abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 januari 2014 @ 07:56:55 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136082568

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
WhoSampled
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB, willem888 & MissLuna voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pino112 op 30-01-2014 16:58:38 ]
pi_136083695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:52 schreef Lkw het volgende:

[..]

Misschien staat hij hiertussen:
http://www.buzzfeed.com/b(...)rwater-revivals-fort
Nee ook niet :'(. Als ik het niet vergeet vraag ik het donderdag weer. Tot dan zijn suggesties welkom :D
Feyenoord Rotterdam
pi_136090310
Misschien een idee om http://www.whosampled.com aan de OP toe te voegen bij handige links?

Edit:
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:58 schreef richolio het volgende:
Help.

Ik had laatst een bandje op Spotify gevonden die ik erg leuk vond. Nu ben ik de naam dus kwijt. Het was een band met veel orkest achtige invloeden en veel met trommels. Een beetje The Fray achtig, zou je kunnen zeggen. Piano/zang, maar soms met veel 'kracht' er in. Op de album cover zag je ook een plaats waar een orkest zou kunnen zitten (of je zag een orkest, van de achterkant met hun instrumenten :@ Meer weet ik niet).
Het staat me bij dat ze ook iets met 'orchestra' heten, maar dit kan ik ook verkeerd hebben.
Long shot, maar misschien The Polyphonic Spree?

[ Bericht 79% gewijzigd door MissLuna op 29-01-2014 13:34:50 ]
Karma is a fucking bitch.
pi_136093609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:25 schreef Fuszy het volgende:
Nee ook niet :'(. Als ik het niet vergeet vraag ik het donderdag weer. Tot dan zijn suggesties welkom :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Fortunate_Son#Cover_versions
Hier staan een aantal artietsen die 'm hebben gecovered. Misschien..?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 januari 2014 @ 14:21:57 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136093698
quote:
3s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:54 schreef MissLuna het volgende:
Misschien een idee om http://www.whosampled.com aan de OP toe te voegen bij handige links?
^O^
Goede username trouwens :9
pi_136101879
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_136102371
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]

^O^
Goede username trouwens :9
Haha. :Y).
Kom ik nu ook in de OP te staan? :9.
Karma is a fucking bitch.
pi_136105384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Fortunate_Son#Cover_versions
Hier staan een aantal artietsen die 'm hebben gecovered. Misschien..?
De versie van the screaming jets komt denk ik het dichtste in de buurt, maar dat is hem ook niet. Ik denk dat ik het morgen toch nog maar een keer moet vragen _O-
Feyenoord Rotterdam
pi_136131040
Shazam ed. al zonder succes geraadpleegd. Wie o wir weet de titel van dit nummer?

https://www.dropbox.com/s(...)g%20Music%20quiz.wav
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:28:53 #10
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_136132683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:32 schreef kabouterka het volgende:
Shazam ed. al zonder succes geraadpleegd. Wie o wir weet de titel van dit nummer?

https://www.dropbox.com/s(...)g%20Music%20quiz.wav
Dus wij moeten jou helpen bij het winnen van een quiz? Wat krijgen we?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_136134118
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:28 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dus wij moeten jou helpen bij het winnen van een quiz? Wat krijgen we?
Een stikker ;D?!
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:13:17 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_136134137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:12 schreef kabouterka het volgende:

[..]

Een stikker ;D?!
Het is sticker. :{w
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:41:26 #13
350337 Pindakaaspot
Geen inspiratie...
pi_136136984
Laatst liet iemand mij een filmpje zien van een lichtshow met een lied erbij wat ik erg leuk vond, helaas kan ik het nummer of het filmpje nergens meer vinden.

Ook weet ik vrij weinig over dit nummer, wat ik nog wel weet: Het woord "Play" werd vaak genoemd en ergens in het nummer werd iets met "hide and seek" gezongen.
Het is een vrij rustig nummer gezongen door een man, begeleid door een gitaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want mij lukt het niet dit nummer nog te vinden.

Alvast bedankt.
pi_136139425
Uitdaging. Ik heb al een halve dag een oud r&b/hiphop nummer in m'n hoofd.

Het begin herhaalt zich steeds in m'n hoofd. Ik ga nu proberen dit te reproduceren.

Een vrouwenstem (of een choirsample): haaaaa... he haaaaa.... he haaaa.... he haaaaa.... En dan de laatste lager dan de eerste drie.
Daaronder zit zo'n typische eind jaren negentig r&b beat. Boem taktak taktak - boem taktak taktak.

En dat is dus alles wat ik kan vertellen over deze plaat. Kan iemand er iets mee :D?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 januari 2014 @ 16:58:12 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136139674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Uitdaging. Ik heb al een halve dag een oud r&b/hiphop nummer in m'n hoofd.

Het begin herhaalt zich steeds in m'n hoofd. Ik ga nu proberen dit te reproduceren.

Een vrouwenstem (of een choirsample): haaaaa... he haaaaa.... he haaaa.... he haaaaa.... En dan de laatste lager dan de eerste drie.
Daaronder zit zo'n typische eind jaren negentig r&b beat. Boem taktak taktak - boem taktak taktak.

En dat is dus alles wat ik kan vertellen over deze plaat. Kan iemand er iets mee :D?
Kan je het neuriën en uploaden?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 januari 2014 @ 16:58:51 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136139694
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:58 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Haha. :Y).
Kom ik nu ook in de OP te staan? :9.
^O^ *O*
pi_136139728
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:58 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Kan je het neuriën en uploaden?
Nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 januari 2014 @ 17:00:28 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136139744
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.
Dan wordt het lastig.
pi_136139799
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:00 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dan wordt het lastig.
Yep. Dat wist ik, maar toch even een poging gewaagd. Maar ik kan geen beat en soort van melodie tegelijk neuriën. En ik ben niet thuis, ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136139945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Uitdaging. Ik heb al een halve dag een oud r&b/hiphop nummer in m'n hoofd.

Het begin herhaalt zich steeds in m'n hoofd. Ik ga nu proberen dit te reproduceren.

Een vrouwenstem (of een choirsample): haaaaa... he haaaaa.... he haaaa.... he haaaaa.... En dan de laatste lager dan de eerste drie.
Daaronder zit zo'n typische eind jaren negentig r&b beat. Boem taktak taktak - boem taktak taktak.

En dat is dus alles wat ik kan vertellen over deze plaat. Kan iemand er iets mee :D?
Wat is het ritme van het beginstukje? Verder enige vorm van tekst of weet je misschien hoe het clipje ging?

quote:
17s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:58 schreef Pino112 het volgende:

[..]

^O^ *O*
Yay. 8-).
Karma is a fucking bitch.
pi_136140094
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_136140395
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:06 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Wat is het ritme van het beginstukje? Verder enige vorm van tekst of weet je misschien hoe het clipje ging?

[..]

Yay. 8-).
Gewone vierkwartsmaat. Eerste drie tellen haaaaa, dan op de vierde de hee en daaronder dus de beat, die echt boem taktak taktak is. Kan er niets anders van maken. Weet ook voor de rest niets ;(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:47:48 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_136145715
Er was in de jaren negentig een nummer van een rapper met een (volgens mij) zangeres die klassiek zong, volgens mij was de rapper warren g maar weet het nummer niet meer. Iemand?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_136145887
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:47 schreef Scorpie het volgende:
Er was in de jaren negentig een nummer van een rapper met een (volgens mij) zangeres die klassiek zong, volgens mij was de rapper warren g maar weet het nummer niet meer. Iemand?
Prince Igor. Was een heel album van; The Rapsody Overture.
Karma is a fucking bitch.
pi_136145899
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:47 schreef Scorpie het volgende:
Er was in de jaren negentig een nummer van een rapper met een (volgens mij) zangeres die klassiek zong, volgens mij was de rapper warren g maar weet het nummer niet meer. Iemand?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')