Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef monsterd. het volgende:
De eerste eigenaar was zo competent als een doperwt met autorijden, in alle 4 bunperhoeken heb ik flinke krassen. Dan 2 mooie lijntjes aan de rechterzijkant. Ten slotte heeft er laatst iemand mijn bumper getikt en is doorgereden. Nu heb ik wat diepere krassen erbij
En voor een vrouw kan ik serieus goed parkeren dus ik wil niet dat mensen denken dat ik al die schade zelf heb gemaakt
Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen .quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Marco001 het volgende:
Lol, net weer een brief gekregen over die bekeuring in Duitsland(40 te hard)
Weer in het Duits dus ik negeer hem gewoon.
Helemaal omdat er in staat dat ik nu die 345,- moet betalen. Doe ik dat niet, dan lichten ze de grenscontroleurs in en mochten die mij een keer zien rijden, gaan zij de boete alsnog innen.
Prima. Enige wat lastig zal worden is als ik in DE ga werken/wonen, maar dat zie ik dan wel weer.
mocht ik het geld een keer over hebben doe ik dat ook wel. ben echter niet van plan om de eerste tijd naar Duitsland te gaan met de eigen auto dus volgens mij heeft het niet zoveel haast.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen .
Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, da's ook een beste zeg! Heel zuur...quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor. Je weet toch van niets? En er staat geen dreigement in dat je opgepakt wordt ofzo. Grenscontroles zijn er bovendien amper. Kans dat je gepakt wordt is klein. Ook nog eens omdat de Kreisen ('provincies') onderling niet zo veel gegevens uitwisselen, dus je moet net pech hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen .
Ja, die van mij zal het ook wel gemerkt moeten hebben want als mijn auto er al zo uitziet (terwijl die stil stond) wil ik niet weten hoe die van hem er uit heeft moeten zien.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...
(dat is dus de voorplaat, voordeur en achterplaat [geen achterdeur] uitdeuken en spuiten...)
Dit inderdaad. Als we camerabeelden gehad hadden was hij flink de pisang geweest, maar ja.. als, als.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.
Yup.. zijkant is helemaal gefixt maar het probleem met een compleet nieuwe zijkant is dat ieder krasje me nu opvalt (er zitten alweer putjes in van mensen die hun deur gewoon openkegelen als ze naast je parkeren etc.) maar goed, dat hou je tochquote:
Ik parkeer ook altijd naast dure auto's als het kan Maar het gaat helaas niet alleen om parkeren. Als ik hier in de stad (New York) rij, zit je altijd bumper-aan-bumper en dan is er altijd wel een lul die op z'n mobieltje zit te kijken en even een tikje tegen je achterbumper geeft. Iedere keer weer... maar goed, dan weet je in ieder geval wel wie het gedaan heeft.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben het ook gewend om op vrije, ruime plaatsen te gaan staan of als het moet naast zo duur mogelijke auto's.
Ik rij meestal door tot hij begint te piepen, dan is de tank namelijk leeg.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je moet ook niet zo scheuren!
Range op korte termijn bekijken heeft toch weinig zin. Als ik een stuk doorknal vliegt de range ook naar beneden, terwijl ie later als ik rustig op de CC doortokkel weer netjes bijtrekt. Ik ga pas ergens als de brandstofmeter over de helft is en ik een tijdje gewoon met het verkeer mee heb gereden, kijken hoe ik ongeveer uitkom met die tank.
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32quote:1:21... de tering . Daar kom ik nog niet in de buurt al had ik het graag.
Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halen Een Seat Leon SC Ecomotive.
[ afbeelding ]
Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.
[..]
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.quote:Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.
Een kameraad heeft een zwarte FR-uitvoering. Rijden erg fijn! Je zal er nog veel plezier mee beleven denk ik zo. Is hety trouwens zo'n Limited edition?
Ah, had gekund. Die Limited's zijn wel 2 hele fijne deals nu namelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.
Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:50 schreef Sabata het volgende:
Er is zelfs nog een Limited Edition 3, maar die is alleen verkrijgbaar met de vijfdeurs. Die had wél alcantara ipv leer, maar toen ging ik voor form over function: De SC ziet er net wat breder uit en ik heb met twee deuren ook al ruimte zat
Aparte kleur wel, zie je bijna nooit op die auto volgens mij. Althans hier niet. Leuk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halen Een Seat Leon SC Ecomotive.
[ afbeelding ]
Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.
[..]
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)quote:Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!
Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.quote:
Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.
Voor een klein leasebudget zou ik dit ook wel een topper vinden:
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad zo maar ik vind het gewoon mooie kleuren en ik zou nooit een auto niet in een kleur nemen omdat toevallig veel andere mensen die kleur ook genomen hebben. Als ik het zelf mooi vind is het goed.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)
Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:07 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.
Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.
Ik zou dan zelf weer nooit een felle kleur kopen, ik draag ook praktisch nooit felle kleuren qua kleding. Ik ben er gewoon niet vanquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:55 schreef Marco001 het volgende:
Prive zou ik sowieso nieuw geen zwarte of grijze auto kopen. plus zo'n felle kleur is ook makkelijker terug te vinden op de parkeerplaats.
Ja dat inderdaad wel want Ford maar goed, het oog wil ook wat denk ik dan.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...
[..]
Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.
Heb zelf nu een sollicitatie lopen (op hun verzoek) bij een bedrijf waar ik na 2 maanden een mobiliteitsbudget van rond de 800,- zou krijgen. Hopelijk is de L.E. er dan nog en past die binnen dat budget. (mits ik er wordt aangenomen ofcourse)
Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loon . ¤800,- per maand is wel heel erg gul naar mijn ideequote:Op donderdag 6 februari 2014 22:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.
Uiteraard is dat zo. Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loon . ¤800,- per maand is wel heel erg gul naar mijn idee
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal . Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo. Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal . Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemen . Ik zit namelijk ook net rond de grens van benzine/diesel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?
Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ookquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemen . Ik zit namelijk ook net rond de grens van benzine/diesel.
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo. Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel . Overigens krijg ik wel steeds meer commentaar dat m'n kentekenplaat aan de achterkant amper leesbaar is...quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:20 schreef Goddelijker het volgende:
Moet m'n auto nodig wassen. Hij is meer grijs/bruin dan zwart.
Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).
[..]
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel .
De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ook
Maar gaan ze je in dienst nemen? Wel cool
Dat is nog best veel, aangezien ze tegenwoordig niet meer verplicht zijn om reisvergoeding te geven geloof ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal . Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.
Ga je naar veenendaal toe :p?quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal . Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Denk het wel, ergens in die omgevingquote:
Tof!quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.
Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).
[..]
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel . Overigens krijg ik wel steeds meer commentaar dat m'n kentekenplaat aan de achterkant amper leesbaar is...
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft.
Dat geld overhouden is lekker, maar de trein ... Brrr.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:39 schreef JDude het volgende:
Lang leve kilometervergoeding krijgen maar met de trein reizen. Hou er geld aan over . Om nog maar te zwijgen van de ellende die A58 heet en er ligt ook nog eens een blauwe zone om het pand.
Gelukkig op vrijdag nog wel betaald wat kilometers maken in de bestelbus, alleen maar spoor zou ook weer saai zijn .
Vast wel, maar dan bruto, dus dan blijft er 500,- van over. Aangezien ik sowieso wel graag zo'n Leon zou willen en mij dan ook geen zorgen over onderhoud enzo hoef te maken weet ik het wel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Zou daar ook geen optie zijn, te lange reistijd(3x zolang als met de auto)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat geld overhouden is lekker, maar de trein ... Brrr.
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en zou graag gaan dieselen! Vind het karakter van een dieselmotor wat fijner dan een benzineblok.
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijkquote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:31 schreef Hyman het volgende:
Kent iemand nog een lasser in omg. Amersfoort voor wehnig?
Geef mij maar zo'n D5 ofzoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!
[..]
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...quote:
Ik ben vorig jaar een beetje verwend met de Volvo's in vergelijking tot de Peugeots waar ik nu mee rijd. Geen slechte auto's hoor, maar ik zit een stuk fijner in een Volvo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!
[..]
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dmquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe autoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal overquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Klopt. Maar als je ze naast elkaar zet kun je op diverse gebieden een vergelijking maken, en dan komt bij mij die 'ouwe bak' er lang niet altijd als slechtste vanaf. Genoeg 'nieuwe bakken' die rijden als een dweil en nog geen deuk in een pakje boter rijden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Verschil is in 10+ jaar toch wel degelijk merkbaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef L0we het volgende:
[..]
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal over
Nee hij heeft maar 1 eigenaar gehad voor mij en heeft slechts een maandje ofzo bij die garage gestaan..... Maar als ie dus nooit vervangen is, en dus rond de 60k al vervangen had moeten worden dan is het eigenlijk een rijdende tijdbom met mijn 130kquote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij moet het bij een Astra wel meevallen. Onder de 500 euro moet je wel weg kunnen komen, want de onderdelen zijn voor een eurootje of 200 wel te krijgen (garage zal de waterpomp en de spanrollen meteen meenemen).
Die tijdbom heb je overigens wel zelf gekocht. Distributie wordt niet voor niets vaak nagevraagd vóór de koop en is dan ook regelmatig een onderhandelingspunt.
Mee eens, maar sommige cheapo's willen het wel eens skippen. Met alle mogelijke gevolgschade...quote:Op zondag 9 februari 2014 12:58 schreef gateway het volgende:
[..]
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?quote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.
Plus dat de garage het nu niet weet, dus zal die riem de afgelopen jaren in elk geval niet vervangen zijn. Ik zou 'm altijd doen dus.
Bij een universele garage? Of de dealer?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:23 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, beter neem ik geen risico. Ik heb al een offerte aangevraagd voor vervanging....
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.
Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij een universele garage? Of de dealer?
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.
Ik doe het met regulier onderhoud ook altijd netjes op tijd. Kennis van me plakt er makkelijk nog 5 of 10k achteraan. Ik ben altijd op tijd. Als de auto dan een keer in de soep loopt, weet ik dat het in elk geval niet aan een besparing van een paar tientjes heeft gelegen (want dat is het: een beurtje kost me een 1 à 1,5u tijd en 80 euro onderdelen).
Dealer is ook wel flink duurder denk ik. En een universele garage moet dit ook prima kunnen.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.
Ken toch wel wat mensen die telkens langer doorrijden op de oude olie. En het zal vast heel lang goed gaan hoor, maar als het bij 1 op de 10 auto's voor een voortijdig overlijden zorgt, geef ik gedurende mijn autobezit liever 400 euro extra uit als dat tot gevolg heeft dat ik er veel langer mee kan doen en zélf kan besluiten wanneer het ding weg moet.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.
En je hebt inderdaad gelijk dat het in het totaalbeeld een besparing van weinig is. Ben het met je eens dat je in principe regulier onderhoud gewoon op tijd moet doen conform het voor de auto geldende schema .
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is een duur geintje, maar je kan weer even vooruit.
Ja, inderdaad. Maar toch valt het altijd weer tegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Ik heb je een mail gestuurd trouwens.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dm
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak wasquote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Wanneer moet je weer?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak was
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijdenquote:
Hahaha nog een half jaartje inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijden
Dat zou heel goed kunnen ja. Ze adviseren ook altijd na het vervangen van draagarmen(rubbers) om te laten uitlijnen. En als het dan niet goed is, terug naar de garage.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:20 schreef Marco001 het volgende:
Bummer, auto trekt nu nogal naar rechts. Dat was altijd wel een heel klein beetje, maar nu behoorlijk merkbaar. Morgen maar even weer naar de garage dus.
Zou dat kunnen zijn gekomen doordat een draagarmrubber is vervangen? (dat daardoor de uitlijning is veranderd)
Nice!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Goed moment altijd! Mijn eerste auto had geen radio er inquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Oefening baart kunst. Als je nu in de regen in de spits komt, is het in ieder geval de eerste keer en raak je niet meer in paniek. Je kent de regen immers al.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nou pfoe, net dus voor de 2e keer de weg op gegaan, savonds en in de regen en ging route rijden die ik nog niet kende (niet met de auto iig). Zicht was toch minder zo met stromende regen en in t donker....
Nou, en dan krijg je dus de eenrichtingswegen die ik op t laatste moment pas zag, en vervolgens dus vet onhandig mocht gaan straatje keren enzo
Tis dat t avond was en rustig op de weg, maar ik denk dat ik hoe ik vanavond aan t klooien was tijdens de spits had geflikt, ik het errug moeilijk had gekregen.
Vrijdag moet ik voor t eerst in de spits gaan rijden *slik*
Iemand nog tips voor deze beginneling?
-en de tip, maak geen ongeluk spreekt voor zich
Inderdaad zoveel mogelijk rustig blijven. Mijn opmerking over zoveel mogelijk met het verkeer meekomen was in geen geval bedoeld als dat je je moet laten opnaaien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef JDude het volgende:
Mijn tweede rit ooit zonder instructeur was ook in een moessonregen. Rustig aan doen en je niet laten opnaaien door figuren met haast of andere frustraties.
Is na drie maanden al geïmporteerd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:57 schreef Marco001 het volgende:
Wat schrijven die Leon's eigenlijk af zeg!
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Nieuwwaarde van zo'n ding ligt tegen de 30.000,-
Demo auto maakt mij niet zoveel uit, schade is wel weer jammer inderdaad. Heb er een mailtje achteraan gestuurd, kijken wat de verkoper erover zegt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is na drie maanden al geïmporteerd.
Wel bijzonder, 10k afschrijven in die tijd, daar klopt niets van. Ik denk zomaar: test- of demo-auto geweest die 10 - 20k lang mishandeld is, voor een prikkie weg mocht en nu teruggedraaid is?
Particulier heeft 'm naar NL gehaald en heeft ook maar 1.300 euro BPM betaald zie ik. Schade, el cheapo opgelost en mogelijk nog verborgen nu?
Klopt, maar als ik zo'n nieuwe zou nemen, zou ik sowieso de LED versie zoeken. Die koplampen en achterlampen geven de auto een heel andere(mooiere) uitstraling.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben wel benieuwd.
Overigens, als ik op gaspedaal kijk, zie ik genoeg Leons onder de 20k staan, ook de 1.4tjes. Geen idee hoe het met de uitrusting en vergelijking met nieuwwaarde zit, maar ze zijn dus best betaalbaar.
quote:Bedankt voor u reactie op de auto ,dit is geen schade auto maar wel een ingevoerde auto uit Duitsland de auto is in perfecte staat u mag de auto ook laten keuren bij de Dekra, verder hebben wij weinig info over deze auto, omdat het om een jong gebruikte auto gaat,verder alle boekjes en sleutels aanwezig voor deze scherpe prijs gaat u deze auto nergens vinden we nodigen u graag uit in onze showroom in Numansdorp.
Geen flauw idee..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoe kan het dan dat er maar 1.300 euro BPM is betaald op een auto van een half jaar oud, waar die BPM normaal gesproken ongeveer het dubbele moet zijn?
In Duitsland is het rond de 1,50quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ga na 't weekend naar DL! Waarschijnlijk via Luxemburg, dus lekker goedkoop tanken daar.
Da's wel n goeie ja, want ik had na mijn rit utrecht-maastricht (ong 2 uur) ook beetje last van mijn schouders en stijve onderrug.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Ligt er maar net aan waar in D je moet zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:
In Duitsland is het rond de 1,50
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Een grote auto helpt. Ik stap nu ook elke keer uit met een kapotte rug uit m'n mx-5.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Bij Trier, dus dat is niet echt een omweg.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In Duitsland is het rond de 1,50
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Stoel rechter op zetten, stuur naar je toe halen, ontspannen rijden?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef dick_laurent het volgende:
1,49 terwijl tankstation vlakbij mn huis in Utrecht op 1,68 staat...
Ik neem altijd de tijd om even lekker te gaan zitten. Stoel op gevoel in de juiste hoogte, rugleuning redelijk rechtop en vervolgens de stoel dusdanig ver naar voren dat als ik mijn hand uitsteek over het stuur, mijn pols precies op het stuur leunt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent.
_
Vanmiddag voor het eerst gevoeld dat mijn auto door de wind werd geschud. Vorige keer met storm heb ik gewoon 150 op de snelweg kunnen rijden, vandaag merkte ik het pas tijdens het stilstaan bij een stoplicht.
Als je flink wat km's maakt, gaat het aardig optellen natuurlijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:19 schreef Hyman het volgende:
Vergeet stoelverwarming niet.Watje..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Niks watje.quote:
ik heb tijdens de rijlessen niet 1x op de autobaan gereden, en de eerste keer alleen was ook meteen op de Duitse Autobahn... Gewoon niet op laten naaien door medeweggebruikers in hun veel te dure snelle auto's, en verder gewoon rijden zoals je normaal ook doet (natuurlijk niet met 50km/h over de autobaan.... maar je snapt wat ik bedoel)quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:14 schreef monsterd. het volgende:
Als je het nog lastig vindt om alleen te rijden, kun je het beste gewoon gaan oefenen op rustige momenten. Laat je ook inderdaad niet opnaaien door ander verkeer.
Ik vond mijn eerste keer alleen doodeng Ik ging de snelweg op en had gelijk een rit van 45 min, terwijl ik tijdens rijles dat maar 1x had gedaan...
Dat valt alles mee hoor! Maar ik snap nu wel helemaal waar de TT vandaan komtquote:Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef Hyman het volgende:
L0we is wss aan het bijkomen van een hartaanval nu, nadat ie de amazon heeft gezien.
Ik kan via iemand van de klassiekervereniging mogelijk dat stukje onder het raamspijl waar dat binnenscherm begint overkopen, die heeft heel zijn amazon al uit elkaar gezaagd. mogelijk ook onder het a-paneel en voor als het nodig is de sponning onder de voorruit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat valt alles mee hoor! Maar ik snap nu wel helemaal waar de TT vandaan komt
Mss de bougies vervangen, of een vacuumlekje?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Heb niet zo'n zin om een topic aan te maken voor deze vraag, dus hopelijk lezen er hier wat meer technisch begaafde automobilisten mee.
Ik merk bij het stilstaan (bijvoorbeeld voor een stoplicht) als mijn auto gewoon stationair draait, dat ie lichtjes schokt af en toe. Niet de hele tijd, en de schokjes zijn niet hevig ofzo, maar gewoon van die hikjes/trillingkjes van de motor die je voelt. Enig idee wat dat is, en of dat zorgelijk is? Het is niet een hele nieuwe auto, hij komt uit 1999 dus kan het ook gewoon ouderdom zijn?
De eerste keer dat ik "alleen" op de snelweg reed (had het wel een paar keer gedaan tijdens m'n rijlessen, want ik leste in Assen en ben een paar keer naar Groningen geweest ), hooooosde het. En ik heb mijn rijbewijs in 3 weken gedaan (op m'n gemak ) en had toen 3 weken prachtig nazomer weer. Maar goed, op die snelweg, kleinere (en lichtere) auto, spoorvorming, regen, regen en regen... Ziet niets, met die kleinere auto zit je continue van spoor naar spoor te zwalken...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.
Ik reed dus gister van utrecht naar maastricht (mijn 1e lange rit, heb net weekje t rijbewijs ) en voelde de rukwinden een aantal keer wel even duidelijk aan mn stuur, terwijl ik ook weer niet een superlichte auto heb. Was voor 't eerst dat ik dat zo voelde want tijdens rijles eigenlijk nooit op snelweg gereden met stormachtig weer. Leerzaam
Nee ik stoor me er ook niet echt aan, maar dacht meer van effe kijken wat men hier zegt, want straks is het van "hoooo neeeee dat is echt super super slecht dan moet je zsm naar de garage!!!"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:55 schreef Hyman het volgende:
Maar als het niet heel erg is zou ik me er niet aan storen.
Ik dacht ook meteen aan bougies/bougiekabels.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:54 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mss de bougies vervangen, of een vacuumlekje?
Dat zou zeker helpen ja!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:46 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik kan via iemand van de klassiekervereniging mogelijk dat stukje onder het raamspijl waar dat binnenscherm begint overkopen, die heeft heel zijn amazon al uit elkaar gezaagd. mogelijk ook onder het a-paneel en voor als het nodig is de sponning onder de voorruit.
Voor een klein prijsje. dus dat scheelt me weer.
Wat voor auto is het?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Heb niet zo'n zin om een topic aan te maken voor deze vraag, dus hopelijk lezen er hier wat meer technisch begaafde automobilisten mee.
Ik merk bij het stilstaan (bijvoorbeeld voor een stoplicht) als mijn auto gewoon stationair draait, dat ie lichtjes schokt af en toe. Niet de hele tijd, en de schokjes zijn niet hevig ofzo, maar gewoon van die hikjes/trillingkjes van de motor die je voelt. Enig idee wat dat is, en of dat zorgelijk is? Het is niet een hele nieuwe auto, hij komt uit 1999 dus kan het ook gewoon ouderdom zijn?
Behoorlijk gedoe nog afgelopen vrijdag Eerst zijn we om 12:00 naar soest gereden voor de aanhangwagen, daar waren we toen om 12:30. Vervolgens met die kar naar Hoevelaken gereden, auto erop getakeld en om 13:45 vertrokken naar Scherpenzeel.quote:
Ik denk ook aan dingen als altijd overzicht hebben, goed anticiperen, vloeiende stuurbewegingen, geen plotselinge schrikachtige acties, geen verkampte houding.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:32 schreef rumiii het volgende:
Wat maakt een bestuurder SMOOTH volgens jullie?
Het eerste wat in me opkomt is vlekkeloos op-, en terugschakelen. Uiteraard ook een zogenaamde chauffeurs stop.
Second that!quote:Op maandag 24 februari 2014 22:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk ook aan dingen als altijd overzicht hebben, goed anticiperen, vloeiende stuurbewegingen, geen plotselinge schrikachtige acties, geen verkampte houding.
Komt altijd meer bij kijken dan je denkt, zo'n verhuizing .quote:Op zondag 23 februari 2014 16:12 schreef Hyman het volgende:
[..]
Behoorlijk gedoe nog afgelopen vrijdag Eerst zijn we om 12:00 naar soest gereden voor de aanhangwagen, daar waren we toen om 12:30. Vervolgens met die kar naar Hoevelaken gereden, auto erop getakeld en om 13:45 vertrokken naar Scherpenzeel.
Toen de auto in de schuur neergezet en van Scherpenzeel weer terug naar Soest om de kar in te leveren. Daar waren we uiteindelijk om 16:00 . Toen moesten we weer terug naar Hoevelaken om de voorkant nog naar Scherpenzeel te rijden. Al met al was ik pas om 17:00 klaar en terug.
Maar dan staat alles er wel iig. binnenkort maar eens het resterende plaatwerk bestellen voor achter, al zal je hiermee ook nog wel even flink uit de voeten kunnen.
Ik heb afgelopen week de kilometerstand 345678 helaas net gemist! Die ontbrak nog wel een beetje aan mijn verzameling.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
Ruim 1000 km gemaakt deze week, op weg naar de 100.000!
[ afbeelding ]
SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten.
En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.
Snap ik, maar hij paste daar beter dan hier eigenlijk. Vandaar ook hier de stappen in de spoiler.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Stomme gewaarwording om op 2 fora precies dezelfde post te lezen
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:32 schreef Goddelijker het volgende:
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio
[ afbeelding ]
- Tools om de radio los te halen
[ afbeelding ]
- AUX-kabel (3,5mm jack)
[ afbeelding ]Enjoy! . Ik had ook zoiets maar dan met een iPhone connector die ik aan de verwarmingsunit had geprikt, zodat ik al rijdend nog enigszins op het scherm kon tikken.SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten.
[ afbeelding ]
En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:32 schreef Goddelijker het volgende:
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio
[ afbeelding ]
- Tools om de radio los te halen
[ afbeelding ]
- AUX-kabel (3,5mm jack)
[ afbeelding ]Stelt ook geen reet voor haha. Bij mn s80 moest het halve dashboard eruit voordat ik een extra module kon aanpluggen.SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten.
[ afbeelding ]
En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.
Weet je wat ook wel netjes is? De aux kabel zo laten lopen dat ie uitkomt bij je dashboard en dan een aux-naar-telefoonaansluiting kabel kopen en die aansluiten aan een pass-through craddle voor je telefoon.
Dat had ik ook in mn s80 toen, zag er heel strak uit.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Dat is zeker netjes, maar dit is een cheap-ass oplossing voor ik meen 6-7 euro en het werkt prima.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:51 schreef Hyman het volgende:
[..]
Stelt ook geen reet voor haha. Bij mn s80 moest het halve dashboard eruit voordat ik een extra module kon aanpluggen.
Weet je wat ook wel netjes is? De aux kabel zo laten lopen dat ie uitkomt bij je dashboard en dan een aux-naar-telefoonaansluiting kabel kopen en die aansluiten aan een pass-through craddle voor je telefoon.
Dat had ik ook in mn s80 toen, zag er heel strak uit.
Ik wisselde vanmiddag van winter naar zomerbanden, dus dacht: ik neem hem meteen mee. Mooi niet dus. Van het weekend maar een op pad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehad ja, gewoon zo gelaten en bij de APK hebben ze 'm gratis mee vervangen. Mooi zo
Nee het is lak Begin er een beetje aan te wennen en ze hoeven er niet per se er onder weg. Ben nog steeds in dubio over de stickers.quote:
Mooi manquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Voor het eerst een auto met de hand gewassen vandaag, wat een pokkewerk.
[ afbeelding ]
Dan ook nog eens met spul van de Action, maar vooruit, sinds aanschaf niets aan gedaan dus het werd even tijd. Hopelijk kan ik hem voor de zomer nog eens naar een poetsbedrijf sturen.
Ik was een vaste klant van de wasstraat tot ik een cabrio kochtquote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef rumiii het volgende:
Ik wilde het net gaan vragen; hoe wassen jullie je auto (exterieur/interieur)?
Wasstraat/met de hand?
Maken jullie gebruik van schapenwol handschoenen?
Zijn er daarnaast nog producten die jullie kunnen aanraden m.b.t. schoonmaak auto?
Yo precies wat ik nodig had, bedankt dudequote:
Kan ik zeker begrijpen, alhoewel de wasstraat hier vogelpoep niet schoongemaakt kan krijgen..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik was een vaste klant van de wasstraat tot ik een cabrio kocht
En dit is nog maar een klein autootje. Ik ben er ook geen fan van en stel het vaak te lang uit, maar de wasstraat is voor mij ook een no-no. Zeker nu met zo'n cabrio natuurlijk, maar daarvoor ook al.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Voor het eerst een auto met de hand gewassen vandaag, wat een pokkewerk.
[ afbeelding ]
*kuch*quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:48 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb afgelopen weekend eindelijk de hardtop eraf gehaald, zou een schande zijn om het niet te doen met dat weer. Heerlijk open rondcrossen nu.
Ik rij em lekker door de wasstraat heen, als ik daar al aan toe kom. Er valt toch geen eer meer aan te behalenquote:En dit is nog maar een klein autootje. Ik ben er ook geen fan van en stel het vaak te lang uit, maar de wasstraat is voor mij ook een no-no. Zeker nu met zo'n cabrio natuurlijk, maar daarvoor ook al.
6-3-13 - 11:19quote:
Internetverzekeraars: PMA, united Insurancequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef Woods het volgende:
Ik wil deze zomer gaan lessen en hopelijk gaan afrijden dus ben al wat aan het rondkijken naar verzekering en belastingen maar als beginner is de verzekering haast niet op te brengen? Zijn hier nog truucjes voor, ik las bijv dat je de auto op naam van een van je ouders kan zetten?
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Internetverzekeraars: PMA, united Insurance
Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ookquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:
[..]
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
De auto die ik zou willen kopen is vanzelfsprekend niet een powerhouse oidquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ook
http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-oudersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:
[..]
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef L0we het volgende:
[..]
http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-ouders
Het is dus wel mogelijk om de auto op naam van je ouders neer te zetten, maar zorg dan dat je het wel correct regelt
Auto op naam oudersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:quote:Op maandag 10 maart 2014 15:15 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn auto nog gewassen , van de zomer keer uitgebreider doen (zie PTA / Het grote autowas en -poets topic #12)
[ afbeelding ]
Damn, zo eentje wil ik nog steeds keer kopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, ja daarom heb ik em ook blue monday genoemdquote:Op maandag 17 maart 2014 10:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Tof!
Mr. Rusty heeft nog een lange weg te gaan, zo te zien
Bijna 4 jaar en zo'n 60.000 km.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Aw! Ach ja, het mocht ook wel een keer hè. Heeft een flinke tijd trouwe dienst gedaan toch?
Had je al iets in de plaats, en zo niet, heb je al ideeën?
Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknat .. Terug naar huis ( 5 minuten ) aldaar liep de vloeistof gewoon onder de auto vandaan. Dit naast de andere problemen is gewoon te kostbaar om op te lossen voor deze auto. Helaas, mijn eerste autootje. Heb er wel wat tranen om moeten lopen.quote:
Damn Radiateur? Of gewoon vanuit het blok?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknat .. Terug naar huis ( 5 minuten ) aldaar liep de vloeistof gewoon onder de auto vandaan. Dit naast de andere problemen is gewoon te kostbaar om op te lossen voor deze auto. Helaas, mijn eerste autootje. Heb er wel wat tranen om moeten lopen.
Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iig ..quote:Op woensdag 2 april 2014 23:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Damn Radiateur? Of gewoon vanuit het blok?
Aan de ene kant is het leuk om wat anders te kunnen rijden en was hier ook wel mee bezig. Aan de andere kant ben ik wel heel erg gehecht aan de auto en heb ik ook mijn eerste sleutelervaringen ermee opgedaan. Tevens heb ik altijd heel goedkoop auto kunnen rijden.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Aah jammer sjoegerd. Aan de andere kant is het ook wel leuk om iets anders te kunnen rijden binnenkort toch?
Ik heb trouwens gisteren de distributieriem laten doen. De dealer wou er 670 euro voor, maar onder budgetservice kon het voor 325 bij dezelfde garage. Verder heb ik ook problemen met de KVS. Reservoir staat constant onder druk en kookt de KVS uit. Ze hebben hem uitgelezen maar ineens lijkt alles magisch weer goed te functioneren. . Weet jij hoe jouw lekkage is ontstaan dan sjoegerd?
1000 euroquote:Op donderdag 3 april 2014 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Ik reed gemiddeld precies 1 op 15 met mijn oude micra, 840 kg
Wat wil je eraan uitgeven trouwens?
Poeh wat een geld voor een klein hokquote:
Naast licht, zuinig, goedkoop en fijne stoelen niet. Ben nogal verwend met mijn Franse stoeltjes .. Verder vind ik luxe geen prioriteit, ik hecht meer waarde aan goede techniek dan aan allerlei snufjes. Temperatuurmeter zou wel fijn zijnquote:
Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto? .. En ik red het nu toch ook met zo'n klein ding, waarom zou ik dat niet nog bijvoorbeeld 2 jaar kunnen?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:10 schreef Hyman het volgende:
En als je straks werk hebt, wil je dan nog steeds zo'n licht ding onder je kont, of koop je dan "wat meer auto"? Anders kan je net zo goed voor dat ene halfjaar een simpele auto kopen
Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers kooptquote:Op donderdag 3 april 2014 00:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto? .. En ik red het nu toch ook met zo'n klein ding, waarom zou ik dat niet nog bijvoorbeeld 2 jaar kunnen?
Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiërenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Hyman het volgende:
[..]
Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers koopt
Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiëren
Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjes .quote:Op donderdag 3 april 2014 00:15 schreef Hyman het volgende:
[..]
Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centen
Zit daar veel verschil in trouwens, die rijeigenschappen van auto's onder de 850kg?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjes .
Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan hadquote:Op donderdag 3 april 2014 00:22 schreef Sjoegerd het volgende:
en daarnaast je kent mij, grote kans dat ik er nog wel 2 jaar mee rij
Spaar ik liever door voor een hobby 4x4quote:Op donderdag 3 april 2014 00:24 schreef Hyman het volgende:
[..]
Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan had
Gewoon en-en mangquote:Op donderdag 3 april 2014 00:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Spaar ik liever door voor een hobby 4x4
Zonde! Stuk voor stuk klinken het niet als heel bijzonder moeilijke of dure klussen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iig ..
Maarja tel daarbij op dat de koppakking zweet, krukaskeerring lekt, aandrijfas maakt vaak hels kabaal, startmotor begint gaar te worden, etc.. Hij is gewoon op
Als het allemaal in orde is en jij er tevreden mee bent, dan kun je het doen tochquote:Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Heb je vlot gedaanquote:Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis komquote:
Kan je zaterdag op de party van joenne je nieuwe waggie showenquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis kom
1.1 injectie jongeuh!quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:59 schreef Kriegel het volgende:
106, leuk. Zal ondanks dat het even goed simpel spul is toch wel als een lichte vooruitgang moeten voelen na een AX.
Motortje... ik gok dat het een 1.1 wordt?
Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef iFrost het volgende:
Gefeliciteerd! Wij hebben ook een 1.1 106je in v'daal staan
Fijne wagen voor wat het is.
Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste ritquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:58 schreef Actaeon het volgende:
Toch een nieuwe auto Sjoegerd? 106 is een prima auto!
Yup!quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..
Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.quote:
Dat wordt wel heel treurig hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.
Ondertussen zet ik deze wel op
Haha, die heb ik ook nog van mijn 206quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Oude degelijke Franse techniek
Beter dan dat moderne VAG spul
Mocht nog 75 euro in ontvangst nemen. Dat gaat straks de tank in van de "nieuwe". Heb nog wel de kofferklepaanduidingen er af gepeuterd
Ik dacht eerst dat 'ie wat gekust had. Maar 't is viezigheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:45 schreef Hyman het volgende:
Je hebt hem wel vies gemaakt in dat aantal jaar! en haha je kan de afdrukken zien waar de verstralers op hebben gezeten.
Foto?quote:Op zondag 6 april 2014 13:23 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 bevalt tot nu toe goed! Moet nog wel wat dingen er aan doen maar niks spannends
Daarom ben ik blij dat monsterd. een garage heeft die ze niet gebruiktquote:Op zondag 6 april 2014 14:02 schreef Kriegel het volgende:
Netjes Sjoerd, veel plezier ermee. Fotootje zou inderdaad welkom zijn.
Leuk trouwens, dat zand wat de laatste paar dagen uit de lucht komt vallen. Vorige week de MX nog dik twee uur met fluwelen hand staan schoonmaken en nu ziet ie eruit alsof ik over het strand heb lopen crossen.
Haat.
Zijn nog wel wat klusjes die gedaan moeten worden in de loop van de tijd maar verder ben ik er heel tevreden mee!quote:Op zondag 6 april 2014 18:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geinig karretje toch? Ik heb gelukkig niet al te veel last van het saharazand. Wel was van plan om rond deze tijd eens voor de jaarlijkse wasboxbeurt te gaan, maar dat heb ik toch maar even uitgesteld
Nog smaller dan ik eerst had . De AX was 155. Oh en de achterdemper is nogal gaar. De ophangbeugel is provosorisch vastgemaakt met een soort van aluminium band. Ook maar een andere voor regelenquote:
Wat is de kmstand?quote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Hyman het volgende:
Maar voor die prijs en kmstand e.d. is ie niet duur iig.
Yes, ook enigszins aangetoond door een onderhoudsboekjequote:
124k is inderdaad vrij weinig ja.quote:Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
124k, da's echt peanuts. Duidelijk een stadsautootje
Maar wel een vooruitgang ook toch? 106 voelt wat moderner denk ik?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste rit
Zal waarschijnlijk minder lekker veren, maar wel ruimer zijn, vermoed ik.quote:Op zondag 6 april 2014 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wel een vooruitgang ook toch? 106 voelt wat moderner denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |