abonnement Unibet Coolblue
pi_136290024
Het begon allemaal hiermee: Foodgawker - feast your eyes!
Naar aanleiding van dat topic zijn we ook op Fok begonnen met showen van foto's van zelfgemaakte lekkernijen. :Y) Fok-Foodgawkers! Post hier foto's van je kookkunsten! En nu zijn we zijn alweer toe aan het zeventiende deel!

Het idee:

- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen, photoshop, etc.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles.
- Het hoeft geen eigen verzonnen recept te zijn! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kun je net zo goed foto's posten!
- We hopen hiermee dat Fokkers op deze manier geïnspireerd raken om eens een beetje moeite te doen voor hun eigen avondeten!

Enkele (willekeurige) foto's uit deel 16:


























Game on! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_136290443
Ik wil helemaal niet naar de OP kijken *honger*
  maandag 3 februari 2014 @ 17:02:28 #3
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_136290540
Ooh god die OP :{ :Y)
吴 曼 迪
pi_136291276
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil helemaal niet naar de OP kijken *honger*
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:02 schreef megamandy het volgende:
Ooh god die OP :{ :Y)
Laat het een motivatie zijn: kook of bak gauw iets lekkers en maak er een foto van! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_136291586
Die hamburger! :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_136293999
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Die hamburger! :9~
Die ziet er lekker uit ja :D
pi_136331422
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Die hamburger! :9~


Zekers. Jammer dat er niet nog een foto van is geschoten maar dan van een andere kant of tenminste zo dat de hamburgervlees nog beter uitkomt. Nu zie je het vlees amper. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 18:51:38 ]
pi_136354193
Echt 1 van mijn favorieten op t moment zijn deze pannenkoekjes met bosui en verse kruiden :9~

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136354258
Net plaatje, DE :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_136354377
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
Net plaatje, DE :)
Tnx!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:01:31 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136356160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:33 schreef DarkElf het volgende:
Echt 1 van mijn favorieten op t moment zijn deze pannenkoekjes met bosui en verse kruiden :9~

[ afbeelding ]
Doe je daar dan nog iets bij? Dit is toch vet weinig :o Ik keek naar het recept want het lijkt me wel wat maar volgens mij moet ik dat keer drie doen of zo of honger lijden _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136356379
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Doe je daar dan nog iets bij? Dit is toch vet weinig :o Ik keek naar het recept want het lijkt me wel wat maar volgens mij moet ik dat keer drie doen of zo of honger lijden _O-
met gegrilde kip bijvoorbeeld erbij en groenten?
sowieso, na 3 pannenkoeken zit ik wel vol hoor :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136356991
Ik heb toevallig vorige week chinese pannenkoekjes gemaakt met bosui en sesamolie, maar die had ik lekker gevuld met een prutje met vlees, chinese kool en allerlei soorten paddenstoelen :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136357019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb toevallig vorige week chinese pannenkoekjes gemaakt met bosui en sesamolie, maar die had ik lekker gevuld met een prutje met vlees, chinese kool en allerlei soorten paddenstoelen :9
Voor de mr doe ik er ook meer in, dat schreef ik ook in t blogbericht, maar na mijn operatie van een paar jaar terug kan ik niet veel in 1x eten. :)

en sowieso moet wel grinniken over de opmerking over hoeveelheid, dan maak je toch zelf meer ervan? of iets erbij? :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:38:21 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136357179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Voor de mr doe ik er ook meer in, dat schreef ik ook in t blogbericht, maar na mijn operatie van een paar jaar terug kan ik niet veel in 1x eten. :)

en sowieso moet wel grinniken over de opmerking over hoeveelheid, dan maak je toch zelf meer ervan? of iets erbij? :D
Ik ben niet goed in bedenken wat erbij kan, ik doe altijd hetzelfde. De kip heb ik genegeerd omdat ik geen vlees eet. Ik heb je stroganoff laatst ook gemaakt en daar kan ik wel bij verzinnen dat er paprika in kan, maar verder is het gewoon altijd hetzelfde :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136357425
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:38 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben niet goed in bedenken wat erbij kan, ik doe altijd hetzelfde. De kip heb ik genegeerd omdat ik geen vlees eet. Ik heb je stroganoff laatst ook gemaakt en daar kan ik wel bij verzinnen dat er paprika in kan, maar verder is het gewoon altijd hetzelfde :')
mix van gebakken paddestoelen, edamame, taugé, kool, tofu, .. je kan van alles erbij/erdoor doen
of lekker een soeppie erbij/ervoor/erna ofzo..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 12:01:45 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136357852
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

en sowieso moet wel grinniken over de opmerking over hoeveelheid, dan maak je toch zelf meer ervan? of iets erbij? :D
Ja, dat denk ik inderdaad ook. Dan vragen mensen "voor hoeveel personen is dit recept". Ja, weet ik veel? Je kunt toch zelf wel bedenken hoeveel je eet? En wat je er nog meer bij serveert?
pi_136358082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:01 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik inderdaad ook. Dan vragen mensen "voor hoeveel personen is dit recept". Ja, weet ik veel? Je kunt toch zelf wel bedenken hoeveel je eet? En wat je er nog meer bij serveert?
Ja idd. maar goed, sinds ik blog ben ik er wel achter dat mensen dit dus vaak niet kunnen. En meer niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136359649
Ik vind bedenken wat ik erbij moet maken ook wel lastig hoor. Zeker als ik iets uit een keuken kook waar ik geen ervaring mee heb.
pi_136360056
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:03 schreef Myraela het volgende:
Ik vind bedenken wat ik erbij moet maken ook wel lastig hoor. Zeker als ik iets uit een keuken kook waar ik geen ervaring mee heb.
Serieus? Je kan toch van alles erbij verzinnen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:20:39 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136360253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Serieus? Je kan toch van alles erbij verzinnen?
Ik ben niet thuis in de Chinese keuken, dus nee ik kan niet zomaar van alles erbij verzinnen. Weet ik veel wat daar goed bij smaakt en wat absoluut niet. Dan maak ik alles met kool want veel taugé vind ik niet lekker, dat wordt toch ook saai.

Er zijn ook zat mensen die zijn opgegroeid met boerenkool en hutspot bv, hoe moeten die dan de eerste tien keer in godsnaam weten wat er goed past bij één of ander Indisch gerecht?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136360307
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben niet thuis in de Chinese keuken, dus nee ik kan niet zomaar van alles erbij verzinnen. Weet ik veel wat daar goed bij smaakt en wat absoluut niet. Dan maak ik alles met kool want veel taugé vind ik niet lekker, dat wordt toch ook saai.

Er zijn ook zat mensen die zijn opgegroeid met boerenkool en hutspot bv, hoe moeten die dan de eerste tien keer in godsnaam weten wat er goed past bij één of ander Indisch gerecht?
omdat er zoiets bestaat als google? en eigen initiatief? niet alles moet toch voorgekauwd worden?

kom ook wel eens gerechten tegen waar ik weinig van weet, dan ga ik dus gewoon even verder lezen naar mogelijkheden.

Bovendien, de toko of supermarkt ligt vol met spul. Als je geen taugé lust kun je paddenstoelen erbij doen, of boontjes of ..

Niet denken in wat niet kan, maar wat wel zou kunnen zou schelen denk ik :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:23:40 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136360345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

omdat er zoiets bestaat als google? en eigen initiatief? niet alles moet toch voorgekauwd worden?

kom ook wel eens gerechten tegen waar ik weinig van weet, dan ga ik dus gewoon even verder lezen naar mogelijkheden.
Dus als ik het niet weet en het hier vraag is het bijna idioot dat ik niet weet wat erbij past, maar als ik het niet weet en het Google, dan is het wel okay?

Okay. Super.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136360360
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dus als ik het niet weet en het hier vraag is het bijna idioot dat ik niet weet wat erbij past, maar als ik het niet weet en het Google, dan is het wel okay?

Okay. Super.
Ik heb toch gewoon antwoord gegeven een paar posts terug?
Wat is dan nu precies je probleem?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:24:33 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136360381
Ik heb geen toko ;(. Als ik weer eens naar de grote stad ga ga ik inderdaad wel een toko opzoeken en dan neem ik maar op goed geluk wat mee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136360421
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:24 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb geen toko ;(. Als ik weer eens naar de grote stad ga ga ik inderdaad wel een toko opzoeken en dan neem ik maar op goed geluk wat mee.
Boontjes hebben ze ook in de supermarkt, tenminste, in mijn dorp wel :P
Net als paddenstoelen, kool en tofu.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136360525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Serieus? Je kan toch van alles erbij verzinnen?
Nou, ik wil graag iets eten dat origineel bij het gerecht past. Ik heb nog nooit in mijn leven iets Aziatisch gemaakt of iets origineel Aziatisch gegeten eigenlijk, dus nee, ik kan daar niets bij verzinnen.
pi_136360614
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nou, ik wil graag iets eten dat origineel bij het gerecht past. Ik heb nog nooit in mijn leven iets Aziatisch gemaakt of iets origineel Aziatisch gegeten eigenlijk, dus nee, ik kan daar niets bij verzinnen.
Een lekkere kippensoep is niet te verzinnen? en dan zoek je naar een chinese kippensoep ofzo?

om maar wat te noemen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136360782
quote:
5s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Een lekkere kippensoep is niet te verzinnen? en dan zoek je naar een chinese kippensoep ofzo?

om maar wat te noemen.
Ik vind pannenkoek en kippensoep geen logische combinatie nee. Daarbij gaat het mij niet om dit gerecht. Als ik daadwerkelijk iets zou willen maken dan zoek ik gewoon naar recepten die of compleet zijn of een suggestie doen.

Wat jij overigens ook doet in je artikel, dus het gaat me ook niet om dit geval specifiek.

Maar het verbaasd me dat je de vraag zo raar vind, terwijl je blijkbaar graag je recepten deelt.
pi_136360965
Nou ja, ´zo´ raar? :D

Mijn 1e reactie is nota bene meteen een antwoord (gegrilde kip en groenten). Maar dat was blijkbaar niet duidelijk genoeg ofzo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136361204
Er zijn genoeg mensen die niet heel gemakkelijk zelf kunnen bedenken wat voor bijgerechten je ergens naast kunt serveren. Ik heb dat zelf eigenlijk ook vaak wel. Dan lijkt een recept dat ik tegenkom me hartstikke lekker, maar weet ik niet zo goed wat ik er het beste omheen kan eten.

Natuurlijk kun je gaan Googlen naar suggesties, maar als een specifieke cuisine heel onbekend voor je is is het lastig om recepten en suggesties die je online tegenkomt op waarde te schatten, en dan is het toch juist heel logisch dat je om tips vraagt bij degene die net het oorspronkelijke gemaakt heeft en erover geschreven heeft in CUL?

Ik vind dat helemaal niet gek.
Let me see you stripped down to the bone
pi_136361223
Met een normale zoete pannenkoek zou ik het wel raar vinden. Maar die pannenkoeken die jij hebt gepost zou ik inderdaad combineren met wat jij noemt: kip en groenten (ik ben niet zo van de soep).

Ik ga even je recept opslaan want ik heb een hekel aan zoete pannenkoeken, dit is wel iets om te proberen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:48:32 #33
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136361251
Kip is duidelijk hoor, groente dus weer niet als je niet thuis bent in de Aziatische keuken en dus niet bekend met Aziatische groenten of de wijze waarop je onze groente zo kan bereiden dat het Aziatisch wordt.
Dan krijg je weer slaag dat je doperwten en wortelen bij je Aziatische pannenkoek hebt liggen ;(

Maar goed. Als ik gericht iets wil maken google ik het, als ik hier iets zie staan ga ik dat niet googelen, dan vraag ik het gewoon aan betreffende poster want die heeft er blijkbaar toch verstand van.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136361264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:47 schreef minilot het volgende:
Er zijn genoeg mensen die niet heel gemakkelijk zelf kunnen bedenken wat voor bijgerechten je ergens naast kunt serveren. Ik heb dat zelf eigenlijk ook vaak wel. Dan lijkt een recept dat ik tegenkom me hartstikke lekker, maar weet ik niet zo goed wat ik er het beste omheen kan eten.

Natuurlijk kun je gaan Googlen naar suggesties, maar als een specifieke cuisine heel onbekend voor je is is het lastig om recepten en suggesties die je online tegenkomt op waarde te schatten, en dan is het toch juist heel logisch dat je om tips vraagt bij degene die net het oorspronkelijke gemaakt heeft en erover geschreven heeft in CUL?

Ik vind dat helemaal niet gek.
nogmaals, echt hoor :D ik geef als eerste meteen een reactie wat kan.
en in de 2e reactie specificeer ik, waarom deze discussie dan? :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_136361276
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef Harajuku. het volgende:
Maar goed. Als ik gericht iets wil maken google ik het, als ik hier iets zie staan ga ik dat niet googelen, dan vraag ik het gewoon aan betreffende poster want die heeft er blijkbaar toch verstand van.
:Y ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:50:05 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136361317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nogmaals, echt hoor :D ik geef als eerste meteen een reactie wat kan.
Nou, de posts na je kip en groente kwamen op mij een beetje over alsof je een mongool bent als je er niets bij kan verzinnen. :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136361360
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou, de posts na je kip en groente kwamen op mij een beetje over alsof je een mongool bent als je er niets bij kan verzinnen. :')
Das dus een ´aanname´ van jouw kant. want nergens is geschreven, mijn hemel wat een domme koe ben jij dat je niet eens kan verzinnen dat er dit, dit en dit bij kan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:51:28 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136361366
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:35 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar het verbaasd me dat je de vraag zo raar vind, terwijl je blijkbaar graag je recepten deelt.
Volgens mij vond ze die vraag niet raar, ze gaf gewoon antwoord.
Ik vind dat ook niet raar, ik vind/vond bedenken wat je ergens bij eet ook vaak lastig.

Wat wel raar is is als mensen bij een recept zeggen dat de hoeveelheid te weinig is. Als je een grote eter bent en denkt meer te lusten, dan maak je toch meer?
pi_136361450
Woei, ik sta in de OP :D
Te veel eer. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:59:15 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136361693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:51 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volgens mij vond ze die vraag niet raar, ze gaf gewoon antwoord.
Ik vind dat ook niet raar, ik vind/vond bedenken wat je ergens bij eet ook vaak lastig.

Wat wel raar is is als mensen bij een recept zeggen dat de hoeveelheid te weinig is. Als je een grote eter bent en denkt meer te lusten, dan maak je toch meer?
Ik gaf toch zelf al aan dat ik dan meer moet maken, ik vroeg alleen of je ook iets anders kan toevoegen (wat natuurlijk kan, maar waaaat dan) omdat je ook geen tien pannenkoeken wil eten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:00:11 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136361730
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Das dus een ´aanname´ van jouw kant. want nergens is geschreven, mijn hemel wat een domme koe ben jij dat je niet eens kan verzinnen dat er dit, dit en dit bij kan.
Dat is het zeker, daarom zei ik komt op mij over als.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136361749
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat is het zeker, daarom zei ik komt op mij over als.
^O^
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:29:36 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136362786
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:01 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik inderdaad ook. Dan vragen mensen "voor hoeveel personen is dit recept". Ja, weet ik veel? Je kunt toch zelf wel bedenken hoeveel je eet? En wat je er nog meer bij serveert?
Ik las nog eens terug en vroeg me af of het komt door deze zin van mij?
Daarbij bedoelde ik niet te zeggen dat mensen zelf maar moeten verzinnen wat ze erbij serveren, maar OF ze er iets bij serveren. Bij Aziatische maaltijden serveer je soms 3 vleesgerechten, ja, dan gebruik je per gerecht minder vlees dan wanneer je 1 vleesgerecht serveert. En als je zulke pannenkoeken als bijgerechtje serveert, bij een Chinese fondue of weet ik veel, ja, dan zul je ook 1 of 2 pannenkoeken per persoon rekenen ipv veel meer. Of als je het serveert als lunch. Ik vind serieus dat hoeveelheden afhangen van persoonlijke voorkeur (ik eet bijvoorbeeld veel vlees, een ander weinig) EN van wat er nog meer op tafel komt. Dat kan ik of DarkElf niet bedenken.
pi_136479810


Poging tot het namaken van een brushetta met citroenricotta en flespompoenpuree met salie- en bietenchips die ik bij Jamie's Italian had gehad. Niet zo mooi als het origineel, maar qua smaak wel zeer geslaagd :)
  zondag 9 februari 2014 @ 12:35:14 #45
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_136499110
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zekers. Jammer dat er niet nog een foto van is geschoten maar dan van een andere kant of tenminste zo dat de hamburgervlees nog beter uitkomt. Nu zie je het vlees amper. :{
Ik zal er de volgende keer rekening mee houden. Maar het blijft lastig hoor, want als zoiets eenmaal voor m'n neus ligt dan heb ik weinig geduld voor fotografie! ;)

Edit... Blijkbaar had ik nog een foto gemaakt.

pi_136499580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:32 schreef Sts het volgende:
[ afbeelding ]

Poging tot het namaken van een brushetta met citroenricotta en flespompoenpuree met salie- en bietenchips die ik bij Jamie's Italian had gehad. Niet zo mooi als het origineel, maar qua smaak wel zeer geslaagd :)
Mooi hoor! Klinkt erg lekker :9
pi_136510536
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:50 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Mooi hoor! Klinkt erg lekker :9
Dankje, was het ook! Chips waren ook voor herhaling vatbaar, maar ik ga er wel een mandoline voor halen, gelijke plakjes snijden is niet mijn sterkste punt, zo blijkt.

Meer Jamie Oliver:

Citroen-maanzaadcake. Ook al voor herhaling vatbaar :9
pi_136513583
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:39 schreef Sts het volgende:

[..]

Dankje, was het ook! Chips waren ook voor herhaling vatbaar, maar ik ga er wel een mandoline voor halen, gelijke plakjes snijden is niet mijn sterkste punt, zo blijkt.

Meer Jamie Oliver:
[ afbeelding ]
Citroen-maanzaadcake. Ook al voor herhaling vatbaar :9
Ziet er erg lekker uit :9
pi_136554001
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:32 schreef Sts het volgende:


Poging tot het namaken van een brushetta met citroenricotta en flespompoenpuree met salie- en bietenchips die ik bij Jamie's Italian had gehad. Niet zo mooi als het origineel, maar qua smaak wel zeer geslaagd :)
Ziet er goed uit. En dat het jou smaakte is volgens mij waar het allemaal omdraait.
pi_136685322


Resultaat van een middagje testkoken voor het Valentijnsdiner op mijn werk. Aangezien ik bij een espressobar werk is het een dessert geworden met diverse structuren van espresso, koffie en hopjes :)

Voor de geïnteresseerden: Links bovenaan een baileys-koffiecaramel, de witte crème is gezouten mascarpone, de donkere halve bollen zijn koffie-ijs, de vloeibare crème in het midden is op basis van Haagse hopjes, evenals de schots bovenin beeld, verder nog een gel van koffie en nougatine gemengd met knettersuiker. Er ontbrak nog een zuur accent, deze ga ik nog toevoegen in de vorm van aclla cress.
pi_136725601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
[ afbeelding ]

Resultaat van een middagje testkoken voor het Valentijnsdiner op mijn werk. Aangezien ik bij een espressobar werk is het een dessert geworden met diverse structuren van espresso, koffie en hopjes :)

OMG :9~ :9~
pi_136725693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
[ afbeelding ]
Er ontbrak nog een zuur accent, deze ga ik nog toevoegen in de vorm van aclla cress.
hoe ga je dat doen?
pi_136743042
Had deze nog van afgelopen week (beetje wazige foto, want het begon al te schemeren):



Onderop een piadina (Italiaans platbrood, zelfgemaakt natuurlijk), daarop blokjes kabeljauw (gefrituurd in laagje rijstbloem en daarna door sambal geschept), daar weer op slaw van kohlrabi, rode ui, koriander en limoensap.

Was een prima late lunch! :9

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 01:15 schreef Prego het volgende:

[..]

hoe ga je dat doen?
Door dit erop te gooien denk ik:



:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_136743482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Door dit erop te gooien denk ik:

[ afbeelding ]

:)
ja, want dat ziet er mooi en lekker uit :') ;)
pi_136744248
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:49 schreef Prego het volgende:

[..]

ja, want dat ziet er mooi en lekker uit :') ;)
Iemand die 'structuren van' kookt is zelden verlegen met cress. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_136824061
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:49 schreef Prego het volgende:

[..]

ja, want dat ziet er mooi en lekker uit :') ;)
Uiteindelijk wel ja, een aantal blaadjes doet een hoop qua smaak en uitstraling ;)
pi_136839685
Hele ochtend vrij en ik wilde net eigenlijk ontbijten met noedels + gefermenteerde tofu in chili-olie, omdat het potje dat ik daarvan had eind deze maand op moest volgens de houdbaarheidsdatum. Ik ging echter gierend over mijn nek zodra het deksel eraf ging.. :'( Heb het met drie dichtgeknoopte plastic zakken erom in de container gegooid. }:|

Enfin, het werd een meer Japans ontbijtje:



Sobanoedels in groene thee met sojasaus. Garnering: bosui, klein ei, shichimi en snack-nori. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-02-2014 11:59:57 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_136841988
Oh, en:



Vegan semifreddo (kokosmelk, chocolade, kokosolie, chilipeper en kaneel), met zeezout c_/
Let me see you stripped down to the bone
pi_136841997
Oh. Oh. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_136843082
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh. Oh. :9
Jajaja. Was heel erg lekker. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_136843827
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:08 schreef nijenhuisjeroen het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja, een aantal blaadjes doet een hoop qua smaak en uitstraling ;)
foto? :) ik kan me er weinig bij voorstellen, vandaar ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:09:28 #62
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136858096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:12 schreef minilot het volgende:
Hele ochtend vrij en ik wilde net eigenlijk ontbijten met noedels + gefermenteerde tofu in chili-olie, omdat het potje dat ik daarvan had eind deze maand op moest volgens de houdbaarheidsdatum. Ik ging echter gierend over mijn nek zodra het deksel eraf ging.. :'( Heb het met drie dichtgeknoopte plastic zakken erom in de container gegooid. }:|
Hahahahaha, mietje. _O-

Nee hoor, het meurt ook als de neten.
Zijn maar weinig recepten waarin ik het echt lekker vindt. En dan altijd nog weinig, heel weinig. Half blokje of zo.
pi_137054496
Simpel zondagseten net: plakrijst, broccoli en loeihete geroosterde kippenpootjes:



Toetje was homemade bitterkoekjespudding met friszure saus van ingekookte frambozen (uit de vriezer) en verse vanille.



:9

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:09 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hahahahaha, mietje. _O-

Nee hoor, het meurt ook als de neten.
Zijn maar weinig recepten waarin ik het echt lekker vindt. En dan altijd nog weinig, heel weinig. Half blokje of zo.
Ah! Dus in één keer de hele pot in een koekenpannetje leegkieperen was sowieso geen goed idee? *)
Nou ja, omdat de houdbaarheidsdatum al zo nabij was weer ik niet eens zeker of het spul nog wel in orde was, maar misschien ruikt het van zichzelf al zodanig dat dat lastig te bepalen is..
Binnenkort maar eens een nieuw potje halen dan :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 23 februari 2014 @ 17:16:22 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137054855
Als het niet geopend is geweest was het hoogstwaarschijnlijk nog gewoon goed.
Iemand vertelde me eens 2 keer op hoge poten terug te zijn gegaan naar een toko met zijn potje gefermenteerde tofu en steeds kreeg hij braaf een nieuw potje mee. Tot het kwartje viel dat het dus zo hoort, dat het bedorven lijkt.

Ik zou het gewoon overslaan, Minilot. Zo'n pot, die gaat toch nooit op.
Beter: een keer bij een goede Chinees (Lange muur op kruiskade bijvoorbeeld) vragen of ze waterspinazie met Chinese kaas op de kaart hebben. Dan weet je hoe het hoort te smaken.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:02:38 #65
251095 Purdey
Better off alone..
pi_137099426
Beef rendang



Recept voor de liefhebber, hier:

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/indonesische-rendang
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_137100690
quote:
0s.gif [b]Op
[ afbeelding ]

Toetje was homemade bitterkoekjespudding met friszure saus van ingekookte frambozen (uit de vriezer) en verse vanille.

[ afbeelding ]

:9


Hmmm, dat ziet er jummie uit, heb het boek van janneke phillipi waar het recept uit komt, deze moet maar even bovenaan de lijst denk ik! (Prachtig boek trouwens!)
pi_137118438
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Purdey het volgende:
Beef rendang

[ afbeelding ]

Recept voor de liefhebber, hier:

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/indonesische-rendang
oeh rendang was al een keer langsgekomen hier in huis dat dat geprobeerd moest worden. Maar, 2 centimeter gember?
pi_137132866
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Purdey het volgende:
Beef rendang

[ afbeelding ]

Recept voor de liefhebber, hier:

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/indonesische-rendang
Het resultaat ziet er heerlijk uit hoor, daar niet van, maar een pakje?? :o
Daarom gebruik ik veel liever het rendang recept van RobinOok, kost misschien wat meer moeite, maar is puur natuur en oh zo lekkerrrr c_/

[edit]oke, ik scroll nu pas naar beneden... *schaam :@
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_137156996
Ik bakte vanmorgen van einkorn & spelt een kleine chocoladecake met palmsuikerglazuur en pindastrooisel:



Recept en meer info staat in het baktopic en ik pikte het recept van een FOKker. *)

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Vaseline_ het volgende:

[..]

oeh rendang was al een keer langsgekomen hier in huis dat dat geprobeerd moest worden. Maar, 2 centimeter gember?
Wat is daar gek aan dan?
Let me see you stripped down to the bone
pi_137157811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:48 schreef minilot het volgende:
Wat is daar gek aan dan?
Niks had het verkeerd gelezen (dacht 2 cm van een maatbeker ofzo 8)7 gebruik nooit verse gember) , ga hem vanavond maken maar van ander recept.
  zondag 2 maart 2014 @ 00:46:21 #71
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_137293339
Later vandaag zal ik het uiteindelijke resultaat ook hier plaatsen en hopelijk met een betere foto (zag nu pas op de laptop wat een slechte kwaliteit het is :') ).

Konijn in het zuur, met hetzelfde recept als het zuurvlees maar ipv rundvlees dus met konijnenbouten. Voor het eerst zelf proberen dus ben benieuwd of het gaat lukken. Nu nog even bedenken wat ik erbij ga maken want normaal vind ik het lekkerste om er friet (lekker gemaakt in Ossenwit :9 ) bij te eten maar ik heb zelf geen frituurpan.

吴 曼 迪
pi_137293892
quote:
17s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:46 schreef megamandy het volgende:
Later vandaag zal ik het uiteindelijke resultaat ook hier plaatsen en hopelijk met een betere foto (zag nu pas op de laptop wat een slechte kwaliteit het is :') ).

Konijn in het zuur, met hetzelfde recept als het zuurvlees maar ipv rundvlees dus met konijnenbouten. Voor het eerst zelf proberen dus ben benieuwd of het gaat lukken. Nu nog even bedenken wat ik erbij ga maken want normaal vind ik het lekkerste om er friet (lekker gemaakt in Ossenwit :9 ) bij te eten maar ik heb zelf geen frituurpan.

[ afbeelding ]
Ok ik kom eten, tot zo!
pi_137298320
quote:
17s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:46 schreef megamandy het volgende:
Later vandaag zal ik het uiteindelijke resultaat ook hier plaatsen en hopelijk met een betere foto (zag nu pas op de laptop wat een slechte kwaliteit het is :') ).

Konijn in het zuur, met hetzelfde recept als het zuurvlees maar ipv rundvlees dus met konijnenbouten. Voor het eerst zelf proberen dus ben benieuwd of het gaat lukken. Nu nog even bedenken wat ik erbij ga maken want normaal vind ik het lekkerste om er friet (lekker gemaakt in Ossenwit :9 ) bij te eten maar ik heb zelf geen frituurpan.

[ afbeelding ]
Ben benieuwd. :D Al vind ik zuurvlees echt verschrikkelijk.
pi_137298625
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Purdey het volgende:
Beef rendang

[ afbeelding ]

Recept voor de liefhebber, hier:

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/indonesische-rendang
Dat ziet er echt lekker uit

Ik ben dol op rundvlees :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:49:11 #75
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_137317510
En het resultaat, toch frietjes erbij gemaakt in een wokpannetje. Ben best trots op mijn eerste poging haha. Het vlees viel zo uit elkaar O+



[ Bericht 16% gewijzigd door megamandy op 02-03-2014 18:56:47 ]
吴 曼 迪
  zondag 2 maart 2014 @ 19:13:19 #76
251095 Purdey
Better off alone..
pi_137318433
Chocolade cheesecake mousse

So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_137360002


Karaage (Japanse gefrituurde kip) onigiri en aubergine met misoglazuur.

Die kip is echt super lekker :9~ .
pi_137364097
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:05 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Karaage (Japanse gefrituurde kip) onigiri en aubergine met misoglazuur.

Die kip is echt super lekker :9~ .
Ik dacht ff dat het een toetje was :D Soort pindarotsjes, kokosballetjes en chocoladesaus met witte chocoladesliert erbovenop. Tot ik de aubergine zag :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_137364262
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:15 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik dacht ff dat het een toetje was :D Soort pindarotsjes, kokosballetjes en chocoladesaus met witte chocoladesliert erbovenop. Tot ik de aubergine zag :@
Zou nog best met elkaar kunnen, maar dan zonder de aubergine :D.
pi_137365490
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:18 schreef n0a het volgende:

[..]

Zou nog best met elkaar kunnen, maar dan zonder de aubergine :D.
Ik wilde al 'jummie!' schrijven tot ik de aubergine, en daarna je omschrijving las _O-
Ben gefixeerd op toetjes denk ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_137387647
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Purdey het volgende:
Chocolade cheesecake mousse

[ afbeelding ]
:9
Op dinsdag 3 juni 2014 23:44 schreef xcachet het volgende:
Ben geen historisch wijf ofzo.
pi_137404016
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Purdey het volgende:
Chocolade cheesecake mousse

[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit zeg! Heb je er een recept van? :)
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:06:17 #83
251095 Purdey
Better off alone..
pi_137404918
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 02:05 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit zeg! Heb je er een recept van? :)
Heb ik :) Het bekertje slagroom was bij mij een bekertje van 250 ml

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/chocolade-cheesecake-mousse
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_137407131
Rode bieten risotto met geitenkaas. :9 Het lijkt wel een beetje op witte bonen in tomatensaus. :')

pi_137408023
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Heb ik :) Het bekertje slagroom was bij mij een bekertje van 250 ml

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/chocolade-cheesecake-mousse
Thanks!
pi_137423025


zoetzure roerbak.

kip, gemarineerd in conimex sate marinademix (moet ik nog een eigen variant op verzinnen :@ ), met ui, prei, paprika, chinese kool en knoflook, met een zelfgemaakte zoetzure saus, op een bedje van basmati rijst.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:21:43 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137531249
Wat kan soep toch fucking on-fotogeniek zijn! Zeker als je je toevlucht niet wilt zoeken in kommetjes, bestekjes, servetjes en verweerde planken. :-) Maar goed, hete & zure soep dus: je kunt het zo makkelijk of moeilijk maken als je wilt. Hoewel, echt moeilijk wordt het nooit, behalve dan het voorbereidende werk van snijden en klaar zetten. Lekker door die typische smaak van Chinese, zwarte azijn. Vaak ook te koop in kleine flesjes, dus ben je soepliefhebber: kopen!


Hot and Sour Soup
pi_137531468
Op de 'gewone' foodgawkers site wordt die foto afgekeurd, heur 8-) Niet de juiste hoek, geen mooi kommetje & kleedje. :N

Maar het ziet er overheerlijk uit :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:40:28 #89
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137531975
Ja joh, die "echte foodgawkers" heb ik allllllaaaang opgegeven! Dat probeer ik niet eens meer. ;(
Lang leve Fok, die doen niet zo moeilijk. :+
Of beter gezegd: zolang we maar geloven dat het lekker was. Toch?
pi_137549015
Het ziet er gewoon heerlijk uit hoor, Robin.

Ik vind foodgawkers wel tof, maar ik zal toch nooit aan de voorwaarden kunnen voldoen. :') Ik heb het geprobeerd met deze foto. Totaal niet logisch opgestapeld, houten bodem, opgevouwen bakpapiertje. Bedoel, dat klinkt alsof ze het wel zouden accepteren toch? Maar helaas. ;(

pi_137550053
Ik heb die website opgegeven toen ik van iemand op FOK! las dat haar foto was geaccepteerd, maar dat het gerecht niet te vreten was :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137550430
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Purdey het volgende:
Chocolade cheesecake mousse

[ afbeelding ]
Oeeehhhhh hoe maak je dit?
pi_137555316
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:20 schreef Myraela het volgende:
Het ziet er gewoon heerlijk uit hoor, Robin.

Ik vind foodgawkers wel tof, maar ik zal toch nooit aan de voorwaarden kunnen voldoen. :') Ik heb het geprobeerd met deze foto. Totaal niet logisch opgestapeld, houten bodem, opgevouwen bakpapiertje. Bedoel, dat klinkt alsof ze het wel zouden accepteren toch? Maar helaas. ;(

[ afbeelding ]
Ik vind dat idd ook wel een Foodgawker foto. Stom zeg :S heb het nog niet geprobeerd, maar vind t sowieso lastig mooie foto's maken van eten wanneer t donker is buiten. Je moet natuurlijk licht hebben enzo.. maar ik kan niet gaan koken om 16 uur :p
pi_137584086


Gestoofd buikspek. Had het nog niet eerder gegeten, maar super lekker.
pi_137585322
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Gestoofd buikspek. Had het nog niet eerder gegeten, maar super lekker.
Hmm klinkt heerlijk en ziet er super uit! Heb alleen geroosterd buikspek een keer gemaakt en dat was ook echt heerlijk (jammer dat vriendlief t niks vind)
pi_137586393
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:40 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hmm klinkt heerlijk en ziet er super uit! Heb alleen geroosterd buikspek een keer gemaakt en dat was ook echt heerlijk (jammer dat vriendlief t niks vind)
Ik vind het lastig om een favoriet tussen gestoofd en geroosterd te kiezen. Als hij niet zo van het vet houdt, zou het kunnen dat hij dit ook niks vindt.
pi_137590237
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:18 schreef n0a het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om een favoriet tussen gestoofd en geroosterd te kiezen. Als hij niet zo van het vet houdt, zou het kunnen dat hij dit ook niks vindt.
Het is het vet inderdaad, van z'n ouders mee gekregen denk ik, die wilde het niet eens proberen! 😳

Gelukkig heb ik verder bijna niks te klagen :) kan het een keer maken voor mijn ouders, die smulde ervan!
pi_137612950
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Gestoofd buikspek. Had het nog niet eerder gegeten, maar super lekker.
Gestoofd buikspek, wauw! :o Ik voel de vetrandjes-hatende kleuter in mij rillen van afschuw, maar oooo, wat zou ik dat nu graag lusten! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:40 schreef RobinOok het volgende:
Ja joh, die "echte foodgawkers" heb ik allllllaaaang opgegeven! Dat probeer ik niet eens meer. ;(
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:20 schreef Myraela het volgende:
Ik vind foodgawkers wel tof, maar ik zal toch nooit aan de voorwaarden kunnen voldoen. :')
Ik snap er niks van, ik vind jullie allebei betere foto's maken dan wat ik zo nu en dan op Foodgawkers voorbij zie komen. Krijg je eigenlijk een afwijsreden mee als je foto niet wordt geaccepteerd, of moet je er maar gewoon naar raden?

O, en ik had een hartig voorjaarsontbijtje vanmorgen:



Misoboter, groene asperge en ei.

Ik jaag er momenteel nogal wat pakken miso doorheen, het is echt zo lekker bij belachelijk veel dingen! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_137613347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:15 schreef minilot het volgende:

Ik jaag er momenteel nogal wat pakken miso doorheen, het is echt zo lekker bij belachelijk veel dingen! O+
Vertel! Heb nog flink wat rode miso staan.

Voor Foodgawker helpt het als je foto's in portret schiet. Door de vierkante foto's kan er bij landscape nogal wat vanaf gekapt worden.
pi_137613588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:15 schreef minilot het volgende:
Ik snap er niks van, ik vind jullie allebei betere foto's maken dan wat ik zo nu en dan op Foodgawkers voorbij zie komen. Krijg je eigenlijk een afwijsreden mee als je foto niet wordt geaccepteerd, of moet je er maar gewoon naar raden?

O, en ik had een hartig voorjaarsontbijtje vanmorgen:

[ afbeelding ]

Misoboter, groene asperge en ei.

Ik jaag er momenteel nogal wat pakken miso doorheen, het is echt zo lekker bij belachelijk veel dingen! O+
Composition - too tight. Dat is de reden die ik meestal krijg, en eigenlijk klopt dat ook wel. Zoals n0a zegt, ik maak mijn foto's altijd in landscape en van best dichtbij. Dan word het inderdaad wat krap als je daar een vierkantje van maakt.

Ik ben wel blij nu het weer een aantal dagen wat lichter is. O+ Dat worden weer betere foto's hopelijk. O+

Anyhow, ik deed laatst mee aan een mysterybox challenge onder wat foodbloggers. We hadden de ingrediënten: Makreel, boerenkool, zwarte bonen, mango, cranberry's en Parmezaanse kaas. En daarvan maakte ik deze boerenkool quiche met cranberry's. Het is nog echt lekker ook, ik had het zelf niet verwacht.

  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:26:42 #101
221912 minilot
Nancy boy
pi_137618845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:28 schreef n0a het volgende:

[..]

Vertel! Heb nog flink wat rode miso staan.

Nou ja, met álles! Als marinade voor vis, een schep ervan door een varkensstoof, een likje bij een oude kaas-tosti..

En ook lekker in combinatie met zoet en om dat te bewijzen heb ik zojuist bijzonder smakelijke koekjes gebakken met witte miso en zwarte sesam:



:9
Let me see you stripped down to the bone
pi_137619922
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, met álles! Als marinade voor vis, een schep ervan door een varkensstoof, een likje bij een oude kaas-tosti..

En ook lekker in combinatie met zoet en om dat te bewijzen heb ik zojuist bijzonder smakelijke koekjes gebakken met witte miso en zwarte sesam:

[ afbeelding ]

:9
Nice! En mooie foto :).
pi_137629487
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:17 schreef Myraela het volgende:
Rode bieten risotto met geitenkaas. :9 Het lijkt wel een beetje op witte bonen in tomatensaus. :')

[ afbeelding ]
In eerste instantie dacht ik rauw gehakt te zien :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_137646387
Ik ga even stiekem crossposten vanuit het baktopic. Gewoon omdat ik ze zo cute vind geworden. O+

Deze mini citroen meringue taartjes. O+

pi_137646391
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In eerste instantie dacht ik rauw gehakt te zien :@
Haha, nu je het zegt. :')
pi_137647372
Karbonade met gesauteerde paprika

Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:26 #107
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_137670513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:19 schreef raulbouli het volgende:
Karbonade met gesauteerde paprika

[ afbeelding ]
als ik mn telefoon draai ziet t er lekker uit. :P
pi_137684274
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:39 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

als ik mn telefoon draai ziet t er lekker uit. :P
Sorry, ben niet zo'n foto held
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_137755611
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:16 schreef Myraela het volgende:
Ik ga even stiekem crossposten vanuit het baktopic. Gewoon omdat ik ze zo cute vind geworden. O+

Deze mini citroen meringue taartjes. O+

[ link | afbeelding ]
Wowie. Die ga ik maken. O+

En succes!
pi_137777185
Was eigenlijk niet van plan 'm op de foto te gaan zetten, maar eenmaal aangesneden zag de torta de tres leches die ik maakte er net toch wel lekker uit. :)

Let me see you stripped down to the bone
pi_137800512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:15 schreef minilot het volgende:
Was eigenlijk niet van plan 'm op de foto te gaan zetten, maar eenmaal aangesneden zag de torta de tres leches die ik maakte er net toch wel lekker uit. :)

[ afbeelding ]
Welk recept heb je gebruikt? :@
  zondag 16 maart 2014 @ 18:03:59 #112
221912 minilot
Nancy boy
pi_137807063
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Welk recept heb je gebruikt? :@
:)

Deze:
http://www.cannellavita.com/2014/03/tres-leches-cake.html

..maar dan met een meringuelaagje in plaats van roomkaas-frosting

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 16-03-2014 19:31:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_137926827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:15 schreef minilot het volgende:
Was eigenlijk niet van plan 'm op de foto te gaan zetten, maar eenmaal aangesneden zag de torta de tres leches die ik maakte er net toch wel lekker uit. :)

[ afbeelding ]
Oeh O+
Ik heb al een hele tijd niets meer gebakken, ook niet zo'n goed idee met weight watchers helaas :'( .

Wel heb ik vandaag een crock-pot besteld *O* . Tijd voor pulled pork!
pi_137959513
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:46 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Oeh O+
Ik heb al een hele tijd niets meer gebakken, ook niet zo'n goed idee met weight watchers helaas :'( .
Weggeven! Maakt je mateloos populair bij buren, collegae en schoonzusjes >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_137967839

De caramel slices van mijn vriend. Ik bak ze zelf eigenlijk nooit.
pi_137969377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:26 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
De caramel slices van mijn vriend. Ik bak ze zelf eigenlijk nooit.
Ziet er heerlijk uit!
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:21:31 #117
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_137984968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:26 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
De caramel slices van mijn vriend. Ik bak ze zelf eigenlijk nooit.
Ik heb ze even opgeslagen, op dit moment op dieet, dus zo min mogelijk bakken. Maar deze zien er te lekker uit om niet te proberen in de toekomst.

Edit: En toen zag ik dat de snickerdoodles die al jaren een hit zijn hier op feestjes ook van jouw blog afkomen. Bij deze bedankt!!

[ Bericht 8% gewijzigd door SV-tje op 20-03-2014 22:49:40 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_137986487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:26 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
De caramel slices van mijn vriend. Ik bak ze zelf eigenlijk nooit.
Omg, dat ziet er echt geweldig lekker uit :o ik houd van caramel!
pi_137998153
Dank jullie :). Zal de complimenten doorgeven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:21:51 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_138005143
n0a, ziet er mooi en vooral lekker uit!

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:21 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Edit: En toen zag ik dat de snickerdoodles die al jaren een hit zijn hier op feestjes ook van jouw blog afkomen. Bij deze bedankt!!
Ik verwachtte iets met Snickers erin! :D
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_138021690
Mag ik foto's "jatten" voor de weblog? Beetje zoals ik al hier gedaan had, alleen waren dat geen foto's van FOK!ers :P

(Uiteraard komt de naam van de maker er bij te staan :+ )

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 22:12:31 ]
pi_138021830
Een bronvermelding is niet genoeg bij copyrighted materiaal. Dan altijd om toestemming vragen.
pi_138022367
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:14 schreef n0a het volgende:
Een bronvermelding is niet genoeg bij copyrighted materiaal. Dan altijd om toestemming vragen.
Maar is het copyrighted? Dan zou dat toch expliciet vermeld moeten worden? Het enige wat ik zie is t copyright van FOK! zelf. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 22:26:11 ]
pi_138022449
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar is het copyrighted? Dan zou dat toch expliciet vermeld moeten worden? Het enige wat ik zie is t copyright van FOK! zelf. :P
Dan zul je je toch nog eens in de materie moeten verdiepen...
Mokkel met stuntstok
pi_138022487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:27 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dan zul je je toch nog eens in de materie moeten verdiepen...
Ja ik ben een noob op dat gebied :') :X
pi_138022603
Als je mijn foto's wil gebruiken, dan mag dat van mij overigens gewoon. Zolang je ze maar verwijst naar het bijbehorende artikel, zoals ik in mijn posts ook altijd doe.
pi_138022910
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:30 schreef Myraela het volgende:
Als je mijn foto's wil gebruiken, dan mag dat van mij overigens gewoon. Zolang je ze maar verwijst naar het bijbehorende artikel, zoals ik in mijn posts ook altijd doe.
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 22:37:00 ]
pi_138036420
Ik maakte deze week simpel maar lekker, hummus. :9



En deze empanadas waren ook heerlijk. :9 Al ga ik daarmee nog eens met andere vulling spelen.

pi_138039320
Empanadas zijn zulk lekker voedsel, kan zoveel in *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:16:11 #130
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_138042130


Hier ook nog maar even :9
pi_138047622
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik maakte deze week simpel maar lekker, hummus. :9

[ link | afbeelding ]

En deze empanadas waren ook heerlijk. :9 Al ga ik daarmee nog eens met andere vulling spelen.

[ link | afbeelding ]
Mooie foto's zeg! Met die kikkererwten naast de hummus enzo :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

Hier ook nog maar even :9
Zoals het plaatje! _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_138065689
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

Hier ook nog maar even :9
Picture perfect. :9
pi_138069080
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

Hier ook nog maar even :9
Geweldig, echte lookalikes!
Koekjes met vlieger er in _O-
pi_138071463
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik maakte deze week simpel maar lekker, hummus. :9

[ link | afbeelding ]

En deze empanadas waren ook heerlijk. :9 Al ga ik daarmee nog eens met andere vulling spelen.

[ link | afbeelding ]
Ik ga zo dat recept proberen van de humus :9

De empanadas heb ik gisteren gemaakt, maar alleen gevuld met kip, ui, paprika, nog een soort van groene peper en verder wat kruiden. Het deeg was iig simpel en lekker :9 Ik ben normaliter niet dol op mijn eigen broodjes, maar ik bleef eten. :9
pi_138075494
Naast het spieken hier, ga ik ook maar eens meedoen met eigen dingen posten :P

Deze had ik van de week gemaakt. Was erg lekker!

Zucchini Fries
  zondag 23 maart 2014 @ 18:21:39 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_138081355
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:45 schreef xuryah het volgende:
Naast het spieken hier, ga ik ook maar eens meedoen met eigen dingen posten :P

Deze had ik van de week gemaakt. Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Zucchini Fries
Ziet er goed uit! En groenten in een knapperig laagje zijn altijd ^O^ :9
Welkom en post meeeeeeeerrrr!
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 23 maart 2014 @ 18:23:55 #137
221912 minilot
Nancy boy
pi_138081450
Avondeten, net op:


Kleine, dunne speklapjes, heeeeeeeel lang en heeeeeeeeeeel langzaam gegaard op 100 graden in de oven. Steeds bestreken met een mengsel van honing, hoisinsaus en een beetje sojasaus. :9

Erbij gestoomde prei, venkel, ui en jalapeño met limoen-sesamdressing.

*burp*
Let me see you stripped down to the bone
pi_138087506
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En groenten in een knapperig laagje zijn altijd ^O^ :9
Welkom en post meeeeeeeerrrr!
Dankjewel! :) Ja zeker, binnenkort weer wat andere knapperige groenten uitproberen ;) :D
pi_138088327
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:23 schreef minilot het volgende:
Avondeten, net op:
[ afbeelding ]

Kleine, dunne speklapjes, heeeeeeeel lang en heeeeeeeeeeel langzaam gegaard op 100 graden in de oven. Steeds bestreken met een mengsel van honing, hoisinsaus en een beetje sojasaus. :9

Erbij gestoomde prei, venkel, ui en jalapeño met limoen-sesamdressing.

*burp*
Oeff speklapjes O+ klinkt heel lekker :)

Nog een fotootje van mij dan!


Zweedse gehaktballetjes!
  zondag 23 maart 2014 @ 21:00:08 #140
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138089174

Chawanmushi

Chinese/Japanse, hartige custard. Ik vind dat een van de geilste gerechten ooit, elke keer weer een orgastische ervaring. Maar ik geloof dat de meningen erover verschillen. :s)

Maar het is dus als een creme brulee, zonder de zware vettigheid van room maar licht en luchtig en zacht en yummie. Met garnalen, shiitake of wat je maar lekker vindt. Oh man, wat vind ik dat toch lekker. :-)
pi_138091241
Ik heb geen flauw idee hoe dat smaakt, RobinOok, maar het is een streling voor het oog O+
Eet je dat als nagerecht of als voorafje?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 maart 2014 @ 21:36:09 #142
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_138091968
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chawanmushi

Chinese/Japanse, hartige custard. Ik vind dat een van de geilste gerechten ooit, elke keer weer een orgastische ervaring. Maar ik geloof dat de meningen erover verschillen. :s)

Maar het is dus als een creme brulee, zonder de zware vettigheid van room maar licht en luchtig en zacht en yummie. Met garnalen, shiitake of wat je maar lekker vindt. Oh man, wat vind ik dat toch lekker. :-)
Staat al een tijd op m'n to do list, eens snel op het menu zetten dus! Ziet er ook erg lekker uit
  zondag 23 maart 2014 @ 21:38:53 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138092170
Voorafje, tussengerechtje of lunch, Isabeau.

Maar het is dus echt heerlijk zacht als pudding, maar dan hartig. Je slobbert het zo weg. (die stokjes ernaast slaan dus ook hoegenaamd helemaal nergens op, haha)
Ik hoor nu van alle kanten dat mensen er best aan moesten wennen en sommigen er nog steeds niet aan gewend zijn, maar ja, ik vind het echt uberlekker. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand het niet lekker vindt. Maar dat is dus wel zo, blijkbaar....

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 23-03-2014 23:17:58 ]
pi_138097874
Je hebt me overtuigd, ik ga het ook maken ^O^ En dan maar hopen dat het zo smaakt zoals het hoort te smaken ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 maart 2014 @ 23:02:18 #145
217702 Lonaa
Honger!
pi_138097908
Hier nog iemand die dit wel wil maken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_138111508
Vorige week lekkere ´griekse´ ballen gemaakt :9

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_138111523
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chawanmushi

Chinese/Japanse, hartige custard. Ik vind dat een van de geilste gerechten ooit, elke keer weer een orgastische ervaring. Maar ik geloof dat de meningen erover verschillen. :s)

Maar het is dus als een creme brulee, zonder de zware vettigheid van room maar licht en luchtig en zacht en yummie. Met garnalen, shiitake of wat je maar lekker vindt. Oh man, wat vind ik dat toch lekker. :-)
Klinkt interessant!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_138111596
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:23 schreef minilot het volgende:
Avondeten, net op:
[ afbeelding ]

Kleine, dunne speklapjes, heeeeeeeel lang en heeeeeeeeeeel langzaam gegaard op 100 graden in de oven. Steeds bestreken met een mengsel van honing, hoisinsaus en een beetje sojasaus. :9

Erbij gestoomde prei, venkel, ui en jalapeño met limoen-sesamdressing.

*burp*
ik was nooit zo fan van speklapjes maar vorig jaar hele dunne gegeten die heel knapperig waren, dat was eigenlijk gewoon heel lekker :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_138111777
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:21 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik was nooit zo fan van speklapjes maar vorig jaar hele dunne gegeten die heel knapperig waren, dat was eigenlijk gewoon heel lekker :)
Dat is dan ook de enige juiste manier om :9~ spek :9~ te eten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138111867
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:27 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is dan ook de enige juiste manier om :9~ spek :9~ te eten.
Blijkbaar maar ik kende alleen de jaren tachtig dikke lappen en dus sindsdien nooit meer gegeten want die waren echt vies :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:02:03 #151
221912 minilot
Nancy boy
pi_138154575
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chawanmushi
Chinese/Japanse, hartige custard. Ik vind dat een van de geilste gerechten ooit, elke keer weer een orgastische ervaring
Ha, meer aanbeveling hebben we niet nodig! :D Ik ben razend benieuwd nu. Snel eens maken..

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Blijkbaar maar ik kende alleen de jaren tachtig dikke lappen en dus sindsdien nooit meer gegeten want die waren echt vies :D
Hier hetzelfde :Y
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:04:50 #152
221912 minilot
Nancy boy
pi_138154673
O, en ik maakte iets van kliekjes:



Eerst gisteren mac & cheese met heel veel cheddar en jalapeño's gegeten. Vervolgens het restant daarvan vandaag gepaneerd met panko en gebakken. En opgegeten met kerriemayonaise from scratch
:9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 25-03-2014 14:15:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:26:01 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_138155332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:10 schreef n0a het volgende:
Dank jullie :). Zal de complimenten doorgeven.
Leuk zo met kokos in het koekdeeg! ^O^ Tevens opgeslagen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_138159250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:04 schreef minilot het volgende:
O, en ik maakte iets van kliekjes:

[ afbeelding ]

Eerst gisteren mac & cheese met heel veel cheddar en jalapeño's gegeten. Vervolgens het restant daarvan vandaag gepaneerd met panko en gebakken. En opgegeten met kerriemayonaise from scratch
:9
:9~ moet nog steeds een keer mac & cheese maken. Nog nooit gemaakt of gegeten.
pi_138159318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:26 schreef n0a het volgende:

[..]

:9~ moet nog steeds een keer mac & cheese maken. Nog nooit gemaakt of gegeten.
Staat hier ook al weken op het lijstje. Maar m'n vriend heeft er telkens niet zo'n trek in. ;(

Ziet er goed uit, mini.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:36:52 #156
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_138159688


http://smittenkitchen.com(...)colate-banana-bread/

Lekker :9

Per ongeluk t eerste plakje al op voor de foto :@
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:54:15 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_138162360
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

http://smittenkitchen.com(...)colate-banana-bread/

Lekker :9

Per ongeluk t eerste plakje al op voor de foto :@

Woah, dat is goed donker zeg! :D Het ziet er heel erg chocoladerig uit, gaaf! Lekker ook?
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:24:41 #158
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_138163242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Woah, dat is goed donker zeg! :D Het ziet er heel erg chocoladerig uit, gaaf! Lekker ook?
Ja lekker! Machtig wel :9


Voor de liefhebbers van prachtig eten: http://www.elizabethonfood.com/slideshow/15/2/index.html de lunch voor obama! _O_
pi_138163842
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

http://smittenkitchen.com(...)colate-banana-bread/

Lekker :9

Per ongeluk t eerste plakje al op voor de foto :@

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
pi_138188677
Van gisteren,

Hazelnootschuimgebakje (recept in het baktopic):


En als avondeten een Amerikaanse klassieker: de 'cobb salad:


Van links naar rechts: avocado, bacon, blauwe kaas, tomaat, gegrillde kip en ei. Op een bodem van ijsberg- en veldsla. Vinaigrette en bieslook eroverheen. Was lekker! :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 26-03-2014 12:57:40 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_138193179
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef RobinOok het volgende:
Chawanmushi
Chinese/Japanse, hartige custard.
Ik heb er zojuist mee gelunched! :9



Ik heb helaas nog helemaal geen tijd gehad om boodschappen te doen, laat staan om met de bus naar een toko te gaan, dus ik moest het even doen met wat ik toevallig in huis had. Ik heb heldere groentebouillon van eigen makelij gebruikt en er bovenop ligt jalapeño en een schep vegetarische zeewierkaviaar van Ikea :+

En zalig dat het is! O+ Echt een heel, heel, heel lekkere textuur! :9

Snel nog eens maken dus, maar dan met mirin, dashi en shiitake.
Let me see you stripped down to the bone
pi_138193212
Ook al zo'n plaatje. O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:20:29 #163
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138193289
Prachtig!!! En ik ben blij dat jij de textuur ook heel, heel, heel lekker vindt. :*
pi_138193384
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:20 schreef RobinOok het volgende:
Prachtig!!! En ik ben blij dat jij de textuur ook heel, heel, heel lekker vindt. :*
Ik snap, net als jij, niet dat er mensen zijn die dit niet lekker vinden. Nou ja, of je moet echt een enorme weerstand tegen ei an sich hebben, dan begrijp ik het wel.. Maar verder smaakt het juist heel prettig en makkelijk! Ik durf het iedereen die ik ken wel voor te schotelen hoor..
Ik vermoed dat er hier de komende tijd in elk geval flink wat eieren op deze manier in een stoommandje terecht gaan komen. O+

Bedankt dus! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_138193499
Ik denk dat ik de structuur in combinatie met het hartige wel wennen ga vinden. Maar ik zal het met mijn Hollandse eetgewoontes ook eens uitproberen. Al denk ik dat ik dan iets met kip ga proberen.
pi_138193541
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat ik de structuur in combinatie met het hartige wel wennen ga vinden. .
Denk eraan als een zijdezacht soort omelet! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_138194087
Mini waar blijft dat blog van jou!
pi_138194130
Ehm ja. Nou. Ik heb een domeinnaam geregistreerd (schrokop.nl :+ ) en daar is het vooralsnog op blijven steken. Ik ben een lui varken. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_138194316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:48 schreef minilot het volgende:
Ehm ja. Nou. Ik heb een domeinnaam geregistreerd (schrokop.nl :+ ) en daar is het vooralsnog op blijven steken. Ik ben een lui varken. :')
Wordpress is zo geïnstalleerd en als je niet te veel eisen hebt, kun je ook flink vooruit met een bestaand thema.
pi_138194541
Een bestaand thema gebruiken, daar is geen lol aan (vind ik). Lekker zelf knutselen! Komt heus wel een keer. En op Fok zetten is ook leuk. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:52 #171
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138194745
Welnee joh, gewoon Weaver II installeren en beginnen, daar kun je gaandeweg genoeg aan sleutelen. Content moet je opbouwen!
pi_138210143
Mooi die hartige custards! Ga er binnenkort ook eens een proberen te maken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_138229142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:47 schreef minilot het volgende:
Van gisteren,

Hazelnootschuimgebakje (recept in het baktopic):
[ afbeelding ]

En als avondeten een Amerikaanse klassieker: de 'cobb salad:
[ afbeelding ]

Van links naar rechts: avocado, bacon, blauwe kaas, tomaat, gegrillde kip en ei. Op een bodem van ijsberg- en veldsla. Vinaigrette en bieslook eroverheen. Was lekker! :9
omg!
Mokkel met stuntstok
pi_138229226
Cobb salad ook dit jaar ontdekt en woah, zo lekker!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138254319
Ik moest dit hier posten van Minilot :+

Bonbons van pure chocola met een vulling van ganache met pure chocola en creme de cacao :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:27:09 #176
221912 minilot
Nancy boy
pi_138255782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:26 schreef PdeHoog het volgende:
Ik moest dit hier posten van Minilot :+

[ afbeelding ]
Bonbons van pure chocola met een vulling van ganache met pure chocola en creme de cacao :9
Tof! ^O^
Vond je het leuk om te doen? Moeilijk? Makkelijk? Voor herhaling vatbaar? Heb je een foto van de binnenkant? :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_138256516
Mooie foto's minilot! Wat voor camera gebruik je?
pi_138257061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Tof! ^O^
Vond je het leuk om te doen? Moeilijk? Makkelijk? Voor herhaling vatbaar? Heb je een foto van de binnenkant? :9
Was leuk om te doen. Wel een hoop gedoe. Eerste keer gisteravond en ik was redelijk chaotisch bezig. Volgende keer pas ik de volgorde een beetje aan. Het moeilijkste is nog de chocolade goed tempereren. Dat heb ik nu op gevoel gedaan door 2/3 van de chocola te smelten en daar dan nog 1/3 aan te voegen en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te roeren tot het gesmolten was. Als dat eenmaal goed is, moet je heel snel gaan werken want die chocola koelt als een gek af.

Binnenkort poging 2. En dan met een karamelvulling en een whisky-ganache :9

En een foto van de binnenkant kan ik helaas niet maken. Net geprobeerd maar de chocola breekt helemaal dus je ziet niets meer.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:12:49 #179
221912 minilot
Nancy boy
pi_138257105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:52 schreef regnavetto het volgende:
Mooie foto's minilot! Wat voor camera gebruik je?
Uh, weet ik niet eens precies (ben nu niet thuis). Eentje van Panasonic die volgend mij niet meer dan tweehonderd euro kostte, gewoon zo'n point & click.

Beetje baggerfoto's zijn de meeste qua kleur wel, want 's avonds/einde van de middag op de foto gezet. Ben blij dat de klok verzet wordt: straks weer steeds vaker foto's maken bij daglicht. :) ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:13:50 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_138257134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Was leuk om te doen. Wel een hoop gedoe. Eerste keer gisteravond en ik was redelijk chaotisch bezig. Volgende keer pas ik de volgorde een beetje aan. Het moeilijkste is nog de chocolade goed tempereren. Dat heb ik nu op gevoel gedaan door 2/3 van de chocola te smelten en daar dan nog 1/3 aan te voegen en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te roeren tot het gesmolten was. Als dat eenmaal goed is, moet je heel snel gaan werken want die chocola koelt als een gek af.

Binnenkort poging 2. En dan met een karamelvulling en een whisky-ganache :9

En een foto van de binnenkant kan ik helaas niet maken. Net geprobeerd maar de chocola breekt helemaal dus je ziet niets meer.
Ah ja, temperen. 'Vroeger', als ik in een recept zag staan dat chocolade getemperd moest worden dan dacht ik altijd meteen: laat maar. Maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt draai je je hand er niet meer voor om. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_138257387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja, temperen. 'Vroeger', als ik in een recept zag staan dat chocolade getemperd moest worden dan dacht ik altijd meteen: laat maar. Maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt draai je je hand er niet meer voor om. :Y
Het viel mij 100% mee :Y En je merkt het verschil wel. De onderkant van de bonbon heb ik niet getempereerd en die is zacht. De rest heb ik wel gedaan en die is mooi hard.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_138390223

Hotdog broodjes naar recept van Joy the Baker.

Ga toch op zoek naar een recept, voor nog iets zachtere broodjes.
pi_138397257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:16 schreef n0a het volgende:

Hotdog broodjes naar recept van Joy the Baker.

Ga toch op zoek naar een recept, voor nog iets zachtere broodjes.
_O_ _O_ _O_
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:27:31 #184
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138413064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:16 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Hotdog broodjes naar recept van Joy the Baker.

Ga toch op zoek naar een recept, voor nog iets zachtere broodjes.
Misschien dit recept?
http://uitdekeukenvanarde(...)-witte-broodjes.html
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar in de recensies onder het recept word toch beaamd dat dit echte zachte broodjes zijn :+
Rayen 2½ jaar!
pi_138415375
Kardemommopjes (uit de Volkskrant) gebakken O+

pi_138421399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:27 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Misschien dit recept?
http://uitdekeukenvanarde(...)-witte-broodjes.html
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar in de recensies onder het recept word toch beaamd dat dit echte zachte broodjes zijn :+
Ik ga morgen nog eens kijken bij Levine. Vind het niet zo handig dat er melkpoeder in moet. Heb ook eens haar hamburgerbroodjes geprobeerd voor hotdogs, maar die zijn nog wat steviger.

Zo zacht als puntjes hoeft voor mij ook weer niet trouwens.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:42:24 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_138431878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:16 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Hotdog broodjes naar recept van Joy the Baker.

Ga toch op zoek naar een recept, voor nog iets zachtere broodjes.
Woah, daar klopt wel alles aan: het plastic mandje, papiertje eronder, knalgele mosterd.. Tof! ^O^ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_138541381
Nori sushi (zalm/avocado en tonijn/mais/klein beetje mayo)


Sashimi / rauwkost (zalm, komkommer en avocado)


California (bovenstaande ingrediënten, soms gemengd en met sesamzaadjes)


De tafel :) (later nog aangevuld met een potje groene thee, uiteraard soya-saus, wasabi en wat noedels)
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:07:20 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138552831
Ik vind het er niet heel fotogeniek uit zien, maar het was vast heerlijk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 6 april 2014 @ 12:50:03 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_138565438
Over wel lekker maar niet fotogeniek gesproken..

Een vegan snack:



Pastinaak tot dunne frietjes gesneden, omgehusseld met een mengsel van homemade pindakaas, zeezout en wat zonnebloemolie en vervolgens een half uurtje geroosterd in een hete oven.

(Idee gepikt van blog OhSheGlows)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 6 april 2014 @ 12:55:28 #191
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138565614
En is dat te eten?
  zondag 6 april 2014 @ 13:02:52 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_138565863
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:55 schreef RobinOok het volgende:
En is dat te eten?
Zeer! Pastinaak smaakt natuurlijk zoetig en een beetje anijzig en wordt een tikje nootachtig als je het roostert, en dat laat zit dus prima combineren met pinda en zout.
:9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 6 april 2014 @ 13:07:23 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_138565996
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Kardemommopjes (uit de Volkskrant) gebakken O+

[ afbeelding ]
Oe, dat lijkt me lekker! Ik probeer het weekend door te komen zonder koekjes te bakken, maar kun je me niettemin vertellen wat het recept is? *)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 6 april 2014 @ 14:07:25 #194
221912 minilot
Nancy boy
pi_138568073
Ennnn, omdat het zondag is, gewoon nóg een plantaardige snack gemaakt:



Gefrituurde bloemkoolroosjes (met veel kokos en sesamzaad in het beslag) in hete saus, naar dit recept:
http://www.seriouseats.com/recipes/2013/02/korean-fried-cauliflower-recipe.html

Ik bleek alleen helemaal geen maizena (of rijstbloem of iets vergelijkbaars) meer te hebben, dus ze zijn een pietsje minder luchtig en knapperig dan de bedoeling is. Niettemin hartstikke lekker!
:9
Let me see you stripped down to the bone
pi_138568997
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:07 schreef minilot het volgende:
Ennnn, omdat het zondag is, gewoon nóg een plantaardige snack gemaakt:

[ afbeelding ]

Gefrituurde bloemkoolroosjes (met veel kokos en sesamzaad in het beslag) in hete saus, naar dit recept:
http://www.seriouseats.com/recipes/2013/02/korean-fried-cauliflower-recipe.html

Ik bleek alleen helemaal geen maizena (of rijstbloem of iets vergelijkbaars) meer te hebben, dus ze zijn een pietsje minder luchtig en knapperig dan de bedoeling is. Niettemin hartstikke lekker!
:9
Zo dit ziet er lekker uit! Eet smakelijk :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_138602260
De schuim ijstaart voor mijn moeders verjaardag. Met koffie meringue, vanille slagroom en nougatine. O+


Foto is niet zo bijzonder, maar dit is echt superlekker. :9
  maandag 7 april 2014 @ 14:03:41 #197
425665 TravelRose
Keep on dreaming
pi_138609564


Het ziet er wellicht niet super fotogeniek uit, niet zoals de meeste in dit topic, maar het is een goede poging al zeg ik het zelf.

Het is (knoflook)scampi avocadosalade met cocktailtomaatjes, amandelen en honingmosterd dressing. En een witte toast met roomboter en zeezout. Echt jummie!
pi_138673099
Mmmm.. ik zie weer allemaal lekkere dingen voorbij komen hier! :D

Vandaag zelf een pudding van chiazaad geprobeerd, was lekker!


JamJum - Chiapudding
pi_138732304
Ik heb net vegan en toevallig ook glutenvrije koekies gebakken met een deegje van rijstmeel, amandelmeel, kokosolie en kokosmelk, en daarin dan een vulling van dadels, vanille en mineola:



(Een beetje bleekjes, maar dat hoort zo)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:45 schreef xuryah het volgende:
Vandaag zelf een pudding van chiazaad geprobeerd
Lekker is dat hè? :Y :9
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:32:51 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138795462
Altijd lekker. Broodjes zelfgemaakte filet Americain:


Broodje Filet Americain
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:43:38 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138795645
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:45 schreef xuryah het volgende:
Mmmm.. ik zie weer allemaal lekkere dingen voorbij komen hier! :D

Vandaag zelf een pudding van chiazaad geprobeerd, was lekker!

[ afbeelding ]
JamJum - Chiapudding
Oh, die ga ik ook maken! O+

Heb toch alles in huis :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_138796947

Lavacakejes in de oven





Lavacakeje op het bord
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:03:28 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138796995
Ja, hallo, dat zegt niks zo! Opensnijden en dan een foto maken!
pi_138797109
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:03 schreef RobinOok het volgende:
Ja, hallo, dat zegt niks zo! Opensnijden en dan een foto maken!
Hèhè, ik ga vandaag een nieuwe batch maken
Dan maak ik gelijk even een nieuwe foto met een (ik hoop) nog lopende binnenkant :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_138797763
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:32 schreef RobinOok het volgende:
Altijd lekker.
Mjam Robin! Maar tegenover het smakelijke broodje met vleesprak zet ik dan weer iets dat wederom vegan en glutenvrij is. *)



Rijstbloemtortillas, witte boontjes, in pittig bierbeslag gefrituurde paprika's, gepicklede radijs en jalapeños :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_138801406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Mjam Robin! Maar tegenover het smakelijke broodje met vleesprak zet ik dan weer iets dat wederom vegan en glutenvrij is. *)

[ afbeelding ]

Rijstbloemtortillas, witte boontjes, in pittig bierbeslag gefrituurde paprika's, gepicklede radijs en jalapeños :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:32 schreef RobinOok het volgende:
Altijd lekker. Broodjes zelfgemaakte filet Americain:

[ link | afbeelding ]
Broodje Filet Americain

Ziet er beide lekker uit! :)
pi_138935486
Ochtendsalade:



Ei, boontjes, olijf, ingemaakte radijs en gerookt zeezout :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_138936388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:49 schreef minilot het volgende:
Ochtendsalade:

[ afbeelding ]

Ei, boontjes, olijf, ingemaakte radijs en gerookt zeezout :9
Gebruik je toevallig een foodprocessor om te snijden?
Ik ben nog op zoek naar een goede voor mn werk namelijk!
pi_138936825
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

Gebruik je toevallig een foodprocessor om te snijden?
Ik ben nog op zoek naar een goede voor mn werk namelijk!
Ik heb gewoon een best weg goedkope van Philips, niks bijzonders, maar ik snij er ook voornamelijk kolen mee fijn voor in de coleslaw. :) Voor bijna alles verder gebruik ik een mes, een staafmixer en een vijzel. Ik kan je dus niet echt adviseren, sorry!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 16-04-2014 14:12:09 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_138977791
Lunch zojuist was restjessalade:



Rettich, wortel, Kewpie-mayo, rijstazijn, bosui, peper.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 17 april 2014 @ 14:24:37 #211
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_138978536
Jezus minilot het lijkt wel alsof je alleen mini hoeveelheden konijnenvoer eet.
pi_138979286
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:24 schreef Vaseline_ het volgende:
Jezus minilot het lijkt wel alsof je alleen mini hoeveelheden konijnenvoer eet.
Zit een flinke schep mayo door de salade. En vanavond begin ik aan een lap gerookte wilde zalm van twee kilo. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_138979335
Wat ook scheelt: avondeten doe ik meestal heel laat (uur of half negen, negen uur) en dan is het momenteel toch nog een tikkie te donker voor een frisse foto. }:|
En overdag eet ik nou eenmaal heel weinig. Haal ik 's avonds in. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_138980345
Ik had gisteren als avondeten deze burger. Niet mijn mooiste foto, maar wel verrassend lekker. Terwijl ik er stiekem niet erg veel vertrouwen in had, aangezien het een burger van bruine bonen is. En bruine bonen houd ik eigenlijk niet van.

pi_138980422
Myra, een bonenburger - gaaf! *O*
Ik heb er eigenlijk nog nooit eentje van bruine bonen gemaakt, da's wel een idee. Bleef ie een beetje bij elkaar tijdens het bakken?
Let me see you stripped down to the bone
pi_138980466
Wel nog een vraagje: in de ingredientenlijst staat vegan pesto, maar wat zit daar dan in ter vervanging van de kaas?
Let me see you stripped down to the bone
pi_138980549
Tijdens het bakken wel. Bij het eten vond ik de structuur nog wel erg, ja, als bonen. Zit nog te bedenken hoe ik dat een volgende keer steviger zou maken. Een beetje bite heeft het nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:26 schreef minilot het volgende:
Wel nog een vraagje: in de ingredientenlijst staat vegan pesto, maar wat zit daar dan in ter vervanging van de kaas?
Oh, dat was de "pesto" die ik eerder bij een pasta had gegeten. Geen kaas, basilicum, knoflook, cashewnoten en olijfolie. Daar mistte ik de kaas nog wel.
pi_138980678
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:29 schreef Myraela het volgende:
Tijdens het bakken wel. Bij het eten vond ik de structuur nog wel erg, ja, als bonen. Zit nog te bedenken hoe ik dat een volgende keer steviger zou maken. Een beetje bite heeft het nodig.
Goed leesvoer:
http://aht.seriouseats.com/archives/2012/03/the-food-lab-how-to-make-veggie-vegan-burgers-that-dont-suck.html

Parelgort (pearl barley) of andere stevige granen in je burger zorgen voor de bite die je zoekt. :Y Ga je met alleen bonen en groenten niet voor elkaar krijgen.

Pas je trouwens wel een beetje op? Toen ik vorig jaar de veganchallenge deed en na een maand zonder dierlijke producten 's ochtends voor het eerst weer een stel gepocheerde eieren at, brak ik een kwartier later pardoes mijn kuitbeen in tweeën. ;)

Enfin, terug naar de foto's!
Let me see you stripped down to the bone
pi_138993264
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:24 schreef Vaseline_ het volgende:
Jezus minilot het lijkt wel alsof je alleen mini hoeveelheden konijnenvoer eet.
Zo goed dan? Avondeten:



Een Vietnamese Bánh Mì met een steenovenbaguette van de Lidl (die zijn lekker!), pate, gerookte wilde zalm, komkommer, gepicklede wortel en rettich, vissaus, koriander, mayonaise en srirachasaus.
:9

Burp. Nog anderhalve kilo zalm te gaan.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 19 april 2014 @ 16:18:32 #220
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139044845
Misschien nog wel het leukste van lamsschouder eten: de volgende dag pulled lamb op je boterham :-)


Pulled Lamb sandwich
pi_139045933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo goed dan? Avondeten:

[ afbeelding ]

Een Vietnamese Bánh Mì met een steenovenbaguette van de Lidl (die zijn lekker!), pate, gerookte wilde zalm, komkommer, gepicklede wortel en rettich, vissaus, koriander, mayonaise en srirachasaus.
:9

Burp. Nog anderhalve kilo zalm te gaan.
Heb je alsjeblieft een recept? Lijkt me geweldig om dit te kunnen maken en zou graag mijn familie hier eens mee willen verrassen in een weekend :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:34:03 #222
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139046495
Voila. ;-)
http://www.aziatische-ingredienten.nl/banh-mi-vietnamees-broodje/

Maar dan dus met versgerookte, wilde zalm ipv Vietnamese worst & pate.
pi_139047829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:34 schreef RobinOok het volgende:
Voila. ;-)
http://www.aziatische-ingredienten.nl/banh-mi-vietnamees-broodje/

Maar dan dus met versgerookte, wilde zalm ipv Vietnamese worst & pate.
Super! Ik zal het dan eens met paté en stukken fricandeau proberen :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:04:50 #224
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139055396
Lijkt me helemaal goed! ^O^
Kom je melden of het beviel? Hier of daar...
  maandag 21 april 2014 @ 10:02:53 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_139102698
Ontbijtje van daarnet:



Spekpannekoekies (met rijstbloem), uit de oven. Opgegeten met ahornsiroop en er was flink wat sterke koffie bij.
Het was een beetje laat geworden gisteren. :O Dit helpt!

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:04 schreef RobinOok het volgende:
Lijkt me helemaal goed! ^O^
Kom je melden of het beviel? Hier of daar...
Ja, ben ik ook benieuwd naar! Wij vonden het zelf zo lekker dat we de dag erna exact hetzelfde hebben gegeten. :) Zalm is nu schoon op, helaas.
Let me see you stripped down to the bone
pi_139104045


Kipschnitzels gemaakt, en lekker dat t was :9

[ Bericht 12% gewijzigd door DarkElf op 21-04-2014 12:48:42 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 21 april 2014 @ 12:41:05 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139106461
Indiaas gekruide Biefstuk met Ui

Dit aten wij met kerst en toevallig gisteren weer. Gebaseerd op een Syrisch-Christelijk recept uit Kerala. Alleen vind ik het zonde om biefstuk in reepjes te roerbakken, dus ik bak 'm eerst.

Ik vind het een aanrader. :P
pi_139106872
Ziet er mooi en lekker uit!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_139106923
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:41 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Indiaas gekruide Biefstuk met Ui

Dit aten wij met kerst en toevallig gisteren weer. Gebaseerd op een Syrisch-Christelijk recept uit Kerala. Alleen vind ik het zonde om biefstuk in reepjes te roerbakken, dus ik bak 'm eerst.

Ik vind het een aanrader. :P
klinkt lekker :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_139110782


Red Velvet Cupcakes :9

[ Bericht 9% gewijzigd door Bortecinem op 21-04-2014 15:51:00 ]
  maandag 21 april 2014 @ 17:09:01 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139114315
Ze zien er prachtig uit, maar als het rode biet is, dan sla ik over. :D
pi_139115232
Haha nee, dit is de niet zo traditionele versie met rode kleurstof. :P
  maandag 21 april 2014 @ 20:11:07 #233
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139120841
Oh, dan lussik 'm wel. :9
  maandag 21 april 2014 @ 23:51:58 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139133765
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:09 schreef RobinOok het volgende:
Ze zien er prachtig uit, maar als het rode biet is, dan sla ik over. :D
Lust je helemaal geen nietjes of alleen niet in cupcakes?
Ik heb het nog nooit gegeten en het lijkt me wel grappig, maar ik vind (koude) bietjes en bietensap in ieder geval wel lekker. Kan me bij die gebakjes niet zoveel voorstellen qua 'vies', maar goed, ik heb het dus zelf nog nooit gegeten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:18:17 #235
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139136721
Ik vind biet (vrijwel) nooit lekker.
pi_139148578
Normaal zitten er ook geen bietjes in red velvet :). Vroeger reageerde de cacao anders met een zuur, waardoor de rode kleur meer naar voren kwam. Nu wordt dat met een beetje kleurstof gedaan :).
pi_139155449


Stukjes kipfilet gemarineerd in oestersaus, ketjap manis, beetje chilisaus en zout en peper.
De smaak was alleen niet zo sterk en beetje te lang in de Airfryer laten zitten ;(
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:29:26 #238
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_139160675
quote:
99s.gif Op maandag 21 april 2014 15:24 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]

Red Velvet Cupcakes :9
Zien er prachtig uit! Maar ben vooral benieuwd naar de papieren vormpjes. Waar heb je die vandaan? :)
pi_139175721
Tnx. :9

Heb ze een tijdje terug gekocht bij de Kaufland, in Duitsland. Maar online zullen ze vast ook wel te vinden zijn.
pi_139176079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:33 schreef DarkElf het volgende:
Echt 1 van mijn favorieten op t moment zijn deze pannenkoekjes met bosui en verse kruiden :9~

[ afbeelding ]
Hier krijg ik nooit genoeg van :)
pi_139178584
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:54 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Hier krijg ik nooit genoeg van :)
Ik vind ze ook echt zo lekker. Laatst met veel paksoi, oesterzwammen en taugé gemaakt, yum!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_139179811
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:38 schreef Nezhi het volgende:
[ afbeelding ]

Stukjes kipfilet gemarineerd in oestersaus, ketjap manis, beetje chilisaus en zout en peper.
De smaak was alleen niet zo sterk en beetje te lang in de Airfryer laten zitten ;(
Ze zien er jammergenoeg ook drooggebakken uit -O-
Volgende keer beter.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 23 april 2014 @ 15:58:43 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139183337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:29 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Zien er prachtig uit! Maar ben vooral benieuwd naar de papieren vormpjes. Waar heb je die vandaan? :)
Wilton (offline en online bij taarten/bakkerswinkels goed verkrijgbaar) heeft baking cups die er erg op lijken. Dat is de 'luxe' lijn van hen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 april 2014 @ 15:59:34 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139183362
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze zien er jammergenoeg ook drooggebakken uit -O-
Volgende keer beter.
Airfryer staat bij mij gelijk aan droog gebakken meuk.
Gewoon lekker bakken in de pan :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139185284
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Airfryer staat bij mij gelijk aan droog gebakken meuk.
Gewoon lekker bakken in de pan :9
Heb zo'n ding niet maar bak liever in boter of olijfolie :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_139185954
De dunne stukjes (moet nog oefenen met alles een beetje gelijk snijden :')) waren wat droog, de gewone stukken waren we zacht en mals. Het ziet er inderdaad wel droog uit maar als je het eet valt het wel mee :o Patat ziet er overigens ook voor geen meter uit, maar vind het lekkerder dan patat uit frituurvet.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:22:27 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139185980
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:58 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Heb zo'n ding niet maar bak liever in boter of olijfolie :).
Zou lekker een neutrale olie pakken met die ketjap enzo erbij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 april 2014 @ 17:23:02 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139185993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:21 schreef Nezhi het volgende:
De dunne stukjes (moet nog oefenen met alles een beetje gelijk snijden :')) waren wat droog, de gewone stukken waren we zacht en mals. Het ziet er inderdaad wel droog uit maar als je het eet valt het wel mee :o Patat ziet er overigens ook voor geen meter uit, maar vind het lekkerder dan patat uit frituurvet.
Kan me er oprecht niks bij voorstellen dat het zo lekker is. Lijkt mij saaie meuk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139185996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:21 schreef Nezhi het volgende:
De dunne stukjes (moet nog oefenen met alles een beetje gelijk snijden :')) waren wat droog, de gewone stukken waren we zacht en mals. Het ziet er inderdaad wel droog uit maar als je het eet valt het wel mee :o Patat ziet er overigens ook voor geen meter uit, maar vind het lekkerder dan patat uit frituurvet.
Oja ik was vergeten dat ik er wat olijfolie op had gedaan, gemixed met de marinade
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:29:14 #250
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_139286793
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Wilton (offline en online bij taarten/bakkerswinkels goed verkrijgbaar) heeft baking cups die er erg op lijken. Dat is de 'luxe' lijn van hen.
Thx! :)
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:29:46 #251
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_139286810
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:43 schreef Bortecinem het volgende:
Tnx. :9

Heb ze een tijdje terug gekocht bij de Kaufland, in Duitsland. Maar online zullen ze vast ook wel te vinden zijn.
Heb Duitse familie, gaat goed komen!
  zondag 27 april 2014 @ 17:10:59 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_139309561
Vanmorgen een piepklein deel van de achtertuin ontdaan van onkruid...



..dus aten we vanmiddag een aardappelcurry met zevenblad erin! *)



(+ naanbrood en wat kip voor mijn lief)
Let me see you stripped down to the bone
pi_139311115
Ahh, ziet er zo lekker uit. Curry O+
pi_139321918
Wagyu Burger met homemade bun :D Wat een feest. Klein beetje mosterd en wat ketchup en voor de rest alleen de burger deze keer. Genieten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139323231
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:55 schreef regnavetto het volgende:
Wagyu Burger met homemade bun :D Wat een feest. Klein beetje mosterd en wat ketchup en voor de rest alleen de burger deze keer. Genieten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Homemade bun is mooi!
Toch vind ik em wel wat kaal hoor. Mis een lekkere plak kaas en (gebakken) ui..
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 27 april 2014 @ 22:42:56 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139324975
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:10 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen een piepklein deel van de achtertuin ontdaan van onkruid...

[ afbeelding ]

..dus aten we vanmiddag een aardappelcurry met zevenblad erin! *)

[ afbeelding ]

(+ naanbrood en wat kip voor mijn lief)
Oh gaaf! Daar wil ik wel een receptje van :9

Tuin van huis wat te koop staat hier op de hoek staat helemaal vol zevenblad dus daar kan ik best wat uit jatten _O-
Ik wist helemaal niet dat dat uberhaupt eetbaar was :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139325048
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 22:42 schreef Molo het volgende:

Ik wist helemaal niet dat dat uberhaupt eetbaar was :D
Dat! Onze tuin stond er ook ooit helemaal vol mee.
pi_139335517
Afgelopen weekend ook een homemade burger gemaakt. Broodjes lukken steeds beter.

  maandag 28 april 2014 @ 12:05:33 #259
221912 minilot
Nancy boy
pi_139336213
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 22:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh gaaf! Daar wil ik wel een receptje van :9

Heel simpel!
-> http://www.kayotic.nl/blog/bombay-breakfast-potatoes
..maar dan met een paar handenvol zevenblad in plaats van spinazie. En in tegenstelling tot Kayotic gebruik ik wél graag koriander! :9
Verder dus zelfgebakken naan erbij, met het standaard recept dat ik altijd gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 28 april 2014 @ 12:06:07 #260
221912 minilot
Nancy boy
pi_139336231
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:46 schreef n0a het volgende:
Afgelopen weekend ook een homemade burger gemaakt. Broodjes lukken steeds beter.

[ afbeelding ]
Moooooi! En wat zit je klodder saus er mooi op. ^O^ *)

Heb je ook een foto van het kruim toevallig? Ik vind binnenkanten van broodjes ook altijd wel interessant om te zien. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_139337213
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Moooooi! En wat zit je klodder saus er mooi op. ^O^ *)

Heb je ook een foto van het kruim toevallig? Ik vind binnenkanten van broodjes ook altijd wel interessant om te zien. :+
Hier kun je het een beetje zien. Hier is hij wel nog even aan de binnenkant gegrillt. Ze waren lekker zacht van binnen. Dit keer heb ik broodmeel van een molen hier gebruikt.

  maandag 28 april 2014 @ 13:18:42 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_139338383
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:38 schreef n0a het volgende:

[..]

Hier kun je het een beetje zien. Hier is hij wel nog even aan de binnenkant gegrillt. Ze waren lekker zacht van binnen. Dit keer heb ik broodmeel van een molen hier gebruikt.

[ afbeelding ]
Ah leuk, dank. Ziet er goed luchtig uit zeg!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:49:22 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139388709
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Heel simpel!
-> http://www.kayotic.nl/blog/bombay-breakfast-potatoes
..maar dan met een paar handenvol zevenblad in plaats van spinazie. En in tegenstelling tot Kayotic gebruik ik wél graag koriander! :9
Verder dus zelfgebakken naan erbij, met het standaard recept dat ik altijd gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Thanks! Ik ga ook lekker voor de koriandervrije optie ;)

Met die tweede maak ik sowieso mijn man ook erg blij O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139392947
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:38 schreef n0a het volgende:

[..]

Hier kun je het een beetje zien. Hier is hij wel nog even aan de binnenkant gegrillt. Ze waren lekker zacht van binnen. Dit keer heb ik broodmeel van een molen hier gebruikt.

[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit! :9~ Heb je daar een recept van?
pi_139393697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:00 schreef md89 het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit! :9~ Heb je daar een recept van?
Jep :) http://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/. Dit keer met broodmeel(geen broodmix) gemaakt en bovenop wat maanzaad en versgemalen peper.
pi_139393770
Oops dubbel
pi_139399157
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef n0a het volgende:

[..]

Jep :) http://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/. Dit keer met broodmeel(geen broodmix) gemaakt en bovenop wat maanzaad en versgemalen peper.
Dankje! Die ga ik binnenkort eens maken :9~
  woensdag 30 april 2014 @ 12:32:16 #268
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139408092
Werkt aanstekelijk, foto's van home made hamburgers. :-)
Dus gisteren even langs Turkse supermarkt gegaan, broodje gehaald (of eigenlijk gebietst, want hun broodjes waren op en toen ik dit broodje zag liggen in een mand zei de jongen dat het een afgekeurd broodje was, omdat de vorm niet klopte, dus zei ik "okay, mag ik 'm dan hèbben?". Haha, gratis broodje gescoord *O* )

Anyway, stuk Turkse biefstuk gemalen met mijn porkert. Gemengd met ui, knoflook, peper, zout, worcestersauce, eigeel en scheutje sojasaus, op gebietst broodje met ijsberg sla, tomaat, ui, kewpie en Okonomiyaki saus. Was lekker!

Homemade Burger
pi_139409945
In supermarkten tieven ze het gewoon weg. :{ Tof dat je het kreeg. ^O^

Vanavond de aardappelcurry van minilot proberen. Ben ergg benieuwd. *O*
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_139410076
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
In supermarkten tieven ze het gewoon weg. :{ Tof dat je het kreeg. ^O^

Vanavond de aardappelcurry van minilot proberen. Ben ergg benieuwd. *O*
Probeer eens oreo chocoballetjes
pi_139411991
Scones met Nederlandse clotted cream. Ik ben fan.

  woensdag 30 april 2014 @ 17:01:00 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139417534
De naam Scoontjesroom vind ik wel een behoorlijke :') waardig.

Ziet er wel lekker uit, die burger ook :9

Robin, heb je nog iets van vet naast de eidooier door de burger gedaan? Werd hij zo niet droog?
Ik moet sowieso een vleesmolen hebben, na worst maak workshop tijdje geleden. Zo gaaf om zelf te doen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139418673
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:01 schreef Molo het volgende:
De naam Scoontjesroom vind ik wel een behoorlijke :') waardig.

Ziet er wel lekker uit, die burger ook :9

Robin, heb je nog iets van vet naast de eidooier door de burger gedaan? Werd hij zo niet droog?
Ik moet sowieso een vleesmolen hebben, na worst maak workshop tijdje geleden. Zo gaaf om zelf te doen _O_
Het mag geen clotted cream heten. Het maakt mij niet zo uit wat ze er voor hebben verzonnen.
  woensdag 30 april 2014 @ 17:45:32 #274
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139419074
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:01 schreef Molo het volgende:
Robin, heb je nog iets van vet naast de eidooier door de burger gedaan? Werd hij zo niet droog?
Ik moet sowieso een vleesmolen hebben, na worst maak workshop tijdje geleden. Zo gaaf om zelf te doen _O_
Nope, geen vet. Ik weet dat het niet hoort, maar ik grill 'm kort, dat ie nog rood is, net als wanneer ik het een biefstuk had gelaten en dan heb ik geen vet nodig. Heb ook wel eens riblappen gebruikt, maar ik weet niet wat ik lekkerder vind hoor. Ik vind het wel fijn, een magere burger.

Ik vind vet eigenlijk alleen fijn bij vlees dat lang gaart. Denk ik.
pi_139419374
Robin, kun je een vleesmolen aanraden?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 30 april 2014 @ 18:04:11 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139419624
Ik heb gewoon een oerdegelijke, oerouderwetse porkert. Kleinste model, want ik maak nooit veel tegelijk. Dat gaat prima. Nadeel is dat porkerts al roesten als je ernaar kijkt. En dat vind ik vies. Dus na gebruik was ik 'm meteen af en doe 'm 10 minuten in de oven. Ik denk dat het voor veel mensen teveel werk is, dus echt aanbevelen kan ik het niet. Ik vind het gewoon fijn om te hebben, maar gebruik 'm maar een paar keer per jaar.

Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen.

My Porkert #5 Meat Grinder
pi_139419680
Eh ja, die is dus voor mij niet zo geschikt. Toch bedankt! Ook leerzaam. :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:22:35 #278
217702 Lonaa
Honger!
pi_139463131
Buikspek gisteren ingewreven met 5-spice, peper, zout en suiker.
Vandaag in de oven gedaan, plakje van gesneden en op een gestoomd broodje met hoisinsaus, lente-ui en komkommer.

Sterkheidsbaas van alles.
pi_139478727
Friet van zoete aardappel. O+ Zo vind ik zoete aardappel wel erg lekker. O+

pi_139479057
Drie keer Ottolenghi (uit Plenty): Groene couscous, asperges met mimosa en gekarameliseerde venkel met geitenkaas.



Eens kijken of ik straks nog een foto kan maken van de kaaskoekjes die ik uit een van z'n andere kookboeken heb gemaakt.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:10:00 #281
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139491589
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:05 schreef Myraela het volgende:
Friet van zoete aardappel. O+ Zo vind ik zoete aardappel wel erg lekker. O+

[ link | afbeelding ]
Jaaaa dat heb ik in Berlijn gegeten en wil het echt graag zelf ook eens maken :9 Dat is zoooo lekker :D
吴 曼 迪
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:11:53 #282
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139491651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:43 schreef mjan het volgende:
Drie keer Ottolenghi (uit Plenty): Groene couscous, asperges met mimosa en gekarameliseerde venkel met geitenkaas.

[ afbeelding ]

Eens kijken of ik straks nog een foto kan maken van de kaaskoekjes die ik uit een van z'n andere kookboeken heb gemaakt.
Drie keer genieten! Moet echt weer even ottolenghi uit de kast halen, wat te weinig tijd gehad en deel van de week een zeer beperkte keuken tot m'n beschikking. T is zo heerlijk allemaal!
pi_139492358
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:05 schreef Myraela het volgende:
Friet van zoete aardappel. O+ Zo vind ik zoete aardappel wel erg lekker. O+

[ link | afbeelding ]
Toevallig had ik gisteren ook zoete aardappel, maar dat vond ik wat melig van smaak. Dit lijkt me toch lekkerder!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 mei 2014 @ 17:16:45 #284
207727 Smallish
Kleintje!
pi_139493730
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:05 schreef Myraela het volgende:
Friet van zoete aardappel. O+ Zo vind ik zoete aardappel wel erg lekker. O+

[ link | afbeelding ]
Morgen weer lekker shoppen bij de Sligro. Neem zeker zoete aardappelen mee, lijkt me zo erg lekker! Wat eten jullie hierbij?
Is dat zo?
pi_139499417
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:16 schreef Smallish het volgende:

[..]

Morgen weer lekker shoppen bij de Sligro. Neem zeker zoete aardappelen mee, lijkt me zo erg lekker! Wat eten jullie hierbij?
Ik heb het nu stiekem als lunch op, zonder iets erbij. Normaal denk ik dat ik het zou combineren met een lekker stuk kip en een salade denk ik. :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toevallig had ik gisteren ook zoete aardappel, maar dat vond ik wat melig van smaak. Dit lijkt me toch lekkerder!
Dit was mijn tweede keer zoete aardappel, de eerste keer was gepoft op de barbecue. Dat vond ik toch minder lekker. Ik vond het zoete en melige een beetje apart bij elkaar, uit de oven heb je dat niet zo.
pi_139500785
Ohja, mijn dumplings van gisteren. Niet de mooiste, maar ach, voor een eerste keer. O+



Recept van het deeg komt van aziatische-ingredienten.nl Bedankt Robin, deeg was prima gelukt. O+
pi_139654232


Chocolade fondant. Dit was mijn 2de poging met recept van Jeroen Meus. Eerste poging was met een recept van Heel Holland Bakt. Die was niet zo lekker en ook heel raar geschreven.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:50:05 #288
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139654426
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:43 schreef Myraela het volgende:
Ohja, mijn dumplings van gisteren. Niet de mooiste, maar ach, voor een eerste keer. O+

[ afbeelding ]

Recept van het deeg komt van aziatische-ingredienten.nl Bedankt Robin, deeg was prima gelukt. O+
Hm, ze zien er een beetje aaaaarig uit, zouden we in Brabant zeggen. :-)
Ik wilde eigenlijk al vragen wat het voor moest stellen. Ik dacht even dat je van die doorzichtige harkau dumplings had willen maken. Maar ahum, gewone jiaozi dus. Grappig.

En als ze lekker waren, dan waren ze lekker!

(zag ze nu pas, vrijdag blijkbaar overheen gekeken)
pi_139654818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:43 schreef mjan het volgende:
Drie keer Ottolenghi (uit Plenty): Groene couscous, asperges met mimosa en gekarameliseerde venkel met geitenkaas.

[ afbeelding ]

Eens kijken of ik straks nog een foto kan maken van de kaaskoekjes die ik uit een van z'n andere kookboeken heb gemaakt.
Weleens die aubergine kroketten gemaakt uit Plenty?
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:30:43 #290
221912 minilot
Nancy boy
pi_139655401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:08 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Weleens die aubergine kroketten gemaakt uit Plenty?
Ikke wel en die zijn godallemachtig fantastisch :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:31:48 #291
221912 minilot
Nancy boy
pi_139655441
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:43 schreef Myraela het volgende:
Ohja, mijn dumplings van gisteren. Niet de mooiste, maar ach, voor een eerste keer. O+

[ afbeelding ]

Recept van het deeg komt van aziatische-ingredienten.nl Bedankt Robin, deeg was prima gelukt. O+
Ha! ^O^ Wat zat erin, en hoe heb je ze precies gaar gekregen? Ze zien er namelijk meer gekookt dan gestoomd uit..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:15 #292
221912 minilot
Nancy boy
pi_139655479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:40 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Chocolade fondant. Dit was mijn 2de poging met recept van Jeroen Meus. Eerste poging was met een recept van Heel Holland Bakt. Die was niet zo lekker en ook heel raar geschreven.
Ha, deze loopt goed! :Y Smaakte -ie veel beter dan de eerste versie die je maakte?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:36:05 #293
221912 minilot
Nancy boy
pi_139655581
O, en ik bakte laatst broodjes met rozemarijnpoeder en mascarpone en eidooiers in het deeg:



Kruimfoto:



:9 :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_139655669
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, deze loopt goed! :Y Smaakte -ie veel beter dan de eerste versie die je maakte?
Ja, die andere was heel ei-ig en niet zoet genoeg. Deze zou misschien iets minder zoet kunnen.
pi_139655745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hm, ze zien er een beetje aaaaarig uit, zouden we in Brabant zeggen. :-)
Ik wilde eigenlijk al vragen wat het voor moest stellen. Ik dacht even dat je van die doorzichtige harkau dumplings had willen maken. Maar ahum, gewone jiaozi dus. Grappig.

En als ze lekker waren, dan waren ze lekker!

(zag ze nu pas, vrijdag blijkbaar overheen gekeken)
Ik zal het eens in een restaurant eten om te vergelijken. Het is zo lastig om zelf in te schatten wat "normaal" is als je ze nog nooit op hebt. :@ Maar ze waren lekker. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha! ^O^ Wat zat erin, en hoe heb je ze precies gaar gekregen? Ze zien er namelijk meer gekookt dan gestoomd uit..
Er zit het vlees van een braadworst in, wortel en ui. Gewoon dingen die ik in huis had, wilde vooral het deeg eens proberen. :@ En ze zijn gewoon gekookt, dat stond in het recept. Eerst kwam ik een recept tegen met "gooi er wanneer het kookt een glas water bij, en herhaal dat drie keer telkens als het weer kookt, dan zijn ze gaar." Ik was allang blij dat er bij Robin gewoon een tijdsindicatie stond.
pi_139656186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:08 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Weleens die aubergine kroketten gemaakt uit Plenty?
Ja, zijn lekker! Maar ik houd vooral van Ottolenghi vanwege de uitgesproken smaken, en die moet je natuurlijk niet verwachten bij dat gerechtje.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:01:46 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139656210
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zal het eens in een restaurant eten om te vergelijken. Het is zo lastig om zelf in te schatten wat "normaal" is als je ze nog nooit op hebt. :@ Maar ze waren lekker. :D

[..]
Je kunt ze bij de meeste toko's ook kant-en-klaar uit de diepvries kopen:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/jiaozi-chinese-dumplings/

Die smaken eigenlijk wel zo'n beetje hetzelfde als die in restaurants. Vermoed dat restaurants 9 van de 10 ook gewoon kant-en-klare kopen.

En er zijn 3 manieren om jiaozi klaar te maken:
* Koken in ruim water (shuǐjiǎo, 水餃)
* Stomen (zhēngjiǎo, 蒸餃)
* In een koekenpan bakken (guōtiē, 鍋貼)

Alle drie okay. Al heb ik het idee dat koken het "normaalst" is.
En dat verhaal van die kouwe kopjes die je erbij gooit vind ik ook irritant. Denk dat dat was in de tijd dat er nog geen kookwekkers waren. ;-)
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:06:26 #298
221912 minilot
Nancy boy
pi_139656322
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:01 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja, zijn lekker! Maar ik houd vooral van Ottolenghi vanwege de uitgesproken smaken, en die moet je natuurlijk niet verwachten bij dat gerechtje.
Nou, ik vind 'burned eggplant' anders een knap uitgesproken smaak! Kampvuur in je mond. :) Tevens zit er feta in, en da's flink zilt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_139656650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, ik vind 'burned eggplant' anders een knap uitgesproken smaak! Kampvuur in je mond. :) Tevens zit er feta in, en da's flink zilt.
Ok, wellicht persoonlijk dan. Ik was er niet erg van onder de indruk. Nog steeds wel erg lekker en voor herhaling vatbaar, maar verder niet.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:43:32 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139666369
Wat een mooie en lekker inspirerende foto's :9

Minilot, je broodjes lijken wel een beetje op Lussebollar uit Zweden :)



quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef mjan het volgende:

[..]

Ok, wellicht persoonlijk dan. Ik was er niet erg van onder de indruk. Nog steeds wel erg lekker en voor herhaling vatbaar, maar verder niet.
Zou het kunnen liggen aan het grillen/roosteren van de aubergine? Als die goed "gebrand" is is het zo extreem lekker, maar zo niet, smaakt het veel minder uitgesproken.

Ik ken het recept nog niet maar heb nu het boek voor me liggen op de pagina, dit weekend eens maken :9
Klinkt heerlijk en de aubergines zijn weer goedkoop, dus tijd om alle Ottolenghi aubergine recepten te maken :9

[ Bericht 10% gewijzigd door Molo op 07-05-2014 18:05:47 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139947254


Aardappel/tonijn koekjes, goede manier om een restje aardappelpuree op te maken. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')