abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:25:57 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_136486457
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:22 schreef ToT het volgende:
Heftig reageren en lang boos blijven, is dat ook iets wat bij Asperger hoort trouwens? :@ Of is dat meer omdat ik het gezeik van sommige mensen zo zat ben? _O-
Bij mij is dat niet echt normaal. Of iemand moet het echt heel, heel, heel erg verpest hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136486582
Lang boos blijven is wel herkenbaar, of het iets is wat bij asperger/ass kan horen weet ik niet.
Maar ik kan wel heel lang blijven hangen in boos zijn, ik kan het niet zo even uitzetten of hoe je dat ook noemen wilt, zelfs als het alweer "goed" is, blijf ik in dat bozige hangen.
Niet altijd even handig ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:37:23 #103
74056 crew  ToT
pi_136486924
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:28 schreef Nijna het volgende:
Lang boos blijven is wel herkenbaar, of het iets is wat bij asperger/ass kan horen weet ik niet.
Maar ik kan wel heel lang blijven hangen in boos zijn, ik kan het niet zo even uitzetten of hoe je dat ook noemen wilt, zelfs als het alweer "goed" is, blijf ik in dat bozige hangen.
Niet altijd even handig ;).
Ja da's bij mij echt een groot probleem met werk: als iemand op het werk een grote klootzak is en ik ruzie met hem heb, en ik moet dan elke fucking dag met diegene werken, dan blijf ik gewoon continu boos! :')
Of als ik een relatie heb en mijn vriendin is een keer echt GOED onredelijk, dan moet ze echt weer ff een weekje naar haar eigen huis toe voor ik weer wat afgekoeld ben en weer positief met d'r om kan gaan! :')
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:39:01 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_136486978
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja da's bij mij echt een groot probleem met werk: als iemand op het werk een grote klootzak is en ik ruzie met hem heb, en ik moet dan elke fucking dag met diegene werken, dan blijf ik gewoon continu boos! :')
Of als ik een relatie heb en mijn vriendin is een keer echt GOED onredelijk, dan moet ze echt weer ff een weekje naar haar eigen huis toe voor ik weer wat afgekoeld ben en weer positief met d'r om kan gaan! :')
Oef :D Zeker dat laatste is vervelend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:40:00 #105
74056 crew  ToT
pi_136487015
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Oef :D Zeker dat laatste is vervelend.
Ik heb het 2,5 jaar met een autistische vriendin uitgehouden die toegaf dat ze minstens 1x per dag flink ruzie moest hebben om van de negativiteit die dagelijks in haar opbouwde af te komen. :')
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:44:37 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_136487187
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb het 2,5 jaar met een autistische vriendin uitgehouden die toegaf dat ze minstens 1x per dag flink ruzie moest hebben om van de negativiteit die dagelijks in haar opbouwde af te komen. :')
Niet slecht :D
Alleen jammer dat ze het dan op jou botvierde :D

Waar in het oosten des lands eigenlijk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:45:20 #107
74056 crew  ToT
pi_136487221
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Niet slecht :D
Alleen jammer dat ze het dan op jou botvierde :D

Waar in het oosten des lands eigenlijk?
Tijdens die relatie woonde ik in Deventer, en nu woon ik bij Zevenaar in de buurt (achter Arnhem, tegen de Duitse grens).
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:45:51 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_136487236
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Tijdens die relatie woonde ik in Deventer, en nu woon ik bij Zevenaar in de buurt (achter Arnhem, tegen de Duitse grens).
AH, ik zal zwaaien als ik weer eens daar de snelweg pak ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:46:29 #109
74056 crew  ToT
pi_136487259
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:45 schreef Troel het volgende:

[..]

AH, ik zal zwaaien als ik weer eens daar de snelweg pak ;)
Whehe okee dan! :D Waar woon jij, als ik vragen mag?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:47:04 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_136487284
In de ster van Twente :D :D :D _O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:48:06 #111
74056 crew  ToT
pi_136487314
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:47 schreef Troel het volgende:
In de ster van Twente :D :D :D _O-
Is dat geen titel die jaarlijks naar een andere gemeente gaat? :)

:') Zal wel stinken daar overigens! ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 22:49:16 #112
74056 crew  ToT
pi_136487361
Oh is het Hoksebarge dit jaar?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:58:04 #113
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_136487671
Zo er zit echt weer leven in de brouwerij; loop wat achter qua posts lezen, maar maakt niet zo heel veel uit. Ik ben fanatiek internet'er en surf/lees/lurk graag op forum's, wiki's, game guides, nieuws, humor, icanhazcheezeburger etc etc. Denk dat het ook niet erg is als we een beetje off topic gaan, we blijven ASS'ers die ervaringen uitwisselen en een beetje socializen.


Goed waar waren we: Troel je bent niet de enige die niet into fantasy is, ik had dat zelf ook al aangegeven. Trouwens denk dat er ook onderscheid is tussen de echte fantasy met elven, orcs, trollen, tovernaars e.d. dat zich niet in onze wereld afspeelt en de iets meer horror achtige dingen als de vampiers en weerwolven dat zich in principe wel op aarde in de wererld van de mensen afspeelt (of verborgen houdt voor mensheid).


Wat betreft telkens hetzelfde kiezen, denk dat het o.a. te maken heeft dat we niet van verandering houden, we moeten ons dat weer aanpassen, we houden van het bekende. Daarnaast geloof ik dat wij ass'ers in het algemeen ook moeite hebben met keuzes maken, dus hetzelfde bekende/vertrouwde kiezen is een makkelijke keuze. Zelf heb ik het o.a. met kleding kiezen, heb meerdere broeken van hetzelfde merk/maat. Of toen ik zelf een pc wou samenstellen en erg echt niet uit kwam door vele keuze in onderdelen; dat ik maar een game laptop heb genomen, veel minder keuzes voor nodig. (*disclaimer: bovenstaande zeg ik niet als iemand die ervoor geleerd heeft maar als ervaringsdeskundige die zelf nodige heeft meegemaakt en ervaringen van ander heeft gelezen en gehoord.*)


"Heftig reageren en lang boos blijven" kan ik niet echt veel over zeggen.
Niet gebruiken / vermijden van bepaalde woorden heb ik ook niet.

@ Dactylus: zit er een typfout/autocorrectfout in deze zin; wat wou je zeggen met:
Fok gebruiken via mobiel is trouwens bedrag makkelijk! Deze en hiervoor zijn via mobiel gepost. ???

* wtf nou is quote button en preview button broken/kaput, of doe ik zelf iets verkeerd; heb hier chrome versie Versie 32.0.1700.107 m onder windows 8 *

8 nieuwe posts sinds ik begon dit verhaal te typen, holy fok.nl
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 23:03:34 #114
74056 crew  ToT
pi_136487872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:58 schreef PS1Vet het volgende:

* wtf nou is quote button en preview button broken/kaput, of doe ik zelf iets verkeerd; heb hier chrome versie Versie 32.0.1700.107 m onder windows 8 *

8 nieuwe posts sinds ik begon dit verhaal te typen, holy fok.nl
Heb ik ook een keer gehad. Ehhhh volgens mij heb ik het opgelost door alle temporary internet files enzo weg te donderen.
CrapCleaner er overheen raggen moet als het goed is wel helpen! :Y
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:40:38 #115
415320 PS1Vet
Planetside 1 veteran
pi_136489359
Wie weet, misschien komt het ook wel door meerdere vensters van forum tegelijk open te hebben dmv dupliceren. Ben wel handig met computers, maar als het niet werkt houdt het snel op.


Misschien weer even on topic, wat ik las een paar vragen die wat ondergesneeuwd raken.
- heeft er iemand ervaring met EMDR, of weet waar er meer te lezen is, wat echt nuttig is.
- is er iemand naar PAS Contact dag geweest?? of zijn er andere meets e.d.
  zondag 9 februari 2014 @ 07:53:28 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_136494741
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:49 schreef ToT het volgende:
Oh is het Hoksebarge dit jaar?
Dat is het altijd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 10:38:08 #117
74056 crew  ToT
pi_136496219
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 07:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is het altijd ;)
Oh ik dacht dat het een wisselende titel was, zoals De parel van Gelderland enzo. :P

Maar tof, daar heb ik familie wonen! ^O^
En 1 van onze DJ's van Radio49 (in ONZ) woont daar ook vlakbij. :P
  zondag 9 februari 2014 @ 11:57:29 #118
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136498080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Hebben jullie dat ook? Vasthouden aan het bekende en het ''eng'' vinden om wat nieuws te proberen?
Had het een aantal topics terug al over laptops/mobieltjes etc, dat ik elke keer weer dezelfde neem :')

Vandaag wederom dezelfde parfum gekocht, gewoon omdat hij vertrouwd ruikt en omdat ik weet waar ik aan toe ben :') Ja klinkt dom, maar het voelt goed om me vast te houden aan dingen waarvan je weet hoe ze werken/ruiken etc.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar beduidend minder last mee heb als vroegah. Als ik bepaalde dingen waarnam die ik niet leuk vond(de emotieschommelingen vanaf mijn 11e ongeveer bijvoorbeeld), ging ik er van uit dat ik er de rest van mijn leven last mee zou gaan hebben. Tot ergens na mijn 20e ofzo, toen begon ik te merken dat ik die dingen eerder opriep dan dat ze er zelf kwamen en ik er geen vat op had.
Als het dan weer gaat om details, ik ben een hele poos bij de zelfde huiskapper geweest, die we als gezin hadden. Nu heb ik sinds begin dit jaar een andere bezocht, en een dat is me toch best lekker.
... and I hope it's not bothering you.
  zondag 9 februari 2014 @ 12:00:52 #119
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136498177
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:58 schreef PS1Vet het volgende:

@ Dactylus: zit er een typfout/autocorrectfout in deze zin; wat wou je zeggen met:
Fok gebruiken via mobiel is trouwens bedrag makkelijk! Deze en hiervoor zijn via mobiel gepost. ???
Dank je voor de tip, ik heb het inmiddels veranderd. 'Bedrag' moet 'erg' zijn. Totdat grammaticacontrole moeilijk doet haha..
... and I hope it's not bothering you.
  zondag 9 februari 2014 @ 12:03:11 #120
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136498260
En(drie posts achter elkaar en onder elkaar, dat kan volgende keer beter.nl) wat betreft het lang boos blijven, ik niet. Als ik lang boos blijf dan merk ik echt dat ik het niet loslaten wil, en dan is het een keus. Het is dan overigens meteen moeilijk om het boos zijn dan nog vast te houden…
... and I hope it's not bothering you.
pi_136498468
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:03 schreef Dactylus het volgende:
En(drie posts achter elkaar en onder elkaar, dat kan volgende keer beter.nl) wat betreft het lang boos blijven, ik niet. Als ik lang boos blijf dan merk ik echt dat ik het niet loslaten wil, en dan is het een keus. Het is dan overigens meteen moeilijk om het boos zijn dan nog vast te houden…
Bij mij is het geen keus :@
Ik blijf er regelmatig in hangen, heb dan echt even een half uurtje nodig om bij te komen en tot rust te komen.
  zondag 9 februari 2014 @ 12:13:02 #122
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136498539
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bij mij is het geen keus :@
Ik blijf er regelmatig in hangen, heb dan echt even een half uurtje nodig om bij te komen en tot rust te komen.
Half uurtje valt dan nog mee in vergelijking met wat ik hier verder lees...
... and I hope it's not bothering you.
pi_136498575
Het is weer gezellig druk hier, top! Welkom nieuwelingen.
pi_136498842
quote:
Ja da's bij mij echt een groot probleem met werk: als iemand op het werk een grote klootzak is en ik ruzie met hem heb, en ik moet dan elke fucking dag met diegene werken, dan blijf ik gewoon continu boos! :')
Of als ik een relatie heb en mijn vriendin is een keer echt GOED onredelijk, dan moet ze echt weer ff een weekje naar haar eigen huis toe voor ik weer wat afgekoeld ben en weer positief met d'r om kan gaan! :')
Bij mij is het vaak met een dag wel over zeg maar, gelukkig.
Op mn vrijwilligerswerk een collega waar ik weinig mee heb en die heel hard ging zuchten toen ik in het overleg een tijdje terug vroeg of we een aantal dingen duidelijk konden afspreken, omdat het wat haar betreft nergens op sloeg.
Ach, het is jammer dat ik tegelijk met haar werk, maar zij ruimt graag boeken op op de eerste etage en dan ben ik lekker beneden bezig, lekker rustig ;).

Over boeken gesproken, ik ben ook niet van de fantasy. Wel eens geprobeerd, ik heb een fantasy-fan in huis, maar ik heb er echt niks mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 12:55:29 #125
74056 crew  ToT
pi_136499769
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:13 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Half uurtje valt dan nog mee in vergelijking met wat ik hier verder lees...
idd. Ach het is niet zo dat ik dagenlang CONTINU boos ben, maar als iets me weer aan de situatie laat herinneren, voel ik de boosheid zo weer op komen.

2 weken geleden ging het met therapie over communicatie en moesten we een voorbeeld geven over een probleem die we daarmee hebben gehad met onze therapie-partner (in mijn geval mijn begeleidster).
Ik gaf een voorbeeld van iets wat me in het verkeerde keelgat geschoten was bij haar (wat zij overigens zelf had voorgesteld om als voorbeeld te gebruiken tijdens de therapie).

Kort samengevat: ik heb altijd in een puinhoop geleefd en veel te veel dingen verzameld. Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en heb ruim 3 kubieke meter aan zooi de tuin in geflikkerd om af te voeren. Voor het laatste beetje wilde ik graag hulp van die begeleidster.
Op een gegeven moment liet ze een klein tandwieltje zien wat me niet bekend voor kwam.
"Dus het kan weg.", zei ze. Ik gaf aan dat ik het liever wilde bewaren, want straks is het van een apparaat wat ik nog een keer ga gebruiken, en als dan zo'n onderdeeltje ontbreekt, heb je er niks meer aan.
Zei ze meteen heel vinnig: "Ja ehhh je kunt niet ALLES bewaren he!!!"
Ik dacht: "Mens, kijk eens naar wat ik in m'n eentje in de tuin geflikkerd heb!" Juist als mensen kritiek gaan geven als ik eindelijk een keer iets in mijn leven probeer te verbeteren, komt het heel hard aan en heb je kans dat ik alles alsnog van me af gooi en in mijn oude patronen terugval.

Ter plekke kon ik niets uitbrengen, maar ik merkte dat het flink in mijn hoofd ging rond spoken, dus toen ze eenmaal weg was, heb ik alles even rustig uitgetypt en naar haar toe gemaild. Ze belde me meteen terug om het rustig uit te praten, en ze gaf me helemaal gelijk. Meteen kon ik de boosheid loslaten en alles was weer goed.

Dit gaf ik dus 2 weken geleden als voorbeeld bij de therapie. Meteen kreeg ik complimenten van dat het goed was dat ik begreep waar ik boos over geworden was, en het was heel goed dat ik meteen gemaild had toen ik merkte dat ik het niet ter plekke kon zeggen enz.
"Maar heb je wel duidelijk in het mailtje gezet wat je van haar wilde?"
- "Ehhh hoe bedoelt u?"
"Nou, heb je er duidelijk in gezet dat je wilde dat ze je terug zou mailen, of moest ze je terug bellen? Of heb je er in gezet dat het alleen ter kennisgeving is? Wat heb je er in gezet wat je van haar verlangde?"
- "Ja gewoon niets? Ik heb getypt wat haar opmerking met me deed en het lijkt me logisch, gezien hoe zwaar het voor mij woog, dat ze er wel op terug zou komen."
"Ja dat LIJKT misschien logisch voor mensen met autisme, maar voor niet-autisten is het helemaal niet logisch dat mailtjes beantwoord moeten worden."
- "What the fuck? Ik mail al meer dan 15 jaar en heb bijna nooit er bij moeten typen dat ik van de ander verlang dat die me terug moet mailen!"
"En toch moet het zo. Het is echt niet zo vanzelfsprekend als autisten denken dat de ander weet dat hij of zij moet reageren op je mailtje."
Ik vroeg aan mijn begeleidster: "Was het jou duidelijk wat ik met mijn mailtje wilde?"
Zij: "Ja, ik begreep meteen dat ik er actie op moest nemen."
Therapeut: "Maar mevrouw, hoe wist u wat hij met zijn mailtje van u wilde?"
Zij: "Nou ik werk elke dag met autisten, dus onderhand begrijp ik wel wat autisten met hun communicatie willen."
:X :X :X WTF?
Dit eikelde nog een hele tijd zo door en mij werd echt aangepraat dat ik één of andere gehandicapte was die zich blijkbaar met getypte berichten niet goed uit zou kunnen drukken!

Ik op een gegeven moment boos tegen die therapeut: "Dus niet-autisten mailen bijvoorbeeld met hun vrienden: 'Bestje Jantje, ik mail je bij deze met de bedoeling dat je me terugmailt met uitleg over hoe het nu met je gaat.'? Ik PEINS er niet over om zo officieel in berichtjes te typen wat ik van de ander verlang!"
Therapeut: "Nou het is alleen maar een ADVIES van mij aan jou. Wat je er mee doet, moet je zelf weten. We gaan nu door naar de volgende cursist."

Ik kan je vertellen dat ik de hele week tot aan de volgende cursusdag hier boos over ben geweest en heb die vent er die volgende cursusdag wel op aangesproken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 12:55:43 #126
74056 crew  ToT
pi_136499782
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:14 schreef YokiKater het volgende:
Het is weer gezellig druk hier, top! Welkom nieuwelingen.
^O^ Thx! :D
  zondag 9 februari 2014 @ 13:04:04 #127
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136500083
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:14 schreef YokiKater het volgende:
Het is weer gezellig druk hier, top! Welkom nieuwelingen.
Yoki! Welkom terug, hoe gaat het?
... and I hope it's not bothering you.
pi_136500397
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:04 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Yoki! Welkom terug, hoe gaat het?
Naar omstandigheden gaat het redelijk. Heb momenteel wel een beetje een terugval maar dat komt ook omdat we mijn medicatie aan het aanpassen zijn.
Het op mijzelf wonen gaat mij redelijk goed af en ik krijg daar ook hulp bij, Begeleid Zelfstandig Wonen vanuit het RIBW, op woensdag komt er altijd iemand langs en op vrijdag ook. En elke maandag heb ik contact met het GGZ.

In de weekenden zit ik nog vaak bij mijn ouders en ik ga daar dan ook op de fiets heen, ik kom dus ook weer wat vaker buiten, dat gaat ook redelijk goed.
Ook heb ik af en toe wat klusjes (werk) wat hopelijk een aanloop is naar een vast dienstverband voor zo'n 24 tot 32 uur per week.

Eigenlijk gaat het dus vrij goed, zeker vergeleken met zeg een 2 jaar geleden of zo. Mensen om mij heen zien mij ook vooruit gaan. ^O^
pi_136501415
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:55 schreef ToT het volgende:

[..]

idd. Ach het is niet zo dat ik dagenlang CONTINU boos ben, maar als iets me weer aan de situatie laat herinneren, voel ik de boosheid zo weer op komen.

2 weken geleden ging het met therapie over communicatie en moesten we een voorbeeld geven over een probleem die we daarmee hebben gehad met onze therapie-partner (in mijn geval mijn begeleidster).
Ik gaf een voorbeeld van iets wat me in het verkeerde keelgat geschoten was bij haar (wat zij overigens zelf had voorgesteld om als voorbeeld te gebruiken tijdens de therapie).

Kort samengevat: ik heb altijd in een puinhoop geleefd en veel te veel dingen verzameld. Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en heb ruim 3 kubieke meter aan zooi de tuin in geflikkerd om af te voeren. Voor het laatste beetje wilde ik graag hulp van die begeleidster.
Op een gegeven moment liet ze een klein tandwieltje zien wat me niet bekend voor kwam.
"Dus het kan weg.", zei ze. Ik gaf aan dat ik het liever wilde bewaren, want straks is het van een apparaat wat ik nog een keer ga gebruiken, en als dan zo'n onderdeeltje ontbreekt, heb je er niks meer aan.
Zei ze meteen heel vinnig: "Ja ehhh je kunt niet ALLES bewaren he!!!"
Ik dacht: "Mens, kijk eens naar wat ik in m'n eentje in de tuin geflikkerd heb!" Juist als mensen kritiek gaan geven als ik eindelijk een keer iets in mijn leven probeer te verbeteren, komt het heel hard aan en heb je kans dat ik alles alsnog van me af gooi en in mijn oude patronen terugval.

Ter plekke kon ik niets uitbrengen, maar ik merkte dat het flink in mijn hoofd ging rond spoken, dus toen ze eenmaal weg was, heb ik alles even rustig uitgetypt en naar haar toe gemaild. Ze belde me meteen terug om het rustig uit te praten, en ze gaf me helemaal gelijk. Meteen kon ik de boosheid loslaten en alles was weer goed.

Dit gaf ik dus 2 weken geleden als voorbeeld bij de therapie. Meteen kreeg ik complimenten van dat het goed was dat ik begreep waar ik boos over geworden was, en het was heel goed dat ik meteen gemaild had toen ik merkte dat ik het niet ter plekke kon zeggen enz.
"Maar heb je wel duidelijk in het mailtje gezet wat je van haar wilde?"
- "Ehhh hoe bedoelt u?"
"Nou, heb je er duidelijk in gezet dat je wilde dat ze je terug zou mailen, of moest ze je terug bellen? Of heb je er in gezet dat het alleen ter kennisgeving is? Wat heb je er in gezet wat je van haar verlangde?"
- "Ja gewoon niets? Ik heb getypt wat haar opmerking met me deed en het lijkt me logisch, gezien hoe zwaar het voor mij woog, dat ze er wel op terug zou komen."
"Ja dat LIJKT misschien logisch voor mensen met autisme, maar voor niet-autisten is het helemaal niet logisch dat mailtjes beantwoord moeten worden."
- "What the fuck? Ik mail al meer dan 15 jaar en heb bijna nooit er bij moeten typen dat ik van de ander verlang dat die me terug moet mailen!"
"En toch moet het zo. Het is echt niet zo vanzelfsprekend als autisten denken dat de ander weet dat hij of zij moet reageren op je mailtje."
Ik vroeg aan mijn begeleidster: "Was het jou duidelijk wat ik met mijn mailtje wilde?"
Zij: "Ja, ik begreep meteen dat ik er actie op moest nemen."
Therapeut: "Maar mevrouw, hoe wist u wat hij met zijn mailtje van u wilde?"
Zij: "Nou ik werk elke dag met autisten, dus onderhand begrijp ik wel wat autisten met hun communicatie willen."
:X :X :X WTF?
Dit eikelde nog een hele tijd zo door en mij werd echt aangepraat dat ik één of andere gehandicapte was die zich blijkbaar met getypte berichten niet goed uit zou kunnen drukken!

Ik op een gegeven moment boos tegen die therapeut: "Dus niet-autisten mailen bijvoorbeeld met hun vrienden: 'Bestje Jantje, ik mail je bij deze met de bedoeling dat je me terugmailt met uitleg over hoe het nu met je gaat.'? Ik PEINS er niet over om zo officieel in berichtjes te typen wat ik van de ander verlang!"
Therapeut: "Nou het is alleen maar een ADVIES van mij aan jou. Wat je er mee doet, moet je zelf weten. We gaan nu door naar de volgende cursist."

Ik kan je vertellen dat ik de hele week tot aan de volgende cursusdag hier boos over ben geweest en heb die vent er die volgende cursusdag wel op aangesproken.
:D
Tl;dr
pi_136501460
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:12 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Naar omstandigheden gaat het redelijk. Heb momenteel wel een beetje een terugval maar dat komt ook omdat we mijn medicatie aan het aanpassen zijn.
Het op mijzelf wonen gaat mij redelijk goed af en ik krijg daar ook hulp bij, Begeleid Zelfstandig Wonen vanuit het RIBW, op woensdag komt er altijd iemand langs en op vrijdag ook. En elke maandag heb ik contact met het GGZ.

In de weekenden zit ik nog vaak bij mijn ouders en ik ga daar dan ook op de fiets heen, ik kom dus ook weer wat vaker buiten, dat gaat ook redelijk goed.
Ook heb ik af en toe wat klusjes (werk) wat hopelijk een aanloop is naar een vast dienstverband voor zo'n 24 tot 32 uur per week.

Eigenlijk gaat het dus vrij goed, zeker vergeleken met zeg een 2 jaar geleden of zo. Mensen om mij heen zien mij ook vooruit gaan. ^O^
Wat goed om te horen poekie! *O*
Ik ben trots op je O+ Je doet het super!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:38:49 #131
74056 crew  ToT
pi_136501499
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:D
Tl;dr
Het deel over het opruimen was de korte samenvatting, daarna kwam de echte klacht! _O-
pi_136501532
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Het deel over het opruimen was de korte samenvatting, daarna kwam de echte klacht! _O-
Ik kan even het geduld niet vinden om het te lezen, sorry :P Zo straks weer een poging.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:42:37 #133
74056 crew  ToT
pi_136501685
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik kan even het geduld niet vinden om het te lezen, sorry :P Zo straks weer een poging.
Heh okee ultra korte samenvatting: begeleidster helpt me met iets waarmee ik op eigen houtje al enorme vooruitgang heb geboekt, maar zeikt over een lullig klein iets.
Ik ging over de zeik, en stuurde haar achteraf een mailtje.
Tijdens therapie dit voorval besproken en ze vonden het goed dat ik dat had gedaan, maar ze vonden het ernstig autistisch van mij dat ik niet in het mailtje had gezet of ik nou wilde dat ze me terug zou bellen hierover, of dat ze moest mailen, of dat ze het alleen ter kennisgeving moest aannemen. :')
pi_136501716
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Heh okee ultra korte samenvatting: begeleidster helpt me met iets waarmee ik op eigen houtje al enorme vooruitgang heb geboekt, maar zeikt over een lullig klein iets.
Ik ging over de zeik, en stuurde haar achteraf een mailtje.
Tijdens therapie dit voorval besproken en ze vonden het goed dat ik dat had gedaan, maar ze vonden het ernstig autistisch van mij dat ik niet in het mailtje had gezet of ik nou wilde dat ze me terug zou bellen hierover, of dat ze moest mailen, of dat ze het alleen ter kennisgeving moest aannemen. :')
Ha, lijkt mij dat je je verhaal even wou doen, meer niet.
Ze is zelf een autist dat ze dat niet doorheeft :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:47:22 #135
74056 crew  ToT
pi_136501902
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha, lijkt mij dat je je verhaal even wou doen, meer niet.
Ze is zelf een autist dat ze dat niet doorheeft :P
Nou idd mijn verhaal doen en er wel een keertje op terug komen, maar vooral voorkomen dat ze weer zo'n opmerking gaat maken wat mijn motivatie onderuit schopt.
En die opmerking dat ik een zware autist zou zijn omdat ik mijn intentie niet in het mailtje had gezet kwam van mijn therapeut, niet van die begeleidster. :P
pi_136501932
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou idd mijn verhaal doen en er wel een keertje op terug komen, maar vooral voorkomen dat ze weer zo'n opmerking gaat maken wat mijn motivatie onderuit schopt.
En die opmerking dat ik een zware autist zou zijn omdat ik mijn intentie niet in het mailtje had gezet kwam van mijn therapeut, niet van die begeleidster. :P
Dat vind ik niet zo netjes van je therapeut.. Hoe komt ze erbij?
  zondag 9 februari 2014 @ 13:48:17 #137
402517 Dactylus
I just watch...
pi_136501940
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:12 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Naar omstandigheden gaat het redelijk. Heb momenteel wel een beetje een terugval maar dat komt ook omdat we mijn medicatie aan het aanpassen zijn.
Het op mijzelf wonen gaat mij redelijk goed af en ik krijg daar ook hulp bij, Begeleid Zelfstandig Wonen vanuit het RIBW, op woensdag komt er altijd iemand langs en op vrijdag ook. En elke maandag heb ik contact met het GGZ.

In de weekenden zit ik nog vaak bij mijn ouders en ik ga daar dan ook op de fiets heen, ik kom dus ook weer wat vaker buiten, dat gaat ook redelijk goed.
Ook heb ik af en toe wat klusjes (werk) wat hopelijk een aanloop is naar een vast dienstverband voor zo'n 24 tot 32 uur per week.

Eigenlijk gaat het dus vrij goed, zeker vergeleken met zeg een 2 jaar geleden of zo. Mensen om mij heen zien mij ook vooruit gaan. ^O^
Lekker bezig!
... and I hope it's not bothering you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:51:54 #138
74056 crew  ToT
pi_136502129
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo netjes van je therapeut.. Hoe komt ze erbij?
Hij vond dat niet-autisten ALTIJD in hun mailtjes zetten wat ze van de ander verwachten:
"Beste Jantje, ik stuur je dit mailtje met de intentie dat je me hier over terug mailt" of
"Geachte Pietje, zou je me even willen bellen over dit mailtje?" of
"Lieve Beppie, ik stuur je dit mailtje even ter kennisgeving".
ZO mailen niet-autisten onderling met elkaar, volgens hem! :')

Het feit dat je een vraag stelt of zo in een mailtje betekent niet automatisch dat je een antwoord van de ander verwacht.
pi_136502314
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij vond dat niet-autisten ALTIJD in hun mailtjes zetten wat ze van de ander verwachten:
"Beste Jantje, ik stuur je dit mailtje met de intentie dat je me hier over terug mailt" of
"Geachte Pietje, zou je me even willen bellen over dit mailtje?" of
"Lieve Beppie, ik stuur je dit mailtje even ter kennisgeving".
ZO mailen niet-autisten onderling met elkaar, volgens hem! :')

Het feit dat je een vraag stelt of zo in een mailtje betekent niet automatisch dat je een antwoord van de ander verwacht.
:') ²

Imo zijn de autisten juist diegene die altijd duidelijk moeten weten wat er gebeurd en wat er moet gebeuren..
  zondag 9 februari 2014 @ 13:57:15 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_136502424
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat het een wisselende titel was, zoals De parel van Gelderland enzo. :P

Maar tof, daar heb ik familie wonen! ^O^
En 1 van onze DJ's van Radio49 (in ONZ) woont daar ook vlakbij. :P
Ik ben hoofdredacteur bij de lokale radio van Haaksbergen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:58:11 #141
74056 crew  ToT
pi_136502482
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:55 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:') ²

Imo zijn de autisten juist diegene die altijd duidelijk moeten weten wat er gebeurd en wat er moet gebeuren..
Ja dat is dus het gekke; tijdens diezelfde cursus zei hij idd ook dat autisten altijd ongelooflijk veel details vertellen om het verhaal zo compleet en zo duidelijk mogelijk te maken (iets waar ikzelf duidelijk nooit last van heb! O-) ).

Maar nee: als je iemand mailt van: "Beste Truusje, die opmerking die je eerder vandaag tegen mij maakte heeft me zwaar over de zeik gemaakt en ik zou graag willen dat je er de volgende keer op let. Groetjes, ToT", geeft het nog veel te veel onduidelijkheid van wat je nou ECHT van diegene verwacht! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 13:58:31 #142
74056 crew  ToT
pi_136502500
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ben hoofdredacteur bij de lokale radio van Haaksbergen ;)
Heyyyy tof! :D
pi_136502532
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dat is dus het gekke; tijdens diezelfde cursus zei hij idd ook dat autisten altijd ongelooflijk veel details vertellen om het verhaal zo compleet en zo duidelijk mogelijk te maken (iets waar ikzelf duidelijk nooit last van heb! O-) ).

Maar nee: als je iemand mailt van: "Beste Truusje, die opmerking die je eerder vandaag tegen mij maakte heeft me zwaar over de zeik gemaakt en ik zou graag willen dat je er de volgende keer op let. Groetjes, ToT", geeft het nog veel te veel onduidelijkheid van wat je nou ECHT van diegene verwacht! :')
Duidelijk toch? Je doet je verhaal even en klaar. Uit de tekst is niet te herleiden dat je iets van haar wil?
  zondag 9 februari 2014 @ 14:01:44 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_136502699
Maar ik snap sowieso dat hele gezeik niet. Als ik iemand een mailtje stuur omdat ik ineens wel iets onder woorden kan brengen dat eerder niet lukte, dan gaat het mij erom dat ik dat nog kwijt wil, ongeacht of die persoon terug gaat bellen of gaat mailen of wat dan ook.

Dan mail ik het dus. Overigens merk ik dat JUIST naar NT-ers je heel duidelijk moet aangeven dat je een reactie wilt hebben. Of dat je met een NT-er afspreekt dat zij mij bellen om een afspraak te maken of om iets uit te praten, dat je dan later hoort dat je nooit contact hebt opgenomen. Nee, duh (hihi sorry ToT), jij zou contact met MIJ opnemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:01:48 #145
74056 crew  ToT
pi_136502703
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Duidelijk toch? Je doet je verhaal even en klaar. Uit de tekst is niet te herleiden dat je iets van haar wil?
Nope, want wat wil ik nou precies van haar? Moet ze me hierover terugbellen, mailen, of moet ze het alleen ter kennisgeving aannemen? :P
Dat was nou het hele punt van die therapeut. Ikzelf vond het de reinste bullshit: het gaat er mij om dat ze weet dat ik over de zeik ben geraakt door haar gezeur en wil dat ze in het vervolg een beetje nadenkt voor ze bepaalde dingen zegt. Het zou FIJN zijn als ze me idd even terug zou bellen of mailen om aan te geven wat ze van mijn mailtje vond, maar als iemand je zoiets stuurt, dan reageer je er toch wel even op? Als autist zijnde mag je er toch wel van uit gaan dat iemand reageert op een klacht?
pi_136502781
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Nope, want wat wil ik nou precies van haar? Moet ze me hierover terugbellen, mailen, of moet ze het alleen ter kennisgeving aannemen? :P
Dat was nou het hele punt van die therapeut. Ikzelf vond het de reinste bullshit: het gaat er mij om dat ze weet dat ik over de zeik ben geraakt door haar gezeur en wil dat ze in het vervolg een beetje nadenkt voor ze bepaalde dingen zegt. Het zou FIJN zijn als ze me idd even terug zou bellen of mailen om aan te geven wat ze van mijn mailtje vond, maar als iemand je zoiets stuurt, dan reageer je er toch wel even op? Als autist zijnde mag je er toch wel van uit gaan dat iemand reageert op een klacht?
Mee eens :) Dat hoef je niet te vragen of te vermelden nee.
Dat zeg ik, wie is hier nou de autist? :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:04:18 #147
74056 crew  ToT
pi_136502875
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:01 schreef Troel het volgende:
Maar ik snap sowieso dat hele gezeik niet. Als ik iemand een mailtje stuur omdat ik ineens wel iets onder woorden kan brengen dat eerder niet lukte, dan gaat het mij erom dat ik dat nog kwijt wil, ongeacht of die persoon terug gaat bellen of gaat mailen of wat dan ook.

Dan mail ik het dus. Overigens merk ik dat JUIST naar NT-ers je heel duidelijk moet aangeven dat je een reactie wilt hebben. Of dat je met een NT-er afspreekt dat zij mij bellen om een afspraak te maken of om iets uit te praten, dat je dan later hoort dat je nooit contact hebt opgenomen. Nee, duh (hihi sorry ToT), jij zou contact met MIJ opnemen.
PRECIES!
Ik vond ten eerste dat aan mijn hele voorbeeld voorbij gegaan werd en dat er te veel naar een bijzaak gekeken werd van het verhaal, en ten tweede werd mij iets aangepraat waar ik nooit last van heb gehad, namelijk dat mensen niet zouden begrijpen wat ik met mijn mailtje zou bedoelen.
Het feit dat mijn begeleidster tegen mijn therapeut zei dat ze mijn intentie wel begreep "omdat ze elke dag met autisten werkt en onderhand hun manier van communiceren wel door heeft" verergerde de boel nog eens. :X

(Wat is NT-er eigenlijk? :@ )
pi_136503405
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat goed om te horen poekie! *O*
Ik ben trots op je O+ Je doet het super!
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:48 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Lekker bezig!
Thnxs!

quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:04 schreef ToT het volgende:

(Wat is NT-er eigenlijk? :@ )
Neuro-Typical, mensen waar neurologisch niets "mis" mee is.
pi_136503546
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:04 schreef ToT het volgende:

[..]

(Wat is NT-er eigenlijk? :@ )
Wat Yoki zegt. NT-ers zijn zeg maar de diagnozenlozen :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:15:15 #150
74056 crew  ToT
pi_136503568
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:12 schreef YokiKater het volgende:

Neuro-Typical, mensen waar neurologisch niets "mis" mee is.
_O- In dat geval zou de therapeut juist gelijk hebben; als autist zijnde is het blijkbaar beter duidelijk wat de ander van je verlangt dan bij een niet-autist? _O-
  zondag 9 februari 2014 @ 14:17:07 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_136503673
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat Yoki zegt. NT-ers zijn zeg maar de diagnozenlozen :P
Dat zijn de mensen die nog niet gediagnosticeerd zijn, maar net zo goed wat mankeren :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136503908
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat zijn de mensen die nog niet gediagnosticeerd zijn, maar net zo goed wat mankeren :P ;)
Klopt, maar ik had mijn opmerking ook al een beetje afgezwakt met dat "zeg maar" erbij :P :@
pi_136504056
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- In dat geval zou de therapeut juist gelijk hebben; als autist zijnde is het blijkbaar beter duidelijk wat de ander van je verlangt dan bij een niet-autist? _O-
Als niet-autisten in de minderheid waren geweest, dan waren zij diegenen geweest met een labeltje en was er met ons niks aan de hand geweest.

Ik heb me wel eens voorgesteld wat voor naam die diagnose zou hebben, maar kwam niet echt verder dan "Lemmingsyndroom" oid :')

Maar das wel een grappige discussie op zich :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:27:25 #154
74056 crew  ToT
pi_136504143
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als niet-autisten in de minderheid waren geweest, dan waren zij diegenen geweest met een labeltje en was er met ons niks aan de hand geweest.

Ik heb me wel eens voorgesteld wat voor naam die diagnose zou hebben, maar kwam niet echt verder dan "Lemmingsyndroom" oid :')

Maar das wel een grappige discussie op zich :P
:@ Om eerlijk te zijn heb ik tot een jaar of 10 geleden de hele maatschappij als 1 grote verzameling lemmings gezien.
  zondag 9 februari 2014 @ 14:28:29 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_136504197
Juist het zwart-witte dat een autist vaak heeft, maakt het leven een stuk duidelijker en dus leefbaarder. 't Zijn altijd de mensen die grijs doen die het moeilijk maken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136504256
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:27 schreef ToT het volgende:

[..]

:@ Om eerlijk te zijn heb ik tot een jaar of 10 geleden de hele maatschappij als 1 grote verzameling lemmings gezien.
Ik vind dat soort mensen ook vaak lemmings. Ik merk dat mensen met autisme veel makkelijker hun eigen plan trekken (in elk geval zolang ze globaal gezien goed in hun vel zitten en niet gefrustreerd worden door wat NT-ers van hun verlangen inclusief de rare trekjes die NT-ers vaak hebben). Tenminste, das wat ik doe (of probeer te doen _O- :P ) :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:30:51 #157
74056 crew  ToT
pi_136504299
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:28 schreef Troel het volgende:
Juist het zwart-witte dat een autist vaak heeft, maakt het leven een stuk duidelijker en dus leefbaarder. 't Zijn altijd de mensen die grijs doen die het moeilijk maken ;)
Het gekke is dat met veel dingen waar mensen grijs denken ik zwart-wit denk, maar waar veel mensen zwart-wit denken, ik juist weer grijs denk. Ik denk dat dat laatste vooral zo is omdat ik aardig wat klappen van de zweep heb gehad, so to speak.
pi_136504329
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:28 schreef Troel het volgende:
Juist het zwart-witte dat een autist vaak heeft, maakt het leven een stuk duidelijker en dus leefbaarder. 't Zijn altijd de mensen die grijs doen die het moeilijk maken ;)
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan met mensen die allemaal autisme hadden en vond het een hele prettige werkomgeving. Wat een beetje ontbrak daar was namelijk het hele politieke sneaky-onder-de-gordel gedoe waar NT-ers al-tijd mee bezig blijken te zijn.
  zondag 9 februari 2014 @ 14:31:29 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_136504339
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Het gekke is dat met veel dingen waar mensen grijs denken ik zwart-wit denk, maar waar veel mensen zwart-wit denken, ik juist weer grijs denk. Ik denk dat dat laatste vooral zo is omdat ik aardig wat klappen van de zweep heb gehad, so to speak.
Helaas gaan we ons soms aanpassen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:32:24 #160
74056 crew  ToT
pi_136504374
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind dat soort mensen ook vaak lemmings. Ik merk dat mensen met autisme veel makkelijker hun eigen plan trekken (in elk geval zolang ze globaal gezien goed in hun vel zitten en niet gefrustreerd worden door wat NT-ers van hun verlangen inclusief de rare trekjes die NT-ers vaak hebben). Tenminste, das wat ik doe (of probeer te doen _O- :P ) :P
Ik zie vaak geen logica in wat "normale" mensen denken of doen. Het lijkt vaak zoiets van: "Dit is mijn mening, because fuck you; that's why!"
  zondag 9 februari 2014 @ 14:32:55 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_136504399
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan met mensen die allemaal autisme hadden en vond het een hele prettige werkomgeving. Wat een beetje ontbrak daar was namelijk het hele politieke sneaky-onder-de-gordel gedoe waar NT-ers al-tijd mee bezig blijken te zijn.
Hahaha, prima omschrijving inderdaad, ik kan het me goed voorstellen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:36:22 #162
74056 crew  ToT
pi_136504552
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan met mensen die allemaal autisme hadden en vond het een hele prettige werkomgeving. Wat een beetje ontbrak daar was namelijk het hele politieke sneaky-onder-de-gordel gedoe waar NT-ers al-tijd mee bezig blijken te zijn.
De groep waar ik nu therapie mee heb is echt GEWELDIG!!! _O_
Zo open, vriendelijk, eerlijk, geïnteresseerd en respectvol!!!! O+ Echt een verademing!
pi_136504580
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Hahaha, prima omschrijving inderdaad, ik kan het me goed voorstellen :)
Ik vond het heel prettig juist omdat vragen om een nietje niks anders is als dat: vragen om een nietje. Bij NT-ers betekent dat vaak zoiets van "O hij wil mij van mn werk houden" of "zou hij verliefd op me zijn? :@ " of "Hee wat gezellig! Hij wilt met me kletsen! gevolgd door bla bla bla blaaaablabla" etc enz. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat NT-ers zo vaak dubbele bedoelingen ergens achter zoeken terwijl als een autist mij vraagt om een vuurtje....dan wil hij over het algemeen gesproken gewoon een fok!king vuurtje! _O- :P
  zondag 9 februari 2014 @ 14:44:40 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_136504935
Als een NT-er mij iets vraagt of heel veel aandacht voor me heeft, dan is het eerste "waarom doe ie dat en wat wil ie van me". Ongeacht of het een man of een vrouw is.
Verschrikkelijk. Vooral omdat je heel lang kan nadenken over dat soort dingen omdat je toch niet weet wat een ander denkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136505047
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:44 schreef Troel het volgende:
Ow, maar dat heb ik wel. Als een NT-er mij iets vraagt of heel veel aandacht voor me heeft, dan is het eerste "waarom doe ie dat en wat wil ie van me". Ongeacht of het een man of een vrouw is.
Vaak is dat dus weer onderdeel van dat politieke spel waar ik het zojuist over had :P
Er zitten zo vaak dubbele bedoelingen bij, 1 van mijn hulpverleners heeft daar ook een handje van, zij ziet in veel dingen die ik doe iets anders en misinterpreteert vaak uitspraken van mij, waarna ik het (op een andere manier) moet gaan omschrijven. Zij vult als het ware de lege plekken uit haarzelf in en komt tot conclusies die ik helemaal niet herken.

Ik heb zoiets van "Als je iets van mij niet begrepen heb, -vraag- het dan! Maar ga niet zelf zitten invullen want dat gaat gewoon -weer- mis :N ". Koppig hoor :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:52:17 #166
74056 crew  ToT
pi_136505280
Ja ineens veel aandacht krijgen van anderen, daar weet ik vaak ook moeilijk mee om te gaan.
Altijd positief, maar ik heb vaak ook zoiets van: "Wat moet die van me? Wil hij me zo voor het karretje gaan spannen of zo? Of komt er straks één of ander kutgeintje?"

Ik trap ook heel vaak met open ogen in grapjes, ook al is het voor veel mensen echt overduidelijk. Iemand die ik leuk of aardig vind, kan de domste dingen roepen, en dan vertrouw ik hem/haar gewoon.
Toen ik jaren geleden een bijbaantje had in een supermarkt kwam een oude klasgenote die daar ook kwam werken, ineens op me af met "een snoepje".
Ik vond het er verdacht uit zien, maar ze deed alsof ze er ook eentje at, dus at ik er ook maar eentje. Was dus een hondenbrok! :X
Toen niet veel later de slager van de supermarkt het magazijn binnen liep me een worstje aanbood die hij altijd voor klanten op de toonbank heeft liggen, was het eerste wat ik hem vroeg: "Wat heb je er mee uitgevreten?"
Werd-ie nogal boos om! :@ Dat was dus gewoon goedbedoeld van hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 09-02-2014 14:59:00 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:55:34 #167
74056 crew  ToT
pi_136505411
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vaak is dat dus weer onderdeel van dat politieke spel waar ik het zojuist over had :P
Er zitten zo vaak dubbele bedoelingen bij, 1 van mijn hulpverleners heeft daar ook een handje van, zij ziet in veel dingen die ik doe iets anders en misinterpreteert vaak uitspraken van mij, waarna ik het (op een andere manier) moet gaan omschrijven. Zij vult als het ware de lege plekken uit haarzelf in en komt tot conclusies die ik helemaal niet herken.

Ik heb zoiets van "Als je iets van mij niet begrepen heb, -vraag- het dan! Maar ga niet zelf zitten invullen want dat gaat gewoon -weer- mis :N ". Koppig hoor :')
JUIST!
En wat krijgen we met therapie te horen? "Autisten geven altijd zo veel mogelijk informatie om het verhaal zo duidelijk mogelijk te maken, terwijl niet-autisten vaak aan een paar woorden al genoeg hebben om zo het hele plaatje te vormen."
Ja sorry hoor, maar dan krijg je idd heel snel situaties zoals waar jij het nu over hebt.
Ik ben het spuugzat dat mensen verkeerde conclusies trekken, dus leg ik bij voorbaat vaak al het hele verhaal uit, zodat ik straks niet continu mensen hoef te corrigeren; corrigeren kost vaak veel meer moeite en levert veel meer wrijvingen op dan het 1x goed uit te leggen.
pi_136505639
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:52 schreef ToT het volgende:
Ja ineens veel aandacht krijgen van anderen, daar weet ik vaak ook moeilijk mee om te gaan.
Altijd positief, maar ik heb vaak ook zoiets van: "Wat moet die van me? Wil hij me zo voor het karretje gaan spannen of zo? Of komt er straks één of ander kutgeintje?"

Ik trap ook heel vaak met open ogen in grapjes, ook al is het voor veel mensen echt overduidelijk. Iemand die ik leuk of aardig vind, kan de domste dingen roepen, en dan vertrouw ik hem/haar gewoon.
Toen ik jaren geleden een bijbaantje had in een supermarkt kwam een oude klasgenote die daar ook kwam werken, ineens op me af met "een snoepje".
Ik vond het er verdacht uit zien, maar ze deed alsof ze er ook eentje at, dus at ik er ook maar eentje. Was dus een hondenbrok! :X
Toen niet veel later de slager van de supermarkt het magazijn binnen liep me een worstje aanbood die hij altijd voor klanten op de toonbank heeft liggen, was het eerste wat ik hem vroeg: "Wat heb je er mee uitgevreten?"
Werd-ie nogal boos om! :@ Dat was dus gewoon goedbedoeld van hem.
Wat jij nu omschrijft zijn dus -typische- voorbeelden van waarop ik mensen uiteindelijk wel of niet "goedkeur". Mensen die mij zo in de zeik proberen te nemen, filter ik er gelijk uit en "hup ik de kliko ermee". Ik heb gewoon geen zin in die vage "grappig bedoelde" shit :N
Doe nou maar gewoon normaal enzo :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:02:28 #169
74056 crew  ToT
pi_136505674
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat jij nu omschrijft zijn dus -typische- voorbeelden van waarop ik mensen uiteindelijk wel of niet "goedkeur". Mensen die mij zo in de zeik proberen te nemen, filter ik er gelijk uit en "hup ik de kliko ermee". Ik heb gewoon geen zin in die vage "grappig bedoelde" shit :N
Doe nou maar gewoon normaal enzo :P
Ja dat was voor mij ook wel de omslag van hoe ik tegen haar aan keek. -O-
pi_136505764
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:52 schreef ToT het volgende:
Ja ineens veel aandacht krijgen van anderen, daar weet ik vaak ook moeilijk mee om te gaan.
Altijd positief, maar ik heb vaak ook zoiets van: "Wat moet die van me? Wil hij me zo voor het karretje gaan spannen of zo? Of komt er straks één of ander kutgeintje?"

Ik trap ook heel vaak met open ogen in grapjes, ook al is het voor veel mensen echt overduidelijk. Iemand die ik leuk of aardig vind, kan de domste dingen roepen, en dan vertrouw ik hem/haar gewoon.
Toen ik jaren geleden een bijbaantje had in een supermarkt kwam een oude klasgenote die daar ook kwam werken, ineens op me af met "een snoepje".
Ik vond het er verdacht uit zien, maar ze deed alsof ze er ook eentje at, dus at ik er ook maar eentje. Was dus een hondenbrok! :X
Toen niet veel later de slager van de supermarkt het magazijn binnen liep me een worstje aanbood die hij altijd voor klanten op de toonbank heeft liggen, was het eerste wat ik hem vroeg: "Wat heb je er mee uitgevreten?"
Werd-ie nogal boos om! :@ Dat was dus gewoon goedbedoeld van hem.
Bij twijfel (bij mensen die ik nauwelijks ken) doe ik iets gewoon niet. Zo deed ik het in het begin in elk geval, dat was voor mij in zo'n situatie de 1e stap.

Later heb ik beter leren herkennen wanneer iemand iets goed bedoelt of niet en meestal heb ik al een vage indruk van wat voor soort persoon ik voor me heb. Het feit dat ze deed alsof ze ook zo'n snoepje aan het eten was, was voor mij al een alarmbel geweest, want uit ervaring weet ik dat als iemand jou iets aanbiedt, ze dat normaalgesproken met lege mond doen. Een 2e is dat als iemand blijkbaar al aan het eten is (zeker als je die persoon nauwelijks kent) het vaak gebruikt wordt om je om de tuin te leiden. 2 waarschuwingen heb je al en dat wist jij ook, omdat je aangaf te twijfelen.

Leer vertrouwen op je gevoel, dat scheelt mij in elk geval een hoop ellende ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:06:18 #171
74056 crew  ToT
pi_136505833
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij twijfel (bij mensen die ik nauwelijks ken) doe ik iets gewoon niet. Zo deed ik het in het begin in elk geval, dat was voor mij in zo'n situatie de 1e stap.

Later heb ik beter leren herkennen wanneer iemand iets goed bedoelt of niet en meestal heb ik al een vage indruk van wat voor soort persoon ik voor me heb. Het feit dat ze deed alsof ze ook zo'n snoepje aan het eten was, was voor mij al een alarmbel geweest, want uit ervaring weet ik dat als iemand jou iets aanbiedt, ze dat normaalgesproken met lege mond doen. Een 2e is dat als iemand blijkbaar al aan het eten is (zeker als je die persoon nauwelijks kent) het vaak gebruikt wordt om je om de tuin te leiden. 2 waarschuwingen heb je al en dat wist jij ook, omdat je aangaf te twijfelen.

Leer vertrouwen op je gevoel, dat scheelt mij in elk geval een hoop ellende ;)
De pest is dat ik meestal snel verward raak als iets plotseling gebeurt. :@
pi_136505910
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:06 schreef ToT het volgende:

[..]

De pest is dat ik meestal snel verward raak als iets plotseling gebeurt. :@
Daarom bewaar ik tegenwoordig rust in mezelf. Dat houdt het overzichtelijk. Zodra het heel chaotisch voor me wordt, dan weet ik dat ik me uit die situatie moet terugtrekken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:13:12 #173
74056 crew  ToT
pi_136506128
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarom bewaar ik tegenwoordig rust in mezelf. Dat houdt het overzichtelijk. Zodra het heel chaotisch voor me wordt, dan weet ik dat ik me uit die situatie moet terugtrekken.
Da's idd wel het beste! :Y
Deze situatie was alleen zo dat ik gewoon m'n werk deed en er een collega op me af liep en me wat "lekkers" aanbood. Weinig chaotisch aan, maar er klopte voor mijn gevoel iets gewoon niet. De situatie was raar en het snoepje zag er raar uit. Om dan weg te lopen om na te gaan denken of ik het snoepje wel of niet wilde hebben was nogal raar geweest! _O-

Anyway, soms gaat het ook veel subtieler, dan bouwt zo'n grap heel langzaam maar zeker op en heb ik wel in de gaten dat ik in de zeik genomen word, maar toch verwerp ik dat idee omdat het iemand is die ik tof vind en gewoon kan vertrouwen. :')

_O- Dat doet me ook weer aan de therapie denken: "Communicatie met niet-autisten kan heel verwarrend zijn, ZEKER als mensen tegen je gaan liegen. We zijn allemaal wel eens voorgelogen in het leven. Neem als voorbeeld: Sinterklaas bestaat niet!"
Ik, overdreven hard en verbaasd: "NIET?!?!?!?!?!?" :o :o :o
_O- Gelukkig was niemand van de cursisten zo autistisch dat die dacht dat ik dat echt meende! :')
  zondag 9 februari 2014 @ 15:14:18 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_136506180
Mijn twee jongens weten dat sinterklaas niet bestaat. Ben nog steeds erg blij om die keuze, scheelt een heleboel stress in november en december!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:29:29 #175
74056 crew  ToT
pi_136506812
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:14 schreef Troel het volgende:
Mijn twee jongens weten dat sinterklaas niet bestaat. Ben nog steeds erg blij om die keuze, scheelt een heleboel stress in november en december!
^O^ Heel goed.
Ja de buren vragen me ieder jaar om Zwarte Piet te spelen voor hun kinderen en ieder jaar weet ik ze weer helemaal te overtuigen dat ik echt ben, maar het gaat eigenlijk helemaal tegen mijn gevoel in om ze zo voor te liegen, terwijl ik aan de andere kant wel weer echt geniet van dat ze zo blij en vrolijk er van worden. :@
  zondag 9 februari 2014 @ 15:32:52 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_136506951
Ja, maar weet je wat het is. Wij zoeken nu samen de cadeau's uit, pakken samen in, hebben dus SAMEN ontzettend veel lol wat ouders anders in hun eentje hebben. En de blijheid om een cadeau is er niet minder om bij het uitpakken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:37:54 #177
74056 crew  ToT
pi_136507135
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:32 schreef Troel het volgende:
Ja, maar weet je wat het is. Wij zoeken nu samen de cadeau's uit, pakken samen in, hebben dus SAMEN ontzettend veel lol wat ouders anders in hun eentje hebben. En de blijheid om een cadeau is er niet minder om bij het uitpakken!
Precies! :) Ja Sinterklaas en Zwarte Piet is natuurlijk wel veel spannender en magischer natuurlijk, maar toen ikzelf als kind er achter kwam dat het allemaal nep was, was ik echt WOEDEND en verward: aan de ene kant was ik woedend dat ze me hadden voorgelogen en dat alle kinderen van Nederland zo worden voorgelogen, aan de andere kant bedacht ik me dat ik niet boos MOCHT zijn omdat mijn ouders juist degenen waren waar we de cadeaus van kregen.......en wat ik al HELEMAAL niet snapte was dat ze deden alsof die cadeaus door een niet-bestaand persoon gegeven werden in plaats van dat het van hen zelf af kwam. :?

1 ding besloot ik toen ter plekke wel: God bestond dus ook niet. Wie zoet is krijgt lekkers / gaat naar de hemel, wie stout is krijgt de roe / gaat naar de hel. Sinterklaas kon je zien en die was al nep, en God kon je niet zien en Zijn "cadeaus" krijg je pas na je dood als je zoet bent geweest. Hij was basically the same als Sinterklaas, en die zou WEL echt zijn? God was gewoon Sinterklaas voor volwassenen!
  zondag 9 februari 2014 @ 15:40:42 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_136507282
Tja, en daar heb ik dus een andere mening ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136507393
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies! :) Ja Sinterklaas en Zwarte Piet is natuurlijk wel veel spannender en magischer natuurlijk, maar toen ikzelf als kind er achter kwam dat het allemaal nep was, was ik echt WOEDEND en verward: aan de ene kant was ik woedend dat ze me hadden voorgelogen en dat alle kinderen van Nederland zo worden voorgelogen, aan de andere kant bedacht ik me dat ik niet boos MOCHT zijn omdat mijn ouders juist degenen waren waar we de cadeaus van kregen.......en wat ik al HELEMAAL niet snapte was dat ze deden alsof die cadeaus door een niet-bestaand persoon gegeven werden in plaats van dat het van hen zelf af kwam. :?

1 ding besloot ik toen ter plekke wel: God bestond dus ook niet. Wie zoet is krijgt lekkers / gaat naar de hemel, wie stout is krijgt de roe / gaat naar de hel. Sinterklaas kon je zien en die was al nep, en God kon je niet zien en Zijn "cadeaus" krijg je pas na je dood als je zoet bent geweest. Hij was basically the same als Sinterklaas, en die zou WEL echt zijn? God was gewoon Sinterklaas voor volwassenen!
Ik ben het overigens wel met je eens wat religies betreft.

Goden zijn net mode, ze komen en gaan (kijk maar naar de goden van de Carthagenen. Carthago bestaat niet meer en sindsdien bestaan hun goden ook niet meer). Sommige goden houden het langer vol maar puntje komt bij paaltje...het zijn maar goden :P

Edit: Ik zeg ook altijd: Als ik in god geloof, dan stuurt allah me naar zijn hel, want ik was een slechte moslim. Ga ik in allah geloven en laat daarbij een stukje van mn pik eraf hakken, dan stuurt god me naar zijn hel, want ik was een slechte christen.
-Dus- laat ik na afloop van mijn leven de goden maar uitvechten naar welke hel ik moet :P
  zondag 9 februari 2014 @ 15:45:19 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_136507519
Ik denk dat je eens naar de overeenkomsten moet kijken tussen die religies :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136507557
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:45 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat je eens naar de overeenkomsten moet kijken tussen die religies :P
En sowieso sturen de goden van Carthago me anders wel naar hun hel :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:50:02 #182
74056 crew  ToT
pi_136507791
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:45 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat je eens naar de overeenkomsten moet kijken tussen die religies :P
Zonder het helemaal in een religieuze discussie te laten veranderen: er zullen idd echt wel overeenkomsten zijn, maar welke religie is dan de enige echte juiste? :P
Het Jodendom, waar het Christendom op gebaseerd is? De Islam dat weer op het Christendom gebaseerd is? Hindoeïsme? Boeddhisme (ook al is dat officieel een levensvisie i.p.v. een religie)? Scientology? Kare Krisjna?
En indien het Christelijk geloof de enige juiste is; welke stroming dan? De Mormonen? Katholieken? Protestanten? Hervormden? Gereformeerden? De Zwarte Kousen? De Pinkstergemeente? Jehova's Getuigen? :P

Ik geloof zelf min of meer dat er een soort oerbron is of zo, maar niet dat er een straffende en belonende God is die ons allemaal in de gaten houdt zonder directe aansturing. Hoe moet je weten wat hij wel of niet wil? :)
  zondag 9 februari 2014 @ 15:51:45 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_136507884
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Zonder het helemaal in een religieuze discussie te laten veranderen: er zullen idd echt wel overeenkomsten zijn, maar welke religie is dan de enige echte juiste? :P
Het Jodendom, waar het Christendom op gebaseerd is? De Islam dat weer op het Christendom gebaseerd is? Hindoeïsme? Boeddhisme (ook al is dat officieel een levensvisie i.p.v. een religie)? Scientology? Kare Krisjna?
En indien het Christelijk geloof de enige juiste is; welke stroming dan? De Mormonen? Katholieken? Protestanten? Hervormden? Gereformeerden? De Zwarte Kousen? De Pinkstergemeente? Jehova's Getuigen? :P

Ik geloof zelf min of meer dat er een soort oerbron is of zo, maar niet dat er een straffende en belonende God is die ons allemaal in de gaten houdt zonder directe aansturing. Hoe moet je weten wat hij wel of niet wil? :)
Tja, ik denk dat je daar een goede bijbel voor hebt en je voor de rest ook heel veel kunt aanvoelen en gestuurd wordt door de Heilige Geest :P

Maar ja, daar moet je dan wel in geloven natuurlijk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 15:57:21 #184
74056 crew  ToT
pi_136508215
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat je daar een goede bijbel voor hebt en je voor de rest ook heel veel kunt aanvoelen en gestuurd wordt door de Heilige Geest :P

Maar ja, daar moet je dan wel in geloven natuurlijk :P
Ik ben Katholiek opgevoed en ben naar een Katholieke basisschool en een christelijke middelbare school gegaan waar de Bijbel zowat dagelijkse kost was, maar ikzelf kan er gewoon absoluut niet in geloven.
Nu ik er over nadenk is er echt wel een patroon; ik vertelde hier al over die begeleidster die kritiek leverde over een klein dingetje toen ik uit mezelf heel veel had opgeruimd, en dat ik in zulke situaties dan al snel alles van me af gooi en het helemaal de tering laat krijgen. Dat gebeurt behoorlijk vaak zelfs.
Ik denk dat dat ook met het geloof is gebeurd bij mij. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar er zitten overeenkomsten in.
Iets qua geloof blijkt nep te zijn --> alles overboord gooien. Het hele geloof is onzin.
Ik doe ergens gigantisch mijn best op terwijl ik er echt moeite mee heb en mensen gaan over details lopen zeiken --> Fuck off and die, ik stop er mee!
  zondag 9 februari 2014 @ 15:59:40 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_136508356
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben Katholiek opgevoed en ben naar een Katholieke basisschool en een christelijke middelbare school gegaan waar de Bijbel zowat dagelijkse kost was, maar ikzelf kan er gewoon absoluut niet in geloven.
Nu ik er over nadenk is er echt wel een patroon; ik vertelde hier al over die begeleidster die kritiek leverde over een klein dingetje toen ik uit mezelf heel veel had opgeruimd, en dat ik in zulke situaties dan al snel alles van me af gooi en het helemaal de tering laat krijgen. Dat gebeurt behoorlijk vaak zelfs.
Ik denk dat dat ook met het geloof is gebeurd bij mij. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar er zitten overeenkomsten in.
Iets qua geloof blijkt nep te zijn --> alles overboord gooien. Het hele geloof is onzin.
Ik doe ergens gigantisch mijn best op terwijl ik er echt moeite mee heb en mensen gaan over details lopen zeiken --> Fuck off and die, ik stop er mee!
Tja, maar de vraag is of dat verstandig is natuurlijk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 16:03:51 #186
74056 crew  ToT
pi_136508580
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, maar de vraag is of dat verstandig is natuurlijk :P
Sowieso niet, maar ik sta altijd overal alleen voor en krijg gewoon vaak gezeik over me heen. Story of my life. Op een gegeven moment ben je gewoon zo moe om dingen goed te proberen doen omdat je toch al weet dat je hoe dan ook weer kritiek gaat krijgen.
Zelfs als je in godsonmogelijke situaties ergens nog het beste van probeert te maken faal je nog.
pi_136508814
Ik heb voor de grap wel eens gezegd dat ik stopte met geloven in God en de bijbel toen ik erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:22:14 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_136509590
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:08 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb voor de grap wel eens gezegd dat ik stopte met geloven in God en de bijbel toen ik erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond.
En hoe reageerde men toen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136510591
ik ben ook wel katholiek opgevoed. gedoopt en communie gedaan maar heb eigenlijk nooit niet echt in god geloofd want met mijn communie deed ik het voor de cadeau's en het was eigenlijk beetje verplicht op een katholieke school. en als je ancient aliens gekeken hebt dan weet je dat het gewoon aliens waren en geen god :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 16:42:03 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 16:42:26 #190
74056 crew  ToT
pi_136510655
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:41 schreef redboyke het volgende:
ik ben ook wel katholiek opgevoed. gedoopt en communie gedaan maar heb eigenlijk nooit niet echt in god geloofd want met mijn communie deed ik het voor de cadeau's en het was eigenlijk beetje verplicht op een katholieke school. en als je ancient aliens gekeken hebt dan weet je dat het gewoon aliens waren en geen god :P
Alleen is Ancient Aliens onvoorstelbaar fake! _O- Op Youtube is een filmpje waarin heel veel daarvan gedebunked wordt. Ze houden vaak bewust heel veel informatie achter wat bepaalde dingen verklaart. :P
Toch geloof ik er wel meer in dan in de Bijbel. :)
pi_136510682
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:41 schreef redboyke het volgende:
ik ben ook wel katholiek opgevoed. gedoopt en communie gedaan maar heb eigenlijk nooit niet echt in god geloofd want met mijn communie deed ik het voor de cadeau's en het was eigenlijk beetje verplicht op een katholieke school. en als je ancient aliens gekeken hebt dan weet je dat het gewoon aliens waren en geen god :P
Same here, althans; katholieke opvoeding op school gehad. En alles was verplicht, vragen stellen was er niet bij. En als je teveel vragen stelde kreeg je strafwerk :')
Dat hele geloof is er nooit ingegaan, snap ook absoluut niet hoe iemand het wel zou kunnen. Vind de verhalen af en toe nog wel wat hebben, maar dan heb ik liever de Griekse en Noorse godenverhalen dan de Bijbel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_136511046
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Same here, althans; katholieke opvoeding op school gehad. En alles was verplicht, vragen stellen was er niet bij. En als je teveel vragen stelde kreeg je strafwerk :')
Dat hele geloof is er nooit ingegaan, snap ook absoluut niet hoe iemand het wel zou kunnen. Vind de verhalen af en toe nog wel wat hebben, maar dan heb ik liever de Griekse en Noorse godenverhalen dan de Bijbel.
He bah :N
pi_136511051
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Alleen is Ancient Aliens onvoorstelbaar fake! _O- Op Youtube is een filmpje waarin heel veel daarvan gedebunked wordt. Ze houden vaak bewust heel veel informatie achter wat bepaalde dingen verklaart. :P
Toch geloof ik er wel meer in dan in de Bijbel. :)
iedere keer als die ene kerel met zijn raar haar aan het woord komt dan weet ik dat ik weer in de lach ga schieten want het kan niet anders dat die gaat zeggen: from outer space, aliens, extraterestrals star child
eigenlijk zou het een goeie drinking game van die serie kunnen maken :P
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Same here, althans; katholieke opvoeding op school gehad. En alles was verplicht, vragen stellen was er niet bij. En als je teveel vragen stelde kreeg je strafwerk :')
Dat hele geloof is er nooit ingegaan, snap ook absoluut niet hoe iemand het wel zou kunnen. Vind de verhalen af en toe nog wel wat hebben, maar dan heb ik liever de Griekse en Noorse godenverhalen dan de Bijbel.
wat ik leuk vind in ancient aliens is dat die griekse en noorse mythes ook aan bod komen enzo dus je leert daar echt wel van.en toch soms HEEL SOMS als ik kijk begin ik toch een believer te worden maar vanaf dat de aflevering gedaan is dan ben ik terug sceptic :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 16:52:10 ]
pi_136511430
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:22 schreef Troel het volgende:

[..]

En hoe reageerde men toen :P
Zo heb ik het niet gebracht :P maar zo ging het wel. Tot mijn 16de moest ik mee naar de kerk. Ik geloof gewoon niet in de bijbel en wat daarin staat en voel ook geen verbondenheid met andere mensen in de kerk.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:05:39 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_136511702
Volgens mij ligt het dan aan de Rooms-Katholieke opvoeding :P

Ik ben zelf Protestants opgevoed (en ben het dus ook) en mijn jongens mogen dus ook alles vragen. En ja, dan stellen ze wel eens vragen waar ik geen antwoord op weet. Maar het is toch logisch dat jij vragen hebt over zoiets?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136515330
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:05 schreef Troel het volgende:
Volgens mij ligt het dan aan de Rooms-Katholieke opvoeding :P

Ik ben zelf Protestants opgevoed (en ben het dus ook) en mijn jongens mogen dus ook alles vragen. En ja, dan stellen ze wel eens vragen waar ik geen antwoord op weet. Maar het is toch logisch dat jij vragen hebt over zoiets?
Nou ja, niet zozeer moeilijke vragen. Ik heb gewoon niets met het hele concept 'God'. En wellicht dat een stuk daarvan voortkomt uit het RK-onderwijs, geen idee. Ik wilde bijv. niet mijn vormsel doen, doopsel en communie had ik niets over te zeggen maar vormsel werd gevraagd in de klas.
Iedereen die zijn vormsel ging doen moest zijn hand opsteken, Lin-Feng, Yildiz en Hamid hoefden niet (maar dat werd verder niet uigelegd).
Ik stak mijn hand ook niet op.

'Waarom ga jij geen vormsel doen Ceased?'
"Omdat ik daar geen zin in heb. "
"Maar dat hoort erbij, je hebt je communie ook gedaan'
"Maar dat hoefde van mij ook niet'.
"ok'

Vervolgens belde de leraar naar mij thuis op. Thuis hele preek over dat het erbij hoorde etc. en als ik het deed kreeg ik dat zakmes wat ik graag wilde hebben.
Dag erop werd de vraag weer gesteld.
Ik steek mijn hand op.

'O doe je nu wel mee Ceased?'
'Ja want ik krijg een nieuw zakmes'

En hop, ik had strafwerk aan mijn broek hangen. :')

Maar ik kon/kan niets met het hele concept; de oude volksverhalen (zelfs de sprookjes van Grimm) doen net zoveel om moraal over te brengen als de Bijbel (onafhankelijk van de stroming).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 9 februari 2014 @ 18:56:14 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_136516222
Je was tenminste wel eerlijk :P Hier doen we dus niet aan communie en vormsel en zo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136516263
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:56 schreef Troel het volgende:
Je was tenminste wel eerlijk :P Hier doen we dus niet aan communie en vormsel en zo.
Wil me ook al tijden uitschrijven bij de kerk, maar dat is zo'n k_klus dat ik er nog niet aan ben begonnen :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 9 februari 2014 @ 18:57:36 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_136516283
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:57 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wil me ook al tijden uitschrijven bij de kerk, maar dat is zo'n k_klus dat ik er nog niet aan ben begonnen :')
Geen idee hoor, zo moeilijk zou dat niet moeten zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136516375
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Geen idee hoor, zo moeilijk zou dat niet moeten zijn?
het zijn 3 verschillende instantie die je aan moet schrijven.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')