abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 januari 2014 @ 20:22:11 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_135975492
Aanschouw hier; het honderdveertiende autorij topic.



O+

De heilige koeien:

08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2

Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009

Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1

BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2

Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2

CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011

Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003

Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2

Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto

FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto

Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3

Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1

Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2

house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto

JDude Volvo S40 1.8, 2001

Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2

Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2

Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei

L0we Renault Megane 1.6 16v, 2002

Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Foto

Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999.

Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002

Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004

ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto

Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto

WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2

Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94

WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001

Statistieken:
Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyman op 27-01-2014 16:51:03 ]
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136007188
Kan je mijn auto nog even wijzigen naar Renault Megane 1.6 16v, 2002?
  maandag 27 januari 2014 @ 21:31:43 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136026148
Ik heb ondertussen ook iets anders dan in de OP staat, Nissan micra 1.5 dCi 2005 :)

Ik wil trouwens wat krassen gaan wegpoetsen. Sommige oppervlakkig, andere zijn wat dieper (die krijg ik vast niet weg). Hoe te beginnen? :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:33:33 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136026302
Monello Mezzo + bijbehorende (hand)pads is een mooi begin.
Of Meguairs Scratch-X bijvoorbeeld.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:34:06 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136026351
Ik weet heel weinig van poetsmiddeltjes, wil ook niet al te moeilijk gaan doen. Merken zeggen mij helemaal niets :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136028658
Mijn auto heeft her en der ook wel het een en ander aan krassen, maat dat interesseert me niet zoveel. Vaak wordt mn auto zo snel vies dat de krassen toch niet opvallen :P
  maandag 27 januari 2014 @ 22:13:14 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136029130
De eerste eigenaar was zo competent als een doperwt met autorijden, in alle 4 bunperhoeken heb ik flinke krassen. Dan 2 mooie lijntjes aan de rechterzijkant. Ten slotte heeft er laatst iemand mijn bumper getikt en is doorgereden. Nu heb ik wat diepere krassen erbij :')

En voor een vrouw kan ik serieus goed parkeren dus ik wil niet dat mensen denken dat ik al die schade zelf heb gemaakt :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136124681
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef monsterd. het volgende:
De eerste eigenaar was zo competent als een doperwt met autorijden, in alle 4 bunperhoeken heb ik flinke krassen. Dan 2 mooie lijntjes aan de rechterzijkant. Ten slotte heeft er laatst iemand mijn bumper getikt en is doorgereden. Nu heb ik wat diepere krassen erbij :')

En voor een vrouw kan ik serieus goed parkeren dus ik wil niet dat mensen denken dat ik al die schade zelf heb gemaakt :P
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).

Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.



Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_136208891
Lol, net weer een brief gekregen over die bekeuring in Duitsland(40 te hard)
Weer in het Duits dus ik negeer hem gewoon.
Helemaal omdat er in staat dat ik nu die 345,- moet betalen. Doe ik dat niet, dan lichten ze de grenscontroleurs in en mochten die mij een keer zien rijden, gaan zij de boete alsnog innen.
Prima. :) Enige wat lastig zal worden is als ik in DE ga werken/wonen, maar dat zie ik dan wel weer.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136209291
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).

Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...

(dat is dus de voorplaat, voordeur en achterplaat [geen achterdeur] uitdeuken en spuiten...)
pi_136209773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Marco001 het volgende:
Lol, net weer een brief gekregen over die bekeuring in Duitsland(40 te hard)
Weer in het Duits dus ik negeer hem gewoon.
Helemaal omdat er in staat dat ik nu die 345,- moet betalen. Doe ik dat niet, dan lichten ze de grenscontroleurs in en mochten die mij een keer zien rijden, gaan zij de boete alsnog innen.
Prima. :) Enige wat lastig zal worden is als ik in DE ga werken/wonen, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen :).
pi_136209893
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen :).
mocht ik het geld een keer over hebben doe ik dat ook wel. ;) ben echter niet van plan om de eerste tijd naar Duitsland te gaan met de eigen auto dus volgens mij heeft het niet zoveel haast.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:50:30 #13
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_136210154
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).

Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_136213387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).

Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo, da's ook een beste zeg! Heel zuur...
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen :).
Nee hoor. Je weet toch van niets? En er staat geen dreigement in dat je opgepakt wordt ofzo. Grenscontroles zijn er bovendien amper. Kans dat je gepakt wordt is klein. Ook nog eens omdat de Kreisen ('provincies') onderling niet zo veel gegevens uitwisselen, dus je moet net pech hebben.

Tip voor de volgende keer is wel: als je dan toch niet van plan bent om te betalen, kun je beter vanaf het begin niet reageren (er staat me iets bij dat je dat ergens een keer wel gedaan hebt).
Schip ahoy!
pi_136215677
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...

(dat is dus de voorplaat, voordeur en achterplaat [geen achterdeur] uitdeuken en spuiten...)
Ja, die van mij zal het ook wel gemerkt moeten hebben want als mijn auto er al zo uitziet (terwijl die stil stond) wil ik niet weten hoe die van hem er uit heeft moeten zien.
Uitdeuken was geen optie, mijn deuren waren te ver heen :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:50 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.
Dit inderdaad. Als we camerabeelden gehad hadden was hij flink de pisang geweest, maar ja.. als, als.

Het was ook nog eens een erg krappe parkeerplek waar je nou niet met 50 kmpu overheen kon scheuren, dus hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd dat hij ook nog eens goed dronken is geweest (en daardoor waarschijnlijk ook is weg gereden). Als hij gepakt was had hij dus voor een flinke tijd de cel in kunnen gaan (en al mijn schade mogen betalen uiteraard)... Eikel.

Spiegel was stuk (en dat is zo'n elektrische spiegel, dus ga maar na hoeveel alleen dat al heeft gekost), de gehele rechter zijkant moest vervangen worden (2 deuren, voorbumper, achterbumper, motorkap, en beide wielkasten) en dus ook weer gespoten worden etc etc... En mijn rechter achterwiel stond scheef, de ophanging achter moest dus ook vernieuwd worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door BramPowert op 01-02-2014 20:00:09 ]
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:51:23 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136215930
Lekkere kosten Bram :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136216016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:51 schreef monsterd. het volgende:
Lekkere kosten Bram :(
Yup.. zijkant is helemaal gefixt maar het probleem met een compleet nieuwe zijkant is dat ieder krasje me nu opvalt (er zitten alweer putjes in van mensen die hun deur gewoon openkegelen als ze naast je parkeren etc.) maar goed, dat hou je toch :')

Ik heb wel (toen de woede ingezonken was) met verbazing gekeken hoe je zoveel schade aan kan richten tegen een auto die stilstond op een parkeerplaats. Als je alleen de schade bekijkt lijkt het net alsof ik in een enorme crash terecht ben gekomen met die auto :')
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_136216768
Pfff, dan lopen de kosten aardig op inderdaad. Zo blijkt maar weer dat auto's knap kwetsbaar zijn.

Ik probeer tegenwoordig niet meer in elk krap plekje te gaan staan, maar loop wel 100m verder. Niet omdat mijn auto zo heilig is (er zitten al wel wat krassen op), maar gewoon omdat ik zo zuur ben van die onnodige lompheid dat ik het liever voorkom. En die 100m extra lopen is nog gezond ook.
Schip ahoy!
pi_136217395
Ik ben het ook gewend om op vrije, ruime plaatsen te gaan staan of als het moet naast zo duur mogelijke auto's.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_136217800
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben het ook gewend om op vrije, ruime plaatsen te gaan staan of als het moet naast zo duur mogelijke auto's.
Ik parkeer ook altijd naast dure auto's als het kan :) Maar het gaat helaas niet alleen om parkeren. Als ik hier in de stad (New York) rij, zit je altijd bumper-aan-bumper en dan is er altijd wel een lul die op z'n mobieltje zit te kijken en even een tikje tegen je achterbumper geeft. Iedere keer weer... maar goed, dan weet je in ieder geval wel wie het gedaan heeft.
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:36:58 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136318214
Mijn range is zojuist de afgelopen 9 km met 30 km omlaag gegaan :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136318364
Je moet ook niet zo scheuren! :P

Range op korte termijn bekijken heeft toch weinig zin. Als ik een stuk doorknal vliegt de range ook naar beneden, terwijl ie later als ik rustig op de CC doortokkel weer netjes bijtrekt. Ik ga pas ergens als de brandstofmeter over de helft is en ik een tijdje gewoon met het verkeer mee heb gereden, kijken hoe ik ongeveer uitkom met die tank.
Schip ahoy!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:47:00 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136318468
Ik heb dat stuk constant 80 gereden, verbruiksmeter gaf 3.3/100 km aan dus een van de twee metertjes was zwaar onbetrouwbaar. :P

Ik ga zo eerst wat tanken, even kijken wat er echt ingaat nu.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:16:50 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136321375
Ging 35 liter bij, heb lekker 1 op 21 gereden :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136331654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je moet ook niet zo scheuren! :P

Range op korte termijn bekijken heeft toch weinig zin. Als ik een stuk doorknal vliegt de range ook naar beneden, terwijl ie later als ik rustig op de CC doortokkel weer netjes bijtrekt. Ik ga pas ergens als de brandstofmeter over de helft is en ik een tijdje gewoon met het verkeer mee heb gereden, kijken hoe ik ongeveer uitkom met die tank.
Ik rij meestal door tot hij begint te piepen, dan is de tank namelijk leeg.
Vandaag ook weer getankt, c.a. 1:11 gedaan, niet slecht voor in de winter. (Helemaal omdat ik hem een aantal keer flink op de staart heb getrapt..)s'zomers zit ik meestal op 1:11.5 a 1:12

1:21 is fijn. :) Met een 107 red ik dat zelfs nog niet. (1:20 over c.a. 100km)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136333231
Ach onder de 1:10 is het toch leuker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:26:40 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136333540
Nouja het is natuurlijk wel een klein dieseltje, dus sowieso wel zuiniger dan zijn benzine equivalent. Nou ga ik er ook idd flink op vooruit; met de carisma reed is eerst ook 1:10 :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136341658
1:21... de tering :D. Daar kom ik nog niet in de buurt al had ik het graag.
Schip ahoy!
pi_136355101
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halen *O* Een Seat Leon SC Ecomotive.



Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.

quote:
1:21... de tering :D. Daar kom ik nog niet in de buurt al had ik het graag.
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136367400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halen *O* Een Seat Leon SC Ecomotive.

[ afbeelding ]

Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.

[..]

1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.
Een kameraad heeft een zwarte FR-uitvoering. Rijden erg fijn! Je zal er nog veel plezier mee beleven denk ik zo.
Is hety trouwens zo'n Limited edition?

(Zat gister ook daarnaar te kijken, werdt gebeld met het verzoek om op een vacature van dat bedrijf te reageren.. 1 waarbij een lease-auto normaal is)

[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 05-02-2014 17:22:02 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136372574
quote:
Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.
Een kameraad heeft een zwarte FR-uitvoering. Rijden erg fijn! Je zal er nog veel plezier mee beleven denk ik zo. Is hety trouwens zo'n Limited edition?
Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136372782
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Sabata het volgende:

[..]

Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.
Ah, had gekund. Die Limited's zijn wel 2 hele fijne deals nu namelijk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136381406
Er is zelfs nog een Limited Edition 3, maar die is alleen verkrijgbaar met de vijfdeurs. Die had wél alcantara ipv leer, maar toen ging ik voor form over function: De SC ziet er net wat breder uit en ik heb met twee deuren ook al ruimte zat
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136381844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:50 schreef Sabata het volgende:
Er is zelfs nog een Limited Edition 3, maar die is alleen verkrijgbaar met de vijfdeurs. Die had wél alcantara ipv leer, maar toen ging ik voor form over function: De SC ziet er net wat breder uit en ik heb met twee deuren ook al ruimte zat
Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.
Heb zelf nu een sollicitatie lopen (op hun verzoek) bij een bedrijf waar ik na 2 maanden een mobiliteitsbudget van rond de 800,- zou krijgen. Hopelijk is de L.E. er dan nog en past die binnen dat budget. (mits ik er wordt aangenomen ofcourse)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136384446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halen *O* Een Seat Leon SC Ecomotive.

[ afbeelding ]

Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.

[..]

1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Aparte kleur wel, zie je bijna nooit op die auto volgens mij. Althans hier niet. Leuk.
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:42:21 #36
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_136387232
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_136387362
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!
  donderdag 6 februari 2014 @ 00:18:45 #38
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_136388452
Dat kan best, maar dit is een principekwestie.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_136388639
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.

Voor een klein leasebudget zou ik dit ook wel een topper vinden:
Schip ahoy!
pi_136391046
quote:
Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!
Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136391147
quote:
Voor een klein leasebudget zou ik dit ook wel een topper vinden:
[ afbeelding ]
Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136394194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.

Voor een klein leasebudget zou ik dit ook wel een topper vinden:
[ afbeelding ]
Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:58 schreef Sabata het volgende:

[..]

Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)
Dat is inderdaad zo maar ik vind het gewoon mooie kleuren en ik zou nooit een auto niet in een kleur nemen omdat toevallig veel andere mensen die kleur ook genomen hebben. Als ik het zelf mooi vind is het goed.
pi_136406231
Prive zou ik sowieso nieuw geen zwarte of grijze auto kopen. :r plus zo'n felle kleur is ook makkelijker terug te vinden op de parkeerplaats. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136414038
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:07 schreef Sabata het volgende:

[..]

Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.
Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:48 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.
Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!
Schip ahoy!
pi_136415813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:55 schreef Marco001 het volgende:
Prive zou ik sowieso nieuw geen zwarte of grijze auto kopen. :r plus zo'n felle kleur is ook makkelijker terug te vinden op de parkeerplaats. :)
Ik zou dan zelf weer nooit een felle kleur kopen, ik draag ook praktisch nooit felle kleuren qua kleding. Ik ben er gewoon niet van :P
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...

[..]

Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!
Ja dat inderdaad wel want Ford :P maar goed, het oog wil ook wat denk ik dan.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:20:38 #46
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136416901
Moet m'n auto nodig wassen. Hij is meer grijs/bruin dan zwart.
pi_136420422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.
Heb zelf nu een sollicitatie lopen (op hun verzoek) bij een bedrijf waar ik na 2 maanden een mobiliteitsbudget van rond de 800,- zou krijgen. Hopelijk is de L.E. er dan nog en past die binnen dat budget. (mits ik er wordt aangenomen ofcourse)
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136420544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.
pi_136420635
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:19 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loon :P. ¤800,- per maand is wel heel erg gul naar mijn idee :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136420969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loon :P. ¤800,- per maand is wel heel erg gul naar mijn idee :P
Uiteraard is dat zo. :P Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
pi_136421201
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Uiteraard is dat zo. :P Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal :'). Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136421292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal :'). Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?
pi_136421411
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?
Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemen O-). Ik zit namelijk ook net rond de grens van benzine/diesel.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136421544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemen O-). Ik zit namelijk ook net rond de grens van benzine/diesel.
Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ook :P
Maar gaan ze je in dienst nemen? Wel cool :D
pi_136422993
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Uiteraard is dat zo. :P Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:20 schreef Goddelijker het volgende:
Moet m'n auto nodig wassen. Hij is meer grijs/bruin dan zwart.
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel :P. Overigens krijg ik wel steeds meer commentaar dat m'n kentekenplaat aan de achterkant amper leesbaar is... :')
Schip ahoy!
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:59:01 #56
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136423034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).

[..]

Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel :P.
Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel. :P
pi_136423102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ook :P
Maar gaan ze je in dienst nemen? Wel cool :D
De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:03:23 #58
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136423230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal :'). Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Dat is nog best veel, aangezien ze tegenwoordig niet meer verplicht zijn om reisvergoeding te geven geloof ik.
pi_136423287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel. :P
Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.
Schip ahoy!
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:10:31 #60
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136423534
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.
Hier hetzelfde.
Hoop dat het snel beter weer wordt, kan ik hem keertje lekker dagje detailen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:18:47 #61
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136423872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal :'). Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Ga je naar veenendaal toe :p?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136424036
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:18 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ga je naar veenendaal toe :p?
Denk het wel, ergens in die omgeving :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136424724
Oh en zou graag gaan dieselen! Vind het karakter van een dieselmotor wat fijner dan een benzineblok.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136425301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.
Tof! :)
pi_136425351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).

[..]

Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel :P. Overigens krijg ik wel steeds meer commentaar dat m'n kentekenplaat aan de achterkant amper leesbaar is... :')
Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft. :P
pi_136428418
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft. :P
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.

Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Schip ahoy!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:39:51 #67
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136428699
Lang leve kilometervergoeding krijgen maar met de trein reizen. Hou er geld aan over :7. Om nog maar te zwijgen van de ellende die A58 heet en er ligt ook nog eens een blauwe zone om het pand.

Gelukkig op vrijdag nog wel betaald wat kilometers maken in de bestelbus, alleen maar spoor zou ook weer saai zijn :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:38:59 #68
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136430894
Lekker vlotte administratie bij de RDW... auto is 27/1 voor de APK geweest, krijg ik vandaag een brief gedateerd 27/1 dat ik de APK niet moet vergeten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136433694
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:39 schreef JDude het volgende:
Lang leve kilometervergoeding krijgen maar met de trein reizen. Hou er geld aan over :7. Om nog maar te zwijgen van de ellende die A58 heet en er ligt ook nog eens een blauwe zone om het pand.

Gelukkig op vrijdag nog wel betaald wat kilometers maken in de bestelbus, alleen maar spoor zou ook weer saai zijn :P.
Dat geld overhouden is lekker, maar de :r trein :r... Brrr.
Schip ahoy!
pi_136436375
Ik zit gelukkig bij een bedrijf waar we een mobiliteitsbedrag naar eigen goeddunken mogen inzetten. Aangezien ik meestal 50 km enkele reis en slechte treinverbindingen heb, koos ik voor een lease-auto. Eigen auto had gekund, maar dan krijg je toch 100 euri minder. NS Businesscard is ook mogelijk , maar ik had geen zin van station Best (waar ik er dan uit moet) nog eens een paar km te gaan lopen omdat er geen bus langs dat industrieterrein komt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_136438619
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Vast wel, maar dan bruto, dus dan blijft er 500,- van over. Aangezien ik sowieso wel graag zo'n Leon zou willen en mij dan ook geen zorgen over onderhoud enzo hoef te maken weet ik het wel.

Zo'n oudere BMW zou er nooit komen(kan ik net zo goed de Seat houden), hooguit dat ik op ten duur een leuk hobby-autotje voor ernaast neem, als mijn financiën dat toelaat. Ik ben zelf niet zo van de oude auto's. Ik ben nogal een gadgetfreak en dat toont zich ook in de auto's die ik graag rijd. Bovendien weet ik het niet zeker, maar afhankelijk van hoe ik het regel zou ik wellicht ook een Ibiza ofzo kunnen nemen en die gratis prive rijden(14%bijtelling model en het bedrag wat overblijft van de mobiliteitsvergoeding gebruiken voor de bijtelling)
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat geld overhouden is lekker, maar de :r trein :r... Brrr.
Zou daar ook geen optie zijn, te lange reistijd(3x zolang als met de auto)

[ Bericht 24% gewijzigd door Marco001 op 07-02-2014 15:20:00 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:31:14 #72
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136452552
Kent iemand nog een lasser in omg. Amersfoort voor wehnig?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136452731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en zou graag gaan dieselen! Vind het karakter van een dieselmotor wat fijner dan een benzineblok.
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!

quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:31 schreef Hyman het volgende:
Kent iemand nog een lasser in omg. Amersfoort voor wehnig?
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk :P
pi_136453441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!

[..]

Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk :P
Geef mij maar zo'n D5 ofzo :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136453498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Geef mij maar zo'n D5 ofzo :9
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...
pi_136453607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:55 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...
Ik ben vorig jaar een beetje verwend met de Volvo's in vergelijking tot de Peugeots waar ik nu mee rijd. Geen slechte auto's hoor, maar ik zit een stuk fijner in een Volvo.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136460292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.

Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Dat is waar.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 14:45:34 #78
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136470042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!

[..]

Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk :P
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136480745
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef Hyman het volgende:

[..]

Wat is je uurtarief en waar woont je huis?
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dm
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:01:05 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_136480793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.

Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_136481069
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto :)
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal over ;)
pi_136492765
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto :)
Klopt. Maar als je ze naast elkaar zet kun je op diverse gebieden een vergelijking maken, en dan komt bij mij die 'ouwe bak' er lang niet altijd als slechtste vanaf. Genoeg 'nieuwe bakken' die rijden als een dweil en nog geen deuk in een pakje boter rijden.
Schip ahoy!
  zondag 9 februari 2014 @ 09:45:23 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_136495590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef L0we het volgende:

[..]

een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal over ;)
Verschil is in 10+ jaar toch wel degelijk merkbaar.
Uiteraard is de E46 zoals P__P deze bedoelde nog geen 'oude bak', maar nog niet voorzien van de nieuwste dingen zoals ze nu in de showroom staan :)

@P__P: Wel in je eigen klasse blijven vergelijken, een Suzuki Alto wint het ook van een Trabant ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_136495799
Haha klopt. En ben het deels met je eens dat je in klasse moet vergelijken. Maar in het kader van bovenstaande moet je ook budgetten vergelijken. Wat kun je rijden voor een mobiliteitsbudget van 800 euro? Een oudere auto met voldoende vermogen en iets in je zak steken, of een nieuwe auto met amper vermogen waarbij je onder de streep ook weinig overhoudt.

Het is constant afwegen: zowel qua klasse, als qua financiën. Want het uitgangspunt is nu om zoveel mogelijk auto te hebben voor dat budget, niet om binnen een bepaalde klasse te blijven :)
Schip ahoy!
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 10:36:28 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136496185
Weet iemand hier of je bij een garage kan laten checken hoe je distributieriem erbij staat zonder deze perse meten te vervangen? En hoe duur is 't als je dat effe laat checken?

Ik heb namelijk een Opel astra 1.6i gekocht uit 1999 die in prima staat is, apk heeft tot januari volgend jaar en 130k gelopen heeft (is mijn eerste auto). Echter in het onderhoudsboekje vind ik nergens terug of de distributie ooit vervangen is en de garage waar ik 'm gekocht heb zegt dat zij 'm in ieder geval niet vervangen hebben.
Kan je het eventueel merken als je ermee rijdt dat de distr.riem versleten is? En zo ja hoe merk je dat?
pi_136496423
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.

Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Schip ahoy!
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 10:55:07 #87
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136496589
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.

Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Nee hij heeft maar 1 eigenaar gehad voor mij en heeft slechts een maandje ofzo bij die garage gestaan..... Maar als ie dus nooit vervangen is, en dus rond de 60k al vervangen had moeten worden dan is het eigenlijk een rijdende tijdbom met mijn 130k :(

Enig idee wat het me gaat kosten om te vervangen?
  zondag 9 februari 2014 @ 12:47:52 #88
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_136499508
euro of 400 a 500 ? meestal vervangen ze ook meteen de waterpomp omdat toch alles losligt, en het dan eigenlijk alleen de kosten van de pomp extra is.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 12:49:47 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136499570
Scheisse dat is een duur grapje :-/
pi_136499798
Volgens mij moet het bij een Astra wel meevallen. Onder de 500 euro moet je wel weg kunnen komen, want de onderdelen zijn voor een eurootje of 200 wel te krijgen (garage zal de waterpomp en de spanrollen meteen meenemen).

Die tijdbom heb je overigens wel zelf gekocht. Distributie wordt niet voor niets vaak nagevraagd vóór de koop en is dan ook regelmatig een onderhandelingspunt.
Schip ahoy!
  zondag 9 februari 2014 @ 12:58:04 #91
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_136499879
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij moet het bij een Astra wel meevallen. Onder de 500 euro moet je wel weg kunnen komen, want de onderdelen zijn voor een eurootje of 200 wel te krijgen (garage zal de waterpomp en de spanrollen meteen meenemen).

Die tijdbom heb je overigens wel zelf gekocht. Distributie wordt niet voor niets vaak nagevraagd vóór de koop en is dan ook regelmatig een onderhandelingspunt.
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?
pi_136499913
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:58 schreef gateway het volgende:

[..]

bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?
Mee eens, maar sommige cheapo's willen het wel eens skippen. Met alle mogelijke gevolgschade...
Schip ahoy!
  zondag 9 februari 2014 @ 13:12:45 #93
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136500398


Distributieriemen, ken je die eten?
Zelfs als mijn distributietandwiel stuk gaat, gaat er alsnog niets kapot _O_
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136513356
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.

Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn? :P
  zondag 9 februari 2014 @ 17:59:06 #95
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136513975
Nissan wil hier 670 voor de distributieriem exclusief waterpomp :'). In het meest ongunstigste geval heb ik nog 20k te gaan voordat hij moet en dan ga ik mooi naar een andere garage toe. Die wou het wel voor 350 doen. :). Idioot verschil eigenlijk
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136516481
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn? :P
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.

Plus dat de garage het nu niet weet, dus zal die riem de afgelopen jaren in elk geval niet vervangen zijn. Ik zou 'm altijd doen dus.
Schip ahoy!
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 19:23:58 #97
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136517492
Idd, beter neem ik geen risico. Ik heb al een offerte aangevraagd voor vervanging....
pi_136525159
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.

Plus dat de garage het nu niet weet, dus zal die riem de afgelopen jaren in elk geval niet vervangen zijn. Ik zou 'm altijd doen dus.
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting. :P
pi_136525176
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:23 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, beter neem ik geen risico. Ik heb al een offerte aangevraagd voor vervanging....
Bij een universele garage? Of de dealer?
pi_136527198
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting. :P
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.

Ik doe het met regulier onderhoud ook altijd netjes op tijd. Kennis van me plakt er makkelijk nog 5 of 10k achteraan. Ik ben altijd op tijd. Als de auto dan een keer in de soep loopt, weet ik dat het in elk geval niet aan een besparing van een paar tientjes heeft gelegen (want dat is het: een beurtje kost me een 1 à 1,5u tijd en 80 euro onderdelen).
Schip ahoy!
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 22:19:43 #101
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136528344
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bij een universele garage? Of de dealer?
Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.
pi_136529688
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.

Ik doe het met regulier onderhoud ook altijd netjes op tijd. Kennis van me plakt er makkelijk nog 5 of 10k achteraan. Ik ben altijd op tijd. Als de auto dan een keer in de soep loopt, weet ik dat het in elk geval niet aan een besparing van een paar tientjes heeft gelegen (want dat is het: een beurtje kost me een 1 à 1,5u tijd en 80 euro onderdelen).
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.

En je hebt inderdaad gelijk dat het in het totaalbeeld een besparing van weinig is. Ben het met je eens dat je in principe regulier onderhoud gewoon op tijd moet doen conform het voor de auto geldende schema :) .
pi_136529706
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.
Dealer is ook wel flink duurder denk ik. En een universele garage moet dit ook prima kunnen.
pi_136529849
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.

En je hebt inderdaad gelijk dat het in het totaalbeeld een besparing van weinig is. Ben het met je eens dat je in principe regulier onderhoud gewoon op tijd moet doen conform het voor de auto geldende schema :) .
Ken toch wel wat mensen die telkens langer doorrijden op de oude olie. En het zal vast heel lang goed gaan hoor, maar als het bij 1 op de 10 auto's voor een voortijdig overlijden zorgt, geef ik gedurende mijn autobezit liever 400 euro extra uit als dat tot gevolg heeft dat ik er veel langer mee kan doen en zélf kan besluiten wanneer het ding weg moet.
Schip ahoy!
pi_136535902
Mijne zou eigenlijk ook een beurtje moeten hebben, rij nu zo'n 20.000 km en een jaar met dezelfde olie. Geloof dat elke 10.000-12.000 km volgens fabrieksspecificaties een beurt gedaan zou moeten worden. Achja moet toch telkens genoeg bijvullen, olie blijft mooi helder O-)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_136539970
Mijn beurt + APK wordt ook duurder als gehoopt: kentekenlampje stuk.(wist ik niet), versleten ruitenwissers voor(Zou kunnen, gebruik ze haast nooit) versleten achterremmen(wist ik al) en een versleten draagarmrubber.
geschatte kosten: 400,- :( Komt me niet echt goed uit nu, maar dat heb je toch altijd.

Ruitenwissers zou ik ook best zelf kunnen vervangen, maar dat is maar een minieme besparing t.o.v. ze laten vervangen. (scheelt in totaal misschien net 5-10euro)
Bij een onafhankelijke garage trouwens, was vroeger een autosloop die de garage er een beetje bijhad, nu voornamelijk een bandenleverancier die de garage(onderhoud) er ook bij doet. Ze hebben ook maar 2 werknemers en 2 bruggen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 10 februari 2014 @ 11:35:39 #107
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136541445
Dat is een duur geintje, maar je kan weer even vooruit. :)
pi_136542277
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is een duur geintje, maar je kan weer even vooruit. :)
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 10 februari 2014 @ 12:27:51 #109
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136543195
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Ja, inderdaad. Maar toch valt het altijd weer tegen. :P
  maandag 10 februari 2014 @ 13:10:33 #110
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136544735
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef L0we het volgende:

[..]

Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dm
Ik heb je een mail gestuurd trouwens.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136550331
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak was :P
Schip ahoy!
pi_136558624
Auto weer opgehaald, was in totaal 377,- :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136562450
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak was :P
Wanneer moet je weer? :P
pi_136563386
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wanneer moet je weer? :P
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijden :P
Schip ahoy!
pi_136565039
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijden :P
Hahaha :P nog een half jaartje inderdaad.
pi_136586193
Bummer, auto trekt nu nogal naar rechts. :( Dat was altijd wel een heel klein beetje, maar nu behoorlijk merkbaar. Morgen maar even weer naar de garage dus.

Zou dat kunnen zijn gekomen doordat een draagarmrubber is vervangen? (dat daardoor de uitlijning is veranderd)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136597005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:20 schreef Marco001 het volgende:
Bummer, auto trekt nu nogal naar rechts. :( Dat was altijd wel een heel klein beetje, maar nu behoorlijk merkbaar. Morgen maar even weer naar de garage dus.

Zou dat kunnen zijn gekomen doordat een draagarmrubber is vervangen? (dat daardoor de uitlijning is veranderd)
Dat zou heel goed kunnen ja. Ze adviseren ook altijd na het vervangen van draagarmen(rubbers) om te laten uitlijnen. En als het dan niet goed is, terug naar de garage.
Schip ahoy!
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 21:43:55 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136604761
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.

Heerlijk! :D
pi_136608369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.

Heerlijk! :D
Nice! :D
pi_136625412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.

Heerlijk! :D
Goed moment altijd! Mijn eerste auto had geen radio er in :(

Net even het windscherm op de mx-5 gemonteerd en dat rijdt echt zo veel fijner. Ik wou even een rondje om Raalte doen maar dat werd al snel een rondje Sallandse Heuvelrug met die paar 10% hellingen :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 22:06:01 #121
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136645340
Nou pfoe, net dus voor de 2e keer de weg op gegaan, savonds en in de regen en ging route rijden die ik nog niet kende (niet met de auto iig). Zicht was toch minder zo met stromende regen en in t donker....

Nou, en dan krijg je dus de eenrichtingswegen die ik op t laatste moment pas zag, en vervolgens dus vet onhandig mocht gaan straatje keren enzo :')

Tis dat t avond was en rustig op de weg, maar ik denk dat ik hoe ik vanavond aan t klooien was tijdens de spits had geflikt, ik het errug moeilijk had gekregen.

Vrijdag moet ik voor t eerst in de spits gaan rijden *slik*
Iemand nog tips voor deze beginneling? :)

-en de tip, maak geen ongeluk spreekt voor zich ;)
pi_136645516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nou pfoe, net dus voor de 2e keer de weg op gegaan, savonds en in de regen en ging route rijden die ik nog niet kende (niet met de auto iig). Zicht was toch minder zo met stromende regen en in t donker....

Nou, en dan krijg je dus de eenrichtingswegen die ik op t laatste moment pas zag, en vervolgens dus vet onhandig mocht gaan straatje keren enzo :')

Tis dat t avond was en rustig op de weg, maar ik denk dat ik hoe ik vanavond aan t klooien was tijdens de spits had geflikt, ik het errug moeilijk had gekregen.

Vrijdag moet ik voor t eerst in de spits gaan rijden *slik*
Iemand nog tips voor deze beginneling? :)

-en de tip, maak geen ongeluk spreekt voor zich ;)
Oefening baart kunst. Als je nu in de regen in de spits komt, is het in ieder geval de eerste keer en raak je niet meer in paniek. Je kent de regen immers al.

Spits, probeer binnen de grenzen van je zelfvertrouwen en kunnen zoveel mogelijk met het verkeer mee te komen. In de spits rijden mensen op de snelweg in ieder geval doorgaans (een stuk) harder dan op zondagmiddag. Tevens zijn de bestuurder vaak wat assertiever dus wees niet bang je ruimte te pakken wanneer je bijvoorbeeld invoegt oid.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:12:30 #123
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136645652
Mijn tweede rit ooit zonder instructeur was ook in een moessonregen. Rustig aan doen en je niet laten opnaaien door figuren met haast of andere frustraties.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:14:43 #124
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_136645750
Als je het nog lastig vindt om alleen te rijden, kun je het beste gewoon gaan oefenen op rustige momenten. Laat je ook inderdaad niet opnaaien door ander verkeer.

Ik vond mijn eerste keer alleen doodeng :') Ik ging de snelweg op en had gelijk een rit van 45 min, terwijl ik tijdens rijles dat maar 1x had gedaan... :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_136645888
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef JDude het volgende:
Mijn tweede rit ooit zonder instructeur was ook in een moessonregen. Rustig aan doen en je niet laten opnaaien door figuren met haast of andere frustraties.
Inderdaad zoveel mogelijk rustig blijven. Mijn opmerking over zoveel mogelijk met het verkeer meekomen was in geen geval bedoeld als dat je je moet laten opnaaien. :P
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 22:24:28 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136646266
Haha thanks voor de tips.

Ja zo in t donker icm regen zie ik gewoon tekens op de weg en borden vrij laat waardoor ik dan ook laat ben met mijn beslissingen maken.
Het was nu dus rustig en daardoor kwam ik er (met goed blijven kijken uiteraard) mee weg.

Vrijdag ga ik ook voor t eerst alleen met navigatie rijden, dat heb ik tijdens mijn rijlessen al gedaan dus dat ken ik al een beetje.
Idd goed blijven kijken en niet laten opnaaien... als ze me te langzaam vinden, pech... haal me dan maar in wanneer t kan :)
pi_136650866
Mijn tip zou zijn om, als je de kans hebt, eerst wat rondjes in het licht te rijden. Kun je wat meer aan de auto wennen en moet je dat er niet óók nog bij doen in die spits. Dan heb je al genoeg om op te letten.
Schip ahoy!
pi_136651063
Ach welnee, gewoon doen! Je hebt je rbw niet zonder reden gekregen.
Als je maar beseft dat het echte leren rijden nu pas begint. Door te doen.
pi_136709997
Wat schrijven die Leon's eigenlijk af zeg!
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Nieuwwaarde van zo'n ding ligt tegen de 30.000,-
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136727006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:57 schreef Marco001 het volgende:
Wat schrijven die Leon's eigenlijk af zeg!
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Nieuwwaarde van zo'n ding ligt tegen de 30.000,-
Is na drie maanden al geïmporteerd.
Wel bijzonder, 10k afschrijven in die tijd, daar klopt niets van. Ik denk zomaar: test- of demo-auto geweest die 10 - 20k lang mishandeld is, voor een prikkie weg mocht en nu teruggedraaid is?
Particulier heeft 'm naar NL gehaald en heeft ook maar 1.300 euro BPM betaald zie ik. Schade, el cheapo opgelost en mogelijk nog verborgen nu?
Schip ahoy!
pi_136731114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is na drie maanden al geïmporteerd.
Wel bijzonder, 10k afschrijven in die tijd, daar klopt niets van. Ik denk zomaar: test- of demo-auto geweest die 10 - 20k lang mishandeld is, voor een prikkie weg mocht en nu teruggedraaid is?
Particulier heeft 'm naar NL gehaald en heeft ook maar 1.300 euro BPM betaald zie ik. Schade, el cheapo opgelost en mogelijk nog verborgen nu?
Demo auto maakt mij niet zoveel uit, schade is wel weer jammer inderdaad. Heb er een mailtje achteraan gestuurd, kijken wat de verkoper erover zegt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136738338
Ben wel benieuwd.
Overigens, als ik op gaspedaal kijk, zie ik genoeg Leons onder de 20k staan, ook de 1.4tjes. Geen idee hoe het met de uitrusting en vergelijking met nieuwwaarde zit, maar ze zijn dus best betaalbaar.
Schip ahoy!
pi_136738624
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben wel benieuwd.
Overigens, als ik op gaspedaal kijk, zie ik genoeg Leons onder de 20k staan, ook de 1.4tjes. Geen idee hoe het met de uitrusting en vergelijking met nieuwwaarde zit, maar ze zijn dus best betaalbaar.
Klopt, maar als ik zo'n nieuwe zou nemen, zou ik sowieso de LED versie zoeken. Die koplampen en achterlampen geven de auto een heel andere(mooiere) uitstraling.

Heb trouwens al een reactie, hulde daarvoor.
quote:
Bedankt voor u reactie op de auto ,dit is geen schade auto maar wel een ingevoerde auto uit Duitsland de auto is in perfecte staat u mag de auto ook laten keuren bij de Dekra, verder hebben wij weinig info over deze auto, omdat het om een jong gebruikte auto gaat,verder alle boekjes en sleutels aanwezig voor deze scherpe prijs gaat u deze auto nergens vinden we nodigen u graag uit in onze showroom in Numansdorp.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136738886
Hoe kan het dan dat er maar 1.300 euro BPM is betaald op een auto van een half jaar oud, waar die BPM normaal gesproken ongeveer het dubbele moet zijn?
Schip ahoy!
pi_136739114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoe kan het dan dat er maar 1.300 euro BPM is betaald op een auto van een half jaar oud, waar die BPM normaal gesproken ongeveer het dubbele moet zijn?
Geen flauw idee..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136739173
Die vraag zou ik dan weer terugmailen, want dat is wel bijzonder.
Schip ahoy!
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 18:49:51 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136745279
Zo, ik heb vandaag samen met mn vader ff getankt net over de grens in België, de benzine is daar gewoon stukken goedkoper zeg!
1,49 terwijl tankstation vlakbij mn huis in Utrecht op 1,68 staat...
  zaterdag 15 februari 2014 @ 19:02:04 #138
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136745756
Ik ga na 't weekend naar DL! Waarschijnlijk via Luxemburg, dus lekker goedkoop tanken daar. :)
pi_136746386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ga na 't weekend naar DL! Waarschijnlijk via Luxemburg, dus lekker goedkoop tanken daar. :)
In Duitsland is het rond de 1,50 :)
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136746426
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 19:22:32 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136746530
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Da's wel n goeie ja, want ik had na mijn rit utrecht-maastricht (ong 2 uur) ook beetje last van mijn schouders en stijve onderrug.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 19:54:01 #142
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136747651
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:

In Duitsland is het rond de 1,50 :)
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Ligt er maar net aan waar in D je moet zijn natuurlijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136748289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Een grote auto helpt. :') Ik stap nu ook elke keer uit met een kapotte rug uit m'n mx-5.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 15 februari 2014 @ 20:17:22 #144
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_136748621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

In Duitsland is het rond de 1,50 :)
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Bij Trier, dus dat is niet echt een omweg. ;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:57:34 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_136753176
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Stoel rechter op zetten, stuur naar je toe halen, ontspannen rijden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_136757237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef dick_laurent het volgende:
1,49 terwijl tankstation vlakbij mn huis in Utrecht op 1,68 staat...
Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent. :')
_
Vanmiddag voor het eerst gevoeld dat mijn auto door de wind werd geschud. Vorige keer met storm heb ik gewoon 150 op de snelweg kunnen rijden, vandaag merkte ik het pas tijdens het stilstaan bij een stoplicht. :7
pi_136757457
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Ik neem altijd de tijd om even lekker te gaan zitten. Stoel op gevoel in de juiste hoogte, rugleuning redelijk rechtop en vervolgens de stoel dusdanig ver naar voren dat als ik mijn hand uitsteek over het stuur, mijn pols precies op het stuur leunt.

Verder merk ik dat ik regelmatig even wat beweeg in mn stoel en regelmatig in de goeie houding ga zitten. Ongemerkt zak je af en toe wel een beetje weg.
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 23:52:36 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136757514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:45 schreef exelletor het volgende:

[..]

Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent. :')
_
Vanmiddag voor het eerst gevoeld dat mijn auto door de wind werd geschud. Vorige keer met storm heb ik gewoon 150 op de snelweg kunnen rijden, vandaag merkte ik het pas tijdens het stilstaan bij een stoplicht. :7
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.

Ik reed dus gister van utrecht naar maastricht (mijn 1e lange rit, heb net weekje t rijbewijs :D) en voelde de rukwinden een aantal keer wel even duidelijk aan mn stuur, terwijl ik ook weer niet een superlichte auto heb. Was voor 't eerst dat ik dat zo voelde want tijdens rijles eigenlijk nooit op snelweg gereden met stormachtig weer. Leerzaam :P
pi_136767280
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.
Als je flink wat km's maakt, gaat het aardig optellen natuurlijk ;)
Schip ahoy!
  zondag 16 februari 2014 @ 17:19:16 #150
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136779459
Vergeet stoelverwarming niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136779650
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:19 schreef Hyman het volgende:
Vergeet stoelverwarming niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Watje.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 16 februari 2014 @ 17:25:59 #152
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136779770
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Watje.. :P
Niks watje.
Geweldig.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 16 februari 2014 @ 17:27:57 #153
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_136779866
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:14 schreef monsterd. het volgende:
Als je het nog lastig vindt om alleen te rijden, kun je het beste gewoon gaan oefenen op rustige momenten. Laat je ook inderdaad niet opnaaien door ander verkeer.

Ik vond mijn eerste keer alleen doodeng :') Ik ging de snelweg op en had gelijk een rit van 45 min, terwijl ik tijdens rijles dat maar 1x had gedaan... :')
ik heb tijdens de rijlessen niet 1x op de autobaan gereden, en de eerste keer alleen was ook meteen op de Duitse Autobahn... Gewoon niet op laten naaien door medeweggebruikers in hun veel te dure snelle auto's, en verder gewoon rijden zoals je normaal ook doet (natuurlijk niet met 50km/h over de autobaan.... maar je snapt wat ik bedoel)

Iedereen was een x in zijn leven voor het eerst op de autobaan, dus die hebben het ook meegemaakt
pi_136805383
Stoelverwarming is leuk ja, stoelairco is vooral heel erg raar...
pi_136809195
Stoelverwarming is ideaal, wil niet meer zonder.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:02:13 #156
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136823765
L0we is wss aan het bijkomen van een hartaanval nu, nadat ie de amazon heeft gezien.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136848344
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef Hyman het volgende:
L0we is wss aan het bijkomen van een hartaanval nu, nadat ie de amazon heeft gezien.
Dat valt alles mee hoor! Maar ik snap nu wel helemaal waar de TT vandaan komt ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:46:35 #158
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136849953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat valt alles mee hoor! Maar ik snap nu wel helemaal waar de TT vandaan komt ;)
Ik kan via iemand van de klassiekervereniging mogelijk dat stukje onder het raamspijl waar dat binnenscherm begint overkopen, die heeft heel zijn amazon al uit elkaar gezaagd. mogelijk ook onder het a-paneel en voor als het nodig is de sponning onder de voorruit.

Voor een klein prijsje. dus dat scheelt me weer.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 14:53:36 #159
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136850197
Heb niet zo'n zin om een topic aan te maken voor deze vraag, dus hopelijk lezen er hier wat meer technisch begaafde automobilisten mee.

Ik merk bij het stilstaan (bijvoorbeeld voor een stoplicht) als mijn auto gewoon stationair draait, dat ie lichtjes schokt af en toe. Niet de hele tijd, en de schokjes zijn niet hevig ofzo, maar gewoon van die hikjes/trillingkjes van de motor die je voelt. Enig idee wat dat is, en of dat zorgelijk is? Het is niet een hele nieuwe auto, hij komt uit 1999 dus kan het ook gewoon ouderdom zijn?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:54:47 #160
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136850249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Heb niet zo'n zin om een topic aan te maken voor deze vraag, dus hopelijk lezen er hier wat meer technisch begaafde automobilisten mee.

Ik merk bij het stilstaan (bijvoorbeeld voor een stoplicht) als mijn auto gewoon stationair draait, dat ie lichtjes schokt af en toe. Niet de hele tijd, en de schokjes zijn niet hevig ofzo, maar gewoon van die hikjes/trillingkjes van de motor die je voelt. Enig idee wat dat is, en of dat zorgelijk is? Het is niet een hele nieuwe auto, hij komt uit 1999 dus kan het ook gewoon ouderdom zijn?
Mss de bougies vervangen, of een vacuumlekje?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:55:52 #161
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_136850288
Maar als het niet heel erg is zou ik me er niet aan storen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_136850431
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.

Ik reed dus gister van utrecht naar maastricht (mijn 1e lange rit, heb net weekje t rijbewijs :D) en voelde de rukwinden een aantal keer wel even duidelijk aan mn stuur, terwijl ik ook weer niet een superlichte auto heb. Was voor 't eerst dat ik dat zo voelde want tijdens rijles eigenlijk nooit op snelweg gereden met stormachtig weer. Leerzaam :P
De eerste keer dat ik "alleen" op de snelweg reed (had het wel een paar keer gedaan tijdens m'n rijlessen, want ik leste in Assen en ben een paar keer naar Groningen geweest :D), hooooosde het. En ik heb mijn rijbewijs in 3 weken gedaan (op m'n gemak :D) en had toen 3 weken prachtig nazomer weer. Maar goed, op die snelweg, kleinere (en lichtere) auto, spoorvorming, regen, regen en regen... Ziet niets, met die kleinere auto zit je continue van spoor naar spoor te zwalken...
Gelukkig zaten er een hele rits vrachtwagens op de rechterbaan, waardoor ik naar de linker kon die een heel stuk beter reed!

---

Wij zijn er echt uit, wij hoeven nooit een verlaagde auto. Geef ons maar een auto die wat hoger op de poten staat! Een paar mooie stukjes gereden in de Achterhoek, Salland en verder richting het noorden. En tja, dan kom je wel eens stukjes tegen waar geen verharding ligt...
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 15:03:06 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136850577
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:55 schreef Hyman het volgende:
Maar als het niet heel erg is zou ik me er niet aan storen.
Nee ik stoor me er ook niet echt aan, maar dacht meer van effe kijken wat men hier zegt, want straks is het van "hoooo neeeee dat is echt super super slecht dan moet je zsm naar de garage!!!"

(ja mij kan je alles wijsmaken, dus please don't mess with my head :P)
pi_136852098
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:54 schreef Hyman het volgende:

[..]

Mss de bougies vervangen, of een vacuumlekje?
Ik dacht ook meteen aan bougies/bougiekabels.
pi_136853137
Whaha, krijg net een aanmaning voor die boete uit Duitsland, weer in het duits, maar dit keer ook best slecht geprint(zwart was bijna op)
Komt er bij die 345,- ook nog eens 7,- manngebuhren en 60cent portokosten op. :')
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136859475
Ik denk bij dat bovenstaande verhaal eerder aan een choke die gewoon een beetje naar het goede toerental aan het zoeken is.
Schip ahoy!
pi_136870847
Toffe film!
Gaat over de geschiedenis van de Nurburgring.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_136897032
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:46 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ik kan via iemand van de klassiekervereniging mogelijk dat stukje onder het raamspijl waar dat binnenscherm begint overkopen, die heeft heel zijn amazon al uit elkaar gezaagd. mogelijk ook onder het a-paneel en voor als het nodig is de sponning onder de voorruit.

Voor een klein prijsje. dus dat scheelt me weer.
Dat zou zeker helpen ja!
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Heb niet zo'n zin om een topic aan te maken voor deze vraag, dus hopelijk lezen er hier wat meer technisch begaafde automobilisten mee.

Ik merk bij het stilstaan (bijvoorbeeld voor een stoplicht) als mijn auto gewoon stationair draait, dat ie lichtjes schokt af en toe. Niet de hele tijd, en de schokjes zijn niet hevig ofzo, maar gewoon van die hikjes/trillingkjes van de motor die je voelt. Enig idee wat dat is, en of dat zorgelijk is? Het is niet een hele nieuwe auto, hij komt uit 1999 dus kan het ook gewoon ouderdom zijn?
Wat voor auto is het?
  zondag 23 februari 2014 @ 16:12:51 #169
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137052365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:53 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat zou zeker helpen ja!

Behoorlijk gedoe nog afgelopen vrijdag :P Eerst zijn we om 12:00 naar soest gereden voor de aanhangwagen, daar waren we toen om 12:30. Vervolgens met die kar naar Hoevelaken gereden, auto erop getakeld en om 13:45 vertrokken naar Scherpenzeel.

Toen de auto in de schuur neergezet en van Scherpenzeel weer terug naar Soest om de kar in te leveren. Daar waren we uiteindelijk om 16:00 :P. Toen moesten we weer terug naar Hoevelaken om de voorkant nog naar Scherpenzeel te rijden. Al met al was ik pas om 17:00 klaar en terug.

Maar dan staat alles er wel iig. binnenkort maar eens het resterende plaatwerk bestellen voor achter, al zal je hiermee ook nog wel even flink uit de voeten kunnen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 23 februari 2014 @ 16:15:49 #170
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137052482
Plaatje bij mn praatje:
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_137094519
Wat maakt een bestuurder SMOOTH volgens jullie?

Het eerste wat in me opkomt is vlekkeloos op-, en terugschakelen. Uiteraard ook een zogenaamde chauffeurs stop.
pi_137095507
Als ie zoveel inzicht heeft dat ie (bijna) overal tussendoor en in rolt. Dus van tevoren al zien waar een mogelijk gaatje op de rotonde komt en uitkienen dat je daar precies tussen kan, ipv doorrijden, remmen, stilstaan en weer weg moeten rijden.
Schip ahoy!
pi_137109717
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:32 schreef rumiii het volgende:
Wat maakt een bestuurder SMOOTH volgens jullie?

Het eerste wat in me opkomt is vlekkeloos op-, en terugschakelen. Uiteraard ook een zogenaamde chauffeurs stop.
Ik denk ook aan dingen als altijd overzicht hebben, goed anticiperen, vloeiende stuurbewegingen, geen plotselinge schrikachtige acties, geen verkampte houding.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:52:29 #174
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137111328
Ruim 1000 km gemaakt deze week, op weg naar de 100.000!


quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:20 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik denk ook aan dingen als altijd overzicht hebben, goed anticiperen, vloeiende stuurbewegingen, geen plotselinge schrikachtige acties, geen verkampte houding.
Second that!
pi_137125871
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:12 schreef Hyman het volgende:

[..]

Behoorlijk gedoe nog afgelopen vrijdag :P Eerst zijn we om 12:00 naar soest gereden voor de aanhangwagen, daar waren we toen om 12:30. Vervolgens met die kar naar Hoevelaken gereden, auto erop getakeld en om 13:45 vertrokken naar Scherpenzeel.

Toen de auto in de schuur neergezet en van Scherpenzeel weer terug naar Soest om de kar in te leveren. Daar waren we uiteindelijk om 16:00 :P. Toen moesten we weer terug naar Hoevelaken om de voorkant nog naar Scherpenzeel te rijden. Al met al was ik pas om 17:00 klaar en terug.

Maar dan staat alles er wel iig. binnenkort maar eens het resterende plaatwerk bestellen voor achter, al zal je hiermee ook nog wel even flink uit de voeten kunnen.
Komt altijd meer bij kijken dan je denkt, zo'n verhuizing ;).

Woensdag gaat de slijptol er voor het eerst in!

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
Ruim 1000 km gemaakt deze week, op weg naar de 100.000!
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen week de kilometerstand 345678 helaas net gemist! Die ontbrak nog wel een beetje aan mijn verzameling.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:32:49 #176
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137164571
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio

- Tools om de radio los te halen

- AUX-kabel (3,5mm jack)


SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten. :)


En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.
pi_137166090
hey dmstr ;)
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:26:44 #178
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137166172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:24 schreef L0we het volgende:
hey dmstr ;)
6.gif
pi_137167006
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stomme gewaarwording om op 2 fora precies dezelfde post te lezen ;)
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:35:54 #180
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137168274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:51 schreef L0we het volgende:

[..]

Stomme gewaarwording om op 2 fora precies dezelfde post te lezen ;)
Snap ik, maar hij paste daar beter dan hier eigenlijk. Vandaar ook hier de stappen in de spoiler. :P
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:13:04 #181
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137172484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:32 schreef Goddelijker het volgende:
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio
[ afbeelding ]
- Tools om de radio los te halen
[ afbeelding ]
- AUX-kabel (3,5mm jack)
[ afbeelding ]

SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten. :)
[ afbeelding ]

En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.
Enjoy! :s). Ik had ook zoiets maar dan met een iPhone connector die ik aan de verwarmingsunit had geprikt, zodat ik al rijdend nog enigszins op het scherm kon tikken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:51:27 #182
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137178017
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:32 schreef Goddelijker het volgende:
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio
[ afbeelding ]
- Tools om de radio los te halen
[ afbeelding ]
- AUX-kabel (3,5mm jack)
[ afbeelding ]

SPOILER: Stappen, evt voor toekomstige knutselaars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten. :)
[ afbeelding ]

En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.
Stelt ook geen reet voor haha. Bij mn s80 moest het halve dashboard eruit voordat ik een extra module kon aanpluggen.

Weet je wat ook wel netjes is? De aux kabel zo laten lopen dat ie uitkomt bij je dashboard en dan een aux-naar-telefoonaansluiting kabel kopen en die aansluiten aan een pass-through craddle voor je telefoon.

Dat had ik ook in mn s80 toen, zag er heel strak uit.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 26 februari 2014 @ 23:02:03 #183
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137181796
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:51 schreef Hyman het volgende:

[..]

Stelt ook geen reet voor haha. Bij mn s80 moest het halve dashboard eruit voordat ik een extra module kon aanpluggen.

Weet je wat ook wel netjes is? De aux kabel zo laten lopen dat ie uitkomt bij je dashboard en dan een aux-naar-telefoonaansluiting kabel kopen en die aansluiten aan een pass-through craddle voor je telefoon.

Dat had ik ook in mn s80 toen, zag er heel strak uit.
Dat is zeker netjes, maar dit is een cheap-ass oplossing voor ik meen 6-7 euro en het werkt prima.
Ik gebruik het bijna nooit, dus vind het dan zonde om hem helemaal netjes weg te werken en ruimte ervoor te maken (gat) voor in mijn dashboard.
In mijn 206 had ik ook een AUX op mijn radio, die heb ik denk ik 2-3 keer gebruikt in 5 jaar tijd. :')
Heb namelijk geen muziek op mijn telefoon staan, dus het is puur alleen met dagje weg en de iPod mee.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:51:02 #184
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137484218
Ik denk even kentekenlampje wisselen, aangezien die kapot was.
Zit er een C5W-lampje in. Die heb ik natuurlijk niet liggen. :')
Zo eentje:


Gelukkig heeft ie ook een stukje plastic laten smelten... :')
pi_137489056
Ik heb dat ook wel eens gehad ja, gewoon zo gelaten en bij de APK hebben ze 'm gratis mee vervangen. Mooi zo :P
Schip ahoy!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:27:49 #186
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137491338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehad ja, gewoon zo gelaten en bij de APK hebben ze 'm gratis mee vervangen. Mooi zo :P
Ik wisselde vanmiddag van winter naar zomerbanden, dus dacht: ik neem hem meteen mee. Mooi niet dus. Van het weekend maar een op pad. :)
pi_137518973
Voor het eerst een auto met de hand gewassen vandaag, wat een pokkewerk. :r



Dan ook nog eens met spul van de Action, maar vooruit, sinds aanschaf niets aan gedaan dus het werd even tijd. Hopelijk kan ik hem voor de zomer nog eens naar een poetsbedrijf sturen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:30:22 #188
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137526212
Zijn die velgen geplastidipped trouwens?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_137526945
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:30 schreef Hyman het volgende:
Zijn die velgen geplastidipped trouwens?
Nee het is lak :) Begin er een beetje aan te wennen en ze hoeven er niet per se er onder weg. Ben nog steeds in dubio over de stickers.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_137540794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Voor het eerst een auto met de hand gewassen vandaag, wat een pokkewerk. :r

[ afbeelding ]

Dan ook nog eens met spul van de Action, maar vooruit, sinds aanschaf niets aan gedaan dus het werd even tijd. Hopelijk kan ik hem voor de zomer nog eens naar een poetsbedrijf sturen.
Mooi man _O_
pi_137559294
Ik wilde het net gaan vragen; hoe wassen jullie je auto (exterieur/interieur)?

Wasstraat/met de hand?
Maken jullie gebruik van schapenwol handschoenen?

Zijn er daarnaast nog producten die jullie kunnen aanraden m.b.t. schoonmaak auto?
  zondag 9 maart 2014 @ 21:19:23 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137559531
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_137559632
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef rumiii het volgende:
Ik wilde het net gaan vragen; hoe wassen jullie je auto (exterieur/interieur)?

Wasstraat/met de hand?
Maken jullie gebruik van schapenwol handschoenen?

Zijn er daarnaast nog producten die jullie kunnen aanraden m.b.t. schoonmaak auto?
Ik was een vaste klant van de wasstraat tot ik een cabrio kocht :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_137564722
quote:
Yo precies wat ik nodig had, bedankt dude
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik was een vaste klant van de wasstraat tot ik een cabrio kocht :')
Kan ik zeker begrijpen, alhoewel de wasstraat hier vogelpoep niet schoongemaakt kan krijgen..
Veel plezier met je Mazda broer, ziet er goed uit
  maandag 10 maart 2014 @ 15:15:06 #195
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137582781
Gisteren mijn auto nog gewassen *O*, van de zomer keer uitgebreider doen (zie PTA / Het grote autowas en -poets topic #12)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:40:21 #196
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_137609208
Ik heb de mijne sinds aanschaf nog geen enkele keer gewassen :'), wel 2 keer stofgezogen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:48:13 #197
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_137612203
Ik heb afgelopen weekend eindelijk de hardtop eraf gehaald, zou een schande zijn om het niet te doen met dat weer. Heerlijk open rondcrossen nu. O+

Alleen nu blijkt m'n softtop stiekem een bitch te zijn. Er is iets met het glazen ruitje dat ervoor zorgt dat de kap bij het sluiten regelmatig net niet ver genoeg dicht gaat, hij loopt hooguit 2 cm voor je bij de A-stijl bent (en de klemmen vast kan zetten) ergens op vast, en de achterkant blijft dan slap hangen.
Na veel gekloot denk ik het nu systematisch op te kunnen lossen door bij het over m'n hoofd trekken van de kap die ruit van onderen een duwtje te geven. Gaat echter niet zo heel soepel met dat kloterige plexiglas windscherm ertussen. :')

Het moet echt wel iets met de ruit zijn, bij het open gooien glijdt ie zichzelf ook niet automatisch onder de plooien van de opvouwende kap, wat wel zou moeten. Blijft die kap dus halverwege de beweging klemzitten omdat de ruit nog omhoog staat. Met wat hulp komt ie er alsnog wel onder, maar dat kan dus alleen van buiten de auto.

Frustrerend. :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Voor het eerst een auto met de hand gewassen vandaag, wat een pokkewerk. :r

[ afbeelding ]
En dit is nog maar een klein autootje. ;) Ik ben er ook geen fan van en stel het vaak te lang uit, maar de wasstraat is voor mij ook een no-no. Zeker nu met zo'n cabrio natuurlijk, maar daarvoor ook al.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_137612975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:48 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb afgelopen weekend eindelijk de hardtop eraf gehaald, zou een schande zijn om het niet te doen met dat weer. Heerlijk open rondcrossen nu. O+

*kuch* ;)
quote:
En dit is nog maar een klein autootje. ;) Ik ben er ook geen fan van en stel het vaak te lang uit, maar de wasstraat is voor mij ook een no-no. Zeker nu met zo'n cabrio natuurlijk, maar daarvoor ook al.

Ik rij em lekker door de wasstraat heen, als ik daar al aan toe kom. Er valt toch geen eer meer aan te behalen ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 12:39:51 #199
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_137613620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:15 schreef L0we het volgende:

[..]

*kuch* ;)
6-3-13 - 11:19

*KUCH KUCH ROCHEL*
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:26:02 #200
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137731367
Ik wil deze zomer gaan lessen en hopelijk gaan afrijden dus ben al wat aan het rondkijken naar verzekering en belastingen maar als beginner is de verzekering haast niet op te brengen? Zijn hier nog truucjes voor, ik las bijv dat je de auto op naam van een van je ouders kan zetten?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137731483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef Woods het volgende:
Ik wil deze zomer gaan lessen en hopelijk gaan afrijden dus ben al wat aan het rondkijken naar verzekering en belastingen maar als beginner is de verzekering haast niet op te brengen? Zijn hier nog truucjes voor, ik las bijv dat je de auto op naam van een van je ouders kan zetten?
Internetverzekeraars: PMA, united Insurance
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:32:37 #202
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137731576
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Internetverzekeraars: PMA, united Insurance
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:01:27 #203
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_137732555
Verschilt natuurlijk ook per auto, hè. Maar als 18/19-jarige word je sowieso genaaid.

En niet op naam van je ouders zetten als je de enige bestuurder bent, is teveel risico als je een ongeluk veroorzaakt waar iemand letsel bij oploopt. Kan veel gezeik geven.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_137733460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:

[..]

Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ook ;)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:52:17 #205
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137734517
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ook ;)
De auto die ik zou willen kopen is vanzelfsprekend niet een powerhouse oid :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137734631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:

[..]

Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-ouders

Het is dus wel mogelijk om de auto op naam van je ouders neer te zetten, maar zorg dan dat je het wel correct regelt :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:08:16 #207
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_137735060
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef L0we het volgende:

[..]

http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-ouders

Het is dus wel mogelijk om de auto op naam van je ouders neer te zetten, maar zorg dan dat je het wel correct regelt :)
Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_137736253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?
Auto op naam ouders
Als de auto van het kind op naam van een ouder staat, kan de ouder wel een verzekering afsluiten. Aan deze constructie zitten echter een aantal haken en ogen. Als de auto op naam van de ouders staat, bouwt het kind zelf geen schadevrije jaren op. Dit is niet het enige en grootste probleem.

Bij het afsluiten van een autoverzekering vraagt de verzekeraar altijd wie de regelmatige bestuurder van de auto is. Wanneer degene die je dan opgeeft in de praktijk niet de regelmatige bestuurder blijkt te zijn, is er sprake van verzekeringsfraude. Je komt dan op een zwarte lijst te staan. Als het kind betrokken raakt bij een (ernstig) ongeluk en de verzekeraar komt erachter dat er gelogen is over de regelmatige bestuurder, hoeft de verzekering niets uit te keren. Het is dus niet aan te raden om een auto op naam van ouders te verzekeren.

Wat wel mogelijk is, om het kind toe te laten voegen als regelmatige bestuurder op de polis van de ouders. In dat geval zal de premie wel hoger liggen. Het kind bouwt op deze manier ook geen schadevrije jaren op. Het voordeel is dus eigenlijk niet de moeite waard.


Die laatste zin ben ik het niet helemaal mee eens, kennis van me krijgt zo alsnog best wel wat korting.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:23:02 #209
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137746521
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:15 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn auto nog gewassen *O*, van de zomer keer uitgebreider doen (zie PTA / Het grote autowas en -poets topic #12)
[ afbeelding ]
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:


(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00:21 #210
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_137766634
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:

[..]

Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn, zo eentje wil ik nog steeds keer kopen. O-)
pi_137790822
Auto's poetsen, dat vind ik dus echt geen klap aan. Leve de wasbox. En dan nog niet al te vaak per jaar.
Schip ahoy!
pi_137833189
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:

[..]

Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof!

Mr. Rusty heeft nog een lange weg te gaan, zo te zien ;)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:08:56 #213
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_137834344
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Tof!

Mr. Rusty heeft nog een lange weg te gaan, zo te zien ;)
Haha, ja daarom heb ik em ook blue monday genoemd
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 17:05:59 #214
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137848665
Ik reed net noodgedwongen achter een lesauto, die echt bocht na bocht, afslag na afslag precies mijn route naar huis reed.....Kon hem gewoon nergens inhalen... En dan ook de hele tijd 30 rijden waar 50 mag enzo, en willekeurig afremmen als daar helemaal geen reden toe was. :')

Ach zo zat ik zelf ook achter t stuur een paar maanden geleden toen ik net begon met lessen, je kan het iemand ook niet kwalijk nemen.... maar het stelt wel je geduld op de proef haha.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:39:39 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_137858219
Ik probeer bij lesauto's ook altijd even geduld op te brengen, maar makkelijk is het niet idd :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138456519
De AX is niet meer, vandaag na fikse panne toch echt maar besloten om de auto nog één laatste rit te laten maken. Hij staat nu bij de pa van mijn vriendin in Veenendaal, mijn pa heeft me daar opgepikt. Het plan is on vrijdagavond mijn spullen er uit/af te halen en dan zaterdag naar het autokerkhof.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138456833
Aw! Ach ja, het mocht ook wel een keer hè. Heeft een flinke tijd trouwe dienst gedaan toch?

Had je al iets in de plaats, en zo niet, heb je al ideeën? :)
Schip ahoy!
pi_138456908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Aw! Ach ja, het mocht ook wel een keer hè. Heeft een flinke tijd trouwe dienst gedaan toch?

Had je al iets in de plaats, en zo niet, heb je al ideeën? :)
Bijna 4 jaar en zo'n 60.000 km.
Ik had nog niks, had eigenlijk gehoopt dat de auto het nog eventjes vol zou houden. Ideeën genoeg, alleen ik heb eigenlijk op hele korte termijn eentje nodig. Dacht aan Micra/Starlet/Alto/106/205. Klein, licht en zuinig :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 2 april 2014 @ 23:23:08 #219
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138456990
Wat is er mee mis gegaan? :D
pi_138457223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is er mee mis gegaan? :D
Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknat :').. Terug naar huis ( 5 minuten ) aldaar liep de vloeistof gewoon onder de auto vandaan. Dit naast de andere problemen is gewoon te kostbaar om op te lossen voor deze auto. Helaas, mijn eerste autootje. Heb er wel wat tranen om moeten lopen. :@
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 2 april 2014 @ 23:29:56 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138457313
quote:
9s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknat :').. Terug naar huis ( 5 minuten ) aldaar liep de vloeistof gewoon onder de auto vandaan. Dit naast de andere problemen is gewoon te kostbaar om op te lossen voor deze auto. Helaas, mijn eerste autootje. Heb er wel wat tranen om moeten lopen. :@
Damn ;( Radiateur? Of gewoon vanuit het blok?
pi_138457536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Damn ;( Radiateur? Of gewoon vanuit het blok?
Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iig :')..
Maarja tel daarbij op dat de koppakking zweet, krukaskeerring lekt, aandrijfas maakt vaak hels kabaal, startmotor begint gaar te worden, etc.. Hij is gewoon op ;(
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 2 april 2014 @ 23:37:54 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138457645
Aah jammer sjoegerd. Aan de andere kant is het ook wel leuk om iets anders te kunnen rijden binnenkort toch? :)

Ik heb trouwens gisteren de distributieriem laten doen. De dealer wou er 670 euro voor, maar onder budgetservice kon het voor 325 bij dezelfde garage. :') Verder heb ik ook problemen met de KVS. Reservoir staat constant onder druk en kookt de KVS uit. Ze hebben hem uitgelezen maar ineens lijkt alles magisch weer goed te functioneren. :'). Weet jij hoe jouw lekkage is ontstaan dan sjoegerd?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138458134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Aah jammer sjoegerd. Aan de andere kant is het ook wel leuk om iets anders te kunnen rijden binnenkort toch? :)
Ik heb trouwens gisteren de distributieriem laten doen. De dealer wou er 670 euro voor, maar onder budgetservice kon het voor 325 bij dezelfde garage. :') Verder heb ik ook problemen met de KVS. Reservoir staat constant onder druk en kookt de KVS uit. Ze hebben hem uitgelezen maar ineens lijkt alles magisch weer goed te functioneren. :'). Weet jij hoe jouw lekkage is ontstaan dan sjoegerd?
Aan de ene kant is het leuk om wat anders te kunnen rijden en was hier ook wel mee bezig. Aan de andere kant ben ik wel heel erg gehecht aan de auto en heb ik ook mijn eerste sleutelervaringen ermee opgedaan. Tevens heb ik altijd heel goedkoop auto kunnen rijden.
Hoe de lekkage is ontstaan durf ik niet te zeggen. Ik heb zoiets al eerder gehad, toen uit voorzorg de thermostaat vervangen en het systeem goed ontlucht. Later werkte de kachel niet en toen voldeed afvullen en ontluchten ook, er was toen geen duidelijke lekkage zichtbaar.

Ik weet alleen niet wat nou auto's zijn waarmee ik gemiddeld 1 op 15 rij en waarvan het gewicht onder de 850 kg blijft. Keuzes genoeg maar wat is een goede keuze. Hoop eigenlijk wel binnen twee weken wat anders te kunnen hebben.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:01:45 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138458556
Ik reed gemiddeld precies 1 op 15 met mijn oude micra, 840 kg :D

Wat wil je eraan uitgeven trouwens?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138458648
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Ik reed gemiddeld precies 1 op 15 met mijn oude micra, 840 kg :D

Wat wil je eraan uitgeven trouwens?
1000 euro :@
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:05:51 #227
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138458672
Moet lukken ;). Verder nog eisen? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 3 april 2014 @ 00:06:24 #228
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138458690
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

1000 euro :@
Poeh wat een geld voor een klein hok
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:08:13 #229
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138458748
Een 205 kost toch niet veel?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138458755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:05 schreef monsterd. het volgende:
Moet lukken ;). Verder nog eisen? :P
Naast licht, zuinig, goedkoop en fijne stoelen niet. Ben nogal verwend met mijn Franse stoeltjes O-).. Verder vind ik luxe geen prioriteit, ik hecht meer waarde aan goede techniek dan aan allerlei snufjes. Temperatuurmeter zou wel fijn zijn :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:10:06 #231
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138458806
En als je straks werk hebt, wil je dan nog steeds zo'n licht ding onder je kont, of koop je dan "wat meer auto"? Anders kan je net zo goed voor dat ene halfjaar een simpele auto kopen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138458830
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:10 schreef Hyman het volgende:
En als je straks werk hebt, wil je dan nog steeds zo'n licht ding onder je kont, of koop je dan "wat meer auto"? Anders kan je net zo goed voor dat ene halfjaar een simpele auto kopen
Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto? ;).. En ik red het nu toch ook met zo'n klein ding, waarom zou ik dat niet nog bijvoorbeeld 2 jaar kunnen?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:13:22 #233
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138458887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:11 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto? ;).. En ik red het nu toch ook met zo'n klein ding, waarom zou ik dat niet nog bijvoorbeeld 2 jaar kunnen?
Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers koopt
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138458904
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Hyman het volgende:

[..]

Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers koopt
Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiëren :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:15:44 #235
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138458943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiëren :P
Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138458991
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:15 schreef Hyman het volgende:

[..]

Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centen
Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjes ;).
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:18:37 #237
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459019
Mij maakt het niet uit wat je straks koopt, maar ik zeg alleen maar dat als je in aug. overstapt je dan wat meer centjes erin kan steken :p
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:19:57 #238
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459056
Of wat je nu bespaart dat je dat nu aan benzine/vaste lasten kan steken
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:21:41 #239
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459097
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjes ;).
Zit daar veel verschil in trouwens, die rijeigenschappen van auto's onder de 850kg?

Lijkt me een beetje een pot nat eigenljjk :p
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138459116
Ik moet gewoon nu wat anders hebben. Alles minder dan 1000 euro is natuurlijk fijn maar ik moet ergens een grens trekken. Als ik dan een nette auto met niet al te veel kilometers kan vinden voor 1000 is natuurlijk fijner dan een goedkopere waar je eigenlijk nog vanalles aan moet doen. Heb er nu gewoon de tijd niet voor en daarnaast je kent mij, grote kans dat ik er nog wel 2 jaar mee rij ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:24:05 #241
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459155
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:22 schreef Sjoegerd het volgende:
en daarnaast je kent mij, grote kans dat ik er nog wel 2 jaar mee rij ;)
Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan had
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138459168
En pff, Franse hokken zijn gewoon wat soepeler dan Duitse en Japanse. Verder ligt het vaak aan het motorblok, een viercylinder is soepeler dan een driecylinder.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138459220
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:24 schreef Hyman het volgende:

[..]

Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan had
Spaar ik liever door voor een hobby 4x4 O-)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:27:58 #244
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:26 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Spaar ik liever door voor een hobby 4x4 O-)
Gewoon en-en mang
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:29:12 #245
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459282
Aan mn normale amazon geef ik ook zowat niks uit, allemaal recreatief gebruik meestal
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138459542
Ik neig nogal naar de Suzuki Alto. 1 liter power jongeuh!
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:41:00 #247
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459584
Neem een blue turd
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:41:32 #248
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459594
Met extra choo choo choo
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138459615
Daihatsu Cuore is ook een optie ja :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 00:46:49 #250
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459711
Al zijn die echte blue turds wrl wat aan de dure kant
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 3 april 2014 @ 00:49:37 #251
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138459766
http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr

Dit is de shit

Moet ie wel een beetje maaaad worden net als bij mcm
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138461310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iig :')..
Maarja tel daarbij op dat de koppakking zweet, krukaskeerring lekt, aandrijfas maakt vaak hels kabaal, startmotor begint gaar te worden, etc.. Hij is gewoon op ;(
Zonde! Stuk voor stuk klinken het niet als heel bijzonder moeilijke of dure klussen.

Je weet zeker dat hij weg gaat? ;-)

Ik zou zoiets kopen ter vervanging:

Renault Megane 1.4 16V Sedan RN 1999 Zwart
¤ 950,00
http://link.marktplaats.nl/790853727

Doordat hij op LPG loopt ben je qua brandstof zo'n 100-150 euro goedkoper uit dan een klein autootje op benzine. Natuurlijk ben je iets meer kwijt voor wegenbelasting, maar alsnog rij je een stuk voordeliger.
pi_138461344
Een Cuore of een Micra ofzo inderdaad. Even zoek en je kan best een goed exemplaar vinden.
Vorig jaar voor iemand nog een Micra met twee ton op de klok gekocht voor iemand. Had er meerdere gereden met 120k op de teller die helemaal verrot waren, deze was prima :9
Schip ahoy!
pi_138480739
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 3 april 2014 @ 20:07:32 #255
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138481356
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Als het allemaal in orde is en jij er tevreden mee bent, dan kun je het doen toch :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138486135
Dat dus. Als ie technisch oké is en het voelt goed, why not? Zo'n 106'je kun je weinig verkeerds aan kopen.
Schip ahoy!
  donderdag 3 april 2014 @ 22:06:54 #257
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138487131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Heb je vlot gedaan
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138493208
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:06 schreef Hyman het volgende:

[..]

Heb je vlot gedaan
Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis kom :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:40:41 #259
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138495986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 00:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis kom :)
Kan je zaterdag op de party van joenne je nieuwe waggie showen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 4 april 2014 @ 11:59:45 #260
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138500349
106, leuk. Zal ondanks dat het even goed simpel spul is toch wel als een lichte vooruitgang moeten voelen na een AX.
Motortje... ik gok dat het een 1.1 wordt?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138523901
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:59 schreef Kriegel het volgende:
106, leuk. Zal ondanks dat het even goed simpel spul is toch wel als een lichte vooruitgang moeten voelen na een AX.
Motortje... ik gok dat het een 1.1 wordt?
1.1 injectie jongeuh!
Het is wel een vooruitgang inderdaad. Start beter en loopt ook rustiger.

Vanavond mijn spullen uit de AX gehaald, lampen er af, radio er uit en de winterbanden verwisseld voor de zomerbanden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138525112
Gefeliciteerd! Wij hebben ook een 1.1 106je in v'daal staan :D
Fijne wagen voor wat het is.
pi_138526696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef iFrost het volgende:
Gefeliciteerd! Wij hebben ook een 1.1 106je in v'daal staan :D
Fijne wagen voor wat het is.
Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138529559
Toch een nieuwe auto Sjoegerd? 106 is een prima auto! :)
pi_138531979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 00:58 schreef Actaeon het volgende:
Toch een nieuwe auto Sjoegerd? 106 is een prima auto! :)
Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste rit ;(
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138532717
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..
Yup!
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:52:40 #267
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138532890
RIP Sjoegwaggie.
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:29:38 #268
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138533352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:52 schreef Goddelijker het volgende:
RIP Sjoegwaggie.
Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.

Ondertussen zet ik deze wel op
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:32:40 #269
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138533401
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:29 schreef Hyman het volgende:

[..]

Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.

Ondertussen zet ik deze wel op
Dat wordt wel heel treurig hoor. :D
Wilde vandaag mijn auto wassen, maar ik denk dat ik nog maar even paar dagen wacht, met dat Saharazand... Komende week toch genoeg tijd!

Trouwens, gefeliciteerd met je sterren! ;)
pi_138533639
Sjoegie

Gelukkig komt er weer iets nieuws! Heb je nog een klein bedrag voor de AX kunnen krijgen op de sloop?
Schip ahoy!
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:55:09 #271
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138533767


Zo te zien is het de oudste auto bij de sloper _O-
pi_138534856
Oude degelijke Franse techniek :D
Beter dan dat moderne VAG spul :7
Mocht nog 75 euro in ontvangst nemen. Dat gaat straks de tank in van de "nieuwe". Heb nog wel de kofferklepaanduidingen er af gepeuterd O-)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 5 april 2014 @ 11:58:59 #273
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138534902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Oude degelijke Franse techniek :D
Beter dan dat moderne VAG spul :7
Mocht nog 75 euro in ontvangst nemen. Dat gaat straks de tank in van de "nieuwe". Heb nog wel de kofferklepaanduidingen er af gepeuterd O-)
Haha, die heb ik ook nog van mijn 206 :+
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:45:09 #274
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138535798

(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:45:55 #275
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138535812
Je hebt hem wel vies gemaakt in dat aantal jaar! en haha je kan de afdrukken zien waar de verstralers op hebben gezeten.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 5 april 2014 @ 14:18:34 #276
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138537771
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:45 schreef Hyman het volgende:
Je hebt hem wel vies gemaakt in dat aantal jaar! en haha je kan de afdrukken zien waar de verstralers op hebben gezeten.
Ik dacht eerst dat 'ie wat gekust had. Maar 't is viezigheid. _O-
pi_138566540
De 106 bevalt tot nu toe goed! Moet nog wel wat dingen er aan doen maar niks spannends :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 6 april 2014 @ 13:58:19 #278
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138567681
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:23 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 bevalt tot nu toe goed! Moet nog wel wat dingen er aan doen maar niks spannends :)
Foto? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 6 april 2014 @ 14:02:16 #279
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138567827
Netjes Sjoerd, veel plezier ermee. Fotootje zou inderdaad welkom zijn.

Leuk trouwens, dat zand wat de laatste paar dagen uit de lucht komt vallen. Vorige week de MX nog dik twee uur met fluwelen hand staan schoonmaken en nu ziet ie eruit alsof ik over het strand heb lopen crossen. :')

Haat.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138569452
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 14:02 schreef Kriegel het volgende:
Netjes Sjoerd, veel plezier ermee. Fotootje zou inderdaad welkom zijn.

Leuk trouwens, dat zand wat de laatste paar dagen uit de lucht komt vallen. Vorige week de MX nog dik twee uur met fluwelen hand staan schoonmaken en nu ziet ie eruit alsof ik over het strand heb lopen crossen. :')

Haat.
Daarom ben ik blij dat monsterd. een garage heeft die ze niet gebruikt :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 6 april 2014 @ 14:49:00 #281
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138570029
Er zijn zoveel momenten dat ik zo graag op z'n minst een carport zou willen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138572842
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138578519
Geinig karretje toch? Ik heb gelukkig niet al te veel last van het saharazand. Wel was van plan om rond deze tijd eens voor de jaarlijkse wasboxbeurt te gaan, maar dat heb ik toch maar even uitgesteld :P
Schip ahoy!
pi_138578878
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geinig karretje toch? Ik heb gelukkig niet al te veel last van het saharazand. Wel was van plan om rond deze tijd eens voor de jaarlijkse wasboxbeurt te gaan, maar dat heb ik toch maar even uitgesteld :P
Zijn nog wel wat klusjes die gedaan moeten worden in de loop van de tijd maar verder ben ik er heel tevreden mee!
Optisch zijn er een paar puntjes, knipperlichtglas is heel dof en het dak is heel lelijk. Ik heb het vermoeden dat de auto altijd in de volle zon heeft gestaan, daar kan deze rode lak heel slecht tegen. Mijn idee was om het dak te laten beplakken met folie of iets dergelijks.
Technisch zijn er ook wat kleine dingen, de achterruitensproeierkop is kapot, voorbanden zijn matig (145/70/13 :D) en het koelsysteem kan wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138579169
13", lekker goedkoop man :D
Schip ahoy!
pi_138579839
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
13", lekker goedkoop man :D
Nog smaller dan ik eerst had :P . De AX was 155. Oh en de achterdemper is nogal gaar. De ophangbeugel is provosorisch vastgemaakt met een soort van aluminium band. Ook maar een andere voor regelen :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 6 april 2014 @ 19:00:53 #287
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138579925
Hij ziet er leuk uit, als je dat rode oppoetst heb je er een hele mooie auto an!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 6 april 2014 @ 20:07:24 #288
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138582583
Het dak heeft dan nog wel werk nodig, dat valt niet meer op te poetsen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 6 april 2014 @ 20:09:19 #289
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138582682
Maar voor die prijs en kmstand e.d. is ie niet duur iig.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138582739
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi kleurtje! Staat er strak bij
pi_138582800
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Hyman het volgende:
Maar voor die prijs en kmstand e.d. is ie niet duur iig.
Wat is de kmstand?
  zondag 6 april 2014 @ 20:15:07 #292
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138582997
124k als ik me het goed herinner.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138583086
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2014 20:15 schreef Hyman het volgende:
124k als ik me het goed herinner.
Yes, ook enigszins aangetoond door een onderhoudsboekje :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 6 april 2014 @ 20:18:24 #294
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138583168
Je moet de OP nog aanpassen sjoegwoeg, hij klopt niet meer!
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138584046
124k, da's echt peanuts. Duidelijk een stadsautootje :)
Schip ahoy!
pi_138585137
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
124k, da's echt peanuts. Duidelijk een stadsautootje :)
124k is inderdaad vrij weinig ja.
pi_138585858
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste rit ;(
Maar wel een vooruitgang ook toch? :) 106 voelt wat moderner denk ik?
pi_138588461
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 20:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar wel een vooruitgang ook toch? :) 106 voelt wat moderner denk ik?
Zal waarschijnlijk minder lekker veren, maar wel ruimer zijn, vermoed ik.
pi_138591225
De auto is niet ruimer, technisch gezien is het de AX in een ander jasje. Wel loopt de motor wat rustiger en is de auto stiller op hogere snelheden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 6 april 2014 @ 22:18:39 #300
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138591690
Kan je eindelijk 120 zonder oorkleppen op14.gif
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 6 april 2014 @ 22:18:52 #301
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138591710
lapo
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')