abonnement Unibet Coolblue
pi_136357304
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_136357344
Toch maar even een nieuw topic aangemaakt, was nog niet gebeurt na gisteren.

Hier gaat alles met poezelbeest (liefkozend hangbuikzwijntje genoemd) wel goed :D
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:44:51 #3
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136357379
vraag, kunnen katten op het balkon? het is twee hoog met een soort traliesrekje
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136357744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:44 schreef droommoord het volgende:
vraag, kunnen katten op het balkon? het is twee hoog met een soort traliesrekje
dat kan, al zou ik het wel af proberen te zetten met een net of gaas. Een kat kan altijd net een verkeerde sprong maken..
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:59:10 #5
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136357784
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:57 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

dat kan, al zou ik het wel af proberen te zetten met een net of gaas. Een kat kan altijd net een verkeerde sprong maken..
maar gaat hij dan niet in het gaas klimmen? of kunnen katten dat niet
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136357884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:59 schreef droommoord het volgende:

[..]

maar gaat hij dan niet in het gaas klimmen? of kunnen katten dat niet
dat kan soms wel ja, maar maakt dat uit dan? Het doel is dat de kat niet naar beneden donderd vanaf het balkon.
pi_136357939
Oja, wij gaan eind van de maand verhuizen naar een huis met tuin!! Dus als er nog tips zijn om die goed af te zetten voor een Noorse boskat hoor ik het graag :P
pi_136359054
Ik zou je balkon idd ook afzetten met een constructie met gaas :Y Minder mooi, maar geen risico's meer dat je kat per ongeluk valt of aan de wandel gaat (of bij je buren op het balkon gaat zitten enzo). Je kijkt raar op als je kat ineens een paar meter van het balkon aan de buitenkant op je vensterbank loopt :') En sommige vogels (eksters bv) houden wel van een kat uitdagen op z'n tijd, hier vlogen er toen regelmatig wat vlak langs het balkon. Sommige katten kunnen dat toch een keer niet kan weerstaan en vervolgens kunnen ze dus ook weer makkelijk naar beneden vallen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:10:39 #9
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136359896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:46 schreef Holyme het volgende:
Ik zou je balkon idd ook afzetten met een constructie met gaas :Y Minder mooi, maar geen risico's meer dat je kat per ongeluk valt of aan de wandel gaat (of bij je buren op het balkon gaat zitten enzo). Je kijkt raar op als je kat ineens een paar meter van het balkon aan de buitenkant op je vensterbank loopt :') En sommige vogels (eksters bv) houden wel van een kat uitdagen op z'n tijd, hier vlogen er toen regelmatig wat vlak langs het balkon. Sommige katten kunnen dat toch een keer niet kan weerstaan en vervolgens kunnen ze dus ook weer makkelijk naar beneden vallen.
doen we dat maar ja, wel een beetje eng, hij is nog niet heel oud (nu 7 maanden) en bestwel onhandig
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136360658
Met gaas afzetten bedoelen we dus niet alleen langs dat tralieshekje he? :) Echt de hoogte in, zodat ie dus -onhandig of niet- gewoon geen open ruimtes heeft om doorheen te springen/klimmen/vallen. Je hebt ook speciale kattennetten daarvoor! Dan krijg je dus zoiets als dit:
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij wonen in een maisonnette (3 en 4 hoog), en toen we besloten om katten te nemen hebben we ons balkon meteen afgezet met netten (besteld via zooplus). Dit was nog voordat we katten op het oog hadden, voor hetzelfde geld hadden we van die vensterbankmutsen gekregen die er geen interesse in tonen. :D

[ afbeelding ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:26:57 #11
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136362701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Holyme het volgende:
Met gaas afzetten bedoelen we dus niet alleen langs dat tralieshekje he? :) Echt de hoogte in, zodat ie dus -onhandig of niet- gewoon geen open ruimtes heeft om doorheen te springen/klimmen/vallen. Je hebt ook speciale kattennetten daarvoor! Dan krijg je dus zoiets als dit:

[..]

oehh dat is wel heel lelijk, maar bedankt voor de tips, we gaan er even over nadenken. Het is eigenlijk pas echt van toepassing als het zomer wordt
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136363781
valt best mee. de eerste week zie je dat net nog steeds zitten, maar als je eraan gewend bent valt het niet meer op.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 februari 2014 @ 20:27:33 #13
269689 crew  Viv
pi_136376543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:26 schreef droommoord het volgende:
oehh dat is wel heel lelijk, maar bedankt voor de tips, we gaan er even over nadenken. Het is eigenlijk pas echt van toepassing als het zomer wordt
Nou ja! :(
Maar wat loecje zegt, je ziet het na een tijdje niet meer.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:29:50 #14
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136376677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou ja! :(
Maar wat loecje zegt, je ziet het na een tijdje niet meer.
ik vind het er een beetje uitzien alsof je in een soort speeltuin/ballenbak bent :+ Wel leuke kat trouwens :D
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 februari 2014 @ 20:41:47 #15
269689 crew  Viv
pi_136377335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:29 schreef droommoord het volgende:
ik vind het er een beetje uitzien alsof je in een soort speeltuin/ballenbak bent :+ Wel leuke kat trouwens :D
Dank u :D omdat ze zo leuk zijn hebben we het er wel voor over.

Bonusbalkonfoto:

Het was bloedheet die dag, dus dan ga je er op letten of ze wel drinken. Nee dus }:| dus toen hebben we ze op een listige wijze water gegeven. :7
pi_136431995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Bonusbalkonfoto:
[ afbeelding ]
O+

Zijn jullie katten ook helemaal wild en door het dolle heen nu het buiten zo hard waait?
Die van ons lopen als wilde beesten door het huis, en dan weer naar buiten, naar binnen, rennen, vacht door de war gewaaid, weer terug, binnen weer onrustig heen en weer rennen :D
pi_136432355
Nope, die van mij ligt ,diep in slaap, naast haar bed, op haar dekbed voor het raam. Veel te slecht weer om ook maar iets anders te doen als slapen. :O



[ Bericht 30% gewijzigd door valentijn101 op 07-02-2014 11:34:26 (Foto erbij) ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:00:59 #18
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136434962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dank u :D omdat ze zo leuk zijn hebben we het er wel voor over.

Bonusbalkonfoto:
[ afbeelding ]
Het was bloedheet die dag, dus dan ga je er op letten of ze wel drinken. Nee dus }:| dus toen hebben we ze op een listige wijze water gegeven. :7
ahhh mooi beestje hoor, gefeliciteerd met het halen van je master geneeskunde btw :+
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136447748
Ik wou eens vragen hoe je het moet doen als je meerdere katten hebt waarvan er eentje ander voer krijgt (bijv. dieetvoer of seniorbrokken).
pi_136447978
hier krijgen ze 2 of 3x daags een eigen bakje voer.
pi_136448732
Dat zou de makkelijkste oplossing zijn inderdaad, maar die van ons zijn zo van een bak brokken die er de hele dag staat en waar ze zo nu en dan wat hapjes uit nemen.
Als ik poezen had gehad die in één keer hun bakje leegschrokten was 't een stuk makkelijker geweest. ;)
pi_136448959
Sommige dieetvoeren kunnen zonder problemen aan alle katten gegeven worden, check dit natuurlijk wel eerst even bij je DA :) Als het een voer is waarbij dat minder goed is, maar dat lekkerder is en het geen kwaad kan als betreffende kat niet volledig op dat voer staat (senior bv, lijkt me minder belangrijk dat ie echt puur en alleen dat krijgt), kun je gokken dat ie voornamelijk z'n speciale voer eet, met af en toe een ander brokje erbij. Toen de jongste kittenvoer kreeg, en een vd oudere dames dat ook wel wilde, kreeg hij een apart afgesloten bakje wat bij mij stond. Had ie snel genoeg door dat ie bij mij moest wezen en dan toch onbeperkt z'n voer kreeg :)
Wil je zekerheid dat ze alleen dat eten wat voor hun bestemd is én onbeperkt, dan zou je aan een constructie kunnen denken van voer in houten boxen met kattenluikjes op chip (ik heb dat 'n keer online gezien, al is het misschien wel wat extreem :+). En anders zit er weinig anders op dan de katten toch aan te leren dat ze wel hun bakje leeg eten, in dat geval, sterkte en succes! :)
pi_136449002
Oeps dubbel
pi_136449031
sommig dieetvoer kan dan zonder problemen aan de andere katten gegeven worden, maar of je portemonnee dat ook leuk gaat vinden...

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:43 schreef Gwywen het volgende:
Dat zou de makkelijkste oplossing zijn inderdaad, maar die van ons zijn zo van een bak brokken die er de hele dag staat en waar ze zo nu en dan wat hapjes uit nemen.
Als ik poezen had gehad die in één keer hun bakje leegschrokten was 't een stuk makkelijker geweest. ;)
dat had ik hier ook. maar dat gaat niet als een van de katten speciaal voer moet. ik moet zeggen ze wennen er snel aan hoor. bakje weghalen zodra ze er bij weg lopen.

ik voer expres niet op vaste tijdstippen om gezeur te voorkomen. de ene keer krijgen ze om 8uur al eten, de andere keer pas om 12uur, maar net hoe het uitkomt. het enige lastige vind ik met een nachtje weg. eerder kon ik gewoon een bak brokken neerzetten, dat gaat nu niet meer dus wat sneller oppas nodig.
pi_136449183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:17 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou eens vragen hoe je het moet doen als je meerdere katten hebt waarvan er eentje ander voer krijgt (bijv. dieetvoer of seniorbrokken).
Apart voeren en dan gewoon 2x per dag een bakje, wennen ze vanzelf aan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 20:27:46 #26
269689 crew  Viv
pi_136450118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:00 schreef droommoord het volgende:
ahhh mooi beestje hoor, gefeliciteerd met het halen van je master geneeskunde btw :+
Ah je hebt de rest van de foto's ook gezien dus ^O^
En wat ga je doen qua balkon?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:34:29 #27
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_136450333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah je hebt de rest van de foto's ook gezien dus ^O^
En wat ga je doen qua balkon?
jup :) weten we nog niet, we wachten nog even met beslissen totdat het zomer is, nu hoeft de balkondeur toch nog niet open
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_136619787
Nadat mijn oudste kat (rond de 9 maanden geloof ik nu) gecastreerd was kregen we te horen dat we met zijn gewicht op moesten gaan letten omdat het nogal een dikkertje was. Dat vonden wij ook, en eigenlijk hadden we te lang doorgevoerd met kittenvoer (we hadden nog een jongere kat, en hetzelfde voer was wel zo makkelijk :@ ), dus zijn we over gegaan op gewoon kattenvoer. Ze krijgen perfect-fit active. En dan 2x het gewicht dat bij de zwaarste kat past. Hij is daarna flink afgevallen. Alleen nu vraag ik me af, zou hij vanzelf op hetzelfde gewicht blijven wanneer hij zijn 'natuurlijke' gewicht heeft, of kan het best zo zijn dat hij iets meer nodig heeft dan de aanbevolen hoeveelheid?

Hij heeft trouwens ook echt een flapbuik, altijd al gehad. Normaal hebben gesteriliseerde poezen dit, maar hij is dus een kater en heeft het al vanaf kitten af aan. Weet iemand wat dat kan zijn?
pi_136621041
Zolang je katten netjes op gewicht zijn, niet aankomen of afvallen, denk ik dat je gerust de hoeveelheid aan kan houden die je nu gebruikt :) Vanzelf op gewicht blijven doen ze niet, als je te veel/weinig voer geeft, zal ie gewoon weer aankomen/afvallen.
Die flapbuik hebben niet alle gecastreerde poezen hoor, al komt het dan wel wat vaker voor geloof ik. Een van mijn poezen had nergens last van, de andere heeft al vanaf kitten wat teveel aan huid lijkt wel, maar dan niet alleen een flapbuikje (wat bij haar dus wel wat erger werd door de castratie), maar over heel d'r lijfje. Misschien heeft jouw kater ook gewoon wat extra vel?
pi_136626777
Mijn kater heeft vanaf kitten zijnde al een flapbuik, onze andere kater heeft geen flapbuik en onze overleden poes had ook geen flapbuik.
Mijn flapbuik kater is een fors gebouwde kat de andere kater is slank gebouwd en dat was onze poes ook.
Mijn kater en poes kan/kon je bij wijze van spreken in een rondje buigen zo soepel is/was zij/hij. De flapbuik kater is zo stijf als een hark, dus ik denk dat bouw er ook wat mee te maken heeft.
pi_136627119
Wat is een flapbuik? :@
pi_136628865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:10 schreef Sorella het volgende:
Mijn kater heeft vanaf kitten zijnde al een flapbuik, onze andere kater heeft geen flapbuik en onze overleden poes had ook geen flapbuik.
Mijn flapbuik kater is een fors gebouwde kat de andere kater is slank gebouwd en dat was onze poes ook.
Mijn kater en poes kan/kon je bij wijze van spreken in een rondje buigen zo soepel is/was zij/hij. De flapbuik kater is zo stijf als een hark, dus ik denk dat bouw er ook wat mee te maken heeft.
Wauw die omschrijving van jouw kater klopt wel met de mijne. Hij was van kitten af aan al fors, dus vandaar dat we nu op zijn eten letten. En hij is echt niet soepel/handig, klimmen en klauteren zoals onze andere kat kan, kan hij echt niet.
pi_136629336
Hier is flappie ook niet soepel en handig!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:19 schreef Little_Dolls het volgende:
Wat is een flapbuik? :@
Zeg maar een soort kangoeroebuidel, maar dan anders :P
pi_136635614
hier ook een kater met flap :P
maar als hij helemaal uitgestrekt staat (bij de krabpaal bijvoorbeeld), dan is de buik wel strak. het lijkt er dus op dat hij die huidplooi nodig heeft om helemaal te kunnen strekken.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:51:50 #35
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136638335
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:41 schreef loecje het volgende:
hier ook een kater met flap :P
maar als hij helemaal uitgestrekt staat (bij de krabpaal bijvoorbeeld), dan is de buik wel strak. het lijkt er dus op dat hij die huidplooi nodig heeft om helemaal te kunnen strekken.
Hier hetzelfde :Y . De poes van mij is daarentegen gewoon stevig gebouwd en heeft geen flap :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_136859595
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik heb 2 hele lieve poezen, 1 van anderhalf en 1 van ongeveer 7 maanden. met die van anderhalf heb ik geen problemen, maar die van 7 maanden....
het probleem is dit: haar kattenbak producties stinken zo erg dat ik er gewoon misselijk van wordt. ze begraaft haar producties ook niet, ze krabt wel wat in de kattenbak, maar meer aan de wanden van de bak.
haar producties zijn ook zacht en een beetje gelig. beide poezen krijgen hetzelfde voer en mijn oudere poes heeft nergens last van.

beiden krijgen 2x per dag een bakje brokjes en eens per week een zakje vlees van whiskas. De afgelopen 2 weken heb ik ze Royal Canin Sensible gegeven, maar ik merk nog geen verschil. Is er iets anders wat ik kan proberen of moet ik het nog wat langer aankijken?
pi_136861045
Dat lijkt me iets voor F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 10

Mijn oudste kat had vroeger ook last van stinkende en zachte ontlasting. Hij is heel gevoelig voor granen. Nu krijgt hij graanvrij voer en zijn de drolletjes hard en stinken bijna niet meer. Graanvrije brokken heb je o.a. van Orijen of Sanabelle, beide te bestellen bij Zooplus. Royal Canin lijkt goed, maar bestaat ook hoofdzakelijk uit graan.
Het kan echter ook iets serieuser zijn. Denk aan parasieten als Giardia..
Maar mijn eerste gedachte is inderdaad ook dat het aan het voer ligt ;)
pi_136861230
bedankt voor je reactie. Ze is onlangs bij de dierenarts geweest en getest,maar daar bleek niets aan de hand te zijn.
Ik had juist Royal canin genomen omdat mensen er op een ander forum zo lovend over waren

Ik probeer dit nog heel even (net een nieuwe zak gekocht) maar ga ook zeker alvast op zooplus kijke naar sanabelle :)

ik neem aan dat ik dan een sensitive variant moet nemen?

[ Bericht 4% gewijzigd door riek87 op 18-02-2014 18:39:13 ]
pi_136861582
Ik zou dan echt voor de graanvrij variant gaan. Sowieso is het meestal heel goed om dit soort brokken te voeren. Granen doen helemaal niets voor een kat en worden ook niet verteerd. Daarom stinkt de ontlasting zo. Daarnaast hoef je ook minder te voeren. Ze zitten sneller vol.
Tja, ik ben fan ;)
Royal Canin kan heel goed zijn hoor, maar niet voor dit soort problemen.
Bestel wel het liefste dan alvast de nieuwe brokken, dan kan je mengen. Een plotselinge overstap naar ander voer kan ook extra impact hebben op de darmen..
pi_136862269
Bedankt voor je goede advies. Ik heb net even gekeken op Zooplus, en ga een zak Sanabelle No grain bestellen. Hoop dat het helpt, want heb momenteel de ramen weer open staan ivm de stank. Dat zown klein poesje zown lucht kan produceren zeg....
pi_136863043
Royal Canin is 1 groot marketingding, Niks meer, niks minder. Geen fan van dus :P

Ik geef almo holistic. Ruik zelden de drolletjes :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:21:12 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136863122
Geef hier al jaren Royal Canin. Ondanks dat het alleen maar marketing is, nooit stinkende drollen. Mijn kat zal wel bijzondere genen hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136863462
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef Lienekien het volgende:
Geef hier al jaren Royal Canin. Ondanks dat het alleen maar marketing is, nooit stinkende drollen. Mijn kat zal wel bijzondere genen hebben.
Wat ik wil zeggen is dat RC veel te groot en vooral te duur wordt gemaakt voor wat het eigenlijk waard is. Vooral als je naar de ingredienten kijkt, slaat het helemaal nergens op dat je 25 euro neerlegt voor een zak.

Voor minder geld kan je een (niet zo'n bekende) brok halen met betere, natuurlijke inhoud.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:45:48 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136864351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dat RC veel te groot en vooral te duur wordt gemaakt voor wat het eigenlijk waard is. Vooral als je naar de ingredienten kijkt, slaat het helemaal nergens op dat je 25 euro neerlegt voor een zak.

Voor minder geld kan je een (niet zo'n bekende) brok halen met betere, natuurlijke inhoud.
Ik vind het niet te duur voor brokjes en/want de kat doet het er goed op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136864434
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het niet te duur voor brokjes en/want de kat doet het er goed op.
Prima :) Ieder zijn eigen mening toch?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:50:09 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136864563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Prima :) Ieder zijn eigen mening toch?
Ja, soms kunnen mensen zich wel eens wat genuanceerder uitdrukken, maar dat is ook maar weer mijn mening.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136868706
Er zijn ook genoeg katten die het gewoon goed doen op huismerk brokjes. Als het niet goed gaat moet je iets anders zoeken. Het ligt er daarnaast maar net wat je eigen voorkeur/budget is.
Zelf vind ik Royal Canin niet slecht, maar het is best prijzig en ik heb problemen met de hoeveelheid graan in de brokken. Volgens mij wordt er ook veel kunstmatig toegevoegd, waardoor ze het dus wel perfect kunnen afstemmen op bepaalde behoeftes. Vers voeren vind ik teveel gedoe en willen mijn katten niet eten. De tussenliggende oplossing voor mij is dus graanvrije brokken en natvoer. Gelukkig is dat al steeds makkelijker te krijgen :)
pi_136870491
Zojuist mijn bestelling geplaatst bij Zooplus. Heb gekozen voor sanabelle no grain. ga dit eerst een tijdje mengen met de RC en dan compleet over op de sanabelle. Hopen dat het werkt anders wordt de volgende aanschaf een gasmasker.

Nu zat ik ook even te kijken naar natvoer...moet ik daar nog met iets speciaals rekening houden? momenteel krijgt ze whiskas of gourmet, hangt er een beetje van af wat er op dat moment in de aanbieding is
pi_136870905
Mijn katten krijgen alleen brokjes. Doen ze het prima op en ze missen niks.
Zodra ik zachtvoer ga geven heb ik hier ook stinkende kattenbakken.
Ik geef het echt alleen maar als ik merk dat 1 van de heren harde ontlasting heeft. Dan is 2 dagen zachtvoer weer goed genoeg hem op gang te krijgen.
pi_136871770
Hills en RC zijn dan wel weer ideaal bij gezondheidsproblemen ;)
maar voor een gezonde kat ben ik er ook niet weg van. idd vooral om de kattenbaklucht en de prijs.

waar ik bij natvoer op let: geen suikers, weinig/geen granen, weinig/geen plantaardige toevoegingen.
  Spellchecker woensdag 19 februari 2014 @ 22:18:36 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136912721
Wie weet waar ik een schrikdraad startpakker kan aanschaffen om de tuin mee af te zetten ? Liefst met 3 kabels breed
pi_136978976
Ik wil heel graag een kat om me heen hebben en het liefst eentje adopteren maar dat gaat helaas niet. Mijn vriend en ik wonen samen en hij is namelijk allergisch voor katten. Heeft er iemand tips voor mij?
pi_136980379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:30 schreef koekii het volgende:
Ik wil heel graag een kat om me heen hebben en het liefst eentje adopteren maar dat gaat helaas niet. Mijn vriend en ik wonen samen en hij is namelijk allergisch voor katten. Heeft er iemand tips voor mij?
Er zijn wel rassen die weinig tot geen reactie veroorzaken bij bepaalde allergieën (siberische kat bv.), maar da's geen garantie dat het jaren later niet alsnog mis gaat en de allergie weer de kop opsteekt helaas. Ik zou lekker vrijwilligerswerk in het asiel gaan doen :)
pi_136981006
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:11 schreef Holyme het volgende:

[..]

Er zijn wel rassen die weinig tot geen reactie veroorzaken bij bepaalde allergieën (siberische kat bv.), maar da's geen garantie dat het jaren later niet alsnog mis gaat en de allergie weer de kop opsteekt helaas. Ik zou lekker vrijwilligerswerk in het asiel gaan doen :)
Bedankt. Ik zal wel even kijken naar siberische katten. :)
pi_136982078
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:30 schreef koekii het volgende:
Ik wil heel graag een kat om me heen hebben en het liefst eentje adopteren maar dat gaat helaas niet. Mijn vriend en ik wonen samen en hij is namelijk allergisch voor katten. Heeft er iemand tips voor mij?
Ik heb een paar "kat allergische" vrienden. 1 heeft zelf een sybeer. Ik heb een noorse boskat en een britse langhaar. Allergische vriend had tot zijn stomme verbazing nergens last van. Allergische vriendin ook niet, terwijl ze wel last had van een britse korthaar.
Maar het is ook een kwestie van uitproberen, kijk eens in je omgeving of er mensen zijn ment deze rassen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_136995100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:30 schreef koekii het volgende:
Ik wil heel graag een kat om me heen hebben en het liefst eentje adopteren maar dat gaat helaas niet. Mijn vriend en ik wonen samen en hij is namelijk allergisch voor katten. Heeft er iemand tips voor mij?
Misschien een totaal andere reactie dan anderen, maar ik zou kijken of de knuffelaar kan worden bij een asiel/pension of ander soort opvang. Wel de lusten, niet de lasten
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_137012737
Weet iemand natvoer dat echt grote brokken heeft dat niet snel uit elkaar valt?
Heb een kat die elke dag 2 pillen moet hebben en we hebben al zoveel soorten voer geprobeerd en andere trucjes.
pi_137016530
Het is dat jullie zover weg wonen anders had je vriend zijn neus wel even in onze kat zijn vacht mogen duwen :)

Wij hebben een LaPerm en die verliest veel minder haar dan veel andere rassen. Hierdoor kunnen sommige mensen met allergieën dus wel tegen de LaPerm. Maar dit geldt zeker niet voor iedereen of elke vorm van katten-allergie.
pi_137017651
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:10 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand natvoer dat echt grote brokken heeft dat niet snel uit elkaar valt?
Heb een kat die elke dag 2 pillen moet hebben en we hebben al zoveel soorten voer geprobeerd en andere trucjes.
bozita :)
pi_137019091
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Dragonberry het volgende:
bozita
Verkopen ze die bij de meeste dierenwinkels?
pi_137020040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:03 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Verkopen ze die bij de meeste dierenwinkels?
denk het niet. Hier zit wel een dierenwinkel die het verkoopt, maar anders zou je het moeten bestellen bij zooplus.
pi_137022568
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:17 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Misschien een totaal andere reactie dan anderen, maar ik zou kijken of de knuffelaar kan worden bij een asiel/pension of ander soort opvang. Wel de lusten, niet de lasten
Een geweldig idee! O+ Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn :)

@ de rest ook bedankt voor tips. Zal alle opties nagaan :)
pi_137022733
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:10 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand natvoer dat echt grote brokken heeft dat niet snel uit elkaar valt?
Heb een kat die elke dag 2 pillen moet hebben en we hebben al zoveel soorten voer geprobeerd en andere trucjes.
Probeer eens Easypill, dat kneed je zo om een pil heen. Verkrijgbaar bij de dierenarts en via het internet.

http://www.virbac.nl/prod(...)ementen/easypill-kat
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137022993
Toch apart. Mijn katten blijven een stofzuiger eng vinden. Zelfs na 2 jaar nog :{
pi_137023346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Probeer eens Easypill, dat kneed je zo om een pil heen. Verkrijgbaar bij de dierenarts en via het internet.

http://www.virbac.nl/prod(...)ementen/easypill-kat
Al geprobeerd maar dat moet ie alweer niet meer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

denk het niet. Hier zit wel een dierenwinkel die het verkoopt, maar anders zou je het moeten bestellen bij zooplus.
Oke bedankt zal is kijken. Helaas net al een bestelling bij zooplus gedaan een weekje geleden.
pi_137023384
moet hij de pillen heel opeten? of mag het ook fijngemaakt worden?
dan heb je heel wat meer opties namelijk, mitst het hele bakje wordt leeggegeten natuurlijk.
pi_137023722
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:21 schreef loecje het volgende:
moet hij de pillen heel opeten? of mag het ook fijngemaakt worden?
dan heb je heel wat meer opties namelijk, mitst het hele bakje wordt leeggegeten natuurlijk.
Die rotbeesten hebben bij mij altijd gelijk door dat er iets door het eten gemengd is _O-
Wat een drama - poezen&pillen
pi_137023776
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:21 schreef loecje het volgende:
moet hij de pillen heel opeten? of mag het ook fijngemaakt worden?
dan heb je heel wat meer opties namelijk, mitst het hele bakje wordt leeggegeten natuurlijk.
Moet heel erin... zodat ze langzaam over de dag opgenomen worden(schildklier problemen).
pi_137171750
Hallo allemaal!
Zo'n 3 maanden geleden hebben wij Knør, een Noorse Boskat in ons huisje mogen verwelkomen.
Hij is nu 31 weken en heeft het enorm naar zijn zin.

Ik heb echter wel een vraagje:
Hij krult zijn staart enorm. Het lijkt wel een Eekhoorn. Hoe kan dit? en, wat houdt dit in?

Bedankt alvast!

  woensdag 26 februari 2014 @ 20:03:36 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137172028
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:31 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Moet heel erin... zodat ze langzaam over de dag opgenomen worden(schildklier problemen).
bek open doen, pil in de keel gooien, bekkie dicht.

Zo doen wij het.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137172641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:58 schreef JorisvZ het volgende:
Hallo allemaal!
Zo'n 3 maanden geleden hebben wij Knør, een Noorse Boskat in ons huisje mogen verwelkomen.
Hij is nu 31 weken en heeft het enorm naar zijn zin.

Ik heb echter wel een vraagje:
Hij krult zijn staart enorm. Het lijkt wel een Eekhoorn. Hoe kan dit? en, wat houdt dit in?

Bedankt alvast!

[ afbeelding ]
Niets aan de hand, deden mijn Noren hier ook allemaal. ;) Je moet pas oppassen als ze gaan zwaaien met de staart zoals een hond want in tegenstelling tot een hond geven ze dan aan dat ze het niet eens zijn met iets en dat je moet opzouten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137172743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:31 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Moet heel erin... zodat ze langzaam over de dag opgenomen worden(schildklier problemen).
Al eens EasyPill geprobeerd? (Nee, heb geen aandelen :+ ) gebruikt een kennis van me ook voor dezelfde pillen, gewoon een klein beetje er omheen doen (vooral niet teveel omdat ze het anders eraf eten) en gaan met die banaan...of beter pil. :P

http://www.virbac.nl/prod(...)ementen/easypill-kat
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137176119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Al eens EasyPill geprobeerd? (Nee, heb geen aandelen :+ ) gebruikt een kennis van me ook voor dezelfde pillen, gewoon een klein beetje er omheen doen (vooral niet teveel omdat ze het anders eraf eten) en gaan met die banaan...of beter pil. :P

http://www.virbac.nl/prod(...)ementen/easypill-kat
Lezen is lastig soms he :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:20 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Al geprobeerd maar dat moet ie alweer niet meer.

[..]

Oke bedankt zal is kijken. Helaas net al een bestelling bij zooplus gedaan een weekje geleden.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137176224
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Lezen is lastig soms he :+

[..]

Sorry, zelf een ernstig zieke kat hier, ik ben wat wazig met lezen momenteel. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137185570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:16 schreef trovey het volgende:

[..]

Niets aan de hand, deden mijn Noren hier ook allemaal. ;) Je moet pas oppassen als ze gaan zwaaien met de staart zoals een hond want in tegenstelling tot een hond geven ze dan aan dat ze het niet eens zijn met iets en dat je moet opzouten. :P
Haha,
Oke. Bedankt!
pi_137188064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Dragonberry het volgende:
Ik zou dan echt voor de graanvrij variant gaan. Sowieso is het meestal heel goed om dit soort brokken te voeren. Granen doen helemaal niets voor een kat en worden ook niet verteerd. Daarom stinkt de ontlasting zo. Daarnaast hoef je ook minder te voeren. Ze zitten sneller vol.
Tja, ik ben fan ;)
Royal Canin kan heel goed zijn hoor, maar niet voor dit soort problemen.
Bestel wel het liefste dan alvast de nieuwe brokken, dan kan je mengen. Een plotselinge overstap naar ander voer kan ook extra impact hebben op de darmen..
even een update over hoe het nu gaat. Ik geef nu 50/50 rc sensative en sanabelle no graine, ben langzaam aan het overstappen. qua ontlasting gaat het goed, geen gasmasker meer nodig :)

helaas moet ik nu morgen met mijn probleempoezel naar de DA om te testen op blaasonsteking/blaasgruis ivm krijsen bij het plassen, naast de bak plassen en een sterke ammoniak lucht. Volgens mijn DA zou dit kunnen komen omdat er teveel eiwit in het no grain voer zit...
is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen qua voer...van het ene krijgt ze zachte stinkende ontlasting, van het andere mogelijk urine problemen.

overigens lees ik heel veel over waterfonteintjes voor katten met blaasproblemen...ik ben overtuigd, maar mijn vriend is bang voor de combinatie water en stroom...hoe kan ik hem overtuigen?

[ Bericht 3% gewijzigd door riek87 op 27-02-2014 03:38:35 ]
pi_137193901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 03:24 schreef riek87 het volgende:

[..]

even een update over hoe het nu gaat. Ik geef nu 50/50 rc sensative en sanabelle no graine, ben langzaam aan het overstappen. qua ontlasting gaat het goed, geen gasmasker meer nodig :)

helaas moet ik nu morgen met mijn probleempoezel naar de DA om te testen op blaasonsteking/blaasgruis ivm krijsen bij het plassen, naast de bak plassen en een sterke ammoniak lucht. Volgens mijn DA zou dit kunnen komen omdat er teveel eiwit in het no grain voer zit...
is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen qua voer...van het ene krijgt ze zachte stinkende ontlasting, van het andere mogelijk urine problemen.

overigens lees ik heel veel over waterfonteintjes voor katten met blaasproblemen...ik ben overtuigd, maar mijn vriend is bang voor de combinatie water en stroom...hoe kan ik hem overtuigen?
Die dingen zijn er voor gemaakt, d'r gaat echt niet zomaar wat mis :) Tis ook maar een heel zwak stroompje, zoals hier uitgelegd:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:47 schreef xienix2501 het volgende:
Je hoef niet bang te zijn voor kortsluiting of over verhitting van de pomp of adapter. Het pompje heeft maar 12v spanning nodig van de adapter, dus de adapter wordt nauwelijks warm en het pompje zelf wordt gekoeld door de strooming in het water ;) En ik heb nu mijn Drinkwell Platium anderhalf jaar in me keuken staan en is alleen uit geweest voor het schoonmaken er van. (daar voor had ik een Catit design fresh&clear drinkfontein, alleen mijn kater ging er elke keer mee slepen door de kamer met als gevolg dat me hele vloer zeik nat was _O- )
Ik heb zelf verschillende fonteintjes gehad door de jaren heen, zelfs als het pompje stuk gaat en je bent er niet bij, gebeurt er niks. Hij staat bij mij 24/7 aan :) Er zit genoeg snoer aan de adapter, het is dus niet zo dat je dat ding vlak naast een stekkerdoos moet hebben (dan zou het al minder veilig worden ivm eventueel gespetter :+).

Mijn katten drinken duidelijk meer, ook de kater die blaasgruis heeft gehad. Al moet ik zeggen dat ie m'n nieuwste fonteintje minder prettig vindt helaas. Ik heb de Cat-It als eerste gehad, werkte op zich prima maar vond ik minder handig met schoonmaken. Daarna de Cat Mate, die was duidelijk favo bij de katten (elke kat dronk van een ander plateautje van dat ding, haha) en kon handig in de vaatwasser, maar ik had pech met de pompjes van dat ding. En omdat ze hier graag uit de kraan drinken, toen maar een Drinkwell Platinum gekocht ipv weer een nieuw pompje. Die is voor mij de favoriet qua schoonmaken enzo, maar dat waterstraaltje vindt m'n kater dus niet hetzelfde als een waterstraaltje uit de kraan :P

In dit topic vindt je meer info en verschillende fonteintjes:
F&F / Drinkbakjes en drinkfonteinen
pi_137194137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:57 schreef Holyme het volgende:

[..]

Die dingen zijn er voor gemaakt, d'r gaat echt niet zomaar wat mis :) Tis ook maar een heel zwak stroompje, zoals hier uitgelegd:

[..]

Ik heb zelf verschillende fonteintjes gehad door de jaren heen, zelfs als het pompje stuk gaat en je bent er niet bij, gebeurt er niks. Hij staat bij mij 24/7 aan :) Er zit genoeg snoer aan de adapter, het is dus niet zo dat je dat ding vlak naast een stekkerdoos moet hebben (dan zou het al minder veilig worden ivm eventueel gespetter :+).

Mijn katten drinken duidelijk meer, ook de kater die blaasgruis heeft gehad. Al moet ik zeggen dat ie m'n nieuwste fonteintje minder prettig vindt helaas. Ik heb de Cat-It als eerste gehad, werkte op zich prima maar vond ik minder handig met schoonmaken. Daarna de Cat Mate, die was duidelijk favo bij de katten (elke kat dronk van een ander plateautje van dat ding, haha) en kon handig in de vaatwasser, maar ik had pech met de pompjes van dat ding. En omdat ze hier graag uit de kraan drinken, toen maar een Drinkwell Platinum gekocht ipv weer een nieuw pompje. Die is voor mij de favoriet qua schoonmaken enzo, maar dat waterstraaltje vindt m'n kater dus niet hetzelfde als een waterstraaltje uit de kraan :P

In dit topic vindt je meer info en verschillende fonteintjes:
F&F / Drinkbakjes en drinkfonteinen
bedankt voor je linkje. ik ga gelijk kijken :) het valt me nu pas op hoe weinig ze drinkt, ze heeft sinds gister middag al niet meer geplast...lijkt me althans te weinig
pi_137194224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:04 schreef riek87 het volgende:

[..]

bedankt voor je linkje. ik ga gelijk kijken :) het valt me nu pas op hoe weinig ze drinkt, ze heeft sinds gister middag al niet meer geplast...lijkt me althans te weinig
Helemaal bij vermoeden van blaasgruis, zou ik daar de dierenarts even over bellen! Mogelijk niet kunnen plassen kan heel snel verkeerd gaan en een kat kan ook niet eeuwig z'n plas ophouden (die van mij vertikte het om het op dat speciale grit te doen, ook al moest ie echt nodig).
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:10:04 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137194259
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:03 schreef Catch22- het volgende:

[..]

bek open doen, pil in de keel gooien, bekkie dicht.

Zo doen wij het.
en dat ging altijd goed.

Tot gisteren.

Een van de twee begin gelijk slijm te kotsen. Best sneu. Ze lijkt ook een beetje van slag.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137194267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Helemaal bij vermoeden van blaasgruis, zou ik daar de dierenarts even over bellen! Mogelijk niet kunnen plassen kan heel snel verkeerd gaan en een kat kan ook niet eeuwig z'n plas ophouden (die van mij vertikte het om het op dat speciale grit te doen, ook al moest ie echt nodig).
ja ik heb over een uur een afspraak bij de DA. Ik was gister avond ook al geweest ivm krijsten bij plassen en alle andere symptomen heb het speciale grit sinds gisteravond in de kattenbak zitten, maar het is gewoon nog steeds kurk droog...ze kroop net wel in de kattenbak en draaide een beetje rond maar helaas...
pi_137194385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:10 schreef riek87 het volgende:

[..]

ja ik heb over een uur een afspraak bij de DA. Ik was gister avond ook al geweest ivm krijsten bij plassen en alle andere symptomen heb het speciale grit sinds gisteravond in de kattenbak zitten, maar het is gewoon nog steeds kurk droog...ze kroop net wel in de kattenbak en draaide een beetje rond maar helaas...
Kan dus ook zijn doordat ze gewoon dat grit niet wil gebruiken :Y Ik heb een lege, schone bak geprobeerd, toen met een nieuwe vuilniszak in snippers er in, toen dat speciale grit... Dat vertikte ie allemaal. Uiteindelijk z'n gewone grit gebruikt en met een soeplepel/bakje er onder gaan hangen :+ Dat had ik hier ergens gelezen en werkte prima, zonder dat de DA er aan te pas hoefde te komen :) In ieder geval succes en beterschap!
pi_137194413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:15 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kan dus ook zijn doordat ze gewoon dat grit niet wil gebruiken :Y Ik heb een lege, schone bak geprobeerd, toen met een nieuwe vuilniszak in snippers er in, toen dat speciale grit... Dat vertikte ie allemaal. Uiteindelijk z'n gewone grit gebruikt en met een soeplepel/bakje er onder gaan hangen :+ Dat had ik hier ergens gelezen en werkte prima, zonder dat de DA er aan te pas hoefde te komen :) In ieder geval succes en beterschap!
ja ik heb dat ook gelezen van die soeplepel haha. rare is dat mijn andere poes, die normaal zo neurotisch is als de pest, wel gewoon op haar bak met het speciale grit is gegaan (ik laat ze meteen allebei testen)

update: oke net toch maar de soeplepel aanpak geprobeerd. en wat denk je? ik had het gewone grit nog geen 30 seconden erin zitten of mevrouw sprong al op de bak en begon te plassen.
Dus voortaan: gebruik een soeplepel ( en hou die vast bij de hand haha)

[ Bericht 9% gewijzigd door riek87 op 27-02-2014 13:19:50 ]
pi_137198334
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 03:24 schreef riek87 het volgende:

[..]

even een update over hoe het nu gaat. Ik geef nu 50/50 rc sensative en sanabelle no graine, ben langzaam aan het overstappen. qua ontlasting gaat het goed, geen gasmasker meer nodig :)

helaas moet ik nu morgen met mijn probleempoezel naar de DA om te testen op blaasonsteking/blaasgruis ivm krijsen bij het plassen, naast de bak plassen en een sterke ammoniak lucht. Volgens mijn DA zou dit kunnen komen omdat er teveel eiwit in het no grain voer zit...
is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen qua voer...van het ene krijgt ze zachte stinkende ontlasting, van het andere mogelijk urine problemen.

overigens lees ik heel veel over waterfonteintjes voor katten met blaasproblemen...ik ben overtuigd, maar mijn vriend is bang voor de combinatie water en stroom...hoe kan ik hem overtuigen?
O! Wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat blaasgruis zo snel ontstaat en al helemaal niet door dat kleine beetje voer.(maar ik heb sowieso gelukkig geen ervaring met blaasgruis). Ik heb ook nooit gehoord dat er een grotere kans op het ontstaan van blaasgruis zou zijn. Wel dat je volgens mij Orijen beter niet kan geven bij een kat die al blaasgruis heeft gehad.

Ik heb ook een fontein staan van catit. Ze drinken er best vaak uit. Ik vind het een prettig idee dat het geen stilstaand water is. Het blijft wat verser :)
pi_137198460
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:16 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

O! Wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat blaasgruis zo snel ontstaat en al helemaal niet door dat kleine beetje voer.(maar ik heb sowieso gelukkig geen ervaring met blaasgruis). Ik heb ook nooit gehoord dat er een grotere kans op het ontstaan van blaasgruis zou zijn. Wel dat je volgens mij Orijen beter niet kan geven bij een kat die al blaasgruis heeft gehad.

Ik heb ook een fontein staan van catit. Ze drinken er best vaak uit. Ik vind het een prettig idee dat het geen stilstaand water is. Het blijft wat verser :)
Ik ben toevallig net terug van de DA, en blijkt dat beide poezen beginnend blaasgruis hebben, volgens de DA door mijn overstap naar sanabelle no grain...dus nu weer voer van de DA: royal canin sensitivity control...40 euro voor 3 kilo en dan maar hopen dat de ontlasting problemen niet terugkomen....Ik begin eerlijk gezegd een beetje moedeloos te worden nu

begrijp me goed, ik geef mijn lieverds graag het beste voer dat ze nodig hebben, maar 40 euro per 3 kilo? en het andere voer wat ik net 2 weken heb kan ik weggooien...
weet even nu niet meer wat ik moet doen qua voer...ga dit maar proberen en hopen dat de ontlasting goed blijft en de urine beter wordt..
pi_137198855
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:20 schreef riek87 het volgende:

[..]

Ik ben toevallig net terug van de DA, en blijkt dat beide poezen beginnend blaasgruis hebben, volgens de DA door mijn overstap naar sanabelle no grain...dus nu weer voer van de DA: royal canin sensitivity control...40 euro voor 3 kilo en dan maar hopen dat de ontlasting problemen niet terugkomen....Ik begin eerlijk gezegd een beetje moedeloos te worden nu

begrijp me goed, ik geef mijn lieverds graag het beste voer dat ze nodig hebben, maar 40 euro per 3 kilo? en het andere voer wat ik net 2 weken heb kan ik weggooien...
weet even nu niet meer wat ik moet doen qua voer...ga dit maar proberen en hopen dat de ontlasting goed blijft en de urine beter wordt..
ik zag dat je dit ook al bij onze DDA had gepost, ben benieuwd wat daar de reactie is. Het is voor mij echt moeilijk te geloven namelijk.
Om blaasgruis weg te krijgen is helaas wel dat dure voer nodig.. Het is wel via internet goedkoper te krijgen, maar waar precies kan ik je helaas niet vertellen. Via Zooplus scheelt al een heel stuk denk ik.
pi_137199045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:20 schreef riek87 het volgende:

[..]

Ik ben toevallig net terug van de DA, en blijkt dat beide poezen beginnend blaasgruis hebben, volgens de DA door mijn overstap naar sanabelle no grain...dus nu weer voer van de DA: royal canin sensitivity control...40 euro voor 3 kilo en dan maar hopen dat de ontlasting problemen niet terugkomen....Ik begin eerlijk gezegd een beetje moedeloos te worden nu

begrijp me goed, ik geef mijn lieverds graag het beste voer dat ze nodig hebben, maar 40 euro per 3 kilo? en het andere voer wat ik net 2 weken heb kan ik weggooien...
weet even nu niet meer wat ik moet doen qua voer...ga dit maar proberen en hopen dat de ontlasting goed blijft en de urine beter wordt..
Toch maar gewoon het voer van de dierenarts blijven voeren want als je steeds gaat rommelen met het voer en daardoor steeds opnieuw dierenartskosten hebt gaat het ook een duur "grapje"worden. ;)

Vaak kun je via het internet hetzelfde voer wel goedkoper krijgen b.v. bij

https://www.dierapotheker.nl/dier/10/Kat

Hebben anderse users ook goede ervaringen mee. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137200453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Toch maar gewoon het voer van de dierenarts blijven voeren want als je steeds gaat rommelen met het voer en daardoor steeds opnieuw dierenartskosten hebt gaat het ook een duur "grapje"worden. ;)

Vaak kun je via het internet hetzelfde voer wel goedkoper krijgen b.v. bij

https://www.dierapotheker.nl/dier/10/Kat

Hebben anderse users ook goede ervaringen mee. ;)
bedankt voor de link, ik ga er zeker gebruik van maken :)
pi_137200911
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:09 schreef riek87 het volgende:

[..]

bedankt voor de link, ik ga er zeker gebruik van maken :)
Dan is zooplus.nl nog goedkoper
Royal Canin Sensitivity Control 2x 3,5kg voor ¤65,90
pi_137201152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:20 schreef loecje het volgende:

[..]

Dan is zooplus.nl nog goedkoper
Royal Canin Sensitivity Control 2x 3,5kg voor ¤65,90
Hoe zit het met de verzendkosten?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137201257
gratis boven de 25euro
pi_137289033
Ik ben net een poekje verloren, darmproblemen.
Kat heeft altijd supermarktvoer gehad (ook bij eerste baasje).

Over een tijdje wil ik 2 nieuwe kittens nemen, maar deze keer wil ik ze aan beter voer hebben, ook om zulke problemen in de toekomst te voorkomen. Nu bulk ik niet van het geld, dus het moet wel redelijk blijven.
Na wat googelen kwam ik op Lams uit, betaalbaar en goed aangeschreven.
Zijn jullie het daar mee eens? Of zijn er betere brokjes te krijgen?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:38:09 #94
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137291219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben net een poekje verloren, darmproblemen.
Kat heeft altijd supermarktvoer gehad (ook bij eerste baasje).

Over een tijdje wil ik 2 nieuwe kittens nemen, maar deze keer wil ik ze aan beter voer hebben, ook om zulke problemen in de toekomst te voorkomen. Nu bulk ik niet van het geld, dus het moet wel redelijk blijven.
Na wat googelen kwam ik op Lams uit, betaalbaar en goed aangeschreven.
Zijn jullie het daar mee eens? Of zijn er betere brokjes te krijgen?
Zelf geef ik qua brokjes Applaws, erg goed spul, 80% vlees en geen granen en suikers.
Een vriendin van me geeft Taste of The Wild en die is daar weer erg enthousiast over.

qua natvoer kan ik Bozita aanraden, 93% vlees en ook geen granen en suikers en nog best goedkoop (¤7 voor 6 pakjes van 400 gram (4 ruime maaltijden per pakje dus), is zelfs nog iets goedkoper dan de Whiskas maaltijdzakjes.

Iams is verder een prima merk (met een i overigens, iams) alleen zitten er geloof ik nog wel granen in.
't is vergelijkbaar met Eukaneuba en Royal Canin, zeker geen slecht spul maar er is nog iets beter spul voor ongeveer dezelfde prijs (je betaalt bij bovengenoemde merken vooral voor de naam en bekendheid).

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 01-03-2014 23:46:21 ]
pi_137291346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zelf geef ik qua brokjes Applaws, erg goed spul, 80% vlees en geen granen en suikers.
Een vriendin van me geeft Tast of The Wild en die is daar weer erg enthousiast over.

qua natvoer kan ik Bozita aanraden, 93% vlees en ook geen granen en suikers en nog best goedkoop (¤7 voor 6 pakjes van 400 gram (4 ruime maaltijden per pakje dus), is zelfs nog iets goedkoper dan de Whiskas maaltijdzakjes.

Iams is verder een prima merk (met een i overigens, iams) alleen zitten er geloof ik nog wel granen in.
't is vergelijkbaar met Eukaneuba en Royal Canin, zeker geen slecht spul maar er is nog iets beter spul voor ongeveer dezelfde prijs (je betaalt bij bovengenoemde merken vooral voor de naam en bekendheid).
Iams, sorry :D

Ik ben van plan om alleen brokjes te geven, en af en toe wat natvoer voor de lekker.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:50:56 #96
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137291721
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Iams, sorry :D

Ik ben van plan om alleen brokjes te geven, en af en toe wat natvoer voor de lekker.
Er is behoorlijk wat assortiment wat kattenvoer betreft en katten zijn kieskeuriger dan hun personeel.
Bij mij duurde het ook heel lang voor ik voeer (brokjes en natvoer) had gevonden voor mijn kater.
Mijn kat liet namelijk gewoon alles staan als ie het neit hoefde.
Brokjes at ie hoogstens 1 hap van, liet het uit z'n bek vallen en keek mij aan met een blik van "wat flik je me nou? }:| "
Ik heb dus een tijdje kleine verpakkingen van 400 gram gekocht, pas toen ik die Applaws (Zalm en ki, gewoon kip heb ik ook maar die moet ie weer niet) had wist ik dat ik er meer van kon kopen.
Duurde best lang en ik heb ook een hoop zakken aan vrienden gegeven (die hebben ook katten, niet dat ze het zelf eten :P )

Ik zou dus kleine verpakkingen proberen en als je eenmaal iets gevonden hebt dat ze lekker vinden daarbij blijven, niet varieren.
pi_137291784
natvoer is niet alleen voor de lekker. maar ook om te zorgen dat een kat genoeg vocht binnen krijgt.
pi_137301235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Er is behoorlijk wat assortiment wat kattenvoer betreft en katten zijn kieskeuriger dan hun personeel.
Bij mij duurde het ook heel lang voor ik voeer (brokjes en natvoer) had gevonden voor mijn kater.
Mijn kat liet namelijk gewoon alles staan als ie het neit hoefde.
Brokjes at ie hoogstens 1 hap van, liet het uit z'n bek vallen en keek mij aan met een blik van "wat flik je me nou? }:| "
Ik heb dus een tijdje kleine verpakkingen van 400 gram gekocht, pas toen ik die Applaws (Zalm en ki, gewoon kip heb ik ook maar die moet ie weer niet) had wist ik dat ik er meer van kon kopen.
Duurde best lang en ik heb ook een hoop zakken aan vrienden gegeven (die hebben ook katten, niet dat ze het zelf eten :P )

Ik zou dus kleine verpakkingen proberen en als je eenmaal iets gevonden hebt dat ze lekker vinden daarbij blijven, niet varieren.
Mijn vorige katten heb ik altijd direct supermarkt voer voorgezet, nooit geen problemen mee gehad :@
In mijn omgeving ken ik bovenstaand probleem eigenlijk ook niet, ze eten wat ze voorgeschoteld krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:52 schreef loecje het volgende:
natvoer is niet alleen voor de lekker. maar ook om te zorgen dat een kat genoeg vocht binnen krijgt.
Ze drinken toch gewoon ook water?
pi_137301328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:50 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb dus een tijdje kleine verpakkingen van 400 gram gekocht, pas toen ik die Applaws (Zalm en ki, gewoon kip heb ik ook maar die moet ie weer niet)
die valt hier ook goed in de smaak.
natvoer wil mevrouw ook, maar dan uitsluitend om het sausje want de rest laat ze staan :D
  zondag 2 maart 2014 @ 14:50:34 #100
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137306688
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mijn vorige katten heb ik altijd direct supermarkt voer voorgezet, nooit geen problemen mee gehad :@
In mijn omgeving ken ik bovenstaand probleem eigenlijk ook niet, ze eten wat ze voorgeschoteld krijgen.

[..]

Ze drinken toch gewoon ook water?
Tja, je hebt er af en toe zeikerds tussen zitten.
Mijn huidige kater kreeg ik ook toen ie ongeveer 4 jaar was (ex-zwerver) kennelijk was ie luxe voer niet gewend en het duurde even voor ie daar dus eindelijk aan gewend was.
Ik weigerde overigens ook Whiskas brokjes te kopen, die adverteren me veel teveel met granen en groenten op de verpakking, 't is geen konijn...

En niet elke kat drinkt duidelijk, als ik water in een bakje in de woonkamer zet dan ruikt mijn kat er wel aan maar drinkt er niet van, als ik kattenmelk neerzet dan drinkt ie pas.
Ik denk dat ie buiten ook nog wel regenwater drinkt en dat smaakt toch anders dan kraanwater.
M'n vorige kat moest alleen regenwater hebben en ook geen kraanwater.

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

die valt hier ook goed in de smaak.
natvoer wil mevrouw ook, maar dan uitsluitend om het sausje want de rest laat ze staan :D
En ook dat komt me bekend voor, dat deed een kat van m'n ouders altijd, sausje opvreten en dan mocht z'n neefje het voer zelf opeten :D
pi_137309080
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Tja, je hebt er af en toe zeikerds tussen zitten.
Mijn huidige kater kreeg ik ook toen ie ongeveer 4 jaar was (ex-zwerver) kennelijk was ie luxe voer niet gewend en het duurde even voor ie daar dus eindelijk aan gewend was.
Ik weigerde overigens ook Whiskas brokjes te kopen, die adverteren me veel teveel met granen en groenten op de verpakking, 't is geen konijn...

En niet elke kat drinkt duidelijk, als ik water in een bakje in de woonkamer zet dan ruikt mijn kat er wel aan maar drinkt er niet van, als ik kattenmelk neerzet dan drinkt ie pas.
Ik denk dat ie buiten ook nog wel regenwater drinkt en dat smaakt toch anders dan kraanwater.
M'n vorige kat moest alleen regenwater hebben en ook geen kraanwater.

[..]

En ook dat komt me bekend voor, dat deed een kat van m'n ouders altijd, sausje opvreten en dan mocht z'n neefje het voer zelf opeten :D
Mijn net overleden kater kreeg de afgelopen 7 jaar alleen maar melk te drinken... Hij kreeg van mij alleen water en na 2 dagen kreeg ie toch wel érg dorst.. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Je moet het net treffen natuurlijk..
Daarom wil ik ook 2 kittens, wat niet weet wat niet deert ;)

Over het voer;

Ik ga dus geen supermarkt voer kopen, maar merken waar je 7/8 euro de kilo betaald gaat me ook te ver. Is Iams nou wel of niet een goed merk? Ze krijgen straks echt alleen maar brokjes.
pi_137309429
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mijn net overleden kater kreeg de afgelopen 7 jaar alleen maar melk te drinken... Hij kreeg van mij alleen water en na 2 dagen kreeg ie toch wel érg dorst.. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Je moet het net treffen natuurlijk..
Daarom wil ik ook 2 kittens, wat niet weet wat niet deert ;)

Over het voer;

Ik ga dus geen supermarkt voer kopen, maar merken waar je 7/8 euro de kilo betaald gaat me ook te ver. Is Iams nou wel of niet een goed merk? Ze krijgen straks echt alleen maar brokjes.
Ik heb nat voer van Iams, maar mijn 2 katers blieven het allebei niet -O-

Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan voer, zou ik gaan voor almo (holistic). Bij zooplus voor een zak van 12 kilo betaal je 50 euro. Zitten goede ingredienten in en omdat het nog niet zo heel bekend is (het wordt wel steeds bekender) betaal je niet zoveel als de bekende merken. Mijn 2 katten krijgen het en ze vinden het allebei erg lekker :) Plus dat ze gezond zijn en er ook zo uitzien :) Google er eens op zou ik zeggen.
pi_137309562
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mijn net overleden kater kreeg de afgelopen 7 jaar alleen maar melk te drinken... Hij kreeg van mij alleen water en na 2 dagen kreeg ie toch wel érg dorst.. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Je moet het net treffen natuurlijk..
Daarom wil ik ook 2 kittens, wat niet weet wat niet deert ;)

Over het voer;

Ik ga dus geen supermarkt voer kopen, maar merken waar je 7/8 euro de kilo betaald gaat me ook te ver. Is Iams nou wel of niet een goed merk? Ze krijgen straks echt alleen maar brokjes.
Wat betreft het drinken, de meeste katten drinken te weinig. Prooidieren bestaan voornamelijk uit vocht, brokjes en daarnaast wat water kan dus al snel te weinig zijn. Extra vocht via blikvoer (wat je eventueel nog verder aan kan lengen met water), een drinkfonteintje, meerdere drinkopties aanbieden, is alleen maar verstandig :)
pi_137309610
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat betreft het drinken, de meeste katten drinken te weinig. Prooidieren bestaan voornamelijk uit vocht, brokjes en daarnaast wat water kan dus al snel te weinig zijn. Extra vocht via blikvoer (wat je eventueel nog verder aan kan lengen met water), een drinkfonteintje, meerdere drinkopties aanbieden, is alleen maar verstandig :)
We hebben sindskort een drinkfonteintje en ze drinken alleen maar daaruit :') Hoef dus geen drinkbak meer neer te zetten :)
pi_137309671
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat betreft het drinken, de meeste katten drinken te weinig. Prooidieren bestaan voornamelijk uit vocht, brokjes en daarnaast wat water kan dus al snel te weinig zijn. Extra vocht via blikvoer (wat je eventueel nog verder aan kan lengen met water), een drinkfonteintje, meerdere drinkopties aanbieden, is alleen maar verstandig :)
Mijn kat zoop als een bouwvakker man :@ Die kreeg elke dag een flinke kom vers water, wat elke dag voor minimaal de helft opging.
pi_137309688
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb nat voer van Iams, maar mijn 2 katers blieven het allebei niet -O-

Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan voer, zou ik gaan voor almo (holistic). Bij zooplus voor een zak van 12 kilo betaal je 50 euro. Zitten goede ingredienten in en omdat het nog niet zo heel bekend is (het wordt wel steeds bekender) betaal je niet zoveel als de bekende merken. Mijn 2 katten krijgen het en ze vinden het allebei erg lekker :) Plus dat ze gezond zijn en er ook zo uitzien :) Google er eens op zou ik zeggen.
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80080
Hier zitten nog steeds vrij veel graanproducten in.
pi_137309695
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We hebben sindskort een drinkfonteintje en ze drinken alleen maar daaruit :') Hoef dus geen drinkbak meer neer te zetten :)
Haha, zo ging dat hier ook, fijn om te zien! :) Alleen vinden ze het nieuwste fonteintje toch wat minder, dus heb boven nog een bakje staan, buiten, en de kraan gaat regelmatig open :P
pi_137309731
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80080
Hier zitten nog steeds vrij veel graanproducten in.
Voer zonder graan is duur. Veel duurder dan wat jij aan voer wilt uitgeven...
pi_137309803
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Voer zonder graan is duur. Veel duurder dan wat jij aan voer wilt uitgeven...
:@ Oh..

Is graan een goedkoop vulmiddel of zulks dan?
pi_137309906
http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q%3Dgraanvrij%20kat

Graanvrij voer. Ik ga ook gelijk eens kijken :)
pi_137310009
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:@ Oh..

Is graan een goedkoop vulmiddel of zulks dan?
http://www.zooplus.nl/sho(...)21_kattenvoer/172965

Deze valt wel mee wat betreft prijs :)
pi_137310182
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

http://www.zooplus.nl/sho(...)21_kattenvoer/172965

Deze valt wel mee wat betreft prijs :)
Dat is zelfs aan de goedkope kant :) Ik heb hem in m'n favorieten gezet. Dankjewel :)
pi_137310279
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is zelfs aan de goedkope kant :) Ik heb hem in m'n favorieten gezet. Dankjewel :)
Hoewel ik tevreden ben over het voer wat k geef, hou ik deze ook in mijn achterhoofd :)
pi_137310674
Die porta21 brokken heb ik ook een tijd gevoerd. Goed spul hoor en de goedkoopste graanvrije brok die er is volgens mij. Toch ben ik iets meer tevreden over de Sanabelle brokken. Volgens mij zijn de vachten van mijn katten nu mooier. Die brokken zijn ook niet heel duur gelukkig.
Je moet voor een goede prijs alleen wel bereid zijn een zak van 10 kilo in 1 keer te kopen. Ik doe er met 2 katten 3-4 maanden mee.
pi_137310711
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:13 schreef Dragonberry het volgende:
Die porta21 brokken heb ik ook een tijd gevoerd. Goed spul hoor en de goedkoopste graanvrije brok die er is volgens mij. Toch ben ik iets meer tevreden over de Sanabelle brokken. Volgens mij zijn de vachten van mijn katten nu mooier. Die brokken zijn ook niet heel duur gelukkig.
Je moet voor een goede prijs alleen wel bereid zijn een zak van 10 kilo in 1 keer te kopen. Ik doe er met 2 katten 3-4 maanden mee.
Dat is geen probleem :)
Waarom ben jij overgestapt naar een ander merk?
pi_137311131
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:14 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is geen probleem :)
Waarom ben jij overgestapt naar een ander merk?
Ik heb een hele tijd verschillende dingen geprobeerd. De laatste jaren komen er steeds meer merken met een graanvrije variant. Eerst heb ik een tijdje Taste of the Wilde gevoerd omdat ik daar goede verhalen over had gelezen. Dat merk is echter best prijzig en was vaak niet goed leverbaar.. Daarom ben ik overgegaan naar de Porta, daar was ik ook tevreden over. Toen kwam Sanabelle met graanvrije brokken. Op een ander forum waren er meerdere mensen die het gingen proberen en na de eerste positieve verhalen heb ik ook een zak besteld. Na een paar weken kon ik merken dat de vachten van mijn katten heel mooi glanzend en zacht werden. Ze zagen er echt beter uit! Daarnaast vinden ze het volgens mij erg lekker. Het wordt in ieder geval door beide katten goed gegeten.
pi_137311339
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:21 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd verschillende dingen geprobeerd. De laatste jaren komen er steeds meer merken met een graanvrije variant. Eerst heb ik een tijdje Taste of the Wilde gevoerd omdat ik daar goede verhalen over had gelezen. Dat merk is echter best prijzig en was vaak niet goed leverbaar.. Daarom ben ik overgegaan naar de Porta, daar was ik ook tevreden over. Toen kwam Sanabelle met graanvrije brokken. Op een ander forum waren er meerdere mensen die het gingen proberen en na de eerste positieve verhalen heb ik ook een zak besteld. Na een paar weken kon ik merken dat de vachten van mijn katten heel mooi glanzend en zacht werden. Ze zagen er echt beter uit! Daarnaast vinden ze het volgens mij erg lekker. Het wordt in ieder geval door beide katten goed gegeten.
Ik zie net dat Sanabelle niet zo heel veel duurder is.
Welk soort heb je dan? Er zijn er nog al wat..
Ik wil sowieso beginnen met de kitten variant, welke kan ik daarna nemen?
(Het is de bedoeling dat ze zo vroeg mogelijk gesteriliseerd worden en na een paar maand naar buiten mogen)
pi_137311506
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zie net dat Sanabelle niet zo heel veel duurder is.
Welk soort heb je dan? Er zijn er nog al wat..
Ik wil sowieso beginnen met de kitten variant, welke kan ik daarna nemen?
(Het is de bedoeling dat ze zo vroeg mogelijk gesteriliseerd worden en na een paar maand naar buiten mogen)
Ik voer alleen graanvrij ;) 'No grain' dus bij sanabelle.
pi_137313187
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:28 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik voer alleen graanvrij ;) 'No grain' dus bij sanabelle.
Oké :) Kan ik dan eerst wel die kittenvariant geven?
pi_137313474
je zou ook kunnen kijken naar het voer wat ze gewend zijn en dat eerst blijven doorvoeren tot na de castratie (tenzij het echt rommel is). daarna rustig mengen met het gewenste voer.

een nieuw huisje geeft namelijk al genoeg veranderingen en stress.
pi_137315460
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:09 schreef loecje het volgende:
je zou ook kunnen kijken naar het voer wat ze gewend zijn en dat eerst blijven doorvoeren tot na de castratie (tenzij het echt rommel is). daarna rustig mengen met het gewenste voer.

een nieuw huisje geeft namelijk al genoeg veranderingen en stress.
Ik haal ze uit het asiel, dus ik neem aan dat ze daar geen super dure brokken krijgen..
Wel 2 kittens van 8wk oud hoor.
pi_137317401
Sanabelle no grain is trouwens niet geschikt voor kittens volgens mij.. Ik zou dus inderdaad beginnen met de kitten variant en na de castraties pas overschakelen.
pi_137317469
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:45 schreef Dragonberry het volgende:
Sanabelle no grain is trouwens niet geschikt voor kittens volgens mij.. Ik zou dus inderdaad beginnen met de kitten variant en na de castraties pas overschakelen.
Dat had ik door ja :) Ik begin met de kittenvariant en na de sterilisatie gaan we over op de no-grain.

Weet je toevallig wanneer ze gesteriliseerd mogen worden?
pi_137318205
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik haal ze uit het asiel, dus ik neem aan dat ze daar geen super dure brokken krijgen..
Wel 2 kittens van 8wk oud hoor.
dat verschilt per asiel.

onze katten kregen royal canin kitten bij het asiel (asiel krijgt korting, mooi foldertje/kortingsbon bij adoptie en royal canin heeft er weer een paar klanten bij).
heeft niet mijn voorkeur maar het is ook geen rommel.
pi_137319226
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat had ik door ja :) Ik begin met de kittenvariant en na de sterilisatie gaan we over op de no-grain.

Weet je toevallig wanneer ze gesteriliseerd mogen worden?
Vraag even na of castratie wordt geregeld door het asiel. Anders bij de dierenarts van je keuze vragen wanneer ze het willen doen. Sommige zijn bereid al vroeg te castreren, dus dan kan je ze bijna gelijk brengen. Anders zal het waarschijnlijk op 6 maanden ongeveer zijn.
pi_137321813
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Vraag even na of castratie wordt geregeld door het asiel. Anders bij de dierenarts van je keuze vragen wanneer ze het willen doen. Sommige zijn bereid al vroeg te castreren, dus dan kan je ze bijna gelijk brengen. Anders zal het waarschijnlijk op 6 maanden ongeveer zijn.
Het asiel vraagt ¤100,- per kitten, incl sterilisatie/chip/entingen/ontworm&vlooi.

De ene website zegt 5-6 maand, de andere pas met 9 maand. En ik heb zelf geen idee wanneer het het beste is.
pi_137322287
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het asiel vraagt ¤100,- per kitten, incl sterilisatie/chip/entingen/ontworm&vlooi.

De ene website zegt 5-6 maand, de andere pas met 9 maand. En ik heb zelf geen idee wanneer het het beste is.
^O^ Ik zou het dan echt even bij het asiel navragen. Soms doen ze namelijk al aan vroegcastratie, dus je krijgt ze dan kant en klaar afgeleverd. Anders kan je een afspraak maken wanneer je ze terug komt brengen voor castratie.
Anders zou ik 6 maanden aanhouden. 9 lijkt me best laat? Vooral katers zijn soms al vroeg geslachtsrijp.
pi_137322472
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

^O^ Ik zou het dan echt even bij het asiel navragen. Soms doen ze namelijk al aan vroegcastratie, dus je krijgt ze dan kant en klaar afgeleverd. Anders kan je een afspraak maken wanneer je ze terug komt brengen voor castratie.
Anders zou ik 6 maanden aanhouden. 9 lijkt me best laat? Vooral katers zijn soms al vroeg geslachtsrijp.
Op de website stond dat je een verwijsbrief meekrijgt met de maand waarin ze gesteriliseerd moeten worden. Dan zal het wel rond de 6 maanden zijn.
Ik neem twee poesjes trouwens :) En die wil ik wel buiten hebben, maar dat kan pas als ze geholpen zijn.
pi_137322558
poesjes kunnen ook al vroeg krolls zijn. afgelopen week nog bij een vriendin; poesje van net 5maand oud en zo krols als wat. het was dat haar broertje nog niet goed wist wat hij ermee aan moest en ze beide met spoed zijn geholpen.

met 2 poesjes heb je dat probleem niet zo, al is een krolse kat in huis ook niet alles.
pi_137322715
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:42 schreef loecje het volgende:
poesjes kunnen ook al vroeg krolls zijn. afgelopen week nog bij een vriendin; poesje van net 5maand oud en zo krols als wat. het was dat haar broertje nog niet goed wist wat hij ermee aan moest en ze beide met spoed zijn geholpen.

met 2 poesjes heb je dat probleem niet zo, al is een krolse kat in huis ook niet alles.
Nee dat lijkt me niet fijn.. Maar het is nog sneuer voor de poeskes zelf natuurlijk.

Ik ga eerst maar eens sparen ;) Dan kijken we wel verder.
pi_137322764
goed plan.
alvast inlezen, spulletjes kopen en niet teveel op de asielsite kijken :P
pi_137323477
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:45 schreef loecje het volgende:
goed plan.
alvast inlezen, spulletjes kopen en niet teveel op de asielsite kijken :P
''Mijn'' asiel heeft alleen volwassen katten in de aanbieding en vraagt specifiek om ''gastgezinnen'' voor nestjes kittens.
Dus tzt bel ik wel voor een afspraak om te kijken of er leuke tussen zitten O+

Maar eerst die 200,- sparen en kijken wat ik per maand opzij kan zetten voor eventuele dierenartskosten etc.
pi_137325390
het is nu ook nog niet echt kitten seizoen. hebben ze in het voorjaar/zomer ook geen kittens online staan?

voor DA kosten zou je ook kunnen kijken naar een verzekering. mocht er dan iets gebeuren met een van beide weet je zeker dat je alle zorg kan geven die nodig is, ook met een iets minder gevulde spaarpot.
pi_137325755
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:32 schreef loecje het volgende:
het is nu ook nog niet echt kitten seizoen. hebben ze in het voorjaar/zomer ook geen kittens online staan?

voor DA kosten zou je ook kunnen kijken naar een verzekering. mocht er dan iets gebeuren met een van beide weet je zeker dat je alle zorg kan geven die nodig is, ook met een iets minder gevulde spaarpot.
Nee dat idee had ik al ;) Ik wacht nog even rustig af.
Ik wil sowieso binnenkort met m'n zoontje van 15maand naar het asiel om poesjes te knuffelen, hij is helemaal gék met die beestjes O+

Hoe zit dat precies met die verzekering? Ik hoor vaak dat juist de ''logische'' kosten niet vergoed worden.
Ik heb bijvoorbeeld net een bloedonderzoek en een poeponderzoek gehad, samen toch zo'n 200,-. Valt zoiets er onder?
pi_137326011
Net even willekeurig een verzekering erbij gepakt. Kost me ¤15,- per maand, en dan worden je onkosten voor 80% gedekt.

Ik zet elke maand wel wat opzij, ik ga er niet vanuit dat ik zieke kittens meekrijg. Ze worden sowieso goed gecontroleerd door een DA voordat ze meemogen.
pi_137329346
ik heb een hema dieren verzekering (17 euro voor 2 katten) en daarnaast nog een spaarpot.

Tja, ik ging er ook vanuit dat ik geen zieke kittens zou meekrijgen. toch werden 2 van de 3 ziek te zijn voor hun eerste levensjaar.
in het geval van FIP kon een DA van het asiel daar ook weinig aan doen, dat kwam pas later tot uiting. Helaas had ik toen nog geen verzekering en dan is het toch een hoop geld in 1x.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 03-03-2014 13:12:08 ]
pi_137337839
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:36 schreef loecje het volgende:
ik heb een hema dieren verzekering (17 euro voor 2 katten).

Tja, ik ging er ook vanuit dat ik geen zieke kittens zou meekrijgen. toch werden 2 van de 3 ziek te zijn voor hun eerste levensjaar.
in het geval van FIP kon een DA van het asiel daar ook weinig aan doen, dat kwam pas later tot uiting. Helaas had ik toen nog geen verzekering en dan is het toch een hoop geld in 1x.
Ik ga er niet van uit. Dan heb ik na 5 jaar liever dat geld op een spaarrekening staan dan dat ik het heb weggegeven aan een verzekering.
Desalniettemin sneu dat je het wél nodig hebt gehad.. Zijn ze inmiddels weer beter?
pi_137338437
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga er niet van uit. Dan heb ik na 5 jaar liever dat geld op een spaarrekening staan dan dat ik het heb weggegeven aan een verzekering.
Desalniettemin sneu dat je het wél nodig hebt gehad.. Zijn ze inmiddels weer beter?
Als je eenmaal een kat hebt die wat mankeert dan betaal je je ook gelijk blauw :X Ik betaal het met liefde hoor maar mijn eerste twee katten hebben me al een paar ribben gekost zeg maar.
pi_137338462
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Als je eenmaal een kat hebt die wat mankeert dan betaal je je ook gelijk blauw :X Ik betaal het met liefde hoor maar mijn eerste twee katten hebben me al een paar ribben gekost zeg maar.
Daarom zet ik het apart op een spaarrekening. Ik wil er niet van uit gaan. :)
pi_137338743
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Daarom zet ik het apart op een spaarrekening. Ik wil er niet van uit gaan. :)
Ik snap je maar je hebt het soms niet in de hand. En met 12 x 15 euro kun je de jaarlijkse inentingen en onwormingen betalen maar iets ergs moet er niet gebeuren.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:30:49 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_137338930
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Als je eenmaal een kat hebt die wat mankeert dan betaal je je ook gelijk blauw :X Ik betaal het met liefde hoor maar mijn eerste twee katten hebben me al een paar ribben gekost zeg maar.
In één dag meer dan een maandinkomen voor mezelf kwijt zijn aan een specialist. :X Is me zelfs al twee keer overkomen., eerste keer gelukt, tweede keer overleden kat. ;( De dierenarts is de duurste kostenpost met huisdieren als je wat pech hebt. :{ Maar ik geef het met liefde hoor anders was ik er niet eens aan begonnen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137339874
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik snap je maar je hebt het soms niet in de hand. En met 12 x 15 euro kun je de jaarlijkse inentingen en onwormingen betalen maar iets ergs moet er niet gebeuren.
Nou.. ja.. hè fuck :P
Het is nog niet zover, ik zal me er eens beter in verdiepen oké :)
pi_137341663
De inentingen en ontworming enzo zou ik gewoon bij de maandelijkse kosten tellen, daarnaast dan dus sparen of verzekeren. Je katten buiten laten geeft sowieso al meer risico's op rekeningen, denk aan ontstekingen/ziektes na vechten of een aanrijding, maar ook dingen zoals kanker komen voor bij katten (hier bij 2 van de 3 ;( ) en op latere leeftijd kan bijvoorbeeld een gebitsreiniging nodig zijn. Niet elke verzekering is even goed en of je ze nou wel of niet verzekerd, ik zou me er wel even in verdiepen inderdaad want mocht je willen verzekeren, hoe jonger ze zijn, hoe goedkoper het is :) Kijk daarbij wel even goed naar vergoedingen, eigen risico, moet je het zelf voorschieten en dan de rekening opsturen, etc.
pi_137343334
juist omdat het nog niet zo ver is roepen we het nu ;) dan kom je straks niet opeens voor verrassingen te staan.

ik vind trouwens dat je nu al super bezig bent met informatie inwinnen, daar kunnen vele nog wat van leren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga er niet van uit. Dan heb ik na 5 jaar liever dat geld op een spaarrekening staan dan dat ik het heb weggegeven aan een verzekering.
Desalniettemin sneu dat je het wél nodig hebt gehad.. Zijn ze inmiddels weer beter?
Natuurlijk ga je daar niet vanuit. maar het kan altijd gebeuren en is dus wel iets om rekening mee te houden.
mocht een van de katten eens ziek worden dan heb je dat geld van de verzekering er heel snel weer uit. in 5jaar tijd geef ik ¤1020 uit aan de verzekering. klinkt misschien veel maar als er iets aan de hand is dan gaat het hard, dan heb je niet genoeg aan een spaarrekening van maar ¤1020.

FIP is niet te genezen en dodelijk.
met de 2e gaat het gelukkig wel goed. mogelijk levenslang speciaal voer (ook prijzig) maar verder volledig gezond :)
al moet ik zelf droog brood eten, het zal ze niet ontbreken aan de nodige zorg.
pi_137343988
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:11 schreef loecje het volgende:
juist omdat het nog niet zo ver is roepen we het nu ;) dan kom je straks niet opeens voor verrassingen te staan.

ik vind trouwens dat je nu al super bezig bent met informatie inwinnen, daar kunnen vele nog wat van leren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Natuurlijk ga je daar niet vanuit. maar het kan altijd gebeuren en is dus wel iets om rekening mee te houden.
mocht een van de katten eens ziek worden dan heb je dat geld van de verzekering er heel snel weer uit. in 5jaar tijd geef ik ¤1020 uit aan de verzekering. klinkt misschien veel maar als er iets aan de hand is dan gaat het hard, dan heb je niet genoeg aan een spaarrekening van maar ¤1020.

FIP is niet te genezen en dodelijk.
met de 2e gaat het gelukkig wel goed. mogelijk levenslang speciaal voer (ook prijzig) maar verder volledig gezond :)
al moet ik zelf droog brood eten, het zal ze niet ontbreken aan de nodige zorg.
Oh dat is wel erg hoor :X
Ik was net 18 toen ik mijn eerste kat kreeg, maar ik had maanden daarvoor al gespaard om alles optijd in huis te krijgen hoor. Inclusief castratie en alles wat er bij komt kijken. Met mijn loon van ¤600,- :')

Het is dat ik nu toevallig een zieke kat heb geadopteerd, vorige baasje is vorig jaar overleden en niemand had plek voor de kat. Nu blijkt dus dat de kat geen 7/8 jaar was, maar waarschijnlijk al een jaar of 15 vertelde mijn DA. Asiels liegen wel vaker over de leeftijd om ze beter te kunnen plaatsen.. (Vorige baasje heeft kat met ''1 jaar'' uit het asiel gehaald.)
Al met al heeft hij me nu zo'n ¤300,- gekost, wat in principe meevalt. Maar ik sta wel met lege handen nu ;(

Wordt speciaal voer ook gedekt door die verzekering?
pi_137344186
Hema heeft een eigen risico van 45,- per declaratie.. Ze adviseren om dan alle declaraties maar eens per jaar in te dienen, om zo die eigen risico te omzeilen.

Dat schiet nog niet op, als je uitgaat van de noodzakelijke kosten (entingen, ontvlooien/wormen)
pi_137344384
Voor de noodzakelijke kosten schiet het inderdaad niet op. Je moet dat ook nog als extra module nemen meestal, dus dat is geen reden om te verzekeren. Juist voor als er iets is wat meer kost.
Hero is trouwens verzekerd via ohra. Die rekenen 20% eigen risico dacht ik. Dan krijg je dus wel gewoon een deel terug van bv. inenten of andere kleinere dingen. Bij een grote rekening ben je wel een stuk meer zelf kwijt alleen..
pi_137344462
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:49 schreef Dragonberry het volgende:
Voor de noodzakelijke kosten schiet het inderdaad niet op. Je moet dat ook nog als extra module nemen meestal, dus dat is geen reden om te verzekeren. Juist voor als er iets is wat meer kost.
Hero is trouwens verzekerd via ohra. Die rekenen 20% eigen risico dacht ik. Dan krijg je dus wel gewoon een deel terug van bv. inenten of andere kleinere dingen. Bij een grote rekening ben je wel een stuk meer zelf kwijt alleen..
Pffrrtt ik vind het maar lastig hoor }:|
Als iemand van jullie nou even zegt; ''Die!'' dan neem ik die wel :P Geen hoog eigen risico of declaratiekosten graag.
pi_137344473
En ik was er al achter dat geen enkele (voor zover ik ze bekeken heb) verzekeraar dieetvoeding vergoed.
pi_137347395
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Hema heeft een eigen risico van 45,- per declaratie.. Ze adviseren om dan alle declaraties maar eens per jaar in te dienen, om zo die eigen risico te omzeilen.

Dat schiet nog niet op, als je uitgaat van de noodzakelijke kosten (entingen, ontvlooien/wormen)
dat is juist bedoeld voor als er iets ergs gebeurd. de noodzakelijke dingen kan je gewoon inplannen.
die 45euro per jaar is niet veel als er echt iets aan de hand is. bij kruidvat mag je de declaraties een half jaar opsparen en bij petplan rekenen ze volgens mij per dag (petplan veranderd de regels elk jaar, super vervelend en niet echt betrouwbaar daardoor)
pi_137347519
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:35 schreef loecje het volgende:

[..]

dat is juist bedoeld voor als er iets ergs gebeurd. de noodzakelijke dingen kan je gewoon inplannen.
die 45euro per jaar is niet veel als er echt iets aan de hand is. bij kruidvat mag je de declaraties een half jaar opsparen en bij petplan rekenen ze volgens mij per dag (petplan veranderd de regels elk jaar, super vervelend en niet echt betrouwbaar daardoor)
Als ik het goed heb gelezen; rekent de Hema geen eigen risico/procenten?
Dus bij declaraties zou je eenmalig 45,- extra kwijt zijn eigen bijdrage?
pi_137347876
Die 45euro is het eigen risico per declaratie. dat wordt idd niet in procenten berekend.
verder kan je nog kijken welke dingen er binnen het pakket vallen en naar de maximale uitkering (bij hema ¤3.000 per jaar).

ik weet eerlijk gezegd niet meer alle gegevens van de andere verzekeringen. heb uiteindelijk ook maar gewoon de knoop doorgehakt.
weet ook nog niet hoe Hema alles berekend. de eerste declaraties voor de ema gaan pas in november de deur uit.
pi_137352337
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef loecje het volgende:
Die 45euro is het eigen risico per declaratie. dat wordt idd niet in procenten berekend.
verder kan je nog kijken welke dingen er binnen het pakket vallen en naar de maximale uitkering (bij hema ¤3.000 per jaar).

ik weet eerlijk gezegd niet meer alle gegevens van de andere verzekeringen. heb uiteindelijk ook maar gewoon de knoop doorgehakt.
weet ook nog niet hoe Hema alles berekend. de eerste declaraties voor de ema gaan pas in november de deur uit.
Oké, ik hou Hema als optie 1. Mochten er nog baasjes zijn die beter/makkelijker/whatever verzekerd zijn, dan hoor ik dat graag :)

Zijn er nog andere zaken die ik moet regelen voor mijn toekomstige kittens? Krabpaal, kattenbak, voerbakjes, vensterbank zijn al/nog aanwezig. Voer wordt Sanabelle.
pi_137571762
Mijn kleine rode katertje(Max) is gister niet thuisgekomen. Vanaf wanneer is het normaal om je zorgen te gaan maken?

Normaal is hij altijd op strooptocht met mijn iets oudere grotere bollere kat (Jimmy), en de buurkatten. Een groep van 4 die de straat hier onveilig maakt, en hij is eigenlijk nooit alleen. Normaal zijn ze binnen als we niet thuis zijn, maar gister was het zulk mooi weer en we waren maar even weg, dat we ze buiten hebben gelaten. Toen we 2 uur later thuiskwamen, zat Jimmy heel erg te miauwen en er was geen teken van Max..

We hebben het hele blok waar ze normaal komen uitgekamt gister avond, maar niks gevonden. Mijn vriend is om 3 uur nog een keer uit bed gegaan om te zoeken, maar nog steeds geen Max. En nu vanochtend is er nog steeds geen teken van leven.. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2014 07:21:52 ]
pi_137574963
Is hij geholpen?
pi_137580318
Nog niet omdat hij een groeiachterstand heeft is dat uitgesteld want hij was bij 7 maanden nogal klein van stuk.
pi_137580453
Er is nog niet aangetoond dat groei iets te maken heeft met het moment waarop je castreert. Kan in principe al vanaf 6 weken.
Je hebt nu kans dat hij achter de vrouwen aanzit. Het zal niet de eerste kat zijn die rond deze tijd een paar weken van huis is. Is hij wel gechipt?
Hopelijk is hij snel terug!
pi_137580499
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:48 schreef Dragonberry het volgende:
Er is nog niet aangetoond dat groei iets te maken heeft met het moment waarop je castreert. Kan in principe al vanaf 6 weken.
Je hebt nu kans dat hij achter de vrouwen aanzit. Het zal niet de eerste kat zijn die rond deze tijd een paar weken van huis is. Is hij wel gechipt?
Hopelijk is hij snel terug!
Was ook niet vanwege de groei maar vanwege de narcose dosis geloof ik. En stom genoeg niet dat zou in 1x gebeuren en ik baal er nu echt als een stekker van. Hij was alleen echt niet meer binnen te houden.
pi_137580610
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Was ook niet vanwege de groei maar vanwege de narcose dosis geloof ik. En stom genoeg niet dat zou in 1x gebeuren en ik baal er nu echt als een stekker van. Hij was alleen echt niet meer binnen te houden.
Ah oke. Jouw DA wil het dan zeker pas vanaf een bepaald gewicht doen ofzo?
Jammer dat hij geen chip heeft. Hou sites als amivedi in de gaten. Misschien vind iemand hem en meld hem aan als gevonden.
pi_137586681
grote kans idd dat hij achter het vrouwelijk schoon aan zit. katers kunnen dan kilometers van huis raken.

onze dame zit ook voor de deur te krijsen dat ze naar buiten wil. geholpen en wel maar toch de lente in de bol ofzo. de tuin is nog niet klaar dus dat gebeurd nog niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:29:34 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137586716
onze poes had de tijd van haar leven dit weekend, ze vindt het altijd al leuk om naar buiten te gaan, maar als wij er bij zijn, dan gaat ze helaas los.

Dan rent ze met ons mee enzo, net een hond.

En af en toe komt er een kip in de tuin (van de buren), dat zorgt ook wel voor de nodige nieuwsgierigheid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137586986
Ik ga nu van mijn stage naar huis. Ik woon aan de rand van een dorp langs allemaal weilanden. Heeft het dan überhaupt zin om te gaan zoeken?

Ik baal hier zo verschrikkelijk van. :'(
pi_137587462
Hier ook de lente in de koppies O+ Vooral de jongste, die zit extra veel in de tuin nu en bij elke vogel die hoooog in de lucht voorbij vliegt duikt ie weer in jachthouding, want stel je voor zeg, je moet natuurlijk wel klaarliggen als er 1 naar beneden komt, recht op die open vlakte met kat af! :Y

Fripsel, Amivedi, dierenambulance, asiel inlichten, flyeren, gebruikt kattengrit buiten strooien richting huis (al werkt dat denk ik handiger voor een kat die per ongeluk buiten is belandt ipv een buitenkat), allemaal dingen die kunnen helpen. En natuurlijk meteen naar de dierenarts voor castratie en chip zodra ie terug is! Vrees dat je verder weinig kan doen naast zoeken natuurlijk. Kijk daarbij ook op kathoogte, een bange kat zal echt niet altijd reageren ook al herkent ie je stem of rammel je met favo snoepjes, en op hun hoogte zoeken kan dan helpen.
pi_137593645
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef Holyme het volgende:
Hier ook de lente in de koppies O+ Vooral de jongste, die zit extra veel in de tuin nu en bij elke vogel die hoooog in de lucht voorbij vliegt duikt ie weer in jachthouding, want stel je voor zeg, je moet natuurlijk wel klaarliggen als er 1 naar beneden komt, recht op die open vlakte met kat af! :Y

Zo herkenbaar dit, alleen dan de optie: Stel je voor dat die vogel plotseling aan deze kant van het raam zit of dat dat raam plotseling verdwijnt dan moet ik toch echt klaar zitten. En dan vooral die grote meeuwen waar kat minimaal 2 keer in past :)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 10 maart 2014 @ 20:30:50 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137593788
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:42 schreef Fripsel het volgende:
Ik ga nu van mijn stage naar huis. Ik woon aan de rand van een dorp langs allemaal weilanden. Heeft het dan überhaupt zin om te gaan zoeken?

Ik baal hier zo verschrikkelijk van. :'(
Tuurlijk. Zoeken! En flyers maken en die ophangen en ronddelen. Bij Amivedi aanmelden, dierenambulance bellen, dierenarts, etc.

Geef de moed niet op, hoor!
The love you take is equal to the love you make.
pi_137594821
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zoeken! En flyers maken en die ophangen en ronddelen. Bij Amivedi aanmelden, dierenambulance bellen, dierenarts, etc.

Geef de moed niet op, hoor!
We hebben net 2 uur lang rondjes gelopen, zonder resultaat. Melding bij Amivedi is gedaan. Als hij morgen nog niet terug is ga ik ook de dierenambulance en de dierenartsen hier in de omgeving bellen, en mijn vriend print morgen posters op het werk. Ik snap gewoon echt niet waar hij gebleven kan zijn, hij ging helemaal niet ver van huis en bleef altijd bij onze andere kat. Het was ook heel raar, want we kwamen terug en onze andere kat zat heel zielig en hard te miauwen, zo hard had ik hem nog nooit gehoord, en van de kleine draak was dus geen spoor te bekennen. Ik heb iedereen hier in de omgeving ook al gevraagd maar niemand heeft hem gezien.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:09:00 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137595955
Het is akelig om je kat te missen. Maar houd vol en houd hoop!
The love you take is equal to the love you make.
pi_137607848
Hoe is het nu Fripsel, nog nieuws?
pi_137607954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:06 schreef Holyme het volgende:
Hoe is het nu Fripsel, nog nieuws?
Misschien is ie per ongeluk is een schuurtje opgesloten geraakt. S nachts zoeken en roepen als het stil is dan hoor je hem misschien miauwen? Op de posters ook het verzoek zetten of mensen hun schuur/ garage/ tuinhuis willen nakijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_137608159
Helemaal niks gevonden. :'( vriendlief gaat vandaag op zijn werk posters printen en ze verspreiden. Ik kom komende nacht niet thuis vanwege stage en daar heb ik zo de balen in.

Had dat verzoek van die schuurtjes inderdaad net al tegen mijn vriend gezegd.

Mijn overbuurman die heeft een beveiligingscamera in de voortuin staan, als ik weer thuis ben ga ik aan hem vragen of er misschien een stuk van de straat op zijn beelden staat.
pi_137608183
We hebben ook het hele dorp al 100x gehad trouwens. Maar het is daar zo klein, de kans is denk ik veel groter dat hij de weilanden in is getrokken als hij nog leeft :'(
pi_137608314
Heb je niks wat een bekend geluidje maakt voor je kat? Bijvoorbeeld het doosje kattensnoepjes wat hij van verre herkent of eenbepaalde manier van roepen?

Wij waren ook eens een kat kwijt, die bleek 2 huizen verder in een schuurtje vast te zitten maar ze reageerde sterk op het rammelende snoepjesdoosje :) ook eens onze kater, die was voor het huis overgestoken terwijl ze altijd achter blijven... en de weg kwijt geraakt ofzo.... na hard rammelen kwam hij keihard (met blijhoofd) aangeraced ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:51:46 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137608344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:38 schreef Fripsel het volgende:
We hebben ook het hele dorp al 100x gehad trouwens. Maar het is daar zo klein, de kans is denk ik veel groter dat hij de weilanden in is getrokken als hij nog leeft :'(
Is hij wel gechipt?

Alle kans dat zijn hormonen hem zijn hoofd op hol hebben gebracht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137608352
Probeer positief te blijven, al is dat nu makkelijk gezegd, dat weet ik hoor. Maar katten komen soms zelfs na hele lange tijd nog terug, en het is een geslachtsrijpe kater, in deze tijd van het jaar kan ie goed z'n hormonen achterna zijn :Y
pi_137646394
Het dorp hangt vol met posters, alle instanties zijn ingelicht, de vulling van de 'vieze' kattenbak vulling ligt in de achtertuin. Nu kunnen we niet heel veel meer doen als afwachten ben ik bang..

Het vervelendste vind ik nog wel dat we van die lange dagen werken dus als hij overdag terugkomt is er niemand :( maar de buurvrouw zou op letten en als ze hem ziet hem binnenhalen
pi_137646578
Weilanden, lenteweer. Ik denk dat poes de omgeving aan het verkennen is. Allemaal spannende geurtjes en struiken om te ontdekken. >:O
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_137650673
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:33 schreef valentijn101 het volgende:
Weilanden, lenteweer. Ik denk dat poes de omgeving aan het verkennen is. Allemaal spannende geurtjes en struiken om te ontdekken. >:O
Ik hoop dat het waar is maar ik kan het me niet echt voorstellen, hij leek een soort haat liefde verhouding te hebben met buiten. Soms wilde die gigantisch graag en het andere moment was de voortuin al super eng.
pi_137652817
Ik ben net gebeld door een vrouw die hem wss gezien heeft, mijn vriend zou gaan kijken maar pas als zijn afspraak voorbij is.

Nu ben ik zelf naar huis gestuurd door mijn stagebegeleider om te gaan zoeken maar ik ben 1,5 uur onderweg. Heb mijn moeder en schoonvader gebeld die gaan alvast die kant op. Het is een hele lange landelijke weg dus ik hoop dat we hem gevonden krijgen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:54 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137652874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben net gebeld door een vrouw die hem wss gezien heeft, mijn vriend zou gaan kijken maar pas als zijn afspraak voorbij is.

Nu ben ik zelf naar huis gestuurd door mijn stagebegeleider om te gaan zoeken maar ik ben 1,5 uur onderweg. Heb mijn moeder en schoonvader gebeld die gaan alvast die kant op. Het is een hele lange landelijke weg dus ik hoop dat we hem gevonden krijgen.
Fingers crossed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_137653013
Wat duren 1,5 uur dan lang he :X Hopelijk krijg je snel goed bericht!
pi_137654006
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik hoop dat het waar is maar ik kan het me niet echt voorstellen, hij leek een soort haat liefde verhouding te hebben met buiten. Soms wilde die gigantisch graag en het andere moment was de voortuin al super eng.
Hormonen doen gekke dingen met een kat (ook met mensen)

Ik hoop dat hij daar rondloopt. Fijn dat je bij stage weg kan om te zoeken.
pi_137660698
Niks gevonden :(
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:39:46 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137660715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:39 schreef Fripsel het volgende:
Niks gevonden :(
-O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_137661029
Wel heel veel mensen gesproken en verschillende mensen hebben hem zien lopen zeggen ze en als ze hem weer zien gaan ze hem actief proberen te vangen
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:52:20 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137661057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:51 schreef Fripsel het volgende:
Wel heel veel mensen gesproken en verschillende mensen hebben hem zien lopen zeggen ze en als ze hem weer zien gaan ze hem actief proberen te vangen
Oh, dat is wel hoopvol.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137661823
O my god. We hadden besloten om maar even naar de supermarkt te rijden (kwartier rijden) worden we gebeld dat iemand m in haar tuin zag zitten. Als n gek weer terug naar huis nu!
pi_137663126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:16 schreef Fripsel het volgende:
O my god. We hadden besloten om maar even naar de supermarkt te rijden (kwartier rijden) worden we gebeld dat iemand m in haar tuin zag zitten. Als n gek weer terug naar huis nu!
En en en???? :o
pi_137665877
Waarschijnlijk zijn alle meldingen loos alarm geweest. We liepen net voorbij een huis en toen kwam een mevrouw vragen wat we al de hele dag nou aan het doen waren.. En toen vertelde we dat we een rood katje kwijt waren en toen vertelde ze dat ze zelf ook een rode kat had..

Die heeft ze toen laten zien en voor vreemde had het zo Max kunnen zijn, en ze loopt ook buiten. Dus ik denk dat mensen die kat gezien hebben de hele dag :'(
pi_137666629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarschijnlijk zijn alle meldingen loos alarm geweest. We liepen net voorbij een huis en toen kwam een mevrouw vragen wat we al de hele dag nou aan het doen waren.. En toen vertelde we dat we een rood katje kwijt waren en toen vertelde ze dat ze zelf ook een rode kat had..

Die heeft ze toen laten zien en voor vreemde had het zo Max kunnen zijn, en ze loopt ook buiten. Dus ik denk dat mensen die kat gezien hebben de hele dag :'(
Ohh fuck ;( Balen!
Hopelijk weet Max zelf de weg weer terug, en zo gauw mogelijk :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:25:02 #190
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137679630
Ik heb vandaag mijn balkon weer catproof gemaakt, kunnen de beestjes (en vooral ik zelf) weer van het lekkere weer genieten *O* .

@Fripsel woon je in drukbevolkt gebied of vlakbij bossen/heide achtig gebied ? Ik ken een aantal mensen die vlakbij bossen wonen waar de katten soms ook een paar dagen weg zijn.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_137683515
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef DaMook het volgende:
Ik heb vandaag mijn balkon weer catproof gemaakt, kunnen de beestjes (en vooral ik zelf) weer van het lekkere weer genieten *O* .

@Fripsel woon je in drukbevolkt gebied of vlakbij bossen/heide achtig gebied ? Ik ken een aantal mensen die vlakbij bossen wonen waar de katten soms ook een paar dagen weg zijn.
Ik woon in een klein dorpje van 700 man met daaromheen allemaal weilanden. Dus het kan goed zijn dat die de weilanden in getrokken is.
pi_137694974
Net toch weer gebeld door een vrouw dat ze een rode kater bijna gevangen had zonder halsbandje.. Het is nu zo frustrerend om in Eindhoven te werken :(
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:14:37 #193
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137740765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:28 schreef Fripsel het volgende:
Net toch weer gebeld door een vrouw dat ze een rode kater bijna gevangen had zonder halsbandje.. Het is nu zo frustrerend om in Eindhoven te werken :(
Sterkte en ik hoop dat ie een dezer dagen toch terug komt / door andere gevonden word.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_137941920
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef DaMook het volgende:
Ik heb vandaag mijn balkon weer catproof gemaakt, kunnen de beestjes (en vooral ik zelf) weer van het lekkere weer genieten *O* .

@Fripsel woon je in drukbevolkt gebied of vlakbij bossen/heide achtig gebied ? Ik ken een aantal mensen die vlakbij bossen wonen waar de katten soms ook een paar dagen weg zijn.
Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
pi_137942334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:28 schreef Fripsel het volgende:
Net toch weer gebeld door een vrouw dat ze een rode kater bijna gevangen had zonder halsbandje.. Het is nu zo frustrerend om in Eindhoven te werken :(
Is hij al terecht? :@
pi_137944407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Is hij al terecht? :@
Nee helaas niet.. Er is wel een vrouw die dacht dat ze hem 2x bijna gevangen had, en dat ging om een kleine rode kater zonder halsbandje.

Dat lijkt opzich goed nieuws, alleen gister avond besloten we zelf maar weer eens een rondje te gaan lopen. Het had geregend, en misschien wilde hij nu wel komen. Onze andere kater liep uit zichzelf mee, en uit wanhoop had ik zoiets van, waarom ook niet. Het was echt bizar, net alsof hij meezocht, iedere voortuin liep hij in, iedere auto ging hij af en hij volgde ons echt als een hondje. En wij maar roepen en roepen. Tot ik opeens een luidde miauw hoorde en een klein katje zag zitten in het donker. Onze kater sprong er meteen naartoe en samen verdwenen ze in de bosjes. Ik heb toen heel lang bij die bosjes gezeten, en zag dat het inderdaad een rode kat was. Uiteindelijk na een half uur kreeg ik hem naar me toe gelokt, en toen kwam er een man naar buiten, wat we midden in de nacht in zijn tuin deden. Net op het moment dat hij uit de bosjes wilde stappen. Ik heb wel een glimp van hem gezien, en ben nu zwaar in twijfel. Qua formaat klopt het helemaal, oogkleur ook. Alleen zijn koppie leek een stuk ronder en hij leek echt een forse kraag te hebben (wat die vrouw die dacht dat ze mijn kat had gevangen ook al aangaf) en die heeft Max niet. En hij leek hele kleine witte sokjes te hebben. Ik heb hem echt maar in een glimp in maanlicht kunnen zien, en mijn verstand schreeuwt dat het Max niet was, en dat de hoop nu echt wel op is. Maar mijn gevoel wilt er niet echt aan geloof ik. :'(

En het is ook zo sneu voor mijn andere kater. Dat is zo'n ontzettend sociaal dier, en wij werken allebei 40 uur in de week, dus hij is veel alleen thuis. En ik merk dat hij zich eenzaam voelt, de eerste week at hij heel raar. Dan niks, dan weer schranzen en alles uitkotsen. Dat is nu niet meer gelukkig. Maar hij is echt zo ontzettend aanhankelijk, dat je gewoon merkt dat hij een maatje mist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2014 22:08:21 ]
pi_137944529
Oh Fripsel.. ;(
Wat naar van die %#%# buurman.. Nu twijfel je, terwijl je toen misschien goed had kunnen zien of hij het wel of niet was..

Nogmaals sterkte :* Hopelijk is ie gauw weer terug!
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:47:39 #198
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137946714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
Ik heb tot 1 meter hoog kippengaas (of vogelkooigaas ofiets) en verder met een kattennet tot het plafond.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_137956643
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
Er is hier ook ergens een topic over het afzetten van je tuin/balkon, misschien kan je daar nog wat tips uithalen. Ik zou zelf ook voor kattennet gaan :)

Wat hier helpt, was een (nep) Furminator (ik heb zelf deze, de kleine dan http://www.zooplus.nl/sho(...)ls_kammen/kam/130058). Niet te vaak gebruiken, hooguit 1x p/w, het ding krijgt er iets meer haar uit dan een gewoon kammetje :+
Hier kam ik kat 1 af en toe omdat ze het lekker vindt, maar zelden met dat ding want die vindt ze minder fijn. Kat 2 kam ik zelden, maar nu als het zo'n weer blijft, gaat die furminator er 'n keer doorheen en dat scheelt heel veel. Verder heb ik dit ding http://www.zooplus.nl/sho(...)ledingrollers/101065 en dat werkt echt super op mijn vloerkleed, bank en stoelen enzo. En daarnaast liggen hier standaard kledingrollers, ook voor bezoek. Al moet ik wel zeggen dat sommige katten gewoon meer verharen dan andere, en sommige haren vallen natuurlijk ook meer op.
pi_137956723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Tips hoe je dat het best kan doen zijn welkom bij me :@ Als ik ze buiten op het balkon laat, lopen ze binnen een mum van tijd over de railing naar de buren (en zelfs verder) toe. Dus hou ze nu maar binnen maar dat betekend wel dat ik de deur niet eens lekker open kan laten :{

Overigens heb ik een klein vraagje; ik weet het katten en haren zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, maar de laatste tijd is het vooral bij Willem, m'n rooie kater, best erg. Heb ik net overal gezogen en gedweild, zodra Willem zichzelf ergens installeert dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -O- Alle stoelen en bank liggen al snel weer onder een laag haar. Erg vervelend vooral als je visite over de vloer krijg. Ligt dit aan de tijd van het jaar? Ze zijn binnenkatten en valt het daardoor meer op? Iemand een idee of ik dit kan verminderen?
Ik ken het probleem... Ik heb een bruine bank en 2 rode katers dus dan snap je het wel... Ik heb een borstel met zachte haren. Boris vindt het heerlijk als ik hem borstel, en de losse haren zijn dan grotendeels weg. Elmo daarentegen die denkt dat de borstel om te spelen is dus bij hem werkt het niet zo... Heel frustrerend wel :) Heb je eindelijk huiskamer aan kant, kan je wéér beginnen.
pi_137956963
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ken het probleem... Ik heb een bruine bank en 2 rode katers dus dan snap je het wel... Ik heb een borstel met zachte haren. Boris vindt het heerlijk als ik hem borstel, en de losse haren zijn dan grotendeels weg. Elmo daarentegen die denkt dat de borstel om te spelen is dus bij hem werkt het niet zo... Heel frustrerend wel :) Heb je eindelijk huiskamer aan kant, kan je wéér beginnen.
Voor zoiets vind ik een handstofzuigertje fijn (zo'n kruimeldief), eventueel samen met dat rubber borsteltje wat ik boven linkte, kan ik snel even zulke plekken opfrissen zonder de grote stofzuiger weer te voorschijn te halen :)
pi_137957987
Zo'n zachte borstel haalt alleen de oppervlakkige losse haren weg.
Op dit moment is de ondervacht waarschijnlijk het probleem. Daar kom je bij met bijvoorbeeld de furminator. Zelf gebruik ik de zoomgroom.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:22:45 #203
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138005178
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ken het probleem... Ik heb een bruine bank en 2 rode katers dus dan snap je het wel... Ik heb een borstel met zachte haren. Boris vindt het heerlijk als ik hem borstel, en de losse haren zijn dan grotendeels weg. Elmo daarentegen die denkt dat de borstel om te spelen is dus bij hem werkt het niet zo... Heel frustrerend wel :) Heb je eindelijk huiskamer aan kant, kan je wéér beginnen.
Ik heb een donkerrode bank van velours stof, 1 rod/witte kater en een lapjespoesje. Vooral witte haren vallen heel erg op. Ik ga er dagelijks met de stofzuiger overheen en vervolgens met zo'n plakroller. Daarmee krijg ik de meeste haren er wel vanaf. En nu ze zo extreem veel haar verliezen heb ik fleece dekens op de zittingen gelegd.
pi_138011960
Dank allen! Als ik de reacties zo lees, kan het dus heel goed met het weer te maken hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:46 schreef Holyme het volgende:

[..]

Er is hier ook ergens een topic over het afzetten van je tuin/balkon, misschien kan je daar nog wat tips uithalen. Ik zou zelf ook voor kattennet gaan :)

Wat hier helpt, was een (nep) Furminator (ik heb zelf deze, de kleine dan http://www.zooplus.nl/sho(...)ls_kammen/kam/130058). Niet te vaak gebruiken, hooguit 1x p/w, het ding krijgt er iets meer haar uit dan een gewoon kammetje :+
Hier kam ik kat 1 af en toe omdat ze het lekker vindt, maar zelden met dat ding want die vindt ze minder fijn. Kat 2 kam ik zelden, maar nu als het zo'n weer blijft, gaat die furminator er 'n keer doorheen en dat scheelt heel veel. Verder heb ik dit ding http://www.zooplus.nl/sho(...)ledingrollers/101065 en dat werkt echt super op mijn vloerkleed, bank en stoelen enzo. En daarnaast liggen hier standaard kledingrollers, ook voor bezoek. Al moet ik wel zeggen dat sommige katten gewoon meer verharen dan andere, en sommige haren vallen natuurlijk ook meer op.
Ik kam m'n katten ook maar echt 1x pw. Heb nu een ander kammetje gekocht, eens kijken of dat werkt. Trouwens ook even gekeken naar dat lieveheersborsteltje, misschien die maar eens proberen. Veel goede reviews. Thanks! ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ken het probleem... Ik heb een bruine bank en 2 rode katers dus dan snap je het wel... Ik heb een borstel met zachte haren. Boris vindt het heerlijk als ik hem borstel, en de losse haren zijn dan grotendeels weg. Elmo daarentegen die denkt dat de borstel om te spelen is dus bij hem werkt het niet zo... Heel frustrerend wel :) Heb je eindelijk huiskamer aan kant, kan je wéér beginnen.
Dat dus. Ook erg confronterend is een laagstaande zon die in de kamer schijnt, dan zie je werkelijk overal haren liggen :'(
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:05:12 #205
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138012144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:58 schreef Irrem het volgende:
Dank allen! Als ik de reacties zo lees, kan het dus heel goed met het weer te maken hebben.

[..]

Ik kam m'n katten ook maar echt 1x pw. Heb nu een ander kammetje gekocht, eens kijken of dat werkt. Trouwens ook even gekeken naar dat lieveheersborsteltje, misschien die maar eens proberen. Veel goede reviews. Thanks! ^O^

[..]

Dat dus. Ook erg confronterend is een laagstaande zon die in de kamer schijnt, dan zie je werkelijk overal haren liggen :'(
Die haren zie je inderdaad met felle zon heel snel. Heb dat nu ook. Heb de fleece dekens in de was en vanochtend net mijn banken gestofzuigd. Maar Sammy heeft alweer uitgebreid liggen slapen op 1 van de banken en ik kan weer overnieuw beginnen. Gelukkig ligt Zoë liever op de vensterbank, zij haart het ergst uit momenteel.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:14:16 #206
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138037583
Kreeg van iemand de tip om met een ramentrekker de haren op de bank bij elkaar te schrapen. Dat opzuigen met de stofzuiger en dan de rest van de haren die er nog zitten met een kledingroller (zo 1 met van die plakstrips) eraf te halen. Heb het geprobeerd en werkt prima :) Krijg er veel meer af dan met alleen de stofzuiger.

Hier onder op de foto is te zien hoeveel haren 1 van mijn katten verliest. Gisteravond hele bank haarvrij gemaakt. Foto net gemaakt, dus die haren zijn van afgelopen nacht en vanochtend. En dat zijn alleen maar haren van Sammy, Zoë komt gelukkig nooit op de bank. Mijn andere bank ziet er momenteel ook zo uit. Kan zo dus weer beginnen.

pi_138037650
ik ben heel blij met een leren bank :)
doekje erover en klaar.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:17:31 #208
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138037701
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:16 schreef loecje het volgende:
ik ben heel blij met een leren bank :)
doekje erover en klaar.
Inderdaad een stuk handiger. Denk dat ik zelf ook op zoek ga naar leer of kunstleer. Vandaag maar even struinen op marktplaats. Moet nu 2/3 keer per dag de haren van de banken verwijderen. Sommigen verklaren me voor gek dat ik dat ook echt 2/3 keer per dag doe. Maar met al die haren kan ik zelf niet fatsoenlijk op de bank zitten, meteen mijn hele broek onder de haren.
pi_138039375
als tijdelijke oplossing een kleed over de bank wat je weghaalt als je wilt zitten?
of juist een kleed op de bank leggen als je wilt zitten
pi_138044407
Mijn man en ik hebben van de week nog gekeken naar een stoffen bankstel (en mens wil weleens wat anders dan leer) maar dankzij jullie ben ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt dus het wordt weer leer.
Dank jullie wel :)
pi_138045862
Nadeel van leer is wel dat je krabbelplekken beter ziet, zeker omdat ze juist op leer sneller wegglijden. Gelukkig verharen mijn katten niet zoveel en red ik het met stoffen bank en plaids.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138047846
Onze hele bank zit onder de krasjes, geen krabbelplekjes want dat doen ze niet maar spelen en erop springen en dan mis springen etc.
Misschien wordt onze jongste kater in de loop der jaren wat minder speels zodat we het risico wel kunnen nemen.
pi_138048380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:57 schreef Sorella het volgende:
Onze hele bank zit onder de krasjes, geen krabbelplekjes want dat doen ze niet maar spelen en erop springen en dan mis springen etc.
Misschien wordt onze jongste kater in de loop der jaren wat minder speels zodat we het risico wel kunnen nemen.
Dat bedoel ik. :Y Ik heb een stoffen bank en een leren stoel. De katten vinden het heerlijk om bovenop de hoofdsteun van die stoel te chillen. Alleen is die nogal smal en hoog, dus men moet ver springen en hard remmen. En dat zie je, ook al heb ik speciaal gekozen voor licht leer met lichte onderlaag, in de hoop dat dit zou meevallen. Helaas. Maar dat heb je, als je huisdieren hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138049378
krasjes zijn prima op te lappen met van die speciale leer reiniger.

in een huis moet geleefd worden. die krasjes daar kan ik wel mee leven. een bank vol haren wat vervolgens weer op kleren van mij en het bezoek gaat zitten vind ik minder leefbaar.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 19:55:58 #215
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138052101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:02 schreef loecje het volgende:
als tijdelijke oplossing een kleed over de bank wat je weghaalt als je wilt zitten?
of juist een kleed op de bank leggen als je wilt zitten
Die leg ik er nu ook op voor in de nacht en voor als ik niet thuis ben. In mijn aanwezigheid liggen ze samen op 1 stoel (daar mogen ze liggen) maar als ik slaap of weg ben gaat Sammy dus van bank naar bank.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 maart 2014 @ 20:23:01 #216
269689 crew  Viv
pi_138053185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:17 schreef Wildervankstertje het volgende:
Maar met al die haren kan ik zelf niet fatsoenlijk op de bank zitten, meteen mijn hele broek onder de haren.
Pfff wat een werk! Als ik thuiskom, switch ik gewoon naar een broek die wél onder de haren mag komen te zitten. De kleren die ik thuis draag, was ik ook apart: we hebben een "pluiswas" en een "nette was" voor kleding. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:37 schreef loecje het volgende:
in een huis moet geleefd worden. die krasjes daar kan ik wel mee leven. een bank vol haren wat vervolgens weer op kleren van mij en het bezoek gaat zitten vind ik minder leefbaar.
Als ik bezoek krijg doe ik wel een goede poging om mijn stoffen bank pluisvrij te krijgen, maar voor onszelf niet zo snel. Qua low maintenance zou een leren bank wel bij ons passen, maar ik vind die nooit zo knus/warm/gezellig. :@
  zaterdag 22 maart 2014 @ 20:25:27 #217
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138053268
Je kan ook je katten wat vaker kammen als je daar last van hebt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138053857
daar valt op het moment niet tegen te kammen

schijnt dat je met meer kammen alleen nog maar snellere verharing krijgt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ik bezoek krijg doe ik wel een goede poging om mijn stoffen bank pluisvrij te krijgen, maar voor onszelf niet zo snel. Qua low maintenance zou een leren bank wel bij ons passen, maar ik vind die nooit zo knus/warm/gezellig. :@
als ik gewoon thuis ben maakt het me ook niet uit. dan leg ik in de winter ook rustig het kattenfleecekleed over mijn benen.
maar ik wil bijv ff rustig zitten ontbijten voordat ik naar het werk ga. met een stoffen bank/stoel kan ik direct weer omkleden.
pi_138053921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:25 schreef Catch22- het volgende:
Je kan ook je katten wat vaker kammen als je daar last van hebt
Ik heb maar 1 kat gehad die daar van gediend was, mijn huidige expemplaar wordt aggressief }:|
  zaterdag 22 maart 2014 @ 20:42:41 #220
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138053987
Elke dag even de borstel erdoor helpt al een hoop.

Nu komt maar 1 van de twee katten bij ons op de bank (de ander durft niet) en dat is ook nog de kat die buiten komt en daar vast veel los laat. En is ook nog kortharig.

In deze ruitijd ben ik wel blij met de stofzuigrobot :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138056453
Ik ros altijd met mijn handen over de kater heen en heerlijk dat hij dat vind, de andere kater verhaart heel weinig dus daar hoeft het niet bij.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 maart 2014 @ 22:03:14 #222
269689 crew  Viv
pi_138057102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:39 schreef loecje het volgende:
maar ik wil bijv ff rustig zitten ontbijten voordat ik naar het werk ga. met een stoffen bank/stoel kan ik direct weer omkleden.
Mijn volgorde is dan ook ontbijten in "pluis" kleren > douchen > "nette" kleren aan > vertrekken.
Mja, linksom of rechtsom geeft het dus gedoe, en mijn Coons verharen het hele jaar door. :X
pi_138057244
Ik heb ook thuis/pluiskleren en werk/uitgaanskleren. :Y
En dus die leren stoel wat mijn vaste zitplek is, net voor ik naar het werk vertrek. Eenmaal thuis gauw de andere kleren aan en met katten op de bank. Als die daar zin in hebben. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138057347
ik heb dat ook wel gescheiden. maar voordat ik naar het werk ga neem ik echt geen tijd om nog een keer te verkleden. badkamer, aankleden, naar beneden, katten eten, zelf eten en wegwezen.
pi_138070505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef Wildervankstertje het volgende:
Kreeg van iemand de tip om met een ramentrekker de haren op de bank bij elkaar te schrapen. Dat opzuigen met de stofzuiger en dan de rest van de haren die er nog zitten met een kledingroller (zo 1 met van die plakstrips) eraf te halen. Heb het geprobeerd en werkt prima :) Krijg er veel meer af dan met alleen de stofzuiger.

Net geprobeerd en werkt heel goed bij mijn stoelen en banken. Dank voor de tip :) Ik heb stoffen banken en stoelen. Wel eens leer gehad maar mijn katten spelen en duiken zoveel op elkaar dat er niet een paar krasjes op de bank zit maar de bank in een weekend naar de stort kan.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:18:43 #226
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138218120
Wie weet iets dat katten fijn vinden om aan te krabben? 1 van mijn katten begint opeens met het krabben aam de muren in huis. Heb op de plek waar ze telkens krabt een stuk tapijt aan de muur gemaakt omdat ze het behang helemaal kapot had gekrabd. Maar nu verplaatst ze zich gewoon naar een andere plek. Heb ook een krabpaal gekocht, telkens als ze aan de muur wil krabben pak ik haar op en zet haar bij de krabpaal, pak der pootjes en maak krabbewegingen tegen dat ding maar ze geeft er niks om. Vijf minuten later begint ze gewoon weer aan de muur.
pi_138219739
Ik doe altijd gewoon kleren aan, naar het werk, en het eerste wat ik daar doe is de Duc-Tape rol uit mijn la halen (die ligt er standaard in :P ), flink afrollen en dan kan de dag pas beginnen *)
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik sinds ik katten heb, zoveel mogelijk lichte kleding probeer te dragen omdat zwart toch altijd direct "grijs"word :P
pi_138241513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet iets dat katten fijn vinden om aan te krabben? 1 van mijn katten begint opeens met het krabben aam de muren in huis. Heb op de plek waar ze telkens krabt een stuk tapijt aan de muur gemaakt omdat ze het behang helemaal kapot had gekrabd. Maar nu verplaatst ze zich gewoon naar een andere plek. Heb ook een krabpaal gekocht, telkens als ze aan de muur wil krabben pak ik haar op en zet haar bij de krabpaal, pak der pootjes en maak krabbewegingen tegen dat ding maar ze geeft er niks om. Vijf minuten later begint ze gewoon weer aan de muur.
Probeer eens een kokosmat, dat werkte hier ook bij 1 van mijn (vorige) katten
pi_138241915
En kan ze zich hoog genoeg uitrekken aan de krabpaal? Dat vinden ze vaak ook wel belangrijk
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:02:40 #230
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138243868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef Sorella het volgende:

[..]

Probeer eens een kokosmat, dat werkte hier ook bij 1 van mijn (vorige) katten
Die heb ik wel in huis maar doen ze niks mee.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:02:57 #231
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138243884
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
En kan ze zich hoog genoeg uitrekken aan de krabpaal? Dat vinden ze vaak ook wel belangrijk
Je het is een hoge paal, maar ze besteed er geen aandacht aan.
pi_138244303
Sinds mijn andere kat vermist is, is onze Jimmy erg eenzaam. Mijn vriend en ik zijn 5 dagen per week van 7 tot 7 naar huis en het is gewoon heel sneu. Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aanmoet, ik wil Jimmy niet te kort doen. Heeft iemand mss tips? Ik twijfel erg of ik geen kattenluik zal plaatsen maar ik weet niet of ik me daar wel prettig bij voel en eigenlijk mag het ook niet want huurwoning..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:21:41 #233
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138253310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:10 schreef Fripsel het volgende:
Sinds mijn andere kat vermist is, is onze Jimmy erg eenzaam. Mijn vriend en ik zijn 5 dagen per week van 7 tot 7 naar huis en het is gewoon heel sneu. Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aanmoet, ik wil Jimmy niet te kort doen. Heeft iemand mss tips? Ik twijfel erg of ik geen kattenluik zal plaatsen maar ik weet niet of ik me daar wel prettig bij voel en eigenlijk mag het ook niet want huurwoning..
Zolang je het naderhand in originele staat brengt mag het in een huurwoning ( al zal dat in dit geval misschien een nieuwe deur zijn),dus dat terzijde zou ik doen wat jij het beste vind voor de kat EN voor jezelf.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_138253552
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Zolang je het naderhand in originele staat brengt mag het in een huurwoning ( al zal dat in dit geval misschien een nieuwe deur zijn),dus dat terzijde zou ik doen wat jij het beste vind voor de kat EN voor jezelf.
Voor mijn kat zou het het beste zijn om een nieuwe vriend voor m te gaan zoeken. Hij is pas n jaar oud en een sociaal monster. (Hij speelt zelfs met vreemde honden 8)7 ) Maar daar is het nog een beetje vroeg voor, al verwacht ik niet dat mijn andere kat nog terugkomt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:03:46 #235
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138253874
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Voor mijn kat zou het het beste zijn om een nieuwe vriend voor m te gaan zoeken. Hij is pas n jaar oud en een sociaal monster. (Hij speelt zelfs met vreemde honden 8)7 ) Maar daar is het nog een beetje vroeg voor, al verwacht ik niet dat mijn andere kat nog terugkomt.
Het is echt een *** situatie, maar het duurt nu wel lang voor de vermiste terug komt, hoe moeilijk het ook is, misschien toch langsaam aan rond gaan kijken voor een nieuwe kat. Hoe moeilijk het ook is, maar als jij denkt dat dat het beste is voor de kat die er nog wel is zou ik dat toch gaan doen.

Sterkte :* .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:44:52 #236
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138273066
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Zolang je het naderhand in originele staat brengt mag het in een huurwoning ( al zal dat in dit geval misschien een nieuwe deur zijn),dus dat terzijde zou ik doen wat jij het beste vind voor de kat EN voor jezelf.
Ik heb ook een huurwoning maar een kattenluik mag ik er niet in zetten omdat ik kunststof deuren heb. Heb dat laatst eens nagevraagd bij de woningbouw.
pi_138280230
Kan je de deur niet vervangen voor een houten deur en de kunststof deur in de kelderbox zetten of zo ?
pi_138289990
Ik sprak gister avond de buurvrouw en haar poes blijkt zwanger te zijn. Ik heb met haar afgesproken dat als Max niet terugkomt dat wij eerste keuze mogen zijn en dat ze tot 16 weken bij hun kunnen blijven. Dan kunnen wij mooi gewoon 3 weken op vakantie zoals gepland en krijgt Jimmy een nieuw vriendje als Max echt niet meer terugkomt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:48:30 #239
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_138290261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:10 schreef Fripsel het volgende:
Sinds mijn andere kat vermist is, is onze Jimmy erg eenzaam. Mijn vriend en ik zijn 5 dagen per week van 7 tot 7 naar huis en het is gewoon heel sneu. Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aanmoet, ik wil Jimmy niet te kort doen. Heeft iemand mss tips? Ik twijfel erg of ik geen kattenluik zal plaatsen maar ik weet niet of ik me daar wel prettig bij voel en eigenlijk mag het ook niet want huurwoning..
Mocht ik er ooit uitgaan hier dan sturen ze maar een rekening. Ondertussen kan mijn kat komen en gaan wanneer hij wil. Kat is helemaal happy ermee. Ik heb zo eentje die op de chip van de kat open en dicht gaat trouwens. Heb je ook geen gedoe met andere katten die naar binnenkomen (wat hier het geval was).

Ik zou het in ieder geval niet laten omdat het een huurhuis is. Het gaat om nu toch? Een oplossing voor de kat. Gewoon doen :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54:51 #240
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138290325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:15 schreef Fripsel het volgende:
Ik sprak gister avond de buurvrouw en haar poes blijkt zwanger te zijn. Ik heb met haar afgesproken dat als Max niet terugkomt dat wij eerste keuze mogen zijn en dat ze tot 16 weken bij hun kunnen blijven. Dan kunnen wij mooi gewoon 3 weken op vakantie zoals gepland en krijgt Jimmy een nieuw vriendje als Max echt niet meer terugkomt.
Toch een beetje goed nieuws. Voor als het slechte nieuws slecht blijft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:48 schreef Rica het volgende:

[..]

Mocht ik er ooit uitgaan hier dan sturen ze maar een rekening. Ondertussen kan mijn kat komen en gaan wanneer hij wil. Kat is helemaal happy ermee. Ik heb zo eentje die op de chip van de kat open en dicht gaat trouwens. Heb je ook geen gedoe met andere katten die naar binnenkomen (wat hier het geval was).

Ik zou het in ieder geval niet laten omdat het een huurhuis is. Het gaat om nu toch? Een oplossing voor de kat. Gewoon doen :)
Dat is wat ik ook bedoelde, gewoon doen en rekening houden met een rekening :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_138290375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:48 schreef Rica het volgende:

[..]

Mocht ik er ooit uitgaan hier dan sturen ze maar een rekening. Ondertussen kan mijn kat komen en gaan wanneer hij wil. Kat is helemaal happy ermee. Ik heb zo eentje die op de chip van de kat open en dicht gaat trouwens. Heb je ook geen gedoe met andere katten die naar binnenkomen (wat hier het geval was).

Ik zou het in ieder geval niet laten omdat het een huurhuis is. Het gaat om nu toch? Een oplossing voor de kat. Gewoon doen :)
Ja dat heb ik gister avond ook met mijn vriend besproken :) We hebben allebei zoiets van, mochten we hier ooit weggaan dan is dat omdat we iets kopen. Dan moet een deur er toch wel vanaf kunnen zou je denken :P
pi_138294178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet iets dat katten fijn vinden om aan te krabben? 1 van mijn katten begint opeens met het krabben aam de muren in huis. Heb op de plek waar ze telkens krabt een stuk tapijt aan de muur gemaakt omdat ze het behang helemaal kapot had gekrabd. Maar nu verplaatst ze zich gewoon naar een andere plek. Heb ook een krabpaal gekocht, telkens als ze aan de muur wil krabben pak ik haar op en zet haar bij de krabpaal, pak der pootjes en maak krabbewegingen tegen dat ding maar ze geeft er niks om. Vijf minuten later begint ze gewoon weer aan de muur.
catnip spray op de spullen spuiten waar ze WEL aan mag krabben.
misschien staat de krabpaal niet op de ''gewenste'' plaats?
wij hebben na onze verhuizing de krabpaal in een hoek voor de openslaande deuren gezet en nu is die natuurlijk veeeeel aantrekkelijker!
ook hebben wij de (toch al hoge) paal op een tafel gezet waardoor ze de onderste verdieping ook zijn gaan gebruiken.
onder die tafel hebben wij een grote gevlochten mat van ikea gelegd waardoor heel die hoek in de kamer 1 grote kattenkermis is geworden :P
ook hadden we nog een kattenpoef waar ze niet naar omkeken, deze gebruiken ze nu als lanceer/stuiterbal om op/vanaf de paal te springen.

wel is de regel dat het voer en water niet naast de bakken mogen staan en dan de bakken zelf ook niet bij elkaar horen te staan maar mijn katten weten hun hele leven niet beter en dat gaat prima!
pi_138294338
kleine en grote tafel van ikea zijn de oplossing ^O^



ze hebben in die 8jaar nog nooit zoveel gebruik gemaakt van hun krabpaal als nu!
en terecht want binnekort wil ik een kattenkrab-vrije nieuwe bank :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 29 maart 2014 @ 12:57:43 #244
269689 crew  Viv
pi_138294838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef deadly_kiss het volgende:
misschien staat de krabpaal niet op de ''gewenste'' plaats?
Dit. Onze krabton (deze) heeft op 3 verschillende plekken in de woonkamer gestaan, totaal niet interessant. Nu op de 4e plek (vlak bij mijn bureau O+ ) zijn ze er niet vanaf te slaan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:10:27 #245
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138300518
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

catnip spray op de spullen spuiten waar ze WEL aan mag krabben.
misschien staat de krabpaal niet op de ''gewenste'' plaats?
wij hebben na onze verhuizing de krabpaal in een hoek voor de openslaande deuren gezet en nu is die natuurlijk veeeeel aantrekkelijker!
ook hebben wij de (toch al hoge) paal op een tafel gezet waardoor ze de onderste verdieping ook zijn gaan gebruiken.
onder die tafel hebben wij een grote gevlochten mat van ikea gelegd waardoor heel die hoek in de kamer 1 grote kattenkermis is geworden :P
ook hadden we nog een kattenpoef waar ze niet naar omkeken, deze gebruiken ze nu als lanceer/stuiterbal om op/vanaf de paal te springen.

wel is de regel dat het voer en water niet naast de bakken mogen staan en dan de bakken zelf ook niet bij elkaar horen te staan maar mijn katten weten hun hele leven niet beter en dat gaat prima!
Ze geeft niks om catnip, snuffelt er even aan en dan gaat ze weer op de vensterbank liggen slapen. Had laatst ook speeltjes en een kussentje met catnip gekocht, geen van mijn 2 katten die er iets mee doet.

Dat krabben doet ze trouwens niet meer wanneer ik in de buurt ben. Alleen als ik ga slapen of als ik weg ben. En telkens op dezelfde plek. Onderaan de muur bij het trapgat begon ze ermee, dus daar heb ik inmiddels een stukje kokos tapijt/mat tegenaan gespijkerd. Maar die plek is nu niet interessant meer, nu begint ze in een hoek van de woonkamer onderaan de muur het behang kapot te krabben.
pi_138302198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ze geeft niks om catnip, snuffelt er even aan en dan gaat ze weer op de vensterbank liggen slapen. Had laatst ook speeltjes en een kussentje met catnip gekocht, geen van mijn 2 katten die er iets mee doet.

Dan zou je valeriaan kunnen proberen, katten hebben voorkeur voor een of de ander schijnbaar
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:44 #247
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_138306145
Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat (6 maanden oud) buiten haar behoefte gaat doen?
Ze gaat nu iedere keer als ze buiten is weer netjes naar binnen om de kattenbak vol te storten, maar het plan was om de bak op een gegeven moment niet meer te gebruiken, omdat ze haar behoefte gewoon buiten kan doen.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_138306343
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Grielen het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat (6 maanden oud) buiten haar behoefte gaat doen?
Ze gaat nu iedere keer als ze buiten is weer netjes naar binnen om de kattenbak vol te storten, maar het plan was om de bak op een gegeven moment niet meer te gebruiken, omdat ze haar behoefte gewoon buiten kan doen.
mijn moeder heeft buitenkatten, maar de meeste komen toch echt weer naar binnen om hun behoefte te doen.
Als je het echt niet wil, gewoon de bak weghalen?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:20:50 #249
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_138306488
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:16 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

mijn moeder heeft buitenkatten, maar de meeste komen toch echt weer naar binnen om hun behoefte te doen.
Als je het echt niet wil, gewoon de bak weghalen?
Gaat ze dan niet in het hoekje waar de bak stond toch nog haar behoefte doen, of gaat ze dan echt actief op zoek naar een andere plek? Ik heb hier 5 ha. land waar ze tussen de schapen haar best mag doen, maar blijkbaar wil ze dat niet.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_138306808
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Grielen het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat (6 maanden oud) buiten haar behoefte gaat doen?
Ze gaat nu iedere keer als ze buiten is weer netjes naar binnen om de kattenbak vol te storten, maar het plan was om de bak op een gegeven moment niet meer te gebruiken, omdat ze haar behoefte gewoon buiten kan doen.
In je eigen tuin, hoop ik, niet die van de buren
pi_138306904
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:20 schreef Grielen het volgende:

[..]

Gaat ze dan niet in het hoekje waar de bak stond toch nog haar behoefte doen, of gaat ze dan echt actief op zoek naar een andere plek? Ik heb hier 5 ha. land waar ze tussen de schapen haar best mag doen, maar blijkbaar wil ze dat niet.
als je daar bang voor bent kan je het ook heel rustig doen. Zet de bak steeds iets meer richting de deur, daarna buiten en dan haal je hem weg.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:47:52 #252
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_138307500
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

In je eigen tuin, hoop ik, niet die van de buren
Dichtstbijzijnde buren wonen paar 100 meter verderop, die zullen er wel geen last van hebben. Dan zijn er natuurlijk ook nog eens hordes als slootjes en dergelijke, ik heb het al getest, maar de kat is geen waterratje :P

We hadden eerst een hond, dat was makkelijk, die deed gewoon vanaf dag 1 z'n behoefte buiten.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_138329837
een kat is geen hond... wat je ook kan doen is de bak binnen laten staan en een buiten EXTRA neerzetten voorlopig... en dan na een maand of 2 als ze die andere ook weet te vinden die van binnen weghalen, en een maand daarna die van buiten?

ik denk dat als jij ineens de enige bak die ze heeft plots weghaalt dat ze er geen barst van zal snappen!
  maandag 31 maart 2014 @ 14:00:34 #254
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138361502
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan zou je valeriaan kunnen proberen, katten hebben voorkeur voor een of de ander schijnbaar
Heb vanmorgen een spuitbusje play spray bij Welkoop gekocht, schijnt sterker te zijn dan de catnip die ik eerst had gebruikt. Heb het op de krabpaal en op een stuk kokosmat gespoten maar beide katten lopen er gewoon voorbij.

Ben net even weg geweest en bij thuiskomst zag ik meteen dat er weer aan een muur was gekrabd.
  maandag 31 maart 2014 @ 14:03:02 #255
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138361581
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Grielen het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat (6 maanden oud) buiten haar behoefte gaat doen?
Ze gaat nu iedere keer als ze buiten is weer netjes naar binnen om de kattenbak vol te storten, maar het plan was om de bak op een gegeven moment niet meer te gebruiken, omdat ze haar behoefte gewoon buiten kan doen.
Sommige katten wen je het nooit af om de behoefte buiten te doen. Heb er ook 1 gehad die altijd thuis kwam om op de bak te gaan. Dan stond ie voor de deur te mauwen en zodra die binnen was meteen op de bak, als die klaar was wilde die weer naar buiten.
  Spellchecker maandag 31 maart 2014 @ 14:52:34 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138363198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:15 schreef Fripsel het volgende:
Ik sprak gister avond de buurvrouw en haar poes blijkt zwanger te zijn. Ik heb met haar afgesproken dat als Max niet terugkomt dat wij eerste keuze mogen zijn en dat ze tot 16 weken bij hun kunnen blijven. Dan kunnen wij mooi gewoon 3 weken op vakantie zoals gepland en krijgt Jimmy een nieuw vriendje als Max echt niet meer terugkomt.
Ha! De oplossing was dus dichterbij dan je dacht!
Wel fijn dat je weet waar het vandaan komt .... en je kan tussendoor vaak gaan kijken natuurlijk!

Wij moeten vanavond met onze poes naar de DA; die loopt overal (net niet) tegenaan ..... :{
pi_138367659
Wat is de beste manier om slechte gewoontes van een kat af te leren? Plantenspuitje met water?
Onze kater probeerde een stuk suikerbrood op te eten. }:| :{
pi_138367973
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Crientj het volgende:
Wat is de beste manier om slechte gewoontes van een kat af te leren? Plantenspuitje met water?
Onze kater probeerde een stuk suikerbrood op te eten. }:| :{
meer eten geven :P
pi_138368050
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:01 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

meer eten geven :P
Heeft altijd een bakje met brokjes klaarstaan en krijgt savonds een zakje Whiskas
pi_138369427
geen suikerbrood binnen bereik van je kat neerleggen
pi_138369698
Maar ehm.. Waar lag het brood? Mijn katten heb ik consequent van tafel en van het aanrecht gehaald en nu springen ze daar dus nooit op.
Maar als je niet kijkt en er ligt iets interessants, zal een kat het altijd proberen ;)
pi_138371340
Op de magnetron in de keuken bij gebrek aan ruimte in een keukenkastje. Ik wil niet dat de kat springt op t aanrecht, dus til m er iedere keer weer vanaf - maar blijkbaar zat de deur van de woonkamer naar keuken niet goed dicht.
pi_138371674
of je kat kan de deur openen net zoals een van de katten hier.
  Spellchecker maandag 31 maart 2014 @ 19:05:01 #264
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138371859
Waar ik al bang voor was; onze poes heeft hoogstwaarschijnlijk een hersentumor .... en is daar blind van geworden ..... Heeft een injectie gehad die de druk moet verminderen op de verbindingen tussen de ogen en de hersenen.
Verder kon de DA er niks aan doen.
Binnen 3 dagen moeten we kunnen zien of het werkt, zo niet, dan is het einde in zicht .....
Dan komen er hele vervelende gevolgen zoals veelvuldig braken en omvallen .....

Voor nu is ze er nog en gaan we haar vertroetelen.
pi_138376555
Wat naar maily, hoe oud is de patient?
  Spellchecker maandag 31 maart 2014 @ 21:13:47 #266
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138377603
@computergirl:


Ze wordt 17 in augustus .....
DA zei dat als we geen dingen gaan verplaatsen in het interieur ze zich nog best kan redden .... volgens mij heeft ze geen pijn, kan nog genieten van haar brokjes en spint nog als je haar kroelt.
Ze wil nog af en toe naar buiten, maar loopt echt langs de muur .... we moeten iets verzinnen voor de vijver, want daar drinkt ze weleens uit, en daar is een muurtje naast waar ze graag opklimt ....
pi_138688339
Al een te lange tijd hebben wij het probleem dat onze kat, Mike, ontzettend vocaal is. Hiermee bedoel ik dat hij zowat de hele dag het hele huis bij elkaar miauwt. Waarschijnlijk is honger de grootste oorzaak van zijn gemiauw.

Mike weegt rond de 7,5 kilo en dient dus af te vallen. Dit doen we door hem, verspreid over 4x per dag, in totaal 55 gram voer te geven. Dit is echter geen dieet-voedsel, omdat Mike blaas problemen heeft en hiervoor speciaal voer dient te krijgen.
Van dieet voer krijgt hij weer blaas problemen, dus dit is geen optie. Hij heeft veel moeite met dit dieet. Rond "eet momenten" hangt hij om zijn bakje heen en miauwt constant. Door zijn constante gemiauw hebben wij al ongeveer een half jaar nauwlijks nachtrust. Soms begint zijn gemiauw al om 5:00 's ochtends en ook nadat we hem eten hebben gegeven houdt hij zijn mond niet. We geven hem genoeg aandacht, spelen af en toe met hem en knuffelen heel veel met hem. Door deze huidige situatie is ons nachtrust tot een bedroevend niveau gekomen. We hebben geen idee wat we moeten doen, omdat hij nou eenmaal moet afvallen, maar we worden gek van zijn constante gemiauw.
pi_138689010
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:52 schreef -Dries- het volgende:
Al een te lange tijd hebben wij het probleem dat onze kat, Mike, ontzettend vocaal is. Hiermee bedoel ik dat hij zowat de hele dag het hele huis bij elkaar miauwt. Waarschijnlijk is honger de grootste oorzaak van zijn gemiauw.

Mike weegt rond de 7,5 kilo en dient dus af te vallen. Dit doen we door hem, verspreid over 4x per dag, in totaal 55 gram voer te geven. Dit is echter geen dieet-voedsel, omdat Mike blaas problemen heeft en hiervoor speciaal voer dient te krijgen.
Van dieet voer krijgt hij weer blaas problemen, dus dit is geen optie. Hij heeft veel moeite met dit dieet. Rond "eet momenten" hangt hij om zijn bakje heen en miauwt constant. Door zijn constante gemiauw hebben wij al ongeveer een half jaar nauwlijks nachtrust. Soms begint zijn gemiauw al om 5:00 's ochtends en ook nadat we hem eten hebben gegeven houdt hij zijn mond niet. We geven hem genoeg aandacht, spelen af en toe met hem en knuffelen heel veel met hem. Door deze huidige situatie is ons nachtrust tot een bedroevend niveau gekomen. We hebben geen idee wat we moeten doen, omdat hij nou eenmaal moet afvallen, maar we worden gek van zijn constante gemiauw.
Activity boards, puzzels of voerballen! Al dan niet zelfgemaakt, de kat moet werken voor z'n eten, eet langzamer en is vaak eerder verzadigd. Dit soort spul dus:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed
Wel rustig opbouwen, zodat ze kat het snapt en niet gefrustreerd raakt. Sommige zijn duidelijk makkelijker dan andere, en sommige vindt ie waarschijnlijk ook leuker dan andere. Dus da's even proberen :)

Verder heeft sowieso Royal Canin een combi van zulke voeren, Urinary Moderate Calorie. Misschien heeft je standaard merk ook wel een combi van dieet/blaasproblemen voer, anders zou ik even naar die RC kijken :)
pi_138692381
55 gram in totaal klinkt voor mij wel als extreem weinig moet ik zeggen.. Ik heb 2 stevige katers van ongeveer 6 kilo die samen 200 gram brokken per dag krijgen. Ook nog graanvrij, waarvan je minder hoeft te voeren dan normaal voer.
Ik vraag me dus af of het niet gewoon veel te weinig is?
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 16:00:58 #270
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138692695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:51 schreef Dragonberry het volgende:
55 gram in totaal klinkt voor mij wel als extreem weinig moet ik zeggen.. Ik heb 2 stevige katers van ongeveer 6 kilo die samen 200 gram brokken per dag krijgen. Ook nog graanvrij, waarvan je minder hoeft te voeren dan normaal voer.
Ik vraag me dus af of het niet gewoon veel te weinig is?
Ho.. dat is niet altijd zo met graanvrij voer hoor :o Ik had hier heftig afvallende katten door graanvrij voer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 16:02:23 #271
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138692737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:52 schreef -Dries- het volgende:
Al een te lange tijd hebben wij het probleem dat onze kat, Mike, ontzettend vocaal is. Hiermee bedoel ik dat hij zowat de hele dag het hele huis bij elkaar miauwt. Waarschijnlijk is honger de grootste oorzaak van zijn gemiauw.

Mike weegt rond de 7,5 kilo en dient dus af te vallen. Dit doen we door hem, verspreid over 4x per dag, in totaal 55 gram voer te geven. Dit is echter geen dieet-voedsel, omdat Mike blaas problemen heeft en hiervoor speciaal voer dient te krijgen.
Van dieet voer krijgt hij weer blaas problemen, dus dit is geen optie. Hij heeft veel moeite met dit dieet. Rond "eet momenten" hangt hij om zijn bakje heen en miauwt constant. Door zijn constante gemiauw hebben wij al ongeveer een half jaar nauwlijks nachtrust. Soms begint zijn gemiauw al om 5:00 's ochtends en ook nadat we hem eten hebben gegeven houdt hij zijn mond niet. We geven hem genoeg aandacht, spelen af en toe met hem en knuffelen heel veel met hem. Door deze huidige situatie is ons nachtrust tot een bedroevend niveau gekomen. We hebben geen idee wat we moeten doen, omdat hij nou eenmaal moet afvallen, maar we worden gek van zijn constante gemiauw.
Wat voor kat is het? Is hij alleen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_138696665
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Ho.. dat is niet altijd zo met graanvrij voer hoor :o Ik had hier heftig afvallende katten door graanvrij voer.
oke! Gek, dat heb ik nog nooit gehoord. Maar over het algemeen word er wel minder voer geadviseerd dan bij brokken met graan.
pi_138697648
hoeveelheid verschilt heel erg per brokken. kijk naar de aanbevolen hoeveelheden.

hier krijgen de katten 50% brok en 50% KVV.
onze kater (5kg) krijgt 25gram brokken (aanbevolen dagportie is 50gram)
onze poes(4kg) zit op speciaalvoer en krijgt ook 25gram brokken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 april 2014 @ 22:17:09 #274
269689 crew  Viv
pi_138708476
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:59 schreef Dragonberry het volgende:
oke! Gek, dat heb ik nog nooit gehoord. Maar over het algemeen word er wel minder voer geadviseerd dan bij brokken met graan.
Dat je er minder van hoeft te geven klopt, als je het vergelijkt met brokken uit de supermarkt.

Als je bijvoorbeeld al op een variant van Sanabelle zit en je switcht dan naar Sanabelle No Grain, moet het qua voedingswaarde niet veel uitmaken omdat dan hetzelfde percentage plantaardig is (aardappel in plaats van graan).

OT: 55 gram voer is volgens mij echt heel weinig voor een kat van 7,5 kilo. :o
pi_138708997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:13 schreef Holyme het volgende:

[..]

Activity boards, puzzels of voerballen! Al dan niet zelfgemaakt, de kat moet werken voor z'n eten, eet langzamer en is vaak eerder verzadigd. Dit soort spul dus:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed
Wel rustig opbouwen, zodat ze kat het snapt en niet gefrustreerd raakt. Sommige zijn duidelijk makkelijker dan andere, en sommige vindt ie waarschijnlijk ook leuker dan andere. Dus da's even proberen :)

Verder heeft sowieso Royal Canin een combi van zulke voeren, Urinary Moderate Calorie. Misschien heeft je standaard merk ook wel een combi van dieet/blaasproblemen voer, anders zou ik even naar die RC kijken :)
Top! We gaan hiernaar kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:51 schreef Dragonberry het volgende:
55 gram in totaal klinkt voor mij wel als extreem weinig moet ik zeggen.. Ik heb 2 stevige katers van ongeveer 6 kilo die samen 200 gram brokken per dag krijgen. Ook nog graanvrij, waarvan je minder hoeft te voeren dan normaal voer.
Ik vraag me dus af of het niet gewoon veel te weinig is?
Volgens onze dierenarts is dit genoeg....

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat voor kat is het? Is hij alleen?
Ja. En we zitten ook op vier hoog, dus willen we niet dat hij naar buiten gaat. Hiervoor zat hij in een huis met tuin waar die gewoon lekker naar buiten kon, maar mijn vriendin en ik zijn gaan samen wonen en de kat is met ons mee gegaan.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:45:08 #276
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138710437
Ik voel me nu echt een slecht baasje aangezien ik mijn 2 katten sinds ik ze heb nog nooit gewogen heb en er altijd een bakje voer voor ze staat (1x per dag vullen (gewicht van voer weet ik ook niet), sannabelle no grain) :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_138711534
als ze niet te zwaar of te mager zijn is daar toch niets mis mee??
veel katten doen het prima op onbeperkt voer. dat kregen ze hier ook, totdat poes op speciaalvoer moest.
  woensdag 9 april 2014 @ 23:34:29 #278
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138712914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:06 schreef loecje het volgende:
als ze niet te zwaar of te mager zijn is daar toch niets mis mee??
veel katten doen het prima op onbeperkt voer. dat kregen ze hier ook, totdat poes op speciaalvoer moest.
Ik zie ook geen probleem, maar of ze te zwaar of te mager zijn weet ik dus niet :P . Ik zelf vind het wel goed zo, ze doen hun ding en komen regelmatig om aandacht vragen :P . En negeren me ook af en toe/
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_138714463
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:45 schreef DaMook het volgende:
Ik voel me nu echt een slecht baasje aangezien ik mijn 2 katten sinds ik ze heb nog nooit gewogen heb en er altijd een bakje voer voor ze staat (1x per dag vullen (gewicht van voer weet ik ook niet), sannabelle no grain) :X .
onze katten hebben ook altijd een bak brokken staan hoor.... hierdoor hebben ze ook geen haast om zich vol te vreten omdat ze weten dat als ze zich omdraaien dat het er nogsteeds staat!

wel heb ik toevallig 2 weken geleden een activityboard gekocht op zooplus, de enige die niet kan omvallen, een reservoir heeft en waar meerdere katten tegelijk van kunnen eten
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/intelligentie/349066

in het begin hadden ze echt het idee van WTF?! baas waar is ons eten :(
darna kwamen ze er achter dat er gewoon brokken zijn,maar ze moeten het er zelf uitvisssen :P
ontzettend schattig hoe ze die brokjes eruit wippen,van de witte rand aftikken en op hun gemakje opeten O+
na een paar dagen dacht ik (want de oude voerbak hoefden we maar eens per 1,5/2dagen bij te vullen) laat ik wat extra brokken in de witte rand strooien dan gaat het reservoir langer mee (want ze knoeien nu ook meer brokjes tijdens het ''spelen'') ja mooi mis,
meteen massaal schranzen want straks moeten we weer werken voor ons voer! daarna meteen brokjeskots :{w :')

conclusie, mijn katten functioneren veel beter met een no-limit voerbak dan wanneer ik ze per zoveel gram zou gaan voeren.
pi_138714955
Hier werkt onbeperkt ook beter. Maar onmogelijk met al dat speciale voer.
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:34 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik zie ook geen probleem, maar of ze te zwaar of te mager zijn weet ik dus niet :P . Ik zelf vind het wel goed zo, ze doen hun ding en komen regelmatig om aandacht vragen :P . En negeren me ook af en toe/
heel kort door de bocht: ribben zichtbaar is te mager Ribben slecht of niet voelbaar is veel te dik.
pi_138717083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:24 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Top! We gaan hiernaar kijken.

[..]

Volgens onze dierenarts is dit genoeg....

[..]

Ja. En we zitten ook op vier hoog, dus willen we niet dat hij naar buiten gaat. Hiervoor zat hij in een huis met tuin waar die gewoon lekker naar buiten kon, maar mijn vriendin en ik zijn gaan samen wonen en de kat is met ons mee gegaan.
Mocht je de kat toch een mogelijkheid willen geven om naar buiten te gaan, denk dan eens aan je balkon afzetten met gaas of speciaal kattennet. Verder zou je ook binnen de hoogte in kunnen gaan, bijvoorbeeld een krabpaal of plankjes naast een kast zodat de kat op de kast kan. Dat zou hem extra beweging geven en katten zitten ook graag hoog. Dat soort dingen zouden ook nog een optie kunnen zijn als het mauwen niet stopt :)

Verder is 55gr voer voor 7.5kg kat érg weinig als je het mij vraagt! Persoonlijke ervaring: ik heb zelf ooit een dierenarts gehad die weinig voer aanraadde, en ook ik had geen nachtrust meer. Keek ik op de verpakking, bleek ik bijna de helft te voeren van wat aangeraden werd... Toen bleek dat die dierenarts vond dat als je af wil vallen, je honger moet hebben. Sindsdien kom ik bij een andere dierenarts en lees ik zelf nog even extra goed de verpakking van dingen (en oh wat heb ik me schuldig gevoeld naar 't beestje, die bleek dus gewoon echt honger te hebben ;( ). Ik zeg echt niet dat je dierenarts ook zo is hoor! Maar misschien is het wel even de moeite waard om even de zak te lezen. Ik heb even snel online gekeken, zo te zien zou een kat van 7kg met overgewicht, zo'n 85gr van dat voer moeten krijgen (zonder overgewicht zelfs 100). Dus als jij 55 gram voert, heeft het beestje waarschijnlijk gewoon honger. En of ie dan ook genoeg voedingsstoffen binnen krijgt weet ik ook niet. Bij twijfel zou ik gewoon even een andere dierenarts bellen, kijken wat die er van zeggen :)
pi_138717237
Bij ons staan er ook 24/7 brokjes voor de katten. Gaat in principe goed, alleen Boris is net wat te dik. Of het nu komt omdat ie zo fluffy is, of omdat ie teveel eet weet ik niet... Weeg mijn katten eigenlijk ook nooit.. Smorgens doen we bakjes vol (2) en savonds rond een uur of 7. In die tijd krijgen ze ook dagelijks natvoer.
pi_138721852
Hier ook een kater die te dik is, onze dierenarts raadde 10 % minder als dat het pak aangeeft maar dat kreeg hij al, toen 2 voeder labyrints gekocht (voor elke kat 1) in de hoop dat hij door niet alles in 1 keer op te kunnen eten wat af zou vallen maar hij is in plaats van af te vallen alleen maar dikker geworden (van 6 kilo naar 7 kilo) dus nu krijgt hij 20 % minder en de ander dus ook.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 10 april 2014 @ 22:30:50 #284
269689 crew  Viv
pi_138746314
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:45 schreef DaMook het volgende:
Ik voel me nu echt een slecht baasje aangezien ik mijn 2 katten sinds ik ze heb nog nooit gewogen heb en er altijd een bakje voer voor ze staat (1x per dag vullen (gewicht van voer weet ik ook niet), sannabelle no grain) :X .
Hier worden ze jaarlijks gewogen door de dierenarts (controle en vaccinaties). Ze blijven hier precies op hetzelfde (gezonde) gewicht met onbeperkt voer, dus dat staat altijd voor ze klaar. :Y)
  vrijdag 11 april 2014 @ 12:48:22 #285
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138760707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:08 schreef Sorella het volgende:
Hier ook een kater die te dik is, onze dierenarts raadde 10 % minder als dat het pak aangeeft maar dat kreeg hij al, toen 2 voeder labyrints gekocht (voor elke kat 1) in de hoop dat hij door niet alles in 1 keer op te kunnen eten wat af zou vallen maar hij is in plaats van af te vallen alleen maar dikker geworden (van 6 kilo naar 7 kilo) dus nu krijgt hij 20 % minder en de ander dus ook.
Soms ligt het niet aan het voer dat een kat te dik wordt. De poes van mijn moeder was altijd een heel mager ding terwijl ze wel genoeg at, na de sterilisatie is ze van mager naar extreem overgewicht gegaan, ander/minder voer geven helpt niets. Het beest valt niet af. Volgens de dierenarts komt het doordat ze nauwelijks in beweging is. Beest ligt bijna de hele dag op het dressoir te slapen, spelen/rennen doet ze niet meer.
pi_138764817
Pfff :/ Mijn nicht heeft op FB een berichtje gezet dat 1 van haar katten ziek is. Van de week heeft hij een kuurtje gekregen, maar dat schijnt niet echt aan te slaan. Nu kan ze vanavond wel bij de dierenarts terecht, alleen wel in een dorp een half uur verder van waar ze woont. Ze heeft geen vervoer. Omdat ik een enorme dieren en dus kattenvriend ben, gaat dit me aan het hart. Probleem: ik heb geen auto, mijn vriend wel. Bijkomend detail: wij wonen een half uur rijden van haar af. Dus dat zou betekenen voor ons dat wij dus naar haar moeten rijden, dan naar dierenarts moeten rijden, dan weer naar haar thuis en daarna wij naar ons huis. Best wel een wereldreis, maar ik zou het zo voor de kat overhebben (ook al weet ik niet precies welke het is aangezien ze er een aantal heeft :) ).

Ik had voorzichtig mijn vriend dat verhaal voorgelegd en hij antwoord op zijn beurt weer dat ze bij haar moeder, zus, familie moet aankloppen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
pi_138765045
tja jij bent afhankelijk van je vriend...

vraag anders aan je nicht of ze al aan haar moeder, zus, familie heeft gevraagd. als daarvan niemand kan zou je het probleem nog eens kunnen voorleggen aan je vriend.
pi_138766742
Telefonisch overleg met da is niet mogelijk?
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:31:55 #289
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138767603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff :/ Mijn nicht heeft op FB een berichtje gezet dat 1 van haar katten ziek is. Van de week heeft hij een kuurtje gekregen, maar dat schijnt niet echt aan te slaan. Nu kan ze vanavond wel bij de dierenarts terecht, alleen wel in een dorp een half uur verder van waar ze woont. Ze heeft geen vervoer. Omdat ik een enorme dieren en dus kattenvriend ben, gaat dit me aan het hart. Probleem: ik heb geen auto, mijn vriend wel. Bijkomend detail: wij wonen een half uur rijden van haar af. Dus dat zou betekenen voor ons dat wij dus naar haar moeten rijden, dan naar dierenarts moeten rijden, dan weer naar haar thuis en daarna wij naar ons huis. Best wel een wereldreis, maar ik zou het zo voor de kat overhebben (ook al weet ik niet precies welke het is aangezien ze er een aantal heeft :) ).

Ik had voorzichtig mijn vriend dat verhaal voorgelegd en hij antwoord op zijn beurt weer dat ze bij haar moeder, zus, familie moet aankloppen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Kan ze niet met openbaar vervoer?
pi_138768005
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:31 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Kan ze niet met openbaar vervoer?
Ja, dat zou volgens mij wel kunnen ja. Ik had er nog niet eens over nagedacht, zat vooral met die kat in mijn gedachte :) Ze zit dan wel een uur met dat beest in de bus (alleen heen).
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:46:50 #291
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138768094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, dat zou volgens mij wel kunnen ja. Ik had er nog niet eens over nagedacht, zat vooral met die kat in mijn gedachte :) Ze zit dan wel een uur met dat beest in de bus (alleen heen).
Is best lang maar als er geen andere mogelijkheid is dan is openbaar vervoer beter dan niet gaan. Ik heb eens voor iemand een raskat uit Wouwse Plantage (ergens tegen de Belgische grens) moeten halen, was dan wel met de auto maar toch ruim 3 uur lang een keihard jankende kat in een reisbox gehad.
pi_138768488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Is best lang maar als er geen andere mogelijkheid is dan is openbaar vervoer beter dan niet gaan. Ik heb eens voor iemand een raskat uit Wouwse Plantage (ergens tegen de Belgische grens) moeten halen, was dan wel met de auto maar toch ruim 3 uur lang een keihard jankende kat in een reisbox gehad.
Ja vertel mij wat. Ik heb een keer een half uur lang met een 2 jankende katten in de auto gezeten. Geen pretje. Maargoed, net op fb stond dat ze nog niemand had gevonden, of er niet aub iemand was :/

Ik heb wel mijn rijbewijs, maar 1. ik heb al een half jaar niet meer echt gereden, 2. ik ken de auto van mijn vriend dus totaal niet, 3. ik ben ruim 6 maanden zwanger. Dus ik durf gewoon niet zelf te gaan ook al zou ik het graag willen...
pi_138768859
In sommige gebieden wil de dierenambulance voor zulke dingen ook wel rijden (daar betaal je dan wel voor), anders misschien een taxi die een kat achterin ok vindt, of thuis bezoek van de dierenarts? En is het spoed, dat ze perse vanavond moet, kan ze morgen niet gaan? :)
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:04:11 #294
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138792618
Begin 1 van mijn katten nu helemaal zat te worden, hoe lief ze verder ook is.

Het begon met het behang kapot krabben in de gang. Inmiddels is boven op de overloop ook bijna al het behang kapot en nu begint ze in de woonkamer alles stuk te krabben.

Heb nu van alles geprobeerd, meerdere krabpalen in huis, krabplankjes op de kapot gekrabde plekken. Valeriaan en Catnip playspray geprobeerd. Maar niets helpt, ze zoekt telkens weer een nieuwe plek om te krabben.

Wie heeft nog een andere tip?
pi_138793399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
Begin 1 van mijn katten nu helemaal zat te worden, hoe lief ze verder ook is.

Het begon met het behang kapot krabben in de gang. Inmiddels is boven op de overloop ook bijna al het behang kapot en nu begint ze in de woonkamer alles stuk te krabben.

Heb nu van alles geprobeerd, meerdere krabpalen in huis, krabplankjes op de kapot gekrabde plekken. Valeriaan en Catnip playspray geprobeerd. Maar niets helpt, ze zoekt telkens weer een nieuwe plek om te krabben.

Wie heeft nog een andere tip?
geen behang meer nemen in huis :P Dat spul is op de een of andere manier gewoon heel lekker om aan te krabben. In ons vorige huis had ik 1 muurtje met behang, 1 muurtje zou wel kunnen dacht ik. Het duurde niet lang voor er een deel af was gescheurd.. Nu heb ik gewoon geen behang meer.
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:50:34 #296
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138793486
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:45 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

geen behang meer nemen in huis :P Dat spul is op de een of andere manier gewoon heel lekker om aan te krabben. In ons vorige huis had ik 1 muurtje met behang, 1 muurtje zou wel kunnen dacht ik. Het duurde niet lang voor er een deel af was gescheurd.. Nu heb ik gewoon geen behang meer.
Als ik het behang er helemaal af haal dan zien de muren er niet uit, dan trek ik kalklaag van de muren af, zit allemaal los. Woningbouw is niet van plan om op korte termijn die muren glad te maken. Dus enige wat ik kan doen is telkens nieuw behang plakken op de plekken waar het kapot is en eroverheen verven. Momenteel laat ik mijn katten als ik weg moet nergens meer alleen rondlopen maar zet ze in de hal, want anders is het 1 grote puinhoop als ik thuis kom. Ze lopen over tafels, over de tv, over de schoorsteenmantel en springen op het aanrecht. Niets is veilig hier.
pi_138794056
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:50 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Als ik het behang er helemaal af haal dan zien de muren er niet uit, dan trek ik kalklaag van de muren af, zit allemaal los. Woningbouw is niet van plan om op korte termijn die muren glad te maken. Dus enige wat ik kan doen is telkens nieuw behang plakken op de plekken waar het kapot is en eroverheen verven. Momenteel laat ik mijn katten als ik weg moet nergens meer alleen rondlopen maar zet ze in de hal, want anders is het 1 grote puinhoop als ik thuis kom. Ze lopen over tafels, over de tv, over de schoorsteenmantel en springen op het aanrecht. Niets is veilig hier.
hmm balen.. Wat heb je verder voor de katten staan?
Misschien helpt het om iets te doen met voedselverrijking? Heb je toevallig ook al een goede hoge krabpaal staan?
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:02:22 #298
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138794865
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:22 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hmm balen.. Wat heb je verder voor de katten staan?
Misschien helpt het om iets te doen met voedselverrijking? Heb je toevallig ook al een goede hoge krabpaal staan?
Eten/drinken kunnen ze wanneer ze willen. Ik vul in de ochtend hun voerbakjes en daar doen ze de hele dag mee. Ze eten trouwens alleen eigen merk brokjes van Jumbo, Plus en het de Duitse winkel Kaufland. Ander voer willen ze niet hebben, ook blikvoer laten ze staan.

Verder liggen er veel speeltjes in mijn woonkamer, balletjes met een belletje, balletjes met catnip en heb laatst bij de Tedi ballen gekocht waar je voer in kunt stoppen, dat ze er dan spelenderwijs uit moet krijgen. Verder hebben ze een speeltunnel, maar het enige wat ze daarmee doen is erin slapen. Spelen doen ze beiden eigenlijk helemaal niet op dit moment, alleen Sammy krijgt soms gekke buien dat die als een dolle rond gaat rennen of achter zijn eigen staart aan rent.

Ja, heb een vrij hoge en een lage krabpaal. En mijn vriend gaat nu zelf een hele grote krabpaal maken van houten planken met tapijt en een slaap/speelhuisje eraan.

Heb vandaag contact gehad met de vorige eigenaren van de katten. Zij denken dat dat gekrab komt doordat ze niet buiten komen. Heb de katten nu bijna 1,5 maand en toch maar geprobeerd om 1 buiten te laten. De andere (die het meeste krabt) mag van mij niet naar buiten omdat ze hoog zwanger (was ze al bij de vorige eigenaren) is en dan vind ik het niet vertrouwd haar buiten te laten. Want ik wil niet dat ze buiten gaat bevallen.

Het is nu afwachten of Sammy niet wegloopt, tot nu toe blijft hij gelukkig rondom het huis lopen. Heb eens meegemaakt dat een kat na 6 maanden nog terug liep naar mijn oude woning, maar volgens mij is dat heel uitzonderlijk. Sammy is gecastreerd dus denk dat het dan wel goed zal gaan.

Nu de ene hoog zwanger is wil ze ook niet meer zoveel met Sammy spelen en wordt snel boos, misschien dat daardoor het krabben ook komt, stress misschien. Mijn buurvrouw vertelde me dat dat soms gebeurd, ze had hetzelfde meegemaakt met haar katten.

Is dus even afwachten wat er gebeurd nadat de kittens geboren zijn.
pi_138796214
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:50 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Als ik het behang er helemaal af haal dan zien de muren er niet uit, dan trek ik kalklaag van de muren af, zit allemaal los. Woningbouw is niet van plan om op korte termijn die muren glad te maken. Dus enige wat ik kan doen is telkens nieuw behang plakken op de plekken waar het kapot is en eroverheen verven. Momenteel laat ik mijn katten als ik weg moet nergens meer alleen rondlopen maar zet ze in de hal, want anders is het 1 grote puinhoop als ik thuis kom. Ze lopen over tafels, over de tv, over de schoorsteenmantel en springen op het aanrecht. Niets is veilig hier.
Natuurlijk doen katten dat, dat is normaal kattengedrag. Als je niet wil dat katten op meubels komen en de hoogte in gaan, dan kun je ze hooguit leren dat ze wat dingetjes niet doen (of alleen doen als je er niet bent :P), maar verder zou ik accepteren dat het in de aard van het beestje zit om dat soort dingen te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:02 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Eten/drinken kunnen ze wanneer ze willen. Ik vul in de ochtend hun voerbakjes en daar doen ze de hele dag mee. Ze eten trouwens alleen eigen merk brokjes van Jumbo, Plus en het de Duitse winkel Kaufland. Ander voer willen ze niet hebben, ook blikvoer laten ze staan.

Verder liggen er veel speeltjes in mijn woonkamer, balletjes met een belletje, balletjes met catnip en heb laatst bij de Tedi ballen gekocht waar je voer in kunt stoppen, dat ze er dan spelenderwijs uit moet krijgen. Verder hebben ze een speeltunnel, maar het enige wat ze daarmee doen is erin slapen. Spelen doen ze beiden eigenlijk helemaal niet op dit moment, alleen Sammy krijgt soms gekke buien dat die als een dolle rond gaat rennen of achter zijn eigen staart aan rent.

Ja, heb een vrij hoge en een lage krabpaal. En mijn vriend gaat nu zelf een hele grote krabpaal maken van houten planken met tapijt en een slaap/speelhuisje eraan.

Heb vandaag contact gehad met de vorige eigenaren van de katten. Zij denken dat dat gekrab komt doordat ze niet buiten komen. Heb de katten nu bijna 1,5 maand en toch maar geprobeerd om 1 buiten te laten. De andere (die het meeste krabt) mag van mij niet naar buiten omdat ze hoog zwanger (was ze al bij de vorige eigenaren) is en dan vind ik het niet vertrouwd haar buiten te laten. Want ik wil niet dat ze buiten gaat bevallen.

Het is nu afwachten of Sammy niet wegloopt, tot nu toe blijft hij gelukkig rondom het huis lopen. Heb eens meegemaakt dat een kat na 6 maanden nog terug liep naar mijn oude woning, maar volgens mij is dat heel uitzonderlijk. Sammy is gecastreerd dus denk dat het dan wel goed zal gaan.

Nu de ene hoog zwanger is wil ze ook niet meer zoveel met Sammy spelen en wordt snel boos, misschien dat daardoor het krabben ook komt, stress misschien. Mijn buurvrouw vertelde me dat dat soms gebeurd, ze had hetzelfde meegemaakt met haar katten.

Is dus even afwachten wat er gebeurd nadat de kittens geboren zijn.
Voedselverrijking (wat Dragonberry zei) is dus niet standaard voer hebben staan, maar gebruik maken van voerpuzzels e.d. Speeltjes kun je beter afwisselen, leg er 'ns 'n paar weg, na een tijdje zijn ze vaak weer interessanter. En niet verwachten dat een kat zichzelf altijd wel bezig houdt, zelf gaan spelen met je katten! Een veertje wat achter een deur verdwijnt is veel interessanter dan een balletje wat daar maar ligt te liggen :)

Verder zijn het van wat ik begrijp buitenkatten die ineens binnen gehouden worden? Dat geeft vaak problemen, dat is iets wat van tevoren bedacht had kunnen worden. Je mag geen structuur aanbrengen op de muren om op die manier het krabben tegen te gaan? Meer krab/klimmogelijkheden zoals je beschrijft zijn altijd goed :)

Maar verder, een hoogzwangere poes opsluiten in een gang met een kater die ze op het moment liever niet in de buurt heeft? :N Geef dat beestje de ruimte om een lekker plekje te zoeken, om weg te kunnen van de andere kat, en om zo stressvrij mogelijk de bevalling in te gaan.
pi_138796278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:18 schreef Holyme het volgende:

En niet verwachten dat een kat zichzelf altijd wel bezig houdt, zelf gaan spelen met je katten! Een veertje wat achter een deur verdwijnt is veel interessanter dan een balletje wat daar maar ligt te liggen :)
Dit, vooral!
Ik heb ook stapels met spelletjes, maar Troela vind het veel leuker om achter een touwtje aan te jagen.
Af en toe wil ze ook wel achter een balletje aan, maar dan moet ik hem wel eerst laten stuiteren of weggooien.
De rest van de aankopen ligt te niksen
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:43:28 #301
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138796627
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:18 schreef Holyme het volgende:

[..]

Natuurlijk doen katten dat, dat is normaal kattengedrag. Als je niet wil dat katten op meubels komen en de hoogte in gaan, dan kun je ze hooguit leren dat ze wat dingetjes niet doen (of alleen doen als je er niet bent :P), maar verder zou ik accepteren dat het in de aard van het beestje zit om dat soort dingen te doen.

[..]

Voedselverrijking (wat Dragonberry zei) is dus niet standaard voer hebben staan, maar gebruik maken van voerpuzzels e.d. Speeltjes kun je beter afwisselen, leg er 'ns 'n paar weg, na een tijdje zijn ze vaak weer interessanter. En niet verwachten dat een kat zichzelf altijd wel bezig houdt, zelf gaan spelen met je katten! Een veertje wat achter een deur verdwijnt is veel interessanter dan een balletje wat daar maar ligt te liggen :)

Verder zijn het van wat ik begrijp buitenkatten die ineens binnen gehouden worden? Dat geeft vaak problemen, dat is iets wat van tevoren bedacht had kunnen worden. Je mag geen structuur aanbrengen op de muren om op die manier het krabben tegen te gaan? Meer krab/klimmogelijkheden zoals je beschrijft zijn altijd goed :)

Maar verder, een hoogzwangere poes opsluiten in een gang met een kater die ze op het moment liever niet in de buurt heeft? :N Geef dat beestje de ruimte om een lekker plekje te zoeken, om weg te kunnen van de andere kat, en om zo stressvrij mogelijk de bevalling in te gaan.
Ze hebben niet alleen de gang, kunnen ook gewoon naar boven. Heb van 2 slaapkamers de deuren altijd open dus genoeg vrijheid om te bewegen en ze kunnen dus ook alleen zijn als ze even geen zin in elkaar hebben. De mand met deken voor de zwangere poes staat ook in 1 van die kamers zodat ze daar in alle rust kan bevallen als het zover is. Maar ze samen in de woonkamer laten als ik weg ben gaat helaas niet, heb het al meerdere keren geprobeerd. Zodra ik thuis kom zijn dan de gordijnen kapot en regelmatig vallen er bloempotten, kandelaars e.d. kapot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')