abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164266331
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Beide geen KPN dochter, dus je zit goed ;). Overigens is Fiber niet duur, je krijgt nl heel veel voor wat je betaald. Kost wel veel geld, subtiel verschil :P
True true. Ik heb ook nooit klachten (op hun communicatie soms na), dus vandaar dat ik het er wel voor over heb.
pi_164266417
Ik zit bij KPN maar ik twijfel of ik zal overstappen naar een andere provider.

Ik wil heel graag live voetbal blijven ontvangen, maar mijn ervaringen met Ziggo in het verleden zijn niet best, en daarnaast zie ik op tegen de hele rompslomp van het overstappen.

Bovendien zit ik ook met mijn sim-only abo bij KPN en ben ik zodoende goedkoper uit. Als ik overstap wordt mijn sim-only abonnement namelijk duurder (omdat ik KPN-compleet voordeel heb).

Ik verwacht dat op termijn KPN en Fox er wel uitkomen, en in de tussentijd probeer ik wel via illegale streams te kijken. Of ouderwets, via Radio Rijnmond. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164266456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zit bij KPN maar ik twijfel of ik zal overstappen naar een andere provider.

Ik wil heel graag live voetbal blijven ontvangen, maar mijn ervaringen met Ziggo in het verleden zijn niet best, en daarnaast zie ik op tegen de hele rompslomp van het overstappen.

Bovendien zit ik ook met mijn sim-only abo bij KPN en ben ik zodoende goedkoper uit. Als ik overstap wordt mijn sim-only abonnement namelijk duurder (omdat ik KPN-compleet voordeel heb).

Ik verwacht dat op termijn KPN en Fox er wel uitkomen, en in de tussentijd probeer ik wel via illegale streams te kijken. Of ouderwets, via Radio Rijnmond. :P
Bijkomend nadeel met Ziggo is dat de toko is overgenomen door UPC... Nog slechter qua administratie, service en klantenbinding.
pi_164266632
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

No true Scotsman

[..]

Maakt het moederbedrijf wel winst dan?
21th Centruy Fox maakte vorig jaar nog een kleine 10 miljard winst ;)

Uiteraard moet Fox Sports NL zelf zijn broek ophouden, maar te weinig mensen kiezen voor een abbonement. Ze willen nu die verantwoordelijkheid bij de providers gaan leggen door ze te laten betalen voor ELKE klant.
pi_164266742
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maw; ik denk dat FOX (en VI) het aantal overstappers hierdoor zwaar overschat.

Ben nu VI aan het kijken en hoor dat 1/3e van FOX klanten bij KPN zit... Met al 140+miljoen verlies per jaar... :X :')
1/3de van de abonnees van Fox zitten bij KPN? Dus Fox heeft in totaal maar 600.000 abonnees?

Fox is gek dat ze zo'n groot aandeel van hun abonnementhouders tegen zich in het harnas jagen, ook al zal een klein deel wellicht overstappen.

Maar 600.000 abonnees is overigens ook niet bijster veel op pakweg 5 miljoen potentiële voetballiefhebbers.

Misschien moeten we na alle mislukkingen van Sport 7 etc. tot de conclusie komen dat een voetbalzender achter een decoder gewoon weinig bestaansrecht heeft in Nederland.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164266758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Misschien moeten we na alle mislukkingen van Sport 7 etc. tot de conclusie komen dat een voetbalzender achter een decoder gewoon weinig bestaansrecht heeft in Nederland.
Dit is volgens mij de uiteindelijke insteek van FOX Sports, als ik tussen de regels doorlees.
pi_164266785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Bijkomend nadeel met Ziggo is dat de toko is overgenomen door UPC... Nog slechter qua administratie, service en klantenbinding.
Ja, Ziggo is een no-go voor mij. Wellicht is Vodafone het proberen waard. Maar eigenlijk ben ik gewoon zeer tevreden met KPN. Dus als illegale livestreams een goede en betrouwbare optie blijken dan wordt dat gewoon mijn oplossing.

:W Fox
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164266879
Ik moet trouwens zeggen dat ik altijd uitermate goed geholpen ben bij Ziggo. Prima abbonementsvoorwaarden, volgende dag monteur op de stoep nadat ik zelf iets gesloopt had, etc.

En F1 op open kanaal is natuurlijk ook heerlijk ;)

Wellicht ben ik de uitzondering op de regel natuurlijk.
pi_164266889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

1/3de van de abonnees van Fox zitten bij KPN? Dus Fox heeft in totaal maar 600.000 abonnees?

Fox is gek dat ze zo'n groot aandeel van hun abonnementhouders tegen zich in het harnas jagen, ook al zal een klein deel wellicht overstappen.

Maar 600.000 abonnees is overigens ook niet bijster veel op pakweg 5 miljoen potentiële voetballiefhebbers.

Misschien moeten we na alle mislukkingen van Sport 7 etc. tot de conclusie komen dat een voetbalzender achter een decoder gewoon weinig bestaansrecht heeft in Nederland.
De Nederlandse markt kent bij lange na geen vijf miljoen potentiële voetballiefhebbers. Misschien vijf miljoen mensen die op zondagavond met hun bord op schoot even de samenvattingen willen zien, maar die gaan niet betalen om hele wedstrijden te zien.

Nederland heeft wat dat betreft ook geen echte voetbalcultuur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164266915
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dit is volgens mij de uiteindelijke insteek van FOX Sports, als ik tussen de regels doorlees.
Omdat Fox graag tenminste 1 zender in het basispakket opgenomen ziet worden?

Overigens is dat geen harde eis volgens Fox zelf.

Persoonlijk zou ik dat wel prettig vinden, 1 voetbalzender in het basispakket. Al moet je daar ook geen te hoge verwachtingen van hebben. Dat wordt dan vast een schakelkanaal, en de grote wedstrijden zullen dan wel op de extra zenders worden uitgezonden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164266967
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Nederlandse markt kent bij lange na geen vijf miljoen potentiële voetballiefhebbers. Misschien vijf miljoen mensen die op zondagavond met hun bord op schoot even de samenvattingen willen zien, maar die gaan niet betalen om hele wedstrijden te zien.

Nederland heeft wat dat betreft ook geen echte voetbalcultuur.
Volgens mij heeft Nederland wel 5 miljoen mensen die zeggen voor één of andere club te zijn, en die inderdaad graag wat van de wedstrijden meekrijgen (niet persé allemaal even fanatiek).

Maar van die 5 miljoen zou je als voetbalzender toch wel minimaal 1 tot 1,5 miljoen mensen moeten aanspreken om te betalen voor livewedstrijden lijkt mij. Maar zelfs daar komt Fox niet aan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164267007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat Fox graag tenminste 1 zender in het basispakket opgenomen ziet worden?

Overigens is dat geen harde eis volgens Fox zelf.

Persoonlijk zou ik dat wel prettig vinden, 1 voetbalzender in het basispakket. Al moet je daar ook geen te hoge verwachtingen van hebben. Dat wordt dan vast een schakelkanaal, en de grote wedstrijden zullen dan wel op de extra zenders worden uitgezonden.
Nee, geen harde eis, echter hebben ze nu een probleem omdat er te weinig mensen een abbonement nemen. De oplossing van FOX:

-KPN gaat betalen voor ELKE klant die ze hebben (dus niet alleen degenen die voetbal willen zien).
-KPN mag er zelf voor kiezen hoe ze dit verrekenen (ergo: of zelf het risico dragen dat er niet voldoende mensen een abbo nemen, of gewoon iedereen 2 euro meer laten betalen voor het normale abbo en voetbal op een open kanaal zetten).
-Fox zegt dan ook: Jahoor, je mag best op open kanaal uitzenden. Mag ook achter de decoder, wat je zelf wilt. Maar wat je ook kiest, je betaalt ALTIJD voor ELKE klant die je hebt.

Uiteindelijk wil FOX sports gewoon achter de decoder vandaan, of anders het risico bij de provider leggen. Win-win voor FOX.
pi_164267098
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee, geen harde eis, echter hebben ze nu een probleem omdat er te weinig mensen een abbonement nemen. De oplossing van FOX:

-KPN gaat betalen voor ELKE klant die ze hebben (dus niet alleen degenen die voetbal willen zien).
-KPN mag er zelf voor kiezen hoe ze dit verrekenen (ergo: of zelf het risico dragen dat er niet voldoende mensen een abbo nemen, of gewoon iedereen 2 euro meer laten betalen voor het normale abbo en voetbal op een open kanaal zetten).
-Fox zegt dan ook: Jahoor, je mag best op open kanaal uitzenden. Mag ook achter de decoder, wat je zelf wilt. Maar wat je ook kiest, je betaalt ALTIJD voor ELKE klant die je hebt.

Uiteindelijk wil FOX sports gewoon achter de decoder vandaan, of anders het risico bij de provider leggen. Win-win voor FOX.
Dat is natuurlijk geen eerlijke deal, en volkomen begrijpelijk dat KPN daar niet mee akkoord gaat.

Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen, wat Fox betreft. Ze hebben een creatieve uitweg verzonnen om hun instabiele situatie te verbeteren, ten koste van andere partijen weliswaar.

Ik denk dat Fox dit niet heel lang gaat volhouden op die manier.

Wel vervelend dat de klanten / voetballiefhebbers daar de dupe van moeten worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164267134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen eerlijke deal, en volkomen begrijpelijk dat KPN daar niet mee akkoord gaat.

Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen, wat Fox betreft. Ze hebben een creatieve uitweg verzonnen om hun instabiele situatie te verbeteren, ten koste van andere partijen weliswaar.

Ik denk dat Fox dit niet heel lang gaat volhouden op die manier.

Wel vervelend dat de klanten / voetballiefhebbers daar de dupe van moeten worden.
Wat is er niet eerlijk aan?
pi_164267194
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik dat wel prettig vinden, 1 voetbalzender in het basispakket. Al moet je daar ook geen te hoge verwachtingen van hebben. Dat wordt dan vast een schakelkanaal, en de grote wedstrijden zullen dan wel op de extra zenders worden uitgezonden.
Eerlijk gezegd ga ik er van uit dat FOX er dan voor gaat zorgen dat de topwedstrijden niet op FS1 uitgezonden gaan worden. Mensen "overhalen" (lees dwingen) om alsnog een betaald abo af te nemen voor de overige kanalen. Dubbele inkomsten.

Tenminste, zo zou ik het doen.
pi_164267201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat is er niet eerlijk aan?
Fox wil dat KPN gaat betalen voor iedere klant die KPN heeft, ongeacht of die klant momenteel Fox afneemt of niet. Dat is toch absurd? :')

Om dat te compenseren zou KPN Fox in het basispakket kunnen opnemen, en zodoende nog enige rechtvaardiging hierin vinden, maar op die manier iets opgedrongen krijgen lijkt mij niet de juiste manier van zaken doen.

Aan de andere kant kun je ook weer zeggen dat iedereen betaalt voor zenders waar ze geen behoefte aan hebben. Zoals ARD, ZDF, Turkse zenders, Italiaanse zenders, enz. enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164267232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, Ziggo is een no-go voor mij. Wellicht is Vodafone het proberen waard. Maar eigenlijk ben ik gewoon zeer tevreden met KPN. Dus als illegale livestreams een goede en betrouwbare optie blijken dan wordt dat gewoon mijn oplossing.

:W Fox
Hoewel ik Kodi de aids van mediaspelers vind; https://www.tvaddons.ag/sportsdevil-sports-kodi/
pi_164267242
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook weer zeggen dat iedereen betaalt voor zenders waar ze geen behoefte aan hebben. Zoals ARD, ZDF, Turkse zenders, Italiaanse zenders, enz. enz.
Exact :Y

Daarnaast zal Fox zelf ook niet per abbonee betalen aan de licentie-eigenaar, dus dat kan je net zo goed ' oneerlijk' noemen.
pi_164267256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Fox wil dat KPN gaat betalen voor iedere klant die KPN heeft, ongeacht of die klant momenteel Fox afneemt of niet. Dat is toch absurd? :')

Om dat te compenseren zou KPN Fox in het basispakket kunnen opnemen, en zodoende nog enige rechtvaardiging hierin vinden, maar op die manier iets opgedrongen krijgen lijkt mij niet de juiste manier van zaken doen.

Aan de andere kant kun je ook weer zeggen dat iedereen betaalt voor zenders waar ze geen behoefte aan hebben. Zoals ARD, ZDF, Turkse zenders, Italiaanse zenders, enz. enz.
Dat laatste dus. Bedankt dat je zelf al even aangeeft waarom het gewoon eerlijk is :P
pi_164267258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ga ik er van uit dat FOX er dan voor gaat zorgen dat de topwedstrijden niet op FS1 uitgezonden gaan worden. Mensen "overhalen" (lees dwingen) om alsnog een betaald abo af te nemen voor de overige kanalen. Dubbele inkomsten.

Tenminste, zo zou ik het doen.
Precies, dan wordt het gewoon pakweg 50% duurder als je het volledige Fox zenderaanbod wilt ontvangen.

Dan lijkt me voor voetballiefhebbers ook geen wenselijke uitkomst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164267279
Ik verlang naar naar een provider die mij per zender laat betalen. Het enige wat ik kijk is RTL 7 voor VI, en FOX voor het voetbal.
pi_164267304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Bedankt dat je zelf al even aangeeft waarom het gewoon eerlijk is :P
Nee, de handelswijze / denkwijze blijft net zo goed oneerlijk, vanuit het licht bezien dat het nu achter de decoder zit.

Als het volledige aanbod op het open net zou komen zou ik het wel eerlijk vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164267308
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:56 schreef Scrummie het volgende:
Ik verlang naar naar een provider die mij per zender laat betalen. Het enige wat ik kijk is RTL 7 voor VI, en FOX voor het voetbal.
Dat gaat inderdaad niet gebeuren, omdat ze zelf niet op die manier inkopen ;)
pi_164267316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, de handelswijze / denkwijze blijft net zo goed oneerlijk, vanuit het licht bezien dat het nu achter de decoder zit.

Als het volledige aanbod op het open net zou komen zou ik het wel eerlijk vinden.
Maar goed, dat is volgens FOX dan gewoon de keuze van KPN.
pi_164267328
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad niet gebeuren, omdat ze zelf niet op die manier inkopen ;)
Klopt, maar een hervorming van het hele TV gebeuren zou niet verkeerd zijn. Misschien dat Apple hier in Amerika nog wat aan kan veranderen, die willen geloof ik vraag zenders als 'apps' zien waarbij je een 'app' (zender) aanschaft, maar geloof dat de onderhandelingen daarover vast zijn gelopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')