abonnement Unibet Coolblue
pi_136128930


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)
Staatshoofd: Queen Elisabeth II


bron: wikipedia
Cheers! c_/
Ja doei.
pi_136128954
TT komt nog wel, even wat bedenken :')
Ja doei.
pi_136129047
In Birmingham krijgen studenten ook korting. In ieder geval in de bus. Trein ook geloof ik, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:33:38 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136129228
Toen ik nog met de boot naar het werk ging kreeg ik een hele bende korting omdat ik nog steeds een oud uni pasje had en daar stond geen datum op. :P

..en de bus kost nu ruim 2x zoveel als de eerste jaren dat ik hier was als je met Oyster betaalt en ruim 3x in cash.. flinke inflatie.
reset
pi_136130535
Ja, busprijzen zijn hier ook gestegen in het nieuwe jaar.. In plaats van 2 pond voor een enkele reis is het nu 2,10. Niet wereldschokkend, maar zo'n gehannes met al dat kleingeld :') Hou het dan op 2, hoef je niet meer op zoek naar een muntje van 10p :{w
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_136130766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef Joost992 het volgende:
Ja, busprijzen zijn hier ook gestegen in het nieuwe jaar.. In plaats van 2 pond voor een enkele reis is het nu 2,10. Niet wereldschokkend, maar zo'n gehannes met al dat kleingeld :') Hou het dan op 2, hoef je niet meer op zoek naar een muntje van 10p :{w
Ach dat zijn ze in de UK wel gewend. Ik gooi alle munten onder de 50p in een pot en dat spaart redelijk snel moet ik zeggen. :P
pi_136130863
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ben ik de enige die fietst? ;(
Ik zou wel willen, maar ze doen hier in de buurt te weinig aan fietspaden (of je deelt ze met een bus) om echt veilig te fietsen naar mijn mening.
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:28:26 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136130880
Busprijzen London



In 2000 was het ook 70p.
reset
pi_136131050
quote:
Ach dat zijn ze in de UK wel gewend. Ik gooi alle munten onder de 50p in een pot en dat spaart redelijk snel moet ik zeggen. :P
Ik ken het, haha! Als ik terugkom in Nederland is mijn portemonnee ook altijd een stuk dikker. Niet zozeer omdat ik rijker ben geworden, maar omdat ik een dikke shitload aan kleingeld terugkrijg steeds :')

Update: Ben uitgenodigd om een telefonisch interview te hebben vanmiddag. Zit nu alleen nog hier op mijn werk, dus heb een uurtje uitstel gevraagd. Vraag me af of dat slim is geweest nu..
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:36:09 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136131147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:27 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar ze doen hier in de buurt te weinig aan fietspaden (of je deelt ze met een bus) om echt veilig te fietsen naar mijn mening.
Fietspaden doen ze sowieso weinig zelfs als je de geverfde stukjes weg meerekent.

En soms houdt het fietspad midden op de weg gewoon op. :+


Vaak ben je trouwens sneller op de fiets dan met de bus/auto helemaal als het druk is.
reset
pi_136132743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Fietspaden doen ze sowieso weinig zelfs als je de geverfde stukjes weg meerekent.

En soms houdt het fietspad midden op de weg gewoon op. :+
[ afbeelding ]

Vaak ben je trouwens sneller op de fiets dan met de bus/auto helemaal als het druk is.
Briljant is dat inderdaad. :P
Bij mij in de buurt zijn wat 50mph wegen zonder apart fietspad, fiets niet heel prettig.
Ik ben soms lopend nog sneller dan de bus als het druk is. Sowieso zijn er hier veel (te veel?) bushaltes en dat haalt de snelheid nogal uit een busreis.
pi_136133995
Nog even een update:

Uitstel van het telefonische interview aangevraagd, dit is nu verschoven naar 4.30pm, dus dat gaat goed komen. Volgens het ''uitzendbureau'' duurt het 10-15 minuten. Als het het bedrijf bevalt wordt ik uitgenodigd voor een face-to-face interview. Iemand hier ervaring mee? Hoe snel kan dit gaan na het telefonische interview?
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:06:49 #13
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136135760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef Joost992 het volgende:
Nog even een update:

Uitstel van het telefonische interview aangevraagd, dit is nu verschoven naar 4.30pm, dus dat gaat goed komen. Volgens het ''uitzendbureau'' duurt het 10-15 minuten. Als het het bedrijf bevalt wordt ik uitgenodigd voor een face-to-face interview. Iemand hier ervaring mee? Hoe snel kan dit gaan na het telefonische interview?
Mijn telefonische interview duurde ongeveer 20 minuten. 2 dagen later had ik een interview via skype. 2 weken daarna ben ik daar begonnen. Dus het kan redelijk snel gaan :)
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136136146
quote:
Mijn telefonische interview duurde ongeveer 20 minuten. 2 dagen later had ik een interview via skype. 2 weken daarna ben ik daar begonnen. Dus het kan redelijk snel gaan
Dat is inderdaad vrij snel. Omdat er bij deze vacatuer nogal wat haast achter zit ben ik ''bang'' dat het misschien nog wel een stukje sneller zal gaan. Eerst maar proberen het telefonische interview goed af te ronden :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:24:05 #15
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136136364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:18 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij snel. Omdat er bij deze vacatuer nogal wat haast achter zit ben ik ''bang'' dat het misschien nog wel een stukje sneller zal gaan. Eerst maar proberen het telefonische interview goed af te ronden :)
Komt vast goed :) Ze moesten voor mij een vlucht boeken en de goedkoopste optie was 2 weken later ;)

Succes!
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136136534
Je hebt toch wel de ballen om te zeggen, ik kan "dan" (zeg 2-3 weken) pas beginnen?
pi_136136975
quote:
Komt vast goed :) Ze moesten voor mij een vlucht boeken en de goedkoopste optie was 2 weken later ;)

Succes!
Nu ben ik gelukkig van 7 tot 9 februari in Birmingham, dus dat zou een goede tussenweg zijn :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_136181804
4 Februari willen het bedrijf een face-to-face meeting.. Maargoed, ik zit nog in Nederland en een ticket voor die datum is vrij ongemakkelijk op dit moment omdat ik ook nog met mijn huidige baan. T is wel zo als ik vandaag zeg dat ik morgen niet terugkom hebben ze geen poot om op te staan. Maar is een bedrijf ''verplicht'' een ticket voor je te boeken op het moment op het moment dat ze je willen ontmoeten.

Verplicht in de zin van beleefdheidsvormen uiteraard. Lijkt me niet dat een bedrijf daadwerkelijk verplicht is een ticket voor je te kopen en alles.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:41:12 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_136183252
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:05 schreef Joost992 het volgende:
4 Februari willen het bedrijf een face-to-face meeting.. Maargoed, ik zit nog in Nederland en een ticket voor die datum is vrij ongemakkelijk op dit moment omdat ik ook nog met mijn huidige baan. T is wel zo als ik vandaag zeg dat ik morgen niet terugkom hebben ze geen poot om op te staan. Maar is een bedrijf ''verplicht'' een ticket voor je te boeken op het moment op het moment dat ze je willen ontmoeten.

Verplicht in de zin van beleefdheidsvormen uiteraard. Lijkt me niet dat een bedrijf daadwerkelijk verplicht is een ticket voor je te kopen en alles.
Het hoeft niet, maar het is wel zo netjes. Ik ben ooit van London naar Duitsland gevlogen voor een interview. Het telefooninterview ging goed, en zij betaalden vlucht, hotel en avondeten. Dat bleek later mijn tot nu toe beste baan ooit te zijn, een project dat grotendeels in Italie en deels in Duitsland was. En ik kon lekker in London blijven wonen, dus ik heb heel wat kilometers gevlogen dat jaar :)

In elk geval veel succes! Breek een been!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:18:58 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136193415
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:05 schreef Joost992 het volgende:
4 Februari willen het bedrijf een face-to-face meeting.. Maargoed, ik zit nog in Nederland en een ticket voor die datum is vrij ongemakkelijk op dit moment omdat ik ook nog met mijn huidige baan. T is wel zo als ik vandaag zeg dat ik morgen niet terugkom hebben ze geen poot om op te staan. Maar is een bedrijf ''verplicht'' een ticket voor je te boeken op het moment op het moment dat ze je willen ontmoeten.

Verplicht in de zin van beleefdheidsvormen uiteraard. Lijkt me niet dat een bedrijf daadwerkelijk verplicht is een ticket voor je te kopen en alles.
Not likely. Jij wil toch in London werken. Dat je daar niet woont is jouw probleem obv.

Alleen Als ze jou 'gescout' hebben en je dus niet zelf gesolliciteerd hebt doen ze 't misschien.

Je moet ook zelf investeren als je de baan zo graag wil.
pi_136199506
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 23:57 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Not likely. Jij wil toch in London werken. Dat je daar niet woont is jouw probleem obv.

Alleen Als ze jou 'gescout' hebben en je dus niet zelf gesolliciteerd hebt doen ze 't misschien.

Je moet ook zelf investeren als je de baan zo graag wil.
Dat dus. Jij wil de baan, dus dat je niet in de UK woont en heen en weer moet vliegen is niet hun probleem.

Als je een goed bedrijf hebt betalen ze het gewoon.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 13:47:11 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_136204179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:49 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dat dus. Jij wil de baan, dus dat je niet in de UK woont en heen en weer moet vliegen is niet hun probleem.

Als je een goed bedrijf hebt betalen ze het gewoon.
Het ligt er ook aan wat voor baan het om gaat, en hoe makkelijk of moeilijk het voor het bedrijf is om iemand te vinden voor die baan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_136226108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ben ik de enige die fietst? ;(
Ik fiets ook naar werk! 20 Minuutjes heen, 15 terug (downhill :D ). Ik merk wel dat de laatste twee jaar er meer fietsers zijn, alhoewel een boel het in de winter niet doen.
Helaas voelt het hier toch wel wat minder veilig op de weg dan in NL, maar met goede verlichting en fietshelm is het wel te doen.

Had laatst nog een nieuwe Nederlandse collega gezien hier in Northampton, altijd leuk om Nederlands te kunnen praten.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:44:44 #25
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_136275864
Mensen, ik had een vraagje. Ik ben mijn Nederlandse rijbewijs kwijt ( :') ), en woon nu in Londen. Ik moest dus een echtheidsverklaring aanvragen bij het RDW en daarmee naar de Engelse autoriteiten gaan. Toen kwam ik op een website uit (direct GOV ofzo), maar daar moest ik allemaal dingen invullen die helemaal niet ingevuld kunnen worden (zoals het adres op een rijbewijs, dat staat er in Nederland helemaal niet op toch?).

Heeft een van jullie zoiets wel eens aan de hand gehad, and if so, hoe hebben jullie dit opgelost?
pi_136275912
Als je nog een papieren NL rijbewijs had dan staat daar wel 't adres op :Y
Ja doei.
pi_136279120
7 Februari face to face gesprek zoals t nu staat. Gaan het zien! :7
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:08:59 #28
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_136319047
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
Als je nog een papieren NL rijbewijs had dan staat daar wel 't adres op :Y
Ik had zo'n roze pasje. 10 jaar met dat papieren ding gedaan, had dat pasje een half jaar en toen meteen kwijt :')_______x1200
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:42:50 #29
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:45:04 #30
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_136338455
Fiets :7

Sowieso staking van niets, veel metro's gaan gewoon nog, hoewel iets minder frequent. Waarschijnlijk zelfs rustiger omdat iedereen de bus pakt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:08:51 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136367580
Hier iemand ervaring met Provisional license aanvragen?
Ik krijg als het goed is binnen nu en week formulier wat ik dan weer moet invullen en opsturen. Maar dan hoe lang gaat dat nog duren daarna?
En hoe groot is de kans dat ze het af wijzen ? Ivm regelen van lessen. Of eventueel een versnelde cursus.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136368015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier iemand ervaring met Provisional license aanvragen?
Ik krijg als het goed is binnen nu en week formulier wat ik dan weer moet invullen en opsturen. Maar dan hoe lang gaat dat nog duren daarna?
En hoe groot is de kans dat ze het af wijzen ? Ivm regelen van lessen. Of eventueel een versnelde cursus.
Heb ik zelf gedaan, was geen probleem en redelijk snel binnen. Als je aan de voorwaarden voldoet geen kans op opwijzing (zou ook niet weten waarom). Je moet wel je paspoort opsturen als je geen citizen bent geloof ik, zorg dat je dat via registered post doet en ook een envelop voor registered post naar je eigen adres bijsluit zodat ze die daarna daarmee ook weer terugsturen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:06:49 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136369644
Zover ik weet voldoe ik aan de voorwaarde :+ en ik heb een ni no en right to reside , krijg ook ( na een jaar pas :') ) childbenefit dus zal denk il niet zo een probleem zijn?
En nee ben geen benefits street tokkie :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:08:41 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_136385861
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 00:56 schreef Cubeforc3 het volgende:

[..]

Ik fiets ook naar werk! 20 Minuutjes heen, 15 terug (downhill :D ). Ik merk wel dat de laatste twee jaar er meer fietsers zijn, alhoewel een boel het in de winter niet doen.
Helaas voelt het hier toch wel wat minder veilig op de weg dan in NL, maar met goede verlichting en fietshelm is het wel te doen.

Had laatst nog een nieuwe Nederlandse collega gezien hier in Northampton, altijd leuk om Nederlands te kunnen praten.
Hah, ik woon ook in Northampton (Kingsthorpe).
Resistance is futile.
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:41:27 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_136387210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Fiets :7

Sowieso staking van niets, veel metro's gaan gewoon nog, hoewel iets minder frequent. Waarschijnlijk zelfs rustiger omdat iedereen de bus pakt.
Inderdaad. Ik liep King's Cross binnen, Hammersmith and City platform bijna leeg. Na drie minuten een metro naar Paddington die bijna leeg was. De busrit naar King's Cross duurde wel twee keer zo lang als normaal..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_136387401
Vanavond lekker naar huis gerend, is maar een half uurtje (met omweg, anders is het echt niet de moeite waard). Maar weer terug rennen, heel relaxed een douche op werk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136387442
Ha, ik moest welgeteld 4 minuten lopen. Leuk om te zien dat die auto's in die 4 minuten geen meter verder komen terwijl ik al op mijn werk ben
pi_136387525
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:47 schreef Sautor het volgende:
Ha, ik moest welgeteld 4 minuten lopen. Leuk om te zien dat die auto's in die 4 minuten geen meter verder komen terwijl ik al op mijn werk ben
Heb nog gedacht aan de auto, maar leek me wat onzinnig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136387690
Hier niets gemerkt van de stakingen eigenlijk. Maar goed, ik hoef ook niet naar het centrum of the city :N
Ik rij van N1 naar NW3 en dat duurde niet langer dan normaal gelukkig *G*
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136459370
Weet iemand waar ik online live wedstrijden van de Winterspelen kan volgen?
pi_136460296
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:49 schreef Operc het volgende:
Weet iemand waar ik online live wedstrijden van de Winterspelen kan volgen?
BBC?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136464813
Jep, BBC. Over 10 minuten schaatsen, kom maar op. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_136496115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

BBC?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:12 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, BBC. Over 10 minuten schaatsen, kom maar op. :)
Waar dan precies, want ik krijg het niet gevonden. :@ (Snap dat het ging over schaatsen gisteren, maar wil graag de race van Wüst kijken vandaag.)
pi_136497486
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:31 schreef Operc het volgende:

[..]

[..]

Waar dan precies, want ik krijg het niet gevonden. :@ (Snap dat het ging over schaatsen gisteren, maar wil graag de race van Wüst kijken vandaag.)
http://www.bbc.co.uk/tv/bbctwo/live

Verder zul je (met een proxy) ook hier terecht kunnen:

http://nos.nl/os2014/
pi_136497765
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:33 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

http://www.bbc.co.uk/tv/bbctwo/live

Verder zul je (met een proxy) ook hier terecht kunnen:

http://nos.nl/os2014/
Top, bedankt :) Nu hopen dat ze het schaatsen uitzenden. :)
  zondag 9 februari 2014 @ 13:18:34 #46
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136500588
De chips n gravy zijn niet eens echt in Yorkshire. Vandaar dat het zo goedkoop is. :+

bron
reset
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:44:09 #47
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136579775
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Top, bedankt :) Nu hopen dat ze het schaatsen uitzenden. :)
Mocht je nog meer willen kijken. Als je naar onderstaande link gaat, kan je ook de sporten die niet op TV worden uitgezonden live kijken. En allerlei clips/uitzendingen terugkijken.

http://www.bbc.co.uk/sport/winter-olympics/2014
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_136584403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:44 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Mocht je nog meer willen kijken. Als je naar onderstaande link gaat, kan je ook de sporten die niet op TV worden uitgezonden live kijken. En allerlei clips/uitzendingen terugkijken.

http://www.bbc.co.uk/sport/winter-olympics/2014
Bedankt ^O^
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:14:01 #49
421992 TheRealBloempjuh
bloempjuh = bijna 30
pi_136636673
Schotland meldt zich!

Kames, om precies te zijn. Hiero! http://goo.gl/maps/EMZFP

Volgens mij is dit het kleinste dorp waar ik ooit heb gewoond. :D
Fotoboek van bloempjuh - Wow, dat is lang geleden. Ik ben inmiddels iets ouder, wijzer en woon in Schotland met mijn lief :)
pi_136636907
Fluctueert de stroom bij jullie nu ook dankzij de storm? HIer gaan de lichten aan en uit :') snel maar even zorgen dat ik wat eten in elkaar flans en wat thee zet voor 't geval het er echt een keer uitklapt :X
Ja doei.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:27:31 #51
421992 TheRealBloempjuh
bloempjuh = bijna 30
pi_136637236
Storm? :)
Nee, vandaag alleen een beetje hagel, toen regen en daarna sneeuw.. maar geen storm :D

Als hier in Kames de stroom uitvalt, duurt het meteen ook een paar dagen. En aangezien het gebouw waarin ik woon compleet op electriciteit werkt, is ALLES dan ook uit. Geen verwarming, je kunt niet koken (ivm electrische kookplaat), geen thee (da's nog wel het ergste!) en uiteraard geen licht of internet.

We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk :(
Fotoboek van bloempjuh - Wow, dat is lang geleden. Ik ben inmiddels iets ouder, wijzer en woon in Schotland met mijn lief :)
pi_136637846
Hier in Zuid Yorkshire waaien we weg op 't moment... :')
Ja doei.
pi_136637851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm? :)

We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk :(
Lijkt wel een 3e wereldland _O-
pi_136638135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm? :)
Nee, vandaag alleen een beetje hagel, toen regen en daarna sneeuw.. maar geen storm :D

Als hier in Kames de stroom uitvalt, duurt het meteen ook een paar dagen. En aangezien het gebouw waarin ik woon compleet op electriciteit werkt, is ALLES dan ook uit. Geen verwarming, je kunt niet koken (ivm electrische kookplaat), geen thee (da's nog wel het ergste!) en uiteraard geen licht of internet.

We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk :(
Je bent wel zo ingeburgerd dat prio 1 de thee is, well done! :D
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:48:49 #55
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136638178
Zie je wel dat London het meest beschaafd is? :+

De laatste stroomstoring die ik me kan herinneren was in 2004. Niet echt meegemaakt want ik zat in de bus onderweg naar huis. Duurde ook niet lang.
reset
pi_136638520
O+ thee O+

Gelukkig koken we op gas. :9
Ja doei.
pi_136642880
Het water staat hier nog niet bijzonder hoog geloof ik. De woonboten staan nog gewoon in het zand ipv water.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_136643388
Hier (N1) eigenlijk nergens last van gelukkig (touch wood) :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:48:05 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136644472
Ik woon op een heuvel (45m) dus als het hier overstroomt dan ligt het grootste deel van de stad onder. Ik heb boerenkool in m'n tuin. :P

In Woolwich weet ik een steegje die Flood Passage heet op zo'n 10-15m boven de rivier. De Thames Barrier die ze het 8e wereldwonder noemen :') zal niet zoveel tegenhouden.

reset
pi_136645673
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:48 schreef Individual het volgende:
Ik woon op een heuvel (45m) dus als het hier overstroomt dan ligt het grootste deel van de stad onder. Ik heb boerenkool in m'n tuin. :P

In Woolwich weet ik een steegje die Flood Passage heet op zo'n 10-15m boven de rivier. De Thames Barrier die ze het 8e wereldwonder noemen :') zal niet zoveel tegenhouden.

[ afbeelding ]
Dat heb ik nog nooit gezien :o
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:25:18 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136646306
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gezien :o
Kabelbaan nog niet genomen of vanaf City Airport gevlogen?
reset
pi_136646462
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Kabelbaan nog niet genomen of vanaf City Airport gevlogen?
Wel 2x vanaf City gevlogen maar het is me nog nooit opgevallen :N :@
nee, kabelbaan nog nooit genomen. Is dat een aanrader? :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:38:46 #63
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136647043
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wel 2x vanaf City gevlogen maar het is me nog nooit opgevallen :N :@
nee, kabelbaan nog nooit genomen. Is dat een aanrader? :P
Mooie uitzichten dus die £60 miljoen is goed besteed. :') Het is onderdeel van TFL dus gewoon met de Oyster. Het is geen handige route dus het ding is erg leeg, maar leuk uitstapje.
reset
pi_136647226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:38 schreef Individual het volgende:

[..]

Mooie uitzichten dus die £60 miljoen is goed besteed. :') Het is onderdeel van TFL dus gewoon met de Oyster. Het is geen handige route dus het ding is erg leeg, maar leuk uitstapje.
Ik ga het gewoon eens proberen als ik me verveel, thanks :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:25:18 #65
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136654218
Ik woon in Hampshire op zo'n 100m boven zeeniveau dus het zal ons niet gauw te pakken krijgen, maar geloof het of niet we hebben hier wel onverstromingen in de velden door het hoge grondwaterniveau!
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:22:19 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136655417
Hier ook vooral natuurgebieden die wel last hebben
En de wegen lijken her en der ook te verzakken :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:31:42 #67
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136655650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Storm? :)
Nee, vandaag alleen een beetje hagel, toen regen en daarna sneeuw.. maar geen storm :D

Als hier in Kames de stroom uitvalt, duurt het meteen ook een paar dagen. En aangezien het gebouw waarin ik woon compleet op electriciteit werkt, is ALLES dan ook uit. Geen verwarming, je kunt niet koken (ivm electrische kookplaat), geen thee (da's nog wel het ergste!) en uiteraard geen licht of internet.

We hebben tijdens de laatste stroomstoring (ivm hevige sneeuw) een 'hobo-stove' in elkaar geflanst. Een groot conservenblik met een gat erin en dan stukjes karton verbranden.. Het duurde bijna een uur (!!) in de vrieskou om een pot water voor thee warm te maken. Vreselijk :(
Heb hetzelfde meegemaakt toen ik nog in Gourock woonde. Duurde ook te lang voordat alles weer op gang kwam.
Hier in Edinburgh is het best goed te doen. Een beetje wind maar verder geen problemen. :)
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136655673
O+ de wind is weer weg O+

dus er kan weer hardgelopen worden vanavond *O*
Ja doei.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:34:15 #69
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136655717
De zon begint hier zelfs te schijnen. Ik kan het bijna niet geloven.
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136655731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:34 schreef Sgas het volgende:
De zon begint hier zelfs te schijnen. Ik kan het bijna niet geloven.
Ja, hier is 't ook helder blauw op 't moment O+
Ja doei.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:36:20 #71
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136655770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, hier is 't ook helder blauw op 't moment O+
O+ Als het zo blijft loop ik vanmiddag lekker naar huis!
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136655807
Da's fijn!

Boh, gisteren is er volgens mij niemand naar hardloopclubtraining gegaan. En dat terwijl 'we' echt geen mietjes zijn. Paar weken geleden ook nog met wat flinke kou, regen en wind gaan rennen, maar gisteren was echt héél bar en boos :o
Ja doei.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:41:56 #73
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136655922
Gelukkig hebben wij hier niet zo veel problemen! Het weer valt hier, in vergelijking met vorig jaar, reuze mee. Ik zag gisteren nog wel in de krant dat mensen omver geblazen werden door de sterke wind :o
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136664073
3 maart beginnen :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_136664171
Feli.
Ja doei.
pi_136664485
Dankjewel :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:53:24 #77
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136664706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:36 schreef Joost992 het volgende:
3 maart beginnen :)
Gefeliciteerd en succes! ^O^
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_136678117
(Mijn oude account terug, yaay!)

Elke keer als ik terugdenk aan NL, denk ik aan 'formulieren voor alles', maar jeez.. Hier is de bureaucratie ook wel behoorlijk ernstig zeg. Om NHS hulp voor medische kosten te krijgen, zijn we net een week bezig geweest. Formulieren naar NHS, dezelfde formulieren komen terug omdat er een kruisje in een hokje was vergeten, formulieren weer gepost, brief van NHS 'we willen meer info'..

Pas na een week heen en weer hannessen met de post, was er een brief met een e-mailadres. Dat heeft ons een hoop onnodige postzegels en tijd gekost :D
Mon 'en!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:27:21 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136678325
NHS hulp voor medische kosten? NHS is toch helemaal gratis zonder dat je ooit geld overhandigt of een factuur ziet?
reset
pi_136678715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:27 schreef Individual het volgende:
NHS hulp voor medische kosten? NHS is toch helemaal gratis zonder dat je ooit geld overhandigt of een factuur ziet?
Tandarts kosten, voor een of andere vage reden zijn tandartsen niet gratis.
Mon 'en!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:38:31 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136678895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:35 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Tandarts kosten, voor een of andere vage reden zijn tandartsen niet gratis.
Huh? Hier wel, maar dingen als een witte ipv een zilveren vulling moet je wel voor betalen. En als je een laag inkomen hebt hoef je die £15 [?] ook niet te betalen.
reset
pi_136679490
Hmm, ik dacht ook zoiets.
Volgens mijn lief: inkomensafhankelijk. Als je veel verdient, moet je zelf betalen voor tandarts.

Ik snap er geen zak van, maar we moesten ineens een berg formulieren invullen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij heeft mijn oude tandarts me gratis tandartszorg gegeven omdat ik er arm genoeg uitzag :)
Mon 'en!
pi_136688189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:38 schreef Individual het volgende:

[..]

Huh? Hier wel, maar dingen als een witte ipv een zilveren vulling moet je wel voor betalen. En als je een laag inkomen hebt hoef je die £15 [?] ook niet te betalen.
Ik betaal ook voor de tandarts bij de NHS hoor. Een gewone controle is bijvoorbeeld £18.
Ik heb één witte vulling en die heb ik private laten doen voor £70. Verder heb ik ook een private dentist en hygiënist omdat ik daar al een jaar of 8 kom en erg tevreden over ben :Y

Mijn NHS dentist doet ook private. Mijn private dentist doet geen NHS :N :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136688205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:49 schreef bloempjuh het volgende:
Hmm, ik dacht ook zoiets.
Volgens mijn lief: inkomensafhankelijk. Als je veel verdient, moet je zelf betalen voor tandarts.

Ik snap er geen zak van, maar we moesten ineens een berg formulieren invullen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij heeft mijn oude tandarts me gratis tandartszorg gegeven omdat ik er arm genoeg uitzag :)
Dat is niet waar hoor :N

http://www.nhs.uk/chq/Pag(...)74&SubCategoryID=742
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136688341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:49 schreef bloempjuh het volgende:
Hmm, ik dacht ook zoiets.
Volgens mijn lief: inkomensafhankelijk. Als je veel verdient, moet je zelf betalen voor tandarts.

Ik snap er geen zak van, maar we moesten ineens een berg formulieren invullen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij heeft mijn oude tandarts me gratis tandartszorg gegeven omdat ik er arm genoeg uitzag :)
Formulieren houden ze van. Moest toen ik bij mijn werk begon ook iets van 10 formulieren invullen, overal tekekenen, dat ik verklaarde dat ik wist waar de nooduitgangen waren, hoe correct te werken (zithouding), mijn collega's niet te discrimineren, etc..
pi_136688457
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:42 schreef Sautor het volgende:

[..]

Formulieren houden ze van. Moest toen ik bij mijn werk begon ook iets van 10 formulieren invullen, overal tekekenen, dat ik verklaarde dat ik wist waar de nooduitgangen waren, hoe correct te werken (zithouding), mijn collega's niet te discrimineren, etc..
Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruiken :+
pi_136688459
Het enige dat ik hier vrij lang vond duren was mijn CRB voor school :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136688470
Zie je wel, mijn lief -die hier geboren en getogen is- snapt het zelf ook niet ;)

De formulieren zijn volgens mij Schots, niet UK-based.

"PEOPLE ON A LOW INCOME

If none of the circumstances already mentioned applies to you, but you have difficulty paying NHS charges, you may qualify for help under the NHS Low Income Scheme. This is an income-related scheme which looks at your (and your partner's) weekly requirements and income to calculate how much, if anything, you should pay towards your health costs. Help with hospital travel costs may also be available.

The threshold for full help under the Scheme changes from time to time, so if you haven't claimed for a while, it may be worth making a new claim.

If you want to claim help under the Low Income Scheme, pick up form HC1 at Community Pharmacies, GP Practices, Citizens Advice Scotland Offices and Jobcentre Plus offices.

Also available online atwww.scotland.gov.uk/healthcoststo print off and complete.

You can also get a form, advice on completing it, or information and general advice by calling a helpline on: 0845 850 1166 (calls are charged at local rate)."

--

For the record: ik werk in een hotel, maar de afgelopen maanden was er niets te doen. Hierdoor leven we nu even op spaargeld en kunnen we geen hoge medische rekeningen gebruiken :)
Mon 'en!
pi_136688521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruiken :+
Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"

KNIFE WHAT? :o
Mon 'en!
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:49:33 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136688585
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:37 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik betaal ook voor de tandarts bij de NHS hoor. Een gewone controle is bijvoorbeeld £18.
Ik heb één witte vulling en die heb ik private laten doen voor £70. Verder heb ik ook een private dentist en hygiënist omdat ik daar al een jaar of 8 kom en erg tevreden over ben :Y

Mijn NHS dentist doet ook private. Mijn private dentist doet geen NHS :N :D
Volgens mij doen de meeste ook private. Die £18 kan wel kloppen, maar als je een vervolgafspraak hebt dan is het niets extra. Voor m'n witte vulling was het £100 en de root canal was gratis. Volgens mij houden ze hun eigen prijzen aan.
reset
pi_136688619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Volgens mij doen de meeste ook private. Die £18 kan wel kloppen, maar als je een vervolgafspraak hebt dan is het niets extra. Voor m'n witte vulling was het £100 en de root canal was gratis. Volgens mij houden ze hun eigen prijzen aan.
Gratis root canal is wel geweldig. Dat loopt private in de honderden ponden anders :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:51:36 #92
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136688657
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Stuart het volgende:
Het enige dat ik hier vrij lang vond duren was mijn CRB voor school :Y
Van de security clearances duurt de CRB altijd het langste. Ik heb er 2 van gehad.
reset
pi_136688674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik moest hier een formulier ondertekenen dat ik wist hoe ik een nietmachine moest gebruiken :+
:D :'(

Dan valt het bij mij nog wel mee met alle guidelines over confidentiality :P
pi_136688686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"

KNIFE WHAT? :o
Ik werk niet in de keuken dus dat hoef ik niet te doen maar bij ons heb je dat ook ja
pi_136688744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:51 schreef Individual het volgende:

[..]

Van de security clearances duurt de CRB altijd het langste. Ik heb er 2 van gehad.
Ik moest het hebben toen ik op school kwam werken. Maar daar ging wel een x aantal weken overheen inderdaad :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:54:55 #96
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136688798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"

KNIFE WHAT? :o
Een NL vriend van me is ingenieur en werkt over de hele wereld, maar de health and safety is het ergste in de UK.
reset
pi_136688851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:52 schreef Sautor het volgende:

[..]

:D :'(

Dan valt het bij mij nog wel mee met alle guidelines over confidentiality :P
we hebben een map met allemaal van dat soort health & safety onzin,die moest je dan doorlezen en daarna per onderwerp (nietmachine/copierapparaat) tekenen.
pi_136688907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:52 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik werk niet in de keuken dus dat hoef ik niet te doen maar bij ons heb je dat ook ja
Als dit een keuken was geweest, had ik het begrepen. Dit was een bar :)
Je mag er toch vanuit gaan dat een 23-jarige weet hoe hij een mes (steak knife) moet vasthouden?
Mon 'en!
pi_136688925
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:55 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

we hebben een map met allemaal van dat soort health & safety onzin,die moest je dan doorlezen en daarna per onderwerp (nietmachine/copierapparaat) tekenen.
W.O.W :D
Mon 'en!
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:58:36 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136688953
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik moest het hebben toen ik op school kwam werken. Maar daar ging wel een x aantal weken overheen inderdaad :Y
Als je werkt met kinderen heb je dat idd nodig. Een vriend van me is jongleur en moet het ook hebben. Hij heeft hem ook nog als convicted drugs smuggler. :P

Die van mij duurde 2 en 4 maanden.
reset
pi_136689020
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Als je werkt met kinderen heb je dat idd nodig. Een vriend van me is jongleur en moet het ook hebben. Hij heeft hem ook nog als convicted drugs smuggler. :P

Die van mij duurde 2 en 4 maanden.
Wow, dat is wel heel erg lang :o
Het duurde hier geloof ik een week of 4 tot 6 :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:01:10 #102
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_136689052
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:57 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

W.O.W :D
het was gelukkig vooral een formaliteit, gewoon even snel je krabbel zetten en klaar :P
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:02:19 #103
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136689101
Ze houden hier wel van trainingen. H&S, Confidentiality, Money Laundering, First Aid, Fire Warden, Terrorism, en nog dozijnen meer. :D
reset
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:05:44 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_136689217
Ik heb vorige week naar 30 minuten videootje gekeken over manual handling.

:') . Assess the route you intend to take before you lift your box and carry it to the destination. :')
Resistance is futile.
pi_136689509
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vorige week naar 30 minuten videootje gekeken over manual handling.

:') . Assess the route you intend to take before you lift your box and carry it to the destination. :')
Hahahaha _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:16:19 #106
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_136689577
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vorige week naar 30 minuten videootje gekeken over manual handling.

:') . Assess the route you intend to take before you lift your box and carry it to the destination. :')
en natuurlijk vanuit je benen tillen he
pi_136689615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:16 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

en natuurlijk vanuit je benen tillen he
En als het er zwaar uitziet: vraag iemand om hulp. :P
Mon 'en!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:18:48 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_136689649
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:14 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hahahaha _O-
Mooiste was nog wel dat ze de volgende stap tot in den treuren demonstreerden:

'Stop and think'

En dan echt zo'n figurant die duidelijk zo'n lege doos op moet pakken maar dan 'hmm, hey.. even denken hoor :o , ik moet een doos oppakken dus EERST stoppen en nadenken, en dan op verkenning gaan :Y '

:')
Resistance is futile.
pi_136689901
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooiste was nog wel dat ze de volgende stap tot in den treuren demonstreerden:

'Stop and think'

En dan echt zo'n figurant die duidelijk zo'n lege doos op moet pakken maar dan 'hmm, hey.. even denken hoor :o , ik moet een doos oppakken dus EERST stoppen en nadenken, en dan op verkenning gaan :Y '

:')
Ik zou echt niet meer bijkomen _O- :D :'( :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136690185
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vorige week naar 30 minuten videootje gekeken over manual handling.

:') . Assess the route you intend to take before you lift your box and carry it to the destination. :')
Oh, ja... dat moest ik ook bij de M&S.... ;(
Ja doei.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:46:46 #111
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136690331
In NL in de supermarkt heb ik maar 1 training gehad in die 2 jaar: Hoe om te gaan met overvallen oid. :P

..en dat was pas nadat er een overval was geweest. :D
reset
pi_136699526
Ben wrsch weer in London op 2/3 maart :o
Ja doei.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:44:00 #113
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136699646
Ik heb bij mijn nieuwe baan 90 dagen de tijd gekregen om rond de 40 courses af te krijgen. Gemiddeld duren die dingen drie uur en er is altijd een assessment aan het einde. Er is echt voor alles een course.

En om hier papierwerk gedaan te krijgen is echt een ramp. Alleen al iets aanvragen bij de council is een opgave waar ik zeker een dag voor uit moet trekken.
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
  vrijdag 14 februari 2014 @ 13:58:51 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136702137
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ben wrsch weer in London op 2/3 maart :o
Verschrikkelijk! :o
reset
pi_136702154
Ja :') dat wordt: hotel --> slapen --> conferentie --> snel weer terug naar huis :') :P
Ja doei.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:02:51 #116
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136713835
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vorige week naar 30 minuten videootje gekeken over manual handling.

:') . Assess the route you intend to take before you lift your box and carry it to the destination. :')
Die heb ik ook mogen kijken. Was zelfs nog op videoband. Erg eighties allemaal. :')

Ook fijn dat er een stukje over vorkliften bij zat. Zeker gezien we als financiele instelling allemaal op een kantoor werken... 8)7
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 14 februari 2014 @ 23:47:40 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_136723289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Whaha. Ik kreeg in een vorige baan op mijn kop omdat ik (supervisor) een collega citroenen in stukjes liet snijden zonder toezicht. "Because he didn't have knife training"

KNIFE WHAT? :o
Messen gooien, met messen jongleren, hand-to-hand combat met messen, pumpkin carving, dat soort dingen.

Voor het snijden van citroenen heb je Knife Skills Licence 3B or higher nodig. Daarnaast natuurlijk een certificat van de council dat je met messen mag omgaan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:12:52 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_136724105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:02 schreef Individual het volgende:
Ze houden hier wel van trainingen. H&S, Confidentiality, Money Laundering, First Aid, Fire Warden, Terrorism, en nog dozijnen meer. :D
Ik heb er net weer een health and safety van een uur, met assessment, opzitten. Altijd leuk als je toch al genoeg te doen hebt.

Ik mag geen brandje proberen te blussen, omdat ik daar niet in getrained ben. Ik moet iemand bellen die wel getrained is, via een centraal nummer. Terwijl de twee brandende A4tjes die ik met mijn kop thee had kunnen uitgooien via de stapel papieren daarnaast inmiddels het plafond bereiken moet ik vervolgens kalm evacueren, zonder mijn peroonlijke zaken mee te nemen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:27:45 #119
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136724499
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:31:08 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_136724615
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb er net weer een health and safety van een uur, met assessment, opzitten. Altijd leuk als je toch al genoeg te doen hebt.

Ik mag geen brandje proberen te blussen, omdat ik daar niet in getrained ben. Ik moet iemand bellen die wel getrained is, via een centraal nummer. Terwijl de twee brandende A4tjes die ik met mijn kop thee had kunnen uitgooien via de stapel papieren daarnaast inmiddels het plafond bereiken moet ik vervolgens kalm evacueren, zonder mijn peroonlijke zaken mee te nemen.
Heheh, ik en nog een paar andere collega's kregen tijdens een drill op onze donder omdat we een kop koffie mee naar buiten hadden genomen. :P
Resistance is futile.
pi_136725037
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb er net weer een health and safety van een uur, met assessment, opzitten. Altijd leuk als je toch al genoeg te doen hebt.

Ik mag geen brandje proberen te blussen, omdat ik daar niet in getrained ben. Ik moet iemand bellen die wel getrained is, via een centraal nummer. Terwijl de twee brandende A4tjes die ik met mijn kop thee had kunnen uitgooien via de stapel papieren daarnaast inmiddels het plafond bereiken moet ik vervolgens kalm evacueren, zonder mijn peroonlijke zaken mee te nemen.
herkenbaar.... ;(
Ja doei.
pi_136760296
Trouwens.. Misschien al vaak besproken, maar..

- Wat missen jullie aan NL?
- Is er bepaald eten dat je inslaat als je in NL op bezoek bent? Of wellicht via internet bestelt :)
- 'Engels' eten waar je inmiddels niet meer zonder kan?
- Dingen die je mist aan de UK als je even weg bent?

--

- Ik mis, behalve familie en het feit dat ik overal de weg weet, niet veel. Ja, trouwens.. de mogelijkheid om een uitzendbureau binnen te gaan en een half uur later met een baan(tje) buiten te staan. De werkloosheid hier in Schotland is echt niet normaal. Op een baan in Glasgow komen gemiddeld 500-1000 reacties binnen. Hier in Tighnabruaich is er qua werk gewoon amper aanbod, omdat iedereen in zijn baan blijft hangen van zijn/haar 16e tot 65 :D
- Ik mis, qua eten: jonge kaas, stroopwafels van de markt, drop..
- Ik mis mijn fry-ups als ik in NL ben. Boterhammen voor ontbijt is iets dat ik hier NOOIT eet. Ik houd van alle ontbijt-dingen (als ze vegetarisch zijn). Favo, nog niet in NL gezien, haloumi! Yum!
- Bergen. En het feit dat mensen niet snappen wat wachten in een rij inhoudt :D
Mon 'en!
  zondag 16 februari 2014 @ 14:27:23 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_136770115
Ik mis weinig aan Nederland, maar qua eten sla ik toch altijd even wat Zeeuwse bolussen in. En vla gaat er ook wel in. :)

Engels eten mis ik niet, in Londen vind ik vooral het feit dat er zoveel verschillends te eten ideaal, maar de Engelse fry-ups en dergelijke doe ik alleen als ik een kater heb. Ik mis Londen altijd na verloop van tijd wel als ik even weg ben, de stad heeft gewoon alles. De enige steden waar ik Londen nog wel voor zou willen verlaten zijn Berlijn of Los Angeles (beiden wel weer heel anders).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_136800231
De Sunday roast mis ik enorm als ik niet in Engeland ben. Ook ben ik dol op een full English breakfast en dat eet ik dan ook standaard 1x per week op vrijdag :@ :9

Uit Nederland mis ik saté. Dat vind ik namelijk ook heerlijk. Dat is het wel. Overigens at ik vroeger als kind in Nederland wel graag vla en appelmoes trouwens O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136800416
Ja, vla mis ik ook wel. Custard is toch niet hetzelfde als vla :)

Ik kan in onze 'village shop' stroopwafels kopen, btw! Ze zijn 2,45 per pak geloof ik, maar dan heb je wel 'echte Hollandse stroopwafels' (met Nederlands label en al!)
Mon 'en!
pi_136800530
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 02:04 schreef bloempjuh het volgende:
Ja, vla mis ik ook wel. Custard is toch niet hetzelfde als vla :)

Ik kan in onze 'village shop' stroopwafels kopen, btw! Ze zijn 2,45 per pak geloof ik, maar dan heb je wel 'echte Hollandse stroopwafels' (met Nederlands label en al!)
Hier in London kom je ze ook wel her en der tegen. Ik koop ze nooit though. Ben niet zo van de stroopwafels :N :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136800591
WHAT? Hoe kun je leven zonder stroopwafels? :)
Mon 'en!
pi_136800612
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 02:31 schreef bloempjuh het volgende:
WHAT? Hoe kun je leven zonder stroopwafels? :)
Ik woon al bijna mijn halve leven (12 jaar) in Engeland. Misschien dat het daardoor komt :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 17 februari 2014 @ 12:36:16 #129
219405 Sgas
In vino veritas
pi_136807111
Ik krijg gelukkig nog wel eens een pakketje binnen met Nederlands spul. Maar verder mis ik weinig. Nu moet ik toegeven dat ik Edinburgh ook niet mis als ik ergens anders ben
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
  maandag 17 februari 2014 @ 22:13:57 #130
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_136830314
Stroopwafels met Nederlands label kun je zelfs bij Sainsbury's kopen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 17 februari 2014 @ 22:31:00 #131
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136831052
Zelfs bij de Lidl hier bij tijd en wijle! :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 17 februari 2014 @ 23:02:15 #132
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136832295
Volgende week even in het altijd bruisende Ruislip. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136835920
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:02 schreef static het volgende:
Volgende week even in het altijd bruisende Ruislip. :')
Wat moet je daar :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 18 februari 2014 @ 01:19:40 #134
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136836000
Op bezoek bij een Japans bedrijf. Ja, ik wil je best in je arm knijpen. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136836403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:19 schreef static het volgende:
Op bezoek bij een Japans bedrijf. Ja, ik wil je best in je arm knijpen. :')
Hahahaha _O-
Zo'n saai deel van London. Nou ja, misschien heb je daarna nog tijd iets centraler te gaan :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:46:51 #136
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136894906
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_136925478
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Stroopwafels met Nederlands label kun je zelfs bij Sainsbury's kopen.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen bij Sainsbury's -O-
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:00:53 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136925879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:48 schreef Belfort het volgende:

[..]

Ik ben ze nog niet tegen gekomen bij Sainsbury's -O-

http://www.sainsburys.co.(...)?bmUID=1392897575915
reset
pi_136925904
quote:
Ik ga zo meteen gelijk even kijken :)
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_136926594
quote:
Hier hebben ze een ander merk geloof ik. Wel hebben ze ministroopwafels met een delfsblauw motiefje op de verpakking. :Y :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:31:36 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136926708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:27 schreef Operc het volgende:

[..]

Hier hebben ze een ander merk geloof ik. Wel hebben ze ministroopwafels met een delfsblauw motiefje op de verpakking. :Y :P
Old stock denk ik want die heb ik ook wel gehad:
reset
pi_136926750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Old stock denk ik want die heb ik ook wel gehad:
[ afbeelding ]
Die inderdaad. Gewoon Nederlandse teksten op de verpakking. Ik keek wel even gek op toen. :P
pi_136928372
Ik heb ze gevonden :)
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:26:24 #146
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136928818
Het koekjesschap is dan ook een stuk kleiner (minder divers) dan in NL.

De koffie en koekjes-cultuur is dan ook heel belangrijk in NL.
reset
pi_136934901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:26 schreef Individual het volgende:
Het koekjesschap is dan ook een stuk kleiner (minder divers) dan in NL.

De koffie en koekjes-cultuur is dan ook heel belangrijk in NL.
Valt mij inderdaad ook op. Veel van hetzelfde hier
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:57:52 #148
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136965988
Hetzelfde vind ik van de chips.. of moet ik crisps zeggen :P Standaard Walkers zakken, Doritos, een paar specialities zoals popchips & cheesy puffs en dan heb je het wel gehad.
Wij hebben in NL een groter aanbod met verschillende dingen (hamka's, wokkels, nibbits)
pi_136966052
Croky Bolognese O+ ;(
Ja doei.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:32:24 #150
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136967302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef MartijnUK het volgende:
Hetzelfde vind ik van de chips.. of moet ik crisps zeggen :P Standaard Walkers zakken, Doritos, een paar specialities zoals popchips & cheesy puffs en dan heb je het wel gehad.
Wij hebben in NL een groter aanbod met verschillende dingen (hamka's, wokkels, nibbits)
Waaaaat? Er zijn hier veel meer chipssoorten dan in NL.

Kettle Chips, Hula Hoops, Wotsits, Mini Cheddars, Quavers, McCoy's, Mini Popadums en een miljoen verschillende smaken waarvan ze nog nooit hebben gehoord in NL.
reset
pi_136967402
Die mini-poppadoms zijn echt goor. Stuk voor stuk.
Ja doei.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:52:51 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136968059
Ik heb al een hele tijd geen chips meer gehad en de kwaliteit is idd niet altijd even goed. Kettle Chips prima, maar helemaal de azijnsmaak is :r
reset
pi_136968189
Ik eet ook zelden chips. Vind het eens in 't half jaar ofzo wel lekker, en dan halen we wat er bij de Lidl aan 'speciaals' in de aanbieding is (hadden een tijd geleden 'Goats Cheese and Cherry tomato crisps', dat was best lekker!), maar verder.. :N
Ja doei.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:48:21 #154
422585 Belfort
I bet it is
pi_136974716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Croky Bolognese O+ ;(
Ik laat nog wel eens Bolognese chips opsturen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Belfort op 21-02-2014 17:04:12 ]
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:51:17 #155
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136981882
Hm ben het niet helemaal mee eens, er zijn misschien wel meer verschillende smaken binnen de varianten, maar er zijn zeker niet meer varianten dan in NL. Nadeel is ook dat sommige smaken echt ultra-chemisch zijn.

Ik ben wat dat betreft wel "verengelsd" in de zin dat ik graag een zakje crisps eet bij een boterham tussen de middag :P
pi_136983097
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:51 schreef MartijnUK het volgende:
Hm ben het niet helemaal mee eens, er zijn misschien wel meer verschillende smaken binnen de varianten, maar er zijn zeker niet meer varianten dan in NL. Nadeel is ook dat sommige smaken echt ultra-chemisch zijn.

Ik ben wat dat betreft wel "verengelsd" in de zin dat ik graag een zakje crisps eet bij een boterham tussen de middag :P
Crisps op de boterham is ook een engels ding toch?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:38:00 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136983527
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:51 schreef MartijnUK het volgende:
Hm ben het niet helemaal mee eens, er zijn misschien wel meer verschillende smaken binnen de varianten, maar er zijn zeker niet meer varianten dan in NL. Nadeel is ook dat sommige smaken echt ultra-chemisch zijn.

Ik ben wat dat betreft wel "verengelsd" in de zin dat ik graag een zakje crisps eet bij een boterham tussen de middag :P
Over de kwaliteit niet te spreken heb ik echt het idee dat de UK niet alleen veel meer smaken heeft, maar ook veel meer soorten. Een gemiddelde off-license ligt al helemaal vol.

Ik heb al lang geen chips meer gekocht in NL dus het kan zijn dat de chipsmarkt van NL enorm geëxplodeerd is?

http://www.theguardian.co(...)h/2010/sep/01/crisps
reset
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:40:16 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136983604
http://crisplist.co.uk/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
reset
pi_136990565
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Croky Bolognese O+ ;(
De enige bolognese chips. ^O^

Heb volgens mij nog 1-2 zakken liggen. Importeer er altijd wel een paar. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:57:17 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137007858
London's Waterloo Bridge shut after drive-by shooting

Dit soort dingen gebeuren toch helemaal niet in Great Britain?
reset
pi_137007996
Spanning ende sensatie.
Ja doei.
pi_137026757
Student Ben Jackson said he saw the aftermath of the shooting as he walked down The Strand, in central London.

"The area was cordoned off and there were lots of people around," said the 21-year-old.


Nou, dat was wel de moeite waard om die jongen te citeren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 24 februari 2014 @ 11:13:46 #163
422585 Belfort
I bet it is
pi_137083791
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Student Ben Jackson said he saw the aftermath of the shooting as he walked down The Strand, in central London.

"The area was cordoned off and there were lots of people around," said the 21-year-old.


Nou, dat was wel de moeite waard om die jongen te citeren.
Wat een quote met enorme nieuwswaarde _O-
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:11:45 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137155976
reset
pi_137156213
Ik hoop niet dat mijn promotors dit altijd eigenlijk bedoelen ;(
Ja doei.
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:23:16 #166
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137156315
Intonatie is ook heel belangrijk. ;)
reset
pi_137157667


Mij nog niet overkomen, maar zal er toch in de toekomst even op letten
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137157799
Die komt ook elk topic wel voorbij :') :P
Ja doei.
pi_137157925
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
Die komt ook elk topic wel voorbij :') :P
Dat weet ik, Maar toen ik deze in mijn mailbox kreeg van een collega moest ik het toch even posten.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137182606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef MartijnUK het volgende:
Hetzelfde vind ik van de chips.. of moet ik crisps zeggen :P Standaard Walkers zakken, Doritos, een paar specialities zoals popchips & cheesy puffs en dan heb je het wel gehad.
Wij hebben in NL een groter aanbod met verschillende dingen (hamka's, wokkels, nibbits)
Hoe kom je daar nou bij, dat het aanbod in Nederland groter is :? :D
En neem nou cereal, daar verbleekt Nederland helemaal bij :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137183030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:48 schreef Belfort het volgende:

[..]

Ik laat nog wel eens Bolognese chips opsturen :@
Ik kan niet kiezen tussen Croky en Lays Bolognese.. dus als ik kan neem ik beiden mee terug naar de UK :D
pi_137183259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:25 schreef Cubeforc3 het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen tussen Croky en Lays Bolognese.. dus als ik kan neem ik beiden mee terug naar de UK :D
Ik wist niet dat Lays dat ook had :@ :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137189204
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Lays dat ook had :@ :N
Meh, Lays Bolognese is nep. Op zich niet vies, maar ze moeten 't echt wel een andere naam geven. :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137189542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:25 schreef Cubeforc3 het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen tussen Croky en Lays Bolognese.. dus als ik kan neem ik beiden mee terug naar de UK :D
^O^ Vandaag weer een pakketje binnen gekregen! Croky en Lays waren beide aanwezig
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137192441
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Meh, Lays Bolognese is nep. Op zich niet vies, maar ze moeten 't echt wel een andere naam geven. :P
Die van Croky is wel lekker :9
Die van Lays ken ik niet :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:41:52 #176
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137238703
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:17 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij, dat het aanbod in Nederland groter is :? :D
En neem nou cereal, daar verbleekt Nederland helemaal bij :D
Ik had het over chips niet over cereal.

Om m'n mening kracht bij te zetten heb ik maar wat statistieken gedraaid.. Dit is AH vs Sainsbury's.. Jep ik heb te veel tijd maar het blijkt dat m'n instinct wel klopt.

NL heeft 69 soorten chips in 156 smaken
UK heeft 48 soorten chips in 131 smaken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:03:32 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137239653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik had het over chips niet over cereal.

Om m'n mening kracht bij te zetten heb ik maar wat statistieken gedraaid.. Dit is AH vs Sainsbury's.. Jep ik heb te veel tijd maar het blijkt dat m'n instinct wel klopt.

NL heeft 69 soorten chips in 156 smaken
UK heeft 48 soorten chips in 131 smaken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn 2 supermarkten tegen elkaar, niet landen. Asda heeft bv 250 verschillende soorten.

Dan hebben we het nog niets eens over de off-licenses en corner shops.

Ik blijf erbij dat de UK veel meer zowel smaken als soorten heeft.
reset
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:12:21 #178
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137240001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat zijn 2 supermarkten tegen elkaar, niet landen. Asda heeft bv 250 verschillende soorten.

Dan hebben we het nog niets eens over de off-licenses en corner shops.

Ik blijf erbij dat de UK veel meer zowel smaken als soorten heeft.
Jep maar je kunt niet zomaar een online index vergeleken, de Sainsbury's site had 277 soorten maar daar stonden ook allerlei breadsticks, appelchips en andere meuk tussen en bovendien hebben ze voor ieder product een aparte index ook voor zakjes van 50 gram en multi-packs. Heb een hoop dubbele producten weg moeten halen. Voor NL was het iets minder met duplicaten maar goed. Het gaat me niet zo zee om de "bog standard" soort chips in tientallen smaken maar meer om de variaties zoals ik al zei TUC, hamka's nibbits wokkels hebben in UK geen equivalent (en zullen dat waarschijnlijk ook nooit krijgen?). Als je de Sainsbury's lijst vergelijkt met die van AH zie je heel veel van hetzelfde, de ene op een andere manier bereid dan de andere, of net iets dikker of geribbeld maar de variatie aan zoutjes is veel minder.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 18:10:29 #179
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:42:01 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137253414
Tuc hebben ze hier ook! Maar staat bij crackers :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_137254530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik had het over chips niet over cereal.

Om m'n mening kracht bij te zetten heb ik maar wat statistieken gedraaid.. Dit is AH vs Sainsbury's.. Jep ik heb te veel tijd maar het blijkt dat m'n instinct wel klopt.

NL heeft 69 soorten chips in 156 smaken
UK heeft 48 soorten chips in 131 smaken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat het om chips ging en ik ben het nog steeds oneens met je. Ik woon hier al mijn halve leven en weet uit ervaring dat de selectie hier veel groter is :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137254582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Tuc hebben ze hier ook! Maar staat bij crackers :+
En in verschillende smaken ook :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 1 maart 2014 @ 11:17:17 #183
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137266402
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik weet dat het om chips ging en ik ben het nog steeds oneens met je. Ik woon hier al mijn halve leven en weet uit ervaring dat de selectie hier veel groter is :Y
Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.

Ik herinner me nog dat ik in Nederland ooit in De Familie Doorzon een plaatje zag waarop stond "chips met garnalensmaak". Wat heb ik gelachen. En dan kom je hier en blijkt dat gewoon te bestaan! :D
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137266529
Meh. Veel keuze ja, als je van kiezen uit vijf verschillende merken Salt & Vinegar of Cheese & Onion houdt. :P

Laat wat meer supermarkten Jalapenos chips in voorraad hebben zeg!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137267990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.

Ik herinner me nog dat ik in Nederland ooit in De Familie Doorzon een plaatje zag waarop stond "chips met garnalensmaak". Wat heb ik gelachen. En dan kom je hier en blijkt dat gewoon te bestaan! :D
En die zijn nog super lekker ook :9
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:28:50 #186
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137268077
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

En die zijn nog super lekker ook :9
Doe mij maar kroepoek! Ik ben ook niet een echte sjipseter.
reset
pi_137268119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Doe mij maar kroepoek! Ik ben ook niet een echte sjipseter.
Ik vind prawn cocktail en smoky bacon toch wel erg lekker moet ik zeggen. Ik eet overigens graag chips. Ik vind hula hoops ook lekker :9
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:41:19 #188
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137268339
reset
  zondag 2 maart 2014 @ 22:32:52 #189
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137329115
Is Frankrijk-Nederland op één van de kanalen te zien? Zal wel niet, hè?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 3 maart 2014 @ 12:49:52 #190
422585 Belfort
I bet it is
pi_137342812
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:32 schreef static het volgende:
Is Frankrijk-Nederland op één van de kanalen te zien? Zal wel niet, hè?
Niet voor zover ik weet maar als ik het mis heb hoor ik het graag. Misschien een live stream ergens?
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:19:50 #191
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137389628
Veel Britser dan dit kan bijna niet volgens mij, hè?







Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:45:47 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137399490
Tudor style FTW!
Resistance is futile.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:58:30 #193
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137400138
Het is nog een kuthotel ook. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137400194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:58 schreef static het volgende:
Het is nog een kuthotel ook. :')
_O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137409482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. Er zijn hier veeeel meer soorten en smaken.

Ik herinner me nog dat ik in Nederland ooit in De Familie Doorzon een plaatje zag waarop stond "chips met garnalensmaak". Wat heb ik gelachen. En dan kom je hier en blijkt dat gewoon te bestaan!
Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel? :)
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:55:32 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137409641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:58 schreef static het volgende:
Het is nog een kuthotel ook. :')
Het meubilair is nogal bejaardentehuis..

Voor de rest ziet het er prima ui.
reset
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:02:53 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137409806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel? :)
In de Poolse supermarktjes, maar ik weet niet of ze die in the middle of nowhere hebben..

In het noorden zullen ze vast nog niet voorbij de vinegar en salted crisps zijn gekomen. :D Crisps eten is ook lastig met roet aan je handen dus dat begrijp ik wel.

In het zuiden dus Pools/Hongaars en zelfs
reset
pi_137410064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef Individual het volgende:

[..]

In de Poolse supermarktjes, maar ik weet niet of ze die in the middle of nowhere hebben..

In het noorden zullen ze vast nog niet voorbij de vinegar en salted crisps zijn gekomen. :D Crisps eten is ook lastig met roet aan je handen dus dat begrijp ik wel.

In het zuiden dus Pools/Hongaars en zelfs
[ afbeelding ]
Helaas heb ik hier geen Poolse of Hongaarse winkels kunnen ontdekken inderdaad ;) En deze variant van Kettle heb ik ook nog niet gezien. Misschien eens bij een hele grote Tesco kijken.
pi_137410626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:19 schreef static het volgende:
Veel Britser dan dit kan bijna niet volgens mij, hè?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Wow. :D
Ja doei.
pi_137411538
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar ik heb nergens paprikachips gezien, jullie wel? :)
Ze verkopen bij ASDA wel paprika pringles, maar dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk.
pi_137425223
Wij maken paprikachips zelf. Dunne plakjes aardappel in een pan hete olie.. Paar minuutjes en dan eruit vissen en laten uitlekken. Een lading 'smoked paprika'-poeder eroverheen en klaar :P
-Je huis en kleren stinken naderhand naar vet, maar zelfgemaakte chips wel ontzettend lekker!-

Nu nog uitvogelen hoe we drop kunnen maken, want dat mis ik meer dan paprikachips :)

BTW: Marmite? Nee, hoewel Allan het heerlijk vindt.
Mon 'en!
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:06:15 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137431029
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:20 schreef bloempjuh het volgende:

BTW: Marmite? Nee, hoewel Allan het heerlijk vindt.


Loving it. :9~
reset
pi_137431433
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:06 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Loving it. :9~
Ik HAAT het :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:29:28 #204
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137432338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:06 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Loving it. :9~
Mee too. Je kunt me er wakker voor maken. Lekker op een geroosterd boterhammetje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137432515
Ik heb het nog nooit op :o
Ja doei.
pi_137432614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nog nooit op :o
Dat is misschien ook maar het beste. Alleen de geur al :X
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:34:54 #207
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137432623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:29 schreef static het volgende:

[..]

Mee too. Je kunt me er wakker voor maken. Lekker op een geroosterd boterhammetje.
Een geroosterd boterhammetje met Marmite en een gebakken ei erop. Het is dat ik net gegeten heb, maar ik krijg er spontaan zin in :9~
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:36:08 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137432697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nog nooit op :o
Jij woont dan ook ver weg in de barre wildernis buiten London... is er uberhaupt genoeg eten te vinden/jagen daar? ;)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137432749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij woont dan ook ver weg in de barre wildernis buiten London... is er uberhaupt genoeg eten te vinden/jagen daar? ;)
Is inderdaad een heel andere wereld buiten London in mijn ervaring :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:43:33 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137433099
reset
pi_137435236
Ja, hoi. Londenaar, die ook nog nooit Marmite op heeft. En ook geen drang toe.
pi_137435449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nog nooit op :o
Ik ook niet.

Aan de kenners hier: Is het een soort appelstroop ofzo?
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:55:27 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137435830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Aan de kenners hier: Is het een soort appelstroop ofzo?
De beste appelstroop die je ooit heb gegeten! :9~
reset
pi_137439167
Meh. Ik zie zo geen reden om het te halen. Misschien in een hotel een keer proberen ofzo.
Ja doei.
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:43:46 #215
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137439704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Meh. Ik zie zo geen reden om het te halen. Misschien in een hotel een keer proberen ofzo.
Het is ook lekker om het in de soep of de jus te mikken. :P

Maar niet te veel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:56:36 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137439920
Het enige wat nog ranziger is dan marmite ... Veggiemite :r ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:04:43 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137440057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Het enige wat nog ranziger is dan marmite ... Veggiemite :r ;(
Wij hadden vroeger thuis de biologische versie Reformite. :P
reset
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:05:22 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137441480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger thuis de biologische versie Reformite. :P
*ril*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:51:07 #219
422585 Belfort
I bet it is
pi_137445973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nog nooit op :o
Ik ook niet. Ik heb ook niet echt de behoefte om het te proberen
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:04:23 #220
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137448232
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
reset
pi_137448300
;( wanneer ga je ? Ik heb binnenkort nog een meeting in London! :o
Ja doei.
pi_137448358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef Individual het volgende:
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
Jeetje, wat een verandering in je leven zeg. De reden waarom je teruggaat is vooral erg frustrerend. Veel sterkte met alles man ;(
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137448426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef Individual het volgende:
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
Hopelijk komt alles snel goed dan, beterschap. :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:18:38 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137448617
Ik ga voor het eind van April terug. Nederland is een heel ander land dan het land dat ik verliet. We hadden de Gulden nog en het land was nog niet zo boos op moslims.

Als Britten hadden kunnen klagen (niet tegen elkaar, maar tegen de mensen die er wat tegen kunnen doen) was het hier wellicht beter georganiseerd geweest. Dat was nooit een probleem, maar nu wel.

Als ze me kunnen fixen in NL dan kom ik zeker terug. Daarnaast hou ik m'n ltd en bank aan voor die reden en om inkomen te houden.
reset
pi_137448692
Owh! Dan zie ik je wellicht nog. Hopelijk is mijn afspraak deze maand nog!
Ja doei.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:27:13 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137448878
Als er iets is dat ik zeker meeneem is thee. PG Tips. De rest is volgens mij wel in NL te krijgen.
reset
pi_137448985
Je blijft wel hier posten, toch? O+
Ja doei.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:33:45 #228
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137449078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
Je blijft wel hier posten, toch? O+
Ik zal ook wel terugreizen naar de UK van tijd tot tijd en hopelijk ook weer permanent. Ik zal wel blijven kijken iig. ;)
reset
pi_137449109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:27 schreef Individual het volgende:
Als er iets is dat ik zeker meeneem is thee. PG Tips. De rest is volgens mij wel in NL te krijgen.
Anders kunnen we het opsturen :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:36:07 #230
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137449158
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:34 schreef Stuart het volgende:

[..]

Anders kunnen we het opsturen :P
Stuur maar een quayside pub op. :P
reset
pi_137449241
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Stuur maar een quayside pub op. :P
Hahahaha _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:52:09 #232
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137457806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:27 schreef Individual het volgende:
Als er iets is dat ik zeker meeneem is thee. PG Tips. De rest is volgens mij wel in NL te krijgen.
Ik doe het andersom. Heb nog nooit thee gevonden die beter smaakt dan Pickwick.. dus ik importeer "Pickwick English Blend" vanuit NL naar Engeland.. lol
pi_137457880
O+ Yorkshire Tea O+
Ja doei.
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:04:35 #234
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137458376
één van de betere, die drink ik op m'n werk. maar niet m'n favoriet :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:43:51 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137460137


Met ITV Digital Monkey! :)
reset
  Admin donderdag 6 maart 2014 @ 23:54:30 #236
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_137470350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:19 schreef static het volgende:
Veel Britser dan dit kan bijna niet volgens mij, hè?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
_O- nog net geen Fawlty Towers ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_137471311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef Individual het volgende:
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
Naar. :{ Sterkte!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 00:55:07 #238
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137472019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

_O- nog net geen Fawlty Towers ;)
Als je ziet hoe het er hier aan toe gaat, de mannen al ruzie makend achter de bar enzo, scheelt het niet veel. :')

Het is al een hele opgaaf om iets te eten te kúnnen bestellen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137473488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:18 schreef Individual het volgende:
Ik ga voor het eind van April terug. Nederland is een heel ander land dan het land dat ik verliet. We hadden de Gulden nog en het land was nog niet zo boos op moslims.

Als Britten hadden kunnen klagen (niet tegen elkaar, maar tegen de mensen die er wat tegen kunnen doen) was het hier wellicht beter georganiseerd geweest. Dat was nooit een probleem, maar nu wel.

Als ze me kunnen fixen in NL dan kom ik zeker terug. Daarnaast hou ik m'n ltd en bank aan voor die reden en om inkomen te houden.
Is gezondheidszorg zo erg ja? Sinds komst 2009 nog nooit hoeven gebruiken en blij toe ook als je al die verhalen soms hoort. In NL vind ik de ziekenhuizen altijd top!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:51:33 #240
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137475427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 06:09 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Is gezondheidszorg zo erg ja? Sinds komst 2009 nog nooit hoeven gebruiken en blij toe ook als je al die verhalen soms hoort. In NL vind ik de ziekenhuizen altijd top!
Het is een loterij en je wint net zo vaak. Ik kan me een ziekenbezoek herinneren aan de oma van een vriendin en dat was niet vrolijk. 3e wereld praktijken.. :N

Ik heb daar foto's gemaakt omdat ik het niet kon geloven. Dit was de linnenkast naast een ziekenzaal die gewoon open stond. In het beddengoed zaten gaten en vlekken.. De mensen klaagden om de lekkende kraan op de zaal zelf en dat was al een hele tijd zo.. :o


Toen dacht ik dat Harley Street een goede optie was. Niet goedkoop, maar dan zou je toch wat verwachten? Onnodige onderzoeken, tijdrekken en onzinnige therapieën.. Dat heeft me alleen vele 1000en gekost..

Het is niet dat er niet genoeg funding is. Het is typisch Britse mismanagement. Ook als ik besluit terug te komen blijf ik in NL verzekerd.
reset
pi_137475774
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:20 schreef bloempjuh het volgende:
Wij maken paprikachips zelf. Dunne plakjes aardappel in een pan hete olie.. Paar minuutjes en dan eruit vissen en laten uitlekken. Een lading 'smoked paprika'-poeder eroverheen en klaar :P
-Je huis en kleren stinken naderhand naar vet, maar zelfgemaakte chips wel ontzettend lekker!-

Nu nog uitvogelen hoe we drop kunnen maken, want dat mis ik meer dan paprikachips :)

BTW: Marmite? Nee, hoewel Allan het heerlijk vindt.
Hee goed idee, dat ga ik ook proberen :)
pi_137475780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef Individual het volgende:
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
Sterkte :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:23:21 #243
422585 Belfort
I bet it is
pi_137476048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef Individual het volgende:
Na bijna 14 jaar ga ik remigreren. Het is een mooie tijd geweest, maar de gezondheid zit niet mee en de gezondheidszorg is erg slecht. Prachtig land als je gezond bent en als alles weer goed komt kom ik weer terug ook.
Sterkte! Ik begrijp je keuze. Ik kom hier liever ook niet bij de dokter of in het ziekenhuis.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137476195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 06:09 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Is gezondheidszorg zo erg ja? Sinds komst 2009 nog nooit hoeven gebruiken en blij toe ook als je al die verhalen soms hoort. In NL vind ik de ziekenhuizen altijd top!
Dat is overigens niet echt mijn ervaring. Ik heb 2x (een week) in St Mary's gelegen en vond het voor een NHS ziekenhuis zeker niet slecht te noemen. Hier kwam ik overigens binnen via A&E.

Voor outpatient behandelingen ben ik meerdere keren in St Mary's, UCH, Whittington en Guy's hospital geweest en kom ik nog steeds meerdere keren per jaar :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:50:10 #245
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137476644
Het is een beetje een loterij. Ik heb zowel goede als slechte verhalen gehoord, maar de slechte lijken te winnen..
reset
pi_137485681
Ik heb inderdaad ook nog geen problemen gehad, maar ik geloof je natuurlijk wel. Veel succes ermee in Nederland... Mijn ervaring is alleen met Whittington en Chelsea hospital en tot nu toe geen problemen. GP is ook gewoon goed.
pi_137491008
Oh en die PG tips foto: de vlag daar lijkt mij een mooie vlag om te gebruiken indien Schotland onafhankelijk wordt. Haal het Schotse blauw er uit en vervang het met het groen van Wales wat nu niet in de vlag zit.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:51:44 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137503520
Sterkte Individual.. -O-

Hopelijk zien we je weer terug in de UK. :*
Resistance is futile.
pi_137572483
Dude, zuur dat je terug naar NL 'moet'. Ik heb er de laatste tijd ook wel aan gedacht, aangezien de banenmarkt in Schotland om te janken is op dit moment. Maar A. wil echt graag hier blijven tot het onafhankelijkheids-referendum.

Sterkte, anyways!
Mon 'en!
pi_137574544
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:43 schreef bloempjuh het volgende:
Dude, zuur dat je terug naar NL 'moet'. Ik heb er de laatste tijd ook wel aan gedacht, aangezien de banenmarkt in Schotland om te janken is op dit moment. Maar A. wil echt graag hier blijven tot het onafhankelijkheids-referendum.

Sterkte, anyways!
Waarom tot dat moment? Overigens zou Schotland wel volslagen gestoord zijn om voor dat referendum te stemmen :')
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_137575511
Waarom, Stuart? Ik denk alleen dat ze bang moeten zijn van Spanje, aangezien die Schotland uit de EU willen houden.
pi_137575737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef Monopoly_Man het volgende:
Waarom, Stuart? Ik denk alleen dat ze bang moeten zijn van Spanje, aangezien die Schotland uit de EU willen houden.
Schotland zal het nieuwe Ierland (of Portugal/Griekenland) worden. Economisch gezien voorspel ik een ramp en ik zie ook absoluut niet gebeuren dat een meerderheid van de bevolking voor het referendum zal stemmen :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 10 maart 2014 @ 12:44:18 #253
422585 Belfort
I bet it is
pi_137578213
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Schotland zal het nieuwe Ierland (of Portugal/Griekenland) worden. Economisch gezien voorspel ik een ramp en ik zie ook absoluut niet gebeuren dat een meerderheid van de bevolking voor het referendum zal stemmen :N
Daar ben ik ook bang voor. Mocht het echt zo ver komen, dan is de kans groot dat ik vertrek. Het probleem is dat er op dit moment veel zwevende kiezers zijn.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137585061
Allan wil juist vertrekken als Schotland NIET voor onafhankelijkheid kiest.

Ik denk dat een sink-or-swim misschien wel hetgene is dat Schotland nodig heeft. Als er eenmaal onafhankelijkheid is, kan Schotland zichzelf beter onderhouden dan veel mensen denken.
Mon 'en!
  maandag 10 maart 2014 @ 16:39:00 #255
422585 Belfort
I bet it is
pi_137585251
Begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat Schotland zichzelf kan onderhouden. Toevallig valt het referendum samen met ons plan om sowieso te vertrekken. We weten alleen nog niet waarheen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Belfort op 10-03-2014 16:47:46 ]
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  maandag 10 maart 2014 @ 16:45:41 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137585492
Als de meerderheid onafhankelijkheid wilt dan moet dat kunnen. Voor elk volk trouwens.
reset
pi_137585536
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:45 schreef Individual het volgende:
Als de meerderheid onafhankelijkheid wilt dan moet dat kunnen. Voor elk volk trouwens.
Juistem!
Mon 'en!
pi_137597516
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:45 schreef Individual het volgende:
Als de meerderheid onafhankelijkheid wilt dan moet dat kunnen. Voor elk volk trouwens.
Tuurlijk. Zolang ze geen beroep doen op financiële steun van andere landen lijkt me dat prima. Maar er komen steeds meer zaken naar boven waar ze niet goed over nagedacht lijken te hebben. Engeland wil bijvoorbeeld niet dat ze de GBP behouden en zomaar overstappen op de Euro lijkt me ook geen optie :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:14:19 #260
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137614618
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:31 schreef Stuart het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zolang ze geen beroep doen op financiële steun van andere landen lijkt me dat prima. Maar er komen steeds meer zaken naar boven waar ze niet goed over nagedacht lijken te hebben. Engeland wil bijvoorbeeld niet dat ze de GBP behouden en zomaar overstappen op de Euro lijkt me ook geen optie :N
Nu hebben ze de Schotse Pond, maar dat is wel Pound Sterling. Jersey/Guernsey (en meer) hebben ook hun eigen munt en is ook Pound Sterling en ze horen niet bij de UK.
reset
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:17:05 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137618500
Bob Crow is dood.

Betekent dat nu dat de onzinnige stakingen voorbij zijn?


Oh en tube driver pay is nu ruim £50k..

http://www.theguardian.co(...)ivers-salaries-50000
reset
pi_137620348
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Nu hebben ze de Schotse Pond, maar dat is wel Pound Sterling. Jersey/Guernsey (en meer) hebben ook hun eigen munt en is ook Pound Sterling en ze horen niet bij de UK.
George Osborne was vrij duidelijk naar mijn mening though :P

quote:
"If Scotland walks away from the UK, it walks away from the UK pound."
Bron

Jersey/Guernsey zijn inderdaad geen onderdeel van de UK maar wel van The Crown. Waarom zou Schotland dat ook blijven bij een vrijwillig vertrek :?
Overigens zijn die eilanden qua inwoners/economie zo klein dat het nauwelijks uitmaakt of zij Pound Sterling gebruiken of niet :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:14:26 #263
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137620434
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:11 schreef Stuart het volgende:

Overigens zijn die eilanden qua inwoners/economie zo klein dat het nauwelijks uitmaakt of zij Pound Sterling gebruiken of niet :N
Hoe weet jij hoe groot de Jersey/Guernsey economie in werkelijkheid is?
reset
pi_137620477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe groot de Jersey/Guernsey economie in werkelijkheid is?
Voor mij zullen dezelfde cijfers voorhanden zijn als voor jou. Als die niet overeenkomen met de werkelijkheid kan ik daar verder niets over zeggen. Denk dat speculeren ook niet zoveel zin heeft. Maar je hebt gelijk, ik weet dat niet :)

Overigens geldt dat voor elk land ter wereld.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:18:20 #265
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137620550
Het mooie van Jersey/Guernsey is dat ze £1 briefjes hebben. Dan voel je je ook rijker. :P
reset
pi_137620564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:18 schreef Individual het volgende:
Het mooie van Jersey/Guernsey is dat ze £1 briefjes hebben. Dan voel je je ook rijker. :P
Ik ben er nog nooit geweest maar dat klinkt wel leuk :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:20:25 #267
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137620621
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest maar dat klinkt wel leuk :D
Ik vond het zo leuk dat ik ze nooit uitgaf en opspaarde.
reset
pi_137633968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:20 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik vond het zo leuk dat ik ze nooit uitgaf en opspaarde.
Wat leuk :D
Hebben ze het nog steeds :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:37:55 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137634339
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:32 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wat leuk :D
Hebben ze het nog steeds :?
Jazeker! Engelse ponden zijn er ook welkom. 1=1. Zelfs de muntjes zijn hetzelfde, maar met Jersey/Guernsey plaatjes.

Ook leuk is dat de Guernsey £1 geen watermerk heeft. :D
reset
pi_137634501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Jazeker! Engelse ponden zijn er ook welkom. 1=1. Zelfs de muntjes zijn hetzelfde, maar met Jersey/Guernsey plaatjes.

Ook leuk is dat de Guernsey £1 geen watermerk heeft. :D
Ik ben nu wel benieuwd naar zo'n biljet. Zou er best een keer naartoe willen eigenlijk, gewoon om te kijken hoe alles daar is :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:47:40 #271
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137634916
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:40 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar zo'n biljet. Zou er best een keer naartoe willen eigenlijk, gewoon om te kijken hoe alles daar is :Y
Het zijn prachtige eilanden. Jersey is ook het 6e rijkste land ter wereld.



[ Bericht 9% gewijzigd door Individual op 11-03-2014 21:52:59 ]
reset
pi_137635266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:47 schreef Individual het volgende:

[..]

Het zijn prachtige eilanden. Jersey is ook het 6e rijkste land ter wereld.

[ afbeelding ]
Wow :o
Ik ga me er eens in verdiepen. Geen idee hoe moeilijk/makkelijk het is om daar te komen vanaf London :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:46:08 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137638576
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wow :o
Ik ga me er eens in verdiepen. Geen idee hoe moeilijk/makkelijk het is om daar te komen vanaf London :)
Makkelijk. :) Je kan/kon vanaf Gatwick met BA en FlyMayBE, maar nog beter vanaf City met Blue Islands; de beste airline ooit. Tussen de eilanden kan je ook makkelijk en goedkoop vliegen.
reset
pi_137643270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Makkelijk. :) Je kan/kon vanaf Gatwick met BA en FlyMayBE, maar nog beter vanaf City met Blue Islands; de beste airline ooit. Tussen de eilanden kan je ook makkelijk en goedkoop vliegen.
Cheers! Ik ga er binnenkort even naar kijken :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:01 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137650799
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Cheers! Ik ga er binnenkort even naar kijken :Y
Het is ook al langer Britain dan Engeland is en daar zijn ze ook trots op. Historisch, geologisch, economisch, klimatologisch, cultureel.. Jersey is bijzonder op al die gebieden.
reset
pi_137675473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:17 schreef Individual het volgende:
Bob Crow is dood.

Betekent dat nu dat de onzinnige stakingen voorbij zijn?


Oh en tube driver pay is nu ruim £50k..

http://www.theguardian.co(...)ivers-salaries-50000
Waaaaaat, verdienen die meer dan 50k? :o
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:45:41 #277
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137677766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:03 schreef Sautor het volgende:

[..]

Waaaaaat, verdienen die meer dan 50k? :o
Het hoogste zelfs £61k+

En dat terwijl een London bus driver ~£30k krijgt.. Lijkt me toch een veel inspannendere baan.
reset
pi_137677815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Het hoogste zelfs £61k+

En dat terwijl een London bus driver ~£30k krijgt.. Lijkt me toch een veel inspannendere baan.
Ja, ik las het al. En dan vinden ze het gek dat er geen geld meer is om alle ticket offices open te houden :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:39:00 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137680187
Ik denk dat Bob Crow graag Jimmy Hoffa wilde zijn.
reset
pi_137685944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:46 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ja, ik las het al. En dan vinden ze het gek dat er geen geld meer is om alle ticket offices open te houden :')
Het is ook niet meer van deze tijd om die allemaal open te houden. Bovendien raakt niemand gedwongen zijn/haar baan kwijt. Ik erger me altijd stelselmatig aan de stakingen :@ :X
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:21:09 #281
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137687876
quote:
15s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:17 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het is ook niet meer van deze tijd om die allemaal open te houden. Bovendien raakt niemand gedwongen zijn/haar baan kwijt. Ik erger me altijd stelselmatig aan de stakingen :@ :X
Het is inderdaad niet meer van deze tijd, maar ik vind dat jammer. Ik gebruik ze nauwelijks, eigenlijk alleen om een Oyster Card te kopen als ik mensen op bezoek heb. Toch lijken de ticket offices me nuttiger dan tube drivers. De DLR kan zonder drivers, dat moet de tube ook kunnen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137697816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet meer van deze tijd, maar ik vind dat jammer. Ik gebruik ze nauwelijks, eigenlijk alleen om een Oyster Card te kopen als ik mensen op bezoek heb. Toch lijken de ticket offices me nuttiger dan tube drivers. De DLR kan zonder drivers, dat moet de tube ook kunnen.
De DLR, Central, Jubilee, Northern en Victoria line hebben allemaal geen driver nodig, maar hebben dus wel iemand die aan boord voor veiligheidsredenen en om in te grijpen als er iets mis gaat.
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:55:50 #283
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137699710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:53 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

De DLR, Central, Jubilee, Northern en Victoria line hebben allemaal geen driver nodig, maar hebben dus wel iemand die aan boord voor veiligheidsredenen en om in te grijpen als er iets mis gaat.
Niet slecht om voor £50k een noodknop te mogen beheren.
reset
pi_137724734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Niet slecht om voor £50k een noodknop te mogen beheren.
Mjah, ik vind het salaris ook hoog, maar niet absurd hoog voor Londen. Je bent als driver nog steeds verantwoordelijk voor die 1,000 mensen op je trein en moet constant alert zijn en die trein kunnen besturen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:50:16 #285
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137724984
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Mjah, ik vind het salaris ook hoog, maar niet absurd hoog voor Londen. Je bent als driver nog steeds verantwoordelijk voor die 1,000 mensen op je trein en moet constant alert zijn en die trein kunnen besturen.
Vergeleken met de buschauffeurs is het bijna dubbel terwijl die niet alleen verantwoordelijk zijn voor de mensen aan boord, maar ook de mensen op de weg.

Niet in slaap vallen omdat je misschien die knop moet induwen en navigating London streets met klantenservice is nogal een groot verschil. Dan zouden de buschauffeurs op minstens £100k moeten zitten.

En qua salaris in London; er zijn mensen die £15k verdienen en overleven.
reset
pi_137725196
Het is niet zomaar een noodknop induwen. Je moet echt wel weten hoe je een trein moet besturen, hoe je met verschillende soorten problemen moet omgaan, track knowledge bijhouden (precies weten wanneer je welk signaal tegenkomt etc), en om die reden moet iedere bestuurder ook x aantal ritten per dag/week manueel rijden.

Maar ik ben het er mee eens dat een buschauffeur net zoveel zou moeten verdienen. (nouja, als buschauffeurs goede chauffeurs zouden zijn, wat naar mijn ervaring vrij zeldzaam is) Een eerlijk loon lijkt me iets rond de 40k voor beide jobs.
pi_137725507
Ja, goeie chauffeur zou wel helpen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer in een door rood rijdende bus gezeten. :{

Maar goed, als ik op de fiets zit geven ze me altijd genoeg ruimte of halen ze me überhaupt niet in (ik fiets tenzij de wind flink tegenzit toch hard genoeg), wat dat betreft echt geen klachten.

Op die bus die rechtsaf sloeg terwijl hij links voorgesorteerd stond na dan, dat was niet zo plezierig...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:11:49 #288
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137725589
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:58 schreef Monopoly_Man het volgende:
Het is niet zomaar een noodknop induwen. Je moet echt wel weten hoe je een trein moet besturen, hoe je met verschillende soorten problemen moet omgaan, track knowledge bijhouden (precies weten wanneer je welk signaal tegenkomt etc), en om die reden moet iedere bestuurder ook x aantal ritten per dag/week manueel rijden.

Maar ik ben het er mee eens dat een buschauffeur net zoveel zou moeten verdienen. (nouja, als buschauffeurs goede chauffeurs zouden zijn, wat naar mijn ervaring vrij zeldzaam is) Een eerlijk loon lijkt me iets rond de 40k voor beide jobs.
Ik begrijp wel dat een tube driver iets meer moet doen, maar een buschauffeur moet elke seconde alert zijn en een ongeluk zit in een veel kleiner hoekje. 40k lijkt me prima idd.

Bus chauffeurs zijn vaak niet bijzonder vriendelijk idd, maar zo heel veel ongelukken zijn er niet relatief gezien. Met de Oyster hoeven we iig niet meer met ze te praten. :P
reset
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:14:41 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137725670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, goeie chauffeur zou wel helpen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer in een door rood rijdende bus gezeten. :{

Maar goed, als ik op de fiets zit geven ze me altijd genoeg ruimte of halen ze me überhaupt niet in (ik fiets tenzij de wind flink tegenzit toch hard genoeg), wat dat betreft echt geen klachten.

Op die bus die rechtsaf sloeg terwijl hij links voorgesorteerd stond na dan, dat was niet zo plezierig...
De fiets is meestal ook sneller dan de bus.

Ik kan me nog eens herinneren dat ik tussen een dubbeldekker en een bendy bus fietste die langzaam naar elkaar toe kwamen.. :P
reset
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:16:24 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137725730
Lift het ook niet zo dat de zelfdofingsrate in de tubes hoger ligt dan bij bovengronds verkeer? En dus groot deel van hun loon compensatie voor geestelijk schade is?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_137725960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, goeie chauffeur zou wel helpen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer in een door rood rijdende bus gezeten. :{
Ik zat laatst in een bus waarvan de chauffeur ruzie zocht met een automobilist. :X
Je zou toch verwachten dat zoiemand genoeg ervaring heeft in het verkeer om problemen te vermijden in plaats van ze op te zoeken.
pi_137726233
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zat laatst in een bus waarvan de chauffeur ruzie zocht met een automobilist. :X
Je zou toch verwachten dat zoiemand genoeg ervaring heeft in het verkeer om problemen te vermijden in plaats van ze op te zoeken.
Wow. :{ Mee eens.

Ik had er laatst een die ruzie kreeg met een fietser, maar volgens mij was dat de schuld van de fietser. Die ging opzettelijk in de weg staan (niet fietsen, maar plotseling stilstaan) op een gegeven moment. :N Als ik dat soort dingen zie dan snap ik ook wel een beetje waarom sommigen hier een hekel hebben aan fietsers en dat is zonde...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Lift het ook niet zo dat de zelfdofingsrate in de tubes hoger ligt dan bij bovengronds verkeer? En dus groot deel van hun loon compensatie voor geestelijk schade is?
Dat is op zich wel wat compensatie waard ws ja. ;( Gebeurt dat hier echt zo vaak dan?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:49:38 #293
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137726650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:34 schreef LintuxCx het volgende:

Ik had er laatst een die ruzie kreeg met een fietser, maar volgens mij was dat de schuld van de fietser. Die ging opzettelijk in de weg staan (niet fietsen, maar plotseling stilstaan) op een gegeven moment. :N Als ik dat soort dingen zie dan snap ik ook wel een beetje waarom sommigen hier een hekel hebben aan fietsers en dat is zonde...

Ik ben ook lang niet altijd een lieve fietser, maar ik weet dat het verkeer sterker is dan ikzelf op de fiets. In drukke straten (vooral met veel bushaltes) fiets ik over de middenstreep.
quote:
[..]

Dat is op zich wel wat compensatie waard ws ja. ;( Gebeurt dat hier echt zo vaak dan?
Zo'n 100x per jaar dacht ik. Ongeveer net zoveel als moorden. Voor een stad van ruim 10 miljoen is dat niet slecht.
reset
pi_137731118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wow. :{ Mee eens.

Ik had er laatst een die ruzie kreeg met een fietser, maar volgens mij was dat de schuld van de fietser. Die ging opzettelijk in de weg staan (niet fietsen, maar plotseling stilstaan) op een gegeven moment. :N Als ik dat soort dingen zie dan snap ik ook wel een beetje waarom sommigen hier een hekel hebben aan fietsers en dat is zonde...

Ook zinloos inderdaad.

In mijn situatie kwam er een auto de bus tegemoet en die reed om een bus heen die op zijn rijbaan stilstond bij een bushalte. Hierdoor kwam hij dus een paar seconden op onze rijbaan terecht en onze buschaffeur gaf extra gas om hem klem te zetten. De automobilist kwam naar de buschauffeur toe om verhaal te halen en de buschaffeur was woedend om de een of andere reden. De enige optie was uiteindelijk dat de auto wat achteruit zou rijden en daarna weer naar zijn eigen rijbaan terug zou rijden, maar terwijl hij dat deed gaf de bus alweer gas om hem nog extra te pesten waardoor hij bijna weer klem kwam te zitten (en op een paar centimeter na zijn buitenspiegel mocht behouden. De Britse beleefdheden zijn relatief zullen we maar zeggen. :P
  zaterdag 15 maart 2014 @ 00:30:29 #295
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137754299
Tsja wie er aan het kortste eind trekt, je hebt ook te wachten met het inhalen van een stilstaande bus totdat er vrij baan is. Ik vind sowieso dat ze in Engeland verhoudingsgewijs vaak schijt hebben aan de regel dat je voorrang moet verlenen als het object op de rijbaan voor je staat. Als het in NL gebeurt dan moet je wachten totdat het vrij baan is voordat je op de tegenliggende helft kunt inhalen. Hier is het vaak zo dat ze hem gewoon op de tegenliggende helft pleuren ook al komt er verkeer aan.
Laatst reed ik ergens in Londen en kreeg ik een bouwvakkersbusje spookrijdend op me af omdat hij langs een geparkeerde auto wilde die zijn rijbaan versperde. Had absoluut geen voorrang, gaat ie naar mij toeteren? :? wtf. :{w
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:01:09 #296
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137760471
24 Unexpected Things That Happen When You Move To London

quote:
4 .You’ll realise that travelling anywhere outside of the M25 is like travelling to Mordor. Sort of. It’ll require walking, buses, tubes, trains, hovercrafts and jet-packs. Have fun.
:D
reset
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:40:46 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137761397
Ik ben nog steeds niet gewend aan mensen die met groot licht knipperen als je ze voorrang geeft. Als ik terug wil flashen, dan spray ik standaard mijn voorruit schoon :').

Ik gebruik mijn groot licht echt zelden.
Resistance is futile.
pi_137762310
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 00:30 schreef MartijnUK het volgende:
Tsja wie er aan het kortste eind trekt, je hebt ook te wachten met het inhalen van een stilstaande bus totdat er vrij baan is.
Klopt, maar ik verwacht van een buschauffeur dat die de fouten van anderen kan opvangen in plaats vanuit zijn ego te denken en de ander te straffen door hem expres klem te zetten.
pi_137763860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt, maar ik verwacht van een buschauffeur dat die de fouten van anderen kan opvangen in plaats vanuit zijn ego te denken en de ander te straffen door hem expres klem te zetten.
Laten we hopen dat hij dat de eerste 25 keer dat dat (die dag? :P) gebeurde misschien deed maar dat deze automobilist even pech had. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:46:18 #300
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137766292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Laten we hopen dat hij dat de eerste 25 keer dat dat (die dag? :P) gebeurde misschien deed maar dat deze automobilist even pech had. :+
Plus dat het (vanuit de gedachtegang van een buschauffeur) ontzettend storend is als je iedere keer dat je wilt optrekken bij een halte auto's in je flank hebt omdat mensen te ongeduldig zijn om te wachten. Heb zelf nooit met een bus gereden maar kan het me wel inbeelden :P
pi_137795592
quote:
"You won’t ever be able to go to the Natural History Museum."

De drukte binnen is nog erger dan de rij buiten. Daardoor is het V&A museum eigenlijk toch nog leuker. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')