abonnement Unibet Coolblue
pi_136748523
Zonde zeg.


Maar het ziet er, zover je dit kan beoordelen van deze foto's, netjes uit.
pi_136770554
Ja, heel zonde, maar vooral vervelend dat we nog steeds niet thuis kunnen douchen :'(
  zondag 16 februari 2014 @ 15:11:18 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136772013
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:51 schreef Bhuddy het volgende:
Voor de geinteresseerden, het is dus 60x60 geworden op de vloer en 60x30 op de wand:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor degenen die het opvalt: de grijze tegels sluiten niet mooi aan op de witte tegels. Bleek dat de grijze tegels 29,7cm waren ipv 30cm. Hiervoor hebben we gelukkig wel een compensatie gekregen van de tegelwinkel, en we storen er ons niet echt aan omdat het een andere kleur is.

We hebben een (legaal) pools klussenbedrijf genomen; achteraf een beetje spijt van. De aannemer heeft voor het constructieve werk twee mensen ingehuurd, en een aparte tegelzetter. De communicatie tussen die drie is echter belabberd, en wat ook niet meehelpt is dat de aannemer er niet iedere dag is. Daardoor moeten wij al het werk controleren en doorgeven aan de aannemer (godzijdank is er whatsapp). Het leek af en toe wel alsof we zélf de aannemer waren :') Gaf super veel stress, zeker sinds gisteren, een grote fout ontdekt:

De douchewand is scheef geplaatst (hij buigt +/- 1cm naar links), terwijl die al betegeld is. Dat is zowel een fout van de tegelzetter die niet aan de aannemer heeft doorgegeven dat de wand scheef stond en gewoon begon te tegelen, als een fout van de constructieve bouwers die het muurtje hebben geplaatst, als een fout van de aannemer die het werk niet goed zelf heeft gecontroleerd. De helft van het muurtje moet dus weer gesloopt worden en alle tegels daaromheen moeten opnieuw gezet worden: de aannemer neemt de kosten opzich, maar gaat die ook verhalen op zijn medewerkers. Dus een extra week werk in huis, maar goed, zo lang het resultaat maar goed is.... Over de rest van het tegelwerk en constructieve werk (leidingen, versteviging muren, electra, plafond) zijn we tevreden, dus we hebben nog enigzins hoop. Wel echt een hele domme fout :')

[ afbeelding ]
Weer een reden om de Polen vooral daar te laten, waar ze zijn geboren. Verder vind ik het erg mooi geworden. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136772581
Nou ja, ik ben erg blij dat ze er zijn, anders hadden we uberhaupt geen nieuwe badkamer kunnen betalen ;) Tot nu toe hebben ze 130 uur gewerkt en daar zou nog minstens 10 uur bij komen voor afkitten en montage/plaatsing sanitair (dat wordt nu dus nog meer). Inclusief materialen om twee wanden te verstevigen (gips + mdf), vloer (underlayment), plafond, kleinmateriaal (tegellijm, voegen, kit, betonblokken), koplatten voor deurkozijn kost dat 2500 euro. Dat is een onmogelijke zaak bij een nederlandse aannemer.
  zondag 16 februari 2014 @ 15:44:13 #30
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136773847
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef Bhuddy het volgende:
Nou ja, ik ben erg blij dat ze er zijn, anders hadden we uberhaupt geen nieuwe badkamer kunnen betalen ;) Tot nu toe hebben ze 130 uur gewerkt en daar zou nog minstens 10 uur bij komen voor afkitten en montage/plaatsing sanitair (dat wordt nu dus nog meer). Inclusief materialen om twee wanden te verstevigen (gips + mdf), vloer (underlayment), plafond, kleinmateriaal (tegellijm, voegen, kit, betonblokken), koplatten voor deurkozijn kost dat 2500 euro. Dat is een onmogelijke zaak bij een nederlandse aannemer.
Het nadeel is het communicatie gedeelte. Ze spreken geen woord Nederlands, met een beetje mazzel spreken ze Duits. En ze verzieken de arbeidsmarkt, maargoed, dat is een discussie van een heel andere orde. Voor jullie is het iig een uitkomst. :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136774131
De aannemer spreekt perfect Engels en begrijpt het Nederlands helemaal, de onderaannemers spreken allemaal Engels, de tegelzetter ook Nederlands. Dat ging prima :) Ze praten onderling alleen niet zoveel met elkaar, helaas ;)
pi_136801155
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef Bhuddy het volgende:
Tot nu toe hebben ze 130 uur gewerkt en daar zou nog minstens 10 uur bij komen voor afkitten en montage/plaatsing sanitair
8)7

Ziet er verder heel netjes uit en die scheve wandjes kom ik bij Nederlandse bouwers ook vaak genoeg tegen.
pi_136801612
130 uur lijkt veel, maar er zaten nogal wat haken en ogen aan onze badkamer. Vooral de wanden en de vloer waren een opgave, wat bovendien ook niet mee hielp was het formaat van de tegels, veel snijwerk. Vooral de grijze tegels waren een ramp voor de tegelzetter, slijptol had er flink moeite mee, hardheid 5...
pi_136823263
Maar een nederlandse aannemer had ook geen underlayment en mdf gebruikt in een badkamer
pi_136871789
Dat was de vraag, zij wilden het wel doen maar wij wilden het zelf niet. Vooral een drempel van +/- 7cm hield ons tegen. Bovendien had de aannemer goede ervaringen met dubbele underlayment en MDF + gips tegen de wand (niet rondom de douche, daar zaten gewoon bakstenen, maar de andere wanden waar alleen wastafel tegenaan staat).
pi_136872792
MDF in een badkamer. Serieus. Als MDF ook maar water ZIET heb je al een probleem.

Maar goed, zaak om je kit randen goed in de smiezen te houden dus.

Wordt mooi!
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:27:39 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136873555
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef Bhuddy het volgende:
Nou ja, ik ben erg blij dat ze er zijn, anders hadden we uberhaupt geen nieuwe badkamer kunnen betalen ;) Tot nu toe hebben ze 130 uur gewerkt en daar zou nog minstens 10 uur bij komen voor afkitten en montage/plaatsing sanitair (dat wordt nu dus nog meer). Inclusief materialen om twee wanden te verstevigen (gips + mdf), vloer (underlayment), plafond, kleinmateriaal (tegellijm, voegen, kit, betonblokken), koplatten voor deurkozijn kost dat 2500 euro. Dat is een onmogelijke zaak bij een nederlandse aannemer.
Klopt, daar zou je bij een NL aannemer meer voor kwijt zijn, maar die wil dan nog graag normaal z'n geld verdienen, terwijl deze Polen uiteindelijk niet eens minimumloon overhouden, wat niet geeft, want dat hebben ze in Polen toch niet nodig.

Overigens hoop ik dat je geen al te dure tegels hebt gekocht, want dat zou ik dan weer zonde vinden om door Polen te laten plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136873973
Jeetje, balen zeg van dat muurtje. Hopelijk is het al hersteld of gaat dat snel gebeuren zodat alles naar wens is. Op de foto's ziet het er mooi uit!

Wij zijn vandaag serieus gaan kijken bij een badkamershowroom... Wat een keuze!!! Gelukkig zijn we het samen over veel dingen wel eens, maar nog wel een paar discussiepuntjes ;o)

We lezen dat er 130 manuren in de badkamer zijn gaan zitten. Is dat ook incl. slopen en verplaatsen van de leidingen, electra, e.d.? Want daar zien we nog behoorlijk tegenop, de tijd die je nodig hebt.
pi_136875809
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:15 schreef Gieliovd het volgende:
MDF in een badkamer. Serieus. Als MDF ook maar water ZIET heb je al een probleem.

Maar goed, zaak om je kit randen goed in de smiezen te houden dus.

Wordt mooi!
Klopt, het zijn groene gipsplaten btw en die zijn helemaal afgestuct. Moet volgens mij wel goedkomen, vooral omdat ze niet rondom de douche zitten. De vloer thv de douche is ook gestort cement, een plastic laag waar sowieso geen water doorheen komt en kimband, volgens mij moet dat wel goedkomen.

We hebben geen dure tegels, de witte tegels zijn 12,95/m2 gerectificeerd en de grijze tegels waren wel iets duurder, 29 euro/m2. Maar al met al viel het wel mee. Tegelzetten kunnen Polen prima trouwens, die zou ik gerust ook duurdere tegels laten leggen.

Die 130 uur is inclusief alles ja, verleggen van leidingen, plafond, elektra, nieuwe wanden e.d. Als dat bij jou allemaal al goed zit moet het in 100 uur wel te doen zijn! Wat ik vooral heb onderschat is het snijden van tegels, als je een grote tegel kiest moet er veel gesneden worden, kost veel tijd! Overigens hebben wij een vaste prijs afgesproken dus we hebben er geen omkijken meer naar wat dat betreft.

Ze hebben vandaag netjes alle oude tegels verwijderd zonder ze te beschadigen, ze hebben ervoor gekozen om het wandje te egaliseren ipv een nieuwe wand te plaatsen, vinden we prima. Eind deze week zit hopelijk écht alles erin en kunnen we van het weekend lekker thuis douchen :)

Wat overigens ook nog erg fijn is dat we het volledige bedrag achteraf kunnen betalen, dat geeft ook best veel vertrouwen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bhuddy op 18-02-2014 23:06:52 ]
pi_136879774
Polen werken weer langzamer en slordiger, het is echt niet zo dat ze 50% goedkoper zijn.
Interessant he ?
pi_136881621
Ze werken juist keihard, ik had dit werktempo nog nooit eerder gezien haha. Omdat ze een vaste prijs krijgen willen ze het zo snel mogelijk af hebben, en omdat we pas betalen als er goed werk geleverd is doen ze ook hun best om het goed te doen. Wij komen ongeveer uit op een uurloon van 16 euro per uur incl btw(2500-400 materiaalkosten, 2100 euro/130 uur). Da's echt ruim 50% goedkoper :)
pi_136882231
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:00 schreef Bhuddy het volgende:
ze hebben ervoor gekozen om het wandje te egaliseren ipv een nieuwe wand te plaatsen, vinden we prima.
Hoe zien ze dit voor zich?
pi_136882775
Dikbed lijm met tegelen ;) daar wordt het wandje iets dikker van, maar da's niet echt een probleem. Zo lang de nisdeur en de wasmachine maar past.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 februari 2014 @ 09:42:24 #44
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136882925
Dubbel underlayment en mdf en gips. 8)7 Bijzonder!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136884966
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:34 schreef Bhuddy het volgende:
Dikbed lijm met tegelen ;) daar wordt het wandje iets dikker van, maar da's niet echt een probleem. Zo lang de nisdeur en de wasmachine maar past.
Die lijm gaat de tegels nooit houden als je er 1,5 centimeter mee gaat uitvullen in het verticale vlak. Ten eerste is 1,5 cm al het uiterste wat mogelijk is en ten tweede is dat dan in horizontale (vloer) toepassingen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:05:55 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_136885032
Ik vind het lapwerk die oplossing. Afbreken en opnieuw de wand optrekken.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:09:30 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136885138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef ueberduitser het volgende:
Ik vind het lapwerk die oplossing. Afbreken en opnieuw de wand optrekken.
Dat.
Ik zou ook niet akkoord gaan met zo'n lijmprutsoplossing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136886443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat.
Ik zou ook niet akkoord gaan met zo'n lijmprutsoplossing.
Het is nog geen cm opvulling, volgens mij houdt lijm dat prima.
pi_136887941
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:07 schreef Bhuddy het volgende:
Ze werken juist keihard, ik had dit werktempo nog nooit eerder gezien haha. Omdat ze een vaste prijs krijgen willen ze het zo snel mogelijk af hebben, en omdat we pas betalen als er goed werk geleverd is doen ze ook hun best om het goed te doen. Wij komen ongeveer uit op een uurloon van 16 euro per uur incl btw(2500-400 materiaalkosten, 2100 euro/130 uur). Da's echt ruim 50% goedkoper :)
Netjes!
Bij mijn woning hebben ze in 2007 de sanitaire voorzieningen vernieuwd, ook Polen nou behoorlijk slordig hoor, de oude tegels hebben ze niet eens eraf gehaald gewoon eroverheen en hoekjes afgebroken noem maar op. Maarja het is ook een huurwoning, en de woningbouw heeft geen idee dat ze uiteindelijk teveel hebben betaald :P
Interessant he ?
pi_136888227
Wie heeft die tegels eigenlijk verdeeld? Heb je van die brede tegels, zie je nog overal passtukjes van veel minder dan een tegel breed. Stelregel is midden wandvlak is midden tegel of voeg, en nooit met minder dan een halve tegel eindigen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')