abonnement Unibet Coolblue
pi_138401143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:10 schreef RonB79 het volgende:
Cool. Een Lego topic :)
Na zeker 20 jaar niet meer met Lego gespeeld te hebben, stond ik vorig jaar toch steeds vaker met een doos in m'n handen in de winkel en op een bepaald moment was er iets van Lego Ninjago in de aanbieding dus die heb ik maar meegenomen. Was leuk om te bouwen maar het thema deed me maar weinig. Toen was er een vette politie helicopter in de aanbieding (setje 4439) en sindsdien koop ik steeds meer en meer politie gerelateerde sets. Vorige week heb ik nog set 60046 gekocht :)

Maar afgelopen weekend viel m'n oog op de Tower Bridge (10214). Dat zag ik wel zitten totdat ik de modular buildings zag. Na veel wikken en wegen heb ik Pet Shop (10218) en Grand Emporium (10211) uiteindelijk zondagavond besteld bij lego.com voor een lieve duit en gisteravond Fire Brigade (10197) bij Amazon, voornamelijk omdat die nu uit de handel gaat. De eerste drie sets worden al voor 800+ euro verkocht. Zul je zien dat ik die Fire Brigade wil en het ding opeens 400 euro of zo kost :D Dus dan nu maar ff bloeden.
Maar goed. Morgen zou de Fire Brigade geleverd worden. De lego.com bestelling is nog niet verstuurd, maar met 2000+ stukjes in de FB doos en een dochter van 3 weken in huis heb ik wel wat te doen voordat die 2 andere sets binnen zijn.

Zijn er hier mensen die die dingen verzamelen of hebben? Ik denk dat ik ze wel compleet wil hebben met uitzondering van de eerste drie (mits ik ze voor een normale prijs kan krijgen).
ik heb de hele modulaire huizen reeks :s)
het parisian restaurant is vanmiddag besteld i.v.m. dubbele vip points bij lego :s)

en de collectie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nog een zooi in doos waar ik door omstandigheden niet aan toe ben gekomen :')
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:22:20 #77
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138401388
Oh man _O_
Verkoop eens even heel snel wat aan mij tegen inkoopwaarde :D

Ik had zondag ook een VIP account aangemaakt. Hoe zit dat met die dubbele punten?
pi_138401520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:22 schreef RonB79 het volgende:
Oh man _O_
Verkoop eens even heel snel wat aan mij tegen inkoopwaarde :D
_O- grapjas...
quote:
Ik had zondag ook een VIP account aangemaakt. Hoe zit dat met die dubbele punten?
ik quote de mail even:
quote:
Exclusive LEGO® VIP Offer!
Earn Double Points on Every Order!*

*Offer is valid 1st to 15th April, 2014 in a LEGO Store, via LEGO.com/shop and on orders over the phone. VIP points will be credited to your VIP account once order is shipped and payment is received. VIP Membership required. See http://VIP.LEGO.com or inquire in a LEGO Store for details on free membership. Offer cannot be combined with any other VIP Program offer, discount or coupon. Double Points will not be credited for purchases made prior to, or after this promotion.Points will not be earned on the purchase of Gift Cards or any applicable taxes or shipping charges. Offer not valid at LEGOLAND Discovery Centres or LEGOLAND Parks. The LEGO Group reserves the right to amend or cancel this promotion at any time without prior notice. Subject to availability.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:33:29 #79
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138401714
Thx. Best zuur, had ik dat zondagavond geweten dan had ik pas vandaag besteld :)
pi_138401726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:33 schreef RonB79 het volgende:
Thx. Best zuur, had ik dat zondagavond geweten dan had ik pas vandaag besteld :)
ik kreeg het mailtje om 13:00 pas :P
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:35:12 #81
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138401756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:14 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie trouwens hier het ziekenhuis uit de jaren 80. Die moet nog bij m'n zus op zolder liggen met wat geluk. De doos heb ik helaas begin 2000 weggegooid :(
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:35:58 #82
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138401776
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kreeg het mailtje om 13:00 pas :P
Ja ik had eigenlijk "hadden ze dat zondag alvast aangekondigd dan...." moeten zeggen :P
pi_138401792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:35 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik zie trouwens hier het ziekenhuis uit de jaren 80. Die moet nog bij m'n zus op zolder liggen met wat geluk. De doos heb ik helaas begin 2000 weggegooid :(
er staat inderdaad ook wat oudere lego tussen, daarvan heb ik nog een zooi in een verzamel box liggen, jaren 80/90 is dat hoofdzakelijk (mijn jeugdjaren en die van mijn broer)
pi_138426854
vraagje voor de mensen die via S@H modellen hebben besteld ooit: duurde het bij jullie ook altijd zolang voordat de order uit de "Customer service" status komt?

mijn orders staan gemiddeld een volle dag in die status, wat ik toch wel apart vind, want na 8 flinke orders, allemaal netjes met CC betaald zou dat toch veel sneller moeten gaan, lijkt mij.,..?
  woensdag 2 april 2014 @ 12:51:53 #85
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138432160
Potverdorie, heb net de Fire Brigade (10197) ontvangen. Wat een grote doos zeg! Als ze allemaal zo zijn dan heb ik m'n opberghok wel heel erg snel vol :D
pi_138432803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:51 schreef RonB79 het volgende:
Potverdorie, heb net de Fire Brigade (10197) ontvangen. Wat een grote doos zeg! Als ze allemaal zo zijn dan heb ik m'n opberghok wel heel erg snel vol :D
waarom? als je het model gebouwd heb vouw je de doos toch op?
  woensdag 2 april 2014 @ 13:49:13 #87
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138433996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom? als je het model gebouwd heb vouw je de doos toch op?
Never :D Ik ben al 20+ jaar een verzamelaar van muziek. Alles moet normaal mint blijven bij mij. Het wordt al een enorme overwinning voor mij om überhaupt die doos open te maken en het gebouw te bouwen. Al helemaal nu ik weet dat deze dingen in waarde kunnen stijgen.
Maar ja, jouw idee is uiteindelijk niet zo slecht :P
Wat doe je dan moet de plastic zakjes en de handleiding? Die kunnen er dan makkelijk uitvallen.

Pfff en net de bevestiging van lego.com ontvangen dat Pet Shop en Grand Emporium verstuurd zijn. Met wat geluk komen die morgen ook nog binnen indien ze vanuit Duitsland zijn verstuurd (waar ik ook woon).
  woensdag 2 april 2014 @ 14:27:40 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_138435036
Handleiding in een plastic mapje in zo een tijdschriftenbak.
Plastic zakjes in de kliko.

Houd er wel rekening mee dat Lego;
- Nog wel eens (exclusive) dozen opnieuw wil uitbrengen (byebye investering, de prijs keldert dan weer).
- De huidige exclusives in dermate grote oplagen en via dermate veel verkoopkanalen verkocht zijn dat ze bij lange na niet zo exclusief zijn als de eerste 3 modular buildings :) .

Ik verwacht iig. niet dat de Fire Brigade e.d. ooit de prijzen halen als de Café Corner en Market Street nu zijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 14:29:17 #89
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_138435092
Oh, en witte lego verkleurt, dus al heb je je doos in mint staat, na een paar jaar is het wit vergeeld en is de lego zelf weliswaar krasvrij maar bij lange na niet mint.
pi_138435731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:29 schreef bleiblei het volgende:
Oh, en witte lego verkleurt, dus al heb je je doos in mint staat, na een paar jaar is het wit vergeeld en is de lego zelf weliswaar krasvrij maar bij lange na niet mint.
witte lego verkleurd door uv straling, in een dichte gesealde doos zal het volgens mij gewoon wit zijn
  woensdag 2 april 2014 @ 14:49:45 #91
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138435754
Thx.
Deze modular huizen heb ik eigenlijk gekocht omdat ik ze gewoon mooi vind en ze graag wil bouwen en ergens wil neerzetten om naar te kijken. Dus het was niet direct een investering.
Ik verwacht ook niet dat alle modulars over 5 jaar 1000 euro zullen kosten.

De plastic zakjes heb ik tot nu toe mooi bewaard voor iedere set die ik sinds vorig jaar heb gekocht. Zelfs de kleine nietszeggende zakjes waar het kleine spul in zit die weer in de grotere genummerde zakjes zitten. Zoiets kan ik gewoon niet weggooien :)

Maar goed, vooralsnog ga ik gewoon genieten van deze nieuwe sets.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:53:46 #92
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_138437853
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:49 schreef mschol het volgende:

[..]

witte lego verkleurd door uv straling, in een dichte gesealde doos zal het volgens mij gewoon wit zijn
Mijn witte lego verkleurde ook in karton (iets met bepaald spul dat in karton zit).
In afgesloten plastic valt het inderdaad mee.

Maar goed, al met al, witte Lego verkleurt waar je bij staat :P
snap trouwens niet dat ze dat nog steeds niet opgelost hebben -O- .
  woensdag 2 april 2014 @ 21:10:09 #93
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_138450393
Dan nog: ABSplastic is afhankelijk van allerlei chemicaliën. Weekmakers, kleuringen of bleekmiddelen. Die vervliegen na een tijd. Ga je ook houden als je het geseald houdt, dus gebruik je lego waar het voor bedoelt is: spelen :)
pi_138450652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:10 schreef Khadgar het volgende:
Dan nog: ABSplastic is afhankelijk van allerlei chemicaliën. Weekmakers, kleuringen of bleekmiddelen. Die vervliegen na een tijd. Ga je ook houden als je het geseald houdt, dus gebruik je lego waar het voor bedoelt is: spelen :)
na een hele lange tijd dan.. ik heb hier lego die ruwweg een jaar of 40, misschien wel 50 oud zal zijn en dat doet nog precies wat het moet doen.. :P

en morgen een lego ordertje binnen :9
pi_138452008
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mijn witte lego verkleurde ook in karton (iets met bepaald spul dat in karton zit).
In afgesloten plastic valt het inderdaad mee.

Maar goed, al met al, witte Lego verkleurt waar je bij staat :P
snap trouwens niet dat ze dat nog steeds niet opgelost hebben -O- .
Ze gebruiken sinds 200x toch een ander "recept" waardoor dat probleem iig veel minder is geworden? :?
  donderdag 3 april 2014 @ 08:18:30 #96
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138461789
Vandaag zouden Pet Shop en Grand Emperium hier moeten zijn *O*
De eerste verdieping van Fire Brigade heb ik gisteravond/nacht (heb tot 1 uur doorgwerkt) gemaakt. Vanavond kan ik hem hopelijk afmaken en dan heb ik het weekend voor die twee nieuwe :)

Er is echter 1 nadeel tijdens het bouwen; de constante angst dat je een steentje mist :( Gisteravond dacht ik 2x dat ik er eentje miste. De eerste vond ik na 5 min of zo maar de tweede pas na 2 uur. Ik had me al voorgenomen hem op het einde vd rit bij lego.com te bestellen :)
pi_138462394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:18 schreef RonB79 het volgende:
Vandaag zouden Pet Shop en Grand Emperium hier moeten zijn *O*
De eerste verdieping van Fire Brigade heb ik gisteravond/nacht (heb tot 1 uur doorgwerkt) gemaakt. Vanavond kan ik hem hopelijk afmaken en dan heb ik het weekend voor die twee nieuwe :)

Er is echter 1 nadeel tijdens het bouwen; de constante angst dat je een steentje mist :( Gisteravond dacht ik 2x dat ik er eentje miste. De eerste vond ik na 5 min of zo maar de tweede pas na 2 uur. Ik had me al voorgenomen hem op het einde vd rit bij lego.com te bestellen :)
_O- na de hoeveelheid modellen die ik de afgelopen jaren heb gebouwd (zie foto's) mistte ik 2x een stukje volgens mij, 1x een asje bij de rode kraan truck en volgens mij ook 1 bij de grote hijskraan... maar dus alleen bij de technic modellen...
  donderdag 3 april 2014 @ 09:19:03 #98
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138462542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:08 schreef mschol het volgende:

[..]

_O- na de hoeveelheid modellen die ik de afgelopen jaren heb gebouwd (zie foto's) mistte ik 2x een stukje volgens mij, 1x een asje bij de rode kraan truck en volgens mij ook 1 bij de grote hijskraan... maar dus alleen bij de technic modellen...
Ik helaas niet :D :(
Heb vorige week de tweede bestelling opgegeven voor een ontbrekend steentje. In de eerste set voroig jaar miste ik een hoofd en vorige week zat het foute hoofd erin. Dus binnen een jaar al 2 fouten helaas. Dan wordt men achterdochtig :)
pi_138462686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:19 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik helaas niet :D :(
Heb vorige week de tweede bestelling opgegeven voor een ontbrekend steentje. In de eerste set voroig jaar miste ik een hoofd en vorige week zat het foute hoofd erin. Dus binnen een jaar al 2 fouten helaas. Dan wordt men achterdochtig :)
volgens mij heb ik het wel eens meegemaakt dat een stukje niet bij het desbetreffende nummerzakje zat: b.v. niet in de zakjes 1 maar wel in 2..
  donderdag 3 april 2014 @ 09:28:41 #100
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138462721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:27 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij heb ik het wel eens meegemaakt dat een stukje niet bij het desbetreffende nummerzakje zat: b.v. niet in de zakjes 1 maar wel in 2..
Ik heb wel altijd reserve steentjes over maar daar haar je me niet over klagen :)
Gisternacht had ik best veel klein spul over nadat de eerste verdieping klaar was. Dan ga je ook denken of je niet een pagina hebt overgeslagen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')