Het scheelt veel werk bij het doen van aangifte. Je krijgt ook geen btw terug, maar hoeft ook geen btw af te dragen. Zakelijke rekening hoef ik met zo'n omzet overigens ook niet te hebben. Ik ga de bovenstaande link eens lezen, thanks.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef junkiexp het volgende:
Waarom zou je het niet doen?
Als je het niet doet kan je sowieso wel Ideal betalingen vergeten, wat Ideal accepteert dit niet en je krijgt ook geen zakelijk bankrekening geopend.
Daarnaast betaald je eenmalig een bedrag om te in te schrijven en verder niks, de jaarlijkse bijdrage is vervallen.
Met de Kleine Ondernemers-Regeling (KOR) hoef je ook geen BTW af te dragen, deze mag je zelf toepassen en kijkende naar je verwachte omzet kom je daarvoor in aanmerking.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef exelletor het volgende:
[..]
Het scheelt veel werk bij het doen van aangifte. Je krijgt ook geen btw terug, maar hoeft ook geen btw af te dragen. Zakelijke rekening hoef ik met zo'n omzet overigens ook niet te hebben. Ik ga de bovenstaande link eens lezen, thanks.
iDeal schijnt te kunnen als je een andere partij de betalingen laat aannemen (dus payment service provider -> partij -> jij). Wel een omweg, dus direct via easyideal oid zou wel beter en goedkoper zijn. Ik ga er nog maar een nachtje over slapen, bedankt!quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:53 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Met de Kleine Ondernemers-Regeling (KOR) hoef je ook geen BTW af te dragen, deze mag je zelf toepassen en kijkende naar je verwachte omzet kom je daarvoor in aanmerking.
Daarnaast zou ik wel een KvK-nummer aanvragen, zeker bij een webshop want zoals hierboven al staat kun je geen Ideal-koppeling aanvragen (en ik voorzie nog 100 andere problemen zonder KvK-nummer).
Mailtje sturen aan de klant?quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:07 schreef Morodeepdelver het volgende:
Probleem van de dag:
Bestelling gehad via webshop --> bestelling geleverd met track and trace --> bestelling goed aangekomen op aangegeven adres.
Een week later: Bestelling komt retour bij webwinkel.
Geen mail gehad, geen retourformulier bijgevoegd, geen briefje. Alleen een hoop stickers op het pakketje met: Verkeerd adres, 'Verhuisd' (handgeschreven) én een sticker met 'te kleine brievenbus'.
Hoe dit goed op te lossen als webwinkelier?
Kun je het product weer verkopen of heeft het schade? Is het betaald? Je kunt klant mailen als deze telefonisch niet te pakken te krijgen is. Dan heb je in ieder geval gedocumenteerd dat je je best gedaan hebt. Pro actief crediteren lijkt me een stap te verquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:29 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar het ziet er op dit moment uit alsof de klant geen sjoege geeft...
Bestelling is in zijn geheel betaald, sommige producten zijn op maat geknipt dus moeilijk weer te verkopen, sommige kunnen wel terug de kast in.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:31 schreef Coelho het volgende:
[..]
Kun je het product weer verkopen of heeft het schade? Is het betaald? Je kunt klant mailen als deze telefonisch niet te pakken te krijgen is. Dan heb je in ieder geval gedocumenteerd dat je je best gedaan hebt. Pro actief crediteren lijkt me een stap te ver
Maar normaliter heeft een klant toch ook 14 dagen internetbestellingbedenktijd? Dan kan je dit ook overkomen. Ik zou dezelfde procedure hanteren in de financiële verwerking. Hooguit nu wat meer moeite doen om te achterhalen wat er mis is gegaan, zodat je de klant als klant kunt behouden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:36 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Bestelling is in zijn geheel betaald, sommige producten zijn op maat geknipt dus moeilijk weer te verkopen, sommige kunnen wel terug de kast in.
Ik vraag me nu af in hoeverre ik straks het totale bedrag moet terugbetalen, aangezien ik wel kosten heb gemaakt voor de levering.
Niet bij maatwerk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:38 schreef Coelho het volgende:
Maar normaliter heeft een klant toch ook 14 dagen internetbestellingbedenktijd?
Klopt .quote:
Voor factureren werkt Moneybird heel goed, voor administratie vind ik het toch matig. Ja, voor de BTW aangiftes is het voldoende want die kijken toch naar factuurdatum, maar dan nog kun je niet altijd weten wanneer je wel of niet BTW mag aftrekken. Bovendien zul je voor de inkomstenbelasting aangifte toch een balans en winst- en verliesrekening op moeten stellen, want als je dat adhv zo'n Moneybird administratie gaat doen wordt het heel rommelig. Om dit dan weer uit te besteden aan boekhouder is ook inefficiënt want die moet het dan sowieso weer in zijn administratie zetten. OF het dus zo slim is weet ik niet.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Moneybird is echt baas voor je facturen en btw adminstratie en dan heb je vaak als startende ondernemer als heel veel gedaan.
Pas goed op de nieuwe wetten op het gebied van elektronische diensten en producten (MOSS). Mijn advies is een boekhouder nemen, die heeft z'n eigen software dus heb je dat probleem ook niet. Veel hoeft het niet te kosten want de meeste webwinkel software houden alle cijfers al vrij goed bij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:16 schreef pahlawan het volgende:
Ik wil online wat diensten en producten gaan verkopen. Nu ben ik opzoek naar administratie software er zijn verschillende aanbieders ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is een goede en goedkope oplossing voor een starter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |