abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 februari 2014 @ 14:50:49 #226
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136812247
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:50 schreef Spongeboss het volgende:
Een lange post waarin ik een beetje door-ratel over mijn problemen en hoe ik alles zie, waarin ik mezelf een vraag stel. Gewoon gepost omdat misschien iemand hier wel interesse heeft en er wat op kan aanmerken. Niet verplicht te lezen het is een lang stuk maar mocht je interesse hebben in een bepaalde soort denkwijze van iemand die door zijn stoornis weinig tot heel weinig heeft lees het gerust door.

Beste mensen, ik ga maar eens wat van mijn gedachten delen gezien dit de enige plek is waar dit kan.

De laatste tijd denk ik steeds meer na, en hoe meer ik nadenk hoe duister het wordt. Men zegt dat denken verlichting is, maar er is geen licht te vinden, het is meer alsof je een wenteltrap afgaat en steeds dieper in de duisternis komt.
Heel herkenbaar. Van simpel 'doen' kun je naar mijn idee het makkelijkst gelukkig worden. Je erbij neerleggen dat dingen zijn zoals ze zijn en er geen redenen achter zoeken. Ik kan dat niet. Ik wil het begrijpen.
Wie nadenkt om antwoorden te krijgen, komt enkel verder in twijfel en verwarring. Wie zoekt naar iets moois, vindt meer gruwelijkheden.
quote:
Het leven is nogal een cirkel, en ik besef me dat ik rondjes loop. Maar ik merk dat ik naar de pijpen dans van iets of iemand, misschien dat mijn schizoïde stoornis mij een derde oog heeft gegeven, oftewel ik prik door mensen en relaties door, doordat ik er niets om geef.
Dat is eigenlijk wat iedereen doet. Alleen zien ze het niet. Ze denken dat ze individuen zijn die hun eigen keuzes maken. Maar we houden onszelf voor de gek. Omdat dat makkelijker is. Omdat we alleen gelukkig kunnen zijn wanneer we de waarheid negeren. Op zich is dat niet zo erg.
Degenen die dat niet kunnen, zoals mensen met een stoornis, gaan kritischer kijken. Dat maakt aan de ene kant dat we ongelukkig zijn, anderzijds is het inderdaad een soort 'derde oog'. Het probleem is echter dat je eigenlijk niets kunt veranderen. Ik weet in elk geval niet hoe. Dat is het frustrerende.

Ik geef wél om mensen en relaties. Hoewel ik een afkeer heb van mensen in het algemeen, probeer ik me te richten op individuen. Het geven om iemand, het delen van genot en verdriet, liefde voelen, dat is zoiets moois. En ik denk dat ik wel van geluk mag spreken dat ik daar behoefte aan heb en voldoening uit haal. Het is een houvast. Iets kleins waarop je je kunt richten als je de grip op het leven lijkt te verliezen.

Het lijkt me heel lastig om in jouw situatie te zitten, Spongeboss. Hoewel ik vergelijkbare gevoelens heb naar de maatschappij en ik me dus een heel klein beetje kan voorstellen hoe het is om je zo afgezonderd te voelen, vind ik het heel moeilijk om te bedenken wat jou misschien zou kunnen helpen. Ik zou je graag iets nuttigs willen zeggen, maar weet niets.

quote:
Als de man met heel veel geld die gewoon kan blijven gokken zonder bang zijn te verliezen want wat hij verliest is niets waard voor hem. Op die manier sta ik los van de maatschappij. Wat mij wel uitmaakt zijn mijn eigen belangen.

En ik weet dat ik vroeger het kasten systeem in India maar belachelijk vond. Ik veroordeelde het als iets slechts, en vele waren het daar mee eens. Als ik echter met een kritische blik naar deze maatschappij kijk is er zeer zeker ook een kaste-systeem. De meeste mensen krijgen wel de kans op opleiding, maar er zijn ook dingen zoals capaciteiten, de een is goed in dit de ander in dat. Toch stel ik ben een hele goeie bouwvakker zit ik in een lagere kaste dan bijvoorbeeld een consultant. Terecht? Onterecht? Geen idee, dat is niet aan mij om over te oordelen. Ik voel alleen dat de wereld een soort balkon is met een marmeren gevel maar over die gevel ruikt men de stank van verval.

Als ik dan ook eens mijn mond opentrek snappen mensen niet wat ik bedoelde of waarom ik het gezegd heb. Maar ik besef me heel goed dat dit niet de toekomst is die ik gekozen heb. Niet zo zeer zijn mijn eigen toekomst, of dat ik een stoornis heb etc, maar de wereld in zijn geheel. De meeste lui zeggen dan ook, dat ik daar niet over in moet zetten want ik kan er niets aan doen, maar deze hele gedachtegang is een grote paradox. Ja ik in mijn eentje kan niets doen, maar stel dat de hele wereldbevolking een revolutie start, dan is het zo voorbij. Dat heeft de Franse revolutie dan wel bewezen, maar waar gaat het beginnen?
Hier ben ik het zó mee eens! Dit denk ik ook heel vaak. Het probleem is dat de gewone mensen zich veilig voelen in hun onwetendheid. Je kunt ze er niet van overtuigen dat ze dingen in moeten gaan zien, want ze denken dat ze alles weten en dat het goed is zo. Nu zullen de meesten het erover eens zijn dat de wereld verre van ideaal is en dat er veel dingen veranderd zouden kunnen worden. Maar toch zullen mensen juist bang zijn voor verandering. Dan raken ze hun overzicht kwijt, hun houvast, hun kleine geluk. Zelfs als ze ongelukkig zijn zullen ze veel waarde hechten aan het leven zoals ze dat nu leiden (of lijden). Zelfs als dat kut is, durven ze eigenlijk niet te veranderen. Want het voelt veiliger. En het is makkelijker. Er zullen maar heel weinig mensen zijn met het gevoel niets te verliezen te hebben.

Je kunt er niets aan doen ... dat is niet waar, het is je erbij neerleggen, je ogen sluiten net als de rest. Ik heb soms het gevoel dat het wel kan. Maar hoe? Ik raak compleet in de war als ik erover nadenk. Dan heb ik het gevoel dat ik echt gek word. En dat alles en iedereen tegen mij is.
En wil ik niet eigenlijk gewoon net als de rest worden en een 'normaal' leven leiden? Dat is tenslotte waarvoor ik in therapie ben. Ik ben ook bang dat dat helemaal niet goed is. Je wordt gebrainwasht. Als je ervoor openstaat.
quote:
De laatste revolutie van kracht de oktoberrevolutie die het zelfs naar Duitsland haalde was een grote flop. Maar zelfs in Duitsland gingen de arbeiders de straten op ze hadden niet genoeg geld om te eten, ze waren te veel aan het werken. Altijd aan het werk er was geen tijd om te denken omdat ze altijd te moe waren van het werken. Hun ledematen waren moe, hun toekomst was grim, en waar moesten ze heen waar moesten ze klagen? Ik heb vele boeken gelezen van schrijvers uit deze tijd en als ik een ding begrepen heb dan was het dat de gewone man gebroken was. Kapot gemaakt.
Dat was niet alleen toen, dat gebeurt nog steeds! Gelukkig zijn er regels en zijn de werkomstandigheden over het algemeen (in de westerse wereld) milder dan toen, maar de ongelijkheid blijft. En waarvoor doe je het? Het draait allemaal om smerig geld. En meelopen. Niet anders durven denken.
quote:
Mensen vandaag zien het niet meer ze zeggen dat we het geluk in onze hand hebben. Ze zeggen dat het leven een geschenk is, een vrucht die je moet plukken iets dat je zelf maakt.
Het wordt gezegd, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die dat echt geloven. Ze willen het geloven, proberen dat, liegen zichzelf voor maar ergens weten we allemaal wel dat het leven een vloek is en geen geschenk.
Ik geloof echter wel, dat tot een bepaalde hoogte het geluk in eigen hand ligt. Als je ervoor kiest om je ogen te sluiten voor al het duistere in de wereld en je je alleen bezighoudt met het mooie, oftewel tegen jezelf liegt, kun je gelukkig worden.
Verder voelen mensen zich gelukkig als ze iets doen voor een ander. Dat is heel goed, alleen richten ze zich dan zo erg op het kleine leed waaraan ze werken dat ze het veel grotere vergeten. Ook dat is liegen om jezelf tevreden te houden.
quote:
Hou je aan de regels en we worden allemaal astronaut, dokter of zelfs president. Zo werkt het niet, mensen als mij liggen voor ze het weten in een geperste kersenhouten kist, zonder dat iemand nog weet wie ik was of wat ik precies deed in mijn leven. Dat komt omdat ik schizoïde ben niet veel contacten zal hebben en de contacten die ik heb of eerder dan mij gaan of misschien dat iemand op de begrafenis komt. Niemand zal hem regelen in ieder geval, in het nieuws lees je vaak dat ze iemand dood vinden het begint te stinken etc. Zo zal het mij ook verlopen, niet dat ik dat erg ga vinden of dat ik daar nu over nadenk en erover huil. Het zal zo zijn en ik heb daar vrede mee.

Waar het mij om gaat is dit, en dit alleen. Ik zie mensen hier hard proberen beter erop vooruit te gaan, beter in de maatschappij te passen, ik respecteer dat. Alleen als ik naar mezelf kijk, zie ik dat ik niet vooruit wil gaan.
Je wilt niet in de maatschappij passen omdat je dan net zo 'dom' en blind wordt als de rest. Daar kan ik me in vinden. Echter, als je in je eentje toch niets kunt veranderen en de rest niet bereid is mee te doen, wat is er dan mis met je conformeren? Waarom zou je dan niet gewoon egoïstisch zijn en je op jezelf richten en meedoen met de rest? Als je alleen dan, als je dingen gaat negeren, gelukkig kan worden, waarom niet? Daarom sta ik altijd in dubio over of ik wil veranderen of niet. Of therapie het juiste is. En of ik wel of niet gelukkig wil en kan worden.
quote:
Geld is een wapen geworden dat je in je zak steekt, maar ik hoef enkel genoeg om te overleven, ik hoef geen medelijden, geen compassie, geen mensen om mij heen. Alles wat ik nodig heb is een zak met geld genoeg om te overleven. De wereld heeft het me echter onmogelijk gemaakt, van een uitkering kun je niet leven en ik zou ook niet perse willen teren op het geld dat andere mensen verdienen. Maar zelf ik zelf zou ook niets willen verdienen. Op dat punt moet je noodgedwongen een zwerver worden, en ik heb daar over nagedacht met niets over de straten dwalen. Het zal niet prettig worden met mijn ziekte, geweld van jongere die het leuk vinden een zwerver neer te stampen al die onzin.

Ik vraag me serieus af wat er te behalen valt in het leven, als het relatie aspect weg valt, als je als mens jezelf hoog kunt houden zonder contacten zonder mensen zonder dat alles. Aristoteles zei:
Man is by nature a social animal; an individual who is unsocial naturally and not accidentally is either beneath our notice or more than human. Society is something that precedes the individual. Anyone who either cannot lead the common life or is so self-sufficient as not to need to, and therefore does not partake of society, is either a beast or a god. ”

Een God ben ik zeker niet, dus de tweede optie rest. Ben ik dan een beest, die leeft in deze maatschappij van mensen? Is het leven voor mij dan een kooi waarin ik niet gelukkig kan worden? Zou ik liever met andere soortgenoten ergens in een wei rondlopen, bessen plukken en verzamelen een speer maken of vallen zetten om eens een konijn of zwijn te doden, zodat ik dat kan opeten samen met mijn kameraden?

Tja wat zal het zijn?
Wat het leven jou te bieden heeft kan alleen jijzelf beantwoorden. Het hoeft maar iets heel kleins te zijn.
Waarom weet je zeker dat je niet God bent? Ik denk vaak dat er een reden van buitenaf is dat ik ongelukkig ben. Ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt, dat de tijd dringt, dat het mijn verantwoordelijkheid is om datgene te gaan zien waarvoor iedereen zijn ogen sluit, dat ik de oplossing moet bedenken, dat er een grote onthulling moet gaan komen, dat de tijd dringt. Dat daar mijn onrust vandaan komt, en niet gewoon van mijn onzekerheid en lastige jeugd en serotoninetekort. Ik raak hier erg van in de war omdat ik het niet kan begrijpen.

Ik geloof eerder dat je een God bent dan een beest. De mens is een beest. Een walgelijk wezen. Is het niet zo dat alle mensen opgesloten zitten in een kooi en wij degenen zijn die op zoek moeten naar de sleutel? Dat we daarom dit gevoel hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 17-02-2014 15:01:02 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_136817022
Even een korte reactie op bovenstaande. Heb t globaal proberen te lezen (concentratie tralala)

Mijn gevoel mbt het leven is mooi te omschrijven met t volgende: stel dat er echt wezens uit een ander zonnestelsel komen en die willen ons leren kennen. Is er iets waar ik als mens trots op ben? Dan kan ik wel wat opnoemen: kunst, muziek, elkaar liefhebben en voor elkaar zorgen. Er is dus meer dan geld en hebzucht. Alleen hebben de meesten dat nog niet ontdekt. En de natuur zit ook vol met mooie dingen.

Dus ik pas me aan in de maatschappij om te overleven (parttime werken voor geld om van te leven) en voor de rest ben ik bezig met muziek en kunst. Ik maak dingen die ik wil maken, en of mensen t mooi vinden is niet van belang.

(verder gaan vandaag al mn triggers af, dus in mn hoofd gaat t ff wat minder lekker)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:46:49 #228
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136831718
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:50 schreef kuolema het volgende:

[quote] Heel herkenbaar. Van simpel 'doen' kun je naar mijn idee het makkelijkst gelukkig worden. Je erbij neerleggen dat dingen zijn zoals ze zijn en er geen redenen achter zoeken. Ik kan dat niet. Ik wil het begrijpen.
Wie nadenkt om antwoorden te krijgen, komt enkel verder in twijfel en verwarring. Wie zoekt naar iets moois, vindt meer gruwelijkheden.
Ja het is een wenteltrap die naar beneden gaat. Omdraaien gaat niet meer, te diep is te diep, te donker is de donker.
quote:
Dat is eigenlijk wat iedereen doet. Alleen zien ze het niet. Ze denken dat ze individuen zijn die hun eigen keuzes maken. Maar we houden onszelf voor de gek. Omdat dat makkelijker is. Omdat we alleen gelukkig kunnen zijn wanneer we de waarheid negeren. Op zich is dat niet zo erg.
Degenen die dat niet kunnen, zoals mensen met een stoornis, gaan kritischer kijken. Dat maakt aan de ene kant dat we ongelukkig zijn, anderzijds is het inderdaad een soort 'derde oog'. Het probleem is echter dat je eigenlijk niets kunt veranderen. Ik weet in elk geval niet hoe. Dat is het frustrerende.

Ik geef wél om mensen en relaties. Hoewel ik een afkeer heb van mensen in het algemeen, probeer ik me te richten op individuen. Het geven om iemand, het delen van genot en verdriet, liefde voelen, dat is zoiets moois. En ik denk dat ik wel van geluk mag spreken dat ik daar behoefte aan heb en voldoening uit haal. Het is een houvast. Iets kleins waarop je je kunt richten als je de grip op het leven lijkt te verliezen.

Het lijkt me heel lastig om in jouw situatie te zitten, Spongeboss. Hoewel ik vergelijkbare gevoelens heb naar de maatschappij en ik me dus een heel klein beetje kan voorstellen hoe het is om je zo afgezonderd te voelen, vind ik het heel moeilijk om te bedenken wat jou misschien zou kunnen helpen. Ik zou je graag iets nuttigs willen zeggen, maar weet niets.
Ja maar als mensen zich voor de gek houden omdat het makkelijker is, dan waar zijn die, die de moeilijke weg pakken. Zijn die gewoon allemaal ongelukkig geworden?
Overigens heb ik geen afkeer van mensen maar ik heb ze niet nodig qua dagelijkse contacten. Gewoon op het internet wat posten is mij prima, dat is genoeg zo. Maar als je ze niet zo nodig heb ga je zien wat voor een gekkigheid het allemaal is. Mensen die elkaar vertrouwen om daarna het vertrouwen in elkaar te verliezen door een roddel. Zonen die hun eigen vader aangeven bij de nazi’s in de tijd van wereld oorlog 2 zodat zij het bedrijf kunnen krijgen. Het is ziek. Ik haal er geen houvast uit helaas, met sociale contacten krijg ik alleen problemen en onvrede.
Ja dit is ook mijn probleem. Ik heb mensen niet zo nodig, Ook geen behoefte eraan dan valt dat stukje houvast weg. Ben ik dan een monster die op naar de afgrond loopt?

quote:
Hier ben ik het zó mee eens! Dit denk ik ook heel vaak. Het probleem is dat de gewone mensen zich veilig voelen in hun onwetendheid. Je kunt ze er niet van overtuigen dat ze dingen in moeten gaan zien, want ze denken dat ze alles weten en dat het goed is zo. Nu zullen de meesten het erover eens zijn dat de wereld verre van ideaal is en dat er veel dingen veranderd zouden kunnen worden. Maar toch zullen mensen juist bang zijn voor verandering. Dan raken ze hun overzicht kwijt, hun houvast, hun kleine geluk. Zelfs als ze ongelukkig zijn zullen ze veel waarde hechten aan het leven zoals ze dat nu leiden (of lijden). Zelfs als dat kut is, durven ze eigenlijk niet te veranderen. Want het voelt veiliger. En het is makkelijker. Er zullen maar heel weinig mensen zijn met het gevoel niets te verliezen te hebben.

Je kunt er niets aan doen ... dat is niet waar, het is je erbij neerleggen, je ogen sluiten net als de rest. Ik heb soms het gevoel dat het wel kan. Maar hoe? Ik raak compleet in de war als ik erover nadenk. Dan heb ik het gevoel dat ik echt gek word. En dat alles en iedereen tegen mij is.
En wil ik niet eigenlijk gewoon net als de rest worden en een 'normaal' leven leiden? Dat is tenslotte waarvoor ik in therapie ben. Ik ben ook bang dat dat helemaal niet goed is. Je wordt gebrainwasht. Als je ervoor openstaat.
Het is een probleem, een groot probleem dat mensen bang zijn om dat overzicht kwijt te raken. En jij hebt misschien nog het gevoel te verliezen ik niet zo zeer. Het enige waar ik bang voor ben is pijn, de rest boeit me niet meer. Geloof me maar ik ga niet opzettelijk iets doen wat mij schade kan berokkenen, gekke dingen zeg maar. Of in mezelf snijden, maar ik heb zo niet veel te verliezen tot niets. Laatst wilde een makker met me afspreken om dat kut spel met hem te spelen ik had hem bijna gestuurt ‘flikker toch op met die onzin.’ Maar besloot het maar niet te doen omdat hij dan weer wat terug zou sturen en je dan zo’n discussie krijgt daar had ik geen zin in. Ik ben echter niet bang om wat dan ook te verliezen want ik heb niets te verliezen misschien mijn vrijheid, een slaaf zou ik nooit willen worden, gemarteld ook niet. Maar de maatschappij jaagt me nu richting het slaven leven.

En ja therapie ik wil het je niet tegenmaken noch andere hier in het topic, maar ik heb er vaak over nagedacht en ik kan zien hoe het een grote leugen is. Dingen als schema’s zoeken en dan als een robot vinden welk schema je nu in werking hebt gesteld en dan gelijk de route te veranderen. Als ik naar mensen kijk maken ze in een relatie ruzie over wie gelijk heeft, in mijn geval zou ik mijn partner gewoon gelijk geven, om er maar van af te zijn. Geloof me mensen zijn niet normaal. En therapie is inderdaad een soort brainwashing om jou zo goed mogelijk klaar te stomen voor de maatschappij. Op mij werkt geen therapie mijn stoornis laat dat niet toe. Ik trek me zometeen een fles whiskey open en dat is het dan voor mij. Wees altijd kritisch, denke altijd goed na. De psychische wereld werkt niet zoals ze moet, ze kan mensen als mij niet helpen en andere worden volgestopt met medicatie en of mooie praatjes. Natuurlijk doen ze ook wel goede dingen, maar daar moet je achter staan als persoon. Krijg je het gevoel dat ze je brainwashen is het niet goed natuurlijk.

Als mens heeft iedereen een eigen verantwoordelijk ik weet precies wanneer mijn stoornis mij iets laat doen en soms beheers ik het soms laat ik het gewoon, dat is aan mij. Ik heb dat inzicht.
quote:
Dat was niet alleen toen, dat gebeurt nog steeds! Gelukkig zijn er regels en zijn de werkomstandigheden over het algemeen (in de westerse wereld) milder dan toen, maar de ongelijkheid blijft. En waarvoor doe je het? Het draait allemaal om smerig geld. En meelopen. Niet anders durven denken.
Dit is wellicht het grootste probleem ja, je zou bijna zeggen dat onze aderen zijn gemaakt van geld, en dat ons hart muntjes erdoorheen schiet. Ik snap wel waarom er geld is als ik een schoenmaker ben en ik wil een huis kopen kan ik niet zeggen hier heb je 100 paar schoenen. Dus ik zou die schoenen verkopen en dan een huis kopen, en dan kan de maker van het huis dat geld weer investeren in eten of wat hij wilt. Echter is het probleem dat geld verschillende waardes heeft gekregen en het niet meer lokaal is etc. En alles en iedereen moet winst maken.

quote:
Het wordt gezegd, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die dat echt geloven. Ze willen het geloven, proberen dat, liegen zichzelf voor maar ergens weten we allemaal wel dat het leven een vloek is en geen geschenk.
Ik geloof echter wel, dat tot een bepaalde hoogte het geluk in eigen hand ligt. Als je ervoor kiest om je ogen te sluiten voor al het duistere in de wereld en je je alleen bezighoudt met het mooie, oftewel tegen jezelf liegt, kun je gelukkig worden.
Verder voelen mensen zich gelukkig als ze iets doen voor een ander. Dat is heel goed, alleen richten ze zich dan zo erg op het kleine leed waaraan ze werken dat ze het veel grotere vergeten. Ook dat is liegen om jezelf tevreden te houden. [quote]
Ja geloof daar is al veel mee geëxperimenteerd door de tijden heen. En ja je hebt het in eigen hand maar soms niet. Mij lukt het niet zoals andere te leven naar de club te gaan chickies te hosselen het snelle leven te leiden. Geld verdienen, hoeren neuken, zuipen met vrienden, mij lukt dat niet. Ik ben zo geworden als ik ben door mijn leven en dat pad.
Je wilt niet in de maatschappij passen omdat je dan net zo 'dom' en blind wordt als de rest. Daar kan ik me in vinden. Echter, als je in je eentje toch niets kunt veranderen en de rest niet bereid is mee te doen, wat is er dan mis met je conformeren? Waarom zou je dan niet gewoon egoïstisch zijn en je op jezelf richten en meedoen met de rest? Als je alleen dan, als je dingen gaat negeren, gelukkig kan worden, waarom niet? Daarom sta ik altijd in dubio over of ik wil veranderen of niet. Of therapie het juiste is. En of ik wel of niet gelukkig wil en kan worden.

quote:
Nee ik vind het niet erg dat ze dom en blind zijn, dat vind ik pas op het moment dat ik anders denk. Waarom ik zo denk weet ik niet, mijn levenspad wellicht, mijn stoornis. Doordat ik veel observeer. Ik richt me ook veelal op mijzelf. Een ander zal ik helpen als ik het een goede zaak vind, soms spreek ik ook met mensen op het internet geef ik adviezen ontvang ik adviezen. Help ik iemand als dat nodig is, maar veelal let ik op mezelf ik ga niets doen waarmee ik mezelf in een ongunstige situatie plaats. Zo zal ik nooit therapie volgen om mijzelf te veranderen in iets waar ik niet achter sta dat is het niet waard. Als je zelf wilt veranderen moet je het doen, ik zou mijn persoonlijkheid bijvoorbeeld willen veranderen. Nu ben ik een open boek eigenlijk, door mijn eerlijkheid. Liever veel liever zou ik zo iemand zijn die niet te lezen is. Waar niemand wat van weet, en die dat zo houdt. Maar goed ik ben wat ik ben, en nu ik meer schizoïde ben geworden zal ik ook wel een raar figuur worden die niet te lezen is. Of je wilt veranderen is totaal aan jou, en jou alleen. Je zou het niet moeten doen voor die of wat dan ook.
[quote]

Wat het leven jou te bieden heeft kan alleen jijzelf beantwoorden. Het hoeft maar iets heel kleins te zijn.
Waarom weet je zeker dat je niet God bent? Ik denk vaak dat er een reden van buitenaf is dat ik ongelukkig ben. Ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt, dat de tijd dringt, dat het mijn verantwoordelijkheid is om datgene te gaan zien waarvoor iedereen zijn ogen sluit, dat ik de oplossing moet bedenken, dat er een grote onthulling moet gaan komen, dat de tijd dringt. Dat daar mijn onrust vandaan komt, en niet gewoon van mijn onzekerheid en lastige jeugd en serotoninetekort. Ik raak hier erg van in de war omdat ik het niet kan begrijpen.

Ik geloof eerder dat je een God bent dan een beest. De mens is een beest. Een walgelijk wezen. Is het niet zo dat alle mensen opgesloten zitten in een kooi en wij degenen zijn die op zoek moeten naar de sleutel? Dat we daarom dit gevoel hebben?
Het leven heeft mij mooie dingen te bieden, natuur etc. Alleen de connectie daarmee, is weg omdat alles vol gebouwd is in Amerika kun je nog wasberen in de tuin zien etc. In bepaalde gebieden is heel veel natuur te vinden. Haha een boek dat ik ooit las had een karakter, die zelfmoord pleegde om te bewijzen dat hij God zou worden. Hij had een vage theorie met dat God niet bestond en dat mensen niet vrijwillig willen sterven, dus zou hij vrijwillig sterven zou hij dat patroon doorbreken en God worden.

De reden van buitenaf kan ik goed op in gaan na lang denken vandaar ook een latere reactie, zijn al mijn problemen die ik ooit gehad heb problemen die de maatschappij op mij gegooid heeft. Zou ik niets hoeven en kunnen doorleven zoals ik nu doe, zouden er geen problemen zijn. Ik ga pas depressief worden of naar de fles grijpen als ik nadenk over opleidingen, werk, etc. Dan word ik flink misselijk ervan, niet dat ik lui ben. Eerder de mensen die op me afkomen etc, de dommigheid de sleur van elledag. Kon ik gewoon thuis werken was het een minder groot probleem. Stel ik kon schrijver worden en ik zou gewoon genoeg verdienen om te kunnen leven zou het mij prima zijn maar ik wil niet naar buiten. En dat zorgt nu voor problemen en als je dan een behandelaar hebt die van mening is dat iedereen dagbesteding nodig heeft dan kan je je beter laten uitschrijven. Dat is mijn conclusie. Maar een ding is zeker ik ben niet ongelukkig vanwege mezelf. Nee vanwege de buitenwereld wat zij van mij verlangen en willen.

Verder zou ik er niet te veel over denken wat jij doet is denk ik een soort vorm van teveel denken, denken dat er een antwoord is. Wellicht is dat er niet, en er zijn veel mensen vóór jou die dat geprobeerd hebben misschien succesvol misschien niet. Maar zelfs als er een waarheid is zou ik er niet teveel over nadenken bijvoorbeeld toen Galileo zei dat de aarde rond was, toen heeft hij dat gauw terug genomen. Waarom? Simpel ze hadden hem anders dood gemaakt voor hekserij of zo de waarheid is het niet waard om te sterven en teveel mensen die de waarheid brachten zijn voor gek verklaard. Laat dat maar stil zitten.

[/quote]
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:48:29 #229
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136831792
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:50 schreef zomertje het volgende:
Even een korte reactie op bovenstaande. Heb t globaal proberen te lezen (concentratie tralala)

Mijn gevoel mbt het leven is mooi te omschrijven met t volgende: stel dat er echt wezens uit een ander zonnestelsel komen en die willen ons leren kennen. Is er iets waar ik als mens trots op ben? Dan kan ik wel wat opnoemen: kunst, muziek, elkaar liefhebben en voor elkaar zorgen. Er is dus meer dan geld en hebzucht. Alleen hebben de meesten dat nog niet ontdekt. En de natuur zit ook vol met mooie dingen.

Dus ik pas me aan in de maatschappij om te overleven (parttime werken voor geld om van te leven) en voor de rest ben ik bezig met muziek en kunst. Ik maak dingen die ik wil maken, en of mensen t mooi vinden is niet van belang.

(verder gaan vandaag al mn triggers af, dus in mn hoofd gaat t ff wat minder lekker)
Mooie gedachten, in mijn geval zou ik met de vreemdelingen mee willen, in de hoop dat ze meer kennis hebben en mij dat kunnen leren wat ik wil leren. Maar verder niets. Toch vind ik het mooi dat jij positiviteit eruit kan halen, en sterkte met je problemen!
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136835767
Als schizoïde persoon kan ik me heel goed vinden in de posts van SpongeBoss. Ik geef geen fuck om geld, geen fuck om carrière, geen fuck om prijzen, etc. Het doet met niets. Het boeit me gewoon niet. Deze op geld gestructureerde en materialistisch ingestelde "samenleving" (Nee, we leven niet samen) kan de pot op! Een dikke middelvinger naar alles! Mij niet ondersteunen toen ik sociale problemen begon te hebben, mij volledig cluster A laten worden (Ja, dat groeit! Je krijgt het niet zomaar.) en nu wordt er zeker van mij verwacht dat ik de verkankerde kutsamenleving ga ondersteunen??? Vergeet dat maar! Ik ga net genoeg doen om mezelf te ondersteunen en de rest van mijn tijd en moeite stop ik in The Venus Project. Zoals Fresco al zei "The shit's got to go!".
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 18 februari 2014 @ 01:42:31 #231
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136836314
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Als schizoïde persoon kan ik me heel goed vinden in de posts van SpongeBoss. Ik geef geen fuck om geld, geen fuck om carrière, geen fuck om prijzen, etc. Het doet met niets. Het boeit me gewoon niet. Deze op geld gestructureerde en materialistisch ingestelde "samenleving" (Nee, we leven niet samen) kan de pot op! Een dikke middelvinger naar alles! Mij niet ondersteunen toen ik sociale problemen begon te hebben, mij volledig cluster A laten worden (Ja, dat groeit! Je krijgt het niet zomaar.) en nu wordt er zeker van mij verwacht dat ik de verkankerde kutsamenleving ga ondersteunen??? Vergeet dat maar! Ik ga net genoeg doen om mezelf te ondersteunen en de rest van mijn tijd en moeite stop ik in The Venus Project. Zoals Fresco al zei "The shit's got to go!".
Lig nu in bed, was wat aan het lezen de cluster A ligt dicht bij elkaar blijkt misschien wel dichter dan ik had gedacht. Zou ik het magisch denken ontwikkelen ben ik ook vast alle drie. Maar nu momenteel kan ik de realiteit nog zien. Echter heb ik gelezen en ik vat het kort samen misschien dat je je hierin kan vinden.

Een normaal persoon heeft zijn zelf. Hij maakt dingen mee praat met mensen alles wordt gereflecteerd aan de zelf wat elkaar versterkt als een spiegel.

De schizoide persoon heeft geen echt besef van zelf. Hij voelt of ervaart een valse zelf en al zijn interactie raakt gereflecteerd door middel van die valse zelf die tussen ervaringen en de echte zelf in liggen. Hierdoor is alles wat een schizoide persoon doet een bijdrage aan het valse zelf en dus raakt hij op die manier zijn ware zelf meer en meer kwijt totdat hij lucht wordt. Dit is het grote probleem.

Nu hangt de schizoide zwaar naar zelf destructie omdat als hij alles terug brengt naar leegte hij verder kan bouwen. Hij ziet liefde dus ook als iets slechts niet voor zichzelf maar ook voor andere. Hij gaat zich dus afsluiten van alles en niets meer wíllen. Uiteindelijk is het een psychische zelfmoord om zichzelf te beschermen, en dat is een stuk moeilijker dan jezelf de keel doorsnijden zegt de auteur.

Ben benieuwd wat jij ervan vind zal morgen stukken van de exacte tekst overschrijven of scannen.zal morgen ook op je reactie reageren! Mobiel is dat een hel.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136839564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Als schizoïde persoon kan ik me heel goed vinden in de posts van SpongeBoss. Ik geef geen fuck om geld, geen fuck om carrière, geen fuck om prijzen, etc. Het doet met niets. Het boeit me gewoon niet. Deze op geld gestructureerde en materialistisch ingestelde "samenleving" (Nee, we leven niet samen) kan de pot op! Een dikke middelvinger naar alles! Mij niet ondersteunen toen ik sociale problemen begon te hebben, mij volledig cluster A laten worden (Ja, dat groeit! Je krijgt het niet zomaar.) en nu wordt er zeker van mij verwacht dat ik de verkankerde kutsamenleving ga ondersteunen??? Vergeet dat maar! Ik ga net genoeg doen om mezelf te ondersteunen en de rest van mijn tijd en moeite stop ik in The Venus Project. Zoals Fresco al zei "The shit's got to go!".
Ik hoop dat je ooit zal inzien dat je niet iedereen de schuld kan geven van jouw slechte ervaringen in het verleden. Er zijn echt ook goede mensen op de wereld.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:05:52 #233
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136841381
Goeie mensen zijn zeldzaam als ik bij hem in de buurt woonde ging ik hem wat companie bezorgen. Maar ik woom ver weg en voor mij is Comp een gelijkgestemde. Maar er zijn goeie mensen de meeste kunnen echter niet helpen en het merendeel van mensen die niet helpen zijn groter dan die wat het wel doen. Met andere woorden ze zijn er wel maar hebben weinig tot geen invloed. Daardoor zijn ze er ook weer niet. Alsof het een god is waar je tot bid en die nooit antwoord.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136841568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ooit zal inzien dat je niet iedereen de schuld kan geven van jouw slechte ervaringen in het verleden. Er zijn echt ook goede mensen op de wereld.
De goede mensen zijn sterk in de minderheid. Er zijn alleen maar kleine groepen beschaafde mensen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:05 schreef Spongeboss het volgende:
Goeie mensen zijn zeldzaam als ik bij hem in de buurt woonde ging ik hem wat companie bezorgen. Maar ik woom ver weg en voor mij is Comp een gelijkgestemde. Maar er zijn goeie mensen de meeste kunnen echter niet helpen en het merendeel van mensen die niet helpen zijn groter dan die wat het wel doen. Met andere woorden ze zijn er wel maar hebben weinig tot geen invloed. Daardoor zijn ze er ook weer niet. Alsof het een god is waar je tot bid en die nooit antwoord.
+1
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_136860208
Fuck, ik had een heel verhaal getypt maar toen viel internet weg :(
Ik ben hier sinds gisterochtend en damn wat is dit anders dan een crisisopname zeg. Ik ben gelukkig niet de enige die gisteren begonnen is, zijn nog 2 anderen gisteren gestart. Maar 1 daarvan is hier voor de tweede keer, dus dat is toch anders.
Ik ben echt doodop van alle nieuwe indrukken en van gewoon de hele dag actief bezig zijn. Heeft ook heel veel invloed op mn diabetes, zit constant te laag waardoor het nog eens extra vermoeiend voor me is.

Er zijn ook echt superveel (ongeschreven) regels, waar ik nog geen weet van heb. Heb al een paar keer gehad dat ik ergens op gewezen werd dat ik iets deed wat niet mag. Dat vind ik wel moeilijk, meteen komt dat "faalgevoel" weer boven, terwijl ik rationeel wel kan bedenken dat het heel normaal is dat ik na 2 dagen nog niet alles kan weten.
Vanmiddag tijdens PMT "over de streep" gedaan, vast wel bekend van het tv-programma. Maar dan worden er dus allerlei vragen gesteld en als het op jou van toepassing is moet je dus "over de streep" naar de andere kant lopen. Zaten simpele vragen tussen, maar ook erg confronterende. 1 vraag had ik het wel erg lastig mee, niet om te beantwoorden, maar om de gedachten die er gelijk bij kwamen, Heb dat wel aan kunnen geven, al heb ik niet echt mijn echte gevoel al kunnen uiten. Maar daar heb ik nog een heel jaar voor om dat te leren ;)

Gisteravond ook al meteen met mijn groep gekookt (chicken tonght) en vanavond afwassen (=vaatwasser inpakken en pannen afwassen) En met 27 man is dat best veel werk dus ;)
Ik kijk nu iig al weer uit naar half 10, want dan mag ik naar bed. En hopelijk slaap ik vannacht beter dan afgelopen nacht, want ondanks dat ik doodop was, heb ik niet echt goed geslapen. Was al om half 6 wakker. Dus ben echt doodop. Ik hoop dat ik snel een beetje een ritme heb gevonden hier.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:49:13 #236
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136867756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:04 schreef Sylvana het volgende:
Fuck, ik had een heel verhaal getypt maar toen viel internet weg :(
Ik ben hier sinds gisterochtend en damn wat is dit anders dan een crisisopname zeg. Ik ben gelukkig niet de enige die gisteren begonnen is, zijn nog 2 anderen gisteren gestart. Maar 1 daarvan is hier voor de tweede keer, dus dat is toch anders.
Ik ben echt doodop van alle nieuwe indrukken en van gewoon de hele dag actief bezig zijn. Heeft ook heel veel invloed op mn diabetes, zit constant te laag waardoor het nog eens extra vermoeiend voor me is.

Er zijn ook echt superveel (ongeschreven) regels, waar ik nog geen weet van heb. Heb al een paar keer gehad dat ik ergens op gewezen werd dat ik iets deed wat niet mag. Dat vind ik wel moeilijk, meteen komt dat "faalgevoel" weer boven, terwijl ik rationeel wel kan bedenken dat het heel normaal is dat ik na 2 dagen nog niet alles kan weten.
Vanmiddag tijdens PMT "over de streep" gedaan, vast wel bekend van het tv-programma. Maar dan worden er dus allerlei vragen gesteld en als het op jou van toepassing is moet je dus "over de streep" naar de andere kant lopen. Zaten simpele vragen tussen, maar ook erg confronterende. 1 vraag had ik het wel erg lastig mee, niet om te beantwoorden, maar om de gedachten die er gelijk bij kwamen, Heb dat wel aan kunnen geven, al heb ik niet echt mijn echte gevoel al kunnen uiten. Maar daar heb ik nog een heel jaar voor om dat te leren ;)

Gisteravond ook al meteen met mijn groep gekookt (chicken tonght) en vanavond afwassen (=vaatwasser inpakken en pannen afwassen) En met 27 man is dat best veel werk dus ;)
Ik kijk nu iig al weer uit naar half 10, want dan mag ik naar bed. En hopelijk slaap ik vannacht beter dan afgelopen nacht, want ondanks dat ik doodop was, heb ik niet echt goed geslapen. Was al om half 6 wakker. Dus ben echt doodop. Ik hoop dat ik snel een beetje een ritme heb gevonden hier.
Die ongeschreven regels klinken nogal vrij kloten. Bah wat haat ik dat soort dingen. Ik wens je echter het beste. Doe het rustig aan en volg je hart, kijk of het wat voor je is. En doe gewoon je best en wees ook niet bang eens de brui eraan te geven of te zeggen waar het op staat. Je faalt immers niet, je faalt pas als je als een schoothondje doet wat ander willen.

Houdt ruggengraat doe je best en het beste!
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:14:12 #237
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136869175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:04 schreef Sylvana het volgende:
Fuck, ik had een heel verhaal getypt maar toen viel internet weg :(
Ik ben hier sinds gisterochtend en damn wat is dit anders dan een crisisopname zeg. Ik ben gelukkig niet de enige die gisteren begonnen is, zijn nog 2 anderen gisteren gestart. Maar 1 daarvan is hier voor de tweede keer, dus dat is toch anders.
Ik ben echt doodop van alle nieuwe indrukken en van gewoon de hele dag actief bezig zijn. Heeft ook heel veel invloed op mn diabetes, zit constant te laag waardoor het nog eens extra vermoeiend voor me is.

Er zijn ook echt superveel (ongeschreven) regels, waar ik nog geen weet van heb. Heb al een paar keer gehad dat ik ergens op gewezen werd dat ik iets deed wat niet mag. Dat vind ik wel moeilijk, meteen komt dat "faalgevoel" weer boven, terwijl ik rationeel wel kan bedenken dat het heel normaal is dat ik na 2 dagen nog niet alles kan weten.
Vanmiddag tijdens PMT "over de streep" gedaan, vast wel bekend van het tv-programma. Maar dan worden er dus allerlei vragen gesteld en als het op jou van toepassing is moet je dus "over de streep" naar de andere kant lopen. Zaten simpele vragen tussen, maar ook erg confronterende. 1 vraag had ik het wel erg lastig mee, niet om te beantwoorden, maar om de gedachten die er gelijk bij kwamen, Heb dat wel aan kunnen geven, al heb ik niet echt mijn echte gevoel al kunnen uiten. Maar daar heb ik nog een heel jaar voor om dat te leren ;)

Gisteravond ook al meteen met mijn groep gekookt (chicken tonght) en vanavond afwassen (=vaatwasser inpakken en pannen afwassen) En met 27 man is dat best veel werk dus ;)
Ik kijk nu iig al weer uit naar half 10, want dan mag ik naar bed. En hopelijk slaap ik vannacht beter dan afgelopen nacht, want ondanks dat ik doodop was, heb ik niet echt goed geslapen. Was al om half 6 wakker. Dus ben echt doodop. Ik hoop dat ik snel een beetje een ritme heb gevonden hier.
Leuk dat je een update geeft :) Heel intensief allemaal zeg... Wat vind je van je kamergenoot?
En wat voor ongeschreven regels zijn dat? En inderdaad, hoe kun jij er nou van weten als niemand het je heeft verteld? Ik hoop voor je dat je vannacht beter zult slapen.
Hoe laat moet je opstaan 's ochtends?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_136869641
Dankjewel Spongeboss :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef kuolema het volgende:

[..]

Leuk dat je een update geeft :) Heel intensief allemaal zeg... Wat vind je van je kamergenoot?
En wat voor ongeschreven regels zijn dat? En inderdaad, hoe kun jij er nou van weten als niemand het je heeft verteld? Ik hoop voor je dat je vannacht beter zult slapen.
Hoe laat moet je opstaan 's ochtends?
Mijn kamergenootje is een meisje van net 18. Klikt het op zich wel mee, alleen gaat zij pas heel laat naar bed en is ze nogal actief. Maar ze snurkt gelukkig niet ;)

En ongeschreven regels zijn bijvoorbeeld pas sloffen aan na de koffie/thee 's avonds, overdag niet whatsappen, chatten, bellen, geen eigen drinken bij de maaltijden/koffie-/theemomenten, geen brood mogen pakken/smeren voordat er moment stilte is geweest (niet eten vind ik logisch).
Nouja allemaal kleine dingetjes dus waar ik nog achter moet komen.
Ontbijt is om kwart voor 8 's ochtends, therapie begint om 9 uur. Als je 2 minuten te laat bent gaat de hele therapie voor niemand door.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:29:41 #239
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136870125
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel Spongeboss :)

[..]

Mijn kamergenootje is een meisje van net 18. Klikt het op zich wel mee, alleen gaat zij pas heel laat naar bed en is ze nogal actief. Maar ze snurkt gelukkig niet ;)

En ongeschreven regels zijn bijvoorbeeld pas sloffen aan na de koffie/thee 's avonds, geen eigen drinken bij de maaltijden/koffie-/theemomenten, geen brood mogen pakken/smeren voordat er moment stilte is geweest (niet eten vind ik logisch).
Nouja allemaal kleine dingetjes dus waar ik nog achter moet komen.
Ontbijt is om kwart voor 8 's ochtends, therapie begint om 9 uur. Als je 2 minuten te laat bent gaat de hele therapie voor niemand door.
Wow dat klinkt wel streng allemaal zeg! Wat een hel zou ik dat vinden. Word je wakker door je kamergenoot? Dat lijkt me wel lastig als je zo moe bent.
Wat doe je nu dan tot half 10? Behalve fokken. Mag je niet eerder naar bed of zo?

Nog 1 minuut :)
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:35:25 #240
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136870435
Succes morgen en slaap lekker Sylvana :*
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_136872842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wow dat klinkt wel streng allemaal zeg! Wat een hel zou ik dat vinden. Word je wakker door je kamergenoot? Dat lijkt me wel lastig als je zo moe bent.
Wat doe je nu dan tot half 10? Behalve fokken. Mag je niet eerder naar bed of zo?

Nog 1 minuut :)
Ja is wel streng, maar anders word het ook wel een zooitje natuurlijk.

Ja word er wel wakker van. Vind het ook echt niks om een kamer te moeten delen. Maarja pas in ontslagfase mag je eigen kamer en dat duurt nog ff :P

Je mag idd niet eerder naar bed dan half 10. Heb ff voetbal gekeken nog en net ff met vriendlief gebeld O+

Dankjewel en jij ook vast slaap lekker!
pi_136873282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:04 schreef Sylvana het volgende:
Er zijn ook echt superveel (ongeschreven) regels, waar ik nog geen weet van heb. Heb al een paar keer gehad dat ik ergens op gewezen werd dat ik iets deed wat niet mag. Dat vind ik wel moeilijk, meteen komt dat "faalgevoel" weer boven, terwijl ik rationeel wel kan bedenken dat het heel normaal is dat ik na 2 dagen nog niet alles kan weten.
Leuk dat je al zo snel een up-date geeft :)

Blijf dat laatste nog zeker een aantal weken tegen jezelf zeggen Sylvana, het hoort erbij en niemand verwacht nog iets van je, eerst maar even wennen en tot bedaren komen.

Wel zorgelijk dat de diabetes niet meewerkt, krijg je daar wel goede begeleiding bij? anders toch even vragen of er een arts ingeschakeld kan worden hierbij.
Het helpt nogal bij de therapie wanneer je je lichamelijk in orde voelt dus let ook op je lichaam hoor.

Succes weer w/
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:17:42 #243
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136876708
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wow dat klinkt wel streng allemaal zeg! Wat een hel zou ik dat vinden. Word je wakker door je kamergenoot? Dat lijkt me wel lastig als je zo moe bent.
Wat doe je nu dan tot half 10? Behalve fokken. Mag je niet eerder naar bed of zo?

Nog 1 minuut :)
Ik ook. Waarschijnlijk zouden ze me plat moeten gooien met medicatie omdat ik in opstand kom. Dat van die sloffen vind ik persoonlijk de grootste onzin die God onder de zon heeft. Dat moment stilte, tja ok religieuze redenen of even iedereen de tijd geven om te zitten... Prima, maar als iedereen zit moet je toch gewoon je brood kunnen pakken. :')

Maja wel complimenten voor Sylvana dat ze zoiets kan trekken! Hou goeie moed, en hou vol.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De goede mensen zijn sterk in de minderheid. Er zijn alleen maar kleine groepen beschaafde mensen.

[..]

+1
Vandaag afspraak gehad bij mijn behandelaar.
10 minuten over tijd roept hij me naar binnen, het was druk en hectisch zei hij. Hij grapte 'laat ik maar niet erbij zeggen dat ik maar tot half... tijd heb. Het was 10 op toen hij me naar binnen riep. :') 20 minuten lang heeft hij dus even met me gepraat of is kort de betere term?

Conclusie tja jongen dat je geen identiteit voelt en dat je gestrest voelt of voelt dat er iets van jou in je dood gaat/afsterft als je meedoet in de maatschappij tja... Daar kom je wel overheen!

Als ik dan zeg dat ik het zo zie dat de schizoïde persoon zich los van de maatschappij maakt door niets meer te willen roept hij dat iedereen de maatschappij nodig heeft.

Tja was zijn conclusie we gaan je behandeling snel afsluiten zodat je niet te afhankelijk wordt, we zorgen dat je een studie gaat doen of werken of vrijwilligers-werk en dan sluiten we het af.

Prachtig wat een hulp, wat een hulp. Ik zou nog meer hebben aan een Italiaan die alleen Italiaans spreekt en verder niets. Die zou me nog meer kunnen helpen.

Ik ben het daarom nu ook wel streng met jou eens, fuck deze klote samenleving en al die klootzakken die over straat lopen. Ik doe niets meer voor ze verdomme, ze rijden in limousines en ik word als een hond tegen de muur gezet, alleen knallen ze me niet af om kogels te besparen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Spongeboss op 18-02-2014 23:23:15 ]
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136881789
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:23 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Leuk dat je al zo snel een up-date geeft :)

Blijf dat laatste nog zeker een aantal weken tegen jezelf zeggen Sylvana, het hoort erbij en niemand verwacht nog iets van je, eerst maar even wennen en tot bedaren komen.

Wel zorgelijk dat de diabetes niet meewerkt, krijg je daar wel goede begeleiding bij? anders toch even vragen of er een arts ingeschakeld kan worden hierbij.
Het helpt nogal bij de therapie wanneer je je lichamelijk in orde voelt dus let ook op je lichaam hoor.

Succes weer w/
Dankjewel. En nee ik kan dit zelf wel uitzoeken qua diabetes. Gewoon regelmatig meten en steeds wat minder spuiten tot ik goed kom te zitten. Maar is idd wel fijner als dat ook gewoon goed gaat en ik mn energie gewoon voor de therapie kan gebruiken :)

Straks naar de huisarts toe. Word echt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Krijg zelfs een hartfilmpje! Moet daardoor wel eerder bij een blok weg en mis het begin van een ander blok. Maarja dat moet maar voor een keer.

Heb vannacht al wel beter geslapen, dus dat is wel fijn :)
pi_136882601
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel. En nee ik kan dit zelf wel uitzoeken qua diabetes. Gewoon regelmatig meten en steeds wat minder spuiten tot ik goed kom te zitten. Maar is idd wel fijner als dat ook gewoon goed gaat en ik mn energie gewoon voor de therapie kan gebruiken :)

Straks naar de huisarts toe. Word echt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Krijg zelfs een hartfilmpje! Moet daardoor wel eerder bij een blok weg en mis het begin van een ander blok. Maarja dat moet maar voor een keer.

Heb vannacht al wel beter geslapen, dus dat is wel fijn :)
Goed dat je alweer beter geslapen hebt......dat wennen is gewoon een vervelende periode.
pi_136883566
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:24 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Goed dat je alweer beter geslapen hebt......dat wennen is gewoon een vervelende periode.
Ja precies. Net hadden we doelenbespreking. Zou van 9 tot kwart over 10 duren. Maar na 20 minuten liep iemand huilend weg en aangezien ze niet binnen 2 minuten terugkwam was de therapie afgelopen. Beetje zonde dus...
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:25:27 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_136883930
jezusmina wat een flauw gedoe dat de hele therapie niet doorgaat als iemand 2 minuten te laat is of meer dan 2 minuten weg blijft.
als je dus naar de wc moet stopt het ook ofzo?
Ik begrijp best dat er, om te zorgen dat er niet teveel geklooid wordt, regels moeten zijn en gevolgen moeten zitten aan te laat komen, maar dit soort dingen vind ik een beetje lagere school gedoe.

maargoed, daar heb jij niets aan dat ik dat vind ;)
Ik hoop dat je snel kunt wennen en ik vind het inderdaad ook fijn om al een update van je te krijgen. ik dacht gisterochtend nog aan je en vroeg me af hoe het ging :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_136885038
Die strengheid zal nodig zijn en ook al lijkt het kinderachtig, het is nodig om een groep te vormen een groep die kan samenwerken. De persoon die dit nu heeft aangericht zal proberen het de volgende keer langer vol te houden niet te emotioneel te worden (zie het als een leermoment voor de hele groep)

Maar goed het zou pas wat zijn als alles van het begin af aan al op rolletjes loopt........... O-)

:)
pi_136885868
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:17 schreef Spongeboss het volgende:

Vandaag afspraak gehad bij mijn behandelaar.
10 minuten over tijd roept hij me naar binnen, het was druk en hectisch zei hij. Hij grapte 'laat ik maar niet erbij zeggen dat ik maar tot half... tijd heb. Het was 10 op toen hij me naar binnen riep. :') 20 minuten lang heeft hij dus even met me gepraat of is kort de betere term?

Conclusie tja jongen dat je geen identiteit voelt en dat je gestrest voelt of voelt dat er iets van jou in je dood gaat/afsterft als je meedoet in de maatschappij tja... Daar kom je wel overheen!

Als ik dan zeg dat ik het zo zie dat de schizoïde persoon zich los van de maatschappij maakt door niets meer te willen roept hij dat iedereen de maatschappij nodig heeft.

Tja was zijn conclusie we gaan je behandeling snel afsluiten zodat je niet te afhankelijk wordt, we zorgen dat je een studie gaat doen of werken of vrijwilligers-werk en dan sluiten we het af.

Prachtig wat een hulp, wat een hulp. Ik zou nog meer hebben aan een Italiaan die alleen Italiaans spreekt en verder niets. Die zou me nog meer kunnen helpen.

Ik ben het daarom nu ook wel streng met jou eens, fuck deze klote samenleving en al die klootzakken die over straat lopen. Ik doe niets meer voor ze verdomme, ze rijden in limousines en ik word als een hond tegen de muur gezet, alleen knallen ze me niet af om kogels te besparen.
Wat een slechte behandelaar. Je komt er wel overheen. Ik hoop wel dat je ooit milder wordt tegen de gemiddelde mens, want er zit in de kern veel goedheid in. Maar ik vind ook dat ze je moeten helpen om te gaan functioneren in een voor jou aanvaardbare vorm.

Ik ken iemand die door zijn autisme moeite heeft met mensen. Hij woont straks in t bos bij een camping in een zelfingericht soort legercabineding. Lekker kipjes om zn huisje en zijn eigen ding doen. Voor hem een aanvaardbare manier om deel te zijn van een samenleving en toch ook weer niet.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_136885878
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Net hadden we doelenbespreking. Zou van 9 tot kwart over 10 duren. Maar na 20 minuten liep iemand huilend weg en aangezien ze niet binnen 2 minuten terugkwam was de therapie afgelopen. Beetje zonde dus...
Lastig hoor, die regeltjes. Ik weet niet of het bij mij zou werken, ik heb ook wegren neigingen. Maarja, dat is ook het ontwijkende denk ik.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')