abonnement Unibet Coolblue
pi_148916868
quote:
6s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

PC Meesterras.
Hey, ieder zijn meug. Ik was me er niet van bewust dat dit het ME PC only topic was. Vandaar dat ik per abuis postte. Dat gezegd hebbende, vind ik de discussie "PC ofConsole, welke is de beste" waarlijk de meest trieste die ik ooit heb gehoord. Nog triester dan de consolewar tussen Sony en MS. Daarnaast geef ik geen vliegende neuk.
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 18:49:02 #252
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148916930
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:41 schreef Seam het volgende:
1>3>2
1 was tenminste nog een echte RPG, en 3 was enorm episch. Ik snap niet waarom 2 de meeste lof toegedeeld krijgt.
2 speelde veel vloeiender dan 1, vooral de combat was stukken beter (al mis ik nu de combat van 1, waar je meerdere powers direct achter mekaar kon gebruiken).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148917472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

2 speelde veel vloeiender dan 1, vooral de combat was stukken beter (al mis ik nu de combat van 1, waar je meerdere powers direct achter mekaar kon gebruiken).
Het verhaal van 2 was in mijn ogen totale filler. Man dat verhaal van deel 1 met die twist was zoveel beter. Daarnaast ben ik een van de weinige die de planeten verkennen met de Mako heel erg tof vond, daar was zoveel lore te ontdekken en prachtige sfeer.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_148917529
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb het ook maar één keer gespeeld. Vond dat helemaal prima en beschouw mezelf als een grote fan. Maar ik vind het fijn om het gewoon bij de keuzes te laten die ik gemaakt heb. Ik hoef niet zonodig te weten wat er anders gebeurd zou zijn.
Ik heb eigenlijk hetzelfde hoor, het is maar een klein stemmetje dat anders beweert. ;)

Maar op zich zou ik (ooit) de hele reeks nog éénmaal spelen wel leuk vinden (en ja, dan zou ik toch ook wel wat andere keuzes maken) .

Eigenlijk ben ik -wat dat aangaat- ook niet zo'n RPG-er eigenlijk. Ik heb liever dat de makers mij één goed verhaal voorschrijven, dan dat ik per se keuzes mag (moet) maken. Al maak ik mijn keuzes meestal wel gebaseerd op "mijn voorkeuren IRL", ik heb ook nooit het gevoel dat ik het ben ofzo. :') Mede daardoor had ik waarschijnlijk ook maar weinig moeite met het einde, waar velen dat wel hadden (al is het ook niet dat ik echt enthousiast over het einde was).

Keuzes kosten alleen maar extra tijd en aangezien ik zelden tot nooit een spel 2x speel, krijg ik de alternatieven toch niet te zien (tenzij ik één en ander op YT ofzo opzoek, wat ik met ME met sommige dingen dan wel gedaan heb).

Hetzelfde heb ik een beetje met open "world". Ik word wel graag een beetje "aan het handje gehouden", vooral ook vanwege tijdgebrek.
Tails tell tales
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 19:11:34 #255
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148917786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:05 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hetzelfde heb ik een beetje met open "world". Ik word wel graag een beetje "aan het handje gehouden", vooral ook vanwege tijdgebrek.
Jij moet nooit Morrowind gaan spelen dus :D Zodra je de deur uitloopt krijg je een melding á la "zo, hier ben je dan. Breng een brief naar <npc X> en je zoekt het verder maar lekker zelf uit :W "

Morrowind O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148918248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jij moet nooit Morrowind gaan spelen dus :D Zodra je de deur uitloopt krijg je een melding á la "zo, hier ben je dan. Breng een brief naar <npc X> en je zoekt het verder maar lekker zelf uit :W "

Morrowind O+
Nah, wat ik zeg... het is vooral nog omdat ik dat te veel tijd vind kosten en ik allerlei "alternatieven" toch niet zal spelen, want voor de rest kan dat op zich best heel leuk zijn denk ik. Morrowind nooit geprobeerd. Skyrim wel, maar niet lang. Dat lag overigens misschien nog wel meer aan het feit dat ik het verhaal en de karakters in Skyrim, zover ik dat/die al meekreeg, heel "doods" vond en ik totaal niet met de inventory overweg kon (werd daar echt compleet kriegel van, maar daar zijn inmiddels wel goede mods voor vermoed ik).
Tails tell tales
pi_148918585
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:41 schreef Seam het volgende:
1>3>2
1 was tenminste nog een echte RPG, en 3 was enorm episch. Ik snap niet waarom 2 de meeste lof toegedeeld krijgt.
Ik zeg 2>3 als ik per se een keuze moet maken, maar mijn liefde is voor beide delen eigenlijk bijna even groot en ben het met je eens dat 3 op zich epischer was, heftiger/emotioneler (wat natuurlijk ook wel kwam omdat het nou éénmaal het einde van de reeks was).
Maar (hoewel ik er dus ook niet zo'n probleem mee had als veel anderen) ik was niet zo heel enthousiast over het einde van 3 en voor mijn gevoel was deel 2 veel uitgebreider en/of gevarieerder (grotendeels ook dankzij de DLC van 2).
Tails tell tales
pi_148919931
Een vraagje aan iedereen die het spel (ME3 uiteraard) op minstens op de default moeilijkheidsgraad speelde. Met welke gevechten hadden jullie moeite? Welke klasse en welke moeilijkheidsgraad?


De eerste keer speelde ik het spel op de default moeilijkheidsgraad met een soldatenklasse, ik heb het ook uitgespeeld op de hoogste moeilijkheidsgraad met de vanguard klasse. De volgende gevechten waren alle keren lastig:

• laatste gevecht tegen clone Shepard. Met de Vanguard klasse was die nog moeilijker want ik had die kracht waarmee je met een hoge snelheid op je vijand afstormt. Daar kon ik me niet tegen verdedigen terwijl ik die kracht niet tegen cloneshep kon gebruiken aangezien cloneshep nog heel wat goons met snipergeweren om zich heen had en ik dus direct veel schade zou oplopen terwijl mijn sidekicks weinig schade aanrichten (geen) bij cloneshep. :s)

• het laatste gevecht met Kai Leng. Het probleem: hij komt als een idioot op je afgestormd terwijl je in een greppel zit om dekking te zoeken voor de snipergoons. Kom er uit en de snipers pakken je, blijf er in zitten en Kai Leng geeft je klappen. Je moet snel genoeg de goons uitschakelen zodat je wel eens je greppel kan verlaten als het nodig is maar daar lijk je wat geluk bij nodig te hebben.

• het gevecht bij dat mijnlaboratorium (Levithan-DLC) waarbij je meerdere banshees tegenover je hebt. Die banshees kan ik prima aan maar dan is het wel handig om een vluchtroute te hebben zodat je steeds opnieuw afstand kan nemen. Meerdere banshees tegelijkertijd + geen fatosenlijke vluchtroute maakt het erg lastig. Je hebt daar een vluchtroute maar je moet die even uit je hoofd leren aangezien je het niet goed kan zien.

• het op een na laatste grote gevecht in de Omega-DLC waarbij je vast zit in een energieveld. Zoveel goons die van beide kanten op je afkomen terwijl er geen vluchtweg is.

In het algemeen is de vanguardklasse overpowered maar deze gevechten bleven lastig. Het laatste gevecht was ook hier en daar wat lastig maar daar had ik minder moeite mee dan met de bovenstaande drie gevechten aangezien de ruimtes gunstiger waren bij het laatste gevecht.

Met de soldatenklasse had ik ook nog moeite met het eerste gevecht met cloneshep en met het laatste gevecht van de Omega-DLC. Dat laatste kwam doordat ik mijn karakter niet de juiste upgrades had gegeven, hij was te traag. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148920319
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:41 schreef Seam het volgende:
1>3>2
1 was tenminste nog een echte RPG, en 3 was enorm episch. Ik snap niet waarom 2 de meeste lof toegedeeld krijgt.
3 was in bijna alle opzichten beter, alleen jammer dat ze het einde slecht hadden afgewerkt. Van 2 vond ik Miranda Lawson en dat uit de dood herrijzen verhaal leuk. 1 heb ik niet gespeeld (wel met een savegame uit 1 gestart) dus qua gameplay kan ik het niet beoordelen. Ik heb wel naar de cutscenes gekeken (wou toch weten wat er precies was gebeurd), qua verhaal vond ik het interessant maar de stemmetjes vond ik niets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148920321
Ik vond het clone gevecht met mijn Vanguard Femshep niet heel erg moeilijk (Insanity). Als extra power had ik Dark Channel. Moet ik wel bij zeggen dat ik veel de MP heb gespeeld, en dan is de single player sowieso niet heel erg moeilijk meer.

Al was het laatste gevecht op Omega inderdaad nog wel lastig op bepaalde punten, maar over het algemeen vond ik al de punten die je opnoemt lastiger met mijn Soldier of Engineer dan met de Vanguard. Met mijn Soldier speelde ik trouwens op de normal difficulty en met mijn Engineer op Veteran.
pi_148920472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:20 schreef ElmarO het volgende:
Ik vond het clone gevecht met mijn Vanguard Femshep niet heel erg moeilijk (Insanity). Als extra power had ik Dark Channel. Moet ik wel bij zeggen dat ik veel de MP heb gespeeld, en dan is de single player sowieso niet heel erg moeilijk meer.
Ik had geen MP gespeeld maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, het zal eerder te maken hebben met welke krachten je wel en niet hebt. Die ene kracht die ik noemde is volgens mij de slechtste die je kan hebben voordat gevecht (aangezien clonshep die dan ook heeft), het is nutteloos voor jou (goons) en dodelijk voor cloneshep. De kracht dark channel heb ik niet gebruikt.

quote:
Al was het laatste gevecht op Omega inderdaad nog wel lastig op bepaalde punten, maar over het algemeen vond ik al de punten die je opnoemt lastiger met mijn Soldier of Engineer dan met de Vanguard. Met mijn Soldier speelde ik trouwens op de normal difficulty en met mijn Engineer op Veteran.
Ik had de eerste keer niets van zijn defensie of fitheid geupgrade. Big mistake voor dat gevecht aangezien je de hele tijd op de vlucht bent (terwijl je die Asari bevrijdt) en je flink wat schade oploopt zo gauw je wordt geraakt. :)
Ik zou nog eens met de zwakste klasse de hoogste moeilijkheidsgraad willen proberen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148920575
Trouwens, ik speelde zonder onderbrekingen. Ik selecteerde de krachten met de cijfers (toetsenbord), ik vind het nogal lame om elke keer wanneer je een kracht selecteert een pauze te hebben. Ook wel relevant voor de moeilijkheidsgraad, dus ik meld het er maar even bij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:31:41 #263
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148920896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

maar de stemmetjes vond ik niets.
Raar, volgens mij zijn de voice actors niet gewijzigd>
Ok stelletje hokboeren
pi_148920916
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had geen MP gespeeld maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, het zal eerder te maken hebben met welke krachten je wel en niet hebt. Die ene kracht die ik noemde is volgens mij de slechtste die je kan hebben voordat gevecht (aangezien clonshep die dan ook heeft), het is nutteloos voor jou (goons) en dodelijk voor cloneshep. De kracht dark channel heb ik niet gebruikt.

[..]

Ik had de eerste keer niets van zijn defensie of fitheid geupgrade. Big mistake voor dat gevecht aangezien je de hele tijd op de vlucht bent en je flink wat schade oploopt zo gauw je wordt geraakt. :)
Ik zou nog eens met de zwakste klasse de hoogste moeilijkheidsgraad willen proberen.
Ik gebruikte Biotic Charge (de kracht waar je op doelde) defensief om mijn barrier weer 100% te krijgen of om via Dark Channel een Biotic Explosion te krijgen. Singularity van Liara is hier ook handig voor (Warp ook). Had de clone binnen de kortste keren door al zijn medigel heen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, ik speelde zonder onderbrekingen. Ik selecteerde de krachten met de cijfers (toetsenbord), ik vind het nogal lame om elke keer wanneer je een kracht selecteert een pauze te hebben. Ook wel relevant voor de moeilijkheidsgraad, dus ik meld het er maar even bij.
Deed ik ook. Al kan de MP toch wel wat helpen. Vanaf Silver difficulty is het al op zijn minst gelijkwaardig aan Insanity of moeilijker.
pi_148921228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:31 schreef padlarf het volgende:

[..]

Raar, volgens mij zijn de voice actors niet gewijzigd>
De voice actors niet, de geluidsbewerking wel. Dat hoor je heel erg duidelijk bij een aantal karakters, bij Liara nog het meest, die stem is bij ME1 m.i. niet te pruimen terwijl die in ME3 best aardig is. Het geldt ook voor de krogans en de salarians dat de stem op een andere manier is bewerkt. Mijn vermoeden: ze kozen voor deel 1 bewust voor extreem hoge stemmetjes voor asari en extreem lage stemmen voor krogans (want andere biologie), dat bleek niet zo mooi te zijn en dus hebben ze het voor de latere delen maar aangepast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:42:16 #266
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148921452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De voice actors niet, de geluidsbewerking wel. Dat hoor je heel erg duidelijk bij een aantal karakters, bij Liara nog het meest, die stem is bij ME1 m.i. niet te pruimen terwijl die in ME3 best aardig is. Het geldt ook voor de krogans en de salarians dat de stem op een andere manier is bewerkt. Mijn vermoeden: ze kozen voor deel 1 bewust voor extreem hoge stemmetjes voor asari en extreem lage stemmen voor krogans (want andere biologie), dat bleek niet zo mooi te zijn en dus hebben ze het voor de latere delen maar aangepast.
Hmm, daar zal ik nog eens goed naar luisteren dan
Ok stelletje hokboeren
pi_148921598
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:42 schreef padlarf het volgende:

[..]

Hmm, daar zal ik nog eens goed naar luisteren dan
cutscenes mass effect X op Youtube invoeren en je kan het direct vergelijken. Het verschil is heel erg duidelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148921771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik gebruikte Biotic Charge (de kracht waar je op doelde) defensief om mijn barrier weer 100% te krijgen of om via Dark Channel een Biotic Explosion te krijgen. Singularity van Liara is hier ook handig voor (Warp ook). Had de clone binnen de kortste keren door al zijn medigel heen.
Ik wist niet dat ik de biotic charge ook zo kon gebruiken. Ik had die kracht direct links laten liggen nadat ik het een keer uitprobeerde en ik vol in de vuurlinie kwam te staan. Wel geupgrade aangezien ik startte met een savegame van ME2 en ik dus punten over had. Sowieso zou ik als ik het nog een keer zou spelen alle biotische krachten uitschakelen voor dat gevecht. Ik vind in principe een vuurgevecht mooier en eerlijker, alleen zijn bepaalde biotische krachten soms wel nodig (pull is essentieel voor de snipers).

quote:
Deed ik ook.
^O^
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:50:57 #269
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148921891
Volgens mij heeft dat meer gelegen aan de kwaliteit van de filmpjes die je gekeken hebt, niet aan de geluidsbewerking. Het enige wat er aan de stem van bijvoorbeeld Liara is veranderd, is dat ze in deel 1 een naïeve archeoloog was, met een wat 'lievere', hogere stem en ze met elk deel steeds meer veranderde in een harde tante. Dus dat haar stem dus ook wat lager werd (goede voice-over regisseurs lijkt me dus).
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:02:31 #270
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148922542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

cutscenes mass effect X op Youtube invoeren en je kan het direct vergelijken. Het verschil is heel erg duidelijk.
Ik vind het verschil persoonlijk niet zo heel groot, maar je hebt gelijk, deel 1 is inderdaad van mindere kwaliteit.
Ok stelletje hokboeren
pi_148923204
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:02 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind het verschil persoonlijk niet zo heel groot, maar je hebt gelijk, deel 1 is inderdaad van mindere kwaliteit.
Dat kan ook van jouw speakers afhangen, als die de frequenties waar het om gaat niet goed doorgeven (goedkoopste speakers) dan hoor je een minder groot verschil. Het verschil is in ieder geval dat ze voor deel 1 voor de asari en de salarians de frequentie van het geluid flink hebben verhoogd, door het te verdraaien of door het te verdraaien en dat toe te voegen aan het originele geluid, voor deel 3 hebben ze grotendeels de stemmen van de acteurs/actrices zelf laten horen. Je hoort trouwens bij Miranda Lawson ook dat de stem van de actrice (Chuck) is vervormd alleen niet op een hinderlijke manier (iets lagere tonen omdat dat wat warmer is). Die van Joker is daarentegen 100% naturel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-01-2015 21:26:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148923528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:50 schreef The_Substitute het volgende:
Volgens mij heeft dat meer gelegen aan de kwaliteit van de filmpjes die je gekeken hebt, niet aan de geluidsbewerking.
Inderdaad wordt de geluidskwaliteit op Youtube vaak verwaarloosd maar ik denk niet dat dat het grote verschil verklaart:
- andere stemmen klinken wel normaal
- je zou dan een onconventioneel lage bitrate moeten kiezen (<92 kbit/s bij de huidige techniek, de meeste uploaders begrijpen volgens mij wel dat 128 het minimum aanvaardbare is)
- blikkerig geluid (lage bitrate) klinkt in mijn ervaring anders

quote:
Het enige wat er aan de stem van bijvoorbeeld Liara is veranderd, is dat ze in deel 1 een naïeve archeoloog was, met een wat 'lievere', hogere stem en ze met elk deel steeds meer veranderde in een harde tante. Dus dat haar stem dus ook wat lager werd (goede voice-over regisseurs lijkt me dus).
Haar stem klonk niet alleen veel hoger (niet wat hoger naar mijn mening) , je hoort ook de warmere klanken van de actrice haar stem niet die je in deel 3 wel hoort. Het klinkt gewoon niet als de stem van een mens, in deel 3 wel. Ik vermoed dat dat precies het effect was waar ze voor gingen. In deel 3 hoor je ook verschillende kleuren al naargelang de emoties, maar nooit dat extreem hoge geluid zonder de warmere klanken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148925046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

In principe heb ik alles al, maar dan nog zit ik ook nog steeds op zo'n "ultimate collection" te wachten (maar dan voor de PC). Ik vind het nog steeds extreem belachelijk dat ze wel zo'n soort collectie hebben uitgebracht, maar dat het gros van alle DLC er in die collectie niet bij zit. 8)7
Ik had alles (behalve DLC van 3) op de Xbox 360 maar die heb ik helaas verkocht. Als ik nu alles op de PC koop ben ik alsnog 40-50 euro kwijt en dan heb je deel 3 alleen op Origins. Opzich niks mis met Origins, heb ook DA: I via Origins maar, een trilogy zoals Mass Effect wil ik gewoon op 1 platform mét alle DLC en niet zoals op Origins een trilogy box met amper DLC.
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 22:34:18 #275
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148926578
Kut, Tali dood ;( Had Zaeed met de crew mee teruggestuurd en Garrus (en Mordin) meegenomen naar de human reaper. Dat was dus te weinig firepower om haar te laten overleven :(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')