abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:46:05 #51
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143335967
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:36 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dang! :D
Klinkt leuk, zo'n EVF, alleen met de afmetingen van zo'n GM zou ik liever een externe EVF hebben zoals Panny al eerder voor zo'n zoekerloze M4/3 bouwde.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:30:46 #52
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_143337482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:45 schreef J03llV het volgende:
Als shiz niet in de fotografie-business was gegaan, was hij nu aan het relaxen aan z'n zwembad in de achtertuin van z'n miljoenenvilla. Gekocht dankzij het geld wat hij heeft gebruikt om te investeren :7
Hehe. :P En zo gaat het niet alleen op het gebied van fotografie, hè. :') Dan heb ik nog een audio hobby en heb ik 50+ in-ears, 30+ headphones/headsets, 10 bluetooth speakers en allerlei andere gear, dan mag ik ook graag nog in- en outdoor vliegen met kleine heli- en quadcopters. Daar heb ik er ook een stuk of wat van. Allerlei soorten LED zaklampen heb ik. Horloges. Zonnebrillen. Met alles gaat het zo. Tablets, smartphones update ik geregeld naar de nieuwste generatie. In oktober het plan naar Hong Kong/Shenzhen te gaan voor de Hong Kong Electronics Fair. :o :D Eigenlijk ben ik wel een beetje een inspector gadget. :@ Maar wel zoveel mogelijk uit China halen dat dan bang-for-buck-wise wel heel cool is. Ben ook no.1-poster in: Topicreeks: Chinese Webshops .
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:46 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Klinkt leuk, zo'n EVF, alleen met de afmetingen van zo'n GM zou ik liever een externe EVF hebben zoals Panny al eerder voor zo'n zoekerloze M4/3 bouwde.
Kweenie, kan best nog wel wat worden. :Y RX100M3 heeft dat natuurlijk al:

LX8 was gerumoured uit te komen met iets vergelijkbaars, maar tot op heden niks van vernomen.
Zoiets in de GM-serie mikken is natuurlijk een super idee voor mensen die echt bare minimum onderweg willen zijn, is het met de 12-35mm kitlens of een 14mm/20mm prime bijvoorbeeld. :Y Dan is zo'n pop-up dinkie niet heel verkeerd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143365452
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hehe. :P En zo gaat het niet alleen op het gebied van fotografie, hè. :') Dan heb ik nog een audio hobby en heb ik 50+ in-ears, 30+ headphones/headsets, 10 bluetooth speakers en allerlei andere gear, dan mag ik ook graag nog in- en outdoor vliegen met kleine heli- en quadcopters. Daar heb ik er ook een stuk of wat van. Allerlei soorten LED zaklampen heb ik. Horloges. Zonnebrillen. Met alles gaat het zo. Tablets, smartphones update ik geregeld naar de nieuwste generatie. In oktober het plan naar Hong Kong/Shenzhen te gaan voor de Hong Kong Electronics Fair. :o :D Eigenlijk ben ik wel een beetje een inspector gadget. :@ Maar wel zoveel mogelijk uit China halen dat dan bang-for-buck-wise wel heel cool is. Ben ook no.1-poster in: Topicreeks: Chinese Webshops .

Ben zelf ook een aardige audiophile, onlangs 2 bose Soundlink III's in huis gehaald, wat een prachtdingen! Zo chill voor anytime of the day, met een equalizer de mids omhoog gooien en de bas iets naar beneden en het is perfect! Trouwens ook sinds februari eigenaar van shure in-ears, alleen is onlangs de kabel gebroken :| Wat ik niet had verwacht, maar de breuk zit net achter de connector :/ Dus ik denk dat ik de kabel ga vervangen met een fiio rc-se1 *O*
pi_143366363
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:11 schreef J03llV het volgende:

[..]

Ben zelf ook een aardige audiophile, onlangs 2 bose Soundlink III's in huis gehaald, wat een prachtdingen! Zo chill voor anytime of the day, met een equalizer de mids omhoog gooien en de bas iets naar beneden en het is perfect! Trouwens ook sinds februari eigenaar van shure in-ears, alleen is onlangs de kabel gebroken :| Wat ik niet had verwacht, maar de breuk zit net achter de connector :/ Dus ik denk dat ik de kabel ga vervangen met een fiio rc-se1 *O*
Ja, FiiO ken ik natuurlijk; prima merk. :D Heb de E5 en E6 van ze. En de glorious X3:

Verder niet zozeer veel spul dat het hier goed doet, hoewel ik ook spul van Sennheiser, AKG, Beats by dr Dre, WESC en JVC heb. Maar voornamelijk richt ik me eigenlijk op Aziatisch spul zoals deze Brainwavz HM9 en S.M.S.L sApII Pro:

BOSE ook wel ervaring mee hoor. Heb de QC15. Ideaal voor in de trein/het vliegtuig etc. :Y

Maar goed... :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143376763
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:44 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, FiiO ken ik natuurlijk; prima merk. :D Heb de E5 en E6 van ze. En de glorious X3:
[ afbeelding ]
Verder niet zozeer veel spul dat het hier goed doet, hoewel ik ook spul van Sennheiser, AKG, Beats by dr Dre, WESC en JVC heb. Maar voornamelijk richt ik me eigenlijk op Aziatisch spul zoals deze Brainwavz HM9 en S.M.S.L sApII Pro:
[ afbeelding ]
BOSE ook wel ervaring mee hoor. Heb de QC15. Ideaal voor in de trein/het vliegtuig etc. :Y

Maar goed... :@
Jaa Fiio ga ik dan alleen voor de kabel, want de shure oortjes hebben de optie tot een afneembare kabel :)

Laten we het maar hierbij houden in het MFT topic :9
pi_144562008
Wat worden we toch weer verwend! :D Keuze genoeg voor MFT-fans.

• LX100 (fix zoomlens) ~ http://www.panasonic.com/(...)meras/dmc-lx100.html

• GM5 (ILC) ~ http://www.panasonic.com/(...)as-dslm/dmc-gm5.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:26:41 #57
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_149373341

Morgen, 5 februari 07:00, persconferentie met de aankondiging van de E-M5II (details al gelekt op het internet).
O.a. vari-angle display, weatherproofing, IBIS natuurlijk, speciale mode voor sensor shift exposures voor high megapixel foto's, video met 24p, 25p/50p en 30p/60p et cetera.

Live te volgen op http://www.43rumors.com . Er wordt ook een OM-D E-M1 firmware upgrade bekendgemaakt!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149382396
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 12 februari 2015 @ 22:47:08 #59
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149618363
Met inmiddels ook een E-PL1 kan ik me andermaal hier melden :Y

Niet de nieuwste PEN, maar de combinatie sensor/processor daar ben ik dus wel heel dik tevreden mee :Y

E-PL1 testdrive by Ouwesok, on Flickr

E-PL1 testdrive by Ouwesok, on Flickr

Stilleventje onder bijna geen licht
E-PL1 testdrive by Ouwesok, on Flickr

E-PL1 testdrive by Ouwesok, on Flickr

Camera'tje blinkt uit in eenvoud en toch heb je overal controle over. Ik ben er best wel blij mee :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_149619241
Niet slecht voor zo'n schattig cameraatje. :P
Al is spul bij jou natuurlijk altijd in erg goede handen! ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 februari 2015 @ 20:56:34 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149674532
En zo lust ie dus grote 4/3 lenzen

E-PL1 met Viltrox JY-43 by Ouwesok, on Flickr

Het smart-adapter maakt het mogelijk om 'grote' 4/3-lenzen op m4/3 te gebruiken met behoud van automatisch diafragma én AF. De AF van de PEN is trouwens iets om even aan te wennen als je spiegelreflexen gewend bent. Het doet een beetje denken aan een compact waarbij de AF ook een vervelende voorkeur heeft om scherte in de achtergronden te vinden.
Zoals in de meeste gevallen werkt het na wat oefening en vooral met de mogelijkheid om de AF te overrulen steeds beter, je moet je pappenheimertje even leren kennen :')

De grootste verrassing van de PEN is trouwens zijn stabilisatie, die is echt heel effectief, kun je nagaan hoe goed die 5-assen stabilisatie van de latere PENnen en OMmen werkt.

Wat overigens ook goed werkt is de stabilisator in de Panasonik 14-42 die bij de PEN zat.
Eindelijk dan een keer mijn rooie Panny zoals Panasonic hem ooit bedoeld had :')
Panny G1 met 14-42mm by Ouwesok, on Flickr

En nu snel weer MF-glas erop.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ouwesok op 14-02-2015 21:29:23 ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_149912789
Dag foto-fanaten,

Sinds een paar maanden heb ik een Olympus OMD M10. Heel tevreden mee als eerste set :) Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op het gebied van nieuwe objectieven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een lens als toevoeging op mijn pancake 14-42mm. Ik zou graag wat meer willen zoomen. Wat zijn de merken met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Dan weet ik een beetje waar ik moet zoeken. Ook goede ervaringen zijn welkom.

Ik fotografeer vooral portretten en groepen. Met mijn budget weet ik ook niet of er uberhaupt wat leuks te vinden is: ik zat aan een bedrag van rond de 500 te denken. Alvast bedankt, alle tips zijn welkom om een beetje orde te scheppen in de wereld van de fotografie en objectieven :)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 22 februari 2015 @ 11:06:15 #63
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149913048
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:48 schreef crossover het volgende:
Dag foto-fanaten,

Sinds een paar maanden heb ik een Olympus OMD M10. Heel tevreden mee als eerste set :) Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op het gebied van nieuwe objectieven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een lens als toevoeging op mijn pancake 14-42mm. Ik zou graag wat meer willen zoomen. Wat zijn de merken met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Dan weet ik een beetje waar ik moet zoeken. Ook goede ervaringen zijn welkom.

Ik fotografeer vooral portretten en groepen. Met mijn budget weet ik ook niet of er uberhaupt wat leuks te vinden is: ik zat aan een bedrag van rond de 500 te denken. Alvast bedankt, alle tips zijn welkom om een beetje orde te scheppen in de wereld van de fotografie en objectieven :)
Als je blij bent met die standaardzoom en daar is bij Olympus best wel reden voor, dan is de meest voor de hand liggende stap om er een 40-150 bij te nemen.
Daarvoor zou je kunnen kiezen uit Olympus en Panasonic en in het laatste geval heb je voor de helft van je budget een hele goeie telezoom, met de Olympus hou je zelfs nog meer over.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_149916816
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je blij bent met die standaardzoom en daar is bij Olympus best wel reden voor, dan is de meest voor de hand liggende stap om er een 40-150 bij te nemen.
Daarvoor zou je kunnen kiezen uit Olympus en Panasonic en in het laatste geval heb je voor de helft van je budget een hele goeie telezoom, met de Olympus hou je zelfs nog meer over.
Thanks :) Dat maakt het al een stuk eenvoudiger. Qua prijs zie ik inderdaad alles mee valt. Bedankt voor de hulp. Heb je ook ervaring met beide lenzen?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 22 februari 2015 @ 14:27:50 #65
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_149917558
Heb zelf de Panasonic 100-300mm zoomlens. Die is wel nice natuurlijk, maar mogelijk overkill voor wat je bereiken wilt. Ga je inderdaad voor de kitaanvullende 40-150mm dan heb je misschien nog speling over voor een tweede lens...

Voor portretten kun je namelijk ook denken aan een leuke prime (zoomloze lens). De 45mm f/1.8 van Olympus wordt met crop een 90mm. Perfect daarvoor. En heb je ook een lens die je in wat minder gunstige lichtcondities gebruiken kunt (vanwege de f/1.8). De 17mm en 25mm f/1.8 moeten ook erg goed zijn. Olympus maakt mooi spul.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 22 februari 2015 @ 18:43:34 #66
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149927370
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:27 schreef shiznuts het volgende:
Heb zelf de Panasonic 100-300mm zoomlens. Die is wel nice natuurlijk, maar mogelijk overkill voor wat je bereiken wilt. Ga je inderdaad voor de kitaanvullende 40-150mm dan heb je misschien nog speling over voor een tweede lens...

Voor portretten kun je namelijk ook denken aan een leuke prime (zoomloze lens). De 45mm f/1.8 van Olympus wordt met crop een 90mm. Perfect daarvoor. En heb je ook een lens die je in wat minder gunstige lichtcondities gebruiken kunt (vanwege de f/1.8). De 17mm en 25mm f/1.8 moeten ook erg goed zijn. Olympus maakt mooi spul.
De Sigma 2.8/60mm is ook best wel een aanrader :Y

Overigens, een 45mm blijft gewoon een 45mm waar je hem ook op draait, het enige dat verandert is de gebruikte beeldhoek. Qua eigenschappen blijft het echter gewoon een 45mm wat dan ook tot gevolg heeft dat je er voor een goed portret op iets te weinig afstand mee werkt. Beter is in dat geval die 60mm van Sigma of iets in de richting van de 75mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_150053782
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:43 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Overigens, een 45mm blijft gewoon een 45mm waar je hem ook op draait, het enige dat verandert is de gebruikte beeldhoek. Qua eigenschappen blijft het echter gewoon een 45mm wat dan ook tot gevolg heeft dat je er voor een goed portret op iets te weinig afstand mee werkt. Beter is in dat geval die 60mm van Sigma of iets in de richting van de 75mm
Hum. Ik ben dit nog eens wezen uitpluizen en discussiëren. Van wat mensen zeggen is het enige verschil tussen lens met 45mm setting f/2.8 op M43 en een lens met 90mm f/2.8 op 35mm formaat eigenlijk alleen de scherptediepte. Dus zou je de 35mm camera met 90mm lens op f/4 moeten schieten om aan vergelijkbare plaat te komen (dan heb ik het over de lenseigenschappen die invloed uitoefenen op het resultaat, niet de camera-instellingen, die je dan kunt variëren voor de belichting). Dat maakt een 45mm bij f/2.8 met 2x crop op M43 niet een 90mm f/4 equivalente lens, maar een lens met 90mm equivalent, een scherptediepte equivalent aan f/4 en een lichtsterkte van f/2.8. Wordt gezegd dat er verder geen bepaalde '45mm'-eigenschappen zitten aan de 45mm, dus dat je, waar je eigenlijk met een 85mm, 105mm of 135mm bij 2x crop factor gewoon een lens kunt pakken met een gehalveerde brandpuntsafstand (wat verder inderdaad gewoon een fysieke eigenschap is, 45mm is 45mm). Bij een portretlens gaat het echter niet zozeer om de scherptediepte, maar het flatteuze effect op de weergave van het gezicht, dus het voordeel van 35mm-equivalentie aan scherptediepte kan me gestolen worden. Maar geeft een 45mm lens op m43 dan een onflatteus plaatje... terwijl alles boven 85mm 35mm-equivalent eigenlijk de wens is? Ik ben er niet uit. Maar ik zie dus een hoop 'Nee, maakt niks uit'-geroep.

Kun je je antwoord misschien nog toelichten? Of ben ik op het verkeerde pad en heb ik je verkeerd begrepen en ben je van mening dat een 45mm wel weergeeft als een 90mm, maar je sowieso quasi 85mm ook niks zou vinden als je met een 35mm camera zou schieten? Ik ging er eigenlijk vanuit dat je bedoelde dat een 45mm niet zo flatteus is als een 90mm vanwege de karakteristieke eigenschappen van de lens die niet gaat veranderen als je gaat lopen croppen, want de 45mm wordt nooit een echte 90mm. Maar daar zouden wat mensen het schijnbaar roerend mee oneens zijn (niet dat een 45mm nooit een echte 90mm wordt, want het zijn geen transformers of pinocchio's. :D , maar dat de eigenschappen die je noemt niet aan 45mm vastgebonden zijn en geërfd worden als je naar equivalentie kijkt)...

:P Mja. 8)7 :') Schiet mij maar lek.

- Ik weet dat je een hekel hebt aan mensen die appels met peren vergelijken. :@ Sorry als ik lastig doe.

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 26-02-2015 00:42:11 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 februari 2015 @ 22:00:02 #68
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_150089687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hum. Ik ben dit nog eens wezen uitpluizen en discussiëren. Van wat mensen zeggen is het enige verschil tussen lens met 45mm setting f/2.8 op M43 en een lens met 90mm f/2.8 op 35mm formaat eigenlijk alleen de scherptediepte. Dus zou je de 35mm camera met 90mm lens op f/4 moeten schieten om aan vergelijkbare plaat te komen (dan heb ik het over de lenseigenschappen die invloed uitoefenen op het resultaat, niet de camera-instellingen, die je dan kunt variëren voor de belichting). Dat maakt een 45mm bij f/2.8 met 2x crop op M43 niet een 90mm f/4 equivalente lens, maar een lens met 90mm equivalent, een scherptediepte equivalent aan f/4 en een lichtsterkte van f/2.8. Wordt gezegd dat er verder geen bepaalde '45mm'-eigenschappen zitten aan de 45mm, dus dat je, waar je eigenlijk met een 85mm, 105mm of 135mm bij 2x crop factor gewoon een lens kunt pakken met een gehalveerde brandpuntsafstand (wat verder inderdaad gewoon een fysieke eigenschap is, 45mm is 45mm). Bij een portretlens gaat het echter niet zozeer om de scherptediepte, maar het flatteuze effect op de weergave van het gezicht, dus het voordeel van 35mm-equivalentie aan scherptediepte kan me gestolen worden. Maar geeft een 45mm lens op m43 dan een onflatteus plaatje... terwijl alles boven 85mm 35mm-equivalent eigenlijk de wens is? Ik ben er niet uit. Maar ik zie dus een hoop 'Nee, maakt niks uit'-geroep.

Kun je je antwoord misschien nog toelichten? Of ben ik op het verkeerde pad en heb ik je verkeerd begrepen en ben je van mening dat een 45mm wel weergeeft als een 90mm, maar je sowieso quasi 85mm ook niks zou vinden als je met een 35mm camera zou schieten? Ik ging er eigenlijk vanuit dat je bedoelde dat een 45mm niet zo flatteus is als een 90mm vanwege de karakteristieke eigenschappen van de lens die niet gaat veranderen als je gaat lopen croppen, want de 45mm wordt nooit een echte 90mm. Maar daar zouden wat mensen het schijnbaar roerend mee oneens zijn (niet dat een 45mm nooit een echte 90mm wordt, want het zijn geen transformers of pinocchio's. :D , maar dat de eigenschappen die je noemt niet aan 45mm vastgebonden zijn en geërfd worden als je naar equivalentie kijkt)...

:P Mja. 8)7 :') Schiet mij maar lek.

- Ik weet dat je een hekel hebt aan mensen die appels met peren vergelijken. :@ Sorry als ik lastig doe.
Ik heb er op zich geen hekel aan als mensen appels met peren vergelijken en nee, je bent niet lastig, de materie is lastig.

Met een 45mm heb je:
Op een m4/3 (die digital Zuiko) een gebruikte beeldhoek van zo'n 28o
Op een kleinbeeld- of fullframe camera een gebruikte beeldhoek van zo'n 46o
Op een 6x6-reflex een beeldhoek van zo'n 84o

De rest van de eigenschappen van een 45mm zijn allemaal gelijk, op de m4/3 krijgt hij behalve de gebruikte beeldhoek geen eigenschappen van een 90mm zoals ie ook op een 6x6 geen enkele andere eigenschap van een 24mm krijgt. het blijft in alle andere dingen een 45mm.

Houdt dus in dat als je er portretten mee gaat opnemen op een m4/3, de verhoudingen in een gezicht die van een 45mm worden (neus te groot, oren te klein)
Op de 6x6 met 45 kom je bedrogen uit als je de scherptediepte van een 24mm verwacht, het is echt die van een 45mm
Ik heb afgelopen weekend eens met de 40-150mm van mijn 4/3-setje gefotografeerd om te kijken of je ook maar een begin van het gevoel van een 80-300mm krijgt. Welnu, dat krijg je dus niet, het blijft maximaal 140mm met een wat krappe gebruikte beeldhoek. Wil ik het effect van een 300mm hebben, dan moet er toch echt een 300mm op.
En het is best lastig uitleggen waarom dat nou allemaal zo is
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_150525400
Ook maar eens melden hier. Na een poos twijfelen of ik een extra camera naast de D90 wilde voor het gemak. Gister kwam er ineens een bericht van een bekende voorbij die van z'n M43 af wilde.

Dus nu in het bezit van een E-PL3 met 14-42 en 40-150

Gelijk ook de eerste vraag. Voor het doel makkelijk meenemen moet er nog een klein objectiefje bij. Ik zit er over te denken om de 9mm bodycap fisheye van Olympus te bestellen. Ik snap de nadelen (vertekening, vast diafragma) maar de prijs is wel heel aantrekkelijk.

Sowieso wil ik iets dat zoveel mogelijk groothoek is en ik zo makkelijk mogelijk meeneem.

Zijn er andere aanraders die ik nog niet ken?
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:08:38 #70
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_150530978
Mja, tenzij je LOMO effecten e.d. grappig vind, zou ik die caplens niet halen, is toch een beetje speelgoeddinkie. Maar de 45mm f/1.8 is een echte aanrader! 25mm en 17mm moeten ook erg goed zijn.

@ Sok, nog bedankt voor de uitleg. ;) Maar je moet je afstand natuurlijk ook aanpassen als je het portret van iemand neemt. Dus dan loopt die vertekening weer gauw terug. Maar idd als ik een wijde lens gebruik, krijg ik gebogen lijnen. Ga ik croppen, heb ik niet opeens rechte lijnen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150583499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:08 schreef shiznuts het volgende:
Mja, tenzij je LOMO effecten e.d. grappig vind, zou ik die caplens niet halen, is toch een beetje speelgoeddinkie. Maar de 45mm f/1.8 is een echte aanrader! 25mm en 17mm moeten ook erg goed zijn.
45 en 25 is geen groothoek, dus vallen af. 17mm kost meer dan 500 euro, valt ook af.

Overigens vind ik die lomo effecten best meevallen als ik op Flickr een poosje rondneus in diverse groepen.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_157836151
Voor de mensen met een Olympus OM-D E-M1 of E-M5II. Nieuwe firmware!

4.0 Most Recent Upgrade (just released)http://www.getolympus.com/upgrade
Focus Bracketing - Focus Stacking - Advanced Focus Peaking - Silent Mode - Improved - Anti-Shock Mode - Advanced Olympus Capture - S-OVF - 4K Time Lapse Video - Live Composite on OI.Share - Manual Focus Clutch Disable - Menu Cursor Memory Position - Movie Image Stabilization with 5-Axis Optical IS and Digital IS - 24p/25p Frame Rate ( :D ) - Movie Info Display - Movie Rec Start with RM-UC1 Release Cable - Time Code Settings - M-IS1 and M-IS2 image stabilization options - Slate Tone - Synchronized PCM Audio Recording in Video - Smooth Aperture supported with the M.Zuiko Premium lenses and M.Zuiko 14-42mm EZ lens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157878090
Geen M10..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_157878196
Daar hebben ze geheel nieuwe camera voor uitgebracht. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159295453
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:08:04 #76
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_159482772
En hij is officieel uit. Niet dat ik 'em ga halen. :P

@ crossover... je gebeden zijn verhoord. FW update: http://www.43rumors.com/o(...)7-e-pl6-e-pl5-e-pm2/ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159485760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:08 schreef shiznuts het volgende:
En hij is officieel uit. Niet dat ik 'em ga halen. :P

@ crossover... je gebeden zijn verhoord. FW update: http://www.43rumors.com/o(...)7-e-pl6-e-pl5-e-pm2/ .
Yay! Meteen even kijken!!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_159515701
Ook firmware updates voor o.a. EM10

http://www.olympus.co.jp/(...)ad/software/firm/e1/
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:18:47 #79
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_165836763
It has been a while. What else is new? :P

Als we hier: http://geizhals.eu/?cat=d(...)nasonic#gh_filterbox
... en hier: http://www.panasonic.com/(...)g=params&sort=Latest kijken...

• Een GH4R.

De vrij forse rangefinder stijl GX8. 20MP sensor.
http://www.panasonic.com/(...)cameras/dmc-gx8.html

De Panasonic GX80. Nieuwe 5-axis stabilisatie in compacte formfactor.
http://www.panasonic.com/(...)ameras/dmc-gx80.html

Maar, nu ook de G80, die de eigenschappen van de GX80 en G70 combineert... met 5-axis stabilisatie... weather sealing! Maar ook vari-angle touchscreen e.d. . Dit is w.m.b. het huidige flagship voor hybrid (fotografie en video).
http://www.panasonic.com/(...)cameras/dmc-g80.html

En terwijl Panasonic op zich laat wachten met de top of the range GH-lijn... heeft Olympus al concretere aanstalten gemaakt met de E-M1 Mark II. :9~
https://www.olympus.nl/si(...)1_mark_ii/index.html

Ja, denk dat ik voorlopig nog wel toekomst zie in het M43-formaat. Ook zolang de prijzen nog enigszins normaal zijn voor wat de cameras doen. Die Sony A6500 voor 1699,- EUR gaat 't denk ik niet worden. :')
_______________________________________________________________________________

De specifiekere reden dat ik me hier ff meld... weet niet of mensen die G80 hebben gezien en dachten van... 'Nou. Best geinige camera. Die wil ik wel', want uh, ik zat dus eens op die Geizhals.eu -link van eerder te kijken en zag dat 'ie her en der al op voorraad was. Wat me ook opviel was dat 'ie in Groot-Brittannië zo'n 100 euro goedkoper is... en toen ik de listing hier zag: • http://www.ukdigital.co.uk/panasonic-lumix-g80-12-60mm-lens.html en ze noemden:
quote:
FREE PANASONIC 64GB 4K COMPATIBLE CARD WORTH £80. THIS ITEM WILL MANUALLY BE ADDED TO YOUR ORDER.

FREE BATTERY GRIP WORTH £250 WITH ANY PRE ORDER. CLAIM FROM PANASONIC UK - OFFER ENDS 31.10.2016.
En toen eens ging kijken hoe dat zat.
quote:
(*Purchase Period: 19/09/2016 - 31/10/2016. Applicable to residents of the EEA, EU, Switzerland, Channel Islands and Isle of Man who are aged 18 years or over)
Leek me dat nogal een deal! :o :D Maar dus alleen geldig als je 'em voor november haalt.


Ik dacht... ik zeg 't ff. ;) (Kan ook als body only, 't verschil is dan 100 pond (valuta, niet gewicht :P ) VS MSRP £359.99)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 5 december 2016 @ 20:41:49 #80
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167127938
Schopje.

De E-PL1 is inmiddels groot gegroeid door middel van een VF-2 electronische zoeker die hem uitermate geschikt maakt voor veldtochten als de insecten weer uit de winterstalling komen.
#zin an

Met de zoeker kwam nóg een E-PL1 mee, deze keer met een Olympus 14-42 standaardzoompje. Het valt me steeds weer op dat Olympus van die ontzettend fraaie standaardzoompjes bij hun camera's doet.

E-PL1 testdrive by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 5 december 2016 @ 21:00:10 #81
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167128656
Sok! _O_ Show that MFT some love! O+

Inmiddels ook kennis gemaakt met de G7... mini-GH4, met vebeterde sensor performance (maar niet qua features). De GX80... lekker klein modelletje, á la LX100, maar dan met verwisselbare lens. Sensorstabilisatie voor video in een Panasonic! :D G80... GX80 mist dan o.a. wel een vari-angle scherm, een mic-in, CineLike profielen bijvoorbeeld... de G80 pakt het beste van de G7 (G80 wordt in Azië dan ook G7 Mark II genoemd) en de GX80 en combineert ze. Je krijgt dus een G7-soort body, maar dan o.a. weathersealed en SD-slot is nu aan de zijkant i.p.v. bij de batterij. Sensorstabilisatie als de GX80. Al met al een soort van GH5, zonder de geavanceerde videofeatures en premium prijs. Of deelt dus een aantal features met de E-M1 Mark II, maar dat voor de helft van de prijs.

Olympus OM-D E-M1 Mark II... of zoals ik dan zou zeggen, noem hem meteen de E-M Pro ofzo. :P Dat ding is snelllll!!1! Tot wel 60fps raw burst (77 frames). Holy! Als je video schiet is 't rolling shutter effect verwaarloosbaar. Ongekende sensor stabilisatie. Als je 'em paart met een van de twee lenzen van Olympus met image stabilization goed voor 6.5 stoppen correctie! Meer is volgens Panasonic niet mogelijk omdat je dan met de aardrotatie te maken krijgt. _O- :P Serieus ding. Laatst was er een soort van Photokina afterparty bij een lokale shop in Wenen, daar ff kunnen spelen met die en de nieuwe 12-100mm f/4 IS PRO. Stabilisatie is echt een knap staaltje! :o De prijs van de E-M1 Mark II ligt alleen body only bij 1999 EUR. :'( En die nieuwe PRO primes zijn ook niet bepaald goedkoop. Die de genoemde PRO zoom of die nieuwe 25mm f/1.2 bijvoorbeeld. Prachtlens hoor. Maar holy moly. 1299. *slik* Wordt haast Leica-terrein. :{ Laatst gewoon maar eens een klassieke Leica lens gekocht voor een fractie van zulk soort sommen... toch tof, ook met een focal reducer en sensor stabilisatie...

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 5 december 2016 @ 21:51:24 #82
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167130607
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 21:00 schreef shiznuts het volgende:
Sok! _O_ Show that MFT some love! O+
We doen ons best :Y

Hopelijk binnenkort een verregende zondag zodat ik hem eens in de vlindertuin kan proberen in combinatie met een van de oudere macro's.
quote:
Inmiddels ook kennis gemaakt met de G7... mini-GH4, met vebeterde sensor performance (maar niet qua features). De GX80... lekker klein modelletje, á la LX100, maar dan met verwisselbare lens. Sensorstabilisatie voor video in een Panasonic! :D G80... GX80 mist dan o.a. wel een vari-angle scherm, een mic-in, CineLike profielen bijvoorbeeld... de G80 pakt het beste van de G7 (G80 wordt in Azië dan ook G7 Mark II genoemd) en de GX80 en combineert ze. Je krijgt dus een G7-soort body, maar dan o.a. weathersealed en SD-slot is nu aan de zijkant i.p.v. bij de batterij. Sensorstabilisatie als de GX80. Al met al een soort van GH5, zonder de geavanceerde videofeatures en premium prijs. Of deelt dus een aantal features met de E-M1 Mark II, maar dat voor de helft van de prijs.

Olympus OM-D E-M1 Mark II... of zoals ik dan zou zeggen, noem hem meteen de E-M Pro ofzo. :P Dat ding is snelllll!!1! Tot wel 60fps raw burst (77 frames). Holy! Als je video schiet is 't rolling shutter effect verwaarloosbaar. Ongekende sensor stabilisatie. Als je 'em paart met een van de twee lenzen van Olympus met image stabilization goed voor 6.5 stoppen correctie! Meer is volgens Panasonic niet mogelijk omdat je dan met de aardrotatie te maken krijgt. _O- :P Serieus ding. Laatst was er een soort van Photokina afterparty bij een lokale shop in Wenen, daar ff kunnen spelen met die en de nieuwe 12-100mm f/4 IS PRO. Stabilisatie is echt een knap staaltje! :o De prijs van de E-M1 Mark II ligt alleen body only bij 1999 EUR. :'( En die nieuwe PRO primes zijn ook niet bepaald goedkoop. Die de genoemde PRO zoom of die nieuwe 25mm f/1.2 bijvoorbeeld. Prachtlens hoor. Maar holy moly. 1299. *slik* Wordt haast Leica-terrein. :{ Laatst gewoon maar eens een klassieke Leica lens gekocht voor een fractie van zulk soort sommen... toch tof, ook met een focal reducer en sensor stabilisatie...

[ afbeelding ]
Olympus lijkt zich op deze manier een tikkie uit de markt te prijzen als ze niet ook een wat minder prijzige lijn in de handel houden.
Panasonic is in elk geval goed bezig, die G80 was me ook al opgevallen en die zit qua prijs net onder de irritatiegrens en dat schept goeie verwachtingen voor de tijd waarin ie niet meer hip is :')
Oudere Panny G's gaan soms amper gebruikt voor afbraakprijzen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 december 2016 @ 21:41:24 #83
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167242400
Mijn E-PL1 in zijn huidige uitmonstering met bovenop de camera de VF-2 zoeker (echt een hele fraaie EVF) en voorop de, zoals ze dat in het Engels zo mooi aanduiden als Vivitar labeled Komine 2.8/135mm, een macrolens die volgens de echte zeikerds geen macrolens mag heten maar waarmee je stiekem toch heel leuk kunt macro'en.
Met die zoeker erop is de E-PL1 ineens een heerlijk platformpje geworden voor langere lenzen.

Opympus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_167243398
Oh-pimp-us! :D

En dan een vriending die Ines heet mee uit fotograferen nemen... 'Kom, Ines!'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 december 2016 @ 20:41:23 #85
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167401579
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:13 schreef shiznuts het volgende:
Oh-pimp-us! :D
[ afbeelding ]
En dan een vriending die Ines heet mee uit fotograferen nemen... 'Kom, Ines!'.
Inderdaad, ik heb hem ook in wit :')

Opympus-II by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_167403095

Ik kreeg eergisteren zowaar de free promotional battery grip binnen. :P Nu is de set compleet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167405151
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:19 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg eergisteren zowaar de free promotional battery grip binnen. :P Nu is de set compleet.
Mooi spul Shiz *O* ! Jouw huis moet uitpuilen van de camera's en objectieven :D !
pi_167405526
:P O-) Ik ga hopelijk volgend jaar verhuizen. Dat gaat me nog een project worden.
Kan volgens mij beter voor een containerschip gaan dan een bestelbusje. :+
Of misschien de uitgelezen kans om te downscalen. :o Asjemenou.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 december 2016 @ 23:14:24 #89
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167407192
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:19 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg eergisteren zowaar de free promotional battery grip binnen. :P Nu is de set compleet.
Mooi tuigje :Y

Hopelijk overspoelt Panasonic de markt er een beetje mee, dan zijn ze over een jaar of zeven goed te vinden :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_167407492
't Was een goeie deal. Dit was dus wat ik eerder gepost had. Dus camera uit het Verenigd Koninkrijk gehaald. Daar kreeg je voor wat je bij ons voor een body only betaalt daar een 12-60mm bij. Shop deed er een Panasonic 64GB geheugenkaart bij. En Panasonic UK had een promotionele deal die ook voor EEA (European Economic Area) gold, dat je een gratis battery grip mocht claimen (na 28 dagen van aankoop en uiteindelijk dus deze week pas binnen was). En ik ben een sucker voor sweet deals, dus dat kon ik eigenlijk niet laten lopen. :P 't Is eigenlijk een wonder dat ik nog geen E-M1 Mark II heb eigenlijk, maar ik denk dat dat is omdat er nog nergens een leuk dealtje viel te scoren en dat ding ook serieus aan de prijs is, daar die G80 eigenlijk op de snelheid na haast hetzelfde weet te bieden voor minder dan de helft. :s)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 december 2016 @ 00:13:36 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167409249
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 23:22 schreef shiznuts het volgende:
't Was een goeie deal. Dit was dus wat ik eerder gepost had. Dus camera uit het Verenigd Koninkrijk gehaald. Daar kreeg je voor wat je bij ons voor een body only betaalt daar een 12-60mm bij. Shop deed er een Panasonic 64GB geheugenkaart bij. En Panasonic UK had een promotionele deal die ook voor EEA (European Economic Area) gold, dat je een gratis battery grip mocht claimen (na 28 dagen van aankoop en uiteindelijk dus deze week pas binnen was).

Alleen al om die 12-60 zou je het doen :Y
quote:
En ik ben een sucker voor sweet deals, dus dat kon ik eigenlijk niet laten lopen. :P
Ik heb dat meer met andermans afdankers, zeker wanneer ik bij introductie van de betreffende camera/lens dat onmiskenbare gevoel van hebberigheid kreeg :')
meestal probeer ik in te schatten over hoeveel jaar zoiets binnen bereik komt. Bij mijn Kodak DCS bijvoorbeeld moest ik ruim tien jaar wachten en eigenlijk viel me dat nóg mee
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 18 december 2016 @ 00:27:29 #92
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167409550
Vooral in deze tijden. :o Nu heb je zowat om het half jaar een nieuwe camera (dingen verliezen dus waarde alsof het niks is). :') En ook lenzen worden niet meer decennia-lang door hun baasjes gebruikt, want ook daar komen steeds nieuwe technologieën en meer opties. Weet niet of je bekend bent met de eerste generatie EX DN lenzen van Sigma. Hebben ze een aardige 19 en 30mm f/2.8 van bijvoorbeeld. Native voor MFT. Kosten geen drol, maar zijn optisch echt ongelooflijk sterk. Zo vallen er inderdaad nog wel leuke dingetjes te scoren. Maar goed, ik ben zelf echt een ramp qua discipline. :P Dus bij mij is het altijd 'hebben!' zodra iets nieuws al een beetje te scoren is als leuke deal. Maar ik had natuurlijk ook bij een GH2 + 14-140mm kunnen blijven en dan nu zo'n beetje een 1D X Mark II met Sigma 24-105 halen. Maar dat is toch geen fun? :D Buy and try. Run 'n gun fun.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 december 2016 @ 00:50:36 #93
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167409945
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2016 00:27 schreef shiznuts het volgende:
Weet niet of je bekend bent met de eerste generatie EX DN lenzen van Sigma. Hebben ze een aardige 19 en 30mm f/2.8 van bijvoorbeeld. Native voor MFT. Kosten geen drol, maar zijn optisch echt ongelooflijk sterk.
Da's inderdaad mooi spul, alleen zullen ze bij mij weinig gebruik zien, qua lenzen gaat mijn voorkeur steeds meer naar macro en (super)tele.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168270088
Iemand een tip voor een goede nek/draagband voor een Panasonic G7? Wil binnenkort een wat grotere en zwaardere lens aanschaffen en de nekband die standaard bij de G7 zit is veel te dun en heeft scherpe randen. Dat draagt niet prettig als je een dagje op pad bent.

Daarnaast twijfel ik tussen de volgende lenzen:
- Panasonic 14-140MM F/3.5-5.6
- Panasonic 45-175MM F/4-5.6 POWERZOOM
- Panasonic 45-200MM F/4-5.6

Heb nu alleen de 14-42 kitlens en wil een wat groter bereik hebben. De 45-175 heeft eigenlijk m'n voorkeur, maar ben benieuwd wat de kenners hier zouden doen.
pi_168276983
De 14-140mm is natuurlijk een sexy allrounder, hoef je geen lenzen te verwisselen. Qua zooms ik verder alleen de 100-300mm, een wildlife/dierentuin-ding. Ken die andere verder niet echt goed als ik eerlijk ben.

Qua straps... Mja, ik ben tegenwoordig meer van een simpel leren handstrap met prime lenzen. Rock verder wel PeakDesign anchors eraan voor het geval een neckstrap beter uitkomt. Verder zijn slingshot straps (e.g. BlackRapid) al een tijd lang 'the thing to do', maar mij lijkt het niks om je camera aan je zijde te hebben bungelen, maar sommige mensen zweren erbij. Meestal heb ik een schoudertas en berg ik m'n camera na het schieten meteen op. Zag laatst wel ergens aardige straps. Geloof bij die toko waar ik nieuwe lighting equipment heb besteld. E.g. http://www.ebay.nl/itm/UK(...)Camera-/142087548418 .

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 19-01-2017 21:08:18 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168280714
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:53 schreef shiznuts het volgende:
De 14-140mm is natuurlijk een sexy allrounder, hoef je geen lenzen te verwisselen. Qua zooms ik verder alleen de 100-300mm, een wildlife/dierentuin-ding. Ken die andere verder niet echt goed als ik eerlijk ben.

Qua straps... Mja, ik ben tegenwoordig meer van een simpel leren handstrap met prime lenzen. Rock verder wel PeakDesign anchors eraan voor het geval een neckstrap beter uitkomt. Verder zijn slingshot straps (e.g. BlackRapid) al een tijd lang 'the thing to do', maar mij lijkt het niks om je camera aan je zijde te hebben bungelen, maar sommige mensen zweren erbij. Meestal heb ik een schoudertas en berg ik m'n camera na het schieten meteen op. Zag laatst wel ergens aardige straps. Geloof bij die toko waar ik nieuwe lighting equipment heb besteld. E.g. http://www.ebay.nl/itm/UK(...)Camera-/142087548418 .
De 14-140 heeft inderdaad als voordeel dat ik niet meer hoef te wisselen, maar kost dan ook bijna 2x meer dan de andere opties. Kan voor het geld wat dan overblijft nog een andere er bij kopen evt.

Thanks voor de links, ga alles is rustig bekijken. Gebruik jij helemaal geen strap aan je camera tijdens het fotograferen?
pi_168281255
Correct. Meestal laat ik 'em weg. vb.:





Afgebeeld: leren handstrap, PD anchor links. Schoudertas:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168290537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:53 schreef shiznuts het volgende:
Correct. Meestal laat ik 'em weg. vb.:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgebeeld: leren handstrap, PD anchor links. Schoudertas:
[ afbeelding ]
Mooi spul :o

Schoudertas is misschien veel handiger inderdaad. Gooi je dat ding er dan los in? Ik loop nu continu te klooien met het scherm omklappen, lensdop eraf halen, band om m'n nek doen en dan een foto maken: vaak is het moment dan al weer weg.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 14:32:08 #99
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_168292658
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:55 schreef stripe het volgende:

[..]

Mooi spul :o

Schoudertas is misschien veel handiger inderdaad. Gooi je dat ding er dan los in? Ik loop nu continu te klooien met het scherm omklappen, lensdop eraf halen, band om m'n nek doen en dan een foto maken: vaak is het moment dan al weer weg.
Ja. Ik loop vaak gewoon met m'n camera in de hand. Ook een stukje bewegingsvrijheid. Soms wil ik vanaf de grond fotograferen en ik ga echt niet op de grond liggen, ik vind het handiger als 'ie niet om m'n nek hangt. Loopt ook niet lekker met zo'n bundelend ding aan je, imho. Als ik niet met foto's maken bezig ben, gaat 'ie gewoon - whop - in de tas. Meestal laat ik de rits open, dus is het flap omhoog, camera eruit en schieten. Natuurlijk zit je dan ook met 'lens cap', camera aanzetten, instellen e.d. Maar ik ben sowieso niet zo'n spontane shooter. Ik kijk gewoon een beetje rond en dan gaat het vaker om wat ik zie dan wanneer ik het zie. Ligt er natuurlijk aan wat je stijl is. Als je street photography doet dan kun je natuurlijk niet lekker je tijd nemen. Maar dan zou ik ook geen toeters op m'n camera zetten en een neckstrap om doen (waardoor je ook altijd achter je camera zit en het dus ook lijkt alsof je schiet). Vaak vind ik een interessante backdrop die dan eigenlijk een persoon kan gebruiken die daarvoor loopt. Alleen, als je je camera daar dan op mikt en die lui spotten je, dan gaan ze wachten tot je de foto genomen hebt voor ze doorlopen, omdat ze niet doorhebben dat zij eigenlijk het element zijn dat je nodig hebt. :') _O- Dus hoe minder aandacht naar je camera, des te beter.

Mijn tas een Caden die er niet echt uitziet als je typische cameratas. Meer casual. On the inside heeft 'ie vakken.

Details schoudertas M2: https://world.tmall.com/item/26414192385.htm?id=26414192385
Rugtas: https://world.tmall.com/item/27456972156.htm

- Zal niet ontkennen dat het ergens wat wegheeft van de NatGeo series tassen https://www.manfrotto.us/catalog/category/view/id/192 :P

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 20-01-2017 14:51:59 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168319995
Ha ik ben zo blij met m'n nieuwe lens (panasonic 14-140). Hij zit nu op m'n olympus e-pl1 en doet z'n werk goed :). De gx80 komt als het goed is begin februari vanuit de UK. Nogal wat gezeik gehad met bestellen, hij was nog in stock toen ik bestelde en zou hem tussen kerst en oud&nieuw moeten krijgen en toen bleek ie toch uitverkocht te zijn ;( Nouja, hoop gedoe later krijg ik 'm nu als het goed is met een week of 2.
M'n cameratas is nu ook te klein, dus ik kijk ook even naar je linkjes shiznuts :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')