Kun je dit uitleggen aub? Ik zie niet in waarom een molen meer of minder onderhoud nodig heeft naar mate de kolenprijs daalt of stijgt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Onzin aangezien het onderhoud van een windmolen ook afhankelijk is van oa de kolenprijs.
En jij een stroman.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij ben je diegene die een cirkel redenering maakt.
Rly?quote:
Dat is allemaal niet zo interessant als je de verkoopprijs niet weet. Wat je wel weet, is dat de verkoopprijs daalt op het moment dat het hard waait. Daar zit je dan met je windturbines...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nog een keer. De productieprijs:
Windmolen
Aanschaf + Onderhoud / totale opbrengst = prijs per kWh
Kolencentrale
Aanschaf + Onderhoud + Brandstof / totale opbrengst = prijs per kWh
Als op mijn brandstof component na 10 jaar 3x zo duur is dan is mijn productie prijs in 1x ook duurder.
Bij een renewables heb ik dat brandstof component niet dus kan ik veel exacter uitrekenen hoeveel geld het kost om 1kwh te produceren over een langere periode.
stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem"quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
*trots*quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:21 schreef Deetch het volgende:
[..]
stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem"
Interessant!quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:07 schreef Deetch het volgende:
Gisteren kreeg ik een artikel uit De Ingenieur van januari over de well-to-wheel efficientie van brandstofauto's vs. electrische auto's, een onderzoek van de hogeschool van Rotterdam door H. Righolt en H. Rieck.
Zij nemen alle verliezen mee van brandstofbron tot bewegingsenergie van de auto en komen op een rendement van 19% voor een electrische auto bij de huidige energiemix en 14% voor die van een brandstofauto.
Hieronder hun volledige publicatie:
https://confluence.hro.nl(...)1385046737037&api=v2
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
als alle auto`s elektrisch worden is er wel degelijk winst voor "het milieu"
de uitstoot op de wegen is dan voortaan 0, en de uitstoot beperkt zich tot een paar plaatsen, te weten de schoorstenen van de energiecentrales.
ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk . Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.
Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Dit is denk ik de toekomst. Al is het maar omdat men dan voort kan borduren op de kennis die men heeft over verbrandingsmotoren en inderdaad infra.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk . Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
Welke afhankelijkheid? Meer dan 90% van de ritten hoef je sowieso niet te denken aan "tanken". En de ritten die wel langer zijn worden gewoon binnen afzienbare tijd gedekt door het hele netwerk. Ze zetten komend jaar per werkdag ongeveer 1 SC! Daarnaast heb je nog Chademo waar de adapter, zo liet Musk weten, in april gewoon beschikbaar is.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal.
Inefficiënt en je kan GEEN gebruik maken van bestaande infra. Je hebt nieuwe infra nodig en vanwege de hoogst explosiviteit zal dat erg lastig worden, met name in drukbevolkt gebied.quote:Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk . Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.
Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.
Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.quote:Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Heb jij überhaupt al in een Tesla gereden?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 06:22 schreef speedcore het volgende:
okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.
IK vind elektrische autos suf, want IK ben gek op oldtimers en benzinemotoren en het geluid en IK verblik of verbloos niet van een tesla, al zetten ze hem voor mijn deur en mag ik hem gratis en voor niks houden. de nadruk ligt op IK, wat JIJ vind van van startmotoren met een superieuriteitscomplex moet JIJ weten maar dat is wat JIJ vind.
woorden als suf, sexy, mooi zijn uitingen van een subjectieve belevenis en voor iedereen verschillend.
Tot zover de moralistische preek
Dat is alleen niet zo, de range is veel groter dan 200 km, ook in de praktijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.
De opmerking ging over de dichtheid van SC stations. Die gaat zo zijn dat je bij iedere reis binnen Europa een SC in de buurt hebt zodra je die nodig hebt.quote:Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.
SC stations zullen uitgerust worden met swapstations, waarmee je voor het bedrag van een tankbeurt in de VS in 90 seconden een volle accu kijgt tegen inlevering van de lege accu. De eerst komt over enkele maanden in de VS.quote:De voordelen van de elektromotor zijn het instant koppel, de eenvoud en betrouwbaarheid, het formaat en het feit dat je makkelijk rem-energie kunt gebruiken. Maar hij mist datgene wat de auto tot zo'n succes heeft gemaakt: Laag gewicht van de mee te nemen energievoorraad die bovendien makkelijk en snel aan te vullen is. Dat is de autonomie die de automobiel maakt.
Fout.quote:Dat zal in de nabije toekomst niet veranderen,
Ja, laten we vooral nog ingewikkelder techniek in auto's mikken...quote:bovendien maakt het niet zoveel uit of je de brandstof in een centrale verbrandt en dan met verlies over het net transporteert, en met verlies in een accu laadt, waar je het met verlies weer aan onttrekt, of dat je het efficient aan boord omzet in energie. Dus de hybrides zijn de toekomst, en dan niet de Prius, maar gasturbines met 4 elektromotoren of zo.
Dat geldt voor de vervuilende accu's in een prius. En zelfs toyota gaat over op andere accu's in de toekomst.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:11 schreef delano.888 het volgende:
Er werd mij laatst verteld dat het produceren van een electrische auto, (vooral de accus) meer uitstoot geeft dan een benzine auto doet in zijn hele leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |