abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:07:02 #76
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136609589
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

goed bezig whiskey ^O^ _O_
Het is wel een gezellige boel zo, als we alle Nicks omdopen tot Golddigger1963, Whiskey, Euro95worm, 3xniks1981. *O*
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 11 februari 2014 @ 23:08:24 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_136609638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoals superworm zaterdag al schreef:

[..]

Hierbij dus weer een update.

We hebben gisteren wat rondgebeld en kwamen uiteindelijk terecht bij de voorzitter van de imkersbond ABTB, de heer Arts. Deze voorzitter was zeer enthousiast over ons initiatief, erg onder de indruk, en wil op elke mogelijke wijze meewerken/meedenken. Ook onderschreef hij ten volle onze mening dat we lokaal iets willen doen voor individuele imkers. Hij wist zo al twee gedupeerde imkers te noemen: eentje wiens bijenkasten tijdens een storm kapotgewaaid zijn en eentje die te kampen heeft gehad met bijensterfte.

Ook wou hij graag meedenken over een plek voor de camerasystemen. Hij dacht dan aan bijenstallen een lokale imkerverenigingen, aangezien er op die locaties meestal wel iets van stroom aanwezig is. Hij zou dan wel eerst navraag moeten doen bij die lokale imkerverenigingen, bijvoorbeeld of ze er wel behoefte aan hebben. Verder bood hij nog aan gedetailleerde bouwtekeningen voor bijenkasten aan te leveren als we bijenkasten zouden willen bouwen (idee van betyar).

Daarnaast heb ik de heer Arts de oren van het hoofd gevraagd over allerlei bijendingen. Hij heeft die vragen zeer enthousiast en zeer uitgebreid beantwoord. Het was dan ook een zeer prettig gesprek met een zeer enthousiaste en bevlogen voorzitter die zo dagen zou kunnen blijven praten over bijen en bijenhouderij, en heel graag met ons wil meedenken. Hij sloot het gesprek af met: “Wat fijn dat u ons heeft gevonden!”

De komende tijd gaan we verder in conclaaf met deze vereniging, om te kijken of en wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Dus wederom: We’ll keep you posted!

PS Yvonne: is een erg leuk idee, komt op de lijst!
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:10:01 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136609708
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Het is wel een gezellige boel zo, als we alle Nicks omdopen tot Golddigger1963, Whiskey, Euro95worm, 3xniks1981. *O*
Ik "kende" GF al, en ik noem hem GF en hij mij Whiskey ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:10:42 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136609733
Dank voor jullie steun trouwens! ^O^ O+ :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:21:22 #80
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136610271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik "kende" GF al, en ik noem hem GF en hij mij Whiskey ;)
Ik bedoelde het meer grapsend. :) Heb een hele drukke periode achter de rug (proeftijd nieuwe baan en daarnaast nog wat dingen, ben wel aangenomen btw), dan ligt mijn 'humor' wat dichter aan het oppervlak van mijn toetsenbord. No offence intended. :)

Wel een hele mooie reactie van die man van Imkerbond ABTB. :D
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:22:04 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136610306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:21 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer grapsend. :) Heb een hele drukke periode achter de rug (proeftijd nieuwe baan en daarnaast nog wat dingen, ben wel aangenomen btw), dan ligt mijn 'humor' wat dichter aan het oppervlak van mijn toetsenbord. No offence intended. :)
Gefeliciteerd! And no offence taken ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:24:14 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136610424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:21 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer grapsend. :) Heb een hele drukke periode achter de rug (proeftijd nieuwe baan en daarnaast nog wat dingen, ben wel aangenomen btw), dan ligt mijn 'humor' wat dichter aan het oppervlak van mijn toetsenbord. No offence intended. :)

Wel een hele mooie reactie van die man van Imkerbond ABTB. :D
Was een superreactie :Y En de beste man beantwoordde al mijn vragen superenthousiast en deskundig, en was zo verschrikkelijk betrokken bij bijen dat de enige reden dat ik niet nog steeds met hem in gesprek ben is dat de batterij van mijn telefoon het begaf ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:26:39 #83
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136610539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Was een superreactie :Y En de beste man beantwoordde al mijn vragen superenthousiast en deskundig, en was zo verschrikkelijk betrokken bij bijen dat de enige reden dat ik niet nog steeds met hem in gesprek ben is dat de batterij van mijn telefoon het begaf ;)
Dat klinkt wel heel veel enthousiaster dan de vorige vereniging waarmee jullie contact hadden. Ook dat hij zich wel kon vinden in kleine, concrete doelen is super. :Y
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:32:26 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136610805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:26 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel veel enthousiaster dan de vorige vereniging waarmee jullie contact hadden. Ook dat hij zich wel kon vinden in kleine, concrete doelen is super. :Y
Was echt super inderdaad. Maar goed, ondanks enorm goede vooruitzichten toch maar even wachten tot er iets concreets is afgesproken ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136628018
Poolse moet cel in voor dood 2 miljoen bijen

:'( (Voor die bijen dan, niet voor die achterlijke geit)
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:14:45 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136629734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:41 schreef Yngwie het volgende:
Poolse moet cel in voor dood 2 miljoen bijen

:'( (Voor die bijen dan, niet voor die achterlijke geit)
Helemaal met je eens, is inderdaad om te :'(
-O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage woensdag 12 februari 2014 @ 19:43:14 #87
145738 superworm
is erbij
pi_136637924
Hoi allemaal!

Zoals Whiskers al aangaf hebben we na de NBV ook contact gezocht met de voorzitter van imkersbond ABTB. En zoals Whis zei, is de heer Arts ontzettend enthousiast over ons initatief.

Vandaag belde ik hem even terug om óók dat enthousiasme waar Whiskers van sprak, mee te maken. En het is aanstekelijk. De man wil op alle mogelijke manieren met ons meedenken en adviseren. Een korte bloemlezing:

-Door de zachte winter zijn veel bijenvolken niet in wintermodus gegaan. Normaal zakt de temperatuur in de kast 's winters naar 15 graden en overwinteren de bijtjes gemakkelijk op de gevoerde suiker. Deze winter zijn (zo vreest men) door het gebrek aan vorst veel koninginnen gewoon actief gebleven (met een temperatuur van 37 graden, i.p.v. 15). Het is heel goed mogelijk dat er dus heel veel bijenvolken veel te weinig eten hebben en daardoor de winter niet overleven.

-Kosten vervangen van een bijenvolk uitgevraagd. In het begin van het seizoen zijn ze gewild en betaal je voor één nieuw volk tussen de 75 en 100 euro. In het najaar dalen die kosten met ongeveer 25 euro per volk (dus 50-75 euro).

-Bijenkasten worden meestal gewoon hergebruikt. Heel af en toe worden ze weggegooid, bijvoorbeeld na virusinfecties, maar dat gebeurt hoogst zelden in Nederland. Wel worden bij elk dood volk de ramen vervangen: materiaalkosten aan hout en gaas rond de drie euro per raam. Oh, dat valt mee, hoor ik je denken: helaas, er gaan namelijk twintig ramen in een kast. Dus kortom één volk + opnieuw ingerichte kast in het hoogseizoen: 150-200 euro.

-Dat is echter pas in maart/april vast te stellen. Tot die tijd gaat de heer Arts zijn landelijke netwerk van hobby-imkers en -verenigingen scherp in de gaten houden en navraag doen: wie is er gedupeerd, waarom, wat moet er gebeuren en hoeveel zou dat kosten?

-Hij gaat ook rondvragen of er verenigingen zijn die een camerasysteem kunnen gebruiken. Kan zijn dat dat niet 1, 2, 3 duidelijk is, maar hij gaat zoals gezegd zijn netwerk zo goed mogelijk inzetten.

-Toen ik vertelde over onze pas afgestudeerde cameraman was hij helemaal verheugd. Niet alleen snapt hij goed dat er (FOK!fotografen en cameramannen of niet) voor de donateurs altijd van elke donatie/kast/volk/andere actie bewijs en foto's zullen moeten worden gemaakt, maar ook stelde hij zelf meteen voor om een keer onze cameraman rond te leiden en alles over de bijen te vertellen: hoe het allemaal werkt, wat een imker nou doet enzovoorts.

Dat zou goed zijn voor voorlichting, zegt de heer Arts, en daarnaast kunnen ze dan op verenigings- en informatie-avonden onze FOK!expertise nog eens laten zien aan leden en geïnteresseerden. We gaan vanzelfsprekend in overleg met cameraman Hoink581 :D

-Over een week bellen we hem weer. Hij hoopt in de tussentijd zoveel mogelijk vragen beantwoord te krijgen: of en wie er camera's nodig zou hebben, of er verder gedupeerden zijn, waar die zijn en wie ze zijn en wat ze nodig hebben tegen welke kosten - enzovoorts. Daarnaast wil hij heel graag bovenop de actie blijven zitten om ook komende maart/april die imkers die werkelijk alles verloren en zwaar lijden onder sterfte deze lente, te kunnen identificeren en evt. helpen :)

-Nog één ding: hij had dankzij een door Whiskers toegemaild linkje de topics over onze actie en het interview waar het allemaal mee begon doorgelezen, leest nog steeds actief mee en is echt ontzettend blij met deze actie - hij vindt het hartverwarmend en snapt het idee van 'lokaal, concreet helpen' heel erg goed.

De komende week komt dus ook deze actie kortom uit z'n winterslaap! We gaan aan de slag, mensen! :D

GO BIJEN! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 12-02-2014 20:15:24 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_136638633
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:43 schreef superworm het volgende:

[...]

De komende week komt dus ook deze actie kortom uit z'n winterslaap! We gaan aan de slag, mensen! :D

GO BIJEN! *O*
:Y ^O^

Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:11:28 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136639276
quote:
Tof he? Ben zo blij dat we nu contact hebben met deze voorzitter van de ABTB. Hij begrijpt waar we heen willen, onderschrijft dat, is superenthousiast, denkt meteen mee en komt ook nog eens meteen in actie. *O* O+ *O*


Niet dat ik de NBV geen warm hart toedraag, maar we willen zo graag lokaal en concreet gedupeerde hobbyimkers helpen. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:21:54 #90
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136639813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:21 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer grapsend. :) Heb een hele drukke periode achter de rug (proeftijd nieuwe baan en daarnaast nog wat dingen, ben wel aangenomen btw), dan ligt mijn 'humor' wat dichter aan het oppervlak van mijn toetsenbord. No offence intended. :)

Wel een hele mooie reactie van die man van Imkerbond ABTB. :D
*O* Gefeliciteerd
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:23:48 #91
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136639893
Weer bijgelezen *O* wat een goed nieuws en plannen allemaal *G*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:30:10 #92
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136640233
Wat een goed nieuws! *O*
  † In Memoriam † woensdag 12 februari 2014 @ 22:25:33 #93
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136646319
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:43 schreef superworm het volgende:
Hoi allemaal!

Zoals Whiskers al aangaf hebben we na de NBV ook contact gezocht met de voorzitter van imkersbond ABTB. En zoals Whis zei, is de heer Arts ontzettend enthousiast over ons initatief.

Vandaag belde ik hem even terug om óók dat enthousiasme waar Whiskers van sprak, mee te maken. En het is aanstekelijk. De man wil op alle mogelijke manieren met ons meedenken en adviseren. Een korte bloemlezing:

-Door de zachte winter zijn veel bijenvolken niet in wintermodus gegaan. Normaal zakt de temperatuur in de kast 's winters naar 15 graden en overwinteren de bijtjes gemakkelijk op de gevoerde suiker. Deze winter zijn (zo vreest men) door het gebrek aan vorst veel koninginnen gewoon actief gebleven (met een temperatuur van 37 graden, i.p.v. 15). Het is heel goed mogelijk dat er dus heel veel bijenvolken veel te weinig eten hebben en daardoor de winter niet overleven.

-Kosten vervangen van een bijenvolk uitgevraagd. In het begin van het seizoen zijn ze gewild en betaal je voor één nieuw volk tussen de 75 en 100 euro. In het najaar dalen die kosten met ongeveer 25 euro per volk (dus 50-75 euro).

-Bijenkasten worden meestal gewoon hergebruikt. Heel af en toe worden ze weggegooid, bijvoorbeeld na virusinfecties, maar dat gebeurt hoogst zelden in Nederland. Wel worden bij elk dood volk de ramen vervangen: materiaalkosten aan hout en gaas rond de drie euro per raam. Oh, dat valt mee, hoor ik je denken: helaas, er gaan namelijk twintig ramen in een kast. Dus kortom één volk + opnieuw ingerichte kast in het hoogseizoen: 150-200 euro.

-Dat is echter pas in maart/april vast te stellen. Tot die tijd gaat de heer Arts zijn landelijke netwerk van hobby-imkers en -verenigingen scherp in de gaten houden en navraag doen: wie is er gedupeerd, waarom, wat moet er gebeuren en hoeveel zou dat kosten?

-Hij gaat ook rondvragen of er verenigingen zijn die een camerasysteem kunnen gebruiken. Kan zijn dat dat niet 1, 2, 3 duidelijk is, maar hij gaat zoals gezegd zijn netwerk zo goed mogelijk inzetten.

-Toen ik vertelde over onze pas afgestudeerde cameraman was hij helemaal verheugd. Niet alleen snapt hij goed dat er (FOK!fotografen en cameramannen of niet) voor de donateurs altijd van elke donatie/kast/volk/andere actie bewijs en foto's zullen moeten worden gemaakt, maar ook stelde hij zelf meteen voor om een keer onze cameraman rond te leiden en alles over de bijen te vertellen: hoe het allemaal werkt, wat een imker nou doet enzovoorts.

Dat zou goed zijn voor voorlichting, zegt de heer Arts, en daarnaast kunnen ze dan op verenigings- en informatie-avonden onze FOK!expertise nog eens laten zien aan leden en geïnteresseerden. We gaan vanzelfsprekend in overleg met cameraman Hoink581 :D

-Over een week bellen we hem weer. Hij hoopt in de tussentijd zoveel mogelijk vragen beantwoord te krijgen: of en wie er camera's nodig zou hebben, of er verder gedupeerden zijn, waar die zijn en wie ze zijn en wat ze nodig hebben tegen welke kosten - enzovoorts. Daarnaast wil hij heel graag bovenop de actie blijven zitten om ook komende maart/april die imkers die werkelijk alles verloren en zwaar lijden onder sterfte deze lente, te kunnen identificeren en evt. helpen :)

-Nog één ding: hij had dankzij een door Whiskers toegemaild linkje de topics over onze actie en het interview waar het allemaal mee begon doorgelezen, leest nog steeds actief mee en is echt ontzettend blij met deze actie - hij vindt het hartverwarmend en snapt het idee van 'lokaal, concreet helpen' heel erg goed.

De komende week komt dus ook deze actie kortom uit z'n winterslaap! We gaan aan de slag, mensen! :D

GO BIJEN! *O*
super ^O^
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_136656048
Goed om te lezen ^O^
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 09:27:17 #95
45833 crew  Fogel
pi_136727552
In de categorie bijgerelateerd nieuws: Vinmonoplet (de Noorse "staatsslijterij") steunt ook bijen kwam ik vandaag achter.
Iedere keer dat een jong persoon (tussen de 18 en 25) ongevraagd zijn/haar legitimatie laat zien, doneert Vinmonopolet een bepaald bedrag aan Norges birøkterlag. Vorig jaar leverde een soortgelijke actie zo rond de 30.000€ op. Goed initiatief!
http://bie.vinmonopolet.no/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:05:51 #96
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136743942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:27 schreef Fogel het volgende:
In de categorie bijgerelateerd nieuws: Vinmonoplet (de Noorse "staatsslijterij") steunt ook bijen kwam ik vandaag achter.
Iedere keer dat een jong persoon (tussen de 18 en 25) ongevraagd zijn/haar legitimatie laat zien, doneert Vinmonopolet een bepaald bedrag aan Norges birøkterlag. Vorig jaar leverde een soortgelijke actie zo rond de 30.000€ op. Goed initiatief!
http://bie.vinmonopolet.no/
Wat een goede regeling! :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 februari 2014 @ 23:22:45 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136756376
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:43 schreef superworm het volgende:
Hoi allemaal!
[..]

GO BIJEN! *O*
Hoi :W Goed man *O*
Ik snap die Arts wel. Er is NU aandacht voor en er zitten resources (doekoe) achter. IJzer smeden als het heet is *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 februari 2014 @ 00:08:32 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136758047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:27 schreef Fogel het volgende:
In de categorie bijgerelateerd nieuws: Vinmonoplet (de Noorse "staatsslijterij") steunt ook bijen kwam ik vandaag achter.
Iedere keer dat een jong persoon (tussen de 18 en 25) ongevraagd zijn/haar legitimatie laat zien, doneert Vinmonopolet een bepaald bedrag aan Norges birøkterlag. Vorig jaar leverde een soortgelijke actie zo rond de 30.000€ op. Goed initiatief!
http://bie.vinmonopolet.no/
Top ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2014 @ 01:15:15 #99
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136759652
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoi :W Goed man *O*
Ik snap die Arts wel. Er is NU aandacht voor en er zitten resources (doekoe) achter. IJzer smeden als het heet is *O*
doekoe :?
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 16 februari 2014 @ 01:18:10 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136759694
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 01:15 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

doekoe :?
geld, pecunia, slijk der aarde. Doekoe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')