Waaaaaat, verdienen die meer dan 50k?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:17 schreef Individual het volgende:
Bob Crow is dood.
Betekent dat nu dat de onzinnige stakingen voorbij zijn?
Oh en tube driver pay is nu ruim £50k..
http://www.theguardian.co(...)ivers-salaries-50000
Het hoogste zelfs £61k+quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:03 schreef Sautor het volgende:
[..]
Waaaaaat, verdienen die meer dan 50k?
Ja, ik las het al. En dan vinden ze het gek dat er geen geld meer is om alle ticket offices open te houdenquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Het hoogste zelfs £61k+
En dat terwijl een London bus driver ~£30k krijgt.. Lijkt me toch een veel inspannendere baan.
Het is ook niet meer van deze tijd om die allemaal open te houden. Bovendien raakt niemand gedwongen zijn/haar baan kwijt. Ik erger me altijd stelselmatig aan de stakingenquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:46 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja, ik las het al. En dan vinden ze het gek dat er geen geld meer is om alle ticket offices open te houden
Het is inderdaad niet meer van deze tijd, maar ik vind dat jammer. Ik gebruik ze nauwelijks, eigenlijk alleen om een Oyster Card te kopen als ik mensen op bezoek heb. Toch lijken de ticket offices me nuttiger dan tube drivers. De DLR kan zonder drivers, dat moet de tube ook kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:17 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is ook niet meer van deze tijd om die allemaal open te houden. Bovendien raakt niemand gedwongen zijn/haar baan kwijt. Ik erger me altijd stelselmatig aan de stakingen
De DLR, Central, Jubilee, Northern en Victoria line hebben allemaal geen driver nodig, maar hebben dus wel iemand die aan boord voor veiligheidsredenen en om in te grijpen als er iets mis gaat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet meer van deze tijd, maar ik vind dat jammer. Ik gebruik ze nauwelijks, eigenlijk alleen om een Oyster Card te kopen als ik mensen op bezoek heb. Toch lijken de ticket offices me nuttiger dan tube drivers. De DLR kan zonder drivers, dat moet de tube ook kunnen.
Niet slecht om voor £50k een noodknop te mogen beheren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:53 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
De DLR, Central, Jubilee, Northern en Victoria line hebben allemaal geen driver nodig, maar hebben dus wel iemand die aan boord voor veiligheidsredenen en om in te grijpen als er iets mis gaat.
Mjah, ik vind het salaris ook hoog, maar niet absurd hoog voor Londen. Je bent als driver nog steeds verantwoordelijk voor die 1,000 mensen op je trein en moet constant alert zijn en die trein kunnen besturen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet slecht om voor £50k een noodknop te mogen beheren.
Vergeleken met de buschauffeurs is het bijna dubbel terwijl die niet alleen verantwoordelijk zijn voor de mensen aan boord, maar ook de mensen op de weg.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het salaris ook hoog, maar niet absurd hoog voor Londen. Je bent als driver nog steeds verantwoordelijk voor die 1,000 mensen op je trein en moet constant alert zijn en die trein kunnen besturen.
Ik begrijp wel dat een tube driver iets meer moet doen, maar een buschauffeur moet elke seconde alert zijn en een ongeluk zit in een veel kleiner hoekje. 40k lijkt me prima idd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:58 schreef Monopoly_Man het volgende:
Het is niet zomaar een noodknop induwen. Je moet echt wel weten hoe je een trein moet besturen, hoe je met verschillende soorten problemen moet omgaan, track knowledge bijhouden (precies weten wanneer je welk signaal tegenkomt etc), en om die reden moet iedere bestuurder ook x aantal ritten per dag/week manueel rijden.
Maar ik ben het er mee eens dat een buschauffeur net zoveel zou moeten verdienen. (nouja, als buschauffeurs goede chauffeurs zouden zijn, wat naar mijn ervaring vrij zeldzaam is) Een eerlijk loon lijkt me iets rond de 40k voor beide jobs.
De fiets is meestal ook sneller dan de bus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, goeie chauffeur zou wel helpen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer in een door rood rijdende bus gezeten.
Maar goed, als ik op de fiets zit geven ze me altijd genoeg ruimte of halen ze me überhaupt niet in (ik fiets tenzij de wind flink tegenzit toch hard genoeg), wat dat betreft echt geen klachten.
Op die bus die rechtsaf sloeg terwijl hij links voorgesorteerd stond na dan, dat was niet zo plezierig...
Ik zat laatst in een bus waarvan de chauffeur ruzie zocht met een automobilist.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, goeie chauffeur zou wel helpen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer in een door rood rijdende bus gezeten.
Wow. Mee eens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zat laatst in een bus waarvan de chauffeur ruzie zocht met een automobilist.
Je zou toch verwachten dat zoiemand genoeg ervaring heeft in het verkeer om problemen te vermijden in plaats van ze op te zoeken.
Dat is op zich wel wat compensatie waard ws ja. Gebeurt dat hier echt zo vaak dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Lift het ook niet zo dat de zelfdofingsrate in de tubes hoger ligt dan bij bovengronds verkeer? En dus groot deel van hun loon compensatie voor geestelijk schade is?
Ik ben ook lang niet altijd een lieve fietser, maar ik weet dat het verkeer sterker is dan ikzelf op de fiets. In drukke straten (vooral met veel bushaltes) fiets ik over de middenstreep.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:34 schreef LintuxCx het volgende:
Ik had er laatst een die ruzie kreeg met een fietser, maar volgens mij was dat de schuld van de fietser. Die ging opzettelijk in de weg staan (niet fietsen, maar plotseling stilstaan) op een gegeven moment. Als ik dat soort dingen zie dan snap ik ook wel een beetje waarom sommigen hier een hekel hebben aan fietsers en dat is zonde...
Zo'n 100x per jaar dacht ik. Ongeveer net zoveel als moorden. Voor een stad van ruim 10 miljoen is dat niet slecht.quote:[..]
Dat is op zich wel wat compensatie waard ws ja. Gebeurt dat hier echt zo vaak dan?
Ook zinloos inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow. Mee eens.
Ik had er laatst een die ruzie kreeg met een fietser, maar volgens mij was dat de schuld van de fietser. Die ging opzettelijk in de weg staan (niet fietsen, maar plotseling stilstaan) op een gegeven moment. Als ik dat soort dingen zie dan snap ik ook wel een beetje waarom sommigen hier een hekel hebben aan fietsers en dat is zonde...
quote:4 .You’ll realise that travelling anywhere outside of the M25 is like travelling to Mordor. Sort of. It’ll require walking, buses, tubes, trains, hovercrafts and jet-packs. Have fun.
Klopt, maar ik verwacht van een buschauffeur dat die de fouten van anderen kan opvangen in plaats vanuit zijn ego te denken en de ander te straffen door hem expres klem te zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:30 schreef MartijnUK het volgende:
Tsja wie er aan het kortste eind trekt, je hebt ook te wachten met het inhalen van een stilstaande bus totdat er vrij baan is.
Laten we hopen dat hij dat de eerste 25 keer dat dat (die dag? ) gebeurde misschien deed maar dat deze automobilist even pech had.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Operc het volgende:
[..]
Klopt, maar ik verwacht van een buschauffeur dat die de fouten van anderen kan opvangen in plaats vanuit zijn ego te denken en de ander te straffen door hem expres klem te zetten.
Plus dat het (vanuit de gedachtegang van een buschauffeur) ontzettend storend is als je iedere keer dat je wilt optrekken bij een halte auto's in je flank hebt omdat mensen te ongeduldig zijn om te wachten. Heb zelf nooit met een bus gereden maar kan het me wel inbeeldenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij dat de eerste 25 keer dat dat (die dag? ) gebeurde misschien deed maar dat deze automobilist even pech had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |