abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_136654113


Wat is mining?
Mining is genereren van (data) blocks. Als jouw pc als eerste een block "gevonden" heeft zal het zijn bevinding het netwerk rondsturen. Na verificatie van het netwerk word je hiervoor beloond met een reward. Deze reward hangt af van de coin die je mined.

Met de steeds hoger wordende difficulty is het niet onverstandig om in een pool te minen. Ander kan je namelijk erg lang bezig zijn om een block te vinden.

In een pool werk je in een groep samen om een block te vinden, waarbij de verdiende coins verdeeld worden onder de leden. Hierdoor heb je een stabiel inkomen van coins.

In dit topic gaan we er van uit dat je al weet wat cryptocurrency's zijn. Post hier al je bevindingen. Bijvoorbeeld wat is de beste value for money, welke tweaks gebruik je om het maximale uit je hardware te krijgen. Of show hier je mining rig.

Hoe moet ik minen?
Dit hangt af van de coin waarop je wil gaan minen. Minen op Bitcoin met je is sowieso achterhaald en zal nooit winstgevend zijn. Maar er zijn wel machines te koop (ASICS miners) waar het wel mee kan.

Minen op scrypt coins kun je wel met je PC doen. Dit kan op 2 manieren, met je CPU en GPU. Met je CPU minen is inmiddels ook al achterhaald en aan GPU mining hangen ook wat voorwaarden. Minen met Nvidia kaarten is mogelijk maar leveren niet de gewenste kracht, dus kom je op minen met AMD (ATI) kaarten. Onderin de OP staat een snelle beschrijving over hoe je kan gaan minen op scrypt coins.

Enkele populaire coins onder miners zijn: Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Feathercoin (FTC) en Worldcoin (WDC).

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar sha256 coins (o.a. Bitcoin)?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar scrypt coins (o.a. Litecoin)?
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Op bovenstaande sites kun je een inschatting maken van de prestaties van je hardware. Dit kun je omrekenen naar een aantal coins per dag/week/maand, denk hierbij er aan dat vanwege schommelende prijzen en moeilijkheid het resultaat kan veranderen na verloopt van tijd. Uitrekenen kan bijvoorbeeld hier: http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

Software gerelateerde zaken kunnen hier uiteraard ook besproken worden.

Scrypt mining guide voor dummies (AMD only):
Download cgminer 3.7.2 (of lager, vanaf deze versie ondersteunt cgminer geen GPU mining meer). In de hoofdmap maak je een text bestand en daar voeg je deze code in:

1
2
3
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer --script stratum+tcp://[POOL] -u [USER] -p [PASS]

Verander vervolgens startminer.txt in startminer.bat. Klik daar op en je bent klaar.

Vervolgens kun je hier je GPU nog opzoeken en de gesuggereerde instellingen gebruiken in je bat file. Deze kun je vinden onder de kop 'config' in de tabel.

Zorg dat je de goede drivers hebt!

Wat is het programma?
http://cryptocoincalendar.com

Met dank aan dimmak

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 13-02-2014 23:11:34 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136654416
heavy times idd.

En toch zijn er nog lui, die 300 euro steken in een GPU.
Best een enorm risico imo.
KOOP ALLLESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 februari 2014 @ 11:06:55 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_136656627
Ik ben 17669.962 vrienden rijker :7

En ik had een block gevonden, had 10x zoveel gehad van dat block :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:09:42 #4
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_136656721
nou nou overdreven zeg...

moeilijkere tijden gehad..
pi_136656844
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben 17669.962 vrienden rijker :7

En ik had een block gevonden, had 10x zoveel gehad van dat block :')
Ik heb ook genoeg vrienden nu :P
Nu even solo op leadcoin, zal wel nooit wat worden maar diff lekker laag
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:30:32 #6
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_136657487
kan het niet bijhouden met al die coins blijf gewoon op middlecoin
pi_136657835
Mintcoin heeft nog geen blockhalving gehad:d
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 februari 2014 @ 11:48:42 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_136658087
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:13 schreef Kale het volgende:

[..]

Ik heb ook genoeg vrienden nu :P
Nu even solo op leadcoin, zal wel nooit wat worden maar diff lekker laag
17/18 van het net zit op dezelfde pool :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_136658924
https://bitcointalk.org/index.php?topic=460037.380;topicseen Is ipo het nieuwe onderdeel van een scamcoin?

quote:
Can I get my sums right on this - how much of the 3% is the IPO, and how much in BTC was the IPO (200?). I'm trying to figure out what your average 1BTC investor will get in terms of Pandas in their wallet.

2% of the 3% is for the IPO , remainder is toward services,sites,dev and various others

Am I getting this right

3% Premine = 3,000,000,000 Panda
2% of 3% for IPO = 60,000,000 Panda = 200 BTC
1 BTC = 300,000 Panda?
Ik denk dat ik zelf ook maar een coin moet maken met een IPO. 200 BTC. 100.000 euro om even een coin in elkaar te knutselen en te releasen en dan zoekt de community het maar een beetje uit.
pi_136660878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:13 schreef mijntje12 het volgende:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=460037.380;topicseen Is ipo het nieuwe onderdeel van een scamcoin?

[..]

Ik denk dat ik zelf ook maar een coin moet maken met een IPO. 200 BTC. 100.000 euro om even een coin in elkaar te knutselen en te releasen en dan zoekt de community het maar een beetje uit.
Daar komt het wel op neer ja, en mensen blijven het kopen :')
pi_136661381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:03 schreef Sands het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja, en mensen blijven het kopen :')
Haha ja ook nog. Ernstig, gratis geld!!!
pi_136666796
quote:
PLEASE UNDERSTAND FOR CLARITY - THERE IS NO 'SELLING OF PRE-MINE' I DON'T KNOW WHERE PEOPLE HEARD IT TERMED LIKE THIS - WE HAVE DONE AN IPO WHICH CONSISTS OF THE 3% WHICH IS THE OFFERING TO THOSE INTERESTED IN THE IPO - THE IPO IS NOW FULLY SOLD OUT
lol
pi_136676262
hier een (first post van een) complete noob en als ik hier verkeerd zit hoor ik het graag;

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in bitcoins/litecoins, en ik heb zojuist mijn eerste tientje aan bitcoins (0,01919645 bitcoins) gekocht via bitonic. Ik heb een Bitcoin wallet gedownload, die nu al uren aan het synchroniseren is, en ik wacht totdat mijn tien euro aan bitcoins binnen komen daar.

Nu wil ik ook graag gaan minen maar in bitcoins schijnt het weinig tot niks meer op te leveren, maar in litecoins nog wel heb ik begrepen??

Mijn huidige hardware bestaat uit 2 x HD5850 (Crossfire) en een Intel i5 3570. Ik heb begrepen dat minen via de CPU niet rendabel is en dat ik het beter via mijn videokaarten kan doen. Kan ik hier wat mee of zal ik echt moeten upgraden?

Met welk (simpel) programma kan ik het beste minen en hoe zorg ik dat dat vervolgens in mijn wallet terecht komt? Kan ik beter in een pool gaan minen of is het ook nog mogelijk in mijn eentje?

Via welke site kan ik het beste de koersen in de gaten houden?

Alvast bedankt voor de hulp!
pi_136678159
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:39 schreef thomscon het volgende:
hier een (first post van een) complete noob en als ik hier verkeerd zit hoor ik het graag;

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in bitcoins/litecoins, en ik heb zojuist mijn eerste tientje aan bitcoins (0,01919645 bitcoins) gekocht via bitonic. Ik heb een Bitcoin wallet gedownload, die nu al uren aan het synchroniseren is, en ik wacht totdat mijn tien euro aan bitcoins binnen komen daar.

Nu wil ik ook graag gaan minen maar in bitcoins schijnt het weinig tot niks meer op te leveren, maar in litecoins nog wel heb ik begrepen??

Mijn huidige hardware bestaat uit 2 x HD5850 (Crossfire) en een Intel i5 3570. Ik heb begrepen dat minen via de CPU niet rendabel is en dat ik het beter via mijn videokaarten kan doen. Kan ik hier wat mee of zal ik echt moeten upgraden?

Met welk (simpel) programma kan ik het beste minen en hoe zorg ik dat dat vervolgens in mijn wallet terecht komt? Kan ik beter in een pool gaan minen of is het ook nog mogelijk in mijn eentje?

Via welke site kan ik het beste de koersen in de gaten houden?

Alvast bedankt voor de hulp!
Al je vragen worden echt in de OP beantwoord. :P Dus leest de eerste post van dit topic even door en als je dan nog vragen hebt wil ik ze wel beantwoorden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136680998
Ok een aantal vragen zijn idd via de OP beantwoord.

Nou wil ik via reaper miner (is dit een goede miner?) gaan minen in een pool vanuit http://miningpool.nl/ (is deze pool aan te raden of beter een andere?)

mijn videokaart zou 341 Kh/s binnen moeten harken, mag je die 341 Kh/s dan X2 doen omdat ik 2 videokaarten heb? Of werkt dat niet op die manier?
pi_136681953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:13 schreef thomscon het volgende:
Ok een aantal vragen zijn idd via de OP beantwoord.

Nou wil ik via reaper miner (is dit een goede miner?) gaan minen in een pool vanuit http://miningpool.nl/ (is deze pool aan te raden of beter een andere?)

mijn videokaart zou 341 Kh/s binnen moeten harken, mag je die 341 Kh/s dan X2 doen omdat ik 2 videokaarten heb? Of werkt dat niet op die manier?
Met AMD zou ik gewoon voor cgminer gaan. Die Pool die je noemt is voor litecoin. Als je daarop wilt minen is het goed. Maar misschien kan je beter wat anders zoeken (test het anders eerst met middlecoin.us, verdiep je in de crypto wereld en kies dan zelf coins uit). En voor 2 kaarten is het inderdaad x2.

Welkom in dit topic. ;)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136685456
De difficulty van lemoncoin daalt ook flink. Ik ga nog even door. :D
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136685618
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt ook wel leuk. Eindelijk keer weer iets nieuwsachtig iets.
pi_136686098
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:35 schreef mijntje12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt ook wel leuk. Eindelijk keer weer iets nieuwsachtig iets.
Klinkt best goed.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136686621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:35 schreef mijntje12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt ook wel leuk. Eindelijk keer weer iets nieuwsachtig iets.
Erg leuk, zie ik het goed dat er nog geen launch date beschikbaar is ?
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:02:48 #21
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136686643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:35 schreef mijntje12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt ook wel leuk. Eindelijk keer weer iets nieuwsachtig iets.
Interessant, wil wel zien hoe dat gaat werken.
*Op lijstje zetten doet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:07:41 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136686832
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_136686871
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:02 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Erg leuk, zie ik het goed dat er nog geen launch date beschikbaar is ?
Nope. Over een week a 2 weken verwachten ze.

Edit: 19 februari is the launch. Zie topictitel.

[ Bericht 5% gewijzigd door mijntje12 op 13-02-2014 23:15:55 ]
pi_136687020
quote:
Staat in de OP.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136687286
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:08 schreef mijntje12 het volgende:

[..]

Nope. Over een week a 2 weken verwachten ze.

Edit: 19 februari is the launch. Zie topictitel.
Thanks
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')