abonnement Unibet Coolblue
pi_136680886


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:35:31 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136682367
44
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136683515
Goede TT
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136684793
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:35 schreef Bart het volgende:
44
Wat stond er dan?
(dit is voor het eerst dat ik ergens een nieuw deel van start)
pi_136685820
yeey nieuw deele nu vol spammen!!
halltojes
pi_136685901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:40 schreef Tjarda010 het volgende:
yeey nieuw deele nu vol spammen!!
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136685914
Post eens wat pics van je mooiste stukje netwerk, ben benieuwd.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136685990
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:
Post eens wat pics van je mooiste stukje netwerk, ben benieuwd.
kan die van fok sturen morgen
halltojes
pi_136686125
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:
Post eens wat pics van je mooiste stukje netwerk, ben benieuwd.
Ik zal morgen ook even kijken voor een pic
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:50:03 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136686145
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:16 schreef JTT het volgende:

[..]

Wat stond er dan?
(dit is voor het eerst dat ik ergens een nieuw deel van start)
45
je had zelf het nummer opgehoogd, terwijl dat al automatisch voor je wordt gedaan (wat ook vermeld staat)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136686174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:40 schreef Tjarda010 het volgende:
yeey nieuw deele nu vol spammen!!
Dat denk ik dus ook altijd als er een nieuw deel opengaat. :)
pi_136686211
quote:
12s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:50 schreef Bart het volgende:

[..]

45
je had zelf het nummer opgehoogd, terwijl dat al automatisch voor je wordt gedaan (wat ook vermeld staat)
huh?
Waar stond dat dan?
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:55:32 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136686337
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:52 schreef JTT het volgende:

[..]

huh?
Waar stond dat dan?


Dat ontzettend grote opvallende blauwe vak misschien?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:24:23 #14
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136687641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:55 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat ontzettend grote opvallende blauwe vak misschien?
Hey Bart ik heb nog steeds 'Barts padawan' in m'n sign staan, krijg ik al bijna een FOK! shirt?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:25:28 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136687694
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:24 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Hey Bart ik heb nog steeds 'Barts padawan' in m'n sign staan, krijg ik al bijna een FOK! shirt?
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:26:27 #16
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136687731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:25 schreef Bart het volgende:

[..]

_O-
"Op 6 maart 2012 houdt FOK! i.s.m. Disney een speciale en exclusieve IMAX 3D FOK!voorpremière van de film 'John Carter'."

Fuck man ik wacht al bijna 2 jaar :P
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136688005
_O_ _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136708279
Hallo, welkom in het OpenTTD topic :)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:49:39 #19
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136713338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:04 schreef JTT het volgende:
Hallo, welkom in het OpenTTD topic :)
Sorry, we moesten even terugdenken :P

Ik zat gister in een server waar voortuigenkunnenkapotgaan aan stond, wat ik normaal zelf niet aan heb staan. Wat bloed irritant! Ik had een trein van een half jaar oud, die tijdens een rit van zo'n 30 vierkantjes het voor elkaar kreeg wel 6 keer kapot te gaan..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136713567
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:49 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Sorry, we moesten even terugdenken :P

Ik zat gister in een server waar voortuigenkunnenkapotgaan aan stond, wat ik normaal zelf niet aan heb staan. Wat bloed irritant! Ik had een trein van een half jaar oud, die tijdens een rit van zo'n 30 vierkantjes het voor elkaar kreeg wel 6 keer kapot te gaan..
6 keer???
Dat soort servers delete ik altijd meteen uit m'n server lijst :P
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:59:23 #21
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136713698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:55 schreef JTT het volgende:

[..]

6 keer???
Dat soort servers delete ik altijd meteen uit m'n server lijst :P
Ja het sloeg echt nergens op. Hij ging zelfs een keer weer kapot voordat hij een vierkantje verder was na de vorige keer kapot te zijn geweest.. Toen heb ik maar m'n eigen server gestart :P
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136713744
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:59 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ja het sloeg echt nergens op. Hij ging zelfs een keer weer kapot voordat hij een vierkantje verder was na de vorige keer kapot te zijn geweest.. Toen heb ik maar m'n eigen server gestart :P
Hoe heet je server?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:01:25 #23
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136713779
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:00 schreef JTT het volgende:

[..]

Hoe heet je server?
Weet ik niet meer :P Is stiekem ook gewoon voor mij en m'n buurjongen omdat we samen wilden spelen en andere servers altijd instellingen hebben die we niet willen. Staat ook alleen aan als wij spelen :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136713859
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:01 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Weet ik niet meer :P Is stiekem ook gewoon voor mij en m'n buurjongen omdat we samen wilden spelen en andere servers altijd instellingen hebben die we niet willen. Staat ook alleen aan als wij spelen :)
Aha dat heb ik ook :)
(Maar dan alleen toegankelijk via het lokale netwerk)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:14:10 #25
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136714270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:03 schreef JTT het volgende:

[..]

Aha dat heb ik ook :)
(Maar dan alleen toegankelijk via het lokale netwerk)
Dat probeerde we met Hamachi, maar lukte niet. Dus toen maar uitgezocht hoe porftforwarding werkt :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136714350
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:14 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Dat probeerde we met Hamachi, maar lukte niet. Dus toen maar uitgezocht hoe porftforwarding werkt :)
Ik weet wel hoe het werkt maar heb niemand op internet om mee te spelen.
pi_136718080
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:59 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ja het sloeg echt nergens op. Hij ging zelfs een keer weer kapot voordat hij een vierkantje verder was na de vorige keer kapot te zijn geweest.. Toen heb ik maar m'n eigen server gestart :P
dan is je trein gewoon te oud toch...
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:42:20 #28
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136718113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:41 schreef mschol het volgende:

[..]

dan is je trein gewoon te oud toch...
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:49 schreef JaimyLee het volgende:
Ik had een trein van een half jaar oud,
;)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136718242
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:42 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

[..]

;)
Te lage maximale betrouwbaarheid.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136718611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Te lage maximale betrouwbaarheid.
Het probleem is dat voertuigcrashes zijn aangezet.
Dat is nog dommer dan je vingers in het stopcontact steken :)
pi_136718636
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:53 schreef JTT het volgende:

[..]

Het probleem is dat voertuigcrashes zijn aangezet.
Dat is nog dommer dan je vingers in het stopcontact steken :)
Nee, dat is niet dom, dat is gewoon een persoonlijk keuze.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 22:12:27 #32
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136719367
Ik had hem trouwens nog naar het depot gestuurd voor onderhoud, de hele trein was het depot nog niet uit of hij was al weer stuk _O-
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136719464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, dat is niet dom, dat is gewoon een persoonlijk keuze.
Je wou toch niet zeggen dat jij het aan hebt staan he?
pi_136719478
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:15 schreef JTT het volgende:

[..]

Je wou toch niet zeggen dat jij het aan hebt staan he?
Momenteel even niet. Maar de moeilijkheidsgraad verhogen dom noemen, kom nou. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136719523
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik had hem trouwens nog naar het depot gestuurd voor onderhoud, de hele trein was het depot nog niet uit of hij was al weer stuk _O-
Hahahaha
Ik haat dat breakdown geluid.
Ik wil katsjing katsjing horen. :P
pi_136719574
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Momenteel even niet. Maar de moeilijkheidsgraad verhogen dom noemen, kom nou. :')
dit dus..
pi_136719921
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dit dus..
Sorry.
Ik ben een moeilijkheidshater :)
pi_136719986
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:26 schreef JTT het volgende:

[..]

Sorry.
Ik ben een moeilijkheidshater :)
het mooie is dat je het helemaal naar wens kan instellen..

maar dat is ook de reden dat ik die miljoenen winsten als je van de ene naar de andere kant van de map gaat zo jammer vind...
pi_136720155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:27 schreef mschol het volgende:

[..]

het mooie is dat je het helemaal naar wens kan instellen..

maar dat is ook de reden dat ik die miljoenen winsten als je van de ene naar de andere kant van de map gaat zo jammer vind...
Daarom vind ik dit zo'n leuk spel.
Dat hoort er gewoon bij.
pi_136734546


Ik denk dat ik maar treinen van 50 vakjes in moet gaan zetten hier. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136735034
Heb de treinen vervangen met monorails, 7500 passagiers in 15 vakjes. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:14:22 #42
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136735399
Als ik het spel opstart komt er steeds een bericht. 'De huidige basis graphics-set mist een aantal sprites.. Werk de graphics-set bij aub'
Zelf nooit iets mis gezien met de graphics oid, en ik zie zo snel ook niet hoe dit moet. Iemand die me kan helpen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:48:54 #43
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136736475
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:14 schreef JaimyLee het volgende:
Als ik het spel opstart komt er steeds een bericht. 'De huidige basis graphics-set mist een aantal sprites.. Werk de graphics-set bij aub'
Zelf nooit iets mis gezien met de graphics oid, en ik zie zo snel ook niet hoe dit moet. Iemand die me kan helpen?
newgrfs even updaten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136736576
is er trouwens een mogelijkheid om een station aan een rooster toe te voegen die alleen wordt aangedaan indien er plek op het station is, en dat hij anders door rijdt naar het volgende station?
pi_136792031
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:51 schreef mschol het volgende:
is er trouwens een mogelijkheid om een station aan een rooster toe te voegen die alleen wordt aangedaan indien er plek op het station is, en dat hij anders door rijdt naar het volgende station?
Hoe bedoel je dat precies?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:14:56 #46
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136843783
Is er een soort omrekenschema van 1 ton graan word 1 krat goederen bij de fabriek?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136844154
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:54 schreef JTT het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies?
stel je hebt een station met 1 perron , meer is i.v.m. de hoeveelheid passagiers nog niet nodig.
er staat 1 trein te loaden en unloaden op het station, volgende trein komt eraan en kan dan 2 dingen doen:
1) wachten tot perron vrij is
2) het "zijspoor" (spoort dat naast het perron ligt, klaar om e.v.t. het station uit te breiden) pakken en doorrijden naar het volgende station

ik wil dat hij dus i.p.v.optie 1 optie 2 doet...
ja perron kan ik ook wel uitbreiden, maar dan kan je blijven zitten met een wachtrij van treinen (ik zet meestal een flinke zooi treinen in)

als het nog niet helemaal duidelijk is ga ik vanmiddag/vanavond wel even een screenshot maken met openttd :)
pi_136852299
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:14 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een soort omrekenschema van 1 ton graan word 1 krat goederen bij de fabriek?
Ik geloof het niet
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:47:59 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136852602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:25 schreef mschol het volgende:

[..]

stel je hebt een station met 1 perron , meer is i.v.m. de hoeveelheid passagiers nog niet nodig.
er staat 1 trein te loaden en unloaden op het station, volgende trein komt eraan en kan dan 2 dingen doen:
1) wachten tot perron vrij is
2) het "zijspoor" (spoort dat naast het perron ligt, klaar om e.v.t. het station uit te breiden) pakken en doorrijden naar het volgende station

ik wil dat hij dus i.p.v.optie 1 optie 2 doet...
ja perron kan ik ook wel uitbreiden, maar dan kan je blijven zitten met een wachtrij van treinen (ik zet meestal een flinke zooi treinen in)

als het nog niet helemaal duidelijk is ga ik vanmiddag/vanavond wel even een screenshot maken met openttd :)
Trein zonder orders laten rijden? Dan stopt ie gewoon op het station, en als het station vol is pakt ie het zijspoor en rijdt ie door naar het volgende station.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:48:14 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136852616
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:14 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een soort omrekenschema van 1 ton graan word 1 krat goederen bij de fabriek?
Was dat niet 1 op 1? Valt volgens mij niets aan om te rekenen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136853427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Was dat niet 1 op 1? Valt volgens mij niets aan om te rekenen.
o daarom krijg ik de goederen van m'n olieraffinaderij met geen mogelijkheid afgevoerd :)
pi_136853520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Trein zonder orders laten rijden? Dan stopt ie gewoon op het station, en als het station vol is pakt ie het zijspoor en rijdt ie door naar het volgende station.
Heb ik hartstikke zitten rommelen en doen in ttd, blijkt dat bart m'n idee al heeft geplaatst :(
pi_136853603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:25 schreef mschol het volgende:
(ik zet meestal een flinke zooi treinen in)
ik ook :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:12:25 #54
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136853876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:05 schreef JTT het volgende:

[..]

Heb ik hartstikke zitten rommelen en doen in ttd, blijkt dat bart m'n idee al heeft geplaatst :(
en dat zonder rommelen :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136853951
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:12 schreef Bart het volgende:

[..]

en dat zonder rommelen :P
Ja maar ik haat opzoeken.
Ik vind het veel leuker om te rommelen :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:16:18 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136854126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:13 schreef JTT het volgende:

[..]

Ja maar ik haat opzoeken.
Ik vind het veel leuker om te rommelen :P
ik heb niets opgezocht :o
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136854237
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:16 schreef Bart het volgende:

[..]

ik heb niets opgezocht :o
Nietes :(
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:19:02 #58
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136854329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:17 schreef JTT het volgende:

[..]

Nietes :(
uit het blote hoofd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136854472
Wow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:26:10 #60
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136855015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:20 schreef JTT het volgende:
Wow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlak nadat ik een groot nieuw netwerk heb aangelegd denk ik ook altijd 'als ik nou wat beter had nagedacht..'

En dan kan de grote verbouwing al weer beginnen :P
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:26:56 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136855067
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:26 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Vlak nadat ik een groot nieuw netwerk heb aangelegd denk ik ook altijd 'als ik nou wat beter had nagedacht..'

En dan kan de grote verbouwing al weer beginnen :P
Dat optimaliseren vind ik juist het leukste :)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136855079
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:26 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Vlak nadat ik een groot nieuw netwerk heb aangelegd denk ik ook altijd 'als ik nou wat beter had nagedacht..'

En dan kan de grote verbouwing al weer beginnen :P
:)
pi_136855117
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat optimaliseren vind ik juist het leukste :)
ik ook :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:27:56 #64
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136855137
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat optimaliseren vind ik juist het leukste :)
Ik ook, ik wil graag zo veel mogelijk treinen op een zo efficiënt mogelijke manier door een station leiden.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136855223
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:27 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ik ook, ik wil graag zo veel mogelijk treinen op een zo efficiënt mogelijke manier door een station leiden.
Optimaliseren.
Niet mogelijk?
Treinen stilzetten en complete station herbouwen :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:30:37 #66
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136855326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:29 schreef JTT het volgende:

[..]

Optimaliseren.
Niet mogelijk?
Treinen stilzetten en complete station herbouwen :P
Precies _O- Winst in dat jaar gehalveerd doordat m'n halve netwerk stilstaat, maar dan heb je daarna ook wat :P
En dan na een tijdje bedenken, dat je station met 20 perrons begon als een schatje van 2 perrons.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136855398
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:30 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Precies _O- Winst in dat jaar gehalveerd doordat m'n halve netwerk stilstaat, maar dan heb je daarna ook wat :P
En dan na een tijdje bedenken, dat je station met 20 perrons begon als een schatje van 2 perrons.
Mijn grootste station heeft 48 perrons :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:32:53 #68
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136855502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:31 schreef JTT het volgende:

[..]

Mijn grootste station heeft 48 perrons :P
Tering _O- Die van mij nu 25, dacht ik.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_136855739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Trein zonder orders laten rijden? Dan stopt ie gewoon op het station, en als het station vol is pakt ie het zijspoor en rijdt ie door naar het volgende station.
kan dat? :D
Ik ga het eens proberen ^O^
pi_136855950
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:35 schreef mschol het volgende:

[..]

kan dat? :D
Ik ga het eens proberen ^O^
*oeps verkeerde post gelezen*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:37:02 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136855981
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:35 schreef mschol het volgende:

[..]

kan dat? :D
Ik ga het eens proberen ^O^
wel zorgen dat ze maar één kant op kunnen rijden
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136856929
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:37 schreef Bart het volgende:

[..]

wel zorgen dat ze maar één kant op kunnen rijden
pi_136858227
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:37 schreef Bart het volgende:

[..]

wel zorgen dat ze maar één kant op kunnen rijden
doe ik altijd :P
pi_136858996
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:11 schreef mschol het volgende:

[..]

doe ik altijd :P
Ik ook
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:34:02 #75
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_136889338
dat entree sein bij het station kun je weglaten, want anders gaat ie gewoon achter aansluiten en de boel blokkeren voor achterop komende treinen.
het sein voor de wissel regelt dan of er plek is in het station of niet en vervolgens heb je dus nooit een file of blokkade.
zo dus
http://pic.twitter.com/90qsXmlyAf

[ Bericht 9% gewijzigd door mickeyD op 19-02-2014 13:44:02 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_136892400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:34 schreef mickeyD het volgende:
dat entree sein bij het station kun je weglaten, want anders gaat ie gewoon achter aansluiten en de boel blokkeren voor achterop komende treinen.
het sein voor de wissel regelt dan of er plek is in het station of niet en vervolgens heb je dus nooit een file of blokkade.
zo dus
http://pic.twitter.com/90qsXmlyAf
Je hebt gelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136892531
quote:
18s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:58 schreef JTT het volgende:

[..]

Je hebt gelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zou zelf 2-3 vakjes voor het station afbuigen, zodat inkomende treinen op het station de boel niet blokkeren.
Als het een doorgaande weg is overweeg ik meestal het station naast de "algemene doorgaande trein weg" te plaatsen.
Redacted
pi_136892594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

ik zou zelf 2-3 vakjes voor het station afbuigen, zodat inkomende treinen op het station de boel niet blokkeren. Als het een doorgaande weg is overweeg ik meestal het station naast de "algemene doorgaande trein weg" te plaatsen.
Lees even de voorgaande posts
Dit station is expres zo gebouwd :)
pi_136892761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:03 schreef JTT het volgende:

[..]

Lees even de voorgaande posts
Dit station is expres zo gebouwd :)
Welke? :@ na 20 posts had ik de reden niet gevonden. kan zijn dat ik erover heen lees.
Is het de reden van treinen zonder orders? :P
Redacted
pi_136892782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:08 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Welke? :@ na 20 posts had ik de reden niet gevonden. kan zijn dat ik erover heen lees.
Is het de reden van treinen zonder orders? :P
Ja
pi_136892826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:51 schreef mschol het volgende:
is er trouwens een mogelijkheid om een station aan een rooster toe te voegen die alleen wordt aangedaan indien er plek op het station is, en dat hij anders door rijdt naar het volgende station?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Trein zonder orders laten rijden? Dan stopt ie gewoon op het station, en als het station vol is pakt ie het zijspoor en rijdt ie door naar het volgende station.
pi_136892907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:09 schreef JTT het volgende:

[..]

Ja
Wat is het punt van dit experiment :)?
Redacted
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:12:42 #83
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_136892924
geen file's hebben
begin en eindstation opgeven en alles er tussen in wordt meegenomen of niet..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_136892999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:12 schreef mickeyD het volgende:
geen file's hebben
begin en eindstation opgeven en alles er tussen in wordt meegenomen of niet..
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:11 schreef mschol het volgende:

[..]

doe ik altijd :P
Ik bedoel ten opzichte van treinen met orders? er zijn toch veel betere methode's tegen file's ? Of is dit de minimalistische ruimte idee van ik vervoer passagiers van station X -> Random Y als het maar vrij is. idee en geen file's? :P
Redacted
pi_136893048
Iemand stelt een vraag, wij geven antwoord.
Vraag het aan Mschol
pi_136893143
steden die in de weg staan voor uitbreiding en geen slopen toestaan :r
steden die na omkopen maar 4 gebouwen laten slopen :r
pi_136893187
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:18 schreef JTT het volgende:
steden die in de weg staan voor uitbreiding en geen slopen toestaan :r
steden die na omkopen maar 4 gebouwen laten slopen :r
Steden en burgemeesters/bestuur. :r
Redacted
pi_136893220
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:19 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Steden en burgemeesters/bestuur. :r
Geen magische bulldozer kunnen gebruiken omdat je dan een slechte naam krijgt :r
Edit: En omdat je in een oud multiplayerspel speelt(soms) :r
pi_136893398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:20 schreef JTT het volgende:

[..]

Geen magische bulldozer kunnen gebruiken omdat je dan een slechte naam krijgt :r
Nu je het zo zegt denk ik aan Uranium vervoer in OpenTTD :D
Redacted
pi_136893446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:24 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt denk ik aan Uranium vervoer in OpenTTD :D
_O-
pi_136893603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:25 schreef JTT het volgende:

[..]

_O-
Nuclear power plants!
Bijwerkingen: Slechte naam van de stad, als het door de stad heen komt. (of er langs komt, geen idee of dit kan ) :P Mits de uranium afval niet opgelost/ opgeslagen wordt zal de dichtstbijzijnde nuclear power plant omgeving de bomen doodgaan en de steden zullen langzaam maar zeker krimpen vanwege de straling. :P

Easy Oplossing:
Ergens dumpen in een haven ergens aan de andere kant van de map :').

Hard solution:
Verrijkingsinstallatie brengen, en vervolgens terug naar de Nuclear power plant. (Called "enriched uranium" )
Richting de power plant brengen en ergens in een afgelegen "Nuclear power dump facility" brengen?


Geen idee waar de originele Uranium vandaan komt overigens. xD.
Raar genoeg vraag ik me af of ik het ook nog kan maken ook :D .

[ Bericht 6% gewijzigd door cablegunmaster op 19-02-2014 15:36:08 ]
Redacted
pi_136893661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nuclear power plants.
Bijwerkingen: Slechte naam van de stad, als het door de stad heen komt. (of er langs komt, geen idee of dit kan ) :P Mits de uranium afval niet opgelost/ opgeslagen wordt zal de dichtstbijzijnde nuclear power plant omgeving de bomen doodgaan en de steden zullen langzaam maar zeker krimpen vanwege de straling. :P


Oplossing:
Ergens dumpen in een haven ergens aan de andere kant van de map :').
_O- _O- _O-
pi_136896271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:14 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel ten opzichte van treinen met orders? er zijn toch veel betere methode's tegen file's ? Of is dit de minimalistische ruimte idee van ik vervoer passagiers van station X -> Random Y als het maar vrij is. idee en geen file's? :P
het idee is vooral: een aantal kleinere stations samen met grotere in 1 loop verbinden en dan niet elke trein op elk station laten stoppen en e.v.t. de mogelijkheid bieden om door te kunnen rijden zodat ze zo min mogelijk stil staan..
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:11:45 #94
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136903818
Weet iemand toevallig een leuke hoogtekaart om mee te spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 20 februari 2014 @ 15:11:31 #95
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_136930461
waarom spelen we eigenlijk niet met de dutchtrainset?
vind t wel grappig die sprinters, intercity's en nederlandse locomotieven enzo
leuker dan maglev's die 500km/u halen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_136939938


Die groei. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136940700
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136992213
quote:
:o wel 2 dagen voordat de stad zich weer uitbreidt?!?

En iets wat ik me al zolang afvraag: waarom speel je ttd in het engels
pi_136992253
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:28 schreef JTT het volgende:

[..]

:o wel 2 dagen voordat de stad zich weer uitbreidt?!?
Ja, 1 dag is me nog niet gelukt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136992377
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, 1 dag is me nog niet gelukt.
ik heb daar al heel veel steden van :7
pi_136992421
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:28 schreef JTT het volgende:


En iets wat ik me al zolang afvraag: waarom speel je ttd in het engels
pi_136992708
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:31 schreef JTT het volgende:

[..]

waarom zou je vrijwillig crappy nederlandse vertalingen gaan lezen?

je windows, office en b.v. steam doe je toch ook niet in het nederlands?
pi_136992756
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:30 schreef JTT het volgende:

[..]

ik heb daar al heel veel steden van :7
Pics.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:31 schreef JTT het volgende:

[..]

Nederlands is stom. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:36:51 #104
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136992770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:35 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom zou je vrijwillig crappy nederlandse vertalingen gaan lezen?

je windows, office en b.v. steam doe je toch ook niet in het nederlands?
Alles in het Nederlands hier. En ik heb mee helpen vertalen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136992810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:35 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom zou je vrijwillig crappy nederlandse vertalingen gaan lezen?

je windows, office en b.v. steam doe je toch ook niet in het nederlands?
windows en office gewoon nl
nog nopit fouten gezien in de vertaling
pi_136993291
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Alles in het Nederlands hier. En ik heb mee helpen vertalen.
dat maakt het niet perse goed he?

mijn regel is: altijd engels
waarom:
1) vinden van oplossingen van problemen is echt 1000x makkelijker en beter
2) nederlandse vertalingen zijn in teveel van de gevallen te krom vertaald omdat er voor nederlands meer tekstruimte nodig is en dus je de meest rare tekstconstructies krijgt..
3) nederlands is een lelijke en te ingewikkeld gemaakte taal (ja dat vind ik echt)
pi_136993401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:45 schreef mschol het volgende:

[..]

dat maakt het niet perse goed he?

mijn regel is: altijd engels
waarom:
1) vinden van oplossingen van problemen is echt 1000x makkelijker en beter
2) nederlandse vertalingen zijn in teveel van de gevallen te krom vertaald omdat er voor nederlands meer tekstruimte nodig is en dus je de meest rare tekstconstructies krijgt..
3) nederlands is een lelijke en te ingewikkeld gemaakte taal (ja dat vind ik echt)
Ik ben nooit goed geweest in engels, dus ik begrijp het gewoon beter als het er in het nederlands staat
pi_136993569
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:47 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik ben nooit goed geweest in engels, dus ik begrijp het gewoon beter als het er in het nederlands staat
scheelt een boel dat ik nooit iets anders als engels gewend ben op een computer
pi_136994082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:49 schreef mschol het volgende:

[..]

scheelt een boel dat ik nooit iets anders als engels gewend ben op een computer
Ik ben ook alleen maar nl gewend van de pc#tegenovergestelde dingen opnoemen omdat het toevallig zo is :')
pi_137098696
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:37 schreef JTT het volgende:

[..]

windows en office gewoon nl
nog nopit fouten gezien in de vertaling
NOPIT!!!

Ik zie het nu pas...
Moderator wat heb je met m'n post uitgespookt :(

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 24-02-2014 18:50:58 ]
pi_137098775
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:44 schreef JTT het volgende:

[..]

NOPIT!!!

Ik zie het nu pas...
Mod wat heb je met m'n post uitgespookt :(
Niet jokken :+. Bart en ik kunnen beiden zien dat de post niet gewijzigd is :+.
dag
pi_137098829
IK heb dat in ieder geval niet geschreven, maar als je maar een klein beetje aanpast staat het er wel!

[ Bericht 1% gewijzigd door JTT op 24-02-2014 18:52:54 ]
pi_137099021
Als een ander het aanpast staat het er wel altijd :+
dag
  maandag 24 februari 2014 @ 18:53:17 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137099068
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:47 schreef JTT het volgende:
IK heb dat in ieder geval niet geschreven, maar als je maar een klein beetje aanpast staat het er niet!
Als een mod het aanpast staat het er altijd. Volgende keer wat minder drinken als je post.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137099099
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Als een mod het aanpast staat het er altijd. Volgende keer wat minder drinken als je post.
WAT?!? Ik ben 12 en dat weet je!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door JTT op 24-02-2014 19:01:39 ]
pi_137106610
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:01 schreef MaxMark het volgende:
Is dit serieus?
Wat :?
pi_137106657
Als je dat van die drank bedoelt, nee :)
  maandag 24 februari 2014 @ 21:23:29 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137106742
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:25:32 #120
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137106841
Waar gaat dit allemaal over? :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137107206
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waar gaat dit allemaal over? :')
over deze prachtige smiley geloof ik :')
  maandag 24 februari 2014 @ 21:38:52 #122
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137107496
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:32 schreef JTT het volgende:

[..]

over deze prachtige smiley geloof ik :')
Dat is wel de beste smiley van heel FOK!
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137107538
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is wel de beste smiley van heel FOK!
idd
pi_137107635
Ter ere van de beste smiley van Fok!:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

[ Bericht 2% gewijzigd door JTT op 25-02-2014 19:25:55 ]
pi_137134731
Stil in dit topic...
Zal ik anders een wat pics van m'n netwerk plaatsen?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:35:24 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137135121
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137135697
Aangezien het een beetje veel is, hier de map.
Zeg maar wat je interessant lijkt dan post ik een pic.



Alvast een pic van het grootste station:
pi_137247558
Niemand vindt mijn netwerk interessant? :{
pi_137249981
Ik wil de hoofdlijn al heel lang aanpakken maar er rijden teveel treinen :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:43:14 #130
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137250509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:27 schreef JTT het volgende:
Ik wil de hoofdlijn al heel lang aanpakken maar er rijden teveel treinen :P
Hoe breed is die hoofdlijn? Een stuk of 6 banen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137250800
10, maar het spoordesign bevalt me niet.
Op de ene lijn staat soms alles hopeloos vast, terwijl de andere 4 dan vrijwel leeg zijn...
pi_137251183
Nu moet ik zeggen dat dat vooral aan het station waar alle olie binnenkomt ligt, maar dat is het station op de pic hierboven :P
39 sporen en nog kan ie het niet verwerken :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:04:10 #133
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137251455
Ben trouwens ook wel benieuwd naar de rede waarom je je kaart langwerpig hebt gemaakt :D
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137251533
De kaart is ooit van de Fok!server gejat omdat ik het zonde vond m'n bedrijf te laten vergaan...
Had toen 3 spoorlijntjes :P
(ja toen was ik nog een beginneling :P )
  maandag 10 maart 2014 @ 15:41:58 #135
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_137583553
er is een nieuwe game begonnen, en iedereen is er klaar mee?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:32:07 #136
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137633939
Hoe kan ik instellen dat een trein niet langs de ene kant naar buiten gaat en vervolgens keert op de kruising naar een ander perron om vervolgens aan de andere kant van het station zijn weg te vervolgen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137634590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik instellen dat een trein niet langs de ene kant naar buiten gaat en vervolgens keert op de kruising naar een ander perron om vervolgens aan de andere kant van het station zijn weg te vervolgen.
:?
Pic?
pi_137634663
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:41 schreef mickeyD het volgende:
er is een nieuwe game begonnen, en iedereen is er klaar mee?
Het topic lijkt een beetje dood idd :{
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:01:28 #139
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137635705
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef JTT het volgende:

[..]

:?
Pic?


Hier zie je dus gelijk het voorbeeld van wat de treintjes nu doen en wat ik dus niet wil.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137636103
Je kunt een checkpoint bouwen iets verderop op de lijn waar hij langs moet :Y.
dag
pi_137636335
De instelling trein omkeren moet worden ingesteld op "Aan einde van het spoor, en in stations"
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18:50 #142
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137636671
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:12 schreef JTT het volgende:
De instelling trein omkeren moet worden ingesteld op "Aan einde van het spoor, en in stations"
Ik ben, denk ik, een beetje kippig, maar kan die instelling niet vinden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:26:01 #143
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_137637182
Maak alles roll-on roll-off, dan heb je dat hele probleem niet.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_137637191
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik ben, denk ik, een beetje kippig, maar kan die instelling niet vinden.
Excuus, ik was niet duidelijk.
Je kunt hem vinden bij de moeilijkheidsinstellingen(moeilijkheidsgraad)
pi_137637339
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:26 schreef NJ het volgende:
Maak alles roll-on roll-off, dan heb je dat hele probleem niet.
Doe ik meestal ook altijd, maar als het station niet druk is en je hebt nog niet al te veel geld, heeft zoiets soms de voorkeur
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:31:53 #146
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137637582
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:26 schreef JTT het volgende:

[..]

Excuus, ik was niet duidelijk.
Je kunt hem vinden bij de moeilijkheidsinstellingen(moeilijkheidsgraad)
Ik weet nu wat je bedoelt, maar kan geen moeilijkheidsgraadsinstellingen vinden. :?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137637808
Deze
(even gauw een oude wiki-pic :P )
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:55 #148
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137639220
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:35 schreef JTT het volgende:
Deze [ afbeelding ]
(even gauw een oude wiki-pic :P )
Die heb ik niet....
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137645755
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Die heb ik niet....
Omdat dat ook uit een oudere versie van OpenTTD komt. Je moet zoeken onder:

Geavanceererde instellingen ('toon alle instellingen' selecteren bovenaan) > Voertuigen > Treinen > Eerste optie moet dan op groen staan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 12 maart 2014 @ 06:34:11 #150
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137645757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Omdat dat ook uit een oudere versie van OpenTTD komt. Je moet zoeken onder:

Geavanceererde instellingen ('toon alle instellingen' selecteren bovenaan) > Voertuigen > Treinen > Eerste optie moet dan op groen staan.
ok, thanks, ik zal vanavond eens zoeken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137700520
Is de server van Fok online?
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:25:34 #152
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137700568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Is de server van Fok online?
Zie de OP.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137700633
Ben blind denk ik :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:30:55 #154
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_137744331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Omdat dat ook uit een oudere versie van OpenTTD komt. Je moet zoeken onder:

Geavanceererde instellingen ('toon alle instellingen' selecteren bovenaan) > Voertuigen > Treinen > Eerste optie moet dan op groen staan.
Gevonden, stond bij inderdaad op rood.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_137746956
bump
halltojes
pi_137818213
Zit die Hollands.INC weer te zeiken over concurrentie op de server.
Als je niet met/tegen anderen wil spelen moet je geen multiplayer-game spelen.

en nu aan het blocken.
zie
http://i.fokzine.net/uplo(...)lands-inc-zieken.png
http://i.fokzine.net/uplo(...)ands-inc-zieken2.png

Ligt 1 blokje spoor van hem op een stuk dat ik verlaagd heb en al grotendeels spoor had liggen..
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:25 schreef Bart het volgende:

[..]



[ Bericht 34% gewijzigd door Peter op 16-03-2014 21:36:44 ]
dag
pi_137819209
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:25 schreef Peter het volgende:
Zit die Hollands.INC weer te zeiken over concurrentie op de server.
Als je niet met/tegen anderen wil spelen moet je geen multiplayer-game spelen.

en nu aan het blocken.
zie
http://i.fokzine.net/uplo(...)lands-inc-zieken.png
http://i.fokzine.net/uplo(...)ands-inc-zieken2.png

Ligt 1 blokje spoor van hem op een stuk dat ik verlaagd heb en al grotendeels spoor had liggen..

[..]

Jammer genoeg lag mij spoor er al vele malen eerder toen jij station bouwde
halltojes
pi_137819312
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:37 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Jammer genoeg lag mij spoor er al vele malen eerder toen jij station bouwde
Toellig net nadat ik de stukken spoor er omheen aanlegde en de grond al had verlaagd, dat heet blocken gast ;).
dag
pi_137819472
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Toellig net nadat ik de stukken spoor er omheen aanlegde en de grond al had verlaagd, dat heet blocken gast ;).
nee want ik was daar al aan het bouwen zielig persoontje niemand mag jou
halltojes
pi_137819764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef Bart het volgende:
Je wil niet dat anderen goederen transporteren? Ga dan singleplayer spelen. In multiplayer kunnen anderen ook dingen doen in het spel, dat is het hele idee van multiplayer. Regels voor de FOK!server staan overigens hier: http://lingen.nu/ttd/rules/
staat duidelijk genoeg wat wel en niet de bedoeling is.
Lijkt me duidelijk genoeg.
dag
pi_137819884
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk genoeg.
niemand mag jou zielig kind
ik werk hard voor mijn productie waarden komt meneer de beteweter ff langs ff je kolen jatten ;)
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 21:49:09 #162
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137819989
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:41 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nee want ik was daar al aan het bouwen zielig persoontje niemand mag jou
Haal dat spoortje gewoon weg, het voegt voor jou niets toe om het daar te laten liggen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137820042
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Haal dat spoortje gewoon weg, het voegt voor jou niets toe om het daar te laten liggen.
hij zegt later zijn spoor neer en gaat dan mij de schuld geven dat is pas zielig
halltojes
pi_137820056
Heb er al omheen gebouwd..
Maar ga gewoon single-player spelen als je niet tegen competitie kunt. Lijkt me voor je eigen humeur een stuk beter.
dag
pi_137820277
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Peter het volgende:
Heb er al omheen gebouwd..
Maar ga gewoon single-player spelen als je niet tegen competitie kunt. Lijkt me voor je eigen humeur een stuk beter.
nee meer mensen klagen om jou in de server :)
halltojes
pi_137820413
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nee meer mensen klagen om jou in de server :)
Ik zie hier niets en als ik iets doe dat tegen de regels is, hoor ik het graag van je.
dag
  zondag 16 maart 2014 @ 21:56:47 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137820574
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

hij zegt later zijn spoor neer en gaat dan mij de schuld geven dat is pas zielig
jij had daar één zinloos los stukje spoor liggen, en hij bouwt zijn hele netwerk precies zo dat dat ene stukje spoor in de weg ligt? Lijkt me stug.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:57:24 #168
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137820635
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nee meer mensen klagen om jou in de server :)
Niets van gezien. Peter speelt gewoon volgens de regels. Ik stel voor dat jij dat ook gaat doen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137821048
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:57 schreef Bart het volgende:

[..]

Niets van gezien. Peter speelt gewoon volgens de regels. Ik stel voor dat jij dat ook gaat doen.
hij blokkeert mij network dat is gewoon 1 bij 2 spoorlijntje
halltojes
pi_137821101
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:56 schreef Bart het volgende:

[..]

jij had daar één zinloos los stukje spoor liggen, en hij bouwt zijn hele netwerk precies zo dat dat ene stukje spoor in de weg ligt? Lijkt me stug.
Want door dat kwamen er file's op mij network en moest ik treinen weghalen
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:03:28 #171
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137821193
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:01 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

hij blokkeert mij network dat is gewoon 1 bij 2 spoorlijntje
een spoortje dat voor jou geen nut heeft en zijn netwerk blokkeert. Dus weghalen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:03:55 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137821231
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:02 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Want door dat kwamen er file's op mij network en moest ik treinen weghalen
Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137821350
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.
kijk ik vind concurren oke maar doe het dan bij een begin station en dat je het samen ombouwt nee maar hij kiest bij iedereen de stations die al lekker hoog staan :r
halltojes
pi_137821419
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.
dan ga ik zijn hele networken ff plat leggen :6
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:06:12 #175
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137821441
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:05 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

kijk ik vind concurren oke maar doe het dan bij een begin station en dat je het samen ombouwt nee maar hij kiest bij iedereen de stations die al lekker hoog staan :r
Nogmaals, dan moet je niet online gaan spelen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:06:32 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137821470
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:05 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dan ga ik zijn hele networken ff plat leggen :6
Succes. Als je je maar aan de regels houdt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137821582
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Succes. Als je je maar aan de regels houdt.
iedereen doet gewoon eigen fabrieken ect in de server maar peter achja je hebt zinlooze mensen op de wereldbol :%
halltojes
pi_137821658
en hij blokkeert ook mij want ik kan niet meer uitbreiden -.-
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:12:39 #179
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137821925
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:09 schreef Tjarda010 het volgende:
en hij blokkeert ook mij want ik kan niet meer uitbreiden -.-
Onzin, zat ruimte om uit te breiden. Kunnen zo nog vier sporen naast.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137821968
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef Bart het volgende:

[..]

Onzin, zat ruimte om uit te breiden. Kunnen zo nog vier sporen naast.
bedoel op andere plekken van mijn network heb namelijk 112 treinen op mijn network en ik moet op sommige plekken zeker gaan uitbreiden om file's te verkomen
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:16:12 #181
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822206
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

bedoel op andere plekken van mijn network
lijkt me stug dat je nergens meer iets kunt doen. Maar als je dan als een volwassen persoon vraagt of Peter zijn spoortje een vakje op wil schuiven omdat je anders niets meer kunt doen, dan is ie daar vast toe bereid. Althans, dat was ie totdat je hem ging blocken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137822263
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:16 schreef Bart het volgende:

[..]

lijkt me stug dat je nergens meer iets kunt doen. Maar als je dan als een volwassen persoon vraagt of Peter zijn spoortje een vakje op wil schuiven omdat je anders niets meer kunt doen, dan is ie daar vast toe bereid. Althans, dat was ie totdat je hem ging blocken.
hij verschoof zowiezo nooit ;)
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:18:01 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822355
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:16 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

hij verschoof zowiezo nooit ;)
Hoe vaak heb je hem dat normaal en beleefd gevraagd omdat je eigen netwerk anders niet te bouwen of uit te breiden was?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137822466
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je hem dat normaal en beleefd gevraagd omdat je eigen netwerk anders niet te bouwen of uit te breiden was?
vaak genoeg bij vorige potjes -.-
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:20:07 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822534
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:19 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

vaak genoeg bij vorige potjes -.-
Volgende keer dan ff hier een screenshot posten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137822608
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:20 schreef Bart het volgende:

[..]

Volgende keer dan ff hier een screenshot posten.
ach zolang die wegblijft van mijn hoofd station is het zowiezo goed
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:21:26 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822645
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ach zolang die wegblijft van mijn hoofd station is het zowiezo goed
en als ie daar niet wegblijft is het ook goed.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137822652
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:19 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

vaak genoeg bij vorige potjes -.-
Kan me daar niets van herinneren eerlijk gezegd. Maar ik ben ook niet dagelijks online op de server. Dus stuur me rustig hier een pm als je wil dat ik iets omleg. Een station helemaal weghalen zal ik natuurlijk niet doen, maar iets verplaatsen lijkt me geen probleem.
dag
pi_137822745
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Bart het volgende:

[..]

en als ie daar niet wegblijft is het ook goed.
niet als die mij blokeert
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:22:33 #190
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822762
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:22 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

niet als die mij blokeert
Dat doet ie niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:23:01 #191
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822816
En ik stel voor dat jij dat ook niet doet als je er zo hard over klaagt. Is dat spoortje al weg?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137822895
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:23 schreef Bart het volgende:
En ik stel voor dat jij dat ook niet doet als je er zo hard over klaagt. Is dat spoortje al weg?
allang
halltojes
  zondag 16 maart 2014 @ 22:24:13 #193
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822931
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:23 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

allang
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:24:44 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137822960
Ga ik nu naar bed. Lief zijn en elkaar niet blocken :*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137823003
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:24 schreef Bart het volgende:
Ga ik nu naar bed. Lief zijn en elkaar niet blocken :*.
hij is uit de server maar bij hoofd station komt die zowiezo niet bij :p Ik zal ervan wel ff een foto posten dan zie je hoe mega
halltojes
pi_137823115
p.s hoe maak je screenshot in openttd
halltojes
pi_137823289
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:26 schreef Tjarda010 het volgende:
p.s hoe maak je screenshot in openttd
Met Alt + printscreen maak je van het actieve venster een screenshot. Dus als je OTTD voor hebt staan dan krijg je screenshots zoals ik ze maakte :s).
dag
pi_137823565


dit is hem :)
halltojes
pi_137823706
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:32 schreef Tjarda010 het volgende:
[ afbeelding ]

dit is hem :)
Wees maar niet bang, daar wil ik ook niet bouwen. Ik focus me momenteel alleen op kolen en binnenstedelijk personenvervoer :Y.
dag
pi_137823808
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, daar wil ik ook niet bouwen. Ik focus me momenteel alleen op kolen en binnenstedelijk personenvervoer :Y.
Er is ook geen plek voor bij die hoofdzagerij te komen xd dat hele gebied licht vol met spoor
halltojes
pi_138198859
Waarom krijg ik telkens 0 olieplatforms als ik een nieuw spel start :?
Ik heb er zelfs eentje geprobeerd met aan alle kanten zee, maar nee hoor, nog steeds 0 olieplatforms... :(
pi_138199026
Huh? Plots springt het tellertje naar 2!!!
Iemand die het nog snapt :?
pi_138199157
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:13 schreef JTT het volgende:
Waarom krijg ik telkens 0 olieplatforms als ik een nieuw spel start :?
Ik heb er zelfs eentje geprobeerd met aan alle kanten zee, maar nee hoor, nog steeds 0 olieplatforms... :(
quote:
Oil Wells / Oil Rigs:
Produce Oil. Oil taken to an Oil Refinery will be turned into goods.

Oil Rigs appear out in open water later in the game, about in the 1960's/70's and produce and accept passengers – a floating industry will need people to run the facility. Although extensive land alteration can be used to build road and rail service to these rigs, they already have built in docks designed for oil tankers and helipads for helicopters delivering passengers. These stations can be operated on by any and all players simultaneously. A rather weird but acceptable gameplay mechanic.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:34:38 #204
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138199507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:13 schreef JTT het volgende:
Waarom krijg ik telkens 0 olieplatforms als ik een nieuw spel start :?
Ik heb er zelfs eentje geprobeerd met aan alle kanten zee, maar nee hoor, nog steeds 0 olieplatforms... :(
Olieplatforms verschijnen pas later in het spel. Dan verdwijnen ook de oil wells.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:34:54 #205
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138199516
Wat Alrac zegt dus :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:35:22 #206
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138199530
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:26 schreef Tjarda010 het volgende:
p.s hoe maak je screenshot in openttd
ctrl-s
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138202350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:35 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl-s
Of zoals Peter al zei:

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Met Alt + printscreen maak je van het actieve venster een screenshot. Dus als je OTTD voor hebt staan dan krijg je screenshots zoals ik ze maakte :s).
Maar ik gebruik altijd gewoon het windows knipprogramma :P
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:51:45 #208
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138202552
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:48 schreef JTT het volgende:

[..]

Of zoals Peter al zei:

[..]

Maar ik gebruik altijd gewoon het windows knipprogramma :P
als je ze maar als png opslaat :7
Maar ctrl s is toch wel handig, gelijk kant en klaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138205808
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:51 schreef Bart het volgende:

[..]

als je ze maar als png opslaat :7
Maar ctrl s is toch wel handig, gelijk kant en klaar.
idd, maar soms wil je d'r een deel vanaf hebben en in zo'n geval gebruik ik dan een alternatief. Maar wat je zegt, als je ze maar als afbeelding opslaat(want jpeg mag natuurlijk ook :P ).
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:03:14 #210
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138206057
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:59 schreef JTT het volgende:
(want jpeg mag natuurlijk ook :P ).
jpg geeft ten eerste grotere bestanden, en ten tweede lelijke compressie waardoor je vaak seinsoorten niet meer kan onderscheiden. Dus nee, jpg mag niet :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138207295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:03 schreef Bart het volgende:

[..]

jpg geeft ten eerste grotere bestanden, en ten tweede lelijke compressie waardoor je vaak seinsoorten niet meer kan onderscheiden. Dus nee, jpg mag niet :P.
}:| je hebt gelijk... }:|
pi_138264263
Ik heb nu de hellingssterkte voor treinen op 0% gezet omdat ik het vreselijk irritant vond dat er daardoor steeds files ontstonden, maar de treinen gaan nu alsnog traag de heuvel op...

Wat doe ik verkeerd :?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:01:23 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138265398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Ik heb nu de hellingssterkte voor treinen op 0% gezet omdat ik het vreselijk irritant vond dat er daardoor steeds files ontstonden, maar de treinen gaan nu alsnog traag de heuvel op...

Wat doe ik verkeerd :?
realistische acceleratie aanzetten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138266969
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:01 schreef Bart het volgende:

[..]

realistische acceleratie aanzetten
Bedankt ^O^
pi_138272211
Heeft cheaten eigenlijk echt invloed op je reputatie?
Dus dat je zeg maar door 1x magische bulldozer meteen veel minder geld verdient ofzo?
Of is dat gewoon om te zorgen dat je minder vaak cheat?

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 29-03-2014 09:03:34 ]
pi_138290413
Iemand antwoord?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:25:08 #217
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138290652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:26 schreef JTT het volgende:
Heeft cheaten eigenlijk echt invloed op je reputatie?
Dus dat je zeg maar door 1x magische bulldozer meteen veel minder geld verdient ofzo?
Of is dat gewoon om te zorgen dat je minder vaak cheat?
Heeft geen invloed. Enige is dat je altijd kunt zien dat er gecheat is, door de vinkjes voor de betreffende cheat. Maar verder niets.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138291332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Heeft geen invloed. Enige is dat je altijd kunt zien dat er gecheat is, door de vinkjes voor de betreffende cheat. Maar verder niets.
Ok
Gewoon uit nieuwsgierigheid eigenlijk...

[ Bericht 4% gewijzigd door JTT op 30-03-2014 17:45:09 ]
pi_138332227
Waarom is het hier zo stil... ;(
Post eens een pic van je netwerk of ervaringen met OpenTTD :)
pi_138543706
\oowps foto werkte niet
dafuq is dit?
  One tough cookie zaterdag 5 april 2014 @ 18:36:05 #221
169210 liesje1979
pi_138543825
Speel de laatste tijd ook weer maar krijg maar geen 2 treinen op hetzelfde spoor. Begrijp niets van die stomme seinen.
pi_138544316
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:36 schreef liesje1979 het volgende:
Speel de laatste tijd ook weer maar krijg maar geen 2 treinen op hetzelfde spoor. Begrijp niets van die stomme seinen.
Heb je al het e.e.a. uit de OP geprobeerd? Screenshot?
dag
  One tough cookie zaterdag 5 april 2014 @ 18:53:29 #223
169210 liesje1979
pi_138544352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je al het e.e.a. uit de OP geprobeerd? Screenshot?
Heb het wel gelezen maar hielp niet echt. En geen screenshot want ik begin elk potje opnieuw. :@
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:18:31 #224
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138545194
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:36 schreef liesje1979 het volgende:
Speel de laatste tijd ook weer maar krijg maar geen 2 treinen op hetzelfde spoor. Begrijp niets van die stomme seinen.
als ik in de buurt ben kom ik het wel uitleggen :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138552569
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:18 schreef Bart het volgende:

[..]

als ik in de buurt ben kom ik het wel uitleggen :P
Misschien woon ik wel dichterbij :P
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:10:37 #226
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138552974
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:02 schreef JTT het volgende:

[..]

Misschien woon ik wel dichterbij :P
misschien weet ik waar ze woont ;)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138553026
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:10 schreef Bart het volgende:

[..]

misschien weet ik waar ze woont ;)
Ik wil ook een glazen bol :P
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:22:36 #228
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138553485
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:11 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik wil ook een glazen bol :P
geen glazen bol voor nodig hoor :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138553711
Oja die was stuk he (DIG)
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:33:27 #230
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138553965
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 6 april 2014 @ 14:22:54 #231
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_138568769
gebruik gewoon overal het 5e sein van links, en dan om de 2 of 4 vakjes 1 sein, en de computer regelt alles voor je :)
succes!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_138571574
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:22 schreef mickeyD het volgende:
gebruik gewoon overal het 5e sein van links, en dan om de 2 of 4 vakjes 1 sein, en de computer regelt alles voor je :)
succes!
en dan staan ze 2 kanten op, ook leuk voor 'onoplosbare' situaties :D
  One tough cookie zondag 6 april 2014 @ 15:57:02 #233
169210 liesje1979
pi_138573308
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:22 schreef mickeyD het volgende:
gebruik gewoon overal het 5e sein van links, en dan om de 2 of 4 vakjes 1 sein, en de computer regelt alles voor je :)
succes!
Even geprobeerd en het is gelukt. Ik had niet door dat je ze aan 2 kanten kon zetten. *O*
Maar Bart is sowieso welkom natuurlijk.
  One tough cookie zondag 6 april 2014 @ 16:28:41 #234
169210 liesje1979
pi_138574758
Oh botsing, misschien begrijp ik het nog niet helemaal. :')
  zondag 6 april 2014 @ 16:39:53 #235
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138575222
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 6 april 2014 @ 22:20:42 #236
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138591838
_O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 7 april 2014 @ 00:43:05 #237
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_138598456
das knap, dan heb je een sein verwijderd terwijl er een trein reed?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  One tough cookie maandag 7 april 2014 @ 00:48:13 #238
169210 liesje1979
pi_138598573
Nee er bleef een trein stil staan wachten op een vrije route. Toen zei ik dat hij dat maar moest negeren. Reed hij opeens de andere kant op. :')
pi_138599031
quote:
11s.gif Op maandag 7 april 2014 00:48 schreef liesje1979 het volgende:
Nee er bleef een trein stil staan wachten op een vrije route. Toen zei ik dat hij dat maar moest negeren. Reed hij opeens de andere kant op. :')
Nog nooit seinen gebruikt :@ ?
Redacted
  One tough cookie maandag 7 april 2014 @ 01:43:12 #240
169210 liesje1979
pi_138599535
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:14 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nog nooit seinen gebruikt :@ ?
Nee. Maar ik speel ook altijd maar een avond ofzo, laatst begon ik een keer in de middag Ontdekte ik dat er na jaren boorplatformen komen. :')
En ik heb pas net ontdekt dat industrie afneemt als je er te weinig op haalt. Ik dacht gewoon dat bronnen na een tijdje op waren. :D
  maandag 7 april 2014 @ 06:47:19 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138600384
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik speel ook altijd maar een avond ofzo, laatst begon ik een keer in de middag Ontdekte ik dat er na jaren boorplatformen komen. :')
En ik heb pas net ontdekt dat industrie afneemt als je er te weinig op haalt. Ik dacht gewoon dat bronnen na een tijdje op waren. :D
Je weet dat je ook kan opslaan, zodat je de volgende avond verder kan gaan? :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_138617896
Stuk of 4 olie imperiums op de Fok! Servers. :D
*is ook maar een bedrijfje gestart* :Y


Heerlijk als alles vastloopt hoeveel treintjes erdan ook vastlopen _O- .
Als dan alles opgelost hoe weinig treinen je lijkt te hebben. :D
*want alles zit dan weer te laden op de goede stations*. ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door cablegunmaster op 07-04-2014 23:06:58 ]
Redacted
pi_138650080
Btw hoe laat je boodschappen op locaties achter in OpenTTD? :D in multiplayer?

aan Hollands.inc : "Ik heb de brug bij je kruispunt verplaatst en er een tunnel iets verderop van gemaakt zodat het niet in de weg zit. O+ "
Redacted
pi_138650489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef cablegunmaster het volgende:
Btw hoe laat je boodschappen op locaties achter in OpenTTD? :D in multiplayer?

aan Hollands.inc : "Ik heb de brug bij je kruispunt verplaatst en er een tunnel iets verderop van gemaakt zodat het niet in de weg zit. O+ "
Landscape knop in toolbar, en dan de place sign tool.
(of uit het menu wat komt als je je muisknop ingedrukt houd op de landscape knop 'place sign' kiezen)
pi_138650591
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Landscape knop in toolbar, en dan de place sign tool.
(of uit het menu wat komt als je je muisknop ingedrukt houd op de landscape knop 'place sign' kiezen)
[ link | afbeelding ]
ah okay, thx! :).
Kan iedereen ze weghalen of moet je dat zelf doen? want om de hele tijd signs te hebben lijkt me irri.
Redacted
pi_138650809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:42 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

ah okay, thx! :).
Kan iedereen ze weghalen of moet je dat zelf doen? want om de hele tijd signs te hebben lijkt me irri.
Dat weet ik niet zeker, maar je kunt wel de weergave van (alle) signs aan/uit zetten door in het options menu 'display signs' (?) aan of uit te vinken.
pi_138652064
Trouwens dank Holland.inc voor je oplossing eerder, het heeft mijn spoor gered van de ondergang.
Had blijkbaar zoals je zei de aanvoer aan de uitvoer geknoopt. Na een tricky spoor te leggen is dit opgelost. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn Main Station te klein is. :D 12x12 en nog te klein. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door cablegunmaster op 08-04-2014 15:56:16 ]
Redacted
pi_138660963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:42 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

ah okay, thx! :).
Kan iedereen ze weghalen of moet je dat zelf doen? want om de hele tijd signs te hebben lijkt me irri.
Iedereen kan een sign verwijderen. :Y.
dag
pi_138684244
Wanneer wordt de map gereset? Niet dat ik het erg vind om met mijn imperium te spelen. Alleen het is een beetje stil zo op de server omdat denk ik de map best al vol is gebouwd en iedereen al wat heeft. :P
Redacted
  woensdag 9 april 2014 @ 11:45:15 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138684753
Die kan ik binnenkort wel weer eens resetten ja :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138684902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:45 schreef Bart het volgende:
Die kan ik binnenkort wel weer eens resetten ja :Y.
Al ben ik maar 1 stem we zitten op het jaar 2570 O+
Redacted
pi_138685800
Kom ik er net achter dat ik mijn eigen lijntjes ook kan over flooden met water. ;( . Dat was best zielig voor die goods treinen.
Redacted
  woensdag 9 april 2014 @ 13:25:41 #253
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_138687520
altijd op een dijkje bouwen ;)
daar zijn we hollanders voor he hahaha
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_138703216
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:25 schreef mickeyD het volgende:
altijd op een dijkje bouwen ;)
daar zijn we hollanders voor he hahaha
:D Top, die zit. Of je moet er een dijk omheen bouwen van jezelf (met spoor claimen) die het water tegen houdt.
Redacted
pi_138737597
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:49 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Al ben ik maar 1 stem we zitten op het jaar 2570 O+
Stem 2 hier
Kan ik tenminste ook weer meedoen. Te hevige concurrentie voor een startend bedrijf nu.
  donderdag 10 april 2014 @ 19:50:23 #256
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138737764
En jullie kunnen weer :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138737878
Mooi.
Heb nu nog geen tijd maar ga van't weekend zeker weer meedoen
pi_138790379
Bart er staat geen password op je bedrijf

[ Bericht 100% gewijzigd door JTT op 12-04-2014 09:53:50 ]
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:49:28 #259
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138791264
Ik heb geen bedrijf.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138791363
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:49 schreef Bart het volgende:
Ik heb geen bedrijf.
Oke. Het bedrijf heet Bartpetat dus vandaar de verwarring.

Wil de eigenaar van het bedrijf Bartpetat een wachtwoord op zijn bedrijf zetten?
pi_138791657
Heb net ontdekt dat er in geavanceerde instellingen een nieuw deel vrachtdistributie is.
Echter de opties noch de beschrijving zijn onbegrijpelijk.
Kan iemand mij uitleggen wat dit voor functies zijn en wat ze doen?
pi_138791750
Dankje, heb er meteen een wachtwoord opgezet. Dit is mijn eerste keer op een server dus wist het niet.
pi_138791977
Haha, ik wist geeneens dat er een user bestond die bartpetat heette.
pi_138808326
nieuwe ronde nieuwe kans weer lekker actief zijn op de server voor en weekje
halltojes
pi_138824731
er zijn nog steedst geen monorail enzo
halltojes
pi_138871777
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:11 schreef JTT het volgende:
Heb net een paar dagen geleden ontdekt dat er in geavanceerde instellingen een nieuw deel vrachtdistributie is.
Echter de opties noch de beschrijving zijn onbegrijpelijk.
Kan (n)iemand mij (dan) uitleggen wat dit voor functies zijn en wat ze doen?
  maandag 14 april 2014 @ 18:24:44 #267
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138874235
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:59 schreef JTT het volgende:

[..]

Uitleg staat er toch bij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_138874910
quote:
15s.gif Op maandag 14 april 2014 18:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Uitleg staat er toch bij.
Die is heel duidelijk ja :{

Kan jij me vertellen wat hier precies wordt bedoeld :?
  maandag 14 april 2014 @ 18:51:28 #269
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138875038
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:47 schreef JTT het volgende:

[..]

Die is heel duidelijk ja :{
[ afbeelding ]
Kan jij me vertellen wat hier precies wordt bedoeld :?
:o Die heb ik nog helemaal niet. Bij mij zit het onder Stations.

Als je Effect van afstand op de vraag op 0 % zet, dan zal het geen invloed hebben op hoeveel lading er verzonden wordt naar het station waar de trein zijn vracht wil gaan lossen. Hoe hoger je het percentage zet hoe minder lading er verzonden zal worden naar stations die verder weg liggen.

Dus als je een station hebt dat aan de andere kant van je map ligt, zal er hierheen minder vracht verstuurd worden dan wanneer je een station hebt dat dezelfde vracht wil hebben dat zeg maar 30 vakjes ver weg is.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 14 april 2014 @ 19:00:12 #270
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_138875346
super hubs maken transfer op transfer op transfer

TRANSFERCEPTION

wat doe je als een fabriek 20.000 goederen gaat maken, op dat punt krijg ik het nooit weg :(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_138875769
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

:o Die heb ik nog helemaal niet. Bij mij zit het onder Stations.

Als je Effect van afstand op de vraag op 0 % zet, dan zal het geen invloed hebben op hoeveel lading er verzonden wordt naar het station waar de trein zijn vracht wil gaan lossen. Hoe hoger je het percentage zet hoe minder lading er verzonden zal worden naar stations die verder weg liggen.

Dus als je een station hebt dat aan de andere kant van je map ligt, zal er hierheen minder vracht verstuurd worden dan wanneer je een station hebt dat dezelfde vracht wil hebben dat zeg maar 30 vakjes ver weg is.
Ok.
Mijn versie is trouwens 1.4.0
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef cherrycoke het volgende:
super hubs maken transfer op transfer op transfer

TRANSFERCEPTION

wat doe je als een fabriek 20.000 goederen gaat maken, op dat punt krijg ik het nooit weg :(
Dan zet ik meestal mammoettreinen in :P
  maandag 14 april 2014 @ 19:20:04 #272
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_138876135
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef JTT het volgende:

[..]

Ok.
Mijn versie is trouwens 1.4.0

[..]

Dan zet ik meestal mammoettreinen in :P


de beruchte staalfabriek
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 14 april 2014 @ 19:21:23 #273
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138876189
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef JTT het volgende:

[..]

Ok.
Mijn versie is trouwens 1.4.0

Ik heb nog 1.3.3
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_138877047
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb nog 1.3.3
Die had ik eerst ook, maar toen had de Fok!-server 1.4.0 dus toen moest ik wel :P
  maandag 14 april 2014 @ 19:44:08 #275
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_138877144
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Die had ik eerst ook, maar toen had de Fok!-server 1.4.0 dus toen moest ik wel :P
ja inderdaad hehe.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_138877186
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 19:20 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

de beruchte staalfabriek
Zo'n klein station?!?

Ik heb dit bij een olieraffinaderij:

:P
pi_138878603
erg groot station
O.o
halltojes
pi_138882675
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:19 schreef Tjarda010 het volgende:
erg groot station
O.o
En nog te klein.
De goederentreintjes zijn ook niet aan te slepen. Dan heb je je station uitgebreid is het alweer te klein :')
pi_138882824
Is ook geen plek meer :(
pi_138912601
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 21:28 schreef JTT het volgende:
Is ook geen plek meer :(
waar ben je nou met je ik ga dit weekend in de openttd server spelen
halltojes
pi_138912712
Sorry, er was even iets tussen gekomen en toen heb ik er niet meer aan gedacht. |:(
Dus bij deze ga ik NU in de server *O*
pi_138912794
Waar ben jij dan in de server?
pi_138914658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:40 schreef JTT het volgende:
Waar ben jij dan in de server?
ik ben al aardig ver maar password zetten
halltojes
pi_138914700
Oeps, vergeet ik het zelf...

Maar waarom ben je nu niet in de server?
pi_138914714
o je bent er wel in...
pi_138914741
ik moet weg en ga NU uit de server -O-
pi_138914872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:45 schreef JTT het volgende:
ik moet weg en ga NU uit de server -O-
omdat ik al best ver ben en weining aan me network moet doen :P
halltojes
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:14:33 #288
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_138918853
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:45 schreef JTT het volgende:

[..]

Zo'n klein station?!?

Ik heb dit bij een olieraffinaderij:
[ afbeelding ]
:P
met station cheat :N
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_138919929
Dat is geen cheat, dat is gewoon de maximum stationsomvang op 64 :P
pi_138960324
helemaal mee eens
halltojes
pi_138967319
Word dit nog steeds gespeeld ja, is het degelijk in Console-mode te draaien in W7?
Lambo of Rekt
pi_138968995
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:50 schreef EggsTC het volgende:
Word dit nog steeds gespeeld ja, is het degelijk in Console-mode te draaien in W7?
W7 = toch windows 7 kan makkelijk download het van www.openttd.org ofzo dan deze server ip invoeren en dan joinen en en joy
halltojes
  donderdag 17 april 2014 @ 08:13:05 #293
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138969332
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:59 schreef JTT het volgende:

[..]

http://wiki.openttd.org/Passenger_and_cargo_distribution

quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Die had ik eerst ook, maar toen had de Fok!-server 1.4.0 dus toen moest ik wel :P
Uiteraard, als ik reset, dan update ik ook gelijk naar de nieuwste versie :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 april 2014 @ 08:15:21 #294
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138969352
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:50 schreef EggsTC het volgende:
Word dit nog steeds gespeeld ja, is het degelijk in Console-mode te draaien in W7?
Wat is console-mode? Je bedoelt dedicated server?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:02:00 #295
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_138972768
server leek offline
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_138973536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat is console-mode? Je bedoelt dedicated server?
Tis al gelukt, de consolemode..

Tijd geleden dat ik dit gespeeld heb zeg, ik probeer fff wat dingen uit nu :D Hoe zorgde je ervoor dat je schip bij een oilrig oil kon halen, de oil wordt niet "mijn kleur" zegmaar. En kan er ook geen haven bouwen.
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 11:32:18 #297
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138973564
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tis al gelukt, de consolemode..

Tijd geleden dat ik dit gespeeld heb zeg, ik probeer fff wat dingen uit nu :D Hoe zorgde je ervoor dat je schip bij een oilrig oil kon halen, de oil wordt niet "mijn kleur" zegmaar. En kan er ook geen haven bouwen.
De oil rig wordt ook niet jouw kleur, die blijft grijs, alle company's kunnen er gebruik van maken. Maar als je daar een oilship heenstuurt, dan zou ie gewoon moeten laden :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138973680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Bart het volgende:

[..]

De oil rig wordt ook niet jouw kleur, die blijft grijs, alle company's kunnen er gebruik van maken. Maar als je daar een oilship heenstuurt, dan zou ie gewoon moeten laden :).
Ah, dat deedie dus niet, terwijl m'n haven wel oil zou accepteren, naja zit nog beetje aan te kutten, ook met signs op wissels... maakt het nog uit welke signs je hebt staan? Gister had ik dat treinen vast liepen, of dat de ene trein terug reed vanaf de wissel zoals dit;



Ik snap niet helemaal meer hoe dat werkte... volgens mij kon je maar 1 sign in de "normale TTD"
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 11:37:33 #299
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138973728
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ah, dat deedie dus niet, terwijl m'n haven wel oil zou accepteren, naja zit nog beetje aan te kutten, ook met signs op wissels... maakt het nog uit welke signs je hebt staan? Gister had ik dat treinen vast liepen, of dat de ene trein terug reed vanaf de wissel zoals dit;

[ afbeelding ]

Ik snap niet helemaal meer hoe dat werkte... volgens mij kon je maar 1 sign in de "normale TTD"
Seinen maken wel veel uit ja :P. Kijk anders even in de OP voor de verschillende seinen en hoe je ze moet toepassen :). Je kunt sowieso in de opties instellen dat treinen geen 90-graden-bochten mogen maken, dan kan ie niet meer zo keren :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138973945
En
Lambo of Rekt
pi_138973948
Vol
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')