abonnement Unibet Coolblue
pi_136885037
quote:
99s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
wat is Tunesisch haken? :D _O-
Met een lange naald, heen en weer :Y krijg je mooi en stevig werk van
(Tunisch haken)
Mokkel met stuntstok
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:09:16 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_136885128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:06 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Met een lange naald, heen en weer :Y krijg je mooi en stevig werk van
(Tunisch haken)
Ja, Tunisch, niet Tunesisch toch?
Of is dat hetzelfde?

-edit- okee, het is hetzelfde. Weer wat geleerd :@
disclaimer
pi_136885534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:41 schreef trui het volgende:

[..]

haa ESKAaaaaa! O+

ik heb helaas nauwelijks catania, en al helemaal niet van die kleur, dus ik kan je niet helpen! wat ben je aan 't maken?
Hai dear! :*
Ik ben een sjaaaaaaaal aan het maken :P (gaat ongeveer 4 meter lang worden :+ )

quote:
99s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben even die catania 210 aan het googlen en ik heb anderhalf jaar geleden eens drie bolletjes gekregen van mijn schoonmoe: een zwarte, een witte en een terracottakleur :D Ik zal vanavond even kijken of dat toevallig 210 is!
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:45 schreef DonnaRush het volgende:
Eksa, ik heb ooit van iemand heel veel Catania overgekocht, helaas zat om de helft geen labels. Ik weet dat er ook roodbruin bij zat en dat wil ik je best toesturen. Ik gebruik die kleur sowieso nooit en als het matched dan heb je geluk.

Maar als iemand 100% zeker 210 heeft is dat natuurlijk makkelijker!
Oeh, zou mooi zijn! Ik ben heel benieuwd of het idd 210 is, Stormqueen.
En anders ga ik voor 't gokje van jou, DonnaRush. :D
pi_136885587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:49 schreef Eska het volgende:
Zo....hier heb ik lang niet gepost. :o (wel zo nu en dan meegekeken nog).
Haken heeft een poos stilgelegen. Maar inmiddels weer bezig. En nu stuit ik op een probleempje; ik kom wat draad tekort dat helaas niet meer niet leverbaar is.
Mocht iemand hier nou Catania nummer 210 (roodbruin) toevallig hebben liggen (en er niets mee doen), dan zou ik dat heel graag willen overnemen. Hoeft niet eens per se een heel bolletje te zijn trouwens, ik ben blij met ieder metertje. :P
Haaaaai Eska! O+ die heb ik nog liggen. Zeker anderhalve bol, ik kan nog verder kijken in de bak. Hoeveel heb je nodig?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_136886319
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:26 schreef YPPY het volgende:

[..]

Haaaaai Eska! O+ die heb ik nog liggen. Zeker anderhalve bol, ik kan nog verder kijken in de bak. Hoeveel heb je nodig?
Hai dear! :* Ah ja, jij bent ook Catania-gebruiker hè. :D
Voor de sjaal waarmee ik bezig ben kom ik denk ik ongeveer een half bolletje tekort.
Maar eerlijk gezegd ben ik erg blij met alles wat ik te pakken kan krijgen. Ik ben zo dol op die kleur. O+ Zo jammer dat 'ie niet meer leverbaar is.
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 11:52:16 #281
382129 crew  Donna
pi_136886350
Nou Eska, komt helemaal goed zie ik!
pi_136886467
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:52 schreef DonnaRush het volgende:
Nou Eska, komt helemaal goed zie ik!
Ja, dat geloof ik ook! O+ En ik heb nog zo getwijfeld of ik 't zou vragen hier. Blij dat ik het wel gedaan heb. :D
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:05:34 #283
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_136886677
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:57 schreef Eska het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik ook! O+ En ik heb nog zo getwijfeld of ik 't zou vragen hier. Blij dat ik het wel gedaan heb. :D
^O^
pi_136887448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:08 schreef MissN het volgende:
Ben ook al een poosje bezig met de south bay shawlette, af en toe ben ik het zat en gooi ik m weer een poosje in de kast haha.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Garen gekocht op de haak en breibeurs in Groningen van wolcafe, is handgeverfd.
Ziet er goed uit. ^O^

Ik raak altijd een beetje haakverlamd (een eetverlamd, geen honger) als ik andere zaken zoals nu aan het hoofd heb, FOK! kan nog net :')
Overigens wel een staande lamp gevonden voor mijn gekochte daglichtlamp, had nog een hele simpele lamp staan die gedeeltelijk kapot was (de voet) maar via via heb ik een nieuwe voet kunnen regelen dus heb ik nu voor de avond een daglichtlamp, werkt toch beter dan een gewone lamp. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136888244
voor degene die het willen weten zeeman den haag is gevuld met leuk wol!! O+
By DMB
pi_136889106
Hai!

Ik heb ooit jaren geleden bedacht dat ik van die kleine frummel amigarimumibeestjes wilde haken, zonder enige ervaring, dus dat faalde uiteraard keihard :') ik heb precies 1 hoofdbolletje weten te haken en toen de bende in een hoek van mijn hobbykast gegooid.

Nu ben ik langere tijd ziek en wil ik graag iets om handen hebben terwijl ik tv kijk. Ik heb nog een mand met verschillende bollen wol en haakgaren en een aantal haaknaalden. Ik ben niet in staat om naar een winkel te gaan om ander spul te kopen, dus ik wil iets maken met wat ik heb.

Omdat ik dus echt opnieuw mezelf moet leren hoe haken werkt en iets heel simpels wil, dacht ik aan een deken. Maar dan echt de meest simpele deken ooit. En ook de meest hysterische deken ooit, gezien ik twaalf verschillende bollen in die mand heb zitten.

Denken jullie dat dit een kans van slagen heeft? Of zit ik na een paar uur hysterisch te janken tussen allemaal draden en naalden ;(

Ik keek naar dit "patroon" http://littlebirdiesecret(...)rocheted-afghan.html

Gezien dat zo'n bolletje me de eerste keer gelukt is heb ik er wel vertrouwen in dat ik 1 haaksteek kan leren. Als ik het goed interpreteer haakt ze zoals je ook een allereerste sjaal zou breien als je net leert breien. En gebruikt ze daarbij twee draden tegelijk.

Wat denken jullie? Goed plan?


Edit: Ik woon trouwens zowat op een Zeeman, dus als ik niet genoeg zou hebben, kan ik wel naar beneden voor meer. Maar ik wil graag wel opmaken wat ik heb, in plaats van twaalf bollen in dezelfde kleur kopen om aan dit project te beginnen, en dat het dan weer niets wordt en ik met 24 bollen in de kast zit.
pi_136889311
*ontlurkt*

Ik heb ooit deze granny-stripe-deken (http://attic24.typepad.com/weblog/granny-stripe.html) gemaakt, en heb daar nog steeds elke dag plezier van. In heel veel kleurtjes, heel vrolijk.

En nou ga ik weer lurken, want ik ben mijn haakproject (een col) al wekenlang aan het negeren.
pi_136889335
Een granny stripe is inderdaad rete makkelijk, vrolijk, en kan leuk in helen velen kleuren!
Mokkel met stuntstok
pi_136889372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:33 schreef Mord_Sith het volgende:
Een granny stripe is inderdaad rete makkelijk, vrolijk, en kan leuk in helen velen kleuren!
plus Attic24 geeft goede uitleg waardoor per ongeluk meerderen/minderen (een beginnerskwaal) voorkomen kan worden..
pi_136889410
Oja de granny stripe, die is wel leuk voor tussendoor.
Verder staat mijn hoofd nu even niet naar haken, zal wel weer komen.
pi_136889568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:27 schreef Dipkip het volgende:
Hai!

Ik heb ooit jaren geleden bedacht dat ik van die kleine frummel amigarimumibeestjes wilde haken, zonder enige ervaring, dus dat faalde uiteraard keihard :') ik heb precies 1 hoofdbolletje weten te haken en toen de bende in een hoek van mijn hobbykast gegooid.

Nu ben ik langere tijd ziek en wil ik graag iets om handen hebben terwijl ik tv kijk. Ik heb nog een mand met verschillende bollen wol en haakgaren en een aantal haaknaalden. Ik ben niet in staat om naar een winkel te gaan om ander spul te kopen, dus ik wil iets maken met wat ik heb.

Omdat ik dus echt opnieuw mezelf moet leren hoe haken werkt en iets heel simpels wil, dacht ik aan een deken. Maar dan echt de meest simpele deken ooit. En ook de meest hysterische deken ooit, gezien ik twaalf verschillende bollen in die mand heb zitten.

Denken jullie dat dit een kans van slagen heeft? Of zit ik na een paar uur hysterisch te janken tussen allemaal draden en naalden ;(

Ik keek naar dit "patroon" http://littlebirdiesecret(...)rocheted-afghan.html

Gezien dat zo'n bolletje me de eerste keer gelukt is heb ik er wel vertrouwen in dat ik 1 haaksteek kan leren. Als ik het goed interpreteer haakt ze zoals je ook een allereerste sjaal zou breien als je net leert breien. En gebruikt ze daarbij twee draden tegelijk.

Wat denken jullie? Goed plan?

Edit: Ik woon trouwens zowat op een Zeeman, dus als ik niet genoeg zou hebben, kan ik wel naar beneden voor meer. Maar ik wil graag wel opmaken wat ik heb, in plaats van twaalf bollen in dezelfde kleur kopen om aan dit project te beginnen, en dat het dan weer niets wordt en ik met 24 bollen in de kast zit.
granny stripe :), makkelijk, relatief snel en veel variatie in kleuren zijn leuk. Mijn deken is nog steeds heel mooi :)

En eehhmmm kon het niet laten niks mee te nemen natuurlijk bij zeeman hihih
By DMB
pi_136889683
Dat ziet er echt heel tof uit! :D Maar kan ik dat echt? Zonder ervaring?
pi_136889711
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Dipkip het volgende:
Dat ziet er echt heel tof uit! :D Maar kan ik dat echt? Zonder ervaring?
Weet je (denk je) hoe je lossen moet haken, en stokjes?
Mokkel met stuntstok
pi_136889754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Dipkip het volgende:
Dat ziet er echt heel tof uit! :D Maar kan ik dat echt? Zonder ervaring?
:Y Stokjes leren haken is heel eenvoudig op internet terug te vinden (youtube) en verder is het zeer eenvoudig.
pi_136889755
YEP ^O^
By DMB
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:43:13 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_136889761
Dipkip, mijn tweede haakproject ooit was een granny stripe deken.

En die is gewoon recht en mooi en groot. Ik denk dat het wel moet lukken :D
disclaimer
pi_136889796
quote:
99s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
Dipkip, mijn tweede haakproject ooit was een granny stripe deken.

En die is gewoon recht en mooi en groot. Ik denk dat het wel moet lukken :D
en die mocht er ook zeker zijn :)
By DMB
pi_136889826
Ik vind het toch wel grappig dat jullie het steeds over Gerda's hebben. Een vriendin van mij heet Gerda en die is echt het tegenovergestelde van mutsig :D
Verder mijd ik zulke groepen juist om die onbeholpen reacties en mensen die dingen totaal verkeerd lezen of interpreteren en dan heel 'intellectueel' willen gaan antwoorden zonder punten, komma's of hoofdletters en het alleen maar erger maken.

Geef mij jullie maar O+ ;)
pi_136889839
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Mord_Sith het volgende:
Weet je (denk je) hoe je lossen moet haken, en stokjes?
Op het moment weet ik helemaal niets :+ dat ene bolletje is vier jaar geleden ofzo.

Zal ik eerst een klein prutstukje maken om de basics te leren? En dan aan die fantastische kleurtjesdeken beginnen?
pi_136889861
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Op het moment weet ik helemaal niets :+ dat ene bolletje is vier jaar geleden ofzo.

Zal ik eerst een klein prutstukje maken om de basics te leren? En dan aan die fantastische kleurtjesdeken beginnen?
Ja gewoon doen joh! Stokjes en lossen zijn heul niet moeilijk. Komt echt wel goed, dat kun jij!
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')