abonnement Unibet Coolblue
pi_136055781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Onzin aangezien het onderhoud van een windmolen ook afhankelijk is van oa de kolenprijs.
Kun je dit uitleggen aub? Ik zie niet in waarom een molen meer of minder onderhoud nodig heeft naar mate de kolenprijs daalt of stijgt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25:15 #77
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136056450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij ben je diegene die een cirkel redenering maakt.
En jij een stroman.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:41:26 #78
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136057114
maar hoe efficiënt is een elektromotor tov een verbrandingsmotor? daar kijken ze niet naar
pi_136057493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef Brum_brum het volgende:

En jij een stroman.
Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:12:16 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136058204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nog een keer. De productieprijs:

Windmolen
Aanschaf + Onderhoud / totale opbrengst = prijs per kWh

Kolencentrale
Aanschaf + Onderhoud + Brandstof / totale opbrengst = prijs per kWh

Als op mijn brandstof component na 10 jaar 3x zo duur is dan is mijn productie prijs in 1x ook duurder.

Bij een renewables heb ik dat brandstof component niet dus kan ik veel exacter uitrekenen hoeveel geld het kost om 1kwh te produceren over een langere periode.
Dat is allemaal niet zo interessant als je de verkoopprijs niet weet. Wat je wel weet, is dat de verkoopprijs daalt op het moment dat het hard waait. Daar zit je dan met je windturbines...
censuur :O
pi_136125827
Gisteren kreeg ik een artikel uit De Ingenieur van januari over de well-to-wheel efficientie van brandstofauto's vs. electrische auto's, een onderzoek van de hogeschool van Rotterdam door H. Righolt en H. Rieck.
Zij nemen alle verliezen mee van brandstofbron tot bewegingsenergie van de auto en komen op een rendement van 19% voor een electrische auto bij de huidige energiemix en 14% voor die van een brandstofauto.

Hieronder hun volledige publicatie:
https://confluence.hro.nl(...)1385046737037&api=v2
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:56:49 #82
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136169196
als alle auto`s elektrisch worden is er wel degelijk winst voor "het milieu"

de uitstoot op de wegen is dan voortaan 0, en de uitstoot beperkt zich tot een paar plaatsen, te weten de schoorstenen van de energiecentrales.

ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_136169821
Water is nat
De zon is heet
Zou is zout
De kracht van het team is....................het team
de bal is rond
zonder bal kan je niet scoren
pi_136170156
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem" }:|
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:22:37 #85
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136170188
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:21 schreef Deetch het volgende:

[..]

stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem" }:|
*trots*
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2014 @ 14:33:14 #86
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_136170647
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:07 schreef Deetch het volgende:
Gisteren kreeg ik een artikel uit De Ingenieur van januari over de well-to-wheel efficientie van brandstofauto's vs. electrische auto's, een onderzoek van de hogeschool van Rotterdam door H. Righolt en H. Rieck.
Zij nemen alle verliezen mee van brandstofbron tot bewegingsenergie van de auto en komen op een rendement van 19% voor een electrische auto bij de huidige energiemix en 14% voor die van een brandstofauto.

Hieronder hun volledige publicatie:
https://confluence.hro.nl(...)1385046737037&api=v2

Interessant!
pi_136179531
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
als alle auto`s elektrisch worden is er wel degelijk winst voor "het milieu"

de uitstoot op de wegen is dan voortaan 0, en de uitstoot beperkt zich tot een paar plaatsen, te weten de schoorstenen van de energiecentrales.

ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136179794
Auto's op Kernenergie is gewoon het beste , je koopt een auto en vervolgens doet ie het gewoon altijd, hoe je nooit op te laden of te tanken
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 31 januari 2014 @ 19:18:57 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136179800
Ik heb eens gelezen dat een oudere auto, eentje die dus ergens in de jaren 90 gemaakt is, ''schoner'' is dan een moderne auto. Het is niet alleen het brandstofverbruik en de uitstoot, ook de productie en verwerking van auto's is belastend voor het milieu

Ik gok zelf dat een 2e hands auto die je onderhoud met 2e hands onderdelen minder mileu belastend is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136180063
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 31 januari 2014 @ 19:26:27 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136180116
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
Dit is denk ik de toekomst. Al is het maar omdat men dan voort kan borduren op de kennis die men heeft over verbrandingsmotoren en inderdaad infra.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136183906
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:

Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal.
Welke afhankelijkheid? Meer dan 90% van de ritten hoef je sowieso niet te denken aan "tanken". En de ritten die wel langer zijn worden gewoon binnen afzienbare tijd gedekt door het hele netwerk. Ze zetten komend jaar per werkdag ongeveer 1 SC! Daarnaast heb je nog Chademo waar de adapter, zo liet Musk weten, in april gewoon beschikbaar is.

quote:
Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
Inefficiënt en je kan GEEN gebruik maken van bestaande infra. Je hebt nieuwe infra nodig en vanwege de hoogst explosiviteit zal dat erg lastig worden, met name in drukbevolkt gebied.

Het is prima voor specifieke toepassingen. Maar meer niet. Hier worstelt men al 20 jaar mee en het gaat nog ongeveer 20 jaar duren voordat het echt veilig zou kunnen. En dan is de elektrische auto al gemeengoed en overweegt niemand meer om over te gaan naar waterstof.

Over inefficiënt gesproken: vandaag kwam ook nog even inductieladen aan de orde. Niet haalbaar aldus Musk en zijn CTO: verlies van 10% is onacceptabel. Nou, waterstof heeft een veel hoger verlies!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:22:03 #93
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136197503
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.

IK vind elektrische autos suf, want IK ben gek op oldtimers en benzinemotoren en het geluid en IK verblik of verbloos niet van een tesla, al zetten ze hem voor mijn deur en mag ik hem gratis en voor niks houden. de nadruk ligt op IK, wat JIJ vind van van startmotoren met een superieuriteitscomplex moet JIJ weten maar dat is wat JIJ vind.

woorden als suf, sexy, mooi zijn uitingen van een subjectieve belevenis en voor iedereen verschillend.

Tot zover de moralistische preek :P
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:22:42 #94
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136197504
tering zeg wat komen HOOFDLETTERS toch snel agressief over :D
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_136198071
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.
Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.

quote:
Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.

De voordelen van de elektromotor zijn het instant koppel, de eenvoud en betrouwbaarheid, het formaat en het feit dat je makkelijk rem-energie kunt gebruiken. Maar hij mist datgene wat de auto tot zo'n succes heeft gemaakt: Laag gewicht van de mee te nemen energievoorraad die bovendien makkelijk en snel aan te vullen is. Dat is de autonomie die de automobiel maakt.

Dat zal in de nabije toekomst niet veranderen, bovendien maakt het niet zoveel uit of je de brandstof in een centrale verbrandt en dan met verlies over het net transporteert, en met verlies in een accu laadt, waar je het met verlies weer aan onttrekt, of dat je het efficient aan boord omzet in energie. Dus de hybrides zijn de toekomst, en dan niet de Prius, maar gasturbines met 4 elektromotoren of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136198333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 06:22 schreef speedcore het volgende:

okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.

IK vind elektrische autos suf, want IK ben gek op oldtimers en benzinemotoren en het geluid en IK verblik of verbloos niet van een tesla, al zetten ze hem voor mijn deur en mag ik hem gratis en voor niks houden. de nadruk ligt op IK, wat JIJ vind van van startmotoren met een superieuriteitscomplex moet JIJ weten maar dat is wat JIJ vind.

woorden als suf, sexy, mooi zijn uitingen van een subjectieve belevenis en voor iedereen verschillend.

Tot zover de moralistische preek :P
Heb jij überhaupt al in een Tesla gereden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136198934
Er werd mij laatst verteld dat het produceren van een electrische auto, (vooral de accus) meer uitstoot geeft dan een benzine auto doet in zijn hele leven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136199130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.

Dat is alleen niet zo, de range is veel groter dan 200 km, ook in de praktijk.

En op zeer korte termijn plant de Tesla dat zelf. Je hoeft dus niet te zoeken.

quote:
Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.
De opmerking ging over de dichtheid van SC stations. Die gaat zo zijn dat je bij iedere reis binnen Europa een SC in de buurt hebt zodra je die nodig hebt.

O ja... Dat is dus GRATIS tanken.

quote:
De voordelen van de elektromotor zijn het instant koppel, de eenvoud en betrouwbaarheid, het formaat en het feit dat je makkelijk rem-energie kunt gebruiken. Maar hij mist datgene wat de auto tot zo'n succes heeft gemaakt: Laag gewicht van de mee te nemen energievoorraad die bovendien makkelijk en snel aan te vullen is. Dat is de autonomie die de automobiel maakt.
SC stations zullen uitgerust worden met swapstations, waarmee je voor het bedrag van een tankbeurt in de VS in 90 seconden een volle accu kijgt tegen inlevering van de lege accu. De eerst komt over enkele maanden in de VS.

quote:
Dat zal in de nabije toekomst niet veranderen,
Fout.

quote:
bovendien maakt het niet zoveel uit of je de brandstof in een centrale verbrandt en dan met verlies over het net transporteert, en met verlies in een accu laadt, waar je het met verlies weer aan onttrekt, of dat je het efficient aan boord omzet in energie. Dus de hybrides zijn de toekomst, en dan niet de Prius, maar gasturbines met 4 elektromotoren of zo.
Ja, laten we vooral nog ingewikkelder techniek in auto's mikken...

De Model S heeft de hoogste score ooit als het gaat om tevreden rijders. Dat is niet zomaar. Elektrisch rijden kent nadelen, maar Tesla lost die vrij efficiënt op. De voordelen gaan dan de dienst uitmaken. Over drie jaar staat het betaalbare model in de showroom. De vraag zal niet zijn hoeveel ze er kunnen verkopen, maar hoeveel ze er kunnen maken.

Ook Mercedes komt met een Tesla achtige overigens (gebruik makend van de accutechnologie van Tesla). Te beginnen met de B klasse. Dat is wel weer suf, maar goed.

Dan zwijg ik maar over toekomstige integraties zoals power to grid.

Jij bent nl nog niet aan het nadenken over hetgeen waar Tesla voor is opgericht: transport onafhankelijk maken van fossiele brandstof. Het doel van Tesla (Elon Musk) is om transport volledig plaats te laten gaan vinden met duurzame energie. En dat is niet gewoon iets wat 'leuk' is, maar gewoon hoogst noodzakelijk. En hybrides helpen daarbij niet. Die verhogen alleen de efficiëntie. Dus is het een tussenoplossing naar geheel duurzaam.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136199170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:11 schreef delano.888 het volgende:
Er werd mij laatst verteld dat het produceren van een electrische auto, (vooral de accus) meer uitstoot geeft dan een benzine auto doet in zijn hele leven.
Dat geldt voor de vervuilende accu's in een prius. En zelfs toyota gaat over op andere accu's in de toekomst.

Alleen: hun prius is nu al vwb totale uitstoot minder goed dan een tesla als je er uitsluitend door kolen opgewekte elektriciteit in mikt.

Ps het vervuilende in die accu's is nikkel. Dat vind je terug in auto's die van staal zijn gemaakt. Dat is ruwweg iedere moderne auto, exclusief de tesla (die is volledig aluminium).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:25:39 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_136205438
DS4 het doet mij deugd om te zien dat je met jou liefde voor verbranderingsmotoren nu ook het nut van EV's inziet en dit uitdraagt.

Eigenlijk zou iedere autoliefhebber de EV moet omarmen zodat we nog lang van de plofmotor kunnen genieten, niet in saaie 3 of cilinders maar wel van inefficiënte apparaten die een grote glimlach op je gezicht toveren.

Tesla laat overigens al heel goed zien dat het één bet ander niet uit hoeft te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')