abonnement Unibet Coolblue
pi_136367831


Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)



Vorige delen:
KAA / Canada
KAA / Canada deeltje 2 Fok!kers in dit mooie land!
KAA / Canada deel 3!
KAA / Canada deel 4
KAA / Canada V - Ingevroren en ondergesneeuwd

Winterspelen staat op het punt om te beginnen en het hele land hier raakt al aardig in vervoering.
Er word heel veel verwacht hier van de athleten vooral, uiteraard, van de hockey spelers.
Ondertussen is British Columbia ook al een beetje geraakt door de koude ( -3 overdag en -12 s'nachts) maar dat is straks ook al weer voorbij.
Alleen die windchill, dat is bijtend als je buiten werkt. :P
Afijn, gewoon maar stug doorgaan want stoppen is er hier niet bij. Niet werken is geen geld en een bouwstop vanwege wat vorst kennen we hier niet. ;)

[ Bericht 42% gewijzigd door static op 05-02-2014 17:24:37 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:25:01 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136368099
Startpost aangepast en gelinked.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136369451
Wordt het schaatsen ook ergens op een Canadese zender uitgezonden, of zal ik dat allemaal online moeten volgen?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_136375872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:02 schreef Piepje het volgende:
Wordt het schaatsen ook ergens op een Canadese zender uitgezonden, of zal ik dat allemaal online moeten volgen?
Niet zo moeilijk te vinden toch?

http://olympics.cbc.ca/br(...)/sport=ss/index.html

Ja dus, op verschillende zenders (Sports Network, CBC, TSN)
pi_136376651
Ik heb nu wel zo'n beetje genoeg van de winter, gevoelstemperatuur van -40 vandaag hier op de prairies.

Is er iemand hier die in Regina wilt wonen haha? Ik gooi mijn huiske in de verkoop!! De huizen prijzen zijn zo achterlijk hoog hier dat ik iig wel een mooie winst ga krijgen, maar mn volgende stekkie zal ook (te) duur zijn.
pi_136380655
Haha nee, hier in Calgary ook -25 :D Kom uit die prairies, niks te beleven daar joh :P
pi_136389880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:25 schreef static het volgende:
Startpost aangepast en gelinked.
Dank U.
pi_136389894
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:29 schreef jeroen1976 het volgende:
Ik heb nu wel zo'n beetje genoeg van de winter, gevoelstemperatuur van -40 vandaag hier op de prairies.

Is er iemand hier die in Regina wilt wonen haha? Ik gooi mijn huiske in de verkoop!! De huizen prijzen zijn zo achterlijk hoog hier dat ik iig wel een mooie winst ga krijgen, maar mn volgende stekkie zal ook (te) duur zijn.
Hier -3 dus mag niet mopperen maar werk wel buiten. Volgende week word het al weer +6/+7. 8-)
Maar dan begint de regen meteen weer... _O-
pi_136389903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:14 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk te vinden toch?

http://olympics.cbc.ca/br(...)/sport=ss/index.html

Ja dus, op verschillende zenders (Sports Network, CBC, TSN)
Zaterdag 05:00 AM begint de 5000 meter heren.
pi_136406120
Net even gekeken op CBB en zag deze discussie: Op zoek naar een baan en een visum
Word er vrolijk geopperd dat je maar vrachtwagenchauffeur moet worden want dat geeft goede kansen.
Echt??? Weet men wel waar men het over heeft??? Ik ben vrachtwagenchauffeur geweest en je moet echt geluk hebben als je een baan vind, want de VERZEKERING dekt niemand zonder minimaal 3 jaar ervaring, en je mag geluk hebben als je met 3500 naar huis gaat per maand. (na enorme uren en risico's te hebben genomen) En wat denk je? Dan red je het nog niet om te overleven. _O-
Neem in je achterhoofd naar Canada mee: 5000-6000 per maand is nodig, 25.000 dollar voor het eerste half jaar om alleen te overleven en werk te zoeken (je diploma's zijn niets waard, ervaring is belangrijker) , met z'n tweeen werken is een must, huur-hypotheek is rond de 1500 a 2000 dollar in grote steden, het leven is 2 maal duurder dan in Nederland. ;)
Canada zit net als Nederland in een crisis en een ongekende marktstijging qua woningen en levensonderhoud. Woningen zijn in 10 jaar tijd 200% gestegen dus als nieuwkomer sta je voor een enorme opgave om je kop boven water te houden, zeker als je een gezin hebt. er is geen ontslagbescherming en vaak ontbreken secundaire voorwaarden/regels. (dag niet werken/ziek is geen salaris, vakantie word niet door betaald, vrije dagen zijn nihil - hangt er ook van af waar je werkt uiteraard) _O_

Ps. dit is puur informatief voor iedereen die er over denkt om te emigreren naar Canada. 8-)
pi_136411552
quote:
(dag niet werken/ziek is geen salaris, vakantie word niet door betaald, vrije dagen zijn nihil - hangt er ook van af waar je werkt uiteraard)
Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.

Ontslagrecht is 4 weken, 2 weken is wettelijk in AB, daarnaast verdien ik dus genoeg "bij" om extra te verzekeren en kan nu weer ruim sparen. Al is mijn apartementje wel duur ($1300 p/m) ik betaal zo goed als geen andere vaste kosten op electriciteit na (30$ per maand). Benzine kost geen drol dus we kunnen flink rondtuffen.
pi_136414341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Ps. dit is puur informatief voor iedereen die er over denkt om te emigreren naar Canada
...en mijn huis wilt kopen natuurlijk _O- haha. Maar je hebt groot gelijk, het holt hier behoorlijk achteruit.

Wat wel gezegd moet worden is dat er nog steeds heel veel banen hier voor het oprapen liggen in Saskatchewan, waarvan een groot aantal redelijk goed to goed salaris hebben. Maar als immigrant is het helaas moeilijk om zelfs een sollicitatiegesprek te krijgen, maakt niet uit hoeveel jaar ervaring je hebt.

Ik dacht trouwens dat je niet meer op het CBB zou komen! ;)
pi_136414780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:28 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.
De verschillen tussen de bedrijven waarvoor je werkt zijn hier denk ik een stuk groter dan in Nederland, ik hoor dat inderdaad ook van vrienden en kennissen. Ik heb zelf een goed salaris, meer dan goede pensioensregeling, betaalde vakantie, 2 betaalde vrije dagen per maan en een zeer goede medische dekking. Je houdt sowiesie een stuk meer over per maand aan salaris omdat de belastingen een stuk lager liggen, maar daar staat tegenover dat het wonen en voedingsmiddellen de laatste jaren flink omhoog zijn gegaan.

Zelfs de benzine Rogier! Die was 72 dollar cent per liter toen ik in Canada kwam wonen en nu toch tussen de 1.15 en 1.25 zit met uitschieters naar de 1.50 in de zomermaanden. Het zal in Alberta nog steeds wel iets goedkoper zijn neem ik aan?
pi_136414914
Maar dat kan je ook net zo goed van bijna elk ander land zeggen. In Slovenië zijn de huizenprijzen 300% omhoog gegaan en de benzine net zo hard, alleen liggen de lonen nog op 500 euro per maand.

Inflatie is hoger hier dan in Nederland maar de economie is ook sterker, ik merk wel dat mensen gelukkig uitgeven hier.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 02:39:51 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427430
Volgende dieptepunt oftewel Money grab.
Het gaat nu 400 dollar kosten per persoon om je Canadese citizenship aan te vragen!!!
Ik zou dat net doen voor mijn kinderen dus dat gaat gvd. 1200 Dollar kosten!!

Dan maar weer de landed immigrant verlengen... :(
  vrijdag 7 februari 2014 @ 02:41:55 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:28 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.

Ontslagrecht is 4 weken, 2 weken is wettelijk in AB, daarnaast verdien ik dus genoeg "bij" om extra te verzekeren en kan nu weer ruim sparen. Al is mijn apartementje wel duur ($1300 p/m) ik betaal zo goed als geen andere vaste kosten op electriciteit na (30$ per maand). Benzine kost geen drol dus we kunnen flink rondtuffen.
Je hebt mazzel. En 1300 voor een appartement is niet verkeerd alhoewel ik niet weet hoeveel slaapkamers je hebt. Ik betaal 1300 voor mijn huis en dat is een koopje volgens velen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 02:43:34 #17
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427469
Oh overigens post ik niet meer op CBB.
Af en toe kijk ik nog wel eens maar er is niets veranderd. Alle forummers zijn nog laaiend enthousiast en altijd super positief over Canada. Het kan niet op. _O-
  vrijdag 7 februari 2014 @ 02:45:05 #18
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:38 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

De verschillen tussen de bedrijven waarvoor je werkt zijn hier denk ik een stuk groter dan in Nederland, ik hoor dat inderdaad ook van vrienden en kennissen. Ik heb zelf een goed salaris, meer dan goede pensioensregeling, betaalde vakantie, 2 betaalde vrije dagen per maan en een zeer goede medische dekking. Je houdt sowiesie een stuk meer over per maand aan salaris omdat de belastingen een stuk lager liggen, maar daar staat tegenover dat het wonen en voedingsmiddellen de laatste jaren flink omhoog zijn gegaan.

Zelfs de benzine Rogier! Die was 72 dollar cent per liter toen ik in Canada kwam wonen en nu toch tussen de 1.15 en 1.25 zit met uitschieters naar de 1.50 in de zomermaanden. Het zal in Alberta nog steeds wel iets goedkoper zijn neem ik aan?
Tja met zulke regelingen zou ik ook positiever zijn over Canada.
Denk niet dat ik het nog ga meemaken. :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 03:24:28 #19
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgende dieptepunt oftewel Money grab.
Het gaat nu 400 dollar kosten per persoon om je Canadese citizenship aan te vragen!!!
Ik zou dat net doen voor mijn kinderen dus dat gaat gvd. 1200 Dollar kosten!!

Dan maar weer de landed immigrant verlengen... :(
Oeps net gelezen dat voor minors er niets veranderd....snel aanvragen dan maar...
pi_136427753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je hebt mazzel. En 1300 voor een appartement is niet verkeerd alhoewel ik niet weet hoeveel slaapkamers je hebt. Ik betaal 1300 voor mijn huis en dat is een koopje volgens velen.
Mwa voor de normale buurten liggen die prijzen rond dat bedrag. 1 slaapkamer in een een "rijke" buurt (Aspen Landing), met verwarmde garage etc. Voor een huis betaal je vast vele malen meer ja!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 04:26:16 #21
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136427896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 03:31 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Mwa voor de normale buurten liggen die prijzen rond dat bedrag. 1 slaapkamer in een een "rijke" buurt (Aspen Landing), met verwarmde garage etc. Voor een huis betaal je vast vele malen meer ja!
Tja en waar betaal je voor? Een houten stokken huisje wat veelal beroerd gebouwd is. Ben nu bezig met een 700.000 dollar huis, Tyvek, rain screen (heb even moeten uitleggen aan de Canadezen hoe dat werkte) en straks siding.
Vandaag kwam de warranty inspecteur kijken hoe we het deden. Hij was tevreden maar na wat gebabbeld te hebben kwam het hoge woord bij hem eruit: "Ik koop van m'n leven geen nieuw huis want de meesten zijn zooooo slecht gebouwd".
Grappig: dat bewees opnieuw mijn gelijk qua huizen bouw hier. Kwantiteit boven kwaliteit.... :N
pi_136461284
Hier geen klagen. Verdien minimaal 30% meer dan in Nederland, minder belasting en ik zou zeggen dat dat ruim compenseert voor het feit dat levensmiddelen hier gruwelijk duur zijn. Ook wat minder kwijt aan zorgverzekering. Wel minder vakantie (4 in plaats van 5 weken betaald). Over ziektedagen ben ik er nog niet helemaal uit. Tot zo ver vind ik het een mooie regeling, 6 dagen per jaar betaald ziek, neem je geen ziektedagen krijg je ze aan het eind van het jaar uitbetaald. In de laatste 7 jaar (waarvan 3 in Canada) heb ik misschien 2 of 3 dagen niet gewerkt vanwege ziekte dus in principe zal die regeling voorlopig gunstig zijn voor mij. Pensioensregeling kan wel wat beter. Huizen hier (noord BC) zijn veel beter betaalbaar dan Vancouver (3x duurder) of zuid BC (dubbel zo duur). Momenteel huur ik een 2 kamer appartement voor zo'n 550 euro per maand.

Maar als je echt goede arbeidsvoorwaarden wilt hebben moet je werken vinden in een sector met een vakbond. Vriendin kreeg laatst voor 2 uurtjes overwerk op een feestdag 12 uur uitbetaald (triple pay stat, double pay voor over time). Extreem goede benefits en bescherming voor werknemers. Aan de andere kant hoor ik ook veel verhalen over hoe dankzij (of te wijten aan) unions waardeloze werknemers niet ontslagen kunnen worden.
  zondag 9 februari 2014 @ 02:30:17 #23
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136493664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 07:19 schreef Plopr het volgende:
Hier geen klagen. Verdien minimaal 30% meer dan in Nederland, minder belasting en ik zou zeggen dat dat ruim compenseert voor het feit dat levensmiddelen hier gruwelijk duur zijn. Ook wat minder kwijt aan zorgverzekering. Wel minder vakantie (4 in plaats van 5 weken betaald). Over ziektedagen ben ik er nog niet helemaal uit. Tot zo ver vind ik het een mooie regeling, 6 dagen per jaar betaald ziek, neem je geen ziektedagen krijg je ze aan het eind van het jaar uitbetaald. In de laatste 7 jaar (waarvan 3 in Canada) heb ik misschien 2 of 3 dagen niet gewerkt vanwege ziekte dus in principe zal die regeling voorlopig gunstig zijn voor mij. Pensioensregeling kan wel wat beter. Huizen hier (noord BC) zijn veel beter betaalbaar dan Vancouver (3x duurder) of zuid BC (dubbel zo duur). Momenteel huur ik een 2 kamer appartement voor zo'n 550 euro per maand.

Maar als je echt goede arbeidsvoorwaarden wilt hebben moet je werken vinden in een sector met een vakbond. Vriendin kreeg laatst voor 2 uurtjes overwerk op een feestdag 12 uur uitbetaald (triple pay stat, double pay voor over time). Extreem goede benefits en bescherming voor werknemers. Aan de andere kant hoor ik ook veel verhalen over hoe dankzij (of te wijten aan) unions waardeloze werknemers niet ontslagen kunnen worden.
Vergeleken met Nederland verdien ik ook 30% meer, maar mijn uitgaven zijn 50% meer.
Procentueel ga ik er dus op achteruit. maar ik heb het hier dus over een gezin van 5 personen en niet over een alleenstaande of duo.

Vakbonden heb ik gemengde gevoelens over hier. Ik heb ook gewerkt voor een baas, met vakbond, en het salaris was ronduit enorm. Maar zo enorm dat mijn baas zich dus ook uit de markt prijsde en de Amerikanen de contracten overnamen. En toen was het over en uit want van de ene dag op de andere dag ben je werkloos, dankzij de enorme lonen en overige eisen afgedwongen door de vakbond. :Y Het is hier vriezen of dooien maar een gulden middenweg.....nog niet gevonden...

Het schijnt dat Saskachewan de beste secundaire arbeidsvoorwaarden heeft.
3 weken vakantie verplicht betaald door de werkgever maar ik moet dat nog eens nakijken.
pi_136522692
Met kinderen gaan de kosten voor voedsel en wonen er inderdaad wel inhakken. Wist trouwens niet dat de vakantieregelingen per provincie vast gelegd waren. 3 weken is nog karig overigens. En dan woon je in Saskatchwan.
pi_136556177
"En dan woon je in Saskatchwan"... HEY!!

Haha, het valt wel mee hoor, dat wonen hier :6. Statistisch gezien is het nog steeds redelijk goedkoop wonen hier, de arbeidsmarkt is al jaren groeiende, en de provincie is goed op weg om de schulden af te lossen.

Dat van de drie weken betaalde vakantie is trouwens correct.
pi_136575771
Jammer alleen van die missende bergen :D
pi_136576111
En de mogelijkheid om goede craft biertjes te krijgen! Klote SLGA....

Gelukkig helpt het om bij de lokale brouwerij te werken 8-)
pi_136594306
Ja dat er geen bergen zijn is wel jammer, en heuvelachtig is het ook in de meeste gebieden niet echt (meer glooiend). Daarvoor moet je of in het uiterste zuid-westen zijn, of ten noorden van Prince Albert.

Bier drink ik bijna niet dus daar kan ik niet over meepraten...

Korte broeken temperaturen komende weekend; +1 in de voorspelling voor zondag! Kan ik iig weer lekker buiten zijn.
pi_136628823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:53 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat er geen bergen zijn is wel jammer, en heuvelachtig is het ook in de meeste gebieden niet echt (meer glooiend). Daarvoor moet je of in het uiterste zuid-westen zijn, of ten noorden van Prince Albert.

Bier drink ik bijna niet dus daar kan ik niet over meepraten...

Korte broeken temperaturen komende weekend; +1 in de voorspelling voor zondag! Kan ik iig weer lekker buiten zijn.
Het is hier 8+ maar ja dan komt die eeuwige regen weer om de hoek kijken hier.. :)
Bier raak ik nauwlijks aan hier, dat is veel te duur om van te genieten. Meestal een fles wijn en dan in de mixer met wat gin of zo en vruchten. Net Spanje!! :Y
pi_136630460
Ik koop lekker zelfmaakwijn, 50$ voor 30 flessen!
pi_136652790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:23 schreef rogier21 het volgende:
Ik koop lekker zelfmaakwijn, 50$ voor 30 flessen!
Da's een koopje. Nog een beetje te drinken?
pi_136652808
Als je het goed doet wel :D Je moet wel 30 flessen kopen, en weer leegdrinken! Ik verkoop ze weer op m'n werk anders zit ik met 20 flessen wijnazijn. Leuk om af en toe te doen, en je merkt wel dat een duurdere kit betere wijn maakt.
pi_136667867
Ik ga hier naar een klein winkeltje toe die alleen maar BC wijn verkoopt.
Best wel leuk en de prijzen zijn "redelijk".
Goedkoopste wijnen 14 dollar.
Maar goed, 3 flesjes is dus al 42 dollar pus tax dus dat is al snel 48 dollar. :D
Dan is er bij mij de lol al snel van af. }:|
pi_136668105
Afijn we bouwen nog steeds en ik denk dat ik de eerstvolgende weken wel vast zit aan dit huis.
3300 sq.ft, 3 verdiepingen, buitenkant hardy plank. Voor de rest hetzelfde simpele houtjes geraamte en dat idiote furnace systeem met heet water boiler. (zal me niets verwonderen als ze slechts 1 boiler er in zetten voor de hele tent) :r
Vraagprijs $ 699.950. _O- _O- _O-
Knettergek.
pi_136717354
Die prijzen in BC vond ik echt belachelijk voor wat je kon kopen (binnen anderhalf uur van een grote stad). Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik niet na mijn studie gelijk naar Canada ben gegaan; ik had echt het idee dat ik er te laat gekomen was.

Verder een heerlijk land met mooie natuur: dat mis ik wel. :-)
pi_136726330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:22 schreef Tova het volgende:
Die prijzen in BC vond ik echt belachelijk voor wat je kon kopen (binnen anderhalf uur van een grote stad). Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik niet na mijn studie gelijk naar Canada ben gegaan; ik had echt het idee dat ik er te laat gekomen was.

Verder een heerlijk land met mooie natuur: dat mis ik wel. :-)
Ik heb nog wel een "landed immigrant kaart" te koop voor je.
Huizenruil is ook welkom.
pi_136766232
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 02:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een "landed immigrant kaart" te koop voor je.
Huizenruil is ook welkom.
Die heb ik al. :-)
  zondag 16 februari 2014 @ 20:55:00 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136787979
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:28 schreef Tova het volgende:

[..]

Die heb ik al. :-)
Oh ik dacht je je alleen hier was geweest als student.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:57:45 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136788149
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 06:17 schreef rogier21 het volgende:
Als je het goed doet wel :D Je moet wel 30 flessen kopen, en weer leegdrinken! Ik verkoop ze weer op m'n werk anders zit ik met 20 flessen wijnazijn. Leuk om af en toe te doen, en je merkt wel dat een duurdere kit betere wijn maakt.
Ok neem aan dat jouw plannen verandert zijn? Geen Nederland meer?
pi_136895681
Zo Rusland is uitgeschakeld met hockey.
Ze zullen wel glimlachen hier denk ik zo.....alleen....bijna zeker dat Canada de USA gaat treffen in de halve finale....en ik denk dat de USA toch sterker is op dit moment....
pi_136898078
Ben bang dat je gelijk hebt, heb team Canada een paar keer zien spelen en dat was niet met overtuiging.
pi_136944497
Eerste goud is al binnen :D ;)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 05:46:13 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136961754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:59 schreef rogier21 het volgende:
Eerste goud is al binnen :D ;)
Welnee, we hebben al meer goud binnen gehaald hoor... :Y
Netherlands: gold 6 silver 7 brons 9 total 22
pi_136961776
En 1x goud voor de vrouwen op het ijs vandaag.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:55:16 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_136977649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 06:07 schreef rogier21 het volgende:
En 1x goud voor de vrouwen op het ijs vandaag.
Hopelijk ook voor de mannen team achtervolging schaatsen dit weekend.
Zodirekt Canada-US...... dat word autoradio aan en weinig werken ben ik bang.... :Y
pi_137018702
Zo vandaag ff naar de bank om (hopelijk) een nieuwe hypotheek af te sluiten.
Probeer zo kort mogelijke looptijd te krijgen want ik ben nog steeds van plan om (snel? )weg te gaan.
Maar als het goed is zakt onze hypotheek zo'n 100 dollar per maand. :Y
Mijn vrouw studeert zich het rambam om haar laatste diploma te behalen. (en wil zo snel mogelijk weg bij haar werkgever _O- )
Het goede nieuws is dat een EU delegatie hier de struktuur van de apotheken gaat bestuderen omdat het begrip apthekers technieker een onbekend begrip is in de EU. (behalve dan in de UK)
Mochten ze dit invoeren in de EU dan vegroot dat onze kansen weer.
Maar dat is allemaal nog toekomst muziek.
De kinderen doen het allemaal goed op school en ik lach heel wat af op m'n werk met mijn NL collega.

Klinkt toch allemaal lekker nietwaar?
Nee, ik voel me helaas totaal geen Canadees (8> en bijt elke dag door de dag heen. Mis Nederland nog steeds en wil zoooooooo graag terug. Is dit nu heimwee? Teleurstelling dat het dag in dag uit vechten is om overeind te blijven? De hoop dat alles beter zou gaan niet is uitgekomen? Het enorme verschil tussen Candezen en Nederlanders?
Wie zal het zeggen. We gaan gewoon maar door en hopen dat we de lotto winnen. _O-
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:29:05 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137127411
Afijn we staan al 2 dagen stil vanwege de sneeuw. Best balen want geen werk is geen geld.
Het 700.000 dollar kostende tandenstokers huisje staat te bibberen zonder zijbedekking.
Lekker al dat vocht wat in het hout trekt. :)
Maar dat mag de pret niet deren. De garantie inspekteur keurt het toch wel goed en zonder blikken en blozen komt er 5 jaar garantie op de woning. Geen probleem want rotten en uit elkaar vallen doen ze meestal na 5 jaar. Geeft ons weer veel werk moet je maar denken. _O-
pi_137135813
En hoeveel kost het huis en het land? Ik kan hier prima een huis kopen, het huis kost me rond de 100k, het land 300k :)
pi_137165244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:49 schreef rogier21 het volgende:
En hoeveel kost het huis en het land? Ik kan hier prima een huis kopen, het huis kost me rond de 100k, het land 300k :)
Dit is puur het uitzicht wat telt. Het huis is 3200 sq.ft en het uitzicht is over een valley met de Veddar river. Opp van het land: ong 1/8 acre. Huis neemt vrijwel alles in beslag. Het land is duur dat weet ik zowiezo al want het is puur lokatie, lokatie, lokatie.
Ik denk dat het land ong 200.000 heeft gekost en het huis is dus 500.000.
De eigenaar/realtor vertelde dat hij niet veel geld zou maken met dit huis (grapje denk ik van 'm)
Afijn het maakt mij geen barrel uit. Je koopt een houten huis wat belabberd is qua bouw voor een hoog bedrag. Ze doen maar.
Interessant is dat de meeste bouwers INCLUSIEF de garantie inspekteur verklaarden dat ze nooit een nieuwbouw huis zouden kopen. Dat zegt wel iets dus. Kwantiteit over kwaliteit.
Net mijn hypotheek verlengd voor open 5 jaar met max. 3 maanden boete wanneer we de tent eerder verkopen. Hyp. 2,60. Ga er mooi 170 dollar op vooruit wat we hard nodig hebben om de electra te compenseren. :)
Op tijd gedaan want de rentes gaan omhoog binnen een aantal maanden.
Dus als je een huis wenst te kopen van 400.000 dan zou ik maar opschieten. 20% aanbetalen (80.000 dollar) en je "zit goed". Je komt dan op zo'n 1450 per maand. (kaal, hyp. 2,6%)
Maar ja dat is alleen nog maar het huis. De onroerend goed belasting komt er nog op per maand alhoewel ik niet weet hoeveel dat is in Alberta.
Kan je hier vinden maar ik denk zo'n 200 extra per maand. http://calgaryrealestate.(...)erty-tax-calculator/
Dus je gaat naar 1650 per maand. Komen al je overige kosten er nog boven op. Gaan we dan over een gezin praten dan ga je al snel naar kosten per maand van zo'n 4000 tot 4500.
Jullie zijn nog jong en kunnen flexibel hier op reageren, dat kan helaas bij mij niet.
Ik weet 100% dat ik tot mijn einde moet werken hier want mijn pensioen is totaal niet toereikend om te overleven met dit soort bedragen. Dat was mijn grootste fout, niet genoeg onderzoek gedaan en TE oud om nog iets op te bouwen. Jammer maar helaas.
En dat is iets waar ik mensen voor probeer te waarschuwen die vrolijk roepen: we gaan emigreren.
Denk goed na. Al je een gezin hebt WAT kan je nog bereiken? Hoe ga je je pensioen aanpakken? Informeer je hoe duur het is in Canada. Wat heb je nodig in het dagelijkse leven? (bijv. vaak 2 auto's) Wat hebben je kinderen nodig en weet je dat het leerstelsel veel duurder hier is dan in de EU?
Besef dat als je het zwaar heb in Canada je familie 9000 km verderop zit in de EU en je hun misschien nooit meer zal zien. Ene erg belangrijk: neem een scheepslading geld mee want de bedragen wat men eist tbv. de emigratie zijn peanuts vergeleken met de uitgaven hier.

Allemaal dingen/vragen waar zooo simpel over heen gestapt word op het CBB.
10 jaar terug was het nog goud in Canada. Verdiensten waren hoog, overvloed aan werk. Dat is allang niet meer.

Oh net op de TV. Mensen besteden hier 80% van hun maandelijks inkomen aan wonen. Bezopen? Absoluut.
pi_137175312
Mn quote button werkt niet meer, dan maar een copy & paste:
---
Oh net op de TV. Mensen besteden hier 80% van hun maandelijks inkomen aan wonen. Bezopen? Absoluut.
---

Dat is idd bezopen.

Mijn financieel adviseur heeft mij een paar weken geleden verteld dat de overheid tegenwoordig de grens van 40% hanteerd en dit doorwerkt naar de hoogte van de hypotheek die je kan krijgen (40% gemiddeld, kan iets hoger zijn als je credit rating goed is of lager als je rating slecht is). Ze houden natuurlijk geen controle op wat iemand daarna allemaal koopt op afbetaling, dus kan het snel oplopen naar die 80% ja.

Dit is in principe goed nieuws, maar het maakt mij bijna onmogelijk om een redelijk huis te kopen als alleenstaande, aangezien dat mij een hyphotheek limiet geeft van $250,000 (dit is inclusief de winst die ik zal maken op mijn huidige huis) en de huizenmarkt nu dus abnormaal hoog is. Om in te haken dat het 10 jaar geleden hier een stuk beter was; inderdaad, toen kon je voor dit bedrag een heel mooi huis kopen in de beste buurten (in mijn regio dan).

Land is trouwens nog wel een stuk goedkoper hier zo te horen, net buiten de stad heb je 5 tot 10 acres met een mooi uitzicht op een rivier vallei vanaf $70,000.

Ik weet dat je de huizenbouw hier helemaal niks vindt en je hebt ook grotendeels gelijk, maar is het wel zoveel beter in Nederland tegenwoordig? Beton, stenen en cement zijn natuurlijk meestal duurzamer dan houten constructies, maar ik heb daar een tijdje in de bouw gezeten en ben redelijk veel constructie/bouw problemen tegengekomen door vooral slechte kwaliteit bouwmaterialen (moeten steeds goedkoper zijn), en de deadlines vliegen je om de oren dus wordt er veel afgeraffeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')