abonnement Unibet Coolblue
pi_137190959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:04 schreef oh-oh het volgende:
Teddy vind ik superleuk, staat hier al jaren op de shortlist voor mijn volgende hond :P O+
Hahaha! :D _O-
Ik heb denk ik iets met namen, die mensen als typische hondennamen bestempelen. Feit blijft, dat het toch echt van origine echt mensennamen waren en zijn. :Y
Die reacties over " hondennaam" kregen we in '95' ook, toen we vertelde dat een jongetje M.ax zou gaan heten. :D
The waves you made will always be
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:14:59 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137191072
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:10 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Hahaha! :D _O-
Ik heb denk ik iets met namen, die mensen als typische hondennamen bestempelen. Feit blijft, dat het toch echt van origine echt mensennamen waren en zijn. :Y
Die reacties over " hondennaam" kregen we in '95' ook, toen we vertelde dat een jongetje M.ax zou gaan heten. :D
:D Ik noemde 7 jaar geleden een hond Billy, en nu denk ik altijd maar gelukkig dat ik geen kinderen heb want ik vind het echt de leukste naam ever, voor een jongen of voor een meisje :') _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137191170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:14 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ik noemde 7 jaar geleden een hond Billy, en nu denk ik altijd maar gelukkig dat ik geen kinderen heb want ik vind het echt de leukste naam ever, voor een jongen of voor een meisje :') _O-
Onze adoptie poes heette Billie!! :D O+
En ik zou daar dus gewoon vierkant poep aan hebben hoor, als ik een naam leuk vind, en man is het eens, dan heb ik poep aan mensen die dat een dierennaam vinden. ;)

Ow voor een jongetje hadden we M.elle D.aniël.
Omdat hier geen kindje meer ging komen hebben we toen, èèn van onze ratjes M.elle genoemd en de ander D.aniël de derde heette M.arcel. (We hebben nu alleen nog Daantje over helaas, de oude Banjer is bijna drie!! O+ )
The waves you made will always be
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:19:36 #154
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137191177
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:19 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Onze adoptie poes heette Billie!! :D O+
En ik zou daar dus gewoon vierkant poep aan hebben hoor, als ik een naam leuk vind, en man is het eens, dan heb ik poep aan mensen die dat een dierennaam vinden. ;)
Nou ja, ik zou dus nooit eerst een eigen hond zo noemen en dan een kind :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137191239
Ow wat een lieve reacties !!

Bij de meisjes namen zou ik wel voor een wat gangbare tweede naam gaan zodat ze altijd wat te kiezen heeft...

Lilly stond ook op het lijstje...maar ik denk eigenlijk dat, kijkend naar mezelf wij geen meisje meisje krijgen zeg maar..

Liv en Lexie kennen we al in het echt...
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:23:37 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137191267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:22 schreef BuupWerk het volgende:
Ow wat een lieve reacties !!

Bij de meisjes namen zou ik wel voor een wat gangbare tweede naam gaan zodat ze altijd wat te kiezen heeft...

Lilly stond ook op het lijstje...maar ik denk eigenlijk dat, kijkend naar mezelf wij geen meisje meisje krijgen zeg maar..

Liv en Lexie kennen we al in het echt...
Ava!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137191324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou dus nooit eerst een eigen hond zo noemen en dan een kind :P
Hmmmm, dan is de drempel idd wat hoger. :X
The waves you made will always be
pi_137191508
Onze hond heette niet lachen: Frederik...en het paste ook nog, was een statig beest :)

Ava valt af omdat een hele stomme collega haar dochter al zo heeft genoemd...

Lieke ook leuk, maar wel erg populair, momenteel !!
pi_137191703
Billy voor een meisje vind ik ook echt super koel, is het niet dat ik maar blijft denken aan de ikea boekenkast...
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:42:37 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137191731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:34 schreef BuupWerk het volgende:
Nicky/Nikki wel aangedacht maar ik vind het erg standaard...het mag wel wat aparter !!
Als 'apart' een eis is, haak ik af, ik vind het al lastig genoeg om 'gewone' namen te verzinnen :P.
KuikenGuppy
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:47:35 #161
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137191868
Haha, ik vind Frederik best een coole naam voor een hond :D

Lilly past idd meer bij een meisje meisje. Dat is ook wel lastig vind ik, dat je een heel beeld bij een kindje hebt en daar de naam bij kiest, maar wat nu als later ineens blijkt dat Lilly een hele grote, potige, stoere dame wordt?

Toen ik nog zwanger was hadden mijn man en ik al een tijdje de naam Tess voor ons kindje, totdat ik steeds meer een gevoel bij de baby in mijn buik kreeg en ineens dacht 'die naam past helemaal niet bij haar!'. En het klopt tot nu toe ook, het is helemaal geen Tess :)

Ik vind Tess of Tesse wel nog steeds een leuke naam :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_137192085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:33 schreef BuupWerk het volgende:
Onze hond heette niet lachen: Frederik...en het paste ook nog, was een statig beest :)

Ava valt af omdat een hele stomme collega haar dochter al zo heeft genoemd...

Lieke ook leuk, maar wel erg populair, momenteel !!
Oh dan gooi ik mijn all time favorite erin: Iva! Vannacht nog over gedroomd O+
pi_137192146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:41 schreef BuupWerk het volgende:
Billy voor een meisje vind ik ook echt super koel, is het niet dat ik maar blijft denken aan de ikea boekenkast...
Ik zou dan wel voor Billie gaan, vind ik meer voor een meisje :) Ik hou wel van jongensnamen voor meisjes :Y

Frederik vind ik zo erg :X Dat wordt namelijk vaak Fred(dy) of Freek :N
pi_137192227
Hahaha zo heet mijn lief. :+
Wij noemen hem F.rlk omdat V. zijn naam niet uit kon spreken.
pi_137192259
Toch zijn er veel namen die ik me dan probeer voor te stellen bij een vrouw van 50 en dan klinkt het toch ineens een stuk minder cool of schattig. En uiteindelijk worden ze toch een keer 50 (het idee :o maar goed..)
pi_137192445
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:01 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha zo heet mijn lief. :+
Wij noemen hem F.rlk omdat V. zijn naam niet uit kon spreken.
Ja, maar die luistert ook naar Pax ;)

We kennen elkaar nog uit een ver verleden, al zegt deze nick hem niks :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Toch zijn er veel namen die ik me dan probeer voor te stellen bij een vrouw van 50 en dan klinkt het toch ineens een stuk minder cool of schattig. En uiteindelijk worden ze toch een keer 50 (het idee :o maar goed..)
Dat heb ik idd bij Mees. Erg leuk voor een kind, maar een bankdirecteur die Mees heet? :N
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:12:26 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137192536
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Dot. het volgende:
Dat heb ik idd bij Mees. Erg leuk voor een kind, maar een bankdirecteur die Mees heet? :N
Als je achternaam Pierson is dan zou ik er idd nog eens over nadenken.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137192585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je achternaam Pierson is dan zou ik er idd nog eens over nadenken.....
:D Nee, helaas!
pi_137192645
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Dot. het volgende:

Ja, maar die luistert ook naar Pax ;)

We kennen elkaar nog uit een ver verleden, al zegt deze nick hem niks :)

Hij is heel goed in luisteren naar Pax. :Y
Nu ben ik heel nieuwsgierig naar je oude nick :D

[ Bericht 31% gewijzigd door Pvoesss op 27-02-2014 11:25:03 ]
pi_137192910
Maar tijden en tijdsgeest veranderen ook toch? Ik bedoel, over 40 jaar zitten er veel meer mensen in het bank/verzekerings/directeurenwezen die namen hebben die wij nu niet zo geschikt vinden voor een 40/50+' er; maar misschien kijkt er tegen die tijd wel niemand van op?

Ik ben het er wel mee eens hoor, het was voor mij wel een criterium voor een naam dat het voor een volwassene ook leuk moest zijn. En omgekeerd, voor een kind ook. Henk vind ik een prima naam voor een vent van 40 maar het heeft weinig sjeu als je vier bent :') (hoewel ik Kees dan bijv. wel weer leuk vindt.) Ik weet nog dat de gynaecoloog die bij mn bevalling van A. kwam helpen Romy heet. De enige reden waarom ik dat nog weet is omdat ik zo'n "heuh?!" moment had toen ze zich voorstelde :') dan ben je gynaecoloog en heb je zo'n kamp-naam dacht ik :o sorry naar een ieder die dit een wereldnaam vindt/vond of zo heet :@ t is niet persoonlijk ;)
Maar goed, die naam was in de jaren 80 en 90 prima gangbaar natuurlijk.

Bijna 3 jaar geleden had ik in 1 maand vier keer een "Kick" trouwens. Daarna nooit meer tegengekomen :D tijdelijke opvlamming?
:)
pi_137192965
Ja, dat klopt, de tijd veranderd ook. Maar zie je al een mannetje van 80 in een bejaardentehuis zitten die Storm heet?
pi_137193014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
Maar tijden en tijdsgeest veranderen ook toch? Ik bedoel, over 40 jaar zitten er veel meer mensen in het bank/verzekerings/directeurenwezen die namen hebben die wij nu niet zo geschikt vinden voor een 40/50+' er; maar misschien kijkt er tegen die tijd wel niemand van op?

Ik ben het er wel mee eens hoor, het was voor mij wel een criterium voor een naam dat het voor een volwassene ook leuk moest zijn. En omgekeerd, voor een kind ook. Henk vind ik een prima naam voor een vent van 40 maar het heeft weinig sjeu als je vier bent :') (hoewel ik Kees dan bijv. wel weer leuk vindt.) Ik weet nog dat de gynaecoloog die bij mn bevalling van A. kwam helpen Romy heet. De enige reden waarom ik dat nog weet is omdat ik zo'n "heuh?!" moment had toen ze zich voorstelde :') dan ben je gynaecoloog en heb je zo'n kamp-naam dacht ik :o sorry naar een ieder die dit een wereldnaam vindt/vond of zo heet :@ t is niet persoonlijk ;)
Maar goed, die naam was in de jaren 80 en 90 prima gangbaar natuurlijk.

Bijna 3 jaar geleden had ik in 1 maand vier keer een "Kick" trouwens. Daarna nooit meer tegengekomen :D tijdelijke opvlamming?
Ik ken een gepromoveerde Tatjana die nu best hoog in de financiele wereld zit. Gewoon oerhollands, dus geen Oostblok achtergrond of iets. Vond ik ook altijd een beetje een jammere combinatie...
pi_137193041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat klopt, de tijd veranderd ook. Maar zie je al een mannetje van 80 in een bejaardentehuis zitten die Storm heet?
Dan heet ie gewoon meneer Jansen ;)
pi_137193049
En over een naam voor je tweede kind als je nog geen eerste kind hebt, tsja, je kunt er over nadenken nu al, het kan ook heel goed dat je smaak tzt weer verandert of dat je het toch niet meer wilt. Ik zou me er persoonlijk niet teveel mee bezig houden geloof ik.

Wij hadden bij de oudste een jongensnaam, en het idee was dat die zou blijven staan voor een tweede. Maar ineens vond ik die naam teveel bij mijn oudste horen toen ik werkelijk zwanger was van die tweede. dus toch een andere naam gekozen. En ik weet nu al dat ook die naam niet overeind blijft bij een derde.

Ik vond het trouwens onwijs moeilijk om een naam voor een tweede dochter te bedenken. Voor mijn gevoel had ik de allermooiste allerleukste naam al aan mijn oudste gegeven en waren alle namen die we als opties hadden nu, de namen die we net-niet vonden bij de oudste. Uiteindelijk kwamen we op een optie diewe bij oudste niet overwogen hadden maar ik had nooit het JA! gevoel wat ik bij de oudste wel had.
:)
pi_137193061
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat klopt, de tijd veranderd ook. Maar zie je al een mannetje van 80 in een bejaardentehuis zitten die Storm heet?
Ja hoor :Y
dat is er dan vast zo eentje die valsspeelt bij het klaverjassen en stiekem zijn gepureerde brocolli bij zn buurman op zn bord schuift :P dat beeld heb ik dan weer wel :+
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')