Gemiddelden nemen graag bij dit soort vergelijkingen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jij misschien, ik ben in 3 minuten klaar. Bankkaart in de automaat, pincode intypen en tanken. Meestal tank ik 36l en dan ben ik klaar.
3 minuten, max 4.
Lijkt mij geen probleem toch? Op de kabel nu naar links of rechts loopt. Staat alleen zo gaar als de steker op het fietspad hangt of op de straat. Dan kan je beter hebben dat die iets over de stoep hangt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:57 schreef Woods het volgende:
Ligt eraan waar de accu's zitten lijkt me?
Wat bedoel je met gemiddelden?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gemiddelden nemen graag bij dit soort vergelijkingen.
Hoeveel tijd men normaal kwijt is, niet hoeveel tijd jij kwijt bent.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met gemiddelden?
230V doorknippen doe je natuurlijk bij voorkeur met een ongeisoleerde tangquote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
En nog steeds voorzie ik het nieuwe vandalisme: kabels doorknippen of gewoon stekkers eruit trekken in de nacht.
Je kunt de onmogelijkheid om ergens heen te rijden niet wegstrepen tegen een tijdsbesparing in meer dagelijkse situaties.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Dmv die superchargers is hij daar wel geschikt voor. Het nadeel is dan dat het wat tijd kost, maar de swapstations maken dat het zelfs sneller kan (het is sneller dan tanken). Daar staat tegenover dat je de rest van het jaar weer tijd wint omdat je onderweg niet hoeft te tanken bij al die normale ritten.
Klopt, maar het door hen vrij matig uitgevoerde concept niet.quote:Fisker is al uitgespeeld.
Je hebt een concept, waar je kennelijk na een praatje van de bedenker nog zo vol van bent dat je niet tot kritische beschouwing in staat bent, en dan verzin je daar een veronderstelling bij die het tot een succes maakt. Maar je veronderstelling dat het gaat om de totale hoeveelheid tijd in een jaar die je aan 'tanken' kwijt zou zijn slaat nergens op.quote:En die beperking zit vooral in jouw hoofd. 99 van de 100 automobilisten zal in een Tesla minder tijd kwijt zijn aan laden dan in een ICE aan tanken.
Jij probeert het succes van een nicheconcept in een nichemarkt te gebruiken als argument voor een revolutie die de totale markt betreft. Dat gaat niet op, want zodra het geen niche meer is gaan er een aantal dingen wezenlijk veranderen. Dan betreft het mensen hun enige auto, waarvan ze afhankelijk zijn, en gaat niet het alleen om dagelijkse ritjes, maar ook om de mogelijkheid op elk moment te kunnen vertrekken naar meer afgelegen gebieden zonder 90 seconden accuwisselaar langs de route.quote:Ik zie niet in hoe dat relevant is in dezen aangezien bij de auto hoort dat je levenslang gratis kan laden bij de SC stations. Daarnaast kun je helemaal niet die elektriciteit op niveau brandstof belasten.
Waterstof is slechts een van de vele compacte, lichte en makkelijk over te dragen energiedragers.quote:Dat is natuurlijk wel mogelijk bij, laten we zeggen..., waterstof!
Prima, maar als het groter moet worden dan een niche dan moet het de internationale standaard worden. Dat geeft beperkingen qua ontwerp, en de mogelijkheid voor fabrikanten om zich te onderscheiden.quote:Tesla's zijn er geschikt voor en het is sowieso de eerste voor Tesla en daar doelde ik op: de infrastructuur van Tesla. Ik vind het heel fijn dat jij meent dat het voor meerdere merken moet kunnen en daar word je op je wenken bediend: Tesla gaat aan meerdere merken leveren.
Het heeft het niet gered omdat het concept een groot nadeel had. Dat nadeel is kleiner geworden, maar niet verdwenen.quote:Dat overigens het systeem (elektrisch rijden) het indertijd niet heeft gered heeft alles te maken met accu's. Die accu's zijn nu extreem veel verder in de ontwikkeling en fossiele brandstof heeft nu alle wind tegen. En dat wordt alleen maar meer in de toekomst. Er komt derhalve een omslagpunt aan!
Waar denk je dat de technologische vooruitgang in de elektrische aandrijving uit bestaat? Je houdt net een enthousiast pleidooi wat er allemaal bereikt is met het ingewikkelder worden van dingen? Ik weeet dat je het liefst iedereen zou voorschrijven wat die moet doen, maar we leven in een vrije markteconomie en daarin maken fabrikanten dingen steeds ingewikkelder om consumenten te verleiden met de eigenschappen die daar het gevolg van zijn. Een VW Kever is technisch ook minder ingewikkeld dan de sportversie 911 van Porsche in zijn laatste uitvoering. Toch is die laatste beter. Die staat min of meer model voor de gehele auto-industrie: ingewikkeld doen om middels perfectionering te compenseren voor ernstig suboptimale concepten.quote:Ingewikkelder techniek is nooit een verbetering. Het kan zijn dat de nadelen van de ingewikkeldheid gecompenseerd worden door de voordelen... Maar jij schermt met een systeem wat nog minder ver is nu dan de brandstofcel 20 jaar geleden!
Maar zelden is wel belangrijk. Niemand pleit voor een auto met het argument dat die je hooguit 2 keer per jaar langs de kant van de weg laat staan. Als jij met Pasen of weet ik veel wat voor nationale uittochtdag uren vaststaat omdat heel veel mensen 20-30 minuten moeten laden of er een nieuwe lading accu's moet worden gebracht dan is je vakantie verpest en dan denk je niet goh wat is het toch fijn dat ik niet elke werkweek hoef te tanken.quote:Daarbij mis je het feit dat mensen die elektrisch rijden in een auto als een Tesla zelden onderweg "brandstof" nodig hebben.
Tesla meneer vertelt jou een verhaaltje, en dat komt er dan aan de andere kant weer uit. Het is een beetje alsof je vol trots je diarree laat zien die je van andermans satesaus hebt gemaakt.quote:Ik had jou van de week nog eens verteld dat input niet relevant is, maar dat het om output gaat... Dat blijkt toch moeilijk voor je!
*proest*
Ipv diesel kun je ook plantaardige olie gebruiken. Maar gasturbines kunnen voor meerdere brandstoffen geschikt gemaakt worden. Waterstof is ook een optie, het heeft geen onoverkomelijke nadelen maar het is best lastig.quote:Dat laatste is dus niet waar, althans niet noodzakelijk.
Dat de drager niet van belang is, is ook al onzin. Zo'n turbine die je in conceptauto's ziet loopt op diesel. Je kan geen diesel maken met elektriciteit. Wel waterstof. En dan zit je op het bekende probleem van het tanken, vervoer, opslag, enz.
Er zal heel veel elektrisch gereden worden, dat is het punt ook niet. Ik ben alleen niet zo'n pessimist als jij, het gros van de volgende generatie auto's zal beter zijn dan de huidige, want daarmee verkoop je auto's in een vrije markteconomie. Dat wil zeggen dat er geen wezenlijke achteruitgang is in de vorm van een nadeel dat al vele tientallen jaren is verdwenen, namelijk dat je een auto hebt maar toch niet verder kunt.quote:Onder de streep is er niet één oplossing die het beste is in alle gevallen. De Ottomotor zal voor sportauto's lang de beste optie zijn, al dan niet in de vorm van een hybride zoals de 918, LaFerrari en P1. Voor b.v. stadbussen is waterstof (brandstofcel) interessant (want kunnen dan allemaal steeds op één vaste plek tanken, waarmee een groot deel van de problemen onder controle blijft). Ook bepaalde vormen van vrachtvervoer kunnen uitstekend hiermee overweg.
Voor de gewone automobilist is elektrisch rijden op korte termijn betaalbaar en haalbaar. Over pakweg tien jaar zal het, daar ben ik van overtuigd, de brandstofmotoren, hybrides en wat al niet meer zij ingehaald hebben als bestverkochte concept.
Ik tank niet veel sneller dan andere. Dat merk ik als ik in de rij sta.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel tijd men normaal kwijt is, niet hoeveel tijd jij kwijt bent.
Met een bekraste auto kan je gewoon nog rijden. Met een doorgeknipte draad kan je niet meer rijden totdat je het vervangt en dan moet je weer opladen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
230V doorknippen doe je natuurlijk bij voorkeur met een ongeisoleerde tang
Maar is dit werkelijk erger dan de idioten die in een avondje 300 auto's bekrassen en daarmee tonnen schade maken?
De stekker is bij veel EV's vergrendeld tijdens het laden. Daarnaast moet je wel echt een volslagen idioot zijn om zo kabel door te knippen tenzij je een doodswens heb.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met een bekraste auto kan je gewoon nog rijden. Met een doorgeknipte draad kan je niet meer rijden totdat je het vervangt en dan moet je weer opladen.
Daarnaast kan iemand ook gewoon de stekker uit je auto halen. Dat kost veel tijd maar niet direct geld.
Je kan die kabels gewoon doorknippen hoor met een goede tang. Ik heb ook weleens een kabel met 230v doorgeknipt.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De stekker is bij veel EV's vergrendeld tijdens het laden. Daarnaast moet je wel echt een volslagen idioot zijn om zo kabel door te knippen tenzij je een doodswens heb.
Daarnaast kan de laadpaal of de auto een alarm melding geven via je telefoon dat het laden onderbroken is.
Er IS geen onmogelijkheid om ergens naartoe te rijden met een Tesla. Dus die hoef ik niet weg te strepen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt de onmogelijkheid om ergens heen te rijden niet wegstrepen tegen een tijdsbesparing in meer dagelijkse situaties.
Over veronderstellingen gesproken: Elon Musk heeft geen verkooppraatje gehouden, want dat was niet nodig: het betrof een bijeenkomst voor goede Tesla-klanten. Iedereen had er dus al minimaal één.quote:Je hebt een concept, waar je kennelijk na een praatje van de bedenker nog zo vol van bent dat je niet tot kritische beschouwing in staat bent, en dan verzin je daar een veronderstelling bij die het tot een succes maakt. Maar je veronderstelling dat het gaat om de totale hoeveelheid tijd in een jaar die je aan 'tanken' kwijt zou zijn slaat nergens op.
Binnen 12 maanden is heel West-Europa gedekt door het SC netwerk! Je weet gewoon niet waar je over praat.quote:Jij probeert het succes van een nicheconcept in een nichemarkt te gebruiken als argument voor een revolutie die de totale markt betreft. Dat gaat niet op, want zodra het geen niche meer is gaan er een aantal dingen wezenlijk veranderen. Dan betreft het mensen hun enige auto, waarvan ze afhankelijk zijn, en gaat niet het alleen om dagelijkse ritjes, maar ook om de mogelijkheid op elk moment te kunnen vertrekken naar meer afgelegen gebieden zonder 90 seconden accuwisselaar langs de route.
Het is fijn dat jij de oplossing hebt voor de brandstofcel. Bel even naar Daimler, ik denk dat ze er zo 100 mio voor betalen als je het even wil delen. Moet wel natuurlijk in de praktijk nu al werkbaar zijn...quote:Waterstof is slechts een van de vele compacte, lichte en makkelijk over te dragen energiedragers.
De accutechnologie van Tesla wordt dan ook waarschijnlijk de standaard. Maar het is vooral onzin dat er een standaard moet zijn. Tesla bedient de eigen klanten. Dat zullen anderen straks ook moeten doen. Geen probleem, want die accu's gaan ook gebruikt worden om pieken in de opwekking van b.v. windenergie op te vangen. Het is dus rendabel om ze gewoon ergens in opslag te laten liggen.quote:Prima, maar als het groter moet worden dan een niche dan moet het de internationale standaard worden. Dat geeft beperkingen qua ontwerp, en de mogelijkheid voor fabrikanten om zich te onderscheiden.
Dat is gewoon niet waar.quote:Het heeft het niet gered omdat het concept een groot nadeel had. Dat nadeel is kleiner geworden, maar niet verdwenen.
Probeer het eens zonder dat ge-ad hominem van je!quote:Waar denk je dat de technologische vooruitgang in de elektrische aandrijving uit bestaat? Je houdt net een enthousiast pleidooi wat er allemaal bereikt is met het ingewikkelder worden van dingen? Ik weeet dat je het liefst iedereen zou voorschrijven wat die moet doen,
Nog een keer voor je: ingewikkeldheid is geen doel, maar een gevolg. En kan het beste worden vermeden indien mogelijk.quote:maar we leven in een vrije markteconomie en daarin maken fabrikanten dingen steeds ingewikkelder om consumenten te verleiden met de eigenschappen die daar het gevolg van zijn. Een VW Kever is technisch ook minder ingewikkeld dan de sportversie 911 van Porsche in zijn laatste uitvoering. Toch is die laatste beter. Die staat min of meer model voor de gehele auto-industrie: ingewikkeld doen om middels perfectionering te compenseren voor ernstig suboptimale concepten.
Ik constateer vooral dat jij heel erg vastgeroest bent in het denken over mobiliteit.quote:Het punt is nu een beetje dat daarin zo'n hoog niveau is bereikt, dat overschakelen op een zinniger concept heel veel aanwezige kennis overbodig maakt, en je dus een voorsprong in het verleiden van de consument prijsgeeft. Kapitaalvernietiging dus.
Om overschakelen toch mogelijk te maken moet het concept zoveel beter zijn dat het zonder doorontwikkeling over decennia betere eigenschappen voortbrengt. Je moet de consument verleiden hoe jammer je dat ook vindt en dat zal maar heel beperkt lukken met een product dat op belangrijke aspecten gewoon minder mogelijkheden biedt dan zijn voorganger.
Nogmaals: jij verzint dat je vast komt te staan. Is gewoon niet het geval. Met het toenemen van het aantal elektrische auto's zal er ook een toename komen in laadmogelijkheden. En die accu's is ook niet zo'n probleem... een voorraad van ongeveer wat je in 45 minuten uitgeeft is voldoende. Immers, wat je inneemt, laad je weer op.quote:Maar zelden is wel belangrijk. Niemand pleit voor een auto met het argument dat die je hooguit 2 keer per jaar langs de kant van de weg laat staan. Als jij met Pasen of weet ik veel wat voor nationale uittochtdag uren vaststaat omdat heel veel mensen 20-30 minuten moeten laden of er een nieuwe lading accu's moet worden gebracht dan is je vakantie verpest en dan denk je niet goh wat is het toch fijn dat ik niet elke werkweek hoef te tanken.
Maar ondertussen kan ik een Tesla nu kopen en jij alleen maar naar een conceptje wijzen wat er ooit wel of niet komt.quote:Maar elektriciteit heeft het echt wel in zich om eigenschappen van een auto te verbeteren. Het geeft veel koppel, het is responsief, het is stil en betrouwbaar, lenig, makkelijk te bedienen en leent zich voor een optimaal aandrijvingsconcept in tegenstelling tot één grote krachtbron. Daarmee kun je het verkopen aan de massa, buiten de niche, mits je het grote nadeel ondervangt.
Grofweg komt het erop neer dat een auto goedkoop en handig moet zijn in het frequente gebruik, maar ook dat je overal op elk moment heen moet kunnen rijden. Voor het laatste moet je er dan natuurlijk geen gewone ottomotor in hangen, want die is zwaar, groot, en niet erg efficient omdat die ook lenig moet zijn. Een ottomotor die gemaakt is om in een smal toerengebied efficient kracht te leveren is al een stuk efficienter, Maar een gasturbine is lichter en compacter, niet zo eenkennig qua brandstof en efficienter. Nadeel was altijd dat die niet lenig is, niet snel reageert op wisselende vermogensvraag, maar dat doet een elektromotor nou juist wél. Dan ligt die combinatie voor de hand. Dat is ook weer niet zo'n heel nieuw concept, de gasturbine bestaat al 80 jaar, daar is heel veel kennis over. Het is op zich ook helemaal niet zo ingewikkeld om twee eenvoudige specialistische krachtbronnen te combineren, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met wat je allemaal moet doen om een ottomotor fatsoenlijk te laten functioneren.
Over anale fixatie gesproken: steek jij die ad-hominem gewoon maar in je reet!quote:Tesla meneer vertelt jou een verhaaltje, en dat komt er dan aan de andere kant weer uit. Het is een beetje alsof je vol trots je diarree laat zien die je van andermans satesaus hebt gemaakt.
Is niet duurzaam. Lees jij wel eens wat nieuwsberichten?quote:Ipv diesel kun je ook plantaardige olie gebruiken.
Degene die verwacht dat personenvervoer over 10 jaar voor een aanmerkelijk deel duurzaam is pessimist noemen. Newspeak in optima forma!quote:Maar gasturbines kunnen voor meerdere brandstoffen geschikt gemaakt worden. Waterstof is ook een optie, het heeft geen onoverkomelijke nadelen maar het is best lastig.
[quote]
Ik vrees vooral dat jij vooral iets gelezen hebt en denkt dat jij het ei van Columbus gezien hebt. Maar ach, zo vertelde je ook ooit vol overtuiging dat een Marantz versterker die volstrekt lineair versterkt heel sprankelend klinkt. Het stond ergens in een blaadje, dus is het waar!
Tot zover jouw technische kennis.
[quote]
Er zal heel veel elektrisch gereden worden, dat is het punt ook niet. Ik ben alleen niet zo'n pessimist als jij, het gros van de volgende generatie auto's zal beter zijn dan de huidige, want daarmee verkoop je auto's in een vrije markteconomie. Dat wil zeggen dat er geen wezenlijke achteruitgang is in de vorm van een nadeel dat al vele tientallen jaren is verdwenen, namelijk dat je een auto hebt maar toch niet verder kunt.
Dan ben je slecht in inschatten.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik tank niet veel sneller dan andere. Dat merk ik als ik in de rij sta.
Die stekker is vergrendeld.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een bekraste auto kan je gewoon nog rijden. Met een doorgeknipte draad kan je niet meer rijden totdat je het vervangt en dan moet je weer opladen.
Daarnaast kan iemand ook gewoon de stekker uit je auto halen. Dat kost veel tijd maar niet direct geld.
Sinds wanneer doen we dat? Als het bij auto's ging om de feitelijke vervoersbehoefte reden we massaal in 30 pk autootjes. De meeste mensen willen van alles van een auto om er eventueel dingen mee te kunnen doen die men in de praktijk feitelijk niet of nauwelijks doet. Dat is luxe en dat vinden de meeste mensen leuk, daarmee worden ze verleid tot de aanschaf van iets veel duurders dan nodig.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er IS geen onmogelijkheid om ergens naartoe te rijden met een Tesla. Dus die hoef ik niet weg te strepen.
Wat ik wegstreep is die 1 a 2 ritten per jaar die langer duren, tegen het feit dat je de rest van het jaar geen tijdverlies onderweg hebt omdat je moet tanken.
[..]
Over veronderstellingen gesproken: Elon Musk heeft geen verkooppraatje gehouden, want dat was niet nodig: het betrof een bijeenkomst voor goede Tesla-klanten. Iedereen had er dus al minimaal één.
Ik praat jou derhalve bij nav onderzoek welke ik gedaan heb voordat we besloten om een Tesla aan te schaffen en daarbij hebben wij ook gekeken naar de bruikbaarheid. Als je gewoon eens afstapt van het idee dat je iedere dag meteen in wil kunnen stappen en naar fucking Beijing wil kunnen rijden, wat nu eenmaal niemand doet, maar gewoon eens kijkt naar de feitelijke vervoersbehoefte,
Prima, maar dat is slechts een argument om ofwel een Tesla aan te schaffen, of wel om aandelen van die tent te komen, maar niet een argument waarom de elektrische auto massaal de brandstofauto gaat vervangen. Het is prima om even een halfuurtje te gaan lunchen als je toch moet tanken, maar als iedereen dat doet, rond lunchtijd, bij een van die uittochten die een paar keer per jaar plaatsvinden, dan kom je snel plek te kort voor al die stilstaande auto's. Zo'n netwerk voor een niche-auto is heel wat anders dan zo'n netwerk met de capaciteit voor massaal gebruik. Dus als het massaal wordt, zit je niet tijdens je lunch te wachten tot de auto vol is, maar zit je te wachten tot je mag beginnen met tanken en lunchen.quote:dan kom je er achter dat verreweg de meesten 98% van hun ritten op een dag kan afwikkelen binnen de range van de Tesla en dat bij die 2% er alleen maar even gekeken hoeft te worden waar geparkeerd kan worden incl. laden. Niet zelden sta je dan nog gunstiger ook voor minder geld, maar dat terzijde... En bij 2 ritten in het jaar moet je stoppen om te laden. Nou, dat kost dan wat tijd. En dat hoeft binnenkort ook al niet meer.
[..]
Binnen 12 maanden is heel West-Europa gedekt door het SC netwerk! Je weet gewoon niet waar je over praat.
Je bent de hele tijd al bezig om mij in het hokje van de waterstofgelovers te plaatsen, omdat je alleen tegenargumenten voor het hokje hebt, maar ik beoordeel een en ander slechts op de waarde van het concept. Het succes van de brandstofauto zit hem in het feit dat benzine en diesel een heleboel energie hebben voor het volume, en dat het ook makkelijk is om met je auto voldoende mee te nemen voor een hele reis, en dat je dat onderweg bijna onbeperkt en snel kunt aanvullen. Daarom heeft het de stoomauto verslagen, die vaak heel veel water bij moest tanken en die een half uur warm moest draaien. Want verder waren die sneller en comfortabeler.quote:Het is fijn dat jij de oplossing hebt voor de brandstofcel. Bel even naar Daimler, ik denk dat ze er zo 100 mio voor betalen als je het even wil delen. Moet wel natuurlijk in de praktijk nu al werkbaar zijn...
En over wat voor pieken hebben we het dan bij massaal gebruik? Je geeft weer argumenten die opgaan voor een nichemarkt, en projecteert die op een massale overschakeling.quote:De accutechnologie van Tesla wordt dan ook waarschijnlijk de standaard. Maar het is vooral onzin dat er een standaard moet zijn. Tesla bedient de eigen klanten. Dat zullen anderen straks ook moeten doen. Geen probleem, want die accu's gaan ook gebruikt worden om pieken in de opwekking van b.v. windenergie op te vangen. Het is dus rendabel om ze gewoon ergens in opslag te laten liggen.
Is toch handig? Kun je toch iets tikken zonder dat je op het argument ingaat.quote:Probeer het eens zonder dat ge-ad hominem van je!
Mee eens, maar het is wel een gevolg van wenselijke ontwikkeling.quote:Nog een keer voor je: ingewikkeldheid is geen doel, maar een gevolg. En kan het beste worden vermeden indien mogelijk.
Open de ogen mensen! Je klinkt als iemand die denkt het licht gezien te hebben, in combinatie met iemand die een aankoop achteraf aan het rationaliseren is.quote:Ik constateer vooral dat jij heel erg vastgeroest bent in het denken over mobiliteit.
Kennelijk heb je niet het voorstellingsvermogen om te bedenken dat als jij nu voor het benzinetanken een half uur nodig zou hebben, dat je er dan voor kunt kiezen om dat prima te vinden, maar dat dan iedereen een half uur doet over het tanken, en dat je dan dus veel en veel meer auto's bij een tankstation hebt staan.quote:Nogmaals: jij verzint dat je vast komt te staan. Is gewoon niet het geval. Met het toenemen van het aantal elektrische auto's zal er ook een toename komen in laadmogelijkheden. En die accu's is ook niet zo'n probleem... een voorraad van ongeveer wat je in 45 minuten uitgeeft is voldoende. Immers, wat je inneemt, laad je weer op.
Dat kan heel goed. Met de 19e eeuwse techniek van de elektromotor liggen ze voor op de 20e eeuwse techniek van de gasturbine. Maar jij bent hier degene die schermt met technieken die alleen nog maar geopperd zijn.quote:Maar ondertussen kan ik een Tesla nu kopen en jij alleen maar naar een conceptje wijzen wat er ooit wel of niet komt.
Bij Jaguar liet men de gasturbine als eerste vallen toen men overwoog om hun concept met die gasturbine in productie te gaan nemen.
Zou dat nou zijn omdat het zo simpel toepasbaar is, of omdat het gewoon helemaal nog niet klaar is voor een productiemodel (laat staan een massaproductie!)?
Is dat een ad hominem? Ik zal maar niet vragen waar jij Latijn hebt geleerd...quote:Over anale fixatie gesproken: steek jij die ad-hominem gewoon maar in je reet!
Dat is net als stroom afhankelijk van de totale context waarbinnen die wordt geproduceerd. Bij accu's ligt dat wat anders geloof ik.quote:Is niet duurzaam. Lees jij wel eens wat nieuwsberichten?
Kennelijk heb je geen vertrouwen in de diversiteit en technologische vooruitgang die de vrije markt gaat voortbrengen. Ik vind het nogal pessimistisch dat je een half uur op je eigen of eerst op andermans auto moet wachten voordat je verder kunt als de automobiliteit duurzamer wordt. Duurzamer ja, de volledige transitie heeft tijd nodig.quote:Degene die verwacht dat personenvervoer over 10 jaar voor een aanmerkelijk deel duurzaam is pessimist noemen. Newspeak in optima forma!
En jij als een hol vat.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Je klinkt als iemand die denkt het licht gezien te hebben, in combinatie met iemand die een aankoop achteraf aan het rationaliseren is.
Weltschmerz komt wel degelijk met hele gedegen onderbouwde argumenten, waarin ik hem gewoon gelijk geef.quote:
Ja, ze kunnen ook je banden leksteken of een gat in je benzinetank prikken... Wat zijn dat nou vor argumenten?quote:Op zondag 2 februari 2014 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een bekraste auto kan je gewoon nog rijden. Met een doorgeknipte draad kan je niet meer rijden totdat je het vervangt en dan moet je weer opladen.
Daarnaast kan iemand ook gewoon de stekker uit je auto halen. Dat kost veel tijd maar niet direct geld.
Banden leksteken is niet zo eenvoudig.. Een gat in je benzinetank prikken al helemaal niet zonder elektrisch gereedschap wat zoveel geluid maakt dat de hele straat wakker wordt.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen ook je banden leksteken of een gat in je benzinetank prikken... Wat zijn dat nou vor argumenten?
Ik zie een veel groter voordeel van zo'n electronenauto: de kachel aan kunnen zetten zonder eerst een verbrandingsmotor op te hoeven warmen! Lijkt me 's winters ideaal i.p.v. krabben.
Een laadstekker eruit trekken die vergrendeld is zal ook niet eenvoudig zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Banden leksteken is niet zo eenvoudig.. Een gat in je benzinetank prikken al helemaal niet zonder elektrisch gereedschap wat zoveel geluid maakt dat de hele straat wakker wordt.
Mijn verwarming is altijd aan binnen 1 minuut. Als je dat te lang vind, ga je gas rijden, dan is het praktisch op hetzelfde moment.
Krabben is ook 2 minuten werk, als je dat vervelend vindt dan is er al voorruitverwarming.
Nu noem je iets dat wél direct effect heeftquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:48 schreef BasEnAad het volgende:
Lachwekkend dat energieverhaal.
En verdomme ook maar blijven investeren in windmolens, terwijl het alleen maar geld kost en niemand die dingen in z'n achtertuin wil.
Denk je?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Banden leksteken is niet zo eenvoudig..
Dit is niet leksteken, maar prikken. En ja, dit kan ook.quote:
Maar dan zie je toch echt over het hoofd dat het niet gaat om vandaag op morgen. Als de elektrische auto populairder wordt, dan zal het aantal laadplaatsen ook toe gaan nemen. Een laadpaal toevoegen is niet moeilijk, waar alternatieven zoals waterstof juist wel moeite hebben met infrastructuur.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Helemaal dat verhaal over de grote uittocht (zomervakantie) dat je dan in de rij staat om op te laden en te lunchen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |