abonnement Unibet Coolblue
pi_136660953


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136661044
Ik heb overigens mijn eerste Omega gekocht! *O*
Een Geneve automaat uit begin jaren '70. Foto's volgen als 'ie binnen is. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136661455
Hallo, ben op zok naar een nieuw horloge,budget is ongeveer rond de 600-900 euro. Ik hou van simpele modellen, niet teveel metertjes etc.http://www.oris.ch/en/wat(...)7670-4351-07-8-21-78 zoiets zou leuk zijn, alleen een beetje boven het budget. Iemand wat tips?
pi_136662466
Welke stijl? Als je echt simpel wil dan is een Nomos wellicht wat:

http://www.chrono24.nl/no(...)&manufacturerIds=185

Heb je nog voorkeur voor mechanisch of quartz?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136662823
Niet helemaal wat ik bedoel, beetje ouderwets in mijn ogen. Ik heb ook liever geen leren band. Ik had een link in mijn vorige post gezet, beetje aan de hoge prijs maar geeft denk ik wel een beetje een beeld van wat ik zoek. En wat is het verschil tussen mechanisch of quartz? :$
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:57:51 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136662902


795 euro. LaCroix heeft nog een behoorlijk aantal andere modellen in de range die je zoekt. Wel vrij klassiek ge-ent overigens. Dus dat moet je wel liggen.
pi_136662905
Je wil dus staal/goud als ik het goed begrijp? Dan mag je waarschijnlijk wel wat dieper in de buidel tasten. Zat Rolexen te vinden die wel wat weg hebben van het voorbeeld bijv.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136662939


http://www.boumanonline.n(...)/44852/?mf=9&mv=1205

Een ETA automaatje, lijkt aardig op waar je mee kwam.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136663333
LaCroix zitten wel mooie tussen ja.
Heb op dit moment een die helemaal van staal is, dus leek het me wel leuk om deze af te kunnen wisselen met een staal/goude. De tissot spreekt me wel aan, maar op de foto ziet deze er een beetje goedkoop uit ( mischien in het echt niet). Maar dank jullie we el voor de hulp!
pi_136663745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:12 schreef oxy88 het volgende:
LaCroix zitten wel mooie tussen ja.
Heb op dit moment een die helemaal van staal is, dus leek het me wel leuk om deze af te kunnen wisselen met een staal/goude. De tissot spreekt me wel aan, maar op de foto ziet deze er een beetje goedkoop uit ( mischien in het echt niet). Maar dank jullie we el voor de hulp!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:26:24 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136666110
Ik vind het model wel een beetje kampig :') .
Maar dat komt wellicht door mijn associatie met zo een hoeveelheid geelgoud :P .
En dan eigenlijk met name in het bandje.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:46:29 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136667038
Ik vind goud(kleur) in een horloge eigenlijk sowieso nooit mooi.
pi_136668691
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind goud(kleur) in een horloge eigenlijk sowieso nooit mooi.
Helemaal mee eens, ik vind het persoonlijk ook helemaal niks. Tenzij je een kleine (<35mm) dresswatch hebt met een lederen band.

Dit is mijn enige eigen goudkleurige:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136668713
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136669279
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een walgelijk ding.
Nog nooit een mooie klok gezien van dat merk :X
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:41:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136669899
Waarom lijken die dingen altijd op het dashboard van een auto :')
pi_136670114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:41 schreef Twiitch het volgende:
Waarom lijken die dingen altijd op het dashboard van een auto :')
Ik vind het voornamelijk opvallend dat er eens in de zoveel weken iemand in dit topic komt met niet al te veel verstand van horloges, die dan gaat vragen om advies, en dan zelf aan komt met een of andere fugly Dieselklok. Waarom trekken die dingen het publiek zo? Ik kan er echt niks moois aan herkennen.

De financieel manager op mijn werk heeft ook een gru-we-lijk lelijke Diesel. Hij verdient zat voor een normale klok, maar hij heeft soort gemuteerd ding met vier losse klokjes (elk met een eigen kristal) met een totale doorsnede van iets van 55mm. :')!

Echt zoiets zeg maar, maar dan nog erger:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:48:02 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136670167
Naamsbekendheid.
Jan-met-de-pet heeft nog nooit gehoord van Tissot maar wel van Hugo Boss, Diesel en Hilfiger
pi_136670931
Die graflelijke diesel dingen :') :r :r

en wat moet je met 5 losse klokken? misschien handig als je tussen 5 tijdzones reist, maar waarschijnlijk doet 99% van alle diesel dragers dat niet... :')

holy shit, ik zie net dat zo'n ding 300!!!!! euro kost. daar heb je godverdomme ook een monster voor...
pi_136671115
ieder zijn mening hé ;)
pi_136671321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:13 schreef 0315CASUAL het volgende:
ieder zijn mening hé ;)
Eerst een Diesel posten en dan met zo'n dooddoener komen. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136671424
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Eerst een Diesel posten en dan met zo'n dooddoener komen. ;(
wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
  Boks-Chick donderdag 13 februari 2014 @ 17:24:56 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_136671501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:22 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
Ik vrees voor je dat skv meerdere klokjes heeft die een veelvoud kosten van die diesel :P
lolwut
pi_136671740
Ik heb ook een Diesel om mee af te wisselen, niets mis mee.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_136671779
Ik krijg m'n post niet aangepast.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_136672407
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind goud(kleur) in een horloge eigenlijk sowieso nooit mooi.
Wat betreft goudkleurig vind ik je wel gelijk hebben.
Als iets goudkleurig is, dan moet het ook gewoon massief goud zijn.
Anders heb je toch een beetje het gevoel bedonderd te worden.

Ook het middensegment maakt zich daar schuldig aan, voorbeelden daarvan zijn Omega en Breitling.
Gouden delen van de goudstalen banden van deze merken zijn slechts goldcapped. Een zware vorm van vergulden.

99% van de haute horlogerie uurwerken zijn van edelmetaal, veelal geel- of rozegoud.
pi_136672752
Voor 10 euro iets grappigs gescoord op het Waterlooplein. Een 20 jaar oude Alexander Hi-Tek. :D Bizar ding, een jump hour quartz met draaimechaniek dat de tijd laat zien. Super gek maar daar hou ik wel van. :) Niet iedereens smaak natuurlijk. ;) Hij zit nu tijdelijk op een zwarte nato, maar daar komt een zwarte kroko one-piece voor in de plaats.



Zo'n soort strap dus, Cordovan leer in één stuk, met een stalen nagel erin.

pi_136673376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:22 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_136673435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
prima, niet gedacht, bladerde even door zijn topics en zag wat over een g-shock die hij verkocht voor 20 euro ;(
pi_136673591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
Dit vind ik ook wel een beetje typisch. Elitair gedrag komt helaas veel te vaak voor in de horlogewereld. Ik zelf ben al jaren horloge gek en heb vanalles in de kast, van Omega tot Casio. Ik vind dat een echte horloge liefhebber zich niet interesseert voor prijs maar voor het object an sich. Ik heb meer lol aan mijn vintage rarities dan aan een Rolex van 5K die elke jan-modaal met wat spaargeld kan aanschaffen in de winkel.
pi_136673603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
Het topic heet dan wel "pimp" hier met je horloge.
Je hoeft niet direct een horloge van 10k ofzo te hebben om hier te kunnen posten.
Voor de een is een Diesel al genoeg om op zijn/haar manier te kunnen "pimpen".
pi_136676269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het topic heet dan wel "pimp" hier met je horloge.
Je hoeft niet direct een horloge van 10k ofzo te hebben om hier te kunnen posten.
Voor de een is een Diesel al genoeg om op zijn/haar manier te kunnen "pimpen".
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dit vind ik ook wel een beetje typisch. Elitair gedrag komt helaas veel te vaak voor in de horlogewereld. Ik zelf ben al jaren horloge gek en heb vanalles in de kast, van Omega tot Casio. Ik vind dat een echte horloge liefhebber zich niet interesseert voor prijs maar voor het object an sich. Ik heb meer lol aan mijn vintage rarities dan aan een Rolex van 5K die elke jan-modaal met wat spaargeld kan aanschaffen in de winkel.
Heeft niets met elitair te maken, mijn reactie met de prijzen van horloges was een reactie op de 'kun je niet betalen' opmerking van die gene. Feit met de designer horloges is dat men in deze categorie vooral moet kopen wat wat iemand leuk lijkt. Wanneer je gaat kijken naar een leuke Swatch of Fossil gaat het niet om het uurwerk en whatnot, maar om wat iemand mooi vindt en wat leuk staat bij de rest van zijn of haar stijl. Dan kun je in mijn optiek met vragen als bijvoorbeeld die van VeerEli waar Skv een reactie op gaf, beter je vraag stellen een een fashion of modetopic. Het is idd een 'pimp' met je horlogetopic en dat moet iedereen ook zeer zeker doen, maar bepaalde vragen over bijvoorbeeld het matchen met andere kledingstukken, kun je dan beter ergens anders stellen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_136682744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dit vind ik ook wel een beetje typisch. Elitair gedrag komt helaas veel te vaak voor in de horlogewereld. Ik zelf ben al jaren horloge gek en heb vanalles in de kast, van Omega tot Casio. Ik vind dat een echte horloge liefhebber zich niet interesseert voor prijs maar voor het object an sich. Ik heb meer lol aan mijn vintage rarities dan aan een Rolex van 5K die elke jan-modaal met wat spaargeld kan aanschaffen in de winkel.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:22 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:28 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

prima, niet gedacht, bladerde even door zijn topics en zag wat over een g-shock die hij verkocht voor 20 euro ;(
Nee hoor! Sterker nog, ik kócht juist die G-shock voor 20 Euro omdat ik het wel een leuk ding vind. Voor mij hoeft het echt geen haute horlogerie all around the clock te zijn, maar die Diesels/Armani/Hugo Boss-klokjes zijn simpele quartz-rommeldingen die voor veel te veel geld verkocht worden. Dan koop je een merk en niet een horloge. Daar sloeg ik even op aan.

Goed, een lang verhaal kort, je moet kopen wat je mooi vindt, dat staat buiten kijf. Maar je moet dan niet vreemd opkijken dat mensen jouw keuze niet begrijpen in een topic dat al 52 delen lang puur gaat over horlogerie. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 21:48:59 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136683137
Oh, en om even de verwachtingen te temperen van hierboven: ik heb weinig dure horloges en pretendeer geenszins ze wel te hebben. Ik interesseer me in toenemende maten in uurwerken en koop zo nu en dan een klokje op de kop die in mijn straatje past. De een wat duurder dan de andere, maar prijs vertaalt zich niet 1 op 1 in een goede beleving van een klokje.

Morgen dus mijn eerste Omega (Geneve, met een cal. 1012, begin jaren '70). Heb er eentje voor een prima prijs gevonden denk ik. Eerst even passen of het wat is. Ben erg benieuwd! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 21:53:11 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136684225
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee hoor! Sterker nog, ik kócht juist die G-shock voor 20 Euro omdat ik het wel een leuk ding vind. Voor mij hoeft het echt geen haute horlogerie all around the clock te zijn, maar die Diesels/Armani/Hugo Boss-klokjes zijn simpele quartz-rommeldingen die voor veel te veel geld verkocht worden. Dan koop je een merk en niet een horloge. Daar sloeg ik even op aan.

Er is hier helemaal niemand in dit topic met een horloge uit de haute horlogerie. Er zijn dan ook geen allround haute horlogerie uurwerkjes voor iedere dag om het zomaar te zeggen.
Vergelijk het maar met haute couture, ook niet iets waar je iedere dag in loopt.
Net als haute couture is haute horlogerie erg exclusief, door hele beperkte oplage, of soms maar een enkel exemplaar. Deze modellen zijn dan ook doorgaans niet te koop bij een juwelier, maar vaak worden ze geveild.
Prijzen beginnen toch wel een beetje vanaf een 100k dacht ik.

Er zijn ook niet voor niets 2 aparte beurzen voor noviteiten op horlogegebied. je hebt de SIHH, die is volgens mij net afgelopen. Dat is ook echt voor de haute horlogerie. Daarnaast heb je Baselworld voor de "confectie" klokjes om het zomaar te zeggen.
pi_136684414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er is hier helemaal niemand in dit topic met een horloge uit de haute horlogerie. Er zijn dan ook geen allround haute horlogerie uurwerkjes voor iedere dag om het zomaar te zeggen.
Vergelijk het maar met haute couture, ook niet iets waar je iedere dag in loopt.
Net als haute couture is haute horlogerie erg exclusief, door hele beperkte oplage, of soms maar een enkel exemplaar. Deze modellen zijn dan ook doorgaans niet te koop bij een juwelier, maar vaak worden ze geveild.
Prijzen beginnen toch wel een beetje vanaf een 100k dacht ik.

Er zijn ook niet voor niets 2 aparte beurzen voor noviteiten op horlogegebied. je hebt de SIHH, die is volgens mij net afgelopen. Dat is ook echt voor de haute horlogerie. Daarnaast heb je Baselworld voor de "confectie" klokjes om het zomaar te zeggen.
Ik doelde niet op het bezitten, maar op het leuk vinden om te bespreken. Ik kan qua prutswerk net zo goed genieten van het opensleutelen van een Vostokklokje dan het bekijken van een filmpje van een gecompliceerd uurwerk als een Mont Blanc Metamorphosis, IWC siderale scafusia of Claret Blackjack ;) Vooral als het té overtrokken word, dan haak ik af (Franck Muller etc).

[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 22:26:48 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136684969
Ik vind sommige Diesel horloges wel mooi :)

Wat jullie hier posten hou ik ook wel van maar past nog niet echt bij mijn leeftijd (en budget) ;(
pi_136685151
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:20 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik vind sommige Diesel horloges wel mooi :)

Wat jullie hier posten hou ik ook wel van maar past nog niet echt bij mijn leeftijd (en budget) ;(
ze hebben ook best redelijke modellen, maar die enorme dingen met 5 klokken zijn gewoon afschuwelijk. en ze durven er ook nog eens de hoofdprijs voor te vragen.
voor dat geld kun je ook een mooie seiko of orient kopen, misschien zelfs een automaat.
of je kunt natuurlijk 4 vostoks kopen voor hetzelfde geld. ;)

zelf hecht ik niet zoveel waarde aan een merk, maar ik ga wel enkel voor automaten.
tenzij ik een horloge echt geweldig vind, maar zoveel geld heb ik nog niet te spenderen.
pi_136685310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:24 schreef -niemand- het volgende:

[..]

ze hebben ook best redelijke modellen, maar die enorme dingen met 5 klokken zijn gewoon afschuwelijk. en ze durven er ook nog eens de hoofdprijs voor te vragen.
voor dat geld kun je ook een mooie seiko of orient kopen, misschien zelfs een automaat.
of je kunt natuurlijk 4 vostoks kopen voor hetzelfde geld. ;)

zelf hecht ik niet zoveel waarde aan een merk, maar ik ga wel enkel voor automaten.
tenzij ik een horloge echt geweldig vind, maar zoveel geld heb ik nog niet te spenderen.
5 klokken op 1 horloge is ook niet mijn smaak daar heb je helemaal gelijk in!

Echter dit:



Valt wel bij mij in de smaak!
pi_136685478
Gaat ook lekker met de Citizen Nighthawk die ik in Singapore heb besteld. Paypal doet er nu al meer dan 10 dagen over om het geld over te maken en ondertussen is de horloge op de site uitverkocht. Geen idee of ze er een voor mij achter hebben gehouden. Geprobeerd om dat te vragen via de mail, maar volgens mij begrijpen ze de vraag niet echt :')
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:56:47 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136686386
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het bezitten, maar op het leuk vinden om te bespreken. Ik kan qua prutswerk net zo goed genieten van het opensleutelen van een Vostokklokje dan het bekijken van een filmpje van een gecompliceerd uurwerk als een Mont Blanc Metamorphosis, IWC siderale scafusia of Claret Blackjack ;) Vooral als het té overtrokken word, dan haak ik af (Franck Muller etc).
:D Ik kende dat merk niet, maareh, hoe kan je hier nog de tijd van aflezen :?

Nondeju, wat een overkill :')
Het enige wat er nog op mist is telefoon/mp3-functionaliteit en een kompas :P .
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:59:50 #43
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136686517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

:D Ik kende dat merk niet, maareh, hoe kan je hier nog de tijd van aflezen :?
Grote wijzer geeft de minuten aan, kleine wijzer de uren..

Geen dank ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:10:43 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136686958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Grote wijzer geeft de minuten aan, kleine wijzer de uren..

Geen dank ;)
zou je ff pijltjes willen painten waar ik die grote en kleine wijzer kan vinden? ;)
pi_136687155
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

5 klokken op 1 horloge is ook niet mijn smaak daar heb je helemaal gelijk in!

Echter dit:


[ afbeelding ]
Valt wel bij mij in de smaak!
Wat is dat? 50mm quartz?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:18:41 #46
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136687341
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

zou je ff pijltjes willen painten waar ik die grote en kleine wijzer kan vinden? ;)
Hij staat op 10:08 of 22:08, maar waar ik de juiste tijd aan zou kunnen zien weet ik ook even niet :@
pi_136687602
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is dat? 50mm quartz?
Ja :)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:00:25 #48
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_136689026
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ja :)
Ik vind dat persoonlijk dus veel te groot, tenzij je armen als onderstaande hebt. Is toevallig dan 55mm. Model ziet er een stuk leuker uit, alleen jammer van de maat.



[ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 14-02-2014 00:11:37 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_136689088
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ja :)
Was een wilde gok, maar dat is toch niks? Zo'n wandklok met en batterij ;( Je trekt toch ook geen broek aan van zes maten te groot?

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 14-02-2014 00:08:54 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136692395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:00 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonlijk dus veel te groot, tenzij je armen als onderstaande hebt. Is toevallig dan 55mm. Model ziet er een stuk leuker uit, alleen jammer van de maat.

[ afbeelding ]
Dat model is er ook in 42mm. Heb ik nog naar zitten kijken, maar jammer genoeg maakt Laco de modellen die in mijn budget liggen opzettelijk minder mooi.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:51:25 #51
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_136693300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zijn ook niet voor niets 2 aparte beurzen voor noviteiten op horlogegebied. je hebt de SIHH, die is volgens mij net afgelopen. Dat is ook echt voor de haute horlogerie. Daarnaast heb je Baselworld voor de "confectie" klokjes om het zomaar te zeggen.
Is niet waar. SIHH is vooral voor merken van Richemont, die doen op zijn beurt weer niet mee aan Basel. En om Panerai nu 'haute horlogerie' te noemen. Basel is dan vooral het paradepaardje voor Swatch Group merken. Aan de andere kant staan daar ook de independants die wel zeker in de haute horlogerie zitten. De bulk uit China staat ook in Basel. Is gewoon de grootste beurs ter wereld op dit gebied.

Sowieso vind ik t een rekbaar begrip. Vanaf 100k is gewoon onzin. Een Patek Calatrava of een Paul Gerber valt wel degelijk in de categorie, gezien de graad van afwerking en complicaties.
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:24:27 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136693904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:22 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
Dat klopt. Als jij een Diesel klok mooi vindt dat moet je er zeker een kopen.
Smaken verschillen. Ik vind veel van de dure klokken die hier langskomen graflelijk.

M'n duurste horloge op het moment is trouwens een Vostok van amper 60e :') maar ik vind hem prachtig. Meer heb ik er als student niet voor over.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:07:26 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_136694950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hij staat op 10:08 of 22:08, maar waar ik de juiste tijd aan zou kunnen zien weet ik ook even niet :@
22:08, zon is bijna onder ;)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_136699677
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat klopt. Als jij een Diesel klok mooi vindt dat moet je er zeker een kopen.
Smaken verschillen. Ik vind veel van de dure klokken die hier langskomen graflelijk.

M'n duurste horloge op het moment is trouwens een Vostok van amper 60e :') maar ik vind hem prachtig. Meer heb ik er als student niet voor over.
Leuke dingen, heb mijne ook maar omgedaan vandaag.




Er is inmiddels voor het dubbele van de aanschafprijs aan versleuteld. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136699826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

:D Ik kende dat merk niet, maareh, hoe kan je hier nog de tijd van aflezen :?
[ afbeelding ]
Nondeju, wat een overkill :')
Het enige wat er nog op mist is telefoon/mp3-functionaliteit en een kompas :P .


:+
pi_136704675










*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:
-klokje is in bijzonder goede staat (gezien hij uit begin jaren '70 komt, dus 40 jaar oud is).
-wijzers en indices hebben een mooie patina gekregen na verloop van tijd
-de blauwe wijzerplaat kleurt erg mooi en verschilt vanuit verschillende invalshoeken
-de achterkant zit muurvast, dus ik laat 'm maar even dicht. Ben wel benieuwd naar het uurwerk moet ik zeggen; verwacht dat het een Omega cal.1012 is. Hij heeft iig hacking seconds, handmatig winden (in aanvulling op automaat) en een quick set datum (zowel voor- als achteruit).

Ik heb geen idee hoe nauwkeurig hij loopt omdat ik 'm net pas heb ontvangen. Als dat in orde is heb ik een aardige koop gedaan denk ik.

Alleen de metalen band wil ik vervangen door een leren.. Iemand suggesties?

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 14-02-2014 15:20:53 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:48 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136706120
Welk uurwerk erin zit kan je toch achterhalen aan de hand van model en serienummer.. Daarvoor ga je hem inwendig toch niet blootstellen aan stof?
pi_136706655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:56 schreef Woelwater het volgende:
Welk uurwerk erin zit kan je toch achterhalen aan de hand van model en serienummer.. Daarvoor ga je hem inwendig toch niet blootstellen aan stof?
Serienr staat aan de binnenkant van de case.. Wilde m ook openen in een stofvrije ruimte. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136708439
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:51 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Is niet waar. SIHH is vooral voor merken van Richemont, die doen op zijn beurt weer niet mee aan Basel. En om Panerai nu 'haute horlogerie' te noemen. Basel is dan vooral het paradepaardje voor Swatch Group merken. Aan de andere kant staan daar ook de independants die wel zeker in de haute horlogerie zitten. De bulk uit China staat ook in Basel. Is gewoon de grootste beurs ter wereld op dit gebied.

Sowieso vind ik t een rekbaar begrip. Vanaf 100k is gewoon onzin. Een Patek Calatrava of een Paul Gerber valt wel degelijk in de categorie, gezien de graad van afwerking en complicaties.
SIHH en Basel was eigenlijk gewoon een aanname van mij.
Een Calatrava vind ik persoonlijk geen echte Haute Horlogerie. Je hebt wel gelijk voor Patek dat een aantal modellen daar zeker onder vallen.
Ik doelde eigenlijk meer op merken die slechts Haute Horlogerie maken, dan is 100K toch echt geen gek bedrag. Afwerking speelt een rol, maar is denk ik slechts een pre om tot die categorie te behoren.
Rekbaar ben ik het wel mee eens, ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is wat men wel beschouwt als Haute Horlogerie en wat niet.

O ja, wat betreft Panerai. Ik ben geen liefhebber daarvan, maar ze hebben wel modellen met een tourbillon. Volgens mij zijn dat gewoon manufactuur calibers die ze daarvoor gebruiken. Wat mij betreft toch wel een voorwaarde om die in de collectie te hebben om tot de haute horlogerie te behoren.
Qua afwerking zullen ze wel tekort schieten volgens mij, daarin hebben ze dan nog wel een lange weg te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fisherman op 14-02-2014 17:16:14 ]
pi_136709495
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:13 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:
-klokje is in bijzonder goede staat (gezien hij uit begin jaren '70 komt, dus 40 jaar oud is).
-wijzers en indices hebben een mooie patina gekregen na verloop van tijd
-de blauwe wijzerplaat kleurt erg mooi en verschilt vanuit verschillende invalshoeken
-de achterkant zit muurvast, dus ik laat 'm maar even dicht. Ben wel benieuwd naar het uurwerk moet ik zeggen; verwacht dat het een Omega cal.1012 is. Hij heeft iig hacking seconds, handmatig winden (in aanvulling op automaat) en een quick set datum (zowel voor- als achteruit).

Ik heb geen idee hoe nauwkeurig hij loopt omdat ik 'm net pas heb ontvangen. Als dat in orde is heb ik een aardige koop gedaan denk ik.

Alleen de metalen band wil ik vervangen door een leren.. Iemand suggesties?
Leuk ding zon oude Omega. Ik vermoed dat er een 1010 caliber in zit. Een 550 of 560 zou nog mooier geweest zijn. Maar een 1010 is volgens mij net zo duurzaam

Een lederen band wordt lastig met zon bandaanzet, dan kom je al snel uit bij een bandje op maat. Deze dient dan verstevigd te worden ivm de bevestiging waarschijnlijk.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:15:34 #61
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_136710421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

SIHH en Basel was eigenlijk gewoon een aanname van mij.
Een Calatrava vind ik persoonlijk geen echte Haute Horlogerie. Je hebt wel gelijk voor Patek dat een aantal modellen daar zeker onder vallen.
Ik doelde eigenlijk meer op merken die slechts Haute Horlogerie maken, dan is 100K toch echt geen gek bedrag. Afwerking speelt een rol, maar is denk ik slechts een pre om tot die categorie te behoren.
Rekbaar ben ik het wel mee eens, ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is wat men wel beschouwt als Haute Horlogerie en wat niet.

O ja, wat betreft Panerai. Ik ben geen liefhebber daarvan, maar ze hebben wel modellen met een tourbillon. Volgens mij zijn dat gewoon manufactuur calibers die ze daarvoor gebruiken. Wat mij betreft toch wel een voorwaarde om die in de collectie te hebben om tot de haute horlogerie te behoren.
Qua afwerking zullen ze wel tekort schieten volgens mij, daarin hebben ze dan nog wel een lange weg te gaan.
Zet jij aannames altijd zo stellig neer.... ;)

Sorry maar ik begrijp echt niet waarom een perfect afgewerkte Calatrava geen haute horlogerie is maar een Panerai tourbillon wel, terwijl daar qua uren en vakmanschap minder werk in zit.

Ik ben wel eens benieuwd wat volgens jou dan Haute Horlogerie merken zijn....

[ Bericht 4% gewijzigd door Jackal_Omega op 14-02-2014 18:39:24 ]
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_136711363
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:15 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Zet jij aannames altijd zo stellig neer.... ;)

Sorry maar ik begrijp echt niet waarom een perfect afgewerkte Calatrava geen haute horlogerie is maar een Panerai tourbillon wel, terwijl daar qua uren en vakmanschap minder werk in zit.

Ik ben wel eens benieuwd wat volgens jou dan Haute Horlogerie merken zijn....
Ken je deze site? vast wel:
Eigenlijk zo goed als alle merken bij deze link vind ik daaronder vallen.
http://monochrome-watches.com/tag/independent-watchmaking/

Mij wordt idd vaker verweten dat mijn aannames vrij stellig/eenduidig zijn, zal ook wel bij mijn beroep horen.

edit:
Uurwerkjes als deze zijn blijven toch hypnotiserend:



[ Bericht 30% gewijzigd door Fisherman op 14-02-2014 19:03:32 ]
pi_136722359
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:13 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:
-klokje is in bijzonder goede staat (gezien hij uit begin jaren '70 komt, dus 40 jaar oud is).
-wijzers en indices hebben een mooie patina gekregen na verloop van tijd
-de blauwe wijzerplaat kleurt erg mooi en verschilt vanuit verschillende invalshoeken
-de achterkant zit muurvast, dus ik laat 'm maar even dicht. Ben wel benieuwd naar het uurwerk moet ik zeggen; verwacht dat het een Omega cal.1012 is. Hij heeft iig hacking seconds, handmatig winden (in aanvulling op automaat) en een quick set datum (zowel voor- als achteruit).

Ik heb geen idee hoe nauwkeurig hij loopt omdat ik 'm net pas heb ontvangen. Als dat in orde is heb ik een aardige koop gedaan denk ik.

Alleen de metalen band wil ik vervangen door een leren.. Iemand suggesties?
Wauw, mooi zeg. Ik hou ook wel van de iets afwijkende blauwe kleur. Zie je niet vaak. Mooie s2 ook.
Geen idee voor nieuwe band, maar succes. En wat ziet dat er nog goed uit na 40 jaar zeg. Weet je toevallig hoeveel ze 40 jaar geleden kostte?
pi_136743843
edit:nevermind

[ Bericht 94% gewijzigd door dreamerbulk op 15-02-2014 18:06:42 ]
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_136744050
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:01 schreef dreamerbulk het volgende:
edit:nevermind
Als je nog wilt weten, 2 tot 2,5k, indien compleet en uitstekende staat.
pi_136744121
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je nog wilt weten, 2 tot 2,5k, indien compleet en uitstekende staat.
ja ik vond een breitling forum en dacht ik stel m daar wel.

bedankt voor je antwoord!
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_136764968
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:20 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wauw, mooi zeg. Ik hou ook wel van de iets afwijkende blauwe kleur. Zie je niet vaak. Mooie s2 ook.
Geen idee voor nieuwe band, maar succes. En wat ziet dat er nog goed uit na 40 jaar zeg. Weet je toevallig hoeveel ze 40 jaar geleden kostte?
Ga ik eens nazoeken, geen idee eigenlijk!

Er is ook wat vreemds mee aan de hand. De eerste 24u in mijn bezit liep hij 24 seconden achter. De 2e 24 uur 1 min 5.. Kan dit komen omdat hij een jaar of 3 stil heeft gelegen en nu opnieuw moet settelen? Hij heeft eind 2010 nog service gehad. Nu vind ik een minuut nog net te doen voor zo'n oude klok, maar het moet niet erger worden natuurlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136766236
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Ga ik eens nazoeken, geen idee eigenlijk!

Er is ook wat vreemds mee aan de hand. De eerste 24u in mijn bezit liep hij 24 seconden achter. De 2e 24 uur 1 min 5.. Kan dit komen omdat hij een jaar of 3 stil heeft gelegen en nu opnieuw moet settelen? Hij heeft eind 2010 nog service gehad. Nu vind ik een minuut nog net te doen voor zo'n oude klok, maar het moet niet erger worden natuurlijk.
Zit wel veel verschil in zeg. Ik zou het een aantal dagen gewoon bijhouden.
Als er veel verschil in blijft zitten, gewoon even een beurtje laten geven.
Met slechts 42 uur gangreserve mag er zeker niet zoveel verschil in zitten.
pi_136769190
Wat vinden we hier trouwens van Chopard horloges?ik lees in deze draad verassend weinig over.
pi_136769895
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:00 schreef DeFlip het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van Chopard horloges?ik lees in deze draad verassend weinig over.
Staat bij mij erg hoog aangeschreven hoor. Dan heb ik het niet over de goedkopere modellen, maar met name de L.U.C modellen van Chopard.
Chopard valt ook nog eens onder het Fleurier keurmerk meen ik. Dat zal dan in ieder geval het geval zijn voor de L.U.C. modellen.

Het Fleurier keurmerk was het niet eens dat er Swiss made op de plaat mag staan indien het horloge voor minimaal 50% in Zwitserland in elkaar gezet is. Fleurier is van mening dat het volgens mij 100% in Zwitserland in elkaar gezet en gemaakt moet zijn. Daarnaast hebben ze nog wat andere keuringen en eisen. Bij veel merken worden zaken die niet zichtbaar zijn niet fraaier gemaakt, bijvoorbeeld delen van bruggen die je niet kan zien. Fleurier neemt daar geen genoegen mee.

Ze zijn wat mij betreft dus erg ondergewaardeerd.

Nog even een mooi plaatje:


Nog een mooi plaatje:
Er is ook een versie zonder zwanenhals, onderstaande dus met (wat zeldzamer)



[ Bericht 8% gewijzigd door Fisherman op 16-02-2014 14:26:35 ]
pi_136884703


Mogguh. Ik vind dat logo'tje in het midden van het glas zo'n geinig detail. Doen ze niet met saffierglas neem ik aan?

[ Bericht 26% gewijzigd door Skv op 19-02-2014 12:20:49 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136890468
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:55 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Mogguh. Ik vind dat logo'tje in het midden van het glas zo'n geinig detail. Doen ze niet met saffierglas neem ik aan?
Ze zouden het wel kunnen met behulp van een laser zoals Rolex dat doet.
pi_136890936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ze zouden het wel kunnen met behulp van een laser zoals Rolex dat doet.
Maar doen ze dat ook? Ik weet dat alle plexiglaasjes en hesaliet (Speedmasters) dit logo hebben, maar de saffierglazen weet ik niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136891068
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar doen ze dat ook? Ik weet dat alle plexiglaasjes en hesaliet (Speedmasters) dit logo hebben, maar de saffierglazen weet ik niet.
Nee dat doen ze niet volgens mij. Ik weet ook niet wat de reden van Omega is geweest om dat in de glaasjes toe te voegen. Het kan een andere reden geweest zijn dan die Rolex daarvoor heeft.

Net even een foto geprobeerd te maken van het gelaserde logootje. Is haast niet te zien zonder lampje.

De manier om het zichtbaar te maken is schuin erop schijnen met een lampje:


Uitvergroot krijg je dan zoiets:


[ Bericht 26% gewijzigd door Fisherman op 19-02-2014 15:01:12 ]
pi_136909961
Ik zie hem! Leuk detail. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136910183
In de war
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:05:17 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136926007
Ik vind dat model van Rolex wat hier zo vaak gepost wordt een beetje lijken op een kermishorloge.
pi_136926345
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind dat model van Rolex wat hier zo vaak gepost wordt een beetje lijken op een kermishorloge.
Bedoel je nu te zeggen dat een kemishorloge heel vaak probeert te lijken op dat model van Rolex?
Ja dat klopt :Y
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:19:04 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136926378
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:17 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Bedoel je nu te zeggen dat een kemishorloge heel vaak probeert te lijken op dat model van Rolex?
Ja dat klopt :Y
Nee, dat ik het er nogal kinderlijk uit vind zien.
Van die dikke wijzers en grote lume vormen, krijg er een beetje een my first watch gevoel bij :@

Beauty is in the eye of the beholder maar ik kan er niet bij dat mensen daar duizenden euro's voor neertellen :P
pi_136929666
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee, dat ik het er nogal kinderlijk uit vind zien.
Van die dikke wijzers en grote lume vormen, krijg er een beetje een my first watch gevoel bij :@

Beauty is in the eye of the beholder maar ik kan er niet bij dat mensen daar duizenden euro's voor neertellen :P
Dat krijg je nou van de als maar grotere horloges. Rolex daarentegen maakt niet veel grotere horlogs, maar maakt wel de onderdelen groter (maxi) en dan krijg je inderdaad dat effect. Ik had ook even getwijfeld tussen het nieuwe en oude model, uiteindelijk toch voor het oude model gegaan, die is toch wat subtieler er beter in verhouding.
pi_136930515
Vraagje tussendoor: wie heeft er zo'n bal voor het openen van je horloges?

https://www.kish.nl/Horlogekast-opener-Bal/

Ik gebruik normaalgesproken zo'n driepunts-opener, maar het is me al een paar keer voorgekomen (gelukkig bij oude Vostoks) dat de back zo strak zat dat ik uitschoot en er krasjes op de case ontstonden. Ik denk er nu aan om zo'n bal te kopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136932182
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:06 schreef DarkerThanBlack het volgende:
In de war
Je bedoelt je bent in de war?
pi_136932302
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee, dat ik het er nogal kinderlijk uit vind zien.
Van die dikke wijzers en grote lume vormen, krijg er een beetje een my first watch gevoel bij :@

Beauty is in the eye of the beholder maar ik kan er niet bij dat mensen daar duizenden euro's voor neertellen :P
Het is natuurlijk een vrij klassiek ogend horloge. Rolex heeft sinds de introductie weinig aangepast aan het ontwerp. Vraag je een kind een horloge te tekenen, dan zal dat bijna altijd een simpel ogend horloge zijn. Een Rolex is een simpel ogend horloge, maar wel heel degelijk gebouwd. Uurwerk technisch zit eigenlijk alles erop en eraan wat bij veel duurdere uurwerken ook gebruikt wordt, qua afwerking is dat weer een heel ander verhaal.

quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:13 schreef Skv het volgende:
Vraagje tussendoor: wie heeft er zo'n bal voor het openen van je horloges?

https://www.kish.nl/Horlogekast-opener-Bal/

Ik gebruik normaalgesproken zo'n driepunts-opener, maar het is me al een paar keer voorgekomen (gelukkig bij oude Vostoks) dat de back zo strak zat dat ik uitschoot en er krasjes op de case ontstonden. Ik denk er nu aan om zo'n bal te kopen.
Ik heb ze weleens gezien op dezinvanluxe. Schijnt erg goed te werken, zeker bij een glazen of gepolijste achterdeksel.
pi_136932898
Ik bestel 'm. Ben wel benieuwd naar het serienummer en uurwerk van mijn Omega.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136933190
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef Skv het volgende:
Ik bestel 'm. Ben wel benieuwd naar het serienummer en uurwerk van mijn Omega.
Heb je wel een pomp thuis?
pi_136933235
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb je wel een pomp thuis?
:?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136934605
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef Skv het volgende:
Ik bestel 'm. Ben wel benieuwd naar het serienummer en uurwerk van mijn Omega.
http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item3f2c810ab5
pi_136934709
quote:
Vergeet je fietspomp niet. Die dingen komen namelijk niet opgeblazen bij je thuis, en met je mond krijgt je ze niet vol. :)
pi_136937784
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef Skv het volgende:
Ik bestel 'm. Ben wel benieuwd naar het serienummer en uurwerk van mijn Omega.
Ik ben benieuwd welk caliber het nu is, de 1010 of de 1012. Die laatste is een verbetering tov de eerste.

Een 3 punts opener is niet zo geschikt als opener eigenlijk. Tenzij je echt goede grip hebt. Normaal gebruik je een soort pers die je aandraait, waarna je deze probleemloos los kan schroeven.

Zoiets kan je er beter voor gebruiken:
pi_136967820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:04 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Vergeet je fietspomp niet. Die dingen komen namelijk niet opgeblazen bij je thuis, en met je mond krijgt je ze niet vol. :)
Ik heb een blaasbalgje om stof uit horlogecases te blazen, hopelijk werkt dat :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136979608
Het duurde even, maar vandaag lag er een leuk pakketje klaar.

  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:18:34 #92
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_136980574
Weet iemand of je de Victorinox night vision 2 nog ergens goedkoper dan 575 euro kunt krijgen?
pi_136982023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welk caliber het nu is, de 1010 of de 1012. Die laatste is een verbetering tov de eerste.

Een 3 punts opener is niet zo geschikt als opener eigenlijk. Tenzij je echt goede grip hebt. Normaal gebruik je een soort pers die je aandraait, waarna je deze probleemloos los kan schroeven.

Zoiets kan je er beter voor gebruiken:
[ afbeelding ]





quote:
Reference
MD 366.0832
International collection
1973

Movement
Type: Automatic (mechanical)
Caliber number: 1012

Created in 1973
23 jewels
Central sweep-second hand

Functions
Date

Case
Gold-plated

Case back
Press-in

Dial
Metal, with luminous hands and luminous hour markers.

Crystal
Armoured hesalite

Bracelet
Stainless steel (integrated)

Water resistance
30 meters
Ik weet niet welke horlogemaker dat ding dicht heeft gedaan de laatste keer, maar hij zat muurvast. Zo te zien iets té vast, omdat de rotor wat aan heeft gelopen lijkt het.

Vreemd, er staat in de Omega Vintage database dat hij gold-plated is en een press-in caseback heeft. Wijzers zijn ook iets anders dan op het plaatje in de database. Ik zie dat deze caseback met dit serienr los wordt verkocht (http://www.watchco.com.au/ome0540.htm), wie weet is de originele vervangen.

Maar het is iig een 1012!

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 21-02-2014 21:41:11 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136993375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
Weet iemand of je de Victorinox night vision 2 nog ergens goedkoper dan 575 euro kunt krijgen?
Ik vind alleen dit: https://www.chrono24.nl/s(...)in=1&resultview=list
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:20:36 #95
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_136998528
Hier staat hij namelijk voor 417 dollar, maar ik vraag me af hoeveel verborgen kosten hier nog aan vast zitten.
http://www.amazon.com/Vic(...)Vision/dp/B009LPX39K
pi_137003238
Import- en verzendkosten. ik zou sowieso niet zoveel uitgeven aan een quartz om eerlijk te zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:25:51 #97
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_137007105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:20 schreef Ypmaha het volgende:
Hier staat hij namelijk voor 417 dollar, maar ik vraag me af hoeveel verborgen kosten hier nog aan vast zitten.
http://www.amazon.com/Vic(...)Vision/dp/B009LPX39K
Daar komt nog een dikke 90 euro aan invoerrechten en BTW bij.. Dus reken je maar niet rijk met 't bestellen in de US.

Vanmiddag gezellig middagje Amsterdam en niet te vergeten, het oppikken van mijn nieuwe Montblanc meisterstuck XL chrono bij een forumlid *O* Zal vanavond wel wat plaatjes schieten samen met de Speedy.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_137007140
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:25 schreef x3ro het volgende:

[..]

Daar komt nog een dikke 90 euro aan invoerrechten en BTW bij.. Dus reken je maar niet rijk met 't bestellen in de US.

Vanmiddag gezellig middagje Amsterdam en niet te vergeten, het oppikken van mijn nieuwe Montblanc meisterstuck XL chrono bij een forumlid *O* Zal vanavond wel wat plaatjes schieten samen met de Speedy.
Ben benieuwd :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_137007588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:25 schreef x3ro het volgende:

[..]

Daar komt nog een dikke 90 euro aan invoerrechten en BTW bij.. Dus reken je maar niet rijk met 't bestellen in de US.

Vanmiddag gezellig middagje Amsterdam en niet te vergeten, het oppikken van mijn nieuwe Montblanc meisterstuck XL chrono bij een forumlid *O* Zal vanavond wel wat plaatjes schieten samen met de Speedy.
Die MB chrono die hier eerder werd gepost door eriksd? *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:58:51 #100
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_137007898
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Die MB chrono die hier eerder werd gepost door eriksd? *O*
Jup, exact die :D
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_137008042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

Jup, exact die :D
Pics!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:11:24 #102
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_137008170


Als deze niet zo duur was had ik hem gelijk gekocht (575 euro). Die lichtfuncties erin bevallen me erg.

Een soortgelijk en goedkoper horloge is de Citizen Nighthawk (280 euro):


Helaas heeft deze dus geen lichtfunties. Wat het uiterlijk betreft vind hem wel mooi.

Hetzelfde geldt voor deze:


Wat zijn nou horloges met bovenstaand uiterlijk en goede lichtfuncties?
pi_137011088

Hmm, ik ben absoluut geen fan van horloges met een LED er ingebouwd om eerlijk te zijn.

Het doet me wat denken aan mijn oude Shark-beestje. Combinatie van analoog en LED-tijdsindicatie die verwerkt is ín de wijzerplaat (ipv er met een lampje op te schijnen).





Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137011693
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:11 schreef Ypmaha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als deze niet zo duur was had ik hem gelijk gekocht (575 euro). Die lichtfuncties erin bevallen me erg.

Een soortgelijk en goedkoper horloge is de Citizen Nighthawk (280 euro):
[ afbeelding ]

Helaas heeft deze dus geen lichtfunties. Wat het uiterlijk betreft vind hem wel mooi.

Hetzelfde geldt voor deze:
[ afbeelding ]

Wat zijn nou horloges met bovenstaand uiterlijk en goede lichtfuncties?
Misschien iets zoeken met tritium lichtbuisjes?
Dan heb je geen lampje en het gaat ook niet zwakker schijnen.

vostok europe heeft zo'n dingen. en traser h3 ook.
pi_137012085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:33 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Misschien iets zoeken met tritium lichtbuisjes?
Dan heb je geen lampje en het gaat ook niet zwakker schijnen.

vostok europe heeft zo'n dingen. en traser h3 ook.
Is wel minder fel dan wat hij voorstelt met die Victorinox. Anders misschien een G-Shock solar power oid? :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:56:37 #106
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_137012364
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Is wel minder fel dan wat hij voorstelt met die Victorinox. Anders misschien een G-Shock solar power oid? :+
Lekker elegant :Y

Overigens hoeft het niet per se solar powered te zijn. Overigens, zijn alle horloges van Vostok met tritium? En ik snap eerlijk gezegd die enorme prijsverschillen op hun site niet echt. Tussen dezelfde soort horloges zit soms 150 euro verschil in prijs.

EDIT: misschien vanwege het bandje?
pi_137013515
Je hebt twee Vostoks; Vostok en Vostok Europe. Verschillende merken; 1 uit Rusland en 1 uit Letland. Dat misschien? Bracelets zou ook kunnen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:33:45 #108
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_137026338
Vanmiddag gezellig met mijn vriendin naar Amsterdam geweest om buiten wat te gaan shoppen, ook de Montblanc XL Chrono bij ErikSD op te gaan halen. Moet zeggen dat ik zo weer een horloge van 'm over zou nemen. Daar is duidelijk en betrouwbaar zaken mee te doen. Zoals beloofd, de foto's, alleen in dit geval crappy gsm foto's. Zal morgen wanneer ik wat daglicht heb de camera tevoorschijn halen en daar wat betere plaatjes mee schieten. Al met al enorm blij met de aanwinst :D Horloge is werkelijk in top staat en ziet er gewoonweg als nieuw uit.







Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 23 februari 2014 @ 00:06:28 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_137035206
Ik zit te dubben.
De Hamilton Khaki Field Titanium PVD kan ik voor een heel mooi koopje krijgen:

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 00:13:48 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137035370
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:06 schreef GSbrder het volgende:
Ik zit te dubben.
De Hamilton Khaki Field Titanium PVD kan ik voor een heel mooi koopje krijgen:

[ afbeelding ]
Waarom zit je dan te dubben? Hamiltons zijn mooie klokjes. Ik heb er ook een (niet dat model wat jij wil).
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 23 februari 2014 @ 00:22:38 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_137035583
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zit je dan te dubben? Hamiltons zijn mooie klokjes. Ik heb er ook een (niet dat model wat jij wil).
Ik weet niet of ik hem wel ga dragen.
Het is een mooi klokje, maar Hamilton stond niet echt op het verlanglijstje.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_137040648
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hem wel ga dragen.
Het is een mooi klokje, maar Hamilton stond niet echt op het verlanglijstje.
Tenzij je een héle goede deal kan krijgen zou ik het niet doen. Heb al meerdere malen een klokje gekocht met een ´mwoa´ gevoel. Deze klokjes heb ik slechts sporadisch gedragen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 23 februari 2014 @ 13:46:59 #113
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137046501
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
  zondag 23 februari 2014 @ 13:47:47 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137046521
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Godver wat shit. Hopelijk komt hij terug!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137046605
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Wtf! Doelbewust er af gerukt of in een ruzie ofzo? :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 23 februari 2014 @ 14:27:41 #116
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_137047791
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Wtf, het lef van bepaalde mensen :r Hoop dat hij snel terug komt!

On a happier note, de beloofde betere pics van de Montblanc:











Ik ga denk ik wel nog opzoek naar een mooie lederen band voor eraan.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 23 februari 2014 @ 15:02:19 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137049252
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Schraal. Maar die wisten dus hoogstwaarschijnlijk dat het een redelijk kostbaar horloge is.
  zondag 23 februari 2014 @ 15:12:53 #118
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137049650
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Godver wat shit. Hopelijk komt hij terug!
Ik hoop het ook, maar reëel gezien natuurlijk weinig kans :(

quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Wtf! Doelbewust er af gerukt of in een ruzie ofzo? :{
Doelbewust eraf gerukt. Geen ruzie oid aan vooraf gegaan.... Pas dus op.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:27 schreef x3ro het volgende:

[..]

Wtf, het lef van bepaalde mensen :r Hoop dat hij snel terug komt!

On a happier note, de beloofde betere pics van de Montblanc:

Thanks, en mooi ding!
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Schraal. Maar die wisten dus hoogstwaarschijnlijk dat het een redelijk kostbaar horloge is.
Ja dat wel, ondanks dat het niet echt een bling-ding is. maarja...
  zondag 23 februari 2014 @ 15:18:24 #119
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137049917
Gadverdamme, moet je daar tegenwoordig nou ook al op letten?
Dan word ik nog liever gerold denk ik.
pi_137050471
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hem wel ga dragen.
Het is een mooi klokje, maar Hamilton stond niet echt op het verlanglijstje.
Bij twijfel niet doen dus.

Wat kost hij?
pi_137060555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:54 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

[..]

Ik weet niet welke horlogemaker dat ding dicht heeft gedaan de laatste keer, maar hij zat muurvast. Zo te zien iets té vast, omdat de rotor wat aan heeft gelopen lijkt het.

Vreemd, er staat in de Omega Vintage database dat hij gold-plated is en een press-in caseback heeft. Wijzers zijn ook iets anders dan op het plaatje in de database. Ik zie dat deze caseback met dit serienr los wordt verkocht (http://www.watchco.com.au/ome0540.htm), wie weet is de originele vervangen.

Maar het is iig een 1012!
Dat de rotor tegen het deksel schuurt, komt echt niet van te vast draaien. Waarschijnlijk zit er teveel speling op het lager. Als ik het goed heb is de rotor as niet voorzien van meerdere lagers, maar draait deze gewoon zijn rondjes in een (synthetische) robijn waar wat smeermiddel in hoort te zitten.
Rolex heeft hetzelfde principe. Als het smeermiddel op is, slijt de as erg snel met speling als gevolg.
De rotor kan ook tegen de bruggen van het uurwerk aan slaan als je pech hebt. Je kan de as natuurlijk een keer laten vervangen, dan is het probleem over.

quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen? Ik neem aan dat je er wel iets van gemerkt hebt?
Iig erg balen, misschien wel meer dan dat. Gelukkig heb je er zelf toch niets aan over gehouden mag ik hopen? Hopelijk gaat je verzekering gewoon alles vergoeden...
pi_137060611
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Dan is het toch niet meer gestolen? Maar letterlijk beroofd. Wel klote zeg.
pi_137068789
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
:o
dat meen je niet? hoop dat hij verzekerd wordt. succes!
  zondag 23 februari 2014 @ 21:45:37 #124
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137070611
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:07 schreef Fisherman het volgende:

Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen? Ik neem aan dat je er wel iets van gemerkt hebt?
Iig erg balen, misschien wel meer dan dat. Gelukkig heb je er zelf toch niets aan over gehouden mag ik hopen? Hopelijk gaat je verzekering gewoon alles vergoeden...
echt bizar, het was in twee tellen gebeurd, een hoop getrek en klaar was het. Zelf fysiek niks aan over gehouden, maar ik voel me niet meer zo zeker op straat....

quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dan is het toch niet meer gestolen? Maar letterlijk beroofd. Wel klote zeg.
ja, heel naar. Maar helaas pindakaas, weg is weg....
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:17 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

:o
dat meen je niet? hoop dat hij verzekerd wordt. succes!
Ik hoop het ook. Even afwachten of het allemaal gaat lukken.... Let wel, horloges vallen niet onder je inboedel, dus je moet er een aparte verzekering voor afsluiten.
pi_137070892
Klote man, dure grap.. Klootzakken.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  maandag 24 februari 2014 @ 16:37:38 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_137094692
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Tenzij je een héle goede deal kan krijgen zou ik het niet doen. Heb al meerdere malen een klokje gekocht met een ´mwoa´ gevoel. Deze klokjes heb ik slechts sporadisch gedragen.
Goede tip! Was voor 20/30% discount van de MSRP, maar uiteindelijk laten liggen.
Balen trouwens, --H-I-M--. Was het op een plek waar het te verwachten was, of een keurige bar?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_137098309
We heeft er verstand van Omega Constellation pie pans? Ik twijfel over eentje :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:30:45 #128
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137100727
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goede tip! Was voor 20/30% discount van de MSRP, maar uiteindelijk laten liggen.
Balen trouwens, --H-I-M--. Was het op een plek waar het te verwachten was, of een keurige bar?
Het was in een kroeg. Geen zuidaskroeg, maar ook weer niet ergens diep in de bijlmer ofzo...
pi_137101264
Ik overweeg een bestelling te plaatsen bij Lucardi. Alleen begint m'n vertrouwen in die winkel een beetje te dalen na het lezen van enkele ervaringen. Iemand hier die ervaring heeft met die winkel?
pi_137102821
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

echt bizar, het was in twee tellen gebeurd, een hoop getrek en klaar was het. Zelf fysiek niks aan over gehouden, maar ik voel me niet meer zo zeker op straat....

[..]

ja, heel naar. Maar helaas pindakaas, weg is weg....

[..]

Ik hoop het ook. Even afwachten of het allemaal gaat lukken.... Let wel, horloges vallen niet onder je inboedel, dus je moet er een aparte verzekering voor afsluiten.
Kan me voorstellen dat je je minder zeker voelt op straat. Hopelijk wordt alles vergoed, dat verzacht de pijn misschien.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe het precies gebeurd is, maar ik neem aan dat er wel omstanders zijn die iets gezien hebben.
Kan nooit kwaad om een paar getuigen te hebben voor de aangifte en ook de verzekering.
  maandag 24 februari 2014 @ 20:34:19 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_137103952
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Het was in een kroeg. Geen zuidaskroeg, maar ook weer niet ergens diep in de bijlmer ofzo...
Brr, ik ga een stuk minder fijn uit met deze kennis.
Ik hoop echt voor je dat je in ieder geval wat terugziet en nog meer dat dit soort gasten gepakt worden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_137120266
Godver wat erg, die beroving... Ik ben zelf een keer met geweld bestolen van mijn pinpas, en daardoor van 1200 euro (daglimiet pin+chip), en heb me weken lang erg gefrustreerd en kwaad gevoeld. Uiteindelijk heeft zowel de politie als de verzekering niets voor me kunnen doen. Politie was te laat met aanvragen camera beelden, ze waren al gewist en de verzekering vergoedde niets omdat ik de pinpas in mijn jas droeg en niet in mijn portemonnee. Eigen schuld, vonden zij. :(

Nogmaals, super lullig voor je. Ik hoop dat je het vergoed krijgt.

Ik zelf zal niet snel bestolen worden van mijn horloge, aangezien ik alleen maar cheapies draag. :p

  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:30:46 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137121960
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
GESTOLEN IWC SER.# 3371737

Mijn geliefde IWC portuguese chrono (de wit/blauwe variant, roggenleren band) is afgelopen week gestolen in Amsterdam :( Zomaar midden in de kroeg van mijn arm afgerukt door een groep tuig. Balen balen balen..... :(

Mocht iemand hem ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag!
Ow, dat sucked gigantisch :o .
Je hebt het wel gemerkt dus? Bizar dat ze aan je arm beginnen te trekken, dan hebben ze zekers te weten gezien dat het een dure was :{ . Ik zou mij dan inderdaad ook flink lang ff niet zeker voelen met een dure horloge om.
Signalement wel door kunnen geven aan de politie?
pi_137156284
Ik wilde mijn Geneve ook wel eens dragen op leer, maar zat met de geintegreerde laatste link.

Dus heb ik er zelf maar een bandje aan geWillieWortelt met een hobbymes en lijm. Weet nog niet of ik het echt wat vind, maar het idee is aardig gelukt.

Resultaat:




Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:00:04 #135
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137157357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ow, dat sucked gigantisch :o .
Je hebt het wel gemerkt dus? Bizar dat ze aan je arm beginnen te trekken, dan hebben ze zekers te weten gezien dat het een dure was :{ . Ik zou mij dan inderdaad ook flink lang ff niet zeker voelen met een dure horloge om.
Signalement wel door kunnen geven aan de politie?
Ja, afzien. Maar gelukki wel signalement etc door kunnen geven. Hopelijk gebeurt er wat mee :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:28 schreef Negakinu het volgende:
Godver wat erg, die beroving... Ik ben zelf een keer met geweld bestolen van mijn pinpas, en daardoor van 1200 euro (daglimiet pin+chip), en heb me weken lang erg gefrustreerd en kwaad gevoeld. Uiteindelijk heeft zowel de politie als de verzekering niets voor me kunnen doen. Politie was te laat met aanvragen camera beelden, ze waren al gewist en de verzekering vergoedde niets omdat ik de pinpas in mijn jas droeg en niet in mijn portemonnee. Eigen schuld, vonden zij. :(

Nogmaals, super lullig voor je. Ik hoop dat je het vergoed krijgt.

Ik zelf zal niet snel bestolen worden van mijn horloge, aangezien ik alleen maar cheapies draag. :p

[ afbeelding ]
Ah ja geld beroven is sowieso wat lastiger verzekeringstechnisch. Ik hoop dat het bij mijn verzekering wel glad gaat lopen.

quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Brr, ik ga een stuk minder fijn uit met deze kennis.
Ik hoop echt voor je dat je in ieder geval wat terugziet en nog meer dat dit soort gasten gepakt worden.
Ja ik hoop het ook. Ik merk dat ik de afgelopen week ook een stuk oplettender en schrikkeriger ben dan voorheen. Uitgaan gewoon blijven doen - ik vind gewoon dat mensen met hun poten van je spullen moeten blijven. Voordat je het weet ben je slaaf van je spulletjes....
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:01:57 #136
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_137157408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:22 schreef Skv het volgende:
Ik wilde mijn Geneve ook wel eens dragen op leer, maar zat met de geintegreerde laatste link.

Dus heb ik er zelf maar een bandje aan geWillieWortelt met een hobbymes en lijm. Weet nog niet of ik het echt wat vind, maar het idee is aardig gelukt.

Resultaat:


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mag ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet heel mooi vind... ? :@ Goed vakmanschap, het ziet er goed uit ^O^, maar m.i. blijven de lugs wat te breed zo...
pi_137162696
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:01 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Mag ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet heel mooi vind... ? :@ Goed vakmanschap, het ziet er goed uit ^O^, maar m.i. blijven de lugs wat te breed zo...
Mee eens hoor, ik ga even een paar dagen kijken of het went en anders gaat ie weer op de bracelet ;) Lugs zijn inderdaad wat overdadig aanwezig nu.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137165478
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Mee eens hoor, ik ga even een paar dagen kijken of het went en anders gaat ie weer op de bracelet ;) Lugs zijn inderdaad wat overdadig aanwezig nu.
Daarnaast worden dergelijke banden volgens mij altijd verstevigd met een metalen stuk, zoals bijvoorbeeld bij een IWC Ingenieur.
Daardoor gaat het leer niet uitlubberen op den duur.
Het grootste nadeel van een geintegreerde band en zeker bij een vintage, is dat als de band versleten is, het soms moeilijk aan een originele of passende band te komen. Gelukkig is die van jou zo te zien best in een goede staat, dus die kan nog wel een tijdje gebruikt worden zonder risico's
pi_137181376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Daarnaast worden dergelijke banden volgens mij altijd verstevigd met een metalen stuk, zoals bijvoorbeeld bij een IWC Ingenieur.
Daardoor gaat het leer niet uitlubberen op den duur.
Het grootste nadeel van een geintegreerde band en zeker bij een vintage, is dat als de band versleten is, het soms moeilijk aan een originele of passende band te komen. Gelukkig is die van jou zo te zien best in een goede staat, dus die kan nog wel een tijdje gebruikt worden zonder risico's
originele bracelet is nog in prima conditie, en ik kan voor een paar tientjes zelf een leren op maat maken blijkt. :) Nu eens sparen voor een mooie Constellation!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137203496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:53 schreef Skv het volgende:

[..]

originele bracelet is nog in prima conditie, en ik kan voor een paar tientjes zelf een leren op maat maken blijkt. :) Nu eens sparen voor een mooie Constellation!
De nieuwere constellations vind ik meer voor vrouwen. De oudere modellen, zeker die met de pie pan plaat zijn erg fraai. De double eagle modellen vind ik een beetje over de top. Ook een beetje geflopt model die laatste.
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:28:16 #141
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137217014
Ik heb me nieuw horloge aangeschaft, ik draag normaliter geen stalen band horloges en mijn budget is momenteel niet toereikend genoeg voor mijn Rolex/Longines droomhorloges en dus is mijn keuze gevallen op een Orient Blue Mako :)

foto's volgen nog, maar zal wel mooie rouleren zijn met o.a. een Tissot Visodate, i can't wait :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137218323
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:28 schreef Michielos het volgende:
Ik heb me nieuw horloge aangeschaft, ik draag normaliter geen stalen band horloges en mijn budget is momenteel niet toereikend genoeg voor mijn Rolex/Longines droomhorloges en dus is mijn keuze gevallen op een Orient Blue Mako :)

foto's volgen nog, maar zal wel mooie rouleren zijn met o.a. een Tissot Visodate, i can't wait :)
Zeker niet verkeerd ;)
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:04:01 #143
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137219134
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:50 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Zeker niet verkeerd ;)
Dankjewel, ik vind gewoon fijn om mooie horloges in mijn budget te kopen en dit is zeker niet verkeerd :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137219528
De Orient Mako is erg nice ja, ik wil er ook nog graag een kopen. Schijnt een van de beste mechanische horloges te zijn in die prijscategorie.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:17:19 #145
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137219943
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De Orient Mako is erg nice ja, ik wil er ook nog graag een kopen. Schijnt een van de beste mechanische horloges te zijn in die prijscategorie.
lol ik heb er 110 ofzo voor betaald inclusief verzendkosten :D



ziet er gewoon goed uit imo. Het zal vast zijn nadelen hebben (mineraalglas e.d.) maar voor die prijs.. damn :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137221601


Nieuwe aanwinst
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:50:19 #147
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137221859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:46 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe aanwinst
ich liebe Tissot :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137221918
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

ich liebe Tissot :)
Ben er ook zeer over te spreken :P
Titanium kast en rubberen band is een mooie combinatie imo
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_137222109
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De Orient Mako is erg nice ja, ik wil er ook nog graag een kopen. Schijnt een van de beste mechanische horloges te zijn in die prijscategorie.
V&A / [TK]Orient Mako herenhorloge

Idd een leuk ding, ik draag hem alleen niet meer. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137222160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:17 schreef Michielos het volgende:

[..]

lol ik heb er 110 ofzo voor betaald inclusief verzendkosten :D

[ afbeelding ]

ziet er gewoon goed uit imo. Het zal vast zijn nadelen hebben (mineraalglas e.d.) maar voor die prijs.. damn :)
waar precies?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_137222248
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:21 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De nieuwere constellations vind ik meer voor vrouwen. De oudere modellen, zeker die met de pie pan plaat zijn erg fraai. De double eagle modellen vind ik een beetje over de top. Ook een beetje geflopt model die laatste.
Gaat natuurlijk ook om een model uit de jaren 60. Pie Pan met Dauphine wijzers zoek ik!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 22:59:42 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137222512
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:28 schreef Michielos het volgende:
Ik heb me nieuw horloge aangeschaft, ik draag normaliter geen stalen band horloges en mijn budget is momenteel niet toereikend genoeg voor mijn Rolex/Longines droomhorloges en dus is mijn keuze gevallen op een Orient Blue Mako :)

foto's volgen nog, maar zal wel mooie rouleren zijn met o.a. een Tissot Visodate, i can't wait :)
Welk horloge van Longines is je droomhorloge dan? Die met moonphase zeker? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 februari 2014 @ 23:34:59 #153
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137224291
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Welk horloge van Longines is je droomhorloge dan? Die met moonphase zeker? :P
duh :) deze:



<3
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 23:37:45 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137224430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

duh :) deze:

[ afbeelding ]

<3
Heb ik naar gekeken, ik vond 'm te druk, ik heb de Retrograde.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 februari 2014 @ 23:49:19 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137224973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb ik naar gekeken, ik vond 'm te druk, ik heb de Retrograde.
ja, die is ook mooi man (y) :7
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137225967
Ik vind hem veel te schreeuwerig. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:49:33 #157
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137230177
Ik vind een witte wijzerplaat sowieso niks.
pi_137230956
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb ik naar gekeken, ik vond 'm te druk, ik heb de Retrograde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 10:38:30 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137231292
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:24 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol, als achtergrond ja? :P dat is overigens het oude model, want bij het nieuwe model zijn die pushers er niet meer, of ja, je kunt xr niet meer met de hand indrukken. Je moet een pennetje gebruiken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137231830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol, als achtergrond ja? :P dat is overigens het oude model, want bij het nieuwe model zijn die pushers er niet meer, of ja, je kunt xr niet meer met de hand indrukken. Je moet een pennetje gebruiken.
:Y hele mooie klok, en vond het een mooie foto. Past wel mooi als achtergrond en een leuk doel om naar te sparen.

Ja ik dacht wel al dat dit het oude model was, maar die foto was gewoon zo mooi :D
pi_137238203
Haha wtf? :')
Trek zo de kroon uit m'n tissot?
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:11:00 #162
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137239940
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:28 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Haha wtf? :')
Trek zo de kroon uit m'n tissot?
hahahaha wtf, maak eens een foto :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137240000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:11 schreef Michielos het volgende:

[..]

hahahaha wtf, maak eens een foto :')
Kan momenteel even niet, komt later, maar wtf :')
Denk dat dit een DOA is ofzo, chronograaf gaat ook niet meer naar 0 op de minutenwijzer, blijft net voor 0 steken. Ding tikt keihard, en de kroon kan je er zo uit pakken. Damn.. 500 voor betaald :')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:13:29 #164
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137240051
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Kan momenteel even niet, komt later, maar wtf :')
Denk dat dit een DOA is ofzo, chronograaf gaat ook niet meer naar 0 op de minutenwijzer, blijft net voor 0 steken. Ding tikt keihard, en de kroon kan je er zo uit pakken. Damn.. 500 voor betaald :')
waar besteld?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137240071
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

waar besteld?
Gewoon in juwelier gekocht, maar ligt niet om de hoek. Binnekort maar even mee naar een authorized dealer.. Zonde dit
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:15:31 #166
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137240139
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:14 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Gewoon in juwelier gekocht, maar ligt niet om de hoek. Binnekort maar even mee naar een authorized dealer.. Zonde dit
zou er mee terug gaan. Kan echt niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137240197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

zou er mee terug gaan. Kan echt niet
Even kijken wat een authorized dealer ermee doet, heb als het goed is precies dezelfde garantie, gedurende 2 jaar, maar is wel klote dit
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_137240327
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Kan momenteel even niet, komt later, maar wtf :')
Denk dat dit een DOA is ofzo, chronograaf gaat ook niet meer naar 0 op de minutenwijzer, blijft net voor 0 steken. Ding tikt keihard, en de kroon kan je er zo uit pakken. Damn.. 500 voor betaald :')
_O- Lekkere QC daar dan.. :N
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137240358
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:20 schreef Skv het volgende:

[..]

_O- Lekkere QC daar dan.. :N
Overkomt ook echt mij weer gewoon :')
Nog nooit zoiets als dit gezien van Tissot
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:49:27 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137241302
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:20 schreef Skv het volgende:

[..]

_O- Lekkere QC daar dan.. :N
Kan gebeuren toch?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137241511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kan gebeuren toch?
als de qc goed op orde was, eigenlijk niet.. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137242068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

duh :) deze:

[ afbeelding ]

<3
Ik vind de kast ervan wel erg fraai, maar de platen van de gehele serie vind ik bijzonder lelijk. Komt met name door het lettertype en vaak ook nog eens veel verschillende lettertypes door elkaar hen.
Daarnaast werkt bij dit model een pointerdate niet mee om het geheel wat rustiger over te doen komen.
pi_137242744
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:14 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Gewoon in juwelier gekocht, maar ligt niet om de hoek. Binnekort maar even mee naar een authorized dealer.. Zonde dit
Ik weet niet hoe het zit met (authorized)dealers vs verkopers in garantie. Normaliter moet je terug naar het verkooppunt en verspeel je het recht om daar terug naartoe te gaan als je hun "passeert"door naar de fabrikant te gaan.

Ik denk dat het beste is om toch de verkoper even te bellen/mailen met uitleg van de situatie en vragen of hij vindt dat je naar een authorized dealer zou kunnen gaan (dan is het op zijn aangeven, niet eigen initiatief)

Even los van dat alles, bijzonder kut :o hel erg balen.
Succes :o en ik ben benieuwd naar de foto's
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:57:23 #174
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_137243214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind de kast ervan wel erg fraai, maar de platen van de gehele serie vind ik bijzonder lelijk. Komt met name door het lettertype en vaak ook nog eens veel verschillende lettertypes door elkaar hen.
Daarnaast werkt bij dit model een pointerdate niet mee om het geheel wat rustiger over te doen komen.
Ik heb hem om gehad en vind hem eigenlijk ook wat licht en iel aanvoelen. Net niet voor mij.
pi_137254049
Horloge wordt naar Zwitserland verstuurd. Zit geen garantie op de kroon is me verteld door de juwelier :')
Wordt nog betalen ook
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:00:26 #176
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_137254345
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Horloge wordt naar Zwitserland verstuurd. Zit geen garantie op de kroon is me verteld door de juwelier :')
Wordt nog betalen ook
Beetje raar :? Voor zover ik weet zit er alleen op de band normaal geen garantie.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:03:36 #177
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137254536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Horloge wordt naar Zwitserland verstuurd. Zit geen garantie op de kroon is me verteld door de juwelier :')
Wordt nog betalen ook
Na gebruik toch zeker? Wat ik eruit begrijp heb je dat ding gewoon defect ontvangen.
pi_137255207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:00 schreef x3ro het volgende:

[..]

Beetje raar :? Voor zover ik weet zit er alleen op de band normaal geen garantie.
Kast, band, kroon bij Tissot helaas
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Na gebruik toch zeker? Wat ik eruit begrijp heb je dat ding gewoon defect ontvangen.
Klopt, hij is ook met een bericht naar Zwitserland gegaan, ga eigenlijk uit van een soort coulanceregeling. Ding was letterlijk 3 dagen in bezit waarvan 3 dagen in de doos gebleven. Een kroon trek je er ook niet zomaar uit denk ik, deze kwam er erg soepel uit, alsof het zo bedoeld was..
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:21:50 #179
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137255446
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:16 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Een kroon trek je er ook niet zomaar uit denk ik, deze kwam er erg soepel uit, alsof het zo bedoeld was..
Heb hier al een user gelezen die de kroon met tanden en al probeerde uit te trekken tot de 2e klik, terwijl hij maar 1 klik uit kon. Dus lijkt me inderdaad dat een kroon wel iets zou moeten kunnen hebben.
pi_137255508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:21 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb hier al een user gelezen die de kroon met tanden en al probeerde uit te trekken tot de 2e klik, terwijl hij maar 1 klik uit kon. Dus lijkt me inderdaad dat een kroon wel iets zou moeten kunnen hebben.
De eerste debiel die de kroon uit z'n nieuwe horloge trekt moet nog gevonden worden denk ik.. De verzendkosten zijn in ieder geval een feit, de rest is nog niet te bepalen momenteel
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_137257549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Horloge wordt naar Zwitserland verstuurd. Zit geen garantie op de kroon is me verteld door de juwelier :')
Wordt nog betalen ook
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

"geen garantie" is bullshit. je mag garantie verwachten naar deugdelijkheid van het product, en de eerste zes maanden is de verkoper dan wel fabrikant verplicht om aan te tonen dat jij niet normaal om bent gegaan met het product. Een horloge van 500 euro, degelijk merk en binnen enkele dagen kapot klopt niet he.
pi_137257713
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

De eerste debiel die de kroon uit z'n nieuwe horloge trekt moet nog gevonden worden denk ik.. De verzendkosten zijn in ieder geval een feit, de rest is nog niet te bepalen momenteel
Tevens, de kosten (mogen) niet voor jou zijn.

Zo heeft een webwinkel mij ook af proberen schepen toen na twee maanden van mijn (40 euro) dure schermprotector voor m'n gsm de stukken afsprongen dat ze daar "geen garantie" op geven, maar ik heb na wat "boos maken" nu toch kosteloos een nieuwe op de mat. Als je het er echt niet mee eens bent kan je misschien de koop ontbinden (uiterste maatregel)

Lees echt die link even door zodat je geen oor aangenaaid wordt!

Succes btw
pi_137266524
Ik heb op internet weleens eenzelfde verhaal gelezen over een Patek. Een loszittende kroon of stem kan bij elke fabrikant gebeuren.
pi_137269338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Horloge wordt naar Zwitserland verstuurd. Zit geen garantie op de kroon is me verteld door de juwelier :')
Wordt nog betalen ook
Dan moet je FF aan de juwelier vertellen dat er niks mis is met de kroon. Je trekt de kroon uit omdat er iets mis is met het uurwerk.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:16:41 #185
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137270690
bij deze de beloofde foto's:



en

Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:43:18 #186
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_137271446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:16 schreef Michielos het volgende:
bij deze de beloofde foto's:
Netjes hoor Michielos! :)
pi_137273079
Heb contact opgenomen met de verkoper, die zegt dat het helemaal vergoedt wordt en dat de juwelier waar ik hem gedropt heb niet de juiste informatie heeft. Sowieso een paar weken kwijt, alleen de verzendkosten zijn voor mijn rekening voor zover mij beloofd is.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:15:48 #188
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137276487
Heb het over het algemeen niet echt op "fashionhorloges", maar deze vind ik toch wel érg mooi!

http://store.emporioarman(...)tml?imagePath=AR1722

Wat vinden jullie? Jammer dat het een dameshorloge is, kennen jullie horloges met ongeveer het zelfde design (en liefst automatisch), en die goed met een soortgelijke band staan?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137276521
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:34 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Heb contact opgenomen met de verkoper, die zegt dat het helemaal vergoedt wordt en dat de juwelier waar ik hem gedropt heb niet de juiste informatie heeft. Sowieso een paar weken kwijt, alleen de verzendkosten zijn voor mijn rekening voor zover mij beloofd is.
Die verzendkosten horen ook niet bij jou terecht te komen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_137276597
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Susteren het volgende:
Heb het over het algemeen niet echt op "fashionhorloges", maar deze vind ik toch wel érg mooi!

http://store.emporioarman(...)tml?imagePath=AR1722

Wat vinden jullie? Jammer dat het een dameshorloge is, kennen jullie horloges met ongeveer het zelfde design (en liefst automatisch), en die goed met een soortgelijke band staan?
Ik vind dat je moet kopen wat je mooi vindt, en je je niet stuk moet staren op wat een modehorloge is en wat niet. Als je weet wat je koopt is dat geen probleem.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:16 schreef Michielos het volgende:
bij deze de beloofde foto's:

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]
Ha, welkom bij de Mako-club.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_137276714
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Susteren het volgende:
Heb het over het algemeen niet echt op "fashionhorloges", maar deze vind ik toch wel érg mooi!

http://store.emporioarman(...)tml?imagePath=AR1722

Wat vinden jullie? Jammer dat het een dameshorloge is, kennen jullie horloges met ongeveer het zelfde design (en liefst automatisch), en die goed met een soortgelijke band staan?
Is gewoon een mannenhorloge? Staat zelfs in de link..
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:24:43 #192
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137276808
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef Xetran het volgende:

[..]

Is gewoon een mannenhorloge? Staat zelfs in de link..
Ik ben ook echt retarded, keek naar dat grote WOMEN wat erboven stond, maar da's het menu. :')

Maarja ik vind het zo echt mooi uitzien, maar weet niet zeker of zo'n groene band wel mooi staat. Kleed me veelal in landelijke kleuren, dus bijvoorbeeld een hemd met bruin/donkergroene pullover/vest en kaki chino.

Iemand ervaring met een groene band? Nog nooit gezien eigenlijk, behalve dan zo'n textiele banden.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:27:37 #193
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137276904
En er staat eigenlijk geen enkele info, wat voor een glas is dat bijvoorbeeld?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137277171
Op Amazon staat dat er mineraal glas in zit, geen saffier alleszins. Ik heb zelf ook een EA, hetzelfde ontwerp idee van de kast. Ben er erg tevreden mee, for what it's worth. :P
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:54:35 #195
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137277762
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:35 schreef Xetran het volgende:
Op Amazon staat dat er mineraal glas in zit, geen saffier alleszins. Ik heb zelf ook een EA, hetzelfde ontwerp idee van de kast. Ben er erg tevreden mee, for what it's worth. :P
395 euro voor een miyoto quartz en mineraalglas vind ik redelijk overpriced zelf. Wel mooi horloge, daar niet van :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137278469
Een poosje geleden deze weer aan de gang gekregen, wel een leuke wijzerplaat voor de bible belt })

...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:20:28 #197
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137278514
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:18 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet kopen wat je mooi vindt, en je je niet stuk moet staren op wat een modehorloge is en wat niet. Als je weet wat je koopt is dat geen probleem.

[..]

Ha, welkom bij de Mako-club.
Na mijn Tissot Visodate mijn tweede automaat binnen mijn budget :) Vind ze beide erg mooi :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:00:49 #198
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137304649
Heeft die Armani eigenlijk ook deze movement?


Ziet er erg slick uit, lijkt veel meer smooth te gaan dan normale quartz.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137304909
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:00 schreef Susteren het volgende:
Heeft die Armani eigenlijk ook deze movement?


Ziet er erg slick uit, lijkt veel meer smooth te gaan dan normale quartz.
Lijkt mij gewoon een vertraagd filmpje
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 2 maart 2014 @ 14:10:41 #200
67670 Skv
Cynist.
pi_137305008
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:00 schreef Susteren het volgende:
Heeft die Armani eigenlijk ook deze movement?


Ziet er erg slick uit, lijkt veel meer smooth te gaan dan normale quartz.
Hij tikt gewoon als een standaard quartz hoor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:40:58 #201
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137306318
Ik twijfel toch, het liefste haal ik me een automaat.

Zoek een stijlvol horloge, ben zelf aan het kijken naar modellen als de Tissot Le Locle:



Maar mag ook best een rechthoekig horloge zijn, liefst wel ongeveer deze kleurcombinatie.

Horloges die me erg aanspreken (maar allemaal natuurlijk ver boven mijn budget liggen):











Zoals jullie zien vind ik vooral klassiek uitziende horloges mooi, wil er het liefste ook een flinke tijd mee doen.

Die Armani met groene band vind ik eerlijk gezegd een van de mooiste, maar het voelt gewoon alsof ik teveel betaal voor een quartz horloge.

Buget is max. 400 euro, liefst daaronder aangezien ik ga studeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Susteren op 02-03-2014 14:49:03 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137308122
3e horloge wat je laat zien is +- ¤160, koop je die toch? Tissot visodate is ook mooi en voldoet aan je eisen.

Verder laat je geen Armani horloge met groene band zien...
  zondag 2 maart 2014 @ 15:32:23 #203
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137308556
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:20 schreef bezemsteeltaart het volgende:
3e horloge wat je laat zien is +- ¤160, koop je die toch? Tissot visodate is ook mooi en voldoet aan je eisen.

Verder laat je geen Armani horloge met groene band zien...
Ja echt? Wist ik helemaal niet!

Maar ben het volgende merk tegengekomen: www.larssonandjennings.com

Hun ontwerpen spreken me erg aan!







Kennen jullie dit merk? Ziet er prijs/kwaliteitsgewijs beter uit dan bv. zo'n Armani, saffier is immers wel een pré voor me.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 15:33:06 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137308591
Nooit van gehoord. Zou sowieso bij goudkleurig wegblijven, tenzij volledig van echt goud.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137308796
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:40 schreef Susteren het volgende:
Ik twijfel toch, het liefste haal ik me een automaat.

Zoek een stijlvol horloge, ben zelf aan het kijken naar modellen als de Tissot Le Locle:

[ afbeelding ]

Maar mag ook best een rechthoekig horloge zijn, liefst wel ongeveer deze kleurcombinatie.

Horloges die me erg aanspreken (maar allemaal natuurlijk ver boven mijn budget liggen):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoals jullie zien vind ik vooral klassiek uitziende horloges mooi, wil er het liefste ook een flinke tijd mee doen.

Die Armani met groene band vind ik eerlijk gezegd een van de mooiste, maar het voelt gewoon alsof ik teveel betaal voor een quartz horloge.

Buget is max. 400 euro, liefst daaronder aangezien ik ga studeren.
Het zijn wellicht wel allemaal wat 'ouderen' horloges. Dragen wat jij mooi vindt, maar kennelijk ben je nog best jong terwijl ik bij een aantal horloges toch een 65+ idee krijg.

De Le Locle vind ik een hele fraaie, ik twijfelde alleen of ik (27 jaar oud) wel met die romeinse cijfers moest gaan lopen. Zeer fraai horloge in zijn geheel, voor een automaat betaalbaar, alleen die cijfers...kitsch en oubollig of kan dat prima?

Overigens, heb je de Tissot tradition gezien? (T0636101603700) Weliswaar quartz, maar redelijk geprijsd en lijkt erg op het design dat je aanspreekt in je post hierboven. Voor +/- 135 euro heb je al een Tissot classic dream, met saffierglas en romeinse cijfers.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:41:20 #206
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137308954
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:37 schreef bear87 het volgende:

[..]

Het zijn wellicht wel allemaal wat 'ouderen' horloges. Dragen wat jij mooi vindt, maar kennelijk ben je nog best jong terwijl ik bij een aantal horloges toch een 65+ idee krijg.

De Le Locle vind ik een hele fraaie, ik twijfelde alleen of ik (27 jaar oud) wel met die romeinse cijfers moest gaan lopen. Zeer fraai horloge in zijn geheel, voor een automaat betaalbaar, alleen die cijfers...kitsch en oubollig of kan dat prima?
Vind zelf "ouwbollig" me vrij goed staan, ookal zeg ik het zelf. :P

Draag ook vrijwel altijd nette kleding, daar staat een ICE-watch nou eenmaal niet echt bij. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 15:43:18 #207
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137309030
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:33 schreef eriksd het volgende:
Nooit van gehoord. Zou sowieso bij goudkleurig wegblijven, tenzij volledig van echt goud.
Ik ook niet!

Waarom als ik vragen mag? Die 3e met gouden band wordt het sowieso niet, maar ging meer om het idee.

Heb tot nu toe 2 goudkleurige horloges gehad (erg kleine, niet opvallend) van Casio. Eigenlijk gekocht als "wegwerphorloges" voor feestjes etc, maar begon ze steeds meer te dragen aangezien het goudkleurige met wit en bruin lederen band erg mooi stond bij nette kleding.

Vandaar dat ik naar een wat beter horoge met deze kleuren op zoek ben. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137309034
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Vind zelf "ouwbollig" me vrij goed staan, ookal zeg ik het zelf. :P

Draag ook vrijwel altijd nette kleding, daar staat een ICE-watch nou eenmaal niet echt bij. :D
Ice watch was ook niet helemaal wat ik bedoelde (moet ik ook niks van hebben ;) ), maar kijk bv eens naar die Tissot Tradition of de classic dream. Ook klassiek, maar wel wat tijd- en leeftijdslozer.
pi_137309131
Doet me denken aan de topics in PTA over het uitzoeken van een auto :')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 2 maart 2014 @ 15:48:49 #210
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137309293
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Doet me denken aan de topics in PTA over het uitzoeken van een auto :')
Nja m'n keuze is zo goed als gemaakt daarover. Ga voor een mooie Rover 75 aangezien een van de weinige Rover garages zowat op loopafstand is en ik het een prachtige automobiel vind.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 15:49:18 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137309316
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:43 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik ook niet!

Waarom als ik vragen mag? Die 3e met gouden band wordt het sowieso niet, maar ging meer om het idee.

Heb tot nu toe 2 goudkleurige horloges gehad (erg kleine, niet opvallend) van Casio. Eigenlijk gekocht als "wegwerphorloges" voor feestjes etc, maar begon ze steeds meer te dragen aangezien het goudkleurige met wit en bruin lederen band erg mooi stond bij nette kleding.

Vandaar dat ik naar een wat beter horoge met deze kleuren op zoek ben. :)
Ik vind het vrij goedkoop eruit zien: gaat toch wat verkleuren en krassen. Daarnaast associeer ik het met oudere figuren. Last but not least zie je aan de drager dan weer of het echt goud is of niet, met als gevolg dat het in de gevallen waar dat evident niet geval is het helemaal een goedkope bedoening wordt. :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137309417
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het vrij goedkoop eruit zien: gaat toch wat verkleuren en krassen. Daarnaast associeer ik het met oudere figuren. Last but not least zie je aan de drager dan weer of het echt goud is of niet, met als gevolg dat het in de gevallen waar dat evident niet geval is het helemaal een goedkope bedoening wordt. :P
Dat dus. En dan zou ik dat nog willen onderverdelen in:

-een horloge dat dan ook daadwerkelijk niet duur is; prima dat het geen echt goud is!
-een horloge dat, zie bovenstaande voorbeelden, toch kennelijk rond de 400 euro kost; een gemiste kans!
  zondag 2 maart 2014 @ 16:02:20 #213
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137310049
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het vrij goedkoop eruit zien: gaat toch wat verkleuren en krassen. Daarnaast associeer ik het met oudere figuren. Last but not least zie je aan de drager dan weer of het echt goud is of niet, met als gevolg dat het in de gevallen waar dat evident niet geval is het helemaal een goedkope bedoening wordt. :P
Ghehe ja ik snap wat je bedoeld, maar dat is met alle luxewaar wel het geval.

Bij de een staat een LV tas (wat ik overigens foeilelijk vind, maar dat terzijde) erg goed en stijlvol, bij de ander kamperig. Als je alleen maar grote logo's draagt staat zo'n tas gewoon niet (niks staat dan goed imho). Echter, draag je "eenvoudige" kwaliteitskleding zonder grote logo's, maar wat wel precies de juiste maat is en van goede stof is gemaakt staat zo'n tas ineens enorm stijlvol.

Zelfde gaat op voor horloges vind ik. Een Rolex (waar ik bij de meeste modellen geen fan van ben qua design) staat prachtig als je gewoon een goedzittend pak/hemd draagt, maar als je een hoody met baggy denim eronder aan hebt staat het gewoon enorm fout.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld het publiek dat Polo Ralph Lauren draagt en de mensen die Ralph Lauren kiezen.

Ralph Lauren for the poor:



De naar mijn mening mooie kleding van Ralph Lauren:



Bij de foto's is geen toelichting nodig denk ik zo. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137310518
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:51 schreef bear87 het volgende:

[..]

Dat dus. En dan zou ik dat nog willen onderverdelen in:

-een horloge dat dan ook daadwerkelijk niet duur is; prima dat het geen echt goud is!
-een horloge dat, zie bovenstaande voorbeelden, toch kennelijk rond de 400 euro kost; een gemiste kans!
Hoezo is het bij een horloge van 400 euro een gemiste kans?
Een horloge van 400 euro zal echt niet helemaal van goud kunnen zijn, omdat het materiaal daarvoor gewoon te duur is.

Verder deel ik uiteraard de mening dat als iets van goud lijkt, het ook van goud hoort te zijn.

Omega en Breitling voldoen dus bijvoorbeeld ook niet met hun staalgouden modellen.
Om even terug te komen op die gemiste kans, Omega en Breitling voldoen daaraan.
pi_137310662
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo is het bij een horloge van 400 euro een gemiste kans?
Een horloge van 400 euro zal echt niet helemaal van goud kunnen zijn, omdat het materiaal daarvoor gewoon te duur is.

Verder deel ik uiteraard de mening dat als iets van goud lijkt, het ook van goud hoort te zijn.

Omega en Breitling voldoen dus bijvoorbeeld ook niet met hun staalgouden modellen.
Om even terug te komen op die gemiste kans, Omega en Breitling voldoen daaraan.
Ik bedoel dat op deze manier: 400 euro vind ik een beste som geld voor een horloge, dat maakt het in mijn ogen extra spijtig om het dan te besteden aan een goudkleurig, niet zijnde goud, horloge. Voor 150 euro oid zal het je een zorg zijn. Voor 400 euro ga ik het extra jammer vinden, ook al kan je voor dat geld nog altijd geen echt goud krijgen inderdaad. Maar voor 400 euro kun je zoveel leuks kopen en het is veel geld, vandaar. Maar dat is natuurlijk geen absolute regel, ieder z'n ding.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:20:38 #216
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137311060
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:13 schreef bear87 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat op deze manier: 400 euro vind ik een beste som geld voor een horloge, dat maakt het in mijn ogen extra spijtig om het dan te besteden aan een goudkleurig, niet zijnde goud, horloge. Voor 150 euro oid zal het je een zorg zijn. Voor 400 euro ga ik het extra jammer vinden, ook al kan je voor dat geld nog altijd geen echt goud krijgen inderdaad. Maar voor 400 euro kun je zoveel leuks kopen en het is veel geld, vandaar. Maar dat is natuurlijk geen absolute regel, ieder z'n ding.
Het is niet zo dat ik een goud horloge wil faken, maar vind de kleur bij de meeste kleding die ik draag mooier staan dan m'n staalkleurig horloge. Een "echt" gouden horloge is gewoon geen optie.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 16:31:51 #217
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137311691
Ik denk dat ik voor een Tissot ga, alleen is de vraag natuurlijk welke.

Classic Dream:
Ontwerp spreekt me erg aan, prijs is perfect (130 euro). Enige jammere is natuurlijk dat het een quartz is.


Le Locle:
Kleuren vind ik mooier, prijs is flink stuk duurder (390 euro) maar het is dan wel een automaat.


Jullie mening, wat zouden jullie kiezen? Beginnen met een goedkopere quartz en eventueel later een automaat aanschaffen of meteen voor de Le Locle gaan? :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 16:32:57 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137311735
Dan zou ik voor de LeLocle gaan, mooi horloge. Zelf dan in staal, maargoed, gelet op je voorkeur en je wensen lijkt mij dat het beste horloge voor de komende jaren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137312203
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:31 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik voor een Tissot ga, alleen is de vraag natuurlijk welke.

Classic Dream:
Ontwerp spreekt me erg aan, prijs is perfect (130 euro). Enige jammere is natuurlijk dat het een quartz is.
[ afbeelding ]

Le Locle:
Kleuren vind ik mooier, prijs is flink stuk duurder (390 euro) maar het is dan wel een automaat.
[ afbeelding ]

Jullie mening, wat zouden jullie kiezen? Beginnen met een goedkopere quartz en eventueel later een automaat aanschaffen of meteen voor de Le Locle gaan? :)
Lekker scheef om je zo druk te maken om de prijs terwijl je het wel over 'Ralph Lauren for the poor' hebt.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 2 maart 2014 @ 16:43:58 #220
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312259

Wat een gast trouwens.

"Corporate masturbation!" *maakt rukkende gebaren*

Ik proestte het uit. _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 16:44:49 #221
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312313
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:42 schreef Push. het volgende:

[..]

Lekker scheef om je zo druk te maken om de prijs terwijl je het wel over 'Ralph Lauren for the poor' hebt.
Het gaat niet om het geld, maar het publiek wat kleding met zo'n onmogelijk grote logo's draagt. Hoopte dat je dat wel begreep.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 16:45:09 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137312335
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:43 schreef Susteren het volgende:

Wat een gast trouwens.

"Corporate masturbation!" *maakt rukkende gebaren*

Ik proestte het uit. _O-
Ah, Archie. Zoek die van de Fuck Off Look eens op :')

Edit: hebbes

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137312451
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:44 schreef Susteren het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld, maar het publiek wat kleding met zo'n onmogelijk grote logo's draagt. Hoopte dat je dat wel begreep.
Kan je beter gewoon smakelozen zeggen. Kapitaal en smaak hebben vrij weinig met elkaar te maken an sich.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 2 maart 2014 @ 16:52:35 #224
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312671
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:47 schreef Push. het volgende:

[..]

Kan je beter gewoon smakelozen zeggen. Kapitaal en smaak hebben vrij weinig met elkaar te maken an sich.
Had ik wellicht inderdaad beter kunnen zeggen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 16:53:07 #225
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312697
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, Archie. Zoek die van de Fuck Off Look eens op :')

Edit: hebbes

Eens kijken. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 17:04:32 #226
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137313240
Mijn voorkeur gaat inderdaad naar de Le Locle uit, maar er is eigenlijk nog een alternatief voor ongeveer dezelfde prijs: de Powermatic.

Wat vinden jullie van dit horloge, dit of de Le Locle?

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 17:47:09 #227
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_137315110
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:04 schreef Susteren het volgende:
Mijn voorkeur gaat inderdaad naar de Le Locle uit, maar er is eigenlijk nog een alternatief voor ongeveer dezelfde prijs: de Powermatic.

Wat vinden jullie van dit horloge, dit of de Le Locle?

[ afbeelding ]
Jij gaat er uiteindelijk mee lopen, kies gewoon een horloge die JIJ mooi vind zonder je zorgen te maken wat men hier er van vind. :)

Begint bij mij weer te kriebelen, even sparen en dan besluiten of het een Stowa B-uhr of een Sinn 556A gaat worden. *O*
  zondag 2 maart 2014 @ 17:59:15 #228
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137315674
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:47 schreef drx86 het volgende:

[..]

Jij gaat er uiteindelijk mee lopen, kies gewoon een horloge die JIJ mooi vind zonder je zorgen te maken wat men hier er van vind. :)

Begint bij mij weer te kriebelen, even sparen en dan besluiten of het een Stowa B-uhr of een Sinn 556A gaat worden. *O*
De Powermatic vind ik ook wel érg mooi, maar die tikte (uit m'n hoofd) 6 keer ipv. 8x per seconde om energie te besparen. Deze loopt dus merkbaar minder smooth, terwijl ik dat juist het mooie vind van een automaat. :P

Wordt dus denk ik echt een Le Locle!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137315819
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:04 schreef Susteren het volgende:
Mijn voorkeur gaat inderdaad naar de Le Locle uit, maar er is eigenlijk nog een alternatief voor ongeveer dezelfde prijs: de Powermatic.

Wat vinden jullie van dit horloge, dit of de Le Locle?

[ afbeelding ]
De plaat moet je van houden, maar de kast vind ik toch wel een heel stuk fraaier dan de lecocle
  zondag 2 maart 2014 @ 18:28:18 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_137316776
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De plaat moet je van houden, maar de kast vind ik toch wel een heel stuk fraaier dan de lecocle
eens, en ik vind de Lelocle wel erg veel goud op de plaat hebben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137317695
Wat een debiel die Archie :')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 2 maart 2014 @ 19:35:22 #232
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137319415
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De plaat moet je van houden, maar de kast vind ik toch wel een heel stuk fraaier dan de lecocle
Zou gewoon een Visodate kopen _O_ :D

<3
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137321927
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zou gewoon een Visodate kopen _O_ :D

<3
Idd tussen die 3 vind ik een visodate ook het fraaist. Deze is er trouwens ook nog eens echt volgoud, dus niet verguld.
pi_137344508
Voor mijn vader verjaardag wil ik hem een Vostok horloge geven.
Via ebay een en ander gezien, het was toch vooral van het account van "zenitar"?
Nou is mij vraag: Hoe zit het met de kwaliteit van die dingen? Houden ze het een beetje lang vol? Qua stijl zijn ze natuurlijk geweldig maar het zit em meer in de prijs, relatief goedkoop voor een merkhorloge :P

Andere suggesties voor ongeveer ¤30-40 zijn ook gewaardeerd!
  maandag 3 maart 2014 @ 13:57:15 #235
67670 Skv
Cynist.
pi_137344593
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:54 schreef thethoryd het volgende:
Voor mijn vader verjaardag wil ik hem een Vostok horloge geven.
Via ebay een en ander gezien, het was toch vooral van het account van "zenitar"?
Nou is mij vraag: Hoe zit het met de kwaliteit van die dingen? Houden ze het een beetje lang vol? Qua stijl zijn ze natuurlijk geweldig maar het zit em meer in de prijs, relatief goedkoop voor een merkhorloge :P

Andere suggesties voor ongeveer ¤30-40 zijn ook gewaardeerd!
Zenitar moet je hebben ja. Ik zou voor een Amphibia gaan (rond de 60 Euro). Kwalitatief zijn ze zéér degelijk; de mechanismes staan bekend als 'tractors'. ;) Je kan ook kijken op meranom.com

Bij de afwerking en de kwaliteit van de band moet je je niet al te veel voorstellen. Maar het is zeker kwaliteit voor je geld :Y

Om een voorbeeld te geven: Vostok horloge van de overgrootvader van mijn vriendin is aangeschaft in de jaren 50, is 15 jaar gedragen, heeft toen 40 jaar stilgelegen. Ik wind 'm op en hij loopt na al die tijd (zonde service) op -1 minuut per dag. Robuust spul. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137344631
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Zenitar moet je hebben ja. Ik zou voor een Amphibia gaan (rond de 60 Euro). Kwalitatief zijn ze zéér degelijk; de mechanismes staan bekend als 'tractors'. ;) Je kan ook kijken op meranom.com

Bij de afwerking en de kwaliteit van de band moet je je niet al te veel voorstellen. Maar het is zeker kwaliteit voor je geld :Y

Om een voorbeeld te geven: Vostok horloge van de overgrootvader van mijn vriendin is aangeschaft in de jaren 50, is 15 jaar gedragen, heeft toen 40 jaar stilgelegen. Ik wind 'm op en hij loopt na al die tijd (zonde service) op -1 minuut per dag. Robuust spul. ;)
Top! Dan ga ik even kijken welke het gaat worden. Bedankt voor je snelle antwoord ^O^
pi_137351001
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Idd tussen die 3 vind ik een visodate ook het fraaist. Deze is er trouwens ook nog eens echt volgoud, dus niet verguld.
Zeer fraai, alleen met 40mm wel wat groot voor mij ben ik bang. Ik voel wel iets voor een Mido baroncelli 2 met zwarte wijzerplaat :P
pi_137353013
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:17 schreef bear87 het volgende:

[..]

Zeer fraai, alleen met 40mm wel wat groot voor mij ben ik bang. Ik voel wel iets voor een Mido baroncelli 2 met zwarte wijzerplaat :P
Is ook een heel fraai model.
  maandag 3 maart 2014 @ 19:49:29 #239
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_137356560
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:17 schreef bear87 het volgende:

[..]

Zeer fraai, alleen met 40mm wel wat groot voor mij ben ik bang. Ik voel wel iets voor een Mido baroncelli 2 met zwarte wijzerplaat :P
Zal morgen wel even een wrist shotje plaatsen van de mijne . :)
  maandag 3 maart 2014 @ 20:17:46 #240
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_137357833
Hoi :W

Kwam hier door de active topics, maar heb meteen de 5 pagina's doorgenomen :')

Laatst voor mezelf voor mijn afstuderen een Seiko gekocht. Vind het zelf een mooi klokje, maar als ik geweten had dat de automaat zo luidruchtig zou zijn :')



Vorige Seiko (metalen band en kast) had ik gekocht toen ik klaar was met de middelbare school (2007 :') ). Heb hier een paar Vostok automaten gezien die ik wel heul vet vind :D :9
  maandag 3 maart 2014 @ 20:54:03 #241
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137359452
mijn klokjes op een rij, ik heb er net drie (waarvan ik die Orient nog geen week heb :D) die ik gewoon afwissel :)

Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137360285
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef IrishBastard het volgende:
Hoi :W

Kwam hier door de active topics, maar heb meteen de 5 pagina's doorgenomen :')

Laatst voor mezelf voor mijn afstuderen een Seiko gekocht. Vind het zelf een mooi klokje, maar als ik geweten had dat de automaat zo luidruchtig zou zijn :')

[ afbeelding ]

Vorige Seiko (metalen band en kast) had ik gekocht toen ik klaar was met de middelbare school (2007 :') ). Heb hier een paar Vostok automaten gezien die ik wel heul vet vind :D :9
Mooie klok!

Maar je had je toch voor een vostok moeten gaan, want die van mij is toch vrij stil. :P
  maandag 3 maart 2014 @ 21:13:01 #243
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_137360467
Deze gaat volledig opgeladen wel een half jaar mee :s) En die Vostok zag ik daarna pas _O-
  maandag 3 maart 2014 @ 21:13:56 #244
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_137360524
Overigens wel karig dat ik die Seiko een maand later doorgestuurd kreeg van Watch2Day, 100 euro goedkoper :')
  maandag 3 maart 2014 @ 22:21:12 #245
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137364452
Oke jongens, ben ik weer.

Wat vinden jullie van Parnis? Van de Chinese horloges hoor ik van Parnis wel veel positieve verhalen. Vind de designs mooi in ieder geval (op die naar mijn mening lelijke horloges waarbij je aan de voorkant het mechanisme kunt zien), en 90 dollar schikt nu een stuk beter dan 400 euro voor een Tissot Le Locle. :)





Voor saffierglas en automatische movement (uiteraard wel Chinees, maarja zolang het geen afwijking van een paar minuten de dag heeft kan ik daar prima mee leven) is 90 dollar bijna een no-brainer imho. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 3 maart 2014 @ 22:54:59 #246
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137366021
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:13:34 #247
67670 Skv
Cynist.
pi_137366706
quote:
99s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:21 schreef Susteren het volgende:
Oke jongens, ben ik weer.

Wat vinden jullie van Parnis? Van de Chinese horloges hoor ik van Parnis wel veel positieve verhalen. Vind de designs mooi in ieder geval (op die naar mijn mening lelijke horloges waarbij je aan de voorkant het mechanisme kunt zien), en 90 dollar schikt nu een stuk beter dan 400 euro voor een Tissot Le Locle. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor saffierglas en automatische movement (uiteraard wel Chinees, maarja zolang het geen afwijking van een paar minuten de dag heeft kan ik daar prima mee leven) is 90 dollar bijna een no-brainer imho. :D
Ik heb die bovenste. Het is geen saffier volgens mij, maar acryl. De ontwerpen zijn gejat van IWC voornamelijk en de afwerking is bedenkelijk. Qua formaat te groot om de dressy uitatraling waar te maken (43-44mm en erg dik, ik schat 15mm oid). Ik heb een goed exemplaar te pakken die na drie jaar nog prima loopt, maar heb ook veel verhalen gelezen over problemen met het movement. Sowieso is de rotor erg luid. Heb zelf de stap vervangen door een andere bruinleren met een vlindergesp.

Al met al een aardig ding dus, ik verkoop de mijne niet omdat het niks oplevert, maar ik zou er niet snel nog een kopen. Just my two cents.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137366754
Koop gewoon een knappe Zwitser in plaats van een Chinees
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  maandag 3 maart 2014 @ 23:14:59 #249
67670 Skv
Cynist.
pi_137366761
Oh, dat chronometer is natuurlijk gelul, en bij de onderste foto uit je post zie je dat het een goedkoop ding is. Alle subdials staan veel te ver naar binnen, waardoor de dial uit balans raakt.. Ik vraag me serieus af waar jij kijkt, als je specifiek veel goeds hoort over Parnis als Chinees uurwerk. Als je dan toch wat Chinees wil neem dan de 1963 Chrono van Seagull of een nieuwe dresswatch van Beijing watch co.

Ik zou voor iets Duits, Japans, Russisch of Zwitsers gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Skv op 03-03-2014 23:23:17 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137367136
quote:
99s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:21 schreef Susteren het volgende:
Oke jongens, ben ik weer.

Wat vinden jullie van Parnis? Van de Chinese horloges hoor ik van Parnis wel veel positieve verhalen. Vind de designs mooi in ieder geval (op die naar mijn mening lelijke horloges waarbij je aan de voorkant het mechanisme kunt zien), en 90 dollar schikt nu een stuk beter dan 400 euro voor een Tissot Le Locle. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor saffierglas en automatische movement (uiteraard wel Chinees, maarja zolang het geen afwijking van een paar minuten de dag heeft kan ik daar prima mee leven) is 90 dollar bijna een no-brainer imho. :D
Als je je verwachtingen aanpast en het niet erg vindt dat homage horloges voor sommige mensen net zo bedenkelijk zijn als replicas, dan is Parnis een redelijke keuze. Voor hetzelfde geld heb je echter betrouwbaardere horloges in Seiko, Citizen, Pulsar, Orient en bijvoorbeeld Sea-Gull. Luister ook niet naar mensen die roepen "alles uit China is slecht, koop Zwitsers!". Aan dat soort lui heb je als horloge liefhebber natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf uit elk continent wel wat in de horloge kist, van Alpha tot Omega, en mijn Chinezen bevallen prima.

Lees dit eerst even voor je Parnis horloges koopt. Parnis is namelijk GEEN merk. http://forums.watchuseek.(...)ad-first-798342.html
  maandag 3 maart 2014 @ 23:35:16 #251
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137367519
ik weet dat niet iedereen het mooi vind, of waarschijnlijk zelfs verschrikkelijk haha :D Maar ik heb een vreemd soort obsessie met de Seiko SSC013P1 Solar. Ooit zal ik hem toch moeten aanschaffen :) (te druk is het meest gehoorde complaint denk ik :) )







daarom vind ik het juist zo leuk dat smaken verschillen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:36:47 #252
67670 Skv
Cynist.
pi_137367567
Lijkt wel een Navitimer, zoveel er gebeurt joh.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:38:45 #253
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137367649
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef Skv het volgende:
Lijkt wel een Navitimer, zoveel er gebeurt joh.
hahaha, er gebeurd van alles op die wijzerplaat inderdaad :D
Ik heb gewoon enkel rustgevende wijzerplaten,dus voor de afwisseling mag dat ook wel eens :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:40:37 #254
67670 Skv
Cynist.
pi_137367721
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Als je je verwachtingen aanpast en het niet erg vindt dat homage horloges voor sommige mensen net zo bedenkelijk zijn als replicas, dan is Parnis een redelijke keuze. Voor hetzelfde geld heb je echter betrouwbaardere horloges in Seiko, Citizen, Pulsar, Orient en bijvoorbeeld Sea-Gull. Luister ook niet naar mensen die roepen "alles uit China is slecht, koop Zwitsers!". Aan dat soort lui heb je als horloge liefhebber natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf uit elk continent wel wat in de horloge kist, van Alpha tot Omega, en mijn Chinezen bevallen prima.

Lees dit eerst even voor je Parnis horloges koopt. Parnis is namelijk GEEN merk. http://forums.watchuseek.(...)ad-first-798342.html
mijne komt van manbushijie.com en is van aardige kwaliteit. Drie jaar geleden. Voor wat het waard is.. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137367907
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef Michielos het volgende:
ik weet dat niet iedereen het mooi vind, of waarschijnlijk zelfs verschrikkelijk haha :D Maar ik heb een vreemd soort obsessie met de Seiko SSC013P1 Solar. Ooit zal ik hem toch moeten aanschaffen :) (te druk is het meest gehoorde complaint denk ik :) )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

daarom vind ik het juist zo leuk dat smaken verschillen :D
Not bad
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:19:12 #256
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_137371375
Mensen, een aantal horlogeliefhebbers veilt horloge(gerelateerde) spulletjes ten behoeve van KIKA : http://www.ebay.nl/sch/friendsforkika

Er komen snel nog kavels bij, maar bied vooral mee voor het goede doel!
pi_137371419
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef Michielos het volgende:
ik weet dat niet iedereen het mooi vind, of waarschijnlijk zelfs verschrikkelijk haha :D Maar ik heb een vreemd soort obsessie met de Seiko SSC013P1 Solar. Ooit zal ik hem toch moeten aanschaffen :) (te druk is het meest gehoorde complaint denk ik :) )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

daarom vind ik het juist zo leuk dat smaken verschillen :D
Ik kan er nu niet over uit of ik hier de tijd van kan aflezen, of het de gebruikershandleiding van een atoomsplitsing is :o

Voor mij is hij te druk maar een mooi klokje :Y
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:32:30 #258
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_137375254
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:17 schreef bear87 het volgende:

[..]

Zeer fraai, alleen met 40mm wel wat groot voor mij ben ik bang. Ik voel wel iets voor een Mido baroncelli 2 met zwarte wijzerplaat :P
Zoals beloofd een wristshot van mijn Mido Baroncelli II. (Pols: 6.5 inch)


Laatst mijn Hirsch Rivetta voor deze Rios Lizzard geruild, ben er nog niet helemaal uit of ik er nou tevreden mee ben. Is nu wel heel zwart voor mijn witte armen. :(
Mijn Visodate ziet er echter wel weer als "nieuw" uit met die Rivetta strap. *O*


Achterkant

Zag net je PM voor een wristshot van mijn Visodate. Deze zal ik morgen maken. :s) :Y
pi_137377679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:32 schreef drx86 het volgende:

[..]

Zoals beloofd een wristshot van mijn Mido Baroncelli II. (Pols: 6.5 inch)

[ afbeelding ]
Laatst mijn Hirsch Rivetta voor deze Rios Lizzard geruild, ben er nog niet helemaal uit of ik er nou tevreden mee ben. Is nu wel heel zwart voor mijn witte armen. :(
Mijn Visodate ziet er echter wel weer als "nieuw" uit met die Rivetta strap. *O*

[ afbeelding ]
Achterkant

Zag net je PM voor een wristshot van mijn Visodate. Deze zal ik morgen maken. :s) :Y
Zeer geslaagd horloge :Y
Voor wat betreft je bandje, ik vind de combi van zwarte wijzerplaat met een mooie, donker bruine band, erg fraai.

Naast deze Baroncelli 2 staan ook de Stowa Marine en Flieger op mijn lijst, net als de Archimede flieger. Of een stuk voordeliger een Certina DS Caimano / Hamilton Jazzmaster Gent.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:28:49 #260
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137386223
toch nog een foto van mijn Mako, omdat ik er toch wel blij mee ben :D



enige nadeel vind ik dat de datum rond 0:00 verschuift en de dag pas rond 1:30, maar goed zo erg stoort me dat toch niet (desondanks werk ik toch in de nacht en zou het handig zijn als ie meteen om 0:00 verschoof, zoals mijn Tissot dat wel doet :D).

Is hier iets tegen te doen of is het gewoon wat je ervoor betaald zeg maar? Zo erg botert me het ook weer niet :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:32:55 #261
67670 Skv
Cynist.
pi_137386376
Nee, dat is het mechanisme nou eenmaal. En bij de Mako valt dat natuurlijk extra op omdat hij twee talen heeft en dus eerst de vreemde taal over moet slaan..

De mijne zegt hoi (nu het nog kan, hij staat te koop en mag binnenkort hopelijk bij een ander om de pols)! Ik draag hem bijna nooit.




Als je nog interesse hebt in een blauwe.. ;)
V&A / [TK]Orient Mako herenhorloge
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:54:11 #262
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137386947
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:32 schreef Skv het volgende:
Nee, dat is het mechanisme nou eenmaal. En bij de Mako valt dat natuurlijk extra op omdat hij twee talen heeft en dus eerst de vreemde taal over moet slaan..

De mijne zegt hoi (nu het nog kan, hij staat te koop en mag binnenkort hopelijk bij een ander om de pols)! Ik draag hem bijna nooit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je nog interesse hebt in een blauwe.. ;)
V&A / [TK]Orient Mako herenhorloge
Ik heb dezelfde, gewoon Blue Mako ^^ :) Ik vind hem zo mooi en voor de prijs is ie helemaal WOW :)
Ik had verwacht dat je hem snel kon verkopen, maar blijkbaar staat ie al een tijdje te koop?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:15:21 #263
67670 Skv
Cynist.
pi_137387560
Nog geen week. Het duurt altijd even voor mensen begrijpen dat een vaste prijs geen boden behoeft. ;)
Dacht dat die van jou zwart was.. niet goed gezien.

Maar mijn vraagprijs is bijna geboden, zal er vast snel afscheid van nemen. Dan hou ik nog een Orient over, die gaat zeker niet weg!


Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137389339
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Als je je verwachtingen aanpast en het niet erg vindt dat homage horloges voor sommige mensen net zo bedenkelijk zijn als replicas, dan is Parnis een redelijke keuze. Voor hetzelfde geld heb je echter betrouwbaardere horloges in Seiko, Citizen, Pulsar, Orient en bijvoorbeeld Sea-Gull. Luister ook niet naar mensen die roepen "alles uit China is slecht, koop Zwitsers!". Aan dat soort lui heb je als horloge liefhebber natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf uit elk continent wel wat in de horloge kist, van Alpha tot Omega, en mijn Chinezen bevallen prima.

Lees dit eerst even voor je Parnis horloges koopt. Parnis is namelijk GEEN merk. http://forums.watchuseek.(...)ad-first-798342.html
Een uurwerk uit China hoeft idd niet slecht te zijn. Een Sea-gull caliber zit best goed in elkaar heb ik begrepen. Voor de lange duur zal een eta uurwerkje toch wel beter performen dan een Sea-gull.

Hier een leuke link naar een vergelijking:

http://watchguy.co.uk/com(...)24-2-peacock-sl3000/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 maart 2014 @ 11:20:30 #265
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_137441867
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:48 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nja m'n keuze is zo goed als gemaakt daarover. Ga voor een mooie Rover 75 aangezien een van de weinige Rover garages zowat op loopafstand is en ik het een prachtige automobiel vind.
Om in Utrecht duur te parkeren?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:49:33 #266
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_137444097
Nu ben ik onervaren als het gaat om een duur horloge te kopen. Maar is een vraag prijs voor een occasion onderhandelbaar bij een horloge winkel? En zo ja wat is dan een redelijk bedrag wat je er van af kan praten?

Neem bv een chopard mille miglia met vraagprijs 2100 euro en 1 jaar garantie?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_137444511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:49 schreef ook_gek het volgende:
Nu ben ik onervaren als het gaat om een duur horloge te kopen. Maar is een vraag prijs voor een occasion onderhandelbaar bij een horloge winkel? En zo ja wat is dan een redelijk bedrag wat je er van af kan praten?

Neem bv een chopard mille miglia met vraagprijs 2100 euro en 1 jaar garantie?
Ligt helemaal aan het merk icm met het model.
Chopard is niet gewild (in Nederland) en schijft een hoop af. Zeker de niet manufactuur uurwerken schfijven een hoop af. Dat kan nadelig zijn als je hem nieuw koopt met de intentie hem niet voor altijd te houden.
Als je hem 2e hands koopt levert dat natuurlijk een voordeel op en in geval van verkoop in de toekomst schijf je relatief weinig meer af, mits in goede staat natuurlijk.

Ik denk overigens dat je bij die Chopard er niet meer heel veel vanaf krijgt, tenzij zonder doos en papieren. Een euro of 200 moet uiteindelijk met onderhandelen wel mogelijk zijn denk ik.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:17:56 #268
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_137444883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan het merk icm met het model.
Chopard is niet gewild (in Nederland) en schijft een hoop af. Zeker de niet manufactuur uurwerken schfijven een hoop af. Dat kan nadelig zijn als je hem nieuw koopt met de intentie hem niet voor altijd te houden.
Als je hem 2e hands koopt levert dat natuurlijk een voordeel op en in geval van verkoop in de toekomst schijf je relatief weinig meer af, mits in goede staat natuurlijk.

Ik denk overigens dat je bij die Chopard er niet meer heel veel vanaf krijgt, tenzij zonder doos en papieren. Een euro of 200 moet uiteindelijk met onderhandelen wel mogelijk zijn denk ik.
Bedankt voor je reactie en je beantwoord redelijk mijn 2 de vraag al. Want die is wat ik qua afschrijving kan verwachten? Ik kijk tijd naar klokjes met doos, papieren en garantie.

Neem als voorbeeld onderstaande,
http://www.chrono24.nl/ch(...)th=/search/index.htm
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_137449048
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en je beantwoord redelijk mijn 2 de vraag al. Want die is wat ik qua afschrijving kan verwachten? Ik kijk tijd naar klokjes met doos, papieren en garantie.

Neem als voorbeeld onderstaande,
http://www.chrono24.nl/ch(...)th=/search/index.htm
Ik heb weleens gelezen op het rolexforum dat men wat bedenkingen bij deze verkoper heeft.

Ik zou zeggen : zoek eens op dikkeklokken of dikkeklokken.com
Dit is de naam zoals deze meneer die zich Sven noemt zich eerder voordeed.
Beschrijvingen kloppen vaak niet met de staat waarin de klok is. De betreffende advertentie net zo. Het horloge heeft de staat "zeer goed " gekregen, terwijl er toch wel duidelijk beschadigingen te zien zijn. Zeer goed mag eigenlijk alleen een horloge zijn zonder noemenswaardige krassen of deukjes.
Ik denk dat "goed" of zelfs "gebruikt" eerder van toepassing is.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:03:22 #270
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_137450020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:32 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb weleens gelezen op het rolexforum dat men wat bedenkingen bij deze verkoper heeft.

Ik zou zeggen : zoek eens op dikkeklokken of dikkeklokken.com
Dit is de naam zoals deze meneer die zich Sven noemt zich eerder voordeed.
Beschrijvingen kloppen vaak niet met de staat waarin de klok is. De betreffende advertentie net zo. Het horloge heeft de staat "zeer goed " gekregen, terwijl er toch wel duidelijk beschadigingen te zien zijn. Zeer goed mag eigenlijk alleen een horloge zijn zonder noemenswaardige krassen of deukjes.
Ik denk dat "goed" of zelfs "gebruikt" eerder van toepassing is.
Die naam heb ik voorbij zien komen ja en daar adverteert hij nu nog mee. Die krassen had ik zelf ook gezien.

Ik heb dit even als voorbeeld gebruikt om een indicatie te krijgen wat er mogelijk is qua vraagprijs. Als ik iets gevonden heb wil ik hem eerst in het echt zien en zal ik wat achtergrond informatie opzoeken betreft de verkoper.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_137451229
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Die naam heb ik voorbij zien komen ja en daar adverteert hij nu nog mee. Die krassen had ik zelf ook gezien.

Ik heb dit even als voorbeeld gebruikt om een indicatie te krijgen wat er mogelijk is qua vraagprijs. Als ik iets gevonden heb wil ik hem eerst in het echt zien en zal ik wat achtergrond informatie opzoeken betreft de verkoper.
Ook een mooie versie vind ik:
http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2294&Itemid=18
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:39:54 #272
67670 Skv
Cynist.
pi_137451424
Leuk klokje, ik heb alleen mijn bedenkingen bij de rubber strap. Lijkt net een autoband.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137453102
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Skv het volgende:
Leuk klokje, ik heb alleen mijn bedenkingen bij de rubber strap. Lijkt net een autoband.
Haha, dat is natuurlijk de bedoeling ook.
Ik neem aan dat je weet wat de mille miglia is.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:33:15 #274
67670 Skv
Cynist.
pi_137453139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha, dat is natuurlijk de bedoeling ook.
Ik neem aan dat je weet wat de mille miglia is.
yes, maar ik vind het niet mooi. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137453289
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:33 schreef Skv het volgende:

[..]

yes, maar ik vind het niet mooi. ;)
Ik houd er persoonlijk ook niet zo van. Volgens mij hebben ze ook lederen banden die erbij horen.
Het zou in ieder geval niet misstaan een lederen band.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:07:25 #276
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_137461563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:35 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ook een mooie versie vind ik:
http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2294&Itemid=18
Zeer zeker mooi ja! Is dit een bekend adres?

quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Skv het volgende:
Leuk klokje, ik heb alleen mijn bedenkingen bij de rubber strap. Lijkt net een autoband.
Dat is ook de bedoeling, ruikt ook naar ik dacht vanille.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik houd er persoonlijk ook niet zo van. Volgens mij hebben ze ook lederen banden die erbij horen.
Het zou in ieder geval niet misstaan een lederen band.
Zelf vind ik het mooi maar je moet het afwisselen met een lederen band vind ik. Want dat rubber gaat wel snel vervelen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_137462705
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:07 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zeer zeker mooi ja! Is dit een bekend adres?

[..]

Dat is ook de bedoeling, ruikt ook naar ik dacht vanille.

[..]

Zelf vind ik het mooi maar je moet het afwisselen met een lederen band vind ik. Want dat rubber gaat wel snel vervelen.
Het is zeker een bekend adres binnen de nederlandse fora.
In een ver verleden heb ik er 3 klokjes gekocht, is een erg betrouwbaar adres zoals veel grijze handelaren zijn. Er zitten echter ook een aantal twijfelachtige tussen. Als je het niet zeker weet kan je ook natuurlijk op een aantal fora vragen wat de ervaringen zijn.
pi_137463613
Heren ik wil graag http://www.boumanonline.n(...)mf=9&mv=1205#reviews kopen.

De Tissot tradition perpetual calendar. Ikzelf vind hem het mooist in het wit. Vriendin vindt het te "oudbollig" met die bruinlederen band. Pas een aantal maand geleden een nieuw horloge met een donkere rustige plaat. Nu wil ik een witte :D

Ik vroeg mij af hoe moeilijk is het om een bandje te vervangen hierop? En is zo'n push pin tool goed genoeg? En hoe lastig is dit ? :o
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:38:57 #279
67670 Skv
Cynist.
pi_137463710
Ik zie altijd een lachende clown in die wijzerplaat sinds iemand me daar op wees. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137463795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:38 schreef Skv het volgende:
Ik zie altijd een lachende clown in die wijzerplaat sinds iemand me daar op wees. :')
Godver :') dankjewel. Nu zie ik het ook.

Ik denk dat ik maar ga kijken voor een ander horloge ;(
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:41:06 #281
67670 Skv
Cynist.
pi_137463830
Mijn ervaring is dat die tool een iets te brede bek heeft waardoor je niet in de kleine ruimte kan prutsen. Op eBay heb je tools met twee bekjes, waarvan er 1 heel klein en plat is. Dat werkt beter imho.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:41:38 #282
67670 Skv
Cynist.
pi_137463864
quote:
12s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:40 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Godver :') dankjewel. Nu zie ik het ook.

Ik denk dat ik maar ga kijken voor een ander horloge ;(
Sorry, liever dat ik het nu zeg dan nadat je hem koopt. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:44:16 #283
131603 Afwazig
Serious business
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:48:38 #284
67670 Skv
Cynist.
pi_137464266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:44 schreef Afwazig het volgende:
[ afbeelding ]
What about it? En wat is er gebeurd met die kroon? :X
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:51:10 #285
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137480468
Dat is een ingebouwde flessenopener geloof ik.
pi_137480797
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:32 schreef Skv het volgende:
Nee, dat is het mechanisme nou eenmaal. En bij de Mako valt dat natuurlijk extra op omdat hij twee talen heeft en dus eerst de vreemde taal over moet slaan..

De mijne zegt hoi (nu het nog kan, hij staat te koop en mag binnenkort hopelijk bij een ander om de pols)! Ik draag hem bijna nooit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je nog interesse hebt in een blauwe.. ;)
V&A / [TK]Orient Mako herenhorloge
Die kussentjes herken ik. Had je de Gisoni doos gekocht?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:40:29 #287
67670 Skv
Cynist.
pi_137508798
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef Quir het volgende:

[..]

Die kussentjes herken ik. Had je de Gisoni doos gekocht?
Nope, een Mele.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 18:17:56 #288
67670 Skv
Cynist.
pi_137518837


Nato maar eens vervangen door een Steinhart lederen band.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137577126
Ik heb momenteel een aantal horloges op het oog. Enerzijds een Sinn 566i / Stowa Airman. Die keuze is nog wel te maken.

Echter, voor een ander type horloge zijn er meer kanshebbers:
-Hamilton Jazzmaster gent
-Hamilton Thinline petit seconde, H38655185
-Mido Baroncelli 2 (zwarte wijzerplaat)
-Archimede klassik 39

Wat is jullie idee over een merk als Archimede? Ik vind het, net als de Hamilton's en de Mido, een erg fraai horloge. Anderzijds is Hamilton wel een merk met een geschiedenis en gevestigde naam, en dat is iets dat natuurlijk volledig ontbreekt bij Archimede, terwijl de laatste toch ruim 400 euro kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door bear87 op 10-03-2014 17:25:07 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 16:53:26 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137585719
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:07 schreef bear87 het volgende:
Wat is jullie idee over een merk als Archimede? Ik vind het, net als de Hamilton's en de Mido, een erg fraai horloge. Anderzijds is Hamilton wel een merk met een geschiedenis en gevestigde naam, en dat is iets dat natuurlijk volledig ontbreekt bij Archimede, terwijl de laatste toch ruim 400 euro kost.
Ken het merk totaal niet maar deze vind ik prachtig:



Alleen echt jammer van die datumweergave, past er niet bij vind ik.
En hij lijkt erg groot maar dat kan ook a/d foto liggen.
  maandag 10 maart 2014 @ 16:56:58 #291
67670 Skv
Cynist.
pi_137585802
Persoonlijk zou ik voor iets gerenommeerds gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:13:18 #292
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137586224
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:48 schreef Skv het volgende:

[..]

What about it? En wat is er gebeurd met die kroon? :X
Zelfde principe als een Panerai hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137586327
@ Twiitch
hij is er in verschillende maten, dit kan ook de 42 zijn.

@Skv
Eerlijk gezegd neig ik ook die kant uit. Hoewel de kwaliteit van Archimede erg goed schijnt te zijn, voor dat bedrag heb je ook een Hamilton, Mido of Tissot.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:27:56 #294
67670 Skv
Cynist.
pi_137586663
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zelfde principe als een Panerai hé.
I know, maar dan lelijk(er). Ik vind die Paneraisluiting ook niks om eerlijk te zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:28:07 #295
67670 Skv
Cynist.
pi_137586668
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef bear87 het volgende:
Mido
Of een Steinhart (waar ik zelf dan weer fan van ben). O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:28:15 #296
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_137588344
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ken het merk totaal niet maar deze vind ik prachtig:

[ afbeelding ]

Alleen echt jammer van die datumweergave, past er niet bij vind ik.
En hij lijkt erg groot maar dat kan ook a/d foto liggen.
Interessant horloge, bevalt me wel. Alleen jammer dat dat je een godsvermogen betaald aan accessoires upgrades voordat je een leuk "aangekleed" horloge hebt. (160 euro voor Archimede rotor, 50 euro voor een deployant clasp en 140 euro voor A/R coating aan beide kanten)
pi_137592245
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Of een Steinhart (waar ik zelf dan weer fan van ben). O+
Ook mooi, maar ik wil het liefst zo rond de 38mm omdat het me anders te groot wordt.

Is steinhart trouwens zoveel gerenomeerder dan archimede? Allebei duits, zelfse prijsklasse, value for money, maar je hebt geen fancy gerennomeerde naam om je pols.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:01:30 #298
67670 Skv
Cynist.
pi_137595497
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:58 schreef bear87 het volgende:

[..]

Ook mooi, maar ik wil het liefst zo rond de 38mm omdat het me anders te groot wordt.

Is steinhart trouwens zoveel gerenomeerder dan archimede? Allebei duits, zelfse prijsklasse, value for money, maar je hebt geen fancy gerennomeerde naam om je pols.
Het kan aan mij liggen, maar ik lees overal zeer lovende verhalen over Steinhart en van Archimede heb ik nog nooit eerder gehoord :s)

Hoewel ik zie dat ze dezelfde ETA 2824 uurwerkjes gebruiken. Steinhart gebruikt de elaboré versie, Archimede zo te zien ook..

Wel bizar dat ze E140 vragen voor een saffierglasje met AR, 160E voor een mesh bandje, en 45E voor een SS caseback. Lijkt me wat aan de prijs voor zo'n merk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 10-03-2014 21:08:20 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:03:42 #299
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137595638
Horlogekist van een oplichter die net bij Radar was :+

  maandag 10 maart 2014 @ 21:04:32 #300
67670 Skv
Cynist.
pi_137595677
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef Woelwater het volgende:
Horlogekist van een oplichter die net bij Radar was :+

[ afbeelding ]
Wat een baas, ik heb praktisch dezelfde kist. Wel wat minder Breitlings :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:12:13 #301
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137596132
Allemaal nep als ik zo vluchtig kijk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')