abonnement Unibet Coolblue
pi_136408165
Ik heb afgelopen maand een nieuwe tv gekocht en het heeft ingebouwde DVB-T. Met DVB-T kon je toch Nederland 1, 2 en 3 gratis kijken? Weet iemand misschien hoe dat moet? Ik heb iets over digitenne en kamerantenne gelezen, maar volgens iemand hoefde je alleen zo'n uitstekende ding in de televisie stoppen en dan kon je gewoon Nederland 1, 2 en 3 kijken.

Kortom, ik snap er dus niks meer van. Hoe kan ik Nederland 1,2 en 3 gratis op mijn televisie kijken? En ja, ik weet dat je ze online kan kijken maar ze hebben géén ondertiteling (teletekst 888).
pi_136408420
Je zult toch echt een antenne nodig hebben om iets te kunnen ontvangen.
pi_136410024
Inderdaad, even DVB-antenne halen of bestellen, 10-20 euro. Zonder zo'n ding heb je gewoonlijk nul ontvangst.
Misschien nog even je TV instellen op Digitenne en zenders laten zoeken (zie handleiding).
pi_136417195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:54 schreef LuieDonder het volgende:
Inderdaad, even DVB-antenne halen of bestellen, 10-20 euro. Zonder zo'n ding heb je gewoonlijk nul ontvangst.
Misschien nog even je TV instellen op Digitenne en zenders laten zoeken (zie handleiding).
Oh, zo heet het dus? DVB-antenne? Ik zal straks op internet rondkijken waar je dat ding kan kopen. Ik denk niet dat mijn tv op Digitenne kan instellen maar dat kan ik natuurlijk wel proberen.
pi_136429220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:25 schreef Lampje_ het volgende:

[..]

Oh, zo heet het dus? DVB-antenne? Ik zal straks op internet rondkijken waar je dat ding kan kopen. Ik denk niet dat mijn tv op Digitenne kan instellen maar dat kan ik natuurlijk wel proberen.
Natuurlijk kun je je TV instellen, Digitenne is niets anders dan een merknaam van KPN voor digitale televisie via de ether. Je hebt inderdaad een (actieve) antenne nodig. Een actieve DVB-T antenne is gewoonlijk een kleine antenne die je binnenshuis (voor een raam) op kunt stellen, en waarbij een versterker is ingebouwd. Die versterker moet uiteraard wel voeding krijgen om te kunnen functioneren, en daarom zit er bij een dergelijke actieve antenne ook altijd een lichtnetadapter die je op een stopcontact aan moet sluiten. Verder zit er een coaxkabel aan zo'n antenne met aan het uiteinde een coax plug die achterin je TV gaat. Dat is alles. Je kunt dan Nederland 1, 2 en 3 en tevens de publieke regionale omroep van je eigen regio ontvangen zonder abonnementskosten.
pi_136511104
Bedankt voor je antwoord, Riparius! Het is mij nu helemaal helder.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:23:00 #7
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_136528548
Als je een beetje handig bent kun je ook zelf een DVB-T antenne maken van 2 0,33L bierblikjes.
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit beter werkt dan een spriet antenne die ik gekocht had.
Ik heb alleen cola blikjes van de aldi gebruikt.

How to: http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/DVB-T/Bierblik%20antenne.html
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')