan kan ik als een tornado tekeer gaan en alles obsessief gaan zitten poetsen enzo.

_O- LOL @ je buren dan zeg! Ja ik heb hiervoor in een huis gewoon dat nog veel gehoriger was. Ik weet er alles van. (Mijn buren ook, aangezien mijn toenmalige vriendin alles behalve stil was.)

quote:
Ik hoop echt dat je goed terecht komt en iets moois vindt. Het kan!
^O^ Thx, ik doe mijn best. Wel weet ik dat ik deze keer echt in mijn eentje op zoektocht ga; geen bemoeienissen van anderen er bij! MIJN huis, MIJN wensen, MIJN keuze!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:10:46 #190
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137014578
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:25 schreef Dactylus het volgende:

PS1Vet en ToT, Yokikater heeft me even geholpen het wat korter te formuleren: hebben jullie weleens gedaan aan zelfonderzoek(waarom gedraag je je zoals je je gedraagd, waarom kun je bepaalde dingen niet die niet-autisten wel kunnen, enzovoort)? .........
Dat herken ik wel heel duidelijk, eigenlijk al van voor ik mijn diagnose had. In mijn 1e stage liep het totaal mis, voor 2e stage had ik op papier gezet voor welke valkuilen ik moest oppassen om herhaling te voorkomen. Daarnaast heb ik van stages, enkele banen en van periodes waarin ik aan het werk zoeken was en het niet liep een logboek bijgehouden om terug te kunnen blikken waar ik met mijn tijd gedaan had en of het wel of niet lekker liep.

Daarnaast heb ik voorafgaand aan de intake bij ggz van alles op papier gezet waar ik moeite mee heb e.d.; een soort asperger dossier. Plus dat ik een soort gebruikshandleiding voor mezelf heb gemaakt met zaken waar ik om moet denken.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:48:08 #191
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137015862
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:57 schreef ToT het volgende:
:X Ook meerdere keren gehad dat mensen ongevraagd in mijn huis allerlei "adviezen" gaan geven over de inrichting. Als ik dan rustig uitleg waarom de dingen zijn zoals ze zijn, krijg je vervolgens een oprecht boze snauw dat ik het zelf dan maar moet weten / dat ze anders ook niks kunnen bedenken / wat dan ook.
Godverdomme, adviezen zijn welkom, maar ga NIET denken dat ik mijn huis ga inrichten zoals een ander het wil en mijn leven ga leiden zoals een ander het wil!
Ik heb gewoon bepaalde problemen waar ik rekening mee moet houden, en ik heb gewoon bepaalde wensen van hoe ik in mijn huis wil leven: muziek is heel belangrijk voor me en audio-apparatuur van goede kwaliteit hoort daar gewoon echt bij. Het heeft me fucking duizenden euro's gekocht allemaal. Als mensen van me gaan eisen dat ik in mijn eigen huis me een beetje in een slaapkamertje ga opsluiten met mijn computertje en een setje computerspeakers ga aanschaffen waar ik hele dagen door naar ga luisteren terwijl ik in de woonkamer voor duizenden euro's aan apparatuur heb staan, hebben ze het mis!
"Er is niks mis met computerspeakers! Er zijn zo veel mensen die daar naar luisteren! Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?", krijg je dan met een zuur gezicht te horen.

Lief als mensen willen meedenken, maar ga niet boos worden als ik een beetje wil kunnen genieten in mijn leven, in mijn eigen huis!
Zo vervelend dat anderen zich ermee willen bemoeien. Denken dat zij het zo goed weten en zaken voor jou kunnen bepalen. Advies is net als een mening, je kunt het geven maar een ander hoeft het er niet mee eens te zijn. Doet me denken aan kleding advies of over uiterlijk. Ook voldoende gehad en soms ook te begrijpen als iets niet goed uitziet, ergens een gat inzit of dat je voor een sollicitatie net kleed. Maar als je thuis en alleen bent, maakt het toch niet zoveel uit wat je draagt. Meest erge geval is als mensen advies willen geven, maar er zelf niet naar leven of advies geven of iets waar ze geen verstand van hebben, maar toch belangrijk/slim o.i.d. willen lijken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 15:54:39 #192
74056 crew  ToT
pi_137016065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:48 schreef PS1Vet het volgende:

[..]

Zo vervelend dat anderen zich ermee willen bemoeien. Denken dat zij het zo goed weten en zaken voor jou kunnen bepalen. Advies is net als een mening, je kunt het geven maar een ander hoeft het er niet mee eens te zijn. Doet me denken aan kleding advies of over uiterlijk. Ook voldoende gehad en soms ook te begrijpen als iets niet goed uitziet, ergens een gat inzit of dat je voor een sollicitatie net kleed. Maar als je thuis en alleen bent, maakt het toch niet zoveel uit wat je draagt. Meest erge geval is als mensen advies willen geven, maar er zelf niet naar leven of advies geven of iets waar ze geen verstand van hebben, maar toch belangrijk/slim o.i.d. willen lijken.
Tja precies.
Het lijkt sommigen te irriteren dat ik eerst een beetje rond wil kijken voor ik een huis accepteer, dat ik dus niet zomaar het eerste huis neem wat ik tegenkom. Ik moet maar tevreden zijn met wat ik krijgen kan, en daarmee basta.

Ook heb ik enorm opdringerig advies gekregen om me NIET bij woningstichtingen in te gaan schrijven en particulier te gaan huren voor boven de 700 euro, omdat er geen huizen onder die grens te huur waren in Nederland. (Serieus! Echt fikse ruzie over gehad omdat ik dat bullshit vond! Vervolgens was IK weer de autist omdat ik zo in de verdediging ging, terwijl ik eerst gewoon rustig uitlegde hoe woningcorporaties enzo werken.)

Verder zwaar opdringerig advies gekregen dat ik mijn huis maar met ¤60.000,- of meer verlies moest verkopen (toen ik even niet had gedacht aan dat ik NHG had), en dat ik wegens mijn stressproblemen maar een fabrieksbaantje moest nemen en op kamers moest gaan wonen, en zo in de loop der jaren die 60k maar moest aflossen. (Dat was nota bene mijn BESTE VRIEND die me dat opdrong; iemand die zelf in een zware depressie terecht was gekomen toen hij zelf bij studenten op kamers moest, als kerel van tegen de 40 zijnde. Oh ja: hij was er ook fel op tegen dat ik therapie nam en hulp kreeg.)

Fucking hell, de mensen die ik in mijn leven heb... :X

_O- Overigens wel herkenbaar qua kleding: ikzelf heb er nooit op gelet hoe ik er bij liep, behalve met sollicitaties dan.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:56:18 #193
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137016118
Het is trouwens wel toevallig dat het hier net over woning zoeken gaat.
Eigenlijk wou ik het eerst voor mezelf houden, maar ben ook een woning aan het zoeken omdat ik goed nieuws heb gekregen dat ik volgende week aan het werk kan, bij een bedrijf waar ik vorige week een goed 2e gesprek had. Net nu ik eindelijk na 3 maanden mijn aanvraag voor uitkering rond heb.
Het is een functie bij een bedrijf dat me hopelijk wel past en werk dat ook in mijn straatje past.

Betekent wel dat ik administratief nog allerlei zaken moet regelen, weer van alles door mijn hoofd gaat en aan mijn hoofd heb. Zit nog met de vraag of ik het snel snel voor elkaar kan en wil krijgen, of dat ik liever iets rustiger de tijd neem om iets te vinden en verhuizen.

p.s. soep poes op een stokje; daarom begon ik ook over het weekend begon. Werkzoekenden en huismoeders hebben niet echt weekend.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 15:57:29 #194
74056 crew  ToT
pi_137016168
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:56 schreef PS1Vet het volgende:
Het is trouwens wel toevallig dat het hier net over woning zoeken gaat.
Eigenlijk wou ik het eerst voor mezelf houden, maar ben ook een woning aan het zoeken omdat ik goed nieuws heb gekregen dat ik volgende week aan het werk kan, bij een bedrijf waar ik vorige week een goed 2e gesprek had. Net nu ik eindelijk na 3 maanden mijn aanvraag voor uitkering rond heb.
Het is een functie bij een bedrijf dat me hopelijk wel past en werk dat ook in mijn straatje past.

Betekent wel dat ik administratief nog allerlei zaken moet regelen, weer van alles door mijn hoofd gaat en aan mijn hoofd heb. Zit nog met de vraag of ik het snel snel voor elkaar kan en wil krijgen, of dat ik liever iets rustiger de tijd neem om iets te vinden en verhuizen.

p.s. soep poes op een stokje; daarom begon ik ook over het weekend begon. Werkzoekenden en huismoeders hebben niet echt weekend.
*O* Hey tof man!!!
pi_137016857

Prachtig _O_


Herkenbaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:48 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Het enige voordeel is dat het bedrag in reële termen steeds minder wordt. Heb je een nationale hypotheekgarantie?

Hier 396 ¤ per maand aan huur, wat wel snel zal stijgen naar de maximale huur... al zullen de buren die het niet zo op mij hebben daar meer last van hebben! Mensen die er al heel lang wonen betalen nu namelijk minder...
Hey medeambtenaar :) , hoe gaat het nu met jou?
Gr, Auti.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:26:38 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_137017537
Inderdaad, weekend wat is dat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:34:53 #197
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137017957
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehehe in Doetinchem.
Een heel groot deel was rock en metal (Gothic, death enz.)
Verder muziek van Pink Floyd, Phil Collins, Björk, wat verzamelalbums van de '80s en '90s, War of the worlds (een soort hoorspel dubbel-CD) enz. :)
Ik heb komende twee weken vrij, moet geen probleem zijn. Adres ervan? :P
... and I hope it's not bothering you.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:53:56 #198
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137018776
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Troel het volgende:
Inderdaad, weekend wat is dat?
Een bepaalde tijd niet aan je werk of school denken.
... and I hope it's not bothering you.
pi_137019038
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja als ik het laminaat meeneem van hier, neem ik de ondervloer ook wel meteen mee. ;)
De plakplinten die op het laminaat zitten zijn op sterk aanraden/opdringen van een vriend van me met secondelijm vastgeplakt, dus weet ik niet of ze straks nog bruikbaar zullen zijn als ik het allemaal los ga halen. Daarbij krijg je ook heel andere maten straks.
Ik moet mijn plakplinten ook nog vastlijmen.. dat hadden we in eerste instantie dus niet gedaan en ze laten dus mooi gewoon los.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:22:30 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_137019722
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:53 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Een bepaalde tijd niet aan je werk of school denken.
Dan heb ik pas weekend als ik dood ben gok ik :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:41:13 #201
402517 Dactylus
I just watch...
pi_137020322
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan heb ik pas weekend als ik dood ben gok ik :P
Misschien is niet op je werk of school aanwezig zijn een iets officiëlere benaming..
... and I hope it's not bothering you.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:42:15 #202
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137020355
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef Troel het volgende:

Dan heb ik pas weekend als ik dood ben gok ik :P
Doet me denken aan het spreekwoord: slapen kan wel als je dood bent o.i.d. om aan te geven dat je vooral zo veel mogelijk door moet feesten of door moet werken.

Nee werkzoeken is een luxe probleem, alle tijd van de wereld maar het voelt absoluut niet aan als een vakantie. (iets wat werkzoekenden ook niet echt hebben, ofwel soms?)


Maar goed, nu ik werk heb hoef ik me hopelijk even niet druk te maken over werk zoeken of uitkering. Ik heb nog steeds asperger, soms moeite me ergens toe te zetten en een paar andere zorgen. Zoals ik al zei een woning vinden en verhuizen; uitkering stopzet, huur opzeg etc etc...
Maar ook weer in het ritme van een werkdag komen, dat wordt ook weer wennen vroeg op, kan eigenlijk nu al beginnen daarmee. Daarnaast is van werk nog niet precies duidelijk hoeveel uren per week ik er ga werken, en wat ik dus daarmee ga verdienen. Qua eerste indruk heb ik wel een goed gesprek gehad, maar merk wel dat ze een prijsvechter zijn en het kantoor al 10-20 jaar niet opgeknapt is. Daarnaast hoop ik dat het goed gaat komen, leuke collega's, werken met plezier. Maar resultaten uit het verleden zijn anders. Meeste werk begon ik zonder tegenzin, maar aan het eind, was ik enorm blij dat ik er weg was. Hoop dat dit niet nog een keer gebeurd. Daarom twijfel ik ook of ik werkgever moet vertellen dat ik ASS heb, of in elk geval een beetje uitleggen wat mijn 'handleiding' is. Van GGZ heb ik ook nog geen hulp, situatie aan begeleidster Psycho Educatie cursus uitgelegd en zij begrijpt het wel en heeft contact gezocht met instantie in mijn gemeente, maar hier gaan ook weer weken over heen, dat ze mij in een team gaat bespreken o.i.d. om te kijken of ik een vorm van begeleiding of coach kan krijgen. Geen idee het is erg onduidelijk en het duurt erg lang. Ook bij de GGZ malen de (bureaucratische) molens traag.

Maar goed ook altijd het positieve blijven inzien: we hebben net het dubbel goud op zowel de dames als heren achtervolging bij het schaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:50:40 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_137020624
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Misschien is niet op je werk of school aanwezig zijn een iets officiëlere benaming..
Ik werk als journalist. De dag dat er echt echt echt geen nieuws is, moet ik nog tegenkomen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:51:14 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_137020641
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:42 schreef PS1Vet het volgende:

[..]

Doet me denken aan het spreekwoord: slapen kan wel als je dood bent o.i.d. om aan te geven dat je vooral zo veel mogelijk door moet feesten of door moet werken.

Nee werkzoeken is een luxe probleem, alle tijd van de wereld maar het voelt absoluut niet aan als een vakantie. (iets wat werkzoekenden ook niet echt hebben, ofwel soms?)

Maar goed, nu ik werk heb hoef ik me hopelijk even niet druk te maken over werk zoeken of uitkering. Ik heb nog steeds asperger, soms moeite me ergens toe te zetten en een paar andere zorgen. Zoals ik al zei een woning vinden en verhuizen; uitkering stopzet, huur opzeg etc etc...
Maar ook weer in het ritme van een werkdag komen, dat wordt ook weer wennen vroeg op, kan eigenlijk nu al beginnen daarmee. Daarnaast is van werk nog niet precies duidelijk hoeveel uren per week ik er ga werken, en wat ik dus daarmee ga verdienen. Qua eerste indruk heb ik wel een goed gesprek gehad, maar merk wel dat ze een prijsvechter zijn en het kantoor al 10-20 jaar niet opgeknapt is. Daarnaast hoop ik dat het goed gaat komen, leuke collega's, werken met plezier. Maar resultaten uit het verleden zijn anders. Meeste werk begon ik zonder tegenzin, maar aan het eind, was ik enorm blij dat ik er weg was. Hoop dat dit niet nog een keer gebeurd. Daarom twijfel ik ook of ik werkgever moet vertellen dat ik ASS heb, of in elk geval een beetje uitleggen wat mijn 'handleiding' is. Van GGZ heb ik ook nog geen hulp, situatie aan begeleidster Psycho Educatie cursus uitgelegd en zij begrijpt het wel en heeft contact gezocht met instantie in mijn gemeente, maar hier gaan ook weer weken over heen, dat ze mij in een team gaat bespreken o.i.d. om te kijken of ik een vorm van begeleiding of coach kan krijgen. Geen idee het is erg onduidelijk en het duurt erg lang. Ook bij de GGZ malen de (bureaucratische) molens traag.

Maar goed ook altijd het positieve blijven inzien: we hebben net het dubbel goud op zowel de dames als heren achtervolging bij het schaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koen Verweij is voor mij geen reden om schaatsen te kijken hoor. Die moet wat mij nodig naar de kapper!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_137020804
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:57 schreef ToT het volgende:
:X Ook meerdere keren gehad dat mensen ongevraagd in mijn huis allerlei "adviezen" gaan geven over de inrichting. Als ik dan rustig uitleg waarom de dingen zijn zoals ze zijn, krijg je vervolgens een oprecht boze snauw dat ik het zelf dan maar moet weten / dat ze anders ook niks kunnen bedenken / wat dan ook.
Godverdomme, adviezen zijn welkom, maar ga NIET denken dat ik mijn huis ga inrichten zoals een ander het wil en mijn leven ga leiden zoals een ander het wil!
Ik heb gewoon bepaalde problemen waar ik rekening mee moet houden, en ik heb gewoon bepaalde wensen van hoe ik in mijn huis wil leven: muziek is heel belangrijk voor me en audio-apparatuur van goede kwaliteit hoort daar gewoon echt bij. Het heeft me fucking duizenden euro's gekocht allemaal. Als mensen van me gaan eisen dat ik in mijn eigen huis me een beetje in een slaapkamertje ga opsluiten met mijn computertje en een setje computerspeakers ga aanschaffen waar ik hele dagen door naar ga luisteren terwijl ik in de woonkamer voor duizenden euro's aan apparatuur heb staan, hebben ze het mis!
"Er is niks mis met computerspeakers! Er zijn zo veel mensen die daar naar luisteren! Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?", krijg je dan met een zuur gezicht te horen.

Lief als mensen willen meedenken, maar ga niet boos worden als ik een beetje wil kunnen genieten in mijn leven, in mijn eigen huis!
Ik krijg daar de kriebels van, dat mensen jou de schuld gaan geven van iets en je het gevoel krijgt dat je je moet verantwoorden aan hen. Met name die laatste opmerking: "Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?". Dat is echt zo'n kutopmerking waar je niks mee kan :')
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:00:52 #206
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137020939
Ze noemen ons dan wel autisten, maar de meeste mensen hebben een probleem om iets anders te bekijken dan vanuit hun eigen gezichtspunt.


@ Troel: ik zag dat je mijn hele post quote, en verwachte een heel antwoord, maar alleen dat. Moest er wel hard om lachen. Hij is niet jouw smaak!? Ach, geeft de iets minder gespierde mannen een kans.
*LOL, ik beeld me al ik Koen Verweij met een schaar in zijn hand. Sowieso kunnen de Nederlandse schaatsmannen allemaal wel een keer naar de kapper. Bij de broertjes Mulder hang het haar in het gezicht of staat het alle kanten op etc etc.

[ Bericht 35% gewijzigd door PS1Vet op 22-02-2014 18:14:30 ]
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:14:53 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_137023129
Maar de broertjes Mulder zijn meer mijn smaak. Michel dan, Ronald heeft nog teveel een babyface, die moet ook maar eens wat haar laten staan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:30:43 #208
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_137023731
Michelle dekker en andere sportsters van amper 17-18. Ook bij het snowboard veel van 20-25. Toen zat ik nog gewoon op school. Maar om zo te presteren moet je jong beginnen. Met mn/onze 30+ lijkt het me te laat om nog ergens carrière in te maken.
pi_137031437
Trouwens, niks mis met senioren als buren. In tegendeel, ik zou niet anders meer willen! ^O^

Ik kan in principe goed met geld omgaan (al is het alleen al omdat ik niet uit ga, geen dure kleren koop, zo goed als nooit op vakantie ga en ik van mezelf gewoon zuinig ben. Hooguit haal ik wel eens de duurdere stroopwafels oid en dat noem ik dan mezelf verwennen :P ).
Oordopjes heb ik geprobeerd maar ik kreeg altijd gedoe met mn oren daarmee (ontstekingen enzo, dus dan maar niet :P ). Tegenwoordig heb ik overdag muziekje opstaan en 's nachts rijden er sowieso bijna geen auto's :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:20:08 #210
74056 crew  ToT
pi_137031576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Ik heb komende twee weken vrij, moet geen probleem zijn. Adres ervan? :P
Hehehe kan ik wel geven, maar het overgrote deel ervan was al binnen 1 dag verkocht! _O-
Ik heb een zooi spullen dar verkocht en de eigenaar zei dat hij de cd's voor 50 cent per stuk ging verkopen, maar ik wist dat het 2 euro per stuk was. Echt een handelaar! _O-
Ik werk er onderhand al een jaar niet meer, en ik verkocht het toen ik daar werkte. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:24:57 #211
74056 crew  ToT
pi_137031736
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik krijg daar de kriebels van, dat mensen jou de schuld gaan geven van iets en je het gevoel krijgt dat je je moet verantwoorden aan hen. Met name die laatste opmerking: "Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?". Dat is echt zo'n kutopmerking waar je niks mee kan :')
Echt he! :X Net als oude mensen chagrijnig zeggen dat iets "luxe" is (wat direct inhoudt dat het overbodig is of nodeloos duur; zelfs als je een broodje ham kaas neemt)!
Dan ben ik haast geneigd te zeggen dat ik hun tv ook wel de vuilcontainer in wil flikkeren: dat is immers ook luxe! In de oorlog had je die ook niet nodig!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:26:47 #212
74056 crew  ToT
pi_137031799
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, niks mis met senioren als buren. In tegendeel, ik zou niet anders meer willen! ^O^

Oh ik kan heel goed met senioren opschieten; ik ga zelfs regelmatig naar de vader van de buurvrouw op bezoek omdat ik goed met hem kan praten, maar ik wil NIET in een hele seniorenWIJK wonen, en als je een seniorenwoning zou nemen, heb je wel kans dat je in zo'n wijk terecht komt.
pi_137031814
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh ik kan heel goed met senioren opschieten; ik ga zelfs regelmatig naar de vader van de buurvrouw op bezoek omdat ik goed met hem kan praten, maar ik wil NIET in een hele seniorenWIJK wonen, en als je een seniorenwoning zou nemen, heb je wel kans dat je in zo'n wijk terecht komt.
Ik zou daar echt niet mee zitten :)
Maar dat ben ik :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:28:54 #214
74056 crew  ToT
pi_137031873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zou daar echt niet mee zitten :)
Maar dat ben ik :P
1 van mijn grootste problemen is eenzaamheid; als ik dan wat mensen in de buurt heb wonen waarbij het gezellig is om over de vloer te komen, heb je dat wat minder.
Af en toe een keer over de vloer bij een bejaarde buurman of buurvrouw is wel okay, maar als je alleen maar gesprekken over kunstheupen en steunkousen hebt, vergaat mij het plezier snel! :') Dan maar liever verder vereenzamen in mijn hokkie. _O-
pi_137031961
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:28 schreef ToT het volgende:

[..]

1 van mijn grootste problemen is eenzaamheid; als ik dan wat mensen in de buurt heb wonen waarbij het gezellig is om over de vloer te komen, heb je dat wat minder.
Af en toe een keer over de vloer bij een bejaarde buurman of buurvrouw is wel okay, maar als je alleen maar gesprekken over kunstheupen en steunkousen hebt, vergaat mij het plezier snel! :') Dan maar liever verder vereenzamen in mijn hokkie. _O-
Ik denk dat je dan een beetje een verkeerd beeld heb van senioren. De meesten zijn gewone mensen net zoals jij en ik :)
Uiteraard zitten er ook zeikerds tussen, maar das met elke leeftijdscategorie wel zo :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:33:00 #216
74056 crew  ToT
pi_137032025
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan een beetje een verkeerd beeld heb van senioren. De meesten zijn gewone mensen net zoals jij en ik :)
Uiteraard zitten er ook zeikerds tussen, maar das met elke leeftijdscategorie wel zo :P
Snap ik wel, en zoals ik al zei ga ik best soms wel eens graag bij senioren over de vloer, maar ik wil niet dat mijn dagelijkse contacten alleen uit bejaarden bestaat. Niks mis met die mensen, maar als man van 39 jaar wil je ook wel eens over de vloer komen bij mensen van je eigen leeftijd of zo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:35:04 #217
74056 crew  ToT
pi_137032107
Daarbij merk ik ook dat vooral bij senioren het onbegrip voor psychische problemen erg groot kan zijn. Groter dan bij jongere generaties, en onbegrip moet ik gewoon echt niet meer hebben.
"Zit je hele dagen thuis? Je moet gewoon weer gaan werken! Man, toen ik zo oud was als jij hadden we dat soort dingen allemaal niet! We werkten gewoon elke dag. Ik heb me in mijn hele leven niet 1 dag ziek gemeld! Dat soort psychische problemen enzo zijn allemaal verzinsels van de doktoren van deze tijd!"
pi_137032198
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik wel, en zoals ik al zei ga ik best soms wel eens graag bij senioren over de vloer, maar ik wil niet dat mijn dagelijkse contacten alleen uit bejaarden bestaat. Niks mis met die mensen, maar als man van 39 jaar wil je ook wel eens over de vloer komen bij mensen van je eigen leeftijd of zo.
Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorp :P
Jammer wel, maar het is niet anders :P
Wat buren betreft vind ik een paar dingen het belangrijkst. Eis nummer 1 is eigenlijk heel simpel: Ik wil vooral -rust- hebben! En dat heb ik met mijn geweldige buren :)

Ik heb een buurman van rond de 85 die ik af en toe gedag zeg als ik hem in de tuin tegenkom en verder spreken we elkaar alleen maar als we even hulp nodig hebben bij iets. De andere buurvrouw is bijna gepensioneerd en haar spreek ik wat vaker, kom ook geregeld bij haar over de vloer en kan het goed met haar vinden, maar we spreken elkaar alleen maar (opnieuw) als we elkaars hulp kunnen gebruiken. Verder ga ik nooit zomaar bij ze op de koffie oid, echt heerlijk! :Y

Ik hoop echt dat ze nog lang zullen blijven zitten, maar gezien de leeftijden denk ik dat ik op een gegeven moment wel het haasje zal zijn :P
pi_137032233
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij merk ik ook dat vooral bij senioren het onbegrip voor psychische problemen erg groot kan zijn. Groter dan bij jongere generaties, en onbegrip moet ik gewoon echt niet meer hebben.
"Zit je hele dagen thuis? Je moet gewoon weer gaan werken! Man, toen ik zo oud was als jij hadden we dat soort dingen allemaal niet! We werkten gewoon elke dag. Ik heb me in mijn hele leven niet 1 dag ziek gemeld! Dat soort psychische problemen enzo zijn allemaal verzinsels van de doktoren van deze tijd!"
Dan ben ik toch wel blij met mijn oma. Toen ze hoorde dat ik Asperger heb, is ze er gelijk in gaan verdiepen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137032285
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij merk ik ook dat vooral bij senioren het onbegrip voor psychische problemen erg groot kan zijn. Groter dan bij jongere generaties, en onbegrip moet ik gewoon echt niet meer hebben.
"Zit je hele dagen thuis? Je moet gewoon weer gaan werken! Man, toen ik zo oud was als jij hadden we dat soort dingen allemaal niet! We werkten gewoon elke dag. Ik heb me in mijn hele leven niet 1 dag ziek gemeld! Dat soort psychische problemen enzo zijn allemaal verzinsels van de doktoren van deze tijd!"
De senioren die ik vaak sprak, zaten helemaal niet zo in elkaar. Ook senioren kunnen rechtsgeorienteerd zijn of linksgeorienteerd. Bij de rechtsgeorienteerde oudjes zal je frequenter mensen tegenkomen die onbegripvol jegens jouw situatie zullen zijn. De linksgeorienteerden zijn wat dat aangaat wat begripvoller (maar garanties heb je dan natuurlijk niet he? :P ). Ook dat heeft op zich niks met leeftijd te maken.
pi_137032294
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorp :P
Jammer wel, maar het is niet anders :P
Wat buren betreft vind ik een paar dingen het belangrijkst. Eis nummer 1 is eigenlijk heel simpel: Ik wil vooral -rust- hebben! En dat heb ik met mijn geweldige buren :)

Ik heb een buurman van rond de 85 die ik af en toe gedag zeg als ik hem in de tuin tegenkom en verder spreken we elkaar alleen maar als we even hulp nodig hebben bij iets. De andere buurvrouw is bijna gepensioneerd en haar spreek ik wat vaker, kom ook geregeld bij haar over de vloer en kan het goed met haar vinden, maar we spreken elkaar alleen maar (opnieuw) als we elkaars hulp kunnen gebruiken. Verder ga ik nooit zomaar bij ze op de koffie oid, echt heerlijk! :Y

Ik hoop echt dat ze nog lang zullen blijven zitten, maar gezien de leeftijden denk ik dat ik op een gegeven moment wel het haasje zal zijn :P
Maar buren zijn nog jong, maar die hoor ik ook nooit.
ROBODEMONS..................|:(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:41:05 #222
74056 crew  ToT
pi_137032341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorp :P
Jammer wel, maar het is niet anders :P
Wat buren betreft vind ik een paar dingen het belangrijkst. Eis nummer 1 is eigenlijk heel simpel: Ik wil vooral -rust- hebben! En dat heb ik met mijn geweldige buren :)

Ik heb een buurman van rond de 85 die ik af en toe gedag zeg als ik hem in de tuin tegenkom en verder spreken we elkaar alleen maar als we even hulp nodig hebben bij iets. De andere buurvrouw is bijna gepensioneerd en haar spreek ik wat vaker, kom ook geregeld bij haar over de vloer en kan het goed met haar vinden, maar we spreken elkaar alleen maar (opnieuw) als we elkaars hulp kunnen gebruiken. Verder ga ik nooit zomaar bij ze op de koffie oid, echt heerlijk! :Y

Ik hoop echt dat ze nog lang zullen blijven zitten, maar gezien de leeftijden denk ik dat ik op een gegeven moment wel het haasje zal zijn :P
Ja ik heb een paar vrienden hier in de omgeving, maar slechts 2 daarvan komen wel eens hier op bezoek. Ikzelf ga bij 4 op bezoek. (En 1 persoon van wie ik niks moet hebben, komt helaas ook af en toe hier op bezoek.)

Ik ben niet iemand die makkelijk nieuwe contacten legt. Althans ik kan leuk met mensen kletsen, maar blijvende contacten houden is heel moeilijk. De meeste vrienden van me ken ik via Fok en wonen ver weg. Als ik dan nieuwe kennissen opdoe in de woonplaats waar ik terecht kom, is het echt een uitbreiding van mijn schaarse kennissenkring.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:41:15 #223
74056 crew  ToT
pi_137032347
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan ben ik toch wel blij met mijn oma. Toen ze hoorde dat ik Asperger heb, is ze er gelijk in gaan verdiepen.
^O^ Da's tof! :) Hoe oud is ze?
pi_137032352
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar buren zijn nog jong, maar die hoor ik ook nooit.
Klopt ook wel, het is een beetje van het toeval afhankelijk. Ik heb wat dat betreft een grotere kans dat er hierna een gezinnetje naast me komt wonen en tsja, dan zal ik ongetwijfeld ook meer geluidsoverlast gaan krijgen, maar dat zie ik dan wel weer :)

Van mij zullen ze in elk geval nauwelijks last hebben (behalve dan dat mijn tuin soms in een oerwoud verandert _O- :P )
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:41:58 #225
74056 crew  ToT
pi_137032368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De senioren die ik vaak sprak, zaten helemaal niet zo in elkaar. Ook senioren kunnen rechtsgeorienteerd zijn of linksgeorienteerd. Bij de rechtsgeorienteerde oudjes zal je frequenter mensen tegenkomen die onbegripvol jegens jouw situatie zullen zijn. De linksgeorienteerden zijn wat dat aangaat wat begripvoller (maar garanties heb je dan natuurlijk niet he? :P ). Ook dat heeft op zich niks met leeftijd te maken.
Verhoudingsgewijs merk ik bij ouderen echt wel meer onbegrip, maar misschien heeft het ook wel te maken met verschil tussen het oosten van het land en het westen?
pi_137032393
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik heb een paar vrienden hier in de omgeving, maar slechts 2 daarvan komen wel eens hier op bezoek. Ikzelf ga bij 4 op bezoek. (En 1 persoon van wie ik niks moet hebben, komt helaas ook af en toe hier op bezoek.)

Ik ben niet iemand die makkelijk nieuwe contacten legt. Althans ik kan leuk met mensen kletsen, maar blijvende contacten houden is heel moeilijk. De meeste vrienden van me ken ik via Fok en wonen ver weg. Als ik dan nieuwe kennissen opdoe in de woonplaats waar ik terecht kom, is het echt een uitbreiding van mijn schaarse kennissenkring.
Ik heb tot nu toe -al- mijn vrienden IRL ontmoet, maar heb ook een aantal leuke contacten via fok opgedaan :)

En sowieso, quality over quantity ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 22:43:41 #227
74056 crew  ToT
pi_137032431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe -al- mijn vrienden IRL ontmoet, maar heb ook een aantal leuke contacten via fok opgedaan :)

En sowieso, quality over quantity ^O^
Ja bijna alle Fok!-vrienden heb ik ook IRL gezien. :P

En natuurlijk quality over quantity, maar feit is dat ik elke week hooguit 1x iemand zie, buiten mijn begeleiding en therapie enzo om.
pi_137032454
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Verhoudingsgewijs merk ik bij ouderen echt wel meer onbegrip, maar misschien heeft het ook wel te maken met verschil tussen het oosten van het land en het westen?
Ehm, daar zou je wel een punt kunnen hebben. Zelf woon ik in de Zaanstreek en dat is van oudsher een arbeidersvolkje, dus over het algemeen wat meer linksgeorienteerd. Dat zijn vaker mensen die ook een klein inkomen hebben en persoonlijk leed hebben gekend (de succesvolle Zaankanters trekken namelijk allemaal naar Amsterdam enzo en de minder gefortuneerden (zoals ik dus :P ) blijven hier weer hangen :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')