abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_139281340
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:03 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

En nicolien zal die mening niet zomaar gevraagd hebben. Ze zal meer dan haar twijfels hebben over haar relatie met rienk. En ze zal al gevoeld hebben dat haar familie dat ook heeft. Nu is dat bevestigd.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_139281455
Bijhorende text (sorry, te snel op verzendknop getoetst):

op deze manier gesteld, heeft Nicolien dus weinig aan de brief gehad. Niets nieuws onder de zon, zeg maar. Of niets wat ze al niet wist. Het blijft natuurlijk wat speculeren. In elk geval is er weinig steun, zoals ik al eerder stelde. Het is nu aan Nicolien hoe zij met Rienk en de hele situatie om zal gaan.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_139282128
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:03 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

En nicolien zal die mening niet zomaar gevraagd hebben. Ze zal meer dan haar twijfels hebben over haar relatie met rienk. En ze zal al gevoeld hebben dat haar familie dat ook heeft. Nu is dat bevestigd.

Ik vond de opmerking van rienk , "als je naar je moeder en zus luistert dan raak je mij kwijt" echt misselijkmakend . Nicolien werd daar echt voor het blok gezet. Zo ga je als partners niet met elkaar om, door te dreigen.

Ik hoop dat nicolien rienk heel snel dumpt. Kan ze weer haar mooie zelf zijn.
Verliefdheid kan prachtig zijn, mits gelijkwaardig, en daar is bij hun imo totaal geen sprake van.

Ik vind rienk, dwingend en claimend en opdringerig, nicolien heeft totaal geen ruimte meer voor zichzelf.
Mijns inziens geen goede basis voor een relatie.
De opmerking van Rienk: 'Als je naar je moeder en zus luistert dan raak je mij kwijt', ervaar ik niet zozeer als een dreigement van Rienk, maar als een feit. Wanneer Nicolien luistert naar haar moeder en haar zus, zoals in de zin gesteld, zal ze gehoor geven aan diens adviezen ... en raakt ze Rienk kwijt. Simpele conclusie. Je kunt niet tegelijkertijd op het strand staan en in de zee dobberen ... Ze heeft hier, wel degelijk, een keuze te maken.

Rienk heeft het zelf vaker over de concepten 'horen' en 'luisteren' dus heeft het m.i. zin om de stelling van Rienk enigszins genuanceerd op te pakken.

Ook ik ben voor gelijkwaardigheid in de liefde en ik denk nog altijd dat Nicolien zich best staande weet te houden 'ondanks' dat er ook een Rienk rondloopt. Ook denk ik dat ze nog altijd haar mooie zelf is en heb ik onlangs de semi-lezing gevolgd waarin ze uitleg geeft aan een aantal aspecten van de voedselindustrie, waarvoor van alle, op dat moment daar, aanwezige bewoners 'slechts' werkelijke interesse was van; Joey, Dennis en Rienk. In elk geval heeft Nicolien in alle ruimte gewoon haar ding kunnen doen en zonder enige belemmering. Gaf zelfs Rienk nog even 'lik op stuk' en zonder scrupules.

Ja, ze heeft voor wat betreft haar relatie met Rienk zeker het e.e.a. te overdenken, maar dat is voor een filosofe niet beangstigend. Daarbij weiger ik om Nicolien te stigmatiseren als slachtoffer (van Rienk). Ik schat beiden anders in ...
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_139282319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misselijkmakend en arrogant inderdaad. Alsof dat het ergste is dat Nicolien kan gebeuren. Over een paar maanden is het toch afgelopen want ik kan me niet voorstellen dat Nico na Utopia met Rienk meegaat in zijn doelloze leventje. Denk ook niet dat Nicolien wil profiteren van anderen en genadebrood wil eten. Die wil verder .
V.w.b. je openingszin verwijs ik je glimlachend naar mijn vorige post, maar die had je natuurlijk al doorgenomen en e.e.a. in herkend. ;-)

Voor de rest betreffende de door jouw neergezette visie ..... sluit ik me gemakkelijk en ook naadloos bij je aan. Ik zie de relatie tussen Nicolien en Rienk ook van zeer tijdelijke aard. Wat mij betreft bestaat de kans dat deze al beëindigd wordt voordat een van beiden er uit komt ... Uiteindelijk staan beiden mensen toch heel anders in het leven en hebben ze 'slechts' een aantal raakvlakken.

Mijn probleem? Geen, of niet echt. Ik mag zowel Nicolien als Rienk ! :Y
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_139282582
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:39 schreef DeKenau het volgende:
Ze raakte hem al eerder al bijna kwijt toen hij zei dat ze niet van hem kon houden omdat ze niet in zijn God wilde geloven.
Het lijkt er een beetje op of ze als een rat in de val zit en zich loopt te bedenken hoe ze het op een goede manier op kan lossen .
Ik denk dat als ze er nu een punt achter zou zetten , ze het daar niet echt makkelijk zou krijgen met hem .
Ze raakten elkaar al eerder al bijna kwijt toen hij zei dat ze niet van hem kon houden omdat ze niet in zijn God wilde geloven. Liefde / verliefd zijn stimuleert het obsessieve zoeken naar contact; naar nabijheid; naar beschutting = veiligheid. Geen beschutting / veiligheid zonder het gevoel en weten van wederzijds respect en wederzijdse aanvaarding. Hier gaat het knel ... Zowel Rienk als Nicolien voelt zich stelselmatig door de ander onbegrepen. Waar eerst nog de aantrekking en verliefdheid heerste, heeft nu de twijfel een goede vinger in de pap gekregen. Niemand in de omgeving (al hoop ikzelf op Emil) die deze mensen constructieve feedback op niveau kan geven waarmee ze een duwtje kunnen krijgen welke kant dan ook op. Ze zullen het zelf moeten doen. Groeien dichter naar elkaar toe of juist verder bij elkaar vandaan. Nicolien stelde ergens dat ze heeft geleerd om goed te luisteren. Mijn inziens zou ze nu beter investeren in het doorvragen op een bepaald thema. Bepaalde thema's die Rienk aan de kaak stelt, zijn ergens ook nieuw voor haar en filosoof-eigen kun je daar niet in een enkel ogenblik een oordeel over hebben.

Wat ik eigenlijk had willen schrijven, was: Bloed kruipt soms waar het niet gaan kan.
In de liefde zoek je naar alle mogelijkheden die er zijn of die je maar kunt bedenken om te komen tot hetgeen ik ergens hier bovenin heb neergeschreven.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  Moderator zaterdag 26 april 2014 @ 18:51:41 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_139282587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:38 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

V.w.b. je openingszin verwijs ik je glimlachend naar mijn vorige post, maar die had je natuurlijk al doorgenomen en e.e.a. in herkend. ;-)

Voor de rest betreffende de door jouw neergezette visie ..... sluit ik me gemakkelijk en ook naadloos bij je aan. Ik zie de relatie tussen Nicolien en Rienk ook van zeer tijdelijke aard. Wat mij betreft bestaat de kans dat deze al beëindigd wordt voordat een van beiden er uit komt ... Uiteindelijk staan beiden mensen toch heel anders in het leven en hebben ze 'slechts' een aantal raakvlakken.

Mijn probleem? Geen, of niet echt. Ik mag zowel Nicolien als Rienk ! :Y
Allereerst wil ik je zeggen dat je een bloemrijke manier van posten hebt . Maar dit terzijde ;)

Bij Nicoline heb ik het idee dat ze Rienk aan het lijntje houdt want zeg nou zelf; waarom zou je bij iemand willen blijven waar je je kapot aan ergert? Het zou eerlijker zijn als ze nu zou zeggen: Rienk het is over en uit. Ik kan niet tegen dat gedram van jou en me een geloof opdringen vind ik ook erg fout .
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:07:15 #107
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139282959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:28 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

De opmerking van Rienk: 'Als je naar je moeder en zus luistert dan raak je mij kwijt', ervaar ik niet zozeer als een dreigement van Rienk, maar als een feit. Wanneer Nicolien luistert naar haar moeder en haar zus, zoals in de zin gesteld, zal ze gehoor geven aan diens adviezen ... en raakt ze Rienk kwijt. Simpele conclusie. Je kunt niet tegelijkertijd op het strand staan en in de zee dobberen ... Ze heeft hier, wel degelijk, een keuze te maken.

Rienk heeft het zelf vaker over de concepten 'horen' en 'luisteren' dus heeft het m.i. zin om de stelling van Rienk enigszins genuanceerd op te pakken.

Ook ik ben voor gelijkwaardigheid in de liefde en ik denk nog altijd dat Nicolien zich best staande weet te houden 'ondanks' dat er ook een Rienk rondloopt. Ook denk ik dat ze nog altijd haar mooie zelf is en heb ik onlangs de semi-lezing gevolgd waarin ze uitleg geeft aan een aantal aspecten van de voedselindustrie, waarvoor van alle, op dat moment daar, aanwezige bewoners 'slechts' werkelijke interesse was van; Joey, Dennis en Rienk. In elk geval heeft Nicolien in alle ruimte gewoon haar ding kunnen doen en zonder enige belemmering. Gaf zelfs Rienk nog even 'lik op stuk' en zonder scrupules.

Ja, ze heeft voor wat betreft haar relatie met Rienk zeker het e.e.a. te overdenken, maar dat is voor een filosofe niet beangstigend. Daarbij weiger ik om Nicolien te stigmatiseren als slachtoffer (van Rienk). Ik schat beiden anders in ...
Ik vind dat nicolien zich teveel naar rienk schikt en aanpast . Ze laat onschuldige dingen omdat hij het niet prettig vind, dat vind ik altijd fout. Hij op zijn beurt maakt geen enkele concessie, nooit.
Ik had al zo'n vermoeden dat je de opmerking van rienk geen dreigement zou vinden, dat kan.
Wij vatten het dus anders op . Dat geldt ook voor rienk en nicolien , en hun "relatie".
Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in rienks starre denkwijze en de manier waarop hij in deze relatie staat.
Rienk staat mijlen ver van mij af. Ik heb geen begrip voor zijn gepush.
Nicolien is naief geweest , jammer genoeg werd ze verliefd en die liefde maakt in dit geval duidelijk blind.
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:10:44 #108
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139283050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Allereerst wil ik je zeggen dat je een bloemrijke manier van posten hebt . Maar dit terzijde ;)

:Y vind ik ook, leuk om te lezen.
pi_139283469
Zat net met enige verbazing de filmpjes te kijken ,Daar waar Dennis melk uit de schappen bestelt terwijl ze zelf melk van de koe hebben en de verontwaardiging van Nicolien daar op .En Nicolien die suikerspinnen draait , dat kan toch nooit met haar instelling over gezonde voeding haar ding zijn .
pi_139295458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 15:18 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd het betreffende filmpje te vinden, maar dit is me helaas niet gelukt. Wanneer je een linkje hebt, houd ik me aanbevolen ...
Ik heb gezocht maar vind het ook even niet, het is het filmpje waarbij het beeld de hele tijd stilstaat en je alleen Rienk en Nicolien hoort praten maar Emil en Laura in beeld ziet.

quote:
Bovenstaande uitspraak van Rienk vind ik ....... ??? ....... onlogisch.
Daarvan snap ik nog niet al teveel ...
In that case zou ik juist de liefde van Rienk voor Nicolien twijfelachtig willen noemen.
Omdat hij hun liefde niet als een tijdelijke event kan en wil zien is zijn gevoel voor haar twijfelachtig?

quote:
Twijfel je nu aan de oprechtheid van Nicolien? Of twijfel je aan de oprechtheid van haar liefde voor Rienk?
Op dit moment beide.
pi_139295460
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:07 schreef IsitHeaven het volgende:

Ik vind dat nicolien zich teveel naar rienk schikt en aanpast . Ze laat onschuldige dingen omdat hij het niet prettig vind, dat vind ik altijd fout. Hij op zijn beurt maakt geen enkele concessie, nooit.

Nicolien is naief geweest , jammer genoeg werd ze verliefd en die liefde maakt in dit geval duidelijk blind.
Alsof ze een soort naief slachtoffer is in plaats van een volwassen vrouw die precies weet waar ze mee bezig is. Nicolien wist vanaf dag 1 in wiens ogen ze besloot te gaan staren elke avond, tot hij voor de bijl ging. Rienk heeft zich nooit anders voorgedaan dan hij is, ik zie hem als het slachtoffer van deze relatie ipv Nicolien.
  zondag 27 april 2014 @ 05:51:15 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_139295467
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 05:36 schreef Za het volgende:

[..]

Alsof ze een soort naief slachtoffer is in plaats van een volwassen vrouw die precies weet waar ze mee bezig is. Nicolien wist vanaf dag 1 in wiens ogen ze besloot te gaan staren elke avond, tot hij voor de bijl ging. Rienk heeft zich nooit anders voorgedaan dan hij is, ik zie hem als het slachtoffer van deze relatie ipv Nicolien.
Ook Rienk doet zich anders voor dan hij is:
De dag dat er breuk tussen hem en Nicolien was heeft hij zijn "waarheid" verloochend. Hij wist toen zeker dat als Nicolien zijn God niet "zag" zij ook niet werkelijk van hem kon houden omdat zijn God een deel van hem was. Een verdere relatie was daarom voor hem onmogelijk zei hij! Dat heeft hij toen een dag volgehouden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_139295479
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 05:51 schreef Kijkertje het volgende:

Ook Rienk doet zich anders voor dan hij is:
De dag dat er breuk tussen hem en Nicolien was heeft hij zijn "waarheid" verloochend. Hij wist toen zeker dat als Nicolien zijn God niet "zag" zij ook niet werkelijk van hem kon houden omdat zijn God een deel van hem was. Een verdere relatie was daarom voor hem onmogelijk zei hij! Dat heeft hij toen een dag volgehouden.
Ik zie dat niet als anders voordoen dan hij is. In de situatie die je schetst zou zijn liefde voor haar nog steeds oprecht zijn en zij nog steeds niet werkelijk van hem houden (hetgeen ook klopt).
Ze speelt met hem en dat vind ik niet oké, maar niemand ziet het zo blijkbaar ("Nicolien is een slachtoffer dat door haar ouders in bescherming dient te worden genomen", etc).

Ze heeft volledig de overhand (zoals ze hem steeds moederlijk over zijn hoofd aait en altijd boven hem hangt en vanuit die positie op hem neer kijkt), wanneer er een soort van intense situatie is waarin ze hem 10 minuten lang aankijkt zonder woorden zegt ze zomaar van het ene op het ander moment met luide stem dingen als "we moeten niet vergeten pindakaas te bestellen", dat maakt de zgn magie die ze "beleeft" vrij ongeloofwaardig.

Ik vind het jammer dat het zo is, maar het moment dat ze haar liefde voor Rienk tegen Emil beschreef als een "situationele relatie" geloofde ik niet meer in haar oprechtheid.
  zondag 27 april 2014 @ 06:36:23 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_139295490
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 06:22 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie dat niet als anders voordoen dan hij is. In de situatie die je schetst zou zijn liefde voor haar nog steeds oprecht zijn en zij nog steeds niet werkelijk van hem houden (hetgeen ook klopt).
Ze speelt met hem en dat vind ik niet oké, maar niemand ziet het zo blijkbaar ("Nicolien is een slachtoffer dat door haar ouders in bescherming dient te worden genomen", etc).

Ze heeft volledig de overhand (zoals ze ook moederlijk aait en altijd boven hem hangt), wanneer er een soort van intense situatie is waarin ze hem 10 minuten lang aankijkt zegt ze zomaar van het ene op het ander moment met luide stem dingen als "we moeten niet vergeten pindakaas te bestellen", dat maakt de zgn magie die ze "beleeft" vrij ongeloofwaardig.

Ik vind het jammer dat het zo is, maar het moment dat ze haar liefde voor Rienk tegen Emil beschreef als een "situationele relatie" geloofde ik niet meer in haar oprechtheid.
Rienk heeft altijd beweerd dat hij haar pijn gaat doen omdat deze relatie geen stand kan houden!
Daarin suggereert hij toch dat hij degene is die "in control" is?

Wat Nicolien in Rienk ziet is voor mij een raadsel. Ze wordt regelmatig in bepaalde situaties (vooral als ze geen zin heeft in een discussie) slaperig of ineens heel praktisch. Ontwijkend gedrag idd! Maar dat wil niet zeggen dat ze niet oprecht gevoelens heeft voor Rienk in deze situatie.

Hetzelfde geldt ook voor Rienk wat dat betreft
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 27 april 2014 @ 10:57:30 #115
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139297356
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 05:36 schreef Za het volgende:

[..]

Alsof ze een soort naief slachtoffer is in plaats van een volwassen vrouw die precies weet waar ze mee bezig is. Nicolien wist vanaf dag 1 in wiens ogen ze besloot te gaan staren elke avond, tot hij voor de bijl ging. Rienk heeft zich nooit anders voorgedaan dan hij is, ik zie hem als het slachtoffer van deze relatie ipv Nicolien.
Slachtoffer? ...van haar eigen naiviteit en domheid ..ja
Ze werd verliefd , dacht misschien dat rienk zich ook zou schikken. Bovendien weet rienk dondersgoed dat nico nooit voor "zijn god" zal gaan. Daar is ze duidelijk over geweest. Rienk is net zo naar, als nicolien naief is.
Slimmer was het geweest als ze na de eerste breuk er definitief een punt achter had gezet.
Of er gewoon nooit aan begonnen was.
pi_139328992
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 06:36 schreef Kijkertje het volgende:

Rienk heeft altijd beweerd dat hij haar pijn gaat doen omdat deze relatie geen stand kan houden!
Daarin suggereert hij toch dat hij degene is die "in control" is?
Ik heb hem dat niet horen zeggen maar in control is hij niet bepaald.

quote:
Wat Nicolien in Rienk ziet is voor mij een raadsel.
Rienk is het type dat niet makkelijk te vangen is, een soort onneembare vesting, het kan voor sommige vrouwen een uitdaging zijn te proberen zo'n man dan toch voor zich in te palmen.

quote:
Ze wordt regelmatig in bepaalde situaties (vooral als ze geen zin heeft in een discussie) slaperig of ineens heel praktisch. Ontwijkend gedrag idd! Maar dat wil niet zeggen dat ze niet oprecht gevoelens heeft voor Rienk in deze situatie.

Hetzelfde geldt ook voor Rienk wat dat betreft
Ik ben blij dat het jou ook opgevallen is, want het heeft iets vreemds, ik zie het bij Nicolien geregeld, bij Rienk eigenlijk niet. Ik kan het niet zien als ontwijkend gedrag; iemand die ontwijkend gedrag vertoond gaat niet 10 minuten of een uur lang iemand recht in de ogen zitten staren. Ik zie het meer als dat deze "magie", het intense wat ze uitstraalt mbt tot deze relatie eigenlijk heel betrekkelijk is. Het intense staren en dan opeens over op praktische zaken is een beetje van het kaliber als mensen die breeduit lachen en dan van het ene op het andere moment die lach weer van hun gezicht hebben.
pi_139330340
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:57 schreef IsitHeaven het volgende:

Rienk is net zo naar, als nicolien naief is.
Wat precies vind je zo naar aan Rienk?
  maandag 28 april 2014 @ 08:57:05 #118
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139331352
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 05:15 schreef Za het volgende:

[..]

Wat precies vind je zo naar aan Rienk?
Zijn arrogantie tegenover andere mensen, zijn gepush mbt het geloof oa tegen nicolien.
Zijn starheid in het algemeen , altijd alles beter willen (of denken te) weten in het byzonder.
Oogjes en oortjes dicht als een gesprek niet zo loopt als hij wil. Zijn jaloerse neigingen.
Het eeuwige gekleef aan nicolien. Het inpraten op iedereen om zijn mening door hun strot te duwen.
En de geld uitbarsting, dat was op het enge af.

Combinatie van bovenstaande maakt dat ik hem naar vind.
pi_139333019
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:57 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

Zijn arrogantie tegenover andere mensen, zijn gepush mbt het geloof oa tegen nicolien.
Zijn starheid in het algemeen , altijd alles beter willen (of denken te) weten in het byzonder.
Oogjes en oortjes dicht als een gesprek niet zo loopt als hij wil. Zijn jaloerse neigingen.
Het eeuwige gekleef aan nicolien. Het inpraten op iedereen om zijn mening door hun strot te duwen.
En de geld uitbarsting, dat was op het enge af.

Combinatie van bovenstaande maakt dat ik hem naar vind.
Daarnaast komt nog zijn parasietengedrag. Meneer weigert om geld te verdienen maar profiteert wel overal van mee, ook buiten Utopia.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_139343390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Allereerst wil ik je zeggen dat je een bloemrijke manier van posten hebt . Maar dit terzijde ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:10 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

:Y vind ik ook, leuk om te lezen.
Dank (!!) voor jullie positieve feedback omtrent mijn manier van schrijven. ;-) Ik op mijn beurt ben blij dat het 'hier' gewaardeerd (of minstens geaccepteerd) wordt. Niet een iedere lezer, weet ik wel, zit daarop te wachten en sommigen verafschuwen het (écht). In het verlengde wil ik mijn waardering uitspreken over de manier van posten op dit specifieke Nicoline-forum waarin we - hoera ! en mijn inziens - toch een heel fatsoenlijke tevens interessante discussie met elkaar proberen te voeren. ^O^ :Y ^O^
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_139344699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Bij Nicoline heb ik het idee dat ze Rienk aan het lijntje houdt want zeg nou zelf; waarom zou je bij iemand willen blijven waar je je kapot aan ergert? Het zou eerlijker zijn als ze nu zou zeggen: Rienk het is over en uit. Ik kan niet tegen dat gedram van jou en me een geloof opdringen vind ik ook erg fout .
Ik kan me voorstellen dat wanneer je de idee hebt dan Nicoline Rienk 'aan het lijntje houdt' je afvraagt waarom de een bij de ander zou willen blijven. Misschien heb je ergens ook wel gelijk en houdt Nicoline Rienk minstens aan het Utopia-lijntje. Tenslotte is ze er wel uit dat ze 'geen verkering kan hebben met iemand die op straat leeft' en heeft ze dit ook aan Rienk verwoord. Voor een deel is ze er dus wel uit, lijkt het en vermoed ik ook. Voor wat betreft het 'drammen van Rienk' vind ikzelf dat allemaal op de een of andere manier wel meevallen O+ en wat ik op de beelden denk terug te zien, valt dat voor Nicoline ook wel mee of is haar 'ergenis' niet van die aard om de relatie daarom te willen verbreken. Iedere discussie is er een waarvan misschien te leren is ... Nicoline zie ik in dit verhaal als prima sparpartner voor Rienk. Ze kan haar mondje best roeren, is me al opgevallen.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 16:34:44 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_139344891
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:27 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat wanneer je de idee hebt dan Nicoline Rienk 'aan het lijntje houdt' je afvraagt waarom de een bij de ander zou willen blijven. Misschien heb je ergens ook wel gelijk en houdt Nicoline Rienk minstens aan het Utopia-lijntje. Tenslotte is ze er wel uit dat ze 'geen verkering kan hebben met iemand die op straat leeft' en heeft ze dit ook aan Rienk verwoord. Voor een deel is ze er dus wel uit, lijkt het en vermoed ik ook. Voor wat betreft het 'drammen van Rienk' vind ikzelf dat allemaal op de een of andere manier wel meevallen O+ en wat ik op de beelden denk terug te zien, valt dat voor Nicoline ook wel mee of is haar 'ergenis' niet van die aard om de relatie daarom te willen verbreken. Iedere discussie is er een waarvan misschien te leren is ... Nicoline zie ik in dit verhaal als prima sparpartner voor Rienk. Ze kan haar mondje best roeren, is me al opgevallen.
Klopt. Ze heeft haar mondje bij zich maar als puntje bij paaltje komt laat ze Rienk de discussie winnen. Kroelt wat door zijn haar, veugelt en frunnikt een beetje aan hem en er verandert niks.
Dus ze kan goed discussieren maar is ook vaag en hakt geen knopen door.
pi_139345762
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:07 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

Ik vind dat nicolien zich teveel naar rienk schikt en aanpast . Ze laat onschuldige dingen omdat hij het niet prettig vind, dat vind ik altijd fout. Hij op zijn beurt maakt geen enkele concessie, nooit.
Ik had al zo'n vermoeden dat je de opmerking van rienk geen dreigement zou vinden, dat kan.
Wij vatten het dus anders op . Dat geldt ook voor rienk en nicolien , en hun "relatie".
Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in rienks starre denkwijze en de manier waarop hij in deze relatie staat.
Rienk staat mijlen ver van mij af. Ik heb geen begrip voor zijn gepush.
Nicolien is naief geweest , jammer genoeg werd ze verliefd en die liefde maakt in dit geval duidelijk blind.
Okee ... stukje vetgedrukt is mij dan weer niet opgevallen. Al zijn er heus weleens andere dingen die ik 'minder aardig' vind aan Rienk, 'maar' in mijn ogen plausibel / verklaarbaar lijken te zijn, waardoor ik me er niet aan stoor. Ik zal er eens wat gerichter op 'proberen' te gaan letten hoe of wanneer Nicoline zich schikt naar Rienk en/of andersom ?!

Voor wat betreft je stelling dat Nicoline naïef is geweest en nu blind omdat ze verliefd werd op Rienk; daarover zit ik nog even te peinzen. Mezelf afvragend of ik misschien dan óók naïef ben en blind omdat ik Rienk nog altijd een sympathieke kerel (soms kereltje) vind. Uiteraard is deze vraag voor mezelf om te beantwoorden ... in de tijd ! In the mean while toch leuk om met de mensen hier van gedachten te wisselen !

;)
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  maandag 28 april 2014 @ 17:33:07 #124
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139346464
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:05 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

Okee ... stukje vetgedrukt is mij dan weer niet opgevallen.

Voorbeeldje, joey ging in bad, nico wilde ook maar rienk liet blijken daar niet zo van gediend te zijn. Na een heel korte discussie ging ze niet omdat hij dat niet fijn zou vinden. Rienk heeft op dat moment zo'n invloed op haar dat ze dus iets laat voor hem. Van mij had hij bv de pot op gekund, als ik in dat bad wil dan ga ik gewoon. Er zit iig iets scheef tussen die twee.

Of jij naief en blind bent kan ik niet beoordelen, ik heb je nooit live in actie gezien. Ik weet wel dat jij en ik allebei een andere rienk zien ;)
pi_139346816
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. Ze heeft haar mondje bij zich maar als puntje bij paaltje komt laat ze Rienk de discussie winnen. Kroelt wat door zijn haar, veugelt en frunnikt een beetje aan hem en er verandert niks.
Dus ze kan goed discussieren maar is ook vaag en hakt geen knopen door.
Laat ze hem de discussie 'winnen' of haakt ze zelf op dat moment af? Dat zie ik soms wel gebeuren.
Vervolgens kan ik goed met je stellingname mee en zie ik ook dat er geen knopen worden doorgehakt uiteindelijk. Of in dit stadium nog niet. Ze hangen aan elkaar, willen elkaar ook niet kwijt en eigenlijk lijkt daar maar weinig voor nodig; slechts de input van Nicoline ! Hoe eerlijk alles ook bij mij binnen komt en slechts de weergave presenteert van hoe beiden erin staan; hoe ik ook de gevoelens en stellingnamen van zowel Nicoline als van Rienk gemakkelijk denk te kunnen volgen, heeft hij haar en zij hem toch in een hoek of 'klem' gemanoeuvreerd. Ofwel ze hebben nog wel iets met elkaar uit te werken. Ze zijn er nog niet klaar mee en in het verlengde niet klaar voor om knopen door te hakken.

Voor de liefhebbers van een interessante dialoog beveel ik het volgende filmpje aan:
Titel: Rienk dacht eraan om 24u aan te vragen om maar te zien hoe het loopt

(volume naar de plus draaien op het einde ...)
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')