abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:13:34 #201
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_137290218
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef Aloria het volgende:

[..]

Waar woon je in de buurt ?
Zutphen. Vind niet zo gauw iets dichtstbijzijnd.
pi_137290303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Zutphen. Vind niet zo gauw iets dichtstbijzijnd.
Nee als je ergens in de buurt had gewoont had je langs mogen komen maar helaas. Wat je ook kan doen is langs verschillende aquarium forums gaan en kijken bij hun aanbod op te koop aangeboden.

Deze zetten hun vissen daar meestal voor een vriendelijk prijsje ;)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:15:53 #203
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_137290331
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:15 schreef Aloria het volgende:

[..]

Nee als je ergens in de buurt had gewoont had je langs mogen komen maar helaas. Wat je ook kan doen is langs verschillende aquarium forums gaan en kijken bij hun aanbod op te koop aangeboden.

Deze zetten hun vissen daar meestal voor een vriendelijk prijsje ;)
Ik struim nog even verder op het internet, dankjewel :)
pi_137290889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:08 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Oke, echter kostten de vuurgarnalen in de dierenzaak 3.50, heel erg duur dus even op zoek naar een goedkopere zaak.
MP inderdaad, daar heb ik de mijne ook vandaan. Bij de dierenwinkel hier 2.50 p/s, via MP 40 stuks voor 5 euro ^O^
Heb je wel javamos?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:33:42 #205
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_137291042
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef Nemephis het volgende:
javamos
Nog niet, ben van plan om volgende week naar 2 grote aquariumzaken/tuincentrum's te gaan dus denk dat ik daar wel het een en ander kan vinden, hier in dit dorp heeft de dierenzaak gewoon te weinig. Garnaaltjes haal ik wel van het internet af. ^O^
pi_137299356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Aloria het volgende:

[..]

Marktplaats is het magische woord, alle garnalen en guppen etc van marktplaats halen echt waar !
De meeste guppen garnalen en pleco's die wij verkochten voor veel centen kregen we gratis van de mensen die bij ons spul kochten. Zij brachten ons vissen en garnalen in ruil voor een plantje of potje voer en wij verkochten de vissen weer met dikke dikke winst ! omdat de meeste mensen te dom zijn om verder te kijken dan hun neus lang is. No offence btw ;) _O-
Jij werkt toevallig bij Veldhuis? Daar houden ze ook dit soort mafiapraktijken erop na :D

Om nog even terug te komen op de EI methode. Dit is een hele mooie methode maar niet echt te doen voor een leek of beginner, die kunnen beter eerst wat ervaring opdoen in de aquaristiek. ;)
pi_137299396
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Nog niet, ben van plan om volgende week naar 2 grote aquariumzaken/tuincentrum's te gaan dus denk dat ik daar wel het een en ander kan vinden, hier in dit dorp heeft de dierenzaak gewoon te weinig. Garnaaltjes haal ik wel van het internet af. ^O^
Ik kan jou wel Javamos leveren. :) Nog wel meer plantjes en als je geduld hebt garnaaltjes.
  zondag 2 maart 2014 @ 11:45:11 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_137300752
Ik snap oprecht niet waarom mensen pleco's kopen, (of andere zeer grote vissoorten die echt enorme aquaria nodig hebben) tenzij die persoon dus een enorm aquarium heeft.

Maar, let's be honest, hoeveel mensen hebben aquaria à 1000 liter of meer?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_137301171
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:43 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Jij werkt toevallig bij Veldhuis? Daar houden ze ook dit soort mafiapraktijken erop na :D

Om nog even terug te komen op de EI methode. Dit is een hele mooie methode maar niet echt te doen voor een leek of beginner, die kunnen beter eerst wat ervaring opdoen in de aquaristiek. ;)
Haha nee ik werk niet meer ik zit in de ww en ga naar school toe.
maar alle dierenwinkels doen dit hoor ! Het is namelijk een stuk goedkoper dan bij de groothandel halen. Dus als iemand zegt : Ik heb een emmer vol vis. Dan mag je een potje voer van 3 a 4 euro uitzoeken of 1 of 2 plantjes. ;)

Ook is een bekende voegje om je meer spul te laten halen. Als je nu 10 plantjes koopt krijgje er 1 of 2 gratis ;) Dan doe je al sneller die 10 plantjes kopen dan de 5 die je eigenlijk wilde ;)

ei methode is het aller makkelijkste wat er is, ik wilde dat ik het eerder had ontdekt.
Je hoeft namelijk niet meer te meten. Je hoeft je niet meer drukt te maken om je waterwaarden. Het is eigenlijk zo simpel als wat. Je kunt het met elke plantenvoeding lijn doen. Al raad ik je aan om het zelf te maken ( ben je klaar voor een heel jaar voor 22 euro )

http://www.aquariumbemest(...)des/estimative-index

Hier kun je in 3 stappen zien wat je moet hebben.
Als je op maandag de planten snoeit hoef je zaterdag en zondag niks te doen. Wel aanklikken dat je ZELF de oplossing wil maken poeder vorm ( erg simpel ) je krijgt dan 2 plantenvoeding oplossingen waar je erg lang mee kunt doen. Dus de ene dag voer je oplossing 1 en de andere dag oplossing 2. Meer is het niet. Krijg je algen dan heb je of te weinig voeding of te weinig co2 ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door Aloria op 02-03-2014 12:17:55 ]
pi_137301310
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:45 schreef Samzz het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom mensen pleco's kopen, (of andere zeer grote vissoorten die echt enorme aquaria nodig hebben) tenzij die persoon dus een enorm aquarium heeft.

Maar, let's be honest, hoeveel mensen hebben aquaria à 1000 liter of meer?
Ik heb een 800+ liter gehad en met bioloog zat die aan de 1000 liter O+
Maar die moest ik helaas verkopen ;( ( kan er nog om janken )

Maar je hebt nog genoeg dierenwinkels die pleco's verkopen en de leuke lieve blauwe pangius "blauwe haai" die 2m+ word. ( hier in de pet place staan er ook 2 te koop zucht..... :'( ;( )


Mensen die die vissen kopen zijn ook gewoon achterlijk. je leest toch eerst wat voor vissen je wilt hebben en dan pas koop je het aquarium ?
Want de dierenwinkels zoals Pet Place en Discus hebben bij 90% van de winkels geen verstand van zaken op aquarium gebied. Nu kunnen er een aantal zitten die er wel wat vanaf weten daarom de 10% Maar als je echt goed advies wil hebben ga je naar een speciaalzaak en lees je aub van te voren in. Het is dat ik zeer graag weer in een aquarium winkel zou willen werken. Maar ik ben niet goed voor de omzet haha.

Ik ben en blijf een hobbiëst en niet iemand die puur naar de omzet kijkt. ;)
pi_137301606
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:45 schreef Samzz het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom mensen pleco's kopen, (of andere zeer grote vissoorten die echt enorme aquaria nodig hebben) tenzij die persoon dus een enorm aquarium heeft.

Maar, let's be honest, hoeveel mensen hebben aquaria à 1000 liter of meer?
Idem met goudvissen. Die worden nog steeds per 2 verkocht in een 40cm bakkie (in het beste geval) ;(
pi_137301748
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:02 schreef Aloria het volgende:

[..]

ei methode is het aller makkelijkste wat er is, ik wilde dat ik het eerder had ontdekt.
Je hoeft namelijk niet meer te meten. Je hoeft je niet meer drukt te maken om je waterwaarden. Het is eigenlijk zo simpel als wat. Je kunt het met elke plantenvoeding lijn doen. Al raad ik je aan om het zelf te maken ( ben je klaar voor een heel jaar voor 22 euro )

http://www.aquariumbemest(...)des/estimative-index

Hier kun je in 3 stappen zien wat je moet hebben.
Als je op maandag de planten snoeit hoef je zaterdag en zondag niks te doen. Wel aanklikken dat je ZELF de oplossing wil maken poeder vorm ( erg simpel ) je krijgt dan 2 plantenvoeding oplossingen waar je erg lang mee kunt doen. Dus de ene dag voer je oplossing 1 en de andere dag oplossing 2. Meer is het niet. Krijg je algen dan heb je of te weinig voeding of te weinig co2 ;)
Ik ben er bekend mee, al doe ik nu niks meer met de EI methode. Na wat jaren ervaring zie ik aan de planten al wat ze eventueel missen qua voeding. Alg problemen zijn meestal ook te wijten aan te weinig voeding voor de hogere planten. Niettemin is het interessant leesvoer ^O^
  zondag 2 maart 2014 @ 12:29:34 #213
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_137301920
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:07 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb een 800+ liter gehad en met bioloog zat die aan de 1000 liter O+
Maar die moest ik helaas verkopen ;( ( kan er nog om janken )

Maar je hebt nog genoeg dierenwinkels die pleco's verkopen en de leuke lieve blauwe pangius "blauwe haai" die 2m+ word. ( hier in de pet place staan er ook 2 te koop zucht..... :'( ;( )

Mensen die die vissen kopen zijn ook gewoon achterlijk. je leest toch eerst wat voor vissen je wilt hebben en dan pas koop je het aquarium ?
Want de dierenwinkels zoals Pet Place en Discus hebben bij 90% van de winkels geen verstand van zaken op aquarium gebied. Nu kunnen er een aantal zitten die er wel wat vanaf weten daarom de 10% Maar als je echt goed advies wil hebben ga je naar een speciaalzaak en lees je aub van te voren in. Het is dat ik zeer graag weer in een aquarium winkel zou willen werken. Maar ik ben niet goed voor de omzet haha.

Ik ben en blijf een hobbiëst en niet iemand die puur naar de omzet kijkt. ;)
Ik weet het... De stupiditeit van mensen blijft me verbazen. Hoewel dat niet zou moeten, you'd think one would learn :').

Ik ben blij dat mij wel altijd geleerd is (nou ja, volgens mij is het aangeboren, want mijn ouders wilden laatst ook wel een leuke kom met goudvissen :')) in te lezen in de dieren die je wilt hebben. Mede daardoor zit ik nu niet met een Acanthicus adonis, welke ik wel gehad zou hebben had het aan de verkopende winkel gelegen (volgens hen kon deze vis makkelijk in mijn 50 liter (toen was het visje nog 2 cm)). Gelukkig had ik mijn telefoon en google en heb ze meteen even kunnen bijbrengen dat de vis in kwestie een meter lang wordt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_137302384
Het grote probleem is dat men zich niet meer inleest. Een bakje word als impulsaankoop aangeschaft en pas als het fout gaat zoekt men opeens wel informatie op.
Vroeger verslond ik zoveel mogelijk boeken over aquaristiek om dan pas tot aankoop over te gaan. En nu staat eigenlijk alles op internet en dus genoeg info te krijgen lijkt mij. Maar als ik soms bij een klant kom springen de tranen mij in de ogen.
pi_137308092
Ik heb een ramirezi gedrag expert nodig :P

Heb sinds kort een koppeltje. Ze zwemmen sinds kort wel bij elkaar in de buurt maar meer dan dat is het niet. Ze zijn best jong(6 maanden ofzo). Het vrouwtje heeft wel al een roze buik. Vormen ze vanzelf een koppeltje en gaan ze paren?
pi_137309121
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:20 schreef the-it het volgende:
Ik heb een ramirezi gedrag expert nodig :P

Heb sinds kort een koppeltje. Ze zwemmen sinds kort wel bij elkaar in de buurt maar meer dan dat is het niet. Ze zijn best jong(6 maanden ofzo). Het vrouwtje heeft wel al een roze buik. Vormen ze vanzelf een koppeltje en gaan ze paren?
Ben dan geen dwergcichliden expert maar na verloop van tijd zullen ze wel een koppel vormen. Ga er niet vanuit dat de eerste legsels uitkomen, ze moeten eerst nog op elkaar inspelen.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:05:41 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_137315897
Ze eten de eerste legsels gewoon op, in principe :P. Meestal vormen ze vanzelf een koppel, al heb ik het ook wel eens mis horen gaan. Maar daar weet ik verder de specifieke situatie niet van.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_137316286
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:05 schreef Samzz het volgende:
Ze eten de eerste legsels gewoon op, in principe :P. Meestal vormen ze vanzelf een koppel, al heb ik het ook wel eens mis horen gaan. Maar daar weet ik verder de specifieke situatie niet van.
Ik verwacht ook niet anders, was ook niet van plan serieus te gaan kweken. Ik ben ook meer opzoek naar aanwijzingen van koppeltjes gedrag. Heb zelf geen idee waar je dat aan kan zien. Behalve dat ze nu niet al te ver bij elkaar uit de buurt gaan(soms wel, dan zit mannetje compleet ergens anders in het aquarium).
pi_137320160
Naais!
Sinds de Pro-soil erin zit is de PH en KH flink gedaald! Het spul werkt dus echt *O*
pi_137353050
Zat net naar mijn bak te kijken en zag maar 4(van de 5) corydoras panda zwemmen. Nou na 15 minuten zoeken vond ik de laatste dood tussen de planten(gok dag dood).

Ik snap er niks van, waterwaardes zijn ok. Overige vissen zijn koppel (jonge)ramirezi en 10 kardinaal tetra's

Ik kan me maar 2 dingen bedenken:
1: de temperatuur is te hoog? Ik lees dat ze tot max 25/26 graden gaan, mijn aquarium is 25 graden
2: Er staat me bij dat een panda steeds langs het glas omhoog zwom, alsof hij bij het opervlakte probeerde te komen maar het steeds net niet redde(terwijl ik andere zonder veel moeite omhoog zie komen, moest deze heel hard zwemmen). Kan ie daar door overleden zijn?

De rest van de vissen doen het prima, jong koppeltje ramirezi zwemt vrolijk rond, tetra's zwemmen vrolijk rond. Visjes eten ook. Is er iemand die een idee heeft hoe dit komt, of zullen we het nooit weten? De vissen zitten er sinds woensdag in.
  maandag 3 maart 2014 @ 19:16:32 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_137354923
Optie 3: Het was een zwakkere panda en is om die reden dan ook overleden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 3 maart 2014 @ 20:11:49 #222
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_137357631
Hmm gisteren over gegaan naar nieuwe bak. Antennebaarsjes en guppen vertonen direct witte stip.

Zojuist de eerste kuur Exit gegeven. Morgen en wo. herhalen.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:03:31 #223
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_137374417
Ik zie letterlijk witte stip door mijn bak vanaf de vissen komen en gaan zweven. Is dit normaal?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_137376069
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:18 schreef the-it het volgende:
Zat net naar mijn bak te kijken en zag maar 4(van de 5) corydoras panda zwemmen. Nou na 15 minuten zoeken vond ik de laatste dood tussen de planten(gok dag dood).

Ik snap er niks van, waterwaardes zijn ok. Overige vissen zijn koppel (jonge)ramirezi en 10 kardinaal tetra's

Ik kan me maar 2 dingen bedenken:
1: de temperatuur is te hoog? Ik lees dat ze tot max 25/26 graden gaan, mijn aquarium is 25 graden
2: Er staat me bij dat een panda steeds langs het glas omhoog zwom, alsof hij bij het opervlakte probeerde te komen maar het steeds net niet redde(terwijl ik andere zonder veel moeite omhoog zie komen, moest deze heel hard zwemmen). Kan ie daar door overleden zijn?

De rest van de vissen doen het prima, jong koppeltje ramirezi zwemt vrolijk rond, tetra's zwemmen vrolijk rond. Visjes eten ook. Is er iemand die een idee heeft hoe dit komt, of zullen we het nooit weten? De vissen zitten er sinds woensdag in.
Hoe hoog is je bak? Ik heb van m'n dierenwinkel altijd begrepen dat max bakhoogte voor corydoras rond de 55-60cm is en dat ze bij hogere bakken kunnen verdrinken.
pi_137376128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:03 schreef Planga het volgende:
Ik zie letterlijk witte stip door mijn bak vanaf de vissen komen en gaan zweven. Is dit normaal?
:')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')