abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:23:03 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160598921
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:09 schreef Resonancer het volgende:
Dit gaat nooit meer goed komen.
Natuurlijk wel. Over 25.000 jaar is het prima op te ruimen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_160598930
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dit gaat nooit meer goed komen.
Tenzij de e.t.'s komen helpen of de Nasa een nieuwe metaal ondekt
Onheilspellend :{
pi_160603496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:13 schreef aloa het volgende:
Reactoren Fukushima nog altijd een probleem

http://nos.nl/artikel/209(...)jd-een-probleem.html
Heb het ff helemaal gelezen. Was daarstraks echt gestopt bij de eerste regel.
Tis weer om te janken.
Reactoren?
Welke reactoren?
Gaten in de grond meer is het niet.

quote:
Ten eerste: wat moet er gebeuren met de gesmolten reactorkernen? "Niemand die het weet", zegt Turkenburg.
Nee lullo, ze weten niet eens waar die kernen zijn

quote:
Ten derde moeten de reactoren continu gekoeld worden met water. "Het aantal vaten met radioactief water groeit en groeit en groeit." Inmiddels zit er 600.000 kubieke meter water in honderden vaten en in de kelders van gebouwen. Ook dit water moet ooit afgevoerd worden.
En hoeveel tonnen heeft men inmiddels al gedumpt?
Nogmaals, welke reactoren?

quote:
"Maar ik moet de Japanners ook complimenten maken voor de manier waarop ze deze enorme klus klaren."
Deze klus is nooit geklaard.

quote:
Rondreizend in het gebied rond Fukushima werd Turkenburg vooral geraakt door de sociale ellende die de ramp heeft veroorzaakt.
Van een wetenschapper verwacht ik eerder dit:
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168531260
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 22:10:50 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_168531470
quote:
Het is idd om moedeloos van te worden Resonancer.
pi_168536944
quote:
Op zich vind ik het goed dat een site als ENews een tegengeluid laat horen, maar met zulke 'schreeuwende' artikelen waarin ze zo zaak als ze kunnen het woord 'disaster' roepen komen ze niet echt betrouwbaar over.

Bijv een van de bronartikelen noemt dit:

quote:
Unusual ocean and climate conditions did occur in the Gulf of Alaska in the last few years, notably the so-called “Blob” of warm surface water in 2015 and 2016, which led to other factors including a large red algae growth stretching from the West Coast to the Gulf of Alaska.

State and federal scientists interviewed directly following the poor pink salmon season each emphasized that they were mystified as to the run’s causes, though they acknowledged the “Blob” was a potential factor.

Further, these conditions also coincided with positive results in at least one case. Though the 2016 season was a bust that earned a federal disaster declaration, in 2015 the pink salmon harvest doubled the forecast in Prince William Sound and broke the previous 20-year record.
Een 'declared disaster' is er vooral om financiele hulp voor de vissers te kunnen regelen.
Alpha kenny one
pi_168537622
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:19 schreef falling_away het volgende:

[..]

Op zich vind ik het goed dat een site als ENews een tegengeluid laat horen, maar met zulke 'schreeuwende' artikelen waarin ze zo zaak als ze kunnen het woord 'disaster' roepen komen ze niet echt betrouwbaar over.

Bijv een van de bronartikelen noemt dit:

[..]

Een 'declared disaster' is er vooral om financiele hulp voor de vissers te kunnen regelen.
Degene die disaster roepen zijn in dit geval de wetenschappers. Enews quote ze enkel. Mij gaat het echter vnl om de term Mistified. Lees zo vaak dat ze zgn geen enkel benul hebben waardoor het komt en nooit fukushima hierbij betrekken.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168642277
Er is iets aan de hand in Fukushima: stralingsniveau gigantisch gestegen

Hoe het komt is een raadsel, maar het stralingsniveau in kernreactor twee in Fukushima is uit het niets zeven keer zo hoog geworden. Er is 530 sievert per uur gemeten meldt de Japanse krant Asahi Shimbun. Dat is genoeg om iemand, die daar een minuut aan wordt blootgesteld, te doden.

Ter vergelijking: een uur blootstelling aan 10.000 millisievert zorgt er voor dat mensen binnen twee weken overlijden. Het gaat hier om 530.000 millisievert. Zo hoog is het stralingsniveau sinds de ramp van maart 2011 niet meer geweest.

Bij de vorige meeting was op dezelfde plaats nog sprake van 73 sievert per uur. Experts noemen de nieuwe meting “onvoorstelbaar” en weten niet waar de straling vandaan komt. Op afstand bestuurbare robots hebben wel een gat ontdekt van een meter breed onderaan het drukvat van de reactor, maar het is lastig onderzoeken aangezien de robots na twee uur bij de reactor kapot gaan.

Het lijkt erop dat het opruimen in Fukushima veel langer en duurder gaat worden dan gedacht. Het idee was om in veertig jaar klaar te zijn, maar dat gaat met zulke waarden niet lukken. De kosten worden nu al beraamd op 150 miljard euro. De schatting loopt echter voortdurend op.

http://www.welingelichtek(...)ntisch-gestegen.html


Bij de vorige meeting was op dezelfde plaats nog sprake van 73 sievert per uur. Experts noemen de nieuwe meting van 530 sievert "unimaginable". Het duidt erop dat de opkuis van Fukushima een veel ingewikkelder, duurder en langer verhaal gaat worden dan is vooropgesteld. Het idee was om de klus in 40 jaar te klaren, maar met dit soort waarden is dat ondenkbaar.

Van waar die verhoogde straling komt is momenteel nog een raadsel. Er is wel door radiogestuurde robots een gat ontdekt van ongeveer een meter breed onderaan het drukvat van de reactor. Dat zou ontstaan zijn door gesmolten nucleaire brandstof. Het is moeilijk te achterhalen ook al omdat de straling nu zo hoog is dat de robots na twee uur in die omgeving er stuk van gaan. Volgens uitbater Tepco is de straling voorlopig nog beperkt tot binnen de reactor.

Aan het opkuisen van de nucleaire site in Fukushima hangt nu al een prijskaartje van 150 miljard euro. Maar dat geraamde bedrag loopt voortdurend op: een jaar geleden werd nog uitgegaan van de helft. En dan is niet eens geweten wat er zal worden aangetroffen in de twee andere reactoren die in gedeeltelijke meltdown gingen: daar moet nog begonnen worden met evalueren.

http://newsmonkey.be/article/75650

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 16:31:38 ]
  vrijdag 3 februari 2017 @ 21:59:09 #259
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_168650116
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:19 schreef falling_away het volgende:

[..]

Op zich vind ik het goed dat een site als ENews een tegengeluid laat horen, maar met zulke 'schreeuwende' artikelen waarin ze zo zaak als ze kunnen het woord 'disaster' roepen komen ze niet echt betrouwbaar over.

Bijv een van de bronartikelen noemt dit:

[..]

Een 'declared disaster' is er vooral om financiele hulp voor de vissers te kunnen regelen.
Gekweekte vis nam inderdaad een vlucht maar wilde zalm stand is bedroevend laag volgens statistieken.
Ondertussen is fukushima nog steeds een disaster van formaat en zonder eind.
There is only one religion
pi_168663469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Gekweekte vis nam inderdaad een vlucht maar wilde zalm stand is bedroevend laag volgens statistieken.
Ondertussen is fukushima nog steeds een disaster van formaat en zonder eind.
De piek was in een baai.. hoezo gekweekt?
En inderdaad de stand is bedroevend, maar daar zijn wel meer oorzaken voor te vinden dan enkel Fukushima, zoals die warme blob water waar ze het over hadden.

Ik ontken ook niet dat Fukushima een totale ramp is, erger dan Chernobyl, ik heb alleen een beetje kritiek op de sensatiebeluste koppen en artikelen van Enews. Als je de bronnen echt gaat lezen ligt het toch vaak genuanceerder.

Dan ben je wat mij betreft niet veel beter dan de media die Fukushima negeren.
Alpha kenny one
  zaterdag 4 februari 2017 @ 16:07:15 #261
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_168664156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

De piek was in een baai.. hoezo gekweekt?
En inderdaad de stand is bedroevend, maar daar zijn wel meer oorzaken voor te vinden dan enkel Fukushima, zoals die warme blob water waar ze het over hadden.

Ik ontken ook niet dat Fukushima een totale ramp is, erger dan Chernobyl, ik heb alleen een beetje kritiek op de sensatiebeluste koppen en artikelen van Enews. Als je de bronnen echt gaat lezen ligt het toch vaak genuanceerder.

Dan ben je wat mij betreft niet veel beter dan de media die Fukushima negeren.
Dan zijn we het dus ergens wel met elkaar eens denk ik.
Het is juist dat er weinig media aandacht is(zeker hier in europa) maar zoals vaker gezegt wordt alles heeft met elkaar te maken, sommige algen gedijen beter in bepaalde omstandigheden dan andere, net als vis en plantengroei.
Het is in ieder geval een feit dat er nog steeds veel radioactiviteit de zee inlekt.
There is only one religion
  zaterdag 4 februari 2017 @ 16:31:09 #262
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168664484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dan zijn we het dus ergens wel met elkaar eens denk ik.
Het is juist dat er weinig media aandacht is(zeker hier in europa) maar zoals vaker gezegt wordt alles heeft met elkaar te maken, sommige algen gedijen beter in bepaalde omstandigheden dan andere, net als vis en plantengroei.
Het is in ieder geval een feit dat er nog steeds veel radioactiviteit de zee inlekt.
Ik kan me helemaal geen goede voorstelling maken van de schade die dat kan aanrichten eerlijk gezegd.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 23:33:20 #263
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_168840377
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:27 schreef aloa het volgende:
Er is iets aan de hand in Fukushima: stralingsniveau gigantisch gestegen

<knip>
Beetje raar dat de hoeveelheid straling opeens drastisch toeneemt. Ik denk dat de "toename" het gevolg is van betere meting die ze hebben kunnen doen.

Ik denk dat de gesmolten kerndrek die daar nu ergens onder het reactorvat rondzwerft niet zomaar kan opleven.
pi_168845598
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik kan me helemaal geen goede voorstelling maken van de schade die dat kan aanrichten eerlijk gezegd.

quote:
To give one an example of how lethal radiation is, one pound of plutonium evenly distributed into everyone’s lungs would kill every man, woman and child on Earth. There are literally “tons” of radioactive plutonium (among other radioactive elements) that have been released into the air and ocean environments since March 11th. Another critical fact to remember is that radioactive plutonium, for example, remains lethal (killing life) for thousands years as it has a half-life of 24,000 years. Some other radioactive elements such as uranium have a half-life of 4.47 billion years.
http://theeconomiccollaps(...)n-for-1000s-of-years
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168883507
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

De piek was in een baai.. hoezo gekweekt?
En inderdaad de stand is bedroevend, maar daar zijn wel meer oorzaken voor te vinden dan enkel Fukushima, zoals die warme blob water waar ze het over hadden.

Ik ontken ook niet dat Fukushima een totale ramp is, erger dan Chernobyl, ik heb alleen een beetje kritiek op de sensatiebeluste koppen en artikelen van Enews. Als je de bronnen echt gaat lezen ligt het toch vaak genuanceerder.

Dan ben je wat mij betreft niet veel beter dan de media die Fukushima negeren.
Welke bronnen lees jij dan echt?

Propaganda van de nos?

Te idioot voor woorden.

quote:
Nog 40 jaar en alle chemische rommel is opgeruimd.
Wim Turkenburg
http://nos.nl/artikel/215(...)an-nieuwe-robot.html
Nee Wim. De straling was vanaf dag één zo hoog. Kernen zijn al meters de aarde in. En iedere dag stromen tonnen radioactief besmet grondwater de bodem van de Pacific in.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168883756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

De piek was in een baai.. hoezo gekweekt?
En inderdaad de stand is bedroevend, maar daar zijn wel meer oorzaken voor te vinden dan enkel Fukushima, zoals die warme blob water waar ze het over hadden.

Waar denk je dat die warme blob vandaan komt?
http://www.agreenroadjour(...)ster-plus-3.html?m=1
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168883900
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Welke bronnen lees jij dan echt?

Propaganda van de nos?

Te idioot voor woorden.

[..]

nee, ik open de bronnen die gequote worden op enews en lees daar het hele artikel.. zou je ook eens moeten doen.
Alpha kenny one
pi_168885110
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:08 schreef falling_away het volgende:

[..]

nee, ik open de bronnen die gequote worden op enews en lees daar het hele artikel.. zou je ook eens moeten doen.
Ongefundeerde aanname van je.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_168889004
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee Wim. De straling was vanaf dag één zo hoog. Kernen zijn al meters de aarde in. En iedere dag stromen tonnen radioactief besmet grondwater de bodem van de Pacific in.
Dus dit komt nooit meer goed? Of het wordt zelfs alleen nog maar erger?
pi_168891948
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:04 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Waar denk je dat die warme blob vandaan komt?
http://www.agreenroadjour(...)ster-plus-3.html?m=1
Nogmaals, LEES je eigen bronnen.. je beschuldigt mij dat ik alleen de propaganda van de NOS lees terwijl steeds blijkt dat jij je eigen bronnen niet goed leest:

van jouw link:

quote:
OK Weighing in with the answer. Fukushima, no matter what reactor fuel or spent fuel may have got into the ocean, or transmitted it's decay heat into the ocean, will not matter a hill of beans in increasing the temperature of the ocean.

en:

Despite evidence from the above source showing that the ocean is NOT heating up consistently off the coast,

Er wordt wel gemeld dat er veel radioactief water de Indische oceaan in lekt, en dat ontken ik ook niet. Maar je kunt niet zo makkelijk de link leggen met bijv. vissterfte in Californie of Canada. Als je de bronnen die ENews gebruikt ook eens echt zou lezen blijkt dat daaruit ook helemaal niet.
Alpha kenny one
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:36:31 #271
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168892607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dit komt nooit meer goed? Of het wordt zelfs alleen nog maar erger?
Ik kan me ook niet echt goed een voorstelling van de schade maken...
pi_168893254
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet echt goed een voorstelling van de schade maken...
Plus dat je er in de media zo weinig of eigenlijk niets van hoort.
pi_168894447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:59 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nogmaals, LEES je eigen bronnen.. je beschuldigt mij dat ik alleen de propaganda van de NOS lees terwijl steeds blijkt dat jij je eigen bronnen niet goed leest:

van jouw link:

[..]

Er wordt wel gemeld dat er veel radioactief water de Indische oceaan in lekt, en dat ontken ik ook niet. Maar je kunt niet zo makkelijk de link leggen met bijv. vissterfte in Californie of Canada. Als je de bronnen die ENews gebruikt ook eens echt zou lezen blijkt dat daaruit ook helemaal niet.
Ik stel je de vraag welke bronnen je wel echt leest. Verder geen zin in je niet onderbouwde gezeur. Toedels
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:01:06 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168895618
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:04 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Waar denk je dat die warme blob vandaan komt?
http://www.agreenroadjour(...)ster-plus-3.html?m=1
Volgens die bron kan het niet veel meer zijn dan 0.00000007421 dF...
Het lijkt me echt verstandig als je dat zelf beter leest, wat falling_away ook al terecht opmerkt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_168898231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Volgens die bron kan het niet veel meer zijn dan 0.00000007421 dF...
Het lijkt me echt verstandig als je dat zelf beter leest, wat falling_away ook al terecht opmerkt.
Aah de trol is ook weer wakker, ik stelde het als vraag. Maar je vind het een goede bron en berekeningen ? Ik had eigenlijk gehoopt dat je terug zou komen op de BS posts van je in eerdere topics.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')