abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 14:36:35 #176
168091 crew  Cobra4
Defenestration
pi_168938987
registreer om deze reclame te verbergen
Eerbetoon aan overleden Antoon Verschoot:

C&H / Cultuur & Historie in het nieuws #11

In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeoning of chance
My head is bloody, but unbowed.
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:54:38 #177
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_170656435
Ik vroeg me zo af of iemand hier soms wat weet over de economische aspecten van de oorlog. Ik kwam ergens (en dat is het probleem gedeeltelijk, ik weet niet meer waar) een stukje tegen waarin stond dat er twee momenten (in elk geval 1 maal in 1916) zijn geweest in WO1 waar Engeland zich bijna uit de orlog had teruggetrokken, omdat het domweg geen geld meer had. Alleen door forse Amerkaanse leningen (die als ik het goed heb pas vrij recent helemaal zijn afbetaald) kon Engeland in de oorlog blijven.

Je hoort er haast nooit wat over, maar hoe zou de geschiedenis niet zijn verlopen als Engeland in 1916 had gezegd, we zijn blut, we vertrekken van het Westfront? Hoe betaal je eigelijk een oorlog als die op de schaal van een WO1? Er zullen misschien weinig mensen zijn die dit een interesant onderdeel vinden, maar voor ik een ongestructureerde Google jacht ga doen, probeer ik even hier of iemand al wat weet, nooit geschoten is altijd mis.
18 feb Avenged Sevenfold (Ziggo Dome); 26 maart Gojira (Utrecht) ;16-17-18 juni Graspop Metal Meeting (Dessel).
ESF fan, solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')