abonnement Unibet Coolblue
pi_136616469
CUL / Speciaalbieren #3
CUL / Speciaalbieren #4
CUL / Speciaalbieren #5
CUL / Speciaalbieren #6
CUL / Speciaalbieren #7: pillen i.c.m. speciaalbier!
CUL / Speciaalbieren #8: Goede films & lekker bier!
CUL / Speciaalbieren #9: Laat de bocken maar weer komen
CUL / Speciaalbieren #10: Waar geuzes voor verrassingen kunnen zorgen!
CUL / Speciaalbieren #11: Bijzondere bieren drinken in je stamkroeg!
CUL / Speciaalbieren #12: Trappisten zijn lekker
CUL / Speciaalbieren #13: Westvleteren en IPA's
CUL / Speciaalbieren #14: Biertjes worden wit
CUL / Speciaalbieren #15: Zomerbieren
CUL / Speciaalbieren #16: Zomer? Bier!
CUL / Speciaalbieren #17: Fiddlin' in the Lion's Den
CUL / Speciaalbieren #18: Bock bock bock...
CUL / Speciaalbieren #19: Waar we lightbieren grondig de grond inboren!
CUL / Speciaalbieren #20: Bier bestellen.
CUL / Speciaalbieren #21: Bijna weer tijd voor de Bockjes
CUL / Speciaalbieren #22: Winterbieren in aantocht
CUL / Speciaalbieren #23: Wintertijd !

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!



Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
Schip ahoy!
pi_136616515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

De kloosterwinkel heeft alleen de meest recente batch, op dit moment batch 15. Voor andere batches zul je (internet)drankhandels af moeten struinen.
Dan zal het die wel worden.
Want ik rij juist langs omdat ik toch in de buurt ben en ik vind dat die flessen online te prijzig zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kan je beter naar www.debierschuur.eu gaan... ligt op 15km van La Trappe.
Neem misschien de moeite om de rondleiding ook te doen, is niet heel duur en leuk om te zien.
Waarom de bierschuur? Wat is het voordeel tov bierparadijs? Kennissen van me zijn namelijk erg tevreden over die laatste, zowel qua service als qua prijs. En de afstand maakt me niet zo heel veel uit. Maar als er een duidelijk onderscheid is?
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:30:26 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:27 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan zal het die wel worden.
Want ik rij juist langs omdat ik toch in de buurt ben en ik vind dat die flessen online te prijzig zijn.

[..]

Waarom de bierschuur? Wat is het voordeel tov bierparadijs? Kennissen van me zijn namelijk erg tevreden over die laatste, zowel qua service als qua prijs. En de afstand maakt me niet zo heel veel uit. Maar als er een duidelijk onderscheid is?
Tijdje geleden dat ik bij 't bierparadijs ben geweest, sowieso is die wel veel groter.
De afstand tot LaTrappe is minder gunstig daarom meldde ik het ;)

Heb gisteren dit in geslagen:



Enkele ervan ken ik al maar, een paar nog niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136616620
Wat heb je voor dat doosje Westvleteren betaald als ik vragen mag?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136616623
Groter = meer keuze = meer twijfel = meer geld uitgeven :P.

Maar als ik er dan toch ben moet ik het ook goed doen :) Zie dat ze ook Benno weer hebben, de trappist uit Oostenrijk!

Van bovenstaande heb ik de Westvleteren nog niet op en die Raging Bitch (geloof ik?) ook niet. De rest wel. Prima rijtje heb je staan :Y)
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:35:55 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616675
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef Mgolovic het volgende:
Wat heb je voor dat doosje Westvleteren betaald als ik vragen mag?
57 euro incl de "geschenkverpakking".
Misschien veel... maar normaal was het 8 euro per flesje.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136616722
Een krat is 51 euro. :D

Ik rijd gewoon 1 of 2 keer per jaar naar dat klooster. Liefst als je drie kratten mee mag nemen. En houd dan 1 krat voor mezelf, en die andere gebruik ik om het benzinegeld terug te verdienen :P
pi_136616747
Mooi rijtje bieren daar.

Ik mis in de OP Het Bierhuis in Breda: http://www.hetbierhuis.nl/index2.html
Deze heeft altijd een mooie collectie bieren, met regelmatig nieuwe bieren in het assortiment.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:40:40 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:38 schreef muzas het volgende:
Een krat is 51 euro. :D

Ik rijd gewoon 1 of 2 keer per jaar naar dat klooster. Liefst als je drie kratten mee mag nemen. En houd dan 1 krat voor mezelf, en die andere gebruik ik om het benzinegeld terug te verdienen :P
Ja ik weet dat t daar goedkoper is maar er heen rijden kost toch ook wel wat hahaha (alhoewel ik dat wel een keer wil doen).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136616803
Sowieso leuk. En dan nog ff langs oost-vleteren om wat pannepotjes te scoren :D
pi_136617488
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:38 schreef muzas het volgende:
Een krat is 51 euro. :D

Ik rijd gewoon 1 of 2 keer per jaar naar dat klooster. Liefst als je drie kratten mee mag nemen. En houd dan 1 krat voor mezelf, en die andere gebruik ik om het benzinegeld terug te verdienen :P
Want jij gooit dat spul in je tank?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_136617851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Want jij gooit dat spul in je tank?
Ja.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:32:45 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136619832
Ben trouwens benieuwd naar de Rochefort 10, hoor ik goede dingen ook over :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136620541
Bierparadijs in Meer trouwens? Daar was ik vorig jaar een keer geweest omdat ze adverteerden met 1000 verschillende bieren. Het viel me zwaaar tegen. Ik geloof nooit dat ze toen 1000 verschillende hadden. Geen struise bijvoorbeeld of andere kleine brouwerijen. Alleen het bekende belgische spul.


Die raging bitch is trouwens geweldig.
pi_136620620
Btw la trappe is in nederland en zeker bij het klooster veeeel duurder dan in belgie. Bijv. Jubelaris bij het klooster; 3,95. In essen; 2,50. Die oak aged weet ik niet precies dacht dat het een euro of 2-3 scheelde.
pi_136623359
Mja, als ik in België voldoende zie staan voor een nette prijs ga ik niet expres lang het klooster rijden, maar het punt is vooral dat ik ze hier in de buurt niet kan kopen en ze online achterlijk duur zijn.
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:35 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136623922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, als ik in België voldoende zie staan voor een nette prijs ga ik niet expres lang het klooster rijden, maar het punt is vooral dat ik ze hier in de buurt niet kan kopen en ze online achterlijk duur zijn.
La Trappe?
Toch wel verkrijgbaar bij de Gall&Gall...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136624025
La Trappe wel, maar niet de Quadrupel Oak Aged. Die ken ik nog niet namelijk, de rest wel.
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:03:05 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136624352
Ah...

Iemand een idee waar ik een setje proefglaasjes kan scoren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136624410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
La Trappe wel, maar niet de Quadrupel Oak Aged. Die ken ik nog niet namelijk, de rest wel.
die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
pi_136624462
proefglaasjes misschien bij een goede slijter?
of ikea?
pi_136625082
@TT, heerlijk bier die 12, maar wint het net niet van Rochefort 10 vind ik..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_136625809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:04 schreef mckroket het volgende:

[..]

die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
Daarom, het moet wel leuk blijven.
Ik vind de normale Quadrupel wel erg lekker dus wil het wel eens proberen, mits de prijs een beetje normaal is uiteraard.
Schip ahoy!
pi_136625992
gewoon duurder dan black damnation ;)
pi_136627221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:04 schreef mckroket het volgende:

[..]

die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
Toch kun je die 2 niet zomaar met elkaar vergelijken qua smaak. De Oak Aged is veel complexer van smaak, echt iets aparts.

Natuurlijk is het veel geld, maar 2 Euro naar 12 Euro (ze zijn goedkoper overigens) vanwege "een vatje" doet de smaak echt tekort.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136628404
ik snap het wel hoor. vaten moeten aangeschaft worden, langere lagertijd (tijd=geld)

alleen ik snap de hoeveelheid geld niet. waarom niet 5 of 6 euro. zo geweldig bijzonder is het basisbier namelijk niet.
het basisbier kost per 33cc ong 1,40 a 1,50 in nederland
nu kost 37,5cc opeens rond de 10 euro (kan iemand een juist prijs geven voor nederland?).
dat is nog al een prijsstijging... voor 5 euro zou ik het ook geloven hoor.

als ik heb in belgie zie staan neem ik hem misschien wel eens een keer mee. dat scheelt sowieso een paar euros. kijken of het wel zijn geld waard is.
pi_136629216
Gezien het Trappist Authentic certificaat van La Trappe mag je er vanuit gaan dat het geen pure commerciële beslissing is om deze verkoopprijs (ongeveer ¤ 9,- bij de kloosterwinkel als ik me niet vergis) te hanteren. Of het die ¤ 9,- waard is, is voor iedereen anders.

Dat is dan ook meteen de plaats waar je hem tegen de laagste prijs zult kunnen kopen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 februari 2014 @ 16:22:34 #28
414785 sirdanilot
pi_136630307
Die vaten zijn volgens mij gewoon erg duur. Een port/whisky/bourbon/wat dan ook maker geeft die niet zomaar weg bij het oud vuil. De vaten zijn jarenlang gerijpt en geven een intense smaak aan het bier.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136632113
Bij emelisse zijn de hout gerijpte whitelabels varierend van 3-5 euro voor een flesje 33cc. Dit is wel commercieel uitgebuit. Dus nogmaals; ik snap niet waarom het zo bijzonder duur is. De la trappes worden wel extreem lang gerijpt op vaten. Soms zelfs 1,5 jaar. Misschien is dat het?
pi_136632855
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
pi_136633880
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
1. Welke van de 2?
2. Het zijn 2 verschillende bieren, en allebei geen stouts, dus ik vind de vergelijking een beetje vreemd.


Kak, ik zie net pas dat het ene een glas is. Op de foto dacht ik dat het een andere fles was :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 19:10:48 #32
45833 crew  Fogel
pi_136636566
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
Waarom post je eigenlijk niet gewoon de naam of doe je de foto in img tags?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:50:49 #33
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136638274
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
Rogue heeft wel een paar aardige bieren ja, maar de mocha porter vond ik voornamelijk erg simpel.

En waarom je hier Guinness noemt... :?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_136638501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:50 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Rogue heeft wel een paar aardige bieren ja, maar de mocha porter vond ik voornamelijk erg simpel.
Elke keer als ik bij de winkel ben waar ik m'n bier haal zie ik een Rogue Voodoo Doughnut brouwsel staan. Ik weet niet meer welke, want ze zitten allemaal in een roze fles, geloof ik. Stiekem wil ik er ooit nog wel eens eentje proberen, maar $13.99 vind ik een beetje prijzig. :P.

quote:
En waarom je hier Guinness noemt... :?
Dat vroeg ik me dus ook af.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_136638770
Over porters en stouta gesproken: wat is nu het verschil? Ik weet dat een sterke porter vroeger stout porter werd genoemd, en later alleen maar als stout aangeduid werd.
Maar ik kom regelmatig porters tegen van 7% of zelfs imperial porters van 9%. Kwa basis smaken ze in mijn ogen ook hetzelfde.
Heb ik geen smaak of zit er een kern van waarheid in?
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:14:41 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136639442
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom post je eigenlijk niet gewoon de naam of doe je de foto in img tags?
En wat zit er in vredesnaam in dat schaaltje. En die vliegen, wtf? :D.

Anyway, on topic: Morgen hoor ik of een vriend van me een reservering bij de Westvleteren-hotline heeft weten los te peuteren. Op de heen- of terugweg pikken we de winkel in Gent uit de OP nog even mee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136642377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:57 schreef mckroket het volgende:
Bij emelisse zijn de hout gerijpte whitelabels varierend van 3-5 euro voor een flesje 33cc. Dit is wel commercieel uitgebuit. Dus nogmaals; ik snap niet waarom het zo bijzonder duur is. De la trappes worden wel extreem lang gerijpt op vaten. Soms zelfs 1,5 jaar. Misschien is dat het?
Ik zou zeggen: vraag het ze i.p.v. ze te beschuldigen van commerciële uitbuiting. Bij een normale brouwerij zou dat zeker het geval kunnen zijn, bij een Trappisten brouwerij ligt dat wel wat anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mgolovic op 12-02-2014 21:14:33 ]
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136651781
Hoho ik beschuldig niemand. Ik vraag me alleen af waarom het zo duur is. Zeker als je kijkt naar de commerciele doeleindens van andere brouwerijen en dat afzet tegenover de prijzen die la trappe rekent.. dan is la trappe gewoon een heel stuk duurder. Maakt mij niet uit, ik wil alleen weten weten waarom.
Bovendien is het niet helemaal waar wat je zegt over trappisten kloosters. Als ze geld nodig hebben dan maken ze gewoon wat extra producten (westvleteren bouwsteenboxen, la trappa isidor). Waarom niet een product duurder maken?
  donderdag 13 februari 2014 @ 03:16:32 #39
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_136652702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:03 schreef nils7 het volgende:
Ah...

Iemand een idee waar ik een setje proefglaasjes kan scoren?
Bedoel je proefglaasjes als in kleine versies van bestaande merken of echte bierproefglaasjes?

Indien 't laatste: de Tastevin A12 is een officieel ISO bierproefglas (wordt ook voor wijn gebruikt) Even googlen. Laatst 3 dozen besteld.
  donderdag 13 februari 2014 @ 05:24:38 #40
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136652774
Een paar flesjes Duits craft beer van Braustelle gekocht;

Hoppeditz
Ottekolong
Pimock

Eerste twee waren erg aangenaam, niet super speciaal maar erg goed gemaakt en smakelijk. Er stonden ook nog een paar flesjes Gose en Berliner Weisse, misschien pik ik die ook nog wel op. Wel een beetje aan de prijs, maar leuk om te zien dat in Duitsland ook nieuwe brouwerijen bij komen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:03:03 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136653791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 03:16 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Bedoel je proefglaasjes als in kleine versies van bestaande merken of echte bierproefglaasjes?

Indien 't laatste: de Tastevin A12 is een officieel ISO bierproefglas (wordt ook voor wijn gebruikt) Even googlen. Laatst 3 dozen besteld.
De laatste en thnx :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136653853
Inderdaad goed om te zien, dat de Duitsers ook wat 'losser' beginnen te worden met bierbrouwen en experimenteren.
Stop rockin' the boat.
pi_136655746
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:04 schreef mckroket het volgende:

[..]

die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
Ze zijn wel erg duur inderdaad maar een deel van de batches die ik op heb waren echt fenomenaal. Ik leg wel vaker een tientje neer voor een flesje, meestal is het dan import overigens. Maar als je 12 euro per flesje betaalt voor die oak aged dan leg je ook wel echt teveel neer hoor. Heb er nog nooit meer dan 9.50 voor betaald.

de gewone quadrupel is idd niet erg bijzonder, vooral omdat het te zoet is. Het is echter wel een goed basisbier om dingen mee te doen. Laat hem een tijdje liggen en hij wordt erg lekker hoor. Ik vind het een van de bieren die het beste oud wordt, en de oak aged variant is regelmatig geweldig.

[ Bericht 5% gewijzigd door WJMW op 13-02-2014 10:40:30 ]
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 10:54:37 #44
414785 sirdanilot
pi_136656266
Ik vind de gewone quadrupel prima te drinken voor zijn relatief lage prijs. Het is geen bernardus, rochefort of westvleteren, maar t is gewoon een lekker bier met veel, complexe smaak.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136670208
Zo vandaag ff naar mn winkel geweest in belgie... ze hebben nu de molen! Hel en verdoemenis ingeslagen, want het was maar 2,34! Ze hebben nu ook dat roque bier dat hierboven beschreven was. 1 zon roze fles was met pindakaas en banaan ofzo haha. Maar die heb ik laten staan. Geen idee wat de prijzen waren, dat staat bijna nergens bij. Ook 2 flessen thornbrigde meegenomen, die waren maar 3,50 voor een halve liter. Nog nooit wat van hun op.
pi_136674470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:50 schreef Curchulain het volgende:

En waarom je hier Guinness noemt... :?
Omdat dat het eerste bier is wat door mijn hoofd schoot als vergelijking qua smaak. Is misschien ook niet de juiste maar dat is dan een tweede.

quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:14 schreef JDude het volgende:

En wat zit er in vredesnaam in dat schaaltje. En die vliegen, wtf? :D.


In dat schaaltje zit fijn gedroogde Thaise noten en vruchten die als borrelhapje dienen.
Veel beter dan die supermarkt rotzooi die je normaliter op de tafels ziet staan her en der. (zoutjes e.d.) En die vliegen is wat ik op al mijn foto's neerzet als idiote versiering. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2014 18:59:07 ]
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:01:16 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136674567
De Rochefort 10 staat vanavond op 't menu :)
Eens zien of die bevalt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 februari 2014 @ 19:01:56 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136674602
Overigens. Deze week Belgisch Bier in de aanbieding bij de AH. -25%. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:52:32 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136686224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef nils7 het volgende:
De Rochefort 10 staat vanavond op 't menu :)
Eens zien of die bevalt.
Erg plezant biertje.
Qua smaak een klein tintje grover dan een WV'12 maar zeker een fijn bier.
Voor de prijs/kwaliteit vind ik de Rochefort beter maar de Wv'12 heeft gewoon een iets zachtere slok die ik beter vind als de prijs niks zou uit maken.

Was aangenaamd verrast er door.
Zeker een aanrader!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:18:02 #50
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136687306
Vandaag een Evil Twin Imperial Biscotti Break Natale op... net alsof je Mon Chéri drinkt... laat ik Mon Chéri nu net erg lekker vinden :9
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_136692341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:50 schreef mckroket het volgende:
ik snap het wel hoor. vaten moeten aangeschaft worden, langere lagertijd (tijd=geld)

alleen ik snap de hoeveelheid geld niet. waarom niet 5 of 6 euro. zo geweldig bijzonder is het basisbier namelijk niet.
het basisbier kost per 33cc ong 1,40 a 1,50 in nederland
nu kost 37,5cc opeens rond de 10 euro (kan iemand een juist prijs geven voor nederland?).
dat is nog al een prijsstijging... voor 5 euro zou ik het ook geloven hoor.

als ik heb in belgie zie staan neem ik hem misschien wel eens een keer mee. dat scheelt sowieso een paar euros. kijken of het wel zijn geld waard is.
Ik werk in een brouwerij in Canada en ook wij stoppen bier in vaten. De vaten zijn inderdaad niet goedkoop, zo'n $200. Nu kan er ook bijna 200L in, dus laten we zeggen een $1 per/L alleen al aan kosten voor het vat. Dan is er de opslag, sommige bieren liggen inderdaad voor zeer lange tijd te rijpen. Kosten voor het op temperatuur houden van de ruimte (bij ons zijn de winters wat kouder dan in Nederland, gemiddeld zo'n -20). Het is, voor ons als wat kleinere brouwerij, ook veel extra werk. Het gaat allemaal met de hand dus daar zit ook veel toegevoegde waarde in. Dan is er ook nog de gelimiteerde oplages die er vaak zijn, en zeldzaam betekent een stijging in prijs.

Ik ben het met je eens dat het wel een gigantische groei in prijs is, soms is het wel belachelijk. Waarom dan toch? Vooral ook dat een brouwerij het ervoor kan vragen, het is toch iets ''speciaals''. De echte bier-gek betaald het toch wel.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 06:49:12 #52
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136692389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 06:24 schreef BenD het volgende:

[..]

Ik werk in een brouwerij in Canada en ook wij stoppen bier in vaten. De vaten zijn inderdaad niet goedkoop, zo'n $200. Nu kan er ook bijna 200L in, dus laten we zeggen een $1 per/L alleen al aan kosten voor het vat. Dan is er de opslag, sommige bieren liggen inderdaad voor zeer lange tijd te rijpen. Kosten voor het op temperatuur houden van de ruimte (bij ons zijn de winters wat kouder dan in Nederland, gemiddeld zo'n -20). Het is, voor ons als wat kleinere brouwerij, ook veel extra werk. Het gaat allemaal met de hand dus daar zit ook veel toegevoegde waarde in. Dan is er ook nog de gelimiteerde oplages die er vaak zijn, en zeldzaam betekent een stijging in prijs.

Ik ben het met je eens dat het wel een gigantische groei in prijs is, soms is het wel belachelijk. Waarom dan toch? Vooral ook dat een brouwerij het ervoor kan vragen, het is toch iets ''speciaals''. De echte bier-gek betaald het toch wel.
Cool, bij welke brouwerij werk je?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:31:07 #53
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_136693022
Ik blijf erbij, dit is het lekkerste (donkere) biertje:
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_136698892
gouden carolus, goed bier!

wat ik hoorde trouwens, dat struise op hun 75cc flessen gewoon 'goede wijn prijzen' hanteert.
dus geen berekende kosten oid. ergens logisch, ergens jammer, want ik vind bier zo leuk omdat het redelijk laag drempelig is.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54:55 #55
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_136699979
M'n plaatselijke kroeg heeft nu het Texelse Skuumkoppe, lekker biertje blijft dat _O_
pi_136708664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:31 schreef EDMAN- het volgende:
Ik blijf erbij, dit is het lekkerste (donkere) biertje:
[ afbeelding ]
Inderdaad erg smakelijk. Lang niet meer gedronken.
Stop rockin' the boat.
pi_136711428
Vanavond Kapittel donker :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_136723091
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 06:49 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Cool, bij welke brouwerij werk je?
Paddock Wood Brewing Co. in Saskatoon, Saskatchewan. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die daar biertjes van op hebben...
pi_136725695
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:56 schreef mckroket het volgende:

Die raging bitch is trouwens geweldig.
Dit.

Vanavond een 6-pack meegenomen, want ik kon niet kiezen. Ook Three Floyds' Alpha King, want ik kon nog steeds niet kiezen. :').

Overigens vond ik ook een fles wijn met daarop artwork van Ralph Steadman (die ook Flying Dog's labels doet), dus die ging ook mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 15 februari 2014 @ 02:57:25 #60
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136726333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:40 schreef BenD het volgende:

[..]

Paddock Wood Brewing Co. in Saskatoon, Saskatchewan. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die daar biertjes van op hebben...
Wel eens van gehoord maar nog niet in de liquor store gezien. Exporteren jullie naar BC?
pi_136726423
We verscheepten bijna iedere week een pallet naar BC. Sinds het bestelsysteem anders is geworden bijna niet meer.. We verkopen vooral in SK en AB, sinds kort ook te krijgen in MB. Voorheen dus te verkrijgen in BC en ON.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 03:34:17 #62
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136726446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:31 schreef EDMAN- het volgende:
Ik blijf erbij, dit is het lekkerste (donkere) biertje:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens.

Laatst de Westvleteren eens geprobeerd, mooi bier hoor maar een beetje overhyped.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 04:59:31 #63
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136726600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 03:27 schreef BenD het volgende:
We verscheepten bijna iedere week een pallet naar BC. Sinds het bestelsysteem anders is geworden bijna niet meer.. We verkopen vooral in SK en AB, sinds kort ook te krijgen in MB. Voorheen dus te verkrijgen in BC en ON.

Ja, jammer is dat, slechte keuze van BC. We krijgen eigenlijk alleen nog Canadees craft bier uit QC, en af en toe een paar uit ON. Zonde omdat er wel een hele grote markt voor is denk ik, b.v. Dieu de Ciel en Trou de Diable verkopen ook goed hier. Beetje raar dat er meer Noors bier te krijgen is dan uit de rest van Canada samen ;)

Maar er zitten liquor law reforms aan te komen, misschien dat het verandert.
pi_136727066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef borisz het volgende:
Overigens. Deze week Belgisch Bier in de aanbieding bij de AH. -25%. :s)
Goede tip, want daardoor zijn sommige biertjes nu best goed te betalen. Ik ga maar even wat losse Chimay, Westmalle en Maredsous scoren denk ik.
Schip ahoy!
  zaterdag 15 februari 2014 @ 09:22:01 #65
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136727484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 04:59 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat, slechte keuze van BC. We krijgen eigenlijk alleen nog Canadees craft bier uit QC, en af en toe een paar uit ON. Zonde omdat er wel een hele grote markt voor is denk ik, b.v. Dieu de Ciel en Trou de Diable verkopen ook goed hier. Beetje raar dat er meer Noors bier te krijgen is dan uit de rest van Canada samen ;)

Maar er zitten liquor law reforms aan te komen, misschien dat het verandert.
Hier hebben we een beetje met een Canadese golf te maken. De afgelopen paar maanden ben ik opeens Flying Monkeys, Great Lakes, Muskoka, Trois Mousquetaires, Brasseurs du Monde, en Trou du Diable tegengekomen... Van Trou du Diable heb ik de MacTavish nu hier staan, ben benieuwd.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 09:28:38 #66
45833 crew  Fogel
pi_136727577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 04:59 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat, slechte keuze van BC. We krijgen eigenlijk alleen nog Canadees craft bier uit QC, en af en toe een paar uit ON. Zonde omdat er wel een hele grote markt voor is denk ik, b.v. Dieu de Ciel en Trou de Diable verkopen ook goed hier. Beetje raar dat er meer Noors bier te krijgen is dan uit de rest van Canada samen ;)

Maar er zitten liquor law reforms aan te komen, misschien dat het verandert.
Het enige Canadese bier dat ik Noorwegen kan kopen is La Grivoise de Noel.
Daarintegen hebben ze wel 105 verschillende soorten Noors bier bij Vinmonopolet (en nog een aantal meer in de supermarkten, maar daar mag slechts maximaal 5% in zitten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_136793455
Ik dronk gisteren een Antwerps Seefbiertje. Uit de fles schonk ik hem in een normaal bierglas. Ik heb nog nooit zo'n levendig biertje gezien, de bubbels bleven maar komen. Fris biertje maar toch heel erg troebel als je het onderste uit de fles ook nog bij het glas doet.
pi_136798214
Net een Weltenburger barock dunkel op. Lekker biertje. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 17 februari 2014 @ 01:21:50 #69
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136800093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Hier hebben we een beetje met een Canadese golf te maken. De afgelopen paar maanden ben ik opeens Flying Monkeys, Great Lakes, Muskoka, Trois Mousquetaires, Brasseurs du Monde, en Trou du Diable tegengekomen... Van Trou du Diable heb ik de MacTavish nu hier staan, ben benieuwd.
Brasseurs du Monde zou ik ook graag zien hier, een collega uit Quebec neemt wel eens wat mee en dat bevalt tot nu toe prima. Van Le Trou is La Buteuse een aanrader; een echt lekkere tripel, wat best zeldzaam voor een Noord Amerikaanse brouwerij. Ze hebben ook een wild ale (Dulcis Succubus) waar mensen erg enthousiast over zijn, maar die kost $25 per fles.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het enige Canadese bier dat ik Noorwegen kan kopen is La Grivoise de Noel.
Daarintegen hebben ze wel 105 verschillende soorten Noors bier bij Vinmonopolet (en nog een aantal meer in de supermarkten, maar daar mag slechts maximaal 5% in zitten).
De wat betere private liquor stores hebben eigenlijk altijd wel een bier of 3-4 van Nøgne ø staan en her en der kom ik ook regelmatig Handbryggeriet tegen. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van Nøgne ø, wel een beetje prijzig maar zeker het geld waard.

Komende week komt er een lichting Cantillon binnen, kijken of ik een fles Fou Foune of Lou Pepe kan bemachtigen :)
pi_136817159
Uurtje of wat geleden na de lunch mijzelf op weg naar even ouderwets getrakteerd op een pot ouderwets Heineken bier van de tap.(1/2 liter :9~ )

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2014 16:54:57 ]
  maandag 17 februari 2014 @ 19:44:11 #71
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136822943
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:21 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Brasseurs du Monde zou ik ook graag zien hier, een collega uit Quebec neemt wel eens wat mee en dat bevalt tot nu toe prima. Van Le Trou is La Buteuse een aanrader; een echt lekkere tripel, wat best zeldzaam voor een Noord Amerikaanse brouwerij. Ze hebben ook een wild ale (Dulcis Succubus) waar mensen erg enthousiast over zijn, maar die kost $25 per fles.

[..]
Van Trou du Diable hadden ze maar twee soorten. MacTavish was de goedkopere van de twee. De andere kan ik me niet herinneren.

quote:
De wat betere private liquor stores hebben eigenlijk altijd wel een bier of 3-4 van Nøgne ø staan en her en der kom ik ook regelmatig Handbryggeriet tegen. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van Nøgne ø, wel een beetje prijzig maar zeker het geld waard.

Komende week komt er een lichting Cantillon binnen, kijken of ik een fles Fou Foune of Lou Pepe kan bemachtigen :)
Nøgne Ø is niet onaardig maar ik heb tegenwoordig liever Haandbryggeriet (ook vanwege de enige toko waar Ø wordt verkocht; daar kom ik niet meer). Lervig is de derde Noorse brouwerij die ik hier tegenkom.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:44:02 #72
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136870921
Vandaag bij de Mitra gevraagd of ze de nieuwe trappist uit Zundert toevallig hadden. Stond er achter de balie op de grond 1 krat, maximaal 2 flesjes per persoon *O* *O* *O* *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_136873586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:44 schreef hmmmz het volgende:
Vandaag bij de Mitra gevraagd of ze de nieuwe trappist uit Zundert toevallig hadden. Stond er achter de balie op de grond 1 krat, maximaal 2 flesjes per persoon *O* *O* *O* *O*
Sligro verkoopt ze (paar weken geleden iig) in overvloed. Ik heb er een 8-pack gehaald, stonden er genoeg.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136876652
Hij is best oké. Ik ga binnenkort ook maar eens kijken of ik er ergens nog een paar kan scoren voor een nette prijs.
Schip ahoy!
pi_136885811
Jan Linders heeft em hier voor ¤2, Mitra ¤2,75 ofzoiets.
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:48:59 #76
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136943953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:33 schreef Helly het volgende:
a ¤2,75 ofz
Mitra was hier 2,50.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:09:08 #77
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136949760
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:14 schreef JDude het volgende:

Anyway, on topic: Morgen hoor ik of een vriend van me een reservering bij de Westvleteren-hotline heeft weten los te peuteren. Op de heen- of terugweg pikken we de winkel in Gent uit de OP nog even mee.
Overmorgen 2 kratjes '12' oppikken. Met z'n drieën te delen, dat wel. Hopduvel op de heenweg en na Vleteren nog even kijken wat een Franse hypermarche in het bierassortiment heeft. Road trip! *O*.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136951418
Net over de grens bij vleteren; mont des cats trappist
pi_136952879
Renaissance paradox pilsner _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_136962210
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Overmorgen 2 kratjes '12' oppikken. Met z'n drieën te delen, dat wel. Hopduvel op de heenweg en na Vleteren nog even kijken wat een Franse hypermarche in het bierassortiment heeft. Road trip! *O*.
Mooie roadtrip in het verschiet. Ik was er in Januari, helaas was de kroeg tegenover gesloten.
Als je toch op bierreis bent, stop even in Woesten-Vleteren bij de Deca Brouwerij http://www.decabrouwerij.com/ . Daar wordt ook een gedeelte vn de Struise Brouwers gebrouwen. Ik kreeg toen ook een kleine rondleiding, ze waren volop aan het brouwen.

En als je er toevallig op zaterdagmiddag bent tussen 14:00 en 17:00 uur, pak hier een biertje http://struise.com/ , in Oost Vleteren.
Stop rockin' the boat.
pi_136964543
Gisteren deze geprobeerd:



Echt niet mijn ding. Rooksmaak is prima, maar dit smaakte gewoon naar asbak. Daarna de smaak weggespoeld met een Gulden Draak Quadrupel, die beviel beter.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136967586
Goeie tip inderdaad. Als je op zaterdag er bent, zeker te weten naar struise gaan! Is alleen die dag open. Neem wel een pak geld mee, ze maken zoveel lekkers!
Owja en weer een paar kilometer verderop, watou, de sint bernardus brouwerij. En ook ergens daar in de buurt zitten de dolle brouwers. Ook puik spul. Die hele hoek van vlaanderen, de zogenaamde west hoek, is 1 groot walhalla van bierbrouwers.
pi_136970736
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Overmorgen 2 kratjes '12' oppikken. Met z'n drieën te delen, dat wel. Hopduvel op de heenweg en na Vleteren nog even kijken wat een Franse hypermarche in het bierassortiment heeft. Road trip! *O*.
Ik ben zelf meer fan van drankenhandel geers (net boven gent) is een stuk goedkoper dan de hopduvel en heeft vrijwel hetzelfde assortiment.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:51:58 #84
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_136977545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:28 schreef mckroket het volgende:
Net over de grens bij vleteren; mont des cats trappist
Is officieel geen trappist toch? Iemand de Amerikaanse trappist al geproefd: http://www.hln.be/hln/nl/(...)lt-van-de-band.dhtml
pi_136978527
Sinds juni 2011 brengt ook de Franse Abdij op de Katsberg in Godewaarsvelde een trappistenbier op de markt, Mont des Cats. Dit krijgt echter niet het logo "Authentic Trappist Product" omdat het niet ter plaatse maar bij Chimay wordt gebrouwen.
Stop rockin' the boat.
pi_136991339
Klopt. Geen erkend trappistbier maar dat maakt het niet geen trappistbier.
pi_136991665
Volgens mij valt het daardoor onder Abdijbier ipv Trappist.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2014 @ 21:47:52 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136993434
Crabbies Ginger Beer Spiced Orange

Proost :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:48:05 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136996894
Vandaag heeft mij een La Trappe blond bijgestaan bij het diner :9
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137017378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:09 schreef Mgolovic het volgende:
Gisteren deze geprobeerd:

[ afbeelding ]

Echt niet mijn ding. Rooksmaak is prima, maar dit smaakte gewoon naar asbak. Daarna de smaak weggespoeld met een Gulden Draak Quadrupel, die beviel beter.
Hoe bevallen de andere bieren van Duits en Lauret jou?

Ik heb een paar van deze flesjes ingeslagen om te bewaren, samen met een paar van vorig jaar. Normaal ben ik erg gecharmeerd van deze brouwerij en ik meen dat ik de '12 versie wel goed vond op een proeverij. Toch maar eens een flesje openmaken om mogelijk kastruimte te besparen? :P
pi_137031888
The Duck-Rabbit Porter is best wel een lekker biertje :9
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_137082344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:23 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Hoe bevallen de andere bieren van Duits en Lauret jou?

Ik heb een paar van deze flesjes ingeslagen om te bewaren, samen met een paar van vorig jaar. Normaal ben ik erg gecharmeerd van deze brouwerij en ik meen dat ik de '12 versie wel goed vond op een proeverij. Toch maar eens een flesje openmaken om mogelijk kastruimte te besparen? :P
Moet zeggen dat dit mijn eerste van Duits en Lauret was, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_137290977
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:13 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dit mijn eerste van Duits en Lauret was, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Stouts/porters zijn niet voor iedereen en daar bovenop nog gerookte mout maakt het vrij heftig en afwijkend wat betreft smaak. Ik vond de Tevreden niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij van wordt.

Hetzelfde heb je met de Bronckhorst Nightporter (stout overheerst) versus de Midnight Porter (hoog alcoholpercentage wat meer zoet introduceert en het toegankelijker maakt). Dat is niet ten nadele van de Midnight Porter trouwens; dat is domweg een heel goed bier.
pi_137331971
Ik drink nu een lekkere Barbar, goed honingbiertje. :9~

Laatst gedronken op cafe in Antwerpen en vorige week had Mitra dit biertje 8 halen, 6 betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2014 23:29:05 ]
pi_137336696
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef travelman het volgende:

[..]

Is officieel geen trappist toch? Iemand de Amerikaanse trappist al geproefd: http://www.hln.be/hln/nl/(...)lt-van-de-band.dhtml
Nog niet gehad, ik heb wel mijn hand weten te leggen op allebei de varianten van Engelszell. Binnenkort maar eens proberen!
Schip ahoy!
  maandag 3 maart 2014 @ 08:52:10 #96
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_137337076
Even meelezen hier, als fan van verschillende bieren.
Toen ik nog in België woonde was het heerlijk, bij de Carrefour wekelijks andere geschenkverpakkingen van de vreemdste brouwerijtjes incl glas. Zo heb ik heel mijn kast vol met glazen gekregen.
Nu ik weer in Nederland woon begint het een dure hobby te worden. En een zoektocht naar winkels die van alles verkopen.

Daarom heb ik nu La Chouffe en Leffe Royale in de koelkast, die lagen deze week opeens in het schap van mijn vaste supermarkt.
Helaas wel mijn laatste Leffe glas kapotgegooid bij het afwassen :(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_137337239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

Stouts/porters zijn niet voor iedereen en daar bovenop nog gerookte mout maakt het vrij heftig en afwijkend wat betreft smaak. Ik vond de Tevreden niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij van wordt.

Hetzelfde heb je met de Bronckhorst Nightporter (stout overheerst) versus de Midnight Porter (hoog alcoholpercentage wat meer zoet introduceert en het toegankelijker maakt). Dat is niet ten nadele van de Midnight Porter trouwens; dat is domweg een heel goed bier.
Ik denk dat het dat is idd. Afgelopen weekend Rasputin gedronken van De Molen. Heeft meerdere prijzen gewonnen als ik het goed heb begrepen maar echt geweldig vond ik hem niet. Te waterig naar mijn idee. Misschien zijn stouts/porters gewoon niet aan mij besteed. Blijf het wel nog een tijdje proberen in ieder geval :) .

Blanche Namur heeft me positief verrast. Daarentegen viel Korenwolf me erg tegen, zeker na die Blanche Namur.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 10:25:02 #98
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137338786
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:



Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_137344107
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:

[ afbeelding ]

Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Heb ik er een aantal van thuis liggen ja. Hoeft ook niet ijskoud imho. LEkker biertje.
జ్ఞ‌ా
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 13:41:52 #100
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137344184
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:38 schreef µ het volgende:

[..]

Heb ik er een aantal van thuis liggen ja. Hoeft ook niet ijskoud imho. LEkker biertje.
Is er wel 1 waar je na 1 ook echt wel genoeg van hebt, maar bij een toastje ofzo in plaats van een wijntje: doen!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 3 maart 2014 @ 15:22:52 #101
221912 minilot
Nancy boy
pi_137347022
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:

[ afbeelding ]

Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Wie zulke lekkere einkorn/spelt-chocoladecakes maakt, die vertrouw ik qua smaak wel. ;)
Ik kwam net toevallig langs een Mitra en kijk wat er nu in mijn koelkast staat!


Vanavond eens opdrinken, ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip in elk geval. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 15:37:26 #102
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137347465
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Wie zulke lekkere einkorn/spelt-chocoladecakes maakt, die vertrouw ik qua smaak wel. ;)
Ik kwam net toevallig langs een Mitra en kijk wat er nu in mijn koelkast staat!
[ afbeelding ]

Vanavond eens opdrinken, ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip in elk geval. ^O^
Haha :D !
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 3 maart 2014 @ 15:47:40 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137347794
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Wie zulke lekkere einkorn/spelt-chocoladecakes maakt, die vertrouw ik qua smaak wel. ;)
Ik kwam net toevallig langs een Mitra en kijk wat er nu in mijn koelkast staat!
[ afbeelding ]

Vanavond eens opdrinken, ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip in elk geval. ^O^
Die is echt heerlijk :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 3 maart 2014 @ 16:10:49 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137348594
Oh die moet ik onthouden! Mijn lief zou hem waarschijnlijk echt super vinden O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 16:28:18 #105
45833 crew  Fogel
pi_137349202
Ik vind die ook goed te drinken. Jammer dat ik er maar een fles van mee naar huis genomen had.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_137354047
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:05 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik denk dat het dat is idd. Afgelopen weekend Rasputin gedronken van De Molen. Heeft meerdere prijzen gewonnen als ik het goed heb begrepen maar echt geweldig vond ik hem niet. Te waterig naar mijn idee. Misschien zijn stouts/porters gewoon niet aan mij besteed. Blijf het wel nog een tijdje proberen in ieder geval :) .

Blanche Namur heeft me positief verrast. Daarentegen viel Korenwolf me erg tegen, zeker na die Blanche Namur.
Mmmm, waterig is zo'n beetje het laatste waar ik aan denk als het om Rasputin gaat. Het heeft juist een zeer uitgesproken smaak (bitter/koffie/chocolade) en is ietwat stroperig. Witbier neigt meer naar de licht zure kant en is dus iets heel anders wat betreft de smaak.

Het is wel zo dat je zo'n porter of stout niet even moet wegtikken; je moet deze eerst op de juiste temperatuur laten komen en dan vrij rustig drinken. Ik zou een iets goedkopere optie aanbevelen voor verdere "tests"; de Nightporter en Midnight Porter van Bronckhorst zijn allebei goed, de laatstgenoemde is zwaar en wat zoetiger en daardoor wat toegankelijker, de eerstgenoemde heeft een meer uitgesproken porter/stout smaak.
pi_137365280
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

Mmmm, waterig is zo'n beetje het laatste waar ik aan denk als het om Rasputin gaat. Het heeft juist een zeer uitgesproken smaak (bitter/koffie/chocolade) en is ietwat stroperig. Witbier neigt meer naar de licht zure kant en is dus iets heel anders wat betreft de smaak.
Met waterig bedoel ik overigens niet de smaak. Die is absoluut vol met inderdaad herkenbare smaken. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld quadrupels vaak voller, misschien romiger?, aanvoelen in je mond. Stroperig vond ik hem zeker niet. Hel & Verdoemenis vond ik qua smaak, maar ook qua "volheid" een stuk beter.

Witbier is inderdaad totaal iets anders. Ik heb ze dan ook niet op de zelfde avond gedronken. :)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_137402566
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:

[ afbeelding ]

Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Hey, ik was eerder. :6
  woensdag 5 maart 2014 @ 01:42:59 #109
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_137403919
Ik was net een beetje teleurgesteld over de Emelisse white label russian imperial stout Ardbeg barrel aged (langste naam ooit voor een bier dat ik gedronken heb..) Nu vond ik de Dochter van de Korenaar Embrasse Ardbeg barrel aged wel heul erg lekker, maar die is nou niet echt goed verkrijgbaar, dus weet iemand van jullie een smakelijk alternatief? Hou dus erg van die turfsmaak aan bier, maar een stout-achtige vind ik minder, hou meer van quadrupel-achtig.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:05:27 #110
408930 Chandos
The General
pi_137480867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 01:42 schreef Opperprutser het volgende:
Ik was net een beetje teleurgesteld over de Emelisse white label russian imperial stout Ardbeg barrel aged (langste naam ooit voor een bier dat ik gedronken heb..) Nu vond ik de Dochter van de Korenaar Embrasse Ardbeg barrel aged wel heul erg lekker, maar die is nou niet echt goed verkrijgbaar, dus weet iemand van jullie een smakelijk alternatief? Hou dus erg van die turfsmaak aan bier, maar een stout-achtige vind ik minder, hou meer van quadrupel-achtig.
Misschien is 't Ij Barley Wine dan een optie. Die is ook op eikenhouten vaten gerijpt maar doorgaans wat goedkoper dan IRS die barrel aged zijn.
pi_137483577
ik heb gister de duvel tripel hop mosiac (2014) op. wat een geweldig bier! zoveel beter dan de normale duvel.
heerlijke geur en smaak van fruit en vooral bosbessen.
eigenlijk zouden ze de normale duvel moeten verbieden als blijkt dat ze dit kunnen maken.
pi_137484400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:29 schreef mckroket het volgende:
ik heb gister de duvel tripel hop mosiac (2014) op. wat een geweldig bier! zoveel beter dan de normale duvel.
heerlijke geur en smaak van fruit en vooral bosbessen.
eigenlijk zouden ze de normale duvel moeten verbieden als blijkt dat ze dit kunnen maken.
Hoe verhoudt ie zich tot voorgaande jaren?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 15:07:26 #113
414785 sirdanilot
pi_137484706
Laatst had ik een Brigand op. Lekker tripel-achtig biertje !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137484805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:

[..]

Hoe verhoudt ie zich tot voorgaande jaren?
ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet op heb... citra was de eerste en sorachi ace de tweede.. ik ben citra fan dus jammer dat ik dat gemist heb :P. sorachi ace schijnt een heel bijzondere hop te zijn, die hop heb ik nog nooit op. maar volgens mij is die misschien nog wel ergens te krijgen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:16:43 #115
408930 Chandos
The General
pi_137486858
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:29 schreef mckroket het volgende:
ik heb gister de duvel tripel hop mosiac (2014) op. wat een geweldig bier! zoveel beter dan de normale duvel.
heerlijke geur en smaak van fruit en vooral bosbessen.
eigenlijk zouden ze de normale duvel moeten verbieden als blijkt dat ze dit kunnen maken.
Ben benieuwd, ik heb enkel die van vorig jaar (veelvuldig) gedronken en vond het fantastisch spul. Fris, moeilijk te plaatsen smaak: enerzijds typisch Duvel, maar fruitiger. Ben heel benieuwd naar de 2014 editie!
pi_137487606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:11 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet op heb... citra was de eerste en sorachi ace de tweede.. ik ben citra fan dus jammer dat ik dat gemist heb :P. sorachi ace schijnt een heel bijzondere hop te zijn, die hop heb ik nog nooit op. maar volgens mij is die misschien nog wel ergens te krijgen.
Als hij nog te krijgen is is hij waarschijnlijk wel een stuk minder geworden. Hoppige bieren moet je echt vers drinken
pi_137491347
En ik heb me net een Gueuze Tilquin ingekletst
Wat een bier _O_
pi_137491876
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:07 schreef sirdanilot het volgende:
Laatst had ik een Brigand op. Lekker tripel-achtig biertje !
Brigand is wel oké ja. Ik ga zo even wat flesjes selecteren voor mee op wintersport 8-).
En ter plekke natuurlijk ook kijken of ze nog wat lekker lokaal spul hebben.
Schip ahoy!
pi_137495981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:38 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:

[..]

Als hij nog te krijgen is is hij waarschijnlijk wel een stuk minder geworden. Hoppige bieren moet je echt vers drinken
Bitterheid gaat toch achteruit? De smaak toch niet? Want die duvels zijn geen ipas ofzo toch, die zijn niet veel meer bitter dan normaal, die 3de hop is allen als dryhop gebruikt?
Bovendien is de vorige net een jaartje oud. Dat moet kunnen tocb. Zo vaak ipas op van een jaar oud, niks mis mee.
pi_137496245
Of heb ik het fout? Vervliegen juist de aromas?
Ik leer graag bij, iemand die het weet!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 04:06:39 #121
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137506736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:48 schreef mckroket het volgende:
Of heb ik het fout? Vervliegen juist de aromas?
Ik leer graag bij, iemand die het weet!
De frisse hoparoma's en -smaak (dus vanuit het dryhoppen inderdaad) worden zwakker als je een sterk gehopt bier lang bewaart. De bitterheid blijft wel en de smaak ontwikkelt sowieso in iets heel anders (zoals bij sterk hoppige barleywines b.v.).

En als je het fruitige van Citra en Mosaic waardeert zou ik zulke bieren zo jong mogelijk drinken. Er zit, in mijn ervaring, ook een groot verschil in een IPA van een maand oud of ééntje van een jaar, ik kan je echt aanraden eens een echt verse te proberen. Hoewel ik ook wel IPA's van meer dan een jaar oud heb gedronken die nog steeds heel lekker waren.

Mosaic is wel echt een top-hopsoort als je van fruitige hop houdt trouwens, ik ben er een groot fan van.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 05:43:11 #122
369821 BenD
in Canada
pi_137506916
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:06 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

De frisse hoparoma's en -smaak (dus vanuit het dryhoppen inderdaad) worden zwakker als je een sterk gehopt bier lang bewaart. De bitterheid blijft wel en de smaak ontwikkelt sowieso in iets heel anders (zoals bij sterk hoppige barleywines b.v.).

En als je het fruitige van Citra en Mosaic waardeert zou ik zulke bieren zo jong mogelijk drinken. Er zit, in mijn ervaring, ook een groot verschil in een IPA van een maand oud of ééntje van een jaar, ik kan je echt aanraden eens een echt verse te proberen. Hoewel ik ook wel IPA's van meer dan een jaar oud heb gedronken die nog steeds heel lekker waren.

Mosaic is wel echt een top-hopsoort als je van fruitige hop houdt trouwens, ik ben er een groot fan van.
Mee eens!

Mosaic is heerlijk ja! Kaleidoscope van Philips is echt super! Ik heb met me baas gepraat over het binnenhalen van de mosaic-hop en hij heeft ermee ingestemd. Hopelijk binnenkort snel een nieuwe IPA maken!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:19:16 #123
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137506952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:28 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:
En ik heb me net een Gueuze Tilquin ingekletst
Wat een bier _O_
Nice! Ik heb een fles in de "bierkelder" staan om t.z.t. een keer open te trekken. Hoe lang heb je hem bewaard?

Algemeen over gueuzes; als ik op de webshop van De Molen kijk zijn de prijzen ongeveer gelijk aan wat ik in Canada betaal voor Cantillon en Tilquin. Zijn die prijzen een beetje representatief voor wat je in Nederland betaalt?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:56:04 #124
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137506995
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:43 schreef BenD het volgende:

[..]

Mee eens!

Mosaic is heerlijk ja! Kaleidoscope van Philips is echt super! Ik heb met me baas gepraat over het binnenhalen van de mosaic-hop en hij heeft ermee ingestemd. Hopelijk binnenkort snel een nieuwe IPA maken!
Cool! Kaleidoscope is wel mijn favoriete Phillips bier, misschien gedeeld nu Cabin Fever weer te krijgen is. Wordt het een normale IPA of een imperial?
pi_137510785
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:19 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Nice! Ik heb een fles in de "bierkelder" staan om t.z.t. een keer open te trekken. Hoe lang heb je hem bewaard?

Algemeen over gueuzes; als ik op de webshop van De Molen kijk zijn de prijzen ongeveer gelijk aan wat ik in Canada betaal voor Cantillon en Tilquin. Zijn die prijzen een beetje representatief voor wat je in Nederland betaalt?
Deze was vrij jong, ben verhuisd en heb hier geen kelder ;(

Heb even gekeken op die website en ik geloof dat ze wel iets duurder zijn dan ik betaal.
Was net nog even bij de slijter en wat ingeslagen, Tilquin en Oud Beersel voor 4,90 (37,5cl) en een Cantillon voor 5,90
pi_137511841
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:19 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Nice! Ik heb een fles in de "bierkelder" staan om t.z.t. een keer open te trekken. Hoe lang heb je hem bewaard?

Algemeen over gueuzes; als ik op de webshop van De Molen kijk zijn de prijzen ongeveer gelijk aan wat ik in Canada betaal voor Cantillon en Tilquin. Zijn die prijzen een beetje representatief voor wat je in Nederland betaalt?
Bij deze webwinkel zijn ze goedkoper: http://www.utrechtsehuis.nl/
Aardige vent die het meer als hobby uitvoert.
pi_137512758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:34 schreef portie het volgende:

[..]

Bij deze webwinkel zijn ze goedkoper: http://www.utrechtsehuis.nl/
Aardige vent die het meer als hobby uitvoert.
Als hij in Canada zit zal het nog wel niet heel handig zijn maar voor mij wel ^O^ Dankuwel en merci
  zaterdag 8 maart 2014 @ 18:13:07 #128
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137518707
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:34 schreef portie het volgende:

[..]

Bij deze webwinkel zijn ze goedkoper: http://www.utrechtsehuis.nl/
Aardige vent die het meer als hobby uitvoert.
Goede link, bedankt!

Ik laat nu vaak goed bier uit Europa staan als ik het tegenkom omdat ik denk dat ik dat wel voor de helft van de prijs kan drinken als terug ben. Maar het prijsverschil valt me heel erg mee, zelfs met bovenstaande link (~15-20% hoger).
pi_137520643
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:13 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Goede link, bedankt!

Ik laat nu vaak goed bier uit Europa staan als ik het tegenkom omdat ik denk dat ik dat wel voor de helft van de prijs kan drinken als terug ben. Maar het prijsverschil valt me heel erg mee, zelfs met bovenstaande link (~15-20% hoger).
Dan is het in Canada wel een tikkie goedkoper dan in de VS of niet? Hoor daar wel prijzen a 30 dollar per 75cl fles
  zondag 9 maart 2014 @ 04:41:04 #130
369821 BenD
in Canada
pi_137536131
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:56 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Cool! Kaleidoscope is wel mijn favoriete Phillips bier, misschien gedeeld nu Cabin Fever weer te krijgen is. Wordt het een normale IPA of een imperial?
Nog geen idee, dat is aan hem. Ik hoop zelf op een normale IPA rond de 6%. Nu lekker een zelf gebrouwen 1000 Monkeys, Russian Imperial Stout!



[ Bericht 9% gewijzigd door BenD op 09-03-2014 04:52:23 (foto toegevoegd) ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 maart 2014 @ 11:11:01 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137538770
Op het menu gisteravond
Hopdaemon Leviathan
Bush Ambrée (Scaldis)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 9 maart 2014 @ 20:52:14 #132
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137557832
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:15 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:

[..]

Dan is het in Canada wel een tikkie goedkoper dan in de VS of niet? Hoor daar wel prijzen a 30 dollar per 75cl fles
Ja, Belgisch bier is hier (B.C.) relatief goedkoop ten opzichte van de V.S. En dan niet alleen gueuzes, maar ook dingen als Saison Dupont scheelt zo een paar dollar per fles. De Canadese dollar staat ook vrij zwak nu, dat maakt het op korte termijn ook goedkoper.

Je moet er alleen wel heel snel bij zijn, bij veel slijters is het meeste wat binnen komt binnen een dag (of zelfs een uur voor speciale dingen als Fou'Foune) uitverkocht. En het assortiment is ook wel een behoorlijk groter over de grens.

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:41 schreef BenD het volgende:

[..]

Nog geen idee, dat is aan hem. Ik hoop zelf op een normale IPA rond de 6%. Nu lekker een zelf gebrouwen 1000 Monkeys, Russian Imperial Stout!

[ link | afbeelding ]
Nice! Die zou ik zeker meenemen als die hier te krijgen was. In B.C. is de jaarlijkse beer-geek run op Driftwood Singularity weer losgebarsten. Paar flessen gekocht, ééntje om binnenkort te proberen en twee om te bewaren.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:35:12 #133
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_137641360
Ik had gisteren de Alaskan Smoked Porter op.

Da's wel een heel bijzonder biertje, hij rook en smaakte enorm naar gerookt vlees :P. De eerste keer dat ik dat rook dacht ik niet dat ik het lekker zou vinden, maar toen m'n maat en ik het glas leeg hadden snapte ik wel dat ik dit nog een keer zou willen drinken. Erg apart, maar ook erg lekker ^O^
pi_137702878
Vandaag weer wat bier ingeslagen waar onder 1 van mijn favoriete biertjes:
Vandaag gekocht:
3x moeder overste tripel (staat in mijn top 5 van beste speciaalbieren) ( hier erg blij mee want is bijna nergens te verkrijgen in NL voor een fatsoenlijke prijs )
1x satan gold
1x judas
1x Brugge Tripel

En van het weekend komen er weer wat biertjes bij:
7x Kanunnik Tripel (staat in mijn top 3 van beste speciaalbieren denk zelf op dit moment #1)
1x ne flierefluiter
1x st bernardus abt 12
1x chimay wit
1x st bernardus pater 6

en in mijn bierkelder staat nog:
1x blonde snol
1x rochefort 6
2x Omer Blond
2x Straffe hendrik
1x Brugse Zot
1x Aflgligem Blond

Trouwens vandaag geweest bij: De Biergids in Rotterdam, ze hebben er 350 speciaalbiertjes staan.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:27 #135
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_137722996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:35 schreef Jovatov het volgende:
Ik had gisteren de Alaskan Smoked Porter op.

Da's wel een heel bijzonder biertje, hij rook en smaakte enorm naar gerookt vlees :P. De eerste keer dat ik dat rook dacht ik niet dat ik het lekker zou vinden, maar toen m'n maat en ik het glas leeg hadden snapte ik wel dat ik dit nog een keer zou willen drinken. Erg apart, maar ook erg lekker ^O^
Het kan aan mij liggen (of aan het jaar; ik had er een uit 2012), maar ik vond de rokerigheid juist erg subtiel.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:05:34 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_137727129
Ola bierkenners.. Ik ben zondagavond toevallig in het Vlaamse Mechelen.. Iemand van jullie nog tips omtrent een goed biercafé in deze stad?
Let me see you stripped down to the bone
pi_137732355
even langs gaan naar brouwerij het anker! eventueel iets meenemen uit het winkeltje:)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:54:58 #138
221912 minilot
Nancy boy
pi_137732366
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:54 schreef mckroket het volgende:
even langs gaan naar brouwerij het anker! eventueel iets meenemen uit het winkeltje:)
Die zijn 's avonds vast niet open..
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:56:07 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_137732402
quote:
Nietes.. Van de website:
- zondag: 08u00 tot 17u30
Let me see you stripped down to the bone
pi_137732407
om winkelen

Openingsuren winkel:

week: van 7u00 tot 21u00

zaterdag: van 8u00 tot 16u30

zondag: van 8.00 u tot 17.30 u
U heeft een keuze uit al onze bieren, onze glazen, de collector’s items, geschenkdozen, geschenkcolli, kistjes, draagtassen, biermanden en pralines.
Winkel geafficheerde prijzen zijn incl. btw en leeggoed.

zondags dus net niet
helaas
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:57:19 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_137732432
Toch bedankt! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_137732463
je kan er wel iets drinken.. :) er zit ook een restaurant bij.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:31:08 #144
159909 -Peach
Prunus persica
pi_137739189
Misschien wel interessant: gisteren zag ik bij de Aldi 4xWolf 7 voor ¤5.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_137739422
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:31 schreef -Peach het volgende:
Misschien wel interessant: gisteren zag ik bij de Aldi 4xWolf 7 voor ¤5.
NL aldi? wellicht aanbieding voor komende week? hier stonden ze nog niet
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:39:32 #146
159909 -Peach
Prunus persica
pi_137739486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:37 schreef roobaaro het volgende:

[..]

NL aldi? wellicht aanbieding voor komende week? hier stonden ze nog niet
Ja, Eindhoven!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_137739916
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:39 schreef -Peach het volgende:

[..]

Ja, Eindhoven!
Morgen maar even hier kijken dan:)
pi_137740004
Vanavond maar eens mijn eerste Judas biertje opentrekken... ben benieuwd
pi_137742722
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:39 schreef -Peach het volgende:

[..]

Ja, Eindhoven!
Welke?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:57:48 #150
159909 -Peach
Prunus persica
pi_137742845
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:55 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:

[..]

Welke?
Tongelresestraat :) stond niet bij het bier trouwens, maar in de aanbiedingsrekken bij de kassa's in de buurt.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Peach op 14-03-2014 20:10:23 ]
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_137859340
Ik spaar sinds een maand ofzo etiketten, woon in een studentenhuis dus plak ze overal en nergens in de keuken, best leuk!



  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:39:43 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137891291
Ik ga 5 april langs bier-winkel.com, mijn lijstje hieronder. Iemand nog commentaar? Moet er ECHT iets bij? Of moet er echt iets af?

- Klein Duimpje - Blauwe tram
- Brouwerij Kerkom - Bloesem Bink
- Brouwerij Kerkom - Bink Blond
- Dochter van de Korenaar - Noblesse
- Benghoeve - Mooi weer kriebels bock
- De 7de hemel - Hopla
- 'T ij - Paas ij
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_137905638
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:39 schreef Qwea het volgende:
Ik ga 5 april langs bier-winkel.com, mijn lijstje hieronder. Iemand nog commentaar? Moet er ECHT iets bij? Of moet er echt iets af?

- Klein Duimpje - Blauwe tram
- Brouwerij Kerkom - Bloesem Bink
- Brouwerij Kerkom - Bink Blond
- Dochter van de Korenaar - Noblesse
- Benghoeve - Mooi weer kriebels bock
- De 7de hemel - Hopla
- 'T ij - Paas ij
Als je van Tripel bier houd:
- Moeder Overste
- Tripel Kanunnik (Brouwerij de Wilderen)
pi_137916545
Kent iemand dat alcoholvrije bier van Brewdog; Nanny state?
pi_137950384
Nope.. wel dat dead pony clubje van 3,5%. Die nanny state is trouwens niet alcoholvrij maar alcohol arm.
pi_137951005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:47 schreef mckroket het volgende:
Nope.. wel dat dead pony clubje van 3,5%. Die nanny state is trouwens niet alcoholvrij maar alcohol arm.
Ja een halve procent toch? Zo goed als alcoholvrij iig
pi_137968891
quote:
La Trappe Quadrupel Oak Aged Batch 16: heeft een diepe bronzen kleur met een geur die wordt gedomineerd door hout en honing. Hierna volgen wijnachtige aroma’s, waarna een port/sherryachtige geur blijft hangen. De smaak is erg zacht en vol. Vanaf aanstaande zaterdag verkrijgbaar in onze Kloosterwinkel!
Zaterdag maar eens gaan proberen denk ik.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:10:45 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137969069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:36 schreef roobaaro het volgende:

[..]

Als je van Tripel bier houd:
- Moeder Overste
- Tripel Kanunnik (Brouwerij de Wilderen)
Thnx zet ik erbij!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_137999941
goede tripel;
de dolle brouwers dulle teve of een schelde brouwers zeezuiper
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 21 maart 2014 @ 13:53:59 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138004038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef mckroket het volgende:
goede tripel;
de dolle brouwers dulle teve of een schelde brouwers zeezuiper
de zeezuiper :~
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:16:46 #161
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138009098
Nu voor mij een Leffe tripel en voor lief een Leffe bruin.
Steaks een Grand Prestige
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:35:00 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138009621
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de zeezuiper :~
Genoteerd :Y

Ik heb hier nog een kast vol met bieren, maar ik kan niet kiezen dus meestal drink ik er dan geen _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138011778
Vandaag bij achelse kluis langsgeweest. De achel extra blond gekocht. Zeer benieuwd naar, de extra brune al vaker gehad. Die is ook ietsjes beter verkrijgbaar elders in Nederland.
pi_138011885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:51 schreef portie het volgende:
Vandaag bij achelse kluis langsgeweest. De achel extra blond gekocht. Zeer benieuwd naar, de extra brune al vaker gehad. Die is ook ietsjes beter verkrijgbaar elders in Nederland.
leuke winkel dat, goede kaas ook :9
pi_138024150
Tripel Karmeliet, heerlijk.
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 01:08:35 #166
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_138029037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de zeezuiper :~
Vanavond toevallig gehad. Niet zo heel bijzonder. In die categorie zijn er veel betere te vinden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_138030299
Grand Prestige bijna op :9

Overigens vanavond voor het eerst een Schneider Aventinus Eisbock op. Nooit van gehoord, maar met 12% een behoorlijk stevig maar ook erg lekker bier!
Schip ahoy!
pi_138035617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Grand Prestige bijna op :9

Overigens vanavond voor het eerst een Schneider Aventinus Eisbock op. Nooit van gehoord, maar met 12% een behoorlijk stevig maar ook erg lekker bier!
De Eisbock is inderdaad erg fijn en heftig. Ik vond trouwens dat je het percentage niet echt merkte ten opzichte van andere zware bieren. Het drinkt gevaarlijk makkelijk weg.

Ik heb zelf een paar biertjes op van een nieuwe, lokale, brouwer; Ceaux.
Ceaux Bastard wheat ale - licht bier (5%) wat een beetje een mix is van American Pale Ale met tarwe (denk aan Duitse Weizen).
Ceaux Breakfast oatmeal stout - wat zwaarder (7%), een stout waarin haver verwerkt is.
Eigenwijze biertjes allebei en zeker de moeite waard.
pi_138035882
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:45 schreef Saind het volgende:
Kent iemand dat alcoholvrije bier van Brewdog; Nanny state?
Ik heb het wel gezien recentelijk bij Bert's Bierhuis, het is wel 0,5%. Ik had al wat veel flesjes bij me dus ik heb die even laten staan. Zoveel gaat er ook weer niet in m'n rugzak.
pi_138036066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:16 schreef drexciya het volgende:

[..]

De Eisbock is inderdaad erg fijn en heftig. Ik vond trouwens dat je het percentage niet echt merkte ten opzichte van andere zware bieren. Het drinkt gevaarlijk makkelijk weg.
Ik had daarvoor een 6% en een 8% op dus dan merk je het verschil wel. Anderen die proefden merkten het ook wel, zeiden ze. Maar hij tikt gemakkelijk naar binnen ja, uitkijken dus :P
Schip ahoy!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:29:57 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138036140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tripel Karmeliet, heerlijk.
Had ik gisteren ook ja, fijn spul.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138036609
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb het wel gezien recentelijk bij Bert's Bierhuis, het is wel 0,5%. Ik had al wat veel flesjes bij me dus ik heb die even laten staan. Zoveel gaat er ook weer niet in m'n rugzak.
misschien zo maar even de trein pakken, sowieso leuke winkel
  zondag 23 maart 2014 @ 20:51:03 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138088553
Iemand hier enig idee waar ik de Schöfferhofer Hefeweizen kan krijgen? Liefst in een fysieke winkel, maar online mag ook anders.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138089100
Hier maak ik uit op dat je niet dicht bij de grens woont? Anders is het een inkoppertje :+
Schip ahoy!
pi_138089197
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:51 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier enig idee waar ik de Schöfferhofer Hefeweizen kan krijgen? Liefst in een fysieke winkel, maar online mag ook anders.
Die heb ik hier (Duitsland) wel eens bij de Edeka zien liggen, maar dat bedoel je vast niet?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 23 maart 2014 @ 21:52:23 #176
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138093158
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die heb ik hier (Duitsland) wel eens bij de Edeka zien liggen, maar dat bedoel je vast niet?
Ja mag ook. Zou de kaufland dat ook hebben? Ben 5 april in Emmen, vlakbij duitse grens.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 23 maart 2014 @ 21:53:12 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138093207
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hier maak ik uit op dat je niet dicht bij de grens woont? Anders is het een inkoppertje :+
Mijn ouders wel, maar zouden ze die bij een getranken halle hofmann hebben?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138093609
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn ouders wel, maar zouden ze die bij een getranken halle hofmann hebben?
Of bij de Rewe. Ik heb 'm bij de Rewe in elk geval wel gezien.
Schip ahoy!
  zondag 23 maart 2014 @ 22:00:33 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138093675
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:59 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Of bij de Rewe. Ik heb 'm bij de Rewe in elk geval wel gezien.
Zal eens kijken of die daar ergens zit. Thnx iig!

Edit: nice! Die zit er!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138129889
een tijdje geleden heb ik een nieuw meubeltje aangeschaft.
ik heb er wat ikea ledjes aangehangen voor het ultieme "hoeren-effect" en voor de sier heb ik ook enkele metalen reclame borden opgehangen.
al met al de ultieme mancave. (in de andere hoek heb ik een groot bureau met computer)
sorry btw voor de crappy foto kwaliteit...

pi_138130206
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:20 schreef mckroket het volgende:
een tijdje geleden heb ik een nieuw meubeltje aangeschaft.
ik heb er wat ikea ledjes aangehangen voor het ultieme "hoeren-effect" en voor de sier heb ik ook enkele metalen reclame borden opgehangen.
al met al de ultieme mancave. (in de andere hoek heb ik een groot bureau met computer)
sorry btw voor de crappy foto kwaliteit...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wow prachtige voorraad ook, veel struise, emelisse en de molen. Maar waarom in hemelsnaam zoveel van die Zunderts, Kasteelbier en Kwak, nou niet echt heel erg geweldig bier wat mij betreft :P.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138130230
die dingen gaan per krat he :P
pi_138130291
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:27 schreef mckroket het volgende:
die dingen gaan per krat he :P
Je kunt ze toch ook gewoon los kopen ;)

2014 tripel hop trouwens? Die is echt awesome. Mosaichop is zo fijn!
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  maandag 24 maart 2014 @ 20:33:27 #184
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_138130600
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:20 schreef mckroket het volgende:
een tijdje geleden heb ik een nieuw meubeltje aangeschaft.
ik heb er wat ikea ledjes aangehangen voor het ultieme "hoeren-effect" en voor de sier heb ik ook enkele metalen reclame borden opgehangen.
al met al de ultieme mancave. (in de andere hoek heb ik een groot bureau met computer)
sorry btw voor de crappy foto kwaliteit...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naast de Mikkeller It's Alright!... is dat een Mikkeller Black Hole of een Stronzo Swagger Juze?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_138130618
klopt, maar bijvoorbeeld die kasteeltjes die kun je toch 10 jaar bewaren ;) dat was mijn gedachte althans.

tripel hop 2014 ja. is echt een bijzonder lekker biertje vind ik. en dan drink je die op en dan blijkt er 9,5% alcohol in te zitten...
pi_138130637
blackhole. en daarachter een to ol goliat.
pi_138131087
verder nog wat flying dog (oa kujo coffee, bruut lekker), 2 flessen black damnation (batch 2+4), chimay doree, westmalle extra, westvleteren 12, wat brewdog en thornbridge spul en zoals er al gezegd was wat struise, emelisse, de molen, ook nog wat ramses, rooie dop en natte gijt. viven en de musketeers zitten er ook tussen. maar het meeste is eigenlijk gewoon het 'normale' spul.

dat ik zo veel van dat nederlandse heb, komt omdat ik in een winkel was in belgie. daar is dat emelisse sowieso erg goedkoop. russian stout was 2,04 dacht ik, en dat was het duurste. en de molen hadden ze net binnen, toen waren al die flessen 2,34. gelijk een berg hel en verdoemenis en rasputin gehaald. (de prijzen waren toen ik er laatst weer was een stuk duurder!)
pi_138131175
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:41 schreef mckroket het volgende:
verder nog wat flying dog (oa kujo coffee, bruut lekker), 2 flessen black damnation (batch 2+4), chimay doree, westmalle extra, westvleteren 12, wat brewdog en thornbridge spul en zoals er al gezegd was wat struise, emelisse, de molen, ook nog wat ramses, rooie dop en natte gijt. viven en de musketeers zitten er ook tussen. maar het meeste is eigenlijk gewoon het 'normale' spul.

dat ik zo veel van dat nederlandse heb, komt omdat ik in een winkel was in belgie. daar is dat emelisse sowieso erg goedkoop. russian stout was 2,04 dacht ik, en dat was het duurste. en de molen hadden ze net binnen, toen waren al die flessen 2,34. gelijk een berg hel en verdoemenis en rasputin gehaald.
laat me raden, drankenhandel Geers? Helaas hebben ze geen white labels :(
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138131201
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:42 schreef WJMW het volgende:

[..]

laat me raden, drankenhandel Geers? Helaas hebben ze geen white labels :(
de caigny, essen
pi_138131322
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef mckroket het volgende:

[..]

de caigny, essen
Nice, binnenkort maar eens naar toe!
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138131781
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:45 schreef WJMW het volgende:
Nice, binnenkort maar eens naar toe!
hun site is ook niet up to date, ik gok dat ze nu meer dan 1000 verschillende bieren hebben.
mikkelers, to ol, emelisse, de molen, bad hair brewing, rooie dop, het ij, flying dog, brewdog, rogue, anchor, alaskan, dvdk, struise, musketeers, white pony, weet ik het allemaal en nog honderden andere kleine brouwerijen of bierfirmas waar je nog nooit van hebt gehoord (veel waalse ook).
alleen 1 (groot) nadeel...
het is er vaak een rommeltje, er er staan zelden tot nooit prijzen bij. de prijzen die er soms onder staan kloppen niet! aangezien ze pas een paar maanden bezig zijn met dit enorme bijzondere bieren arsenaal, verschuiven ze alles praktisch elke dag. maar meestal zijn ze uiteindelijk wel vaak heel goedkoop.
owja en ze hebben geen glazen. ja een paar, maar dat is volgens mij omdat ze dan een doosje bij hun bestelling kregen. verwacht niet meer dan bijv een chimay glas.
pi_138146514
Mooie selectie Kroket. Helaas heb ik er nog niet de ruimte voor.
Stop rockin' the boat.
pi_138162200
Oooooh, die kast! Wat een geniaal plan :D.
Ik zou er bijna eentje gaan aanschaffen voor hier thuis, want nu is het een rommeltje. Leuk gedaan wel met die LEDjes ook.

Tijdje terug in het Bierparadijs geweest (Meer, België), maar daar heb ik zaken als De Molen en Struise toch wel gemist...
Schip ahoy!
pi_138170275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oooooh, die kast! Wat een geniaal plan :D.
Ik zou er bijna eentje gaan aanschaffen voor hier thuis, want nu is het een rommeltje. Leuk gedaan wel met die LEDjes ook.

Tijdje terug in het Bierparadijs geweest (Meer, België), maar daar heb ik zaken als De Molen en Struise toch wel gemist...
Vergeleken met de bierschuur (onder Tilburg, ipv onder Breda) vind ik die best wel tegenvallen. De bierschuur heeft nog wat flying dog en andere Amerikanen, struise, dochter van de korenaar, westvleteren en mikkeller naast de standaard bulk aan Belgische bieren
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138172316
Goed om te weten, gaan we daar mogelijk de volgende keer heen.
Schip ahoy!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:37:37 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138172357
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:20 schreef mckroket het volgende:
een tijdje geleden heb ik een nieuw meubeltje aangeschaft.
ik heb er wat ikea ledjes aangehangen voor het ultieme "hoeren-effect" en voor de sier heb ik ook enkele metalen reclame borden opgehangen.
al met al de ultieme mancave. (in de andere hoek heb ik een groot bureau met computer)
sorry btw voor de crappy foto kwaliteit...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kritische vraag met een kleine intro: Bier wordt het beste bewaard bij 10 a 18 graden op een donkere plek. Waarom heb jij alles op zolder staan met vol licht en waarschijnlijk warmere temperaturen? Kelder/ schuur/ berging is ideaal wat mij betreft en ik heb mijn voorraad(je) daar ook staan.

Maar wel complimenten voor je voorraad.
En Zundert kun je ook los halen bij de slijterij tegenwoordig. Niet dat er iets tegen 'per krat' is, want lekker istie zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138172448
Ik heb de Zundert inderdaad ook in losse units gehaald.
Mijn bier staat hier in een donkere berging, maar helaas wel bij kamertemperatuur. Heb geen alternatief...
Schip ahoy!
pi_138172558
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kritische vraag met een kleine intro: Bier wordt het beste bewaard bij 10 a 18 graden op een donkere plek. Waarom heb jij alles op zolder staan met vol licht en waarschijnlijk warmere temperaturen? Kelder/ schuur/ berging is ideaal wat mij betreft en ik heb mijn voorraad(je) daar ook staan.

Maar wel complimenten voor je voorraad.
En Zundert kun je ook los halen bij de slijterij tegenwoordig. Niet dat er iets tegen 'per krat' is, want lekker istie zeker.
Och als je het geen jaren laat staan valt dat wel mee (behalve dan bij echt heel erg hoppige bieren, die zou ik relatief snel opdrinken). Ik heb zelf een mooie kelder waar mijn bewaarbieren staan. Maar die biertjes die voor gewone consumptie zijn staan gewoon in de keuken. Kun je daar prima een tijd bewaren joh.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:43:31 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138172630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oooooh, die kast! Wat een geniaal plan :D.
Ik zou er bijna eentje gaan aanschaffen voor hier thuis, want nu is het een rommeltje. Leuk gedaan wel met die LEDjes ook.

Tijdje terug in het Bierparadijs geweest (Meer, België), maar daar heb ik zaken als De Molen en Struise toch wel gemist...
Heb een speciale plank in mijn kast in de berging. Passen zo'n 60 flesjes. Iedere keer als ik de kastdeur open doe denk ik:

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:44:57 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138172698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:41 schreef WJMW het volgende:

[..]

Och als je het geen jaren laat staan valt dat wel mee (behalve dan bij echt heel erg hoppige bieren, die zou ik relatief snel opdrinken). Ik heb zelf een mooie kelder waar mijn bewaarbieren staan. Maar die biertjes die voor gewone consumptie zijn staan gewoon in de keuken. Kun je daar prima een tijd bewaren joh.
I know :) Maar wil het toch relatief koel en zeker donker hebben.
Sta oa Orval te rijpen sinds vorig jaar mei. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138172993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb een speciale plank in mijn kast in de berging. Passen zo'n 60 flesjes. Iedere keer als ik de kastdeur open doe denk ik:

[ afbeelding ]
:D
Wil ik ook wel! :P Maar ik denk dat het tijd wordt voor een extra kast in de berging, want m'n speciaalbieren staan nu onoverzichtelijk in een doos op de grond. Dat verdient wel wat meer eer :P
Schip ahoy!
pi_138173005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

I know :) Maar wil het toch relatief koel en zeker donker hebben.
Sta oa Orval te rijpen sinds vorig jaar mei. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.
Orval is wat dat betreft wel een curieus biertje ;)
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:53:01 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138173091
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:51 schreef WJMW het volgende:

[..]

Orval is wat dat betreft wel een curieus biertje ;)
Daarom wil ik er juist achter komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138174073
Oh daar ben ik wel benieuwd naar. De Orval haalt bij mij meestal de eerste week niet eens :P
Schip ahoy!
pi_138176413
het is licht ja, maar geen direct zonlicht sowieso. in bierwinkels en brouwerijen is er volgens mij net zoveel licht, waarschijnlijk zelfs meer. de temperatuur is prima. verwarming staat nooit aan en in de zomer is het redelijk goed te doen, goed geïsoleerd huis in de schaduw van een boom, natuurlijk zal het na een paar warme dagen boven de 20 graden worden. maar serieus wie heeft er een kelder tegenwoordig? ik niet helaas :( en eerlijk gezegd ken ik ook niemand. en bovendien zal het in de meeste bierwinkels/slijterijen net zo warm worden in de zomer. ik heb ook geen geïsoleerde schuur of garage, dat zou ideaal zijn. wel een ongeïsoleerde schuur, maar dat is praktisch alsof het gewoon buiten staat. van -10 tot +40 graden word het daar.

hoppige bieren kan je (helaas) sowieso niet lang bewaren. licht of geen licht.

dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat bewaren. 10 jaar zal wel wat moeilijk worden maar zover zal het niet komen :P
heb nog 3 kratten tw12 staan, die staan op zolder (vlizotrap..) maar dat is meer om logistieke redenen.
pi_138176561
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:43 schreef Red_85 het volgende:
Heb een speciale plank in mijn kast in de berging. Passen zo'n 60 flesjes. Iedere keer als ik de kastdeur open doe denk ik:
pi_138177243
Ik vind een verse orval heerlijk, maar een orval van een maand of 6/7 daarentegen laat ik liever staan.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138177353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:47 schreef mckroket het volgende:
het is licht ja, maar geen direct zonlicht sowieso. in bierwinkels en brouwerijen is er volgens mij net zoveel licht, waarschijnlijk zelfs meer. de temperatuur is prima. verwarming staat nooit aan en in de zomer is het redelijk goed te doen, goed geïsoleerd huis in de schaduw van een boom, natuurlijk zal het na een paar warme dagen boven de 20 graden worden. maar serieus wie heeft er een kelder tegenwoordig? ik niet helaas :( en eerlijk gezegd ken ik ook niemand. en bovendien zal het in de meeste bierwinkels/slijterijen net zo warm worden in de zomer. ik heb ook geen geïsoleerde schuur of garage, dat zou ideaal zijn. wel een ongeïsoleerde schuur, maar dat is praktisch alsof het gewoon buiten staat. van -10 tot +40 graden word het daar.

hoppige bieren kan je (helaas) sowieso niet lang bewaren. licht of geen licht.

dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat bewaren. 10 jaar zal wel wat moeilijk worden maar zover zal het niet komen :P
heb nog 3 kratten tw12 staan, die staan op zolder (vlizotrap..) maar dat is meer om logistieke redenen.
Drie kratten? The fuck! Voor de handel ofzo?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:50 schreef mckroket het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ook ja. Complete keuzestress :D
Schip ahoy!
pi_138177501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

Drie kratten? The fuck! Voor de handel ofzo?
nee gewoon 2x daar besteld. :P (1 krat is dus al op)
ik probeer een vriend zover te krijgen de 8 te bestellen (deze week kan het weer). dan zou ik een krat 8 voor 12 ruilen. heb de 8 nog niet op, maar die lijkt me fantastisch als ik de bernardus 8 moet geloven.
pi_138178391
Hoe lang is de wachttijd tegenwoordig? Want ik wil best een keer die rit maken om het eens te proberen, maar ik kan geen half jaar van tevoren plannen...
Schip ahoy!
pi_138178472
die staat altijd gewoon op de site hoor.
http://www.sintsixtus.be/bierverkoopactueel.htm
een week dus tenzij ze een week gesloten zijn ivm een of ander heilig iets.
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:00:11 #212
408930 Chandos
The General
pi_138196507
mckroket, ik zie Westmalle Extra, nice! Fijn bier. Ik zou er graag een keer een krat (of 2) van kopen - heb je't direct bij de brouwerij/klooster gekocht, of ergens bij een bierhandel? Ben benieuwd! Hoop't deze zomer een keer op de kop te tikken :).
pi_138196601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef mckroket het volgende:

[..]

nee gewoon 2x daar besteld. :P (1 krat is dus al op)
ik probeer een vriend zover te krijgen de 8 te bestellen (deze week kan het weer). dan zou ik een krat 8 voor 12 ruilen. heb de 8 nog niet op, maar die lijkt me fantastisch als ik de bernardus 8 moet geloven.
Weet niet waar je woont? Maar je mag er wel 1 van mij hebben anders.
Rustig aan.
pi_138208950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Weet niet waar je woont? Maar je mag er wel 1 van mij hebben anders.
Enig idee waar ze dat soort dingen verkopen? Wil de Westmalle extra, petit Orval en Chimay Doree allemaal nog eens hebben maar nog nooit tegengekomen.
pi_138211443
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:06 schreef Saind het volgende:

[..]

Enig idee waar ze dat soort dingen verkopen? Wil de Westmalle extra, petit Orval en Chimay Doree allemaal nog eens hebben maar nog nooit tegengekomen.
Ik ben naar de monniken gereden van westvleteren.
Rustig aan.
pi_138214271
westmalle extra kan je bij het klooster/brouwerij kopen, zelf een kratje gehaald. volgens google/fora kan het enkel op een vrijdag ochtend... dus dat heb ik maar gedaan en je kon gewoon van alles kopen daar, inc de extra. geen idee of het ook op andere tijden kan. ik had de gok niet gewaagd om op een ander tijdstip te gaan. krat kost ook maar ¤20,16. heb het bonnetje nog liggen.

chimay doree (lekkerder dan de westmalle extra imo) heb ik van een vriend voor mn verjaardag gekregen. die had het weer van een handelaartje. die heeft het denk ik ook van het klooster zelf.
petit orval nog niet op maar idem denk ik, enkel aan het klooster.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:02 schreef kingtoppie het volgende:
Weet niet waar je woont? Maar je mag er wel 1 van mij hebben anders.
in de buurt van bergen op zoom.
stomme was dat ik 2x ben geweest en 2x was in de vrede dicht. bad luck om een sixpackje van andere smaken mee te nemen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 00:37:08 #217
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_138214905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:11 schreef mckroket het volgende:
westmalle extra kan je bij het klooster/brouwerij kopen, zelf een kratje gehaald. volgens google/fora kan het enkel op een vrijdag ochtend... dus dat heb ik maar gedaan en je kon gewoon van alles kopen daar, inc de extra. geen idee of het ook op andere tijden kan. ik had de gok niet gewaagd om op een ander tijdstip te gaan. krat kost ook maar ¤20,16. heb het bonnetje nog liggen.

chimay doree (lekkerder dan de westmalle extra imo) heb ik van een vriend voor mn verjaardag gekregen. die had het weer van een handelaartje. die heeft het denk ik ook van het klooster zelf.
petit orval nog niet op maar idem denk ik, enkel aan het klooster.

[..]

in de buurt van bergen op zoom.
stomme was dat ik 2x ben geweest en 2x was in de vrede dicht. bad luck om een sixpackje van andere smaken mee te nemen.
Als de Chimay Dorée lekkerder is dan de Westmalle Extra, dan laat ik die laatste wel aan mij voorbij gaan. Kon de Dorée echt niet waarderen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 27 maart 2014 @ 02:42:40 #218
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_138216329
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:51 schreef WJMW het volgende:

[..]

Orval is wat dat betreft wel een curieus biertje ;)
De werking van de brettanomyces stopt na 6 maanden. Dus na deze 6 maanden zal het bier weinig smaakevolutie meer hebben. Tussen de 0 en 6 maanden gebeurt er veel meer..Orval is de enige trappist die gedryhopped is, dus een jonge orval is hoppig, met minder brettanomycessmaken, terwijl een oudere die brettanomyces (ik vind die smaak medicinaal) op en top heeft. Kwestie van smaak, ik vind een jongere lekkerder.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:06 schreef Saind het volgende:

[..]

Enig idee waar ze dat soort dingen verkopen? Wil de Westmalle extra, petit Orval en Chimay Doree allemaal nog eens hebben maar nog nooit tegengekomen.
Even geleden de Westmalle Extra zien staan bij Berts Bierhuis Biltstraat in Utrecht.
  donderdag 27 maart 2014 @ 02:47:36 #219
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_138216361
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:20 schreef mckroket het volgende:
een tijdje geleden heb ik een nieuw meubeltje aangeschaft.
ik heb er wat ikea ledjes aangehangen voor het ultieme "hoeren-effect" en voor de sier heb ik ook enkele metalen reclame borden opgehangen.
al met al de ultieme mancave. (in de andere hoek heb ik een groot bureau met computer)
sorry btw voor de crappy foto kwaliteit...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_138228335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:37 schreef Curchulain het volgende:
Als de Chimay Dorée lekkerder is dan de Westmalle Extra, dan laat ik die laatste wel aan mij voorbij gaan. Kon de Dorée echt niet waarderen.
smaken verschillen he!
gister na dit fora gelezen te hebben zo`n extra opengemaakt. heerlijk bier hoor! ligt ook aan het moment enz wanneer je die drinkt.
pi_138258087
Het wordt lekker weer! Tijd voor lekkere hoppige, frisse biertjes met het liefst niet al te veel alcohol.
Amerikaanse IPA's zijn heerlijk, maar wat aan de prijzige kant om de hele dag bij de bbq te drinken. Wat slaan jullie in voor de warme dagen?

Ik sla vooral veel Noblesse (als je even over de grens gaat heul nie duur!), hopjutters tripel hop, orval, jacobus RPA en jopen hoppenbier in.
pi_138259145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:45 schreef tanguay het volgende:
Het wordt lekker weer! Tijd voor lekkere hoppige, frisse biertjes met het liefst niet al te veel alcohol.
Amerikaanse IPA's zijn heerlijk, maar wat aan de prijzige kant om de hele dag bij de bbq te drinken. Wat slaan jullie in voor de warme dagen?

Ik sla vooral veel Noblesse (als je even over de grens gaat heul nie duur!), hopjutters tripel hop, orval, jacobus RPA en jopen hoppenbier in.
Weizen, heel veel weizen
pi_138261029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:25 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Weizen, heel veel weizen
Dat ja. Kisten Paulaner zullen wel weer hard gaan hier.
Schip ahoy!
pi_138261449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat ja. Kisten Paulaner zullen wel weer hard gaan hier.
Oettinger dunkel drink ik ook vaak :@
pi_138263543
Deze Weisse afgelopen maand leren kennen, ook erg prettig. Met een beetje extra hop.

Scheinder Hopfenweisse (Tap 5).
Stop rockin' the boat.
pi_138264047
Weizen, tja.. Ik ben er geen groot fan van. Niet vies hoor, maar vaak wel erg zoetig.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:57:49 #227
408930 Chandos
The General
pi_138265298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:11 schreef mckroket het volgende:
westmalle extra kan je bij het klooster/brouwerij kopen, zelf een kratje gehaald. volgens google/fora kan het enkel op een vrijdag ochtend... dus dat heb ik maar gedaan en je kon gewoon van alles kopen daar, inc de extra. geen idee of het ook op andere tijden kan. ik had de gok niet gewaagd om op een ander tijdstip te gaan. krat kost ook maar ¤20,16. heb het bonnetje nog liggen.

chimay doree (lekkerder dan de westmalle extra imo) heb ik van een vriend voor mn verjaardag gekregen. die had het weer van een handelaartje. die heeft het denk ik ook van het klooster zelf.
petit orval nog niet op maar idem denk ik, enkel aan het klooster.
Cool, dank! Ik wist dat bij de monniken te koop was, maar niet dat het specifiek op een vrijdagochtend moet gebeuren. Wordt lastig om een keer te regelen dan voor me, maar ga zeker met ze bellen of een zaterdagochtend wellicht ook een optie is :).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:37 schreef Curchulain het volgende:

Als de Chimay Dorée lekkerder is dan de Westmalle Extra, dan laat ik die laatste wel aan mij voorbij gaan. Kon de Dorée echt niet waarderen.
Ik vond de Extra juist beter dan de Dorée. Vond die niet slecht, maar aanzienlijk minder dan de reguliere Chimays. Extra smaakte juist als een goede Westmalle, maar zonder de 9,5% alcohol kick.
pi_138265862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:01 schreef bassieVL het volgende:
Deze Weisse afgelopen maand leren kennen, ook erg prettig. Met een beetje extra hop.

Scheinder Hopfenweisse (Tap 5).
[ afbeelding ]
Dat is een andere dan de normale Weizen? Want volgens mij ken ik alleen de normale, die overigens ook erg goed te drinken is. Of heb ik nog nooit goed op het etiket gelet en is dat deze? :P
Schip ahoy!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:08:55 #229
408930 Chandos
The General
pi_138267686
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:15 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is een andere dan de normale Weizen? Want volgens mij ken ik alleen de normale, die overigens ook erg goed te drinken is. Of heb ik nog nooit goed op het etiket gelet en is dat deze? :P
Schneider heeft een behoorlijk breed aanbod maar de reguliere Weizen is het meest gangbaar. De Hopfenweisse staat qua smaak wel best ver af van een 'gewone' Weizen. Ik heb 'm nu 2x gehad, de eerste keer vond ik het niet te hakken (te bloemig, op het misselijke af), de 2e fles beviel me wel goed. Denk dat er iets niet goed was aan de eerste fles. Mocht je het een keer tegenkomen dan zijn de Aventinus en Nelson Sauvin wel aanraders uit het SW aanbod.
pi_138268853
Speciaalbiertopic. *O* Om direct maar op de TT te reageren: recent de Westvleteren 12 twee keer gedronken en die schat ik echt wel bij de besten die ik ooit gedronken heb! De Westvleteren Blond was ook heerlijk, maar vond ik ietwat overroepen.

Ik ben altijd wel op zoek naar lekkere bieren en ontdekte pas kortgeleden ineens het imdb voor bier (ratebeer.com), maar daarop viel me op dat men er praktisch een soort directe relatie tussen alcoholpercentage en beoordeling op na houdt; er zijn praktisch geen pilseners met een goede score (de hoogste score voor een pilsener die ik tegenkwam was Urquell met een 6-plusje omgerekend naar een tienpuntschaal, dus dat neem ik allemaal niet zo serieus).

Dronk vaak zwaar, maar geniet momenteel meer (d.w.z. vaker) van lichtere bieren. Kostritzer Schwarzbier, Jever, Urquell, Budvar, Guinness, Kilkenny, Weihenstephaner Hefe Weizen, De Koninck, Palm, Erdinger Weiss, Konig Ludwigg Weizen, Paulaner, Franziskaner Weisbier behoren tot mijn favorieten! Ook Engelse ales (St. Peter's etc.) vind ik heerlijk. Van normale biertjes (situatieschets: je hebt een verjaardag en schenkt slechts 1 soort voor je gasten) vind ik Warsteiner, Leeuw, Lindeboom, Alfa en Murphy's Irish Red ook allemaal wel prima (hoewel die tot mijn verbazing ook allemaal erg lage beoordelingen krijgen maar wat maakt het ook uit, als je er zelf maar van geniet ;) ).

Van het ietsje zwaardere werk ben ik gek op de Brugse Zotte (blond), La Chouffe en Grimbergen Dubbel. Ook een Deugniet ben ik gek op! Iemand er bekend mee? Is vaak gewoon aanwezig in een willekeurige Mitra. Westvleteren vond ik heerlijk, maar zo vaak drink je het niet. La Trappe, Chimay, Rochefort, Leffe, Straffe Hendrik etc. allemaal wel jongens die ik graag in m'n glas heb. :9 Duvel ben ik een beetje op uitgekeken terwijl ik het altijd heerlijk vond, ik vind het haast te zoet waardoor het me soms bijna tegenstaat.

Probeer ook vaak lokale biertjes. Hier in Rotterdam bijvoorbeeld de Kralinger Blond of in Delfshaven even lekker zitten bij de Stadsbrouwer De Pelgrim. Over een paar weekjes een proeverij bij een brouwerij in Drenthe. Ook enkele van die Texelse bieren (Texelse Skuumkoppe etc.) vind ik vrij aardig!

Ook wel eens de goorste rommel geprobeerd. Bananenbier, Mexicaans peperbier (zat letterlijk een peper in, het bier was scherp/heet in je keel), rauchbier (smaakt bijna naar sigaretten :'( ), in Hong Kong bier met slangenbloed etc. etc. :') In Azie overigens erg veel lokale bieren geproefd, maar was bijna allemaal niet te zuipen. Hoewel die Tsing Tao vond ik eigenlijk best prima (gebrouwen op basis van rijst).

In Groningen vind ik de Van Erp een goede locatie om bier te kopen (woon er niet meer, maar familie nog wel). Vanuit Groningen rijd ik ook regelmatig even met m'n pa en broer richting Leer (Duitsland), vlak over de grens waar ze een fantastische bierwinkel hebben. Alle soorten bier en daarnaast ook gewoon kratten Jever etc. met enkel halve liters voor zéér nette prijzen. *O* Sowieso lijkt Duitsland wel een bierwalhalla qua prijzen (en bieren). Bij een weekendje uitgaan in Berlijn merk je hoe asociaal duur het bier bij ons is. In Rotterdam vind ik de Locus Publicus een goed proeflokaal! Doe daar wel eens een proeverijtje, net als ertegenover in De Dijk. Eetcafé Sijf is hier ook goed (schenkt Westvleteren!). In de Witte de Withstraat zitten ook wel een paar goede dingen. M'n bier haal ik meestal bij De Biergids aan de Vlietlaan (klein slijterij'tje op de hoek met een vrij stille maar altijd behulpzame eigenaar en een prima selectie).

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 28-03-2014 17:56:53 ]
pi_138271638
Aventinus :9
pi_138294787
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:01 schreef bassieVL het volgende:
Deze Weisse afgelopen maand leren kennen, ook erg prettig. Met een beetje extra hop.

Scheinder Hopfenweisse (Tap 5).
[ afbeelding ]
Heerlijk :9 Alleen die halve liters à 8% tikken zo aan hè
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:20:19 #233
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138295423
Vorig weekend een Hertog Jan Prestige op die erg goed smaakte vond ik :)
Was een fijn biertje.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:37:19 #234
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138295795
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:01 schreef bassieVL het volgende:
Deze Weisse afgelopen maand leren kennen, ook erg prettig. Met een beetje extra hop.

Scheinder Hopfenweisse (Tap 5).
[ afbeelding ]
Laatst ook gedronken ja, bij Van Moll in Eindhoven. Leuke tent wel, met ook een paar fijne eigen brouwsels :9.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138295910
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef JDude het volgende:

[..]

Laatst ook gedronken ja, bij Van Moll in Eindhoven. Leuke tent wel, met ook een paar fijne eigen brouwsels :9.
Hele vriendelijke mensen ook. Vorige week samen met de barman nieuw bier voor op de kaart zitten proeven omdat het rustig was, toptent
pi_138302012
Vanmiddag alvorens we huiswaarts keerden even snel ergens op een terras van de tap onderstaande gedronken. Goddelijk!

  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:53:47 #237
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_138310462
Vandaag een Jessenhofke TRPL op... voornamelijk waterig... geen aanrader.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_138313453
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Saind het volgende:

[..]

Hele vriendelijke mensen ook. Vorige week samen met de barman nieuw bier voor op de kaart zitten proeven omdat het rustig was, toptent
Ik vind de eenvoud met citrahop echt een heel fijn doordrink biertje
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138313500
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:01 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag alvorens we huiswaarts keerden even snel ergens op een terras van de tap onderstaande gedronken. Goddelijk!

[ afbeelding ]
Dat vind ik echt kleffe zoete meuk eerlijk gezegd.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  zondag 30 maart 2014 @ 06:50:34 #240
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_138319599
Ineens een enorme influx van Mikkeller bieren hier in Canada. Ik heb nu de Mosaic DIPA en de USAlive! geprobeerd en ben onder de indruk. Nog veel op de planken om te proberen, maar de prijzen liegen er niet om, zeker voor het barrel-aged/wild ale spul.
pi_138320764
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:50 schreef GoCanucksGo het volgende:
Ineens een enorme influx van Mikkeller bieren hier in Canada. Ik heb nu de Mosaic DIPA en de USAlive! geprobeerd en ben onder de indruk. Nog veel op de planken om te proberen, maar de prijzen liegen er niet om, zeker voor het barrel-aged/wild ale spul.
Die mosaik dipa is echt heerlijk!
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138323090
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef Chandos het volgende:

[..]

Schneider heeft een behoorlijk breed aanbod maar de reguliere Weizen is het meest gangbaar. De Hopfenweisse staat qua smaak wel best ver af van een 'gewone' Weizen. Ik heb 'm nu 2x gehad, de eerste keer vond ik het niet te hakken (te bloemig, op het misselijke af), de 2e fles beviel me wel goed. Denk dat er iets niet goed was aan de eerste fles. Mocht je het een keer tegenkomen dan zijn de Aventinus en Nelson Sauvin wel aanraders uit het SW aanbod.
De Aventinus heb ik inderdaad laatst gehad en was een positieve verrassing. De Hopfenweisse is nieuw voor me, misschien ga ik die binnenkort wel eens proberen als ik 'm tegenkom.
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:42 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben altijd wel op zoek naar lekkere bieren en ontdekte pas kortgeleden ineens het imdb voor bier (ratebeer.com), maar daarop viel me op dat men er praktisch een soort directe relatie tussen alcoholpercentage en beoordeling op na houdt; er zijn praktisch geen pilseners met een goede score (de hoogste score voor een pilsener die ik tegenkwam was Urquell met een 6-plusje omgerekend naar een tienpuntschaal, dus dat neem ik allemaal niet zo serieus).
Ik gebruik er tegenwoordig een app voor: Untappd. Ook leuk, en je kan ter plekke alles bijhouden. Dan heb je wat betere beoordelingen, naar mijn mening.

quote:
Van het ietsje zwaardere werk ben ik gek op de Brugse Zotte (blond), La Chouffe en Grimbergen Dubbel. Ook een Deugniet ben ik gek op! Iemand er bekend mee? Is vaak gewoon aanwezig in een willekeurige Mitra. Westvleteren vond ik heerlijk, maar zo vaak drink je het niet. La Trappe, Chimay, Rochefort, Leffe, Straffe Hendrik etc. allemaal wel jongens die ik graag in m'n glas heb. :9 Duvel ben ik een beetje op uitgekeken terwijl ik het altijd heerlijk vond, ik vind het haast te zoet waardoor het me soms bijna tegenstaat.
Stuk voor stuk erg goede keuzes.
De Deugniet heb ik al jaren neit op dus ben ik eigenlijk praktisch vergeten, maar toevallig heb ik laatst nog een flesje op de kop getikt dus die gaat binnenkort wel een keertje open.

quote:
Probeer ook vaak lokale biertjes. Hier in Rotterdam bijvoorbeeld de Kralinger Blond of in Delfshaven even lekker zitten bij de Stadsbrouwer De Pelgrim. Over een paar weekjes een proeverij bij een brouwerij in Drenthe. Ook enkele van die Texelse bieren (Texelse Skuumkoppe etc.) vind ik vrij aardig!
Beetje lokaal proberen is altijd leuk ja, ik vind dat ook wel een sport tegenwoordig. Texels Springtij heb ik toevallig nog thuis staan en zal ik binnenkort proberen. Laatst ook wat op van 't Kolleke, brouwerij uit Den Bosch. Viel tegen helaas, was wat zuur en niet lekker.

quote:
Ook wel eens de goorste rommel geprobeerd. Bananenbier, Mexicaans peperbier (zat letterlijk een peper in, het bier was scherp/heet in je keel), rauchbier (smaakt bijna naar sigaretten :'( ), in Hong Kong bier met slangenbloed etc. etc. :') In Azie overigens erg veel lokale bieren geproefd, maar was bijna allemaal niet te zuipen. Hoewel die Tsing Tao vond ik eigenlijk best prima (gebrouwen op basis van rijst).
Meuk zit er altijd tussen. Ik ben laatst nog in een Liefmans Goudenband getrapt. Ik hoopte (tegen beter weten in) dat het niet weer van die rotzooi zou zijn, maar wat een grandioos zure sloot was dar :r. Rauchbier vind ik dan wel weer lekker op z'n tijd, maar daar moet je er echt maar één of twee van drinken op een avond.
Schip ahoy!
pi_138323166
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik gebruik er tegenwoordig een app voor: Untappd. Ook leuk, en je kan ter plekke alles bijhouden. Dan heb je wat betere beoordelingen, naar mijn mening.
Is er jammer genoeg niet voor Windows Phone ;(
Tik wel binnenkort de 200 ratings aan op Beeradvocate.
Vind het altijd jammer dat bijna alle sites over bier heel erg gericht zijn op de VS, en als het Belgisch is dan is het vier van de vijf keer over Geuze, niks mis mee maar wel saai.

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Meuk zit er altijd tussen. Ik ben laatst nog in een Liefmans Goudenband getrapt. Ik hoopte (tegen beter weten in) dat het niet weer van die rotzooi zou zijn, maar wat een grandioos zure sloot was da
Heerlijk bier
pi_138327708
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:18 schreef Saind het volgende:

[..]

Is er jammer genoeg niet voor Windows Phone ;(
Welke WP versie heb je? Ik keek net in de store en heb 'em geïnstalleerd (voor WP8 en in de US store).

quote:
Tik wel binnenkort de 200 ratings aan op Beeradvocate.
Vind het altijd jammer dat bijna alle sites over bier heel erg gericht zijn op de VS, en als het Belgisch is dan is het vier van de vijf keer over Geuze, niks mis mee maar wel saai.
Maar je kunt toch ook zelf dingen toevoegen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_138327818
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:15 schreef OMG het volgende:

[..]

Welke WP versie heb je? Ik keek net in de store en heb 'em geïnstalleerd (voor WP8 en in de US store).

[..]

Maar je kunt toch ook zelf dingen toevoegen?
Oh zal nog eens kijken dan, hij zal net nieuw zijn, top!

En ja alles staat er wel op maar ze scoren betrekkelijk laag. Alleen Imperial triple ipa's en hele zware gekke dingen scoren goed. Het forum is helemaal erg
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 maart 2014 @ 12:38:21 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138358672
Ik kwam net bij de Hema en toen

op de kop getikt :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138362421
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:38 schreef borisz het volgende:
Ik kwam net bij de Hema en toen
[ afbeelding ]
op de kop getikt :+
Bij de Hema :o Sinds wanneer hebben ze daar bier?! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Ik weet nog dat ik de bruin wat flauw vond. De Prior is wel oké.
Schip ahoy!
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 maart 2014 @ 21:11:08 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138377445
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Bij de Hema :o Sinds wanneer hebben ze daar bier?! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Ik weet nog dat ik de bruin wat flauw vond. De Prior is wel oké.
Tripel 5e voor 4 flesjes. Dubbel en Blond 4e.
Kortom koopje :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138377615
Ik had van de week een sixpack Dobbel Palm voor 2,20. Dat gaat me ook nooit meer lukken :D
Schip ahoy!
pi_138378626
Westvleteren 12 is het beste bier.
Maar omdat ik niet altijd zin heb om naar België te rijden om m'n kratje terug te brengen, drink ik meestal Kasteelbier. En dan gewoon de originele, niet die blonde of dat roze geneuzel.
pi_138387317
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik had van de week een sixpack Dobbel Palm voor 2,20. Dat gaat me ook nooit meer lukken :D
Ik vind Palm (ook de normale) heerlijk, maar ben er een beetje op uitgekeken sinds ze ineens geswitcht zijn naar 25 cl flesjes maar nog wel dezelfde (aardig hoge) prijs vragen voor zo'n kratje.
pi_138389306
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik vind Palm (ook de normale) heerlijk, maar ben er een beetje op uitgekeken sinds ze ineens geswitcht zijn naar 25 cl flesjes maar nog wel dezelfde (aardig hoge) prijs vragen voor zo'n kratje.
Ik ook hoor. Ben nog één keer de boot in gegaan met een kratje en kwam er pas thuis weer achter dat het de kleine flesjes waren. Sindsdien koop ik het niet meer, want naaistreek en te duur. In feite gewoon 33% prijsverhoging ineens.
Maar die Dobbel Palm is wel lekker, en voor 2,20 kan ik wel een uitzondering maken :). Dat is ook voor 0,25l niet duur.
Schip ahoy!
pi_138389316
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Ben nog één keer de boot in gegaan met een kratje en kwam er pas thuis weer achter dat het de kleine flesjes waren. Sindsdien koop ik het niet meer, want naaistreek en te duur. In feite gewoon 33% prijsverhoging ineens.
Maar die Dobbel Palm is wel lekker, en voor 2,20 kan ik wel een uitzondering maken :). Dat is ook voor 0,25l niet duur.
33%? Geloof t niet man
pi_138389329
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:57 schreef Saind het volgende:

[..]

33%? Geloof t niet man
De prijs is hetzelfde gebleven, maar de inhoud is ineens nog maar 75% van wat het eerst was.
Schip ahoy!
pi_138389338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

De prijs is hetzelfde gebleven, maar de inhoud is ineens nog maar 75% van wat het eerst was.
duuuuuus 25%
pi_138389404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:59 schreef Saind het volgende:

[..]

duuuuuus 25%
Nee hoor.
Uitgaande van een gemiddelde prijs van 14 euro per krat, betaalde je eerst 1,75 per liter. (14/8)
Nu betaal je 2,33 per liter (14/6).
2,33/1,75 = 1.33. De prijs per liter is dus 1,33x zoveel als voorheen. Dus 33% prijsstijging.
Schip ahoy!
pi_138389409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:59 schreef Saind het volgende:

[..]

duuuuuus 25%
:')
pi_138389449
Beetje dezelfde denkfout die mensen maken bij de mediamarkt met die btw-dagen. En met hun gevoel voor wiskunde heel verbaasd aan de cassiere vragen waarom ze geen 21% korting krijgen.
pi_138389464
De denkfout is op zich niet erg en kan ik me wel voorstellen. Vooral als je er minder ervaring in hebt tuin je er gauw in. Maar als je dat van jezelf weet, moet je goed uitkijken met het 'verbeteren' van anderen ;).

Overigens hebben ze bij de MM tegenwoordig geloof ik flyers gedrukt om die boel uit te leggen, want de caissières werden gek van de discussie :')
Schip ahoy!
  donderdag 3 april 2014 @ 01:01:21 #260
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_138459950
Fokkers,

Ik heb hier twee tickets voor het Bierfestival in Groningen voor volgende week zaterdag (12 April). Nu is het zo dat er iets anders op mijn pad is gekomen en dat ik liever de vrijdagavond ga. Is er iemand die toevallig in omgeving van Groningen woont en met mij wil ruilen. Dus mijn zaterdagavondkaarten tegen jouw vrijdagavondkaarten? Een eventuele koop mag ook maar dat geniet niet de voorkeur.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_138514838
Ik vind het altijd lastig om te bepalen op welke temperatuur het bier gedronken moet worden. Het staat niet altijd op de fles en ik weet het zelf alleen bij blond, dubbel, triple enz. Ik heb nu bijvoorbeeld een paar Brew Dog IPA's, hoe moeten die gedronken worden en uit wat voor glas?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_138515770
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te bepalen op welke temperatuur het bier gedronken moet worden. Het staat niet altijd op de fles en ik weet het zelf alleen bij blond, dubbel, triple enz. Ik heb nu bijvoorbeeld een paar Brew Dog IPA's, hoe moeten die gedronken worden en uit wat voor glas?
6-8 graden lijkt me voor de meeste IPA's wel goed.
pi_138515845
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:07 schreef portie het volgende:

[..]

6-8 graden lijkt me voor de meeste IPA's wel goed.
Persoonlijk heb ik alleen een duvel ipa op (geen idee of dat een beetje vergelijkbaar is met andere ipa's) maar die is wel erg lekker als hij koud is.. rond de 5 oid.
Wordt die vanzelf ook wel richting de 12 graden...
Rustig aan.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:10:37 #264
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138515902
Straks eens kijken of de Duvel Tripel Hop (2014) wat is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138516579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik alleen een duvel ipa op (geen idee of dat een beetje vergelijkbaar is met andere ipa's) maar die is wel erg lekker als hij koud is.. rond de 5 oid.
Wordt die vanzelf ook wel richting de 12 graden...
http://www.ratebeer.com/Story.asp?StoryID=479

Zij geven dan weer aan 12-14 graden. Maar ergens anders vond ik voor de punk's ipa dus 6-8. In t cafe krijg je hem op koelkast temperatuur, dus dat hield ik aan.
  zaterdag 5 april 2014 @ 06:26:50 #266
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_138531818
Hmmm, mijn eerste flesje Hel en Verdoemenis 666 open getrokken. Ik ben blij dat ik er nog een paar heb staan, fantastische imperial stout!
pi_138533623
Gisteren het Winterkoninkske op. Donker, niet te zwaar, wel lekker.
Schip ahoy!
pi_138544436
Heb mezelf ook weer even verwend met een Tripel Karmeliet, St. Bernadus Tripel en een flesje Augustijn Grand Cru. :9
pi_138546457
Morgen is de Ronde van Vlaanderen, voor de niet wielerfans wordt de Ronde ook leuk met het volgende artikel:

http://www.gva.be/nieuws/(...)-van-vlaanderen.aspx
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:22:39 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138555760
Blauwe tram van Kleinduimpje is goed te doen! Wel rustig aan drinken want de afdronk is nogal vol.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138563035
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:10 schreef JDude het volgende:
Straks eens kijken of de Duvel Tripel Hop (2014) wat is.
erg lekker!
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_138563051
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te bepalen op welke temperatuur het bier gedronken moet worden. Het staat niet altijd op de fles en ik weet het zelf alleen bij blond, dubbel, triple enz. Ik heb nu bijvoorbeeld een paar Brew Dog IPA's, hoe moeten die gedronken worden en uit wat voor glas?
Ik zou zeggen een engelse ipa min of meer op kamer temperatuur (oftewel, gewoon in je keuken bewaren) en een Amerikaanse IPA meer richting de 10-14 graden.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  zondag 6 april 2014 @ 19:24:31 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138580848
Ik vroeg mij af, en misschien weten jullie dat....

Is er een app voor de iphone waarin je kunt aanvinken welke bieren je hebt gedronken, raten en wishlist?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138581803
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 19:24 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg mij af, en misschien weten jullie dat....

Is er een app voor de iphone waarin je kunt aanvinken welke bieren je hebt gedronken, raten en wishlist?
Serieus..?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 19:59:28 #275
45833 crew  Fogel
pi_138582208
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 19:24 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg mij af, en misschien weten jullie dat....

Is er een app voor de iphone waarin je kunt aanvinken welke bieren je hebt gedronken, raten en wishlist?
Untapp'd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_138582559
Ideale app. Wel een beetje jammer dat je niet eens het topic doorgelezen hebt, want het was hier toch echt al genoemd...
Schip ahoy!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 april 2014 @ 20:07:59 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138582610
Tongerlo tripel is lekker :). Die blond valt een beetje tegen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:23:37 #278
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_138654517
Komend weekend bierfestival in Groningen, nog Fokkers die op zaterdagavond gaan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_138679973
Gisteren Batch 16 gehaald bij LaTrappe. Eentje om te proeven en eentje voor in de kelder.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 9 april 2014 @ 08:24:10 #280
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138680118
Iemand kwaremont blond en brew dog cocao psycho al gehad?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 april 2014 @ 09:29:36 #281
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138681108
Ik kwam gisteren een Karmeliet Tripel tegen bij de Jumbo... maar meteen meegenomen c_/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_138681143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:29 schreef nils7 het volgende:
Ik kwam gisteren een Karmeliet Tripel tegen bij de Jumbo... maar meteen meegenomen c_/
Die verkopen ze daar wel vaker toch?
Althans, die zie ik wel eens in de supermarkt voorbij komen geloof ik.
Schip ahoy!
  woensdag 9 april 2014 @ 09:32:18 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138681171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die verkopen ze daar wel vaker toch?
Althans, die zie ik wel eens in de supermarkt voorbij komen geloof ik.
Ik kom normaal nooit bij de Jumbo (Food Markt, was het dit keer) omdat de AH op loopafstand zit van mij en ik voor een jumbo moeten rijden...
Maar dus een reden om vaker te gaan ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 april 2014 @ 09:32:29 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138681175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die verkopen ze daar wel vaker toch?
Althans, die zie ik wel eens in de supermarkt voorbij komen geloof ik.
Die is ook bij de AH verkrijgbaar idd :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138681184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die verkopen ze daar wel vaker toch?
Althans, die zie ik wel eens in de supermarkt voorbij komen geloof ik.
Ik zag bij onze Jumbo idd ook Karmeliet staan, Kwak ook.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_138689759
bij onze jumbo hebben ze best veel.
chimay blauw en wit, rochefort 8 en 10 (sinds 2 weken), meerdere la trappe, leffe en andere abdijbieren, paar duitse weizen (oa fransiskaner), karmeliet, kasteel, wittekerke etc.. ook in de seizoenen meerdere merken bock. en natuurlijk het standaard spul.
pi_138690580
Vooral de Jan Linders heeft hier veel. Zit alleen in het zuiden, maar een flinke collectie. Iig verreweg de grootste van de supermarkten.
Vooral voor de Orval kom ik er regelmatig
pi_138698262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:02 schreef Saind het volgende:
Vooral de Jan Linders heeft hier veel. Zit alleen in het zuiden, maar een flinke collectie. Iig verreweg de grootste van de supermarkten.
Vooral voor de Orval kom ik er regelmatig
Biersupermarkt van 2013 was het ook hè :). Als ik in het zuiden ben wil ik er ook nog wel eens binnen hoppen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:40 schreef mckroket het volgende:
bij onze jumbo hebben ze best veel.
chimay blauw en wit, rochefort 8 en 10 (sinds 2 weken), meerdere la trappe, leffe en andere abdijbieren, paar duitse weizen (oa fransiskaner), karmeliet, kasteel, wittekerke etc.. ook in de seizoenen meerdere merken bock. en natuurlijk het standaard spul.
Jammer is wel dat sommige prijzen echt idioot zijn. Ik heb de Franziskaners in de supermarkten zien staan voor 2 euro of soms zelfs 2,50 per fles. Steek even de grens over en je hebt voor 16 euro een hele krat.
Schip ahoy!
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 18:58:08 #289
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_138698303
Gisteren flink Alfa Super Dortmunder ingeslagen. Lekker lekker lekker _O_
Was in de aanbieding bij de Mitra
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_138699022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jammer is wel dat sommige prijzen echt idioot zijn. Ik heb de Franziskaners in de supermarkten zien staan voor 2 euro of soms zelfs 2,50 per fles. Steek even de grens over en je hebt voor 16 euro een hele krat.
Inderdaad, het is leuk dat supermarkten steeds meer bier in de schappen hebben staan maar je wordt wel een beetje bedrogen.
Kratje in het land van herkomst kopen is ook leuker natuurlijk :P
  woensdag 9 april 2014 @ 19:15:19 #291
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138699054
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138699451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

Jammer is wel dat sommige prijzen echt idioot zijn. Ik heb de Franziskaners in de supermarkten zien staan voor 2 euro of soms zelfs 2,50 per fles. Steek even de grens over en je hebt voor 16 euro een hele krat.
die franziskaners zijn volgens mij 1,50 hier.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
die brulee is wel kicken :D

hoe duur was die cocoa psycho? lijkt me wel lekker
pi_138699889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:58 schreef djkoelkast het volgende:
Gisteren flink Alfa Super Dortmunder ingeslagen. Lekker lekker lekker _O_
Was in de aanbieding bij de Mitra
Wat is daar zo bijzonder aan? Ik ken het helemaal niet namelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:24 schreef mckroket het volgende:

[..]

die franziskaners zijn volgens mij 1,50 hier.
Dat is nog enigszins te overzien dan, gelukkig.
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:14 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Inderdaad, het is leuk dat supermarkten steeds meer bier in de schappen hebben staan maar je wordt wel een beetje bedrogen.
Kratje in het land van herkomst kopen is ook leuker natuurlijk :P
Op zich niet heel gek natuurlijk, want minder verkopen e.d.
En het ligt er ook aan wat je koopt. Viel me op dat Tripel Karmeliet, Chimay en Rochefort en dergelijke helemaal niet veel duurder zijn dan bij het Bierparadijs.

Volgende keer maar eens naar de bierschuur, kijken wat ze daar hebben en welke prijzen ze hanteren :)
Schip ahoy!
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 19:37:59 #294
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_138699977
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat is daar zo bijzonder aan? Ik ken het helemaal niet namelijk.

Lastig te omschrijven, het is in ieder geval heel toegankelijk, pilsig, maar dan net dat beetje meer karakter (en een beetje meer alcohol: 7,5%).
Wordt langer gelagerd (2 maanden).

Van een biersite:

quote:
Dankzij het gebruik van de beste Duitse en Tsjechische hopsoorten en een lagertijd van circa 2 maanden, heeft dit bier een krachtig hop-aroma en veel bouquet.
Maar het is juist niet extra bitter.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 9 april 2014 @ 19:42:00 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138700126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:24 schreef mckroket het volgende:

[..]

die franziskaners zijn volgens mij 1,50 hier.

[..]

die brulee is wel kicken :D

hoe duur was die cocoa psycho? lijkt me wel lekker
6 nog wat. Totaal was 10.45
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_138700540
ai ai had al zon gedachte.. dan sla ik over hoor.
pi_138704543
Dat is wel knap prijzig ja. Heb laatst acht euro betaald voor een La Trappe Quadrupel Oak Aged, maar dat is meer omdat ik de gewone Quadrupel erg lekker vind ik wil proberen wat die Oak Aged toevoegt. Maar dat is eenmalig. Enige waarvoor ik verder nog wat meer wil betalen is een Westvleteren een keertje. Verder houdt het wel op.

Laatste nog 3 euro per fles betaald voor een Engelszell, maar dan heb je ook wel iets dat amper te verkrijgen is.
Schip ahoy!
  woensdag 9 april 2014 @ 21:14:25 #298
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138704683
Ik kan nog rijk worden ook van die 4 Westvleteren 12's die hier nog staan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138705014
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:14 schreef JDude het volgende:
Ik kan nog rijk worden ook van die 4 Westvleteren 12's die hier nog staan.
Ik betwijfel het. Op MP gaan ze voor 7 euro nog weg, en dat wil ik er eigenlijk niet eens voor betalen.

Als ik nou tijd had om een keer heen en weer te rijden, geen probleem. Maar ik ga geen dag vrij nemen voor een kistje bier, dat gaat me echt te ver!
Schip ahoy!
pi_138707839
vaak kan je op zaterdags ook halen. gewoon zorgen dat je een van de eerste bent die belt, dan kan je nog kiezen. de zaterdag zit (nogal logisch) het snelste vol.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:52:53 #301
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_138710826
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker, die Cocoa Psycho. Een anderhalf jaar geleden een keertje op. En als die CB stout te vergelijken is met die van Southern Tier dan hoop ik dat je van zoet houdt. Heel. Erg. Zoet.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')